نظر منتشر شده
۱۵۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 99391
چرا قبوض گاز سرسام آور است؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۷
وحید حیدری

 

پس از اجراي مرحله اول طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، به مرور قبض‌هاي جديد آب، برق و گاز با احتساب قيمت‌هاي جديد براي مشتركين ارسال شده‌اند. در اين ميان قبوض جديد گاز باعث تعجب عده زيادي از مشتركين شده‌اند. اين امر بخصوص براي مصرف كنندگان چند گانه‌اي كه از يك كنتور مشترك استفاده كرده‌اند بيشتر رخ مي‌نمايد به گونه‌اي كه نرخ‌هاي بعضي از اين قبوض هر شنونده‌اي را دچار حيرت مي‌كند.



اما اين سئوال اينجاست كه اين مشكل واقعاً از كجا ناشي مي‌شود و ريشه در چه چيزي دارد؟

براي پاسخ به اين سؤال ابتدا ميزان مصرف و صورتحساب دو مشتري كه هر دو در يك منطقه جغرافيايي از لحاظ تقسيم بندي شركت ملي گاز قرار دارند را به عنوان مبنا طرح مي‌كنيم.



قبض اول مربوط است به يك منزل مسكوني ويلايي ساز كه محل سكونت يك خانوار است و قبض دوم هم مربوط است به يك منزل مسكوني ويلايي ساز دو طبقه كه محل سكونت دو خانواده است.



 




 


ميزان مصرف


مبلغ پرداختي




1-


600 متر مكعب


283/000 ريال




2-


1700 متر مكعب


3/200/000 ريال








 
اما براي پاسخ به اين سئوال كه «مشكل كجاست» به چند نكته مي‌توان اشاره كرد:

 

اول آنكه برخلاف وعده‌هاي مسئولين شركت ملي گاز قبل از اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها مبني بر آمادگي تفكيك نمودن كنتورهاي مشترك، اين كار علي رغم درخواست تعداد زيادي از مشتركين اتفاق نيافتاده است و به همين دليل امكان صادر كردن قبوض به صورت عادلانه از بين رفته است.

 

تعداد محدودي هم كه بعد از طی کردن یک بورکراسی طولانی موفق به دريافت كنتورهاي جداگانه‌اي شدند اين كار را با هزينه‌هاي بسيار بيشتري از رقم 000/400 ريال داده شده انجام دادند.

 

دوم آنكه در قبوض مشترك به جاي آنكه ابتدا ميزان مصرف بر تعداد مشتركين تقسيم شوند و سپس محاسبات مربوط به قيمت انجام شود، نظام قيمت‌گذاري به شكليست كه ابتدا قيمت با توجه به ميزان مصرف كنتور محاسبه مي‌شود و سپس سرجمع قيمت محاسبه شده بر تعداد مشتركين تقسيم مي‌شود. بدين ترتيب و با توجه به نظام قيمت‌گذاي پله‌اي با فاصله طبقاتي كم، مشتري‌هايي كه از كنتورهاي مشترك استفاده مي‌كنند بايد قيمت‌هاي تصاعدي بپردازند.

 

به عنوان مثال در مورد مشتري شماره دو كه در مثال بالا به آن اشاره شد، به جاي انكه 1700 متر مكعب مصرفي ابتدا به تعداد دو خانوار تقسيم شود تا ميانگين تقريبي استفاده هر مشترك بدست آيد (كه در اين مورد حدود 850 متر مكعب است.) و سپس قيمت كل محاسبه شود، قيمت كل از سرجمع مصرف كه در پله‌هاي بالا قرار دارد محاسبه مي‌شود و شركت گاز به مشتريان اعلام مي‌دارد كه پس از محاسبه قيمت كل مشتريان در ميان خود آن را به تعداد خانوارهايي كه از يك كنتور استفاده مي‌كنند تقسيم كنند و سپس قيمت كل را پرداخت نمايند كه اين امر با وعده‌هاي مسئولين شركت ملي گاز و دولت محترم پيش از آغاز طرح هدفمند كردن يارانه‌ها به مردم مبني بر افزايش پيدا نكردن زياد و غير قاعده قيمت گاز خانوارها در تناقض است و موجبات بي اعتمادي و نارضايتي عده‌اي از شهروندان را فراهم آورده است.

 

 
 
سمیه
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۰:۰۷:۴۷
نتیجه:از جیب مبارک روی یارانه بگذارید وقبض ها راپرداخت کنید این هم دولت عدالت محور (426092)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۱:۳۰:۰۲
مگر قرار بود یارانه ها جای دیگری خرج شود
همین بود - هر که بامش بیش برفش بیشتر
قبلا پول گاز خانوارهای پر جمعیت و پولدارهای اسراف کار را هم ما باید میدادیم الان دیگه بار اونها رو دوش همه نیست بلکه هر کس باید بار خودش رو به دوش بکشه
تکلیف ما دو نفر که مصرف گازمون پایین هست اینه که از یارانه ها لذت ببریم چون اون آدم های مسرف دیگه زیاد حق ما را نمیخورن (426136)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۵:۱۴:۴۲
حالا چه تضميني داري كه پول پرداخت شده اون آدم پولدار و ملك دار از طريق ديگري دوباره با بالا رفتن اقلام ديگر از جيب خود شما تامين نشود انوقت باز از يارانه لذت مي بري (426264)
 
بیگی
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۸:۲۵:۳۴
من فکر میکنم یا پول گرفتن چیز خوبی است یا برنامه نویس ها اشکال دارند.مگر اون ۴ لیتر بنزینی که الکی از کارت ها کم میشود و اسم آن یک نوع د.... است و توجیه خیلی الکی تر و عوام فریبانه دارد نمیتواند حل شود؟ اصلا مگر درآمد مردم ما مثل سایر کشور ها است که بانرخ جهانی پرداخت کنیم . لطفا درآمد ها را با جایی مثل \" بیافرا \" و هزینه ها را با \"اروپا \" مقایسه نکنید.ایران کشور ثروتمندی است. (426360)
 
شاهین
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۲۳:۵۲:۱۳
عزیز دل برادر
یه کم میخوندی و فکر میکردی، اینجوری جواب نمی دادی
اخه نباید از همه چی بی دلیل حمایت کرد که!
بر فرض که شما دو نفر و کم مصرف!
اگه یه خانواده پرمصرف تو ساختمان شما باشه که بازم اساسی میره تو پاچت دیگه!
بخدا تعصب بده واسه هر طرف (426441)
 
سمیه
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۰:۲۱:۴۳
قرارنبود ولی دکتر اینجور فرمودند درضمن قبض ما18000تومن امده شما بیشتر ازیک وجب جلوی خودت را نمیبینی من برای مستاجرینی که مجبورند هزینه تصاعدی گاز مصرف نشده را بپردازندناراحتم ...شما لذت یارانه ات راببر من بجای مردم ساده دل فریاد میزنم کوعدالت؟ (426451)
 
زاهدانی
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۳:۰۱:۳۰
علی آقا کدوم بام و کدوم برف. استان ما یعنی سیستان و بلوچستان اصلا گاز نداره . زاهدان هم زمستوناش خیلی سرده .مردم یا سیلندر گاز خریدن ویا مخزن پر کردن .ما هم یک مخزن 1000 کیلویی پر کردیم 450000 تومان یعنی کیلویی 450 تومان فقط هم یک بخاری گازی داشتیم که دو ماه بیشتر نرفت . یعنی ماهی 225000 هزار تومان . دیگه نمیدونم باید چطوری مصرف کردبخدا حالمون از این طرح داره بهم میخوره کاش میشد به حال وروز خودمون گریه کنیم (426477)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۸:۳۱:۱۴
اصلا نگرفتی چه شد... محاسبه اشتباهه عمو، یعنی دو نفر با مصرف یکسان اگه تو آپارتمانهایی با تعداد واحدهای مختلفی باشند پول متفاوتی میدهند... حالا کی داره حق کی را میخوره؟ (426506)
 
لذت
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۹:۴۱:۵۶
خوب داری با 160 تومان لذت می بری . آقا ما رو هم شریک کن در این لذت بی بدیل (426533)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۳:۰۹:۴۹
قبض گاز ما هم آمد 14000 تومان دفعه بعد را هم حساب کردم (تا قبل از 13 فروردین) شده 8000 تومان. این از ما بقیه می خواستند درست مصرف کنند.
حالا هی منفی بدید. حرف حق تلخه دیگه. (426628)
 
حجت
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۰:۵۴:۲۴
چند روز پيش سر يكي از پروژه هاي ساختماني ام يكي ازكارگرها با چشمي تقريباً گريان قبض گازش را پيش من آورد كه:\" مهندس؛ قبض گازم آمده 210 هزار تومان! چكار كنم از كجا بيارم؟...\"

با كلي تعجب شروع كردم به پرس و جو كردن از او و آخر متوجه شدم كه سرپرست خانواده اي است كه در شهرك شهيد رجايي يا همان قلعه ساختمان مشهد (كه محرومترين محله مسكوني مشهد است) زندگي مي كند بدليل وضعيت اقتصادي نامناسب، او و دو خانواده ديگر يك خانه كوچك را احاره و با نصب پرده، هر سه خانواده در يك خانه نقلي زندگي مي كنند و بدليل مصرف 3 خانوار و وجود تنها يك ملك و طبعاً يك كنتور، قبض گاز آنها هر دو ماه 210 هزار تومان مي آيد. نمي دانم هدف از اجراي طرح هدفمندي يارنه ها كمك به اين مستضعف ترين اقشار بود يا ايجاد فشاري مضاعف بر آنها يا كسب درآمد دولت!!!

دوست عزيز برخي از اظهارات شما توهم و توجيهي بيش نيست. ببينيد در جامعه داد مردم ثروتمند از قبض گاز درآمده يا خانواده هاي مستضعف و متوسط؟ هر چند كه مطمينم تعصب جلوي واقع بيني شما را خواهد گرفت (426894)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۷:۳۵:۱۰
اين خانواده هاي ضعيف بايد دقيقا شناسايي شده و از راههاي مختلف نظير افزايش پوشش بيمه اي.. افزايش ميزان يارانه نقدي دريافتي و... حمايت شوند. (427237)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۷:۵۶:۱۴
با عدالت مخالفت کنید!

-------------------------
در ساختمان محل سکونت بنده با 24 واحد بین 60 تا 80 متری پول گاز 800 هزار تومان آمده و کاملا معقول است و همه 24 خانوار هم راضی هستند (427239)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۰۹:۲۱:۵۷
هرچند هدفمند کردن کار پسندیده ای بودولی من فکر میکنم این دونفر آنقدر زندگی سطح پایین ومحقرانه ای دارند که با مبلغ اندک یارانه که کفاف خرید یکدست لباس را هم نمی دهد خوش هستند ولذت می برند ودر واقع بجای زندگی کردن زنده هستند انشاءاله عاقلانه فکر کنند. (427648)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۳:۴۴:۴۹
از این به بعد بیشتر باید منتظر اثرات و طبعات سوء ناشی از عدم اجرای صحیح و به موقع این طرح باشیم.
هنوز اول کار است
وقتی چماق موقتی دولت از بالای سر تولیدی ها برداشته شود تازه کم کم قیمت های جدید نمایان میشود
تعریف و تمجید از این طرح هنوز بسیار زود است تا 7 ماه اینده تورم ناشی از اجرای غیر کارشناسی و نا به هنگام ان بر همه اشکار میشود
کسی هم منکر مزیت ها و حسنات این طرح نیست
منتها اجرای ان از تظر زمانی و مدیریتی درست ست نبود (426206)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۲۰:۴۵:۳۲
alef chie didi dare harfe tavakolie mizane gozashti oghdeE (426397)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۶:۳۹:۳۱
برای ما که در تهران زندگی می‌کنیم، قبض گازمان ۷۸هزار تومان و برق ۳۰ هزار تومان آمد. بنابراین با یارانه‌ای که به عنوان یک خانواده‌ی چهار نفری می‌گیریم کاملاً قابل پرداخت است و تازه یک چیزی هم تهش برایمان می‌ماند.

