لزوم راهاندازی کمپین «کاهش استفاده از فضای مجازی در نوروز»
27 اسفند 1394 ساعت 10:47
یک مشاور خانواده گفت: رسانهها کمپینی راه بیندازند که مروج کاهش استفاده از فضای مجازی در ایام نوروز باشد تا اعضای خانواده وقت بیشتری را کنار هم بگذرانند.
بهمن بهمنی در گفتوگو با ایسنا، افزود: کمپینی میتوان برای روز یا شب اول عید به منظور کاهش استفاده از فضای مجازی مشابه کمپین راهاندازی شده در شب یلدا به راهانداخت تا افراد خانواده در کنار هم به نیازهای عاطفی و اجتماعی یکدیگر پاسخ دهند.
وی با بیان اینکه رسانهها و آموزش و پرورش میتوانند در تشویق خانوادهها به منظور گذران وقت با یکدیگر نقش داشته باشند، اظهارکرد: شاید بتوان از رسانههای مجازی و تلویزیون به گونهای استفاده کرد که رسانههای خانوادگی هم باشند.
مدیرکل سابق دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان درباره راههای جذب فرزندان به جمعهای خانوادگی گفت: ابتدا فرزندانمان را از دوران کودکی باید با خودمان به مهمانیها ببریم. این کار نوعی فرهنگسازی است.
وی با بیان اینکه دید و بازدید به همراه فرزندان چند مزیت دارد، توضیح داد: نخستین مزیت نشان دادن انواع زندگیها به فرزندانمان مانند زندگی در خانههای کوچک یا بزرگ و کمجمعیت یا پرجمعیت، آشنایی با لهجههای مختلف و سلیقههای گوناگون است. مواجهه با این موارد باعث افزایش ظرفیت درک اجتماعی و مهارتهای اجتماعی به فرزندان میشود.
این مشاور خانواده اضافه کرد: این کار خانواده را به عنوان یک واحد منسجم به سایرین معرفی می کند و خانواده بخشی از هویت فرزندان میشود اما اکنون متاسفانه این گونه نیست و مهمانیها را حداکثر زن و شوهر با یکدیگر میروند.
بهمنی در پایان توصیه کرد: جوانان را به حضور در دید و بازدیدهای اقوام درجه یک تشویق کنیم. این کار باعث ایجاد هویت و انسجام می شود البته جوان ممکن است در ایام نوروز دلش بخواهد که با دوستانش هم به گردش برود بنابراین باید این فرصت برای او فراهم باشد.
کد مطلب: 339458
آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcjihetouqetxz.fsfu.html?339458