نظر منتشر شده
۲۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 253210
افزایش جرائم رانندگی در انتظار تصویب دولت
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۳
معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای افزایش جرائم رانندگی در صورت تصویب هیات دولت خبر داد.

کشاورزیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌ مطلب تصریح کرد: طبق قانون جرائم رانندگی باید براساس میزان تورم موجود در جامعه قدرت بازدارندگی خود را حفظ کند. با توجه به بالا بودن این شاخص در سال‌های گذشته نیاز به افزایش این جرائم وجود دارد.

وی با بیان این‌که طبق قانون هر سه سال یکبار می‌توان جرائم رانندگی را تغییر داد اظهار کرد: این جرائم در چهار سال گذشته ثابت مانده است و از این رو امکان قانونی افزایش آن وجود دارد البته این مساله نیاز به تصویب هیات دولت دارد که هنوز دراین رابطه هیچ تصمیم خاصی نگرفته‌ است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به فشار بالای اقتصادی چند سال گذشته به روی مردم دولت چندان قصدی برای بالا بردن این فشارها نداشته و شاید حفظ کردن سطح جرائم رانندگی در سال‌های گذشته نیز به همین منظور بوده اما با توجه به این که اصل اساسی جرائم رانندگی مبنی بر قدرت بازدارندگی آن‌ها به نظر می رسد افزایش آن ها به این قدرت کمک می کند.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: ما این مساله را در سازمان راهداری کشور بررسی می کنیم و طرح آن نیز در هیات دولت مورد بررسی و نظردهی قرار خواهد گرفت تا در صورت موافقت این جرائم افزایش پیدا کند.
 
بیگی
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۲۲:۱۴:۳۹
باید خیلی زیاد تر شود امــــــــــــــــا :
باید علایم و تابلو ها بطور منطقی نصب شوند.در حال حاضر مثل این است که یک کامیون تابلو را به کارگران بدهید تا آنها را تو خیابان بکارد .تابلویی که نظارت نمیشود یا در محلی لزومی بر بودنش نیست بی قانونی می آورد.در حال حاضر بسیاری تابلو ها فقط بعد از حادثه مستند قرار میگیرند.همین خط کشی ها را اگر سامان دهید و توانایی نظارت داشته باشید کاهش ترافیک - آرامش اعصاب - و عمر طولانی خط کشی - کاهش سوخت و سوانح را در بر خواهد داشت اما....آیا اراده ای در کار نیست؟امکانات به جا استفاده نمیشود؟ یا آشفتگی منافعی دارد؟ (2555903) (alef-13)
 
آرش
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۰:۳۶:۰۶
اگر واقعا این قوانین برای همه یکسان عمل شود شود خوب است .

یک نگاهی به خیابان دیدار شمالی در ابتدای خیابان آفریقا بیاندازید . پارک دوبل با اجازه پارکبان !!! پارکبانهایی که زیر نظر بازنشستگان نیروهایی کار می کنند که می توانند تقاضای عدم اعمال جریمه برای مشتریانشان کنند .

آیا فقط ما که هیچ کس رو نداریم باید جریمه بشیم ؟ (2556403) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۲۲:۳۵:۰۶
جرایم رو چرا میخواهید افزایش دهید؟ جرایم قاعدتا باید کم بشود و مبلغ جریمه باید بالا برود (2555926) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۰۷:۴۷:۵۴
جرایم بهانه است عزیز کسر بودجه ، باید می نوشتند : به علت کسر بودجه جریمه ها افزایش پیدا می کند (2556191) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۲۲:۵۱:۵۶
بله, تنها چیزی که باید زیاد بشه همین جریمس, کاش تولید کننده های خودروهای بی کیفیت هم جریمه میشدن (2555939) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۲۳:۰۱:۳۷
هر چقدر هم گران کنید فایده ندارد برای اینکه قوانین و مقررات رانندگی بر اساس حرفه ای و علمی نیست و بازدارنده نیست و هر ماموری به دلخواه خود قانون را تفسیر میکند.تابلوها و چراغها در خیلی از مکان ها بر اساس اصول نیست,در مواقع پیک ترافیکی و گره های ترافیکی ماموران مربوطه حضور ندارند,در بسیاری از خیابانها و معابر ورود ممنوع های برعکس گذاشته اند که باعث قفل خیابانهای اصلی میشود و خیلی از اشکالات دیگر که میطلبد تا فرماندهان ارشد به علم روز ترافیک و حمل و نقل اگاهی کامل داشته باشند. (2555958) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۲۳:۱۵:۴۱
به عنوان فردی که هفته ای یک مسافرت طولانی دارم یک نمونه از اشتباهات و اذیت مردم را ذکر میکنم:در مسیری که هر هفته میروم و تقریبا تمامی مسیر و گلوگاه ها و تابلوهای مسیر را میشناسم و مسیر ازادراه میباشد,چندین بار تابلوهای کوچک جاده های معمولی را در کنار ازادراه نصب میکنند و در یک برهه 1 تا 2 ماهه عده کثیری را جریمه میکنند و بعد این تابلوها را جمع میکنند.اولا در ازادراهها تابلوها باید بزرگ باشد ونه تابلوهای خیابانی.دوما اگر هم تابلو میگذارید چرا بعد از مدتی جمع میکند؟ایا این فقط بخاطر صدور قبوض جریمه نیست؟اگر بخواهید تمام ایتها را با مستندات و محل مربوطه ذکر میکنم. (2555984) (alef-13)
 
