نظر منتشر شده
۵۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 195170
با دیگران خوری می و با ما تلوتلو...
چگونگی همکاری اپوزیسیون با رسانه ملی!
محمود حبیبی کسبی، 17 مرداد 92
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۵
ماه مبارک رمضان آمد و رفت، تا باز هم خیل مخاطبان رسانة ملی، چشمشان هم به جمال سریالهای مناسبتی شبکه های تلویزیون روشن شود و هم به نام ترانه سرایان تکراری تیتراژهای این سریالها!
 
موضوعی که مانند همیشه، جلب نظر کرده است و می کند، نام ترانه سرایان همیشگی تیتراژها بوده و هست. دو ـ سه ترانه سرایی که انگار قرارداد مادام العمر با تهیه کنندگان محترم صدا و سیما بسته اند تا ترانة تیتراژ تمام سریالها و برنامه هایی که در این سازمان عریض و طویل تولید می شود را ایشان بسازند. برای پی بردن به عرایض حقیر، به تیتراژ ابتدایی برنامة «ماه عسل»، تیتراژ انتهایی برنامة «ماه عسل»، تیتراژ ابتدایی سریال «دودکش»، تیتراژ انتهایی سریال «دودکش»، تیتراژ پایانی سریال «مادرانه» و... در میان تولیدات ماه مبارک امسال بنگرید، و همچنین در میان تولیدات سالهای پیش به تیتراژهای سریال «یه تیکه زمین»، «نابرده رنج»، سریال «2ـ5ـ3»، سریال «سراب» و دهها برنامه و سریال دیگر نیز نگاهی بیاندازید.

تکرار مدام و پی در پی اسم یک یا چند نفر به عنوان شاعر ترانة تیتراژ سریالها، به خودی خود سؤال برانگیز است، اما اگر شاعر مورد نظر و شعر تولیدی قابل دفاع باشد، حرفی نیست؛ ولی وقتی نه آن شعرها چنگی به دل می زند و نه آن شاعر موجه و مقبول است، چه باید کرد و چه باید گفت؟ باید گفت که مهم، قوت شعر و وجهة شاعر نیست، مهم این است که شاعر مورد نظر با مافیای سهمگین تهیه کنندگان رسانة ملی بده بستانی داشته باشد تا بتواند به این دژ نفوذ ناپذیر رسوخ کند. 

حال به این مشکلها، مشکل اصلی را نیز بیافزایید که این ترانه سرایان، وقتی در میان همفکران خود قرار می گیرند، خود را در موضع مخالف و اپوزسیون قرار می دهند و هنرمندان و شاعران غیر اپوزیسیون یا همراه با نظام را شاعر حکومتی یا هنرمند حکومتی لقب می دهند و آنها را تخطئه می کنند که چرا با چنین دولت و حکومتی همکاری می کنید؟ حال آنکه بسیاری از هنرمندان و شاعران متعهد و معتقد هستند که همین الان مشکلات مالی و معیشتی جدی دارند و ماهها بلکه سالهاست که در هیچ پروژة دولتی نقشی نداشته اند اما این دوستان مثلاً منتقد با لابی هایی که با تهیه کنندگان سازمانی دارند، مدام تیتراژهای سریالهای مناسبتی را درو می کنند تا هر روز بر ثروت و شهرتشان افزوده شود. چنین است که درو کنندگان تیتراژ برنامه های نان و آب دار تلویزیون، می شوند هنرمند اپوزیسیون و روشنفکر و مردمی!!! و هنرمندان متعهدی که دندان به جگر گذاشته اند و با تحمل تنگدستی و بی توجهی مسئولین روزگار می گذرانند، شده اند حکومتی و سانسورچی و متحجر و...

نکتة جالب توجه در دوسره بار کردن آقایان متشاعر، این است که وقتی با خواننده های لس آنجلسی همکاری می کنند، با نام واقعیشان، کار می کنند و وقتی افتخار می دهند و با خواننده ها و سازمانهای داخلی همکاری می کنند، پشت اسمی مستعار پنهان می شوند که مبادا ژست روشنفکر مئابانه و اپوزیسیون شان به هم بخورد. البته برخی هم که بیشتر منافعشان در داخل است و چهرة موجهی از خود برساخته اند، بلعکس رقبایشان، در داخل با اسم اصلی و در خارج با اسم مستعار کار می کنند. بله چنین است! چنین است که فی المثل «زادمهر» می شود «مهرزاد»!!! 

