نظر منتشر شده
۱۱۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 91597
از سابقه‌سازي در وزارت خارجه تا نفوذ در شرکت هاي نفتي
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۰۳:۱۴
بررسی ها نشان می دهد، حلقه موسوم به نزدیکان رییس دفتر، تلاش خود برای نفوذ در در وزارت خارجه، استفاده از بودجه دولتی در شرکت‏های خصوصی و حرکت به سمت شرکت های نفتی را تشدید کرده اند.

به گزارش «الف»، به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر تحرکات غیرمتعارف حلقه نزدیک به آقای اسفندیار رحیم مشایی در وزارت خارجه و شرکت های نفتی و تلاش برای جذب بیت المال به شرکت های خصوصی مرتبط، خبرنگار الف صحت و سقم این اطلاعات را بررسی کرد.



برداشت اول؛ سابقه سازی

خبرنگار الف در بررسی این اطلاعات مرتبط با وزارت خارجه، از معاون اداری مالی وزیر خارجه درخواست کرد به این سوال پاسخ دهد که آیا افراد منتصب به رییس دفتر و .. در این وزارتخانه به کار گرفته شده اند یا نه؟

خبرنگار الف از آقای حسین فرحی، معاون اداری مالی وزارت خارجه، پرسید:

«آیا آن معاونت اخیرا، برای برخی مرتبطین با رییس دفتر رییس جمهور، اعضای شورای عالی ایرانیان، مقامات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و یا مقامات سابق دانشگاه آزاد، حکم استخدام، انتقال، جذب و ... به وزارت خارجه صادر کرده است؟ در صورتی که پاسخ مثبت است، دلیل این اقدام را توضیح دهید و در صورتی که منفی است، دلیل پخش این شایعات را درچه می دانید؟»

 

تصویر نامه ارسالی به معاون اداری – مالی وزارت خارجه


معاون اداری مالی این وزارتخانه در پاسخ به این سوال نوشت:

«جناب آقای علی حسینی

خبرنگار محترم پایگاه خبری تحلیلی الف

با سلام

پیرو تماس تلفنی و با تشکر از ارسال نمابر شماره 891081 مورخ 89.10.8 آن پایگاه خبری محترم بدینوسیله اعلام می‌دارد در حال حاضر سابقه‌ای در رابطه با سوال طرح شده در این معاونت وجود ندارد. در عین حال به منظور اعلام دقیق و نهایی موضع مذکور انجام بررسی های لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دفتر معاونت اداری و مالی

وزارت امور خارجه»


تصویر فکس دریافتی از دفتر معاون اداری مالی وزارت خارجه


به این ترتیب، وزارت خارجه در پاسخی جالب توجه، ضمن رد وجود چنین حکمی، راه را برای توجیه آتی خلافگویی احتمالی نیز باز گذاشته و اعلام نظر نهایی را به آینده موکول کرده است.

خبرنگار الف همچنین از دبیر شورای عالی ایرانیان (معاون آقای مشایی در سازمان میراث فرهنگی و دبیر فعلی شورای عالی ایرانیان) درخواست کرد که با ارسال سوابق کاری خود در وزارت خارجه و نهادهای دیگر، در تکمیل گزارشی که الف منتشر خواهد کرد (گزارش حاضر) همکاری کند.

متن سوال:

دبیرکل محترم شورای عالی ایرانیان خارج کشور،

جناب آقای محمدشریف ملک زاده؛

پایگاه تحلیلی خبری «الف» تلاش دارد در آینده‏ای نزدیک، گزارشی تحقیقی در مورد فعالیت‏های اعضای شورای عالی ایرانیان خارج کشور منتشر نماید.

خواهشمند است، سوابق کاری و فعالیت‏های خود در دستگاه‏های مختلف، و تاریخچه و سطح همکاری خود با دستگاه‏های مرتبط با شورای عالی ایرانیان خارج یا دستگاه سیاست خارجی را برای اطلاع بینندگان پایگاه خبری تحلیلی الف و تکمیل این گزارش ارسال کنید.

متمنی است، اتوبیوگرافی کاری ارسالی در دستگاه‏های مختلف فرهنگی، سیاست‏خارجی، شورای عالی ایرانیان و ... دامنه زمانی پس از سال 1375 تاکنون را دربر داشته باشد.
 
تصویر نامه ارسالی به آقای محمد شریف ملک زاده


آقای ملک زاده به این سوال پاسخ نداد.

با توجه به پاسخ جالب مسئولان وزارت خارجه و سکوت دبیرکل شورای عالی ایرانیان، الف تصمیم گرفت اسناد خود را برای رفع ابهام مسئولان و اطلاع افکار عمومی و پیگیری نهادهای نظارتی منتشر کند.

بنابر این سند، معاون اداری – مالی وزارت خارجه برای آقای ملک زاده، حکم انتقال به این وزارتخانه صادر کرده است. نکته جالب این که با تقاضای انتقال ملک زاده (تاریخ تقاضا: 83.11.7) در تاریخ (89.9.13) با این شرح موافقت شده که: «از تاریخ 83.6.1 به این وزارتخانه منتقل می گردید»!
 

تصویر حکم وزارت خارجه برای آقای ملک زاده




به عبارت دیگر، در تخلفی آشکار، سابقه ای برای آقای ملک زاده در وزارت خارجه ایجاد شده که وجود نداشته است و انتقال وی به وزارت خارجه، به سال های قبل از انتقال نیز تسری داده شده است.

از سوی دیگر، دلیل صدور این حکم نیز بعد از این همه سال مشخص نیست، همچنانکه اهداف آتی از این سابقه سازی نیز مبهم است.

بدیهی است که با توجه به «چهره» بودن فرد حکم گیرنده و نیز گذشت زمان کوتاه از زمان صدور حکم (قریب یک ماه)، احتمال فراموشی معاون وزارت خارجه، خصوصا با توجه به بررسی به عمل آمده توسط این معاونت و آدرس‏های متعدد خبرنگار الف در مورد موقعیت‏های کاری فرد حکم گیرنده، دور از ذهن است.



برداشت دوم؛ «صد درصد خصوصی»

ایرانیان خارج از کشور؛ موضوعی که چند وقتی است در صدر توجه رسانه ها قرار داشته و حواشی مختلفی پیرامون آن رقم خورده است. برخی مقامات دولتی، دعوت و به کارگیری ایرانیان مقیم خارج در داخل کشور و کمک به تسهیل امور آنان در داخل و خارج را هدف اصلی خود از طرح این موضوعات عنوان می کنند. منتقدان اما نظر دیگری دارند و ایران دوستی و ایرانی نوازی را پوششی برای اهدف دیگر می‏دانند. اما این اهداف دیگر، چه می‏تواند باشد؟

سال گذشته در همین ایام و در حالی که لایحه بودجه سال 89 در حال آماده سازی برای تقدیم به مجلس بود، افراد خاص، از بین صد‏ها ردیف ریز و درشت لایحه بودجه، جدول شماره 9 برآورد اعتبارات متفرقه را مکانی مناسب برای بروز بخشی از این حس ایرانی نوازی تشخیص دادند. این افراد نامشخص، ردیفی را به این شرح در این جدول گنجاندند: «23 – کمک به احداث خانه فرهنگ ایرانیان خارج از کشور: 300000 میلیون ریال [30 میلیارد تومان]».


قانون بودجه سال 89، انتشارات معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، صفحه 170


ردیفی که در نهایت، نمایندگان نیز موضوع آن را خوش ظاهر یافتند و اعتبار پیشنهاد شده بدون بحث و تامل، تصویب شد.

اما، در همان ایام و در حالی که تدوین بودجه مراحل نهایی خود را می گذراند، پلاک 118 خیابان آبان شمالی (عضدی)، واقع در خیابان کريم‌خان زند تهران، شاهد رفت و آمد برخی چهره های آشنا برای ایجاد و ثبت موسسه‏ای جدید بود.

با شروع سال 89، مصاحبه های پی درپی دبیرکل شورای عالی ایرانیان، آقای محمدشریف ملک زاده، نشان داد که شورای عالی ایرانیان به جد به دنبال پیشبرد طرحی است که به تاسیس خانه های ایرانیان خارج از کشور معروف شد. دبیر کل شورا و روابط عمومی آن، هدف از تاسیس این خانه ها را ارتباط بیشتر با ایرانیان مقیم اعلام می کردند و  و سوئد، اتریش، استرالیا، رم، ونکوور، تورنتو، فرانکفورت و ... مقاصد اولیه طرح ساخت خانه های ایرانیان خارج عنوان می شد.

آقای ملک زاده، متولی طرح را «موسسه خانه ایرانیان خارج از کشور» اعلام می کرد و به صورت غیرمتعارفی به شدت تاکید داشت که این موسسه «خصوصی» است. «خصوصی»، «صددرصد خصوصی»، «NGO»، و... از عباراتی بود که ملک زاده برای توصیف این موسسه استفاده می کرد.


خصوصی، صددرصد خصوصی





لوگوی موسسه خانه ایرانیان خارج از کشور: غیرانتفاعی، غیردولتی، غیرسیاسی و داوطلبانه!




ملک زاده البته در پاسخ به سوالات برخی خبرنگاران سمج، از حمایت مجلس از این طرح نیز خبر داده و از آن تشکر می کرد.


... کم است. سال آینده افزایش پیدا کند.


اما نکته جالب اختصاص 30 میلیارد تومان مذکور به این موسسه صددرصد خصوصی چه بود؟

پاسخ در اداره ثبت شرکت ها بود. کمتر کسی می‏دانست که این موسسه خصوصی به نام چه کسی ثبت شده است:

محمد شريف‌ملک‌زاده، رئيس هيئت‌مديره. شماره ثبت روزنامه رسمی: شماره22385/ث32/88، تاریخ ثبت: 1388.9.22
 سایر اعضای هیات مدیره مطابق گزارش روزنامه رسمی:

•    آقاي ميثم طاهري، عضو هيئت‌مديره (میثم طاهری: در گزارش خبرگزاری ها و سایت دبیرخانه شورای عالی ایرانیان از وی با عناوینی همانند «مشاور دبیر شورای عالی ایرانیان» نامبرده شده است).

•    آقاي احسان اله‌يارمحمد، عضو هيئت‌مديره (احسان الله یارمحمد: بنابراعلام سایت شرکت سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس، او عضو هیات مدیره این شرکت وابسته به صندوق بازنشستگی کارکنان صنایع ملی مس ایران است. نکته جالب توجه، عضویت همزمان آقای عبدالرضا داوری در همین هیات مدیره بوده است. جستجو برای فهم دلیل علاقه مشترک منصوب کنندگان هیات مدیره به این دو نفر به نتیجه نرسید. داوری از مدیران سابق ایرنا و تدوین کننده کتاب محراب تولید بوده است. وی قبلا سرپرست سابق روزنامه گسترش صنعت (متعلق به ایدرو) بوده است. او هم اکنون مدیرعامل فعلی صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران و رییس هیات مدیره باشگاه مس کرمان و ... است).

•    آقاي عليرضا رجائي، عضو هيئت‌مديره (علیرضا رجایی: جستجو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وی به نتیجه‏ نرسید).

