نظر منتشر شده
۲۴۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 309588
جنگ در قلب پاريس/ به روز شده در ساعت 11:00
دست‌کم ۱۵۳ کشته و ۲۰۰ زخمی/ اعزام ۱۵۰۰ نظامی به پاریس/ داعش، ایتالیا، انگلیس و آمریکا را تهدید به حمله کرد+تصاویر
بخش خارجي الف، 23 آبان 94
چندین حمله و انفجار در پاریس به کشته شدن دهها نفر و گروگان گرفته شدن ۱۰۰ نفر منجر شد و یکهزار و ۵۰۰ نفر از نظامیان فرانسه به پاریس اعزام شدند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۲
رسانه‌های فرانسه، بامداد شنبه از وقوع دو انفجار در نزدیکی «ورزشگاه استاد دو فرانس» خبر داده‌اند. همچنين سومین گزارش‌ از بحران پاریس مربوط به تیراندازی دو مرد مسلح به شرکت‌کنندگان در یک کنسرت موسیقی منتشر شد.

گروه تروریستی داعش در صفحات اجتماعی خود با به عهده گرفتن مسئولیت این اقدام تروریستی اعلام کرده است که «این حملات ۱۱ سپتامبر فرانسه است.»

گزارش‌ها حاکی از کشته شدن ده‌ها نفر در حملاتی است که به طور همزمان در چندین نقطه از پاریس به وقوع پیوسته‌اند. اولین اتفاق، هنگامی رخ داد که یک مرد مسلح به کلاشنیکف، چندین نفر را در رستورانی پرازدحام به قتل رساند و هفت نفر را زخمی کرد.

پس از آن گزارش شد دست‌کم دو انفجار در نزدیکی ورزشگاه «استادو فرانس»، جایی که مسابقه فوتبال بین آلمان و فرانسه در حال برگزاری بود، به وقوع پیوسته است. این اتفاق در حالی رخ داد که ساعاتی پیشتر گزارش شده بود که به دنبال تهدید تروریستی تیم فوتبال آلمان، هتل محل اقامت بازیکنان تیم ملی این کشور تخلیه شده بود.

سومین گزارش‌ از بحران پاریس مربوط به تیراندازی دو مرد مسلح به شرکت‌کنندگان در یک کنسرت موسیقی منتشر شد. گزارش‌ها حاکی است این دو مرد مسلح دست‌کم ۲۰ گلوله به سمت جمعیت شلیک کردند و نزدیک به ۱۰۰ نفر از حاضران را گروگان گرفتند. این گروگان‌گیری در نزدیکی مرکز هنری «باتاکلان» انجام شده است.

گزارش زیر، تحولاتی است که لحظه به لحظه از وقایع بامداد شنبه پاریس در رسانه‌های معتبر بین‌المللی منتشر شده است.

۹:۴۴: شورای فدراسیون روسیه قصد دارد روز ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان ماه) در خصوص حملات تروریستی فرانسه بحث و مذاکره خواهند کرد.

۹:۴۳: وزارت خارجه انگلیس از اتباع خود در فرانسه خواست به دلیل حملات تروریستی با احتیاط در اماکن عمومی حاضر شوند.

۸:۵۲: «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون انگلستان نیز در واکنش به حملات پاریس گفت «فکر من با مردم پاریس است. ما در کنار فرانسوی‌ها هستیم. چنین اقداماتی شنیع و غیر اخلاقی هستند».

۸:۴۹: شبکه ۹ استرالیا اعلام کرد که تکفیری‌های «داعش» مسوولیت این حملات را برعهده گرفته است. ۶ حمله در سراسر پاریس به وقوع پیوسته است.

۸:۴۵: « آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان در پی حملات تروریستی امروز صبح در پاریس اعلام کردند که به شدت شوکه شده‌اند. مرکل گفت: « ما مراتب همدردی و همبستگی خود را با فرانسه اعلام می‌کنیم». اشتاین‌مایر هم گفت: «ما شانه به شانه در کنار فرانسه ایستاده‌ایم.»

۸:۴۰ : «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس به مردم فرانسه تسلیت گفت. وی این حملات را شوک برانگیز خواند و گفت: «ما هرآنچه که بتوانیم برای کمک انجام می دهیم.»

۸:۳۶: شبکه تلویزیونی استرالیا اعلام کرد که تعداد کشته‌های این حادثه به ۱۶۰ نفر افزایش یافته است.

۸:۲۶: اولاند طی یک سخنرانی درباره این حادثه تأکید کرد: «در این شرایط سخت من درباره قربانیان و خانواده‌های آنان فکر می‌کنم. ما باید احساس همدردی و همبستگی داشته باشیم.»

وی تصریح کرد که جنگ بی‌رحمانه‌ای را علیه تروریسم آغاز می‌کنیم و همچنین از توافق آمریکا و فرانسه برای مبارزه با تروریسم خبر داد.

۸:۲۵: «جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا در سخنانی درباره حملات مرگبار پاریس گفت: «واقعا جمعه سیاهی برای فرانسه و برای جهان بود».

وی تأیید کرد که یک تبعه استرالیایی در بین ۲۰۰ فرد زخمی شده این حادثه تروریستی در پاریس می‌باشد.

۸:۲۴: بعد از حملات پاریس، مقامات فیلیپین برقراری امنیت بیشتر در نشست «اپک» را وعده دادند.

۸:۱۳: «جئون هیو پارک» رئیس جمهور کره جنوبی برای حملات پاریس به مقامات و مردم این کشور پیام تسلیت فرستاد.

۸:۰۶: «ملکولم ترون بول» نخست وزیر استرالیا این حملات فرانسه را، اقداماتی تروریستی از مدل داعش نامید.

۷:۳۵: از سوی دادستانی فرانسه رسماً اعلام شد هشت نفر از تروریست هایی که حمله کردند کشته شدند که از اون میان ۷ نفر در عملیات انتحاری کشته شدند.

۰۷:۲۱: مقام‌های امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند دست‌کم ۲۰۰ نفر در حملات مسلحانه و انفجار بمب در پاریس زخمی شده‌اند. حال ۸۰ نفر وخیم گزارش شده است.

۰۶:۵۰: پلیس فرانسه می‌گوید اعتقاد بر این است که تمام حمله‌کنندگان کشته شده‌اند، اگرچه عملیات جستجو برای یافتن همدستان تروریست‌هایی که ممکن است متواری باشند، هنوز در جریان است.

۰۶:۴۸: تا کنون هیچ گروهی مسئولیت حملات انجام شده در هفت نقطه پاریس که در جریان آن دست‌کم ۱۵۳ نفر کشته شده‌اند را به عهده نگرفته است.

۰۶:۴۰: شبکه خبری سی‌ان‌ان، شمار تلفات را دست‌کم ۱۵۳ نفر اعلام کرد.

۶:۳۳: «اشتون کارتر»، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای، حوادث بامداد شنبه پاریس را «وحشتناک و وحشیانه» خواند و گفت: «این حملات، فراتر از حمله به ملت یا مردم فرانسه بوده‌اند، بلکه آنها تهاجم به ارزش‌های انسانی مشترک ما هستند.»

۶:۳۱: خبرگزاری فرانسه، نقشه مربوط به هفت نقطه‌ای که در آنها حملات تروریستی انجام شده را منتشر کرد.

 

 

 06:20: پلیس آمریکا در برخی از شهرهای آمریکا تدابیر امنیتی اتخاذ کرده است. نیویورک، شیکاگو و بوستون، از جمله شهرهای هستند که این تدابیر در آنها اتخاذ خواهد شد. 

06:08: «اسپوتنیک» از قول پلیس فرانسه به جزئیات بیشتری از کشته شدن حمله‌کنندگان به سالن کنسرت «باتاکلان» اشاره کرد. به گفته پلیس، گروگان‌گیرها در این سالن کنسرت چهار نفر بوده‌اند که سه نفر از آنها همزمان با نزدیک شدن نیروهای امنیتی فرانسه، خود را با کمربندهای انفجاری منفجر کرده‌اند.  

05:51: خبرگزاری فرانسه، گزارش‌های پیشین مبنی بر کشته شدن چهار افسر پلیس در جریان آزادسازی مرکز هنری «باتاکلان» را رد کرد و گفت که منظور از چهار نفر کشته شده، نفرات گروگان‌گیر بوده است. 

05:48: «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا، حملات پاریس را محکوم کرد و آن را «تهاجم به بشریت و انسان‌های آزادی‌دوست» خواند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد کشورش از فرانسه حمایت خواهد کرد. 

05:41: چراغ‌های مرکز تجارت جهانی در نیویورک، برای اعلام همبستگی با فرانسه به رنگ پرچم این کشور در آمد. 

 

05:29: روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داده چهار نفر از مقامات فرانسه - که احتمالاً پلیس هستند - در عملیات آزادسازی گروگان‌ها از مرکز هنری «باتاکلان» کشته‌ شده‌اند. 

گزارش‌های اولیه می‌گویند چهار افسر پلیس کشته شده‌اند، اما این اخبار هنوز تأیید نشده است. (برای مشاهده اخبار تکمیلی، خبر ساعت 5:51 را هم ببینید).

05:10: خبرگزاری فرانسه از قول دادستان این کشور گزارش داد پنج نفر از افراد مهاجم در مناطق مختلف تحت حمله «احتمالاً» کشته شده‌اند. 

پیشتر شبکه خبری العربیه گزارش داده بود که دو نفر از مهاجمان در مرکز هنری «باتاکلان» کشته شده‌اند.

گزارش‌های پیشین همچنین حاکی است که دست‌کم یکی از حملات انجام شده در نزدیکی ورزشگاه «استادو فرانس»، حمله انتحاری بوده است. گزارش‌ها درباره تعداد نفرات مهاجم و اینکه چه تعداد از آنها ممکن است متواری باشند، هنوز متناقض است. 

05:08: مردم با حضور در خیابان‌های پاریس پلاکاردهایی به دست دارند که روی آنها نوشته شده است: «نترسیده‌ایم.»

 

05:03: تصاویری از آتش‌سوزی در اردوگاه پناهندگان فرانسه منتشر شده است. برخی از کاربران اجتماعی با انتشار تصاویری نظیر تصویر زیر مدعی هستند اردوگاه پناهندگان فرانسه در شمال این کشور به آتش کشیده شده است. 

 

04:49: فرانسوا اولاند، در مرکز هنری «باتاکلان» حضور یافت و گفت فرانسه در نبرد با تروریست‌ها، مماشات نخواهد کرد.

04:48: جولیان بی‌شاپ، وزیر خارجه استرالیا حوادث پاریس را «جمعه سیاه» برای جهان خواند. 

04:43: اولاند ارتش این کشور را برای مقابله با این حملات فراخواند. بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای اولاند، دستور اعزام 1500 سرباز به پاریس را صادر کرد. 

04:40: عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر حملات پاریس را محکوم کرد و گفت تروریسم شکست خواهد خورد. 

04:37: عربستان سعودی، خواستار همبستگی بین‌المللی با پاریس شد. 

04:37: کویت با صدور بیانیه‌ای حملات تروریستی پاریس را محکوم کرده و آن را مغایر با ارزش‌های ادیان آسمانی دانست. 

04:33: به گزارش الجزیره، اتحادیه سازمان‌های اسلامی اروپا، حملات پاریس را محکوم کرد. شورای مسلمانان فرانسه هم با «نفرت انگیز و ذلت‌بار» خواندن این حملات آنها را محکوم کرد.

04:21 شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در خبری گزارش داد حملات پاریس در هفت نقطه مختلف صورت گرفته است. (نقشه مربوط به این هفت نقطه را در خبر ساعت 6:31 ببینید.)

04:19: ناتو حمایت خود را از دولت فرانسه در مبارزه با تروریسم اعلام کرد. 

 04:16: شرکت «امریکن‌ ایرلاینز» آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از پروازهای خود به مقصد فرودگاه «شارل دوگل» پاریس را لغو کرده است. 

04:04: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، حملات فرانسه را محکوم و با دولت پاریس اعلام همبستگی کرد. 

04:00: شبکه خبری العربیه اعلام کرد سه فرد مهاجم به مرکز موسیقی فرانسه کشته شده‌اند. 

03:54: آسوشیتدپرس از قول یک مقام پلیس فرانسه گزارش داد دست‌کم 100 نفر در داخل مرکز کنسرت پاریس کشته شده‌اند. خبرگزاری فرانسه هم لحظاتی بعد این خبر را تأیید کرد. در صورتی که این خبر تأیید شود، شمار کشته‌شدگان دست‌کم 143 نفر است. 

 

03:50: وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد فرودگاه‌های این کشور باز خواهند بود و پروازها و حرکت قطارها متوقف نخواهد شد.

03:44: گروگان‌گیری پایان یافت و گروگان‌ها در حال خروج هستند. اولین تصاویر از آزادسازی گروگان‌ها از مرکز هنری «باتاکلا» در زیر منتشر شده است.  

 03:42: جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا حملات پاریس را محکوم کرد. 

03:37: سفر اولاند به ترکیه برای شرکت در نشست گروه 20 لغو شد.

03:25: رسانه‌ها از کشته شدن دو نفر از گروگان‌گیران در سالن کنسرت باتاکلان خبر داد. 

03:17: شبکه خبری سی‌ان‌ان، تعداد کشته شدگان، را 43  نفر اعلام کرد. 

03:10: شبکه العربیه در خبری فوری شمار گروگانگیران در سالن کنسرت باتاکلان پاریس را حدود 12 نفر اعلام کرد.

03:08: بان‌کی‌مون، حملات فرانسه را محکوم کرد و آن را به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت. 

03:02: در آلمان، مردم به خیابان آمده و فریاد می‌زنند: «آلمان با فرانسه است.»

 02:59: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، حملات پاریس را تسلیت گفت و اضافه کرد مسکو آماده است به فرانسه برای تحقیق در زمینه این حمله تروریستی کمک کند. 

02:58: رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه می‌گوید سه نفر در بمب‌گذاری و حمله انتحاری در نزدیکی ورزشگاه محل برگزاری مسابقه فوتبال فرانسه و آلمان کشته شدند. 

02:54: تماشاگران در حال خروج از ورزشگاه هستند. 


02:52: این اولین بار است که در سر تا سر فرانسه، اعلام وضعیت اضطراری می‌شود. 

02:44: فرانس‌24 گزارش داد انفجار در نزدیکی استادیوم حمله انتحاری بوده است. مطابق این گزارش، در نزدیکی این ورزشگاه، دو حمله انتحاری و یک بمب‌گذاری به وقوع پیوسته است. 

 

02:43: فرانس 24 گزارش داد برخی از نفرات گروگان گرفته شده پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه تروریست‌ها در حال کشتن مردم، یکی پس از دیگری هستند. برخی از رسانه‌های بین‌المللی همچنین از قول برخی از نفراتی که توانسته‌اند از محل گروگان‌گیری خارج شده‌اند، اظهاراتی مشابه مطرح کرده‌اند. 

02:35: رسانه‌ها از قول یک شاهد عینی مدعی شده‌اند یکی از افراد حمله‌کننده، هنگام تیراندازی فریاد زده: «این برای سوریه است.»

 

02:29: فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه با اعلام وضعیت اضطراری در سر تا سر این کشور اعلام کرد مرزهای این کشور، بسته خواهد شد.  وی گفت هدف از این اقدام، جلوگیری از خروج تروریست‌ها از فرانسه است. 

اولاند با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که حمله جدید روی ندهد اضافه کرد نیروهای ویژه، عملیات برای یافتن مرتکبان این حمله را آغاز کرده است. 

اولاند همچنین گفت که می‌داند مهاجمین از کجا آمده‌اند. اولاند ارتش را برای مقابله با تروریسم در پاریس فراخواند. 

02:13: «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا، حملات پاریس را محکوم کرد. وی گفت: «شاهد تلاشی ظالمانه برای ایجاد رعب و حشت در میان شهروندان بی‌گناه هستیم. این نه فقط حمله به پاریس، نه حمله به مردم فرانسه، بلکه حمله به بشریت و ارزش‌های جهانی‌ای است که ما در آن سهیم هستیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت دولت این کشور آمادگی دارد هر کمکی که فرانسه می‌خواهد را در اختیار آن کشور قرار دهد. وی فرانسه را قدیمی‌ترین متحد آمریکا خواند که همواره در کنار این کشور بوده است و بر آمادگی آمریکا برای کمک به پاریس در نبرد با تروریسم تأکید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما هنوز نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده؛ ما با مقامات فرانسه در تماس بوده‌ایم تا به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت بگوییم.»