باز جالب تر از همة اینها، تأمل در این لطیفه است که آقایان به شهوت شهرت، با خواننده های لس آنجلسی و به سودای ثروت، با خواننده های داخلی کار می کنند. لذا بدون هیچگونه چشمداشت مالی و بدون دریافت دستمزد، ترانه های مبتذلشان را با التماس و صدها لطایف الحیل دیگر در اختیار خوانده های لس آنجلسی قرار می دهند تا مشهور شوند و بتوانند تهیه کنندگان داخلی را به بهانة شهرت و محبوبیت، تا نهایت امکان سرکیسه کنند و برای هر ترانة 4 یا 5 خطی سست و بی مایه، از 3 تا 5 میلیون تومان مطالبه کنند.

این رقم قرارداد برای یک ترانة سست و چند خطی، در شرایطی است که حق التألیف کتاب بهترین و مقبولترین شاعران این مملکت (در صورتی که یک کتاب شعر، حد اقل متشکل از 50 شعر است) به زحمت به یک ملیون تومان می رسد. حال شما عدالتی را دریابید که یک شاعر توانمند و متعهد از 50 شعر مستحکم که حاصل چند سال مطالعه و عرق ریزی روح اوست، یک ملیون تومان به دست می آورد، آنگاه برای یک ترانة سست که در چند دقیقه خلق شده است، چند ملیون تومان به پای یک ترانه سرای مبتذل ریخته می شود. 
  
در چنین شرایطی، رقابت و چشم و هم چشمی مضحکی بین تهیه کنندگان رسانة ملی درگرفته است که به وارد گود کردن ترانه سرایانی که افتخارشان ترانه سازی برای خوانندگان خارج از کشور است، مباهات می کنند. البته پرداخت دستمزدهای گزاف برای 4 خط ترانه ای که احتمالاً لس آنجلسی ها پس زده اند و روی دست ترانه سرای محترم باد کرده، افتخار و چشم و هم چشمی و رقابت هم دارد!

در نگاه تهیه کنندگان و مدیران رسانه ای، ایجاد جاذبه برای جلب نظر مخاطب عام، تنها با پوپولیستی ترین راه حلها، یعنی تن دادن به ابتذال میسر می شود. هر یک از ایشان که بتواند نظر یکی از فعالان عرصة آثار مبتذل و ضد فرهنگی را برای همکاری جلب کند، خیال می کند که دست آورد سترگی نصیبش شده و با این ترفند، از شهرت و حواشی و غوغاهای موجود در بازار مکارۀ ابتذال، به نفع برنامة خود بهره برده است. بدون توجه به اینکه همکاری با این دست هنرمندنمایان، نه تنها بی اعتنایی و دهن کجی به هنرمندان متعهد و توانمند متعهد و داخلی است، بلکه به نوعی تأیید و موجه جلوه دادن شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و ضد انقلاب محسوب می شود. 

حال وقتی به پروسة بزرگ کردن متشاعران اپوزیسیون، در عین بی اعتنایی به شاعران متعهد، آن هم توسط رسانة ملی می نگریم، با هزاران سؤال بی جواب مواجه می شویم و به این نتیجه می رسیم که گویا برای همکاری با رسانة ملی در پروژه های نان و آب دار، باید مخالف و اپوزیسیون باشی یا اقلاً با مخالفان و اپوزیسیون حشر و نشری داشته باشی تا مورد توجه قرار گرفته و به نان و نوایی برسی!

چرا که ترانه سرایانی که اکنون به مخالف و اپوزیسیون بدل شده اند، تمام شهرت کذایی و حباب گونة خود را توسط رسانه های دولتی همین حکومت به دست آورده اند. مسئولان فرهنگی فعال نیز آنقدر در بادکنک شهرت این ستاره های قلابی دمیده اند و می دمند که توهم شهرت و محبوبیت این متشاعران را بردارد، آن وقت با اتکاء به اسم و رسمی که به وسیلة سازمانهای دولتی دست و پا کرده اند، تا به آنها بگویی بالای چشمت ابروست، می زنند زیر میز و کافه را به هم می ریزند. چرا که مِیِ شان را با خواننده های لس آنجلسی خورده اند و تلو تلو خوردن و عربده کشی شان را برای ما به سوغات آورده اند.
 
 
maha
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۳:۵۵:۲۷
روزبه بمانی ترانه سرای بزرگیست ..
قضاوتتون و نطرتون رو قبول ندارم .. اولا کارهایی که در ماه رمضان بیرون اود و اسم بدین همشون بسیار قوی هستن دوما شما میتونی منکر تاثیر ترانه و موزیک در جامعه بشی ؟ (1559715) (alef-13)
 
