نظر منتشر شده
۳۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 272282
گزارش به مردم 21؛
توضیحی پیرامون شکایت آقای دکتر صالحی امیری
احمد توکلی، 1 خرداد 94
تاریخ انتشار : جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰
روز یکشنبه گذشته، ۲۷/۲/۹۴، جلسه اول دفاع من در برابر شکایت دادستان محترم تهران و چند شاکی خصوصی بود که یکی از آنان آقای دکتر سید رضا صالحی امیری، رئیس محترم کتابخانه ملی بود. انشاءالله بعد از اتمام دادگاه گزارش محاکمه و دفاعیات خویش را به طور مبسوط به موکلان ارجمندم تقدیم خواهم کرد. این گزارش را به دلایلی که خواهم گفت جلو انداختم.

شکایت آقای صالحی امیری مربوط می‌شود به تاریخ ۰۵/۰۸/۹۲، روز بررسی رأی اعتماد به ایشان در مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان. در آن روز بنده نامه ای خطاب به همکاران نماینده‌ام نوشتم و پیش از توزیع آن بین نمایندگان، نسخه ای از آن را به دست همکار خدماتی صحن علنی دادم تا به دست آ قای صالحی برساند. در یادداشتی که روی آن خطاب به ایشان نوشتم متذکر شدم که این نامه را می‌خواهم در صحن توزیع کنم اول برای شما می‌فرستم که مطلع باشید تا در زمان نطق خود فرصت دفاع داشته باشید. این نامه تردیدهایی را در باره موقعیت علمی نامبرده مطرح می‌کرد که لازم بود نمایندگان بدانند تا رأی مثبت ندهند. آقای دکتر صالحی در سخنان خویش به این موضوع به هر دلیل اشاره ای نکرد. نامه بعداً طبق معمول در رسانه‌ها، از جمله سایت الف منتشر شد.
در جلسه مورخ ۳۰ فروردین دادگاه برای اولین بار از آقای دکتر صالحی حین تشریح شکایتشان شنیدم که من در نامه‌ام ایشان را متهم کرده‌ام به اختلاس و دزدی و از این باب به شدت اظهار تأثر و ناراحتی می‌کرد. بسیار تعجب کردم؛ زیرا من چنین حرف گزافی هرگز نزده بودم. بعداً نامه‌ام را دو سه بار خواندم. تعجبم بیشتر شد. ماجرا مربوط بود به زمانی که آقای دکتر احمدی نژاد به مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت بودجه نمی‌داد. دانشگاه آزاد برای کمک به اداره مرکز قرارداد پژوهشی با مرکز منعقد کرد که بدین بهانه هم کار تحقیقی سفارش دهد و هم مقصود اصلی تأمین گردد. در بخشی که آقای صالحی به آن استناد می‌کرد، آمده بود:

" . . . دانشگاه آزاد برای کمک به مرکز ،۵/۱ میلیارد تومان به مرکز می‌پردازد تا مرکز برای دانشگاه کار پژوهشی انجام دهد(فیه تأمل!) مرکز ۱۰۰ پروژه مطالعاتی ۱۵ میلیون تومانی تعریف می‌کند. البته نیمی از مزد را خودش برمی‌دارد، و نیم دیگر به محققان داخل مرکز یا مرتبط با آن داده می‌شود."

ظاهراً آقای صالحی ضمیر در کلمه خودش را در جمله البته نیمی از مزد را خودش بر می‌دارد به خود گرفته است. اما این جملات چه ربطی به آقای صالحی پیدا می‌کند؟ در حالی که واضح است به مرکز برمی‌گردد زیرا ساختار اصلی جمله چنین است: مرکز برای دانشگاه کار انجام می‌دهد نیمی از مزد را خودش بر می‌دارد و نیم دیگر به محققان داده می‌شود. حتی ایشان در نامه ای که در پاسخ نامه من برایم فرستاده بود به برداشت مطرح شده در دادگاه اشاره ای هم نداشت.

در جلسه بعدی دادگاه روز یکشنبه گذشته، دکتر صالحی باز با رنجش بسیار همان موضع را تکرار کرد و این را هم مجدداً نقل کرد که در کنفرانسی در اسپانیا، رئیس کتابخانه ملی آن جا که میزبان بود از ایشان ماجرای اتهام دزدی وی را در جریان قراردادی پژوهشی جویا شده بود. بعد هم با تلخی، ضمن سخن از سیادتش و حضرت زهراء علیها سلام، به من خطاب کرد و گفت مرد باش و از کارت عذر بخواه.