اوباما با بیان اینکه وضعیت هنوز سیال است تصریح کرد: «من ترجیح داده‌ام هنوز با رئیس‌جمهور اولاند تماس نگیرم چون انتظارم این است که او در حال حاضر بسیار پرمشغله باشد.» 

02:12: برخی رسانه‌های بین‌المللی، از جمله العربیه می‌گویند دست‌کم 60 نفر در حملات پاریس کشته شده‌اند. رسانه‌های فرانسه کماکان، تعداد کشته‌شدگان را 35 نفر اعلام می‌کنند. 

02:10: فیلمی منتشر شده که صدای لحظه انفجار در حین برگزاری مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه را نشان می‌دهد.

01:56: شمار تلفات در بحران فرانسه به دست‌کم 40 نفر افزایش یافته و گزارش‌هایی از خشونت در داخل پاریس و حومه آن وجود دارد. 

01:50: دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید از حوادث امشب در پاریس، «شوکه شده است.»

01:49- خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد شمار تلفات حملات فرانسه، اکنون به 30 نفر افزایش یافته است.

01:38- تلویزیون فرانسه می‌گوید استادیوم «استاد دو فرانس»، به دلایل امنیتی تعطیل شده و از خروج ده‌ها هزار تماشاگر جلوگیری به عمل آمده است. تماشاگرها وارد زمین بازی شده‌اند.

01:33:  دیدار دوستانه فرانسه و آلمان در ورزشگاه «استاد دو پاریس» که از ساعت 23:30 دقیقه آغاز شده بود با نتیجه دو بر صفر به سود فرانسه به پایان رسید. 

01:32- پلیس فرانسه می‌گوید دست‌کم 26 نفر در این حملات کشته شده‌اند. 

01:09: خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه از ورزشگاه استادو فرانس خارج شده است.

لحظه اسکورت اولاند به خارج از ورزشگاه 

01:06: شمار تلفات حوادث فرانسه تا این لحظه، دست‌کم 18 نفر گزارش شده است.

 

 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۶:۴۳:۱۸
جنگ کثیف شرق و غرب، هر روز کثیف تر می‌شه و دنیا را به مرحله خطرناک غیر قابل برگشت میرسند... انتظار چنین حادثه یی بعد از جریان هوپیمی روسی میرفت ولی‌ مطمئنا پایان آن نخواهد بود، چون هر طرف عقب بنیشینه، برای ۱۰۰ سال آینده باید موقعیت طرف مقابل را قبول کند... و بد تر از همه ، هر دو طرف از سلفیها که متاسفانه در دنیا به نامهای اسلامی هستند، استفاده میکند، و همه چیز به نفع یک کیان میشود.... مردم مظلوم لبنان، سوریه، یمن، عراق، لیبی‌ و... کلا مرم بیگنهه خاورمیانه باید بهائی این جنگ کثیف کشورهای بزرگ را به دهند.... خد ا عاقبت همه ما را به خیر کنه، و کاش رهبران کشورهای اسلامی به جای متهم کردن یکدیگر، برای اولویت بزرگتر، که نجات کیان مسلما جهان از اینهمه بیداد است از خود بگزاند و به همکاری روی بیاورند که این آتش اگر عاقبت اندیشی‌ نباشد خدای نکرده همه را در خاورمینه خواهد سوزند...... (3321622) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۱۱:۳۳
عربستان سعودی، خواستار همبستگی بین‌المللی با پاریس شد.

این جالبترین خبریه که تا الان خوندم (3322161) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۴۲:۰۱
خود فرانسویها بهتر از هر کس دیگری میدونن که دولت سعودی این افراد رو حمایت مالی و فکری میکنه اما منافع بلند مدت فرانسه ایجاب میکنه که این شرایط ادامه پیدا کنه الان . یه ترکش کوچک هم حالا به خودشون خورده که البته هزینه زیادی هم نیست . فرانسه لیبی رو به روز سیاه نشوند . اگه الان نصف لیبی دست داعشه مقصرش فرانسه و ناتوست . ساعتی 150 نفر در سوریه و عراق کشته میشن . مسبب این همه سلاحهای مرگبار در دست این گروههای تروریستی با جدید ترین مدلهای روز تویوتا کیه غیر از حکومت عربستان. (3322576) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۴۲:۱۰
خنده دار تر از پیام عربستان :
اولاند : ""باید به مخالفان میانه رو سوریه(تروریستهای النصره و الشام) سلاح و پول بیشتری بدهیم!!!"""
طبق نظر سرویسهای امنیتی دنیا چیزی بنام مخالف میانه رو در سوریه وجود خارجی ندارد تمام مخالفان حالا پس از ۵ سال کشتن غیرنظامیان سوری و غارت اموال آنان و تجاوز به نوامیس مردم تبدیل به گانگسترها و تروریستهای بسیار وحشی و بی رحم شده اند که حتی به برادر خودشان نیز رحم نمی کنند. تنها راه حل سوریه اول نابودی صد در صد تمامی گروههای تروریست مسلح است چون تمامی آنها طبق گزارش های سازمان ملل مرتکب جنایت جنگی شده اند . (3323368) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۱۱:۳۰
قطع یقین این پیشنهاد عربستان نیز در جهت حفظ مطامع و اهداف شاهزادگان بی غم سعودی در مقابله با طیفهای مخالف با خودش می باشد و فقط به درد خودش می خورد نه جامعه بین المللی . (3322708) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۲۲:۱۵
میشه گفت مسخره ترین خبری هست که من خوندم که عربستان حامی داعش و تروریست و ادم کش خواستار صلح و همبستگی شده!!! (3322760) (alef-13)
 
مردم ایران
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۸:۲۷:۱۸
با سلام
به عنوان یک انسان به خانواده قربانیان تسلیت می گوییم و با ایشان همدردی می کنیم

به دولت فرانسه هشدار می دهیم ادامه حمایت از داعش مثل این بار گریبان خودت را می گیرد

انشالله استکبار جهانی ، داعش، و امثالهم نابود شوند

دعا می کنیم این حادثه مثل یازده سپتامبر ، یک واقعه تروریستی ساختگی جهت اهداف استعماری نباشد (3323997) (alef-13)
 
امیراسد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۱۲:۵۶
البته نظرات متفاوت است، اما اصل قضیه می تواند این باشد که :

- دولتهای غربی از تشکیل گروهای تروریستی مانند داعش برای بر هم زدن اوضاع خط اصلی مخالف اسرائیل حمایت کردند.

- مردم مناطق تحت اشغال تروریستها را وادار به حمایت از آنها نمودند.

- روسیه وارد نبرد به نفع دولت سوریه شد.

- مردم مناطق تحت اشغال تروریستها از بیم اینکه پس از باز پس گیری این مناطق توسط دولت سوریه ، مورد انتقام قرار گیرند، قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی نزدیک را کردند.

- اما با کمال تعجب این دولتها به فجیع ترین و شدیدترین و غیرانسانی ترین راه این مهاجرت ها را سرکوب کردند.

و نتیجه اینی شد که دیدند....

چون تروریستها دیدند که دولتهای اروپایی که آنها و مردمی را که در آن شهرها بودند را ترغیب به سرنگونی حکومت اسد کرده بودند، حالا با مردم مهاجر چه رفتاری را دارند، درصدد انتقام بر آمدند.

و برای این کار دستشان بسیار باز است، زیرا خیلی از تروریستها از همین کشورهای اروپایی و با چراغ سبز دولتهایشان به سوریه و عراق رفته اند. (3322166) (alef-13)
 
محمد قاسمی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۱۵:۵۳
از کشته شدن انسان های بی گناه قلبم شکست.
انسان ها یا در دین با تو برادرند یا در خلقت برابر : امام علی علیه السلام
.
.
ولی تا کی باید خاورمیانه تاوان خوی استعماری اروپا و امریکا را بدهند ؟
مگر خون مردم لبنان و یمن و سوریه فلسطین و عراق و بحرین بی ارزش تر از مردم فرانسه است ؟
کاش مردم غرب هم بیدار شوند و یقه ی سیاستمدارانشون رو بگیرن

لعنت به سیاست های کثیف غربی
نفرین به جنگ (3322175) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۹:۵۶:۲۸
یدونه به نعل زدی یدونه به میخ! ته دلت راضیه. (3324230) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۰:۲۹:۴۶
درود برشما حرفتون حقه (3324296) (alef-13)
 
دکترای جزم شناسی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۴۱:۳۶
این معنی دقیق «جهانی شدن» است. به این معنی است که دیگر موضوع «منافع ملی» و «امنیت» بصورت ملی معنی ندارد...
اروپا نمی تواند آرام باشد در حالیکه تمام خاورمیانه را به آتش کشیده تماشا کند....
مخاطرات جهانی شده است...
امنیت نیز جهانی شده است...
کشورها باید بپذیرند که چاره ای جز «جهانی اندیشیدن» ندارند. بحران سوریه فقط و فقط بحران سوریه باقی نخواهد ماند و هیچ بحران دیگری نیز در یک نقطه باقی نمی ماند....
اینک دورانی است که
بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار (3322297) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۵۸:۴۸
سگ وحشی ای که غرب برا حفاظت از اسرائیل به جون مسلمانان انداخت الان قلاده پاره کرده و به جان صاحبانش افتاده. (3322379) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۰۴:۱۰
واضحه که خوشحالی و خودت هم فرصت پیدا کنی به تروریستها میپیوندی. شرم اوره واقعا. (3322671) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۸:۱۷:۵۵
از کجا عبارتش فهمیدی خوشحاله ؟!
اگه این جور حجت برات تموم میشه و این جوری قراره استدلال بکنی پس حتما تو هم الان ناراحتی که چرا داعشیا سوریه و عراق رو ول کردن و به جای کشتن سوری ها و عراقی ها دارن فرانسوی ها رو می کشن .
سعی کنید حرفت رایگان نزنید (3323978) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۰۵:۱۹
هرروز مردم بی گناه سوریه وعراق ویمن وفلسطین وسایرمسلمونا بدست همین امریکا وانگلیس و فرانسه ومزدوراشون کشته میشن و این ماجرای دردناک ازصدسال پیش ادامه داره ولی کسی تودنیا حرفی نمیزنه.حالا چرا بخاطر چنتا دونه فرانسوی باید ناراحت بشیم.تازه اگه خوب فک کنی میبینی همه اینا زیرسر اسرائیله وبا این کاربه چنتا هدف رسیدن.هم کاری کردن که اسلام ستیزی تو اروپا شدیدتربشه هم جنایتاشون ضد مردم فلسطین توجیه بشه.عجب شیطوننا این یهودیا (3326348) (alef-13)
 
Yrz
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۲:۰۲:۴۹
هر چه قدر هم دولت های غربی بد باشن مردمشون هیچ گناهی ندارن تو خودتو بزار سره جای اونا اگه همچین اتفاقی تو ایران اوفتاده بود همین قدر خوشحال بودی شرم آوره... (3324434) (alef-13)
 
بهزاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۳:۵۳:۱۸
هویت داعش وداعشی فراتر از سگ وحشی غربیهاست. شاید در ایجاد وحمایت از این کروه در ابتدای امر سازمان های اطلاعاتی غربیها و موساد و رهبران مذهبی سلفیها و وهابیت دخیل بوده باشند. اما اگر بخواهیم واقع گرا باشیم در حال حاضر این گروه با توجه به نیات رهبران و اعضایش واجد انسجام لازم نمی باشند. و با توجه به این ویژگی داعش مهره ای در میدان شطرنج جهانی جنگ وکنش ادیان و مذاهب بایکدیگر و از طرف دیگر مهره ی بازی سیاسیون در سطح منطقه ای و ملی و حتی قومی است. (3324623) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۱۲:۳۶
متاسفانه عده ای از هموطنان چنان خوشحال هسنتد انگار انتقام تمام مستعمرات داره گرفته میشه!!! مرگ چندتا جوون و پیر و بچه هیچ تاثیر مثبتی در این شرایط نداره.
باید همه به خودمون بیایم، این هیولای افراط خاورمیانه رو داره نابود میکنه. ناامنی و بی نظمی با سرعتی رشد میکنه که قابل تصور نیست و وای به روزی که در کشوری رخنه کنه.
لعنت بر تروربسم و افراط (3322463) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۵۷:۵۳
کسی خوشحال نیست اما اینکه رفتن سراغ خودشون از این جهت خوبه که براشون عبرت میشه دیگه برا اینجا نقشه نکشن. یه کم ادم بشن (3323423) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۵:۰۹:۱۶
سوال من از برخی دوستان که دارن خودشون را برای کشته شدن چند تا فرانسوی هلاک میکنن و عکس پروفایل عوض می کنن و ...اینه که ایا برا مردم منطقه خاورمیانه و کودکانی که کشته شد هم همین کارا رو کردین؟ سوال بعدیم اینه که ایا شما همونایی نیستین که چند تا توریست غربی در خیابان میبینین ذوق زده میشین؟ ایا کسی که برای مرگ ادمها فرق قائل میشه رو میتونیم بهش بگیم نژادپرست؟ نظر خاصی ندارم فقط چند تا سوال من باب رجوع به وجدان ازتون پرسیدم. همدردی با فرانسه خوبه ولی وقتی رفتار متناقضتون رو ادم میبینه این سوالات براش پیش میاد. (3323463) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۳۰:۱۷
اینا بهونه است در آستانه نشست وین .
تروریست ها این روزها در عراق و سوریه در حال تار و مار شدن هستند .
باید بهونه ای برای ورود طرف مقابل و کسب منفعت باشه ؟!! (3322534) (alef-3)
 
f
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۵۷:۰۶
چطور می شه تو ایران که در محاصره تروریست است و یا چچن روسیه که مهد تروریست است و یا اویغوری چین که زایشگاه تکفیری هاس، چنین حادثه ای با این وسعت رخ نمی ده ولی در فرانسه که جز 5 قدرت اول اطلاعاتی و نظامی است رخ می دهد( اونم با این وسعت) تازه تبلیغات بعدش را هم بینیدو حکومت نظامی اعلام کردن.
داعش اگرچه ممکن است نیروی زیادی در اروپا داشته باشه ولی توانایی اطلاعاتی و لجستیکی لازم برای تامین بمب و سلاح و برنامه ریزی برای این کار را ندارد
عزیزان این 11 سپتامبر فرانسوی است
اولاند گفت که پاسخ فرانسه جنگ وحشتناک است یعنی می خوان به بهانه داعش مستقیم در سوریه دخالت کنن (3322633) (alef-13)
 