در ضمن ما در زمستان تمام در و پنجره‌ها را درز گرفتیم و به جای این که خانه را خیلی گرم کنیم، لباس گرم پوشیدیم. اکثر لامپ‌هایمان را هم با لامپ کم‌مصرف عوض کرده‌ایم. خیلی هم راضی هستیم.

من فکر می‌کنم جدا از این مطلب که الف درباره‌ی کنتورهای مشترک نوشته (و کاملاً این انتقاد وارد است و باید هر چه سریع‌تر حل شود) کسانی که اعتراض دارند یا به این نظر رأی منفی می‌دهند همان کسانی هستند که بلد نیستند در مصرف صرفه‌جویی کنند یا این که نمی‌خواهند صرفه‌جویی کنند. وگرنه برای کسانی که کنتورهای غیرمشترک دارند واقعاً هیچ مشکلی نباید به وجود آمده باشد و اگر مشکلی هست از خود افراد است. (426318)
 
نویسنده مطلب
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۸:۱۱:۲۵
خانم یا اقای سمیه
مصیبت امروز جریان نقد در کشور ما این است که در میان دو جریان گرفتار شده است
اول کسانی مثل حضرتعالی که نقد برای نفی کردن استفاده می کنید و دیگری احمقهایی که با تحریک بادمجان دور قابچین ها هر انتقادی را به مخالفت با دولت و کل نظام ارتقا می دهند.

در ضمن بنده وجود مشکلات اینچنینی را در ابتدای طرح به این بزرگی طبیعی می دانم (426354)
 
پینوکیو
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۲۲:۰۲:۵۸
منفی بافی نکنید ! ما که با پول یارانه خارج رفتیم اومدیم ! پول گاز و آب و برق و اجاره خونه را هم دادیم ! (426417)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۰:۴۲:۴۴
حق با شماست. و گمان مي‌كنم با اين قيمت‌ها تنها با استفاده از پول گاز، بشود كل بودجه مملكت را تأمين كرد! (426572)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۱:۲۰:۱۰
ما 1 خانواده ی چهار نفره هستیم و قبض دوماهه ی گازمان هم 50000 تومان شده . یارانه ی دوماهه ی ما هم حدود 320000 است که اگه پول آب و برق و گاز و نان و بنرین و ... رو هم بدیم بازهم کمتر از 320000 تومان میشه.
بابا خب اول 1 حساب سرانگشتی بکنید بعد بگید یارانه کمه! (426592)
 
پاشا
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۱:۰۰:۳۰
نه خیر، نتیجه اینکه دولت کسری بودجه شدید داره و واسه همین واردات خودرو رو می بنده تا اندک دلاری که از پول نفت وارد میشه از جیبش نشت نکنه. بقیه پول ها را هم از مردم می گیری (426774)
 
ساسان
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۹:۵۵:۰۷
... دیگه از این وضعیت هم بالاتر میشه برای مجتمع ما با 200 واحد 7500000 تومان تعجب نکنید هفت ونیم میلیون تومان فقط قبض گاز اومده من با هر کسی هم صحبت میکنم میگه نهایت صرفه جویی را میکنه تمام لوله های بیرونی هم توپ عایق بندی شده پنجره ها دو جداره هستن آخه مگه این مردم چه گناهی کردن؟ چه خبره که ما را با ترکیه و ... مقایسه میکنید ترکها یک چاه گاز ونفت هم در کشورشون ندارن والا اگر داشتن این طوری پا مردمشون محاسبه نمیکردن (426514)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۰:۱۵:۳۱
سلام بنده یک مشترک هستم که همیشه قبض مصرفی گازبیشتر از چهار یا پنج تومان نیامده الان آخرین قبض 165000هزارتومان آمده .جای بسی تاسف وشرمساری برای بعضی مسئولین که به راحتی به دوربین تلویزیون نگاه می کنند ومی گویند گاز مقداری گران شده است من نمی دانم 160000تومان برای من کارمند مقداری نیست بلکه نصف حقوق ومزایای یک ماه من است ... مسولین ما ... چون حقوق ناچیز مارا با حقوقهای میلیونی خود مقایسه می کنند ومیگویند مبلغ ناچیز ... این مبالغ برای ما بدبخت بی چاره ها شوک است وزندگیمان را دگر گون می کند چرا بعضی نمی خواهند بفهمند بیشتر مردم مشکل دارند وصدهزار توما ن زندگیشان را ازاین روبه آن رومی کند خدا وند به ما درک بالا ئی بدهد تابتوانیم دیگران را هم ببینیم دراطراف خود (426096)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۲:۰۴:۲۳
خب باید ابتدا درست مصرف کردن را یاد بگیری بعد اظهار نظر کنی ایا برای همه همینطور است (426158)
 
مردغارنشین
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۲:۵۴:۴۶
آقای محترم ایشان اگر درست مصرف کردن را بلد نبود مبلغ اولیه اش آنقدر کم نمی شد.! (426182)
 
هادي
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۵:۳۶:۱۶
باعرض معذرت داري دروغ ميگي.
اگه راست ميگي تصويرقبض 5هزارتوماني و160000توماني رابراي سايت بفرست. (426278)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۲۲:۵۲:۰۴
مقدار مصف هر دو قبض نمی تواند برابر باشد (426424)
 
۱۳۹۴-۱۰-۰۲ ۱۱:۲۸:۱۵
لايك داري داداش ،ما هم همين مشكلو داريم ،قبض اومده 355تووومن، (3409090) (alef-3)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۰:۲۱:۰۲
به نظر من بهتر بود قبل از اجراي هدفمندي
يارانه ها دولت پروژه تفكيك اجباري كنتور هاي گاز را با تعيين ضرب الاجل اجرا مي كرد. (426098)
 
حجت
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۰:۵۶:۰۴
بنظر من هم بهتر بود دولت قبل از گران كردن بنزين، كيفيت را بهتر و مصرف سوخت خودروهاي توليد داخل را كاهش مي داد بعد بنزين را جهاني مي كرد (426895)
 
۱۳۹۴-۱۰-۰۲ ۱۱:۳۰:۴۷
ما كه مستاجريم جه كناهي كرديم اخه با اين كنتورهاي مشترك بخدا قبض اومده 355تومن ،ما فقط يه بخاري داريم ،و ٦واحده ،به كي بكيم ،يارانه كجا بود ، ،بول يارانه صاف ميره و جيب باباي كرامي ،هيشكي هم رسيدكي نميكنه ،هيشكي (3409096) (alef-3)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۰:۲۲:۱۱
هر دو نکته این مقاله اشتباه است (حداقل برای ما ساختمان ما که اینطور است)
1) تفکیک گازها بسیار راحت صورت گرفت و اگر مشترکی فقط قصد گذاشتن کنتور جدید داشته باشد، هزینه اش همان حدود 400000 ریال می شد و البته اگر کسی مایل بود که لوله کشی جدید انجام شود، هزینه اش بسته به نیاز او به مقدار لوله کشی تغییر می کرد، ولی خود 6 واحد ساختمان ما، بیش از مبلغ گفته شده شرکت گاز هزینه نپرداخته اند.
2) اگر طبق گفته مقاله شما ابتدا به صورت تصاعدی هزینه محاسبه می شود و بعد اعلام می شد که آن را تقسیم کنید، مبلغ گاز واحد ما حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان درمی آمد، در حالیکه قبضی که الآن آمده است سیصد و پنجاه هزارتومان می باشد که نشان می دهد ادعای شما غلط است

نتیجه گیری : (حداقل) در بسیاری از جاها تفکیک به سرعت و راحتی صورت گرفته است و حتی با نصب کنتور، هزینه بیشتری روی دست شهرواندان نگذاشته است
و طریقه محاسبه قبوض برای کسانی که اقدام به تفکیک کرده اند به درستی صورت گرفته است و اگر کسی در این زمینه کوتاهی کرده است، باید خودش را سرزنش کند که حتی حاضر به یک اطلاع رسانی ساده هم نشده است. (426099)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۳:۰۰:۵۳
آیا شما مسئول روابط عمومی شرکت گاز نیستید؟ (426183)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۷:۵۷:۰۹
به نظر می‌رسد تا حدی نیز دولت رابین‌هودی عمل کرده و قبوض مناطق مختلف از قانون واحدی پیروی نمی‌کنند! یک راه این امر آن است که یک جوانی که سرش برای یک پروژه درسی کوچک در آمار درد می‌کند جامعه آماری از مناطق مختلف تهران درست کند و تابعیت قبض گاز از حجم مصرفی را برای مناطق مختلف به طور جداگانه محاسبه کند. راه قاعدتا عاقلانه‌تر آن است که از شرکت محترم گاز بخواهیم فرمول محاسبه را در اختیار مردم بگذارد و بپذیرد که در ایران ۲۰۱۱ همگان سواد مختصر ریاضی دیپلمی دارند که بتوانند با داشتن فرمول خودشان نیز قبوض را حساب کنند. محک کوچکی است برای تقوی و مراقبت شرکتهای محترم دولتی بر اینکه آیا مال حرام می‌خورند یا خیر؟ از محاسبه باکی هست؟؟ (426346)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۷:۱۶:۰۴
من هم این نظر را قبول دارم. در صورتی که در قبض گاز تعداد واحد درج شده باشد محاسبات کاملا درست انجام شده است. (426492)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۸:۴۸:۵۶
همانطور که دوست ناشناس اشاره کرده

\"هر دو نکته این مقاله اشتباه است \"

در حقیقت دولت سر خود عمل کرده.

