نظر منتشر شده
۲۴۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 239685
گزارش نوبخت از اقدامات دولت یازدهم؛
تورم بیش از 20 درصد کاهش یافت/تلاش دولت برای افزایش قدرت خرید مردم
بخش داخلی الف، 7 شهریور 93
تاریخ انتشار : جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۴
سخنگوی دولت گفت: خوشبختانه ما به یک رشد اقتصادی نزدیک نیم درصد مثبت طی سه ماهه اول ۹۳ رسیده‌ایم که بعد از محاسبات کامل جزئیات را اعلام خواهیم کرد و باید در این راستا با سیاست‌های سنجیده عمل کنیم.

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سخنگوی دولت در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تشکر ازستاد نماز جمعه تهران در جهت در اختیار گذاشتن فرصت برای بیان عملکردهای دولت به فعالیت‌های داخلی و خارجی دولت در طی یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: در حوزه داخل مهمترین فعالیت دولت و توجه دولت به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم عزیز بود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: با عنایت به اینکه وضعیت معیشتی مردم در حوزه اقتصاد با افزایش قدرت خرید خانوارها امکانپذیر بوده و است دولت در ظرف یک سال گذشته تا آنجایی که ممکن بود در جهت افزایش قدرت خرید مردم متمرکز شد.

نوبخت مسئله تورم و نوسانات بازار ارز را دو عامل مهم در کاهش قدرت خرید مردم عنوان کرد و گفت: دولت همه توان خود را در مسیر افزایش قدرت خرید مردم گذاشت و سیاست‌هایی را در این راستا در پیش گرفت تا بتواند از یکسو جلوی نرخ شتابنده تورم را بگیرد و از سوی دیگر در راستای تثبیت نرخ ارز و کاهش آن تلاش کند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که موجب می‌شد اقتصاد با تورم رو به بالا حرکت کند و قدرت خرید را در سالهای گذشته کاهش دهد مسئله کسری بودجه و بی‌انضباطی‌های مالی و بودجه‌ای بود. لذا این وظیفه برای دولت در جهت جلوگیری از کسری بودجه با ارائه لایحه‌ای در جهت اصلاح قانون بودجه سال ۹۲ آغاز شد که من در همین جا از مجلس محترم به دلیل همکاری در تصویب این قانون تشکر می‌کنم.

برای منفی شدن نرخ تورم تلاش می کنیم
سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت توانست با مجموعه همکاری‌ها و هماهنگی‌ها نرخ تورم را از عدد بالای ۴۰ درصد به زیر ۲۵ درصد برساند. البته این به این معنا نیست که دولت مدعی باشد قیمت‌ها را ارزان کرده است. ما در طی این سال برای اینکه بتوانیم با کاهش نرخ تورم قدرت خرید مردم را بالا ببریم و کالاها را نسبت به گذشته ارزان کنیم اولین رویکردمان این بود که جلوی افزایش شتابنده را بگیریم. بنابراین تقلیل نرخ تورم از ۴۵ درصد به زیر ۲۵ درصد به معنای ارزان کردن کالا و خدمات در اقتصاد نیست و فقط نشان دهنده رویکرد ماست که بتوانیم جلوی شدت افزایش تورم را بگیریم تا رفته رفته طی برنامه‌های مختلف موفق شویم نرخ تورم را یک رقمی و حتی نهایتا به صفر برسانیم که در این راستا برخی کشورها دارای نرخ منفی تورم هستند و ما هم باید در این راستا تلاش کنیم.

هزینه های درمانی تنها قیمتی که ارزان شد
نوبخت مسئله کاهش هزینه‌های درمانی مردم را تنها حوزه‌ای دانست که قیمت‌ها در آن ارزان شد و در تشریح اقدامات دولت در این راستا گفت: امروز وقتی مردم به بیمارستانها می‌روند متوجه این اقدام دولت می‌شوند که با حداکثر ۱۰ درصد هزینه درمان می‌شوند و در روستاها نیز به ۵ درصد هزینه می‌رسد.

وی به اقدامات دولت در جهت کنترل نوسانات قیمت ارز اشاره کرد و افزود: قیمت ارز طی سالهای گذشته به رقم‌های بالایی رفته بود تا قدرت پولی ملی به کمتر از یک سوم تقلیل پیدا کند و خوشبختانه در سایه سیاست‌های در پیش گرفته شده قیمت ارز نه تنها در طول این یکسال دچار نوسان نشد بلکه قیمت ارز در بازار آزاد امروز ارزانتر از قیمتی است که در آغاز به کار دولت با آن روبرو بودیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مسئله بیکاری و رکود اقتصادی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بعد از تورم نرخ بالای بیکاری و رکود اقتصادی یک غم بزرگ و مشکل اساسی به حساب می‌آمد و به همین جهت برنامه اشتغال و خروج از رکود را تدارک دیدیم. ما ظرفیت‌های فراوانی در کشور داریم که باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

رشد اقتصادی سه ماهه امسال حدود مثبت نیم درصد شد
نوبخت با اظهار امیدواری از ارائه گزارش از برنامه خروج از رکود در ماه‌های آینده به مردم گفت: خوشبختانه موفق شدیم رشد اقتصادی منفی دو سال گذشته را به یک رشد مثبتی تبدیل کنیم.

وی به آمار بانک مرکزی به صورت برآورد اولیه در سه ماه نخست سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ما به یک رشد نزدیک نیم درصد مثبت طی سه ماهه اول ۹۳ رسیده‌ایم که بعد از محاسبات کامل جزئیات را اعلام خواهیم کرد و باید در این راستا با سیاست‌های سنجیده عمل کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: امروز مردم به حق انتظار ندارند که دولت همه مشکلاتی که طی سالهای گذشته به وجود آمده را به یکباره حل کند. اما انتظار دارند که رویکرد دولت یک رویکرد درست، سنجیده و به سمت اهدافی است که انتظار است قرار دارد.

طراحی برنامه ششم توسعه بر اساس اقتصاد مقاومتی
نوبخت با اشاره به عزم دولت در ارائه به موقع لایحه بودجه ۹۴ به مجلس شورای اسلامی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب رامورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در این سیاست‌ها تصریح شده که اهداف سند چشم‌انداز توسعه‌یافتگی و استقرار ایران در جایگاه نخست اقتصاد، علم و فناوری در منطقه هدف باشد. لذا دولت بر خود فرض دانست این سیاست‌های ابلاغی را به صورت برنامه اجرایی طراحی و وظیفه هر دستگاه نسبت به این سیاست‌ها را مشخص کند و هم اکنون وظیفه هر دستگاه در مقابل ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی کاملا مشخص است.

وی در بخش دیگری ازسخنانش به سند ششم توسعه و وظیفه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در این راستا اشاره کرد و افزود: تدوین برنامه ششم توسعه که سال آینده به پایان می‌رسد براساس اقتصاد مقاومتی براساس دستور رئیس جمهور طراحی شده و همکاران من در معاونت برنامه‌ریزی برنامه ششم کشور را در همین چارچوب و فرهنگ اسلامی و ایرانی در دست طراحی دارند.

هزینه عمرانی دولت ۳.۲ برابر شد
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم دولت بر تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام در کشور گفت: هدف این است که بتوانیم هزینه‌های جاری را کاهش و طرح‌های عمرانی را افزایش دهیم و در این راستا ظرف ۵ ماهه نخست سال براساس آمارهای رسمی مقدار اعتباراتی که به طرح‌های عمرانی داده شده است ۳.۲ برابر از عدد سال گذشته در همین مقطع زمانی بوده است.

نوبخت ادامه داد: در همین سفرهایی که رئیس جمهور و دولت به استانها سفر می‌کنند اینچنین نیست که طرح‌های جدیدی را به ۲۹۰۰ طرح‌های ناتمام اضافه کند و هدف این است که به جای شروع کردن طرح‌های جدید طرح‌های گذشته را به اتمام برساند و در سفرهای رئیس جمهور تعدادی از این طرح‌های مهم باتوجه به نظرات کارشناسانه و هماهنگی بین استانها برای پایان رساندن مورد عنایت ایشان قرار می‌گیرد و انشاءالله در اسفندماه امسال از رسانه‌ها خواهیم شنید که برخی طرح‌های عمرانی که از سوی رئیس جمهور وعده داده شده بود افتتاح خواهند شد و برخی طرح‌های دیگر نیز نیمه نخست سال ۹۴ به اتمام خواهند رسید.

وی همچنین به برنامه‌های دولت در راستای تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: موضع دولت در خصوص ارزش‌های انقلاب و ایثارگران کاملا مشخص است و اگر دست‌مان برسد بیبشتر از آنی که هست به این بزرگواران خدمت خواهیم کرد و کرنش و احترام خود را به خانواده ایثارگر و شهدا یک وظیفه می‌دانیم.

سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور محترم در پایان هفته به دیدار خانواده‌های شهدا می‌روند و این رویکرد ایشان و دولت را در احترام به ارزشهای انقلاب نشان می‌دهد و دولت این سیاست را دنبال خواهد کرد.

نوبخت در بخش پایانی سخنانش به سیاست‌‌ خارجی دولت اشاره کرد و گفت: رویکرد خود را در حوزه سیاست خارجی به سه امر دفاع از حقوق ملت در عرصه جهانی، دفاع از حقوق مسلمین جهان بخصوص کشورهای همسایه و معرفی چهره مهربان، صمیمی اسلام به دنیا معطوف کرده‌ایم.

وی گفت: همانگونه که می‌دانیم مستکبرین و در راس آن استکبار جهانی یعنی آمریکا ده‌ها هزار میلیارد دلار از منابع ارزی ما را بلوکه کردند و این ناجوانمردانه است که نه تنها پول ما را پس نمی‌دهند بلکه تحریم‌هایی را به ما اعمال می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: ما با توجه به ظرفیت‌ها توان تولید ۴ میلیون بشکه نفت را داشتیم اما به دلیل تحریم‌ها ما تنها یک میلیون بشکه نفت را امکان صادرات داریم. بنابر این باید در راستای رفع تحریم‌ها حرکت کنیم.

نوبخت همچنین تصریح کرد: دفاع از غزه، لبنان، سوریه و عراق را برای خود افتخار می‌دانیم و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۳۳:۵۱
آقاي نوبخت !
لازم نيست شما ميزان كاهش تورم رو براي مردم بگوئيد !
مردم خودشون ميزان تورم را با گوشت و پوست شان احساس ميكنند . (2347701) (alef-10)
 
بد بخت
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۸:۵۴:۲۴
آمار كاهش تورم اش هم ، مثل شيب ملايم بنزين اش است . (2347869) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۱:۳۰:۰۱
مردم زیربار گرونی له شدن آقایون هی میگن تورم پائین آمده (2348596) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۱۹:۴۵
اين آقا هم فقط بلده مثل رئيس فدراسيون فوتبال بخنده !
حرص آدم رو اينا در ميارن . (2347901) (alef-3)
 
علي54
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۸:۴۳:۰۶
پس بلاخره فهميدي تو 8 سال با خنده احمدي نژاد ما چي كشيديم (2348329) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۴:۰۱:۱۵
علی 54 هر کس به این دولت نقد دارد لزوما مشته مرده دولت قبلی نبوده. همه از دست دولت قبل کشیدند. سعی کنید ذهن بازتری داشته باشید. مردم به هوادار دولت قبلی و ناقد دولت فعلی /هوادار دولت فعلی و ماقد دولت قبلی تقسیم نشده اند! یک عده زیادی این وسط به اصل قضیه اعتراض دارند و هر کسی آن روش را پیش بگیرد با او مخالفند! (2348976) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۶:۳۹:۵۲
چی کشیدی؟ (2349380) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۷:۰۶:۲۳
خوبه مثل ظریف نمی خنده (2349458) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۲۱:۳۳
اقای روحانی زمان تبلیغات گفتند جیب مردم تورم را مشخص می کند والا جیب من خیلی بیشتر از این امار هایی که می گویید تورم را مشخص می کند . (2347904) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۰۲:۲۲
دولتمردان این دولت هرچقدر هم در انتقاد از دولت گذشته اغراق و بی‌انصافی کنند ما بعضی از کارهای انجام شده مثل هدفمندی یارانه‌ها، سهمیه‌بندی سوخت و مسکن مهر را از خدمات فراموش‌نشدنی و ماندگار دولت قبل می‌دانیم. (2348131) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۳۱:۳۵
دوست عزیزز مسکن مهر با چاپ اسکناس ساخته شد یعنی تورمش رو ما تحمل کریم به عبارت دیگر هزینه ساخت خونه ها رو ملتی که ربطی به مسکن مهر نداشتن دادند. هدفمندی یارانه ها هم که شکست خورده سهمیه بندی سوخت طرح مجلس بود چاره ای جز اجراش نبود. (2348165) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۹:۰۵:۰۴
میزان معوقات بانکی 100 هزار میلیارد تومانه کل هزینه مسکن مهر 43 هزار میلیارد تومان یعنی 2.5 برابر پول اینهمه خونه که مملکت ساخته شده دست چند ده نفره که دارن باهاش دلالی میکنن کدوم تورم درستمیکنه پولی که تبدیل بهمحصول یعنی خونهشده یا دو و نیم برابر اون پول که صرف دلالی میشه؟ هر کسی اندکی سواد اقتصادی داشته باشه فرق اینها رو متوجه میشه. در ضمن سهمیه بندی سوخت طرح مجلس نبوده، طرح ها از طرف دولت داده میشن اونی که مجلس میده لایحه است اصولا چیزیبه نام طرح مجلس وجود نداره. بد نیست قبل از مخالفتباهر گروه و جناحی اطلاعات لازم رو بدست بیاریم بعد نظر بدیم. (2348350) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۷:۰۸:۱۱
اخوی لایحه مال دولته، طرح مال مجلسه (2349464) (alef-3)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۹:۱۰:۴۳
آقای نو بخت چطوری حساب کردن؟ سایت بانک مرکزی که چیز دیگه ای میگه:

تورم تیر93: 25.3
تورم تیر92: 37.5

منبع: http://www.cbi.ir/category/1611.aspx

12 درصد کم کردن تورم طی یک سال خودش خیلی با ارزشه امه دولتمردان عزیز صداقت و امانت روحفظ کنن نه برای تخریب دولت قبل نه برای بزرگ نشون دادن خودشون متوسلبه دورغ و بی صداقتی نشن. (2348355) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۹:۴۱:۵۹
حالا شما سخت نگیر بنده خدا یه چیزی گفته یه چی گفته باشه دیگه هورا روحانی متچکریم روحانی متچکریم بوق بوقو عشق است باقیشو ولش کن (2348396) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۹:۴۲:۰۹
عزیزم تورم رو از مهر 93 یا خیلی زودتر شهریور حساب کردند که دولت کار رو شروع کرد (2348397) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۱:۱۵:۰۷
تورم اولا مرداد هم در اما بانک مرکزی امده(23 درصد)

تورم نقطه به نقطه بیش از 20 درصد افت کرده که در متن هم امده (2348570) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۱:۳۱:۱۲
من به روحانی رای دادم.....،ولی نمی دانم چرا همه چیز گرانتر از پارساله...بعد شما میگویید تورم کم شده......شاید من سواد ندارم. ...ولی زندگی خیلی خیلی سخت و کمر شکن شدهمن به رو (2348600) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۷:۲۷:۵۰
روحانی میگفت تورم راجیب مردم مشخص میکنه نه اماربانک مرکزی .حالابذارجیب مردم نرخ تورم رامشخص بکنه .دولت به اصطلاح راستگویان. (2349510) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۲:۴۰:۴۶
متاسفانه ما به افراد نگاه می کنیم تا به خود کار. این باعث عقب افتادگی می شود. (2348766) (alef-3)
 
بیدار
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۵:۵۶:۳۷
با سلام به دوست عزیز و متعهدم
شما فرموده اید با چاپ اسکناس مسکن مهر ساخته شده و ادامه یافته؟ سوالم اینجاست :
1- آیا غیر از اینست که انبوه سازان از دولت زمین ارزان گرفتند؟
2-آیا این زمین ارزان همان بیابانهای اطراف شهرهای بزرگ نیست؟که اتفاقا دور افتاده هم هستند؟
3-آیا همین انبوه سازان از جیب خودشان ؛ ویا با پول مردم (حاصل از پیش پرداختهای مردم) مصالح را از واحدهای تولیدی مثل آهن و سیمان و لوله و ... ) نخریدند.
4- آیا همین واحد های تولیدی که اینقدر از رکود و نبود بازار مینالند این مدت اجناس بی کیفیتشان را به انبوه سازان نفروخته اند؟
5- آیا غیر از اینست که دولت باید برای این بیابانهای ساخته شده ؛ هزینه میکرده و خیابان میکشیده؛ برق و آب و تلفن میرسانیده و نکرده است؟
5- آیا غیر از یانست که مردم فقیر و امیدوارشده همه هستی شان را برای این واحدها داده اند و حالا یک واحد در بربیابان دریافت کرده اند که بیکیفیت است؟
---------
نتیجه :
1-انبوه ساز ؛ تعهداتش را در کف آن انجام داده است
2-خریدار هم هستی اش را داده است
3-واحدهای تولیدی چرخ تولیدشان چرخیده!
4-برای انتقال این همه مصالح کلی هزینه شده و وسایل نقلیه زیادی درآمدهای شیرین کسب کرده اند
5-کارگران زیادی و پیمانکاران زیادی درآمدهای زیادی را یا کسب کرده اند ویا طلبکارهستند ام:---->>>>> دولت هیچ کدام از تعهداتش را عملی نکرده است و مدام هم غرمیزند که :"سود نداشته و هزینه کرده؟
-----------------
سوال و نکته اصلی:" اصلا دولت غیر از فروختن بیابان و مواد اولیه و جمع آوری و شمردن پول؛ کاردیگری هم کرده است؟" و "این پولها الان در جیب چه کسانی است؟" (2349264) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۷:۲۶:۱۵
حرف این دولت راتکرانکنید کجامسکن تورم زابود مردم خانه دارشدند .پس شماکه کارشناسیدراه حل خانه دارشدن مردم رابگویید.مسکن مهرموفقترین طرح بود. (2349503) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۰:۴۷:۵۴
این 3 حرکت از بدترین حرکات دولت قبل بود چشمانتان هنوز بسته است
درضمن تورم کاهش پیدا کرده و مانند اون سالها رشد افسارگسیخته نداره کسی هم ادعا نکرده تورم متوقف شده تاحالاهم کسی نتونسه بجز دولت خاتمی تورم را در بیشترین حدش کاهش بده (2348502) (alef-10)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۳:۲۸:۳۴
سهام عدالت را هم به خدمات دولت قبل اضافه کنيد، ولي متاسفانه دولت جديد معلوم نيست که با سهام عدالت چکار کرده است، به گفته هم دولت قبل و هم مجلسيان بايد به هر نفر که سهام عدالت دارد مبلغ 30/000/000 ريال تعلق بگيرد.

شايد در وقت انتخابات دوره دوازدهم رياست جمهوري کاري بکنند، به اسم دولت قبل به کام دولت جديد و بعدي (2348888) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۲۳:۰۴:۲۵
مطلب راجع به تورمه داداش. نه توهم. راستی به جز سه میلیون پول سهام عدالت، هزار متر زمینم طلبمونه که باید روحانی بده! (2350250) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۰۲:۴۰
سخنرانی آقای رئیس‌جمهور در خصوص خروج از رکود اقتصادی را خوب گوش دادم اشاره‌ای به موضوع تعاونی‌ها نکردند فراموش نکنیم که صرف خصوصی‌سازی تجربه موفقی نیست و چه بسا تحویل صنایع مادر و بزرگ کشور بدون نظام‌نامه جامع حقوقی به بخش خصوصی حرکت برخلاف امنیت و منافع ملی باشد. (2348132) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۰۲:۵۵
تا زمانی که دولت به شکل صوری مخالف افزایش قیمت است و وزیر صنعت با صراحت مخالف کاهش قیمت خودرو است و خودرو‌سازان به خاطر این پشتیبانی جانبدارانه وزیر حاضر به دادن اطلاعات به مجلس نیستند و شورای قیمت‌گذاری هم خنثی عمل می‌کند هیچ امیدی به بهبود وضعیت قیمت خودرو نیست. دلیل آن را هم در این چنددستگی سازمانها جست‌وجو کنید. (2348134) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۰۳:۲۵
وقتی سیاست نظام بر افزایش جمعیت قرار گرفته چرا باید دولت با قطع یارانه نوزادان اساس این سیاست را زیر سوال ببرد؟ (2348135) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۴۴:۵۰
چون سیاست درستی نیست (2348220) (alef-10)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۳:۴۸:۱۵
علي آقا با سلام

درست يا غلط بودنش بماند ولي يارانه به کودکاني که در دولت قبل به بدنيا مي آمدن مي دادند و در دولت فعلي آنرا قطع کرده اند و اين مبلغ ماهانه به صورت تصاعدي افزايش مي يابد بنابراين دولت با قطع يارانه نوزادان، بالا بردن قيمت حامل هاي انرژي بدون اينکه يارانه را افزايش دهد، کار شق القمري انجام نداده اين کار را هر کس ديگر هم که انجام مي داد مي توانست ظاهرا تورم را کاهش دهد، چون با اين کار دولت پول هنگفتي را به جيب مي زند. (2348943) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۶:۴۱:۲۳
ببخشید اجازه نگرفتن (2349386) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۰۳:۵۶
گویا قرار است دولت به جای پرداخت یارانه ماهیانه اقدام به صدور کارت اعتباری انرژی بکند. مشکلی که این طرح در صورت اجرایی شدن دارد این است که خانواده‌ها را تشویق به مصرف هر چه زیادتر حامل‌های انرژی می‌کند. (2348136) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۷:۰۷:۱۴
احوی اون حرفا مال رای آوردن کلید بود. دقت نکردی که شش ماه شده که صحبت کلید نمیشه؟ (2349461) (alef-13)
 
سها
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۵:۱۰:۰۰
والا نمی دونم چرا جیب من نمی تونم بعد 6 سال یه گوشی درپیت برام بخره. (2355140) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۲۲:۴۴
تورم چگونه کاهش پیدا کرد ؟؟؟؟
به نظرمن که مردم کمتر به خرید میرن و خودبه خود تورم میاد پایین ..... (2347906) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۰۴:۲۶
سال گذشته بلیت قطار برای هر نفر در کوپه‌های 6 تخته 20 هزار تومان بود امسال 45 هزار تومان شده است ناراحتی بنده از عبارت «شیب ملایم» است که دولت در پوشش آن به انواع گرانی‌‌ها دامن زده و می‌زند. (2348138) (alef-3)
 
پدر ژپتو
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۲۳:۰۱
اي كاش هر كسي كه دروغ ميگفت ، دماغش مثل پينو كيو دراز ميشد . (2347907) (alef-3)
 
تي بَرَر از رشت
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۲۷:۴۹
بَرَر جان !
تي جانَ قربان !
تورم بجور رفته كه بي زير نيامده .
ايزه پيچي بشو بازارَ ميان و تي دست ميانَ تي جيب دكون ، به حرف من فَرِسي برر . (2347913) (alef-10)
 
مردم عادی
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۳۸:۰۰
مردمی که تفاوت تورم 40% سال 91 رو با الان متوجه نمیشوند شامل این سه دسته اند:
1- افراد با IQ پایین
2- افرادی که خودشون رو بخواب زدند و دوس ندارند متوجه بشند
3- افراد وسواسی (2347924) (alef-3)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۴۸:۴۷
مردمی هم که نفمهند به دلیل تورم سنگین و حبابی رکود به وجود میاد و به دلیل این رکود رشد قیمتها متوقف میشه دقیقا همین ویژگیهارو که نوشتی دارند و وتو خودت هم جز دسته دوم هستی
من نمی خوام کامنت بذارم اما مجبور میشم (2348221) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۱:۱۶:۵۹
بعد زمان رشد منفی 6 درصداحمدی نژآد رونق بود؟ (2348577) (alef-3)
 
افشین
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۸:۰۸:۰۹
دوست بی سواد من تورم به سقفش رسید الان دولت کاری نکرده شمام با اینکه معلوماتی نداری وزیر اقتصاد بودی تورم همین بود یادتون رفته تورم 49% سال اخر دولت هاشمیرو سال بعدش خودکار اومد پایین اخه ......کشش تورمی رو بخونی بد نیست (2348293) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۰:۵۲:۵۳
باهات موافقم گزینه چهارمی هم هست اقلیت ذینفع (2348521) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۴:۰۳:۴۰
افرادی که به افراد دیگر با نظر مخالف غیرمستقیم یا مستقیم اهانت می کنند و فقط حرف خودشان درست است و به استدلال دیگران کاری ندارند یا تحریف می کنند یک دسته هستند مردمی که فکر می کنند عادی هستند ولی رفتار و گفتاری غیرعادی دارند! (2348978) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۴:۲۸:۴۵
دلواپسان رو فراموش کردی اخوی (2349034) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۱۶:۱۸:۲۳
خوددولت قیمت بلیط اتوبوس.قطاروهواپیماوحاملهای انرزی وکنتوربرق راچندبرابرکرده وحالاازکاهش تورم می گویدخداشاهداست که دولت دروغ می گوید. (2351795) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۱:۰۶:۵۷
گوشت و پوست به کنار
وقتی تغییرات شاخص حبابی بورس تهران را بصورت الاکلنگی شاهدیم (یک روز بالا 10 روز افت) معنی و مفهوم آن اینست که وضعیت اقتصاد قرمز است.
به پناهگاه بروید!
آیا کسی پیدا نمیشه که از مدیران بورسی بپرسد چرا در طول 10 سال زمامداریتان بر بورس، این حباب چند میایارد تومانی را ساختید تا سهامداران جز زیان ببینند؟ (2347995) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۱:۲۸:۲۰
اینکه تورم بالاست را همه قبول دارند. ولی به نسبت بهتر از قبل است. شاید مردم فراموش کرده اند که قیمتها دقیقه ای افزایش پیدا میکرد. (2348018) (alef-3)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۲۶:۳۲
یک سوال از جناب باسواد:

