نظر منتشر شده
۲۲۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 213232
درباره معرفی پزشکان دانه‌درشت زیرمیزی بگیر؛
زیرمیزی پزشکان؛ رنج بی پایان بیماران
بخش داخلی الف، 6 بهمن 92
تاریخ انتشار : يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۶
«در حالی که عزیزترین شخص زندگی ات روی تخت بیمارستان افتاده و دنیا برایت تیره و تار شده، روانه اتاق پزشک جراح می شوی، دلت می خواهد هر چه سریعتر بهبودی عزیزت را ببینی تا زندگی خود و خانواده ات عادی شود. اما خواسته و انتظار نابجای پزشک چون پتکی بر سرت فرو می آید. دکتر متخصص آن هم در بیمارستان دولتی... نه تنها شرایط تو را درک نمی کند، نه تنها انسانیت به خرج نمی دهد و مرهم درد نیست بلکه نمک بر زخم می پاشد. از خواسته خود مبنی بر دریافت مبلغی کلان صحبت می کند که تا فلان مبلغ را به حساب نریزی، خبری از جراحی شدن بیمار نیست! تو را در تنگنا قرار می دهد که بر سر جان عزیزت معامله کنی و این جاست که باید شاهد و نظاره گر پرپر شدن بيمارت باشی... و تو می مانی و فریاد این درد؛ آیا در جامعه فریادرسی است؟»

پزشکان زیر میزی بگیر
یکی از مهم ترین معضلات حوزه درمان کشور، پدیده غیر اخلاقی و غیر قانونی زیر میزی است که مبالغی اضافه بر هزینه های قانونی، توسط برخی پزشکان از بیمار گرفته می شود. پزشکان دانه درشتی که با دریافت‌های کلان از بیماران، الگویی برای دیگر پزشکان شده اند و به دلیل توانایی در تخصص پزشکی، به خود اجازه می‌دهند بدون هیچ ابایی مبالغی چند ده میلیونی از بیماران دریافت کنند.

این افراد با شیوه‌های مختلفی از جمله داشتن حساب بانکی متعلق به شخصی دیگر، خواهان این مبالغ هستند با چنان ظرافتی اقدام به دریافت زیرمیزی می‌کنند که به سختی می‌توان تخلفات را شناسایی و این افراد را متهم به اقدامات غیرقانونی کرد. از سوی دیگر بیمارانی که ناچار به پرداخت این مبالغ هستند از اعتراض و علنی کردن پرداخت زیرمیزی امتناع می‌کنند زیرا معتقدند اگر دوباره گذارشان به این پزشک بیفتد از ارایه خدمات مطلوب بی‌بهره مانده و همین ترس باعث فرار از اعلام اسامی پزشک مربوطه از سوی بیمار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، گرفتن زیرمیزی درحالی بین تعدادی از پزشکان مجرب اتفاق افتاده که این گمان در اذهان شکل می‌گیرد که شاید روسای بیمارستان‌ها نیز با این پزشکان جیب یکسانی دارند و به قول معروف شاید دستشان با پزشکان در یک کاسه باشد.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معتقد است بیشترین تخلف در عرصه جراحی، به ویژه جراحان مغز و اعصاب، قلب و عروق، ارتوپدی و گوش و حلق و بینی مشاهده می‌شود. این در حالی است که مراد هاشم‌زهی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در این ارتباط عنوان می کند قرار است روز سه‌شنبه( ۸ بهمن ماه) دکتر هاشمی با حضور در کمیسیون بهداشت مجلس علاوه بر پاسخگویی به سوالات نمایندگان گزارشی در خصوص پدیده شوم زیرمیزی ارایه کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور می شود‌ «این اولین‌باری نیست که وزیر بهداشت با حضور در کمیسیون گزارشی از دریافت‌های زیرمیزی پزشکان ارایه می‌دهد بلکه در گذشته نیز وی جلسات محرمانه‌ای با اعضای این کمیسیون در خصوص دریافت‌های خارج از عرف برخی پزشکان داشته است.»

مراجع تقلید چه می گویند؟
پدیده غیرقانونی زیر میزی پزشکان در حالی در جامعه رواج یافته که مراجع بر غیر شرعی بودن این امر نیز اجماع دارند. این مراجع در پاسخ به این سوال که پزشكان از بيمارانى كه مى‌خواهند عمل كنند مبلغى پول به عنوان حق الزحمه ی عمل جراحى ـ كه به زيرميزى مشهور شده ـ می گيرند، حال می خواستم بدانم اين پول چه حكمى دارد؟ حلال است يا حرام است؟ این حکم را داده اند:

دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای:
پزشک اگر کارمند دولت در بیمارستان باشد که حقوق خود را از صندوق دولت دریافت مى‌کند و یا عمل جراحى را بر اساس دریافت اجرت عمل از شرکت بیمه دریافت مى‌نماید، حق مطالبه مبلغ اضافى از بیمار را ندارد.

دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
در مورد هرگونه هدیه و پاداش، در صورتى که حقّى را باطل یا باطلى را حق کند، یا نوبت کسى ضایع شود جایز نیست. در غیر این صورت اگر با رضایت دهنده پول باشد اشکالى ندارد. و چنانچه مجبور باشد براى گرفتن حقّ خود چیزى بپردازد، براى دهنده جایز است، ولى براى گیرنده جایز نیست.

دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:
اگر پزشکی متعهد شده که با مقررات خاص بیمارستان عمل کند، گرفتن زیر میزی جایز نیست و اما اگر بصورت آزاد معالجه می کند با رضایت طرفین مانعی ندارد.

پاسخ حضرت آیت الله هادوی تهرانی:
اگر مخالف قانون نباشد، اشکالی ندارد و الّا بر طبق قانون باید عمل شود.

این داستان شوم کی به پایان می رسد؟
این در حالی است که مدت زمانی زیادی است بحث زیرمیزی پزشکان و درآمدهای میلیونی آنها مطرح شده و این موضوع مانند آتش زیرخاکستر است و هر از گاهی شعله‌ور شده و دوباره فرو می‌نشیند. این بار نیز باید به انتظار نشست و دید که آیا این مشکل بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شود یا اینکه اقدامی جدی برای کاهش این پدیده شوم از سوی دستگاه های ذیربط صورت خواهد گرفت.
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۸:۳۱:۰۱
حروف اخصار چند پزشک که از بیماران زیر میزی می گیرند در چند سایت اعلام شده است.
چرا نام کامل آنها منتشر نمی شود؟ چرا آنها را از حرفه مقدس پزشکی محروم نمی کنند؟ تا کی باید این کار کثیف ادامه پیدا کند؟آیا اینها انسان هستند؟ حیف آن هزینه ای که از بودجه این کشور خرج آموزش آنها شده. (1932461) (alef-10)
 
مير شمس
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۱۸:۵۸
اي بابا.كجايند مردان بي ادعا كه براي حفظ ناموس و شرافت ايران بدنهاشان تكه تكه شد خونهايشان به زمين ريخته شد اما اكنون ... (1932543) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۴۶:۴۶
اگر با چند نفر از این پزشکان برخورد شود، بقیه حساب کار دستشان می آید.

