نظر منتشر شده
۱۹۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 198483
آیا اراده ای در مجلس برای پیگیری بدهی 2 میلیارد دلاری بابک زنجانی نیست؟
بخش اقتصادی الف، 21 شهریور 92
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۳
۲ میلیارد دلار (حداقل معادل ۵ هزار میلیارد تومان) از پول کشور در دست بابک زنجانی است و هنوز به کشور برگردانده نشده است. این آخرین اظهارات وزیر نفت در مورد بابک زنجانی است که خود را بسیجی اقتصادی معرفی می‌کند. فردی که گرچه از چندی پیش رسانه‌ها نسبت به فعالیت‌های وی هشدار داده بودند اما در ماجرای استیضاح وزیر کار و فیلم مشهور فاضل لاریجانی و مرتضوی افکار عمومی نیز با نام او آشنا شدند.

زنجانی بعد از ماجرای استیضاح وزیر کار به بی بی سی فارسی گفته بود: یک دیدار کوتاه ۵ دقیقه‌ای با فاضل لاریجانی، برادر رؤسای مجلس و قوه قضاییه داشته و در آن دیدار طرح‌هایم را برای خرید شرکت‌های سازمان تأمین اجتماعی مطرح کردم. فاضل لاریجانی در آن دیدار می‌گوید «اگر کمکی خواستید در این واگذاری‌ها کمک می‌کنیم»، اما او در عوض «هیچ درخواستی نداشت».

بعد از سخنان وزیر نفت، بابک زنجانی با انتشار ویدئویی در سایت یوتیوب این سخنان را تکذیب و می‌گوید: عدم انتقال پول وزارت نفت به ایران ربطی به من ندارد.

تسنیم روز گذشته به نقل از حجت‌الاسلام موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی مجلس خبر داد: یک کمیته ویژه بررسی بدهی ۲ میلیارد دلاری بابک زنجانی به وزارت نفت تشکیل شده است. حجت‌الاسلام موسی احمدی در گفتگو با الف ضمن انتقاد از خبر منتشر شده، گفت: متأسفانه خبرگزاری اشتباه کرده است. من گفته‌ام که کمیته تشکیل شده بود، اما آن‌ها اعلام کرده‌اند که کمیته تشکیل شد.

وی افزود : مجلس همه مسائل را می‌بیند، این موضوع متعلق به اکنون نیست و در دولت قبل نیز مورد بررسی قرار گرفته و مدت‌ها در کمسیون مطرح و کار کارشناسی بر روی آن شده است. بررسی‌های ما هنوز به نتیجه نرسیده است و زمانی که نتیجه این بررسی‌ها مشخص شد، ما آن‌ها را اعلام می‌کنیم. اما این بررسی‌ها باید مبتنی بر واقعیات باشد نه تبلیغات. گاهی مواردی پیش می‌آید که در آن دولت‌مردان تصمیماتی می‌گیرند. ما باید شرایط زمانی و مکانی این تصمیم (فروش نفت توسط بابک زنجانی) را نیز مدنظر بگیریم.

حسین امیری سخنگوی کمسیون انرژی مجلس نیز در این باره به الف می‌گوید: تا آنجایی که مطلع هستم، بعد از مطرح شدن موضوع زنجانی در دولت قبل، پیشنهاد تحقیق و تفحص از فعالیت‌های بابک زنجانی در کمسیون انرژی مطرح شد. در آن زمان مسئولین نفتی (دولت سابق) با حضور در مجلس توضیحانی را ارائه داده‌اند تا نمایندگان و طراحان تحقیق را توجیه و قانع کنند. بعد از حضور مسئولین، قرار بر این شد که نماینده‌هایی که موضوع تحقیق را مطرح کرده بودند، تصمیم خود را بگیرند که آیا نیازی به تشکیل چنین کمیته ای هست یا نیست که تاکنون در این مورد تصمیم گیری نشده است.

امیری افزود: شاید منظور حجت‌الاسلام موسی احمدی نیز همان کمیته باشد وگرنه من از چنین کمیته ای اطلاع ندارم. موضوع تشکیل آن کمیته هم هنوز در کمسیون مطرح نشده است که رأی بیاورد یا نیاورد. امیری در پاسخ به این سؤال که چقدر کمیسیون این مسئله را پیگیری کرده، بر خلاف صحبت‌های حجت‌الاسلام موسی احمدی گفت: این مسائل بعد از سخنان مسئولین نفتی سابق دیگر پیگیری نشد ولی اکنون فضا تغییر کرده و با توجه به صحبت‌های وزیر نفت، کمسیون انرژی باید جدی‌تر این موضوع را پیگیری کند.

محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مجلس و عضو کمسیون اقتصاد نیز با بیان اینکه اطلاعی از تشکیل کمیته مذکور ندارد، گفت: ما اطلاعات کلی در مورد فعالیت‌های آقای زنجانی داریم، ولی تاکنون چیزی در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار نگرفته و بالطبع آن به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع داده نشده است. موضوع آقای بابک زنجانی و نحوه فعالیت‌های اقتصادی او چیزی نبوده که مجلس بررسی کند و می‌بایست قوه قضائیه و نهاد های نظارتی به این موضوع بپردازند.

وی افزود: اگر دستگاه های نظارتی تاکنون گزارشاتی را ارائه نداده‌اند، قطعاً دستگاه های نظارتی مقصر هستند و باید پاسخگو باشند و اگر امروزه برخی مسائل روشن شده است باز این دستگاه های نظارتی و قوه قضائیه هستند که باید موضوع را پیگیری کنند. پور ابراهیمی گفت: عمده بحث بر دوش کمیسیون‌ها و دستگاه‌های نظارتی هست که باید جدی‌تر پیگیر این مسئله باشند و نتیجه آن را به مردم اعلام کنند، چیزی که تاکنون اتفاق نیفتاده است.

همان طور که می بینید، به نظر می رسد، حساسیت و اراده کافی برای استیفای حق ملت در موضوع پرونده بدهی بابک زنجانی و احتمالاً موارد مشابه دیگر، در خانه ملت وجود ندارد! چرا چنین است؟ پاسخ این سوال را باید نمایندگان ملت بدهند، اما بد نیست به همین بهانه، فضای افکار عمومی و موضع گیری های سیاسیون درباره ماجرای معروف پرونده ۳۰۰۰ میلیارد تومانی را به یاد بیاوریم. این بار اما شبهه ای معادل نزدیک به دو برابر مبلغ آن پرونده به وجود آمده است. انشاءالله که بابک زنجانی، امیر منصور آریا نباشد و پول ملت به خزانه برگردد، اما سوال از نمایندگان مجلس، نهادهای نظارتی و قوه قضاییه این است که آیا چنین ارقام درشتی ارزش پیگیری جدی تر و قاطع تری را ندارد؟

چند روز پیش الف در گزارشی، نسبت به هزینه های اضافی حدود ۳ میلیارد دلاری در فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی که در آخرین روزهای دولت دهم به صورت نمایشی و نصفه و نیمه توسط محمود احمدی نژاد افتتاح شد، هشدار داد. از انتشار آن گزارش در الف، حدود یک هفته می گذرد، اما دریغ از حتی یک واکنش! آیا حداقل ۷ هزار میلیارد تومانی که از کیسه ملت تا این لحظه در پروژه ای که هنوز هم به گفته وزیر نفت، آماده بهره برداری نیست، رفته است، قابل تأمل و تدبر نیست؟!

چند روز قبل تر خبر آمد که پرونده سوءاستفاده مالی به مبلغ ۱۸۷۰ میلیارد تومان در شرکت ملی مس تشکیل شده و مدیرعامل سابق این شرکت، در بازداشت به سر می برد. خبر آمد و رفت و هیچ واکنش درخوری در نهادهای مسوول برنیانگیخت! افکار عمومی نیز حساسیت خود را به این گونه خبرها از دست داده است. به قول دوستی، به نظر می رسد این کاهش حساسیت در افکار عمومی، نه به دلیل بی اهمیتی ارقام چند هزار میلیاردی مفاسد مالی، بلکه به دلیل نحوه اطلاع رسانی نهادهای نظارتی و دستگاه قضایی درباره پرونده های قبلی است. اطلاع رسانی های قبلی بیش از آنکه آگاهی بخش و هشدار دهنده باشد، نقش بی حس کننده را برای افکار عمومی و به تبع آن مقامات مسوول ایفا نموده است!
 
کلمات کلیدی : بابک زنجانی
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۰:۴۳:۳۶
بی تردید آقای زنجانی ازمصادیق (رانت خواری)هستند.یکی ازجماعتی که به اتکای روابط و ضعف های نظارتی توانسته ازآب گل آلود ماهی(ازنوع نهنگ)بگیرد.این آقاتنهانیست.قطعاپشت گرمی ایشان به کسانی است که صاحب قدرتند.این اقا همچون زخمی برتن جوانان بیکاروشایسته ایرانی سنگینی میکند.کاش اراده ای برای برخوردباچنین فجایعی وجودداشت. (1637794) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۲۱:۳۶
کدام بدهی ؟؟؟ یکی دیگر پولها را بلوکه کرده و زنجانی باید پاسخگو باشد ؟ همین کارها را میکنید که هیچ کس در اینجا سرمایه گذاری نمیکند دیگر . بروید یقه امریکا را بگیرید و بگویید چرا پولمان را بلوکه کرده اگر زورتان میرسد . (1638301) (alef-6)
 
خواب الوده
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۷:۴۴:۱۶
چشم ها را باید شست
خوبه خوب باید شست
چون که گر خوب نشو یی
نظرت را تو چنین گو یی (1638876) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۲۱:۴۲:۴۳
آقای خواب آلوده تا حالا دیدی یک مدرک هم علیه آقای زنجانی ارائه بشه؟ چرا به هر کسی تهمت میزنیم؟ اونم کسی که برای این مملکت زهمت کشیده (1640536) (alef-6)
 
سعید خالویی
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۷:۵۱:۳۶
دیگه کسی به ارقام زیر ده هزار میلیارد تومان توجه نمی کنه.بابک زنجانی که رکورد امیر منصور آریا را شکست.باید منتظر باشیم ببینیم در ماه های آینده چه کسی این رکورد را خواهد شکست. (1638882) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۰:۰۹:۵۵
این تحریم ها برای ماکه نون نداشت ولی برای یه عده ای اب داشته (1639073) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۰:۱۰:۴۴
همین رو بگو این هواپیما و کانال تلوزیون ارث پدری هستند به جای این حرفها آیا مسئولین بهتر نیست که با بی حجابی برخورد کنند؟ (1639076) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۲:۱۲:۵۶
من هم موافقم. زنجانی میگه پول در حساب من است ولی امریکا بلوک کرده. چرا اون موقع که زیر سیبیلی نفت رو میفروخت و شما ها حال میکردید کسی چیز نمیگفت (1639264) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۰۰:۲۱:۴۹
شاید این یک نکته که گفتی درست باشه ولی وی هزاران نکته دیگر دارد که ان اراده مورد نظر اگر باشد باید پیگیرش باشد (1639509) (alef-6)
 
Abulghasem
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۱۱:۲۹:۳۴
خیلی عصبانی شده ای. ازکجا میدونی اصلاً چیزی را بلوکه کرده باشند. اگر هم
کرده باشند پولی که به حساب طرف ریخته شده بتصور پول خود او بلوکه کرده اند و
بفرض صحت، روزی که وجه آزاد شود، بهمان حساب برمیگردد. یک کم فکر کن،
مجوز واریز وجه به حساب شخصی چه بوده؟ رقم هم چنان بزرگ است که هرکسی
حساب روزمبادای خود را میکند و حاضر به اقدامی که سبب رنجاندن زنجانی شود، نیست. (1639897) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۳۹:۴۱
نظر مینویسیم منتشر نمی کنید اگر بنا است چهار تا سوال ساده رو هم منتشر نکنید دیگه چه نظراتی باید اینجا تایید بشوند؟تمجیدها؟بنده برای اینکه این کامنت منتشر شود از همه مسولان تشکر می کنم بنده تا چند ماه قبل این ادم را نمی شناختم سمت ایشان چه بوده؟ میشه برای ما توضیح بدهید؟ ایشون چه کاره بوده اند ؟چرا باید این همه پول دستشان باشد ؟مدرک تحصیلی ایشون چیه؟در کدام سازمان مشغول بوده اند؟بعد ما باید منتظر چه میزان اختلاس دیگر باشیم تقریببا هر هفته یک سری اختلاسهایی رو میشود اینها چرا دائم دارد برای ما رخ می دهد چرا هر چه بررسی میکنیم در کشورهای دیگر چنین چیزی نداریم؟
دوستان اصولگرا که در این 8 سال زمام امور را در دست داشتند اگر امکان دارد یک توضیحی رراجع به اختلاس های 32000 هزار میلیاردی و اختلاس بنیاد و این اختلاس و سایر اختلاسهایی که دائم اعلام میشود بدهند ما بدایم اینها چرا در این 8 سال وضع را بدینجا رسانده اند که تحت رشد اقتصادی تاسف بار منفی 58 درصد و اینهمه بیکاری و تورم اینقدر اختلاس رخ داده؟ (1638368) (alef-6)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۷:۲۴:۱۰
شما چرا همه عدد هایی که نوشتی 0 زیاد داره؟ (1638839) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۰۰:۲۶:۲۰
انها که کشور را شخم میزدن رفتند. اما انها که امدند باید اعتماد سازی کنند و به تخلفات احتمالی بصورت جدی رسیدگی کنند . نه خدایی نکرده جو سازی که اعتماد ملی مجددا از دست برود.
اعتماد ملی از نکاتی است که متاسفانه در کشور ما وبخصوص برای برخی اصلا معنی ندارد . (1639516) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۰۴:۲۰:۰۳
باید یقه کسانی رو گرفت که میگفتن تحریم کاغذپاره است و اثری بر زندگی مردم نداره اگر سری به روزنامه ها و خبرگزاریها در چندسال گذشته بزنید می بینید مسیول این همه تحریم و تورم و اختلاس چه کسانی هستند!! (1639669) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۲۱:۴۶:۰۵
شما اگه به خودتون زحمت خوندن مصاحبه چند وقت پیش آقای زنجانی رو میدادید جواب همه سوالاتتون رو میگرفتید.در ضمن شما نمیتونید به هر کسی که سرمایه دار است تهمت بزنی! شما باید برای حرفت دلیل بیاری ، چیزی که تو مملکت ما نیست (1640541) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۴۰:۵۹
حرف شما درست ... اما اینم در نظر بگیرید که در شرایط تحریم کشور به وجود این افراد برای فروش نفت نیاز داره ... اصلا مسئله بابک زنجانی نیست ... مسئله اینه که مسئولین خود سراغ این افراد رفتند و بابک زنجانی هم نباشه زنجانی های دیگه جاشونو میگیرند. چون در حال حاضر کشور به این دلال ها نیاز داره. مطمئن باشید و یقین بدونید این افراد با اطلاع سایر نهادها دارند فعالیت میکنن و برای همینم هست که تحت پیگرد قرار نمیگیرند. (1638371) (alef-6)
 
