نظر منتشر شده
۱۰۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 456288
با وجود هشدارهای امنیتی صورت گرفت؛
حضور گسترده گردشگران ایرانی در ترکیه و حیرت هتلداران شهر وان
بخش اجتماعی الف، 3 فروردین 96
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹
در حالی‌که سفارت ایران در ترکیه پیشتر نسبت به حضور ایرانی‌ها در این کشور هشدار داده بود، گزارش‌ها از تردد پرشمار شهروندان ایران و حضور در مراکز خرید شهر وان ترکیه حکایت دارند.

سیل ورود شهروندان ایرانی به شهر «وان» ترکیه در ایام نوروز موجب بهت و حیرت اهالی این شهر شده است.

به نوشته روزنامه «حریت» با آغاز تعطیلات نوروزی که تا شروع ماه آوریل طول می‌کشد، مسافران ایرانی به شهر «وان» در شرق ترکیه سرازیر شده‌اند. آن طور که این روزنامه گزارش کرده اهداف برخی جهانگردان ایرانی تفریحات و انجام خریدهای ارزان قیمت است.

این در حالی است که سفارت ایران در ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای از شهروندان ایرانی خواسته بود با توجه به وضعیت فوق‌العاده در این کشور و وقوع برخی حوادث ناگوار برای هموطنان از حضور در اماکن پر ازدحام و نامطمئن اکیدا خودداری کنند.

وضعیت فوق‌العاده در ترکیه در پی کودتای نافرجام بهار گذشته، برقرار شده است.

روزنامه حریت می‌نویسد: «اینک هیچ اتاق خالی در این شهر موجود نیست و هتلداران وان سالن‌های خود را نیز به اتاق‌هایی برای پذیرش جهانگردان ایرانی تبدیل نموده‌ و  رستوان‌ها، بازارهای خرید این شهر  پر شده و علائمی که روی آن به فارسی «حراج» نوشته شده در خارج مغازه‌های خیابان «جمهوریت»، یکی از مکان‌های پرترد این شهر، دیده می‌شوند.»

«مریت شاهماران» مدیر هتل «اپیک تورل» به این روزنامه گفت: «در چهار فصل گذشته شاهد کاهش میزان تقاضا بودیم اما اینک بهت زده شده ایم. ما توقع چنین افزایشی را نداشتیم. اینک گروه‌های هشت نفری هستند که دوست دارند حتی در اتاق‌های چهار نفره اسکان یابند.»

«بهار یوسف زاده» شهروند ایرانی که برای تعطیلات نوروز در شهر وان بسر می‌برد، در توجیه حضور خود به این روزنامه گفت که قیمت‌ها در این شهر ارزانتر از ایران است و انواع برندها در اینجا مشاهده می‌شوند.

به گزارش فارس، یک نوازنده ایرانی اهل شهر ارومیه حاضر در وان نیز با اشاره به خطرناک بودن سفر به ترکیه به خاطر حملات تروریستی داعش می‌گوید: «وان خیلی نزدیک است و ما آن را یکی از شهرهای خود می‌دانیم. حدود هشتاد درصد اطراف ما را ایرانی‌ها شکل داده‌اند. ما پیشتر از آمدن به وان هراس داشتیم زیرا امکان وقوع حادثه می‌رفت اما بعدا گفتیم که حادثه ممکن است در هر کشوری رخ دهد. به همین دلیل اینک بیشتر احساس راحتی می‌‌کنیم.»
 
کلمات کلیدی : گردشگری، ایرانی ها، ترکیه، وان ترکیه، ناامنی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۰۴:۵۹
این قدر خبر نرفتن به ترکیه دیر اعلام شد ,که دیگه همه بلیط ها رو خریده بودن ,و اتاق ها رزرو شده بود (4215307) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۵:۴۱:۱۱
امثال شما به هر چیزی یه توجیهی پیدا می کنید (4216103) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۲۱:۵۳:۲۸
تو نرو (4218937) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۰۶:۲۱
همان طیفی که مدام دم از ایران و وطن می زنند و ....، همان ها برای دشمنان وطن درامد زایی می کنند.
دلسوزان واقعی کشور که اصلا پول رفتن به این جاها را ندارند. (4215310) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۰:۴۴:۵۵
امریکاییها واروپاییها وچینی ها وژاپنیها که غرق مادیات هستند اگر ترکیه به کشورشون توهین کنه فقط فقط به خاطر وطنشون ترکیه را تحریم می کنند اما برخی ایرانیها که ادعای مسلمانی وکمک به همنوع دارند در برابر بدترین توهینهای ترکیه ککشون نمیگزه واقعا این افراد آبرومونو تو دنیا میبرند (4215775) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۴:۱۵:۳۷
عربستان دشمن نیست؟!!! (4216031) (alef-11)
 