به نظر می رسد که اصولا محاسبه ای در کار نباشد و قیمتها به صورت رندم در برگه قبوض چاپ شده اند. (426733)
 
حجت
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۰:۵۷:۱۳
ميشه بگي آدرس آپارتمان شما كجاست؟ (426896)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۰:۲۶:۴۳
انصافا دولت باید تصمیماتی را در اصلاح قبوض،به خاطر مردمی که وضع مالی مناسبی ندارند اتخاذ کند،مردم هرچقدر هم که کم مصرف کنند دیگر از پخت و پز و عادی ترین و ضروری ترین مصارف که نمی توانند پرهیز کنند...می توانند؟ (426102)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۰:۳۲:۲۰
نداریم. یارانه ها هم برای هزینه ها کافی نیست پس بهترین کار پرداخت نکردن قبوض است (426107)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۵:۵۶:۰۴
خب پرداخت نکن؟چی میشه
فقط اشتراکت قطع میشه و مجبوری چند برابر خزج وصل اشتراک کنی یا این که بری از سوختهای قدیمی استفاده کنی؟
شاید هم شما اصلا مقیم ایران نباشی که این حرف رو میزنی
والله اعلم (426288)
 
rasool
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۰:۳۲:۲۳
سلام
اتفاقا كنتورهاي مشترك كه از شوفاژ مشترك استفاده كرده اند پنجاه درصد ارزانتر از كنتورهاي مجزا هزينه كرده اند
وسايلي نظير پكيج براي واحدهاي مجزا در طول سال بمراتب بيشتر از كنتورهاي جمعي و شوفاژهاي مشترك دارند
البته براي كساني كه با كنتورهاي مجزا بطور گروهي در يك منزل و در يك اطاق هم سر كرده بودند هم رقم رقم قبض دو سوم يارانه را قورت ميداد !! و در مجموع آنچه من عامي دستگيرم شد اينكه
بر خلاف تمام ادعا هاي دولت كار هاي كارشناسي حضرات كارشناس اصلا با واقعيات مطابقت نداشت (426108)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۰:۳۴:۲۸
امروزه که اکثر منازل از ویلایی به آپارتمان تبدیل شده و اکثریت قریب به اتفاق آپارتمان ها کنتور گاز مشترک دارند آیا بهتر نبود دولت ابتدا نحوه محاسبه گاز را برای این افراد درست می کرد بعد یارانه گاز را برمی داشت؟ ضمنا بایستی پذیرفت اکثر این آپارتمانها بدلیل لوله کشی توکار امکان تهیه کنتور مجزا ندارند و اگر هم بخواهند این کار را بکنند هزینه بسیار زیادی را می طلبد و از نظر ایمنی نیز مناسب نخواهد بود با این اوصاف آیا این اشکال از مردم است یا برنامه ریزی ناقص و تعجیلی دولت سبب ساز این مشکل شده است؟خواهشی که دارم اینست که دولت پاسخ صحیح و راه حل مناسبی ارائه دهد بجای اینکه با تمسخر در نشست های خبری بقولی مساله را بپیچاند! (426110)
 
خداوردی لو - شیخ
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۰:۵۱:۵۶
هیچ کس نمی داند چه خواهد شد
شما هم نیز (426115)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۰:۵۴:۰۳
وقتی رییس دولت‌ ما که به اصطلاح‌ دکتر در مهندسی هست و بارها هم به نحو متبخترانه‌ و سخیفی‌ خودش را نخبه خوانده، محاسبه می‌کند که اگر کودکی ماهی ۲۰ هزارتومن به حسابش ریخته بشه بعد از ۱۵ سال ۲۰ سال میشه ۵۰ میلیون، هفتاد میلیون، صد میلیون، با این نوع ریاضیاتی که در دولت متداول شده و مبنای آن خنگ فرض کردن مردم و نخبه فرض کردن خود است (و بیش از همه مبتنی بر هوای نفس و تمایل به زیاد حرف زدن آقایان است) انتظار دارید اشتباهات اینگونه صورت نگیرد؟ نکته اذیت‌کن اینجاست که اگر ابتدا حجم مصرف گاز را بر تعداد مصرف کنندگان تقسیم کنند و سپس نرخ را اعمال کنند حتی برای من هم که تخصص حسابداری و کامپیوتری ندارم روشن است که این کار مستلزم جا به جا کردن فقط دو خط یک برنامه است! این را هرکسی با سواد دیپلم هم درک می‌کند. برای ما سوال است که اشتباهات اینگونه که شعور ریاضی پنجم ابتدایی ما را به سخره می‌گیرد، برای اقایانی که بعضا دکتر و مهندس هم هستند محلی از شرم دارد یا خیر؟

همه مشکلات مملکت به کنار. با این فاجعه که ناشی از نقصان در ریاضی پنجم ابتدایی آقایان است چه کار کنیم؟؟ (426116)
 
نویسنده مطلب
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۷:۵۷:۳۶
ممنون از نظرتون
وظبفه ما نواختن دولت به چوب نقده نه چوب تحقیر و توهین با نقد سازنده میشود مشکلات را حل کرد اما با توهین به هیچ جا نمی رسیم (426347)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۶:۳۹:۰۳
باید از \"مستشار\" دعوت کنیم بیاد کلاس ریاضی برگزار کنه! (427214)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۱:۰۵:۰۲
جناب آقای حيدری:
با سلام، عامل اصلی افزايش مبلغ قبوض گاز را مورد توجه قرار نداده ايد. پلکانی کردن قيمت گاز، برق و آب (پله آخر ده برابر پله اول است)، اصلی ترين عامل است. اين روش قيمت گذاری بر خلاف روح قانون و غير شرعی است. قرار بود با اجرای اين قانون، يارانه ها حذف و حامل های انرژی به قيمت واقعی ارائه گردند، اما چنين نشد و دولت با روش پلکانی هزينه پرداخت يارانه های نقدی را از پرمصرف ها تامين می نمايد. اجرای صحيح بايد بدين صورت باشد که دولت برق، آب، گاز و بنزين را با قيمت(هزينه تمام شده+سود+ماليات) به مصرف کنندگان ارائه نمايد. روش حاضر در حقيقت نوعی زورگيری محترمانه است. البته برخی از نمايندگان مجلس در جريان اين روش قرار گرفته اند،
... (426119)
 
اسماعیل
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۰:۰۶:۳۸
کاملا با این نظر موافقم...پلکانی کاملا غیر عادلانه است.گاز یه قیمت تمام شده داره ...همه موظف هستن طبق تعرفه پرداخت کنن...تعرفه بندی کانلا غیر شرعیه و عرفیه...اگه اینجوریه پلیس هم جریمه سرعت غیر مجاز رو کیلومتری تصاعدی حساب کنه!
من خونه ام سالن بزرگی داره و به راحتی گرم نمیشه..چاره اش اینه بلرزیم(که همین کارو کردیم با پدر و مادر پیرمون!)یا اینکه برم 50 متر آپارتمان بخرم؟ (426547)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۱:۱۷:۵۵
تازه دولت می خواهد با اجرای طرحی مردم تهران از حالت آپارتمان نشینی خارج و به ویلا نشینی روی آورند! (426128)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۱:۱۸:۰۰
اول سلام
باید دید که چقدر مصرف میکنیم و بعد باید به همان مقدار پول بپردازیم خانواده ای میگویید پول گازما اومد 30 توما ولی قبلا بود 3 توما چه خبره و...
ببخشید مگه پول رایانه ها رو ندادن ؟؟؟!! خوب از اون پول 27 تومان رو پرداختکنید ( اشتباه بعضی افراد اینه که تمام پول رو از رایانه ها میدن حتی مبلغ تلفن رو !! و بعضی ها که پول رو رج کردن و حالا میگن نداریم که بدیم و....)
توی ساختمان ما که 4 واحد دار و 17 روز بدونه یارانه و 46 روز با یارانه حساب شد و قیمت 84400 که میزان مصرف هم 2284است ( درست که قیمت کاملا در یارانه ها نیست ولی باز مثل نسبت به دیگران در محل سوکنت ما کم مصرف کردیم )
در کنار ما تو آپارتمان هست که هر دو 9 واحدی که یکی پول گاز برایش 650هزار توما آمد و دیگری1میلیون 550هزار توما و هر دو هم شوفاژ خونه دارن ولی میزان مصرف و ... فرق دارد بهتر است خودمان مدیریت کنیم و نگزاریم مصرف زیاد داشته باشیم و درست و بهینه مصرف کنیم و بجای هاشا کردن و ... خودمان رو اصلاح کنیم و همیشه متهم رو غیر خود نبینیم .
و در مثال شما اولا اون 2 طبقه ای که خیلی بیشتر مصرف کرد که هر ساختمان 250تا اضافه مصرف کرده نسبت به یک واحدی و باید پول بیشتری پرداخت کند .
با تشکر (426129)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۰:۱۷:۰۵
داداش میگن 3 هزار تومان بوده شده 300 هزار تومان
... ! (426393)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۱:۲۲:۱۸
بعد از ثبت نام و دادن شماره حساب هیچ مبلغی به حساب خانواده 3نفره ما واریز نشدهف کلیه هزینه ها را از جیب خودم پرداخت کردم، این آقای محصولی هم که ماشاالله بدتر از ما به یارانه ها احتیاج داره مدام اعلام می کنه کسانی که تا به حال یارانه نگرفته اند قبلی ها را به آنها پرداخت نخواهیم کرد، اینقدر دم از عدالت و پاک بودن خودتون نزنید، خدا جوابتون را بده انشا الله (426132)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۱:۲۲:۳۶
این مشکلی است که برای بسیاری از افراد جامعه بوجود آمده است ولی تاکنون کسی حاضر به پاسخگویی نبوده و نیست.ما برای تفکیک کنتور گاز آپارتمان 4 واحدی خودمان بررسی کردیم و مبلغ اعلامی برای تفکیک را چیزی فراتر از مبلغ 1400000 تومان اعلام کردند تازه بدون هزینه لوله کشی .حالا این رقم با رقم اعلامی دولت چقدر تفاوت دارد نمیدانیم!!!!در انتها شخصا\" اعلام میکنم اگر حتی به میزان یک ریال بیش از میزان واقعی از ما گرفته باشند راضی نیستیم و این پول حرام است حالا آقایون عدالت محور خودشان میدانند با خدای خودشان. (426133)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۲۲:۳۸:۴۰
دروغت از اینجا معلوم شد که ساکن انگلیس هستی!!! (426421)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۴:۴۹:۵۱
ناشناس عزیز من از همین کشور سرافراز ایران کامنت گذاشتم . حالا چرا پرچم انگلیس خبیث را گذاشتند سایت محترم الف باید پاسخگو باشه. از اینکه مرا دروغگو خطاب کردی فقط میتوانم بگویم خودت را مدیون کردی و بس. موفق باشی. (427180)
 
ابوطالب دارائی از سمنان
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۱:۳۲:۲۶
ما سه واحد خانه داریم و کنتور ما از ابتد دو واحدی حساب شده. این دور ه یک ماه و نیمه مبلغ گاز شده 570000 تومان برای سه خانواده.واقعا از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید. (426137)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۱:۵۵:۲۹
داد اگر داد من وناله اگر ناله ماست اتکه هرگز نرسد جادی فریاد است.
دارای دو واحد که اشتراک دو واحد نیز داریم ولی پول گاز 210000تومان ما که درخواست کنتور داده ایم نیامده اند خوب به پول مردمنیاز دارند

بخور نوش جان (426149)
 
شهروند تهرانی
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۱:۵۶:۱۴
ما 4 واحد هستیم . قبض گاز 700000 تومان آمده این عدالت است؟
مگه 4 واحد چقدر مصرف دارند؟