سعید خالویی
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۷:۵۷:۳۹
من این را می خوام بدونم بر اساس کدام منطق و اعتبار سنجی درآمد نفتی یه کشور باید به حساب یک شخص واریز بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حتی وجود تحریمها هم این موضوع را توجیه نمی کنه.واقعا مسخره است.واقعا شرم آوره. (1638892) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۸:۴۷:۴۷
من موافق هستم که افرادی پول ها را جا به جا کنند و سود مناسبی بگیرند،ولی نه اینکه پول رو بگیرن و ببرن. (1638951) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۱:۱۶:۴۸
همکاری در چه زمینه ای ؟؟!!!! شما خیلی زیادی میدونی ،انگار !!!!!!!!! (1639185) (alef-13)
 
کاوه
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۱۷:۵۲:۱۵
سوال ما اینه چرا کشور را درشرایط تحریم قراردادند ومیزان تقصیر مسولین دراین موضوع چند درصد است؟وچرا معاملات کشور بزرگی مثل ایران ازطریق این دلالها انجام بشه ؟ایا نفس افشا شدن این پرونده برای ایران وایرانی تحت هربهانه ای انجام شده ننگ ابدی وتحمیل خسارت به اقتصادکشور وروح وروان مردم نیست ؟؟؟؟؟ (1640300) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۱۳:۴۲:۴۷
من واقعا متوجه نمی شم چطور یک کشور نمی توته نفت بفروشه اما یک فرد می تونه؟ (1646671) (alef-13)
 
بیگی
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۵۲:۰۷
تا وقتی دولت و قوه قضائیه بطور کامل به دزدی ها و اختلاس ها رسیدگی نکنند و اموال ملت را از سو, استفاده کنندگان باز پس نگرفته اند و از حاتم بخشی ها ممانعت نکرده اند نباید از ملت انتظار ریاضت اقتصادی و شکیبایی داشته باشند. (1638546) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۵۴:۲۳
به نظر من باید مثل فاضل خداد که به بخاطر 130 میلیارد اعدامش کرد این فرد رو هم اعدام کنند که برای دولت های بعدی تجربه بشه (1638552) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۲:۱۴:۵۹
اینقدرر راحت راجع به جون ادمها نظر نده (1639268) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۹:۳۰
نمی دانم چرا این علمای محترم انقدر که به حجاب خانم ها گیر می دهند به این چیزها بی توجه هستند واقعا چرا؟ (1638636) (alef-6)
 
دلی خون
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۳۴:۱۶
محکوم کردن متهمین درجه دو بدون توجه به متهمین ردیف بالاتر هرگز التیامی بر درد کهنه ی ملت نیست. (1638649) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۶:۲۲:۲۴
عزیز جان، تا وقتی متهمین ردیف 2و 3 احساس امنیت کنند مطمئن باش متهم ردیف اول ککش هم نمیگزه. اگر متهمین رده 2 (به قول شما) نقره داغ میشدن، دیگه متهم ردیف اول کسی رو نداشت که واسش این کارا رو بکنه. (1638737) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۷:۰۱:۳۲
2000000000000 جز متهمين درجه1 نيست؟ (1638810) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۳۶:۳۱
متاسفانه نظام بانكي اسلامي اين را به تمام توليد كنندگان و كار آفرينان تحميل ميكند كه اگر بخواهند وامي بگيرند بايد مرتكب خلافي بشوند كه بانك وانمود كند در اين كار شريك شده است. بعد هم هر چند وقتي يك بنده خدايي را به يك دليلي كه بخواهند گرفتار كنند يكي از اين فعاليتها را اسم اختلاس روش ميگذارند و محاكمه ميكنند. متاسفانه به دليل قوانين بانكي تمام توليد كنندگان و كار آفرينان اختلاس گرند.
اين هم در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني تير خلاس به كار آفريني و بخش خصوصي است. متاسفانه نتيجه اش اين است كه به همه ميفهماند كه اگر بخواهي در بخش خصوصي زياد بزرگ بشوي و كارهاي بزرگ بكني آخرش اعدامت ميكنند. (1638655) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۷:۰۳:۲۲
سال عوض شده‌ها!! (1638812) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۳۸:۲۳
چرا بايد نوشيدني راني در عربستان و امارات نمايندگي بزند و كارخانه بزند و امارات و عربستان پولش را بگيرند و سودش را ببرند و به ايران راني بفرستند؟! چرا در ايران . امنيت سرمايه گذاري وجود ندارد؟ يكي از مصاديق آشكارش همين آقاي خسروي يا گروه آريا با اين همه كارخانه و اشتغال زايي و ... اگر هم تخلفي ايجاد شده حتما با هماهنگي مقامات بالاي بانكي و افرادي در وزارت اقتصاد بوده چرا بايد روند كار و توليد در كشور آسيب ببيند و سرمايه گذاران بخش توليد كشور محاكمه شوند؟! آن وقت دلالان و سرمايه داران بزرگ بازار زمين و ملك و ارز و خودرو و.. كشور كه هر از گاهي با سرمايه گذاري مخربشان در يك بازار دلالي . به توليد كشور آسيب مي زنند و تورم را گسترش مي دهند راست راست مي گردندو قوه قضاييه با آنها برخورد نمي كند و اصلا شاكي هم ندارند؟!! (1638659) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۴۲:۰۶
نکنه میخوای بگی همش تقصیر فاضله ؟؟؟؟؟ عجبا ؟؟؟؟ (1638671) (alef-13)
 
تالشی
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۴۴:۰۳
جالبه بخاطر 3 ملیارد دلار تخلف میخان امیر منصور اریا که این همه خدمت کرده رو اعدام کنن ولی هیچکس کاری به کار اونایی که با 600-700 ملیارد دلار درآمد مملکت رو تو این سالها به این روز انداختند نداره (1638673) (alef-13)
 
سیامک مرد جانی !!!!
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۶:۲۳:۲۸
به بابک جان ،حسودی میکنین ؟؟؟؟ خب اگه متونید شما هم برید سرباز و راننده رییس بانک مرکزی وقت بشید تا روزی ۲۰ میلیون دلار بهتون بدن تا تو بازار آزاد بفروشین ، نمیتونین که ؟ میتونین ؟؟؟ همتون حسودین بچه پیشرفت کرده ، حالا هی بگین ، حسود هرگز نیاسود (1638740) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۷:۰۸:۲۷
الکی جو سازی نکنیید ....................با شناختی از این مدیران من دارم اینقدر رند هستند که سرشون کلاه نرود حالا ممکن هست که سر دیگران را کلاه بگذارند مثل جناب خاوری ............. (1638822) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۷:۵۰:۲۹
شهرام جزائری دیگه بوجود آمد (1638881) (alef-13)
 
سلام
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۹:۰۰:۳۶
چنین افرادی (چه ایرانی چه آمریکایی) در پشت پرده بر تبل های تحریم می کوبند (تحریک مسولان ایرانی و آمریکایی) به دنبال منافع شخصی خود با ضربه زدن به منافع مردم ایران (و حتی امریکا) هستند!

چشم ها رو باید شست
جور دیگر باید دید

شرایط امروز کشور ایران (و حتی امریکا) محصول حماقت ها و زدوبندهای پشت پرده مسئولان سابق دولتی ایران (دولت جدید فعلا امتحانش رو پس نداده) و امریکا ست! (1638962) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۹:۳۲:۳۸
خب خدا را شکر! دو میلیارد دلار از آن 800 میلیارد دلار پیدا شد. حال بگردید دنبال 780 میلیارد دلار باقیش! (1639018) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۰۰:۳۷:۱۵
ای بابا . چیزی نشده که. ۵ هزار میلیارد که دیگه عادی شده . اصلا اختلاس زیر هزار میلیارد این روزها شنیدی.
بنظر من باید منتظر خبر اختلاص بالای صد هزار میلیارد بود.
گر حکم شود که دزد گیرند در ... هر آنچه هست گیرند. پس کی حکومت کنه. (1639539) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۰۰:۴۴:۴۸
این تحفه نتبجه عملکرد تخم مرغ دزد های شهرداری تهران در گذشته است که به ان رسیدگی نشد . حالا شتر دزد محصولش شده و تازه به وجودشم افتخار میکردند .
واقعا راده ای هست که بدور از مصلحت اندیشی فکری برای نجات ابروی نظام اسلامی ایران بکند (1639547) (alef-6)
 
فری
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۰۸:۵۰:۵۷
"رانت خواری چیه ؟!!! چرا تهمت میزنی ؟!!!
رانت و دزد اون جوونیه که 60 هزار تومن دزدید و یک ماهه حلق آویزش کردند
به این میگن قاطعیت در برخورد
این بابک جوون بیچاره که ...
ولش کنین فقط 5 هزار میلیارد تومنه
بیچاره تموم عمرش بایستی بشینه پولارو بشماره
عمرش کفاف نمیده
تازه دستاش هم تاول میزنه . فکر کن اون همه پولو شمردن چقدر عذاب آوره" (1640941) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۰:۴۵:۰۲
اراده بود که وضع این نبود . دیگه به این رقم های عجیب قریب عادت کردیم ! مجلسم فقط دنبال شعار ه نه رسیدگی به وضع مردم و مطالبات مرمی .
به امید این که به جز چند نماینده صدیقی که در این مجلس وجود دارند هیچ کدام دیگر به مجلس آینده راه نیابند . (1637799) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۵۳:۴۴
افرین
ضمنا الف گفته کاهش حسساسیت در افکار عمومی به دلیل نحوه اطلاع رسانی نهادهای نظارتی و دستگاه قضایی است
که اصلا اینطور نیست
کاهش حساسیت بدلیل عدم برخورد مناسب است یا کلا عدم برخورد .
اینکه جزئیات پرونده ها هم اطلاع رسانی نمیشه بدین دلیل است که مصلحت نیست !!! (1638020) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۰۱:۳۷
مجلس فقط احسنت بگه (1638044) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۵:۲۳:۱۷
نه بابا باید مراقب بود خیلی هم کش پیدا نکند خطرناک است (1642052) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۱۳:۲۳
معلومه با اینهمه پول همه را خریده که کسی جدی نمی گیرد یا این پول برای بیتالمال هست یا نیست اگر هست تعلل برای چیست مردم به دزدی های مدیرن عادت کردند بعد کسری بودجه می اورند می گویند حقوق کارمندها را کسر کنیم (1638083) (alef-6)
 
جان مادرتان به دکتر توکلی برسانید این پیام رو
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۴۰:۰۸
اقای دکتر توکلی -عضو محترم شورای پول و اعتبار
در بانک مرکزی برخلاف مصوبات دولت اقای روحانی و در اخرین روزهای حضور دکتر بهمنی در بانک مرکزی، عده 300 نفره از نورچشمی هایی که بدون ازمون و طی مراحل قانونی اعم از کتبی و مصاحبه و گزینش به صورت قراردادی وارد بانک شده اند و در روزهای پایانی حضور اقای بهمنی نسبت به تغییر وضعیت استخدامی ایشان اقدام کرده اند
با حضور دکتر سیف هم همچنان دارند کار خود را پیش می برند.
این طرح ربطی به طرح مهرافرین ندارد
چرا که حدود 80 درصد این 300 نفردارای مدرک تحصیلی سیکل و دیپلم هستند و اغلب از بستگان مدیران و هیات عامل هستند.
از فرزند راننده دکتر بهمنی گرفته تا دختر معاون اداری مالی بانک. برادر مدیر حراست و الی اخر
شما که همیشه دم از عدالت می زنید و حتی در کلاسهای درس که بنده هم افتخار شاگردی داشتم همیشه به عدالت در همه امور مخصوصا استخدام دولتی اعتقاد دارید خواهشمندیم به این موضوع سریعا دستور رسیدگی و توقف صادر نمایید.
این انصاف نیست که فارغ التحصیلان دانشگاهی در به در دنبال کار باشند و عده ای از رانت استخدامی بدون ازمون!!! و طی مراحل وارد بانک شوند.
ضمنا مزایایی ایشان از لحاظ وام های مسکن و غیره مانند رسمی ها در حال پرداخت است.
با تشکر (1638166) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۲۴:۲۴
جان مادرتان بیایید این افتضاح کاری جناب بهمنی رو جمع کنید
بنده کارمند 17 سال خدمت بانک مرکزی هستم
بدنه کارشناسی بانک در این 5-6 سال خیلی خیلی تضعیف شده
به داد نهاد سیاستگزار پولی برسید (1638315) (alef-6)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۴۸:۴۸
چون راجع به امیر منصور اریا گفتین اینو بگم من هم يكي از كارمندهاي مجموعه آريا هستم ممنون .... البته اين نكته رو هم بگم خودشان ميگفتند تعداد 25000 نفر پرسنل و كارمند به صورت مستقيم استخدام اين مجموعه بودند ... ...اگه يه حساب سر انگشتي كنيم اگه ميانگين هر كدام 3نفر را نون دهند ميشود حدود 70000 نفر ....اگر حقوق اين 25000نفر را وزارت كاري ميانگين 500000تومان حساب كنيم ...دركل ميشود ماهانه حدود 12،500،000،000تومان كه در سال ميشد 150،000،000،000 تومان حتي شايد هم بيشتر به جزء پاداشي كه در شب عيد ميداد به جزء خوار و باري كه ميداد، و غيره ....كه همگي براي تشويق پرسنل خود و همچنين براي پيشبرد كارها انجام ميداد ....همه پرسنل دلشون خوش بود ....كل شركتهاش داشت جون ميگرفت ...اما حيف ....افسوس كه نگذاشتن داشت چرخه اقتصاد و توليد ملي مملكت ايران عزيزمون رو راه مينداخت ....اگه ميگذاشتن تو اين 2سال تمامي پرو‍ژه ها به بهره برداري ميرسيد و پرسنلهاي استخدامي خود را ميتوانست 3 برابر كند ....اون هم پرو‍ژه ها و كارخانه هايي با تكنولوژي روز اروپا كه تو اون تحريم توانست ماشين آلات و دستگاههاي كارخانجات خود را به روز كند .....همه كاري واسه مملكت خودش كرد .....اگه يه كم صداقت و وجدان داشته باشيم اين حكم واقعا" حقش نيست،واقعا" ضربه به اقتصاد مملكت خدمونه ،باور كنيد و اطلاع رساني كنيد شايد خيلي از مردم عاد ي ندانند اين قضيه ها رو .......دعا كنيد .... .....انشاالله كه فرجي بشود ...خدا بزرگه ..... (1638683) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۰۸:۲۷:۱۱
یه بنده خدایی دو تا سیب دزدید یک سیب را صدقه داد یکی دیگر را خورد. گفت هر صدقه هزار ثواب داره و دزدی یک گناه است. پس 998 ثواب می ماند
عمو با مال مردم که نمیشه ثواب کرد (1639743) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۲۳:۲۲:۳۱
عزيزم ايشون همينايي كه گفتي رو از كجا آورده؟ مال كيو به كارمنداش ميبخشيده؟ چرخ صنعت به چه قيمتي بايد بچرخه؟ به قيمت سواستفاده از منابع عمومي كشور؟ (1640645) (alef-6)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۰۸:۵۹:۲۹
این تفکر بسیار خطرناک است که صرف برخی فواید، از خطاها چشم پوشی شود. خطاکار باید مجازات شود، گیرم که پل و مسجد و مدرسه هم ساخته و عده ای قلیل یا کثیر را روزی رسانده است.