نت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۶:۰۳:۰۸
خدایی از شیراز رفتن ارزونتره ....... فقط دنبال داستانید بقیه کافرند .... ما خوبیم ...... (4216123) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۰۷:۲۹
ایران به لحاظ طبیعت ، بهشت گردشگری است. افراد ی که به ترکیه می روند ، بیشتر برای کارهای ... (4215313) (alef-13)
 
سعید
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۷:۱۰:۳۰
ایران اصلا بهشت گردش گری نیست چون قیمت هتل و خانه اجاره ای و رستوران... در فصل تعطیلات در همه جای کشور سر به فلک میزنه ... بیخود شعارهای پوچ سر ندهید (4215670) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۷:۵۷:۰۷
والا (4215681) (alef-11)
 
آریابان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۲:۰۳:۳۸
جناب ۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۷:۱۰:۳۰
درستش اینه :
ایران اصلا بهشت گردش گر !!!!! نیست ؛
ولی ایران واقعا و کاملا بهشت گردش گری !!!!! است (4215852) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۲۱:۵۴:۳۲
گردشگ رو سر كيسه مي كنند (4218940) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۱:۰۷:۵۳
ایران بسیار گرونه دوست عزیز اصلا قبول ندارم بهشت هست. شما احتمالا سفر نرفتی (4215797) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۵:۴۴:۲۰
من دو سه بار رفتم از غذا از فرهنگ از هتل از مکانهای تفریحی آرامش و بازار خوب و متنوع و برخورد صمیمی مقاصد سفر استانبول -ترابزون ارزروم و وان لذت بردم (4216108) (alef-11)
 
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۱۰:۱۳
مردم آزادند به هر کجا که دوست دارند سفر کنند، چه حج، چه کربلا، چه ترکیه! اما خونشان پای خودشان هست. ترکیه در دو سال اخیر ناامن شده ، حتی برای اهالی بومی اون کشور. (4215317) (alef-13)
 
United Arab Emirates
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۱:۱۸:۳۵
در همه جای دنیا دولت مسئول حفظ جان شهروندان خودش هست
در ایران هم چون آزادی و امکانات نیست همه میرن خارج (4215578) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۲:۳۰:۱۷
میشه بگی دقیقا چه آزادی مد نظر شماست که در ایران نیست؟ (4215623) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۹:۴۱:۵۱
یه کنسرت مجاز هم با هزار اما و اگر برگزار میشه، چه رسد به مراسم های فولکلور اقوام، هزینه سفر به کیش از دوبي هم بالاتره
خدمات درحد ...هم نیست (4215713) (alef-11)
 
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۷:۲۸:۳۲
شرمنده ، ولی کنسرت در حد آنتالیا تو ایران برگزار نمیشه !!! (4216654) (alef-13)
 
العبد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۱:۵۹:۴۲
شاید بد نباشه در قطع کردن یارانه ها یکی از پارامترها ، سفرهای خارجی تفریحی ، باشد.
آخه کسانی که برای دیدن آثار باستانی آنتالیا ! پول کافی دارند چه نیاز به این چندرغاز یارانه دولتی دارند! (4215599) (alef-11)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۸:۳۸:۴۰
اتفاقا سفر به آنتالیا از بسیاری از سفر های داخلی ارزانتر است. (4215692) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۰:۵۴:۰۹
اتفاقا کسانیکه به سفر کیش یا مشهد میروند باید یارانه شان قطع شود چون از آنتالیا گرانتراست (4215784) (alef-11)
 
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۳:۲۰:۰۴
متاسفانه ما چشمها را به روی واقعیت ها بسته ایم یادمان باشد شهدای 8 سال جنگ تحمیلی در همان فضای رژیم پهلوی تحصیل کردندو بزرگ شدند اسلام در ترکیه هر روز ریشه های بیشتری پیدا میکند سوال اینجاست چرا ؟ چرا در ترکیه که مهد فساد شناخته میشود افکار سلفیت رواج پیدا کرده ؟چرا در اروپا با ان همه زرق و برق و فساد افکار سلفیت رشد کرده ؟امار مساجد و افراد جوان را برسی کنیم ایا مساجد رشد جمعیت داشته است ؟ مشکل کجاست ؟مشکل در تبلیغ دین اسلام و اگاهی مردم است ؟ ماهواره تاثیر داشته ؟ چطور همین ماهواره که در اروپا و امریکا در قدرتمندترین وضعیت خود است نتوانسته بسیاری از مسلمانان را دچار چالش کند و اگر انها هم دچار چالش هایی شدند این چالش در خانواده های ما نیست ؟ رفتار مردم در فیس بوک و اینستا گرام و ... شبکه های اجتماعی نشانگر چیست ؟ ایا نباید در کشور مناطق ازاد ایجاد کرد تا از خروج ارز جلوگیری کرد کاش یک جزیره را برای ازمایش ازاد انتخاب میکردید که در ان.. اجباری نباشد بعد خواهید دانست در تعطیلات حتی یک وجب از ان جزیره خالی نخواهد ماند اگر چه به نظر من هم... خوب نیست ولی باید واقعبت های جامعه را دید اگر چشمها را ببندیم ارام ارام کور خواهیم شد و وقتی کور شدیم بسیار خطر پذیر خواهیم شد متاسفانه این راه درست است کمی بیشتر تامل کنید (4215641) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۷:۲۸:۱۲
به خاطر خون شهدا ایران سکولار نخواهد شد (4216199) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۰:۵۵:۲۶
تو حرف خودت رو بزن بیخود شهدا رو بهانه قرار نده و از خون آنها مایه نگذار ، هدف آنها با اهداف پوچ ومسخره بسیاری از شماها فاصله داره (4216784) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۱:۱۴:۱۰
پس این گردشگران که میروند ترکیه ایرانی نیستن. (4216817) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۱۲:۴۸
واقعآ از هموطنان فهیم که به ترکیه ارز میبرند باید تشکر ویژه کرو (4215319) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۲:۱۵:۳۳
به عربستان ارز نمی برن؟ (4215609) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۳:۳۱:۰۹
به عراق ارز بردن اشکال نداره؟؟؟؟
البته بگم من خودم بارها برای زیارت ائمه به عراق رفتم
یاد بگیریم تو کار هم دخالت نکنیم (4215645) (alef-11)
 
