• واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته

    واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش گفت: ریشه ناترازی بنزین در بخش تولید نیست بلکه ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است و مصارف بالا، کار را به‌جایی رسیده که به جای صادرات، در سال گذشته حدود ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم.

  • واردات بنزین چقدر خرج روی دست دولت می‌گذارد؟/ برنامه دولت سیزدهم برای افزایش ظرفیت پالایشی

    واردات بنزین چقدر خرج روی دست دولت می‌گذارد؟/ برنامه دولت سیزدهم برای افزایش ظرفیت پالایشی

    شواهد و آمارها نشان می‌دهد ایران از صادرکننده بنزین در حال تبدیل شدن به یک واردکننده است و با این روند به نظر می‌رسد در سال آینده به واردات نزدیک به ۴ میلیارد دلاری بنزین نیاز باشد.

  • میزان واردات بنزین بستگی به شرایط آینده دارد

    میزان واردات بنزین بستگی به شرایط آینده دارد

    معاون وزیر نفت با بیان اینکه "درحال حاضر تولید و مصرف بنزین کشور سربه‌سر و معادل هم است"، گفت: برای تعیین میزان واردات بنزین باید ببینیم شرایط آینده به چه صورت است.

  • واردات بنزین از بندر چابهار

    واردات بنزین از بندر چابهار

    درحالی که آمار رسمی از میزان واردات بنزین به کشور وجود ندارد، رئیس اداره استاندارد شهرستان چابهار از نمونه‌گیری محموله بنزین وارداتی از بندر چابهار خبر داد.

  • مجلس ساز وکار واردات بنزین به کشور را شفاف کرد

    مجلس ساز وکار واردات بنزین به کشور را شفاف کرد

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه، برای واردات بنزین به کشور از طریق خرید و یا تهاتر سقف ریالی تعیین کردند.

  • عوامل موثر در میزان واردات بنزین در سال آینده/ اکتان بنزین بر اساس استاندارد ملی است

    عوامل موثر در میزان واردات بنزین در سال آینده/ اکتان بنزین بر اساس استاندارد ملی است

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: واردات بنزین بستگی به میزان مصرف بنزین دارد و همچنین بستگی به این دارد که چه‌مقدار خودرو به ناوگان حمل‌و نقل کشور افزوده شود و چقدر خودروی فرسوده از مدار خارج شود.

  • اخبار و اعداد واردات بنزین کذب است

    اخبار و اعداد واردات بنزین کذب است

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به طرح شایعه‌هایی درباره واردات روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین در فضای مجازی، این اخبار را بی‌اساس و دروغ خواند و گفت: واردات این مقدار بنزین به بیش از ۶ میلیارد لیتر ظرفیت ذخیره‌سازی نیاز دارد که ظرفیت کل مخازن ذخیره‌سازی ما به این مقدار نمی‌رسد.