اینها نه شرف دارند و نه انسان هستند. بلکه دزدان سر گردنه هستند. (1933241) (alef-10)
 
امین
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۳۶:۴۴
من خودم دانشجویی پزشکی و درگیر در همین چرخه درمانی هستم که شما میفرمایین ای بابا مردان بی ادعا چه شدن!!!اول اینکه همه رو به یک چوب نرونین و جامعه پزشکی رو از چند پزشک جدا کنیم ثانیا خود دولت زمینه ساز این مشکل شده با تعرفه های کم و غلط خودش و پول بی حد و اندازه که همیشه بیمه ها بده کارن پزشک ها چاره ای جز این ندارن...یک فوق تخصص قلب به طور متوسط 7 سال عمومی میخونه...2 سال طرح میره...بعد 4 سال تخصص میخونه 6 سال طرح اونو میره ...2 سال فوق میخونه و 4 سال طرح اونه...یعنی 18 سالگی وارد دانشگاه میشه 25 سال بعد آزاد میشه...25 سااااااااااااااااااااااااال...شما بفرما نیم ساعت از زندگیت رو چند میفروشی؟؟بعد بیا راجع به 25 سال زندگی توأم با استرس و بدبختی و سختی و نمیدونم حقوق رزیدنتی 450 تومان که از کارگر ساده هم کمتر نظر بده....اون مردان بی اذعا هم الان مدعی شدن دارن پول نفت رو هاپولی میکنن آدرسش هم از بروبکس دولت قبلی بگیر...مردان ی ادعا بی صدا رفتن...مردان بی ادعا الانم نیستن ادعلیی داشته باشن....باکری ها و محمد ها خیلی وقته نیستن که این وضیعت رو ببینن...ا (1933408) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۰:۰۱:۵۱
فکر میکنم یک چیزایی را نگفتی اینکه اون پزشکه تا 25 سال توی این مملکت رایگان درس میخونه وبرای آموزش بر روی بیماران در بیمارستان دولتی پولی پرداخت نمیکنه بعد رایگان در طول طرح خود(بدون تجربه) و بر روی بدن همین مردم با تجربه میشه وشاید هم چندین نفر از نتیجه طبابت یا عمل همین پزشک با مشکلات اساسی روبرو میشوند و تازه در مناطق دور افتاده به همینئمردمی که پا روی شونه هاشون گذاشته بی احترامی میکنه و هزاران هزینهای ازاین قبیل که اگر اون پزشکه میخواست در طول تحصیل هزینه حتی دولتی اون را پرداخت کنه شاید به سال اول پزشکی اش را هم تموم نمیکرد حال بمانذ چیزهای دیگری ... سوال من اینجاست آیا با همه این چیزها آیا درسته اون پزشکه با همنوعهای خودش که در بدترین شرایط هستند اینطوری رفتار کنه (1934452) (alef-13)
 
ناصر
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۶:۳۸:۵۸
پزشک گرامی آینده، به فرمایش جنابعالی یک پزشک عمومی 7سال درس می خواندو دوسال طرحش.بعد از آن می خواهد مثلا تلافی 5 سال اضافه درس خواندنش را از گرده مردم بینوا در بیاورد؟بنده خودم نظامی هستم،سال 69لیسانس از دانشکده نظامی گرفتم که برای 4سالش معادل 8سال آموزش دیدم.پس از آن در سال 87 با درجه سرهنگی، یک میلیون حقوق می گرفتم.همسرم شب درد زایمان به سراغش آمد و نیاز به جراحی پیداکرد، پزشکی که با بیمارستان نظامی قرارداد داشت و شیفتش هم بود و وظیفه اش بود بیاید عملش کندساعت 0430 صبح مبلغی زیر میزی درخواست نمود که تا ساعت اداری تهیه نقدش امکانپذیر نبود.هرچه التماس کردم که چک بدهم برای دوساعت بعد نقدکن،کارتم را با رمزش بردارد و.... هیچ راهی را نپذیرفت. همسرم تا باز شدن بانک درد کشید و به مرگ هم نزدیک شد ولی این همکارتان تا پولش را نگرفت وظیفه اش را انجام نداد. البته معلوم است با افکار مثل جنابعالی که برای فروش نیم ساعت زندگی قیمت فروش میگذارید معلوم است با جان خلایق چه می کنید.کسی که شغلی را می پذیرد حتما قانون و مقرراتش را هم می پذیرد. این افراد درس نخوانند و از نوجوانی بروند تجارت که زودتر به هدفشان می رسند؟ما همه اش ادعا می کنیم حالا در فلان کسب چند نفر متخلف هستند، چرا همه را به یک چوب برانیم، در صورتیکه در برخی شغلها تنها معدودی هستند که سلامتند و حساب سالمها را بایست از بقیه جدا کرد (1934565) (alef-13)
 
پول زور وخام...
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۰:۴۹:۵۰
ضرب‌المثل "هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک" حکایت امروز دریافت‌های زیرمیزی پزشکانی است که اگرچه بین تعداد معدودی از پزشکان رواج یافته اما تاثیرگذاری آن به گستره اعتبار تمام جامعه پزشکی است، پدیده شومی که حیثیت جامعه پزشکی را هدف قرار داده است. (1934903) (alef-13)
 
ارتین
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۱۱:۰۴:۰۸
پاسخ شما عالی بود ممنون (1939109) (alef-13)
 
از منتظرین
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۱۳:۱۵:۳۰
دانشجو پزشکی عزیز
تمامی مشکلات جامعه ایران مربوط به عدم اجرای قانون در تمامی سطوح است و علت این عدم اجرای قانون کسی نیست جز خود مردم .
راه کارهایی برای اجرایی شدن قانون:
_ واقعی کردن مراجع قضایی که امروزه تنها نماد ترازو را یدک می کشند.
_ تمام ملت را با یک چشم دیدن نه اصلا ندیدن.
_اجازه اعتراض به مظلوم دادن به جای تمسخر مظلوم.
_ انسان بودن مسولین نه انسان نما بودن. (1939429) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۲۴:۳۵
نام پزشک - تخصص :

1- م.ع - ی.ن - جراح قلب .2- ب - س. م - ارتوپد جراح ستون فقرات 3- م - ن - ارتوپد 4- ع.ر- ک. م - جراح عروق 5- ع.ر- ش. ر - جراح مغز و اعصاب 6- م.ح - م - جراح قلب 7- ف - ف - جراح پلاستیک 8- م- ن - گوش و حلق و بینی (ENT) 9- م.ر- م - گوش و حلق و بینی (ENT) 10- م.م-ا.آ - جراح زنان 11- غ.ر- و.ک - جراح عمومی 12- ن- ن.ه - زنان و زایمان 13- ع- م.م - جراح عمومی 14- ج- د - ارتوپد (1932558) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۲۶:۵۴
شاید کم کم باید دوباره به فکر پزشکان بنگلادشی، هندی و . . . بیفتیم؟! (1932566) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۵۲:۲۱
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: تعرفه‌های پزشکان در سال آینده از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد!!!!!! (1933256) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۱۳:۰۶
لیاقت مردم ایران همون پزشکای هندیه (1934294) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۱:۱۵:۳۳
خلایق هر چه لایق (1934981) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۰۴:۰۰
دوست عزیز از حدود بیست و چند سال قبل که سیستم درمانی و آموزش پزشکی به علت کمبود پزشک ادغام شد، نه تنها هزینه ای برای آمورش پزشکان صرف نمی شود بلکه آنها سالها در بیمارستانهای دولتی رایگان به درمان بیماران می پردازند ((8 +4 سال برای تخصص). شما خودت حاضری 12 سال رایگان برای کسی کار کنی بعد هم بر خلاف تعهدات قبلی حقوقت را برای ماهها ندهند و همچنان رایگان کشیک بدهی و عمل کنی و جواب هم به همه پس بدی؟ (1932822) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۰:۲۲:۳۲
اینم عذربدترازگناه. مگه قراره تقاص گناه دیگران رو مردم محروم بدهند.
انسانیت.وجدان.دین.ایمان.......... (1934131) (alef-13)
 
پول زور وخام..
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۱:۰۲:۵۴
اولا در دوره تخصص حقوق برای دانشجو در نظر گرفته میشه.ثانیا مگه بقیه رشته ها تو همین علوم پزشکی بعد از 4سال تحصیل و2سال طرح ودر صورت استخدام در مرکز دولتی چقدر دریافتی دارن؟در خوشبینانه ترین حالت یک الی دو میلیون تومان.ولی همین پزشک با دو برابر مدت زمان تحصیل درامد صد ها برابری داره!!!!!! (1934947) (alef-13)
 
