امیری
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۸:۱۸:۱۳
مطالب و عکسهای روشنگرانه ای بود! ممنونم از افرادی که با دقت این مستندات را جمع آوری کرده اند ... (63690)
منم موافقم اما ای کاش شما تصاویر تطبیقی سخنرانی های آقای احمدی نژاد در دانشگاه ها رو هم نشان می دادید تا بدانید ایشون فقط واسه یک سری از طیف های دانشجویی سخنرانی می کرد و بقیه از حضور در آنجا محروم بودم البته شما هم نگید ما خودمان در دانشگاه هستیم و می بینیم چطور آدم از این ور و انور میارند که جلسه های آقای احمدی نژاد خشک و خالی نباشه .(دانشگاه علم و صنعت و اتفاقاتش رو یادمون نرفته و .....)
خورشید همیشه پشت ابر نمی مونه ! (63846)
چه باحال!
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۸:۳۶:۲۷
جالب بود. من همیشه گفته ام که ما در خلاقیت شماره یک هستیم. اگر جای این مسائل و اینکه چگونه منتقدان را سرکوب کنیم فکرمان را جای دیگر متمرکز می کردیم الان خیلی جلوتر بودیم. البته اختصاص به دانشگاه آزاد و غیر آزاد ندارد. کلا این طوری هستیم (63695)
اصلا دانشگاه آزاد غير دموكراتيك ومسئولان آن بد وغير قانوني و...هستند ولي چيزي كه مشاهده ميشود بدون استفاده ساليانه ازدلارهاي ميلياردي دولت ( فلان كمك سال فلان را فراموش كنيد منظورم بودجه مستمر ساليانه دولتي ندارد)واقعا وبصورت ملموس براي جوانان اين كشور كار كرده است. مقايسه كنيد با عملكرد كسانيكه در شعارها براي دنيا برنامه دارند ولي حتي قيمت برنج وگوجه فرنگي را هم نمي توانند با وجود ميلياردها دلار كنترل كنند. و با وجود نيت خير عملا هيچ كار ( مثبتي ) براي مردم انجام نميدهند. (63706)
رحمانی
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۹:۱۶:۲۰
با نظر دوستی که گفته است ما در خلاقیت همیشه شماره یک هستیم موافقم.
واقعا نمی دانم که سایت الف چرا در بازی بچگانه آقای احمدی نژاد و حسادت عجیب ایشان قرار گرفته است و از کمپین مستمر آقای سلیمی نمین که هر روز از این شهر به ان شهر می رود و افشا گری می کند حمایت می نماید. با خود حتما فکر نکرده اید که هزینه این همه ایاب و ذهاب این سرباز پیاده و وقتی که می گذارد به حساب چه کسی است؟
من که نمی توانم باور کنم که ایشان قربه الی الله دارند این همه از جیب خودشان هزینه می کنند و کار و زندگی را کنار گذاشته است و چسبیده به دانشگاه آزاد. (63708)
با تشكر از زحمات روشنگرانه شما. من دانشجوي موسسه غير انتفاعي ارشاد دماوند هستم. به مسائل وام دانشجویان این دانشگاه رسیدگی شود. (63711)
محمود
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۹:۴۴:۳۳
ناشناس گفته است: \"چيزي كه مشاهده ميشود بدون استفاده ساليانه ازدلارهاي ميلياردي دولت ( فلان كمك سال فلان را فراموش كنيد منظورم بودجه مستمر ساليانه دولتي ندارد)واقعا وبصورت ملموس براي جوانان اين كشور كار كرده است\"
جنابعالي چقدر از وضعيت دانشگاه آزاد اطلاع داريد؟ آيا ميدانيد با اين شهريهاي كه دانشجويان دانشگاه آزاد ميپردازند بايد چه كيفيتي از تحصيل را دريافت كنند و سطح دانشگاه الان چه كيفيتي دارد؟ چرا بايد كسي كه در دورافتادهترين نقطه كشور درس ميخواند شهريهاي به اندازه واحدهاي تهران پرداخت كند در حالي كه در برخي رشتهها حتي يك عضو هيات علمي ندارد. چرا بايد پول شهريه را صرف راهاندازي تيم حرفهاي ورزشي كنند؟ چرا تا كسي حرفي ميزند زود ميگوييد مخالف دانشگاه آزاد است. اصل دانشگاه آزاد خوب است ولي حرف درباره امپراتور اين دانشگاه، وزرا، لشكرش است. (63714)
مصطفی رسته مقدم
۱۳۸۷-۰۳-۰۱ ۱۵:۵۳:۵۱
برادر من، کافیه که یه تناسبی بین تورم و شهریه ای که دانشجویان دانشگاه آزاد می دن بگیری، اونوقت متوجه میشی که این مبلغ در مقایسه با مبلغ تورم و همچنین سرانه ای که به هر دانشجوی دانشگاه دولتی تعلق می گیره، چقدر کمه. شما هیچ می دونی که سرانه ای که به هر دانشجوی دانشگاه دولتی تعلق میگیره معادل 1800000هزار تومان هست و همه این سرلنه از پول نفت پرداخت میشه. ببین برادر، من نه با جاسب صنمی دارم و نه با خط فکری ایشون موافقم. من به عنوان یک دانشجوی دانشگاه آزاد، از کلیت دانشگاه آزاد دفاع می کنم. دانشگاه آزاد دقیقاً مطابق با اصل 44 قانون اساسیه. حالا این که دولت به وظیفه خودش عمل نمی کنه و باعث شده که وضع اقتصادی مردم خراب بشه و هزینه دانشگاه آزاد کمر شکن به نظر بیاد تقصیر جاسبی و دانشگاه آزاد چیه. شده حکایت همون مثل معروف \"گنه کرد در بلخ آهنگری/به شوشتر زدند بر سر مسگری\" برادر من، دانشگاه آزاد برای درمان اتخاذ سیاست های غلط مسئولین در اول انقلاب به وجود اومده. اون زمان که مسئولین دم از افزودن لشکر امام زمان و افزایش جمعیت امت رسول الله می زدند و کنترل جمعیت رو نهی می کردن،آیا به فکر آینده این «اضافه» امت رسول الله هم بودن؟ آیا فکر می کردن که این بچه ها چه جوری میخوان تحصیل کنن؟ کار چه جوری پیدا کنن؟ از لحاظ تربیتی و بهداشتی و امکانات رفاهی و ... می خوان چی کار کنن؟ فرموده بودید آیا این درسته که از پول مردم تیم ورزشی تشکیل بدن؟ من سوال می کنم آیا درسته که از پول نفت که حق همه از جمله من هم هست، یک میلیون و هشتصد هزار تومان هزینه سرانه هر دانشجوی دولتی باشه. برادر من، من برای هر کلمه ای که تو دانشگاه می خونم دارم ÷ول می دم و این علم هست که ارزشمنده. خوبی دیگه دانشگاه آزاد اینه که علم رو تا دور افتاده ترین مناطق کشور برد. اگه می خواستیم به امید دانشگاه دولتی باشیم هنوز ایران یک ایرانه بی سواد بود. دانشگاه آزاد همچنین علم رو از حیطه قدرت بیرون آورد. امروز فریاد بی محتوای کسانی که دم از «علم بومی و اسلامی» می زنن گوش همه رو کر کرده. من یه سوال می پرسم، دانشگاه های دولتی با اون همه کبکبه و دبدبه شون در کجای دانشگاه های دنیا واستادن. جالب اینجاست که در هر مسابقه بین المللی هم این تیم های دانشگاه آزاده که داره مقام میاره. برادر من، بهتر خودمون درگیر بازی قدرت نکنیم. از قدیم گفتن که نقدی که از روی حب منافع، مطامع و قدرت باشه، هیچ ارزشی نداره و به نظر می رسه که نقدهایی که چه از سوی احمدی نژاد و چه از سوی سایرین انجام میشه، به همین مشکل دچاره. البته به هرحال قبول دارم که هیچ امری بی نقص نیست و مسلماً در دانشگاه آزاد هم نقص هایی وجود داره و همچنین در مدیریت دکتر جاسبی. اما بهتر به قول دکتر زیباکلام \"بخاطر یک دستمال کل قیطریه رو به آتش نکشیم\" (64356)