مهرداد
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۶:۴۵:۵۹
بندۀ خدا، شعر و ترانۀ قوی و خوب ندیدی و نشنیدی که به این ترانه ها میگی خوب!
دمت گرم و سرت خوش باد حضرت حبیبی! (1560021) (alef-10)
 
دره چایی
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۰۳:۰۹:۵۱
شما چند تا اسم ببر ما هم بدونیم خوب چیه (1560762) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۱۱:۳۷:۴۶
مهردادخان شما يكي از آن شعروترانه هاي قوي و خوب رو نام ببر ما هم فيض ببريم... (1560957) (alef-3)
 
کاظم رستمخانی
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۶:۵۷:۱۶
ترانه و موسیقی در جامعه موثر است ولی نه هر ترانه ای و نه هر موسیقی!
ترانه هایی که این آقایی که اسم آوردید می سازه بسیار بسیار ضعیف و مبتذل است. حتی اگر از ارتباط و همکاری این ترانه سراها با خواننده های ضد انقلاب بگذریم، واقعا آثارشون ارزش هنری نداره و فقط به دلایل سیاسی تحویل گرفته می شن... (1560046) (alef-10)
 
maha
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۰۱:۳۵:۴۹
میشه چند تا از کارای ضعیف ایشون رو نام ببرین .. شاید باید تفاوت ترانه و شعر رو واستون توضیح بدم . به هر حال کارای ایشون درخور زمان حاضر و مفاهیم زیبا با زبان ساده بیان میشه .. بعید میدونم امثال بمانی و گلرویی کارای مبتذل داشته باشن شاید شما داری و ما نشنیدیم..
ترانه سرایانی در گذشته بودن که کاراشون خوب و قوی بود و اما کسانی که امروز اومدن شاید حتی تونستن ذائقه مردم رو عوض کنن.. ما قدیمیها خوب بودن و هستن.کسی منکر این نیست (1560682) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۰۱:۳۸:۱۱
کار صدا و سیما شده مثل مشق بچه ها که اصطلاحاً میگفتند "رج زدن" (1560686) (alef-3)
 
صادق
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۰۴:۵۹:۲۷
البته دو نوع تاثیر داریم:
مثبت و منفی
حالا پیدا کنید پرتقال فروش را! (1560799) (alef-3)
 
صدر الملك
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۴:۱۱:۲۲
بايد صدا و سيما از انحصار خارج شود و شبكه هاى مختلف خصوصى در چهار چوب قوانين و نظام فعال شود انوقت خواهيد داد كه در رقابت چطور بصورت پرشى و باشتاب همه چيز كيفيت و كميتهاى برنامه ها افزايش و ابتذالها كاهش خواهد يافت تنها راه نجات رقابت و از انحصار خارج شدن همه امور است تاكيد ميكنم همه امور . (1559738) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۴:۱۲:۱۳
امیدوارم مسئولین صدا وسیما صدای امثال شما رو بهتر و بیشتر بشنون. چون هیچ چیز به اندازه دگم اندیشی امثال شما نمی تونه به قهقرای مخاطب فعلی صدا و سیما کمک کنه. (1559741) (alef-13)
 
رویا
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۷:۰۱:۳۸
چرا فکر می کنید هر کسی که مثل شما فکر نمی کنه، دگم اندیشه؟؟ چرا فکر می کنید فقط خودتون درست می گید؟
اتفاقا برای من هم همیشه سوال بوده که چرا با وجود این همه شاعر و ترانه سرای خوب در کشور، تمام برنامه های تلویزیون از چند تا شاعر استفاده می کنند!
ممنون الف
ممنون جناب حبیبی کسبی (1560056) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۴:۱۶:۱۵
امیدوارم مسئولین صدا وسیما صدای امثال شما رو بهتر و بیشتر بشنون. چون هیچ چیز به اندازه دگم اندیشی امثال شما نمی تونه به قهقرای مخاطب فعلی صدا و سیما کمک کنه. (1559750) (alef-13)
 