م
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۴۰:۰۴
نکته جالب:
رئیس جمهور فرانسه برای کشته شدن کمتر از 200 نفر بلافاصله کلیه برنامه هاشو لغو کرده و به صورت میدانی پیگیر این جریان شده
رئیس جمهور ایران چند روز پس از کشته شدن 500 ایرانی در منا و پس از اتمام سخنرانی و دید و بازدیدها در امریکا چند ساعت پرواز خودشو جلو انداخت. و بابت این کلی منت سر ملت گذاشت. (3323131) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۷:۴۵:۵۷
شماها ستون پنجم تکفیری ها هستید و بخدا قسم برای غارت ایران با تکفیری ها همراه میشید.دشمن مردم و فرصت طلب برای له کردن رئیس جمهور منتخب. (3323891) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۷:۴۹:۵۵
بمباران ریاض و قطر از سوی فرانسه پیشنهاد میشود. (3323904) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۲:۰۴:۴۲
شما از اب گل الود ماهی بگیر (3324436) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۴۳:۰۶
یه میلیون ادم بیگناه رو در این دو دهه کشتن از افغانستان تا سوریه و کسی چیزی نگفت میلیونها ادم رو اواره کردن اونم بخاطر حملات 11 سپتامبری که عربستان و خودشون پشتش بودن حالا برا کشته شدن 100 تا ادم داد و بیداد راه انداختن
مردم افغان مردم سوری و عراقی چه فرقی با مردم فرانسه دارن؟ گروه خونیشون فرق میکنه؟ اینکه طرف لباسش کهنه است توی خونه خشتی زندگی میکنه چشم ابی نداره دلیل بر این شده که ادم مهمی نیست!!
عربستان رو به بخاطر منافعشون نگه داشتن و عربستان هم داره هی عقاید تروریستی منتشر میکنه هی حادثه درست میکنه چیزی بهش نمیگن این همه کودک بیگناه غرق شدن چیزی نگفتن این همه ادم سر بریده شد این همه زنان مسیحی ایزدی فروخته شدن اقایون چیزی نگفتن حالا 150 تا ادم ازشون کشته شدن کل دنیا میشه خبرهای فرانسه!! اون پسر افغانی که استعداد و ارزو داشت که درس بخونه ولی کشورش رو نابود کردید و طلبان رو اونجا مستقر کردید و بعد به اونجا حمله کردید چه گناهی داشت؟
بنده نژادا با مردم خاورمیانه نزدیکتر هستم و اصلا و ابدا ابراز همدردی با فرانسه یعنی کشوری که در کشته شدن مردم خاورمیانه دست داره و بخصوص بخصوص در کشته شدن بچه های ایران در جنگ با عراق و صدام دست داشت و موشک میداد و سنگر برا صدام درست می کرد و مشاوره نظامی میداد اصلا ناراحت نیستم. و حتی امیدوارم جنگ از اینجا بره فرانسه و اونجا مردمش اوئاره بشن تا درک کنن که مردم اینجا چی کشیدن
به امید انتقال جنگ به اروپا (3322877) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۵۳:۱۴
حالا اون نادون های که می گفتن جنگ داعش و عراق و سوریه به ایران چه ربطی داره بفرمایید تحویل بگیرید بفهمید متوجه باشید خطر بیخ گوش ماست ولی شما قدر آفیت و امنیت رو نمی دونید پاریس در قلب اروپا به آتش کشیده شد ولی ما توی منطقه داریم با امنیت زندگی می کنیم یه سری ها فقط به درد حرف زدن توی تاکسی می خورن ... (3323174) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۱۲:۰۱
بابا دمت گرم حرف دل مارو زدی زنده باشی داداش (3326370) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۲۰:۵۱
داعش در سوریه داعش در عراق داعش در لیبی داعش در یمن داعش در بیروت و حالا هم داعش در قلب اروپا یعنی در پاریس.
قبلا هم تو همین سایت گفتم بازم میگم . تا زمانی که باراک اوباما ترسو بزدل دودل پرتردید و طرفدار داعش در کاخ سفید هست روز بروز داعش قوی و قوی تر میشه و سرانجام اقدامات تروریستی خودش رو در خود آمریکا هم مثل 11 سپتامبر انجام خواهذ داد. مبارزه و نابودی داعش در سرچشمه اونها یعنی در عراق و سوریه باید انجام بشه که اینکار یک رییس جمهور قوی و با اراده و مصمم به جنگ با ترور مثل جرج بوش میخواد که مثل سگ این داعشی ها رو بکشد و بقیه شون رو هم در زندان های گوانتانامو و ابوغریب شکنجه شون بده و ازشون اطلاعات بگیره یعنی دقیقا همون کاری که جرج بوش میکرد. اون زمانیکه فلوجه در عراق مرکز تجمع تروریست ها شده بود و جرج بوش دستور داد فلوجه رو با خاک یکسان کردند و هزاران تروریست داعشی رو در اونجا قتل عام کردند دیدید حق با جرج بوش بود؟ در زمان جرج بوش سازمان سیا در تمام کشور های اروپایی زندان های مخفی و سری درست کرده بود وداعشی ها و تروریست ها رو دستگیر میکرد و و در اون زندان ها شکنجه شون میکرد و ازشون اطلاعات میگرفت تا نتونند در اروپا عملیات تروریستی انجام بدهند دیدید حق با جرج بوش بود؟؟ در زمان بوش سازمان سیا تروریست های القائده و داعشی رو در تمام نقاط جهان دستگیر میکرد و به گوانتانامو و ابوغریب میبرد و اونجا با روش های غرق مصنوعی و سایر روش ها شکنجه شون میکرد و ازشون اطلاعات میگرفت دیدید حق با جرج بوش بود و کار درست انجام میداد؟؟الان که اوباما چند سال هست این اقدامات ضد تروریستی بوش رو متوقف کرده و نیروهای امریکایی از عراق خارج کرده می بینید که جنگ و تروریسم و داعش تمام دنیا و جهان رو پر کرده و روز بروز هم بیشتر خواهد شد.. مطمئنا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا مردم آمریکا تو دهنی بزرگی به دمکرات ها و باراک اوباما خائن ترسوطرفدار داعش خواهند زد و به یک نامزد قوی جمهوریخواه شبیه جرج بوش رای خواهند داد تا اون ظرف یک هفته تمام داعشی ها رو در تمام کره زمین نیست و نابود کنه. ضمنا دولت جرج بوش و دولت تونی بلر روابط صمیمانه و حسنه ای با دولت بشار اسد داشتند و جرج بوش بهیچ عنوان خواهن سرنگونی یا تضعیف دولت بشار اسد در سوریه نبود. بوش و کاندولیزا رایس معتقد بودند سرنگونی یا تضعیف حکومت اسد در سوریه باعث گسترش نا امنی و تروریسم در منطقه خاورمیانه و کل جهان خواهد شد که پیش بینی درستی هم بود که الان با تضعیف دولت بشار اسد این اتفاق افتاده. (3323285) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۳۰:۳۷
همیشه قرار نیست راحت بنشینید فوتبال ببینید ، جشن کریسمس بگیرید عوضش خاورمیانه را به خاک و خون بکشید (3323329) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۷:۵۵:۱۴
منطقتان خیلی پوچ است. (3323918) (alef-3)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۱۸:۴۸
بابا منطقی کوتا بیا (3326386) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۳۷:۴۹
من هر چی میخام با دوستان چشم آبی که ظاهرا همدردی باهاشون واجبه و کلاس هم داره همدردی کنم نمیتونم و همدردیم نمیگیره، نمیدونم دلیلش چیه که همدردیم نمیگیره؟ ایا این قتل و کشتار زیادی که این دوستان و متحداشون در خاورمیانه کردن ابن چیزا برامون عادی شده؟ ایا عزیزانی داریم که برا کلاس هم شده با چشم ابی جماعت سریع همدردی میکنن و نیازی نیست ما همدردی کنیم؟ ایا کودکان افغانی که با نقشه همین عزیزان به خاک و خون کشیده شدن میان جلو چشمم مانع همدردیم میشه؟ نمیدونم. ایا حمایت فرانسه در جنگ 8 ساله و دادن کمک به صدام و موشک و..مانع هم دردیم میشه؟ کلا بنده به عنوان یه ادمی که خیلی هم مذهبی نیستم هم دردی ندارم با کسانی که خودشون این همه جنایت کردن.
کلا فقط یک چیز رو فهمیدم 100 تا دونه ادم چشم آبی از 100 هزار ادم غیر چشم ابی بسیار مهمترن و اگر باهاشون همدردی نکنی بی وجدان هستی و بی کلاس اما اگه همدردی کنی ادم باکلاسی هستی ولی اگر با کشته های افغانستان و..همدردی کنی بی کلاس محسوب میشی!
دنیای عجیبی است. (3323354) (alef-13)
 
ا.ر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۰:۵۶:۵۲
يعني چي كه كلاس داره؟ اگر كسي نظري در محكوميت اين اقدام گذاشت مگه توسط ديگران ديده ميشه كه با كلاس بودنش به نمايش گذاشته بشه؟
برجستگي اين خبرها به خاطر دفعات كمتر چنين رخداد هايي در اروپاست، هرچند در فرانسه هم داره به امري عادي تبديل ميشه. (3324336) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۲۲:۴۹
ایشالله که همچنین رخدادایی بیشتر تکرار بشه که یه وقت کسی شوکه نشه (3326395) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۶:۴۴:۱۸
باور کنید که پوتین و یا اوباما و یا غرب و شرق ، هرگز دلشان برای ما نمی‌سوزه... اگر با همسایه مثلمان خود کنار نیایم، هرگز از آنها انتظار ناداشته باشید که به نفع ما قدم بردارند . فقط دارند از ملتهای مظلوم مسلما استفاده ابزاری میکنند.... (3321624) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۱۶:۰۳
دوست عزیز. اولا مثلمان نه و مسلمان. ثانیا منظورت از همسایه مثلمان به قول شما کدوم همسایه است؟ عربستان مزدور و نحس و نجس؟ قطر تروریست پرور ناصبی لعین؟ امارات یهودی عربی؟ بحرین و آل زناء خلیفه و ....؟ منظورت کدوم یکی از این وحوش مزدور صهیونیستی اسرائیلی هست؟ شما اول بصیرتتو افزایش بده بعد دم از کنار آمدن با مزدوران کدخدا بزن. لبییییییییک یا خامنه ای . (3322177) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۶:۵۰:۰۶
هر کسی باد بکارد، طوفان درو کند. اینها نتیجه دخالت در امور کشورهای بیگانه است. (3321627) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۱۰:۲۱
ساده ای ها اینم مثل 11 سپتامر کار خودشونه برا ورود به سوریه (3322155) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۲۷:۰۹
دقیقا !! موافقم می خواهند فشار افکار عمومی ایجاد کنند تا این طور وانمود کنند که بحران ساختگی سوریه فقط به خاطر اسد هست و اسد باید کنار برود تا داعشی ها دست از عملیات تروریستی بردارند و بحران از بین برود .!!!! ولی مشخص هست ه این جور اقدامات نمایشی هست و چه قدر این ها پست هستن که مردم بی گناه خودشون رو هم قربانی سیاست هاشون می کنند و ظاهرا این وسط فرانسوی ها قربانی این موضوع شدن (3322785) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۲۵:۱۷
این که اینا زیر سر خودشونه حرفی توش نیس ولی مردم فرانسه همچین فرشته بی گناه نیستن (3326401) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۶:۵۵:۱۳
منتظر جو گير شدن كابران ايراني هستيم تا عكس پروفايلشون رو عوض كنند، خودم به شخصه او پرچم فرانسه كه سر يه زن وسطشه و يه قطره اشك رو صورتشه رو توصيه ميكنم (3321629) (alef-13)
 
ثريا دالغين
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۳۶:۴۵
همدردي با مردم ضرر ديده يك كشور جو گيري نيست،يك وظيفه انساني است.مگر آنها در زلزله بم و ...كم جوگير ما شدند؟! (3322280) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۱۰:۰۴
برای همدردی با مردم دیگر کشورها هم وظیفه انسانیشون گل میکنه؟ برای مردم لبنان که روز قبلش کشته شدند هم عکس پروفایل عوض میکنند؟ یا کلا مردم خاورمیانه و مسلمون ها کلا ادم حساب نمی شوند؟ (3322699) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۵۸:۰۱
این وظیفه ی انسانی رو کاش در قبال مردم یمن و میانمار هم انجام میدادند (3322959) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۲:۲۵:۳۹
خبر دارم منتهي از بس براي لبنان و فلسطين و يمن و ...غصه خورديم نقطه غصه مان كور شده! (3332637) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۱:۱۰:۰۹
شما یه بزرگواری کنید یه همدردی هم با قربانیان حمله تروریستی دو روز پیش لبنان هم بفرمایید اگه خبر دارید ازش (3324353) (alef-3)
 
لیلون
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۲۴:۲۲
البته جو گیر شدن کاربران و اهالی دیگر (3322501) (alef-3)
 
MASOUD
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۷:۱۱:۵۳
اینم نتیجه پذیرش پناهندگان سوری (3321672) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۰۶:۳۰
باید همشون رو اخراج کنن و قضیه سوریه رو یه سره کنن (3322139) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۱:۱۳:۵۲
اینایی که رای میدن به این نظر اگه تو کشور خودشون هم جنگ شده بود و 40 50 تا گروه افتاده بودن به جون هم و با هزار بدبختی خونوادشون رو از وسط معرکه به یه جای امن رسونده بودن که فقط یه زندگی بهتر براشون فراهم کنن بازم رای میدادن به این نظر یا نه؟ (3324357) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۱۰:۴۰
چه ربطی داره اگر ذره ای درک داشتی باید می نوشتی این هم نتیجه حمایت از گروه های تروریستی داعش. سگی که تربیت کرده بودند که به جان ملت و مردم سوریه و عراق بیندازند پای خودشان را گاز گرفت (3322157) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۱۹:۴۶
یعنی اگه فردا داعش به روسیه حمله بکنه دلیلش حمایت روسیه از داعش خواهد بود. داعش در بیانیه هاش گفته که دلیل این حملاتش، حمله جنگنده های فرانسوی به داعش در عراق و سوریه است. (3322749) (alef-13)
 
نفیسه
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۷:۰۴:۳۲
من کاملا با شما موافقم,,, نوش جون کشورهای اروپایی و آمریکا, بذار ذره ای از درد و رنج م عذاب کشورهای دیگه رو درک کنن (3323788) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۰۰:۲۲
این نظر شما دقیقا همان خواسته ایست که سرویس های امنیتی غرب می خواهند به ان برسند تا پناهندگان را نیست و نابود کنند مطمینی ایرانی هستی. (3322392) (alef-3)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۲۹:۱۵
واقعا برات متاسفم خیلی بی منطقتی با این طرز فکرت
هیچ کدوم از سران اروپا و آمریکا پناهندگان رو مقصر ندونستند اونوقت تو کاسه داغتر از آش شدی (3322528) (alef-3)
 
من
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۲۷:۴۹
واقعا برام عجیبه امثال شما چقدر میتونین کم فکر باشین،این حادثه درست یک ماه بعد از ازبین بردن مواضع داعش توسط روسیه اتفاق افتاده تو این یک ماه هم نه تنها پناهجوی سوری کم شده بلکه عناصر داعش بخاطر شکست و عدم اخساس امنیت به کشوراشون از جمله فرانسه برگشتن...پس مشخصه کار کار داعشه نه پناهجویان...در ضمن اگه ذهنتون به این مسائل فکر نکرده هم مهم نیس لازم بود ی سرچ ساده کنبن و بفهمین داعششش مسئولیت این حملات رو بعهده گرفته (3322787) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۷:۳۷:۱۸
به این اولاند باید گفت:
شما وقتی از ابزار کثیف یعنی تروریستها برای کشتار مردم مظلوم سوریه و عراق بهره می گرفتید باید فکر این روز را می کردید (3321688) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۵۸:۲۲
چند کشور هستن جنایات داعش رو حمایت و پشتیبانی کردن:
1-عربستان: تامین عقیدذتی و پشتیبانی تئوریک
2-ترکیه
3-امریکا
4-قطر
5-امارات
6-فرانسه
7-اسرائیل
8-اردن
9-المان
اگاه باشید این کشورها داعش رو ساختن و حمایت کردن. (3322963) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۷:۳۷:۲۷
لعنت بر تروريسم

آيا اين تاوان حمايت فرانسه و متحدانش از تروريسم وداعش نيست؟
آيا تاوان آوارگي و مرگ زن و بچه سوريه نيست؟ (3321689) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۷:۳۸:۰۰
این تازه هنوز اول کار است

رهبری حکیم همان روزهای اول فرمودند که دود حمایت از تروریستها به چشم خود غربیها خواهد رفت (نقل به مضمون) (3321690) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۰۴:۰۸
واقعا احسنت به ایشون با این واقع بینی (3322423) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۷:۳۹:۵۲
اولاند بیچاره
آن مادران داغ دیده از کشتار و تجاوز به فرزندانشان و خودشان... آهی جانسوز کشیدند که تو و سایر دولتهای غربی را در آتش خواهد سوزاند ...