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۷:۲۹:۱۷
ترکیه فعلا دشمن مسلمونها شده و حامی داعش (4216655) (alef-13)
 
حامد
Australia
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۳:۰۳:۲۴
اولا قصد سفر به عراق زیارته نه سیاحت. دوما بردن پول به عراق به گسترش فرهنگ تشیع منجر میشه نه اینکه پول رو بریزیم توی یه کشور حامی داعش مثل ترکیه، امارات و عربستان (4217002) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۱۹:۵۲
موضوع جالب این است که دولت تدبیر ریشه بر محیط زیست بکر منطقه ماکو میزند تا گردشگران را برای خرید کالای خارجی را به اینجا بکشاند اما گردشگران سر از وان ترکیه در می اورند
شهر کوچک و زیبای ماکو با برنامه ریزی نادرست این دولت و دولت قبل تبدیل به نیمه مخروبه شده است از منطقه ازاد شدن بهره ای نبردیم هیچ انچه داشتیم از دست رفت!!!!! (4215321) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۲۷:۳۴
گور بابای فقرا
ارز کشور رو دارن میریزن تو شکم ترکیه حامی داعش تا بره خرج داعش بکنه
به نظرم حداقل باید یارانه این افراد رو سریعا قطع کنن. واقعا اینا نباید یارانه بگیرن (4215326) (alef-13)
 