شاعر دهاتي
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۴:۴۳:۳۸
برادر كسبي اين باده نوشي ها در همه جا وجود دارد . از وزارت ارشاد گرفته تا حوزه هنري كه شما در آن جا مشغوليد . بينوا ما شاعران شهرستاني كه نه قدرت چانه زني و رانخواري در حوزه داريم و نه در صدا و سيما و ارشاد . (1559788) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۰۵:۵۵:۴۶
شاعری شهرستانی که دنبال رانت خواری و رابطه با ارشاده همون شهرستان بمونه و سبزی بفروشه بهتره
دیگر این که نویسنده ی محترم ظاهرا با ساز و کارهای سیما آشنا نیستند. شما فهرست تهیه کنندگان را نگاه کن. فهرست آهنگ سازان رو. چند نفر بیشتر نیستند. حالا یکی با صدا و سیما کار می کنه که ترانه هاشو اونوری ها هم خوندن برادرا به حساب جذب مغزها!!!!!!!!!!! می گذارند.
همه چیزمون به همه چیزمون میاد. (1560805) (alef-3)
 
man
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۴:۴۹:۲۰
این که شاعری برای خواننده ی لس آنجلسی شعر بگه نه جرمه نه بد بلکه هنر یک فرد رو نشون میده. ترانه های سریال ها هم خب هرکسی سلیقه ی متفاوتی داره ب نظر من خوبن. خوب نیست شما خودتون رو جایی قرار بدین که به دیگران اهانت کنید. (1559797) (alef-13)
 
طلبه مهندس
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۴:۵۹:۳۴
از این نقدهای تقریبا منصفانه، مدتی بود در الف نمی دیدم. تبریک!
البته داستان در مورد کارگردان ها نویسنده های فیلمنامه ها مستندها کارشناس ها و خیلی عناوین دیگر در صدا و سیما هم متأسفانه خیلی بهتر از این نیست. (1559818) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۵:۱۲:۵۳
هربارکه راجع به این رسانه به اصطلاح ملی مطلبی می بینم ناخوداگاه عصبی و

ناراحتم بس که برنامه های تحمیلی وتریبون های یک طرفه و این اواخرهم که هر

جفنگیاتی را به خاطر پول به خورد ملت میدهد . (1559840) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۵:۱۷:۱۵
میشه بگی ترانه تیتراژ ابتدایی دودکش چیه؟ آهنگ تیتراژ اول این سریال اصلا ترانه نداره!!!!!!!!!!! (1559844) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۵:۵۲:۵۵
از سایت الف درخواست میکنم که متن زیر را منتشر کند:

1 اول جناب نویسنده محترم نهایت غرض ورزی را در نوشته شان به کار برده اند و مانند رویه چند ساله اخیر مسئولان سعی کرده اند هرطور شده و با هر تهمتی یک نفر را زیر سوال ببرند

2 دوم اینکه منظور شما مشخصا روزیه یمانی است که همه می دانند بهترین ترانه سرای حال حاضر یا حداقل یکی از بهترین هاست و همچنین یغما گلرویی که اگر به صفحات اجتماعی طرفداران آنها مراجعه کنید متوجه استقبال مردم از انها خواهید شد

3 نام روزبه بمانی و یغما گلرویی در تلویزیون سانسور میشود و در انتهای تیتراژ مثلا برنامه ماه عسل نمی اید.

4 اینکه گفتید در داخل با نام مسعار کار میکنند به علت کسب مجوز از ارشاد است به خاطر همین است که روزیه بهروز میشود و بمانی بمانی زاده!

ضمنا نوشته شما پر از تهمت های تهوع اور بود که اگر قصد جواب گویی بود چند برابر آن را هرکسی میتوانست بنویسد. (1559902) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۲۰:۴۷:۱۶
الان به این موضوع عنایت کردم که فقط 2 نفر اظهار نظر مخالف نسبت به این مطلب ارایه کردند و دست بر قضا همین دوتا بیشترین لایک رو از مخاطب گرفتند. من درباره مافیای صدا و سیما نظری ندارم اما همین قدر می فهمم که این ترانه ها تونسته با نوع مردم ارتباط برقرار کنه که اگر مخاطب شما یارای نقد مطلبتان را ندارد، به سهم خود با مخالفین محتوای این مطلب همزادپنداری می کند. (1560402) (alef-3)
 
1360
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۶:۰۶:۵۰
ببخشید کی دیگه صدا سیما رو نگاه میکنه من فقط فوتبال میبینم باید یک تحول اساسی ایجاد بشه باید دید اکثریت مردم چی میخوان
جای کارگردانهای سیما مثل مهران مدیری کیارستمی وووووووو در سیما خالیه چون مثل اونا فکر نمیکنن دلیل بر ممنوع التصویر بودنشون نمیشه .
ضمنا ناظر پخش پدر سیما رو دراورد ممیزی .... مجری ها تا میخوان یه حرف بزنن ده بار نگاه به پشت دوربین میگنن چرا (1559940) (alef-13)
 
