پیش‌بینی ۱۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی در بودجه  

  4030805141

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۴ گفت که طبق گزارش مسئولان در جلسه امروز این کمیسیون، ۱۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده است.

 به گزارش ایسنا، رحیم زارع در توضیح جلسه عصر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۴ گفت: جلسه عصر کمیسیون تلفیق با حضور آقای همتی وزیر اقتصاد و امور دارایی، معاونین وزارتخانه و معاونین سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و وزیر اقتصاد در رابطه با شاخص‌های اقتصادی بودجه گزارشی به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: در این جلسه در رابطه با شاخص‌های اقتصادی نظیر تورم، کسری تراز تجاری، میزان صادرات در سال آینده، محدود کردن واردات و همچنین نرخ ارز بحث و بررسی صورت گرفت و نمایندگان درباره مسائل مربوط به نرخ ارز و همچنین کاهش نرخ تورم دغدغه و سوالات زیادی از وزیر اقتصاد مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۴ با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه در رابطه با میزان تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی گفت: مسئولین در این جلسه بیان داشتند که ۱۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی جهت تامین کالاهای اساسی در لایحه پیش بینی شده است.

وی به موارد مطروحه در این جلسه درباره سقف امور مالیاتی، مولدسازی دارایی‌های دولت و همچنین رشد اقتصادی در سال آینده اشاره و اظهار کرد: دولت در سال آینده رشد اقتصادی ۴ درصدی را پیش بینی کرده است.

زارع با اشاره به پیش بینی نرخ تورم در لایحه بودجه گفت: دولت در این لایحه نرخ تورم را ۲۸.۳ درصد پیش بینی کرده که براساس آن نرخ تورم در لایحه بودجه نسبت به سال گذشته کاهشی است.

به گفته وی، مسئولین در این جلسه در رابطه با رشد نقدینگی، رشد واردات و توزیع درآمدهای بودجه ای گزارشی به نمایندگان ارائه کردند.

زارع در پایان گفت که کمیسیون تلفیق فردا به بررسی موضوعاتی همچون ناترازی‌ها و هدفمندی یارانه‌ها می‌پردازد.