اینجوری یارانه اضافه میاریم؟ پس انداز کنیم؟ پول امام زمان که یک چیزی هم باید بذاریم روش (426151)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۱:۵۶:۵۶
همه چی آرومه من چقدرخوشبختم (426152)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۲:۰۰:۲۷
بدون شك مصرف صحيح انرژي كار بسيار درستي است. بديهي است كه هزينه هاي مصرف گاز با همين مبالغ كنوني بر عهده مردم است و حتي بجاي محاسبه مترمكعبي بايد سانت مكعبي و يا حتي ميليمتر مكعبي محاسبه و از مردم دريافت شود.
اما
هزينه نامديريتي و بي كفايتي مسئوليني كه طرح هاي ميادين مشترك پارس جنوبي را به بهره برداري نمي رسانند در كجا و چگونه محاسبه مي شود.
آقايان دولتي محاسبه بفرمايند در ازاي يك روز تاخير در اجراي طرح هاي مشترك پارس جنوبي چند ميليون مترمكعب گاز از دست مي دهيم. (426154)
 
غريب آشنا
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۹:۲۵:۱۱
لطفاً به گونه اي از شركت گاز ،توضيحات بيشتري در خصوص نحوه محاسبه گاز مصرفي با توجه به قيمت جهاني، هزينه هاي توليد، تصفيه و انتقال تا مبادي مصرف خواسته شود بلكه بدانيم در كجا هزينه اي به گزاف كرده ايم كه شركت گاز اين نرخ هاي پله كاني را ارايه داده است. شايد مديريت شركت گاز در هزينه هاي توليد، مديريت نكرده است. همه مديريت كردن ها كه به مردم نبايد برگردد. شايد هم حق با گازي ها باشد. فعلاً خدا مي داند و شركت گازي ها. شايد بعد از اطلاع رساني دقيق تر ، ما هم بدانيم. (426526)
 
آبدارچي تنها
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۲:۱۴:۳۳
سلام
ممنون كه مشكلات مردم رو منعكس مي كنيد .
شركت گاز براي كنتورهاي جداگانه پايان كار از شهرداري مي خواهد .
و شهرداري كه متأسفانه از جمله ادارات مردم آزار ايران است و وارد شدن به آن دل شير مي خواهد.
و مشكل بعدي عدم تأييد لوله كشي هست كه خود اداره گاز به آن كنتور داده !
و همچنين نقشه تأييدي از مهندس ناظر ( براي هر طبقه 40 هزار تومان هزينه ! )‌ و واريز مبلغ به حساب اداره گاز و در نوبت ماندن و ...
براي من كارمند و پدر بيكارم چطور ممكن است قبض 250 هزار توماني را پرداخت كنيم ؟
چرا كسي پاسخگو نيست ؟
نكته بعدي اينكه كاش اشكال فقط در اين مورد بود .
ببينيد در شهرستان ها سيستم حمل و نقل عمومي به شدت ناقص و ضعيف است .
كاش به جاي خرج كردن از جيب امام زمان (عج) كمي انصاف بود و تلاش براي رفع نواقص اين طرح تا مردم بي خود بدبين نشوند.
مديريت بدون نقص مختص مولا علي( ع) و اهل بيت (عليهم السلام ) است. (426162)
 
يوسف
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۲:۲۱:۰۶
قبض گاز بنده 12 هزار تومان شده است (با72 متر بنا ) واحد ديگري از همين ساختمان 160 هزار تومان (با146 متر بنا)
اين تفات زياد ناشي از چيست؟
جز مصرف بي رويه
قبض برق نيز تقريبا به همين صورت است .
خدا را شكر كه كنتورهاي ما مشترك نيست . (426166)
 
مجید
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۲:۲۱:۳۰
در شهرک ما 120 واحد ساختمانی یکسان وجود دارد و کنتور گاز مشترک.کدام مکتب اقتصادی می تواند مدعی اعمال عدالت در تسهیم این گونه موارد گردد؟ معترضان به تسهیم نسبت به افراد معتقند باید نسبت به واحد های ساختمانی محاسبه شود زیرا سیستم گرمایی مشابه دارند ودر مقابل معترضان به تسهیم نسبت به واحدساختمانی معتقدند یارانه ها نسبت به افراد پرداخت شده ودریافت نیز باید نسبت به افراد محاسبه شودو.... این سنگی است که دولت عدالت محور به چاه انداخته و....تا وقتی زمینه یک عمل فراهم نشده اقدام به انجام آن شجاعت نیست بی خردی است
... (426160)
 
سپهر
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۲:۲۵:۲۹
اینجانب هم ازجزء ضررکشیده های میلیونی هستم بعدازمراجعه به اداره مربوطه گفتند پول یارانه رابه جای سرمایه گذاری میتوانید قبضتان رابپردازید وازاین به بعد هم بروید ازکرسی استفاده کنیدهم به نفع خودتان است هم مادیگر مجبور به پاسخگویی نمیشویم ازاین جواب چنان قانع شدم که تا این ساعت قبض گاز را پرداخت نکرده ام. (426168)
 
آبدارچي تنها
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۲:۳۱:۲۹
شركت گاز تبديل شده به شركت توليدات شيريني براي مسئولين كه با درآمدش كامشون رو شيرين كنند .
ما تشنگان خدمتيم نه شيفتگان قدرت
خدا رحمتت كنه بهشتي (426172)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۲:۳۴:۵۱
ما در کشوری زندگی میکنیم که دومین استخراج کننده گاز در جهان است ولی قبوض گاز رقمی را نشان میدهد که انگار ما از اون ور جهان گاز وارد میکنیم که هزینه های بالایی دارد . با این روندی که طی میکنیم نه تنها از یارانه ها چیزی پس انداز نمیکنیم بلکه یه چیز هم باید دستی بزاریم روی قبض ها تا پرداختشون کنیم !!! (426174)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۸:۱۷:۴۱
البته اگر قیمت گاز مصرفی را با کشورهایی که «از آن طرف جهان گاز وارد می‌کنند» مقایسه کنید متوجه تفاوت خواهید شد.

تنها تفاوتی که اتفاق افتاده این است که قبلاً یک‌صدم قیمت واقعی گاز را می‌دادیم، الان یک‌دهم را می‌دهیم. (426356)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۸:۵۵:۱۲
یعنی چون ما دومین کشور تولید کننده گاز هستیم هر کی هر چقدر خواست باید مصرف کنه؟! (426371)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۲:۳۷:۵۲
متاسفانه شرکت گاز علیرغم هماهنگی اکثر سازمانهای خدمات رسانی انرژی نتوانست بدرستی و با عدالت محاسبات را انجام دهد . حال آنکه بدلیل اشکالات زیر ساخت ها و اشتراک مصرف در این مورد صرفه جوئی راحت نیست . خواهشمند است مسئولین تا قبوض رنگی جدید صادر نشده در محاسبات تجدید نظر بفرمایند . قبض قبلی ساختمان ما 65000 تومان و قبض جدید 450000 تومان بوده است .!!!! (426175)
 
فرهاد
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۲:۴۴:۳۲
پول گاز خانواده سه نفره ما شده 20500 تومان و خیلی هم راضی هستیم (426179)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۲:۵۰:۰۹
بهتر بود از چند سال قبل قانوني تصويب ميشد و سازنده ها را موظف ميكرد كنتور آب وگاز واحد ها ر ا مجزا كنند. نه تنها اين كار نشد بلكه اكنون هم چنين قانوني وجود ندارد و سازنده ها بدون توجه به مشكلات آتي همچنان كنتور مشترك نصب ميكنند. (426181)
 
شاهد
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۳:۰۸:۰۲
از نکات عجیب هدفمندی بخصوص در مورد انرژی جای تعجب دارد که هیچکس بفکر بیماران بخصوص بیماران خاص و صعب العلاج که نیازمند مراقبت هائی ازقبیل تامین فضای گرمایشی وسرمایشی نبوده ونیست آیا اجبار استفاده از دستگاههائی نظیر اکسیژن ساز هم نوعی اصراف و زیاده روی است من از اقتصاد هیچ نمیدانم اما در شهر کوچکی که زندگی میکنیم کرایه آژانس دوبرابر ونیم شده قبض گاز ما هم 21 برابر ماههای مشابه لطفا بفرمائید این افزایش چند درصی است و نهایتا تکلیف ما در مورد کنترل هزین قبوض اب وبرق و گاز با مشکلات کمرشکن مراقبت از بیماران خاصی که در خانه هستند چیست قدری انصاف هم بدچیزی نیست (426186)
 
رزمنده دیروز
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۲:۴۴:۴۴
شاهد عزیز واقعا که از عمق سینه ما گفتی اگر مسئولین امر وضعیت بیمارداران جانبازان و بیماران خاص رادر این شرائط نادیده میگیرند جای تاسف فراوان دارد مگر بکسی که با دستگاه اکسیژن نفس میکشد یا از سر ناچاری باید از امکانات برقی در منزل استفاده نماید یا نیاز به محیط گرم یا سرد داردرا میتوان ببهانه هدفمندی یا صرفه جوئی از ادامه استفاده از لوازم مورد نیاز محروم کرد. خدا به ما رحم کند که به این دلیل جزو اسراف کنندگان یا مرفهین بی درد بحساب نیائیم به همه مقدسات رنج بیمار داری کم دردی نیست که برویم برای پرداخت قبوض گاز وبرق نزول هم بگیریم نکته بسیار قابل توجه دیگر اینکه شرکت محترم گاز مصوبه مجلس را مبنی بر حذف تدریجی و5 ساله یارانه ها را یک ماه به بالاتر از سقف رسانیده و عملا جای عددقبلی یارانه دولت راصفر کرده هیچکس هم نیست بگوید بالای چشمت ابروست (426474)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۳:۱۶:۴۰
بذارید من قبوض خانوادگی خودمون رو بگم.

قبض گاز برای خانواده 5 نفری ما تو مدت 45 روز اومده 38 تومان که فکر کنم در برابریارانه پرداختی خیلی ناچیز به حساب میاد! تازه به نظر خودم خانواده ما پر مصرف هستند و میشه کمتر مصرف کنیم.

کنتور آبمون مشترکه و تو ساختمان ما 4 واحد وجود داره که مجموعاً 15 نفر هستیم. برای مدت 50 روز پول اومده فقط 22 هزار تومان!! یعنی برای مدت 60 روز چیزی حدود 30 هزار تومان میشه!! یعنی هر نفر حدود 2 هزار تومان برای 2 ماه!!

قبض برق خانه ما هم برای مدت نزدیک به 2 ماه فقط 7-8 هزار تومان!!! اونم در شرایطی که به عنوان مثال اگه من خونه باشم حتماً همیشه لپتاپم روشنه!!

