نظر منتشر شده
۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 350780
افزایش انقادها درباره افزایش قیمت خودرو
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲
اقدام اخیر شورای رقابت در افزایش قیمت خودروهای داخلی موجی از انتقادات کارشناسان را به دنبال داشته است، کارشناسانی که خواستار کاهش قیمت‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، اخیرا رئیس شورای رقابت از افزایش ۱.۸ درصدی محصولات ایران خودرو و ۰.۴ درصدی محصولات سایپا خبر داد.

اعلام این موضوع موجی از واکنش‌های انتقادی را به دنبال داشت. در این زمینه برخی کارشناسان شورای رقابت را به همدستی با خودروسازان متهم کرده و برخی دیگر نیز خواستار کاهش قیمت خودرو شده‌اند.

یک منتقد صنعت خودرو در این زمینه می‌گوید: متاسفانه شورای رقابت به شورایی برای توجیه اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو تبدیل شده است.

علی خاکساری ادامه می‌دهد: وزارت صنعت و شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو با هم هماهنگ هستند و این شورا هر آنچه از سوی وزارت صنعت اعلام می‌شود را تصویب می‌کند.

وی اظهار می‌کند: درشورای رقابت دور هم می‌نشینند و منافع دو خودروساز بزرگ را تامین می‌کنند. مصوبات شورای رقابت در زمینه تعیین قیمت خودرو از پیش تعیین شده است و شورا تنها جنبه قانونی به آن می‌دهد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز در این زمینه می‌گوید: قیمت خودروهای داخلی نه افزایش بلکه باید کاهش یابد. مشخص نیست براساس چه مستندات و چه منطقی شورای رقابت قیمت خودروهای داخلی را افزایش داده است.

محمد جعفری خاطرنشان می‌کند: تورم سالانه دلیل منطقی برای افزایش قیمت خودرو نیست. لغو تحریمها باعث کاهش هزینه‌های تولید خودرو در کشور شده است بنابراین حداقل انتظار این بود که اگر قیمت‌ها کاهش نمی‌یابد، افزایش نیز نیابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در واکنش به اقدام شورای رقابت در افزایش قیمت خودروهای داخلی می‌گوید: ‌عملکرد شورای رقابت مناسب نبوده و نتوانسته به وظیفه ذاتی خود که از بین بردن انحصار از بازار خودرو است عمل کند.

امرالله امینی ادامه می‌دهد: چرخه افزایش قیمت خودرو دور باطلی است که به ضرر مصرف‌کنندگان است. ‌قدرت خرید مردم پایین است و نمی‌توانند این محصولات را با این قیمتهای بالا خریداری کنند.

وی خاطرنشان می‌کند: متاسفانه شورای رقابت به ابزاری برای توجیه افزایش قیمت خودرو تبدیل شده است. امیدواریم شورای رقابت در عملکرد خود تجدیدنظر کرده و نسبت به کاهش قیمتها اقدام کند.
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۴:۱۰:۰۹
شوراری رقابت نه عزیز.شورای رفاقت.این تابوتهای مرگ خریدار ندار.گران کردن که ملت هجوم بیارن برای خرید (3686011) (alef-11)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۴:۴۱:۰۳
به جای انتقاد از خودروسازها و شورای رقابت که طبیعتا به دنبال تامین منافع خودشون هستن باید انتقادها رو متوجه دولت کرد و پرسید شما چطور دولتی هستید که با شعار بهبود وضع معیشتی مردم اومدین سر کار اما تنها کاری که انجام دادین حمایت از سرمایه دارها و پولدارها و بدتر کردن وضع اقشار ضعیف جامعه بوده؟ با برجام و بی برجام همه قوانین به نفع پولدارهاست. تمامی گشایش های اقتصادی صورت گرفته و وارد کردن خودروها و هواپیماهای لوکس امریکایی و ... کوچکترین فرقی به حال قشر ضعیف جامعه نمی کنه چون فقط پولدارها هستن که می تونن از این امکانات جدید استفاده کنن. ما نمی گیم پولدارها رو فراموش کنید. داریم می گیم اقشار ضعیف رو که اکثریت جامعه رو تشکیل میدن رو فراموش نکنید. (3686045) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۷:۳۸:۴۰
آقا تنها راه بالا بردن کیفیت و کاهش قیمت این است که بازار رقابتی شود با کاهش گمرک و مالیات خوروهای وارداتی و یا حمایت از سرمایه گزاران خارجی خودرو در ایران بصورت مستقل تا وقتی وضعیت بصورت الان باشد و بازار انحصاری باید گران شود و کیفیت کاهش یابد (3686225) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.