پیرامون بیمه طلایی فرهنگیان

مجید عزیزی، 11 آبان 91

11 آبان 1391 ساعت 0:20


از سه سال پیش و پس از انتصاب جناب آقای حاج بابایی بر مسند وزارت آموزش و پرورش، در راستای امنیت درمانی فرهنگیان، بیمه تکمیلی این قشر زحمتکش جامعه، به بیمه طلایی ارتقا یافت.
ضمن تشکر از تلاش دست اندرکاران محترم که به این مهم توجه مبذول داشتند به نظر میرسد توجه به نکاتی چند میتواند این وزارتخانه را بیشتر از گذشته به اهداف این طرح نزدیک نماید .
۱- کاهش بروکراسی پیچیده فی مابین مراکز درمانی، بیمار و شرکت های بیمه به طوری که شدت بروکراسی در بعضی موارد پرسنل را از پیگیری دریافت هزینه های اندک زیر سقف ۱۰۰ هزار تومان منصرف می نماید. درخواست انواع فتوکپی احکام پرسنلی، فیش حقوقی، فتوکپی شناسنامه بیمار، فتوکپی جوابهای رادیولوژی و آزمایش، گواهی دریافت وجه پزشک و مراجع درمانی و نامه تایید اداره آموزش و پرورش و ... زمان و هزینه قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد.
۲- کمبود مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه ایران به دلیل عدم اجرای تعهدات سریع این شرکت به افراد طرف قرارداد
۳- توصیه می شود مسئولین امر، تجربه بیمه های درمانی بانک ها و شهرداری ها و سازمان هایی نظیر سازمان گسترش و ... را بررسی نموده و مقایسه ای با بیمه طلایی آموزش وپرورش داشته باشند. چرا که اگر ارائه این خدمات توسط بیمه ایران طلایی است بر ارائه بیمه توسط این سازمانها چه نامی اطلاق می شود؟
۴- اصولا با افزایش سن و استهلاک بنیه جسمی و روحی، کارمندان نیازمند حمایت بیشتری در حوزه بیمه ودرمان هستند. ولی متاسفانه کارکنان بازنشسته آموزش وپرورش از این مهم برخوردار نیستند.
۵- در مواردی آموزش وپرورش سهم بیمه پرداختی از سوی وزارتخانه را کاملا بر دوش کارمندان نهاده که پرداخت این تعهدات خود نیز کمک دیگری به ایجاد اعتماد وتقویت روحیه فرهنگیان است.
به امید روزی که در جامعه عدالت محور تفاوتی بین پشتیبانی های دستگاه های مختلف از کارمندان دولت نباشد و مسئولان دولتی خانواده خود را به شکل مطلوب مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهند.


کد مطلب: 169693

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcb99b8frhb00p.uiur.html?169693

الف
  http://alef.ir