آیا فقط تورم قدرت خرید مردم را مشخص می کند ؟ یعنی منی که از سال 92 و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، امیدم رو در افزایش حقوق از دست دادم به دلیل اینکه دولت پول پیمانکار رو نمیده ، قدرت خریدم به نسبت سال 91 بیشتر شده ؟ خب مرد نا حسابی ، قیمت ها رفته بالا ، حقوق ما تکون نخورده ، بعد میگی قدرت خرید بیشتر شده ؟ سیاست شما سیاست انقباضی است ، در کیسه رو سفت چسبیدید که هیچی از توش به کسی نرسه ، خب معلومه بازار دچار رکود میشه ، الان برید به بنگاه معاملات ملکی ها سر بزنید میفهمید چه خبره

در ضمن تمام کارهای علمی هم خوابیده و فقط تمام توان کشور توی صادرات نفت و گاز و خام فروشی هست ، و عملا تلاشی برای تولید انجام نمیشه (2348211) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۶:۵۶:۵۵
اول حرفها رو کامل بخون بعدنظر بده .
دولت در جهت افزایش قدرت خریدت حرکت کرده .
اگه رند دولت قبل بود الان با دلار 4500 طرف بودیم و تورم 50 درصد (2348265) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۲:۲۰:۰۴
خوش خیال (2348717) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۴:۱۱:۰۵
وقتی دولت قبل رفت دلار 2800 بود (2348993) (alef-3)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۰۸:۴۰:۱۲
شما هم پیام من رو بخون بعد نظر بده، ضمنا من طرفدار دولت قبل نیستم که برای تبرئه دولت محبوبت اون رو علم می کنی

من هم گفتم که تلاش دولت برعکس در جهت کاهش قدرت خرید من بوده چون به جای پرداخت بدهیش به شرکت ما کاخ ریاست جمهوری رو ترمیم می کنه ، بدهی ای که خود دولت روحانی داشته و از دولت قبل نبوده پس بهانه ای هم برای انداختن به گردن دولت قبل نمی مونه (2352641) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۸:۳۸:۰۱
زیاد دلواپس نباش (2348322) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۱:۴۸:۵۹
تحریم های جدید آمریکا علیه بانکها، شرکتهای هواپیمایی و کشتی رانی را به

آقای روحانی و آقای ظریف تبریک می گویم.

روحانی متشکریم! (2348035) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۱۲:۰۲
تورم ساعت به ساعت رو در زمان احمدی نژاد حس کردیم ! (2348064) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۲:۲۱:۰۳
الان داریم در بهشت زندگی می کنیم بهشتی که در آن حتی نماینده کشورمان نیز نمی تواند ویزای امریکا را بگیرد بهشتی که در آن همه دزدان بیت المال شده اند ناجی ملت (2348722) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۴۲:۵۶
تورم واقعی که بالای 25 درصد هست.

و تنها راه افزایش واقعی قدرت خرید مردم و سامان یافتن اقتصاد ایران و کاهش واقعی تورم و قیمتها
برگشت دلار به قیمت واقعی زیر 1000 تومان آن بجای گران نگه داشتن مصنوعی دلار از سوی مسئولان هست (2348107) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۴۸:۲۰
به امید اینکه با اولین دولت چهار ساله جمهوری اسلامی روبرو باشیم چون به نظر این دولت اقتصاد را انگار از دیده سرمایه دارانی که هر روز ثروتشان بیشتر میشود نگاه میکند نه چشم مردمی که اکثرشان کارمند و کارگر و کاسب جز هستند و هر روز فشار اقتصادی بر انها بیشتر میشود. امیدوارم دوران لیبرالیه دولت سازندگی و ضربه ای که اقتصاد دلال محور و سرمایه دار محور به ایران زد دیگر تکرار نشود و زودتر این چهار سال تمام شود و شخصی به دور از تفکرات لیبرالی و بازاری, رئیس جمهور شود. (2348117) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۷:۰۹:۲۰
مطمئنی به چهار سال میکشه؟ (2349469) (alef-3)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۵۶:۵۰
عزیز دل برادر اینقدر به خودت فشار نیار.بله من جزء مردم هستم ودارم لمس میکنم که افزایش ناگهانی قیمتها (که بهش میگن تورم) جلوش گرفته شده و این دقیقا قابل لمسه ولی شما و امثال شما میخواین اینجوری جلوه بدین که افزایش قیمت یعنی تورم حتی اگه یک ریال باشه.بنده خدا ، فهمیدی که رهبر هم از این کنترل تورم حمایت کرد. (2348127) (alef-13)
 
جوادی
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۰۴:۲۶
والا من یادمه پارسال گوشت کیلویی ۳۰ بود. الانم همونه . مرغ هم که گرون نشده . میوه هم تغریبا همونه . تو صنف خودمم که دکوراسیون داخلیه حتی یک هزارتومن افزایش قیمت نصبت به پارسال نداشتیم . شما دقیقا چیو با پوست و جونت احساس میکنی ؟ (2348139) (alef-3)
 
مجيدي
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۱:۳۱:۱۹
نكنه تو عزيز دل بعضي ها هستي!؟! وقتي نمي دوني كه " نسبت" رو با سين مي نويسن نه با صاد ! چطور ميشه ازت انتظار داشت كه رياضي و حساب كتاب و اقتصاد سرت بشه! خدا كنه كه به مشتري هاتونم همين قيمتاي پارسالي كه چه عرض كنم، قيمت ديروز رو بديد. شما مثل اينكه با هيچ جات احساسش نكردي يا شايدم خجالت مي كشي كه بگي؟!؟ (2348232) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۲:۲۱:۴۱
شما حالت خوبه عزیز برادر (2348725) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۱۹:۳۵
با این افزایش قیمت ها و شیب ملایم مشخصه تورم به شکل دستوری کاهش پیدا میکنه!!!
ولی گویا فراموش کردن به قول خودشون اقصاد دستوری نیست!
با گرونی روز افزون لبنیات و خودرو و ... جیب مردم (به قول اقایون تورم) هر روز کوچیکتر میشه و اقایون میخندن و میگن تورم رو کاهش دادیم! (2348204) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۱:۴۰:۳۷
اقاى دولت
دلار را بيار پايين
قيمت مسكن را بيار پايين
قيمت احاره بيار پايين
قيمت بنزين را يك كم ببر بالا
قيمت اب را يك كم ببر بالا
قيمت برق را نبر بالا
قيمت گاز را نبر بالا
قيمت نان را نبر بالا
قيمت مواد غذايى را نبر بالا
گمرگ ماشين يك كم بيار پايين
گمرگ اجناس تجملى ببر بالا
قيمت تراكم ساختمان سازى مسكونى خيلى بيار پايين
قيمت تراكم تجارى و ادارى خيلى ببر بالا
ماليات ها يك كم بيار پايين
سود بانكها نبر بالا نبر پايين
هزينه هاى دولت بيار پايين
بريز و بپاش دولتى خيلى بيار پايين
هزينه هاى پزشكى مردم خيلى خيلى بيار پايين
جريمه مفسدين اقتصادى خيلى خيلى خيلى ببر بالا
جريمه رانتخواران اقتصادى خيلى خيلى ببر بالا
جريمه ارز خواران بشدت ببر بالا
جريمه قاچاقچيان كالا بشدت ببر بالا
آنوقت تورم مياد پايين رواج ميشه اقتصاد .......... (2348233) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۴:۰۸:۱۷
ایضا حاج آقا دولت
جلوی هدر رفت اب به میزان سی درصد بدلیل لوله های پوسیده و تلفات 18-20 درصدی برق بدلیل فرسودگی شبکه انتقال برق و ضایعات 30-50 درصدی محصولات کشاورزی و... را بگیر. با اجرای درست قانون و استاندارد حداقل از پارازیت و بنزن در هوا، نیترات در آب، پالم صنعتی در لبنیات، کود چینی غیراستاندارد درمحصولات کشاورزی... جلوگیری کن.
جلوی رانتها را بگیر .... (2348989) (alef-10)
 
شهابو
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۰:۱۸:۰۹
این دولت داره با رکود تورم رو کاهش میده اون وقت خوشحالم هست
طرف قیمت لبنیات و خورد و خوراک مردم رو 6070 درصد بالا میبره بعد ماشین رو قیمتش رو ثابت نگه میداره اون وقت میاد میانگین میگیره و میگه نرخ رشد تورم رو کاهش دادیم
برو عمو جون ... برو خدا روزیتو جای دیگه حواله بده
مردم گوششون از این حرفا پره (2348453) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۵:۴۶:۵۴
آقای با سواد کاهش تورم کاهش قیمت نیست ! یعنی روند رشد قیمتها کندتر شده (2349238) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۲۳:۰۱:۴۲
متاسفانه اين صندلي هاي دولت اشكال دارد هركس بران مينشيند به راحتي امار غلط ميدهد ،مرد مومن تشريح بفرماييد كه چگون 20 درصد كاهش داريم اگر منظور شما اينستكه با ان رون 50 درصد سرعت كاهش يافته بله در ست است 70 درصد نشد همان 35 درصد مردم كه ميگفتند نسبت به قيمت هاي سال 92در شش ماهه اول سال 93 ثابت مانده (2352371) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۲۱:۳۶:۱۷
آقای روحانی زمان انتخابات : معیار تورم نه آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار که جیب مردم است. (2353906) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۳۴:۵۳
اين دولت ؛ همان دولت احمدي ن‍ژاد است
يك روح اند در 2 جسم . (2347702) (alef-10)
 
شهاب
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۸:۵۷:۱۶
با اين تفاوت كه اون دولت ادعاي مهر و عدالت داشت و اين دولت ادعاي تدبير و اميد ! (2347874) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۱۴:۳۲
در عوض ؛ همه مان سر كاريم .
و اين مي شود يك اشتغالزايي به سبك دولت ما (2347897) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۲۱:۴۲
آقای روحانی مردم فراموش نمیکنند که جنابعالی نوروز امسال، هم شمال (خزر شهر) و هم کیش صفا کردید. منزل مسکونی شما را هم میدونند چه جوریه. شما چگونه درد مردم را احساس میکنید؟
خداییش احمدی نژاد تو این موارد مثل شما نبود. (2348159) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۰۰:۰۷
فقط وزرای آموزش و پرورش شان زمین تا آسمان با هم فرق داره !!!!!!! (2348192) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۰۴:۱۰
همیشه یه ور حرف می زنه اونهم هرچی دلشان بخواهد می گند یک طرفه ی یک طرفه ! همیشه همینجوری بوده و یه عده هم پیدا می کنند و با ا.نها تمرین مصاحبه می کنند تا
انچه اینها دوست دارند را بگویند و انو هم پخش می کنند تا اوضاع دفق مراد اینها باشه !
ضمنا هر روز ما بدتر از دیروزه این هم تقصیر هیچ کس نیست ! تو پیشانی ما نوشته !!1 (2348193) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۷:۱۰:۰۳
با تفاوت استقلال منشی قبلی و رعیت منشی فعلی (2349471) (alef-3)
 
كادر درمان
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۳۵:۲۵
دولتِ بيمار سالار . (2347704) (alef-10)
 
گل آقا
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۸:۵۹:۵۹
اين دولت فقط هواي بيماراي بستري رو داره .
جالب اينجاست كه هواي بيماراي سرپايي و اورژانسي هم نداره
خيلي خنده داره :-) نه غلام ؟ (2347876) (alef-10)
 
شهروند سُر و مُر و گونده
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۰۱:۳۸
حتما" بايد توي بيمارستان بخوابيم تا از بذل و بخشش هاي مادي اين دولت برخوردار شويم . (2347878) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۱۰:۵۶
بيمارستان هاي دولتي مملو از بيماران بستري شده است .
هر كسي كه از 40 سال پيش بيماري داشته با ارزون شدن خدمات درماني روانه بيمارستان هاي دولتي تهران شده است .
به اين ميگن " تدبير " !!! (2347889) (alef-10)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۱۱:۴۴
ایشالله مریضی سخت نگیری مجبور بشی یه آمپول را 2000000بخری (2348063) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۷:۰۴:۴۶
کدوم بیمار سالاری فقط هزینه بستری رو کاهش دادن.

اکثر مراجعات که اورژانسی هست نه تنها کاهش نداشته که افزایش داشته.

داروها هم که هیچ تخفیفی روش اعمال نمیشه مثل قبل هست، گرون قیمت هاش هم که کلا آزاد.