عالي و روشنگرايانه بود
به آقاي جاسبي و هيات امناي دانشگاه آزاد دست مريزاد بايد گفت (63715)
دانشجو
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۹:۴۸:۰۰
آيا از بسيج دانشجوئي دانشگاههاي آزاد اسلامي كس بود كها اعتراض كند
نه چون دانشجويان دانشگاههاي دولتي پول نفت و بيت المال را مي خورد ولي دانشجويان دانشگاههاي آزاد اسلامي پول دست رنج خود يا پدر مادر خود درس مي خوانند (63717)
من در هر دو جلسه ی تهران و امیر کبیر حضور داشتم.در تهران آخرای جلسه بود که دیدم یه نفر اومد یواشکی در گوش 6-7 نفر در جاهای مختلف سالن یه چیزایی گفت،که عکس بیشترشون اینجا اومده ، بعد فاز جدید جوسازیها شروع شد، به خصوص اون آقایی که در دومین عکس بعد از تیتر:1-امیرکبیر 2-تهران
عکسش اومده(در هر دو عکس دستشو بالا کرده وفریاد می زنه).خیلی جالبه ایشان مثلاً دانشجو هستند ولی فریاد می زدند آقای سلیمی نمین با کدام بودجه بچشون را چند سال پیش فرستادن مراکش! خیلی جالبه که دانشجو این اطلاعات رو از کجا آورده است.همین ایشون هم از اول جلسه به دکتر سیفی داد می زدند و می گفتند : بگو که معدل پسر آقای سلیمی نمین چنده و چند بار مشروط شده و آقای سیفی می گفتند وایسین خواهم گفت.خیلی برام جالبه این آقا واقعاً یه دانشجوی عادی هستند و این همه اطلاعات دارند؟ (63718)
در روزگاري نه چندان دور همين دوستاني كه به راحتي اسم . را به دنبال دارند هر جلسه اي را بر هم مي زدند ( كه البته برايشان هم بد نبود حداقل براي شريفيشان). آري گويند تاريخ تكرار مي شود گاه تراژديك گاه طنز (63722)
با سلام میخواستم عرض کنم گربه برای رضای خدا گوشت نمیگیره (63728)
رفتار آقای سلیمی نمین در سیاست مانند رفتار اقای مایلی کهن در ورزش است.همان اندازه که اقای مایلی کهن با انتقادات خود بدنبال اصلاح امور هستند اقای سلیمی نمین ایضا.اقای دایی وجاسبی نیز هر دو عاصی شده اند و متوسل به قوه قضا.انشاالله بعد از انتخابات ریاست جمهوری تمام این مشکلات حل خواهد شد. (63729)
ناشناسي كه سليمي نمين را به مايلي كهن تشبيه كردهاي، شايد بتوان اين تشبيه را به كار برد اما تشبيه جاسبي به علي دايي چه نسبتي دارد؟ علي دايي بزرگترين فوتباليست تاريخ ماست و قهرمان ملي، اما جاسبي از ترس دانشجوها، جرات نداره كه بين اونها بياد. سعي داري با تشبيه جاسبي به يك شخصيت محبوب مثل دايي، او را تبرئه كني؟ نخير آقا، وضع جاسبي وخيمتر از اين حرفهاست. مردم او را ميشناسند. (63730)
همراه اول
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۰:۵۵:۲۰
دانشگاه آزاد هرچی باشه خیلی از مشکلات مردم را حل کرده وگرنه کسی دانشگاه نمیتونست بره (63732)
همراه اول
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۰:۵۸:۵۸
لطفا بجای این همه انتقاد نابجا راه حل جلوی پای افراد بزارید البته اگر راه حل بلد هستید (63735)
نقل شده روزی به یکی از بزرگان مملکت گفتند در فلان طرح بخور بخور است و چنان میکنند و چنین میشود .ایشان پاسخ داده ایا اخرش چیزی نصیب مملکت میشود یا نه؟داستان دانشگاه ازاد هم همین است.باید بررسی کرد چیزی نصیب مملکت شده یا نه وگر نه این عکسها مشکلی را حل نمیکند وقتی عده ای دعوا را شرو ع میکنند مسلم است طرف مقابل هم بیکار نمینشیند.بدی و خوبی مطلق نیستند بایدبه جمع جبری خوبیها وبدیها نگریست و درمجموع قضاوت کرد. (63736)
گمنام
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۱:۱۶:۵۱
راستش من فکر می کنم بیشتر این مسائل برای کوبیدن دانشگاه آزاد و علم کرد دانشگاه پیام نور است.
دو جناح آقای رفسنجانی و آقای احمدی نژاد در گیر همند ولی متاسفانه در حال حاضر این وسط آقای جاسبی را مستمسک درگیری خود قرار داده اند.
راستی چه نفعی در پایین کشیدن دانشگاه آزاد و با بردن دانشگاه پیام نور وجود دارد متاسفانه هر جا پول وجود داشته باشد این درگیریها نیز وجود خواهد داشت. (63739)
انصاف داشته باشید. از هیچ یک دانشگاه را بوجود اوردن کار هر کسی نیست.انچه سطح فرهنگ جوامع و شهرهای دور ونزدیک ایران را بالا برده همین دانشگاه ازاد بوده وهست.
اگر انتقاداتی هست چرا همه را متوجه فردی کنیم که عمر خود را صرف این مهم کرده است.
ایا خوب بود که او هم مانند بسیاری دیگر الان در کشورهای خارجی مشغول خوشگذرانی بود؟انها که بهر بهانه ای از افراد نالایق حمایت می کنند ولی اکنون ساکت نشسته اند وناظر این هجمه به اقای جاسبی هستندباید در اینده به افکار عمومی پاسخگو باشند.
این جوانهای پر شور در اینده که وارد کارهای اجرائی شدند ودیدند که ساختن یک ساختمان یا سازماندهی یک اداره یا فقط یک دانشکده و....چقدر مشکل است.انوقت به شمامی گویند شما چرا نگفتید.چرا تکلیف خود را در قبال راهنمائی جوانان انجام ندادید؟
من یک بازنشسته هستم .هیچ نفعی یا ضرری در رابطه با ارسال این نظریه ندارم.تایپ کردن انهم برایم سخت بود.ولی شایدیک نفر با انصاف حرف من را تائیدکند یا یکی از مسئولین ارشدنظام از سکوت خود شرمنده شود. والسلام (63743)
جناب همراه اول!
اولا واقعا اگر دانشگاه آزاد نبود هيچ كس نميتوانست دانشگاه بره؟ كمي درباره جملهات فكر كن.
