ایران و کشورهای منطقه اقدام مشترک دیپلماتیک علیه نتانیاهو انجام دهند

  4030805070 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت که در پی اقدام تجاوزکاران رژیم صهیونیستی «ایران باید با همکاری کشورهای منطقه یک اقدام مشترک دیپلماتیک علیه نتانیاهو و تلاش برای توقف جنایت‌های آن انجام دهد».

ایران و کشورهای منطقه اقدام مشترک دیپلماتیک علیه نتانیاهو انجام دهند

«حسن بهشتی پور» در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با حملات بامداد رژیم صهیونیستی به مناطقی در استان‌های تهران، ایلام و خوزستان تصریح کرد: پس از عملیات وعده صادق اسرائیلی‌ها اعلام کرده بودند که حمله دردناکی به ایران می‌کنند و تهدیدات گسترده‌ای را در این زمینه انجام دادند ولی عملیات انجام شده برخلاف تبلیغات صورت گرفته چندان وسیع نبود.

او با بیان اینکه پدافند ایران قوی عمل کرده و اجازه نداده که حملات صهیونیست‌ها به نتیجه برسد و همچنین به‌خاطر فاصله و مسافت زیاد اسرائیلی‌ها نتوانستند اقدام چندان موثری انجام دهند، ادامه داد: در این عملیات تهران بعد از سال‌ها مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در راستا مسئولان در تقویت پدافند عامل و غیرعامل اقدامات بیشتری انجام دهند.

بهشتی پور ادامه داد: در مورد اینکه ایران در ارتباط با حمله صورت گرفته چه تصمیمی می گیرد موضوعی است که باید در ارتباط با آن صبر کرد. ایران می‌تواند این حملات را نادیده بگیرد چون موثر و جدی نبوده و یا اینکه متقابلا پاسخ دهد و مثلا عملیات وعده صادق ۳ را انجام دهد که این موضوع نیز تبعات دیگری برای کشور به همراه دارد.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه مسئولان باید با در نظر گرفتن تمام ابعاد در این ارتباط تصمیم بگیرند، خاطرنشان کرد: ایران بارها اعلام کرده قصد دامن زدن به جنگ در منطقه را ندارد و این اسرائیلی‌ها و به خصوص شخص نتانیاهو است که می‌خواهد بحران را در منطقه گسترش دهد. ما نباید امکان بهره‌برداری به نتانیاهو را بدهیم و اجازه ندهیم که او به اهداف مورد نظر خود برسد.

او تاکید کرد: ایران باید با همکاری کشورهای منطقه یک اقدام مشترک دیپلماتیک علیه نتانیاهو و تلاش برای توقف جنایت‌های آن انجام دهد.