به دو محاسبه زیر هم عنایت بفرمایید:

با سود سالانه 20 درصد بانکی و بدون هیچ زحمتی فقط از مبلغ معروف اختلاس، هر سال 600،000،000،000 حاصل می شود که پس از کسر 150،000،000،000 شما، 450،000،000،000 می ماند که لابد صرف امور خیریه می شود.

در سال 89، یعنی حدود افشای این امر، بر اساس اعلام مراجع رسمی هزینه ایجاد هر شغل 35 ملیون تومان بود. یعنی با رقم مورد اختلاس می شد بیش از 85000 شغل ایجاد کرد که 60000 بیش از تعداد شما و همکارانتان است.

یقین بدانید که هیچ راهی با گذر از مسیر فساد به توسعه و رفاه جوامع وجود ندارد. (1640952) (alef-6)
 
akbar
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۰:۱۲:۵۴
سلام من هم در مورد اشتغال و نون دادن ايشان به چندين هزار نفر با شما موافقم ، اما واقعيت اين هست كه تو مملكت ما مافياي اقتصادي و كارترها اينقدر بزرگ شدندن كه افرادي مثل زنجاني و آريا و زنوزي كه نميخوان جلو اونها سر خم بيارن اينجوري مچالشون ميكنن!!! (1641122) (alef-6)
 
افشین صفری از شیراز
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۴۷:۳۵
اگه مجلس واقعا در راس اموره بیاد نتیجه ی همه ی تحقیق وتفحصاتشو به مردم
گزارش بده , سازمان بازرسی هم تمام بازرسیها رو به ریز علنی کنه, دولتهاکل درآمد
وهزینشونو رو کنن,قوه قضاییه رسیدگی به پرونده های دانه درشت هاو
عزیزدردونه ها رو ارایه کنه تا ملت فکر نکنن مملکت با باندبازی ورانتخواری و
دروغ وپاچه خاری و چپاول و........اداره میشه و هیچکس به فریادشون نمیرسه .
(1638191) (alef-6)
 
صدر
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۲۰:۳۲
اگر مجلسى شجاع و جسور و بيباك و متعهد و متدين و مسلمان واقعى وجود داشته باشد ميزان خطا و خلاف هاى اقتصادى و اجتماعى و حتى سياسى بشدت كاهش مى يابد .
نمايندگان شما خودتان هم باور نداريد كه در راس امور هستيد !!!!
٢ ميليار دلار و به قيمت ريالى حدود ٦٠ هزار ميليارد ريال ٦٠/٠٠٠/٠٠٠/٠٠٠/٠٠٠ ريال بببينيد بلديد بنويسيد را دولت وقت و يا وزارت نفت اجازه داده اين اقا بفروشد اخر فكر
نميكنيد اگر اين اقا سكته كرد و مرد پول بيت المال چه ميشود !! فكر نكرديد كه اين اقا گير مى افتد !! فكر نكرديد بيت المال را حيف و ميل ميكنيد !!
اخر اى نمايندگان به اصطلاح ملت شما چرا خاموش هستيد !! كارى نكنيد كه اين ملت فكر كنيد شماها هم خداى ناكرده شريك جرميد !!
بجزء ٤ يا ٥ نماينده جسور و متعهد مابقى چكار ميكنيد !! تا دير نشده كارى بكنيد و مسببان وضع امروز كشور را هركسانى كه هستند معرفى و مجازات نماييد . (1638295) (alef-6)
 
FARHAD
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۲۳:۲۴
اصلا" چرا كسي نمي گه كه چرا نفت مملكت كه متعلق به تمام مردم ايرانه بايد توسط اين آقا به فروش برسه؟ پس وزارت نفت چي كاره است؟ (1638311) (alef-6)
 
منوچهر
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۳۲:۴۲
چرا شما دست بردار از پرونده سه هزار میلیاردی و رییس ما نیستید مه افرید 17 هزار کارمند داشت اون کجا و اینا کجا اون پروتده مبلغش معروف شد به سه هزار میلیارد و همین طور اختلاس در حالی که اختلاس نبوده و کل رقم 1400 میلیارد بوده اونم بدهی بوده مه افرید تو دادگاه گفت طی 9 ماه امادگی دارد کل بدهی بانکها رو از محل دارایی هاش بده اخه اون پرونده کجا اینا کجا اینا پول رو از مملکت خارج کردن اگه مه افرید تا امروز داره بدهی هاشو میده چون تمام حساباش هنوز قفله (1638646) (alef-6)
 
هشام
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۴۲:۰۵
با برخورد با مه آفرید امیرخسروی ها هیچ دردی دوا نمی شود. همچنان که با اعدام فاضل خداداد و محکومیت شهرام جزایری هم هیچ چیز تغییر نیافت. (1638670) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۱:۴۲:۴۷
حشــــام عزیز الان صحبت یه فاضل دیگه ست ، حشـــام عزیز فرا فکنی نکن ، مرسی حـــــــــــــــــشام (1639213) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۰۶:۳۹:۰۸
به جان خودم اکه دیگه به وکلای الکی رای بدم هیچ کاری در هیچ زمینه ای نمی کنند (1639687) (alef-6)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۱۲:۴۹:۴۰
مجلسي ها فقط به فكر مسائل سياسي محض باشند و همه چيز را با عينك سياست و سياست زدگي بنگرند و توي مجلس دوره راه بيفتند و شعار مرگ بر اين و مرگ بر آن بدهند همه چيز حله!! (1639990) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۰:۴۵:۰۵
حالا بازم خوبه که تحریمش کردند مگه نه الان همسایه خاوری بود.. (1637800) (alef-13)
 
صبا
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۰:۴۶:۳۵
ورود به بازار سیاه نفت، این چیزها رو هم داره دیگه.
امیدوارم شرایطی فراهم شود که برای فروش نفت مجبور نشویم به هر کس و نا کسی متوسل شویم. (1637803) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۰:۴۷:۲۲
این کسی‌ که رسانه یی شده، حالا ببینید چه تعداد از اینها هستند که رسانه یی نشده اند. واقعا تحریمها نعمتند، نیستند؟! (1637808) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۲۹:۱۰
ببینید این آقای زنجانی یا خاوری یا.. در سال ۱۳۸۴ چه قدر سرمایه داشتند و حالا چه قدر؟!... البته مسلم است بیشتر دولتیهای سابق میزان سرما یه‌شان در سال ۱۳۹۲ کمتر از سال ۱۳۸۴ بوده از بس که آنها به فکر خدمت ،تاسیس دانشگاه و کارهای خیر بودند! (1638129) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۴۶:۴۶
تحریم ها برای عده ای واقعا نعمت است، آنهم چه نعمتی! سفره ای با چند هزار میلیارد تومان ! سفره ایکه نفت کل سطح آنرا فرا گرفته و بوی تعفن اش مشام ملت را می آزارد. (1638187) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۷:۰۵:۰۱
يكي تحريمها يكي فتنه!!!! ما اين چند سال أخير يكي كاسب تحريم پيدا كرديم يكي كاسب فتنه!!! (1638815) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۰:۴۹:۳۵
حالا یکی‌ هم اومده تو این مملکت سرمایه گذاری کرده،اونهم مجبور کنید بره!!! (1637814) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۱۸:۲۳
خيالت راحت ميره اولا پول خودش نيست تازه پول كه نياورده هيچ يه چيزي هم برده (1638099) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۲۷:۴۷
برادر من سرمایه گذاری نکرده!!!
ایران نفت نمی تونست بخره نفت رو مفت میداد به این اقا ایشون هم به عنوان دلال می فروخت به بقیه و پورسانت بسیار بالایی می گرفت!!! این کجاش سرمایه گذاریه؟ سرمایه گذاری مال الانه که با این پول نفتا به نون و نوایی رسیده وگرنه قبلا چه کاره بوده؟
پورسانتشم اونقدر بوده که فقط پارسال و در یک انتقال 4 میلیارد دلار پولش رو از اروپا فراری داد!! (1638483) (alef-6)
 
علي
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۰:۵۴:۴۸
خدائيش اين ارقام واقعا زيادن يا چون ما كارمند هستيم برامون عجيب و غريبه ؟
اينها نتيجه اقتصا مريضه (1637826) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۰:۵۸:۲۸
حدود 6هزار میلیارد تومن میشه؟!!!!!!ما رکورد زدیم (1637840) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۳۱:۳۷
ما رکورد زدیم
ما رکورد زدیم (1638139) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۴۸:۰۰
باز هم تو دنیا اول شدیم!!!!! (1638194) (alef-6)
 
ارتشي متنفر از مفت خوري
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۰۰:۰۹
بسيجي اقتصادي !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1637844) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۰۴:۳۵
رسيدگي علني و شفاف به اتهامات لاريجاني حق مسلم ماست . (1637861) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۲۹:۴۶
علي مطهري ؛
نماينده مردم تهران
توره خدا يه كاري بكن توي مجلس درباره رسيدگي به اين پرونده (1638340) (alef-6)
 
عرفان
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۱۵:۵۱
به قول حافظ:

محتسب شيخ شد و فسق خود از ياد ببرد

قصه ء ماست كه در هر سر بازار بماند


قانون، برای اون بیچاره هایی هست که از سر نداری و بدبختی و بیکاری، دست به دزدی و غارت میزنند!
من کارشون و تایید نمیکنم؛
منتها اعدام و زندان مال اوناست!

500000000000000 ریال پول رایج مملکتمون، میتواند دست کسی باشد و آب از آب تکان نخورد!

حقوق من، که کارمند اتاق بازرگانی یکی از شهر های ایران هستم، 615.000 تومان است، بدون کسر بیمه!

حساب کردم، این پول، معادل 677 هزار سال حقوق من است...

بعبارتی، 677 نفر مثل من، میتوانند تا هزار سال حقوق بگیرند، و این پول تمام نشود! (1637889) (alef-13)
 
صفري از رشت
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۱۶:۰۸
آيا رسيدگي به تخلفات و اتهامات ، فقط مخصوص ضعفاست كه كسي رو ندارند ؟!!!
چرا به اتهامات فاضل لاريجاني رسيدگي نمي شود ؟! (1637890) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۱۹:۲۸
راستی از پرنده کیش چه خبر؟پرونده 3000 میلیاردی چی شد؟ یادم اومد جریان 16 میلیارداحمدی نژاد به کجا رسید؟ لیستش الان تو جیب کیه؟کی قراره پی گیری کنه؟دلتون خوشه آقا آنچه البته به جایی نرسد فریاد است. (1637899) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۱:۵۸:۴۵
هیچی پرونده سه هزار میلیاردی که به دروغ گفته شد سه هزار میلیارد و به دروغ گفته شد اختلاس رییس شرکت اریا یه نخبست که به اعدام محکوم شده اونوقت اقای ج و امثال خیلیا که دلالی کردن و پول مملکت رو خارج کردن دارن راست راست میگردن (1639241) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۲۱:۲۰
مردم دیگر عادت کرده اند به شنیدن این خبرها (1637903) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۱۶:۱۰
عادت نكردند ، عادت كردند براشون . (1638096) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۴۰:۲۴
گیرم که عادتی هم نباشه، مگه مردم چه کار می توانند بکنند؟ (1638517) (alef-13)
 
همشیره
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۵۱:۴۴
مردم عادت نکردن کاری از دستشون بر نمی اد.نماینده انتخاب برای چی؟برای گرفتن حقوق مادام العمر یا جواز اسلحه وترافیک یا .........؟ (1638208) (alef-6)
 
متنفر از رانت
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۲۲:۰۱
فاضل لاريجاني به بدهكار ميلياردي مالياتي گفته بود :
اگر كمكي خواستيد در اين واگذاري ها ، كمك ميكنيم .
مگه اين فاضل لاريجاني چي كاره اين مملكته ؟؟!!!! (1637906) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۲۳:۱۸
بايد در اسرع وقت به اتهامات پرونده صوتي لاريجاني رسيگي شود . (1637909) (alef-6)
 
بسيجي واقعي
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۲۵:۲۴
دستگاه قضا نبايد در برخورد با فساد ، برخورد 2 گانه داشته باشد .
مردم منتظر رسيدگي به اتهامات لاريجاني هستند .
تاريخ چگونه قضاوت خواهد كرد در مورد عدالت اين دستگاه قضا ؟ (1637917) (alef-6)
 