ثانيا دانشگاه آزاد با اين همه پتانسيلي كه داره چقدر از مشكلات كشور را حل كرده؟ (توجه كنيد كه نسبت اين حجم عظيم دانشجو، امكانات، رانت، فساد و همه چيزهاي خوب و بد ديگري را كه توسط دانشگاه آزاد توليد شده با هم ببينيد)
ثالثا حرف درباره اين است كه آيا اگر يك مدير لايق بود نميتوانست شرايط بهتري ايجاد كند و بدون فساد همه كارهاي خوب (به زعم جنابعالي) را انجام دهد؟
رابعا اين حرفهاي كلي و بدون حساب و كتاب (مثلا اينكه دانشگاه آزاد خيلي خوبه چون امكان دانشگاه رفتن را فراهم كرده، دانشگاه آزاد خيلي خوبه چون مانع خروج سرمايه شده، ...) آنقدر نخنما است كه فقط خود جاسبي و اطافيانش براي تبرئه خودشان از اين حرفها استفاده ميكنند ولي به شما ميگويم كه سنجش فوايد هر چيزي در برابر هزينههاي آن منطقي است. چون تا به حال درباره هزينههاي تحميل شده توسط دانشگاه آزاد چندان سخني گفته نشده، فقط خدمات آن به نظر ميرسد در حالي كه بايد مشخص شود اين گردش ميلياردي و موقعيتي كه براي رانتخواري در سطح مديران كلان اين دانشگاه به وجود آمده، به كجا منجر شده است و چه كساني در كشور، برده اين ارباب شدهاند.
موارد فراوان ديگري هم هست كه اگر دقت كنيد در مباحث روزهاي اخير به خوبي ميبينيد. (63748)
من در این جلسه حضور داشتم . تمام مطالب عین واقعیت بود . انشا ءالله نخواهیم گذاشت 25 سال 30 سال شود . همه باید دست به دست هم دهیم و با (63740)
,واقعا گیر دادن های شما به دانشگاه آزاد نه از سر درد مردم هست و نه خیر خواهی ، دانشگاه آزاد امروز و دیرو ز درست نشده ، همین آقای جاسبی وقتی رقیب خاتمی می شد و یا منابع مالی احزاب جناح راست را تامین می کرد انسان مخلص ، انقلابی و کاملا پاکی بود اما حالا که قدرت را کامل قبضه کردید احساس می کنید ممکن است این دانشگاه آزاد پایگاهی برای شکستن انحصار بشود و مثلا جریان اعتدال و توسعه که از قضا اصلاح طلب هم نیستند بلکه بینابین حرکت می کنند از منابع مالی و امکانات این دانشگاه بهره مند شوند .
صادقانه بگوئید که دور خیز شما برای انتخابات ریاست جمهوری است .
اصلا اون دوستی که گفته با این شهریه ای که می پردازید باید امکانات بیشتری در اختیار شما قرار داده شود این رو به صورت علمی لطفا ثابت کنید .
در همین تهران مدارس راهنمایی و ابتدایی غیر انتفاعی متعددی هستند که شهریه ای به مراتب از دانشگاه آزاد بیشتر می گیرند اما سرویسی مثل دانشگاه هم ارائه نمی کنند هیچ کس هم نیست گیر بدهد . ..
انصاف داشته باشید آیا با نفت بشکه ای 130 دلار حق مردم این فقر و تورم هست ؟
من اصلاح طلب غیر حکومتی هستم و هیج دل خوشی از جاسبی و امپراطوریش ندارم اما خوب می دونم اینکار شما و دوستانتان برای رضای خدا نیست . (63757)
آجرلو
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۲:۲۷:۵۴
پرونده ساازي خوبي است
اميد وارم نتيجه اين پروژه دولتي مانند تورم ، مسكن ، پول نفت سر سفره مردم ، عدالت محوري و..... نباشد.
و آميد وارم آقاي سليمي نمين نيز پست بسيار بالايي در دولت بگيرند. (63760)
دانشگاه ازاد را باید اصلاح کرد در این هر کس شک دارد باید به این همه جوانی که با هزار زحمت خرجش را می دهند جوابگو باشد.... (63767)
عزيز محكي
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۳:۱۷:۲۰
بهترين راه حل ادغام دانشگاه آزاد و دولتي حداقل به لحاظ مديريت ميباشد (63771)
ناشناس
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۳:۲۹:۱۰
با نظر فردي كه تحت عنوان نقد مخالفين جاسبي موافقم. در حال حاضر افراد بسياري را مي شناسم كه براي ثبت نام فرزندشان در مدارس غير انتفاعي دست چندم سالانه بالاي يك ميليون تومان پرداخت مي كنند و در عمل نيز تفاوت آن چناني نيز با مدارس دولتي ندارند. بسيار واضح است كه اين يك بازي سياسي است. فقط اميدوارم وقتي جاسبي را برداشتيد و فرد ديگري را جايگزين كرديد بتوانيد مشكلات را حل كنيد و شخصي لايق را جانشين كنيد نه اينكه هر كس كه مي آيد و بخواهد قدم درستي بردارد طوري زمينه را فراهم كنيد كه فورا و با رضايت كامل پس از فقط مدتي همكاري استعفا دهد.(مثل آقاي دانش جعفري) (63772)
برای نقد اقای جاسبی به عقبه اش باید نگاه کرد و عملکرد اورا ارزیابی کرد نمی شود
تحصیل میلیونها نفر ادم - اشتغال ده ها هزار نفر مستقیم و چند برابر غیر مستقیم - سهم این دانشگاه در تولید ملی- جلگیری از خروج میلیونها دلار از کشور - شاید منکر شوید ولی به طور قاطع عرض می کنم غالب فارغ التحصیلان این دانشگاه که مستخدم دولتند نسبت به فارغ التحصیلان دولتی یک سروگردن بالاترند در امور کارشناسی - ...
طبیعی و قطعی است که در تولید این محصولات پابرجا و بزرگ خطاهایی رخ داده باشد که بخشی از ان به مدیریت و بخش دیگر به لایه های پایینتر برمی گردد. انسان هایی در این روزگار به معنای واقعی کارافرینند و من اگر مثال بزنم سه نفر را 1- غلامحسین کرباسچی فقط یک محصول دارد به نام روزنامه همشهری و ببنید چند هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم از کنار همین روزنامه و نیازمندی های ان زندگی سالم و حلال خانواده خود را می گذرانند. تولیدی که یک میلیونم درصد هم تورم ایجاد نکرد و صرفا اشتغال بود. و سایر محصولات بماند
2- بزرگوار دکتر جاسبی که قبلا توضیح داده شد - نفر سوم از مدیران فعلی دولت است و قصد ندارم نام ان بزرگوار را ببرم که احتمال به یقین راضی نیست که همواره در اوج مظلومیت همراه با خلاقیت و نواوری مشغول خدمت صادقانه است و هر جا که رفته منشا خیر و برکت بوده است.
حالا این اقای سلیمی نمین و زاکانی مامور تخریب و محاکمه چه چیزی هستند کارافرینی - یا اقای جاسبی - چگونه ثابت خواهند کرد که برای خدا دارند قدم برمی دارند - در پیشگاه الهی ان عزیزان محصولاتشان را می اورند اقای سلیمی چی و اقای زاکانی چی - ایا محصول اقای زاکانی همان تغییر ساعت بانک ها و رسمی کشور است. تذکر ندادن به تخلفات وزرا و دولت است. مطمئنم نمایندگان مجلس هفتم حساب سختی نزد خداوند و تاریخ خواهند داشت و خودشان هم می دانند برای چی.
حرف زیاد است این جا جای بحثش نیست. امیدوارم که روزی که پرده ها کنار می رود ان روز هم این اقایان همچنان تند و سینه چاک باشند. (63781)
تا زماني كه جناب جاسبي از شفاف سازي و پاسخگويي (كه يكي از اركان دموكراسي است) درباره عملكرد 25 ساله دانشگاه آزاد فرار مي كند، جاي هيچ گونه دفاعي ندارد.
در اينكه دانشگاه آزاد بستر مناسبي براي شكوفايي استعدادهاي جوانان ايراني است، هيچ شكي وجود ندارد، اما متاسفانه به واسطه سوء مديريت مديران اين دانشگاه، از اين بستر هيچ چيز عايد مملكت نشده جز خيل عظيمي از جوانان مدرك به دست بيكار.
