آیت الله اعرافی: جزایر سه گانه ایران غیرقابل مذاکره است

  4030804059

امام جمعه قم گفت: جزایر سه گانه ایران غیر قابل مذاکره و چاره زنی است و در این زمینه تسلیم هیچ توطئه‌ای برای از دست دادن یک وجب از خاک کشور نخواهیم شد.

به گزارش مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم گفت: ستارگان درخشانی که تقدیم اسلام شد هر کدام جای سخن دارند و شهید صفی الدین فرمانده ای شجاع و حکیم و بصیر بود و تقدیر الهی این است که این شهدا تقدیم شوند.

وی با اشاره به موضوع طرح شده در خصوص جزایر سه گانه ایران گفت: ما تجربه جنگ هشت ساله را داریم و بسیاری از قدرت‌ها از صدام حمایت کردند و ملت ایران دست تنها در برابر جهانی از کفر و شرک و ستم ایستادند و آنان را شکست دادند و امروز نیز بدانند جامعه و جوانان ما بیدار است.

آیت الله اعرافی افزود: جزایر سه گانه ایران غیر قابل مذاکره و چاره زنی است و تسلیم هیچ توطئه ای برای از دست دادن یک وجب از خاک ایران نخواهیم شد و دوران حکومت پادشاهان گذشته که سرزمین‌های ما را از دست می‌دادند گذشته است.

امام جمعه قم گفت: خط قرمز ملت ایران اسلامی وجب به وجب خاک کشور است و اگر کسی قرار است از اسناد سخن بگوید ایران حرف اول را باید بزند.

وی با اشاره به مسائل منطقه گفت: گاهی سوال می‌شود، مسئله فلسطین آنقدر ارزش دارد که این همه مجاهدت شود که پاسخ آن است که مقوله فلسطین موضوع انسانی است و هیچ انسانی غصب آن را نمی‌پسندد و از سویی دیگر مسئله فلسطین حمایت از مظلوم است و پشت سر این داستان خطر نقشه شیطانی و قصه نیل تا فرات و سیطره دشمنان بر عالم اسلام است.

اعرافی بیان کرد: مسئله اسرائیل موضوع جهانی تمدنی و رویارویی غرب و ستمکاران با امت اسلام است.

امام جمعه قم ابراز کرد: همگان باید در برابر موضوع فلسطین دغدغه داشته باشند و ملت ایران نیز همانند گذشته بر سر پیمان خود خواهد بود و بر سر این موضوع معامله نخواهد کرد.

امام جمعه قم گفت: گفته می‌شود آیا زمان آن نیست که فلسطین به دو کشور تقسیم شود که این حرف درست نیست و معتقدیم به فرموده رهبر معظم انقلاب باید انتخاباتی برگزار شود و هر حکومتی از دل آن بیرون آمد بر فلسطین باید حاکم شود در غیر این صورت کارزار سخت، قضاوت خواهد کرد و طرح دو کشوری موضوع باطل و با هیچ منطقی سازگار نیست و امت اسلام معتقد به یک فلسطین و جهاد در راه خدا برای آزادی فلسطین است.

وی گفت: نظریه دو کشوری در گذشته نیز مطرح شد که سخنی باطل است و باید این گفته هااصلاح شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این سوال نیز مطرح است که آیا محور مقاومت امروز تضعیف شده افزود: امروز رهبران مقاومت به شهادت رسیدند و هزاران نفر بر اثر جنایات رژیم اشغالگر قدس جان خود را از دست دادند اما با همه این اوصاف صحنه مبارزه شفاف‌تر شده است و امروز اسرائیل در درون خود ناامن است و این تغییر معادله است و امروز اسرائیل در موضع انفعال و جایگاه بی آبرویی است و به جای تدبیر آینده در تلاش برای حفظ خود است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: حزب الله ضامن استقلال و عظمت لبنان است و امروز ملت ایران در کنار حزب الله و حماس خواهد بود و از آنان پشتیبانی خواهد کرد و حمایت‌های مالی مردمی که از سوی مردم برای تقویت محور مقاومت انجام می‌شود شگفتی ساز است و فروافتادن پرچم یک فرمانده به معنای فروافتادن پرچم مقاومت نیست و دشمنان بدانند که اگر رهبران مقاومت به زمین افتادند و به شهادت رسیدند اما پرچم‌های مقاومت محکم‌تر برافراشته می‌شود و در نهایت شکست را به دشمنان تحمیل خواهند کرد.

خطیب جمعه قم در ادامه گفت: امروز جبهه جدید قدرت اقتصادی در بریکس شکل گرفته و حضور ایران در این اجلاس نشان از تحول جدید خواهد بود و ملت‌ها بیدار خواهند شد و جریان جدیدی در دنیا شکل خواهد گرفت.

وی در ادامه با تقدیر از خدمات استاندار سابق افزود: ارتقا و اصلاح فرهنگی باید در رأس برنامه‌های استانداری در دوره جدید باشد و حل آسیب‌های اجتماعی، موضوعات راه، فرودگاه، بهداشت و درمان، موضوع آب و محیط زیست و ارتقا معماری و شهرسازی با اصول درست و توجه به مسکن جوانان و ازدواج و ارتقا زیر ساخت‌های بین المللی و محوریت مسائل آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها و مهار فساد باید مورد توجه باشد.