یک پرستار
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۱:۳۴:۱۸
بنده به عنوان پرستار در یکی از بیمارستانهای خصوصی کار میکردم.خودم شاهد بودم که یکی از کارگرهای خدماتی بخش به خاطر دریافت 5هزار تومان شیرینی تولد یک نوزاد از طرف مدیریت بیمارستان بازخواست شد.!!!!!در ضمن یاداور میشم که در بیمارستانها حقوق تمامی پرسنل به غیر از پزشک تقریبا یکسانه.یعنی لیسانس پرستاری ونگهبان ونظافت چی و....حقوق برابر میگیرن(700000 الی800000 تومان) (1935024) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۴:۲۴:۱۷
بله چون قانون گذار پزشک است همه چيز بنفع پزشک تمام مي شود. (1997866) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۳۲:۴۷
کدوم دکتر نمی گیره؟
من باردارم، مدتیه دنبال دکتر متخصصی میگردم که هم توی چند بیمارستان خوبی که مد نظرمه کار کنه و هم زیرمیزی نگیره، پیدا نمی کنم!!! (1932896) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۰۰:۱۹:۰۸
عزیزم نگرد
اگه خیلی ناراحتی برو بیمارستان دولتی مثل امام یا رسول یا حتی رو میلاد برات عمل کنن
مجبور نیستی بری بیمارستان خصوصی (1936368) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۰۲:۳۹
با سلام بگذارید داستان عمل رباط صلیبی خودمو تعریف کنم.
....
من رفتم مطب دکتر مورد نظر قرار شد روز معینی منو عمل کنه.هیچ چیز دیگه ای هم نگفت اما اتفاقاتی که بعد عمل فهمیدم
۱-با دوجراح زانوم عمل شد و بول دوتا جراح گرفتن
۲-دو میلیون و بونصد هزار گفت بریز حسابم نقد(نه قسطی) تا ترخیصت کنم

جالب اینه که هیچکدوم از اینا رو قبلا نگفتن وگرنه باز ادم میدونست بده طرف عمل کنه (1932969) (alef-10)
 
هومن
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۰۰:۱۹
دوستان من دکتر که زیاده پیش بقیه برین اگه اینا بدن پیششون نرین اگه علمی دارن که بقیه ندارن نوش جونشون.... برین به اونا گیر بدین که 2 کلاس سواد ندارن مملکت و می چاپن ...خدا یه عقلی بده به بنده هاش چه جوری فکرتون منحرف می کنند می چسبوننتون به یک هزارم درصد از جامعه پزشکی که درامد بالادارن بقیه پزشکا چی ...برا دو زار پول از شما ملت کلی بد و بیرا هم میخورن از ماست که بر ماست (1933279) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۸:۲۴:۳۳
من پسرم را بردم پیش یک پزشک فوق تخصص زانو برای جراحی منیسک.دو ساعت عمل جراحی طول کشید.700 هزار تومان به قول شما زیر میزی گرفت.فکر کردم خیلی زیاده.تا اینکه یک منزلی خریدم .پولی که مسئول معاملات ملکی در قبال دو تا چایی که به خریدار و فروشنده داد وحداکثر یک ساعت برای ارزیابی ملک و نوشتن مبایعه نامه گرفت بر اساس نرخ های تعیین شده از طرف صنفشان 1750000تومان از هر طرف معامله بود یعنی سه ونیم میلیون تومان در قبال یک ساعت کار.حالا شما انصاف بدهید آن پزشک زیاد گرفته با آن استرس موقع عمل جراحی و با آن سطح از سواد یا بنایی که چون دیگر به علت پا به سن گذاشتن قادر به کار بنایی نیست و مغازه ای باز کرده به نام معاملات املاک؟انصاف هم گاهی چیز کمیابی میشود. (1935899) (alef-13)
 
nima
۱۳۹۲-۱۱-۱۵ ۰۱:۴۴:۴۶
اینکه دلیل نمیشه برادر من (1950532) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۴:۳۱:۳۵
خوب پزشک شما بايد دلال املاک ميشد نه پزشک. دلال املاک ازپولدارها مي گيره و يک ميليون براي کسي که ملکي را يک ميليارد خريده و يا فروخته مبلغي نيست اما پزشک ازبي پول ها ميگيرد. (1997873) (alef-13)
 
بهزاد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۴۹:۵۴
متاسفانه اکثر جراحان زیرمیزی می گیرند. (1933444) (alef-13)
 
بهزاد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۵۶:۲۹
من دچار پارگی رباط مچ پا هستم ولی به علت درخواست هشت میلیون زیرمیزی قادر به انجام این جراحی نیستم و از آنجایی که علاقه شدیدی به ورزش دارم به علت این عارضه قادر به ورزش هم نیستم. این وضعیت تاثیر منفی زیادی روی من گذاشته. متاسفم برای جامعه پزشکی کشورم. (1933454) (alef-13)
 
پزشک متخصص
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۲۳:۳۵:۳۵
میرفتی درمانگاه بیمارستان دولتی اونجا ازت پول نمیگیرن معلومه وقتی میخوای خصوصی عمل شی باید پولشم بدی...شما که نمیدونین ما تا فارغ التحصیل میشیم پوستمون کنده میشه بعدم شب و روز نداریم بیا شماره موبایلتو بده من یه روز موبایلمو دایورت میکنم رو موبایلت ببین چند تا زنگ از بیمارستان میخوره!!!!!! ساعت ۲ صبح-۴ صبح-۵صبح و..... اونوقت ببینم حاضری یه لحظه جای ما باشی! هر کی هر چی میگیره حقشه.... چطوری واسه همه چی مردم پول دارن اللا تعرفه های پزشکا....میدونین پرداختای بیمارستانها چند ما چند ماهه؟۹ ماه ۹ ماه!!!!!!!حالا اگه پولم از مریص نگیریم باید بریم سر خیابون گدایی بعد ار ۲۵-۲۶ سال درس خوندن!!! (1936317) (alef-13)
 
nima
۱۳۹۲-۱۱-۱۵ ۰۱:۴۷:۳۳
دکتر جان بخدا ما هم درس خوندیم ولی ما کجا شما کجاااااا (1950534) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۳۳:۴۶
خانه از پای بست ویران است.
در کشوری که معاون اول مدرک تحصیلی جعل می کند و برخی از نمایندگان متهم به اختلاس هستند پزشک هم زیر میزی می گیرد. (1933532) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۴:۱۰:۱۳
تا زمانيکه در وزارت بهداشت و کميسيون بهداشت و درمان مجلس ، پزشکان براي درمان مردم تصميم مي گيرند ،همه قانون ها بنفع پزشکان و عليه بيماران است و هيچ مشکلي حل نمي شود.
چرا آموزش پزشکي را از وزارت علوم گرفتند وبه وزارت بهداشت (وزارت پزشکان) دادند،
خوب نتيجه اش ميشود کمبو د پزشک متخصص و همه چيز بنفع پزشک. (1997843) (alef-13)
 
عزتي
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۸:۳۶:۳۹
بيچاره مردم. (1932467) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۸:۴۱:۵۴
برادر جان! مراجع گرفتن سود و تأخیر وام ها را هم حرام دانسته اند!! مثل اینکه در این کشور زندگی نمی کنید؟!! (1932472) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۷ ۱۹:۱۱:۳۲
خصوصا تأخیر رو خوب گفتی! من باید از بیمارستان حقوق بگیرم که بتونم قسط بدم. وقتی بیمارستان حقوق منو با یک سال تأخیر میده، بانک هم میاد بی خیال جریمه اش بشه؟ (1977370) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۸:۴۴:۳۷
به عنوان یک بیمار عرض میکنم که پزشکان باید سالهای زیادی را به درس خواندن بگذرانند و در انتها هم ممکن است موفق نباشند آیا این درست است که یک پارکبان درآمدی برابر یک پزشک داشته باشد؟ مشکل اینجاست که با همه مردم طوری که نباید برخورد میشود چه پزشک و چه غیر پزشک از طرفی بسیاری از کشورها هم کلا سیستم پزشکی ایران را قبول ندارند پزشک چه گناهی کرده است جز داشتن یک نیت خوب که باید از هر طرف متضرر شود؟ (1932478) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۱۷:۲۸
حقوق پارکبان با پزشک یکی است؟
پزشکان از بیمارستان ها حقوق کمی نمیگیرند... (1932536) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۴۷:۴۵
پزشکان مدتهاست اصلا حقوق نمی گیرند. یعنی حقوق و کارانه آنها پرداخت نمی شود. (1932773) (alef-10)
 
فرناز
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۱۱:۱۲:۴۷
پزشکان درسیستم دولتی حتی ازیک کارمند ساده درسایرادرات کمترحقوق دریافت می کنند که جای بسی تاسف دارد برای جامعه ای که قدرسرمایه هایش رانمی داند (1939134) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۵۳:۰۳
به فتوا هم دقت کنید. "پزشک اگر کارمند دولت در بیمارستان باشد که حقوق خود را از صندوق دولت دریافت مى‌کند و یا عمل جراحى را بر اساس دریافت اجرت عمل از شرکت بیمه دریافت مى‌نماید، حق مطالبه مبلغ اضافى از بیمار را ندارد." وقتی کارانه و حقوق پرداخت نمی شود یا با تاخیر شش ماه تا یک ساله و بعد از کسورات مبلغی ناچیز پرداخت می شود، پزشک چطور مخارج زندگیش را تامین کند؟ (1932786) (alef-10)
 