میلیارد ها تومن یارانه ما رو بالا کشیدن یه بخشی اش رو هم می دن به قشر مستضعف پزشک!!!! (2348268) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۳۵:۳۷
درود بر دولت که علی رغم فشارهای افراد مشکوک که سعی دارند نقاط ضعف دولت قبل را وسیله ای برای حمله به دولت جدید قرار دهند با اقتدار کار خود را انجام میدهد. افرادی که مدام فجایع اقتصادی و...دولت قبل را اهرم فشار کرده اند بدانند ملت ایران از این اقدامات عامدانه اگاه هستند و دشمنان خود را میشناسند .لذا هرگز به مقاصد خود برای تضعیف دولت نخواهند رسید. بی شک کسانی که در دولت قبل به هنگام رویدادن اتفاقات عجیب از دولت انتقاد نکرده اما در این دولت به دنبال برطرف کردن همان نقاط ضعف هستند اینها دشمن ملت هستند باز هم به اینها تذکر میدهم در اراده ملت برای حمایت از ودلت اینگونه کارشکنی ها و بهانه ها خللی ایجاد نخواهد کرد و ارای ملت به دولت در دور بعد به بالای 20 میلیون خواهد رسید (2347705) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۳۶:۳۰
آقــــــاي شــــيـــــب مــــــلايـــــــم ! (2347707) (alef-10)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۱۳:۵۶
آره تورم 400 درصد شیب 0 بود نسبت به شیب 0 این شیب ملایم تره (2348070) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۰۹:۲۳
افزایش قیمت ها در حالی رخ داده که در قیمت ارز در یک سال گذشته ثبات نسبی وجود داشته. ضمن اینکه آقایان مدعی کاهش تورم هستند افزایش بعضی از کالاها در حد زمانی است که شوک ارزی وارد شد و بازار با شیب تند افزایش قیمت داد. (2348144) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۳۸:۲۲
1) تورم بالای 20 درصد است. با مقایسه قیمتها با ماههای گذشته می توان آن فهمید.

2) کاهش نرخ تورم حاصل کار اقتصادی نبوده است. نه آمار تولید بالا رفته، نه نرخ بیکاری کاهش یافته و نه وضع صنعت و کشاورزی بهتر شده است.
کاهش نرخ تورم حاصل آرامش سیاسی در سطح داخل و در روابط بین المللی بوده است.

3) متغیرهای زیادی وجود دارند که نمی توان از حالا برای پایان سال نرخ تورم پیش بینی کرد. قیمت نفت در سراشیبی قرار دارد. و از همه مهمتر سرنوشت مذاکرات هسته ای تا حدود 3 ماه دیگر مشخص می شود. ممکن نه ایران و نه 5+1 از موضع خود کوتاه نیامده و مذاکرات به شکست کشیده شود که در آن صورت تحریم ها افزایش یافته و درآمد دولت کاهش یافته و واردات کالا سخت خواهد شد.

خلاصه کلام: دولت نباید هر روز به پایین آمدن نرخ تورم اشاره کند و پز (!) بدهد. چون شب دراز است و قلندر... (2347710) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۰۴:۵۰
1- تورم اعلام شده نیز 23 درصد در بانک مرکزی و 22 درصد در مرکز امار اعلام شده این تورم در زمان احمدی نژاد هم صعودی بود هم تا 37 درصد رشد داشت.اقای نوبخت هم گفته زیر 25 درصد تورم نقطه به نقطه هم که تا زیر 15 درصد کاهش یافته...

2- زمان احمدی نژاد رشد منفی 6 درصد داشتیم و بیکاری و تحریم مرتب شدید می شد ولی تورم هم افزایش می یافت که خلاف فرمایش شماست
تورم با انضباط پولی کاهش می یابد. در این دولت حجم پول کمتر از 10 درصد افزایش یافته ولی نقدینگی 30 درصد رشد پیدا کرده که بیانگر هم کاهش انتشار پول بی پشتوانه و هم افزایش ضریب فزاینده و کارایی نظام بانکی است.
متاسفانه اسیب اقای احمدی نژاد یک شبه درست نمیشود و رشد به تدریج در مسیر مثبت شدن گام بر می دارد که نمونه آن مثبت شدن رشد سرمایه گذاری در زمستان 92 است.

3- قطعا همین طور است اگر این دولت هم همانند احمدی نژاد به دنبال بی انضباطی رفت و تورم دوباره در مسیر بالای35 درصد قرار گرفت می بایست نقد و مواخذه گردد اما شرط انصاف و عقلانیت آن است که از دستاورد های دولت چه در کاهش تورم و چه در کاهش شدت رکود تا آن زمان حمایت نماییم (2347886) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۲:۲۴:۰۵
برو بابا پس آقای روحانی به دروغ از ۱۰۰ روز سخن می گفت و رای جمع کرد؟؟ (2348733) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۱:۰۱:۱۶
کاهش تورم بیش از هرچیز ناشی از انضباط مالی دولت است. چیزی که در دولت قبل خبری از اون نبود! (2347992) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۱۱:۵۶
انضباط مالی یعنی چه؟ روحانی که ادعا می کرد خزانه را خالی تحویل گرفته!

این دولت هیچ کار اقتصادی انجام نداده. تازه بعد از یک سال بسته خروج از رکود ارائه داده تا مجلس بررسی کند!!!! (2348148) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۱:۴۱:۱۴
دولت قبل چرا نمیومدین راجع به تورم سخنرانی کنین؟ (2348030) (alef-3)
 
خداوكيلي من و خانواده ام به روحاني راي داديم
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۳۸:۴۱
تا حالا كه ساعت 46 : 15 هفتم شهريورماه 1393 ميباشد ؛ هيچ اقدام خاصي از اين دولت در جهت كاهش آلام اقتصادي مردم مشاهده نكرديم . (2347711) (alef-10)
 
حسين ماست بند
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۸:۵۲:۲۷
فقط يه كار اقتصادي كرد !
اينقدر پالم ... پالم كرد كه قيمت شير و ماست پرچرب رو 2 برابر كرد . (2347865) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۲۹:۴۱
پرايد رو يادت رفت ؟
براي پرايد هم ، خاطرش مكدر شد . (2347916) (alef-3)
 
خدا وکیلی بی انصافی
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۱۲:۱۹
من ولی مشاهده کرده ام (2347892) (alef-3)
 
خداوکیلی کوری
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۲۳:۳۴
شما که مشاهده کرده ای باید در بیناییت شک کرد!!! (2348207) (alef-10)
 
معلم ادبيات فارسي مقطع دبيرستان
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۴۰:۴۵
عزيزم !!!!!
اصلا" نه 20 % ؛ تو بگو : تورم 90 % كاهش يافته !!!
كي باور ميكنه ؟!!!!
مردم بايد بگن تورم كاهش يافته و يا افزايش . (2347716) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۱:۱۳:۱۸
متأسفانه اکثر مردم ما هنوز تفاوت تورم و گرانی رو متوجه نمیشن! تأسف من بیشتر از اینه که یک معلم ادبیات دبیرستان هم قادر به تشخیص این دو از هم نیست!
به خدا چیز پیچیده ای نیست، وقتی میگن تورم کم شده یعنی "رشد افزایش قیمت" کم شده نه اینکه قیمتها کاهش پیدا کرده.
مردم فقط میتونن گرانی و تغییر قیمت رو متوجه بشن ولی محاسبه شیب تغییر قیمت رو نه!!!
مرجع گزارش تورم بانک مرکزی، مرکز آمار ایران، مرکز پژوهشهای مجلس و ... هستند که قدرت آمارگیری در حد کلان رو در کشور دارند نه مردم کوچه و بازار.
سعی کنید درباره تورم در حد چند سطر هم که شده مطالعه کنید!!! (2347998) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۲۱:۴۰
تو دولت قبل و ایضا انتخابات تورم رو با ارزش صد تومنی مقایسه میکردین!
الان یادتون افتاده تورم یه نسبیت هست؟! (2348206) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۷:۱۵:۴۰
من اقتصاد نخوندم اما اینطور که شما گفتید فرض میکنیم رشد افزایش قیمت کم شده ، اما من احساس میکنم تورم را باید علاوه بر این ، نسبت به افزایش درامد و قدرت خرید مردم هم سنجید ،یعنی این تورم 40 درصد که مربوط به سال گذشته است،ایا نسبت به سال گذشته درآمدها بیشتر شده ؟،قدرت خریدها بیشتر شده ؟ایجاد اشتغال شده؟ ، اصلا قبول که رشد افزایش قیمت نداشتیم اما چون اوضاع معیشتی هم فرقی نکرده پس نمیتوان گفت تورم کم شده، (2348274) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۴:۲۷:۲۰
تورم با چي کم شده؟ با افزايش قيمت حاملهاي انرژي، با قطع يارانه کودکاني که بدنيا ميآيند.

اگر منظور شما اين است که شق القمر نيست!!!!!!!!!!!!!! (2349028) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۹:۳۷:۴۵
مردم هم دقیقا همین رو میگن اقای باسواد
یعنی همه چی در حد 50 درصد و روزانه داره گران میشه اونوقت اینها میگن شده زیر 25درصد
شما هم اینقدر همه رو با نرخ تورم توجیه نکن (2349751) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۲۱:۲۷:۵۱
گل بابا شیب قیمت متصور! رخ که نداده بود. میتواند نوعی تبلیغ کاذب از نوع صد روزه باشد (2352203) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۱۶:۴۳
وای به حال دانش آموزات (2348075) (alef-3)
 
حسني از قم
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۴۳:۴۲
به غير از اينكه اين دولت با 4 تا كشور درست و حسابي رفت و آمد كرده ؛ هيچ كار و حركت خاص ديگري از اين دولت نديديم . (2347720) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۵۸:۳۲
همین کشورهای درست و حسابی ان که پدر ما رو در آوردن! (2347944) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۱۰:۵۰
مذاکرات هم که به افزایش تحریم ها و تحقیر بیشتر منجر شد. فراموش نکنیم که بعد از این مذاکرات تهدید نظامی ایران که گزینه ها روی میز است چند برابر گذشته شد. (2348146) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۴۳:۴۸
آمار سازی روحانی دست کمی از آمار سازی احمدی نژاد ندارد.

مظلوم ترین رشته درسی در ایران آمار است! (2347721) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۱:۴۶:۳۰
خیلی جالبه ! اگه الآن آمار دولتی ها را مردم قبول نمیکنن چوب کاری است که خودشان کردند ! خودشان مدام در زمان احمدی نژآد در آمار تشکیک می کردند حالا چوبش را خودشان می خورند !
بنده به روحانی رای ندادم و اصلا هم رویکرد ایشان را قبول نمیدانم اما آمارهای رسمی را قبول دارم و به هیچ وجه مسئولین را به دروغگویی متهم نمی کنم. متاسفانه این آقایون در چند سال اخیر به اسم اخلاق ، مدام احمدی نژآد را به "دروغگویی" متهم می کردند !

مثلا گاهی اوقات که احمدی نژآد میگفت تورم نقطه به نقطه این قدر است ، این جماعت ، میگفتند احمدی نژآد دروغ میگوید و تورم فلان قدر است و اصلا تورم نقطه به نقطه ملاک درستی نیست ! حالا در این یکسال دولتشان بارها با افتخار تورم نقطه به نقطه را اعلام می کنند !!! از 45 رسانده اند به 14 درصد! (2348034) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۴۴:۵۲
100 رحمت به احمدي نژاد .
بازم 45 تومن به مردم داد .
اينا كه همين ام دارن قطع ميكنند . (2347723) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۰۸:۲۵
45 تومن ریخت تو این جیب 450 تومن از اون جیب برداشت !! (2348057) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۷:۰۹:۴۹
خب اینها هیچی تو جیبت نریختن تازه 450 که خوبه ده برابرش رو ازت می گیرن، تازه سال اولشه (2348269) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۲:۲۶:۰۰
برو بابا الان همان هم به تو نمی دهند در عوض به جای ۴۵۰ دارند ۱۴۵۰ از جیب ملت برمی دارند (2348737) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۰:۳۴:۲۷
متاسفم واسه درک و فهمت (2348473) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۴۶:۴۷
احمدي نژاد ؛

كُمــــَـــــــَـــــــــَـــــــــَـــــــــَـــــــــَـــــــــَــــــــَـــــــــَـــــــــَــــك (2347724) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۲۴:۵۲
شما چه طوری این کارو کردی ؟؟؟؟ (2347910) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۰۷:۴۳
کمــــــــــــــــــــــــــــــــک کن دلار بشه 10 هزار تومن !!! (2348056) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۲۱:۳۰:۰۹
فعلا بالای سه تومن شده عجله نکن با شیب ملایم میرسه (2352207) (alef-13)
 
امیرازقم
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۱۸:۱۷
کجایی تورم پرنده کجایی هروز آشفتگی کجایی اختلاس وبز م ز ن م ح چ خ س (2348078) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۷:۱۹:۱۳
خاهشا اسم اونو دیگه نیارید که همه این بدبختیها از برکات ایشان است (2348278) (alef-3)
 
كارمند متورم ( تورم زده )
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۵۰:۰۶
آره تو راس ميگي !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تورم 20 درصد كاهش يافته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2347726) (alef-10)
 
ج - ع از كرج
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۵۲:۱۰
مردم كي قدرت خريدشون افزايش پيدا كرده كه خودشون متوجه نشدند ؟! (2347727) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۵۲:۵۱
يادش بخير
احمدي نژاد . (2347729) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۱۳:۰۹
اينا كاري دارن ميكنند كه بايد تنديس احمدي نژاد رو آويزان درب پاستور كرد . (2347895) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۵۴:۲۵
حتماً هم باید آویزان بشه؟!!! (2348227) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۰۸:۵۰
یاد گرانی و اختلاس و فساد بخیر !!! (2348058) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۲:۱۷:۳۵
آقای نوبخت !!!
با آمار های ساختگی به شعور مردم توهین نکنید. (2348238) (alef-10)
 
محمد سپهری نژاد
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۲:۱۸:۵۱
آقای نوبخت
هم تورم بالای 80 در صد رفته بالا هم بیکاری بیشتر شده
فقط فامیل ها و خودمونی ها اشتغال پیدا کردند (2348239) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۱۰:۱۰:۲۰
آقا ببخشيد کجا بيکاري رفته بالا!!!!!!!!!!!