معتقد به عمل نه شعار
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۵۴:۰۰
من اگه كاره اي بودم و برادرم تخلفي ميكرد به مولا و سرورم امام علي ( ع ) اقتدا ميكردم و برادرم رو چنان مجازات ميكردم كه ديگه فكر تخلف كردن به ذهنش خطور نكنه .
ما فقط نبايد نام علي ( ع ) را لقلقه زبان خود قرار دهيم . (1638411) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۲۶:۱۹
اگر درست و حسابي بررسي شود تمام ثروت چند ده ميليارد دلاري بابك زنجاني از كيسه ملت و حساب بيت المال ايران خارج شده و به حساب شخصي ايشان واريز شده است .
احتمالا مسئولين محترم دستگاههاي نظارتي با علم به اين موضوع ، 2 ميليارد دلار را در مقابل سوء استفاده و رانت خواري ده ها ميليارد دلاري اين بسيجي مخلص اقتصادي ناچيز و بي اهميت مي دانند و لذا براي آن چندان به آب و آتش نمي زنند. (1637923) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۲۹:۳۷
شرکتهای تولید کننده لبنیات وابسته به سازمان جانبازان و مستضعفین هستند. چندین پرونده گرانفروشی هم برای آنها تشکیل شد و اعلام شد که صد میلیون تومان جریمه شدند. وقتی سودهای میلیاردی نصیب این شرکتها می شود صد میلیون جریمه یک عامل بازدارنده است یا حق حسابی که سازمانهای نظارتی دریافت می کنند؟ تا وقتی که با فسادهای اقتصادی اینگونه برخورد می شود اوضاع تغییری نخواهد کرد. (1637939) (alef-6)
 
اقتصاددان
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۳۰:۰۴
بابك زنجاني ها ؛ زائيده و پرورش يافته رانت هاي متصل به قدرت هستند .
ريشه كني فساد بايد از دانه درشت ها شروع شود و الا اين كشور رنگ آرامش اقتصادي را به خود نخواهد ديد . (1637943) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۲۴:۲۹
رانت هاي متصل به قدرت و شهرت و پست و مقام . (1638316) (alef-6)
 
کیتی
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۸:۵۷:۱۲
بابک زنجانی وامثال ایشون برگ وشاخه اند ریشه کجاست؟ (1638959) (alef-6)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۳۱:۰۴
بنام خدا- از ابتدای دولت هفتم تا به امروز چند پرونده و پروژه مبارزه با مفاسد اقتصادی کلید خورده و نهایتا با حکم سنگین ( سنگین تر از انفصال و چند سال زندان و...) خاتمه یافته؟ آیا قانون نقص دارد یا قضات حکم پائین دستی را می گیرند یا واقعا اینها اینقدر که می گویند و می شنویم مقسد نیستند یا فساد سنج ما اشکال دارد....بالاخره منشور حکومت داری علی ( ع) برای ما مسلمین است یا برای چینی های بودایی ، یا ایتالیایی ها که شخص اول کشورشان را به پای میز محاکمه می کشند... یا برای ما که خبر های مبارزه بافساد را در رسانه ملی به شکل مبهم و زاویه دار و بی اثر پخش می کنیم.

با هر معیاری که بسنجیم حکومت داری و حکمرانی با چشم پوشی از مفاسد اقتصادی همخوانی ندارد... اگر نعوذ بالله در فرمان خداوند و رسول او و فرمان به مالک اشتر تردید دارند، اگر به فرمان بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری با دیده تردید نگاه می کنند، اگر در پیچ و خم تفسیر قانون اسیر شده اند، بیایند و از دست کشورهای بیگانه لا مذهب نگاه کنند... بالاخره باید چیزی را ملاک عمل برای مبارزه با فساد قرار دهند.... گزارش بدن و خوردن ها بدون اعلام نتیجه فقط و فقط ترویج فساد است و روشن کردن شعله طمع و گناه در دل جوانان بیکار و کارگزان و کارمندان زحمتکش که عمری را سپری نمودها ند و هنوز هشت شان گرو نه شان است.... و نتیجه آن همین می شود که با دزدی و قتل و گرانفروشی و مال مردم خوری ( برای آنهایی که دستشان به قراردادهای آنچنانی نمی رسد) بخواهند ره صد ساله را یکشبه طی کنند.

چه خوب بود اگر به جای نشان دادن گوشه کاغذ فهرست مفسدین اقتصادی، بجای در بوق و کرنا کردن اسامی اشخاص، رسانه ای کردن دستگیری ها و بازجوئی ها ، مسئولین مردم را از نتیجه اقدامات مبارزه با مفاسد اقتصادی آگاه می کردند.
البته این موضوع نافی نقش رسانه ها نیست... شاید اگر رسانه ای شدن این قبیل موضوعات نبود ، در کش و قوس های سیاسی و نفوذ اشخاص به همین مرحله از مبارزه با فساد ( یعنی ژست آن) هم نمی رسیدیم.
رسانه ها اگر متعهدانه عمل کنند مسئولین را می توانند وادار به چیزی کنند که شاید خیلی هم مایل به انجام آن نباشند... چه بهتر که این کار مبارزه با مفسدین باشد. به رسانه ها پیشنهاد می کنم که فقط یک خط در مورد هر پرونده اقتصادی در هر روز بنویسند... دیروز چه اتفاقی افتاده است... نه تفسیر و نه تاویل و نه حاشیه زنی که متن را از یاد خواننده و مسئولین ببرد و به چای پرداخت به اصل موضوع حاشیه را برجسته کنند مانند رسانه ملی که خبر 16 میلیارد و موضوع واگذاری ساختمانها را آنقدر پر و بال داد که اصل موضوع فراموش و لوث شد. روزنامه ها و سایت های خبری بیاییند و برای هر پرونده یک باکس یا ستون باز کنند و تقویم اقدامات و اتفاقات رخ داده شده را رسما اعلام می شود بنویسند و اگر در آن روز اتفاقی نیفتاده جلوی آن بنویسند بی خبری...یا بی اطلاعی یا عدم آگاهی دهی از سوی مسئولان... همین مردم خودتفسیر و تاویل را می کنند و مسئولین را وادار می کنند که جواب پرسشهای ناکفته را بدهند و این سند می شود برای آیندگان که باید قضاوت کنند... مردم مومن و متعهد خود بهترین قاضی در این دنیا هستند . والله اعلم بذات الصدور (1637948) (alef-6)
 
ص - ش - تبريز
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۳۳:۴۵
اگه در سريعترين زمان ممكن به اتهامات اين آقاي فاضل لاريجاني رسيدگي نشود ، بنده در اجراي عدالت واقعي قوه قضائيه شك خواهم كرد . (1637954) (alef-6)
 
متعجب متاسف متحير
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۳۵:۴۶
عجب عدالتي !!!!
رسيدگي به اتهامات بابك زنجاني ، مرتضوي ، لاريجاني ؛ شايد وقتي ديگر !!!!! (1637960) (alef-6)
 
بابلي
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۳۷:۴۸
متاسفانه دستگاه قضاي ما هيچ حساسيتي نسبت به رسيدگي به پرونده هاي فساد اقتصادي ندارد . (1637964) (alef-13)
 
آه و اندوه مستاجر
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۳۸:۲۰
الف جان ، مجلس پیگیر نیست تو چرا کامنتا رو نمایش نمیدی ؟؟؟!!! میگم کیا حمایتش میکنن ؟ ؟ چرا تحت تعقیب قرار نمیگیره ؟؟ چرا ازش میترسن ؟؟ این پولا رو فقط به بابک ها میدن ؟؟ یا سیامک ها هم میتونن بگیرن ؟؟ بسیجی فرهنگی ما شهید آوینی ؟؟ چطور میگه من بسیجیه اقتصادیم ؟؟ (1637966) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۳۹:۴۹
برای مردم بی تفاوت شده است زیرا تا کنون هر کس که سیاستمدار بوده است و جرمی انجام داده است تنها به تذکر و گرفتن و دادن پست دیگر به او یا تحدید ختم شده است و فرد مجرم تنها و راست راست تو خیابان راه می رود و از بیت المال استفاده می کند در حالی که یک شهروند عادی بخاطر یک جرم معمولی اعدام می شود و آنچه و برای جرم مردم عادی حکم اسلام اجرا می شود برای سیاستمداران ان حکم اجرا نمی شود. و این مردم بی تفاوت کرده که حتی اگر اختلاس فلان قدری هم اتفاق بینفد اب از اب تکان نمی خورد (1637969) (alef-6)
 
بدهکار
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۴۲:۲۰
آقای ب ز ،، میشه لطفا یه کم از پولا تونو به بانک مرکزی قرض بدید تا کسر بودجه حل بشه ؟؟؟!!!!!!!! فقط یه کم ؟؟!!! مردم ایران بهتون پس میدن به خدا ،!!!!!! (1637974) (alef-13)
 
جواد-ک
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۵۲:۰۶
به جای اینکه این مجلس بیاد این پول ها رو زنده کنه و فوریت در بررسی اینا باشه، قوریت شده بررسی نقش آمریکا در کودتا چندین سال قبل و بررسی ضرر های مادی که ممکن است! دیده باشیم. (1638013) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۵۶:۱۷
این مثبت های زیر کامنت چرا کم میشن جای اینکه زیادشن؟ (1638028) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۱:۵۸:۲۱
بازم خدا بيامرزه نه نه و باباش كه تو ايران جند نفرى كار داده نه مثل بعضى ها فقط نزولش روهم بذاره (1638032) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۳۷:۳۳
عمو حسین ،خوبی ؟؟!! اگه امثال اینا نبودن ،کارها مونوپل نمشدن والان یک بی کا ر هم نداشتیم \\\ سلام به ب ز برسون (1638657) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۰۰:۱۰
جدا باید در دور بعد مجلس در انتخاب برخی تجدید نظر کنیم
مسئله به این مهمی رو دور انداختن بعد برای کودتای شست سال قبل دوفوریت میدن
من نمیگم مسئله ی کودتا پیگیری نشه ، بشه اما این دو میلیارد نقد هست و اون مسئله نسیه

اقای توکلی
شرافتا به داد مردم و اسلام برسید (1638039) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۰۶:۲۱
مجلس سالهاست عمل به وظایف ذاتی خود را کنار گذآشته و سرگرم جمع کردن طومار و امضا برای مواردیست که دقیقا خلاف خواست عموم مردم است . مثلا نامه به شورای نگهبان برای رد صلاحیت هاشمی.جالب است که به ظاهر وانمود میکنند سیاسی کاری را باید کنار گذاشت و به مشکلات مردم رسیدگی کرد.بسم الله این یکی از هزاران درد مردم.درد مردم اینهاست نه بسیج توان و ظرفیت مجلس برای سد شدن در مقابل هاشمی و غیره. (1638056) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۱۰:۱۶
فاضل لاریجانی چیکاره بوده که میخواسته کمک کنه ؟ چه ربطی به این داشته !؟ (1638070) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۱۶:۴۰
خودش كاره اي نيست ، اطرافيانش كاره اي هستند . (1638288) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۱۳:۴۰
واقعا سوال من این هستش که آقای بابک زنجانی چه پیشینه ای دارد که به اینجا رسیده؟ آیا ایشان تحصیلات خاصی دارند یا تجربه مدیریت موفقی؟ یا ایده خاص کاری که منجر به این همه ثروت برایش شده؟

واقعا چه فرقی میکند بین آقای زنجانی با یک شهروند ساده؟ چطور ایشان میتوانند به عنوان دلال نفت انتخاب شوند و این پولها را به جیب بزنند ولی دیگران نمیتوانند؟

بعد آن چیز که بیشتر انسان را خشمگین میکند این هست که خیلی راحت و با تمام وقاحت بیست دقیقه تبلیغ در بهترین زمان روز را به تبلیغ از خط هوایی متعلق به خودش میکند. آیا شما در هیچ کجای دنیا دیده اید یک خط هوایی 20 دقیقه تبلیغ کند و شماره پرواز خطوطش رو نیز در این تبلیغ اعلام کند؟ برای شما سوال پیش نمیاد که آیا این شرکت صرف پول شویی پول های کثیفی که این آقا به جیب زده تاسیس شده؟

آخه این همه خطوط هوایی داخلی نالان از زیان های روزمره حتی 30 ثانیه هم تبلیغ نمیکنند!

واقعا مردم تا کی باید عذاب بکشند و هیچ اقدامی صورت نگیره؟ (1638085) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۲۱:۴۶
متاسفانه فسادهای میلیارد ریالی در دولت اقای احمدی نژاد به میلیارد دلاری تبدیل شده و کسی هم ککش نمیگزد نمیدانم ایا کسانیکه مدام داد دین میزنند چگونه است که در این موارد سکوت میکنند و جیکشان هم در نمی اید ایا در این موارد دین خدا به خطر نمی افتد؟ وقتی در فساد قبل نمایندگان مجلس هم در ان دخالت داشتندو تنها به رد مال محکوم شدند ایا این مجازات عادلانه و کافی بوده تا تکرار نشود ایا مجازات رشوه خواری یک نماینده نباید حداقل محرویمت از نمایندگی برای مادام العمر باشد چگونه یک فرد فاسد میتواند در مجلس قانون گزاری یک کشور قانون تصویب کند ایا این عدالت است ؟ مولی علی ع با کارگزارانش که که دوچار فساد میشدند چگونه برخورد میکرد؟ نمیگویم مانند مولی علی ع با متخلف برخورد کنید اما حداقل برخوردی نمایید که موجب شرمساری نام مولی علی ع نشود چطور میشود یک فرد عادی بخاطر یک دزدی ساده و یا مال خری پانزده سال حبس میشود اما یک دزد چند میلیارد دلاری راست راست میگردد ایا جرم دزدی از بیت المال سبک تر است که نیست پس چرا اینگونه برخورد میشود (1638108) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۲۷:۴۷
خوب راه حلش ساده است یک تورم ساده و برذاشت از جیب مردم..........!!!!!!!!!!!! (1638123) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۳۰:۵۹
مگر به پرنده دانه درشت ها و امضا طلايي ها در داستان بيمه ايران (م-ر) و اختلاس بزرگ (ا-ر-م) رسيدگي شد كه براي اين يكي اميدوار باشيم ؟ (1638135) (alef-13)
 