mahdi
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۲۳:۲۷:۳۲
فقط هدف آنها کسب درآمد است. اگر به فکر مردم هم بودید ماشین واقعی تولید می کردید. بنزین و جریمه به نرخ دلار آزاد و جهانی اما به خودرو که میرسه فقط داخلی (2556001) (alef-13)
 
مهدی عسلو
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۲۳:۴۳:۲۰
جرایم زیاد کنید ولی پراید بدین مردم به 23 میلیون تومان! اجازه واردات آزاد بدید، جاده ها رو طبق قانون اصلاح کنید بعد.... مردم عادت دارند،فشاراقتصادی و جرایم برایمان عادی است.... طبق قانون میلیاردی دزدی بفرمایند (2556028) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۰۷:۵۴:۰۵
شما طرحی بگذارید ایمنی جاده ها را بالا ببرید ، داخل جاده می روی دست اندازهای آن چنانی ، چاله های آن چنانی ، عدم خط کشی جاده در خیلی از جاها
، نصب اشتباه تابلوها در خیلی از جاها ، نداشتن روشنایی کافی در اکثر جاده ها وووو خواهشا به اینجور موارد هم رسیدگی و نطارت کنید .
شما فقط می گویید جرایم را ببریم بالا ، خوب کیفیت جاده ها را هم ببرید بالا ، با این حال فیش نقدی خیلی از مامورین محترم نیروی انتظامی را دارید می برید بالا. (2556198) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۰۸:۵۲:۰۴
سلام، باید مسئولین مربوطه کوشش نمآیند تابافرهنگ سازی امر راهنایی ورانندگی را بهبود بخشند. زیرا جریمه مشکلی را حل نخواهد کرد مگر موضوع درآمدزایی مد نظر باشد که آن بحث دیگری است. (2556255) (alef-13)
 
حسین قارداش2415
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۰:۰۲:۰۴
این افزایش اگر 17 در صد باشد صادقانه است که با میزان افزایش حقوق همخوانی داردو در غیر این صورت خیانت و دروغگویی است. (2556354) (alef-13)
 
کاوه
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۱:۱۵:۴۰
یه بابایی یه روزی گفت که مبلغ جریمه باید بازدارنده باشد و این حرف درستی است اما حرف های درست دیگری هم وجود دارد که نیروی انتظامی به آنها توجهی نمی کند و یا اینگونه استدلال می کند که تامین آن شرایط، به نیروی انتظامی بر نمی گردد و جزو وظایفش نیست از جمله اینکه آیا در تهران پارکینگ به تعداد کافی برای این تعداد ماشینی که تردد می کند آیا وجود دارد؟ مسئله مهم دیگر عدم نظارت است. حتما همه دیده ایم که جلوی مغازه ها در سطح شهر موانعی می گذارند که ماشین متفرقه آنجا پارک نکند، چرا؟ چونکه مغازه، تعویض روغنی است و یا لوازم تزیینی اتومبیل نصب می کند و صاحب مغازه بخشی از سطح خیابان را برای توقف و پارک مشتریانش اختصاص می دهد و مال خود می کند.!!! مشکل دیگر آن قسمتی از کناره های خیابان است که برای مقاصد لجستیک ( تخلیه بار و نظایر این) اختصاص دارد. در همه ممالک پیشرفته دنیا مانند آمریکا این مشکل را به سادگی حل کرده اند به این ترتیب که جدولکنار خیابان را در سه رنگ، نقاشی می کنند. رنگ قرمز محدوده پارک یا توقف ممنوع است. رنگ نارنجی محلی است که برای اهداف لجستیک استفاده می شود اما توقف در این کناره ها به شرط عدم ترک خودرو ، مجاز است اما به محض پیدا شذن سر و کله کامیون تخلیه بار و یا توزیع کننده، خودروی متوقف شده بایستی جا را خالی کند. نهایتا جداول سبز، محل عمومی پارک خ.درو است و اتومبیل با شارژ کردن پارکومتر می تواند در چنین محل هایی پارک کند. حتما همه دیده اید که ماشین پخش برای تحویل آرد به نانوایی آمده و محلی برای پارک ندارد و لاجرم دوبله می ایستد و باعث راه بندان می شود اما آن راننده بیچاره، چاره دیگری ندارد. بنا بر این ملاحظه می کنید که دنیای متمدن بسیاری از این مشکلات را حل کرده. - چرا باید یک مغازه تعویض روغن یا تعمیرگاه 5 یا 10 جای پارک را برای مراجعه کنندگانش اشغال کند؟ تعمیرگاه باید پارکینگ خودش را در محل کسبش داشته باشد. شهرداری و نیروی انتظامی مشترکا و از محل اخذ جرایم رانندگی، هر دویست متر یک پارکینگ طبقاتی احداث کنند. حالا هی مبلغ جریمه را بالا ببرید- مشکل حل نمی شود فقط دستتان می رود داخل جیب مردم فلک زده درمانده. مملکت جزیره ای و بصورت قطعات مستقل از هم عمل می کندو اداره گاز با آداره برق و اداره آب با شهرداری و همه اینها با نیروی انتظامی و خلاصه همه با هم درگیرند و دیگری را مقصر معرفی می کنند و بدین ترتیب است که هیچ مشکلی در این مملکت حل نمی شود چرا که اداره امور مملکت، مرکزیت ندارد. مثلا دولت چگونه به نیروی انتظامی متصل می شود و نیروی انتظامی چگونه با شهرداری؟!!! (2556470) (alef-13)
 