ما تو کشورمان اينقدر نيرو کم داريم که دولت دست به دامن بازنشسته ها شده و بنده کساني را مي شناسم که قبل از بازنشستگي شان اصلا کار بلد نبودن و الان
دولت بخاطر کمبود نيرو دست بدامن اين بازنشسته هاي بي کيفيت شده است. (2350881) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۲۲:۰۳:۰۰
این بخاطر تکریم هم دندانهای دولته نه بخاطر هیچ چیز دیگر. دید ترانه همسفر که از روی دست امریکاییا ساخته شد در جواب بطور انسان دوستانه و با نهایت اعتدال و امید یارو عمله طرب را گذاشتن جز هیات مدیره کیش. چرا قدر این خدمات را ندیده بگیریم. ممکنه بریم جهنم ها!! (2352251) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۲:۲۰:۳۲
امروز با یک هزا ر تومان راه افتادم از صبح تا شب خرید کردم تموم نمیشه
ممنون آقای نوبخت... (2348240) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۲:۲۲:۵۹
دولتی که حریف دوتا خودرو ساز نمیشه دیگه چه توقعی ازش دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟ل (2348242) (alef-10)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۵۳:۳۹
دکتر حرف شماکنتور نمی اندازد.!؟ (2347730) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۵۳:۵۷
دولت اميد براي ما به دولت ياءس تبديل شد . (2347731) (alef-10)
 
هرندي - تبريز
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۵۹:۱۳
حالا اومديم و ما در طول اين دولت بيمار نشديم و احتياج به بستري شدن نداشتيم .
كجا بايد از مواهب اين دولت فخيمه ! در كاهش قيمت ها بهرمند شويم ؟!
آيا همه مردم ؛ در بيماران بستري در بيمارستان ها خلاصه ميشوند ؟! (2347736) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۱۸:۴۳
با اینکه تبلیغات زیادی روی طرح تحول سلامت میشه ولی هزینه های درمانی مردم افزایش یافته. دلیلش هم اینه که بیشتر هزینه هایی که به بیمارها تحمیل میشه ناشی از خدمات سرپایی است که اینها همه افزایش پیدا کرده (ویزیت، دارو، ازمایشها و ... همه گرونتر شده). در مقابل درصد کمی از بیماریها منجر به بستری میشه. ضمن اینکه خیلی از خدمات درباره بیماریهای خاص از قبل هم وجود داشت. قشر زیادی از مردم که دارای بیمه تأمین اجتماعی و یا نیروهای مسلح هستند در بیمارستانهای تأمین اجتماعی یا نظامی خدمات رایگان میگرفتند. خیلی ها هم بیمه های تکمیلی داشته و دارند. (2348155) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۰۲:۴۲
آقای نوبخت توضیح دهند که چه کار کرده اند که تورم 25 درصد شده است؟ میزان تولید بالا رفته ؟ هزینه تولید کاهش یافته؟ واردات به قیمت ارزانتر انجام شده؟ قدرت خرید بیشتر شده؟
درضمن فرمول محاسبه تورم در دولت روحانی چه است و با دولت احمدی نژاد چه فرقی می کتد؟ (2347741) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۰۵:۰۹
کاری نکرده . از بخور و ببرها کاسته شده (2348054) (alef-3)
 
رستمی
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۰۳:۵۲
آنچه که مهم است شاخص فلاکت است. بهتر است که دولت شاخص فلاکت را گزارش دهد. (2347743) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۰۴:۵۳
ياد مشايي افتادم . (2347744) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۰۵:۱۴
هیچ ماست فروشی نمی گوید که ماستم ترش است! (2347745) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۰۶:۴۲
آقای نوبخت حال و اوضاع خیلی لز جوونای این مملکت بهتر از غزه ،سوریه ولبنان نیست اینجا خیلی ها آرزو دارند شب که میخابند صبح فردارو نبینند (چراغی که به خونه رواست به مسجد حرام است )،اقای نوبخت اگر بر فرض غلط تورم 20 %هم شده باشد برای کسانی که بیکارند به ازای هریک تومان پول مملکت تورم هم 1%است یعنی برای خرید نان 160 تومانی انگار تورم 160% است حالا اصلا شما بگو تورم صفر باشد ، لطفا برای محاسبه تورم نگاه به جیب خودتون نکنید. (2347748) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۲۲:۰۵
البته اینم بگم که میدونم این تورم از میراث دولت قبل است و زمانیکه آنها آمارهایشان را اعلام میکردند بغض میگرفتم که بی انصافی ،دروغگویی تا چه حد ،اما از این دولت انتظار و امید دیگه ایی داشتم. (2347905) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۰۸:۰۴
واقعا اینا مردم رو چی فرض کردند الان ما در رکود به سر می بریم مخصوصا خودروکه در رکود مطلق به سر می بره وهیچ خرید وفروشی نیست مسکن هم اینطوریه
معمولا در رکو به دیل نبود خریدار قیمتها پایین میاد واین هیچ ربطی به موفقیت دولت نداره چون دگه بازار کشش ازیش قیمت رونداره دیشب من حدود 15تا نمایشگاه ماین رفتم بازار همشون کساد بود و هچ مشتری وجود نداشت دولت هم تو این وضعیت 30درصد قیمت خود رو رو زیاد کرد که به کساد بیشتر کمک کرد چون اصلا پراید به صد ملیون مردم پولی ندارند خرید کنند
این دولت هیچ کاری واستون نکرد اگه خود منم رئیس جمهور میشدم هیچ کاری هم نمی کردم وضعیت دقیقا همینطوری میشد واینیهم که یگند رشد اقتصادی مثبت شد افسانه ای یش نیست اولا چه طوری مثبت شده؟ در ثانی اگه مثبت شده پس چا ما آثارش رو نمیینیم اونچه که ما میبینیم رکودو تورم هست (2347751) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۱۵:۴۶
الان رکود شدی هست وقدرت خرید کاهش پیداکرده یکی از کارها برای افزایش قدرت خرید و خروج از رکود افزایش حقوق کامندان و کار گران و معلمین هست که متاسفانه حقوق کارمندان فقط 20 درصداضافه شد که کمتر از صدهزار تومان بود
این دولت واقعا دولت دروغگویی هست قبل از انتخابات گفته بود حقوق به اندازه تورم زیادمیشه که زدند زیرش
گفته بودند که در کنار یارانه نقدی یارانه کالایی میدیم که چند کیلو برنج هندی به 10 درصد مردم دادند و بعد از دادن تلفات وسه کشته حذفش کردند و یارانه نقدیتون هم دارند حذف می کنند (2347757) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۲۰:۱۳
از وقتی روحانی رئیس جمهور شد رفاه مردم چند برابر شده و همه چیز ارزان شده تورم و بیکاری هم که حل شد. آمارها به خوبی نشان میدهد. ایران یک ابرقدرت خودکفا شده است. (2347761) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۲۱:۴۷
اینکه وزیراقتصادو دولت و حامیانش می گند اگه ما نمی اومدیم الان دلار یه میلیون شده بود نشانگر آن هست که چه قدراینها به شعور مردم توهین می کنند قیمتها به بالاترین حد خودش رسیده بود وحباب بود دیگه کشش نداشت از اون بالاتر بره پس امکن نداشت بیشتراز سه هزار تومان بره اتفاقا من میگم اگه ان دولت نمی اومد الان دلار 2هزار تومان میشد (2347763) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۱۰:۳۵
تو کارو و زندگی نداری از اون بالا یه بند کامنت میذاری !!! (2348061) (alef-3)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۴۰:۰۱
توچی ؟لابدتوهم کار وزندگی نداری میای اینجا (2348218) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۲۴:۱۵
جنا ب نوبخت !!
آمار های تان واقعی نیست.
تورم در حال حاضر بیش از 80 در صد است. (2347766) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۳۳:۳۶
اگه الان 80 درصد دولت قبل 800 درصد بود من یادمه صبح دلار 2000 بود ظهر میشد 2300 غروب 2500 (2347919) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۲:۲۸:۳۸
عزیز من الان که یک سال است دلار ثابت است پس چرا تورم افزایش یافته است در آن دولت کی دلار را افزایش می داد غیر از همین دولتمردان فعلی؟؟ (2348741) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۲۶:۰۱
مردم واقعا اشتباه کردند رفتند به کارگزاران که سابقه شون کاملا مشخصه چه جوری آدمهایی هستندرای دادند
اینها دراون 8 سال رفسنجانی بزرگترین ستم ها رو در حق قشر ضعیف اجام دادند
اینهادباله روی سیاستهای تعدیل هستند و از چیز به نام مردم هیچ ا همیتی واسشون نداره
آقازاده های اینها در اکثر پرونده های فساد نقش دارند انها به نظام برده داری معتقدند (2347767) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۲۹:۲۵
سود سپرده 22 %
سود تسهيلات كماكان 29 %
حالت خوشه ها سخنگو ! (2347770) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۵۲:۲۶
عطر آن است که خود ببوید

نه آن که عطار بگوید (2347790) (alef-10)
 
عامری
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۵۴:۴۶
دروغ شاخدار سال .............................................!!!!!!!!!! (2347791) (alef-10)
 
رضایی از مراغه
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۵۴:۵۷
هر وقت من تونستم با حقوقم و این همه خرج یک کیلو گوشت در ماه بخرم اقتصاد خوب شده است. (2347792) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۵۵:۴۰
به نظر من كه تورم 2 درصد هم كاهش پيدا نكرده . (2347795) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۵۶:۲۰
كي به كيه !
تو بگو تورم 50 % كاهش پيدا كرده !!! (2347797) (alef-10)
 
كرمي
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۵۷:۱۸
اگه نظر منو بخواهي ميگم تورم 20 درصد افزايش پيدا كرده . (2347799) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۷:۰۰:۲۹
پس چرا همه چیز گران می شود (2347801) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۷:۰۶:۰۲
برادر نرخ تورم منفی جالب نیست شما اگر به زیر 5 درصد بتونی تورم رو برسونی عالی میشه حرفهای بی معنا نزنیم (2347803) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۷:۱۴:۳۹
کجا هزینه های درمانی کاهش پیدا کرده است؟ بنده پارسال با دفترچه بیمه 120 هزارتومان پول آزمایش پرداخته ام. امسال برای همان آزمایشها 200 هزار تومان داده ام. به این می گویند ارزانی؟ (2347805) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۰۱:۵۰
یه آزمایش خون ناقابل 140 تومن! (2347879) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۷:۱۹:۲۹
آنچه که ما هم اکنون شاهد آن هستیم رونق دلالی و ساختمان سازی است. هیچ سرمایه داری پولش را در تولید و اشتغال سرمایه گذاری نمی کند. حتی بانکها. (2347811) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۱۰:۵۷
اولا ساختمان سازی خود مصداق تولید و اشتغال است و در تولید ناخالص داخلی محاسبه میگردد
هر چه انضباط دولت(تورم - بودجه) و هم چنین تجارت خارجی بهتر شود فضای کسب و کار بهبود پیدا میکنه که الحق و الانصاف اقدامات دولت در هر دو حوزه قابل تقدیر است (2347890) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۲۰:۱۹
ساختمان سازی بساز و بفروشی عده ای رانت خوار که وام ارزان از بانکها می گیرند نتنها مصداق تولید و اشتغال نیست بلکه خنجر زدن به اقتصاد کشور است. اگر تورمی هم کاهش یافته به علت آرامش سیاسی و مذاکرات هسته ای است. اگر خدای نگرده مذاکرات شکست بخورد ، تورم بشدت بالا می رود. (2348158) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۷:۲۳:۱۵
آقای روحانی چند تا معاون دارند؟

نظارت راهبردی یعنی چه؟ معاون اول وظیفه نظارت ندارند؟ نظارت معاون اول راهبردی نیست؟ (2347812) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۷:۲۳:۱۶
درسته ولی خوب چه فرقی کرده
طرف می شناسم یه جا تو کارخانه ماهی 700 تومان درکنار ش اومده یک دفتر بیمه برای کمک خرجش زده الان اومدن دفتر را بستن چون میگن 2تا شغل داری...حداقل جلو کار مردم را نگیرین فقط زورتون به ما ادمای معمولی میرسه؟؟؟ (2347813) (alef-10)
 