•    آقاي عزت‌اله زارعي‌هنزکي، عضو هيئت‌مديره (عزت الله زاعی هنزکی: هنزکی قبلا معاون سرمایه گذاری صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در دوران قلعه بانی بوده است. با انتقال قلعه بانی به مدیریت عاملی شرکت ملی نفت، هنزکی نیز با او منتقل شد و حکم مشاور مدیرعاملی دریافت کرد. هنزکی از طرف دیگر به بقایی متصل است. هنزکی و بقایی از اعضای هیات مدیره شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی (شرکت سهامی وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) هستند. هنزکی نایب رییس هیات مدیره و بقایی به نمایندگی از میراث فرهنگی عضو هیات مدیره است. یادآوری: «الف» قبلا، در آذرماه سال 1385 مستنداتي درباره قراردادهاي شركت سايپا در زمان مدیریت قلعه بانی و زير مجموعه‌هايش با شركت صنعتي روستا (اعضاي هيات مديره: علي قلعه باني برادر و مهدي شاهورانيان، برادر همسر آقاي احمدقلعه‌باني) به ارزش حدود 14 ميليارد تومان منتشر كرد و پس از شکایت قلعه بانی تبرئه شد. در نهایت و علی رغم اعتراض های منتقدان، قلعه بانی بعدها به ایدرو رفت و سپس به مدیریت عاملی ثروتمندترین شرکت دولتی، شرکت ملی نفت ایران، رسید).

•    آقاي حميدرضا شاکري‌نياسر، عضو هيئت‌مديره (حمیدرضا شاکری نیاسر: شاکری از دیگر اعضای شورای عالی ایرانیان است. او قبلا با حکم ملک زاده با حفظ سمت در وزارت خارجه، دبیر کارگروه کنسولی شورای عالی ایرانیان خارج شده است.)

•    آقاي محمدعلي‌ابراهيم خاني، عضو هيئت‌مديره (محمدعلی ابراهیم خانی: سرپرست دادگاههای تجدید نظر استان تهران. جستجو برای فهم علت دعوت از وی به هیئت مدیره این شرکت که به گفته ملک زاده، صددرصدخصوصی است، به نتیجه قطعی نرسید. با توجه به موقعیت و تخصص آقای ابراهیم خانی، وی احتمالا برای مشاوره در تصمیمات حقوقی مرتبط با تاسیس خانه‏ های ایرانیان خارج از کشور و ... دعوت به همکاری شده است).


موسسه مذکور پس از ثبت، در تاریخ اول اردیبهشت سال جاری اندکی تغبیر وضعیت داده است:
 
با کنکاش در اسناد سازمان ثبت شرکت ها نکته جالب دیگری نیز به چشم می خورد؛ موسسه ای به نام « موسسه بنياد بين المللي همکاري علمي و فناوري ايرانيان» یک ماه بعد از ثبت «موسسه خانه ایرانیان خارج»، بازهم به ریاست هیات مدیره محمد شریف ملک زاده و درست به همان آدرس و پلاک ثبتی موسسه خانه ایرانیان ثبت شده است. آیا این موسسه نیز برای دریافت برخی منابع ثبت شده است؟



اما بررسی مورد عجیب آقای ملک زاده به همین جا ختم نمی شود. علاقه دبیر کل شورای عالی ایرانیان به ریاست هیات مدیره موسسات مختلف این سوال را پیش می آورد که آیا دبیر کل شورای عالی ایرانیان – ریاست هیات مدیره دو موسسه خانه ایرانیان و بنیاد همکاری علمی و فنی ایرانیان - در موسسه دیگری نیز رییس هیات مدیره است؟ برای شرح پاسخ مثبت این سوال، برداشت سومی لازم است.



برداشت سوم: مسیر ارتقاء

بررسی دقیق تر و مروری بر سیر تحولات و ارتقاء ملک زاده در مناصب مختلف می تواند به روشن شدن ابعاد مختلف ماجرا کمک کند:
-    رانندگی رییس قوه قضاییه

آقای ملک زاده قبل از آمدن به تهران، در مشهد ساکن بود و با ارتباطاتی که فراهم ساخت در سفرهای آیه الله هاشمی شاهرودی، رئیس وقت قوه قضاییه، سعی می کرد رانندگی و همراهی ایشان را از دست ندهد. همصحبتی با آیت الله شاهرودی راهی شد برای امکان ارتباط با مقامات قضایی و رسیدن به مدیرکلی در این قوه. از ملک زاده در این دوران به عنوان مشاور قوه قضاییه نامبرده می شد.
-    دانشگاه آزاد

وی در این دانشگاه مشاور آقای جاسبی و نیز رییس مرکز اطلاع رسانی دانشگاه آزاد بوده است. ملک زاده دکترای خود را نیز دریافت کرده بود. پاسخ های ملک زاده به منتقدان مدیریت دانشگاه آزاد که با امضای "مشاوررياست عاليه و رئيس مرکز اطلاع رساني" امضا می شد، از یادگارهای وی در آن دوران است.
به نوشته رسانه ها در آن دوران، ملک زاده در پی انتشار مطالبی مبنی بر اتهام وجود باندی در جهت فروش سوالات کنکور دانشگاه آزاد و ارتباط این باند با برخی افراد در قوه قضائیه، از سایتی که مدیران آن هم اکنون از نزدیک ترین افراد حلقه مشایی به شمار می رود شکایت کرده بود. این سایت البته سطح اتهامات را به صورت عجیبی تا سطح اتهامات شاذ و نادرست خانوادگی تنزل داد و ضمن ایجاد فرصت مظلوم نمایی برای ملک زاده، محکوم شد و کار به عذرخواهی کشید. در گزارش های آن روزهای خبرگزاری ها آمده بود که «انتصاب خبر تخلف قاضى مرتضوي، حميد جاسبى و محمد شريف ملك زاده در پرونده ى فروش سوالات كنكور دانشگاه آزاد، موجب بازداشت مدیر مسئول نوسازی [ یار رسانه ‏ای کنونی رییس دفتر رییس جمهور ] شد».

علیرضا زاکانی، نماینده تهران که از اعضای گروه تحقیق و تفحص از قوه قضاییه بود، در مقاطع مختلف به تخلفات ملک زاده در این دوران اشاراتی داشته است.

در گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه که در مجلس قرائت شد، آمده بود: با بررسي شبکه فروش سئوالات کنکور دانشگاه آزاد اسلامي وسراسري، بيش از دويست نفر از متهمين احضار و بعضاً بازداشت مي شوند. با ادامه پيگيري‌هاي بازپرس اين شعبه، در مورخ 84.3.23 دادستان تهران [سعید مرتضوی] با دستور مورخ‌ 84.3.21 رياست محترم قوه قضائيه ايشان را جابجا و رسيدگي به پرونده‏ ها را به بازپرسي شعبه دوم ارجاع مي نمايد و بازپرس اين شعبه ضمن اعلام کفايت تحقيقات، براي اکثريت متهمين فوق الذکر با اعلام فقدان ادله اثباتي قرار منع پيگرد صادر مي‌کند.

از ملک زاده به طور صریح در این گزارش نام برده نشده است.

بعدها ملک زاده در دولت آقای احمدی نژاد، که می خواست دانشگاه آزاد را اصلاح کند، به مقامات خاص رسید. مرتضوی نیز که اینک دکترای خود را دریافت کرده بود، در جریان وقایع کهریزک از قوه قضاییه رفت و به سیستم دولت پیوست. حضور مکرر او در مراسم مرتبط با رییس دفتر رییس جمهور، سوژه عکاسان رسانه ها شده بود.

سال ها بعد، جاسبی حکم عضویت در هیات رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی را برای ملک زاده امضا کرد. حکمی که ملک زاده در واکنش به انتشار خبر آن اعلام کرد که «این حکم به وی ابلاغ نشده است».
-    میراث فرهنگی و گردشگری

ملک زاده با نزدیک شدن به آقای مشایی، به معاونت رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی رسید. سابقه و نهاد آشنایی ملک زاده با مشایی نامشخص است. معاونت ملک زاده در دولت اول احمدی نژاد که مشایی رییس سازمان میراث بود ادامه داشت. با انتقال مشایی به دفتر احمدی نژاد در دولت دوم، راه برای ارتقاء ملک زاده، بازتر شد. اواخر تابستان هشتاد و هشت، مشایی در مقام جانشین رییس جمهور در ریاست شورای عالی ایرانیان، برای معاون سابق خود حکم دبیری این شورا را امضا کرد. موازی کاری های شورای مذکور با وزارت خارجه و برخی اقدامات مشکوک دیگر، اعتراضات نمایندگان، وزیر خارجه و در نهایت مقامات عالی نظام را به همراه داشت که در نهایت به تصویب طرح تحقیق و تفحص این شورا از یک طرف و حذف متاخر متکی از وزارت خارجه از طرف دیگر انجامید.
-    شرکت نفت ایرانول
نفوذ در شرکت های نفتی بدون تخصص لازم انتقادی بود که اصولگرایان و نیز احمدی نژاد از دولت های پیشین داشتند. تاسف بار اینکه ظاهرا این رویه در دولت احمدی نژاد نیز تکرار شده است. اکنون چند ماهی است، دبیرکل شورای عالی ایرانیان و رییس هیات مدیره دو موسسه فوق الذکر، با معرفی شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی)، غول سرمایه گذاری وزارت رفاه، به عضویت و «ریاست» هیات مدیره شرکت نفت ایرانول منصوب شده است. ارتباط و تخصص مورد نیاز و دلیل این انتصاب نامشخص است. چه کسی ملک زاده را حمایت کرده است؟ هدف از این گونه انتصابات چیست؟

 

-    وزارت خارجه
ملک زاده سابقه ای در امور دیپلماتیک ندارد. بنابر آنچه در حکم معاونت مالی و اداری وزارت خارجه برای ملک زاده آمده است، او در سال 83 تقاضای انتقال به این وزارت خانه داشته تا اینکه ماه گذشته برای وی حکم انتقال، آنهم با ادبیات و شیوه ای غیرمتعارف که سال های انتقالی را به سال های گذشته نیز تسری داده است، صادر شده است. سوالاتی که مطرح می شود:



-    در صورت واقعی بودن نامه اولیه درخواست انتقال، چرا طی این همه سال با انتقال وی موافقت نشده و دلیل این موافقت در مقطع کنونی چیست؟

-    آیا این موافقت به نفوذ یا فشار یا توصیه حلقه همراه مشایی در وزارت خارجه باز می گردد؟

-    حتی اگر دو مورد فوق قابل توجیه باشد، صدور حکم موافقت با انتقال به وزارت خارجه، آنهم به صورتی که انتقال مذکور را به چندین سال گذشته هم تسری می دهد، جز به معنای «سابقه سازی» برای افراد خاص در وزارت خارجه نیست؟

-    هدف از سابقه سازی مذکور چیست؟





پایان کلام:



این گزارش تحقیقی بیش تر از آن که برای اطلاع افکار عمومی و نهادهای ذیربط نوشته شده باشد، برای مطالعه و توجه دادن رییس جمهور محترم به رشد حلقه ای از مرتبطان آقای مشایی در دولت است که عملکرد آنها دقیقا در نقطه مقابل شعارهای آقای احمدی نژاد قرار دارد. به گونه ای که با مطالعه روش های نفوذ و گسترش این جریان می توان گفت، این حلقه با سابقه سازی، نفوذ در شرکت های متمول و  نفتی و پیمودن غیرمتعارف مدارج اداری و تزریق نیروهای مرتبط در مناصب مختلف، هرروز بیش تر از روز گذشته، بدنه سیستم اداری سیاسی کشور را آلوده می کند، به طوریکه تاخیر در برخورد با آن به دلایل و مصالح گوناگون، برخورد با آن را هر روز مشکلتر از گذشته می کند.