فرهنگی
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۳۱:۱۲
اولین مشکل درعدم واکنش مردم به این افرادا-اینکه نمی داننداین افرادکی هستندوازکجاآمده اند2-ثروت شان راازکجاآورده اند3-چه کسانی پشت پرده ازاینهاحمایت می کنند4بیوگرافی اینگونه افرادچه مسول سیاسی باشندچه اقتصادی حداقل بایدتاسه نسل آنهابررسی وبه مردم معرفی گردند5-درهمان اولین قدم که دست به کارغیرقانونی واختلاس وارتشامی نمایندازکارشان معلق گردند.شمانگوییدکه افکارعمومی بی اهمیت است همینکه مردم می گویندکی به کیه وکی رسیدگی می کنه به جرم افراداین یعنی بدترین واکنش افکارعمومی به مجرمین اقتصادی یاحتی سیاسی است.چطوراگربخواهندبه من ِ نوعی گیربدهند(خانه قدیمی ام رابه بسازوبفروش نداده ام ودارم مبارزه می کنم که خانه ام رانگه دارم محله قدیمی ام است وبه آن دلبسته ام)بامزاحمی که موتورش راسدمعبرجلوی خانه ام کرده ونیروی انتظامی می گویدکوچه مشاع است ودیواربنده راکه اصلاهم مشاع بادیوارمزاحمت کننده نیست اعلام می کندکه حق بامزاحم است وکوچکترین دفاعی نمی کندومارابه دادگاه حواله می دهدچقدربایددردداگاه هابرای این چنین مزاحمت های کوچک دوید؟اماروغنی هامصونیت آهنین دارندمامردم همینکه درروزگرفتارمشکلاتی هستیم که برایمان پیش می آورنداعلام می کنیم که یک چیزی هم به امثال روغنی هامی دهیم که کسی به ماگیرندهدکه خانه های قدیمی مان را مفت ومسلم به بسازوبفروش بدهیم .می گردنددرشهرتاببینندکجاوچطورمی توانندبه ثروت های کلان برسندکوچه پس کوچه های شهرراهم می گردندخدابه دادبرسد. (1638137) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۴۰:۱۹
آیا کسی از خود نپرسیده که یک جوان سی و چند ساله این همه سرمایه ی بلد آورده را از کجا آورده چرا مسئولین حکومتی مثل کبک سر خود را زیر برف کرده اند مگر شهرام جزایری چه فرقی با این داشت که رهبری فرمودندبررسی کنیدو آنطور که دیدیدمسائل روشن شد حال هم یک بررسی کنید شاید هم جزءخط قرمز های مملکت باشد که نمیشود پیگیری کردشاید هم این حق مردم مظلوم است که یک نفر آن را بالا کشیده سه هزار ملیارد قبلی چند نفر بودند واین خودش تنهادو ملیارد دولار تقریبا دو بربر شرکت آریا (1638167) (alef-6)
 
امير
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۴۰:۳۷
با سلام
گويا كشته از بس فزون است. كه كفن نتوان كرد.
قرار نبود كه مستعضف .مستعضف تر و مستكبر مستكبر تر شود؟! كه شد!كارشم گويا نميشه كرد. اوضاع چنين ميخواد.آناني هم كه با كمال پاكي و صداقت خدمت كردند.
سرشان كلاه رفته و به اندازه كلاهشان هم نه ملك دارند نه دارايي .نه دلارو
نه يورو ونه سكه و نه ثناري .2 ميلياد دلار. چند هراز ميليارد تومان.اين رانت آن
باند.اين شركت آن شركت بي نام وبانام.اين ارزمرجع آن فروش خارج از شبكه.
اين مجوز صادراتي.آن مجوز وارداتي .اين وام ميلياردي.آن ويلايي ميلياردي و...
چون ...شكايت كجا بريم. كجا؟ باشد شما هم اين كامند را اصلاح چاپ نكن .
هيچ اتفاقي نمي افتد.
ولي فراموش نكن صداي مردم. صداي خداست . (1638168) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۴۰:۵۴
هر دم از این باغ بری می رسد.به به .افاضکم الله (1638169) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۴۵:۳۱
این آقا تا 8 سال قبل آه نداشت که با ناله سودا کنه.چه شد که یکباره به این روز رسید.پیزی جز رانت و ارتشاع و ...........؟؟؟؟؟ (1638183) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۴۶:۱۸
برین خدا را شکر کنید امریکا و اروپا تحریمش کردند وگرنه این 5000 میلیارد تومان الان به همراه 15000 میلیارد تومان دارایی این اقا در اون ور ابها بود و خودشم الان در کنار خاوری قهوه می خورد و به ریش ما هم میخندید
حالا که همه ثروتش در داخل هست چرا کسی پیگیری نمیکند این حجم نفت چطور به ایشان واگذار شده چه کسایی پشت این کار بودند که این مقدار نفت به ایشان سپرده شده که بفروشد ؟؟؟؟حالا میگوید به من ربطی ندارد و پول به حساب من واریز نشده؟؟؟؟پس کجاست ؟؟؟؟قوه قضاییه هم خدا را شکر در خواب هستند کی بیدار می شوند خدا عالم هست باز خدا را شکر ملت باید از امریکا تشکر کند که تحریم کرد به داخل که امیدی نیست نه به مجلس نه قوه قضاییه و ... وگرنه مانند مس الان در بانکهای خارجی دست به دست میچرخید
راستی اون 3000 میلیارد چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟نکنه ازاد شده اند و در کانادا هستند و در کنار خاوری هستند به قول یک بنده خدایی اصلا نفهمیدیم چی شد اون 3000 میلیارد نه به اون اولش نه به الان که معلوم نیست حکمش چی شد؟؟؟؟؟؟
برای دزدی های کوچک و 100 هزارتومانی 2 هفته ای حکم میدهند ولی برای 3000 میلیاردی و 5000 میلیاردی

که این 5000 میلیارد 50 میلیون برابر اون دزدی 100000 هزار تومانی یا 30 میلیون برابر اون فساد مالی بود هیچ کاری نمیکنند یا معلوم نمی شود حکمش چی شد

یعنی تو این کشور و مسئولین یکی نیست ببینه 5000 میلیارد تومان پول نفت این ملت الان کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟ (1638184) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۱:۵۶:۱۸
ظاهرا" این آقا عمدا نام خودش را داده تا تحریمش کنند .و به این بهانه پولهای شرکت نفت را بلوکه کند لابد در اینده نزدیک هم وکیلی می گیرد و از لیست تحریم خارج می شود ولی انروز دیگر دست کسی به او نمی رسد مانند خاوری. تحریم مادر فساد اقتصادی است ونعمت برای امثال ایشان و یارانشان (1639240) (alef-13)
 
بیچاره
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۵۵:۵۴
۴۵۰ میلیون یورو (۲۲۰۰ میلیارد تومان) اختلاس آقای بقایی و ۳۰۰۰ میلیارد هم اختلاس خاوری و دوستان و حالا هم ۵۰۰۰ میلیارد تومن هم زنجانی. تا حالا ۱۰۰۰۰(ده هزار ) میلیارد تومنش معلوم شده از این دولت پاک!!!!!!!!!! (1638218) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۲:۵۹:۵۱
آقایان مجلسی این هم نوعی فتنه می‌باشد. شماها که اینقدر به فتنه علاقمندید (1638225) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۰۲:۲۹
سایت بازتاب امروز رو به خاطر اسم بردن و افشاگری از این آقا و امثال اون بستن حالا به فکر اوفتادن بدهکاره (1638234) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۰۲:۳۷
نمایندگان مجلس معمولا با حمایت مالی این گونه افراد در انتخابات شرکت می کنند بنابراین از نمایندگان شریف و بزرگوار!!!اانتظار نداشته باشید برخلاف منافع این افراد حرفی بزنند یا قدمی بردارند. کلا تو مجلس تعداد نمایندگان که قبل از منافع شخصی به فکر منافع مردم هستند کمتر از پانزده نفر است. بخصوص نمایندگان کمتر شناخته شده شهرستانهای کوچک ومحروم به شدت تحت نفوذ اینگونه افراد قرار دارند نمایندگان اینگونه مناطق که معمولا رقابتهای قومی و طایفه ای نقش ویژه در انتخاب آنها داشته معمولا از انتخاب شدن برای دور بعد ناامیدند و تلاش می کنند از فرصت چهارساله حداکثر استفاده را برای تقویت خود از جهت مالی بکنندا . فقط تعدادی از نمایندگان تهران و شهرهای بزرگ هستند که به دلیل وجهه بالای اجتماعی حاضر نیستند زیر تیول این اشخاص بروند. (1638235) (alef-6)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۰۹:۱۶:۰۴
یک نماینده چرا برای انتخاب شدن به حمایت چنین افرادی نیاز دارد؟

چون ما مردم در انتخاب نماینده به کمک های مالی ایشان به محله و مدرسه و مسجدمان، به قول استخدامی که به پسر عمو و دختر خاله مان داده، به حمایتی که از ارتقایمان در اداره خواهد کرد و به هزار و یک علت حرام دیگر به عنوان معیار انتخاب نظر داریم.

پس از ماست که بر ماست. (1640976) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۰۹:۳۲
5000میلیارد تومان این پول با سود 20 درصد روزی 2میلیارد و هفتصد هزار تومان هست حالا ببینید چه خبر هست و چه خبر هست توی این مملکت حالا باز بگین 5000 میلیارد تومان نیمدانیم کجاست و رو هواست (1638261) (alef-6)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۱۵:۳۹
تا زمانی که اجازه ندهند رسانها وارد شود همین است (1638287) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۱۸:۳۰
چي داره بر سر اين بيـــــــــــــت المـــــــــــــال مياد ؟!
واقعا" بايد براي اين بيت المال نگران و متاسف بود . (1638289) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۲۲:۵۳
انشاءالله که بابک زنجانی، امیر منصور آریا نباشد و پول ملت به خزانه برگردد.
فقط همین؟؟؟ انشالله؟؟؟ این بود اون همه بلدم بلدم؟؟؟ (1638307) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۲۳:۵۴
افکار عمومی در مقابل این خبرها واکسینه نشدن ،افکار عمومی از واکنش در برابر این اتفاقات می ترسند (1638313) (alef-6)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۲۹:۲۳
بنظر میرسد بعد از شهرام جزایری نوبت بعضی ها رسیده است . (1638338) (alef-6)
 
قربان
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۴۳:۵۵
فکر میکنم همچنانکه در اوائل انقلاب مرحوم خلخالی در زمینه اعتیاد جدی عمل کردند(اگر چه انتقادهایی نیز وارد بود وهست) باید عالمی دیگر بباید ساخت وزنو آدمی / احتمالا افرادی چون زنجانی / جزائری / جهرمی ووو در این کشور کم نیستند (البته در اکثریت کشورها وجود دارد) اما با رویکرد وشعارهای ملی ومذهبی ما این موضوع جریان دم خروس وقسم حضرت عباس را بیاد انسان میاورد براستی ضعف کار کجاست ؟ نقص قوانین ؟ نقص اجرا ؟ ویا نبود نظارت؟ مشکل اصلی کار مصونیت وحق کاپیتالاسیونیست که برخیها در این کشور برای خود قائلند همین وبس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1638386) (alef-6)
 
عبدو غلام
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۴۴:۱۲
سلام

شروع کار اقای زنجانی غیر قانونی بوده در کدام ماده فانونی آمده به راننده رییس

بانگ مرکزی میلیون ها دلار داده شود تا در بازار آزاد بفروشد من فکر میکنم عمده

دلیل افزایش قیمت دلار همین موضوع بوده است. (1638390) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۵۷:۰۳
جناب بابک خان در همه کشورها از جمله تاجیکستان هم سرمایه گذاریهای کلان کرده اند که احتمالا از سهم الارث !!! رسیده به ایشان باشد . مانند ایجاد بانک خصوصی و اخیراراه اندازی موسسه های حمل و نقل درون و بیرون شهری توریستی با ماشینهای آنچنانی . (1638419) (alef-6)
 
سینا
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۰۴:۴۳
در این بلاد کفر که ما زندگی‌ می‌کنیم اگر بخواید بیشتر از معادل ۲ ملیون تومن به حسابت بذاری چند تا فرم باید پر کنی‌ و توضیح بدی این پول از کجا اومده. مسئولین دولتیش اگر یه بلیت هواپیما از کسی‌ هدیه به گیرن مطبوعات چنان بلایی سرشون میارن که باید از کشور برن. شکر خدا در ایران میلیارد میلیارد جا به جا می‌شه آب از آب تکون نمیخوره. (1638433) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۰۹:۴۶
چراتگيرداديد به زنجاني يقه احمدي نژاد رو بگيريد چون اون اينو اورده توكار اين يك آدم يه لا قبا بوده تا قبل دولت نهم هيچي نداشته (1638442) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۱:۳۱:۳۳
ببین ، یقه احمدی گرفتن که فیلم ف ل رو تو مجلس گذاشت دیگه (1639202) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۲۸:۱۳
از دلايل عدم توسعه يافتگي ايران. عدم توجه به شايسته سالاري و تخصص گرايي بوده است. نمونه بارز آن را در مجلس مي بينيم. همين آقاي حجه الاسلام موسي احمدي . چگونه و بدون كمترين آشنايي با مسائل حوزه نفت و انرژي به عضويت كميسيون انرژي مجلس درآمده است؟! آيا ايشان اگر در مثلا كميسيون فرهنگي يا آموزش بود خيلي مفيدتر و موثرتر نبود؟! چه بسا اين آقايان تصميماتي در كميسيون مي گيرند كه غيرمنطقي و مخالف مصالح بخش انرژي كشور است و طرح به صحن علني مي آيد و چه بسا تصويب شود!
اين نصب هاي غيرمنطقي و غيرخردمندانه نشان مي دهد كه در مجلس ما هم لابي گريهاي خلاف منافع ملي وجود دارد. (1638486) (alef-6)
 
ali
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۳۲:۵۶
وقتی کشوری نتواند و یا نخواهد کارهای اقتصادی را از راه های صحیح و قانونی انجام دهد واضح است که باید دست به دامان افراد فرصت طلب و مافیاهای اقتصادی شود. در این هنگام عده ای فرصت طلب دست به کار شده و پول های کلان را حیف و میل میکنند و فقط مردم عادی در این موقعیت متضرر اصلی هستند.
نکته دیگر این است که چرا همیشه مردم ما باید این گونه اخبار را از رسانه های دیگر دریافت کنند. خبر این مساله حداقل نه ماه است که توسط صدای آمریکا منتظر شده است که واقعا مایه تاسف است. چرا ارگان های اجرایی کشور در همان موقع دست به کار نشدند؟ حتی اگر منبع خبری صدای آمریکا باشد بهتر است پیگیری شود. (1638499) (alef-6)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۳۵:۱۶
مساله مهمتر از اين موضوع 2 ميليارد دلاري كه وجود دارد اين است كه آيا اگر آقاي زنگنه به وزارت نفت نمي رسيد آيا باز هم مردم و افكار عمومي از اين موضوع خبردار مي شد؟!
بايد ديد منافع چه كساني در گذشته در بي خبري مردم در اين موضوع بوده است؟! بايد ديد چه كساني و در ازاي چه چيزي با آقاي زنجاني همكاري مي كرده اند؟! بايد ديد چرا آقاي زنجاني چگونه اين قدرت اقتصادي را به دست آورده است؟! با تلاشهاي مجدانه و شبانه روزي خودش در طول ساليان متمادي يا استفاده از رانت ها و امتيازات ويژه دولتمردان سابق؟!
سوال مهم تر اين كه تا زماني كه رسانه هاي ما آزاد نيستند و محدود مي شوند تا زماني كه مطبوعات را به عنوان ركن چهارم دموكراسي قبول نداريم تا زماني كه رسانه ها را تهديد و خطر فرض مي كنيم - البته كه براي رانت خواران و مفسدان اقتصادي و ... رسانه هاي آزاد خطر بزرگي محسوب مي شوند- يا دست به عصا راه مي روند و نمي توانند در حوزه هاي خاص؟ وارد شوند و تا زماني كه مردم محرم شناخته نمي شوند بايد منتظر اختلاسها و رانت خواريها و مفاسد حتي عظيم تر از مفسده عظيم 3000 ميليارد توماني باشيم. (1638504) (alef-6)
 