پا برهنه ولي نعمت انقلاب در دهه 60 و آدم به درد نخور سر بار اجتماع در دهه هاي 70 و 80 و 90
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۷:۳۵:۴۸
دولت تدبير و اميد ! پرايد 18 تومني رو كرد 21 تومن .
حالا تو بگو : تلاش دولت براي افزايش قدرت خريد مردم !!!
آخه كي باور ميكنه ؟؟؟؟؟ (2347816) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۰۷:۲۷
اولا پراید رند 18 میلیون نبود ثانیا حتی اگر حرف شما درست باشد در 13 ماه از 18 میلیون خودرو به 21 افزایش یافته باشد 17 درصد رشد یاقته که از تورم اعلام شده هم کمتر است

در ضمن دولت احمدی نژآد قیمت همین پراید رو از 7 میلیون به 18 میلیون یعنی حدود 180 درصد! رشد تو چهارسال دولت دهم رسوند این خودش بهترین گواه بر کاهش تورم در کشوره (2347887) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۳۴:۴۲
پراید چطور شد 18 تومن یعنی از چه قیمتی به 18 رسید؟ یادته؟ (2347921) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۶:۵۱:۲۹
حالا که چی؟احمدی نژاد کردش 18 میلیون ؟؟؟خب بعد؟ (2349410) (alef-3)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۷:۵۱:۰۹
پیش به سوی فتح آمارهای دولت اصلاحات !! (2347822) (alef-10)
 
مهسا بي نياز
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۸:۴۷:۲۸
آمارهاي دولت اميد ؛ داره روي آمارهاي دولت مهر رو سفيد مي كنه . (2347861) (alef-3)
 
قاسم
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۸:۵۴:۲۳
در موردطرح تحول سلامت هم که به رخ مردم میکشندش دولت به خدمات درمانی نود در صد سوبسید میده و از مالیات بر ارزش افزوده(1%) و یارانه ها (10%) آنرا تامین میکنه یعنی درمان سوبسیدی شده حال آنکه قرار بود سوبسید ها برداشته شود و دولت به کالا و یا خدماتی سوبسید ندهد مگر دولت در حال حذف کردن یارانه بگیر ها ی نقدی نیست پس چرا خودش در حال پرداخت سوبسید است؟و این سوبسید دهی را از جیب مردم ولی به نام شاهکار خود تلقی میکند.خوب اگر چنین روشی خوب است همین کار را برای روغن و برنج و گوشت و ماست انجام دهد تا پرداخت از جیب مردم در همه ی زمینه ها کاهش یابد و چرا فقط در مورد درمان انجامش میدهند؟ (2347868) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۰۸:۰۹
برا اینکه منابعش نیست، برا اینکه فساد میاره
برا اینکه جنابعالی وقتی خدا نکرده مریض شدی حداقل خیالت از درمان راحت باشه (2348197) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۰۸:۰۵
طنز ماجرا اینجاست که چند روز قبل وزیر اقتصاد اعلام کرد از رکود خارج شدیم!!!!!!! واقعا اینها در مورد ما چه فکری میکنند؟ شاید هم بنده خدا منظورش ایران نبوده؟ نکنه دولتمردان ما خودشون رو تو کشور دیگه فرض میکنند؟ (2347888) (alef-3)
 
لولوی سر خرمن
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۰:۱۷:۰۵
اونایی که الان نطقشون باز شده و از دولتِ یکساله ی تدبیر و امید انتقاد های عجیب و غریب می کنن، توجه کنند که ساختن خیلی بیشتر از ویران کردن زمان می بره. دولتِ پاکدستِ قبلی چنان ضرباتی به اقتصاد کشور وارد کرده که حالا حالا ها برای جبرانش زمان نیاز است. دولت فعلی هیچ کاری هم که نکرده باشه، لا اقل با سیاست های احساسی در داخل و خارج به کشور ضربه نزده.
پس منطقی باشید و توقع نداشته باشید نرخ تورم کشور توی یک سال به صفر برسه یا رشد ناخالص ملّی چند برابر بشه. (2347950) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۹:۴۳:۰۶
این چه جو مسخره و مضحکیه که هر کسی حرف بزنه میگنتا حالا کجا بودی؟ بیشتر به یه جو هدایت شده از طرف مشاورین رسانهای دولت یا اصلاح طلب هامی مونه که می خوان هر نقدی رو در نطفه خفه کنن. جناب "لولوی سر خرمن" حرف سر صداقته بانک مرکز آمار مشخص میده این آقایان دروغ به خورد ملت میدن. ساختن سخته قبول، بگن ما سالی 5 درصد تورم کم میکنیم تو چهارسال بشه 20 در صد دستشون هم درد نکنه نه اینکه بیان دروغ بگن. مگه آقای روحانی سه تا قسم جلاله نخورد که اون دوران دیگه بر نمیگرده، خوب چرا شما هنوز تواوندوران موندین بیاین به امروز و دولت امروز و مملکت امروز بپردازیم که بیشتر فرو نره این مملکت. این که شده همون بی صداقتی های دوره پیش (2348400) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۰:۱۷:۴۲
البته اینم بگم که میدونم این تورم از میراث دولت قبل است و زمانیکه آنها آمارهایشان را اعلام میکردند بغض میگرفتم که بی انصافی ،دروغگویی تا چه حد ،اما از این دولت انتظار و امید دیگه ایی داشتم. (2347951) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۰:۱۹:۰۴
بسیج سایبری!!! (2347952) (alef-3)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۱:۱۵:۳۴
تا زمانی نرسه که یک نفر کار کنه و5نفر از کار ان یک نفر درفاه باشد نه مهمه تورم پایین بیاد نه این همه صغرا وکبری چیدن ها فایده داره الان 5نفر کار میکنند تا یک نفر بشه باهاش زندگی کنند اگر توانستید در یک سال اجناس از نظر قیمتی هرشب بالا وبالاتر نروند انوقت میشه گفت دولت کاری کرده این در صورتیه که دولت های گذشته وهمین دولت اعتدال وامید زورش به چهارتا ماست بند نمیرسه وهرروز قیمت لبنیات به بهانه های الکی بالا میرن انهم با ساخت ان از بدترین نوع چربی دولت جرات نداره حتی اسم این شرکت هارا ببرد انوقت اقای نوبخت چکونه توقع دارید مردم باور کنند که در مورد تورم ورکود وارزانی حرف شما را باورکنند شما بیاید اول کاری کنید که مردم بتوانند یک وعده گوشت را در ماه با دل خوش وراحت خریداری کنند انوقت هرچی دلتان میخواد افتخار به کارهایتان بکنید مردم هم برایتان هورا میکشند ولی ما مردم عادی باورنداریم شما از پس گردن کلفت های اقتصادی بربیایدواین حف ها هم دل خوش کنک بعضی ادم های ساده هستش (2348004) (alef-10)
 
ناامید
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۱:۲۸:۱۱
به عنوان کسی که خدا وکیلی از طرفداران سرسخت روحانی بودم با این نحوه ی آمار کذایی آقای نوبخت به این نتیجه دارم می رسم که نه بابا - تنها چیزی که در این مملکت فاتحش خونده شده صداقت و راستگویی است. آخه یکی نیست بگه مرد حسابی شما حتما" خودتون رو هم مسلمون می دونید. 8 سال از دولت قبل دروغ و آمار کشکی و من در آوردی شنیدیم که دیگه ظرفیت دروغ شنیدنمون فول فول فوله. خجالت هم چیز خوبیه والله (2348017) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۱:۳۹:۰۱
قیمت لبنیات برنج گوشت و..........................افزایش کرایه ها مثل اتوبوس تاکسی؟؟!!!گرانی به چه معنی است آیا معنی دیگری دا رد قدرت خرید در حال کاهش است برای حقوق بگیران !!!!!کاهش نرخ تورم آیا معنی دیگری دارد که مردم نمی دانند؟؟؟ لااقل برای ما واضح تر بگویید شاید .......... (2348028) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۲۰:۱۶
تو رو خدا با شعور مردم بازی نکنید. کجا کاهش یافته؟ چرا مردم احساس نمی کنن. راه احمدی نزاد رو ادامه ندید. رسوا می شید به خدا!!!!!! (2348083) (alef-3)
 
خشایار
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۲۲:۴۷
واسم جالبه نظر دهنده ها همه شبیه هم نطر دادن!
از بکس پایداری ها هستن انگار خخخخخ
از دولت حمایت میکنیم ما مردم. (2348087) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۷:۲۱:۰۹
آخی امثال شما اینقدر توی توهم هستن که اگه جایی ببینن کسی هم نظرشون نیست براشون غیر قابل باوره!!! (2348279) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۶:۵۲:۳۵
کافر همه را به کیش خود پنداره...داستان ایناس (2349412) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۳۳:۲۴
خودتون رو هم اینجا بکشید مردم دارن میبینند تورم نسبت به دولت قبل خیلی کمتر ! زیاد زور نزنید (2348097) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۲:۰۶:۴۷
مردم؟ (2348236) (alef-10)
 
ص.ع
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۰۶:۱۳
این کامنت هرو که خوندم فهمیدم ملت کلا ریاضی میاضی تعطیلن
فکر می کنن کاهش تورم یعنی کاهش قیمت
وقتی جای درس خوندن مدرک خریدوفروش بشه نتیجه میشه این (2348141) (alef-3)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۰۶:۲۸
بشنو بأور نكن كفتند در شير از روغن بألم استفاده ميشود سي در صد كران شد (2348194) (alef-10)
 
مبثم
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۵:۰۱:۰۷
من راضی هستم هم بنزین گرون اما سالم استفاده کنم و هم شیر سالم. دوست داشتید شرکتها مثل دولت قبل روغن پالم بزنند و دولت هم هیچی نگه فقط برای اینکه قیمت لبنیات گرون تر نشه! (2349126) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۳:۲۹:۵۲
منظور دولت اینه که پارسال ماست بوده 1000 تومان الان 3000 اومان. این یعنی کاهش..... برخی آدم هایی که سواد ندارند فکر میکنند گران شده. نه آقا ارزان شده . نمفهمی ؟ قبول نداری ؟؟ برو به جهنم !!! (2348892) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۰۶:۴۴
کسی نمی گه تورم نداریم تورم کم شده و شیب افزایش قیمت ملایم شده
در کل اگه بتونن تورم رو بین 10 تا 15 درصد برسونن تا اخر دوره ریاست جمهوری شاهکار کردن
اینایی که می گن تورم بیشتره یکم مخشونو کار بندازن گوشت مرغ چقدر گرون شده از پارسال تا حالا؟ مسکن، لبنیات و غیره خوب دقت کنی می بینی میانگین همون 22 درصده ممکنه یه جنس 50 درصد گرون شده باشه ولی یه جنس 5 درصد. (2348195) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۰۸:۲۸
مردم گرانی دربازا ررا که ههمه با تمام وجودشان احساس میکنندراباورکنندیا شعارهای شما را...؟ (2348198) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۲۱:۳۴
فعلا سه غول خوابیدند. سکه دلار مسکن. وقتی بیدار شدند نشونت میدهند تورم یعنی چه. (2348205) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۱:۴۲:۲۱
من فکر میکنم اینکه تورم کم شده رو مردم به حساب این میگذارند که حتما باید وضع معیشتی مردم بهتر بشه تا بشه گفت تورم کم شده. تا جایی که من اطلاع دارم ممکنه تورم نزدیک صفر هم باشه ولی وضع معیشتی مردم در عین حال بدتر بشه. تورم فقط یکی از شاخصه های اقتصادی هست. (2348234) (alef-10)
 
ساغشکی
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۵:۱۶:۳۹
در بحث کاهش یا افزایش قدرت خرید عموم مردم، اول باید دید مردم چه چیزی میخرند؟
اکثریت قاطبه مردم، بالغ 80% هزینه یا خریدشان شامل اینهاست:

مَسکن
خوراک و نوشیدنی
لباس و پوشاک
حمل و نقل
بهداشت و درمان و دارو

در واقع دولت میگوید تورم کاهش داده و نه متوفق، از طرفی دائما 5 قلم گفته به طرز وحشتناکی قیمتشان افزایش یافته است.
بلیت اتوبوس در مشهدناگهان از 200 به 300 تومان افزایش دادند یعنی برابر 50%
البته چون مقدار ظاهری افزایش و تغییر در یک بلط به چشم نمیاد کسی اعتراض نمیکند بخصوص هنوز استفاده اتوبوس مقرون صرفه است. منظور نشان دادن کاهش قدرت خرید است.

در حالی طی دو سال 91 و 92 میزان دستمزد 20 و 25 درصد افزایش یافت نرخ تورم بالای 30 درصد بوده است!
ولی قیمت کالای اساسی و بیشتر مورد مصرف مردم تورمی بیشتر داشتند. چرا بازار در عمل بر اساس قیمت شاخصهای اقتصادی قیمتهایش افزایش میدهد مانند نرخ دلار در برابر ریال، سکه و طلا، بنزین،... این اقلام تاثیر روانی و حقیقی زیادی در تعیین نرخ کالاهای بیشتر مرود استفاده عموم است مانند اجاره بهای مسکن و املاک، خوراک، پوشاک.