آقای اسفندیار رحیم مشایی که آقای محمدرضا رحیمی را در کنار خود می بیند و برای حمایت از وی تا آنجا پیش می رود که با تحمیل هزینه سنگین به احمدی نژاد، حمایت رییس دولت منتصب به عدالت از احضار رحیمی به دادگاه برای بررسی اتهامات وی را علنا تکذیب می کند و در عین حال برای انتصاب افراد منتسب و منتصب به خود و نزدیکانش – همانند مورد خاص خانم ترکستانی که خوشبختانه با مقاومت فرد منصوب ناکام ماند – از هیچ تلاشی فروگذار نیست، در صدر این حلقه قرار دارد. استراتژی چندلایه این حلقه برای جلب اقشار مختلف با توسل به هر ابزاری - استفاده ابزاری از هنرمندان، ایراد سخنان تفسیر پذیر برای قرار گرفتن در توجه رسانه ها، قطبی سازی های تصنعی میان مرجعیت و فرهنگ عامه یا اسلام و ایران، استفاده ابزاری از خطاهای سنگین خانواده هاشمی برای قبولاندن خود به عنوان یک طرف فضا در عین همکاری سنگین مالی و تشکیلاتی با عناصر وابسته به احزاب دولت های سابق، ایجاد تشکل های جدید روحانی در مقابل تشکل های ریشه دار روحانی و ... - همگی معطوف به دستیابی به قدرتی است که در نهایت در تصرف شرکت هایی مانند شرکت نفت ایرانول، مدیریت شرکت ملی نفت ایران، تزریق منابع ده ها میلیاردی به موسسات مرتبط،  یا تحولات رفاقتی در مناطق آزاد و ... بروز می کند.

نکته جالب توجه این است که علی رغم انتشار مدارک تخلفات این افراد در رسانه ها و صدور منع قرار تعقیب برای منتشرکنندگان (همانند مورد دکتری آقای رحیمی و موارد مرتبط با آقای قلعه بانی)، این افراد همچنان در مناصب خود، قرار دارند یا ارتقاء پیدا می کنند.



چه کسی رسیدگی می کند؟ چه کسی جلوی سابقه سازی و باندبازی و ... را می گیرد؟

آقای احمدی نژاد و دیگر مسئولان بعدا نخواهند توانست ادعا کنند که اطلاع نداشته اند.
 
محسن
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۰۸:۵۵:۰۱
سلام
آنچه که ما را به اینجا رسانده تعصب بیجا به اشخاص است درحالی که ما باید همه عشقمان را نثار انقلابمان کنیم اما در اشخاص گیر کرده ایم مثل شما که جهالت به این بزرگی را می بینید اما در واقع نمی بینید امروز آنچه که از جانب همه ما غریب است حق است. (386515)
 
آشنا
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۲:۰۹:۲۵
من مرده اين عدالت محوري اين دولت هستم

مشاا.. هر روز يك عدالت جديد كشف مي شه

ما كه به اين همه زحمت راضي نيستسم (386612)
 
ناصر
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۲۲:۲۳:۲۴
در یکی از شرکتهای پتروشیمی در عسلویه کار می کنم. رئیس مجتمع و بقیه اعضای مدیریت به جز مدیریت عامل در ترتیبات اداری ساکن منطقه محسوب می شوند در حالیکه هر هفته با پرواز یک شنبه ها به شرکت می آیند و چهارشنبه ها برمی گردند...
جالب اینجاست این مدیران پروازی چون ساکن محسوب می شوند بابت پرواز به تهران واصفهان حق ماموریت دریافت می کنند!! در حالی که چندین سال است به خاطر کمبود نیرو در واحدهای بهره برداری شرکت هر کدام از ما به جای سه نفر کار می کنیم و خسته و کوفته هستیم و بارها و بارها اعتراض کرده ایم اما نتیجه ای نگرفته ایم... هر بار می گویند چارت سازمانی شما بیش از این نیرو نمی تواند جذب کند همین است که هست.!!
نمی دانم این چارت سازمانی وحی منزل است؟!!!
به خدا اگر یک فراخوان کوچک بدهند توی این وضعیت وخیم بیکاری صد نفر می ریزند توی شرکت که حاضرند با ماهی 200 یا 300 هزار تومان به صورت قراردادی در شرکت کار کنند... نمی دانم شرکت با این همه درآمد میلیاردی چقدر مگر می خواهد هزینه کند که چند نفر نیروی قراردادی نمی گیرند.. به وزیر محترم نفت نیز نامه الکترونیکی فرستادیم اما خبری نشد.... (386848)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۲۰:۲۶:۴۸
چرا نباید مجلسی که برآمده از رای و نظر ملت است بر قراردادهای کلان نفتی نظارت داشته باشد؟ چرا نباید گزارش آن به اطلاع مردم برسد؟ (387297)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۴:۰۵:۲۵
من هم موافقم به اشخاصی که خونشان رنگین تر است و توانایی دارد در چند جا مدیر یا سهامدار یا معاون و مشاور بطور همزمان باشند باید مدال داد
عدالت یعنی حمایت از کسانی که در کشور خون رنگین تری نسبت به بقیه دارند
مثال آن اقوام سالاری در انتخاب مسئولین و مدیران است (386647)
 
علی
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۰۹:۲۱:۵۷
خبر نگار سایت جهت تنویر افکار عمومی لطف کند گزارشی در خصوص کل شرکتهای نفتی واعضای هیات مدیره های آن و وابستگی های سیاسی و تدین آنها وچند سال در این شرکتهای نفتی پوالدار که انگار ارثیه پدریشان است ارایه و مقایسه را به افکار عمومی بسپارند. (386532)
 
رقیب
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۰۹:۳۲:۱۸
هرچند با مواضع الف خیلی همراه نیستم اما واقعا باید بابت افشاگری های صادقانه و منصفانه تشکر کنم (386538)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۰۹:۴۹:۴۸
الف بی بصیرت (386546)
 
حسين
۱۳۸۹-۱۰-۱۶ ۱۵:۲۰:۵۰
اين بصيرت هم عجب ماجرايي براي خودش شده هركي كم مياره طرف مقابل را به نداشتن بصيرت متهم مي كنه باز هم خدا خير جاهلاي قديمي را بده اگر كم مي آوردند صوت مي زدند (387505)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۰۹:۴۹:۵۱
سایت الف الحق یک سایت اصول گرا است ونه وصولو گرااز گزارش تحقیقی شما تشکر می کنم (386547)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۰۹:۵۰:۵۳
از این تخریب دولت چه کسانی سود می برند؟ شما هم با بیگانگان در بی بی سی و صدای آمریکا هم صدا شده اید.شرم آور است (386548)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۴:۰۷:۴۹
\"از این تخریب دولت چه کسانی سود می برند؟ شما هم با بیگانگان در بی بی سی و صدای آمریکا هم صدا شده اید.شرم آور است\"
مگر هر کسی منتقد یا حتی مخالف باشد خارجی است
یادمان باشد یزید هم به مخالفان خود خارجی میگفت (386648)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۷:۵۰:۴۰
مال حرام با مذاق اگر سازگار شد وعین هلو بلعیده شد بی بی سی و غیر بی بی سی ندارد دروازه های توجیه و مطابقت با شرع هم البته برای متظاهرین گشوده است (386753)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۸:۲۵:۴۹
شما حامیان دولت هم که هر گاه یک اشتباهی یک اشکالی در کار دولت را سایتهای مختلف یا افراد مختلف بازگو کردند تا دولت در صدد رفع اشکال برآید تاسیستم اخلاقی و بهینه و اصلاح شود سریعا با عصبانیت دم برآوردید:\" وای تخریب دولت ! سیاه نمایی! توطئه علیه دولت خدمتگزار و.. هزار جور از این حرفهای فرار به جلو...! (386770)
 
داش حسین
۱۳۸۹-۱۰-۱۶ ۱۰:۳۰:۵۶
در این که در بعضی حرفها سیاه نمایی میشه شکی نیست ولی نباید چشم ها رو بست عدالت یعنی عدالت نه چیز دیگری ، عدالت برای همه باید یکسان است مشاور و غیر مشاور نمیشناسه. مطالبه ای که همه از دولت می خواهند برداشتن بند \"پ\" و زدوبند در تمامی دستگاه ها و ادارات دولتی است نه دامن زدن و گسترش آنها
اطمینان بی جهت به اشخاص بزرگترین اشتباهی است که یک شخص می تونه انجام بده (387403)
 
شاهرخ
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۹:۱۶:۰۸
دوست عزیز ناشناس یکی از مغالطات بزرگی که امروزه در جامعه ما رواج پیدا کرده قیاس با بازتاب آن از زبان بیگانگان می باشد و احتمالاً به این جمله حضرت امام \"اگر دیدید بیگانگان از شما تعریف می کنند در کار خود شک کنید(به این مضمون)\"استناد می شود.باید دقت کرد که این فرمایش حضرت امام مفهوم محتوایی دارد نه ظاهری.این یعنی اینکه اگر اسرائیل جنایت کهریزک را محکوم کرد ما باید از این جنایت حمایت کنیم .اصولاً هر کار بدی را هر کسی محکوم میکنه حتی یزید.مگه ما میتونیم خانه خودمان را آتش بزنیم تا دشمن خوشحال نشه ؟ این چه منطقی است که طرفدران دولت ملاک بد بودن را طرفداری بی بی سی و صدای امریکا و دیگران قرار می دهند.شما فکر میکنید مردمی که آقای احمدی نژاد رای دادند به چه دلیل او را انتخاب کردند؟علم ایشان،سابقه مدیریتی درخشان،شهرت فراوان..... آقای احمدی نژاد فقط و فقط به دلیل شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی و عدالت محوری خودشو تو دل مردم جا کرد و استقبال مردم مخصوصاً در دور اول نشان دهنده این بود که این امر چقدر برای ملت با اهمیته.الان وقتی مردم می بینند فساد و ناعدالتی در بدنه این دولت نفوذ کرده تکلیف چیه ؟تماشاچی باشیم و دم نزنیم چون بی بی سی خوشحال میشه.!!!

سایت محترم مجاز به حذف و علامت گذاری با .... قسمتهایی که صلاح نمی بینند می باشند. (386994)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۹:۲۳:۰۹
دوست عزیز

مشکل ما حمایت بی.بی.سی نیست.