سید مهدی
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۸:۱۹:۴۲
مدیری رو خوب اومدی ولی کیارستمی تو سینماش کسی نیست بره بیاد سیما چکار (1560194) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۷:۴۰:۳۹
چی می گی عمو! خودت هم نفهمیدی! (1560121) (alef-3)
 
امیرحسین
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۷:۴۰:۵۷
دمت گرم که حرف حق میزنی و از هیچ کسی نمیترسی
مرگ بر لابی گری و باند بازی
(1560122) (alef-3)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۸:۰۶:۱۰
میشه خواهش کنم مطلبی در مورد اینکه رسانه ملی ما جدیدا میخواد برنامه مناظره های سیاسی رو در این دولت جدید پی گیری کنه و هر هفته روی همون میزهای نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری مناتظره برگزار کنه ؟؟؟
چرا در دولت قبلی این کار رو نکرده .نکنه میخواد در برابر روحانی نکته سنج بشه و با این مناظره هاش یه کارایی بکنه ؟؟؟؟برای بنده این حرکت رسانه میلی خیلی جالبه

برای شما چطور؟؟؟ (1560170) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۸:۱۰:۲۲
در این ۳۴ سال یک شعر یا ترانه ای که مثل بعضی از ترانه های قدیمی غوغا بکند نداشته ایم. این است که فرهنگ ما نمی تواند در مقابل غرب مقابله کند. (1560181) (alef-3)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۰۴:۰۸:۳۹
تا وقتی که MTV و رسانه های آمریکا و بریتانیا (وبرتر جهان) از ترانه شما حمایت نکنند اصلا در دنیا شنیده نخواهد شد تا بخواهد غوغا کند و در نتیجه فرقی هم ندارد که ترانه و کار هنری شما قوی باشد یا خیر..البته فقط آرش را در این 34 سال داشتیم که آنهم به خاطر حمایت شبکه های روسی همچون MUSIC BOX RUSSIA از وی بوده است آنهم اغلب فقط ترانه های به زبان روسیش نسبتا جهانی شده!..

الف نه توهینی کردم نه تهمتی زدم خواهشا جاپ کن.سپاس. (1560783) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۸:۱۳:۱۸
نقدتون افراطی (1560186) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۴:۴۲
و غرض ورزانه. (1562240) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۸:۲۹:۲۹
این اقا ظاهرا سیره
دلت خوشه به خدا
مردم سالهاست شعرهای بی مضمون تر را از خواننده های مختلف در ماهواره می بینند و هیچ اتفاقی نیافتاده
اما اگر رانتی در کار است و مانع بروز سایر خواننده ها و شعرا می شود بنده هم موافقم هر چند نه الان زمانی که بابت اجاره ماه بعد خیالم راحت باشد (1560205) (alef-3)
 
بهزاد
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۸:۳۱:۰۶
از مردم نظرسنجی کنید شاید بهتر باشد. در مورد محتوای اشعار هم، نیازی نیست در سطح خیلی بالایی باشد، بسیاری مردم ترانه "پاپ" می خواهند نه یک اثر جاودان هنری که بر چهره موسیقی دنیا ثبت بشود. هر چیز کاربرد و جایگاهی دارد. ترانه آغاز یا پایان یک سریال تلویزیونی هم در همان حد و متناسب با آن به نظرم باید ساخته شود. (1560207) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۸:۳۳:۵۱
اتفاقا سطح اشعار امسال خیلی بالاتر رفته و موسیقی و خواننده هم قابل قبوله. من نمیدونم به چی اعتراض داری شما. اصلا نقد منصفانه ای نبود (1560213) (alef-3)
 
ن
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۹:۰۰:۱۰
عزیز دل برادر بر فرض که راست بگویی که تف سربالا است چرا بازار موسیقی ما دست لس آنجلسی ها است که شعر گفتن برای آنها باعث معروفیت بشود ؟ (1560251) (alef-3)
 
سینا
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۹:۱۸:۴۶
رانت اونه که یه خواننده پای ثابته تیتراژها باشه و الا ترانه سرا رو خواننده انتخاب میکنه نه تهیه کننده . (1560285) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۹:۳۵:۰۵
امیدوارم مشکل شما فقط با این اشخاص باشد نه با ترانه و موسیقی! (1560311) (alef-3)
 