رضا
Romania
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۳۱:۱۴
حیرت ندارد...شهرما کرمان یکی ازپنج شهرمحورگردشگری تاریخی درایران است درایام نوروز پذیرای شمار بی شماری ازگردشگران هم هست وماشاهدیم.اما شرمنده بندگان خدا...نه هتل درست وحسابی نه اطلاع رسانی .یک نفرنیست بگویدکجابروید ...مسافران بیچاره هاج وواج فقط دوربازارومجموعه گنجعلیخان می گردند ولابدبه خودمی گویندکرمان تاریخی همین بود؟نه پارکینگی... وکثیف واماکن بی نظیرتاریخی درحال انهدام...همان ترکیه که قدرتوریست را می دانندبروند بهترنیست؟ (4215327) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۲:۳۴:۰۸
تقریبا وضع همه شهرهای تاریخی ایران یکسان است (4215624) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۳۲:۴۸
هرچی سرمون بیاد حقمون فقط ادعای فرهنگ و سواد داریم همین (4215329) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۳۳:۴۶
قیمتها در استانبول هم ارزانتر از کالاهای ایرانی هست
مشکل اصلی کشور همین ایجاد تورم با افزایش مصنوعی دلار هست که قیمت کالاهای داخلی را بسیار گران کرده حتی هم قیمت و حتی گرانتر از کالاهای اروپا یی و هر چه ارزش ریال کمتر شود برعکس آنچه تصور می کنند تورم واقعی کالاهای داخلی را گرانتر از کالاهای خارجی بالا و بالا تر می برد (4215331) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۳۳:۴۹
مردم کلا منتظر ارائه راهکار از طرف مسئولین هستند تا ۱۸۰ درجه برعکس عمل کنند. (4215332) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۳۶:۱۱
یک امر طبیعی است و آن هزینه سرسام آور سفرهای داخلی است (4215335) (alef-13)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۳۹:۲۳
جالبه هنوز باور نکردید جنس اصلا تو ایران پیدا نمیشه.من با اون خانم که گفت جنس ارزانه و همه برند ها هست کاملا موافقم.تو ایران پول کافی هم بدی جنس درست نمیگیری.پرتقال و خیار و سیب هم تو ایران نمیتونی بخری.اصلا یک جور قحطی رو میشه تو این کشور تعریف کرد. (4215336) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۴۲:۴۸
اصلا مثل این است که مسئولین و کارشناسان ایران در یک دنیای دیگر زندگی‌ میکنند. مانند زمانی‌ که دولت آقای روحانی از مردم خواست که خودشان داوطلبانه از دریافت یارانه خودداری کنند. در مورد اینکه چرا ایرنیها حاضرند خطر کنند یا قاچاق کالا هست یا صنایع داخلی‌ در رکود و آستانه ورشکستگی ، باز همان داستان، یعنی‌ زندگی‌ کردن مسئولین دولتی در یک دنیای دیگر هست. الان نرخ اجناس و خدمات در ایران حتی بدون توجه به کیفیت، از همه کشورهای همسایه و حتی بیشتر کشورهای دنیا به خاطر سیاست تثبیت دستوری نرخ ارز تا انتخابت، پایین تر است. این یعنی‌ سیل خروج ارز و مسافر ایرانی‌ و ورود کالای قاچاق و از بین رفتن فرصتهای شغلی‌ و خدماتی در ایران و گسترش بی‌کاری نهادینه شده، چیزی شبیه ونزوئلا. ولی‌ مدیران اقتصادی دولت پشت نرخهای رشد و تورم دستکاری شده، سنگر گرفتند و خود را تا انتخابت به آن راه میزنند. هیچ نیرویی نمیتواند مردم را مجبور کند به جای پرداخت مثلا ۱۰۰ تومن برای جنس و خدمت با کیفیت بهتر خارجی‌، ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومن برای همان سرویس و جنس داخلی‌ به پردازند. برویم بازار و دلأئل را درست کنیم، نه اینکه بگوییم که همه چیز تحت کنترل است و مردم بیخود جنس خارجی‌ را دوست دارند. یک شب اقامت در همین ترکیه در هتلی با کیفیت به مراتب بهتر از نمونه ایرانی‌، به مراتب ارزانتر است. این مساله است. (4215339) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۵۱:۵۵
سه روز سفر داخلی برایمان یک میلیون و سیصد هزار تومان تمام شد با خوردوی شخصی اسکان نامناسب و صرفه جویی در همه چیز و در آخر هم همه خسته و ناراضی برگشتیم به مسیولان کاری ندارم دیگه خود مردم شهرهای گردشگرپذیر به چشم طمع به هموطنان خودشون نگاه میکنن جای تاسفه (4215344) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۱۹:۵۶:۵۸
حالا متوجه شدید پوشاک ترکیه هم ارزان تر و هم باکیفیت تر است
پس حمایت از کیفیت باید شود نه محصول بی کیفیت
محصول داخلی اگر با کیفیت و دارای قیمت منطقی باشد خودش بین مردم شناخته خواهد شد و مورد اقبال واقع میشود
پس باید گفت حمایت از تولید باکیفیت داخلی و نه حمایت از هر تولید بی کیفیت به صرف تولید داخلی بودن (4215348) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۰:۰۲:۱۳
وجود بعضی محدودیت ها برای شهروندان ایرانی در داخل باعث هجوم گردشگران ایرانی به ترکیه شده است . (4215356) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۰:۰۳:۱۰
خب طبیعیه برن ترکیه .
فعلا هزینه اقامت در هتلهای ترکیه ارزانتر از ایران تمام میشه و جاده های ایران بسیار خطرناکتر از بمب گذاری های تروریستی در ترکیه هست. (4215358) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۲۲:۴۳:۱۸
دقیقا همین...اولا ارزان هست ترکیه، ثانیا محترمانه برخورد میشه با آدم از پلیس اش تا فروشنده داخل شهرش تا هتلدارش( لطفا مثال اون برخورد مرز را نیارید که بنده سالهاست میرم و میام یه نفر به من تو نگفته توترکیه اما تو مرز خودمون یه گروهبان تا دلش بخواد مسخره کرده پیش خودم یک استاد دانشگاه رو)، ثانیا امنیت خوبی داره ( چند تا بمب باید تو ترکیه منفجر شه در 5 روز تا 165 ایرانی بمیره و چند صدنفر زخمی شن)، رابعا تمیز هست و لازم نیست برا توالت رفتن توصف انتطار وایستی، خامسا همه چی برنامه ریزی شده است مثلا تورهای روزانه و ...( من چند سال هست تو ذهنم هست که تهران گردی داشته باشیم اما آخه با کی تماس بگیرم؟!) ...یه تعدادی هم میرن بزن و برقص البته. (4216479) (alef-13)
 
مصطفي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۰:۱۱:۵۴
ايا هنوز هم به غلط بودن تصميمات گردشگري نرسيده ايم؟! (4215369) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۰:۴۷:۵۹
اگربامسولین بی تجربه ای که دردودهه اخیرسکان داراین مجموعه (میراث فرهنگی)بوده اندتصمیم درستی اتخاذ می شد شگفت انگیزبود.واقعیت آن است که تمام دولت ها پس ازدولت هاشمی جزشیرنفت راه دیگری برای کسب درامدنمی شناسندهمین دولت فعلی اگرجزنفت فروشی هدف وابتکاردیگری داشت فرد مبتکروباتجربه ومهره ای کلیدی رابجای مخدره کنونی درراس این سازمان قرارمی داد.شک ندارم آقای روحانی برای توسعه توریسم کمترین ارزشی قایل باشداگراینگونه بوداول این سازمان رامتحول می کرد.برای تحقق این هدف یعنی رکن مهم اقتصادمقاومتی به مسولین فراجناحی ومتفکروخلاق نیازمندیم که وجوددارنداما باندبازی جلوی صعودشان رامی گیرد. (4216775) (alef-13)
 