پزشک
۱۳۹۲-۱۱-۱۰ ۲۳:۴۳:۲۰
من پزشک هستم و فیش حقوق خودم رو 10000000 ریال میفروشم .مشتری هستی ؟
لیاقت بعضی ها همون دکترای بیسواد پاکستان و هندوستان وبنگلادش هست
چطور وقتی 5 میلیون هزینه سیستم صوتی ماشینتون میکنید مهم نیست ولی وقتی همین پول رو میدین واسه عمل قلب ، میشه زیر میزی؟
اصلا تو کدوم صنف دستمزد ها برابر هست؟
ایا همه نقاشهای خودرو برای رنگ کردن ماشین دستمزد برابر میگیرن؟
طبیعتا اونی که کارش بهتره باید هم پول بیشتری بگیره.
ضعف دولت و گردنکشی بیمه ها باعث این وضعیت شده (1941866) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۲۴:۴۳
دوست عزيز اين چه اعلام نظري است از سوي شما مثلا اگر اتومبيل شما خراب شود و شما با زن وبچه در بيابان مانده باشيد مكانيك بايد مبلغ بالايي بگيرد چون دارد شما را نجات مي دهد متاسفم از اين طرز تفكر در آلمان پزشكان 1.6 برابر حقوق متوسط جامعه درآمد دارند و در هند مهندسين بيشترين درآمد را براي ساختن مملكت احتياج به انسانهاي مبتكر و خلاق است اين درآمد هنگفت پزشكان در كشورهاي جهان سوم متداول است.ضمنا در كجاي جهان مدرن بهداشت و درمان خصوصي است كه در ايران خصوصي مي باشد. (1932559) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۰۱:۲۲
به هيچ وجه اينطور نيست.در امريكا هم پزشكان جزو پردرامدترين اقشار هستند.بهتر است سيستم هاي بيمه را درست كنيد. (1933462) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۳۹:۱۷
اگر در آمریکا و کانادا و اروپا درآمد خوبی داشتند البته بعد از کسر مالیات مطمئنم هیچکدومشون اینجا نمی موندن و می رفتن پیش خانوادهشون اونور آب عزیزم.
اینا اینجا در میارن میرن اونور خرج میکنن و خرج کردنشونم برای اقتصاد این مملکت هیچ سودی نداره. (1934064) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۴:۴۲:۴۱
پزشکان آمريکا بعلت گراني دستمزد پدر اقتصاد آمريکا را در آورند و همه شرکتها بعلت هزينه بالاي توليد به چين مهاجرت کردند و شهر ديترويت که يکروز قلب صنعت اتومبيل جهان بود به شهر ارواح تبديل شده است. در گوگل سرچ کنيد. (1997887) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۰۷:۵۱
شما حاضري با ديه هاي چند صد ميليوني طبابت كنيد؟يك بيمار حاضره از اشتباه پزشك و ديه بگذره؟ابدا!!!پزشكي شغل پرمخاطره و سنگيني است.اگه درامد كافي نداشته باشه افرادي وارد اين رشته خواهند شد كه بيشتر سلامت مردم را به خطر خواهند انداخت و نخبگان حاضر به ورود به اين حيطه نخواهند شد. (1933483) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۲۲:۲۹
چه فرمایشی است؟ قبل از عمل رضایت نامه می گیرند. پس دیه خیلی مصداق ندارد! (1934687) (alef-13)
 
آرمان
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۷:۵۸:۱۹
تا حالا کدوم پزشکی به خاطر اشتباهش محاکمه شده و به خاطر مرگ بیماری زندانی شده.عزیزم در ایران پزشکها اونقدر حمایت میشن که کسی نمی تونه کاری به کارشون داشته باشه. البته اگر بیمارش از مقامات باشه اونوقت اشتباه پزشک گرون براش تموم میشه و الا که مردم موش آزمایشگاهی و چشمه لایتناهی پول برای پزشکان می باشند. (1935860) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۴:۴۵:۱۳
ايران را با آمريکا اشتباه گرفتيد. (1997894) (alef-13)
 
علي پور
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۲۴:۴۳
والا ما ها كه مهندسيم و فوق ليسانس رشته خودمان و كم هم درس نخوانده ايم و ماهي هشت صد هزار تومان دريافت مي كنيم شرافتمان را حفظ كرده ايم و زير ميزي و رو ميزي نگرفته ايم (1932560) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۳۵:۵۷
ما دکترای مهندسی گرفتیم، شب بیداری داشتیم، سختی کشیدیم، اما به قول شما حقوق پایین میگریم و منتی هم سر ابناء بشر نداریم... با مردم هم مثل آدم برخورد میکنیم و خیال نمی کنیم تافته جدا بافته ایم! (1932909) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۲۲:۳۶:۱۲
بفرمایید تو کدوم بیمارستون و بالای سر کدوم مریض بد حال و دم مرگی کشیک داشتید؟ (1938306) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۳۸:۰۴
هیچ حرفه ای مثل دکترها یک نظام پزشکی پشتشون نیست که هر تخلفی هم کردن، باز هم بتونن به کارشون ادامه بدن! (1932915) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۴۰:۴۷
دقیقا همینطوره نظام پزشکی مثل یه شبکه مافیا میمونه که هر طور شده سعی می کنه هوای اعضاشو داشته باشه. (1934067) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۵۴:۰۲
اره فوق ليسانس هاي دور و برمون رو ديدم واقعا زياد درس خوندن (1933263) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۱۰ ۲۳:۴۷:۳۱
فوق لیسانس پولکی دانشگاههای مختلف ؟!
عجب بساطی دارین شما مهندسها!
نه داداش مهندسهای خوب و نخبه هم پولهای خوبی میگیرن. نوش جونشون (1941876) (alef-13)
 
بهنام
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۰:۰۱:۴۳
احتمالا تا حالا موقعیتش برات پیدا نشده... (1934091) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۵:۲۳:۰۸
تو ام اگه می تونستی می گرفتی (1937485) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۲۲:۳۵:۰۶
شما تو دوره لیسانس و فوق لیسانستون کشیک شب هم داشتی. تو اون کشیک دو نفر با هم دعوا کردنه بودند و مجروح شده باشند بعد یکی شون بمیره. رفیق های مرده بیان برین سر توی دکتر. فردا صبحشم هیچ کس یه تشکر خالی هم ازت نکنه. (1938304) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۱۰ ۲۳:۴۵:۳۵
اره معلومه. نه اینکه عمرانی ها مهرشون رو نمیفروشن.
شما هم چقدر بی عرضه هستی که با فوق لیسانس علافی (1941873) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۷ ۱۹:۱۸:۵۸
بنیاد ملی نخبگان باعث شد چند تا دوست مهندس هم پیدا کنم. یکیشون کار دولتی می کنه و 2میلیون می گیره. یکیشون خودش و خانومش تو شرکت خصوصی هستن و هر کدوم 3 میلیون می گیرن یکیشونم شرکت دانش بنیان داره سال 89 یک میلیارد وام 4% گرفت و یادمون داد اگر پا تو این کار گذاشتیم چطوری اقساط رو دیر به دیر بدیم و جریمه نشیم.
از طرفی داداش خودم هم مهندسه حقوقش 500 تومانه با پاداشو حق شیفت و... 800 تا 1 میلیون میشه. اما ناراضی نیست چون یک کار پر درآمد همینجایی که خودم کار می کنم پیدا کردم نیومد. منم اگه می خواستم از تهران خارج نشم و شبا راحت بخوابم و... بیشتر از یکی دو میلیون در نمی آوردم.
جواب امثال شمارو علی دایی خوب داد (1977396) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۱۹:۱۱
اگر اینطور است پس اون قسم خوردن مال چیه
بگین بخاطر پول نه چیز دیگر والله تمام مریض های ما که عمل شدن با این دکترهای و بیمارستان هایی که چیزی از شرافت نمی دانند بعد چند وقت مردن
ولی این سریال های تلویزیون مثل پرستاران و پزشکال و گری اناتومی ببینیت اونوقت تفاوت دکترهای ما با دکترهای دیگران کشورها می شود فهمید (1933006) (alef-10)
 