مشکل ما عدم مرزبندی است. دعوای خانوادگی را که بیرون نمی برند. نمی روند با بی.بی.سی مصاحبه کنند و از دعوای داخلی مان بگویند ... (386995)
 
بهروز
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۱:۴۳:۳۶
زدودن غبار و کنارزدن ناهنجاری ها نه تنها تخریب نیست بلکه تحکیم دولت است.آیازمانی که حضرت علی ( ع ) آتش سوزنده را به دست برادر خود عقیل نزدیک ساختند به تخریب دولت خود پرداختند؟ (387073)
 
حسين
۱۳۸۹-۱۰-۱۶ ۱۵:۲۲:۱۲
عجب پس بي بي سي و صداي آمريكا هم همين حرفها را مي زنند. والله اگر حرفهاي آنها هم به همين مستدلي باشد بايد كاملا پذيرفت (387506)
 
س
۱۳۸۹-۱۰-۱۶ ۱۹:۲۴:۳۴
عزیزم به این نمیگن تخریب دولت میگن اصلاح اون. از صداقت و عدالت طلبی الف متشکرم. دوست قبلی بی بصیرتی را معنی نکرده اند. همین الآن باید جلوی فساد را گرفت که فردا توی مناظره مجبور نشیم رسوا کنیم. همین الآن رییس جمهور عزیز! (387558)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۰:۱۳:۳۳
مطالب فوق جالب بود اما لازم است به چند مطلب توجه کرد:
1. روشهای نادرست و غیر صادقانه برای رسیدن به مناصب بالا و عبور از جنازه ملت و مدیران سابق و هر کسی که که با خط و باند ما نمیخواند! این روشن است و هر کس انکار کند یا چشمش را به واقعیات بسته که نبیند و یا ذینفع است!
2. ذات عملکرد و سیاست های پیگیری شده در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور:
در این مورد اگر مقصد آقایان اصلاح عملکرد های نادرست گذشته در مورد ایرانیان منتقد و معترض باشد (البته بجز تروریست ها و جاسوسان، بلکه فقط دگراندیشان سیاسی یا اجتماعی)؛ این عملکرد در صورتی که بتواند بهآشتی ملی منجر شود تا ملت و مملکت بتواند از پتانسیل بالای ایرنیان مقیم در خارج بهره ببرد و این به رشد و توسعه ملی و اقتصادی و اجتماعی کمک کند؛ این کار بسیار خوبی است که بسیاری از نخبگان ملت نیز قبلا آن را فریاد کردند ولی گوش شنوائی نیافت! مگر پاره پاره کردن ملت به خودی و ناخودی و معتقد به فلان خط و ... کار درستی است و تا بحال بجز بدبختی و بهم ریختگی ملی نتیجه ای داداه که آن را ادامه بدهند؟ بگذارید یک نفر هر چند روشهای به قدرت رسیدن و عملکرد اورا قبول نداشته باشید بیاید این بنیان کج ناشی از تند روی های قبلی را اصلاح کند چنانکه در مورد یارانه ها که هرچند با روشهای فریبکارانه و غلط بوده بالاخره لازمه توسعه و پیشرفت کشور است؛ را اجرا نموده است! این تقسیم کردن ملت را که کار فرعونی است باید یکی جمع کند و یکپارچگی را به ملت برگرداند حالا احمدی نژاد باشد یا خاتمی یا هرکس دیگر! مهم این است که این کار ضروری ترین مقدمه اصلاح زندگی مردم است وباید انجام شود! (386558)
 
مجید .ب
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۰:۱۸:۵۷
حالا معنی :
1- عدالت محوری
2- عدم فامیل سالاری
3-صداقت
را فهمیدیم. (386559)
 
سيد ميثم موسوي
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۲:۰۲:۳۷
به هر حال تا پايان كار دولت عدالت محور چيزي نمانده بايد مزد تلاشهاي در راه خداي عزيزان و وابستگان دولت عدالت محور پرداخت شود يانه؟ (386608)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۴:۱۱:۱۹
مگر قرار بود غیر این باشه
اگر غیر این بود که کسی برای رسیدن به سمت و قدرت تلاش نمی کرد
البته در آخرت روی این اشخاص دیدنی است فوقش یه 50 سال دیگه زنده باشند بالاخره همه این اشخاصی که بناحق کار میکنند هم میمیرن (386649)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۰:۲۲:۵۶
اين آقايان چه مي كنند؟ كس نيست جلوي اينان رو بگيره؟
هل من ناصر الف رو كسي نمي شنوه ؟
هل من ناصررر
آ بچه شيعه ها هل من ناصررر (386555)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۱:۰۱:۱۶
الف جان مطمئنی این اسنادی که هر از گاهی ارائه می دی احیاناً کاغذ پاره نیستند؟!
کجان این طرفدارای بی چون و چرای رئیس دولت عدالتخواه حامی مستضعفان؟
حامی انقلاب پا برهنگان ؟
30 میلیارد تومان چندتا صفر داره ملت مستضعف ایران؟ (386575)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۱:۰۱:۵۶
نمی شد یه خلاصه یه جا از این مطلب بنویسی
آدم حسش نمیاد این همه بخونه (386577)
 
Aghil barzin
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۱:۰۳:۰۶
با سلام
این سیستمها هستند که انسانهای فاسد و مدیران فاسد تولید میکنندحال هر انسانی در این سیستم قرار بگیره یا فاسد میشه یا باید بره کنار
ولی ما میخواهیم با جابجایی افراد و استفاده از افراد جدید فساد رو از بین ببریم ولی نتیجه اینکار فقط تولید انسانهای فاسد بیشتره (386578)
 
زهرا
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۹:۵۵:۱۴
پس وجدان و عدالت خود انسان کجا رفته؟ اگر سیستم فاسده چرا رییس جمهور که صحبت از ساده زیستی و مستضعفان و.. میکنه این سیستم فاسد رو درست نمیکنه؟ (387014)
 
siamak
۱۳۸۹-۱۰-۱۶ ۱۰:۱۴:۵۱
ایشان وقت ندارند و فلا مشغول مدیریت جهان هستند .! (387399)
 
احمدشاه مسعود
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۱:۰۶:۰۷
ما یاید آزمون و مصاحبه بدیم تا یه جایی استخدام بشیم اما بعضیا با رانندگی یک شبه نمیدونی تا کجا میرن (386579)
 
Naser
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۱:۵۰:۰۵
What we need is more \'investigative journalism\' and this report is a vivid example of such (386601)
 
ندرلو
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۱:۵۸:۱۸
سلام و با تشکر از الف

هفته پیش تعطیلات کریسمس را رفتیم مونیخ، خونه یکی از آشنایان. خبر دار شدیم که آقای مشایی چند روز پیش آنجا بودند برای افتتاح نمایشگاه صنایع دستی ایران.
با ذوق و شوق تصمیم گرفتیم که بریم بازدید.

سالن خیلی بزرگ کرایه کرده بودند و چشمتان روز بد نبیند چه ابرویی از ایران به حراج گذاشته بودند. چند تا گلیم کهنه و فرشهای پوسیده وسط سالن و چند قاب نقاشی و عکس از هنرمندان بنام کشور در دید عموم بود (ما بودیم و یه خانواده دیگه از ایرانیها).

واقعا مایع ابرو ریزی بود. فقط الکی شعار می دند. به مولا کلی هزینه کرده بودند و من شنیدم تا سه ما این نمایشگاه دایره. تو را خدا یه جوری به گوش اینها برسونید که زود این بساط ابرو ریزی را جمع کنند.

این کامنت هم خیلی به این موضوع شما مرتبط نبود ولی همچین به کارهای برخیها بی ربط نیستش

در پناه حق (386606)
 
حشمت اله اسلامی راد
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۲:۰۸:۳۲
سلام
چه بنویسیم و چه بگوییم که سکوت بزرگترین فریاد است. همه اینها در حب دنیا و دنیا دوستی دارد که متاسفانه در این دوره غوغا و بیداد می کند. (386611)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۲:۱۵:۵۳
چطور ممکن است برای یک شرکت خصوصی ردیف بوجه دولتی در نظر گرفته می شود ؟ (386613)
 
تيمور
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۰:۰۶
سلام
از سايت الف بسيار سپاسگزارم كه اينچنين مستند به موضوع پرداخته است.عرض مي كنم كه :
همانطور كه با عمل قوه قضائيه در محكوميت مدير مسئول روزنامه ايران مخالفم ‘
همانگونه كه با فتنه گران مخالفم‘
همان جوري كه با برخي مواضع قوه مقننه مخالفم
همينطور نيزبا اين قبيل حركات دردرون دولت مخالفم
معتقدم آقاي احمدي نژاد را نزديكانش خراب خواهند كرد.
ازبرخي تفكرات وحركات ورفتارهاي آقاي احمدي نژاد كه مختص حضورشان در دولت دهم است گلايه مندم.وترس از اين دارم كه ايشان با طناب پوسيده ي برخي دوستانشان ونزديكانشان به درون چاهي بروند كه عاقبت خوشي نداشته باشد.
خدانكندهمهي شعارهاي احمدي نژاددر قبل انتخابات دروغ از آب درآيد.
خدا نكند روزي را شاهد باشيم كه معلوم شود ايشان قصد ديگري از تعامل با اصولگراين و سردادن شعارهايشان داشته اند.
خدا كند كه ايشان هرچه زودتربه خود آيندوبه مطالبات مردم در مورد برخي اشخاص مطرود نزد افكار عمومي توجه كنند.
همهي اين بازيهايي كه دردرون قواي مجريه ومقننه وقضائيه وديگر نهادها وارگانهاست محصول مسكوت ماندن امر به معروف ونهي از منكراست وناشي از اينست كه هركس براي خودش مجتهد شده وفتوي ميدهدو عمل ميكند وخودرا ميزان حق مي پندارد.
خدايا به ما رحم كن وعاقبتمان را ختم بخير فرما.
آمين
والسلام (386664)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۶:۱۰:۰۸
ببخشید، ولی به نظرم خیلی از مد افتاده است که هی بگوییم فلانی خوب است، ولی اطرافیانش فلانند! (386715)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۲:۱۵:۰۲
آقای احمدی نژاد کور که نیست نبینه
می تونه خیلی راحت دست این افراد رو کوتاه کنه
در ضمن به قول دوستمون این حرف ها از مد افتاده
قبلا هم می گفتن آقای هاشمی خودش مشکلی نداره ولی اطرافیانش خراب کاری می کنند ولی شما ها قبول نمی کردید.
در کل تاریخ مدام تکرار می شه (387087)
 
بنده خدا
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۶:۲۴
خدار را شکر که ایشان از خواص بی بصیرت نیستند. از دل مجلس مرعوب ششم بیرون نیامدند . بازمانده دوره اصلاحات نبودند. با سران فتنه همخور نبودند و.... (386671)
 
فرهاد
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۵:۰۸:۴۰
در متن نوشته‌اید000/30 میلیون ریال که می‌شود 3 میلیارد تومان و نه 30 میلیلرد تومان. البته در جدول آمده 000/300 که واحد آن مشخص نیست. لطفا اصلاح کنید.

--
الف - با تشکر از تذکر شما. اشتباه تایپی بوده است رقم صحیح مطابق جداول بودجه، 300000 میلیون ریال معادل 30 میلیارد تومان است.
(386646)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۰:۳۷
بنام خدا
اقای ا ی از کارکنان رسمی مرکز پژوهشهای مجلس
......................
پاسخ بخش تعاملی الف:

دوست عزیز> اتهاماتی که شما در این نظر به بعضی اشخاص وارد کردید به علت اثبات پذیر نبودن قابل انتشار نیست. اگر مستنداتی در این زمینه دارید برای ما ارسال کرده و ما را در پیگیری این مورد و موارد مشابه یاری کنید.

info@alef.ir (386675)
 
یک دیپلمات
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۱:۰۷
نامه آقای ف بدین علت بوده که قریب به یک ماه قبل از برکناری آقای م، در اثر فشارهای بی امان دفتر رئیس جمهور و اصرار ملک زاده بر واگذاری اختیارات
....................