بنده در پاسخ، بعد از آن که نامه ای از مجلس ارائه دادم که کار اینجانب را در راستای وظیفه نمایندگی دانسته بود و شکایت را منتفی می‌کرد، توضیح دادم که جمله مورد استناد ایشان اصلاً ظرفیت چنان برداشتی را ندارد. سپس دو مورد از عذرخواهی خود بابت نسبت‌های نادرستی که به برخی از افراد در سایت الف داده شده بود (که اتفاقاً از لحاظ رویکرد سیاسی در نقطه مقابل اینجانب قرار داشتند) برشمردم و بعد اضافه کردم من مطلقاً نسبت ناروای سرقت به شما نداده‌ام تا عذرخواهی کنم ولی از این که شما با این برداشت، به این شدت ناراحت شده‌اید تأسف خود را ابراز می‌کنم و تاکید می‌کنم که نه قصد و نه انگیزه نداشته‌ام به شما نسبت ناروای دزدی بدهم.

چنان که در ابتدای این گزارش عرض شد انشاءالله پس از پایان دادگاه، گزارش مشروح آن را تقدیم مردم عزیز خواهم کرد. علت تسریع در شرح این ماجرا دو امر بود. نخست آن که طبق ماده ۹ قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، تشخیص اینکه کاری که نماینده انجام داده است قابل تعقیب قضایی هست یا نه با مجلس است. ماده مذکور و تبصره‌هایش چنین است:

         "ماده۹ـ نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آن‌ها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‌اند یا آرائی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‌اند تعقیب یا توقیف کرد.
         تبصره۱ـ تشخیص مصادیق موضوع اصل هشتاد و ششم (۸۶) قانون اساسی و ماده (۷۵) آیین نامه داخلی مجلس با هیأت است.
          تبصره۲ـ تخلف از مفاد این ماده از سوی مراجع قضائی حسب مورد مستوجب مجازات انتظامی از درجه پنج تا هفت است."
ریاست محترم هیأت نظارت رسماً به دادگاه نوشته است که نامه نوشتن من در باره آقای دکتر صالحی امیری و انتشار آن جزیی از وظائف نمایندگی من بوده است. بنابراین علی القاعده رسیدگی متوقف می‌شود و کار این شکایت پایان یافته است علت دوم تسریع هم این بوده که آزردگی خاطر یک کارگزار نظام زودتر التیام یابد و اگر کسانی بخواهند از توهم آن نسبت ناروا استفاده یا سوءاستفاده ای بکنند، نتوانند. خداوند همه ما را عاقبت بخیر گرداند.
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۱۹:۴۶:۴۴
جناب آقای دکتر توکلی
با سلام
حضرتعالی با آقای دکتر امیری صالحی هم استانی هستید ایشان هم انسان بزرگواری است انشاالله با یک معذرت خواهی از طرف شما سوء ظن ایجاد شده برای ایشان برطرف خواهد شد و ایشان هم شکایت شان را پس خواهد گرفت . (2903455) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۲۱:۴۲:۰۴
نیازی به معذرت خواهی نیست آقای توکلی خوب میداند چکار کند (2903632) (alef-13)
 
پژمان
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۶:۰۳:۲۵
درست است نیازی به معذرت خواهی نیست دکتر جان از ته دل برای تبرئه شدنتان دعا می کنیم یاحق. (2905509) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۱۰:۰۳
عزیز برادر، معذرت خواهی بابت چه چیزی؟ آقای توکلی گفته که به خاطر سوء برداشت، «متأسف» است. این دکتر صالحی امیری است که باید به خاطر سوءبرداشت خودشان و اتهام به آقای توکلی، از وی معذرت خواهی کند. شخصی مثل دکتر صالحی که سواد دارد، نباید از این جمله اظهر من الشمس، برداشت نادرست کند. اگر یک آدم عادی بود، حرفی نبود. ولی دکتر صالحی چرا؟ (2904354) (alef-2)
 
