نظر منتشر شده
۳۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 215212
تعرفه واردات خودرو نهایی شد+ جدول
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۵
شورای رقابت در آخرین جلسه خود برای تنظیم و بهبود بازار رقابت مربوط به صنعت خودروی کشور به نحوی که موجب افزایش کیفیت و تعدیل قیمت‌ها شود، تصمیم‌گیری کرد.

به گزارش مهر، یکصد و هشتادمین جلسه شورای رقابت در مورد بررسی تعرفه قیمت گذاری خودرو تشکیل و تصمیمات مهم خودرویی اتخاذ شد.

شورای رقابت در جهت تنظیم و بهبود بازار رقابت مربوط به صنعت خودروی کشور به نحوی که موجب افزایش کیفیت و تعدیل قیمتها شود، تصویب نمود که تعدیل نرخ تعرفه خودروهای وارداتی را به شرح زیر به هیأت محترم وزیران به همراه گزارش توجیهی پیشنهاد دهد:

-خودروهای وارداتی تا ۱۵۰۰ سی سی ظرفیت موتور ۳۰ درصد
-خودروهای وارداتی بیش از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی ظرفیت موتور ۳۵ درصد
-خودروهای وارداتی بیش از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی ظرفیت موتور ۴۰ درصد
-خودروهای وارداتی بیش از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی سی ظرفیت موتور ۷۰ درصد
-خودروهای وارداتی بیش از ۳۰۰۰ سی سی ظرفیت موتور ۱۰۰ درصد

(در صورت وضع عوارضی علاوه بر تعرفه گمرکی، عوارض مزبور از نرخ های فوق کسر خواهد گردید.)
- حذف موانع غیرتعرفه ای
- در انحصار نبودن واردات
- تعرفه واردات قطعات خودرو تغییر نمی کند.
- كاهش پلكانى تعرفه ها.
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۱:۲۴:۱۹
آزموده را آزمودن خطاست، تا وقتی که انحصار باشد هیچ صنعتی رشد نمی کند، صنعت خودرو سازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. (1966724) (alef-10)
 
حسین حیات داودی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۲۳:۰۱:۱۸
انحصار تولید خودرو یعنی کاهش کیفیت و افزایش عوارض به منزله هدایت تقاضای بیشتر برای انحصارگران داخلی است.انحصار گرانی که به هنگام کاهش قیمت فولاد وفراورده های آن در سطح داخلی وبین المللی ، قیمتها را کاهش ندادند وخودرا درخصوص افت کیفی محصولات انحصاری خود پاسخگو نمی دانند ونظارت اصولی بر این صنعت انحصاری نیز از جنس همین انحصار وناکارآمداست.نتیجه اینکه ابه غیر از شعار ، هیچ امیدی به خودروی داخلی نیست وچشمهای مصرف کنندگان واقعی، صرفنظرازقدرت خرید ایشان ،همواره بسوی خودروهای وارداتی است. (2084367) (alef-11)
 
ايواني
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۲:۰۸:۲۳
برادران شورا با اين تعرفه هاي كلان چگونه انتضار داريد كيفييت خودرو افزايش يابد .تا انحصار از بين نرود .اب خوش از گلوي مردم بايين نميرود و هر روز جانشان را در اين به اصطلاح خودرو ها از دست ميدهند (1966776) (alef-10)
 