پاسخ بخش تعاملی الف:

دوست عزیز> اتهاماتی که شما در این نظر به بعضی اشخاص وارد کردید به علت اثبات پذیر نبودن قابل انتشار نیست. اگر مستنداتی در این زمینه دارید برای ما ارسال کرده و ما را در پیگیری این مورد و موارد مشابه یاری کنید.

info@alef.ir (386632)
 
مجید
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۱:۳۹
دست روی مطلب بسیار مهمی زده اید جهت مزید اطلاع :
محمدزاده
......................
پاسخ بخش تعاملی الف:

دوست عزیز> اتهاماتی که شما در این نظر به بعضی اشخاص وارد کردید به علت اثبات پذیر نبودن قابل انتشار نیست. اگر مستنداتی در این زمینه دارید برای ما ارسال کرده و ما را در پیگیری این مورد و موارد مشابه یاری کنید.

info@alef.ir (386596)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۲:۱۸
سلام دوستان
من فقط یک نکته رو که خودم صد در صد می دونم بگم و شما خودتون حدیث مفصل بخونید
آقای ملک زاده در دوره نامزدی اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد سال 84 در

......................
پاسخ بخش تعاملی الف:

دوست عزیز> اتهاماتی که شما در این نظر به بعضی اشخاص وارد کردید به علت اثبات پذیر نبودن قابل انتشار نیست. اگر مستنداتی در این زمینه دارید برای ما ارسال کرده و ما را در پیگیری این مورد و موارد مشابه یاری کنید.

info@alef.ir (386586)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۸:۲۲
در این که از این موارد زیاد هست دیگه شکی نیست از ریس موزه ملی ایران که معلم زبان اقای م بود و یک دفعه مراحل ترقی رو طی کرد و قص علی هذا بحث یک چیز دیگست که من بارها تو این سایت گفتم . این که ما ایرانیها عادت به تقدس سازی داریم و جا اینکه کار رو تو زمانش درست انجام بدیم می ذاریم کار که از کار گذشت می زنیم تو سر خودمون . ببینید امروز همون کسایی دارن به خانواده هاشمی و خودش بیشتر از همه اهانت می کنن که زمانی شعارشون این بود جلو انتقاد به مسائل اقتصادی دولت هاشمی : مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است \" و هر انتقادی رو دشمنی با نظام می دونستن امروز هم اوضاع همینه بالاخره این دولت هم نقاط قوت داره هم نقاط ضعف ولی متاسفانه یک عده دوست دارن فقط تقدس سازی بشه و مجیز گویی و این کار هیچ حاصلی جز پشیمونی نداره. قدرت و پول فساد می اره زمانی که نظارت درست نباشه حالا هر کی که می خواد باشه غیر از معصومین پس ما باید حواسمون باشه و سیستمهای نظارتی خودشون رو تقویت کنن تا مشکلی پیش نیاد (386685)
 
حميد
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۹:۴۹
با سلام
فکر مي‌کنم حلقه‌اي در اطراف رئيس جمهور حتي مانع از رسيدن اخبار به ايشان مي‌شوند و بايد تمامي اخبار، گزارشات، نامه‌ها و... از فيلتر آنها به او برسند.
اي کاش اين مسئول (متهم اين گزارش) مي‌توانست با ارائه مدرک از خود رد اتهام کند!
و اي کاش قبل از اينکه از مسير انقلاب خارج شويم، چشم و گوشي براي شنيدن انتقادات وجود داشته باشد! (رئيس جمهور محترم)
و در آخر آرزو مي‌کنم مردم (همان هميشه از خواص جلوتر) با بصيرت کامل منتظر فتنه‌هاي بعدي باشند که ان شاء الله بايد کشتي انقلاب (اين يادگار امام و شهدا) را از همه اين امواج (فتنه‌ها) به سلامت عبور دهيم! ان شاء الله (386687)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۶ ۰۹:۴۷:۴۱
خواص و بصیرت منو کشت حرفی دیگر نداری (387394)
 
رضا
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۵:۵۷:۲۲
اگه تخلفی صورت گرفته میتونین به دادگاه مراجعه کنین و مدارک رو ارائه کنین تا متهمین بتونن توی دادگاه از خودشون دفاع کنن و در آخر نتیجه دادگاه رو اعلام کنین. (386711)
 
محمود
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۲:۰۱:۵۴
الف جان همین طور ادامه بده ,این طوری اگه دستمون به جایی بند نیست
و به اجرای عدالت امیدی نداریم لااقل در جریان قرار میگیریم و شوت از دنیا نمیریم , اگه این مدارک و فقط به دادگاه ارائه کنن که هیچی دیگه حداکثر بعد از یکی دوسال با کلی پیگیری می گن پرونده آقای م-م از نزدیکان آقای ا-م در ارتباط با شرکت خ-ا-خ-ک مراحل ابتدایی رسیدگیش انجام شده ظرف یک سال آینده جهت قرار گرفتن در نوبت دادرسی ارسال میشه.
دوما آقایون که به دادگاه نمیرن به صورت رسانه ای دفاع میکنن(مثل آقای رحیمی ) خوب پس ارائه مستندات هم باید رسانه ای باشه دیگه (386923)
 
محمود
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۶:۰۶:۴۸
باسلام
من تا حدودي ارتباط مستقيم با اين موضوع دارم و كليت مطلب شما رو قبول دارم اما يه نكته هم قابل ذكر است. در سيستم اداري نامه اصلي را امضا ميكنند و بقيه رونشتها را مهر مي زنند (حداقل در وزارت خارجه و دفتر آقاي فرحي اينگونه است) اينكه نامه اصلي امضا نداره و ممهور به مهر امضا شده كمي شك برانگيز است (386713)
 
مرتضی اصولگرا
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۹:۵۹:۱۹
آفرین آقای محمود! شما نه آقای مشایی هستی و نه از عوامل آقای مشایی.
برادر من روز روشن رو دیگه انکار نکن آقای مرتبط با همه چی!
من کامنتهای قبلی شما رو هم دیدم. خواهشا مغلطه نکنید. (386793)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۶:۰۸:۰۶
حالا خوب است بگوییم چون از این افشا گری شما بیگانگان خوشنود می شوند،پس شما سر در آخور استکبار جهانی دارید؟ (386714)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۶:۳۷:۰۷
قابل توجه سازمان بازرسی کل کشور:
از اصل 141 قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی: رييس‏ جمهور، معاونان‏ رييس‏ جمهور، وزيران‏ و كارمندان‏ دولت‏ نمي‏ توانند بيش‏ از يك‏ شغل‏ دولتي‏ داشته‏ باشند و داشتن‏ هر نوع‏ شغل‏ ديگر در موسساتي‏ كه‏ تمام‏ يا قسمتي‏ از سرمايه‏ آن‏ متعلق‏ به‏ دولت‏ يا موسسات‏ عمومي‏ است‏ و نمايندگي‏ مجلس‏ شوراي‏ اسلامي‏ و وكالت‏ دادگستري‏ و مشاوره‏ حقوقي‏ و نيز رياست‏ و مديريت‏ عامل‏ يا عضويت‏ در هيات‏ مديره‏ انواع‏ مختلف‏ شركتهاي‏ خصوصي‏، جز شركتهاي‏ تعاوني‏ ادارات‏ و موسسات‏ براي‏ آنان‏ ممنوع‏ است‏. (386722)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۶:۴۳:۲۰
شما با این گزارشتان کاری کردید که دشمنان نظام شاد شدند! بر همه ی ما واجب است که از دولت انتقاد نکنیم تا دشمنان شاد نشوند. (386727)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۲۳:۵۳:۵۱
عجب طرز تفکراتی تا شما را داریم غم نداریم و....
و.....و..... (386882)
 
محمود
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۲:۱۱:۴۰
اولا شما چه کاره هستی که حکم واجب بودن برای همه صادر میکنی؟
دوما هر کی از حرف حق ناراحت میشه دشمنه و هر کی طرف حق وامیسته دوست .
ملاک دوست و دشمن اینه نه جایگاه و اسم و مقام (386927)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۳:۲۹:۲۷
میخوای همه ساکت شوند آقایان هر کاری دوست دارند بکنند خوبه ؟ (386937)
 
مهراب حسین خانی
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۶:۵۳:۵۷
اینجانب خود به شخص دیدم که آقای م با زحمت های خود به پست ها رسیده.مثلا سال 87 یادم است ماه مبارک رمضان بود و دانشگاه آزاد اسلامی مسابقات فوتسال بین روزنامه ها و مجلات برگزار کردند،روز اختتامیه یادم است که دکتر ج وارد سالن شد من در فاصله 10 متری بودم که

......................
پاسخ بخش تعاملی الف:

دوست عزیز> اتهاماتی که شما در این نظر به بعضی اشخاص وارد کردید به علت اثبات پذیر نبودن قابل طرح نیست. اگر مستنداتی در این زمینه دارید برای ما ارسال کرده و ما را در افشای حقیقت یاری کنید.

info@alef.ir.
(386695)
 
مهراب
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۸:۴۹:۴۷
دستتون درد نکنه از اینکه نظر بنده را بدون سانسور قرار دادین دوستان عزیزم.یاعلی (386779)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۶:۵۶:۴۲
با عرض سلام ،این کامنت را در ذیل خبر نگذارید تا اقدامی برای محو مدارک نشود ، شما می توانید سوابق م



.....................
پاسخ بخش تعاملی الف:

دوست عزیز> اتهاماتی که شما در این نظر به بعضی اشخاص وارد کردید به علت اثبات پذیر نبودن قابل طرح نیست. اگر مستنداتی در این زمینه دارید برای ما ارسال کرده و ما را در افشای حقیقت یاری کنید.

info@alef.ir (386703)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۷:۰۳:۱۸
الف جان نكنه ميخواي معروف بشي مثل اين ويكيليس بشي (386731)
 
عبداله تهرانی
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۷:۰۸:۰۷
به نام خدا

متاسفانه تمام مطالب منفی که در خصوص شورای عالی ایرانیان مطرح می باشد ، صحت داشته و این تشکیلات عریض و طویل ؛ فقط به دلیل ضعف مدیریت وزارت امورخارجه و قدرت طرف مقابل درست شده است. به عنوان نمونه ؛ در مورد موسسه کاملا خصوصی مورد بحث شما به ذکر یک نمونه اشاره می گردد. علیرغم مخالفت صریح و قانونی مدیریت

......................
پاسخ بخش تعاملی الف:

دوست عزیز> اتهاماتی که شما در این نظر به بعضی اشخاص وارد کردید به علت اثبات پذیر نبودن قابل طرح نیست. اگر مستنداتی در این زمینه دارید برای ما ارسال کرده و ما را در افشای حقیقت یاری کنید.

info@alef.ir (386724)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۹:۳۳:۴۹
الف عزیز .ایکاش میدانسیم که نتیجه و دلایل عنوان کردن اینگونه مسائل چیست .فکر کنم افشاگری بدون پیگیری وحصول نتیجه بجز اتلاف وقت عزیزان هیچ نتیجه ای ندارد کما اینکه دائما مسائلی مطرح میشود و چندروزی نقل محافل و رسانه ها وسرانجام بدست فراموشی سپرده میشود و انگار نه انگار که............... (386791)
 