ه
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۳۴:۴۳
چه رسم و بدعت بدی را دارید جا می اندازید چرا دکتر توکلی باید عذر خواهی کند بخاطر اینکه وظیفه نمایندگی اش را انجام داده ؟؟؟؟؟؟؟ پس اگه قرار است هر حرف لازمی که باید گفته شود را بترسیم که نکند به کسی بربخورد البته در سطح نمایندگان ملت و وظایفشان دیگه چه دلیلی دارد که مجلس داشته باشیم بهتر است در مورد متون یا اظهارات کاملا دقت کنیم تا عمق مطلب را دریابیم کلمه مرکز که شخص حقوقی است با شخص حقیقی آقای صالحی زمین تا آسمان فرق دارد . دکتر توکلی کارش درسته مو به مو عین قانون . زیاده خواهی نکنید (2904400) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۰۹:۵۷:۳۱
چرا نباید معذرت خواهی کند؟این رسم بدی است که نمایندگان به بهانه نمایندگی هر توهینی را به اشخاصی که می خواهند در مجلس رای بیاورند و... روا می دارند و معذرت نمی خواهند. (2913856) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۵۰:۳۹
اين طور كه ماجرا را نقل كرده اند و ما ميشنويم . شايد جناب اقاي صالحي بايد از توكلي عذر خواهي كند چون اشتباه متوجه شده و توكلي را به دادگاه هم كشانده! اين همه دردسر برايش درست كرده. حالا چه كسي بايد عذرخواهي كند؟ الله اعلم (2904602) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۱۰:۲۹
عذرخواهي خوب است و نشان تواضع اما از طرفي گوياي حقانيت طرف مقابل است كه ظاهراً اين چنين نيست (2904649) (alef-2)
 
جلیل
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۱۹:۵۵:۱۹
دانشگاه آزاد که اینهمه مخصوصا از زمانیکه روحانی رئیس جمهور شده مرتبا و با خیال راحت شهریه ها رو افزایش میده و مرتبا میگه پول نداریم و ورشکسته ایم چگونه 1.5 میلیارد تومان به مرکز استراتژیک که در بیخود بودنش هیچ شکی نیست پول می داد (2903469) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۴۲:۳۷
حق جذب اعضاء هیات علمی را صفر می کنند پول می دهند به این آن . آن هم میلیاردی؟؟؟ حق ما اعضاء هیات علمی در دانشگاه آزاد ضایع می شود. یک نماینده مجلس هم به داد ما برسد (2904276) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۱۹:۵۷:۲۷
جمله بسیار واضح است که ربطی به دکتر صالحی امیری ندارد. (2903472) (alef-13)
 
ش.ن
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۳۷:۱۲
با شما صددر صد موافقم ولی چون اکثر بی قانونی ها و رانت ها توسط دکتر توکلی کشف می شود و به سمع ملت می رسد خیلی ها خوششان نمی آید و به نوعی با هر حربه ای می خواهند توکلی را خراب کنند اما حقیقت راه خود را می رود و.... (2904406) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۲۰:۳۱:۴۳
آقای توکلی. به دعوت دوستی در همان مرکز تحقیقات در آذر ۹۱ حاضر شدم. بخشی از همین پژوهشها را شنیدم و به دوستی که امروز دبیر یکی از سازمانهای مهم است، گفتم که اینها صرفا کاغذ سیاه کردن است و جمع آوری اطلاعات روزنامه ای است.
متاسفانه دانشگاه آزاد خلاف بزرگی مرتکب شده و بودجه ای را که باید مصروف پژوهش درون دانشگاهی میشد، برای رضایت دوستان بخشید!!! حاتم بخشی!!!
مدیران ارشد مرکز هم خلاف کردند که کاغذ سیاه کردند و دستگاههای نظارتی هم که خواب بودند... (2903522) (alef-13)
 
omid.speily@gmail.com
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۴۵:۴۱
برادر عزیز نمی گم اشتباه میگی اما انصاف داشته باش ده ها برابر این بودجه ها صرف پژوهش های این چنینی می شود همه مرکز پژوهش های کشور همین وضع رو دارند شما کدام مطالعه کاربردی سراغ دارید که یا در تحقیق یا در عزم برای اجرا مشکل نداشته باشد (2904744) (alef-2)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۲۰:۳۶:۲۹
سخنی باجناب آقای دکتر صالحی امیری
با سلام
حرف شما وجواب آقای دکتر توکلی را دردادگاه شنیدم ،همانطوری که حضرتعالی درجلسه 94/2/1 مازندرانی ها درکتابخانه ملی فرمودید باید اختلافات شخصی و سلیقه ای راکنار گذاشت تا راه توسعه کشور باز شود .
آقای دکتر توکلی از سوء برداشت شما غیر مستقیم عذر خواهی نموده انشا الله شما هم از شکایت خود صرف نظر فرمایید چون امروز زمان عمل است. (2903528) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۶:۲۸:۱۱
مگر کتابخانه ملی محل برقرار جلسات هماهنگی مازندارنیها است؟
یک تهرانی اصیل (2904111) (alef-2)
 