این مظلومان خدا دارند ای اولاند بیچاره
نمی شود که هر غلطی بکنید و نتیجه آنرا نبینید ... (3321695) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۵۳:۲۶
یعنی خدا انتقام اه مظلوم رو با کشته شدن افراد بیگناه می گیره؟ یکم فکر کن (3322092) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۴۳:۲۵
فکر کردم دیدم این مردم فرانسه بودند که دربرابر اقدامات دولتشون سکوت کردن پس بیگناه نیستند (3322584) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۷:۱۴:۳۰
منظور من انتقام از سران آنها بود که با کشته شدن مظلومانه مردم، همین مردم فرانسه و سایر کشورهای غربی بر علیه سران خود قیام خواهند کرد (3324882) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۷:۴۱:۲۶
من که از کشتار مردم فرانسه هم واقعا ناراحت شدم اما مردم فرانسه ، اروپا و امریکا باید بدانند که این کشتار ناشی از دفاع و تجهیز داعشی ها توسط بزرگان خود آنهاست و آنها نباید دست روی دست بگذارند تا شاهد کشتار مردم خودشان در خانه های خودشان باشند ... (3321696) (alef-13)
 
ا.ر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۶:۲۸:۰۴
من هم ناراحت شدم كه عده اي حتي كودك كشته شدند اما فرانسوي ها بايد بدونند كه زندگي همش كنسرت و جشن و پلاژ و استاديوم و... نيست، مدل خاورميانه اي هم بخشي از زندگيه. (3323693) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۷:۴۳:۳۱
نمیدونم یعنی پاریس اینهمه بی در پیکره که اینهمه حمله تروریستی توش بشه ؟؟؟ اینه نتیجه ناامن کردن سوریه و حمایت از داعش ، خدا رحمت کنه این شهدای مدافع حرم رو که اگه نبودن الان شاید حال ما بدتر از پاریس بود ! (3321697) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۲۶:۰۰
خوب وقتی گروه گروه تروریست افراطی و خشونت طلب بصورت برنامه ریزی شده و هماهنگ با تظاهر به آوارگی و مظلومیت با زور وارد مرزهای اروپا میشن ..این اتفاقات اجتناب ناپذیره (3322512) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۱:۱۷:۰۳
والا همین چند ماه پیش که تو همین پاریس حمله تروریستی شد هنوز ترکیه مرزاشو باز نکرده بود که آواره ها سرازیر بشن به اروپا (3324359) (alef-3)
 
صبا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۷:۵۶:۰۴
یکی نیست به این تروریست های از خدا بی خبر بگه اگه مردید مثل آدم با نظامی های دشمنتون بجنگید آخه این که برید مردم غیر مسلح رو به رگبار ببندید چه ارزشی داره؟ البته بماند که آدمکشهای دستپررده غرب حالا داره به جون خودشون هم می افته.

ولی واقعا نامرد و بزدل هستند کسانی که اینطوری مردم رو میکشند. حالا هر کجای دنیا که میخواد باشه.
حتی خوارج غیر از میدان جنگ و دشمناشون هیچکس رو تو کوچه و خیابون نمی کشتند.

اینا روی هر چی نامرده سفید کردن. حیونای آدم کش. ریشه این جانوران مسلمان نما رو در هر کجای دنیا که باشند باید خشکاند. (3321716) (alef-13)
 
صابر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۲۰:۴۰
صبا خانوم. آی شمایی که میگی خوارج حتی دشمنانشون رو تو کوچه و خیابون نمیکشتند؟ اصلا بویی از معرفت و انصاف برده ای؟
این سخن یا هاکی از بی خبرری شماست یا ....
پس عبدالرحمن ابن ملجم مرادی لعنت الله علیه در کجا مولای متقاین اسد الله الغالب امیر المومنین علی بن ابی طالب (صلوات الله و سلامه علیه) رو به شهادت رسوند؟ آیا جایی غیر از مسجد کوفه که هزار بار بدتر از کوچه و خیابونه بود؟
لطفا با بصیرت بیشتری به موضوعات و گریز اون به تاریخ بنگرید (3322206) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۷:۵۷:۰۱
الله اکبر .
این انتقام چند سال قتل عام مردم بیدفاع و مظلوم سوریه فلسطین عراق و افغانستانه بدست جنایتکاران آمریکایی اسرائیلی روسی فرانسوی انگلیسی و دیگر شیاطین (3321718) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۳۵:۰۱
یعنی داعش انتقام اینایرو که گفتی از فرانسویا گرفته؟
یعنی فقط مردم منطقه را اینا کشتن؟
یعنی اسد نکشته؟
یعنی داعش نکشته؟
یعنی عربستان نکشته؟
یعنی روسیه نکشته ؟
یعنی داعش خوبه که انتقام گرفته؟
یعنی ما بدیم که انتقام نتونستیم بگیریم اون گرفته؟
یعنی این الله اکبر شما تائید کار داعشیه که منو مسلمون نمیده و مهدور الدم میدونه از یک کافر دیگه؟ (3322270) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۳۷:۳۹
این حرف شما یعنی تایید کار تروریستها چون همین الله اکبر رو باهمین نیت اون بمب گذارای داعشی حین منفجر کردن خودشون جلوی مردم بی دفاع میگن (3322286) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۲۷:۴۶
میخوام بپرسم همین الان اگه خونواده شمارو قتل عام کرده بودن بازم این اله اکبرو میگفتین ..از دور شعار دادن خیلی راحته کاری که سالهاست تو این کشور انجام میشه نادانی و خشونت و تعصب مادر همه بدبختیهاس (3322520) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۳۳:۴۹
کشته شده ها مردم بی گناهن نه عاملان اون قتل های کثیف! به نظرم یه بازی سیاسی قبل از نشست وینه وگرنه شهری مثل پاریس نمیتونه اینقدر بی در و پیکر باشه! بیچاره مردم... (3322819) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۷:۵۹:۱۲
زندگی مردم خاورمیانه را به بازی گرفتن حتما این نتایج را در بردارد (3321721) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۰۸:۰۲
هر چی دارم به خودم فشار میارم که ناراحت بشم نمیتونم، گرچه این کار محکومه. این حضرات وقتی در افغانستان شیعیان رو به خاک و خون کشیدن، وقتی در لبنان بمب گذاری کردن هیچی نگفتن، چون از نظر اونا مسلمونا جزو آدما نیستن. اما تو پاریس که اتفاق بیفته همه محکوم میکنن. حالم از این موضع گیریها به هم میخوره. (3321733) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۱۰:۱۴
خود کرده را تدبیر نیست (3321740) (alef-13)
 
هدایت
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۱۰:۱۸
برای مردم بی گناه متاسفم
اما سیاست مداران فرانسه باید میدونستن که نتیجه تروریست پروری همین میشه ، این تروریست های چشم آبی بالاخره یک روز به موطنشون برمیگشتن (3321742) (alef-13)
 
هما
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۱۱:۴۷
خودشون داعش را برنامه ریزی کردند حالا تحویل بگیرند (3321748) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۱۱:۵۰
اکنون زمان آن رسیده است که زیر ساخت ها و تامین کنندگان مالی داعش را نابود کرد، حکومت های عربستان سعودی، امارات ، قطر ، بحرین (3321749) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۲۱:۵۹
احسسسسسسسسسنت. راه کار اصلی همین است و بس. (3322211) (alef-3)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۱۷:۴۵
باید حواسمان باشد که داعش این حملات تروریستی را در ایران انجام ندهد . (3321767) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۴۰:۳۹
دوست عزیز اینا باید درس تامین امنیت رو از ایران یاد بگیرن با وجود اینهمه جنگ و خون و آتش که دور تا دور ایران رو فراگرفته
داعش کوچیکتر از اونه که توانایی انجام همچین کاری تو ایران رو داشته باشه (3322864) (alef-13)
 
سعید تمر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۲۰:۴۲
شرم آور است.
تیتر را عرض می کنم.
این جنگ نیست. این کشتار مردم بیگناهی است همچون مردم ضاحیه لبنان.

قبول دارم دول غربی بخصوص فرانسه در جنگ با داعش و تروریستهای منطقه استاندارد دوگانه داشته اند و خواهند داشت.
ولی الف و ما باید با مردم باشیم. امروز با مردم فرانسه.

مرگ بر داعش و حامیان آشکار و پنهانش. آنانکه به خونریزی داعش نیز بدنبال منافع متجاوزکارانه اند. (3321778) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۳۱:۳۸
فرانسه این همه در جنگ از صدام حمایت کرد و بمب و موشک رو سر کودکان ما ریخت این داعش و...رو هم بوجود اوردن و..چرا ما باید با فرانسه هم دردی بکنیم که چی بشه؟ اتفاقا روزی است که باید بهشون گفت حالتون جا اومد؟ این باعث میشه که تجدبد نظر بکنن توی اعمالشون
البته احتمال اینکه نقشه باشه بخان یه سری کارایی توی سوریه بکنن هم هست.
کسانی که میخواهند جنتلمن بازی دربیاورند با فرانسه همدردی کنن اگر در این چند سال با قربانیان جنگهای خاورمیانه هم دردی نکرده اند بدانند نژاد پرست هستند. یه سری اغفراد داریم عاشق غربی ها هستن تا یه اتفاق برا یه ادم غربی میفته سکته میکنن ولی اتفاقی برا هموطن خودشون میفته ککشون هم نمیگزه (3322804) (alef-13)
 
سراج
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۲۵:۳۰
سلام - چاه نكن بهر كسي اول خودت آخر كسي. (3321795) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۲۶:۵۹
متاسفم به خانواده های قربانیان تسلیت می گم (3321800) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۳۰:۱۸
مقصر اصلی این حادثه امریکا ودولتهای غربی هستند که از تروریستها درکشورهای دیگر حمایت میکنندوحالا دامن گیر خودشون شد (3321805) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۳۰:۳۳
ابن حملات نتیجه حمایت اروپا و آمریکا از داعش است. (3321807) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۳۰:۳۹
متاسفانه تعداد بیگناه کشته شدند ولی این حق دولت فرانسه بود که همچین بلایی سرش بیاید. بچشند طعم بلایی که بر سر مردم سوریه و عراق و لبنان و لیبی آوردند. این فرانسویها همانهایی بودند که مسئول خون هزاران نفر از شهروندان این کشورها هستند و به خصوص در حمله به لیبی پیشگام بودند. این تازه اولش هست و حالا حالاها باید توان خونریزیهایی که کرده اند و اختراع داعش را بدهند. همان بلایی که بن لادن پس از اختراع القاعده توسط آمریکا، بر سر خود آمریکاییها آورد . البته اگر بیشتر دقت کنید باز هم متوجه خواهید شد که دست سازمانهای جاسوسی برخی کشورها مانند عربستان و آمریکا و اسرائیل و حتی انگلیس در این کشتارها دخالت دارد. کی باور میکنه که با اینهمه تدابیر امنیتی چند تروریست آماتور در دل پاریس کشتار کنند. اینها همه بازی روسای همان کشورهای خبیث هست حتی خود اولاند هم در این بازی نقش دارد و معلوم نیست چه نقشه جدیدی کشیده اند. خداوند مکر این سیاسیون استعمارگر اروپایی و آمریکایی را به خودشان بر میگرداند و عذاب الیم برای آنها در جهنم آماده هست. (3321810) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۳۰:۴۶
مرگ بر تروریست. مرگ بر متعصب تندرو. مرگ بر جنایتکاران مسلمان نما. مرگ بر تظاهر. مرگ بر دروغگو (3321811) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۶:۲۸:۴۱
شعار مرگ ندهید همه ما به زندگی نیازمندیم (3323696) (alef-3)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۳۱:۲۵
حملات محور مقاومت با حمایت هوایی روسیه در سوریه و عراق رو به پیشرفت است و اخبار از پیشروی های سریع نیروهای ضد داعش بخصوص در سوریه خبر میدهد.
روز گذشته جان کری بدون توجه به توافقات انجام شده در وین 1 که در آن از سرنوشت بشار اسد هیچ سخنی گفته نشده ؛ ناگهان از سوریه بدون بشار اسد گفت.
امروز طبق قرار قبلی قرار است که وین 2 برگزار شود و ادامه مذاکرات پیگیری شود.
کارتر وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده این حملات ؛فقط حمله به فرانسه نیست بلکه حمله به ارزشهای مشترک ماست !!!
از طرف دیگر درست در هنگامی که تروریست ها در حالت ضعف و عقب نشینی قرار گرفته اند در یک اقدام بسیار ناشیانه و احمقانه به پایتخت یک کشور اروپایی چنین حمله تروریستی خشنی انجام میدهند ؛چرا کسانی که در حالت ضعف هستند با چنین کاری بر دشمنان خود می افزایند و احتمال حمله ی جدید از سوی چند کشور دیگر علاوه بر ایران و روسیه را هم علیه خود فراهم میکنند ؟؟؟
منطقا در چنین شرایطی میبایست تروریست ها به ایران و روسیه حمله کنند تا با ایجاد فشار و ناامنی در داخل این دو کشور و بعد از آن نارضایتی اجتماعی ؛این دوکشور را وادار به پایان دادن به حملات خود یا حداقل کاستن از شدت آن بکنند (البته این یک تحلیل است و انشاالله که هرگز چنین اتفاقی بخصوص برای کشورم رخ ندهد).
چگونه است که تروریست ها به این راحتی در پایتخت یک کشور قدرتمند اروپایی که از سرویس های امنیتی خبره و با سابقه ای هم برخوردار است و از سوی چندین سرویس خارجی فوق العاده قوی مانند سیا و انتلجنت سرویس انگلیس در مقابله با اینگونه تهدیدهای مشترک حمایت میشود جولان میدهد .... چرا این همه سرویس و نیروی امنیتی قوی نتوانستند این حملات را پیش بینی و پیشگیری کنند یا حداقل شدت و تلفات آن را کاهش دهند ؟؟
مدتی است که ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه در حال نزدیک شدن به سواحل سوریه است و سوریه نیز آنرا اقدام خصمانه تلقی کرده و حتی تهدید به شلیک به سوی آن کرده است..
تروریست ها اعلام کرده اند که این حمله به پاریس در واقع 11 سپتامبر فرانسه است !!!!
این وقایع را کنار هم بگذارید؛ چه خبر است ؟؟؟ ظاهرا بعضی ها نمیخواهند اجازه دهند که محور مقاومت و روسیه با همکاری هم تروریست داعشی را از بین ببرند ؟؟ اگر جهان خواهان محو تروریست داعشی است آیا بهترین کار این نیست که اجازه دهند ایران و روسیه کار خود را بکنند ؟؟
آیا داعش همان القاعده ای است که سازمان سیا و آل سعود و پاکستان به کمک هم برای زمین گیر کردن ارتش سرخ در افغانستاان ایجاد کردند و در زمان مناسب همان القاعده حمله سخت و خشنی به برجهای دوقلوی نیویورک انجام دادند تا بهانه لازم برای لشکر کشی به افغانستان و عراق را ایجاد کند؟؟
سوالات بسیار زیادی وجود دارد ؛ غربی ها و بخصوص بخشی از هیئت حاکمه آمریکا نشان داده اند که برای پیشبرد مقاصد استراتژیک خود هیچ ابایی از قربانی کردن شهروندان خود در یک تراژدی نمایشی ندارند....
زمان بسیاری از این سئوالات و ابهامها را جواب خواهد داد. البته شیپور قدرتمند رسانه ای غرب فعلا چنان گرد و خاکی به پا خواهد کرد و بشدت با نشان دادن تلفات این جنایت و سوگواری فرانسویان مظلوم نمایی خواهد کرد و از آن طرف چهره خشن داعش و بعد از آن مسلمانان را خشن تر و خبیث تر نشان خواهد داد که شایسته هر گونه سرکوب و برخوردی هستند و اجازه نخواهند داد صدای کسانی که این سئوالات را مطرح میکنند به گوش کسی برسد ...همچنان که بعد از 11 سپتامبر اجازه ندادند سئوالات بیشمار کارشناسان سیاسی و بخصوص امنیتی در خصوص آن واقعه طرح و پاسخ داده شود. (3321814) (alef-13)
 
سیما
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۳۲:۳۴
اگر این حادثه به یکسره کردن کار خاور میانه کثیف و متعفن بیانجامد سیاست قابل قبولی است ..ریشه بیماری تعصب و تعفن و افراط و خشونت باید خشکانده شود (3322545) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۰۳:۰۶
توهم توطئه داره میکشه تورو ، اینقدرها هم موضوعات پیچیده نیستند ، واقعا فکر کردی غربیها نیازی به این جوی خون دارند تا اقدامی کنند و دخالت کنند ؟ این جنگی بیشرمانه و واقعی است که راه افتاده و مردم بیگناه خاور میانه بیشترین تلفات رو میدن و انشالله که ریشه تروریستها سوزانده بشه (3322663) (alef-13)
 
