خاتمی: جزایر سه‌گانه ملک ایران بوده، هست و خواهد بود  

  4030804056 ۰ نظر، ۳ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه موقت تهران گفت: سالی نیست که موضوع جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را مطرح نکنند، اما فرق این‌بار همراهی سه کشور اروپایی است. آن‌ها بدانند «جزایر سه گانه ملک ایران بوده، هست و خواهد بود».

خاتمی: جزایر سه‌گانه ملک ایران بوده، هست و خواهد بود  

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه دینداری هزینه دارد و باید برای آن هزینه داد، گفت: در راه دینداری آنقدر اذیت می‌کنند و کشتار راه می‌اندازند تا شما دست از دین بردارید؛ به فضل خدا در ۴۵ سال انقلاب اسلامی زورشان نرسیده و نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه دشمن مدام در حال تلاش علیه شماست، گفت: سخن از این دولت و آن دولت نیست، بلکه آن‌ها با هویت دینی شما مخالفند.

خاتمی با اشاره به آیات قرآن و توطئه ها در زمان پیامبران مختلف گفت: باید در مقابل توطئه ها و نقشه های دشمن بیدار بود، چون دشمن مدام در حال تلاش علیه شماست. قرآن کریم هفت راه را برای مقابله با توطئه های دشمن ذکر کرده است که اولین راه بیداری مدام و هوشیاری نظامی است که الحمدلله نیروهای مسلح با اتکا به بازوهای پرتوان شما ملت گفته‌ است اگر اسرائیل دست از پا خطا کند با عملیات وعده صادق ۳ آن ها را می کوبند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد غافل شوید، اما باید آمادگی در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و روانی و همه نوع آمادگی داشته باشیم. بحمدلله امتی آماده و همراه داریم که در مقابل دنیای کفر ایستاده و به فضل خدا پیروز میدان است.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگری امام(ره) علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳، گفت: شاه با کاپیتولاسیون مصونیت آمریکایی‌ها را پذیرفت یعنی یک سگ آمریکایی در این کشور مصونیت داشته باشد اما شخص اول مصونیت نداشته باشد؛ امام (ره) با شنیدن این موضوع فرمودند که «عزت ما پایکوب شد، عظمت ایران از بین رفت و ملت ایران را از سگ‌های آمریکایی پست‌تر کردند، من اعلام خطر می‌کنم. ارتش ایران، علمای ایران و مراجع اسلام، نجف، قم، تهران، شیراز و مشهد اعلام خطر می‌کنم.» این مردم بزرگ در آن روز اعلام خطر کرد شاید در آن روز قیام بزرگ صورت نگرفت، اما بذر انقلاب کاشته شد و در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به بار نشست و سراسر ایران «مرگ بر آمریکا» شد.

وی با اشاره به شهادت یحیی سنوار گفت: یحیی سنوار ۲۰ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی شکنجه شد و آخر عمرش نیز توسط شقی‌ترین آدم‌ها یعنی رژیم جلاد صهیونیستی به شهادت رسید. این شهادت جای تبریک و تسلیت به بازماندگان دارد اما تبریکش بیشتر است که انسان به دست آدمای پستی مثل رژیم صهیونیستی شهید شود.

خاتمی به شهادت سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله اشاره و اظهار کرد: شهید هاشم صفی‌الدین بعد از سیدحسن نصرالله به شهادت رسید، اما بمباران به حدی بود که نمی‌گذاشتند بروند و جنازه‌ها را بیاورند؛ شهید سیدهاشم صفی‌الدین به تعبیر مقام معظم رهبری سید مجاهد رشید و فداکار، ستاره درخشان دیگری در آسمان جهاد در راه قدس، راه قدس شریف را مزین کرد او از برجسته‌ترین شخصیت‌های بزرگ حزب الله و یار همیشگی سیدحسن نصرالله بود. خوشا به سعادتش که در راه دین و ایمانشان این چنین عاشقانه به دیدار دوست رفت. شخصیتی که به معنای دقیق کلمه می‌توانست جای خالی سیدحسن را پر کند.

وی افزود: امروز سالگرد شهادت آرمان عزیز، آرمان علی‌وردی است که او را مظلومانه به شهادت رساندند.

خطیب جمعه تهران در ادامه با اشاره به موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی بیان کرد: از سال ۱۳۵۰ شمسی که شاه بحرین را واگذار کرد، قصه جزایر سه‌گانه مطرح شد؛ سالی نیست که این‌ها موضوع جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را مطرح نکنند اما فرق این‌بار همراهی سه کشور اروپایی است.

وی افزود: دلیل همراهی سه کشور اروپایی حمایت از رژیم صهیونیستی است چون می‌بینند امروز ایران قدرتمند کانون حمایت از جبهه مقاومت است؛ لذا آن‌ها با انگیزه حمایت از رژیم صهیونیستی این ادعای واهی را مطرح کردند آن‌ها بدانند «جزایر سه گانه ملک ایران بوده، هست و خواهد بود.»