ی دانشجو
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۶:۰۰:۳۱
بنظرم این آقای صالحی امیری است که باید از درگاه خداوند طلب بخشش کند که جمله را عمق مطالعه نکرده و نه تنها برای خودش که برای ملتی مشکل درست کرده یک نماینده در خانه ملت نماینده و مسئول کل مردم بطور عمومی محسوب می شود (مستندآن قانون اساسی است) (2905504) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۲۰:۴۸:۴۳
اگر قرار بود با یک جمله نماینده موقع رای گیری اون دادگاهی بشه که همه وزرا کلی حرفهای ناجور از نمایندگان شن (2903552) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۲۰:۵۴:۱۲
مغلطه میکنی وقتی نامه برای دکتر صالحی است ضمایر خودش او ایشان واز این قبیل به دکتر صالحی بر میگردد (2903560) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۰:۱۲:۲۸
هرچند نامه خطاب به دکتر صالحی امیری است، اما آقای توکلی خطاب به ایشان، از «مرکز» حرف می زند، نه «خودش». اگر حرف شما صحیح بود، باید می گفت «خودت» نه «خودش». این کجایش مغلطه است؟ (2903937) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۰:۲۷
از نظر ايين نگارش در ادبيات فارسي ، ضمير به مركز برميگردد و نه به جناب صالحي. هر كسي كه ترديد دارد عبارت را به اهل فن ( ويراستار ادبي يا فارغ التحصيل رشته ادبيات) نشان دهد و پاسخ بگيرد. هرچند كه براي دانش آموزان مدارس هم بايد روشن باشد. (2904625) (alef-2)
 
ظ ر
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۱:۰۴
مغلطه را شما می کنی حتی با عنوان صالحی امیری باشد یعنی شخص حقوقی ریاست مرکز نه خود انتزاعی و مستقل آقای صالحی امیری (2904626) (alef-2)
 
یه نفر
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۲۱:۵۱:۲۶
خدا بیامرزه اموات رو ، پدر بزرگم تعریف میکرد که روزی یکی از اهالی ده وارد خانه اش شد و به روند تعارف و خوش بش گفت : مگر از مرگ ما بیزاری ------ پدر بزرگم گفت : بلی بیزارم -----
آن مرد سه سال با پدربزرگم قهر بود ، چرا که معنی از مرگ شما بیزارم را نمی فهمید !!
حالا داستان احمد توکلی است و رئــــــــــــیــــــــس کتابخانه ملی با اون همه سواد (2903641) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۲:۲۲:۲۷
دمت گرم! ماجرای آقای صالحی امیری با پدربزرگ شما یک تفاوت دارد. تفاوتش این است که آن روستایی متوجه نشده بود و ناراحت شد ولی آقای صالحی امیری متوجه می شوند ولی خودشان را می زنند به کوچه علی چپ!
ما دانشگاه آزادی ها از این رفتارها از آقای صالحی امیری زیاد دیده ایم. دلمان خون است. همه را می گذاریم برای روز حسابرسی بزرگ. (2904869) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۲۳:۰۱:۳۹
کاش همه ماشویم آقای توکلی منطقی باموضوع برخوردکردنددرواقع شجاعت به خرج دادند. (2903780) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۱:۳۷:۱۳
این هم از مدیران دولت تدبیر! و امید!
واقعا هر روز بیشتر از رایی که به جناب روحانی دادم پشیمان می شوم. متاسفانه مدیران ایشان در حد و اندازه تدبیر و امید نیستند! با تشکر فراوان از جناب توکلی خواهش دارم جناب امیری بابت ایجاد مزاحمت عذرخواهی کنند (2904057) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۲:۵۶:۵۲
باز خيلي خوب هست كه جناب توكلي در جلسه دادگاه حاضر شده اند، از آقاي نادران بابت صحبت هاي همان روز (كه امروز ناروا بودن آنها براي همه ثابت شده) شكايت شده كه ايشان كلاً حتي در جلسه دادگاه حاضر هم نميشوند! (2904083) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۵:۵۶:۵۳
اینجا کلاس اکابر نیست
وقتی به مدیری خطاب می کنند که نیمی از یک مبلغ را خودش بر می دارد . تفسیر و تلقین عینا همان است که شاکی اعلام کرده است تا مردم بفهمند که رندی ادبی بوده است مدیر رسانه تحت حمایت برادران لاریجانی ابروی فرد را بر باد داده است.
معلوم است که انتشار نمی دهید ولکن بدانید که انها که می خواهید خواننده شما باشند ذی فهم هستنداینک نیز هر روز جو سازی یک محکمه را راه انداخته اید ایا این حق را ایا همه متهمان که در دادگاهها محاکمه می شوند دارند .؟
خودتان میدانید و می فهمید که خیر و این تنها حق نور چشمی های قوه قضاست
حتی تحمل نداریدصبر پیشه کنید و بدون شانتاژ و جو سازی منتظر رای دادگاه بمانید و لا اقل درس اخلاق و تمکین به رای قاضی بدهید به رای قانون بدهعید . همان قانونی که جنابعالی مدافع انید (2904108) (alef-2)
 