خلیلی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۴۱:۱۳
آفرين (3322866) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۵۰:۳۵
تحلیل خوبی بود، سپاس (3322922) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۳۷:۲۷
بیچاره مردم فرانسه که تاوان حمایت دولتمرداشون از حامی اصلی تروریست یعنی آل سعود و صهیونیست را دادند (3321823) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۳۸:۱۴
حادثه مشکوکی است و احتمالا توطئه ای برای آغاز عملیات نظامی در سوریه است. (3321831) (alef-13)
 
میثم
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۲۴:۰۹
به احتمال قریب به یقین همینطور است. (3322227) (alef-3)
 
اسد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۹:۵۹:۲۴
واقعا باید گفت چاقو دسته خودشو برید (3324243) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۴۰:۲۴
وافعا این اعمال نفرت برانگیز از بربرهای وحشی عقده ای بر میاید که هیچ نسبتی هیچ نسبتی با دین رحمت دین اسلام ندارند!! اینها وراث ابوجهل و هند چگرخوار و یزید و معاویه و خولی هستند. خداوند به بازماندگان صبر بدهد! (3321835) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۴۱:۴۱
حقشونه، حالا هی از داعش حمایت کنین (3321839) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۴۱:۴۹
به نظر من کشورهای دیگه باید بگذارن حکومت داعش شکل بگیره و با اون وارد مذاکره بشن هر چی بیشتر به داعش حمله بشه تبعات بدتری رو در پی داره. اونها یک شبکه جهانی و مقتدر دارن و دیر یا زود دنیا رو فتح می کنن (3321840) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۲۶:۲۶
به به به. یه کلام هم از مادر داعش و عروس. بیچاره خود فروخته ی مزدور. ان شاء الله پلیس فتا بزدوری ردتونو در تمام شبکه های اجتماعی میزنه و پیداتون میکنه .
حالا اومدی و تو این سایت داری از داعش و جهانی شدنش حمایت میکنی و حرف میزنی.
مطمئن باش ارزوی اون روز رو به گور خواهید برد.
راستی . از امروز دنبال سوراخ موش بگرد. چون ان شاء الله سربازارن گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به دنبال شما ددمنشان سایبری خواهند بود.
الی جهنم و بئس المصیر (3322234) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۴۹:۱۱
تو احتمالا عضو داعش نیستی؟ با کسایی که قلب دیگران را به دندان می کشند چطوری می خوای مذاکره کنی شازده؟ (3322330) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۴۲:۰۸
به مولا سگ کی باشن به حضرت عباس آقا اجازه بده به طرفه العینی چنان سفره داعش رو جمع میکنیم که اسمشونم تو تاریخ نمونه
دنیا را بگیرن سگ کی باشن خبر نداری چه خوابی برا شون دیدیم (3322578) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۴۱:۵۴
بالاخره چاقو دسته خودشو برید (3321842) (alef-13)
 
اسد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۰:۳۴:۵۳
حقشونه باید تاوان پس بدن (3324724) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۴۲:۰۹
به معارضان سوریه بازم کمک میکنید ؟حالا خودتونو جای اونا بگذارید واقعادرد ناکه اما برای اونا درد نبود (3321843) (alef-13)
 
amiri
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۴۳:۱۶
همه دنیا برای حوادث پاریس موضع گرفتند که البته طبیعی است....اما نزدیک هشت هزار مسلمان در یک روز در منا کشته شدند و صدای هیچکی در نیومد....153 کشته کجا و 8000 کجا؟ (3321846) (alef-13)
 
یکی از حاضران در منا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۳۳:۵۷
لعنت به این ظلم رسانه ای, اشک مظلومی که در منا جان باخت و من دیدم، ریشه همه این ظالمان را خواهد سوزاند انشالله (3322262) (alef-13)
 
سعید تمر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۲۷:۲۸
بلی
رسانه های فرانسه هم آن ظلم را ندیدند و دقیقتر نادیده گرفتند تا با پادشاهی سعودی اسلحه معامله کنند.
آری برادرم (3323081) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۴۰:۱۰
قیاس مع الفارق میدونی یعنی چی ؟ (3322569) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۲۴:۵۸
حادثه تروریستی دو سه روز قبل لبنان هم قیاس مع الفارقه؟ این همه ترور و کشتار در این 15 سال در عراق و افغانستان و سوریه و لبنان شد چرا اینا هیچی نمی گفتن حالا توی فرانسه دویست تا ادم کشته شدن مهم شده؟ دویست تا ادم چند درصد دویست هزار محسوب میشه؟ (3322775) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۵۵:۳۳
این نتیجه حمایت از دعاش (3321887) (alef-13)
 
ثريا دالغين
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۰۰:۰۷
چقدر اسفناك.. :( (3321900) (alef-13)
 
سرباز
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۰۲:۱۵
من با مردم فرانسه ابراز همدردی میکنم و به آنها تسلیت میگم... اما روی سخنم باسیاست های دولتمردان فرانسه است.... ( چاقو میرود که دسته ی خود را ببرد..) (3321906) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۰۴:۵۶
ننگ و نفرت بر افراط گري (3321912) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۰۴:۵۷
این نیروهای امنیتی فرانسوی دقیقا کارشون چیه؟
هفت نقطه انفجار، اونوقت هیچی نفهمیدن از قبل؟ واقعا از سر تا تهشون رو باید اخراج کرد (3321913) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۳:۰۲:۲۰
این کار سواستفاده از آزادیه . فرانسه با کشورهای اروپایی و چند کشور غیر اروپایی پیمان منع روادید داره . تروریستها راحت میتونند بدون ویزا به فرانسه رفت و آمد داشته باشند و معلومه که کنترل نهادهای امنیتی در این شرایط سخت تر خواهد شد و تروریستها از این شکاف امنیتی احتمالا" استفاده کردند . (3324546) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۰۶:۱۰
اینقدر این خبر رو بولد نکنید. مگه خون این فرانسوی ها رنگین تر از خونه صدها تن است که هر روز بدست همین داعش در سوریه و عراق کشته میشوند؟ مگر خون اینها از هفت هزار حاجی که در منا کشته شدند رنگین تر است؟ ظاهرا رییس جمهوری که نیم ساعت نگذشته پیام تسلیت فرستاد برای فرانسه، ولی در منا سفرش رو کنسل نکرد، خون اینها را رنگین تر میداند. باز باید دید این غربیها چه بلایی سر مردم منطقه میاورند. (3321916) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۰۸:۲۲
به نام خدا شاید اینگونه وقایع موجب بیداری کشورهای جهان در خصوص افکار شوم ال سقوط برای از بین بردن بشریت و امنیت در جهان باشد اسراییل با همدستی ال سقوط قصد از بین برد مذاهب و افکارهای مختلف را در سر می پرورانند و سعی در نسل کشی بسیاری از دینهای جهان را دارند و اعتقاد دارند غیر از تفکر ال سقوط و اسراییل هیچ فکر در دنیا نباید باشد و سلام (3321925) (alef-13)
 
امير
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۱۱:۳۰
با سلام
ضمن ابراز انزجار از كشتار مردم بي گناه عراق.لبنان و پاريس كه در عمليات تروريستي طي 48 ساعته گذشته جان خود را از دست داده اند.قتل عام پاريس
ناقوس خطر را براي حكومت سوسياليستي آقاي "فرانسوا اولاند" بصدا در آورد.
با كمال تاسف دولت فرانسه در باره مماشات با تروريست هاي در عراق.سوريه و... سابقه بدي از خود به نمايش گذا شته است. براي آنها تروريست ها به دو دسته تقسيم ميشوند. ترورسيم هاي خوب كه تابع خود آنها هستند و در لبنان
و سوريه و يمن و...مردم را قتل عام ميكنندو تروريسم بعد آنهاي كه بر عليه سلطه طلبي رژيم غاصب اسرائيل و دست نشاندگان منطقه اي آنان مبارزه آزاديخوانه در پيش گرفته اند و مورد هجمه تروريستي واقع ميشوند.
براستي اين تروريسم ها ي جنايت پيشه كه طي چند وقت اخير 224 نفر مسافر بي گناه روسيه را در آسمان " سينا" در كشور مصر.طي 48 ساعته گذشته دهها نفر نماز گزار لبناني و عراق .طي ديشب گذشته دهها نفر مردم پاريس را قتل عام ميكنند .از كجا هدايت و رهبري فكري و مالي ميشوند؟!
از كدام تاريك كده جنايت پيشه دستور صدور تروريسم به ايران .عراق و سوريه و افغانستان و يمن و...صادر ميشود ؟!
آيا غربي ها نميدانند ؟!
چرا مركز ثقل فرآوري و آموزش و صدور تروريسم چند كشور مرتجع وهابي مذهب منطقه در خاورميانه (عربستان .قطر و... )هستند كه با همآهنگي رژيم صهيونيستي و آمريكا جهت اجراي طرح خائنانه خاورميانه نوين تحت امر آنها
هدايت و راهبري ميشوند.
وقت آن رسيده است تا با اجماع جهاني خط بطلان بر حيات ننگين اين زژيم
ترور پرور (آل سقوط) حاكم بر عربستان كشيد.انشاء ا... (3321934) (alef-13)
 
رامین
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۲۰:۱۱
واقعا متاسفام این وحشی های داعش باید هر چه سریعتر نابود شوند. (3321979) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۲۲:۳۹
مرگ بر داعش. (3321992) (alef-13)
 
مريم
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۲۳:۱۰
هر كسي كه قلبش از اين فاجعه به درد نياد انسان نيست! (3321995) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۳۲:۱۷
هر کس قلبش از فجایعی که در عراق، سوریه، افغانستان و ... و در منا، به اندازه ای که در مورد فرانسه بدرد می آید، درد نگیرد، انسان نیست. (3322256) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۱۹:۰۰
از این کامنت من نتیجه میگیرم که 200 ادم فرانسوی خونشون از چند صد هزار خاورمیانه ای که در این چند سال کشته شدند ررنگین تر است. چند نکته:
1-این داعش و طالبان رو...محصول عربستان و چند کشور منطقه با حمایت و نقشه و پشتیبانی غرب بوده
2-اینها دنبال اجرای طرح خاورمیانه بزرگ بودن که با دخالت ایران و روسیه و بسیج مردمی در عراق توسط سر دار سلیمانی دچار مشکل شدند
3- اتفاق دیروز نتیجه اجرای ناقص نقشه خودشونه
4- هر اتفاقی توی کشورشون بیفته هم ازش سوء استفاده میکنن برای پیشبرد نقشه هاشون اینا ادمایی نیستن که شلیک هوایی یه دونه گلوله رو هم بدون استفاده بذارن
این همه اتفجار و کشته و..اتفاق میفته همین دو سه روز پیش یه عدذه ادم بیگناه توی لبنان کشته شدن چرا برا اونا از این کامنتها نمیذارید؟ پاسخ رو دادم چون خون غربی ها رنگین تر است (3322747) (alef-13)
 
کازابلانکا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۳۰:۳۴
این همه کثافت به آسیای جنوب غرب زدین یه مقدار هم خود مغرورتون طعمشو بچشید. انجا هم مثل این جا خشک و تر باهم میسوزن. (3322018) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۳۱:۳۹
:ار خودشان است تا به سوریه حمله نظامی کنند و مستقیم وارد جنگ بشوند
عراق =صدام و سلاح شیمیایی
افغانستان= القاعده و دروغ بزرگ انفجار برج های امریکا
لیبی=قذافی و تروریسم
و هزاران جنایت دیگر از این سیاسیون غرب که نهایت .... هستند

حالا خوبه روحانی دل به چه کسانی هم خوش کرده
نتیجه برجام خون هایی خواهد بود که در سوریه و عراق به زمین می ریزد البته از ایران، از بسجیان واقعی و پاسداران خواهد بود نه از سیاسیون و اولادشان

یا علی (3322021) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۳۲:۱۴
منتظر چنین اتفاقی باید میبودیم از این بدتر هم ممکنه بشه (3322025) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۳۶:۴۷
ضمن ابراز تاسف از این واقعه ،
اما واقعیت این است کا چاقو دسته خود را برید!
ایکاش اینهمه هیاهو در دنیا برای تمام قربانیان تروریسم وجود داشت
اما به ظاهر مردم فرانسه از مردم عراق ولبنان وافغانستان و یمن و ... انسانترند!
که همین امر تاسف بیشتری طلب میکند (3322037) (alef-13)
 
مهناز
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۱۰:۳۷
باشماموافقم (3322452) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۵:۴۸:۰۰
منم با این نظر مخالفم . (3323577) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۲:۰۸:۰۱
منم مخالفم .این چه تفکریست که ....روزگاری شاید اشتباهی در تجهیز نیروهایی شده .ولی همه پاسخ ما شده همین خودشون ساختن گروه داعش را !!!!!! (3324440) (alef-13)
 
cpt price
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۴۵:۴۳
عجب محشهر call of duty شد.حالا سفروقردادهای روحانی کنسل میشود.زمان بندی عجیبی. نیست. (3322063) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۴۶:۵۳
یه عده هم بیایند اینجا خوشحالی کنند (3322066) (alef-3)
 
خوش خیال
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۵۰:۱۲
ازکشورهای عرب خلیج و ترکیه-امریکا وکشورهای اروپایی بخواهید دست از حمایت های مالی و تسلیحاتی خود برداشته وبا کمک ایران اسلامی برای حذف گروهک های تکفیر ی وداعش وبقیه ...اقداملازم را به عمل بیاورند (مثل ایران مردانه جلو بیایند)وسلام. (3322078) (alef-13)
 
جواد موسوی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۵۸:۳۹
توطئه عربستان برای اختلال در سفر روحانی به اروپا نتیجه داد. عربستانی که در مراسم حج به کشته شدن 5 هزار نفر ابایی ندارد. (3322106) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۰۰:۱۹
روزی اسد میگفت همین تروریستها به اروپا حمله میکنند وعده ای اورا تمسخر میکردند.طولی نکشید که پیش بینی اسد به وقوع پیوست (3322113) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۰۳:۴۷
هر جنایتی که بگی همین اروپایی ها کردن . اون صدام روانی رو به جان مردم ایران انداختن و تجهیزش کردن به انواع سلاح ها از جمله شیمیایی . و داعش هم محصول پلیدی خودشون بود که انداختن به جان مردم بی دفاع سوریه . حالا بزار بخورن نوش جونشون بخاطر تمامممممممممم بدی ها و ظلم هاشون (3322126) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۰۴:۵۲
اولاند هنوز مونده که جواب خون هزاران بی گناه سوری رو که به دست دستپروده های کثیف داعشی اش ریخته شده بدهد.

همه ما این حادثه رو محکوم می کنیم ولی اینها تازه شروع ماجراست. (3322133) (alef-3)
 
به بهرامی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۰۸:۲۰
سلام فرانسه حقش چون داره از داعش حمایت میکند اگر حمایت نمی‌کرد ایران وروسیه کار داعش را تمام کرده بود (3322146) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۵:۲۱:۴۷
اتفاقاً برعکس ، این حمله داره نشون میده فرانسه تا چه حد داره داعش رو میکوبه وداعش از دستش عصبانیه !! (3323494) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۱۳:۰۹
سلام باور کنید کار اسراییل و عربستان است و احتمال دارد آمریکا هم نقش داشته باشد بیچاره مردم بی گناه فرانسه . (3322167) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۱۶:۴۹
این تروریس های بیرحم دشمن انسانیت هستند دشمن تمدن هستند.

من دل خوشی از فرانسوی ها ندارم ( بخاطر خودروسازی و مذاکرات هسته ، کمکها به صدام حسین و ...) ولی به خدای احد و واحد ، حاضرم برای کمک به مردم فرانسه اسلحه به دست بگیرم و از اونها در برابر این تروریست های بی وجدان دفاع کنم. (3322184) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۲۰:۲۱
دولت فرانسه و سایر دولت های متمدن باید به مبارزه با تفکر تروریستی داعش بپردازند و رژیم عربستان سعودی و سلفی های جنایتکار رو تنبیه کنند ، تا زمانی که تفکر تروریست پرور سلفی گری هست حمله به انسانهای بی گناه و وحشی گری و دشمنی با تمدن هم هست.