بنده بعنوان يك دانشجوي دانشگاه آزاد صراحتا اعلام مي كنم كه در اين دانشگاه همه اهتمام مديران براي ارتقاي سطح كمي و سخت افزاري اين دانشگاه مي باشد و متاسفانه هيچ بهايي به رشد كيفي و نرم افزاري و ارتقاي سطح علمي دانشجويان اين دانشگاه داده نمي شود. اين است كه اغلب دانشجويان فارغ التحصيل از اين دانشگاه خود را تهي از بار علمي مي دانند.
آقاي جاسبي، تنها پاسخگويي و شفاف سازي شما را از اين چالش رها مي كند ولاغير. دل به سينه چاكان دوروبرتان خوش نكنيد كه خوفروشان را اعتباري نيست. (63784)
یک خبرنگار
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۴:۰۸:۲۰
من فقط یک سوال از زاکانی و سلیمی نمین و اشتهاردی و... دارم:
چرا یک مرتبه به یاد دانشگاه آزاد و حق و حقوق دانشجویان آن افتاده اید؟
چرادر این سالها ساکت بودید؟ (63787)
نتیجه تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاهها جدیدا درامده است (63851)
شما شهريه ساليانه دانشگاه آزاد را با مدارس غير انتفاعي مقايسه كنيد ، متوجه مي شويد كه شهريه دانشگاه آزاد از بعضي دبستانهاي غير انتفاعي هم كمتر است . اصولا\" در كشور ما همه پيمانكاران و شركتهاي خصوصي موفق دزد و كلاهبردار تلقي مي شوند و موسسه ها خصوصي نيز از اين قاعده مستثني نيستند. در كشور ما به افراد پولدار و موفق به چشم دزد و كلاهبردار نگاه ميشود و همين امر يكي از دلايل خروج سرمايه ها از كشور است. مقاومت دانشگاه آزاد در برابر اين موج بوجود آمده نيز نتيجه اي ندارد زيرا اين موج ناشي از همين تفكر است. دانشگاه آزاد تا حدودي موفق بوده و رئيس آن هم به رئيس جمهور توجه اي نداشته پس بايد نابود شود. (63788)
به نام خدا
مي خواهم به کساني که معتقدند شهريه دانشگاه آزاد کفاف خرج هايش را نمي دهد عرض کنم پس اين همه ساختمان که روي ساختمان ساخته مي شود براي چيست؟
به نظر من اگر مسوولين دانشگاه آزاد به جاي رشد کمي به فکر رشد کيفي باشند خواهند ديد که اين شهريه ها نه تنها کم که زياد هم هست!
يک کشور مي تواند تنها ده دانشگاه داشته باشد که از هر کدام سالي ده دانشمند و مخترع فارق التحصيل مي شود و مي تواند مانند ايران و دانشگاه آزاد صد ها دانشگاه داشته باشد ولي از هر ده تايش تنها يک نفر دانشمند خارج شود!
يا علي (63801)
مهرداد رضایی
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۵:۲۷:۰۸
به نظر من دوستان انقدر این مساله را سیاسی نکنید واز دید علمی ببینید شما توجه داشته باشید که تعداد دانشگاه هایی که پول دریافت نمی کنند دانشجویان بسیار کمی دارند و سطح علمی دانشگاه ازاد از بسیاری از دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور بالا تراست وهم چنین این نکته را هم یاد اور شم که میزان شهریه دانشگاه ازاد در مقایسه با مدارس غیر انتفاعی و هم چنین کلاس کنکور ها کمتر است به نظر این جانب این فقط یک بحث سیاسی است نه علمی (63802)
سلام خدمت همه منتقدان
یهی الان تمام مشکلات مملکت و این ملت حل شده که آقا توکلی به فکر حل مشکل دانشگاه آزاد کرده دستت درد نکنه انقلاب دوم رو که درست کردی و رای هم آوردی بسه دیگه
چرا کسی از ما نمی ÷رسه که مشکل داریم با این دانشگاه و همه از خارج نظر میدن در موردش ما که این توییم داریم درسمونو میخونیم ، فعالیت سیاسی و علمی و فرهنگی مون هم میکنیم کم و بیش داریم همراه بقیه دانشگاه ها میایم و مشکل اینه که بقیه از پبشرفت ناراحت هستن
اگه همین دانشگاه رو اساتید و راسای دانشگاه های بزرگ دولتی تحریم نکرده بودن که الان همراه هم داشتن برای پیشرف این کشور کمک میکردن
این آقای احمدی نژاد هم که تنها چیزی که متوجه شده اینه که هر مدیری که از دولتهای فبلی مونده بده و فقط رفقا و دوستانی که در پیروزیشون کمکی کردن لیاقت مدیریت دارن تنها جایی هم که نتونستن تغییر بدن اینجا بوده که در تلاشن با بازی سیاسی تغییر بدن
نکنه مشکل برنج و نون و بقیه موارد مصرفی مردم حل بشه (63815)
برای آقا میثم :
هم وطن گرامی لطف کن به جای کلی گویی وحرف های بی سند ومدرک کمی فکر کنی و ببینی که چه پیشرفتی حاصل شده ؟ یادمو ن نمیره که این کابینه آقای خاتمی بود که فامیل بازی توش غوغا میکرد در ضمن نکنه پیشرفت به پاچه کوتاهی و بی حجابی و.... نسبت می دهی لابد گزارش های مجلس و در مورد دانشگاهت نخوندی
بعدش برو یه سری به گزارش های آماری دولتهای هاشمی تا خاتمی بزن ببین که تورم واقعی کجا بوده این و که دیگه بانک مرکزی های زمان خودشون مطرح کردند نداری واست بفرستم (63897)
سعید سلطانپور
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۷:۰۸:۲۰
با سلام
تاسیس مراکز آموزشی با هر نیت سیاسی هم مثبت هست.
دانشگاه آزاد در شرایطی تاسیس شد که دانشگاه ها در سالهای او ل انقلاب خارج ا زکنترل سیاسی جریان حاکم بود. اشتباه فاحش این جریان د ربستن دانشگاه ها در سالهای 59 به امید اینکه آن را اصلا ح کنند باعث شد که دانشگاه ازاد را تاسیس کنند که هم بتوانند کنترل سیاسی و هم شیوه ای را که فکر می کردند درست است در زمنیه درس و مواد درسی سریعتر پیش ببرند . از آن سو پاسخی به مشکل پشت کنکوری ها بدهند .
شکی نیست که اقای جاسبی از جناح رفسنجانی بود و هیت امنا هم از حلقه ایشان در ان سالها بودند .
شکی ندارم که افشاگری های اقای سلیمی نمین خط دار هست . ولی
مشکل از فرد نیست وقتی که تشکیلاتی انحصاری می شود و فردی به مدت طولانی در راس آن قرار می گیرد تهدیدها ی جدی آنرا فرا میگرد . فساد مالی - انحصار طلبی و رکود .
و این تنها شامل دانشگاه آزاد و ایران هم نمی شود .
براستی چرا هر استانی مانند خود دانشگاه نداشته باشد که مستقل باشد و بر اساس حوزه محلی عمل کند . وجود دانشگاههای مختلف و دانشکده ها و موسسات فنی آموزشی و تکثر آنها هم باعث رقابت علمی و هم کاهش تمرکز قدرت می شود .
دانشگاه آزاد در حال حاضر یک امپراطوری هست که رشد بادکنکی کرده است و از آنجا که در ایران همه جوانان می خواهند عنوان داشته باشند مجبورند که در دانشگاهی ثبت نام کنند.