بي نام
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۱۹:۵۸:۰۹
من هم با لابي گري مخالفم در مورد اين موضوع خاص هم اطلاع چنداني ندارم ولي لحن شما آدم رو ياد مقالات كيهان مي انداخت پر از نفرت و كينه ي به وضوح شخصي و تهمت و كنايه.. اگر حرف حقي براي گفتن داريد لحن مودبانه و منطقي تري روپيشنهاد ميك (1560347) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۲۰:۰۴:۱۲
ما باید موسیقی اصیل مملکت و ترویج بدیم
این روز ها این موسیقی در مظلومیت کامل هست اگر حداقل تیتراژها موسیقی اصیل باشد گوش موسیقایی مردم هم با موسیقی سنتی مون آشنا میشه !
مقصر اصلی در سلیقه ی شنیداری ضعیف مردم صدا و سیما است ! (1560353) (alef-3)
 
سیاوش
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۲۰:۱۲:۳۶
عزیزانی که اینجا کامنت گذاشته اند که احتمالا خود یغما گلرویی و خود روزبه بمانی هستند توجه داشته باشند که اگر این فرصت رسانه ای در اختیار سایر شاعران و ترانه سرایان گمنام قرار بگیرد و هر صدایی سی شب آزگار از رسانه ملی شنیده شود هزاران روزبه بمانی و یغما گلرویی از دل آنها بیرون می آید ... بسیار نیکو نوشته بودید .. اجرتان با حضرت حی . (1560364) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۲۰:۵۷:۰۴
یا صاحب الزمان( عج):

هوایی رو که تو نفس میکشی
دارم راه میرم بغل میکنم
تو با من بمون تا ته این سفر
من این ماهو ماه عسل میکنم

اونقدرم مبتذل نیست نه؟ شنونده باید عاقل باشه... (1560412) (alef-3)
 
علی رضا افخمی
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۲۲:۱۰:۵۵
متاسفانه اصاف و اکناف کشور ما از مافیا و باند بازی و دورهمی خوری ها سرشاره . اما با نقد عصبی و سرشار از کینه ی شما به شدت مخالفم . چون اولا روزبه بمانی یکیاز بهترین ترانه سرایان نسل سوم است و آثار ی کهبا ترانه های وی خلق شده اند ، چه در خارج کشور و چه در داخل زمزمه پذیر ترین و ماندگار ترین و شنیدنی ترین آثار سالهای اخیرند.بنابراین با آسمان ریسمان کردن و به هر ترفندی متوسل شدن نباید باعث بشود که مردم رسانه ی ملی را از شنیدن آثار او محروم کنیم و او را دو دستی به رسانه های خرج کشور هدیه کنیم
ثانیا برای نقد نویسی بر مافیای ادبی در کشور مان جاهای بسیار دیگری وجود دارند که شما را به توجه بیشتر به آنها دعوت می کنم . وزارت ارشاد که فقط و فقط با تدبیر و تصمیم و اراده سه چهار نفر در مورد تمام ادبیات این کشور تصمیم می گیرد
حوزه ی هنری که اگر اشتباه نکنم خود شما هم در آنجا شاغل هستید و بهتر از هر کسی می دانید که تا چه اندازه محفلی و مافیایی به مقوله ی ادبیات و حتی ادبیات انقلاب و ارزشی می پردازد و یک گروه معدود همه ی بودجه ها وامتیازات را به سمت خودشان و دوستانشان سوق می دهند
حتی دیدار شاعران با مقام عظمای ولایت هم با میل و اراده سه چهار نفر جهت دهی میشه تا نورچشمی های هان آقایان به زیارت اقا برسند
صدا و سیما و برنامه های رادیویی و تلویزیونی هم که در همه ی مناسبت ها فقط تحت کرایه یک عده است

چی بگم ؟ (1560477) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۲۳:۰۱:۰۷
ما تلوزیون ایران را نگاه نمیکنیم که ترانه هایش را گوش کنیم فیلمهایی با بازیهای اب دوغ خیاری فیلمی که زن و شوهر نتوانند با همدیگر با محبت حرف بزنند یا حجاب داشته باشند در اتاق بدرد ما نمیخورد از فیلمهای کثیف بدم میاید اما هیچ فیملی را از ایران ندیدم که زن و شوهر همراه و همفکر باشند و بدون دادو بیداد و تحقیر با هم حرف بزنند اصلا نگاه نمیکنم شعار اعتیاد و حجاب فیلمهای ایرانی حالم را به هم میزند همه فیملها یک معتاد در ان هست البته از تبلیغ همجنس گرایی و سوژه اصلی مسائل نامشروع در فیلمهای خارجی بدم میاید و نگاه نمیکنم اما فیلمهای ایرانی را هم نگاه نمیکنم ان فیلم فرار از زندان بد نبود ان فیلم داستانهای جزیره خیلی جذاب بود اما یک فیلم با ان سطح در ایران ساخته نشد که خانواده با هم اتحاد داشته باشند مهربان باشند پیش بروند بزرگ شوند و البته خوب بازی کنند (1560520) (alef-3)
 