بیایید به جای متهم کردن دیگران خودمون رو اصلاح کنیم! بیایید درست مصرف کنیم..! (426190)
 
نویسنده مطلب
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۸:۱۹:۳۳
شخصا از اینکه از مبلغ قبض ها یتان رضایت دارید خوشحالم . اما باور بکنید عده ای از هموطنان ما باقبض هایشان مشکل جدی دارند
از بد حادثه انها هم مقصر نیستند بلکه ناکارمدی مدیران شرکت گاز و ناکار آمدی سیستم باعث مشکل انهاست (426357)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۲۱:۵۲:۳۰
داستان تخیلی جالبی بود
خدا نکنه راست باشه چون فکر خواهم کرد سالی یه بار حمام می روید
یا اینکه کرامات و خوارق عادات در زمینه حرکت کنتور ها دارید (426414)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۰:۴۳:۴۶
حتما خانه تان هم سمت نارمک میباشد من نمیدانم چرا همه چیز فقط آنجا ارزان است؟ (426575)
 
سلام
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۳:۲۲:۱۳
با سلام
آخرین قبض مربوط به ساختمانی که بنده در آن سکونت دارم و اخیرا به دست ما رسیده است، دقیقا برخلاف مشاهده ی ذکر شده در این خبر است. یعنی ابتدا مصرف کلی ساختمان بر تعداد واحدهای آن که برای ما 5 است تقسیم شده و سپس محاسبات مربوط به قیمت هر واحد انجام شده است و در نهایت قیمت کلی از ضرب قیمت هر واحد در تعداد کل واحدها بدست آمده است. بنده برای اطمینان خود این محاسبات را انجام دادم و مشاهده کردم که قیمت نهایی قبض به درستی محاسبه شده است.
باتشکر (426192)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۰:۴۶:۲۱
لطفا آدرس اداره مطبوع خودرا درج کنید ما با سند ومدرک مراجعه کنیم تا ماراهم توجیه نمائید (426577)
 
ابراهيم
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۳:۳۴:۱۴
در تاثير اجراي هدفمندي يارانه ها بر تشويق مردم به مصرف بهينه انرژي شكي نيست.چرا كه مردم به راه هاي هدر رفت انرژي بيشتر دقت و نتيجتاً پول كمتري را بابت انرژي پرداخت مي كنند.
ولي مشكل هميشگي ما در اجراي طرح هاي اينچنيني، اين است كه مايليم از آخر به اول بيائيم. طرح را اجرا، كلي هزينه روي دست مردم گذاشته و تازه به فكر راهكار هاي رفع موانع مي افتيم.
تفكيك كنتور هاي مجتمع ها را بقول دوست بزرگوار كه اشاره فرمودند مي بايستي طي يك طرح ضربتي اجرا و سپس اقدام به اجراي طرح هدفمندي مي نمودند.
متاسفانه يك سري از هموطنان هميشه با عينك بدبيني به موضوع نگريسته و عنوان مي كنند تا كي بايد پول گاز متمولين را ما بدهيم؟
يكي نيست بپرسد كدام متمولي از قبض گازش مي نالد و مي آيد اين مطالب را بخواند و نظر بدهد.
درصد اعظم جامعه از جنس من و خيلي هاي ديگرند كه با سيلي صورت خود را سرخ نگه مي دارند.
جان برادر يك سري از مسئولين مي خواهند ثابت كنند شتر سواري هم دولا دولا مي شود اگر اراده كنند.
يا حق (426200)
 
سیدغلامرضا قاضوی
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۳:۳۵:۱۵
لطفا عزیزان بفرماویند که محاسبه مصرف چند روزه است 45 روز یا یکما یا بیشتر وچرا ؟ (426201)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۰:۰۱:۳۳
45 روزه است .
واسه ما 4 واحد اومده 398.000 تومان .
من یکی مجردم اما بقیه عیال وار .
تازه گفتند یک بجه کمه دو سه تا بیارید که استان شید. با بقیه پول یارانه ها هم برید سهام بخرید . (426444)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۳:۴۲:۱۰
دولت فقط در فکر انجام حذف یارانه بود و به طور کاملا کارشناسی به این مسئله دقت نکرد.
این ناشی از بی فکری دولته که اول خوشه بندی میشه ، بعد از بین میره.
حالا هم که این مسئله قبوض گاز
و مشکلات دیگر. (426204)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۱:۳۹:۴۸
اولا که یارانه حذف نشد هدفمند شد و خیلی هم عالی بود و اجراش هم حرف نداشت (426797)
 
شيما
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۳:۴۷:۵۸
اینجانب هم ازجزء ضررکشیده های میلیونی هستم بعدازمراجعه به اداره مربوطه قبض گاز بنده165000ريالشده براي بنده كه در دو طبقه است بخواهم كنتور جدا گانه بگيرم بايد حدود 150000ريال خرج كنم ازكجا بياورم درضمن آقاي ريس جهمبور فرمودند با بول يارانه ها بس انداز هم ميشود خواهشمندم به كارشناس اقتصادي بكوبيا برنامه ريزي كن تا بس انداز انجام بگيرد تا جز هفت گانه قرار كيردوسلام (426208)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۳:۵۹:۵۶
بنده هم ساکن یک واحد 90 متری در یک ساختمان 12 واحده هستم.که قبض گاز برای هر واحد حدود 110 هزار تومان آمده.البته با توجه به اینکه یک طبقه از 6 طبقه ساختمان ما توسط سازنده خلاف ساخته شده است شرکت گاز مصرف ساختمان ما را بر اسا 10 واحد محاسبه می کند واین مزید برعلت شده است.لطفا مسئولین شرکت گاز بگویند راه حل چیست!!از 165 هزار تومان یارانه پرداختی به ما 110 هزار تومانش برای گاز می رود.آیا این عادلانست؟!!!! (426214)
 
اشكال كار
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۴:۰۱:۳۴
دوستان بنده با مقايسه چند مصرف كننده و قبوض آنها به اين نتيجه رسيدم كه سالم بودن موتورخانه و عايق بندي مناسب و دماي مناسب موتورخانه (كه بين 60 الي 70 بسته به سردي هواست)براي آپارتمان ها مي تواند موجب كاهش شديد هزينه گاز شود. شما هم امتحان كنيد. با تغيير مشعل و اصلاح عايق بندي و كنترل دقيق دماي موتورخانه هزينه بسيار كاهش ميابد. بطور مثال يك آپارتمان 3 واحدي بدون رعايت موارد فوق قبض 300 هزارتوماني داشته در حالي كه در همسايگي آن يك آپارتمان 30 واحدي 280 هزارتومان قبض گازشان بوده است. (426216)
 
فرزانه
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۰:۱۷:۰۱
30 واحد 280.000 تومان ؟ آخه با عقل جور در میاد ؟ (426448)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۶:۵۲:۲۹
6 واحد 619000 تومان!
اینو چی میگی؟ (427223)
 
Ali
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۴:۱۶:۳۳
ازکسانی که اسفند ماه شماره حساب گرفته شده، چرا تا حال یارانه های معوقۀ مرحلۀ اول و دوم آنها واریز نشده، ما هم نان، سوخت و فاکتورها را آزاد حساب می کنیم! تقصیر ما چیست که سیستم اداری دولت کند است! هیچکدام از آذر ماه ثبت نام کرده ها هنوز هیچ یارانه ایی نگرفته اند! این درحالی است که دولت مدام می گوید یارانه ها توسط امام زمان اداره می شود! امام زمان هیچوقت مدت چهار ماه نان یک خانواده را نمی برد (426224)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۴:۲۳:۴۸
برای ما اومده 460 هزار تومن قبلا بیشتر از 8 هزار تومن نمی اومد (426227)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۴:۳۱:۲۶
در خانواده هاي كم بضاعت كه در يك خانه يك يا دو طبقه حدود چهار خانوار زندگي ميكنن چكار بايد كرد (426231)
 
متحدی
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۴:۳۵:۴۶
امیدوارم شرکت گاز تا قبل از آنکه کار دست خودش و مملت بدهد این مطالب را بخوانند و راه چاره بیابند.
1- در محاسبه متوسط مصرفی در شش ماهه سرد زمستان شرکت گاز به عمد تقلب کرده است. او باید مصرف واقعی طی مدت فصل را بدست آورده و با تقسیم آن به ماه ها متوسط مصرفی را محاسبه کند که این کار را نکرده. بلکه مستقیما مصرف هر دوره را در محاسبه قیمت منظور کرده است.
2- در رابطه با تفکیک کنتور ها هیچ اقدامی نکرده و این حرفها جز شعار رسانهای بیش نیست. (426234)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۴:۴۵:۴۸
بعضی از ساختمانها که چند واحدی هستند کنتور مشترک دارند در هنگام ثبت نام و گرفتن اشتراک از شرکت گاز تک واحدی منظور شده اند و این به دلیل بی اطلاعی و پرداخت حق اشتراک کمتر بوده است در این ساختمانها قیمت گاز طبق فرمول این مقاله محاسبه می شود. اگر صاحب اولیه ساختمان تعداد واحدها را موقع خرید امتیاز گاز آب یا برق درست اعلام می کرد با این مشکل مواجه نمی شدند.امان از دست بساز بفروشها (426246)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۵:۰۲:۴۱
اعلام بعدی بانک مرکزی شعبه دولت این خواهد بود: که تورم 0.0001 درصد هست! (426257)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۵:۱۴:۱۹
من یک دفتر کار دارم 43 متر است قبلا کل هزینه شارژ ساختمان 15 واحدی ما برای هر واحد 20 هزار تومان بود اما حالا برای هر واحد فقط هزینه گاز شده 50 هزار تومان. در حالی که من توی دفترم اصلا یک شعله گاز دارم که در ماه روی هم رفته 2 ساعت هم روشن نیست. اگر از پیک نیک استفاده کنم به نظرم مقرون به صرفه تر است . هزینه شوفاژ ها مگر چقدر می شود؟ (426263)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۵:۲۹:۰۵
ساختمان 3 واحده ما برای 49 روز ، قبض گاز آمده 511 هزار تومان.
یعنی برای هر واحد در هر روز 3500 تومان و در هر ماه 105 هزار تومان فقط پول گاز.
این درحالیه که سال قبل قبض گاز کل ساختمان حدود 30 هزار توان می شده.
بابا انصاف هم خوب چیزیه!!! (426271)
 
علیرضا
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۵:۳۲:۵۹
من چند سالی است که ساکن تهران هستم و در یک آپارتمان 64 متری زندگی می کنم که 4 واحد دارد قبض گاز ماه بهمن و اسفند که مصرف بالاست برای 4 واحد 108 هزار تومان آمده است یعنی برای هر خانوار 27 هزار تومان آیا این مبلغ زیاد است؟
خانواده من در روستا زندگی می کنندو آنجا به مراتب سردتر است و منزل ما در روستا 150 متر می باشد مبلغ گاز برای آنها 16 هزار تومان آمده است آیا زیاد است؟
اگر درست مصرف کنیم هم کشور توسعه پیدا میکند و هم به راحتی می شود یارانه ها را پس انداز کردکسانی که معترض هستن بهتر است در مصرف خود صرفه جویی کنند (426273)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۵:۳۵:۱۰
با سلام. بهتر نبود به جای نشان دادن دو خط عدد دو قبض واقعی را نشان می دادید؟ من حاضرم با نویسنده این دروغ نوشته سر فرضیه تقسیم شدن بر تعداد واحدها شرط ببندم که نوشته درست نیست. ابتدا میزان مصرف بر واحدها تقسیم می شود سپس مبالغ محاسبه می شود.بهتر نیست کمی قبل از نوشتن تحقیق کنید. به خدا گناه دارد.
ایمیلم را هم داده ام. (426277)
 
وحید حیدری
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۹:۵۵:۱۲
برادر شرط چی میگذاری؟
فکر کنم اگه ازکسی که در شرکت گاز کار میکنه مبلغ گاز بها 1700 متر مکعب را سوال کنی بهتر باشه

در ضمن شخصا این امادگی را دارم که علاوه بر انتشار این قبض شما را به منزل این مشتری هم ببرم تا شما اطمینان داشته باشی که اونها دو خانوارند (427299)
 
حمید رضا
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۵:۴۰:۵۷
ضعف مدیریت در کشور ما یکی از وحشتناکترین ضعفها به حساب میآید.