وقتی ایران را با دانشگاههای کانادا که مستقل هستند و لی بودجه اصلی آنان را دولت های استانی تامین می کنند و لی سیاست گذاری در دست دانشگاه ها هست . دانش جویان که در آمد نداشته باشند می توانند از وام تحصیلی که بعد از اتمام درس موطف به پرداخت آن هستند استفاده کنند . رفتن به دانشگاه مثل آب خوردن است و لی آمدن بیرون از آن بسیار دشوار است . برای اینکه مدرک مهم نیست بلکه دانش فارغ التحصیل مهم است . وقتی برا ی استخدام بروید از شما اصل مدرک را نمی خوانند مشکلی را که باید حل کنی بهت می دن .
یعنی تا سیستم آموزشی عوض نشده است تا وقتی مسئله سریازی علادلانه نشده است که پسرها سعی کنند به دانشگاه بروند تا سربازی راحتی تر داشته باشند در بر همین پاشنه می گردد.
واین کار هم یک شبه نمی شود بی برنامه هم نمیشود .
در ضمن هر گونه گفتگو تا آنجا که برخورد فیزیکی نباشد باعث تحمل بیشتر و مدارا و از همه مهمتر آگاهی رسانی می شود.
سعید سلطانپور
روزنامه نگار - تورنتو (63817)
از همه كساني كه از دانشگاه آزاد دفاع كردهاند ميخواهم كه موضوع را منحرف نكنند و درباره عكسهاي بالا حرف بزنند. چرا خودتان را به كوچه علي چپ ميزنيد؟ تصاوير بالا گوياست. (63829)
اصغر سعیدی
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۹:۳۷:۱۹
شما مطمئن باشید این بندگان خدا که اینطور خودشان را ...داده اند حق ماموریت های خود را دوبله و سوبله . خواهند گرفت و اون هم از جیب ما دانشجویان خواهد گرفت . (63834)
اشتباه بعضی از دوستان این است که گمان می کنند آقای جاسبی دانشگاه آزاد رو از جیب خودش درست کرده و حالا که اینطوره میان تقدیسش می کنند. نخیر ایشون اگه کاری کرده با پول ملت بوده. اولین کمک به این دانشگاه از طرف امام (ره) بوده و به طبع ایشان دولت و .... . البته با اطمینان می گویم اگر امام (ره) می دانستند در آینده مفسده مدیریتی به این شکل گسترده ایجاد خواهد شد این کمک را از این مجموعه دریغ می کردند. آقای جاسبی بدون تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر صندلی ریاست تکیه زده و این از اصل غیر قانونی است و جای بحث دارد. عزیزان واقف هستند که هدف وسیله را به هیچ عنوان توجیه نمی کند تا بگوییم حال که دانشگاه آزاد باعث تحصیل کرده شدن فلان تعداد شد بیاییم از مفسده ها چشم پوشی کنیم. این نوعی فرافکنی و مغلطه است که بعضا از سوی اشخاصی بیان می شود. آقای جاسبی اگر در سراسر ایران دانشگاه تاسیس کرد از زمین های دولتی که مجانا در اختیارش قرار گرفته شده و از پول جیب دانشجوی نوعی و خانواده اش و هزاران مساعدت دیگر استفاده کرده است. بنده هیچ مخالفتی با نفس دانشگاه آزاد ندارم اما با اینجور موارد فساد اداری کاملا مخالف و خواستار پیگیری آن به طور جدی هستم. ان شاالله در آینده از موارد اعمال غیر قانونی که خود شاهد آن بودم برای دوستان می نویسم. (63835)
برادر من هيچ مدير موفقي از پول جيبش باعث موفقيت نمي شود. ولي يكي مثل آقاي جاسبي با شهريه دريافتي كه از شهريه كلاسهاي كنكور و مدارس غير انتفاعي هم كمتر است در كليه شهرهاي محروم دانشگاه ايجاد ميكند يكي هم 200 ميليارد دلار درامد نفتي را به باد ميدهد و بعد بحث دانشگاه آزاد را براي منحرف كردن افكار عمومي علم ميكند (63868)
پاسخ به ميثم عزيز
ميثم جان در كامنتي كه براي اين خبر گذاشتي، نوشتي كه : «چرا کسی از ما نمی پرسه که مشکل داریم با این دانشگاه و همه از خارج نظر میدن در موردش ما که این توییم داریم درسمونو میخونیم ، فعالیت سیاسی و علمی و فرهنگی مون هم میکنیم کم و بیش داریم و...»
بايد خدمت شما دوست عزيز عرض كنم كه اگر مي خواهي نظرات دانشجويان دانشگاه آزاد را درباره عملكرد آقاي جاسبي بدوني ميتوني برنامه شب شيشه اي پارسال رو كه مهمانش آقاي جاسبي بود رو ببيني.
تو اون برنامه درباره عملكرد آقاي جاسبي سئوال شد كه بيش از 500هزار نفر در اين نظر سنجي شركت كردند. كه متاسفانه بيش از 90 درصد نظردهندگان عملكرد جاسبي را ضعيف توصيف كردند.
فكر مي كنم اون ده درصدي هم كه به عاليجناب راي مثبت و ممتنع دادند از همين دوستاني بودن كه عكساشون تو اين خبر اومده!
آقا ميثم انصافا جاسبي جائي براي دفاع باقي نگذاشته. اين حرف همه دانشجوياي دانشگاه آزاده (63837)
من نميدونم چرا هر وقت روي جاسبي فشار زياد ميشه، آقاي هاشمي رفسنجاني در يك اقدام ضربتي و به بهانه افتتاح پروژه هاي نه چندان عظيم اين دانشگاه، نقش ناجي رو بازي ميكنه
بابا دست خوش شما هم؟! (63838)
جاسم نراقی
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۲۱:۰۹:۴۶
با سلام به همه دوستان صحبتهایی که می شود متاسفانه بیشتر جنبه سیاسی پیدا کرده تا علمی می خواهم یک مثال واقعی از خانواده خودمان بزنم من خودم دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران هستم و برادر کوچکتر من هم در رشته حقوق دانشگاه ازاد کرج تحصیل می کنیم نه تنها سطح اموزشی دانشگاه ازاد کم نیست بلکه به نظر من که جزوه های برادرم را دیدم خیلی کاملتر بود یا ما فقط 15 جلسه درس حقوق خصوصی داریم که فقط 10 جلسه رسما تشکیل می شود وانها 25 جلسه در همان رشته کلاس دارند از این مطلب بگذریم درست است که شهریه ی دانشگاه ازاد کمی زیاد است اما باید توجه داشت که وامهای خوبی هم می دهد واز منظر دیگر باید توجه داشت که در حال حاضر فرصت تحصیل کردن برای همه هست و از همه مهمتر بعضی از شهر های ما از همین دانشگاه ازاد اباد شده اند یه عنوان نمونه شما وضعیت شهرستان نراق قبل از تاسیس دانشگاه ازاد در این شهر و بعد از ان به طور کلی فرق کرده است واقعا از زحمات دکتر جاسبی تشکر می کنم (63839)
به درد جامعه برسید... اینها زنگ تفریحه (63845)
راست میگه این بنده خدا الان موضوع دانشگاه آزاده چرا بحث را به بیراهه می برید......... (63852)
بعضي ها مي گويند شهريه دانشگاه آزاد از مدارس غير انتفاعي هم كمتر است. قابل توجه آقايان كه خود دانشگاه داراي بيشترين مدارس غير انتفاعي در كشور. يعني هم از شهريه دانشجويان ارتزاق مي كنه و هم از مدارس غير انتفاعي
مسئولان دانشگاه آزاد فكر همه جا رو كردند هرجا كه بشه پول دراورد حضور فعال و چشمگير دارند !