رحمت الله کافی راوندی
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۲:۱۴:۳۰
سلام
بابا وجدانا بذارید ما هم یه ماشین خارجی سوار بشیم
چرا فقط بولدارها باید ماشین خارجی سوار بشن؟؟؟؟؟!!!!!!! (1966788) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۲:۱۵:۰۵
آقا گمرک رو بردارین ملت ماشین درست درمون سوار شن من نخام 40 50 بدم ال90 سوار شم کیو باید ببینم. پاتونو از خرخره ملت بردارین دیگه اه (1966790) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۲:۲۴:۵۷
کاش از نمایندگی های شرکت های خارجی بازرسی دقیقی صورت بگیرد که خودروها را با قیمت مناسب و سود متعارف به مردم بفروشند. وگرنه یک سوناتا با قیمت حدود 23000 دلار چرا باید 140 میلیون تومان بشود؟ تازه اینا چون نمایندگی دارند مطمئنا کمتر از قیمت رسمی برای خودرو پول میدهند!
23000 1.4 2500=80500000 تومان
20% هم بگیم سود میشه:
97 میلیون! خوب پس چرا باید نمایندگی اینا را با 70% سود بفروشه!
کاش کسی باشه نظارت کنه! (1966802) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۷:۲۷:۲۶
جانا سخن از زبان ما میگویی
مهم تر از همه نظارت هست بر قیمتها
متاسفانه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده که اصلا وجود خارجی نداره
و دستگاه هایی نظارتی هم بلدن برن بقالی و بزازی را پلمب کنن!! (2048992) (alef-11)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۲:۵۴:۱۳
کمی منصفانه تر از مصوبه ناامید کننده ای بود که در دولت آقای روحانی مصوب شده بود و حتی از تعرفه های امسال هم بالاتر بود .
به شرطی که لابی های قدرتمند و بی انصاف خودروسازان باز در آن کارشکنی نکنند. (1966846) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۳:۱۳:۰۱
اگه تعرفه‌ها پلکانی کاهش یابد خیلیخوبه (1966897) (alef-10)
 
محمد صادق
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۳:۱۷:۲۱
سلام
این دیدگاه که ما برای توسعه و پیشرفت باید هرچیزی راتولید کنیم اشتباه است .
(خودرو ازاین جمله است ) .به نظر من تعرفه خودرو باید صفر باشه ولی قیمت بنزین
باتوجه به قیمت خودرو برای اتوموبیل های مختلف تعیین گردد تا هم منابع کشور در تولید کالائی که در آن مزیت نسبی نداریم تلف نشود وهم ورود خودرو با حجم موتور پائین تشویق گردد و هم عدالت اجتماعیرعایت گردد .
یعنی کسی که پول داره بتونه ماشین رو به قیمت کارخانه سازنده بخره و همانطور که ماشین و وسایل زندگیش گرونتره بنزین گرونتر هم مصرف کنه . (1966911) (alef-10)
 
رهگذر
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۳:۲۰:۱۲
امیدوارم اجرا بشه...
یک سوال:
چرا پولی که مردم باید بدهند خیلی بیشتر از هزینه تمام شده میشود(حدود 70%)
مگه چند درصد سود باید به شرکتها برسه؟؟؟ (1966920) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۳:۳۲:۰۵
احسنت !
باید طی یک برنامه 3 تا 5 ساله این ارقام را به زیر 10 درصد برسانند تا این خودروسازان --که چه عرض کنم قطعه سرهم کن های -- ما حساب کار دستشان بیاید ! (1966950) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۳:۴۶:۲۵
ایشالله قیمت خرید این خودرو ها تو حد توان مردم باشه .
بلکه این کارخانه های خودرو ساز ایرانی خودرو هاشون تو دستشون بمونه و عبرت بگیرن
که پراید 6 تومنی رو 15 میلیون نکن... (1966995) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۳:۵۲:۰۶
اکه خودرو سازها ی داخلی گذاشتن!!!! (1967025) (alef-10)
 