سهیل
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۰:۱۲:۳۰
کلا بیشتر مردم ایران تازه به دوران رسیده و ندید بعد دیدن، برای یه عکس رو تلگرام نونم نداشته باشن بخورن ترکیه رو میرن. کلا به کشورهایی هم که با کشورشون بدن بیشتر میرن مثل عربستان، امارات و ترکیه. خخخ لطفا نظر منو منتشر کنید. (4215370) (alef-13)
 
موسي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۰:۱۹:۰۰
بايد در برنمه ريزي و تصميمات مون تجديد نظر كنيم
حرف هاي درستي ميزنيم ولي نتايج معكوس و متاسفانه دلخواه نيستند

هم چوب رو خورديم و همپياز و هم پول رو داريم ميديم (4215378) (alef-13)
 
mehran
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۱:۰۶:۴۰
الان روشنفکرها کجا هستند که بگن : مگه ما خودمون فقیر نداریم چرا به کشورهای دیگه کمک می کنید

کمک به فقرا مثل اینکه فقط مال زمان حج و کربلا و .... است

الان موقع عشق و حال است نه کمک به فقرا (4215399) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۸:۲۵:۱۱
مسئولین از حقوق های نجومی کمک می کنند دوست عزیز شما حرص نخور! (4216264) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۱:۱۳:۳۰
به خاطر ارزونی. (4215405) (alef-13)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۱:۲۱:۱۴
سیاستهای غلط کشورمون.نبود ازادی.نبودن برندهای معتبر واسه خرید (4215412) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۱:۲۱:۳۴
معجزه دولت با دلار ارزان نفتی. (4215414) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۲:۲۸:۱۵
الان دلار 4000 تومنی برای شما ارزان ؟؟ (4215620) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۱:۲۱:۵۹
فقط چون ترکیه ارزون شده (4215415) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۱:۳۵:۳۸
واقعا باعث تاسفه (4215424) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۱:۵۳:۵۴
وقتی هزینه مسافرت به ترکیه از سفر و خرید در کیش و قشم ارزانتر تمام میشود،چرا که نه! (4215438) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۲:۰۱:۳۶
مسولین باید به عملکرد خودشون مراجعه کنند. مردم نیاز به تسهیلات ارزان قیمت برای مسافرت در داخل کشور دارند. برای زیارت امام رضا (ع) در نوروز هزینه اقامت 4 روز در یک اقامتگاه با هزینه 7 روز یک تور خارجی با کلیه امکانات برابری میکند. (4215440) (alef-13)
 
محمدی
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۲:۱۱:۰۵
این سوال پیش می آید، چرا شهروندان ایرانی به توصیه های وزارت امور خارجه توجه نکردند، علت چیست و این عدم اعتماد از کجا منشا می گیرد؟ (4215446) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۲:۱۱:۵۸
باید یک سری شرایط زو تو ایران فراهم کرد البته تا جای ممکن...تا این همه ارز از کشور خارج نشه. (4215447) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۲:۳۶:۱۹
انشالله به تمام ایرانیهای عزیز هرکجا که میرن خوش بگذره
ما که داخل ایران رفتیم نزدیک 160000تومان عوارض جاده دادیم، 300000تومان جریمه ( با سرعت 80تا که من نمیدونم به نظر دوستان توی راهنمایی و رانندگی منطقه مسکونیه و کجای دنیا جاده گرگان که هر یه قدم چهارتا خانه هست رو اگر با 60کیلومتر خواسته باشین رانندگی کنین ترافیکش تا ساری و حتی بیشتر میشه اونم توی جاده سه بانده (4215466) (alef-13)
 
عبدالله
Romania
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۳:۳۴:۲۲
ایکاش هموطنان عزیز همت میکردند و بعلت گستاخيهاي مقامات ترکیه حداقل امسال سفر به ترکیه را تحریم میکردند که تنبیهی برای آنها باشد و حساب کار دستشان بیاید...حیف که در این مواقع به منافع ملی بی توجه ايم. (4215507) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۰:۴۴:۳۷
دوست عزیز گستاخی نیست همه ممالک به فکر منفعت و سود ملت خودشان هستند ما برعکس آنها هستیم و به همان علت اصلا مردم به حرفها... توجه نکردند و کار خودشان را انجام دادند چون در مملکت ما همه چیز سیاسی آن هم همیشه به ضرر ملت؟ (4215774) (alef-11)
 