الان در حدود 700 مدرسه غير انتفاعي دارند يهني دو برابر واحدهاي دانشگاهي خود.
اصولا چگونه يك دانشگاه و مركز آموزش عالي مي تونه انهمه مدرسه غير انتفاعي داشته باشه ! (63863)
آقای جاسبی میزان محبوبیت و مقبولیت خود را در بین مردم در انتخابات های گذشته درک کرده اند او نه تنها مقبول نیست بلکه منفور است
ایشان میتوانند برای درک این مطلب در انتخابات آتی ریاست جمهوری شرکت کنند تا پاسخشان را از ملت ایران بگیرند. (63865)
رضا محمد
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۰۸:۵۲:۱۳
عوض این همه انتقاد یه کم فکر کنید شاید بتونید 2 تا طرح اقتصادی بدهید (63888)
اشتباه بعضی از دوستان این است که گمان می کنند آقای جاسبی دانشگاه آزاد رو از جیب خودش درست کرده و حالا که اینطوره میان تقدیسش می کنند. نخیر ایشون اگه کاری کرده با پول ملت بوده.
عزیز دلم، از جیب ملت خوب هزینه کردن و تاسیس نهادهای مفید به حال مردم واقعا هنر است و دست مریزاد دارد. ایران کشور بسیار ثروتمندی است. پول کم ندارد. یکی مثل آقای جاسبی می آید و با کمک نظام و پول افراد خیر و شهریه دانشجویان نهادی عظیم مانند دانشگاه آزاد را بنا می کند که منتقدانش با همه تلاش و همتی که به خرج می دهند روی نقاط ضعفی دست می گذارند که واقعا در برابر دستاورد ها ناچیز است. عده ای هم پیدا می شوند و این ثروت را خرج می کنند و چیز قابلی بدست نمی آورند. نمی خواهم برایتان مثال بیاورم. فقط به نتیجه ها اشاره می کنم. کاهش نرخ بهره وری سرمایه و نیروی کار، عدم تامین منابع مورد نیاز صنایع فعال افزایش تورم ناشی از رشد نقدینگی و چاپ اسکناس بدون پشتوانه که باعث بوجود آمدن طبقه ای از مفسدان شده است که وام فروشی می کنند. باید خدمتها و احیانا خیانتها را با خط کش میانگینهای ملی سنجید. (63892)
من نميدونم چرا هر وقت روي جاسبي فشار زياد ميشه، آقاي هاشمي رفسنجاني در يك اقدام ضربتي و به بهانه افتتاح پروژه هاي نه چندان عظيم اين دانشگاه، نقش ناجي رو بازي ميكنه
خدا کند همه دلسوزان انقلاب چنین کنند. (63894)
محمود
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۰۹:۵۵:۳۹
با سلام
مثل اینکه همه اصل حرف آقای سلیمی نمین را فراموش کردند.
این بنده خدا که نمیخواست ریشه دانشگاه آزاد رو بزنه ، اصل حرفش مفسدههای مدیریتی دکتر جاسبی در مقام ریاست دانشگاه آزاده.
بقیه موضوعات مثل نحوه اداره دانشگاه، شهریه ها، دعواهای سیاسی و جناحی، مقابله احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی و ... حاشیه هایی هستند که ممکنه ما رو از اصل قضیه دور کنه!
اگه سلیمی نمین برای اینکار نفع شخصی هم داشته باشه (که با توجه به شناخت بنده این قضیه منتفیه) ، هیچ اشکالی نداره که با فساد عمومی یک مدیر به دلیل نفع شخصی مقابله بشه (63902)
محمودي
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۱۱:۲۰:۰۴
دولت خودش مفسده مديريتي است چرا آقاي سليمي از مفسده مديريتي در دولت و سازمانهاي دولتي ياد نمي كنند.
چرا آقاي سليمي از گراني كه مانند خوره به جان مردم افتاده گله نمي كنند.
چرا از گراني مسكن چيزي نمي گوند
چرا از .....؟// (63941)
محمود
۱۳۸۷-۰۲-۳۱ ۰۹:۱۷:۳۰
هر چیزی جای خودش را دارد، و هر فسادی باید بررسی شود.
فرقی هم نمیکند که از کجا شروع شود.
این حرف شما مغلطه ای بیش نیست. نمی توان به دلیل وجود فساد در یک بخش، از مبارزه با فساد در بخشهای دیگر غافل شد. (64112)
دانشگاه رفتن خرج داره بابا!
با گدا پروري و ندارم ندارم كه به شما ليسانس نميدهند!
به باباها و مامانانتون بگين يا پولش بده يا قيد درس خوندنتون بزنه!
اصلا بريد بگين دولت وام بدون بهره بهتون بده تا به حساب دانشگاه آزاد بريزيد و ادامه تحصيل بدين!
هر دم از اين باغ بري مي رسد
تازه تر از تازه تري مي رسد! (63943)
اول سلام که نام نیکوی خداوند است. اما بعد............. خدمت کلیه صاحبنظران عزیز باید عرض کنم بنده در دهه شصت در مرکز اموزش عالی دهخدای قزوین که الان شده دانشگاه بین المللی امام خمینی ره تحصیل که در ان زمان از یک ساختمان اموزشی برای تشکیل کلاس درس بهره میگرفت و در دهها هکتار زمین منابع طبیعی شمال شهر احداث و فاقد هرگونه امکانات اموزشی بود.اما اخیرا برای پیگیری کار یکی از بستگان به دانشگاه ازاد قزوین که در ضلع شمالی اتوبان قزوین به زنجان ودر فاصله یک کیلومتری دانشگاه بین المللی قرار دارد رفتم و مبهوت ان همه شکوه وعظمت و نظم و انظباط و فضای اموزشی واداری و ساخت و ساز انجا شدم. وتعجب کردم دهها هزار متر فضای اموزشی را با ان معماری کی و چگونه وبا چه هزینه ای احداث کردند . واین عظمت را انطرفتر در دانشگاه دولتی با میلیاردها ریال بودجه دولتی که تمامش هم خارج از شمول محاسبات عمومی است ندیدم. این همه ساخت و ساز و کار افرینی وایجاد تحول در فرهنگ و تحصیلات عالی تماما مرهون فکرو تلاش و مدیریت و همت بلند و برنامه ریزی علمی و عملی و زحمات شبانه روزی وخستگی ناپذیر مسولین ومدیریت صحیح دانشگاه ازاد میباشد. باید واحدهای دانشگاهی تاکستان و ابهر و زنجان و امل و بابل و قایمشهر و تهران مرکزی و شمال و جنوب و علوم تحقیقات و شهرری و اسلامشهر و حدود یکصد واحد دانشگاهی دیگر را در اقصی نقاط ایران عزیز دید و اظهار نظر کرد و احتمال خطا را در این کار پر عظمت که یکی از معجزات انقلاب است را بررسی نمایند. با رسانه ای کردن موضوع اقایان نمیتوانند این سرمایه بزرگ انقلاب و ملی همانند جاهای دیگر تصاحب کنند. اقایان بگویند چه کردند.ایا در حد فعالیت دانشگاه ازاد چیزی دارند ارایه کنند یا خیر؟ موسسه کیهان را میتوانند بررسی کنند با انهمه امکانات و سرمایه و چاپخانه عظیم ویا موسسه پژوهشی امام خمینی ره در قم را چطور؟شرکتهای تابعه سازمان تربیت بدنی وباشگاهای ورزشی دولتی را چطور ؟شرکتهای بزرگ تابعه سازمان گسترش و شرکت ملی نفت و جهادکشاورزی و هولدینگهای تامین اجتمایی و بازنشستگی کشوری و دهها صندوق خاص دیگر و سازمانهای مناطق ازاد و شرکتهای تابع سازمان تبلیغات و صدها مورد دیگر را که قابل احصا نمیباشد چطور؟ اقایان بررسی کنند و به ملت گزارش بدهند . (63957)
