گل ختمی برای چی خوبه؟

گزارش بازرگانی، 347359،   4030806013

ختمی یکی از پرطرفدارترین گیاهان در طب سنتی به‌شمار می‌آید که دو ساله است و گل‌های رنگی دارد. ارتفاع این گیاه گاهی به 2 متر هم می‌رسد و از آن برای درمان بیماری‌ها‌ و جلوگیری از مشکلات بدن استفاده می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم درباره روش استفاده از گل ختمی و اثراتی که روی بدن دارد، صحبت کنیم و درنهایت ببینیم که نمونه‌های خالص این گیاه پرفایده را از کجا می‌توان تهیه کرد. اما قبل از هر چیز بهتر است نگاهی به جدول زیر بیندازیم که خلاصه‌ای از ویژگی‌های مختلف این گیاه را نشان می‌دهد:

نام گیاه

گل ختمی Alcea

نام علمی

Alcea

اسامی دیگر

بیدمشک، چهار دانه، اسپغول و اسپغول هندی

بومی

مناطق خشک شمال آفریقا، جنوب آسیا و اروپا

فواید اصلی

محرک دستگاه گوارش، درمان دیابت، بیماری‌های قلبی، چاقی، افتادگی معده و مشکلات گوارشی مانند اسهال و یبوست

مزایا و نحوه مصرف گل ختمی

گل ختمی به‌صورت خشک‌شده، کپسول، پودر، شربت و... در بازار موجود است. اگر به نوع خاصی از این گیاه نیاز داشته باشید، با جستجو در فروشگاه‌های عطاری آنلاین به راحتی می‌توانید آن‌ را پیدا کنید تا پس از ثبت سفارش به دستتان برسد. هرکدام از اشکال مختلف گل ختمی در بازار به شکلی خاص مصرف می‌شوند و اثرات خود را روی قسمتی از بدن می‌گذارند. در ادامه با این مزایا و نحوه استفاده از گل ختمی بیشتر آشنا خواهیم شد:

دم کرده گل ختمی برای درمان تب

بالا رفتن دمای بدن می‌تواند به دلیل فعالیت زیاد سیستم ایمنی بدن در اثر ورود میکروب یا ویروس باشد. گل ختمی به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کننده‌ای که دارد، به فرایند درمان کمک می‌کند و درنتیجه پس از مصرف آن، دمای بدن سریع‌تر پایین می‌آید. برای بهره‌مند شدن از این اثر کافی است مقداری گیاه را همراه با کمی آب، درون یک فنجان بریزید و آن را پس از 4 تا 5 دقیقه میل کنید.

پودر گل ختمی برای درمان مشکلات گوارشی

یکی از اثرات دیگر این گیاه روی درمان مشکلات گوارشی است. مصرف گل ختمی التهابات این اندام‌ها را کم می‌کند و برای درمان زخم معده نیز بسیار مفید است. برای بهره‌مند شدن از این اثر کافی است پودر گل ختمی را از عطاری‌های آنلاین معتبر تهیه کنید و 1 تا 2 قاشق غذاخوری از آن را درون آب یا شیر بریزید و بنوشید.

شربت گل ختمی برای مصرف روزانه

گل ختمی به‌صورت شربت هم موجود است و می‌توانید آن را به‌صورت نوشیدنی همراه با مقداری آب میل کنید. با این کار بسیاری از عناصر مفید مثل ویتامین‌ها و مواد معدنی که در این گیاه وجود دارد، وارد بدنتان خواهد شد.

پماد گل ختمی برای درمان سیاتیک

پماد گل ختمی را معمولا در داروخانه‌ها می‌فروشند. اگر به سیاتیک دچار هستید، بهتر است این محصول را برای کاهش درد تهیه کنید و آن را همیشه در منزل داشته باشید. مالیدن مقداری از پماد گل ختمی روی قسمت‌هایی که درد دارد، باعث بهبود سریع‌تر آن خواهد شد.

چای گل ختمی برای درمان گلو درد

گلو درد نیز یکی از مشکلاتی است که می‌توان آن را با استفاده از گل ختمی درمان کرد. کافی است گل، دانه و ریشه این گیاه را به‌صورت چای دم کنید و همراه با یک قاشق غذاخوری عسل بنوشید. این ترکیب باعث درمان سرفه می‌شود و التهابات گلو را هم کم می‌کند.

قرص گل ختمی برای خشکی دهان

اگر به دلایل مختلف مثل بیماری‌های خودایمنی، فشار خون، مشکلات عصبی و... از خشکی دهان رنج می‌برید، قرص گل ختمی بهترین انتخاب برای شماست. قرص مکیدنی این گیاه در داروخانه‌ها و عطاری‌های آنلاین موجود است و در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

ماسک گل ختمی برای پوست

گل ختمی را می‌توانید به‌صورت موضعی نیز به‌کار ببرید. برای مثال ماسک گل ختمی از ترکیب عسل و آب گرم تهیه می‌شود. مخلوط ایجادشده باید برای مدت 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم شسته شود. این ماسک به تقویت و نرمی پوست کمک می‌کند و کاهش التهاب را به دنبال خواهد داشت.

گل ختمی خشک شده برای درمان عفونت و زخم

برای استفاده مستقیم از گل ختمی کافی است نمونه‌های خشک آن را از عطاری‌ها خریداری کنید و داخل پارچه منفذدار بپیچید. این پارچه را روی بخش‌هایی از پوست خود که زخم است یا عفونت دارد، قرار دهید تا به بهبود آن کمک کند.

منابع معتبر برای خرید گل ختمی

در دنیای پرمشغله امروز، زمان زیادی برای مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها وجود ندارد و اغلب افراد ترجیح می‌دهند که وسایل مورد نیاز خود را به‌صورت اینترنتی تهیه کنند. به‌طور مثال برای تهیه گل ختمی که در این مطلب درباره آن صحبت کردیم، عطاری‌ آنلاین اسنپ فود بهترین انتخاب است. در این پلتفرم، تعداد زیادی فروشگاه در موقعیت‌های مکانی مختلف وجود دارند. بنابراین، با توجه به جایی که در آن حضور دارید، می‌توانید نزدیک‌ترین عطاری را انتخاب کنید و محصولات گیاهی مورد نیاز خود را سفارش دهید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به دست شما برسد.