یک پزشک
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۱۰:۰۵
من حاضرم تو همون جاهایی که این سریالها رو می سازند انترن باشم تو ایران متخصص نباشم. (1934389) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۷ ۱۹:۲۳:۲۸
اگه قسم نخورده بودیم عمرا شنیدن ناسزاهای نمک نشناس هایی مثل خودت رو کارمون بی تأثیر بود و باز هم برای 70% ویزیت 5300 تومان که سال دیگه میدن از دهن بو گندوی پیر مرد تا پوشک بچه سرمونو تو هر جا می کردیم (1977412) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۵۵:۳۵
اینکه پزشکان باید درامد بالایی داشته باشند توجیهی ندارد مشاغل تخصصی با مسوولیت بالا باید درامد بالایی داشته باشند ولی نه زیرمیزی. این درامد بالا باید با سطح درامدی کشور مقایسه شود نه ارقام نجومی. پزشک نباید اتاق عمل را ترک کند تا زیرمیزی را بگیرد، باخطا و قصور پزشک باید با حساسیت بیشتری برخورد کرد تا سلامت مردم تضمین شود، درامد بالای پزشک نباید از جیب مردمی که هزینه تحصیل او را پرداخته اند تامین شود بلکه باید سازوکار مشخص و بیمه باشد....

دختر یک بیمار فوت شده در اثر قصور واضح و بدیهی پزشکی که هیچ یک از همکارانش علیرغم وقوف کامل بر کوتاهی ناشی از پولدوستی وی که منجر به مرگ بیمار شد حاضر به گزارش کتبی نشدند! (1933094) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۱۰ ۲۳:۵۵:۳۶
اگر در امد بالا که حق اطبا هست رو دولت و بیمه ها پرداخت کنند و در واقع رومیزی باشه ، دیگه نیازی به این کارها نیست. (1941884) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۲۳:۳۲
جوری از تحصیلات پزشکان گفته اید که انگار سایر صنوف و مشاغل غاز می چرانند، اگر زحمت و مشقت ملاک باشد که کسب تجربه عملی برای استاد کار شدن در خیلی از مشاغل به مراتب از تحصیلات پزشکان دشوارتر است، تازه در همین صنف پزشکان اغلب همین جراحان هستند که اینگونه از تخصص شان سوء استفاده می کنند و با گروگان گرفتن جان بیماران جیب مردم را خالی می کنند، یک دارو ساز هم پزشک است و مثل همین پزشکان جراح به اصطلاح زحمت کشیده و درس خوانده آیا آنها هم به بیماران اجحاف می کنند؟ هرچند اگر آب باشد آنها هم شناگر ماهری هستند. (1933643) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۱۱-۱۰ ۲۳:۵۶:۵۲
لطفا پزشک وداروساز رو مقایسه نکنید که نشان دهنده عمق بی اطلاعی شماست (1941886) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۴:۵۸:۳۹
آقاي علامه دهر پزشک متخصص شما باندازه يک ليسانس واحد نظري گرفته ايد و پس از آن ۶ تا ٧ سال کار عملي کرده ايد. اينقدر تحصيلاتتان را برخ ديگران نکشيد. در انگليس واستراليا پزشک ابتدا ليسانس پزشکي مي گيرد و بعد سالها کار عملي مي کند . (1997911) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۲۳:۱۵
برای صدور یک سند تک برگی چندتا بسته 100هزارتومنی زیر میزی میگیرند انقت میخواهید دکتر ها نگیرند پیشنهاد میشود یک سایتی راه اندازی شود که همه بی معرفتی ها را مردم گزارش کنند شاید تاثیر داشته باشد . (1934311) (alef-13)
 
اییثتایب
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۱:۵۰:۴۹
اخر باید انسان خرد داشته باشد جرم مردم بی گناه چیه که تاوان کسری حقوق پزشک را بپردازند اینها مگه وجدان ندارند اگه خودشان را جای مردم بگذارند اون وقت چی فکرمیکنند.اصلا بی وجدانی بی دینی دزدی تمام جامعه را در برگرفته واین ریشه درفساد مسئولان دارد.اگه قانون با ارشدترین مقام مملکتی درصورت هرگونه تخلفی برخورد میکرد اینهام حساب کار دستشان میآمد.ولی متاسفانه در این مملکت عده ای خارج از قانون هستند وقانو ن توان برخورد با آنها را ندارد . واعمال قانون مخصوص کسی است که دستش به هیجا نمیرسد.بنابرین با شدیترین وجه برخورد میشود. (1935074) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۷ ۱۹:۲۶:۰۰
شیر ماردت حلالت کسی نگفته کسری درآمد را شما بپردازی شما یک بار مالیات می پردازی کافیه این وظیفه دولته که ازش شونه خالی میکنه و راهشم خوب بلده جوری بهتون آدرس میده که به جای دولت یقه مارو بچسبید (1977416) (alef-13)
 
رامین امینی زارع
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۸:۴۵:۵۵
سلام

موضوع سلامت که بدان پرداخته شده است بسیارحیاتی است

مدت هاست موضوع اقتصادسلامت مطرح است؛

اینکه وزیربهداشت وزیراقتصادپیشین را به قائم مقامی برگزیده اند

ازلحاظ تئوری ودر شرایط ما رویدادی فرخنده به نظر می رسد.

درمان رایگان


به نظرمی رسد اگر مردم اعتمادنمایند که باحذف بخشی از یارانه مستقیم

درمان رایگان شود ؛بااین طرح همراهی خواهند کردونظامی شبیه به نظام

درمانی انگلستان نیز در کشور مابرقرار گردد.

امیدوارم الف بیشتر به مقوله بسیار مهم اقتصاد سلامت بپردازد.

رامین امینی زارع

نویسنده مقالات حوزه اقتصاد (1932481) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۱۷:۵۳
من هم مثل دکتررامین امینی زارع فکرمیکنم وپیشنهادم به ایشان این است که درمورداقتصادسلامت هم بنویسند
اما
باشما مخالفم که گفتیدمثل انگلیس شود
مابایدالگوی خودمان راداشته باشیم
وانگلیس از ما یادبگیرد نه ماازانگلیس ها
شما که نویسنده معروف ومحترمی هستیدبعیداست که درمان ماباانگلیس را مقایسه کنید.
ببخشید (1932538) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۵۰:۲۹
نظردکترامینی زارع درسته



بایدازخداخواسته باشه مث انگلیس شه



سید (1933085) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۱۸:۵۸
باشما کاملا مخالفم چونکه یارانه روقطع می کنند زیرمیزی هم بیشترشایدبشه


عزت زیاددکتر (1932542) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۵:۰۱:۵۸
انوقت همه يارانه ها به جيب پزشکان واريز خواهد شد. (1997918) (alef-13)
 
عضو سابق مافياي پزشکي
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۵:۱۴:۲۵
آقاي اميني زارع مشکل لابيگري و مافياگري است نه کمبود منابع. چرا ظرفيت دوره تخصص سالها ثابت مانده است و اجازه زياد کردن پذيرش دانشجو نمي دهند در حاليکه رشته هاي غير پزشکي بدون کنکور شده است. (1997941) (alef-13)
 
محمدي
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۸:۵۱:۵۵
متاسفم براي جامعه پزشكي با اين افراد بي لياقت كه ننگ پزشكي و انسانيت هستند. (1932490) (alef-10)
 