ahmad
Romania
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۳:۵۳:۰۱
چه می کنند این مردم.
وقتی امکانات برای انجام سفرهای داخلی مهیا نیست؛ مردم به فکر تفریح و سفر در کشورهای خارجی می افتند. کنسرت یک برنامه سرگرمی و تفریح سالم است ؛ آقایانی که یک روز در مشهد ؛ روز دیگر در کاشان و بوشهر و بندر عباس ساز ناهمگون می زنند باید جوابگوی این مسله باشند. مردم تفریح می خواهند. نمی شه به زور مردم را.. (4215520) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۳:۵۶:۴۶
دلایل سفر به ترکیه:
ارزانی هنگام تعطیلات بر عکس ایران
غذای سالم بر عکس ایران که غذای فاسد و گوشت الاغ و اسب به خورد ملت میدهند با گران ترین قیمت
جاده های ایمن و خودروهای با کیفیت
پروازهای سر وقت و بدون تاخیر بر عکس ایران که گاهی تاخیرها به 18 ساعت هم میرسد
اجناس با کیفیت و برند های مشهور دنیا بر عکس ایران که یا چینی است یا بنجل داخلی با مارک تقلبی
آزادی فراوان و گیر ندادنهای الکی بر عکس ایران (4215525) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۰:۱۹:۲۲
مالیات سفرهای خارجی بیشتر اخذ شود. (4215543) (alef-13)
 
کو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۶:۱۱:۵۱
اونوقت برا سفرهای ززیارتی عتبات چی ... ی چی مگی همه جوانبو بسنج (4216130) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۰:۲۰:۵۱
کسانی که دنبال کارهای آانچنانی باشن هشدار و خطر دیگه حالیشون نیس (4215546) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۰:۳۱:۴۵
واقعا مایه شرمساریه که یه عده بدون توجه به مسائل منطقه و فقط برای گذران روزگار حاضر هستند به یک دولت تروریست کمک کنن . دولتی که از اهانت به کشورمون اصلا ککش هم نمیگزه (4215552) (alef-13)
 
اذری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۸:۰۹:۰۰
ما مردم ترکیه رو دوست داریم و انها هم مسلمان هستند (4216248) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۸:۲۳:۰۱
بس چرا دولت ما با این کشور رابطه داره و سفارتش هم هست؟ کاسه داغ تر از آش نشوید لطفا (4216261) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۰:۴۱:۲۲
حماقت ، شجاعت ، بی اطلاعی ، بی اعتمادی ، کم توجهی یا دهن کجی ؟ (4215561) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۱:۱۸:۴۱
سفیر ایران در ترکیه: به ترکیه نروید نا امن است!!!!!!!
همه فهمیدند فرمایشات شما سیاسیه، لطفا بعد از این رهنمود نفرمایید
به ترکیه نریم، آمریکا و اروپا هم که ما رو راه نمیده، با اعراب هم دشمنیم، پس کجا بریم لابد آفریقا (4215579) (alef-13)
 
رر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۴:۰۱:۲۵
افریقا چشه مگه خیلی از کشورای قاره افریقا هم امن هستند هم امکانات خوبی دارند ادا اصول های سفارت خانه های عقده ای اروپایی رو هم ندارند.خیلی از کشورهای آسیایی هم همینطور هستند (4215653) (alef-11)
 
ممدخان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۱:۲۲:۴۹
به این می گویند اقتصاد مقاومتی !!اجناس ارزان از آن طرف مرز می آورند .... گمرک اگر تعرفه واردات چمدانی را اجرا نماید . بخش تولید ما ورشکست نخواهد شد متاسفانه گمرکات ما همپای تولید نیست . فقط برای مبارزه با قاچاق کسب و کار عده ای فراهم شده است .
آن وقت خودمان در ردیف اول انتقاد حرفهای بزرگی می زنیم متاسفانه هردستگاه ذیربطی سخنان مقام معظم رهبری را در خصوص اقتصاد مقاومتی به نفع خود تعریف می کنند و با هم انسجام ندارند . (4215582) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۶:۳۳:۲۹
به زور که نمیشود جنس بدرد نخور ایرانی خرید. سه جفت جوراب خریدم ایرانی دو هفته ای خراب شدند. یا تیشرت ها که خدا شاهده بار دوم که شستم دون دون شد مثل پرز. مملکت را درست کنید (نظارت واقعی کنید)همه چی درست میشه. زورکی هم از مردم کاری نخواهید. راستی آقا زاده ها تعطیلات کجا میرن؟ (4216151) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۱:۴۸:۴۰
حضور خوانندگان مطرح پاپ هم كاملا در اين سفرها دخيل بوده. واقعا چرا بايد تركها و عربها از هنرمندان ايراني ( شما بخوانيد لس آنجلسي )،كسب درامد كنند؟؟؟؟؟ (4215597) (alef-13)
 