hamid
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۴:۰۴:۰۴
با احترام به شورای محترم رقابت
به نظر می رسد انجام این امر نظر به فشارهای موجود در صنعت خودرو در اولین کارشکنی شرکتهای خودروساز و استفاده از خلاهای قانونی موجود وتو می گردد و البته که والله مع الصابرین ما هم امیدواریم که دولت محترم در جهت حفظ جان و مال مردم در بحث حق انتخاب خوردو استاندارد و روز جهان با صرف هزینه معقول برای هر ایرانی موفق گردد و ایرانیان مجبور به استفاده خودرو بی کیفیت و discontinue حال حاضر صنعت ورشکسته خودرو ایران نباشند.چه اینکه هر کشوری در اموری توانمند است و ایران عزیز نیز بایستی در جهت رشد استعدادهای واقعی خود گام بردارد و شهروندانش را از این قبیل امکانات حیاتی زندگی محروم نسازد. تغییر کاربری برخی خطوط تولید خودرو و اشتغال نیروهای کار در صنایع دیگر و یا صنایع پشتیبان با توجه به حجم بالای اندوخته های خدادادی این مملکت و نیز تجاریسازی طرحهای تحقیقاتی و همچنین بهره برداری از پولهای اختلاس شده بازگشتی به بیت المال که صد البته فاقد برنامه ریزی قبلی برای محل مصرف می باشددر امر صنعت و راه اندازی و تجهیز خطوط تولید لوازم یدگی باکیفیت و همه وهمه راههای مختلف جهت رفع بهانه های اشتغال در این صنعت و ... می باشد و ای مسوولان این همه جان ما مردم این مملکت در آن خودروهای کودکانه ای چون پرایدهای با طرح چراغهای متنوع ابداعی s,sx,sl,sn,gl,... با مبالغی عجیب به تنگ آمده و هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم!!! ما را دریابید. (1967059) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۴:۰۵:۴۸
بنابراین مردم خودروهای با کیفیت جنرال موتورز آمریکا رو حجم موتور بیشتری دارند را باید با قیمت بیشتری بخرند و بازهم قطعه سازان وابسته به فرانسه براحتی میتونند به استعمارشون از ملت ادامه بدهند. (1967065) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۵:۰۷:۱۹
یعنی قیمت خودرو به واقعیت نزدیک میشه و قیمتهای فعلی شکسته میشوند و جان ما ملت وجه المصالحه نمیشه! (1967292) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۵:۵۴:۱۵
ای ول یک کار خوب انجام شد. امیدوارم که تعرفه واردات خودرو اکه صفر نشه لااقل به اندازه نرم جهانی و مثل اکثر کشورهای دیگه بشه. (1967471) (alef-10)
 
آیدین
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۶:۰۵:۲۸
با سلام یعنی سوناتا و اپتیمای 20000دلاری میشه 28000 دلار یعنی 84میلیون!!! بسی خیال باطل! این شورا ی حرفش به کرسی نشسته که این دومی باشه! نکنه خدای نکرده میخواد باج بگیره از دوستان پشت صحنه!؟؟!!؟!؟ (1967516) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۶:۱۵:۳۴
مگه چند روز پیش مجلس تعرفه واردات رو 5 درصد بالا نبرد. باز امروز شورای رقابت تعرفه رو تغییر میده. اصلا این تعرفه ها قابلیت اجرایی هم داره یا شورای رقابت برای بیکار نبودن تعرفه می نویسه (1967549) (alef-10)
 
پژو سوار!!
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۱۶:۱۷:۳۱
همین روند ادامه یابد. یعنی سال دیگه بشود 20٪ و سال بعد از اون بشه 10٪ و سال آخر هم خلاص.
چی می کن این لگن سازهای داخلی؟!
من پژو صفر 90 خریدم و دوستم دو روز بعد تویوتا یاریس، من با ماشینم 35000 تا راه رفتم و اون بنده خدا 52000 کیلومتر.
تا حالا دینام و پمپ برف پاک کن و رینگ ولاستیک و بالابر سمت شاگرد و تسمه تایم و درب رادیاتور و فن را عوض کردم!!
این بنده خدا فقط دو بار به گواه فاکتورهاش، روغن عوض کرده و آب در مخزن پیشه شور ریخته و حتی باد هم کم نکرده!! زاپاس نوی نو !!
فقط یکبار جک و آچار ماشینش را دزد برده، رفته چینی اش را خریده!!
مصرف من 100 ی ، 10 تاست مال او 5 تا هم کمتر!!
مطمئن باشید تا 100 هزار کیلومتر کارکرد، هردو از نظر قیمت مساوی می شود ضمن اینکه او حرص و جوش کمتری خورده و ما پیر شدیم!!
تازه بعد دو سال دیگه ماشین اون را بهتر از من و سریعتر می خرند!! (1967553) (alef-10)
 