دال
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۲۰:۱۹:۵۵
جناب حسینی گل کاشتی ولی چرا اقای توکلی در مجلس توضیح نمیخواهد (386800)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۲۰:۲۶:۲۷
فقط می توانم بگویم متاسفم .بخاطر حب و بغض دنیا نباید زمینه را برای خرسندی دشمنان فراهم سازیم و از هم سبقت بگیریم . (386806)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۳:۳۰:۵۳
شما می خواهید همه ساکت شوند تا هر کاری دوست دارید انجام دهید ؟ (386938)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۹:۵۰:۴۱
حالا اگه یه سند و مدرکی از یک نفر مخالف دولت رو شده بود حب و بغض دنیا توش راه نداشت.
من نمیفهمم این چه منطقیه شما طرفدارای احمدی نژاد دارین؟ با با طرف داره تخلف می کنه با اینکاراشون دارن همه چیو زیر سوال می برن این دشمنارو خوشحال نمی کنه؟

شما رو به خدا ایران رو دریابید. (387011)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۴:۵۲:۵۳
منم فقط میتوام بگویم برای شما متاسفم.
بخاطر حب و بغض افراد نباید زمینه را برای سو استفاده دشمنان و مفسدین و ریاکاران فراهم سازیم و از هم سبقت بگیریم . (387181)
 
کاظم پور
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۲۲:۳۲:۳۶
با سلام
به نظر حقیر ذکر چند نکته خالی از لطف نیست.
1. نامه انتقال فرد مزبور به وزارت خارجه براساس آنچه نمایش داده شده به نظر فاقد اعتبار است. نامه بدون مهر و حتی شماره و تاریخ در بالا سمت چپ در شرکت های تازه تاسیس خصوصی هم دیده نمی شود. چه برسد به بروکراسی اداری دولتی.
2. در صورت صحت این نامه ها و اطلاعات، علی الظاهر خبرنگار محترم از قدرت و نفوذ بالایی برخوردار بوده است و چگونگی تهیه این اطلاعات خود جای بحث دارد.
3. همان طور که همه می دانند، نمایندگان مجلس پشت این سایت هستند. پس چگونه است که وظیفه نظارتی خود را وانهاده اند.
4. نکته بعد در خصوص وظایف قوه قضائیه است. اگر چنین دست مواردی صحت دارد، پس برخورد قضائی چه می شود؟ در صورت که مطالب خلاف واقع است، چرا با نشر اکاذیب برخورد نمی شود؟
با تشکر (386850)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۶ ۱۹:۳۳:۰۸
کاظم پور عزیز
در سيستم اداري وزارت امور خارجه نامه اصلي را امضا مي كنند و بقيه رونوشت ها را مهر مي زنند. حسب ظاهر اين نامه اصلي نیست که امضا نداره و ممهور به مهر امضا شده است. شاید از پرونده یکی دیگر از سازمانهای محل اشتغال ایشان استخراج شده باشه. (387565)
 
مسلم
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۲۲:۴۵:۳۰
مافیای نفت آرزوی بازگشت به وزارت نفت را به گور خواهد برد. حتی اگر همه سایتهای خبری برایش بسیج شوند. (386860)
 
iran200200 iran200200
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۲۲:۴۶:۲۶
اگر سری به تحولات میراث فرهنگی بزنید در طی یک سال گذشته آنگاه عیار و مشت نمونه خروار معنی پیدا می کند حتی در کوچکترین سطح کارشناسی ها هم تحولات قابل تامل است (386861)
 
رحمانی
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۲۳:۰۱:۲۱
می خواستم به کسانی با چنین افشاگری هایی بلافاصله فریاد بر می آوردند که الان صهیونیسم و استکبار سوء استفاده می کنند و آبروی دولت یا نظام می برید و از قبیل این حرفها، چند کلمه ای بگویم:
1- اگر در حفظ آبروی نظام صداقت دارید، چرا زمانی که مسئولان طراز اول این مملکت در منظاره های انتخاباتی متهم به فساد شدند، آن هم بدون ارائه مدرک، صدای شما در نیامد و حتی کف و سوت زدید؟ مگر کسی با سابقه آقای هاشمی قابل مقایسه با ملک زاده است و اتهام زدن به او آبروی نظام را نمی برد؟ آیا شما مظلوم نمایی آقای اشتهاردی را پس از صدور حکم دادگاه و دفاع وزیر ارشاد از او را ندیدید؟ درست است که مهدی هاشمی متهم است، اما مگر قانون جمهوری اسلامی ایران آن نیست که حتی نام متهم را پیش از صدور حکم قطعی اعلام نمی کنند؟ چرا آنجا وامصیبتا و وااسفا سر نمی دهید؟ اما یکی از وابستگان درجه چندم دولت که متهم می شود بلافاصله به فکر نظام و آبروی نظام می افتید؟
2- مرز حفظ نظام و آبروی نظام کجاست؟ مگر حضرت علی با فرماندار متخلف خود که در سفره رنگین اغنیا حاضر شد، چگونه برخورد کرد و حتی نفرمود که چون منتسب به حکومت علوی است کمترین پرده پوشی شود. آیا مخفی کردن این همه جعل و سند سازی و غارت بیت المال، آبروی نظام و اصل نظام را حفظ می کند یا افشاگری و برخورد با آنها؟ اصلا ربط آبروی آقای ملک زاده یا مشایی و یا حتی احمدی نژاد با نظام چیست؟ فکر می کنید پایه های نظام این چنین لرزان است که با آبروی این افراد پیوند ناگسستنی دارد؟

3- حمایت کور از افراد و ملاک قرار گرفتن افراد برای تشخیص حق و آبروی نظام، ظلم بسیار بزرگی به حیثیت نظام دینی است. چرا به جای سنجش افراد با حق، افراد ملاک حق می شوند و شخصیت پرستی می کنید؟ چرا کسانی مثل آقای رحیمی که از دیدگاه قوه قضاییه متهم هستند، به دادگاه نمی روند؟ تصور می کنید که فرار فیزیکی متهم مثل اقدامی که متهم فراری مهدی هاشمی کرد، با مخفی شدن پشت رییس جمهور و ممانعت از محاکمه فرقی می کند؟ چرا به یکی انتقاد می کنید و دیگری را عین صواب می دانید؟
4- این تناقض های بی پایان روح اصولگرایی را آزرده کرده است و شک و شبهه های زیادی در مورد عدم انظباق عملکرد و شعار دولت به وجود آورده است و هر روز اصولگرایان بیشتری از صف حامیان دولت خارج می شوند. آیا این آبروی نظام و اعتبار دولت را بیشتر لکه دار نمی کند تا افشاگری در مورد آقای ملک زاده؟ (386865)
 
آرام
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۲۳:۱۰:۴۰
با سلام خدمت دوستان زحمتکش

این راه را ادامه دهید و از ملامت ملامتگران نترسید...برایتان دعا می کنیم (386871)
 
موجی از میلان
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۲۳:۴۰:۵۸
بنام خدا
من نه با برخی حرفها و رفتارهای مشایی موافقم( بلکه صد در صد هم مخالفم) و نه با سیستم مدیریت شورای ایرانیان خارج از کشور بدلیل شعارهای افراطی وغیرعملی و غیر اصولی دبیر جوان واحساساتی آن.
این افشاگری را هم گرچه بسیار مثبت است ولی وا کنش و هشدار و نیز اعلام جنگی میدانم نسبت به برکناری آقای متکی و تغییرات احتمالی (زلزله)آینده در وزارت امورخارجه.
ظاهرا آقای احمدی نژاد و امین ترین دستیارش یعنی آقای مشایی در بازیی قرار گرفته اند که قبلا مقرراتش در دولت هاشمی و خاتمی طراحی شده و این دولت باید در زمین آنها و با مهره های آنها بازی کند و چون سیستم اداری جا مانده ازقبل دولت جدید رابه اندازه لازم متابعت وتمکین نمیکند اینها فکر میکنند با قرار دادن افراد مورد اعتماد خود و دادن چندین شغل به هرکدام از آنها میتوانند مدیریت خودشان را اعمال کنند و در نتیجه افتاده اند تودام قوم وخویش بازی وپارتی بازی و اعطای امتیازات ویژه و دادن چند شغل به اشخاص مورد اعتماد خود غافل از اینکه همین اشتباه را دولتهای قبلی بعد از انقلاب انجام دادند و خود اینها با همین گونه دللایل آنها رافاسد و انحصار طلب میخواندند( که البته صد در صد صحیح است )
متا سفانه هیچکدام از این دول به فکر ایجاد یک سیستم سالم وجوابگو نبوده اند که حتی اگر به دشمن خود ماموریت بدهد از او بتواند کار بکشد ومجبورش نماید که در سیستم کارکند والا این سیستم اورا دفع کند.
گرچه گروه اپوزیسون میخواهد با خالی کردن دور و بر احمدی نژاد به درون حوزه مدیریت او نفوذ کند و به او ضربه بزند ولی اگر آقای احمدی نژاد به بقاء سیاست خود علاقمند است و به نظام و سیستم و آبروی خود اهمیت میدهد وقت آن رسیده که حسابش را از نظر کاری با آقای مشایی تسویه کند و این ضعف را نشان ندهد که بدون مشایی نمیتواند احمدی نژاد باشد ومدیریت کند و اگر آقای مشایی آنقدر که ادعا میکند سیاستمدار است و زیرک است و به آینده احمدی نژاد باور دارد باید داوطلبانه استعفا بدهد وکسی را که اینقدر برایش هزینه داد و به پایش ایستاد از این موقعیت برهاند. حالا باید دید کدامشان میخواهند قهرمان این بازی سیاسی بشوند. (386877)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۲۳:۵۸:۱۲
دولت هر کاری می کند عیب ندارد چون اگر انتقاد کنیم دشمن شاد می شود ! پس بگذارید آقای رحیمی ها چندین برابر شوند پس بگذارید دولت حساب پس ندهد و درآمد ها محو و نابود شود و ما چیزی نگویم تا دشمن شاد نشود ولی اگر مردم بدبخت شوند عیبی ندارد! (386885)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۰:۰۰:۴۴
آقای مشائی ازپاکترین ومتدین ترین افراد این کشورهستند اتهام به ایشان فقط موجب خشنودی آمریکا ودوستانش درایران میشود ازخواب غفلت بیدارشوید البته معلوم است که این را اعلام نمی کنید (386888)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۲۲:۳۷:۲۷
اگر ایشان تا به این حد قابل اعتماد هستند پس چرا مقام رهبری با معاونت اولی ایشان مخالفت فرمودند؟ آیا این مطلب که علمای اسلام از جمله ولی امر مسلمین با اعتقادات انحرافی ایشان مخالف هستند را قبول دارید؟ (387324)
 
علی
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۰:۱۰:۳۷
حاج محمود بیدار شو ! گندش در آمد . (386894)
 
روزبه
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۱:۵۸:۳۴
یک حلقه مفقوده که ارتباطات قبلی این آقایان را تکمیل می کند: حسین فرحی معاون اداری وزارت خارجه قبلا مسئول دفتر رییس قوه قضاییه بوده یعنی همانجا که ملک زاده مدیر کل بوده است. (386921)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۷:۲۷:۳۷
اینها مسائل جدیدی نیستند
اکثر مدیران رده بالا را ببینید
سوابق نامرتبط ... تخصصصهای ناگهانی..انتقالهای عجیب و غریب..
از رانندگی و نگهبانی به مدیریت ورزشی از مدیریت ورزشی به مدیریت شهرداری از مدیریت شهرداری به مسئولیتهای قضایی از آن به مدیریت بانک از بانک به استانداری و ......
به حمدالله اقایان از توان اجرایی بالایی در تمام زمینه ها برخوردارند (386971)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۷:۴۷:۰۴
آقایان اژه ای دادستان کل کشور و پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور خواب تشریف دارند؟! این جرایم قابل رسیدگی نیست؟! (386975)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۸:۵۰:۴۶
ببخشید اون رقمه سیصد هزار تومتن بود یا سی میلیارد تومان؟ 3000000ریال چقدر میشه (386987)
 
