انتقاد معاون سیما از اداره «غیرحرفه ای» و «غلط» صدا و سیما در گذشته

  4030806066 ۲ نظر، ۳ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

«در سی و چند سال گذشته همواره سازمان صدا و سیما با یک عادات غلط اداره شده است. یک سری مناسباتی در سازمان صدا و سیما داریم که اگر شما یک رسانه زنجیره‌ای در خارج از کشور را بگویید چه معاند و چه غیر معاند که اینطور سازمان صدا و سیما را اداره می‌کنیم به ما می‌خندند. یعنی آنقدر غیر حرفه‌ای است.»

انتقاد معاون سیما از اداره «غیرحرفه ای» و «غلط» صدا و سیما در گذشته

به گزارش الف محسن برمهانی معاون جوان سیما در گفت و گو با خبرگزاری فارس تصریح کرد: طوری که تعامل و عمل می‌کنیم هم در فرایند و هم مواجهه با عوامل یک جاهایی خیلی باز است و یک جاهایی بسته است. یکی از مسیر‌های تحول حرفه‌ای شدن است. حرفه‌ای تر کردن سازمان صدا و سیما منطبق با اصول و قواعد و با در نظر گرفتن شرایط خاص جمهوری اسلامی. ما نمی‌توانیم از این عادات غلط به راحتی بگذریم. این زمان می‌برد اما سنگ نشان‌هایی در مسیر می‌گذاریم. در این مسیریم و طراحی‌هایی انجام شده است.

وی گفت: شاید یک مقداری عرایضم را تلقی توهم توطئه کنید اما ما هر موقع یک توفیقی در ارتباط با مخاطب دیدیم به فاصله کوتاهی یک جریانی علیه سازمان شروع کردند.  ایسپا یکی از مراکز معتبر نظرسنجی است و نظرسنجی هم که منتشر کرده نظرسنجی معتبری است. اردیبهشت ماه ایسپا یک نظرسنجی دارد از دانشجویان که یک طیف خاص با مصرف رسانه‌ای خاص هستند سوال می‌کند شما اوقات فراغت خود را چگونه می‌گذرانید. نمی‌گوید شما مخاطب تلویزیون هستید یا نه. گویا در این نظرسنجی پادکست از تماشای فیلم و سریال بیشتر است. ۱۸ درصد می‌گویند ما فیلم و سریال می‌بینیم. بعد می ‌گوید از کجا می‌بینید می‌گوید دانلود از اینترنت. گزینه‌های بعدی از صدا و سیما است. همین ایسپا فروردین ماه یک نظرسنجی دیگر منتشر کرده که مخاطب صدا و سیما ۶۹/۲ درصد است. چرا آن استناد نمی‌شود ولی این می‌شود. خود مرکز تحقیقات صدا و سیما که یکی از معتبرترین نظرسنجی‌ها در کشور است در یک نظرسنجی با جامعه آماری سی هزار نفر که شامل شهر‌های بزرگ، مراکز استان، شهر‌های کوچک و روستا‌ها هم شده است، 72 درصد مخاطب صدا و سیما را اعلام کرده است. این زمینه نقد شده است.

معاون سیما تاکید کرد : طبیعی است که از هر نقدی در صدا و سیما استقبال می‌کنیم. اما معتقدیم که نقد صدا و سیما انحصار شده است. یعنی یک نگاه خاص و جریان خاص صدا و سیما را نقد می‌کند. عمدتا نقد صدا و سیما توسط کسانی انجام می‌شود که درک خاصی از افکار عمومی و مردم دارند. مشکلی هم نیست که از درک خودشان درباره افکار عمومی حرف بزنند اما معتقدیم این‌ها حتما نباید دایره نقد صدا و سیما را منحصر به خودشان کنند. مثلا ممکن است عده‌ای از یک سبک برنامه سازی یا سریال سازی خوششان بیاید و اگر ببینند آن سبک در سازمان کمرنگ شده حمله می‌کنند که رسانه ملی مردم را فراموش کرده است. این را ما باید مراقبت کنیم.