سر این مار باید بریده شود منابع مالی این تروریستها عربستان سعودی است و تفکر آنها تفکر سلفی گری است. (3322204) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۲۲:۴۹
آقای اولاند و ملت بزرگ فرانسه! ریشه این حملات از ریاض است از تفکری که عربستان سعودی ترویج می کند.
وقت آن رسیده است که عربستان سعودی از ترویج تکفیر و سلفی گری دست بردارد و گرنه باید با عواقب آن روبرو شود. (3322215) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۲۳:۲۹
ریشه اصلی تروریسم در جهان تفکراتی است عربستان سعودی اشاعه می دهد. باید برای توقف آن اقدام کرد. (3322218) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۲۵:۱۶
من هم موافقم مردم فرانسه قربانی نقشه ی دارن میشن که برای حمله به سوریه پی ریزی میشود . (3322232) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۲۷:۴۸
البته لازم نیست شما هم این مسائل را خیلی بزرگ و رسانه ای کنید ! روزانه دهها انفجار توسط داعش در کشورهای مسلمان روی میدهد این هم یکی از آنها ! خون فرانسویها رنگین تر از مسلمانان که نیست ! پس زیاد شلوغش نکنید ! اتفاقی نیفتاده!
کشور سوریه را نابود کردنند ! جامعه جهانی کجا بود .
کودکان و زنان و سالمندان سوریه را کشتند حقوق بشر کجا بود!و........ (3322241) (alef-13)
 
علیرضا یاری
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۳۳:۲۲
من شارلی نیستم، من ضاحیه ام، من هزاره ام
با آغاز جریان شارلی ابدو، این جراین نیز به موازات آن شروع شد که یا شارلی هستید و یا آن که با تروریست ها در یک سمت قرار دارید. الان مجدد این موج به پا خواهد شد که یا این اتفاقات پاریس را محکوم کنید و یا آن که در کنار تروریست ها قرار بگیرید. عده ای هموطن جغرافیایی و نه هم وطن قلبی و فکری هم به میدان خواهند آمد و دست به محکوم کردن این اتفاق خواهند زد اما:
1.داعش هر روز در خاورمیانه در حال آدم کشی و ترور با سلاح های ساخت فرانسه است و کسی به این درد مردم منطقه از این منظر نگاه نمی کند، فرانسه هر روز حجم بیشتری سلاح به حاشیه نشین ها می فروشد تا در مرکز خاورمیانه دست به ترور و آدم کشی بزنند، اما هموطنان جغرافیایی الان ترور در پاریس را محکوم می کنند بی آنکه بگویند منشا این سلاح ها خود فرانسه است و قرار بود این سلاح شیعیان عراقی و سوری را بکشد، حال چند تیر از ان همه، سهم خودشان شده است، چه را و که را محکوم می کنید؟
2.همین چند روز پیش اتفاق مشابهی در لبنان رخ داد، همان عاملان شارلی ابدو مرتکبان این جنایت بودند، اما کسانی که تا دیروز شارلی بودند و از فردا محکوم کننده ی ترور درپاریس، اصلا ان را ندیدند
3. سرِِ هفت تن از قوم هزاره در افغانستان به جرم شیعه بودن بریده شد، اما هیچ کس این اتفاق شنیع را ندید
با افتخار اعلام می کنم، من شارلی هتاک نیستم، هیچ گاه کشته شدگان پاریس برایم مهمتر از کشته شدگان ضاحیه و هزاره نیستند و معتقدم هر کس باد بکارد طوفان درو می کند.
فرانسه و حاشیه نشین ها در سوریه باد کاشته اند، انگار فصل درو نزدیک شده است، شاید وقت ان است طعم خون ریزی را در درون مرزهای خود بچشند، ناو فرانسه به مرزهای سوریه نزدیک شده است نکند بهانه ای ساخته اند برای حمله به سوریه؟ هر چه هست خودشان کرده اند چه داعش چه .... (3322260) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۳۶:۴۸
کاش به هشدار چند سال قبل مقام معظم رهبری توجه می کردند و دست از حمایت تروریستها در سوریه بر می داشتند و کاش الان متوجه می شدند که مهمترین کانون و پشتیبان تروریستم عربستان متحد منافق آنها است (3322281) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۴۴:۲۵
بسیار متاسفم شدم از این خبر وحشت ناک
جنگ و خشونت محکومه .هر کجای دنیا باشه فرق نداره. (3322306) (alef-3)
 
شایان
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۴۸:۰۳
مردم پلاکرد داشتن که ما نترسیدیم؟!!!!!!
همین خودش نشانه ترسه فرانسوی های ترسو تر از این حرفان (3322325) (alef-13)
 
بازمانده منا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۴۸:۳۰
اینش خیلی جوکه
عربستان سعودی، خواستار همبستگی بین‌المللی با پاریس شد. (3322328) (alef-3)
 
شایان
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۵۱:۰۰
تاوان کشتار سوریه و باید انگلیسی های مزدور هم بدن ترسوها بازی دوستانشونو با فرانسه لغو کردن انگلیسی های بزدل اگر جرات دارین برگزار کنین تا حمامه خونی زیباتر و آبدار تر از پاریس اینبار در لندن پایتخت کثافت کاری های دنیا ببینید (3322335) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۵۳:۵۳
الله اکبر
با این حمله مشکوک احتمال توطئه علیه کشورهای خاورمیانه وجود دارد که باید هوشیار بود..
حامیان غربی تروریسم باید طعم تلخ کشتار مردم یمن سوریه عراق فلسطین و لبنان را بچشند..
پیروزی و سربلندی رزمندگان جبهه مقاومت صلوات.. (3322344) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۰۰:۰۷
وای بر دل زینب اهای بچه مسلمونا اینه جواب بچه های سوری (3322388) (alef-3)
 
abbas
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۰۰:۱۰
ریشه اکثر خشونتها عربستان است از 11 سپتامبر آمریکا و فرانسه و لندن گرفته تا افغانستان و سوریه و یمن
ایران باید از موقعیت بوجود آمده حداکثر بهره برداری را بکند و اروپائیان را مجبور کند تا نسبت به نوع رابطه با عربستان تجدید نظر کنند (3322390) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۰۵:۲۳
کشته شدن افراد بیگناه در هر حال دردناکه و تروریسم به هر شکلش محکوم . (3322431) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۰۵:۵۷
با این شرایط امنیتی فرانسه بهتره سفر رییس جمهور لغو بشه. (3322434) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۰۷:۳۶
باید مراقب خودمون باشیم . ما هم خیلی آسیب پذیریم . برای ما هم احتمالا نقشه بکشن (3322440) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۰۸:۲۹
خدا آخر عاقبت همه رو بخیر بکنه.... (3322446) (alef-3)
 
firooz
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۰۹:۰۶
خوب از حماقت وچرند گویی یک عده سوءاستفاده کردند واسلام رامعادل تروریسم معرفی کردند......از ماست که بر ماست (3322448) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۱۱:۰۲
در اون شرایط اومدن تو خیابون و گفتن نا نترسیدیم. نترسیدن از اینکه هومن موقع دوباره یه حمله انتحاری بشه. با داعش پ افراطیون باید همین طوری بود با شجاعت. اونا می خوان طرفشون بترسه‌ باید وایساد و جنگید نه اینکه کشورتو ول کنی بری (3322457) (alef-13)
 
سورنا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۱۱:۵۷
احتمالا فردا کیهان تیتر میزنه که مثل 11 سپتامبر کار خود فرانسویها بوده . (3322462) (alef-3)
 
ali
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۰۸:۴۷
شما فکر می کنید کار خود فرانسوی ها نبوده!!!
اطلاعات کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا صدها برابر ما(ایران قوی تر است) در تمامی مسائل اقتصادی،نظامی و سیاسی و غیره ( اطالاعات ایران تنها در زیمنه ی امنیتی قوی است نه در سایر حوزه ها،به خاطر نیرویی انقلابی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)
نمونه ی تسلط غرب را می توان در جمع اوری مالیات و بسیاری مسایل دیگر مانند نفوذ در ورزش هایی مااند فوتبال یا تجارت فحشا در جهان شمارد.
پس چطوری یک دشب در فرانسه 6 عملیلات تروریستی انجام می شود؟؟؟
این کشورهای اروپایی را با کشورهایی مانند عراق و غیره مقایسه نکنید
در اتحادیه اروپا اب خوردن افراد هم رصد می شود توسط میلونها دوربین در سراسر کشورشان
مثلا تنها در لندن بیش از یک میلون دوربین مخفی و غیر مخفی وجود دارد
پس اگر کار خودشان نیست ،کار کی است؟
کار ادم های داعش است ،اما با دستور و حمایت غرب
یا علی (3322694) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۱۸:۰۴
کشتار و ترورم دم بی دفاع محکوم است . لازم است رهبران کشور ها باین مهم همواره توجه داشته باشند .و درصورت بروز چنین حوادثی با اتحاد و همبستگی ان را محکوم و با عاملین ان بشدت بر خورد نمایند. (3322485) (alef-13)
 
يه بنده خدا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۲۴:۳۹
دولتمردان فرانسه هر چه مي كنند تحت نظر صهيونيستها انجام ميدهند
هم اكنون كه دولت سوريه پيشروي خوبي در مقابله و نابودي داعش با كمك روسيه داشته است و پروژه 5 ساله صهيونيستها و ... در حمله به سوريه به ناكامي مي گرايد ، فرانسه با همفكري متحدان غربي و رژيم صهيونيستي اين پروژه شبيه 11 سپتامبر را بوجود آورده اند تا به نام مبارزه با داعش و تروريسم، به سوريه نيرو اعزام و از طرق مختلف از جمله حمله هوايي به كمك داعش آمده و دولت و مردم سوريه را از پيشروي هاي اخير باز دارند تا بتوانند داعش را بازسازي كنند و در نقاب داعش ، نامشان تروريسم دولتي نباشد. (3322503) (alef-13)
 
مهدی باقری
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۲۴:۵۶
خدا لعنت کنه باعث و بانی جنگ در سوریه رو.
خدا لعنت کنه بانیان داعش و القاعده رو.
چرا رییس جمهور دولت تدبیر و امید تسلییت نگفتن؟
هنوز هم درگیر حمایت از صنعت خودروسازی ملی هستن؟ (3322507) (alef-13)
 
نيما
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۲۵:۴۴
كشتار مردم و انجام عمليات تروريستي هميشه محكوم مي باشد ولي يك نكته را نبايد از ذهن دور بداريم و آن اين است

چو عضوي بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

غربيها هميشه دم از حقوق بش مي زنند اما آيا اينگونه است ؟ جواب منفي است چون كه آنها حقوق بشر را خوب اجرا مي كنند و در اين راه واقعاً موفق هستند ولي منظور آنها از كلمه بشر در حقوق بشر فقط شامل مردم كشور خودشان مي شود نه مردم دنيا .

اگر واقعاً مردم دنيا مد نظر باشد براي كشته شدگان خاورميانه هم كه روزانه اتفاق مي افتد قاعدتاً بايد همين قدر اظهار همدردي شود درحاليكه اينطور نيست . الان از ديشب تمامي كشورها و نهادها اين حركت را محكوم كرده و از فرانسه حمايت كرده اند . و اين بدان معني است كه مردم فرانسه خونشان از مردم خاورميانه رنگين تر است و همين تبعيض هاست كه زمينه تشكيل گروههاي تروريستي را فراهم مي آورد . به نظر من بهترين راه مقابله با تروريستهاي حذف تبعيض ها و نهايتاً عدم تشكيل گروههاي تروريستي به صورت خودكار مي باشد زيرا در صورت نبود تبعيض و ظلم در دنيا دليلي براي تشكيل گروههاي تروريستي وجود ندارد. (3322510) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۵:۱۴:۵۳
درسته دیگه ، هر دولتی مسئول اجرای حقوق بشر در کشور خودش است ، اگه قرار باشه حقوق بشر رو فرانسوی ها توکشور دیگه ای اجرا کنن این دخالت در امور آن کشور نیست ؟ (3323476) (alef-13)
 
سمیه
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۲۹:۴۹
همانطورکه درافغانستان وعراق به بهانه مبارزه با تروریسم هرکاری دلشان خواست کردند درسوریه هم همین روش رادرپیش میگیرند.تا سرانجام اینجوری اسد راپایین بکشند. (3322532) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۳۰:۳۰
ضمن ابراز تاسف و تسلیت به مردم بخصوص مردم فرانسه در واقعه اخیر.
متاسفانه هر روز شاهد کشتار مردم بی گناه در اکثر کشورهای خاور میانه و افغانستان و پاکستان هستیم . و امروز در فرانسه و دیروز در لبنان . قصدد توهین به هیچ کشور ی ندارم ولی جامعه جهانی چراا در مورد کشتار مردم لبنان و افعانستان و سوریه و عراق ... برخورد نمی کنند . به نظر بنده چه 11 سپتامبر امریکا و نام جدید حمله اخیر فرانسه بنام 11 سپتامبر فرانسه کار خود حکومتها هستند که جهانن در در بحران نگاه دارند و از این بحران برای خودشان کلاه های میلیارد دلاری بسازند . (3322536) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۳۴:۴۹
کشور فرانسه به خاطر بالا بودن تعداد جمعیت افراد مسلمان در این کشور بسیار مستعد این گونه حوادثه و کاری هم از دولت فرانسه بر نمیاد . تنها کاری که فرانسویها میتونن بکنن اینه که مثل امریکا و انگلیس پاشون رو از خاور میانه بکشن بیرون (3322550) (alef-13)
 
نيكنام
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۳۵:۱۹
سياستمداران فرانسه حاضرند صدها نفر بي گناه حتي از مردم كشور خودشان كشته شوند تا اوامر رژيم صهيونيستي را اجرا كنند و موقعيت اسرائيل به خطر نيفتد. آنها اين آتش بازي را خود ساخته اند تا مانند 11 سپتامبر به بهانه حمله به تروريستها جلو پيروزيهاي بدسته آمده توسط دولت و ملت سوريه را سدّ كنند زيرا داعش توسط امريكا و ديگر متحدان غربي براي هموار ساختن مقاصد رژيم صهيونيستي است تا بتواند آرزوي از نيل تا فرات خود را تحقق بخشد. (3322553) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۴۵:۴۴
این نتیجه حمایت دولت فرانسه،انگلستان و آمریکا از گروهکهای تروریستی از جمله منافقین هست.همچنین نتیجه فروش سلاح های مرگبار توسط فرانسه و انگلستان به عربستان سعودی ، قطر و کشورهای مفت خور حوزه خلیج فارس هستش که داعش به وسیله اونها خون بی گناهان رو در عراق،سوریه، یمن، و...میریزه.
روزی 100 نفر در عراق توسط داعش گردن زده می شوند، کشورهای اروپایی حتی یک بار این لحظه رو درک نکردند.!!! (3322593) (alef-3)
 
سجاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۵۰:۵۶
با سلام

به نظرم این حادثه توطئه ای بوده از طرف عربستان و

حامیان آن که از هر روشی برای جلوگیری از مطرح شدن ایران استفاده می کنند.

به نظر من علت وقوع این رخداد به سفر رییس جمهور

به فراسه برمیگردد که برای برخی کشورها غیرقابل تحمل هست.

به هرحال این مسئله باید از طریق سیاستِ مخفیانه ای دنبال شود. (3322609) (alef-3)
 
نازنين ملكوتيان
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۳۱:۵۳
اره ميتونه اينطور باشه اما من ازين نگرانم كه هنوز اخبارها و روزنامه هاي بين الملل با قاطعيت اين حادثه ي ساختگي را از سوي داعش عنوان نكرده اند و همگي دارند با احتمال انرا به داعش نسبت ميدهند و يكي از اهداف پشت اين حادثه ي برنامه ريزي شده ي از سوي غرب ممكن است اين باشد كه ايران را نيز دخيل و محكوم كنند. (3323104) (alef-13)
 
سجاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۹:۳۰:۴۶
باسلام

ضمن اینکه امروز داعش اعتراف به این حادثه را از افتخارات خود قلمداد نمود؛شک

نکنید دولت و دستگاه دیپلماسی آن بواسطۀ سیاست عمومی و حرفه ای خود

جلوی نیرنگ بازیهای سیاسی را میگیرند.