قدرت خرید مردم از سه راه عمده میتوان افزایش داد:
1- راه اصلی: افزایش ارزش پول ملی در برابر ارز خارجی و کنترل تورم و تثبیت آن در برابر افزایش ارز پول ملی

2- افزایش تولید رقابتی و بهره مند: یعنی با افازیش همزمان تولید و بهره وری موجب کاهش قیمت کالا و خدمات شدف در این صورت بر اثر رقابت ناشی از اشباع کالا و خدمات عرضه شده به بازار، قمیتها کاهش یابد و مردم قدرت خریدشان افزایش یابد و اینگونه از فشار اقتصادی بر مردم کاسته شود و مردم احساس اسایش و رفاه بیشتر یکنند.

3- راه فرعی: افزایش دستمزد. این روش معمولا تورم زاست. مگر افزایش دستمزد همراه با افزایش تولید باشد. اگر رونق اقتصادی باشد تولید و واردات بالا باشد افزایش نقدینیگ موجب تورم و گرانی نمیشود یعنی عرضه پول و کالا توازن داشته بانشد. در شرایط رکود تورمی ایران افزایش نقدیگی وضع را بدتر میکند. بهترین روش همان مورد اول است.

اما نکته و سوال اینجاست کشوری که بیش از 100 میلیارد دلار از منابعش بلوکه است و مهمترین منبع درآمدزای ارزی اش با مشکل تولید و صادرات روبرو است و با تحریم بانکی امکان جابجایی ارز صادراتش را ندارد چکار باید بکند؟! چرا که بایست راز بیشتری به بازار تزریق شود تا ارزش پول ملی افزایش یابد.

من میخواستم یک طرح خامی تهیه کنم در مورد فرصت صادرات به روسیه بویژه در مورد کالهای مصرفی و خودرو با توجه ضعیتی که میان روسیه و رغب پیش امده و میتواند فرصت صادراتی برای کشورمان بادش جهت تامین نیزاهیا روسیه و گشودن یک بازار بزرگ با همسایه شمالی. اگر بتوانم منتشر میکنم.

منابع برای مطالعه:
جدول گرانی و ارزانی در 100 روز نخست دولت تدبیر و امید
http://www.mehrnews.com/detail/News/2175884

تازه‌ترین تصمیم اقتصادی دولت/ گرانی 17 قلم کالای اساسی به آخر خرداد موکول شد
http://namehnews.ir/fa/news/130154 (2348251) (alef-10)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۸:۳۰:۴۹
برادر جان پس چرا چپ و راست قیمت ها بالا میره اگر 20 درصد تورم کم شده ؟ (2348311) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۰:۴۴:۴۷
چطور حالیت کنه ؟!! تورم کم شده نه قیمت ها ! (2348498) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۳:۴۱:۴۳
عزیز من همین شما در سالهای قبل از ۹۱ می گفتی میزان تورم یا می گفتی تورم؟؟ راستی چرا مردم را هم مثل خودتان عاشق توهماتی از قبیل روحانی مچکرم می دانید (2348919) (alef-3)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۸:۴۱:۴۹
صحبت از کاهش تورم زمانی صحت دارد که مردم در خرید نسبت به هفته یا ماه قبل کالا را ارزانتر خرید کنند . ما در طی این یک سال همچنین چیزی را ندیدم. مردم تورم را با گوشت و پوست خود احساس می کنند و نیازی به ارائه آمار نیست . کاهش قدرت خرید مردم نسبت به روزهای قبل بهترین ملاک برای سنجش بالا رفتن تورم است (2348327) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۲:۰۱:۰۸
خب روحانی بهتون می گه بی سواد ناراحت می شین! کاهش تورم با کاهش قیمت تفاوت داره خانم محترم! (2348669) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۶:۵۳:۳۸
قبلا هم همینو میگفتید؟ (2349416) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۳:۱۰:۱۷
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2348831) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۸:۵۲:۴۵
آدم این نظرات را که می خونه به شدت متاسف و نا امید می شه
اینا مثلا قشر تحصیل کرده ما هستند ولی معنی تورم رو نمی دونند و نمی تونند وضعیت الان و با دو سال پیش مقایسه کنند.
به نظر من کار سیاسی برای ملتی که فقط زبان یارانه رو می فهمه واقعا از خود گذشتگیه (2348339) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۰:۴۰:۳۸
درود بر شما که حرف دل من رو زدین. خوندن این نظرات جز ایجاد تاسف حس دیگه ای به خواننده نمی ده. ملتی که هنوز تفاوت کاهش تورم رو با کاهش قیمتها درک نمی کنند! ملتی که شرایط امروز رو مثل شرایط التهاب آور سالهای پیش می دونند و از احمدی نزادی که این بلا رو به سر این ملت و کشور آورد تقاضای کمک می کنند! ملتی که انتظار دارند دولت در عرض 1 سال معجزه کنه و مملکت رو گل و بلبل کنه و به خاطر رای دادن به روحانی اظهار تاسف می کنند! واقعا چه بلایی به سر شعور و درک سیاسی و اقتصادی ما اومده!!!!! (2348484) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۵:۰۷:۰۱
اینهایی که اینجا نظر میگذارند کی گفته ققط قشر تحصیل کرده هستند؟ من فکر میکنم کلا دانش عمومی مردم پایینه (2349146) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۵:۴۹:۰۴
یه مثال میزنم که دوستانی که اطلاع ندارند تورم چی هست متوجه باشند

مثلا شما در یک سال یک کیلو از یک نوع میوه رو میخریدی کیلویی 2000 تومن و سال بعد میخری 3000 تومان و سال بعدش هم میخری 3500 تومان.
این به این معنی هست که اون سالی که میوه از 2000 میشه 3000 تومان تورم اون سال نسبت به سال قبل 50 درصد بوده.
در اون سالی که میوه از 3000 میشه 3500 یعنی نسبت به سال قبل تورم اون میوه 17 درصد بوده.

پس در هر دو حالت شاهد افرایش قیمت ها بودیم ولی در سال اول 50 درصد و در سال بعد 17 درصد تورم اون نوع میوه بوده.
و اگر 50 رو منهای 17 کنیم میشه 33 درصد. این به این معنی هست که تورم 33 درصد کاهش داشته با این حال قیمت ها رو به افرایش بوده.

این نظر رو در طرفداری از کسی ننوشتم. با تشکر که خوندید. (2349246) (alef-3)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۰:۲۶:۴۳
در بخش درمان خدمتتان عرض کنم ، دوستی که اخیراً بعنوان راکب موتورسیکلت با یک دستگاه خودرو پراید تصادف کرده بود نقل میکرد که دکتر معالجش گفته ، پیش بینی هزینه بیمارستان برای جراحی دست شما مبلغ دو میلیون تومان هست که بنده بعنوان دکتر این عمل را انجام نمی دهم و بایستی به حسابم ده میلیون تومان واریز کنی و مخارج بعدی از جمله پلاتین و غیره نیز 9 میلیون تومان برایت هزینه دارد که با پرداخت مبالغ پیش بینی شده عمل دست دوست ما انجام شد. عاقلان بخوانند (2348463) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۰:۴۰:۴۵
مردم ما هنوز نمی دونن معنی تورم چیه؟ (2348485) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۳:۴۰:۰۶
آره بابا. نمیدانند.
کاهش تورم معنی اش اینه که شیر که پارسال 1000 بوده الان 2000 شده این یعنی کاهش. اینا بیسوادند نمیدونند (2348916) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۸:۳۵:۵۶
کی گفته شیر پارسال 1000 تومن بود؟ توهم زدی؟!!!! (2349652) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۱:۱۱:۰۹
آدم با بعضی حرفها به تخصص بعضیها شک میکنه. برادر من تورم صفر و منفی اصلا هم خوب نیست. شما بین 5 تا 2 درصد تورم را نگهدار همه ما خوشحال میشیم. (2348559) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۱:۱۵:۴۷
متاسفانه اکثر مردم معنی کاهش تورم را نمیفهمند که بیشتر هم به خاطر کم سوادی در ریاضیات و علوم است. برادر من کاهش تورم مانند کاهش سرعت ماشینه. همانطور که کم شدن سرعت ماشین به معنای عقب رفتن ماشین نیست، کاهش تورم هم به معنای کاهش قیمتها نیست فقط سرعت افزایش قیمتها کم شده. (2348571) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۱:۲۱:۱۳
دروغ از اين بزر گتر يارو خيال ميكنه توي يك ميتينگ انتخاباتي حرف مي زنه البته كلاچ ترمز دست اينه روحاني فقط با اشاره او فرمان را مي چرخونه (2348586) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۱:۳۹:۳۹
فقط حواستون باشه هر جا دیدین تورم داره میرسه به صفر جلوش بگیرید. برای اقتصاد خوب نیست. (2348622) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۳:۱۴:۵۵
پول تزریق نشه تورم پائین میاد ولی خرید فروش راکد میشه وبیکاری بالا میره هر وقت توانستن در کاهش تورم تولید را باببرند هنر کردند (2348843) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۳:۲۵:۲۸
کاهش تورم که اظهر من الشمسه. نیازی به دلیل و مدرک نداره. (2348872) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۳:۲۷:۲۹
منظور از کاهش تورم اینه که همه چی گرون میشه.
بعضی ها بیسواد هستند و تند رو معنی تورم را نمیدانند :)) (2348882) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۳:۳۸:۴۷
ما که سوا نداریم !!!!
اما پارسال شیر بود 1200 تومن.... حالا شده 2600 تومن. من میگم ارزون شده ..... هر کی قبول نداره بره به جهنم (2348911) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۸:۳۸:۲۴
4سال پیش 1200 بود نه پارسال! خواب دیدی خیر باشه! بعدشم الان شیرکم چرب 2200 اِ نه 2600! یکم انصاف داشته باش! (2349660) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۳:۵۹:۰۹
چقد آدم بی انصاب پیدا میشن به خدا. واقعا چه جوری داری یک سال گذشته رو با 8سال گذشته مقایشه می کنی وقتی واقعا داری بهتر شدن رو به چشمات می بینی!؟ (2348970) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۴:۴۸:۱۸
خداییش دولت (نه تنها این دولت، در کل همه دولت ها) دارن چکار می کنند پول بیت المال رو؟ همه ما انواع مالیات، عوارض، شهرداری، مالیات بر ارزش افزوده، و... داریم می دیم، به اعتبار اخبار دولتی، مردم خیر بیشتر مدرسه ها و بیمارستان ها را ساخته اند، بنا به همین اخبار اکثر بیمارستان ها بیش از پنجاه سال قدمت دارند، جاده ها اکثراً از قبل انقلاب بوده و فقط هی اسفالت می شن، قطار بیشترش قبل انقلاب کشیده شد، هر چیزی هم که می شه (مثل زلزله و سیل) سریع درخواست از مردم واسه کمک، صندوق های صدقات هم که قربونش برم فراوان، تو سال هم که انواع مراسم های گلریزان، نیکوکاری، عاطفه ها و... برگزار می شن با اون تبلیغات، آب و برق و گاز و تلفنم که مفتی نمی دین به ما، پولشو می دیم والا تازه پول کهنگی تولید و انتقالشم از ما میگیرید، پس این همه پول بیتالمال کجا می ره؟ چقدر اختلاص و حیف و میل؟ نفت و گاز می فروشید. برق می فروشید به عراق و ..، گمرک می گیرید، اکثر صنایع و معادن هم که دولتین، بانک ها هم که مردم تا چند سال پیش هم قرض الحسنه می ذاشتن بانک، خدایی، یعنی بی لیاقت تر از مسولان ایرانی تو دنیا مدیر وجود نداره (2349081) (alef-10)
 
میثم
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۵:۱۳:۳۶
خدا یکی به من کمک کنه. دارم دیوانه میشم از این نظرات دانشمندان.
اکثرا نمیدونند که تورم یعنی چی.
میخوام با یک مثال ساده بگم که تورم چیه و امیدوارم بتونم به بعضی از این عزیزان تفاوت تورم و کاهش قیمت ها را اموزش بدم.