بابا کسی با اصل دانشگاه آزاد مخالف نیست موضوع مدیریت دانشگاهه اونم قانون گفته چطوری باید انتخاب بشه و این در مورد آقای جاسبی اتفاق نیافتاده
حالا بعضی ها هی صغری کبری بچینن که جاسبی خوبه (63989)
مگر دانشگاه ازاد هییت امنا ندارد . این موضوع جزو وظایف هییت امنا است . وقتی هییت امنا بحث را مسکوت گذاشته این به معنی تایید ریاست اقای جاسبی است. ضمنا مسله این است که اقایان با اصل دانشگاه کار دارند والا ورود به این بحث در حیطه کارشان نیست. (63994)
اين آقا واقعا اگر راست ميگه و قصد خير داره . بره ببينه ميلياردها بودجه دولتي ( كه از دلار نفتي حاصل شده ومثل شهريه دانشجو نيست كه پردازنده وجه انتظار خدمات در قبال آن داشته باشد) چگونه در وزارتخانه ها ودانشگاههاي دولتي و سازمان تربيت بدني خرج ميشود ( بدون بازده مثبت ) اگر فكر ميكنند ديوان محاسبات وظيفه اينكار را داره راحت باشه كه رئيش ديوان فرموده : من اشكالي نمي بينم ودر آينده نيز از فرط مهر پروري نخواهم ديد. (64000)
علي آقا
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۱۴:۵۶:۱۴
خدمت كساني كه مي فرمايند اگر دانشگاه آزاد اسلامي(!) نبود ملت تحصيل نكرده مي ماندند و ... عرض كنم كه اتفاقا دانشگاه آزاد بيشتر به مسابقه مدرك گرايي و تحصيل كرده هاي بيكار و مديراني كه احتياج به مدرك بالاتر دارند و بهره مندي شهرستاني هاي ساده از جديدترين و زيباترين مدل ها و مانكن هاي روز جامعه (دانشجويان دختر) و خالي كردن جيب مردم بينوا همت گمارده است تا اهداف عاليه اي كه شما مي فرماييد . (64005)
شهريار
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۱۶:۳۸:۱۶
براي آقامهدي:اگرزمان آقاي خاتمي فاميل بازي بود الان برخلاف منش عدالتخواهانه احمدي نژاد هم ستادي بازي است .من مدافع جاسبي نيستم ولي اوبود كه گفت بودجه دانشگاههاي دولتي را به من بدهيد تابا همان هردو دانشگاه دولتي وآزلد را اداره كنم بدون شهريه. (64020)
میثم دوباره اومدم
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۱۸:۰۳:۰۴
برای آقا مهدی و م ع و بقیه متنقدان من
اولا منظور من اینه که این ها همش بازیه و هدف چیز دیگریه
من در دانشگاه آزاد یزد تحصیل کردم و از این که در این دانشگاه یا دانشگاه آزاد بودن هیچ وقت مشکلی نداشتم ولی مشکل دوستان با خود دانشگاه آزاده نه آقای جاسبی من نه جاسبی رو میشناسم نه دیدمش که بیام براش سر ودست بشکنم
چیزی که به نظر کلی ازدوستان در یزد مطرح هست اینه که فعالیت هایی که در دانشگاه آزاد یزد انجام شده از تمام دانشگاه های منطقه بیشتر و بالا تر بوده و این بر میگرده به مدیریت و محیط دانشگاه ..........
و اما در مورد دوستی که میگن مدیران احمدی نژاد مهترم ما آشنایی نبوده ÷س چی بوده
وقتی آقای احمدی نزاد در تبلیقات انتخاباتی شان میگن که کسانی که فعالین دفاتر انتخاباتی شون بودن را در ÷ست های دولتی بکار نمیگیرن و بر خلافش عمل میکنن در خود همین یزد (بطور مثال ) استانداری انتخاب میشه که رییس دفتر انتخاباتی ایشان در یزد بودن و ایشان در طول 1 سال استانداری بدترین استاندار یزد میشود یا شخصی که الان رییس سایپا شد هاز عوامل اصلی دفاتر انتخاباتی ایشان بوده یا سر÷رست فعلی وزارت کشور که از دوستان صمیمی آقای احمدی نژاد میباشند ......
بازم توضیح خواستین در خدمتیم (64032)
urmie
۱۳۸۷-۰۲-۳۱ ۱۸:۳۷:۱۶
یکی از آن اشخاص رئیس حراست .. می باشد لو رفت..... (64186)
ناشناس
۱۳۸۷-۰۲-۳۱ ۲۳:۳۸:۲۶
من دانشجوی دانشگاه آزاداسلامی هستم و همین الان به شما می گویم که این آقایان حق خوری می کنند.دردفترچه انتخاب رشته نام جایی رادرج می کنندودرعمل مکان تشکیل 60 کیلومتردورتراست
دسخن می گویندهمه چیز خوب است ولی درعمل وقتی به رئیس دانشگاه می گوییم غذا هست چرابه ما نمی دهید می گوید ایتغذاهارا درسطل آشغال بریزیم به شما نمی دهیم تا نظم! یادبگیرید. (64252)
سلام
وقتی دانشگاه آزاد سالها به همین روش عمل کرده و جواب گرفته نباید انتظار داشت که بخود روشش رو عوض کنه. هیچ کس یادش نمیره اتخابات هشتم ریاست جمهوری رو که جاسبی کاندیدا بود و حرکات مضحکه آور و شعارهای جماعتی 4 - 5 نفره که در سخنرانی های ایشان در سالن ها خلوت دانشگاه آزاد یکصدا فریاد می زدند \"جاسبی دوستت داریم!\"
ایشون تا پشتش به مجمع نشینان تشخیص دهنده مصلحت گرمه به هیچ احد الناسی پاسخ گو نیست. و فقط کارمنداشو می فرسته تا شلوغ کنن!
تقریبن همه می دانند تهدید چه کسی مبنی بر همراهی نکردن در قضیه هسته ای موجب شد احمدی نژاد فلعن کوتاه بیاید و کاری به دانشگاه آزاد نداشته باشد.
آجر الله نانهم جمیعا!
یا علی مددی (64316)
آقاي توكلي
شما و همفكرانتان تا قشنگ فاتحه اين مرز و بوم رو نخونيد ول كن نيستيد. به خدا ما آخرت نميخواهيم دست از دنياي ما بر داريد. حالم ديگه از خودم بابت اينكه تصميمگيرندگان مملكتي كه توش زندگي ميكنم امثال احمدينژاد و ياران سابقش(توكلي، خوشچهره) و ياران كنونياش(نمين، زريبافان) هستند داره بهم ميخوره. (64354)
دانشگاه محروم خسته
۱۳۸۷-۰۳-۰۳ ۰۲:۱۹:۵۳
با سلام خدمت شما ممنون از شما كه چنين بخشي رو گذاشتين كه ما بتوانيم حرف هايي كه به هيچكس نمي توانيم بگوييم به شما بزنيم مي تونيم بزنيم ولي كس نيست گوش كنه
من دانشجو دانشگاه ازاد هستم والان ترم 4 هستم
اولين گلگي من اينكه چرا در دفترچه ثبت نام ما نوشته بودن دانشگاه كرج ولي وقتي براي ثبت نام رفتيم گفتن برين نظر اباد
جايي كه فكر كنم اقاي جاسبي يك بار هم اسم اينجا رو نشنيده
باشن
اصلا ما امديم به اينجاو الانم 4 ترم داريم مي خونيم ولي خدايش با اين همه پول شهريه ما هيچ امكانات درست از اين دانشگاه نديديم يعني شهريه ما سوخته چون ما هم الان بايد كرج باشيم و مثل اونا امكانات داشته باشيم ولي ما كجا و اونا كجا يعني هيچكس نيست به وضع ما رسيدگي كنه . (64506)
یاشار
۱۳۸۷-۰۳-۰۳ ۱۳:۳۰:۱۹
سلام. من همه نظرات مخالف و موافق رو خوندم و باید بگم همه تون تا حدودی حق دارید.