سالیان متمادی است که مثلآ در مورد صرفه جوئی آب و غیره صحبت میشود و لی از ابزار لازم برای تولید و بروز این صرفه جوئی استفاده نمیشود.

ابزار لازم برای اینکار مثلآ تعبیه کنتورهای جداگانه آب سرد, آب گرم و شوفاژ و نیز برای گاز میباشد که میبایست برای هر واحد مسکونی در ساختمانهای چند واحده میباشد. این قبیل تعبیه ها در سالهای گذشته مییاید که بصوت سیستماتیک و در سراسر کشور به اجرا در میآمد که در نیامده است.

در مورد گاز نیز مسعله بر همین منوال میباشد. (426283)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۵:۴۳:۵۸
بهترین راه حل این است که نهادی کاملا ملی و عیر دولتی تشکیل بشود و آب و گاز و محصولات نفتی را به دولت بفروشند و دولت در بازار آزاد خدمات ارایه بدهد و پول درآمد فروش محصولات به دولت بین مردم بدون دخالت و منت دولت تقصیم بشود از طرفی با آزاد کردن بازار و اجازه فعالیت به شرکتهای خارجی برای فروش محصولات به مردم اگر دولت با سو مدیریت خواست گران فروشی بکند آنوقت علی می ماند و حوضش (426285)
 
علي اكبر دادخواه
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۶:۰۳:۳۴
شما به جاي اصل به فرع پرداخته ايد. نحوه پرداخت پلكاني عادلانه نيست و فكر نكنم كه شرعي هم باشد.

اگر قرار است نرخ تمام شده گرفته شود بايد از همه به يكسان گرفته شود. چه يك متر مكعب چه 10 هزار متر مكعب.اگر هم قرار است جريمه آلايندگي و چيزهاي ديگر به آن اضافه شود باز هم بايد به صورت مساوي گرفته شود. البته اگر دولت خواست دست آخر به كم مصرفها جايزه بدهد بايد از منبعي غير از منابع عمومي اين كار را بكند يا قانون آن را از مجلس بگذراند تا نمايندگان به وكالت از ملت اجازه چنين كاري را بدهند. (426295)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۶:۲۲:۴۴
بنده باتوجه به اینکه نهایت صرفه جوی را در مصرف گاز انجام داده ام قبض گاز یک منزل معمولی بنده 000/150 هزار شده است. ضمنآ شرکت گاز از تاریخ 15/5/89 با دستور ریس جمهور و بدون مصوبه مجلس یا دولت اقدام به افزایش قیمت گاز نموده بود! متعاسفانه اعتراض در این خصوص بی پاسخ میماند. ولی به هرحال اکثر مردم از این وضع ناراحت میباشند. (426306)
 
گرمایی!!
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۶:۲۴:۴۲
لطفاً نخندید! قبض گاز ما اومده 1800 تومان! جدی می گم. توی جنوب هم زندگی نمی کنیم. قبل از هدفمندی هم همیشه فقط هزینه ابونمان می اومد. تازه شومینه هم روشن بوده و به نظر خودمون زیاده روی در مصرف هم کرده ایم. کاری به این ندارم که در محاسبه قبوض اشتباه شده (که احتمالاً شده) ولی اگر واقعاً مردم بخوان می تونن مصرف رو کنترل کنن. (426307)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۷:۰۵:۱۲
هر آدم عادل و بی طرفی تایید میکند که یارانه های پرداختی کفاف جبران افزایش قیمت ها را نمیدهد. مضافاً بر اینکه قیمت اجناس هم کم کم شروع به افزایش محسوس کرده است . کنترل های امنیتی دولت تنها برای کوتاه مدت موثر است.

اما هیچ کس از مسئولین برای این حرفها ارزشی قائل نیستند. اگر قائل بودند بایستی بلافاصله بعد از صدور این قبوض وحشتناک از دولت جواب میخواستند.

موضوع خیلی ساده است. با بی لیاقتی و اشتباهات فاحش، دولت کسری بودجه وحشتناک آورده و به همه پیمانکارها از جمله شرکت خود ما هم بدهی های میلیاردی دارد. دولت مهرورز عدالت محور و رئیس جمهور مردمی و راستگو کار کارشناسی انجام داده و دیده برای جبران این کسری بودجه، چه جایی بهتر از جیب مردم. (426330)
 
میلاد
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۷:۰۷:۲۸
همیشه فشار اول به مردم میاد و ادارات دولتی آخرین مرحله هستند و برعکس وقتی کاری میخوان انجام بدن که به نفع خودشونه سریع انجام میدن،مثال:
بنزین و خودرو:طی یه طرح ضربتی کارت هوشمند سوخت صادر شد،تعرفه ی خودرهای خارجی بالا نگه داشته شد،ولی کیفیت بنزین که قرار بود به یورو3 ارتقا داده بشه ، انجام نشد و گفتن یه ضرب به یورو4 میریم،حالا مردم با ماشین های پرمصرف و گران و بنزین بدون کیفیت و گران باید با آلودگی هم دست و پنجه نرم کنند.
برق:کنتور سه زمانه که رویاست ولی هزینه ی برق بالاست و تلفات تو خطوط انتقال دوبرابر حد استاندارده
گاز:کنتورهای تفکیکی که ....
همیشه مردم باید زجر بکشن. (426331)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۸:۰۲:۲۶
توجه توجه توجه توجه

اشتباه مشخص و آشکار در قبوض گاز !

حتما این محاسبات را در قبوض گاز خود انجام دهید

در قبض آمده است
مصرف به متر مکعب عنوان شده: 2230
تعداد واحد مسکونی: 3
تعداد روزهای مصرف: 46
مصرف ماهیانه یک واحد: 493 !!!!!!!

2230تقسیم بر 3 = 743.34 مصرف یک واحد برای 46 روز

743.34 تقسیم بر 46 روز= 16.1595 برای یک روز

16.1595 ضربدر 30 روز = 484.785 مصرف واقعی ماهیانه برای یک واحد

493 عنوان شده در قبض گاز - 485 مصرف واقعی ماهیانه یک واحد = 8 متر مکعب برای 30 روز یک واحد اضافه حساب شده

که برای 46 روز 3 واحد:

8 متر مکعب تقسیم بر 30 روز = 0.266 متر مکعب برای یک روز

0.266 ضربدر 46 روز = 12.236 متر مکعب اضافه حساب شده برای یک واحد در 46 روز

12.236 ضربدر 3 واحد = 36.708 متر مکعب اضافه حساب شده!!!!!
که در پله بعدی حساب شده که به همان نسبت نیز مالیات و بیمه افزایش یافته!!!!!!!!!!!!

و در کل پول مقدار 2267.79 متر مکعب گرفته می شود!

جالب اینجا است که مالیات نیز با مقدار بسیار بیشتر به نفع اداره گاز رند شده است! (426350)
 
سید
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۸:۲۴:۳۳
با سلام
با این حرف که من چقدر پول می دادم و این قبض اینقدر دادم درست نمی شود
اداره کل گاز استان گلستان یک فایل اکسل درست کرده است برای محاسبه گاز بها که جالب است که حودش حساب می کند
ما خانه ای داریم دوطبقه و دو خانوار و انشعاب یک واحده حدود 1600متر مکعب مصرف و مبلغ قبض 210هزارتومان 320هزارتومان بعیداست (426359)
 
وحید حیدری
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۹:۴۶:۴۴
تفاوت در اقلیم های 5 گانه را در نظر نگرفتید (427293)
 
داود
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۸:۵۵:۲۲
تازه اين مسائل مربوط به بخش مسكوني مصرف گاز و حامل هاي انرژي است.تكليف بخش هاي خدمات و صنعت چه مي شود؟ (426372)
 
علی راد
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۱۹:۱۱:۰۳
در یک خانه دو طبقه کم بضاعت که قبل از هدفمند کردن یارانه ها 280 هزار تومان می آمد مبلغ یارانه پرداختی دولت 200هزار تومان می شد و محل نیز سوفاژ کاری شده بود ه و سهم هر واحد 40 هزار تومان می شد و اما بعد از هدفمند شدن این مبلغ 150 هزار تو مان هزینه مصرف گاز برای دو طبقه آمده یعنی بر هر طبقه 75 هزار تومان آمده است . (426378)
 
Prince
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۲۰:۴۹:۴۷
دروغ می نویسید پول می گیرید شما ؟!!؟

واقعاً اگه شما نمونه ای از این ادعاتون (نحوه محاسبه)دارید خوب یه عکسی چیزی نشونمون بدید.

بعد مردم رو احمق فرض نکنید شما. دیگه بحث درباره رشد اقتصادی و ضریب جینی و از این حرفا نیست که عموم جامعه نفهمن.
قبض گازه. همه هم دارن و برای بقیه رو هم میبینن.
واقعاً اینقدر ما رو . . . فرض کردید ؟
قبض 4 هزار تومنی تبدیل به 160 هزار تومن شده ؟
شما از مریخ صحبت می کنید ؟ (426399)
 
وحید حیدری
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۹:۴۸:۰۵
اخوی قبض گاز شماره دو موجودها ! (427295)
 
reza
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۲۱:۰۶:۰۰
حالا وقتشه آب را بریزید اونجایی که می سوزه ! (426402)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۲۱:۵۰:۵۴
اگر متهم به متمول بودن نشوم می خواهم بگویم تکلیف ما چیست که در یک برج 130 واحده زندگی می کنیم و به دلیل عدم پیش بینی صحیح سازنده برج امکان تفکیک کنتورها نیز وجود ندارد .
به دلیل موتورخانه مشترک اب گرم و لوله کشی برای واحدها
در این برج نه استخر داریم نه سونا داریم نه امکانات رفاهی دیگر فقط اسمش برج است
برجی که فقط 130 واحد را دور خود جمع کرده است
در این نوع برج ها رعایت مصرف و عدالت چگونه امکان دارد .
خواهش می کنم اقایان که از اقا امام زمان خرج می کنند تا بی کفایتی خود را بپو شانند بیایند این گونه مشکلات را که بین مردم ایجاد کرده اند را حل کنند .

به طور مثال
جو اتهام و تهمت به همدیگر برای مصرف زیاد .
انگشت نما شدن خانواده های پر جمعیت . سو استفاده خانواده های کم جمعیت به وسیله انشعاب های زیاد از گاز
تحمیل هزینه پرداخت قبوض توسط واحده ها یی که شارژ سنگین برای قبوض را نمی دهند

این ها نمونه های مشکلاتی است که این طرح در مجتمع های مسکونی با بیش از دهها واحد درست کرده است.