مصطفي م
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۹:۰۷:۰۹
ناگفته نماند اين فسادهاي اقتصادي و اداري بسيار بيشتر از اين در دولت هاي سابق وجود داشته است اما در آن زمان رسانه اي صادق و دلسوز از طرف اصلاح طلبان براي افشاي آن وجود نداشته است. لازم است اشاره شود كه امر براي اصلاح طلبان مشتبه نشود كه اين افشاگري ها در راستاي تكفير دولت است بلكه از سر خيرخواهي است. يكي از افتخارات اصولگرايان اين است كه بزرگان آن چشم بر روي اشتباهات و مفاسد نمي بندند و همانند اصلاح طلبان نيستند كه به خاطر منافع حزبي از كنار اين امور بگذرند (386991)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۹:۰۸:۰۵
با سلام
توصيه مي كنم براي شناخت بيشتر سوابق آقاي شريف ملك زاده با اعضاي ستاد انتخاباتي آقاي احمدي نژاد در

......................
پاسخ بخش تعاملی الف:

دوست عزیز> اتهاماتی که شما در این نظر به بعضی اشخاص وارد کردید به علت اثبات پذیر نبودن قابل انتشار نیست. اگر مستنداتی در این زمینه دارید برای ما ارسال کرده و ما را در پیگیری این مورد و موارد مشابه یاری کنید.

info@alef.ir (386929)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۹:۱۱:۰۰
سلام
آقای توکلی چرا راجع به آقای ا ی اطلاع رسانی نمی کنید؟
بد نیست یک مروری به عملکرد نامبرده در

......................
پاسخ بخش تعاملی الف:

دوست عزیز> اتهاماتی که شما در این نظر به بعضی اشخاص وارد کردید به علت اثبات پذیر نبودن قابل انتشار نیست. اگر مستنداتی در این زمینه دارید برای ما ارسال کرده و ما را در پیگیری این مورد و موارد مشابه یاری کنید.

info@alef.ir (386979)
 
جلال ازاده
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۹:۱۲:۵۲
ضمن تشکر مختصر مفاس این شورا را گفتید اضافه کنید
1-اخراج جانبازان خانواده شهدا وکسانی که در انتخابات باتیم اصولگراین بودن.

......................
پاسخ بخش تعاملی الف:

دوست عزیز> اتهاماتی که شما در این نظر به بعضی اشخاص وارد کردید به علت اثبات پذیر نبودن قابل انتشار نیست. اگر مستنداتی در این زمینه دارید برای ما ارسال کرده و ما را در پیگیری این مورد و موارد مشابه یاری کنید.

info@alef.ir (386989)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۰۹:۵۳:۲۷
بین گروه حامی, حلقه اطرافیان و شخص احمدی نژاد اتحاد و یک دستگی کامل حاکم است و هیچ گونه اختلاف و تقابلی و جود ندارد , آنچه به خطا رفته است شناخت محافظه کاران از این گروه است.
بارها عرض کرده ام این گروه در حال تثبیت قدرت خود و تسلط کامل بر کشور است و هر مانعی را با ابزار مناسب آن بر میدارد.
اگر یک نگاه سطحی به تاریخ بیندازیم خواهیم دید که همیشه کسانی که بیشترین شعارهای بشر دوستانه را سر داده اند موجب درد و رنج بشریت بوده اند.
شخصا بدون شک تقابل عریان گروه احمدی نژاد با کلیت محافظه کاران رادر انتخابات آینده به روشنی میبینم.
هم اکنون احمدی نژاد کمترین زاویه ای را در میان همراهانش تحمل نمی کند و این همان برهان آشکار است. (387013)
 
حسين
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۱:۲۲:۰۸
ميخواستم مطلبي را با توجه به اطلاعاتي كه دارم بازگو كنم .اين گروه بسيار وسيع وبا طيف گسترده كار ميكنند تقريبا


......................
پاسخ بخش تعاملی الف:

دوست عزیز> اتهاماتی که شما در این نظر به بعضی اشخاص وارد کردید به علت اثبات پذیر نبودن قابل انتشار نیست. اگر مستنداتی در این زمینه دارید برای ما ارسال کرده و ما را در پیگیری این مورد و موارد مشابه یاری کنید.

info@alef.ir (387009)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۱:۲۳:۵۸
مگر مملکت شهر هرت هرکه دلش خواست انجام بدهد. بطور مکرر مراجع قضا یی اعلام کرده تا زمانی که تخلف شخصی و یا مقامی از طریق مراجع ذیصلاح قضائی تائید و تصدیق نشود ارزش قانونی ندارد هی یکعده با متر خودشان ببرند و بدوزند.این گزارش زمانی ارزشمند است که به تائید دستگاه قضا برسد .دست از شانتاژ و تخریب بر دارید. با آبروی انسانها بازی نکنید. (387060)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۱:۳۹:۲۶
چرا در جدول واحد درج نشده؟ ریال یا تومان
همین شک برانگیزه در قصد الف از انتشار این اسناد شاید برای انحراف افکار عمومی اینکار رو کردید
لطفا پاسخگو باشید (387069)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۲:۴۸:۲۳
ترا به تمام مقدسات عالم قسمتان میدهم هی میگوئید دشمن هی دشمن فرضی والله به خدا این افراد بااین کارهایشان بااین تخلفاتشان ازصد که نه ازتمام ارقامی که میشود خواند یا تصورش راکردبدترند وحتی کسانیکه چشم بسته طرفداری میکنند به فکرآخرتتان اگر اعتقاددارید باشید (387103)
 
مهدي
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۴:۱۸:۴۷
الملك يبقي مع الكفر و اليبقي مع الظلم .
آيا صرف بيان اين مطالب بحق براي كسي كه در مجلس راس امور سابق است كفايت ميكند و رفع تكليف نمايندگي ميشود؟
كجاست آن عدالت اسلامي كه مي توان با شمشير مقابل مولاي زمان ايستاد؟! اگر اين مسائل از زبان من شهروند درجه چند بيرون آيد چه بر سرم ميايد ؟
آيا بصيرت براي ديدن و دانستن و فهميدن اين جريانات است ودم بر نياوردن ؟! (387161)
 
حمید
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۵:۰۸:۴۲
یادم است خبرگزاری فارس سال آخر دولت خاتمی لیست حقوق برخی از مدیران شرکت پتروپارس را افشا کرد که در آن زمان خیلی سروصدا شد و حتی از آقای زنگنه در اخبار 20:30 سوال شد که البته صحیح هم بود(آرشیو آن موجود است ).الان بروید و لیست حقوق این مدیران را که بیشتر آنان از وابستگان دولت فعلی هستند را مشاهده کنید.چندین برابر قبلی ها و با حقوق های میلیونی.همه اینها بازی است و همه فقط به فکر جیب خود هستند چه این دولت و چه دولت قبلی .فقط قبلی ها جانماز آب نمی کشیدند (387189)
 
mostafa
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۵:۲۱:۵۳
بنده نیروی خدماتی یک شرکتدولتی بودم که براساس عدالت محوری احمدی نژاد به حقم رسیدم البته اینو نگفتم بخاطر منفعتم بخاطر نفس کار گفتم کهشامل خیلیها شد-- اگه محتوای این خبر صحت داشته باشه واقعا ریس جمهور باید به خودش بیاد حیفه این همه زحمت توسط عده ایی منفعت طلب از بین بره-- توانتخاب مسیولین بیشتر دقت کنه جدای از اون بعد هم نظارت باشه بر عملکرد صرفا بخاطر سوابق گذشته از حال افراد غافل نشه-- که اینو امام همدر وصیتنامش گفته و خیلی نکته پر محتوایی هست (387193)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۵:۳۱:۴۷
بارک الله ، درود بر خبرنگاران با وجدان و حرفه ای (387198)
 
نازنین
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۵:۳۲:۵۸
هنوز گیجم و باورم نمیشه،خوب اگه مستنداتتون قابل ارائه هست چرا این آقا محاکمه نمیشه؟گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
روزی باید به این نوشته ها دلخوش باشیم که محاکمه ی اینا رو ببینیم وگرنه الف جان هیچ فایده ای جز سرخوردگی بیشتر نداره (387200)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۶:۳۳:۵۶
برادر عزيز
اصل نقد قدرت بسيار پسنديده است
اما مراقب باشيم قرار دادن اسناد وزارت خارجه بر روي سايتي كه در معرض ديد دنيا
است مغاير با قانون انتشار اسناد محدود است و موجب پيگرد قانوني براي مسوولين الف و مباشران آن است
وانگهي اتهامات بايد در محكمه رسيدگي شود با آيين دادرسي خاص خودش نه در منظر و مراياي عموم جهانيان.
با تشكر (387219)
 
صادق
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۷:۰۲:۲۱
حالا انسان متوجه می شود که این رهبر عزیز ما چقدر بصیر و آگاه هستند که بایک حرکت ظاهرا ساده آدرس اصلی و محل شک خودشون رو معرفی کردند. تاکی بقیه بخواهند بیدار شوند خدا می داند. (387235)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۱۸:۰۷:۰۵
وا مصیبتا به مظلومیت دین که فدای بازی سیاست و قدرت شده است. (387251)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۲۰:۲۵:۵۱
خوبه دوران اصلاحات نیست.... (387296)
 
م
۱۳۸۹-۱۰-۱۵ ۲۰:۵۸:۴۵
چرا با آبروی انسان ها بازی می کنید پس وجدانتان کجا رفته؟؟؟؟؟؟ چراذهن مردم را با حرف های اشتباه خراب می کنید؟؟؟کی هست که جواب شما الفی های ...رابدهد؟؟؟
فقط خدا...فقط خدا (387305)
 
سعید
۱۳۸۹-۱۰-۱۶ ۰۲:۳۸:۱۲
دوستان الفی پس زور بیخود نزنید چون با پافشاری شما در اثبات تخلف ، متخلفین به مناصب بالاتر و والاتر میرسند بنابر این در این ارتقائات خلاف شما هم سهیم خواهید بود.
خود دانید ، گفتم که بعدا نگید کسی به ما نگفته بود. (387357)
 
م
۱۳۸۹-۱۰-۱۶ ۱۰:۴۲:۲۵
چرا حرف حق رو در سایت ثبت نمی کنید؟؟؟؟می ترسیددروغ هایتان برملا شود؟؟؟
بازهم می گم چرا باآبروی انسان هابازی می کنید؟
می خواهید افکار عمومی رو دباره ی دولت خراب کنید؟؟؟؟؟ (387405)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۱۰-۱۶ ۱۴:۰۲:۴۱
این همه مصیبها ارثیه ای است که از اصلاحات بجا مانده کارهایی را که قانونا می توانستند انجام دهند مع الاسف جسارت نداشتند انجام بدهند .فقط دنبال کفن پوشان وقت شون صرف کردند با غو سالاری هم عمرشان را در آن اوج قدرت به هدر دادند الان با تخریب و شانتاژ نمی توانند اعتمادو اطمینان اکثریت مردم را بخود جلب کنند . واقعا متاسفم !!! (387475)
 
رعد آسمان
۱۳۸۹-۱۰-۱۶ ۱۸:۴۴:۴۸
سلام به همگی.
نظرات هر چی که باشن خوبن.