محمد جواد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۸:۵۴:۱۱
مثل آمار صدا و سیما نمیشه گفت اقلیت که متاسفانه اکثریت پزشکان به باجگیری(عوض کردن اسم به زیرمیزی مفهوم را عوض نمیکنه) بدعادت کردند.
بهترین راهکار اینه که بازرسان وزارت بهداشت در قالب بیمار مچ این باجگیران را بگیرند.
البته از حق نگذریم پزشکان متخصص و اتفاقا حاذق هم کم نیستند که مقدار ویزیت و حق العمل خود را به اندازه جیب بیمار واگذار میکنند. پزشکی را هم میشناسم که بعد سالها طبابت ماشینش 405 است و بعد از مطب یکی دو بیمار بی ماشین را تا مسیری می رساند. (1932492) (alef-10)
 
nashenas2
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۵۳:۱۶
""بهترین راهکار اینه که بازرسان وزارت بهداشت در قالب بیمار مچ این باجگیران را بگیرند."" کی مچ بعضی از این بازرسان را بگیرد!!؟ وای به روزی که بگندد نمک!!؟ (1932627) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۲۷:۱۹
در چند مورد بابت زیرمیزی از پزشک جراح عمومی به بهانه ارائه به بیمه فاکتور گرفتم و آنرا به مسئول بیمارستان نشان دادم اما دریغ از رسیدگی ! جواب این بود که چون شهر ما ( دهلران ) محروم است هیچ پزشکی حاضر به آمدن به اینجا نیست و بنابراین ما مجبوریم با دکتر پول پرست! ( فامیل انتخابی اقای دکتر برای خودشان به جای فامیل واقعیشان) مماشات کنیم! داستان نمیگم ، واقعیت درمان در یک شهر مرزی را میگویم. (1933195) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۸:۵۴:۱۵
کلینک آسم و الرژی تهران واقع در خ طالقانی از بیماران بابت دارو و واکسن نقدا پول دریافت می کند در صورتیکه می تواند از طریق پوز هم مبلغ که عمدتا هم 400هزار تومان به بالا هست؛دریافت نماید.آیا اصرار بر گرفتن نقدی دلیلی دارد؟ (1932493) (alef-10)
 
جابر
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۳۷:۳۶
بله عزيزم به خاطر فرار از ماليات اين كار را مي كنند تا درآمد سالانه آنها مشخص نشود . (1932586) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۸:۵۴:۲۲
متاسفانه معروف ترين جراح قلب كشور نيز زير ميزي ميگيرد و اين مساله در خصوص بيشتر جراحان شايع است حتي در بيمارستان هاي خصوصي كه مبالغ كلاني بابت اتاق عمل و بستري دريافت مي كنند. (1932494) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۸:۵۸:۰۹
وزارت بهداشت باید دستمزد عادلانه ای تعیین کند و خود نیز از پزشکان و بیماران حمایت های کامل به عمل آورد و در عین حال نظارت های دقیق و مجازات هایی برای دریافت های غیر مجاز در نظر بگیرد. (1932499) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۰۳:۵۷
زير ميزي همون پولي كه بيمه ها بايد به دكترا بدن ولي ميرن دوبي خريد و فروش عرض ميكنند يا ميدن بابك زنجاني. وظيفه بيمه ها تامين هزينه هاي درماني است نه تجارت و خريد و فروش ارز . مطابق برنامه چهارم توسعه بيمه ها بايد 70% هزينه هاي درماني رو پرداخت كنن ولي اين مريض بيچاره است كه 70% رو پرداخت ميكنه .آدرس عوضي ندين لطفا. مگه ميشه هزينه جراحي قلب طبق تعرفه فقط 150000تومان باشه ؟!؟!؟!؟!!؟!؟؟ (1932505) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۰۸:۱۷
به نظر شما چقدر به يك پزشك بدهند بسشه و ديگه گرو كشي از جان مردم مستاصل نمي كنه؟!!!! ببينم كل دنيا را بدهند كافيه؟!!!!!! آيا بقيه دنيا هم همينطوره؟!!! (1933764) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۰۷:۵۱
اگر یک به اصطلاح پزشک را تخصص در زمینه اخذ زیر میزی داره محکوم و معدوم کنیم اونوقت باقی پزشکان زیر میز ی بگیر حواسشون جمع میشه و مهمتر از اون جامعه پزشکی از این تهمت و انگ مبری می شوند . به امید خدمات رایگان بهداشت و درمان (1932518) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۱۴:۱۹
فقط برخورد جدي و لغو مجوز فعاليت. به هرقيمتي اين كار بايد انجام شود. كه اگر نشود اين حركت مثل يك شعله دامن همه مردم و حتي خود پزكشك ها را خواهد گرفت.
ايران هم چند سال ديگه ميشه مثل تاجيكستان و افغانستان كه اگه بخواي نفس هم بكشي بايد پول و رشوه بدي به اين و اون و دم اين و اون رو ببيني.
اون پزشكي كه زيرميزي ميگيره بدونه كه اگه اين فرهنگ رو داره جا ميندازه، چند وقت ديگه بايد به صاحب پمپ بنزين، شوراي محل، شهردار، بقالي سر كوچه، سوپور، راننده آژانس و همه و همه زير ميزي بده.
از هر دست كه بدي از همون دست ميگيري آقاي دكتر!!! (1932526) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۰۰:۰۰:۰۷
مگه الان تو شهرداری و ثبت اسناد و ....بدون پول کار کسی راه میفته ؟؟خیلی از مرحله پرتی داداش (1941894) (alef-13)
 
lمتخصص زنان
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۱۸:۳۶
مبلغ پرداختي دولت بابت عمل سزارين يكصد هزار تومان مي باشد كه 50 درصد آن بعد از 12 ماه - 20 درصد بعد از 20 ماه و 30 درصد باقيمانده حق بيمارستان است. آدرس اشتباهي ندهيد. دريافت حق الزحمه جراحي يا به قول شما زيرميزي حق مسلم پزشك است. (1932540) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۵۸:۱۵
پس حق الزحمه يا به قول ما زيرميزي اي رو كه گرفتي بعد از اينكه بيمه بهت حقت رو داد برگردون عزيزم (1932799) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۰۵:۵۴
در ضمن به ازاي كاركردن در بيمارستان دولتي كلي مشتري براي مطب مگه جمع نمي شه. اگر شما دكتري ماهم بي عقل نيستيم و .ما هم دكترا داريم (1932826) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۲۲:۳۴
مگه در سزارین شق القمر می کنید؟ همونم زیادیه/ اگه روزی 10تا سزارین انجام بدید که می دید، مبلغ بیشتر میشه. جراحی مغز که نمیکنی!! (1932873) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۴۸:۰۲
خانم جراحی رو میشناسم که همون 10-12 تا عمل رو تو یه روز میکنه و از هر کدوم 7000000 ناقابل جیرینگی میگیره بعد آخر ماه دلار میکنه میفرسته برای عزیزانش در آمریکا که اونا هم پزشکی بخونن همین راهو ادامه بدن. (1934075) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۵:۳۱:۱۶
تو می تونی 100 تا سزارین کن (1937511) (alef-13)
 
فف
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۰۰:۰۱:۲۸
استاد بزرگوار .سزارین از عملهای مشکل در حیطه پزشکی به حساب میاد . مجبور نیستس در مورد چیزی که نمیدونی ،نظر بدی (1941896) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۵:۳۱:۴۷
آقاي بزرگوار استاندارد جهاني سزارين ١۵ درصد است ولي تو ايران ٧٠ درصد،چرا چون براي دکتر درآمد چند برابري زايمان طبيعي دارد. آقاي دکتر ماهم دکترا داريم ولي نه دکتراي حرفه اي. (1997972) (alef-1)
 
آزاد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۳۳:۳۳
خانم يا آقاي دكتر اين حق را چه كسي به شما داده است. پس از اين به بعد هركسي به ضعيف تر از خودش بابت خدمات ارائه شده مي تواند زور بگويد ،چون قويتر است.مانند همان كاري كه زور گيرها انجام ميدهند،چون زورشان بيشتر است.در ضمن به اين فكر كنيد چرا ايران مقام اول سزارين را در دنيا دارد؟!!!فقط به خاطر پولدار شدن هرچه بيشتر دكترها. اين عمل فقط ده دقيقه زمان مي برد و شما براي صرف ده دقيقه زمان جهت عمل حداقل مبلغ 500هزار تومان فقط زير ميزي ميگيريد و اصلا هم هيچ دكتري زايمان طبيعي را توصيه نمي كند. (1932898) (alef-10)
 
لطفا به خودتان دروغ نگویید
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۰۴:۱۵
پس این کارانه های ماهاانه 15000000 تومانی که می گیرید کافی تون نیست همین متخصص های زنان تو شهر های کوچک با مردم بینوا نا اگاه چه ها که نمی کنند مردمی که از روی نیاز مجبورند به پزشکشون اعتماد کنند.متخصصینی که از ازمایشگاه،داروخانه، کلینیک رادیولوژی بابت ارجاعات در بسیاری موارد بی مورد پورسانت هم می گیرند.زیر میزی مستقیم از مریض فقط گوشه ای از فساد در این قشر است (1933121) (alef-10)
 