ایران متاسفانه گذرگاههای تاریخی تلخی را پشت سر گذاشته-با نزدیکی به

کامیابی های سیاسی دستهایی در کار بوده اند که از جهانی نمودن نقش ایران

جلوگیری کرده اند-اگر بخاطر داشته باشیم قرار سفر رییس جمهور فرانسه به ایران

با تروری برنامه ریزی شده لغو شد.

دوست عزیز بدخواهان به ظاهر خودی فکر و هراس ایران و ایرانی را از ذهن خود

بیرون نمی کنند.

تاریخ با کمی تغییر ممکن است تکرار شود.

به امید ایرانی آباد (3324177) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۵۴:۵۹
به نام خدا
سلام
آنانی که برای حمله به مردم فرانسه تاسف خوردید!!!
بدانید که اگر در دل و روح خود به حمله چندصدبرابری که به لبنان و عراق و سوریه که از چند وقت قبل شروع شده بود تاسف نخوردید...!
بدانید که شما مسخ شده اید...!!!
زیرا که اینان اول همسایه بودند و دوم مسلمان و همدین... ولی آنان نه همسایه بودند و نه مسلمان و نه همکیش...!
ولی تروریسم همیشه محکوم است از نظر بنده..
اما یک نکته بسیار مهم و آن اولویت ما در تصمیم به تاسف خوردن و ابراز نظر کردن است...!
آیا اگر داعش به تهران یا خوزستان یا اصفهان حمله کند امریکا و فرانسه ناراحت میشوند..؟؟!!! و یا تاسف میخورند..!!!!
هرکس باد میکارد طوفان درو میکند....
پس ننگ برکسی که از هزاران کیلومتر آن طرف تر به خاورمیان امد و شروع به مسخ افکار عمومی مردم بی نوا و کم سواد همسایه ما کرد...!
هرچند خود ما در ایران هم کم و بیش خود را غیر مسخ شده نباید بدانیم..از کوزه برون تراود که دراوست..
انان که شما امروز تاسفشان را میخورید خود باید بهوش میبودند و تاسف خودرا میخوردند..!!
این بلایی است که کائنات و چرخه روزگار برسرخودشان فرود آورد..

به قول مولانا:
آن باده همان است اگر شیشه دگر شد..!
بنگر که چه خوش بر سر خمار بر آمد..!

از این اتفاقات زیاد درست شده است حال بابرنامه ریزی قبلی یا بدون برنامه ریزی قبلی... نمونه ساختگی ان انفجار برج های دوقولوی امریکا..! که بهانه حمله به دوکشور همسایه شرقی و غربی و دیوار به دیوار ما شد...!!!

این انسان نماهای طماع و آزمند که در نفس اماره و سرکش و نیازمند خود مانده اند خدا و اولیای خدا بهتر میداند چه فکر نحص و شیطانی دیگری برای مردم ما و همسایگان ما در اطراف این کشور عزیز دارند...

بشنوید ای دوستان این داستان خود حقیقت نقد حال ماست ان
ازعلی آموز اخلاص عمل شیر حق را دان مطهر از دغل


بدانیم علی امروز ما رهبر امروز ایرانه.. این پیر دانای ما ناخدای کشتی این مملکته در کنار دیگر سربازان ایران و ما جوانان پشتیبان انشالله که هوشیار عمل میکنه همونطور که در وقایع و فتنه های قبلی نگذاشت امنیت ما زیر سوال بره امروز هم نخواهد گذاشت به امید خدا...

برای پیروزی همسایگانمان بر قاتلان و جانیان طماع و حریص خارجی نیاز به دعا کردن و تاسف خوردن به تنهایی نیست... دوست خوبم امروز اگر نمیتونی کاری بکنی قلم بردار و با قلمت که از ضمیر ناخوادآگاه و درون مایه روحت دستور میگیرد بنویس... بنویس به نام حق... ننویس از ظن خود..! بنویس به نام همسایه..ننویس به نام توهم غیر ملموس...! بنویس به نام آینده... ننویس به نام غرب...! بنویس به نام رشد...ننویس به نام غریبه...!
بنویس به نام امنیت و ننویس به نام توحش خودخواسته....

زیرا که آنان براستی میدانند تیرشان را در کدام میدان بیندازند تا برداشت خوب و دریافت دلخواهشان را داشته باشند...

کافیست به نظریه آقای ابراهام مازلو امریکایی تحت عنوان هرم مازلو نگاهی بیندازید... این هرم پنج بخش هست که اولین و پایین ترین بخش آن امنیت و بالاترین بخش آن معنویت هست....امریکایی ها تیر را در هرم امنیتی انسانها قرار داده اند زیرا میدانند که با گذر از هرم امنیتی مسلمانان به پله های بالاتر و در نهایت به راس هرم خواهند رسید روزی....
ازاین روست که امنیت همسایگان ما در گرو امنیت ماست عزیزان .. از هر زاویه که به آن نگاه کنید چه روانشناسی چه فلسفی و چه سیاسی و یا حتی اجتماعی و بشر دوستانه صادق میباشد...

به امید روزی که تاسف بخوریم اول به حال خودمان و همسایگان مان و بعد دیگران....
درود برشرف همه دوستان (3322621) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۳۴:۴۶
خدایی خودت فهمیدی چی گفتی برادر عزیز همین ها که ترور می کنند وخود را حق میدانند دقیقا همفکر شما هستند ناسیونالیست فکر خود را ارجح میدانند فرقه خود را ارجح میدانند هم پیمان خود را ارجح میدانند همسایه خود را ارجح میدانند برادر من تا کی باید گرفتار تعصبات قومی دینی قبیلگی وخود حق بینی باشیم جنایتی شده عده ای انسان بیگناه کشته شده اند عده ای ناراحت ومتاسف شده اند وهمدردی می کنند این کجایش ایراد دارد اگر ما تحت ظلم از طرف غربی ها هستیم باید از کشته شدن مردم آنها شاد شده وبه آنها سرکوفت دولتشان را بزنیم امام خمینی می گفت پرچم امریکا را آتش نزنید چون سمبل ملت امریکاست وتوهین به ملت است ما با ملت ها دوست هستیم به خود بیایید (3323343) (alef-13)
 
11 سپتامبر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۰۱:۳۷
بعد ها در تاریخ خواهند نوشت که حملات یازده سپتامبر کار داعش یا عوامل حمایتی پشت پرده داعش بودن هواپیما ها در سراسر دنیا سقوط می کنن تا ان 19 هواپیما خلبانشون که ربودن رو می کشن که انها که خلاف کردن ماجرا رو لو ندن هر هواپیما عجیب سقوط می کنه بدونید خلبان و کمک خلبان ان یک چیزی از حادثه 11 سپتامبر می دونستن که سرشو می کنن زیر اب بله (3322657) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۰۵:۱۴
تروریسم از هر فرصثی حتی انساندوستانه استفاده بهینه خواهد کرد . سردمداران اروپایی در پذیرش پناهندگان فله ای عمل کردند واین تازه شروع کاره لذا در همه کارها با عقل ومنطق باید عمل کرد . نه با احساسات. (3322679) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۱۱:۲۹
نتیجه دموکراسی و دادن ویزا و اقامت به شهروندان خاورمیانه و شمال افریقا همینه.کشورهایی مثل فرانس و کانادا و چند کشور اروپایی که به یک سری میلتها همینطور براحتی ویزا میدن الان دارن چوب اعتمادشون رو میخورن و خواهند خورد. (3322707) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۱۷:۳۴
حالا شاید کمی بهتر حال شیعیان رو درک کنند. وقتی داعش و طالبان شیعیان را میکشند اسمش را این غربیها "خشونتهای فرقه ای" یا "درگیری بین سنی و شیعه" میگذارند ولی هر وقت همان داعشیها اروپاییها و آمریکاییها را بکشند اسمش ترورسیم کور است! (3322739) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۲۶:۲۹
خون این گناها بر گردن خود دولت فرانسه است وبس (3322782) (alef-13)
 
متین
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۳۴:۵۰
با سلام
به نظر من داعش با این کار فاتحه خودش رو خوند چون متحد شدن کشورهای اروپایی و آمریکا مجالی برای داعش بوجود نمی اره .. یادمون هست که آمریکا در عرض 3 ماه صدام رو به زانو درآورد ..تازه از اونور دنیا ..انشالله ایران هم با مشارکت اروپا به مبارزه با داعش بپردازه تا خدایی ناکرده بلایی سر کشور ما نیاد..یا حق (3322824) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۰۲:۳۳
ببین من نمیدونم چند سالته خود من تا پارسال فکر میکردم امریکااا داره با داعش می جنگه ولی الان نظرم عوض شده. ایتا عین همین کارا رو دهه 90 کردن طالبان و القاعده رو بر افغانستان مسلط کردن بعد 11 سپتامبر بوجود اومد یا اوردن و بعد حمله کردن
اینجا هم دنبال همین نقشه بودن باز دموکراتها بودن و زمینه رو داشتن اماده می کردن که بعدش جمهوری خواهان بیان و بمب بریزن رو منطقه که نقشه تا اینجا خیلی خوب پیش نرفته یعنی با دخالت روسیه و ایران کارشون سخت شده میخواستن داعش رو مسلط کنن بر سوریه . عراق و چند کشور دیگه تا هم حمله نظامی کنن و هم منطقه رو تجزیه کنن ولی نتونستن تا اینجا (3322982) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۴۴:۰۲
مطمئن باشید که غربیها برای جنگ با سوریه این اقدامات تروریستی را در فرانسه انجام داده اند تا به سوریه بابهانه حمله به تروریسم حمله کنند مثلا افغانستان وعراق (3322881) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۴۷:۰۸
به نظر من اینکه اتفاقی به این شکل افتاده اونم وقتی تقریبا همزمانه با بازی آلمان و فرانسه و انفجارهای انتحاری نزدیک استادیوم باید بگم که این یه سناریوی تر و تمیزه که وقتی کشورهایی مثل عربستان و کویت هم خودشونو وارد بازی تسلیت گفتن کردن سناریو بودنش مثل روز برای می یکی روشنه.
البته من به مردم فرانسه و نه به دولت جنایتکارش تسلیت میگم و باز هم تاکید میکنم که ما اینقدر باید تو فضای مجازی حساب اسلام و داعشو جدا کنیم تا همه دنیا بفهمن که باز هم دستهای استکبار جهانی تو کاره. (3322899) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۶:۳۴:۲۵
درود برشما دوست عزیز به خاطر فهم عمیقتون از ماجرا (3324847) (alef-3)
 
زهره
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۰۴:۲۷
بنده نگران راهپیمایی اربعین هستم.خدا نکنه برای اونروز برنامه ای داشته باشن داغ منا هنوز تازه است. (3322988) (alef-13)
 
ثريا دالغين
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۳۸:۰۵
در اينكه داعش عقل نداره و ممكنه به هر جنايتي دست بزنه شكي نيست اما اي كاش اين وسط ما هم عاقل باشيم و عجالتا از مكانهايي كه تحت نظر آن جنايتكاران هستند دور باشيم. (3323124) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۱۰:۰۲
غرب و بخصوص فرانسه بهشت تروريستهاست و در آنجا در پناه حاكميت هستند. همين اخيرا از منافقين تقدير كردند. آيا منافقين كه اين همه جنايت و خباثت كردند، تروريست نيستند؟ يا به زعم آنان تروريست خوب هستند؟ (3323010) (alef-13)
 
تفکر برتر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۱۸:۴۶
داعش احتمالا خود رو بازنده دیده با توافق برجام ایران و متحدان داعش و به فکر حمله به ایران نیستن به فکر نامن کردن منطقه هستن تا برجام به فرجام نرسه و مسله سوریه هم به نفع ایران تموم نشه احتمالا این تازه اول حملات است به نظر من تا سه ماه اینده کشور فرانسه و ایتالیا و المان و سویس و ترکیه و انگلیس و امریکا در معرض خطر جدی حملات تروریستی هستن داعش می خوات اتش جنگشو ان ور مرزها ببره ایا متحدان داعش موفق میشن به این کشورها خیانت کنن ؟!جواب ؟ (3323049) (alef-13)
 
محبيان
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۴۲:۵۲
با سلام بنده با مصيبت ديدگان حادثه همدردي مي کنم و تسلي خاطر براي انها ارزو دارم اما اين حادثه برخواسته از تفکر دولت مرداني است که به ظاهر براي مبارزه با تروريست جلسه و نشست و... و بيانيه صادر مي کنند اما در عمل برايشان اسلحه و مهمات و غذا حتي شده به صورت هوايي ارسال مي کنند وحتي برايشان وقت ايجاد مي کنند تا عمليات شان را به نحو دلخواه به ثمر برسانند و نتيجه اين مي شود که هرکه چراغ فوت کند ريشش بسوزد. و در حيرتم از اين که 350 نفر در فرانسه کشتار مي شوند همه عالميان در اضطراب و اوحشت هستند و در حالي که 7000 هفت هزااااااار انسان در منا کشته مي شوند و خبر در اخبار مدفون مي شود . اب از اب تکان نمي خورد ايا ان هفت هزار انسان محسوب نمي شدند داد و هزار واويلا به ان لال شدن رسانه هاي جهاني و هزار افسوس بربوق و کرنال امروز در فرانسه !!!!! (3323142) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۶:۳۵:۵۲
درود بر شرفتان درود بر فهم شما (3324850) (alef-3)
 
مقدم
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۵۹:۱۵
عربستان سعودی اولین وآخرین قربانی این بازی خطرناک خواهدبود.بنده مطمئن هستم مشیت الاهی یکی بعدازدیگری کسانیکه این آتش خانه مان سوز و ویرانگر راروشن کرده اند اولین کسانی که خواهند سوخت عربستان ودیگرمتحدانش خواهندبود.این هیولای وحشتناک برسرهرکشوری که بالهای شوم خودرا بگسترانت تلفاتی سنگین ببار خواهد آورد.انشاالله مقصددوم عربستان یهوداست. (3323196) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۱۱:۱۸
فرانسه بايد بگه ازماست كه برماست (3323252) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۶:۳۶:۳۴
واقعااا موافقم...
کارد یه جورایی دسته خودشو برید (3324851) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۱۸:۴۸
البته یک نگاه بدبینانه وسیاسی هم ممکن است اصلا کار داعش نبوده وکار کسانی باشد که دوست دارند غرب تمام عیار با داعش درگیر شود سیاست دنیای کثیف وبیرحمی دارد داعش هم فرصت طلبانه مسئولیت را به عهده گرفته (3323273) (alef-13)
 