حميد
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۳۶:۴۷
دولت نهم و دهم بيشترين و بلندترين صداها را در زمينه برقراري عدالت مخصوصا عدالت اقتصادي و مبارزه با رانت خواري و ويژه خواري و اختلاسها و مفاسد اقتصادي و باندهاي مافيايي اقتصادي داشت اما اكنون به وضوح به اثبات رسيده است كه همين دولت فاسدترين و دور از عدالت ترين دولتهاي بعد از انقلاب بوده است. (1638505) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۳۸:۱۱
اول باید دید کسی از مجلسی ها در این قضیه نقش داشته تا بعد در این موردا حرف زد چون شهرام جزایری که نصف مجلس و خریده بود مه آفریدم همین طور اینم زد و بند داره (1638508) (alef-6)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۳۹:۵۸
مي دونيد دو ميليارد دلار به تومان چه پولي مي شود؟! و با اين پول چقدر مي توان كارخانه ساخت و چقدر جوان بيكار وارد كار شوند و بعد تشكيل خانواده دهند و به تبع آن از مفاسد اخلاقي جامعه كاسته شود؟! مي دانيد چقدر طرحهاي عمراني و ترافيكي و تهيه آب شرب و برق و ... انجام داد؟! چقدر زندانيان ديه را آزاد كرد؟ چقدر به بيمه ها و بيمارستانها و تهيه داروها كمك كرد؟!
راستي اين آقاي بابك زنجاني چند سالشه؟! مطمئنا اين آقا اگه همه فك و فاميلش هم به اندازه همه عمرشان كار و تلاش و جديت داشتند نمي توانستند همچنين رقمي براي تجارت به دست آورده باشند به جز اينكه به مراكز قدرت و رانتهاي ويژه وصل بوده باشند. (1638515) (alef-6)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۴۱:۲۷
اينجاست كه رسانه هاي آزاد و احزاب متكثر و پاسخگو و منتقد . اهميتي بالاتر از نان شب پيدا مي كنند. (1638521) (alef-13)
 
علی عارفی
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۴۴:۳۱
با تشکر از سایت الف لطفا در مورد هیجده میلیارد دلار و طلائی که در مرز ترکیه بدست پلیس ترکیه افتاد و دولت ترکیه اعلام نمود در مرز ایران بعنوان قاچاق بدست آمده و دولت ترکیه آن را ضبط نمود نیز مطلبی بنویسید که منشاء آن کجا بوده و چگونه و توسط چه کس و یا کسانی از کشور خارج شده است . (1638530) (alef-6)
 
حسام
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۵۴:۴۳
زمان احمدی نژاد الکی اومدند گفتند این آقا فرار است که به خاطر تحریم ها 8 میلیارد یورو در ایران سرمایه گذاری کند (در تامین اجتماعی) حالا سرمایه گذاری بخوره تو سرش 2 میلیارد دلار پول نفتمون رو هم کشیده بالا!!!؟؟؟ مجلسی ها که بی حیال نشستند هیچ صداشون در نمیاد!؟بعدا برای چیزهای بسیار کم اهمیت چنان غوغا به پا میکنند که آدم فکر میکنه چی شده !؟ در صورتیکه نسبت به این دزدی های اینچنینی راحت و آرام هستند و خونسرد. (1638553) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۰۱:۴۲
آقای بابک زنجانی :
به قول سعدی :
ما را امید بود به خیر کسان ما را به خیر کسان امید نیست شر مرسان!
نمیخواد در ایران سرمایه گذاری کنی 2 میلیارد دلار مملکت و پس بده! (1638568) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۰۳:۱۷
این خبر ها را میخونم عصبی میشم یاد کشور های تازه استقلال یافته از شوروی سابق می افتم که همه غرق فسادند و اگه پول و رشوه ندهی کارت در اون مملکت پیش نمیره!!!!!!!!!!!!احمدی نژاد چه بلایی سر این مملکت آورد!؟ (1638571) (alef-13)
 
يه ادم گرفتار
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۰:۰۲
بعد اين همه .. كاري دولت احمدي نژاد ما براي گرفتن ٣٠ ميليون وام بايد سه تا ضامن از هر كدوم يه برك چك ٣٠ ميليوني و يه نامه كسر از حقوق بياريم تازه ٧ ميليون رو هم سپرده نگه ميدارن !!!
حالا بايد كسايي كه به احمدي نژاد رايي دادن بيان و جواب مردم رو بدهند! (1638607) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۶:۱۳
آیا مجلس در خصوص پولهای نفتی مهدی هاشمی هم تحقیق و تفحص خواهد کرد؟؟ (1638629) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۶:۲۵
با سلام اتفاقا من فکر میکنم بعضیا از یه سری حمایت برخوردارن مثلا همین امیر منصور اریا که هزاران کارمند داشته و اتفاقا مقامات گفتن که دارایی هاش چند برابر بدهی هاشه اما اون به اعدام محکوم شد اما خبری ز پیگیری بعضی پرونده ها مثل همین و بعضی مقامات در همون پرونده سه هزار تایی نشد که نشد (1638630) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۳۱:۱۳
خسته نباشید می گوییم امیدوارم که امریکا نفت را سفت و سخت تحریم کند تا دیگه پولی برای دزدیدن نماند. (1638641) (alef-6)
 
علي
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۶:۰۱:۲۵
از اين مجلس بي لياقتي كه تمام هنرش به به و چه چه كردن از بزرگان و فرياد زدن مرده باد و زنده باد در صحن مجلس و دراز كشيدن و نشستن پيرزن وار دور يكديگر و عربده كشي و فحش دادن به همدگه باشه چه انتظاري ميشه داشت. واقعا واي به حال ملتي كه سرنوشتشون را به دست چنين افراد نالايقي سپردن. در ضمن بهتره كه اين موضوع را هم مثله بقيه قبليها خيلي " كشششش" ندين....... (1638699) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۰:۳۰:۳۴
احسنت که حرف دل مردم را زدی... (1639104) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۶:۰۸:۰۲
جالبه که این آقا آزادانه تو تلویزیون برا شرکت هواپیماییش تبلیغ 10 دقیقه ای داره هر روز..... (1638714) (alef-6)
 
سعید نصیری
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۹:۴۴:۲۵
خوبه بدانید این شرکت هواپیمایی 20 هواپیمای جدید وارد کشور کرده است و به جای پنهان کردن سرمایه در خارج از کشور که هیچ حساسیتی را نیز ایجاد نمی کند در خدمت مردم این کشور است.همه می دانند شزکت هواپیمایی برای خودش سود ندارد بلکه باعث اشتغال و درآمدزایی در سایر بخشها خواهد شد. (1639039) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۶:۱۴:۴۰
در صنعت نفت و در زمان وزیر اول نفت دولت نهم بسیار فساد اقتصادی وجود داشته، اما رسیدگی نمی شود. مرتضوی فقط 200 هزار تومان جریمه میشود. فرد دیگری، 16 میلیارد به حساب خودش میریزد، اما برخوردی نمی شود. حتی اگر برگردانده شود اون فرد مجرم هست. اطرافیان اون آقا از بیت المال استفاده می کنند برخوردی نمی شود. میلیاردها تومان بابت فوتبالیست ها خرج میشود، برخوردی نمی شود، با اینکه ایم مخارج به لحاظ قانونی ممنوع هست. برادر رئیس مجلس در فیلمی که ازش پخش شد، جرمش مشخص شد، اما بی سر و صدا از کنار آن گذشتند. سالها پیش برادر رفیق دوست به جرم اختلاص دستگیر شد اما بعدا معلوم شد که زندانی نبود بلکه مامور خرید زندان شده بوده و رفت و آمد داشته به بیرون و بعدا عفو هم شده.

توقع نداشته باشید، حسی در من شهروند وجود داشته باشه نسبت به مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی خصوصا با کسانی که در قدرت هستند. فقط تنها چیزی که برای مسئولین و ائمه جمعه مهم هست ظاهرا حجاب خانم هاست (1638722) (alef-13)
 
شاهد
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۶:۲۶:۱۱
با سلام خدمت تمامی هموطنان عزیز و کلیه ی کسانی که نظرات محترم خود را نگاشته اند .
خواهش میکنم اندکی به خود رجوع کنیم . آیا وقت آن نرسیده که اعتراف کنیم اشکال کار از خود ما است؟
مگر این آقایان ریز و درشتی که دزدی ، رانت خواری و ..... کرده اند و از آنان نام برده می شود از کره ی ماه آمده اند یا از مریخ ؟ یا احیانا هموطن خود ما هستند؟
هر زمان هر یک از تک تک ما ایرانیان توانستیم به معنی واقعی کلمه منافع جمع را بر منافع شخصی خود ارجح بدانیم ، می توان به بهبود وضع موجود امیدوار شد.
مملکت ما بسیار ثروتمند است ولی متاسفانه ساز و کار توزیع آن نابسامان و نظارت و حسابرسی و حساب کشی در حد زیر صفر . شاید این به مذاق قوه محترم قضاییه خوش نیاید ولی واقعیتی است که باید بپذیرد و آن ناتوانی این قوه است در برخورد موثر با تخلفات.
این ضعف شدید قوی ترین قوه ی بازدارنده ی کشور باعث یاس و نا امیدی و بعضا روی گردانی مردم از نظام شده است.
باز هم عرض میکنم بیاییم از درون خانواده ها ، از مهد کودکها ، پیش دبستان ها شروع کنیم. فرهنگ را غنی و رعایت قانون را نهادینه کنیم بلکه 50 سال دیگر نتیجه بگیریم .
کلاه خود را قاضی کنیم : از مردم ایران خیلی تعریف و تمجید می شود ( که در بسیاری موارد صحیح است) ولی آیا واقعا ما همانی هستیم که می گویند؟
روی سخنم با بالاترین مسئولین مملکتم ایران است !

چرا برخی ها دارای مصونیت قضایی هستند؟ چرا در کشوری که وامدار خون صدها هزار گل پرپر شده ی مبارزات زمان طاغوت ، تروریسم داخلی و خارجی ، 8 سال دفاع مقدس و................ است ، شنیدن این اخبار و تاسف بار تر عدم رسیدگی قاطع با آن به امری عادی تبدیل شده؟ آیا نمیدانید که ما برای برچیده شدن همین بساط ها انقلاب کرده ایم؟ آیا دلمان خوش است که اسم نظاممان جمهوری اسلامی ایران است؟ شاید برخی از سخنان بنده را برخی ها بر نتابند ولی می گویم و با صدای بلند می گویم که : در صورت استمرار این وضع قطعا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درون از هم خواهد پاشید و رویای دشمنان این مرز و بوم محقق خواهد گردید ( البته به دست توانای خود ما مردم ایران)
اگر سفارشها ، توصیه ها ، رانت ها ، اغماض ها و ............. از سیستم قوای کشور حذف نشود و عدالت علی (ع) گونه که آهن گداخته را بر دست برادر خود گزارد ، اجرا نشود مطمئن باشیم که : این ره که ما می رویم به اضمحلال است .
والسلام علی من اتبع الهدی.
یک شهروند عادی. (1638744) (alef-13)
 
سعید57
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۶:۲۹:۳۲
با سلام
آیا در این کشور کسی نیست بپرسد این اقا کیست؟
این آقا چند سالشه؟
اطرافیان این اقا کیا هستن؟
این آقا پشتش به کی گرمه؟
یعنی این نفت و اقتصاد اینقدر بی در و پیکر و بی صاحبه؟
از این پول ها مگه ما سهم نداریم؟
این پول ها مگه ماله ما نیست؟
پس چرا به ما نمی رسه؟
انقلاب بگی کردیم , بسیجی بگی بودیم , جبهه بگی رفتیم , مسلمان بگی هستیم , کار بگی میکنیم , زحمت بگی میکشیم , پس چرا ما از این پول ها نمی بینیم؟
چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1638754) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۶:۲۹:۵۹
به نظر بنده فعلا وضعیت بدحجابی خانمها از هر دزدی و تجاوز و گناهی بدتره! از قوه قضاییه میخواهم همچون گذشته ذهن خود را مشوش نفرموده و تمام توان خود را صرف توبیخ و تنبیه بدحجابها نماید! (1638757) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۲:۳۲:۲۶
عجب گل گفتی ولی ناخوش گفتی (1639308) (alef-13)
 