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۲:۰۲:۳۲
وقتی قیمت هتل تو ایران با اروپا رقابت میکنه ولی کیفیت با ....
وقتی تعرفه اجناسی مثل لباس به قدری بالاست که ایران رو بهشت کالای بنجل چینی میکنه(چین کالای با کیفیت هم تولید میکنه ولی آشغالاش میاد ایران)
همه اینها رو در کنار محدودیت هایی بزارید که بعضی هاش نه تو شرع هست نه قانون آخرش همین میشه
به بهانه حمایت از تولید ملی جلوی واردات قانونی رو بگیرین تا ملت حتی برای خرید هم که شده برن ترکیه (4215602) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۲:۰۶:۵۵
مدیریت کشور بدست افراد نالایق و بیکفایت و بیسواد (4215603) (alef-11)
 
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۶:۱۳:۰۵
راس مگی 3 دهه است ....... (4216132) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۲:۲۹:۵۷
راست میگید سفر تفریحی به ترکیه رو ممنوع کنید (4215622) (alef-11)
 
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۲:۳۶:۰۸
دولت باید برای خروج ارز از کشور مانند مناطق آزاد مناطقی دز نظر بگیرد که امکانات و کالاهایی که به خاطر آنها مردم مسافرت خارج میروند در آنجا عرضه شود البته با نظارت دقیق .نه نظارتی مانند مناطق آزاد؟ (4215625) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۵:۳۹:۱۴
یکی از فرصت های اشتغال در دنیا گردشگری است که با محدودیت هایی این فرصتها را در ایران از بین برده ایم.و ترکیه با استفاده از این موضوع بهترین شرایط را برای جذب توریسم ایرانی و میلیون ها دلار و هزاران فرصت اشتغالی را به چنگ اورده است که سبب رونق اقتصاد انجا شده است. (4215659) (alef-11)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۷:۰۷:۱۴
برخی اعضای گروهک پژاک چه تمایلی دارن بحث ترک و فارس راه بندازن سر موضوع ایران-ترکیه و ...
نکنید جانم اینا که داشتن رفتن سفر ترکیه و خارج و اینا بهشون خوش بگذره ماکه بخیل نیستیم (4215669) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۷:۴۶:۴۶
برخی مردم جونشون براشون ارزشی نداره. فقط به عشق و کیف در زملن حال فکر میکنن. جای تاسفه (4215676) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۱:۰۶:۵۶
این همه نبوغ را از کجا اوردی عزیز؟!؟!؟!؟!؟!؟ (4216571) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۹:۲۸:۱۴
بعضی ها با حساب کتاب وعقل وشعور ومنطق مشکل اساسی دارن و قادر به تحلیل نیستن و یک سره عین ....... نق میزنن اگه عده زیادی راه میفتن میرن ترکیه با وجود تمام خطرات چون توی این ....ه تفریح نیست و تادلت بخواد مزاحم هست (4215710) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۰:۲۱:۳۴
وقتی تو ایران برای مصالح یک عده
سفر گرونه
هتل گرونه
خورد و خوراک گرونه
خودرو بی کیفیته
جاده مناسب نیست
بگیر و ببند زیاده
کیفیت اجناس پایینه
فرهنگ مردم بزرای پذیرش گردشگر مناسب نیست
انتظار دارید بیان داخل برای گردشگری
اول بیاید چند تا سرویس بهداشتی تمیز بین راهی تو جادهای شمال کشور بسازید بعد ادعای گردشگری کنید (4215743) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۲:۵۰:۳۸
اقا من هم ترکیه رفتم هم شمال..اهل مشروبو رقص و ... هم نیستم /.خدایی خدماتی که تو ترکیه میدن هتلها یک دهمش هم تو ایران نیست ..من خودم پارسال شمال 2 جا کلاه سرم گذاشتن هموطنان گرامی.ویلا بهم دادن شبی 200 تومن بدون امکانات (4215912) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۳:۳۹:۱۲
بیشتر کلان شهر های ایران از استامبول ترکیه شیکتر و تمیز تر است انچه سبب هجوم گسترده گردشگر ایرانی به انجا میشود اینست که در این شهر افراطی ترین مسلمان تا غربی در این شهر احساس راحتی دارند. در حالیکه برگزاری در ایران حتی یک کنسرت مجوز دار ارشاد هم با دغدغه برگزار میشود. (4215996) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۳:۴۷:۳۲
در امد ترکیه فقط از صنعت گردشگری به اندازه نصف فروش نفت ایران است. (4216007) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۰۱:۵۳:۳۵
با این محدودیت تو ایران عمرا ایران از گردشگری سودی ببره (4217870) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۰۳:۳۸:۰۸
صنعت و درامد ارزی گردشگری با برداشتن بعضی تنگ نظری ها و محدودیت ها می تواند یکی از بزرگترین بخش های اقتصاد مقاومتی و اشتغال باشد. (4217894) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۰۳:۵۰:۴۶
به عبارتی انگار نفت می فروشیم تا در کشور ترکیه برای تفریح غیر اسلامی آنها را خرج کنیم ! (4217900) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۴:۲۲:۲۷
هیچکس نمیتونه برای کسی خط و مشی تعیین کند که کجا برود و نرود بخورد و نخورد. چی بپوشد و نپوشد این عین دخالت در امورات مردم عزیز کشورمان است که کاملا عکس جواب میدهد پس نکنید (4216040) (alef-11)
 