ضمنا ازاد سازی قیمت ها در همه اجناس بوده که حامل های انرژی در اواویت بوده اند . یارانه های پرداختی فقط می تواند در خوشبنانه ترین جبران حامل های انرژی را بکند . سایر اجناس که باید از جیب مبارک بدهیم چه می شود. (426413)
 
mmf
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۲۳:۱۰:۳۱
با سلام
یک نکته اساسی که تقریبا همه از آن غافلیم اینست که دولت بار مالی ناشی از حذف یارانه ها را روی دوش مردم گذاشت. فکر نمی کنم هیچ فرد منصفی در حذف یارانه ها مشکلی داشته باشد منتهی اینگونه که تمامی مشکل بر مردم تحمیل شود هم کمال بی انصافی است. آقای احمدی نژاد و تیم اقتصادی ایشان کجا و کی و چگونه کوچکترین عملی در کاهش هزینه تولید انجام دادند. آخر مگر در دنیا فقط ما گاز تولید می کنیم انهم با این قیمتها. درست همین مشکل باعث می شود که هزینه تولید بالا باشد که عمدتا ناشی از مدیریت ناصحیح پروسه تولید و در نتیجه افزایش هزینه تولید و بعد اخذ آن از مردم باشد. یک روش ساده منطقی می تواند اثبات کند یا میزان یارانه های پرداختی به مردم درست محاسبه نشده است یا اینکه قیمتهای ارائه شده هیچگونه تناسب منطقی با در آمدها نداشته باشد. دولت و مسئولین ابتدا بروند در شیوه کاهش هزینه ها اقدام کنند بعد یارانه واقعی را از مردم طلب کنند. برخی قبوض ارسالی هیچگونه تناسبی با قبل ندارد و واقعا می تواند مشکلات اجتماعی بسیار پر هزینه تر از مبالغ اخذ شده توسط دولت برای کشور ایجاد کند . یک مسال ساده می زنم تا شاعبه مخالفت با دولت را هم نداشته باشد. بلوار شهرداری منطقه 2 یا بلوار پاک نژاد در منطقه 2 شهرداری را در عرض 2 سال گذشته 4 مرتبه تغییر دادند و هنوز معلوم نیست این طرح آخر باشد خوی هزینه این عملیات آیا باید توسط مردم پرداخت شود؟ آیا هیچ مسئولی در این کشور وجود ندارد که بپرسد چرا یانگونه هزینه می کنید بعد هم می گویید هزینه را باید مردم پرداخت کنند؟ آیا قبوض عوارض چند برابر شده است؟ 10 یا 20 یا ؟؟؟؟ 200 برابر در مقایسه با سال 1360 . مطمئن هستم در زمینه تولید گاز و آب و برق هم اینگونه عدم مدریت صحیح وجود دارد و بعد دولت با گردن کج و با منطق بی مناسبت احقاق حق طبقه مستضعف در جهت ابتیاع حقوق آن عزیزان بر می آید. (426431)
 
فرهنگی بازنشسته
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۲۳:۱۹:۲۱
وقتی افرادی چون توکلی همه اختیارات را به رییس جمهور واگذار می کنند آخر و عاقبت همین است. بعنوان مثال مجلس اختیار افزایش حقوق را به رییس جمهور واگذار کرده است و رییس جمهور هم تصمیم دارد فقط 6 درصد به حقوق کارمندان اضافه کند در صورتی که نرخ تورم اعلام شده از طرف خودشان 12/4 درصد می باشد. بنده آقایان توکلی و لاریجانی و ..... مقصر می دانم. آنها درپیشگاه خدا مسئولند. (426432)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۶ ۲۳:۵۲:۴۹
پدرمن که کشاورزروستائی است هرچه یارانه گرفته بودپول قبض گازدادقبل ازیارانه آراد روستائیان 500کیسه ای بودحالا16000هزارتومان!!به کجاشگایت ببریم (426442)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۰:۵۰:۱۸
چرا باید روی یک مساله در حد غیر طبیعی زوم کرد؟من خودم از قشر زیر صفر هستم و به خانوده ام هم اجازه نمیدم که کولر قراضمون رو امسال روشن کنند ولی سعی می کنم منطقی باشم.باید قبول کرد که کار به این بزرگی آسیب هایی هم داره ولی باید راه حل داد.با لج و لج بازی های سیاسی ما فقرا بیشتر از این پودر میشیم.لطفا چاپ کنید (426457)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۱:۲۱:۲۱
من فکر میکنم یه عده ای میشینن به هر کسی که راست زندگی خودش رو میگه فقط رای منفی میدن
شاید هم اقا مدیره زحمتش رو میکشه
واقعا مسخره هستش که کسی میگه خونه ما اینقدر پول اومده و چون از نظر بقیه کم هستش همه مخالفت میکنن !
چرا فکر میکنید هر کس چیزی گفتش که شما ندیدن پس حتما دروغ و اشتباه هستش !
برای خونه ما 350 هزار تومان اومدش
الان خوشحال شدین ؟
این پول گاز 22 تا واحد هستش که اکثریت هم بچه کوچیک دارن و سمت میدان وحدت اسلامی هستش
اینکه ممکنه جاهای اشتباه شده باشه درست هستش
ولی هیچ وقت از لفظ همه جا استفاده نکنید و همه رو دروغ گو فرض نکنید
مثلا ما مسلمان هستیم ! (426463)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۳:۲۴:۳۶
برای مورد اول (600 متر مکعب)، در دوره 42 روزه، درست است ولی برای مورد دوم (1700 متر مکعب)، در دوره 42 روزه برای دو واحدی، باید چیزی در حدود 109 هزار تومان بشود. که اگر قبض تک واحدی باشد، چیزی حدود 259 هزار تومان می شود.

نکته: ممکن است میزان مصرف آنها 2700 متر مکعب باشد (که برای دو واحد منطقی تر می باشد) و اشتباه چاپی رخ داده باشد. در این صورت چیزی حدود 311 هزار تومان می شود. لذا اختلاف قرائت های فعلی و قبلی کمک خواهد کرد.

در قبض گاز ما تعداد واحد را به درستی، 3 وارد کرده و قیمت قابل پرداخت را نیز به درستی حساب کرده است. یعنی ابتدا بر سه تقسیم، سپس بهای واحد ماهانه، سپس بهای واحد دوره و در آخر در سه ضرب کرده است.

من نحوه محاسبه اش را برای اقلیم 3 با اکسل طراحی کرده ام که میزان مصرف بر حسب متر مکعب، دوره بر حسب روز و تعداد واحد مسکونی را به عنوان ورودی می گیرد و مبلغ را نمایش می دهد. برای من که خوشبختانه جواب دقیق بود. به نظر من شرکت گاز باید نرم افزار محاسبه گازبها را برای اقالیم مختلف در وبسایت خود قرار دهد تا مشکل بسیاری از افراد حل شود.

در هر صورت شرکت گاز باید پاسخگوی نحوه محاسبه باشد. (426480)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۶:۴۸:۲۴
من فقط از مسئولین میخواهم به این پرسش پاسخ دهند که چگونه همین گازی که اینقدر برای ملت گران تمام میشود متر مکعبی 10 تومان به خارجیها فروخته میشود!؟ (426491)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۸:۳۸:۴۷
برای ساختمان 3 واحده ما مبلغ 370000 تومان پول گاز آمد تا جایی که من متوجه شدم ساختمانهای قدیمی که از مشعل گاز شوفاژ قدیمی استفاده میکنند (که اکسیژن کم و گاز زیاد مصرف میکنه) مثل مال ما یا خیلی از خانه های تهران اصفهان و شهرهایی که آپارتمانهای با شوفاژ خونه قدیمی دارند دچار این مشکل شدن قیمت مشعل های جدید که کم مصرف تره حدود 500هزار تومان در میاد (426509)
 
هومان ابدي
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۹:۰۷:۵۱
در اينكه مشتركين پر مصرف بايد قيمت بيشتري بپردازند هيچكس شكي ندارد اما :
1 - آيا استاندارد مصرف براي خانوارهاي شهري مشخص كرده ايم؟يعني آيا مشخص است يك خانواده 5 نفره در دوره مصرف مشخص زمستان چه ميزان گاز براي گرم كردن خانه ؛ پخت و پز ؛ شست و شو استفاده مي كند؟ و آيا ميزان مجاز 200 متر مكعب ! ميزاني قابل قبول براي زندگي شهري هست؟
در اينكه روستائيان با استانداردهاي متفاوتي نسبت به شهر نشينان زندگي ميكنند ؛ شكي نيست ، اما آيا به نحوه متفاوتي هم ماليات پرداخت نميكنند؟
آيا عدالت يعني توزيع مساوي درآمد بين افراد با ظرفيتهاي متفاوت ؟ وآيا در اينصورت كسانيكه كاري انجام نميدهند سود بيشتري نميبرند؟ و آيا اين نحوه برخورد با مردم نشانگر اين نيست كه بهتر است آنها كه شهر نشين هستند به روستا ها بروند و بطور مثال همه با الاغ سر كار بروند و ماهي يكبار به حمام؟
همه اينها سوالاتي است كه دانستنش و تفكر به آن موجب بروز نارضايتي از برخوردهاي كاملا هوشيارانه و غير عادلانه حكومت با مردم ميشود؛ اما تنها سوالي كه باقي ميماند اين است كه چرا مردم بايستي قيمتي بسيار بيش از قيمت گاز صادراتي بپردازند؟ آيا دوران گردنه گيري باز گشته است؟ سوء استفاده از شفاف نبودن موجب رانتهاي مسخره دولتي نسبت به شهروندان شده است (426516)
 
کارمند
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۹:۰۸:۰۱
با سلام
جناب آقای توکلی بنده یک کارمند دولت با 15 سال سابقع و با مدرک لیسانس وبا حقوق 450000 تومان
می باشم.در یک مجتمع 25 واحدی زندگی میکنم که متراژ واحد من 70 متر می باشد.قبض گاز اینجانب 106000 تومان آمده است.شما که استاد همه ما ودر ضمن یکی از مسئولان این مملکتین بگین من با این حقوق واین تورم وافزایش حقوق وقیمت های نجومی برای قبوض چیکار کنم ؟ (426517)
 
ا.گ
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۹:۳۱:۴۹
واقعا هدف کلان و تصمیمات درست اتخاذ شده ولی باید نحوه محاسبات در شرکت گاز (در رایانه )درست اعمال گردد. (426529)
 