باقر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۲۰:۳۶
حاجی کار داعشه (3323283) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۵۵:۲۰
چند روز قبل جان کری گفت، داعش به پایانش نزدیک شده است، امروز داعش در فرانسه ۱۱ سپتامبر آفرید. ۱۱ سپتامبر امریکا را به القاعده نسبت دادند، بعد معلوم شد کار خودشان بود به عنوان بهانه اشغال افغانستان و اهداف دیگر. ۵ سال است که داعش در سوریه و عراق با سلاح های امریکایی و اروپایی مردمرا قتل عام می کند ایتلاف دروغین ضد داعش هم به جای داعش نیروهای عراقی را بمب باران می کرد و برای داعش از آسمان سلاح های پیشرفته می ریخت. اما ستون فقرات داعش را سردار سلیمانی شکست و با رهبری اتحاد سوریه و حزب الله وعراق و روسیه و ایران، علیه داعش توسط سردار سلیمانی، نقشه های امریکا و اروپا برای تصرف خاورمیانه شکست خورد ، از تار و مار شدن و از کار افتادن ماشین تروریسم اسراییلی امریکایی اروپایی عربی داعش چیزی باقی نمانده. وسعت و هماهنگی و مدیریت انفجارهای پاریس ۱۱ سپتامبر دیگری را ایجاد کرد البته ین بار از نوع امریکایی اروپایی اسراییلی و آل سعودی ان که اهداف زیر را دنبال می کند : ۱- خارج کردن ابتکار عمل مبارزه با داعش از دست ایران و هم پیمانانش، لذا در روزهای آینده نیروهای اصلی داعش را از سوریه و عراق خارج می کنند، و بقایای کم اثر داعش را هدف حملات هوایی قرار می دهند و با تبلیغات گسترده خود را فاتح شکست و نابودی داعش جا می زنند و با استفاده از مهره ها و نیروهای اصلی داعش مدتی به سازمان دهی مجدد آنها تحت یک نام و عنوان تروریستی جدید می پردازند تا در هر جا که بخواهند از آن استفاده کنند. ۲- در عرصه سیاسی ادعاهای پر رنگ تری را علیه ایران و سوریه و حزب الله مطرح می کنند، و تروریست ها احرار الشام و جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه را تطهیر و خواهان جایگزینی آنها به عنوان مردم سوریه به جای مردم واقعی سوریه خواهند شد. (3323410) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۵۹:۵۵
چقدر ساده این
اینم یه یازده سپتامبر دیگه س که دخالتشون رو تو خاورمیانه افزایش بدن
قرار بود یه نشستی تو وین برگزار بشه قضیه سوریه فیصله پیدا کنه ولی منافع اونا ایجاب میکنه که خاورمیانه همچنان متشنج باشه اینم کاری کردن که با این بهانه همچنان جنگ رو کش بدن بی شرفا (3323436) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۵:۴۶:۳۷
اگر میخواهید جهان امن گردد تنها راه چاره این است که ریشه حاکمان کشورهای وهابی ووهابی پرور را نظیر حاکمان جاهل عربستان وامارات را وبه اضافه تمام وهابیان را قطع کنید والا با پول باد آورده نفت عربستان امارات هر لحظه وهابیت تروریست گسترش پیدا میکند وخطری است برای تمام جهانیان (3323570) (alef-13)
 
بانوی احساس
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۶:۰۹:۰۲
من نمیدونم چرا ی عده فکر میکنن فقط مردم یمن هستند که مورد ظلم قرار گرفتند.
وقتی جون چند نفر به خطر میوفته دیگه چه فرقی داره مردم کجا هستن، حتی بر فرض مثال اگرم کار دولت خودشون بوده بالاخره جون ی عده گرفته شده که من بعید میدونم ، چون اونا جون مردمشون براشون مهمه
پس بیاین بجای شمالو جنوب کردنو غرب و شرق گفتن ، همدردی کنیم با مردمی که مورد ظلم از طرف داعش قرار گرفتن
امیدوارم داعش و همه ی قومیتها و ملیتهایی که داعشو ساپورت میکنن به فلاکت بیوفتن و از صفحه ی روزگار پاک بشن (3323637) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۶:۳۹:۱۱
واقعا متاسفم برای این تحلیلتون...!!!
یعنی شما نمیدونید چرا در تاسف خوردن باید اولویت داشت..؟؟؟؟
واقعا نمیدونید..؟؟!!! (3324853) (alef-3)
 
نادر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۶:۱۷:۵۵
اورپا اگه می خواد داعش را نابود کنه باید اول به عربستام حمله کنه چون اونها دارن از داعشیها حمایت می کنه (3323659) (alef-3)
 
شاهین
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۶:۵۶:۳۶
حقشونه تو خاورمیانه هر روز دارن ادما کشته میشن فقط منافعشونو تامین میکنند دوستای عزیز که میگن بیگناه کشته شده خوب مردم خاور میانه که بیشتر گناه دارن. (3323766) (alef-13)
 
شاهین
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۷:۲۳:۵۲
چه طرفدار غرب باشیم چه ضد غرب یه چیزو همه ما میدونیم عربستان و اسراییل داعشو درست کردن (3323847) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۷:۵۱:۳۸
کاش میشد از مردم فرانسه میپرسیدم
نا امنی چه احساسی داره؟!
حسی که بسیاری از مردم جهان هرروز اون ره به واسطه پول هایی که فرانسه،امریکا و... تجربه میکنن! (3323907) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۸:۱۸:۲۴
این سوالم خوب بود که حالا حس دختری که پدر و مادرش رو از دست داده بیا پدری که دخترش رو از دست داده رو درک میکنید؟ (3323980) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۷:۵۵:۱۴
تا ظهور قائم چیزی نمونده مردم بیدار باشید (3323919) (alef-3)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۸:۵۶:۱۸
بنام خدا
تا زمانی که صاحب بر حق نباشد جنایت ها ادامه داره تنها کسی میتونه به این اوضاع سامان بده که دنیا را فراموش کنه و فقط خدا رو ببینه مهدی جان منتظریم (3324072) (alef-13)
 
آزاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۹:۰۴:۰۴
به نظر من این عملیات با همکاری خود دولت فرانسه و آمریکا صورت گرفته تا آب رو گل آلود کنند و به این طریق بهانه ای برای حمله به کشورهای خاورمیانه خصوصا سوریه بدست بیارن اونا واسه جان مردم حتی مردم کشور خودشان ارزشی قایل نیستن و فقط به فکر منافعشونن این مردم بی گناهن که باید تاوان این سیاست ها رو بدن (3324104) (alef-13)
 
یک ایرانی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۹:۵۶:۴۲
رهبری ایران بارها به کشور هایه حامی تروریست ها به خصوص داعش گوشزد کرده بود که حمایت از داعش روزی به ضرر خود اون ها میشه واین امروز نتیجه اون حمایت هاست باید باردیگر به سخنان رهبرمون ایمان بیاریم که ایشون واقعا از بصیرت بالایی برخوردارن (3324232) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۹:۵۷:۳۹
فرق کسانی برای کشته شدن یمنی ها جوک میسازن
و کسانی که از مرگ فرانسوی ها خوشحال میشن
با داعش که از سر بریدن انسان ها لذت میبره چیه؟؟؟

شما مسلمانید به دور از شأن انسانی و اسلامیه که از مرگ آدم ها خوشحال بشید!

اللهم عجل لوليك الفرج... (3324234) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۶:۴۴:۰۹
دوست عزیز کسی از مرگ کسی خوشحال نشده شما برداشت اشتباه کردید..!!!
منظور دوستان اولویت در تاسف خوردن هست....
که امر صحیحی هست ...
مسلمانی که به حال همسایه تاسف نخوره و همسایه براش مهم نباشه مسلمان نیست...
فراموش نکنیم این غربی ها بودن که به منطقه ما و همسایه های ما اومدن و فتنه به کردن...!!!! (3324856) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۰:۲۱:۰۷
دم نیروهای امنیتی ما گرم که نمی ذارن ترقه در بشه..با اینکه دورمون تمومش نا امنیه...فرانسه کجا داعشیا کجا...؟؟؟ به چه خاک و خونی کشیدنشون... (3324286) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۱:۲۴:۵۸
عربستان خودش داعش حساب میشه ازطرفی به اینها صلاح میده ازطرفه دیکه داره به پاریس پیشنهاد صلح میده داعش بد حرکتی کرده به امریکا هم اخطار حمله داده (3324375) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۳:۵۲:۲۲
سلاح درست است . (3324620) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۲:۵۶:۴۰
باهمدردی با مردم لبنان و فرانسه.
عربستان حامی تروریست و دوستان نزدیک مالی پاره ای از سیاست مداران غربی ابراز تاسف کرد. ولی سباست مداران غربی دریافت کننده ، جرات بازگو کردن حقایق را ندارند. امروز برخی از سران اروپایی و سران سودان با هم برابرند امروز بازی شطرنج توسط ساکسون ها و عرب بدوی "فرانسه "انتخاب شده و این برای آغاز طراحی حضور بیشتر نظامی غربی به پشتیبانی مردمی و فکری اروپایی نیاز بودکه این هم مهیا شد . منتظر حضور پر رنگ غرب در سوریه باشید. (3324539) (alef-13)
 
بانوی احساس
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۳:۲۱:۲۲
من نمیدونم چرا ی عده فکر میکنن فقط مردم یمن هستند که مورد ظلم قرار گرفتند.
وقتی جون چند نفر به خطر میوفته دیگه چه فرقی داره مردم کجا هستن، حتی بر فرض مثال اگرم کار دولت خودشون بوده بالاخره جون ی عده گرفته شده که من بعید میدونم ، چون اونا جون مردمشون براشون مهمه
پس بیاین بجای شمالو جنوب کردنو غرب و شرق گفتن ، همدردی کنیم با مردمی که مورد ظلم از طرف داعش قرار گرفتن
امیدوارم داعش و همه ی قومیتها و ملیتهایی که داعشو ساپورت میکنن به فلاکت بیوفتن و از صفحه ی روزگار پاک بشن (3324575) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۲:۵۷:۰۹
عزیز دل یه حادثه تروریستی تو فرانسه اتفاق افتاده کل دنیا باهاشون همدردی کردن...همه ی مردم دنیا آدمن،باید با همه جا اعلام همدردی بشه...
اتفاقا هیچکس تو اروپا و آمریکا مظلوم نیست.این کشورای بدبخت عربی هستن که مردمش دارن تو خون زندگی میکنن ولی هیچکس از هیچ جای این دنیا باهاشون همدردی نمیکنه...واقعا برام عجیبه.بچه رو زنده زنده آتیش میزنن ولی برای کسی مهم نیست...
این قومیت و ملیت گفتن ها هیچوقت تمومی ندارن چون بزگترین و پیشرفته ترین کشور ها نمیخوان این نژادپرستی ها تموم بشه. (3324798) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۰:۴۲:۱۶
من نمیدونم چرا بعضی هااا شاه رگ گردنشون به طرفداری از فرانسه باد کرده..!!!
هنوز یازده سپتامبر فراموش نشده که امریکایی ها خودشون دوتا برج دوقلو رو منفجر کردن تو امریکا بعد گذاشتن گردن طالبان و القاعده و گروهای تروریستی..!! بعد هم حمله نظامی کردن به اتفاق دیگر همدستانشون به کشور افغاستان و عراق..!!
که به فرض خودشون موش رو از سوراخ بکش بیرون...!!!! در حالی که خودشون هم به طالبان کمک کرده بودن قبلش و هم به حذب بعث و صدام کمک کرده بودن..!!!
وقتی خود ریس جمهور فرانسه میگه ما 2000 نفر از مردم فرانسه رو حمایت کردیم تا به داعش پیوستن و خودمونم کمکشون میکنیم تا در سوریه پیروز بشن دیگه چه جای طرفداری از مردم فرانسه هست...!!! مردم فرانسه که اینقدر شعورشون نمیرسه که چرا باید نباید تو جنگ برعلیه مردم سوریه شرکت نکنن حقشونه بدتر از این سرشون بباد ...!!! تا بفهمن آوارگی مردم سوریه در کنار دریاها و غرق شدن در هنگام مهاجرت از وطن یعنی چی..!!!
بچشید این عذاب رو که خودکرده را تدبیر نیست...!!!
روزی که با کمک داعش تمام
تمام شهرهای مردم سوریه رو بمباران کردن و مردم رو خانه خراب و بدبخت کردن یادشون نبود که به کدامین گناه دارن آدم میکش.!!؟؟؟
یادشون نبود از خودشون بپرسن جرا 2000 نفر از مردم فرانسه داوطلب شدن رفتن کمک داعش..!!؟؟؟
انتظار بدتر از این رو هم باید داشته باشن... بعید نیست این افراطی ها که خود فرانسوی ها هم جزشون هستن چقد جنایت کردن و خواهند کرد..!!
کافی پاشون به ایران برسه این تروریستها چه فرانسوی باشه چه داعشی باشه چه امریکایی باشه تا به قول سردار سلیمانی وجود نحسشون رو از رو زمین برداریم...
تا مادران و پدران و نوزادان دنیا شب رو به صبح برسونن بدون ترس و دغدقه...
.
.
و اما باید نشست و دید که این اژدهای هفت سر و خوک صفت استکبار غربی چه نقشه های کور دیگری را در سر دارد...!!!
هرچقدر هم در لوای دموکراسی و حقوق بشر فتنه انگیزی کند ایران و ایرانی هوشیار است و دیگر گذشت ان زمانی که تاسف ساده لوحانه خورده میشد..!!
کالبدهای روحی و فیزیکی انسانها آنقدر خراش خورده است که دیگر باوری به کلام و رفتار آنان ندارد...!!
عده ای که صفت گرگ و خوک داند تغییر تاکتیک و تکنیک و تغیره واژه ها ناقض صفت آنان نیست...!!
گرگ گرگ هست و خوک خوک...!!! و مستحق فنا و نابودی اند...!!!
گلیم خود بگیرید که طوفانهای آخر و زمان و نانجیبان بربادتان ندهد..
یاحق. (3325336) (alef-13)
 
rasol
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۸:۳۰:۱۳
اولا این جنایت را محکوم میکنیم چون انسانهای بیگناه کشته شدند
2- این جنایتکاران داعش ویا هرگروه دیگه که این کار را کردند محصول خود دولت فرانسه و امریکا و صهیونیستهاست که انها را حمایت کردند تا در خاورمیانه ملت سوریه و عراق و یمن و لبنان را به خاک و خون بکشند
3- چوب خدا صدا ندارد و اگر عمری باشد و زنده باشیم خواهیم دید که همه ظالمان و ستمگران زورگو به سزای اعمال ننگین خود میرسند انها میخواهند جنگ را درخاورمیانه برپا کنند و مردم مسلمان و مظلوم در خاورمیانه به جنگ مشغول باشند و خودشان راحت در کشورشان زندگی کنند و اسلحه و مهمات خودرا به گروههای تروریستی بفروشند
4-یکی از اهداف اصلی این جنایات داعش که از طریق اسرائیل و امریکا و اروپا حمایت میشوند بدنام کردن مسلمانان و نسبت دادن این جنایات به مسلمانان هست تا بلکه مردم خود را نسبت به مسلمانان بدبین کنند و اذهان عمومی ملتهای خود را برعلیه مسلمین بکار گیرند تا بلکه فردا یا روزهای بعدی به یک کشور مسلمان دیگر حمله کنند و نگذارند درکشورشان مسلمانی باشد (3325026) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۸:۴۷:۰۰
سلام فکر کنم یک جنگ و لشکرکشی مثل لشکرکش آمریکا به افغانستان و عراق در پیش باشه (3325070) (alef-13)
 
محمد م
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۱:۳۸:۱۱
فرانسه حقشه که داعشی ها اینطور بکوبنش حالا باید آلمان رو هم بکوبن این چون آلمان و فرانسه زمان جنگ ایران و عراق خیلی زیاد با اون صلاح هایی که به عراق میدادند روی سر ایرانیها می ریختن . (3325521) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۰۶:۰۸
ساده نباشيد ، اين ١١ سپتامبر فرانسه مخعنيش اينه كه بايد به نفع فرانسه دو تا كشور رو بگيريم ، ضررش برميگرده به خاور ميانه و خودمون . مثل ١١ سپتامبر برج هاى دوقلو .
١٥٠ نفر كشته شده ولى ١٥٠ هزار نفر جاش بايد تو خاورميانه كشته بشن . (3326191) (alef-13)
 
کیوان
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۳۶:۰۷
سلام جرا بعضی ها مردم عادی فرانسه را با سیاست دولت فرانسه قاطی میکنن ومیگن هم دردی نمیکنیم یکم منطق داشته باشید (3327037) (alef-13)
 
ه.
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۳۷:۰۶
باید مردم سوریه رو تو کشور خودشون نگه دارن .
اینکه تو خاورمیانه جنگه مشکل مردم خودشونه.
اوروپایی ها باید کلی هزینه و انرژی بذارن که یجای دیگه جنگه؟ه (3327041) (alef-13)
 
فاطمه
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۰۸:۲۴
آدم متاسف میشه
اما یادش میوفته که سربازان ارتش عراق 8 سال ناجوانمردانه با کمک دیگران بر کشور ما تاختند و هیچ کشوری با ما همراه نشد و هیچ کشوری دردهای ملت ایران رو تسکین نداد
حالا ما متاسف هستیم که سربازان ارتش کفراین بار با نامی دیگر سر از پاریس درآوردند
باشد تا خداوند همه ماراقرین رحمت الهی خویش سازد (3328580) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۰۳:۱۷:۰۶
منتظرحمله همه جانبه به سوریه وتجزیه اش باشید (3330113) (alef-3)
 
mohsen karami shamloo
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۲۰:۲۵:۱۹
ملت و مردمه فرانسه تسلیت عرض میکنم . (3333591) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.