یک جنوب شهری معترض
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۴:۱۳:۵۵
فرق ترکیه با یران مثل فرق بنز وژیان است ؟
در ترکیه صدبار از شما مالیات ارزش افزوده نمی گیرن ؟
در ترکیه کسی نمیخواهدمردم را به زور با امپول نصیحت و موعظه به بهشت ببرد ؟
در ترکیه بیخودی به کسی باج نمی دهند ؟
در ترکیه کسی هوس بالارفتن از دیوار سفارت انگلیس را ندارد ؟بلکه سفیر را اخراج می کنند ؟
در ترکیه برای حفظ شرافت خودشان از اکراین و ... فاحشه وارد می کنند وفساد اجتماعی بصورت زیر مینی و ... وجود ندارد بلکه فساد در مناطق بخصوص ومهارشده است ؟ ؟
در ترکیه تیم فوتبال ابی وقرمز وجود ندارد ؟
در ترکیه وطن فروشی نیست ؟(الویت اشتغال خود ترک ها هستند )؟
ترک های برای چندار غاز صادرات نفت خودشان را به حراج نمی گذارند ؟
غیر از این چند سالی که ترک ها هم راهی با عربستان و اسرائیل در ناامنی در عراق وسوریه اما در عوض مردم در کلان شهر ها مجبورند هزینه های زندگی را خودشان بپردازند ؟
فراموش نکنیم چهل سال پیش اقتصاد ترکیه کجا بود وامروز کجاست؟
کسانی که انتقاد می کنند / لطفا چهار چیز ترکیه اول با ایران مقایسه کنند ؟
1_ سیستم مالی وبانک داری
2_ سیستم رسانه ها وتلویزیون
3_ سیستم امنیتی وقضایی
4_سیستم تجارت واشتغال ومالیات
این قدر دنیا را سیاه وسفید نگاه نکنیم ؟حداقل به خودمان دروغ نگوئییم ؟ (4216629) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۰:۴۶:۱۸
همه آزادند اما کاش یکم ارق ملی هم داشتیم البته سلسله مراتب رعایت شده اگه خیلی از مسئولین تو کشور راجع به وطنشون به بعضی از هموطنان سرایت نمیکرد به خیلی از همین دوستان که به ترکیه میرن راجع به سفر به عربستان بپرسی میگن مگه اجبار کردن پول رو تو خیک عربستانیها بریزیم و..ولی به اینجا که میرسه نمیگن من هم با سفر به ترکیه مخالفم هم عربستان و امارات این همه کشورهای دیگه هست به هر حال یکم ایرانی فکر کنیم (4216769) (alef-13)
 
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۳:۰۵:۲۶
یادم میادزمان جنگ درحالیکه جوانان این مرز بوم برای دفاع ازکشورازجانشان مایه میگذاشتنددرهمان زمان افرادی بودندکه درصف گذرنامه شب رابروز میکردندالان هم عده ای محتاج نان شبشان هستند وبازافرادی که ازسر شکم سیری دنبال برند میگردند بایدقبول کنیم که همه یک جورفکر نمی کنندبی توجهی به خواست وارزوی مردم وناکارامدی مسولان زیربط باعث می شوددلارهای بی زبان وثروت مردم که ازاستخراج نفت وگاز ومعادن بدست میایددرحلقوم مروجین داعش وطالبان ریخته شودوماهمچنان نگران این ان باشیم درحالیکه خودمان بهترین امکانات توریستی وگردشگری رادرکشورمان میتوانیم درست کنیم (4217006) (alef-13)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۰۱:۴۹:۱۷
اولا بهترین و ارزانترین سفر همین ترکیه و گرجستان و آذربایجان هست اگه به مردم ایران کمی ارزش قائل بودن ایرانیا هیچ وقت به این شدت نمی خواستن که برای سفر و خرید برن خارج،،، اونجا به صرفه هست مردم هم میرن ،،، دولت و حکومت هم کاری کند که مردم به سفر داخلی مجاب شوند نه اینکه به زور نذارن مردم به خارج سفر کنند.من اگه باز هم قرار باشه سفر برم حتما خارج رو انتخاب می کنم، اون ماموری که به ایرانیا اهانت کرده اخراج شده، پلیس ترکیه 100% به ایرانیا بیشتر ارزش قائل هست (4217866) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۸ ۱۱:۱۱:۴۷
همکار ما از دو هفته قبل هتل رزرو کردن شبی 200 هزارتومان در استان گلستان با مشاهده هتل از نزدیم پشیمون شدن و آپارتمان نوساز تمیز اجاره کردن شبی 100 هزار تومان . (4220801) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.