اميد
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۹:۴۳:۳۲
قيمت حامل هاي انر ژي بر اساس متراژ اپارنمان هاي تهران نوشته شده بهتر بود دولت براي شهرستان هايي كه كم جمعيت هستند و خانه ها نيز بزرگترند حد فاصل محاسباتي بيشتري قايي مي شد مثلا از 0 الي 75 براي تهران و... اما در شهرستان ها مورد اشاره كه كم هم نيسنتد 0 تا 300 در نظر گرفته ميشد كه چند فايده داشت .
1- ما 5 الي 6 كلانشهر داريم كه بهترين امكانات در اين كلان شهر ها جمع شده .همه امكاناتي دارند .بيشترين قسمت بودجه را ميبلعند اين نحوه هدفمند كردن براي اين شهر ها خوب است.
2- شهر هاي ديگر كه كمتر توسعه يافته اند و هميشه در سايه مورد اول قرار داشته اند .و واقعا عدالت در هيچ موردي در زمينه رفاه اجتمايشان رعايت نمي شده مي توان محاسبات را بر اساس 0 تا 300 يا ... قرار داد .
3- در صورت انجام دو مورد فوق نه تنها عدالت اجرا شده كه دولت اجبار ندارد كارمندانش را به شهر هاي كوچكتر منتقل كند چون با سهل تر شدن زندگي در شهر هاي كوچكتر مردم خود به خود براي رفاه بيشتر و پرداخت كمتر به ان شهر ها مهاجرت خواهند كرد. (426535)
 
hamid
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۰۹:۴۳:۴۵
نگارنده و دوستان عزیزی که می فرمایید کنتور گاز سوا کنید همه چیز درست می شود لطفا توجه کنید که بسیاری از خانه ها که از سیستم شوفاژ استفاده می کنند که نمی توانند لوله کشی جداگانه داشته باشند. لوله کشی جداگانه برای خانه های که بخاری یا سیستم پکیج دارند قابل استفاده است. (426536)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۰:۰۱:۰۲
از نویسنده مقاله یا مطلعین دیگر سوال دارم که گاز صادراتی مانند ترکیه متر مکعبی چند است تا عیار بهتر مشخص شود (426543)
 
سجاد
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۰:۱۳:۰۳
اساساطرح هدفمند کردن یا به عبارت بهتر آزادسازی طرح خوبی است اما باید چند مورد مشخص گردد .اینکه گفته می شود قیمت های آب برق قیمت تمام شده است یا مصوب .اساس قیمت تمام شده در یک اقتصاد دولتی نا کارآمد قیمت تمام شده بسیار بالاست سوال اینجاست آیا بابت نا کارآمدی وپرداخت هزینه های دولتی بودن اقتصاد را باید مردم پرداخت کنن ؟ سوال بعد در خصوص قیمت فراورده سوختی مشتقات نفتی چرا باید بر اساس فوب خلیج فارس محاسبه گردد . چرا روال مشخصی برا تعین قیمتها مشخص نیست . گرچه مسئولین در پاسخ کلی گوئی می کنند ولی باید برای خریداران این کالاها یعنی عموم مردم باید روشن باشد که کالای مورد نظر به قیمت واقعی می باشد . در آخر دولت باید در واگذاری بخشهای تولید برق وپالایشکاهها به بخش خصوصی تسریع کنه وفضای رقابتی هم برای اینها ایجاد باشه . بازی باز معادله برد برد باید داشته باشه و بازنده وبرنده در بازار نباید وجود داشته باشه (426552)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۱:۳۴:۲۸
قبض های برق و گاز ما هم زیاد شده اما با توجه به مبلغ واریزی یارانه ها باز هم مقدار خوب و معقولی است و با پرداخت هزینه قبوض برای ما که یک خانواده سه نفره هستیم از پول یارانه ها، اضافه هم آمده است. خانم من که مسئول مدیریت پول قبوض و یارانه هاست که خیلی راضیه چون قرار شده هر مقدار از این پول اضافه آمد به صلاحدید ایشون خرج بشه
دوستانی که خیلی شاکی هستند بدانند که عده زیادی هم راضی هستند، حالا مشکل قبوض دوستان کجاست رو باید خودشون پیدا کنند. (426604)
 
رهگذر
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۳:۱۴:۰۶
با احترام
فکر نمی کنم همه جا بدون تقسیم برتعداد واحدها قیمت محاسبه شده باشد. به عنوان مثال در ساختمان ما که اول قیمت کل به تعداد واحد ها تقسیم شده بود بعد قیمت کل محاسبه شده بود چرا که ما خودمان بر همین اساس حساب کردیم و قیمت یکسان در آمد.
با تشکر (426629)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۶:۲۹:۲۶
اشتباه محاسباتی در قبوض گاز هست

مقدار مصرف ماهیانه یک واحد با مقدار مصرف کل نمی خ.اند و بیشتر است قبوض خود را خوب بررسی کنید ! (426640)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۷:۳۶:۰۳
برای مجتمع مسکونی 16 واحدی ما مبلغ 18000000 ریال بابت گاز مصرفی ومبلغ 7000000 ریال با بت اب مصرفی قبض ارسال شده جمعا\" 25000000 ریال
تمام ساکنین باز نشسته وخانواده دونفر وتک نفر میباشند
خیلی دلم میخواهد نحوه محاسبه اقایان را بدانم وهمینطور در مورد مدیریت یارانه دریافتی را که چگونه از مبلغ دریافتی این دو قبض پرداخت شود وقبض برق وبنزین مصرفی وافزایش قیمتهای دیگر مانند تخم مرغ گرفته الی ماشاله
ایا این اقدامات که انجام داددید واقعا\" کارشناسی شده بوده است؟
منهم همه شما وکارشناسان شمارا به خداوند واگذار میکنم واگر انچه که تا کنون در مورد روز جزا وستاندن حق مظلوم گفته شده درست باشد وعده دیدار را به انروز موکول مینمایم. (426702)
 
mehrdad hadi
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۰:۰۷:۳۵
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم , مرحمت فرموده ما را مس کنید
اقتصاد یک کشور را می شود با نگه داشتن چماق و زور بر سر تولید گردانند.
خداوند با این تفکرات به ما و بیت المال رحم کند. (426759)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۱:۳۵:۱۸
اتفاقا اول میزان مصرف به تعداد خانوارها تقسیم شده سپس پول اون حساب شده، ما که تو یه مجتمع هستیم و یک کنتور داره، درست حساب شده. (426794)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۱:۳۷:۰۸
این قانون خیلی عالی بود و خوب هم اجرا شد، اصلا\" انتظارشو نداشتم. خیلی به نفع ما شد،از اول ما رو تروسوندید (426795)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۱:۵۹:۱۲
ما یک خانواده سه نفری هستیم که در یک اپارتمان 16 واحدی زندگی می کنیم.پول گاز کل مجتمع 2ملیون امده و سهم هر واحد130هزارتومان.یارانه ماهانه خانواده ما125 هزارتومان است.حال ما مانده ایم چه مقداراز این پول را پس انداز کنیم.؟تو را به خدا فکری برای امثال ما بکنید. (426804)
 
سلام
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۲:۱۴:۱۰
دو واحد هستیم 4000000ریال!!!!!!! (426813)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۲:۱۶:۴۹
مبلغ قبض گاز ما برای 47 روز اومده 25000 تومان (می شه ماهی 17000 تومان).
خانواده ما 5 نفری است و ماهی 220000 تومان یارانه می گیریم.
با این حساب حدود 7 درصد از پول یارانه رو دادیم برا گاز. (426816)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۳:۱۹:۵۱
بهترین راه عدم پرداخت قبوض است (426846)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۰:۱۸:۳۷
فکر کنم یواش یواش باید به فکر جمع آوری هیزم باشیم!
هلاک این عدالت محوری دولتم! (426876)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۱:۰۹:۱۵
خودتان به احمدی نژآد 24 میلیون رای دادید. چیزی که عوض داره گله نداره (426902)
 
حسین زاده
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۹:۰۱:۳۷
با سلام وعده و وعیدهای وزیر محترم نفت و دولت عملی نشد . اینجانب یکی از مشترکین گاز در شهر مقدس مشهد هستم . در یک مجتمع هفت واحدی که دو باب مغازه تجاری هم عضو این مجتمع هستند . قبوض گاز توزیع شده جهت شش واحد از هفت واحد مبلغ 250000 ریال میباشد در صورتی که واحد هفتمی که زیربنا و وسایل گرمایشی آن هم مشابه دیگر واحدهاست و فقط دو باب مغازه که هر کدام یک شعله بجاری استفاده می نمایند قبض گاز به مبلغ 1500000 ریال صادر شده است . مغازه های مذکور هم از خیابان دیگر ممر دارند که فاقد شبکه توزیع گاز میباشد و بناچار باید از منازل گاز دریافت نمایند . تفاوت را مقایسه بفرمایید بخاطر دو شعله بخاری اضافی مغازه ها برای واحد هفتم مبلغ 1250000 ریال اضافی قبض صادره شده است این کجای عدالت است . (426998)
 
پورفسور
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۹:۱۳:۵۳
من خودم توي شركت گاز كار ميكنم وكارم هم صدورقبوض گازه...اون قبض پولش ميشه85000تومان نه 320000تومان ايراداين قبض اينه كه تعدادواحددرقبض يك درج شده كه قابل اصلاح هست اهاي مردم به تعدادواحد توي قبض توجه كنيد. (427003)
 
وحید حیدری
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۲۰:۰۱:۴۸
جناب پورفسور خوبه که شمایی که در شرکت گاز کار می کنید لااقل عدد و رقم را زیر سوال نمی برید و مشکل را درک می کنید

این مشتری از اوایل مهرماه جهت تفکیک و یا درج تعداد واحد به ادره شما مراجعه کرده اما موفق به هیچ کدام از این دو کار نشده (427301)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۰:۰۰:۵۱
همه کسانی که معترض قبض گاز \" خصوصا محمد شرکت\"1600000 ریالی \"منت به اینکه یارانه انرا گرفتی مبلغ انرا هم بنویس. ... (426355)
 
الف
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۰:۰۱:۳۵
تو دنيا اول كارشناسي ميكنن بعد كارو انجام ميدن تو ايران ما اول كارو انجام ميدن بعد براي درست كردنش شروع ميكنن به كارشناسي ! اخه با كدوم كار كارشناسي دولت به قيمت گاز مصرفي چه در توليد وچه در مصرف خانگي رسيده كه يك دفعه قيمت گاز رو متوسط از 18 به 70تومان رسونده؟ (427028)
 
داود امیری
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۳:۰۱:۱۳
با سلام به نظر من دولت در باره قیمت پله کانی گاز تجدید نظر نمایدوتا تفکیک کامل کنتور های گاز صبر نملید و بعدا تعرفه های جدید را اعمال نماید قیمت گاز ما نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ برابر شده (427121)
 
ناصر
۱۳۹۳-۰۹-۱۴ ۱۵:۵۷:۵۶
من که یک نفر هستم ودراپارتمان زندگی میکنم واکثر مواقع شیر گازم
بسته است باید بیشترین هزینه رابدهم این امر باعث میشو دمصرف بالا برود
وامثال من دیگررعایت مصرف گاز رانکنند چون چه گازرا کم مصرق کنم چه نکنم
باید هزینه مصرف همسایه دیگربدهم این دورازاعدالتی هست که مسئولین
ازآن صبحت میکنند حق این است اقلا کل مصرف را تقسیم برتعدادآپارتمانها بکنند بعد پله ای محاسبه کنند
ماکه درویلا زندگی نمی کنیم دریک سوراخ موش زندگی کنیم اما قبض خانه
ویلائی رابدهیم عجب عدالتی (یاعلی کجائی عدالت را ببینی) (2529391) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۶-۲۸ ۱۶:۱۶:۳۴
من به مدت 2 ماه ر خانه تنها بودم و فقط 1 شمعک آب گرم کن و 1 شمعک سماور و 2 روزی یک بار به مدت 20 دقیقه گاز روشن بود و برای من قبض 60 هزار تومنی گاز آوردن
مگه من به ترکیه لوله کشی کردم دارم گاز میفروشم که 60 هزار تومن ؟!
خدا خودش جوابشونو بده ... (3198409) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.