sahra
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۲۳:۲۸:۳۲
خوب درو تخته باید به هم بیان سریالها مگه چیین که ترانه هاشون جی باشه (1560546) (alef-3)
 
فراز کیا
۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۲۳:۵۲:۰۹
یا صاحب الزمان( عج):

هوایی رو که تو نفس میکشی
دارم راه میرم بغل میکنم
تو با من بمون تا ته این سفر
من این ماهو ماه عسل میکنم

اونقدرم مبتذل نیست نه؟ شنونده باید عاقل باشه... (1560570) (alef-3)
 
احسان
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۰۱:۵۴:۵۱
ابرهای همه عالم شب و روز در دلم می گرید...مرسی الف (1560703) (alef-3)
 
نظری
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۰۹:۴۷:۳۹
شاعران متعهد ? (1560871) (alef-3)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۱۱:۰۶:۳۶
آخه میدونین مشکل چیه؟خودشون هم اسم اینا رو سامسور می کنن. یعنی چی؟ یعنی مشکل دارن دیگه؟ کسی که برا داریوش و گوگوش ترانه میگه میاد برا خدا و ماه رمضون هم ترانه میگه. خیلی جالبه دیگه.
این دقیقا مصداق اینه که هم گناه کن و هم نماز بخوان. روزبه بمانی که در فتنه 88 هم حضور داشت. شعرهاش نمی گم بده ولی انصافا عالی هم نیست.
الف اول از انتشار این مطلب ازت ممنونم و دوم این که بعضی از ملت که حاضر نیستن قبول کنن یه غربی مثل سلنا گومز شیطان پرست چه طور انتظار دارین این مسئله رو قبول کنن.
یعنی ما به خاطر دینمون به خاطر امام زمانمون نمی تونیم اینا رو قبول کنیم. وقتی ما اینو میگیم یه سریا میگن ثابت کنید ما قبول می کنیم. اما واقعا تو جمهوری اسلامی که ما کلی مشکل و کلی آرمان برا جامعه داریم،تو جامعه مهدوی اصلا باید سر امثال این جور آدما بحث باشه. آدمایی که اصلا ارزش بحث در ایران رو ندارند. (1560925) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۲۲:۵۹:۲۰
آقای عباس مگه چه اشکالی داره شاعری هم برای داریوش و گوگوش شعر بسراید و هم برای خوانندگان داخل وطن؟! من واقعا نمی توانم افکار امثال شما و نویسنده این مطلب رو درک کنم! همه چی رو به همه چی ربط میدید معیارتونم سال 88 شده! (1561635) (alef-3)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۵-۲۰ ۱۱:۱۲:۵۱
افکار شما واقعا خطرناکه
بعدشم اون قسمت «یعنی...» به بعد رو یه بار دیگه بخونین. پس فردا هم بگیم چه اشکالی داره اون دو تا پاشن بیان ایران. ولی از اون بدتر اینه که این شعر ها مذهبی هم هستن.
واین یعنی این که هم برو برقصو قر بده و هم بیا نماز بخون و توبه کن و شاید حتی اینم نباشه. (1563513) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۱۱:۱۷:۳۳
شنیدم مرکز موسیقی صدا و سیما، مدیریت ترانه تیتراژهای تلویزیونی رو به استاد بهمنی سپردند امیدواریم که با حضور ایشون وضعیت ترانه و موسیقی بهتر از قبل بشه. (1560933) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۱۱:۱۸:۲۳
وقتی افتخارهای ملی کشور در موسیقی وشعر را فتنه گر می نامند باید هم به این گونه ماجراها گرفتار شوند شک نکنید که چوب خدا بی صداست وروزی باید خود بصیر خوانده ها باید جواب دهند. (1560934) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۱۵:۰۴:۱۶
چرا فقط ترانه سراها ؟
سیما در اختیار تنها چند تهیه کننده است . با بودجه های آنچنانی و موضوعات تکراری و آنچنانی .... (1561200) (alef-10)
 
