عراقچی در مجلس:ایران در زمان مقتضی پاسخ اسرائیل را خواهد داد

  4030806075 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد که حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به این رژیم محفوظ است و در زمان مقتضی پاسخ خواهند داد.

عراقچی در مجلس:ایران در زمان مقتضی پاسخ اسرائیل را خواهد داد

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با تسنیم، از برگزاری جلسه این کمیسیون بعد از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور عباس عراقچی وزیر امور خارجه، خبر داد.

وی افزود: در این جلسه، آقای عراقچی گزارشی از آخرین وضعیت تحولات منطقه، از جمله مقاومت و شرارت‌های رژیم صهیونیستی و سفرهای اخیر خود به برخی کشورهای منطقه ارائه داد.

رضایی به نقل از عراقچی گفت: «رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق 2 ضربه شدیدی خورد و 90 درصد موشک‌ها به هدف اصابت کرد، اما صهیونیست‌ها اخبار آن را سانسور کردند.» او همچنین به تلاش برای هماهنگی میان میدان و دیپلماسی برای مقابله با شرارت‌های صهیونیستی اشاره کرد و هدف سفرهای منطقه‌ای خود را ایجاد بازدارندگی سیاسی عنوان کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آقای عراقچی همچنین به وضعیت روحیه رزمندگان مقاومت اشاره کرد و گفت که مقاومت ضرباتی خورده اما در حال بازسازی است. حزب‌الله پایگاه مردمی دارد و از بین رفتنی نیست. او افزود: رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه جنگ است و ما به هر حمله‌ای متناسب با آن پاسخ می‌دهیم. خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ فرار نمی‌کنیم و برای هر جنگی آماده هستیم.

وی تصریح کرد: وزیر امور خارجه همچنین حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کشور را محکوم کرد و تأکید کرد که حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به این رژیم محفوظ است و در زمان مقتضی پاسخ خواهند داد.

رضایی با بیان اینکه عراقچی گزارشی از سفر اخیر خود به اجلاس بریکس و کازان روسیه نیز ارائه داد و گفت: یکی از تصمیمات بسیار درست دولت شهید رئیسی و وزارت خارجه در دوران شهید امیر عبداللهیان، عضویت ایران در بریکس بود. در اجلاس اخیر بریکس تصمیم گرفته شد که کشورهای متقاضی به عنوان شریک پذیرفته شوند.