قیمت را میشه مثل یک ماشینه در نظر گرفت که در حال حرکته. سرعت این ماشینو میگن تورم.
حالا اگه پارسال این ماشین سرعتش (تورم )35 کیلومتر بر ساعت بوده و امسال شده(تورم) 20 این یعنی(تورم) 15 کیلومتر بر ساعت سرعتش کم شده اما هنوزم در حاله حرکته.
وقتی قیمتها کاهش پیدا میکنه که این ماشین دنده عقب(تورم منفی) بره. یعنی اول واسته(تورم صفر) بعد بزنه دنده عقب (تورم منفی)! (2349168) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۷:۱۴:۰۸
نه تصدقت. این بیست و پنج درصد یعنی اگر ماشینی با صد کیلومتر در حرکت بود سرعتش در ساعت سی و پنج کیلومتر اضافه میشد و می رسید به صد و سی و پنج، الان فقط بیست و پنج کیلو متر اضافه شده یعنی پارسال از صد به صد وسی و پنج می رسید امسل فقط به صو بیست و پنج رسیده. این عدد افزایش نزخ تورمه نه تورم. (2349478) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۸:۴۲:۴۷
میثم جان! دلت خوشه ها! برای این جماعت تیزهوش مثال سرعت ماشین می زنی؟؟؟!!!! روزی 100 بارهم تفاوت تورم و قیمت رو بهشون یاد بدی مگه قبول می کنند؟!! بعدش می گن باهوش ترین ملت جهانیم! در ضمن من قبل تو دیوانه شدم الانم تو اسایشگاه بستری ام! (2349671) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۵:۵۹:۱۹
آقای نوبخت اطلاعات اقتصای شون ضعیفه (2349272) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۶:۰۱:۵۴
تورم یا توهم؟ (2349282) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۹:۳۰:۴۰
نو بخت این آمار ها را از کجا میاره ؟؟؟ (2349735) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۲۳:۵۶:۰۲
من نمیدونم چرا یکی نمیاد مفهوم تورم رو واسه بعضی مردم روشن کنه تا بفهمند که کاهش تورم معنیش ارزوتی نیست (2350379) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۲۳:۵۸:۱۴
الان به یه عده بگی سرعت ماشین از 40 به 20 رسیده،احتمالا برداشتشون اینه که ماشین داره دنده عقب میره (2350381) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۱۰:۳۷:۲۳
چطورى با بالا رفتن دلار قدرت خريد بالا نمىره. ان دستهاى دلارى را قطع كنيد كه سودش در بدبختى مردم است (2350947) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۱۱:۳۲:۵۸
شیب ملایم وکاهش تورم نقطه به نقطه دولت مساوی با افزایش قیمت خودرو ومسکن وتمامی محصولات است و این دیدگاه دولت از ارامش نصبی جامعه و خوشحالی از عملکرد یکساله خویش است و کی جرات داره حالا جیق بکشه حسن اقا دمار از روزگارش در می یاره (2351095) (alef-10)
 
سیدعبسا
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۱۲:۲۴:۳۴
کارمندان مظلوم دلخوشی از نوبخت ندارند. (2351233) (alef-10)
 
mmf
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۱۹:۳۷:۴۰
اقتصادی که یک ساله 45 درصد افزایش تورم دارد و یک ساله 20 درضد کاهش تورم دارد را باید به اداره آب و فاضل آب تشبیه کرد. هر دو روی سکه گریه آور است هم افزایش 50 در صدی قیمتها که کمر این مردم نجیب را شکست و همچنان می شکند و هم کاهش 20 در صدی آن که بار عمده اش باز بر دوش مردم است. توجهی به قبضهای ارسالی بکنید خواهید دید بخش عمده ای از در آمدها باز از کیسه مردم تامین شده است. وقتی در کشوری مدیر مالی یک کشور می گوید 48 در صد بیش بودجه تصویبی کل یک سال در نیمه اول امسال دریافت گردیده شما چه فکر می کنید؟ آیا مردم آنقدر دزدی می کرده اند و اعلان در آمد نمی کرده اند که این اتفاق بدست عده ای کار بلد انجام شده است؟ یا اینکه شمشیر زور بر سر آنها بوده و چاره ای نداشته. وقتی قبض مالیات سالهای قبل و توافقات با اتحادیه ها نقض می شود و به صورت فله ای اعلان می شود فلان صنف فلان مقدار مالیات بدهد البته این مالیات باز بر سر مردم خراب می شود. حقوق بگیران که از قبل مالیاتشان حساب می شود و از حقوقشان کسر می شود و مشاغل آزاد هم که شمشیر اداره دارایی بر سرشان نتیجه افزایش 48 در صدی کل پیش بینی مالیات در یک سال. اداره برق هم که تازه فهمیده برق را مفت به مردم می فروخته خدا باز بداد مردم برسد. برای آب توجیهی هست و قابل قبول که حتی گران تر هم بشود بدلیل کمبود آن ولی برق گاز یا تلفن چه توجیهی دارد؟ گاهی اوقات فکر می کنم 3000 میلیارها و 9000 میلیارده و ... همه را مردم باید پس بدهند پس این مردم حق دارند برای هزینه کرد آن هم از خود حساسیت به خرج دهند. وقتی فعالیتهای فرهنگی غیر پاسخگو 3000 میلیارد خرج می کنند و نتیجه آنهم فریاد همه از اوضاع فرهنگی به آسمان می رسد یک جای کار مشکل دارد.یک حساب سر انگتی بفرماید چقدر از در امدهای دانشگاهها از طریق جذب دانشجوی شبانه و غیره یعنی پرداخت پول تامین می شود؟ چند در صد؟ آیا بهتر نبود نه این درامد را نداشت و نه افزایش شمار دانشجو و فارغ التحصیل بیکار؟ آیا با فارغ التحصیلان دانشگاه دشمن بودیم که چنین کاری کردیم؟ چرا خبری از بیکار عزیزان طلبه نیست؟ چرا تا کمی بیکاری برخی پزشکان آشکار شد دست به کار شدید جذب دانشجو در آن رشته ها را محدود کردید؟ آیا بقیه رشته ها جرمی مرتکب شده بودند که مثلا دکتر آژانسی داشته باشیم یا فوق لیسانس مسافر کش یا غیره؟ هی فریاد زدیم شاخ کشورها را در رشد علمی شکستیم و اول و دوم و چندم هستیم؟ کو کجاست پس نتایج این رشد هاچه هست؟ هنوز به کوچکترین چیز وابسته هستیم. هی گفتید در دارو خود کفا شدیم به محض تحریم فقط 30 درصد داروی مصرفی توانستید ارائه کنید پس کو آن آمارها؟
اکنون هم کم شدن تورم یا زیاد شدن آن فقط و فقط بدرد کسانی می خورد که با آن پز بدهند و یا از آن بر علیه دیگری استفاده کنند. به دعواها کاری ندارم و اتفاقا از منش آقای روحانی بسیار خرسندم ولی باز بحث بدنه دولت و آمار و نتیجه هایی است که با ارقام بازی می شود. آقای دکتر روحانی بر خلاف اینکه با شما در خیلی از مباحث و اعتقادات در بسیاری از زمینه ها همنظر و هم عقیده هستم ولی متاسفانه هر آمار اقتصادی که می دهید هنوز گرانی بر گرده این مردم شریف است هنوز بار همه فسادها و بد مدیریتی بر دوش مردم بیچاره است مهم نیست کدام دولت. قبلی یا بعدی که هر دو به نسبتهای متفاوت در آن سهیم هستند ولی هنوز بار این کوه عظیم بر دوش مردم است. من آمار نمی خواهم بگذارید تورم بشود 1000 درصد ولی مردم بتوانند زندگی ساده و حد اقلها را داشته باشند. بگذارید مردم بتوانند ضروریتهای زندگیشان را تامین کنند و نه اینکه با فروش کلیه و غیره تامین زندگی نمایند. روی سخنم تنها شما نیست ولی چون حد اقل شما را فردی یافتم که حرف مردم گوش می دهید به شما نوشتم با دیگران که حتی گوشی یا وقتی برای شنیدن حتی درد دل آمال مردم را ندارند کاری نیست .
تازه اینها که عرض شد در حوزه دولت است وای به حال سازمانهایی که غیر دولتی هستند سری به شهرداری بزنید و منابع کسب در آمد آنرا ببینید. تغییرات عوارض و غیره را ببینید خواهید دید آنجا هم ظلم بیداد می کند توجیه هم اینست که شورا شهر تصویب کرده. آخر شورایی که 4 ورزشکار و پلیس و ... تصمیم گیرنده هستند نتیجه بهتری انتظار دارید؟ کاش مسئولین در طی این همه سفرهای پر هزینه ای که به خارج می کنند حد اقل می دیدند مسئولین و کارکنان و تصمیم گیرندگان کشورهای دیگر از چه سوابقی برخوردارند. کاش کاش (2352078) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۲۱:۲۱:۲۷
اون هایی که این چند روزه گروه بسیج کردند تا کامنت به نمایندگی از مردم بنویسند بدونند که ما داخل مردم عادی هستیم و میدانیم که نظر مردم و وضعیت تورم چیست؟ و با این حمله سایبری و صدا و سیمایی حقیقت فرقی نمی کند.

اکثر مردم فرق تورم و گرانی را میدانند و از دولت تدبیر بابت درایت و موفقیتش تشکر میکنند. (2352195) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۲۲:۵۹:۳۳
البته اگر به فیش های گاز... آب ... وبرق نگاه کنیدازنظرآقایان تورم نقطه به نقطه تورم ابن ردیف های وهزینه ها به گردن مردم افتاده جزء تورم نیست . عوارض گاز بیش از مبلغ مصرف گازاقید می شود!!! یابدهی گذشته 50000ریال معلوم نسیت!!! این که صیغه ایست !!! تاحالا بعد ازبیست وپنچ گازداشتن بدهکاربودیم. وخودم خبرنداشتیم !!! ویا........................... !!!! (2352368) (alef-10)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۰۲:۴۳:۴۳
یکی از مشکلات ما اینه که تا به پول میرسیم همدیگرو فراموش میکنیم زمان قدیم رو یادمون رفته که همه هوای همدیگرو داشتن به هم کمک میکردن به هم اعتماد هم نداشتن باز هم انسانیتشون اجازه نمیداد که فامیلشون بستگانشون زجر بکشه به تورم و اینجور چیزا زیاد نگاه نمیکردیم به عمو و خاله بهتر بگم چشممون به بستگانمون بود انقدر دستمون به دولت دراز نمیشد با وجود تورم هم نفس تفریبا ارومی میکشیدیم اینو راحت بگم 80 درصد مردم حداقل شخصی تو خانواده دارن که به راحتی میتونه بستگانش رو از فقر بیرون بکشه که دیگه دنبال این چی شد و اون چی شد دولت نباشه ولی متاسفانه مردم از هم دور شدن برادر از برادر دور شده یکی ثزوتمند و یکی فقیر و فقیره هر روز باید سگ دو بزنه برای چندر قاز درامد و چشمش به اینور و اونور باشه که تورم داره نابودش میکنه که خودتون به عینه دارین میبینین حالا اون برادر دیگه به ریش این یکی داره میخنده خداییش اگر بهم کمک کنن ایا ما دنبال این میریم که چرا این گرون شد چرا این روکود شد ما که از اول تورم تو کشور داشتیم چرا اون موقع ها اعتراض به این شدت نبود در صورتی که تورم 200 درصدی هم در زمانی داشتیم میدونید چرا چون خانواده ها با هم بودن و هوای همدیگرو داشتن متاسم که از هم جدا شدیم و هر کس از اون بالا بخواد بر افکار ما که دست به دامان اونها شدیم لطمه بزنه یکی بگه تورم انقدر یکی دیگه بگه تورم انقدر (همه بازیچه شدیم) (2352531) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۷:۴۹:۰۱
من که تو بازار لوازم خانگی و کامپیوتر فعالیت میکنم واقعا به عینه دیدم که تورم نزدیک 20 درصد پایین اومده و کلا وضعیت قیمت ها بهتر از پارساله درسته رکوده ولی حداقلش خیالمون راحته که شب میخوابیم تا صبح همه چی گرون نمیشه سال های 90 و91 و 92 کابوس قرن اخیر اقتصاد ایران بود که امیدواریم که دیگه هیچ وقت تکرار نشه.
ما نه از دولت مسکن میخوایم نه پول میخوایم نه هیچ چیز دیگه فقط وفقط ثبات اقتصادی وثبات قیمت ها همین.
اگه فقط 10 سال تاکید میکنم فقط 10 سال دولتها بتونن تورم رو مهار کنن وچیزی گرون نشه همه صاحب خونه و ماشین و کار وزندگی میشن مثل سال های 74 الی 84 که واقعا سالهای طلایی اقتصاد ایران بود و من همیشه حسرت اون روزا رو میخورم.... (2353570) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۲ ۰۹:۰۲:۵۶
پول ما انقدر بي ازش است كه وقتى پا از مرز بيرون مى كذارى احساس مى كنى در فقيرترين كشور دنيا هستى كشورى با ميلياردها در امد نفتى سالهاى اخير دون شانش است كه مثل فقيرترينهاى دنيا زندگى كند شما ما را ه اىن روز نداختيد و تنها بايد ارزش پول ملى را در مقابل دلار افزرايش دهيد و اىن بازيهاى را كنار بكذاريد (2356285) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۲ ۲۱:۱۵:۵۶
کاهش تورم از 45 به 25 به معنی ارزان شدن نیست بلکه به این معنی است که در سال جدید تورم نسبت به دوسال قبل ،45+25=70 درصد افزایش پیدا کرده در حالیکه ما امیدوار بودیم قیمت منزل 100 میلیونی به همان 40 میلیون سابق برسد که برعکس الان شد 125 میلیون (2357566) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۲ ۲۱:۳۳:۰۳
خواهشا برای مردم واضح توضیح دهید بگویید قیمت اگر پارسال 45 درصد بالا رفته امسال 25 درصد دوباره بالاش رفته ولی 25 از 45 کمتره مرد حسابی تا مردم روشن بشن (2357577) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.