متخصص زنان
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۱:۴۷:۴۱
کارانه ماهی 15000000 یعنی ماهیانه 214 عمل و تقریبا روزی 9 عمل و چنین چیزی امکان پذیر نیست. چون اتاق عملی یرای پزشکان دیگر نمی ماند و پزشک هم باید 12 ساعت در روز سرپا باشد. لطفا منطقی فکر کنید. کارانه ها در شهرستانهای کوچک و متوسط حدود 2 الی 3 میلیون تومان در ماه است که بعد از یکسال پرداخت میگردد. (1937007) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۵:۳۴:۳۷
مردم همه فساد هاي جامعه پزشکي را ميدانند وحالا وقت قيام عليه اين جامعه مافيايي است. (1997978) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۲۲:۳۷
برادر یا خواهر عزیز، شما اگه به گفته خودت صادقانه ایمان داری. اسمتو بیار و بگو من زیرمیزی میگیرم چون حقمه. دوست داری ارازل و اوباش به ناموست تجاوز کنن و پلیس بگه با توجه به اینکه ما حقوقمون در مقایسه با سختی کار مناسب نیست به بنده ربطی نداره. (1933184) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۰۰:۰۲:۵۴
نه اینکه نمیگن. برید دزد رو پیدا کنین ما بیایم دستگیرش کنیم !!!
جمله اشنای کلانتری ها (1941898) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۵۹:۴۷
گیریم که حرف شما درست ،حالا که بیمارستان نمیده و دیر میده شما دو برابر نه سه برابر این پول یعنی سیصد تومن رو بگیری درست ولی وقتی شما ده برابر این مبلغ یعنی چیزی حدود 800 تا یک تومن میگیری یه ریگی به کفشت هست یا نه؟این پول حلاله به نظرت؟ (1933276) (alef-10)
 
دکتر عبقری
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۰۱:۲۳
سرکار خانم دکتر
بنده استاد دانشگاه هستم و برای یک پایان نامه کارشناسی ارشد بعنوان راهنما در رشته مهندسی بعد از یکسال و نیم حدود 700 تومن می گیرم بماند که چند صد ساعت وقت برای هدایت دانشجو می گذارم آیا این صحیح است بخاطر دستمزد کم از دانشجو بخواهم سه میلیون به حسابم واریز کند تا مجوز دفاع به ایشان بدهم!!!!!!! شما که زیر میزی را حق مسلم می دانید از انسانیت بویی نبرده اید. متاسفم که افراد زیاده خواهی مثل شما سکان پزشکی مملکت را بدست گرفته اند. ماهی چند ده میلیون شما را راصی می کند!!!!!!!!!!!! من چندین برابر شما زحمت کشیدم و بیش از 120 مقاله علمی دارم اکثرا سازمانهای دولتی و خصوصی صنعت آب کشور هم بنده را می شناسند اما به ماهی پنج یا شش میلیون راضی هستم و هرگز از دانشجو(یا به قولی بیماران شما) اخاذی نکردم. زیر میزی شما بسیار بدتر از دزدی است چون می دانید که مریض در چه وضعیتی است و باز هم زیر میزی را حق مسلم می دونید. اگر ضریب درا»د شما پایین است مقصر مریض نیست توان توجیه داشته باشید و هزینه های درمان را از بیمه های مفت خور کشور بگیرید...... (1933283) (alef-10)
 
متخصص زنان
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۱:۵۲:۴۵
آقای دکتر با احترام به سوابق و دانش شما. کل زحمات و تلاش شما به اندازه ارزش یک لحظه از کار جراحی که ساعت 2 نصف شب در حال عمل است و جنابعالی در خواب ناز هستید نیست.

هیچ شغلی از نظر ارزش با نجات جان یک انسان توسط یک جراح برابری نمیکند. (1937024) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۵:۴۷:۱۲
خوب اگر کار جراحي اينقدر سخت است چرا اين حرفه را انتخاب کرديد و به فرزندانتان همتوصيه مي کنيد. يکي ازفاميل ها که سه فرزند آنها پزشکي مي خوانند به کساني که غير پزشکي مي خوانند مي گويند شما وقتتان را تلف مي کنيد فقط رشته پزشکي درآمد زاست و کار هم برايش زياد است و عنوان دکتري هم با ۵ سال درس خوندن دارد. (1997988) (alef-10)
 
غغ
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۰۰:۰۴:۲۳
شما عرضه داری وکیلی از طرف ما . بگیر نصف نصف کنیم. بیمه نه مافیا (1941899) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۵:۳۹:۲۲
آقاي دکتر اينها به قصد کسب درآمد زياد رشته پزشکي را انتخاب کرده اند و نه خدمت و يا علاقمندي به علم پزشکي. (1997982) (alef-10)
 
بهزاد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۲۰:۴۱
متخصص عزیز
سختترین رشته تحصیلی در تمامی دانشگاههای کشورهای دنیا رشته ریاضیات است و اکثر نوابق دنیا ریاضیدان بودند نه پزشک.آیا دآمد ماهانه چند ده میلیون تومان در ایران برای جراحان کم است که زیرمیزی هم می گیرند.
مگر در پایان این پولهای دردآلود(مردم قشر ضعیف با درد و رنج پول به دست می آورند) تبدیل به ارث نمی شود و بین ورثه تقسیم نمی شود.
متاسفم. (1933504) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۱۲:۰۲
واقعا كه!!!! آيا پزشك حقوق نميگيرد. و فقط به خاطر اينكه جان بيمار در دستش هست مي بايست پول اضافه بگيرد. آيا بقيه تخصصها و حرفه ها به غير از پزشكي مشمول اين موضوع نمي شوند. (1933770) (alef-10)
 
عضو سابق مافياي جهاني پزشکي
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۵:۲۴:۰۷
در بيمارستان هاي دولتي که همه آموزشي هستند بنابه گفته مدير عامل سابق بيمه، رزيدنت ها عمل مي کنند و بعد مهر استاد را مي زنند، به بيما ر بايد مبلغي هم بخاطر موش آزمايشگاهي شدن پرداخت کنند. نه اينکه تعرفه را هم زياد کنند. (1997960) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۲۰:۳۵
بنده خدایی از فامیل ها. برای عمل جراحی دیسک کمر به پزشک معروفی مراجعه کرده بود. علاوه بر تمام هزینه های بیمارستان 15 میلیون هم خود پزشک دستلاف طلب کرده بود. البته همکار باشرافت آقای دکتر بدون ریالی مبلغ اضافه عمل جراحی رو انجام دادن. حیف که نمیشه اسم آورد. تا حساب با شرافت ها جدا بشه (1932550) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۲۷:۵۷
بيشتر پزشكان علت دريافت زيرميزي از بيماران را عدم تعرفه گذاري معقول براي خدمات پزشكي عنوان مي كنند و شايد بهانه اي شرعي براي خود مي تراشند ولي با نهايت تاسف اين ما به التفاوت به قول آن پزشكان محترم ، بهانه اي شده است براي تيغيدن بيشتر بيماران و رقابتي كثيف براي به دست آو ردن پولي ناپاك. اگر چنين نيست چرا مبالغ زيرميزي مثلا يك كله سيستكتومي ساده از ٥٠٠ هزار تومان تا چند ميليون تومان در مطب ها معامله ميشود
همكاران محترم ، به هوش باشيد بيماري پول اندوزي زياد ، ما را در چشم عامه مردم خوار و ذليل كرده است كافيست از فرزندانتان سؤال كنيد كه آيا پزشكي علم مقدسي شده است؟
به خاطر مطامع زودگذر دنيوي تيشه به ريشه پاك طبابت نزنيد و از خدا بهراسيد كافيست طمع يك سفر خارج از كشور يا يك ويلا و ... را از ذهنتان به نفع اين مردم بيچاره پاك كنيد همه چيز درست ميشود (1932569) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۷:۳۶
خيلي از شاغلين از درآمدشون ناراضي هستن.اين كه تعرفه هاي دولتي پزشكان كم هست دليل نمي شه زيرميزي بگيرند.پول حرامي كه بعضي پزشكان وارد زندگيشون مي كنند.... (1932612) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۰۷:۰۵
مگر یک دکتری سایر رشته ها که معادل سالهای تحصیل پزشکان تحصیل کرده و در دانشگاه ها مشغول تدریس و تحقیق است چقدر در امد دارد که پزشکان محترم دائم ناراضی هستند!!!! واقعا بحق گفتید (1933135) (alef-10)
 