یک شهروند
۱۳۹۲-۱۱-۲۳ ۱۱:۵۲:۵۶
چرا دست از سر مردم برنمیدارید ما نمیخواهیم 40 میلیون بدیم ماشین بی کیفیت ایرانی سوار بشیم اصلا چقدر حقوق میگیریم که بخواهیم با این گرانی سرسام آور همچین پولی هم بابت خرید ماشین بدیم خجالت بکشید (1970603) (alef-6)
 
یک شهروند
۱۳۹۲-۱۱-۲۳ ۱۲:۱۰:۲۵
به این چیزها دل خوش نکنید برای اینکه نگن مجلسیا بیکارن هر از چند گاهی قانونی تصویب میکنن که هیچوقت هم اجرا نمیشه . (1970664) (alef-6)
 
محسن . ک
۱۳۹۲-۱۱-۲۳ ۱۲:۳۵:۰۲
با این تفاسیر بی ام و 320 میشه 90 تومن! یعنی میشه؟ (1970735) (alef-6)
 
مهیا
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۳:۱۹:۳۹
من سال 87 آزرا2008 خریدم با موتورgm به قیمت52 میلیون تومان خداییش فقط بابت تعویض روغن رفتم نمایندگی .الان بخوام بفروشمش راحت 100 میلیون میبرنش.چرا باید یه ماشین تولید داخل رو که تا 20 ماه پیش 19 میلیون بوده بخرم 60 میلیون .مثل 207.آخه انصافه .انصاف اینه که قیمت خودرو با توجه به کیفیت بره بالا.تعرفه واردات خودرو باید پایین تر از این حرفا باشه .حدودا از 15 تا 20 درصد .تعرفه رو بر چه اساس مشخس میکنید ؟قابل بحث و تفکره (2035270) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۵۷:۱۴
انشاله کمتر بشه تعرفه خسته شدند از این ارابه های ایران خودرو و سایبا (2041190) (alef-13)
 
ايران
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۱۶:۵۵:۳۸
هميشه خودمون باعث افت خودمون ميشيم،واااقعاااا لياقت ايراني ها داشتن خودرو هايي امثال پرايد(20 سال پيش كره)،ال نود،سمندو... هست؟؟؟يعني جايگاهمون از عرب هايي كه خدا به زور هدايتشون كرده كمتره؟؟؟ (2238496) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۰۵:۴۹:۳۰
چرا ماشين هاي كره ايي رو مثال ميزنيد بنز c200 قيمتش 35000$ هستش اگه با گمرك 40 در صد هم حساب كني ميشه 150 تومن ولي ما شا ا... تو مملكت ما اين ماشين داره بين 270 تا 290 تومن خريد و فروش ميشه!! اخه ديگه چقدر طمع و زياده خواهي شورشو اينا در آوردن (2239322) (alef-10)
 
سجاد
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۱۲:۲۹:۲۷
اقا ما میخوایم ی ماشین وارد کنیم تو 20میلیون بدون گمرک.کسی کمک کنه چی بگیرم (2433648) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۲۰:۴۶:۳۴
سلام
حجم ۲۰۰۰۰ در کدام گروه عوارضی حساب میشود .
طبقه بندی باید مثلا به روش زیر باشد.
کمتر از ا۱۴۹۹
۱۵۰۰ تا ۱۹۹۹
۲۰۰۰۰ تا۱۴۹۹
وغیره باشد لطفا اصلاح نمایید. (2467562) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۰:۱۵:۵۷
سلام آقا تاوقتی انحصارباشد ماشین یکسال کارکردرو باید دیسک وصفحه اش رو عوض کنی بایدکولرش روتعمیر کنی بایدکلاچش روتعمیرکنی اینا برای من بدبخت اتفاق افتاده که گول خوردم رفتم رانا خریدم. تاکی بایدماشین بی کیفیت سوارشیم اگه میخواین به کره لااقل برسیم باید صنایع خودروسازی رو رقابتی کنید.ورود ماشین خارجی روآزادکنید.اینودیگه بچه 10ساله هم میدونه (3187864) (alef-11)
 
حسینی
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۲۰:۰۰:۱۴
سلام آیا برای جانبازان و آزادگان تخيفيف تعرفه داریم یا نه ؟ (3240753) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.