یکی از دوستان گفته بود که دانشگاه آزاد فقط به کمیت اهمیت میده و کیفیت براش مهم نیست. متأسفانه باید بگم حرفش درسته. من دانشجوی دانشگاه آزاد قزوین هستم و از سال 84 که اولین ترمم رو توش گذروندم به عینه شاهدم که هر سال عین قارچ یه ساختمون جدید از زمینهای بایرش سبز میشه. اینطور که میگن قراره بشه بزرگترین مجتمع دانشکاهی ایران ولی متأسفانه کیفیت اموزشی همین دانشگاه هر ترم داره پسرفت می کنه. البته از نظر امکاناتی که به دانشجوهاش میده واقعا عالیه ،مخصوصاً در قسمت دروس کارگاهی. تیم روباتیکش هم تا حالا چند تا مقام قهرمانی اورده ولی کیفیت اموزشش تو درسهای تئوری اصلا جالب نیست. (64531)
اگر از يک مراسم عروسی هم عکس بگيريد و اينقدر رعب آور دور انها خط بکشيد ،همينقدر ترسناک خواهد شد.اين حرکت دوستان دانشگاهی ما را ببخشيد به لطافت و نازکی رفتار همفکران آقای زاکانی و نمين هنگام سخنرانی آقای رفسنجانی، خاتمی و..... (64548)
ناشناس
۱۳۸۷-۰۳-۰۴ ۰۸:۲۵:۳۷
آفرین به سایت الف همه اون افراد را درست تشخیص دادین البته من اکثر اونها را می شناسم (64572)
همين كه آقاي جاسبي با اين پول ناچيزي كه از دانشجو ميگيره اين مجموعه عظيم رو اداره و رو به جلو مي بره خودش خيليه كافي كه نيروي احمدي نراد رو بزارين رييس تا ببينين چه خرابكاري مي كنه! (64709)
اگر از امثال امیرکبیر وپروفسور حسابی هم ببرای رفتن به دانشگاهها پول میخواستند آنها هم موفق نمیشدند.خوب است اداره دانشگاه ازاد مولتی دیسیپلینی و بر اساس یک روند خاص باشد و نه یک سلیقه خاص با هزار تبصره! (65300)
گرفتن مدرک فوق لیسانس و دکتری بدون حضور در کلاسها مانند دادن چراغ به دست دزد و یا شمشیر به دست مست است. ضمنا ارزش دارایی املاک ساختمانهای مصادره ای و وقفی و خریداری شده دانشگاه ازاد چند تریلیون است و متعلق به چه کسانی است!؟ (65391)
در حالی که برخی با دایر کردن یکسال کلاس اموزش امتحانات رزیدنتی به پنج میلیارد تومان پول در گردش دست یافته اند- شما حساب کنید این همه شهریه دهها هزار کلاس دانشگاههای آازاد چه شده و برای چه اهدافی بکار رفته و مالیات آن چقدر بوده است. در حالی که برخی همرمان دو یا سه رشته را با هم میگذراندند مانند رشته حقوق و تئاتر و هنرهای زیبا بدمن تبحر کافی در یک رشته! (65447)
اقای دکتر مهاحرانی چگونه در خالیکه نماینده مجلس بود و در تهران تشریف داشت مدرک فوق لیسانس و دکتری دانشگاه ازاد سیراز را کسب نمود و تئوریسین تاریخی شد. خوب معلوم است دیگر! (65448)
شايد دانشگاه ازاد خيلي مشكلات داشته باشه ولي خودش مي تونه اونا رو حل كنه و بايد اين رو بدونيم كه از نفت و گاز هم هيچ سهمي ندارد (65465)
شاید برای سالی یک میلیون جوان که هر سال دیپلمه میشوند و سایرینی که قصد اموزش و کسب مهارت برای ادامه زندگی در داخل کشور دارند -دانشگاه خصوصی راه خوبی باشد اما آیا با شرایط فعلی و مدیریت فعلی دانشگاه اراد صرف وقت و هزینه دانشجویان برای این مسیر مناسب بوده؟ به نظر من خیر حیف وقت و پول! (65588)
خدا نکند که شهریه دادن دانشجویان ازاد این فکر را برای آنان فراهم آورد که برای امتحانات کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی و دستیاری تخصصی پزشکی هم شهریه تعارف کنند! انشا الله (66127)
ناشناس
۱۳۸۷-۰۴-۰۵ ۱۶:۱۰:۴۳
آنهایی که مدعی العموم ملت شده اند وفقط ازضعف مدیریتی آقای جاسبی سخن می گویند چراصحبت ازخدمات ایشان به میان نمی آورند وفقط نیمه خالی لیوان رامی بینند آیا غیرازاین است که هم اکنون دانشگاه آزادکه باایده آقای جاسبی تشکیل شد حرف اول رادرمیان دانشگاه های خاورمیانه می زند وازکیفیت علمی خوبی هم برخوردار است وکمک شایان توجهی به اشتغال جوانان درشهرهای کوچک که چه بسا مجبوربه مهاجرت به تهران بودند نموده است وشهرهایی که به راستی درمعرض خالی شدن ازسکنه بود مجددا احیا نمود ازجمله این شهرها شهر تایخی نراق باقدمت چند هزار ساله است که هم اکنون به یک شهردانشجویی بابیش از8000دانشجوتبدیل شده وباعث تولید اشتغال برای افرادبومی وحتی شهرهای اطراف شده است پس بهتره کمی انصاف داشته باشیم وفقط انتقاد نکنیم البته ضعف هائی هم وجود دارد ولی فکر می کنم کارامثال آقای زاکانی وثلیمی نمین کارخداپسندانه ومردم مداری نیست وفقط یک تسویه حساب شخصی وجناحی مباشد وای به حال ماملت که نمایندگان مجلسمان به جای پرداختن به مشکلات توده مردم به اینگونه امور دست می زنند ومشکلات اساسی رافراموش کرده وسر خود رامانند کبک به زیر برف فرو برده اند . (69024)
یک دانشجوی دانشگاه آزاد
۱۳۸۷-۰۷-۲۹ ۱۱:۴۵:۵۸
باسلام و خسته نباشید دست آقای جاسبی درد نکنه کسی که حسابش پاک است از محاسبه چه باک است اینهمه جنجال نداره اگه راست میگه تو جلسات شرکت کنه تا دهن همه بسته شه حداقل توی بازدیدهایش از دانشگاه آزاد به دنشجوهای دانشگاه آزاد احترام بگذاره و جلسه پرسش و پاسخ برای آنها ترتیب دهد ضمن اینکه یک شخص هر چه قدر هم از لحاظ مدیریت قوی باشد 25سال برای مدیریت او کافیست میدان به مدیریت جدید و فکرهای نو بدهد (86409)
یک دانشجو
۱۳۸۷-۱۱-۰۴ ۲۲:۱۲:۳۲
باز هم آفرین به سلیمی نمین که یه کاری کرد.
خدا عاقبتشو به خیر کند (101116)