سعید57
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۶:۳۲:۵۱
با سلام
راستی کسی خبر داره شهرام جزایری کجاست ؟ آخر و عاقبتش چی شد؟
از قدیم گفتند : قربون دعوایی برم که ارز روش نیم ساعت بگذره! (1638762) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۹:۱۷:۳۹
با احترام، دوستان این کامنت ها چه دردی را دوا می کند جز اینکه تتمه اعصاب و روان و سلامتی تان را هم مستهلک می کند. (1638993) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۹:۲۰:۰۵
روحانی مچکریم (1639000) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۱۹:۲۳:۴۲
ببینیم کفن پوشان و وکیل الدوله ها چه واکنشی نشون میدن (1639009) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۰:۱۸:۳۹
زنجانی هشت سا ل پیش حداکثر ۵۰میلیون تومان سرمایه داشته حالا بعد از ۸سال در دولت پاک احمدی نژاد ثروتش به ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیارد دلار یعنی ۳۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده کدام نابغه ای و کار افرین و میلیاردر در دنیا سراغ دارید که ثروتش در عرض ۸ سال ۶۴۰۰۰۰۰ برابر شود!لطفا تا دیر نشده ایشان را برای گرفتن جایزه نوبل در اقتصاد به اکادمی نوبل در سوئد معرفی کنید تا این هم به افتخارات پاکترین دولت افزوده شود..............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1639087) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۰۰:۱۵:۱۲
سلام دوست عزیز شما که اهل حساب وکتاب هستی خبر ازبدهی های ایشان هم دارید به ریال تبدیل کنید وبه اطلاع هموطنانمان برسانید
جهت اطلاع شما باید عرض کنم 8سال پیش تروت ایشان بیشترازاین مبلغی که اعلام کردید بود (1640690) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۰:۲۲:۰۰
بابک منتظردومیش هستیم!!!! (1639092) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۰:۴۳:۰۷
ایشان اقازاده تشریف دارند ودر پاکترین دولت به این ثروت رسیده تعجبی ندارد اینها اگه نبودند نفت سر سفره نیامده بود (1639131) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۱:۳۱:۱۴
من هم دوست دارم یک بسیجی اقتصادی باشم. (1639201) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۲:۲۵:۳۹
از بس دروع وراست را با هم قاطی کردید به خاطر سه پنج روز دنیا که خودتان هم نمیدانید کدام درست است کارهای امروز مغرضین شبیه کسی هست که امده تهمت زده بعد هم میگه بی گناهیت را ثابت کن کسی که تهمت زده باید دلیل بیاره یا کسی که مورد تهمت قرار گرفته (1639287) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۲:۳۰:۰۱
صداقت نداشتن با مردم می شوداین اختلاسها وسکوت (1639301) (alef-13)
 
برادران
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۳:۰۷:۱۷
بابا ول کنین . اینم روی بقیه اش
فدای یک تا موی دولت پاک (1639375) (alef-13)
 
صادق راستگو
۱۳۹۲-۰۶-۲۱ ۲۳:۱۲:۵۷
بسمه تعالی:
با سلام " آیا در مجلس محترم شورای اسلامی اراده ای وجود دارد که یک طرح برای جلوگیری فامیل بازی و رفیق بازی در گزینش ها بتصویب برسانند؟ و به بوجود آمدن هزار فامیل سوم خاتمه دهند؟ (1639383) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۰۰:۳۲:۴۷
مطمئن باشید کسانی پشت این تخلفات، اختلاسها و تضییع حق مردم هستند که نفوذ سیاسی دارند چنین کارهایی بدون نفوذ سیاسی امکان پذیر نیست واقعاً متاسفم که در کشورم چنین دزدانی وجود دارند و دستگاه قضایی نمی تواند برخورد کتد!!!! (1639532) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۰۱:۳۸:۵۱
چند سال پیش عباس پالیزدار، بخشی از فاسدان اقتصادی که در قدرت هم هستند افشا کرد(کاری ندارم به چه دلیلی) اما به جای تحقیق درباره ی این ادعاها، که اکثرش حقیقت داره، اونو زندانی کردند (1639600) (alef-13)
 
مهم نیست
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۰۹:۴۹:۱۸
با سلام
امیدوارم روزی برسه که همه چیز شفاف باشه و افراد پاسخگو
استخدام با رانت.... اگر کسی از نزدیک ندیده باشه درکش سخته اما وقتی استخدامی های جدید که اکثرا مدرک کارشناسی ارشد دارند،بعد از اون همه مراحل مشکل وارد محیط کار شدند، مدیرکل محترم برخورد جالبی نداره، مثل یک نیروی خدماتی ار اونها کار می کشه به جای اینکه به کار اصلی که بابتش وارد سازمان شدند مشغول باشند به کارگری می پردازند.از طرفی چقدر افرادی که به بهانه این بچه ها، وارد سازمان شدند با مدرک دیپلم...با آزادی بیشتر در محیط کار..این رانت ها انگیزه ماهارو تخریب می کنه،افرادی با رشته های گرافیک، عمران رو آخه چه به حسابرسی؟ امیدوارم بهره وری با این شرایط بهتر بشه... امیدوارم (1639787) (alef-6)
 
آریو برزن
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۱۱:۳۵:۲۸
باسلام.

در همه جای دنیا مجریان قانون در فاز اول مبارزه با فساد و رانت خواری از قوه قهریه استفاده کرده اند حتی در غرب اینگونه بوده است. خود غربیها میگوید نهادینه شدن قانون در غرب با کمک شمشیر و گلوله امکان پذیر شده است. در آسیای جنوب شرقی هم همینطور بوده است. تنها ترس از استفاده از قوه قهریه و به موازات آن اجرای عدالت است که باعث میشود که افراد از فساد دست بردارند. به یقین اگر ترس از جریمه های کمرشکن در غرب نبود هیچ کس قوانین رانندگی را هم اجرا نمی کرد چه رسد به فساد اقتصادی و رانت خواری. ما در ایران باید از تجارب کشورههای دیگر در زمینه مبارزه با فساد و رانت خواری استفاده کنیم. (1639905) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۱۳:۲۳:۲۸
پس عدالت علی کجاست ؟ چرا مایی که طی ۲۴ ماه خدمت سربازی با یک حقوق ناچیز یعنی حدود ده هزارتومان ازما حق بیمه و بازنشستگی کسر میشده و شاید به بیمه خدمات درمانی و یا شاید بیمه نیروهای مسلح ( سپاه و ارتش) پرداخت میشده و هنوز فیش حقوقی رو هم داریم . حالا باید دوباره یک حق بیمه جدید پرداخت کنیم . چرا نمیرید از بیمه خدمات درمانی پولم رو بگیرید . با محاسبات من الان باید تقریبا ۱٫۵ برابر حقوق یک ماهم رو پرداخت کنم اون هم توی این تورم و گرانیها . یعنی ۲۰ ماه خدمت کردم هیچ ، الان باید به اندازه ۱٫۵ ماهم از حقوقم رو به بیمه تامین اجتماعی باید بدم . این یک ظلم واقعیه از طرف این ارگانهای دولتی به ما انسانها . (1640039) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۱۴:۲۱:۰۰
به به هرم از این باغ بری میرسد /تازه تر از تازه تری می رسد / اینکه دوبرابر اختلاس سه هزار ملیارد تومانی شد .با این تفاوت که در انجا آنها به اسم تولید اختلاس کردندو.. اما اینکه اختلاس نیست اسم اینکار بالا کشیدن و..است .آیا معلوم هست در این مملکت چه میگذرد وبا مردم شهید جانباز ومعلول وازاده داده چکار میکنند ؟ آیا کسی هست که ببرسد چرا باید دوملیارد دلار یا شش هزار ملیارد تومان این مملکت دست یکنفر شخق حقیقی قرار داده شود ؟ بس علت تاسیس اینهمه تشکیلات اداری ودیوانسالاری وهزیه های سنگین آن چیست ؟ فرض کنیم فردا این شخص بمیرد یا اعلام مرگ کند ویا گم وبقول قدیمی ها بی رد بشود . نمیشود ؟چرا حتما میشود . انوقت سرنوشت این بول هنگفت مردم که از بودجه سالیانه برخی کشورها هم بیشتر است چه خواهد شد ؟ کدام قانون میتواند این بولها را از ورثه او باز بس گیرد ؟ وهزاران چرای دیگر . چرا تا حالا صدای این در نیامده بود ؟ چند تا ی دیگر مثل او وجود دارند ؟ ادم الان می فهمد سر نوشت هفتصد ملیارد دلار در امد نفت وگاز دوره احمدی نزاد را باید کجا ها جستجو کند . عجیب تر اینکه این شخص با حمایت مقامات تیم فوتبال درست میکند ومفاخر ملی فوتبال کشور را استخدام میکند تا برای خود کسب وجهه کند وخودرا ورزش دوست و نیکوکار ودلسوز معرفی کند . وای بر ما . اگر آزادی مطبوعات وجود داشت .اگر نماینگان مجلس به وظایف خود عمل میکردند وبه سوگندهایی که خورده اند بای بند میبودند .واگر .... شاید میشد جلو این چباولها وغارتگری ها را گرفت .اما حیف (1640110) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۱۸:۴۱:۴۶
چرا با این همه مدارک و قرائن موثق در خصوص دست اندازی به بیت المال و بی قانونی های دولت احمدی نژاد و شخص خود ایشان و افراد معتمد ایشان و همان حلقه نزدیک به ایشان چون بقايی و مشائی وو...اینها بازداشت و باز خواست نمی شوند مگر این افراد فرای قانوند و اگر چنین است چرا و به چه دلیل!! (1640347) (alef-6)
 
دو پیرهن از دنیا امیدست
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۱۸:۴۸:۴۷
بلی- امید هست
اگر نمایندگان مجلس همچون شاه عدالت علی ع از دنیا به دو پیرهن قناعت کرده باشند بلی امیدی هست (1640354) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۲۰:۱۲:۵۵
من پیشنهاد میکنم احمدی نژاد در دادگاه ملی به اینهمه اتهامات که اکثر ان موثق و قابل اثبات است پاسخ دهد تا مردم به حقایق پی برده و همچنین درسی بشود برای مسئولانی که به قانون عمل نکرده و بیت المال را ارث پدری خود میدانند (1640447) (alef-6)
 
دوستدار انقلاب
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۲۰:۵۶:۳۱
سلام به شریعتمداری کیهان بگویید پیرامون اینمورد یک تحلیل بنویسد چون ایشان توانایی پیش بینی صد سال آینده رادارد تاانشاالله نتیجه این اختلاس درتاریخ ثبت شود مثل تحلیل های سراسر صحیح ودقیق وی ازجریان هسته ای کشور!!!؟ (1640482) (alef-6)
 
روك
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۲۳:۱۵:۰۴
زنجاني تجارت خود را از توليد كرمها و محصولات ارايشي قلابي تحت عنوان مارك معروف و گرانبهاي روك در كيش شروع كرد واحتمالا هنوز هم آدامه دارد كلاهبردار حرفه إيست و پرونده هاي متعدد دارد اگر أموال أو را تأمين نكنند و از خروجش از كشور جلوگيري نكنند قطعا با اين
ثروت باد أورده فرار ميكند (1640635) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۲ ۲۳:۲۹:۵۹
حدا لعنتش کند چطور غارت کرده کشور
حکمش اعدام و خیانت عظمی است
یکی را شعور نداشته
دومی را غافل بوده
سومی را چه
چهارمی چه
در همه جا تباهی و رانت و اختلاس و بزن برو بوده (1640654) (alef-6)
 
جوینده
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۰۰:۰۰:۳۹
با سلام
من یک ساعت ونیم تمام کامنت ها را خواندم والله تمام این گفته ها تهمت است چرا باور نمی کنید آقای زنجانی بنا به تخصص بانکی که طی سالهای83 تا 90 درخارج ازکشور کسب نمود وبا قبول ریسک های بالا به این ثروت که خیلی هم زیاد نیست رسیده چرا باور نمی کنید این آقا بابک سهامداروعضو هیت مدیره چندبانک خارجی است چرا قبول ندارید ایشان بنا به اصول بانکداری که مردم وشرکتها دربانک ها سرمایه گذاری میکنند ودربانکها سپرده بلندمدت باز می کنند حالا اگر جناب زنجانی یتواند ویا دسترسی به این منابع داشته باشدوریسک قبول پرداخت اصل وسود وجوه ارزی که درشعب بانکهایی که دران ذینفع است را بر عهده بگیرد وتعهدکند درفلان تاریخ اصل وفرع وجوه را بپردازد کاری خلاف بوده اگرازموضوعی اطلاع دقیقی ندارید به نشرتهمت وافتراها که شروعش از بی بی سی بود کمک نکنید . چرا باور ندارید اقای زنجانی جزبزرگترین بدهکاران به بانکهای خارجی است اصلا ازخودتان سوال نمی کنیدچطور درداخل کشور امکان داردشخصی یک ریال بدهی نداشته باشدو وامی هم نگرفته باشدواین همه سرمایه گذاری درداخل انجام داده ازکجا اورده وچرا یک پرونده مالیاتی وغیره درداخل ندارد حالا من برایتان عرض میکنم جناب زنجانی با داشتن منابع ارزان ارزی که تمام انرا به بانکهای خارج بدهکاراست بعدازتحریم شدن توسط خزانه داری امریکا واروپا برای حفظ اصل پولهایی که بایددرسررسیدشان با بهره ان به بانکهای خارجی پس دهد ایران اسلامی را برای سرمایه گذاری انتخاب نموده اولش هم قرارشدتعدادی شرکت ورشکسته وزیان ده تامین اجتماعی رابخرد که خودتان دیدیدجناب مرتضوی چه بساطی به راه انداخت که اصل معامله به هم خوردحالا اگربااین پولها کاری دیگری کندوجوانان بیکار رابسرکارببرند خلاف است اگر ایشان توانسته 22هواپیمای نو بخرد وشرکت ورشکسته قبلی را سود اور کند کجای ان خلاف بوده چرا بجای تقدیرازایشان اینگونه بدلیل جهل وندانستن اصل موضوع وندانسته درپیشبرداهداف سیاسی بعضی افرادکمک می کنیدچرا توجه نمی کنیدمگرمملکت وزارت اطلاعات نداردمگرقوه قضاییه نداردچرا تاکنون مدرکی ومستندی بردزدی ویا اختلاس ویرچیز دیگری ارایه نمی شودفقط در راستای اهداف کانال بی بی سی وصدای امریکا موجب ایجاد جوعدم اطمینان ازسرمایه گذاری درکشور می کنید مگرپولداربودن جرم است ایا ازایشان پرسیده ایدچقدربدهی دارید من افتخارمیکنم که ایشان رااز15سال پیش میشناسم و امیدوارم موفقتر از دیروز باشند (1640681) (alef-6)
 