فقط میخواستم بگم این قدر ساده به همه چی نگاه نکنیم. (387548)
 
امیر
۱۳۸۹-۱۰-۱۷ ۲۱:۵۳:۰۹
بسمه تعالی

و با سلام به مردم فهیم و با شعور ملت ایران و رهبری همیشه بیدار

اولا\" بنده می خواهم به سهم خودم از برادر مومن و بزرگوار، انقلابی و ولایت مدار جناب آقای علی حسینی

خبرنگا ر با هوش و ذکاوت سایت الف به خاطر بالا بردن فرهنگ افشاگری و پرده از روی نقاب داران به به ظاهر عدالت گری مثل رئیس جمهور و دوستانش که ابروی عدالت خواهی و آموزه های دینی را زیر سوال برده اند و هر روز خیل عظیمی از جوانان به ویژه جوانان دانشجوی فرهیخته و آگاه دارند به خاطر این ناهنجاری های اجتماعی از سوی یاران اجمدی نژاد مثل مشایی و رحیمی و ابراهیم عزیزی(به نیابت ایشان آقای ممبینی )معاون بودجه معاونت برنامه ریزی راهبردی به عنوان یکی از چندین دستگرمی ها و تخصیص مبلغ 30 مییلیارد تومان در بودجه 1389 دارند از اسلام و حامان اسلامی مایوس می شوند. راستی باید به احمدی نژاد صد آفرین گفت چرا که خیلی خوب وفاداری خود را به مردم و به ویژ امام زمان(عج) و ولایت فقیه ثابت کرد!! یا باید برای مملکت که متعلق است به صاحب الزمان (عج) گریست؟کلا\" آقای ممبینی معاون بودجه ماونت برنامه ریزی بله قربان گی خوبی است گواه این مورد را می توات در بده بستان های احام صدره براب افراد مشارکتی و اصلاح طلبان که هم اکنون زیر نظر ایشان مشغمول بکار هستند در یک ادرهی کاملا\" بهم ریختع و آشفته و پر از افراد نخبه انقلاب منزوی از سوی آقای ابراهیم عزیزی چرا چون جرمشان اصولگرا هستند و در این 6 سال همچنان مورد بی مهری مسئولان رده ی بالا و همچنان این نیروی ارزشی در انزوا است. خو شا به حال احمدی نژاد
مدارک مثبته نشان می دهند موقعی که آقای مشایی مسئول سازمان میراث فرهنگی بود و آن حرف ها ی وقیحانه در مورد ارتباط با مردم اسرائیل را ابراز کرد معلوم بود کسی پشت پرده دارد آقای مشایی را برای پروژ ه های بزگ تر و مهم تری می پروراند و الا بدون دلیل ، معاون امور اداری و مالی وزارت امور خارجه نمی توانسته فی البداهه اوامر مشایی برای روی کارآمدن ملک زاده را بپذیرد!!به دستور آقای مشایی کسی که مدرس پسرش بوده و 32 سال سن هم بیشتر نداشته پست مدیر کلی ماشن های اداری و الکترونیکی وزارت رفاه را به او می دهند.این فرد کسی نیست مگر رضا رضائیان کارشناسی معمولی از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و یکی از طرفداران سرسخت میرحسین موسوی .سایت محترم الف قبل از چاپ مطالب این اختیار را دارد که در این زمینه تحقیق کند.تا به قول معروف سیه رو شود آن کس که غش دارد.به عبارت باید گفت با توجه به هوش و استعداد مشایی و بهرهگیری از دو ستان پشت پرده ای خود د نبال اهداف بزرگی است که به احتمال زیاد احمدی نژاد ازآن بی اطلاع نیست.

ورود آقای ملک زاده در محیط بسیار حساس وزا رته تاریخ 1/6/1386 چه معتایی می تواند داشت
باشد و آقای مشایی واقعا\" چه پروژه و یا پروژه هایی زا دنبا می کرده است؟ چه الان به عنوان رئیس دفتر رئیس

جمهور و پدر عروس آقای احمدی نژاد در عزل و انتصاب و دادن سفارش از قدرت بالایی بر خوردار است.آیا

یکنفر با انصاف وا تقوا وجود دارد که حتما\" هم وجود دارد و بپرسد بر حاج داوود په امده است و چرا با آمدن مشایی،آقای حاج داوود باید کنار گذاشته شود؟! مگر حاج داوود دنبال پست بوده است؟ الان واقعا\" مشایی
دایه از مادر دلسوز تر شده است؟جالب است یکبار در مورد موسیقی اظهار نظر میکند و یک بار هم در باره ی سوء مدیریت حضرت نوح(ع).

حال این سوال که همیشه هم مطرح است هدف از بازگو . مطرخ کردن اینگونه مثائل در مطبئعات و سایت ها آیا کسب وجهه برای مشایی به عنوان یک فرد دگر اندیش است و یا کسانی پشت پرده هتند که به ایشان خط می دهند.

در هرصورت قلب رهبر امت و امام زمان ارواحنا له مقدمه الفداء شکسته و مکدر خواهد شد .باید شکایت خود را به چه کسی ارسال کنیم و سایت الف لطفا\" راهنمایی بقرمایند براب حقوقی کردن این قبیل مسائل کدام نهاد مسئول
پیگیری و احقاق حق است تا حصول نتیجه و انعکاس آن به مردم. خدا می داند در حال حاضر هزاران نفر با تحصیلات دانشگاهی در رشته های تخصصی مفید در سراسر کشوربیکارند . جناب سلیت الف عزیز لطفا\" یک سرسی هم به سازمان حج و زیارت هم بزنید ببینید چه کسانی با سن بالا و از قوم خویشان همین آقایان مسئول پذیرش دارند مرتب به یا به عتبات عالیات می روند و یا برای انمین بار به مکه مکرمه .زنده باد عدالت بین المللی احمدی نژاد و شعار کذایی ایشان بر علیه ترویج فساد و قطع دست اندازان تاریخی ایشان!!! (387767)
 
mmf
۱۳۸۹-۱۰-۱۷ ۲۳:۵۲:۱۵
سوالاتی برایم مطرح می شود: 1- آیا فرض وجود یا بوجود آوردن خانه ایرانیان عملی سخیف است؟ 2- آیا در میان افراد تیم ریاست جمهوری از ریاست دفتر ایشان فردی با خصوصیات وطن پرستی سراغ دارید؟ 3- آیا رفتار و اعمال ایشان در جهت رفع یک سویه نگری به کشورهای دیگر در ارتباطات با ایران پسندیده نیست؟ 4- آیا آقای مشایی تا به حال سندی مدرکی متنی مبنی بر سر و سر داشتن با دیگران چیزی موجود می باشد؟ (387792)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۰۱:۰۷:۰۳
جناب آقای علی حسینی
خبرنگار محترم پایگاه خبری الف

سلام علیکم

بنده ، از هم اکنون شهاهدت مظلومانه شما را به دست آمریکای جنایت کار و عوامل توطئه و سران فتنه و ... و ... تبریک و تسلیت عرض می کنم (387807)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۲:۱۳:۵۸
دوستان محترم الف
نوشته بودید که آقاي ع


.....................
پاسخ بخش تعاملی الف:

دوست عزیز> اتهاماتی که شما در این نظر به بعضی اشخاص وارد کردید به علت اثبات پذیر نبودن قابل انتشار نیست. اگر مستنداتی در این زمینه دارید برای ما ارسال کرده و ما را در پیگیری این مورد و موارد مشابه یاری کنید.

info@alef.ir (387553)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۲:۱۷:۴۴
آقاي حميدرضا شاکري‌نياسر
ایشان ز همکاران پیشین آقای متکی در توکیو است که تا پیش از دولت نهم کارشناس ساده اداره کل کنسولی بودند که با وزارت آقای متکی ایشان هم رئیس اداره و بعد هم مدیرکل امور ایرانینان شدند.
البته انسان سلیم النفسی است.
(387554)
 
شاهد
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۷:۳۲:۳۳
تاوقتی جامعه ماهرروز باعنوانی شقه میشود وجلوی گردش اطلاعات گرفته طبیعی است زمینه برای سودجویی وباندبازی وغارت بیت المال مهیامیگردد (388094)
 
ایران دوست
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۱:۲۱:۴۲
آقای احمدی نزاد
هر چند در چند جبهه مشغول فعالیت هستید و شدیدا سرتان گرم و شلوغ است ولی مراقب حلقه های نزدیک تان باشید. تاریخ چراغ روشنی برای ماست نیم نگاه به آن بعضی وقتها خیلی کمک می کند . نادیده گرفتن و یا کم توجهی به آن ممکن است قابل جبران نباشد. همین حلقه های نزدیک هم اکنون بچه هایشان در بهترین دانشگاه های اروپا مشغولند و با رانت و رایزنی منافع خودشان را دنبال می کنند.

با تشکر از اطلاع رسانی سایت الف (388198)
 
صادق
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۴:۲۴:۳۴
شما که زحمت بررسی این امررامتقبل شده ایدمدارک تحصیلی آقای ملک زاده راهم بررسی کنید نامبرده فوق دیپلم دامپروری دانشگاه آزاد گناباداست بقیه مدارک وی ازکجا وچه زمانی اخذشده است؟
ایشان جهت مسئولیت هلال احمر مشهد تائید صلاحیت نشده چگونه این همه مناصب بعدی را به وی داده اند؟؟ (388528)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۰۰:۰۶:۲۳
با تشکر از لطف شما در روشنگری اذهان عمومی لازم میدانم به سوابق اخبار بیست وسی و روزنامه خراسان در خصوص تلاشهای نافرجام ایشان جهت تصدی خانه تاریخی ملک مشهد و نهایتا عزل مدیر کل میراث فرهنگی این استان با نظر ملک زاده آقای لشکری و حضور هیات رسیدگی از میراث و نهایاتا بازگشت صنعتگران به این محل و مشکلات ÷یش آمده در 2 ماه گذشته هم اشاره ای بشود (464336)
 
ا.ملکی
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۴:۵۹:۰۰
سلام و درود میفرستم به مسئولین قوه قضائیه علی الخصوص جناب رئیس قوه قضاییه که دائم از برخورد قانونی و بی رودربایستی دم میزنند !
اما ما مردم همیشه قسم حضرت عباس رو باور میکنیم ! (464820)
 
برهان
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۱:۲۱:۲۴
باسلام
چه نشستید که جدیدا این تیم به چپاول و تصرف مشاغل سازمان فضائی ایران رو آورده اند مثلا همین آقای میثم طاهری که در روزنامه رسمی اسمش آمده مدیر حراست سازمان و دوست آقای مشائی بنام دکتر فاضلی رئیس سازمان و کارمندان مشائی مسئولین سازمان شده اند. (465212)
 
میراث کارمند
۱۳۹۰-۰۴-۰۲ ۱۱:۳۶:۰۶
این همه دکتر واقعی را خانه نشین کرده اند آنوقت از ملک زاده با دکترای قلابی استفاده می کنند خب باید هم مملکت به این روز بیفته
ز گهواره تا گور ثروت بجوی (468420)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.