محمود حسینی
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۶:۲۸:۴۴
جناب توکلی
از بد حادثه یا توفیق اجباری فقط در حد صحبتهای آقای صالحی امیر در صحن دادگاه حضور داشته و عرایض ایشان را شنیدم. به نظرم حق با ایشان است شاید اگر در کاربرد جملات دقت بیشتری مینمودید و یا صحبت های حضوری را واکاوی میکردید با آبروی فردی بازی نمیشد. هرچند توضیحات شما را در خصوص حق نمایندگی را کافی نمیدانم زیرا میشود طوری صحبت کرد که حق با شما باشد و دیگران چیز دیگری برداشت کنند. این هم از وضایف شماست که خود و دیگران را از مواضع اتهام دور نگه دارید . (2904112) (alef-2)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۴۵:۱۱
جناب دکتر توکلی نماینده دوست داشتنی عزیز.به مرکز یاموسسه یا مرکز پژوهش خودش نمی گویند.خواهشا در صورتی که این حرف کذب بوده است واطلاعاتی که به شما رسیده نادرست بوده وباقبول اشتباه بودن این حرف خودتون پیش مردم عزیز تر میکنید تا انکار آن به نظرم دلیلتون غیر منطقی.ارادتمند شما (2904286) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۵۳:۲۶
آقای توکلی
اگرچه حرف های مبهم که می شود از آنها بیش از یک برداشت داشت از نظر حقوقی مشکل طرف را حل می کند اما آیا از نظر اخلاقی هم درست است ؟ در هر صورت جمله شما شفاف و روشن نبوده( البته یا عمدا یا سهوا) وبه یک نفر آسیب رسانده اید (2904311) (alef-2)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۵۵:۲۳
با توجه به بزرگواری دو شخصیت توکلی عزیز ودکت صالحی عزیز چون بنده از دوستاران شما هستم وشخصیت دو عزیز برام قابل احترام هستند خواهش بنده گذشت دکتر از سوئ برداشت وتواضع توکلی مسله را زودتر جمع کنید وبیشتر از این جامعه را درگیر نکنید مطمن هستم عاقبت خوشی برای این داستان هست وباعث رفاقت دو عزیز خواهد شد (2904317) (alef-2)
 
هموطن
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۲۳:۳۶
پیشنهاد می کنم آقای دکتر صالحی یکی ازکامنتهای بالا با نام یه نفر را خوب بخوانند،طرف گفته مگر از مرگ ما بیزاری ،امامرد چیز دیگری برداشت کرده ،چون معنی را درست نمی فهمیده ،البته ممکن است او نمی فهمیده ولی گاهی اوقات ما از روی فهم خود را به تجاهل می زنیم، بعضی اوقات ماشاید از جای دیگری دلخوری داریم یا تحریک می شویم چیزی را بهانه می کنیم ،در ضمن اگر دانشگاه آزاد کاری که کرده قابل دفاع می داند دانلود تحقیقات را منتشر کند تا متخصصان کشوربا دلایل کافی اثبات کنند آنچه انجام شده بیشتر سیاه کردن کاغذ بوده نه نتیجه پژوهش ها،آیا هدف غیر مستقیم از این شکایت دفاع از دانشگاه آزاد آنهم در موارد این چنینی نیست ،خواهش می کنیم دادستان کشورهمه جانبه موضوع را توجه کنند ،که انشاء الله می کنند (2904381) (alef-2)
 