سعید57
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۲:۰۲:۴۶
با سلام
جناب جوینده
حال که حضرتعالی اینهمه دلسوز جناب رنجانی هستید و اطمینان به طریق مشروع کسب این ثروت دارید می شود به این سئوال ها پاسخ فرمایید که :
چگونه در حالیکه بانک های دنیا به جهت وصعیت اقتصادی دنیا در حال ورشکستگی بوده یا ورشکسته شدند آقای زنجانی توانست اینگونه موفق باشد؟
ایشان از کجا این تخصص های بانکی را فرا گرفت و موفق شد که مدیران ارشد مالی و اقتصادی و بانکی کشور نتوانستند؟
جناب آقای زنجانی از کجا چنین عقل کل شدند که این راه استفاده از منابع ارزان خارجی در ایران به ذهن شان رسید و به عقل آن خارجی ها که یک دلار را با گلوله رو هوا میزنن نرسید؟
......
ولی با تمسک به مثال های خرید هواپیما و کار آفرینی برای جوانان ووو ... گویا منطق شما منطق رابین هودی است لذا شما فقظ به این سئوال پاسخ دهید تا بقیه مسائل حل شود : آیا بنظر شما اعمال رابین هود در کسب ثروت نامشروع از طریق راه زنی و تملک نامشروع اموال اغنیا و دولت و صرف آن در جهت نیاز نیازمندان صحیح بوده است؟ (1643439) (alef-13)
 
شهرستاني
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۰۸:۳۵:۴۸
يك سري هم به باندهاي خزنده ي استاني وابسته به مافياي انتقال و ترافيك
نفت در استان كرمانشاه بزند. روزي 1000كاميون سوخت.
از هر كاميون سوخت 150 يورو ورودي1000 4250(قيمت هر يورو)=4250000ضربدريكماه 127500000تومان هر سال و...علاوه بر سود خريد در مبدا و فروش
در مقصد.5الي 6 سال است اين كار ادامه دارد.
رقم هاي هزاران ميلياردي در اين بين به جيب چند نفر معدود در استان و مافياي مخوف سازمان يافته و وابسته به نهادهاي قدرت برون استاني(مركز)
در دولت نهم و دهم واريز شده و هنوزهم ادامه دارد.اين باند مافيايي چرخه
اقتصاد نيمه جان استان/صادرات دام و...صدور گواهي مبدا برهر كاميون 25000
تومان و...را در انحصادارند.
بابك هاي زنجاني/كرمانشاهي و...كم نيستند.آن چيزي كه كم است .اراده
حكومت جهت باز پس گري بيت المال و اشد مجازات دزدان مال و ثروت اين مردم
محروم .بله اراده ي بر خورد با مفسدان اقتصادي كه مانند زالو وخفاش دارند خون
مردم را ميمكند.و از ثروت باد آورده خود مقامات دولتي را هم بعضا آلوده كرده اند. (1640911) (alef-6)
 
سالار. پ
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۲:۳۴:۱۳
حتما اینطوریه، چرا کمیسیون انرژی در مورد صحبت های آقای زنگنه واکنش نشون داده، این همه پول دست نفر، چرا برای مجلس اهمیت نداره، که تازه یادشون آمده کارگرهی را برای بررسی آن تشکیل بدن، واقعا برای کمیسون انرژی متاسفم، این از کنسرسیومی که می خواست تحریم‌ها را دور بزند، من شخصا می دونستم که یه بابک بیشتر ندارین، بایستی منتظر شرایط بدتر از این هم باشیم ، (1641539) (alef-6)
 
حسینی
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۴:۱۶:۳۲
با سلام ، اگر در این مملکت یک مردی که واقعا پیرو راستین علی(ع) باشد و معتقد به عدالت مولا پیدا شود ، باید امثال زنجانی را سرجای خود بنشاند تا دیگران و رانت خواران حساب دستشان بیاید وگرنه فاتحه کشور خوانده شده است . (1641880) (alef-6)
 
مردانقمی
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۷:۲۷:۳۸
چرا باید این قدر نمک نشناس باشیم اگر این مبلغ به این آقا تحویل شده که بخاطر خوردنش نبوده او هم از شرمندگیش در می آید همه چیز را زیر سئوال نبریم مگر پرداخت هزاران میلیارد وام بدون کارشناسی به یک نفر در شمال غرب کشور حمایت از مردم آن دیار نیست مگر پرداخت هزاران میلیارد دیگر در جنوب همینطور حمایت از مردم شریف جنوب نمی باشد بس کنید شما را بخدا هی می گوئید بیمه چی شد آقای ر. به کجا احضار شد میدان فاطمی به کجا رسید 16 میلیارد چی شد و ... اینقدر از خادمین مالی کشور سلب اعتماد نکنیم دولتی که هشت سال دویده و پاکترین دولت هم هست اینگونه ایرادات جزئی است مته تو خشاش نزارین (1642392) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۸:۲۶:۲۰
مشکل امثال زنجانی ها نیست بلک مجلسی است راه قانون خوب نوشتن نمی داند (1642558) (alef-13)
 
سیدمصطفی
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۰:۲۴:۴۴
بسمه تعالی
آیا با خود اندیشیده اید که چرا نظام ارزشی و مقدس جمهوری اسلامی ایران علی رغم خواست و اراده کامل مسئولین ارشد مملکت و تشکیل کمیته ها و جلسات و سیستمهای نظارتی متعدد و مختلف تا بحال نتوانسته با فساد اقتصادی مبارزه گسترده و بازدارنده انجام دهد؟
پاسخ این سؤال این است:
اگر رفتار غیرقانونی اقتصادی از عموم سربزند در روند طبیعی جامعه مورد نظارت و رسیدگی و برخورد قانونی قرار میگیرد کما اینکه بدلیلی که خواهم گفت این عمل کامل و صحیح انجام نمی شود.
اما نکته اینجاست که متأسفانه همه مفاسد اقتصادی بزرگ توسط افرادی غیر از مردم عوام(عموم مردم) انجام میشود و این افراد بواسطه ارتباطات با حوزه های قدرت اجرائی و بعضاً نفوذ در برخی مراجع تصمیم گیری و نظارتی و قانونگذاری زمینه ارتکاب چنین جرایمی را فراهم و ضمن دستیابی غیرقانونی و نامشروع به منابع مالی و اموال عمومی و برداشتهای رانتخوارانه از این منابع و تحمیل هزینه های تورمی به جامعه و عموم مردم، با درگیر نمودن سیستمها در این اعمال مجرمانه موجب بی اعتباری آنها نزد افکار عمومی جامعه و عملا بی اثر شدن برخی از حوزه های نظارتی و قضاوتی شده و عملا حرامخواری را در جامعه گسترش داده اند و وای بحال اجتماعی که به نام مسلمان بودن خواسته یا ناخواسته به مال شبهه ناک و یا خدای ناکرده حرام آلوده شود.
مانند اتفاقی که در جامعه صدر اسلام افتاد و معاویه با مال حرام شکمها را انباشته کرد و تاریخ شاهد تأثیر این حرامخواریها در روز عاشورا بود.
پس ملاحظه می فرمایید که فساد نزد به اصطلاح خواص جامعه تولید و گردش و گسترش می یابد و به همین دلیل همه ابزار قانونی جامعه عاجز از مقابله و برخورد با فسادگران است.
دلیل عرض بنده هم این است:
آیا تابحال حکم اعدام قاطع برای مفسدین اقتصادی صادر شده است؟(فقط یک مورد بوده)
برای جرایم امنیتی سیستم قضایی بدرستی بفوریت حکم اعدام صادر میکند ولی آیا یک مفسد اقتصادی که موجب بی اعتمادی افکار عمومی به کارکرد نظام اسلامی میشود عملا مجرم امنیتی نیست؟
آیا افرادی که بنا به هر دلیل و حربه ای منابع و اموال عمومی جامعه را به صرف داشتن ارتباطات به نفع خود مصادره و شخصی کرده و مردم شریف را از بهره مندی از این منابع محروم میکنند آب به آسیب دشمنان نمیریزند؟ و آیا اینها عملا مجرم امنیتی نیستند؟
پس فقط یک راه حل وجود دارد و آن هم اینکه سیستمهای مسئول بدون گذشت با همه کسانی(خصوصا خواص مجرم) که موجب بوجود آمدن و گسترش فساد اقتصادی در جامعه میشوند با شدت و جدیت و در کوتاهترین زمان برخورد تا بازتاب بازدارنده آن در جامعه نمایان و اثرگذار شود.
به هر جهت دولتمردان نظام اسلامی باید تلاش کنند هزینه های مختلف زندگی مردم را پایین بیاورند چرا که در غیر اینصورت تحمل این هزینه های بسیار بالا برای عموم مردم بسیار طاقت فرسا و خردکننده و نهایتا برای نظام اجتماعی و حتی نظام سیاسی ما تهدید کننده خواهد بود، خصوصا اینکه دشمنان نظام اسلامی تاکنون فقط بواسطه الطاف الهی و پشتیبانی همه جانبه مردم شریف نتوانسته اند به نظام اسلامی ایران صدمه بزنند و آنها نیز خوب میدانند تنها راه مقابله با نظام مردمی ما دور کردن مردم از نظام است زیرا تمام راههای دیگر به شرح ذیل را در طول 30 سال گذشته رفته ولی نتیجه نگرفته اند:
1 - ترور شخصیتی(تخریب شخصیت رهبرمعظم وشهیدبهشتی وآقای هاشمی و ... که در اوایل انقلاب با درایت پیر جماران(ره) بی اثر شد.
2 - ترور فیزیکی (ترور شخصیتهای گرانقدر مانند: شهیدان بهشتی، مطهری، مفتح، هاشمی نژاد، قرنی، صیاد شیرازی، دانشمندان شهید هسته ای و...)
3 - برانگیختن احساسات قومی و قبیله ای و راه انداختن درگیریهای داخلی مانند قائله کردستان و خوزستان و بلوچستان و گنبد و آذربایجان و ...
4 - تحمیل جنگ بواسطه رژیم عراق که هشت سال موجب تخریب زیرساختهای اقتصادی و ایجاد فشار و تنگنا برای مردم گردید
پس به ظن آنها فقط تنگتر کردن و سخت تر کردن حلقه معیشت مردم میتواند موجب دور شدن مردم از نظام اسلامی گردد (که البته از اوایل انقلاب این کار را کرده اند ) و براساس همین تئوری اگر این امر بصورت موریانه گونه توسط افراد ضعیف النفس دنیاطلب درون جامعه خصوصا از بین خواص انجام شود اثربخش تر خواهد بود.
پس ملاحظه میفرمائید که هر فردی که در حلقه فساد اقتصادی اعم از:
1 - زمینه سازی فساد اقتصادی
2 - تشویق به ارتکاب فساد اقتصادی
3 - چشم پوشی بر روی مفسدان اقتصادی
4 - عدم اقدام بموقع از وقوع فساد اقتصادی
5 - حمایت از مفسدان اقتصادی شناخته شده
6 - عدم مجازات کامل و بموقع مفسدان اقتصادی
7 – یا به شکل دیگری بر فساد اقتصادی چشم بپوشد و یا از مفسدان حمایت نماید، با هر پست و مقام و تیتر و عنوان که باشد، علاوه بر اینکه خود مجرم و خائن به ملت است، لاکن به دلایل گفته شده چون موجب تحقق اهداف براندازانه دشمنان نظام اسلامی میگردد خود نیز مجرم امنیتی و مستوجب سنگین ترین مجازاتهای قانونی هستند.
لذا تا دیر نشده چاره ای باید اندیشید زیرا همانگونه که عرض شد اگر هزینه های زندگی مردم کاهش نیابد نهایتا این هزینه ها به شرحی که عرض شد به نظام اجتماعی و سیاسی ما تحمیل خواهد شد.
با تشکر از حوصله شما (1643730) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۱۱:۲۱:۱۷
چرا در مورد بدهی آقای بابک زنجانی دستگاههای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور قبلا گزارشی ارائه نداده اند و در برسیهای سالانه دیده نشده و چرا اقدامات حسابرسی ضعیف است .چرا؟ (1646288) (alef-13)
 
منوچهر
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۱۰:۲۶
واریز پول نفت مملکت به حساب این افراد نتیجه دهن کجی به دنیا و قوانین بین المللی و سیاست دور زدن قانون دنیا (بین الملل) است و حالا چه انتظاری دارید که ما و بچه های ما نخواهند قانون کشور را دور بزنند حالا که زنجانی می تواند چرا ما نه!!! (1648761) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۷:۴۸:۱۶
آخه اگه مجلس بخواد به مشکلات معیشتی مردم برسه کی درگیر سیاسی بازی باشه؟ (1649649) (alef-6)
 
Zenith Loan Limited
۱۳۹۲-۱۱-۱۲ ۰۴:۲۸:۰۸
وج وام محدود یکی از شرکت های پیشرو وام های مستقل در جهان است . ما به خوبی تثبیت شده و در طول سال ها توسعه داده است درک خوبی از نیازهای شما و نیازهای فردی. ما به درمان مشتریان خود را منصفانه و ارائه خدمات است که حرفه ای، دوستانه و انطباق متعهد است. روش های ما طراحی شده اند به تناسب اندام شما به اطمینان حاصل شود که ما شما را به یک محصول است که مناسب شرایط شما ، تشریفات به حداقل کاهش می یابد، و همراه با رویکرد انعطاف پذیر ما را به هر برنامه ، اطمینان حاصل شود که اتمام به موقع از درخواست وام خود را .

ما کمک به مشتریان تغییر و بهبود زندگی خود را برای بیش از 47 سال و ما واقعا مستقل ، ما در یک موقعیت منحصر به فرد ارائه طیف گسترده ای از وام برای تمام انواع کسب و کارها و افراد است.

هدف ما این است که برای تامین نیازهای مالی خود و جلب رضایت شما برای ما بسیار مهم است . به همین دلیل ما را وام در 2 ٪ بهره، پس لطفا در اطلاعات را پر کنید زیر اگر شما علاقه مند در خدمات ما
پست الکترونیک : zenithloanlimited@gmail.com (1942980) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.