سبحان
۱۳۹۲-۰۵-۱۸ ۱۸:۱۹:۵۰
اولا خواننده هایی که نام بردید از محبوب ترین های ایران اند.
دوما سایت شما که مدام در bbc و voa از آن به عنوان مرجع خبر یاد میشود ؟چطور حالا نگران اپوزیسیون است؟ (1561376) (alef-3)
 
هادی
۱۳۹۲-۰۵-۱۹ ۰۸:۰۹:۱۵
سلام صداسیما سطح سریالهای خود را در حد سریالهای ماهوار های می سازد تا به زعم خویش از مخاطبان ماهواره بکاهد درصورتیکه نتیجه بالعکس است
و سمپاتی نسبت به ماهواره کاهش می یابد و فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی روز به روز تنزل می یابد. (1561906) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۹ ۱۰:۰۰:۴۷
عزیزی که میگه شاعر شهرستانی بهتر است در شهرستان بماند خوب به نظر من که در شهرستان هستم و شاعر نیستم همین است که در شهرستان ماندم نه اینکه نتوانم به تهران بیایم نمیخواهم بیایم بهتر است همدیگر راتحقیر نکنیم به نظر من خوزستانی که خوزستان را مهد دنیا میدانم نه ایران تاریخ یک قسمت اعظمش از خوزستان بوده در تاریخ اسم خوزستان شهر های خوزستان چغا زنبیل که وقتی میرون حالت زیبای روحانی به من دست میدهد و سالی حد اقل یکبار میروم چغا زنبیل را میبینم همه و همه برای من عزیز هستند و خوزستان را به نوعی مهد تاریخ جهان میدانم که درخوزستان گرم وخاکی ماندم جدای از مردم خوب خوزستان که با وجود خیلی از مسائل و فقر فرهنگی اما خوب صداقت و اینکه هنوز دنیای مادی در این قسمت ا ایران خیلی ریشه نکرده و هنوز خیلی از سنتها بجا مانده برای من زیبا تر از اززندگی در تهران است با وجود هوای بسیار گرم با وجود اینکه برای من خوزستانی یک مسافرت معمولی خیلی خیلی پر هزینه تر از تهران است بلیط گیر نمیاید هواپیما گران است و قطار گیر نمیاید از برکات وجود حضرات اما خوب ترجیح میدهم در خوزستان باشم همدیگر را مسخره نکنیم به همدیگر احترام بگذاریم همه ایرانی هستیم چرا عیوب را به قومیت شهرستان ارجاع میکنیم مگر یک تهرانی عیبی ندارد مگر در تهران کسی شعر سخیف نمیسازد من خوزستانی به خود افتخار میکنم من زندگی در خوزستان را ترجیح میدهم اینکه کسی در موقعیت جغرافیایی تهران زندگی میکند دلیل بالا تر بودن و افتخار کردن نیست به خود بیاییم به انسانیت برسیم بس است تحقیر همدیگر به عنوان عرب ترک کرد و بقیه اقوام من اصفهانی هستم و در خوزستان بزرگ شدم اما به خوزستان افتخار میکنم و حاضر نیستم پیش اقوام پدری به اصفهان برگردم من خود را خوزستانی میدانم به همدیگر احترام بگذاریم خوزستان مهد تمدن دنیا است اصفهان قدمت دارد کردستان اصالت دارد عرب خوزستانی شرف دارد همسر من عرب خوزستانی است در جنگ از امریکا برگشت ایران که از بجنگد بخاطر ایران از اذر بایجان امدند خوزستان جنگیدند همه و همه ایرانی هستیم به خود بیاییم حرفهای کوچک نزنیم که خود را بزرگ نشان دهیم (1561979) (alef-10)
 
متعجب!!
۱۳۹۲-۰۵-۱۹ ۱۸:۰۷:۲۴
اینهمه رانت خواری توی قسمتهای مختلف دولتی شما اومدی به 4 تا ترانه که بنظر اکثر مردم خوب هستند گیر دادی ؟ شما اگه نیت خیر داری راجب فساد و رانت خواری در حوزه اقتصادی بنویس ،
من الله توفیق !!! (1562668) (alef-3)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۵-۲۰ ۱۰:۰۱:۳۰
من کاری به اپوزوسیون بودن ندارم اما بعد از سالها جون کندن تو ایران اینو فهمیدم که همه کارها تو ایران مافیایی هستش
از ترانه یک فیلم گرفته تا پروژه های بزرگتر (1563414) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.