رزمنده ای پیر
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۳۲:۴۳
میخواهم جمله ای را عرض کنم که سئوالی نیز در دل آن خفته است.
-----------------------------
گذشته از اینکه پر واضح است که در نامه فوق « منظور از خودش » دانشگاه آزاد است و نه جناب آقای صالحی امیری اما آنچه بیش از همه ذهن مردم را به خود مشغول نموده این است که اصلا معیار و ترازوی دزدی چیست؟ آیا برای دزدی باید یواشکی دست در جیب کسی برد ، یا از دیوار کسی بالا رفت و یا هر حرکتی نظیر اینها را انجام داد؟
1- آیا پاداش های چند ده میلیونی که بعضی مدیران از بیت المال دریافت میکنند دزدی نیست فقط چون هیئت مدیره با آن موافقت نموده است؟
2- نیم نگاهی به داشته ها و ثروت مسئولان مملکتی ، باز این سئوال را از ذهن میگذراند که: با توجه به این امر که از بدو پیروزی مردم خوب اطلاع دارند که 99% مسئولان امروزی هیچ ثروتی نداشته ، بعضا نیز فقیر بوده اند ، پس چرا هر کس تا بحال در پستی قرار داشته اعم از بعضی وکیل و وزیر و معاونین و مدیر کل ها ، وضعیت زندگی آنها صدها و گاهی هزار بار با دیگر کارمندان فرق دارد؟
3- این داشته ها از کارخانه های مختلف ، شرکت های مختلف واردات و صادرات ، زمین های چندین و چند هکتاری که تا چندی پیش مایملک اوقاف و یا دولت بوده ( که با مبلغ جزئی به فلان شخص فروخته شده ) و هزاران مورد دیگر را ، اینها چگونه توانسته اند به دست بیاورند که دیگر کارمندان به حمدالله از آن محرومند ، آیا جز از طریق انواع رانت ها؟
جالب اینجاست که اگر قانون از کجا آورده ای بخواهد سراغ تک تک این موارد برود بوی گندش عالمی را متهوع خواهد نمود اما :
تنها این مردمند که نا محرمند تا جائی که مشاهده میکنیم مسئول یک سایت خبری را که نماینده مجلس است را به دادگاه کشیده ایم به این جرم که چرا تنها و تنها سئوالات مردم را که در غالب کامنت ها ارائه شده ، ایشان در آن سایت منتشر نموده است.
من اعتقاد دارم اگر ایشان ( دکتر توکلی ) ریگی در کفش داشت و مانند بعضی که نام نمی برم پرونده اختلاسی و یا سند سازی برای بالا کشیدن زمینی داشت اصلا کار به اینجا کشیده نمی شد !!!!!!
ای مسئولین به خدا خیلی زود دیر خواهد شد . پس تا زیادی دیر نشده تمنا داریم یکی بخاطر خدا بیاید و از یکجا شروع کند . (2904395) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۴۶:۰۷
آخه یکی نیست به ایشان ( دکتر توکلی ) بگوید بنده خدا تو میخواهی چه چیز را درست کنی؟
برای اصلاح امور یک اراده لازم است و چنین تصمیم و اراده ای دیده نمیشود لذا چون در کشور « بد اخلاقی ها در امور مادی » سر به آسمان زده ، عنان از کف داده ایم ، لذا راحت ترین راه را در آن می بینیم که « نگذاریم دیگران بفهمند » ... همین .
-------------------------------------
اگر دولتی را که 8 سال دار و ندار ملت را ( مانند تر دستان ) غیب نمود به بپای میز محاکمه بکشیم و ریال به ریال بازخواستش کنیم مطمئن باشید که بقیه حساب کار خود را خواهند نمود و با دست خود هرآنچه را میدانند که بیجهت برداشته اند به بیت المال برخواهند گرداند. (2904432) (alef-2)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۱۱:۲۸:۵۹
جناب آقای دکتر توکلی
به نظر اینجانب که هم شما و هم آقای امیری را می شناسم در راستای تکلیف عمل کردی هر کس مسئول عمل کرد خودش می باشد
جز مسئولین که خطای شان گروهی را به گمراهی می کشاند
پس هر گونه مسامحه یا گذشت حق الناس است (2910999) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.