سلام
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۱:۲۴:۲۲
سلام قبل از نطق و سخن ایران وارتان که از منطق هم همیشه به دور است کمی فکر کنید برای جرایم رانندگی در بودجه ردیف بودجه تعریف میشود یعنی چه؟
یعنی باید فلان مبلغ حتما از این راه در بیاید. یعنی زور تو اون جایی مردم (2556479) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۱:۳۲:۵۰
همه دست اندر کارا واقعا از همگی شما (از دم) مچکریم ...تمام ملت ایران ، یعنی اکثرا از شما مچکرند .... ما وظیفمونه باید مچکر باشیم .... تا قلبم نگرفته بازم مچکریم.. (2556496) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۱:۴۸:۴۷
برخی از جرایم به ناحق صورت میگیرد مثلا بدون اصلاحی هندسی معابر وقتی در سر چهارراه چراغ سبز است و تردد خودروها صورت میگیرد به ناگاه چراغ قرمز می شود و در اثر عدم مدیریت ترافیک و عدم راهنمائی بموقع توسط پلیس راهور، گره ترافیکی در وسط چهارراه ایجاد میشود که نهایتا منجر به جریمه شدن خودروهایی که در دام ترافیک ناگهانی وسط چهارراه افتاده اند، می شود و این بی عدالتی است. (2556519) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۲:۲۲:۴۲
طبق قانون جرائم رانندگی باید براساس میزان تورم موجود در جامعه قدرت بازدارندگی خود را حفظ کند.

اونوقت حقوق کارمند جماعت نباید به اندازه تورم افزایش پیدا کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2556565) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۲:۵۲:۱۷
آره حتماً باید افزایش پیدا کنه!!!!!! چون نظارتی که به نوشتن نیست هر کاری هم افسران بخواهند بکنند انجام می‌دهند و هیچ مقامی پاسخگو نیست نعوذبه‌الله همه هم خدا هستند و هیچ اشتباهی (چه عمدی چه سهوی) انجام نمی‌دهند فق می‌نویسند که آخر ماه سقف حقوقشان بره بالاتر عیب نداره خدایی هم هست (2556606) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۵:۱۴:۰۷
حقوق کارمند و کارگر را نیز همینطور ی با شیب ملایم را مرتباافزایش دهید (2556933) (alef-13)
 
sadra
۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۰۹:۱۲:۳۶
این همه فشار و استرس به راننده ها در حین رانندگی برای چیه در حالی که ما پلیس های غیر استاندارد،خودروهای غیر استاندارد ،جاده های غیر استاندارد و راه و خدمات راهداری غیر استاندارد داریم ضمن اینکه خدمات امداد و نجات ما هم غیر استاندارد است همه مسئولین دولتی بدنبال فقط افزایش محدودیت و ایجاد ذفتار استاندارد رانندگان هستنددر حالی که هیچ حرکت منسجم و ارزنده مشهودی طی سالیان گذشته در خصوص سایر مولفه های کنترل ریسک دیده نشده است افزایش مبالغ جریمه تنها باعث ایجاد استرس در راننده و موجبات تشدید فساد در نظامات پلیسی و قضایی کشور می شود. پیشنهاد مشخص بنده اینه که حداقل بمدت 2 سال اقدامات زیر انجام بشه بعد مبالغ رو افزایش بدن
الف - کاهش فاصله ارتکاب به تخلف رانندگی و کشف تخلف توسط سازمان نظارتی:بسیاری از تخلفات کشف نشده و یا نادیده گرفته می شوند
ب - کاهش فاصله کشف و اطلاع از تخلف و اعمال جرایم اجتماعی و قانونی،نقدی کردن جریمه مالی و پیامک فوری
د - فعالیت تبلیغی گسترده و بکارگیری توان مردمی
و.... (2557814) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۱۷:۳۰:۱۱
بشرطکه فقط پيکان و پرايد و رنو که در دسترس پليس هستند جريمه نشوند و ماشينهاي گرانقيمت که تند رد ميشوند را فقط بايک زير چشمي بدرقه کنيد و در دل بگوئيد , خوب اينکه رفت , ولش کن (2558571) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.