قق
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۰۰:۰۶:۰۴
مهندسین مکانیک هر وقت تونستن یه موتور روشن رو تعمیر کنن ،بعد بیان خودشون رو با پزشکا مقایسه کنن (1941901) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۷:۳۱:۲۵
با سلام
اولا که مهندس مکانیک کارش تعمیر موتور نیست اون کار مکانیک خودرو
ثانیا برتری به تقوااست نه به مدرک (1990895) (alef-13)
 
عضو مافياي جهاني پزشکي
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۶:۰۲:۴۱
روش تعمير موتور روشن را پزشکان کشور هاي پيشرفته ابدا کردند و شما پزشکان ايراني هم بعد از سالها تمرين برروي مريض هاي بيچاره ، بي پناه وبي اطلاع از اينکه موش آزمايشگاهي شده است و هزينه بيمارستان را هم بايد ببردازند، ياد گرفته ايد هر استعداد متوسطي هم يک کار روتين را بعد از مدتي ياد مي گيرد. خدمه پرواز هم يک موتور روشن را بايد تعمير کنند وقتي در هوا با سيصد نفر مسافر ،موتور دچار اشکال ميشود. (1998011) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۰۸:۴۲
الف لطفا به فساد در حوزه سلامت بیشتر ببپردازید که بسیار در کشور ما بیداد می کند (1933138) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۳۵:۴۲
خیلی هم بهشون میسازه .... اینقدر پول دار هستن که تا چند نسل بعدشوم بدون کار میتونن گذران کنن (1933215) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۹:۳۹
كاش حداقل وقتي زيرميزي كه مي گيرن حق مطلب رو ادا كنند آخه از اونم خيلي خبري نيست. (1932619) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۲۲:۴۳
رفتار نا مناسب و دور از شان، نگاه به بيمار به عنوان پول، كسب درآمد هنگفت و خرج آن در كشورهاي ديگر، غرور و تكبر، تشخيصهاي غير دقيق و ... آيا چيزي ديگر از حرفه مقدس پزشكي در ايران مانده است؟!!!! (1933786) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۵۱:۳۶
خيلي ها در رشته هاي ديگه درجات بالاي علمي دارند ولي حقوق عادلانه نمي گيرند . نظارت نظارت براي افراد بي وجدان ... (1932622) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۵۳:۲۷
متاسفانه دادن آدرس عوضی به مردم دیر بازی است که رویه شده و مردمی که فکر نمیکنند .... (1932628) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۵۴:۰۰
به نظر من اگر عملي حالت اور‍ژانسي نداره نبايد اين زيرميزي رو داد تا كم كم اين بدعت برچيده بشه (1932630) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۵۷:۳۵
هیچ پزشکی برای عمل اورژانس زیرمیزی نمی گیرد. (1932797) (alef-10)
 
بسیار جدی!!!!!!
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۰۰:۲۹
الف لطفا درخصوص جراحان ارتوپد و ستون فقرات هم که در ازای خرید تجهیزات و وسایل ارتوپدی مبالغ کلانی را از شرکتهای فروشنده به عنوان پورسانت دریافت می کنند و شرکت فروشنده نیز با ترفندهایی این مبلغ را در فاکتور بیمار اعمال می کند تا متضرر نباشد تحقیق نمایید.جراحانی هستند که حتی تا 40% مبلغ فاکتور فروش پورسانت دریافت می کنند عمق فساد در این حوزه باید توسط خبرنگاران و مطبوعات متعهد شکافته شود (1932643) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۰۳:۳۳
برادر عزیز تضارب منافع اصلا این اجازه را نمیدهد که درمان مملکت سامان یابد وقتی وزیر وسایر معاونین در بخش خصوصی صاحب بیمارستان یا سهام دار هستند دیگر کی باید از حق مردم دفاع کند مراجع ذی صلاح بررسی نمایند (1932653) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۳۴:۵۶
دقیقا مثل اساتید دانشگاه که به جای خدمت در دانشگاه خود، چند دانشگاه آزاد و شرکت خصوصی را منتفع میکنند. (1933214) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۰۸:۰۲
بی توجهی به اجرای قانون در وزارت بهداشت نتیجه ای جز این ندارد مگر وقتی یک کارمند خارج از ضوابط رشوه میگیرد پدرش را در نمیاورند آیا زیر میزی که خارج از صورتحساب بیمارستان توسط یک پزشک دریافت میشود حکم رشوه را ندارد . (1932664) (alef-10)
 
بهزاد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۰۵:۳۹
اگر زیرمیزی مقایر قانون بود قوه قضاییه یه کمی در این معضل دخالت می کرد. (1933474) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۱۳:۳۸
این همه الگو از کشور های مختلف برای انجام داریم اگر نتوانید بهداشت مملکت را ساماندهی بکنید دنبال اشکال مدیریتی باشید.
هر ماه با 4000 میلیارد یارانه نقدی که باعث تورم شده چند کارخانه وبیمارستان می توانستیم بسازیم .. (1932676) (alef-10)
 
1+1
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۱۵:۱۹
دوستم خانومش حامله بود علاوه بر تعرفه منشي دكتره پدرشو دراورد تا 1500ديگه كارت به كارت نكرد سر عمل نيومد (1932682) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۵۶:۴۲
تعرفه سزارین برای متخصص زنان حدود 100 هزار تومان و برای متخصص بیهوشی حدود 70 هزار تومان است که بعد از ماهها تاخیر شاید پرداخت شود. کوچکترین اشتباه منجر به دو دیه چند صد میلیونی می شود. شما بودید چه می کردید؟ 1500 برای انهمه مسوولیت زیاد است آنهم بعد از 12 سال تحصیلات دانشگاهی و ....؟ (1932796) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۵۷:۱۰
پس مهندس ناظر ساختمون هم که ممکنه در کارش تلفات چند نفری تو کارگاه یا ساختمونای اطراف بده باید دیه همه آدمای دوروبر حساب کنه بزارن به پای خریدار که احیانا همین پزشکان میزکار باشند؟؟؟؟؟ (1934085) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۴۷:۰۴
من پیشنهاد بهتری دارم خانوم دکتر... از دیوار مردم بالا برید! کلاهبرداری و دزدی و چک بی محل... اصلا بزنید توی کار بساز و بفروشی با 300 درصد سود خالص!
فقط خواهشا با اعصاب و روان بیمار بازی نکنید و واژه مقدس طبیب را به افتضاح نکشید... (1934361) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۰۹:۵۲:۱۶
بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان برای چیست همکار عزیز؟
ما برای جبران عدم پرداخت بموقع حقوقمان از طرف بیمه گلوی بیمار را بیشتر میفشاریم وخود را ذیحق میدانیم....اگر دنبال حقوق قانونی خود بودیم حقمان را از سلب کنندگانش مطالبه میکردیم نه از بیمار درمانده.
با این استدلال کارمند شهرداری وقاضی دادگاه و...هم توجیه خوبی بریا زیر میزیهای فساد آورش خواهد داشت (1936692) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۷:۳۷:۲۱
باسلام
درووووووووووووووودبرتواقای وکتر حالا فهمیدم که دکتر خوب هم هست. (1990914) (alef-13)
 
امير
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۲۰:۲۵
سلام اول شما تعرفه ها را واقعي كنيد و بيمه ها وظيفه خود را انجام بدهند ببينيد كدام پزشك پول اضافي مي گيرد، درضمن اين پزشكان معرفترينهاي ايران هستند يك فوتباليست معروف چند برابر ديگران حق زحمه مي گيرد چرا پزشك نگيرد. انتخاب با بيمار است. (1932690) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۵۹:۰۴
بقيه ي رشته ها و تخصص هاي غير پزشكي چي؟ (1932801) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۲۸:۲۶
متاسفم امیر آقا واسه این طرز فکرتون. اگه همه ما میخواستیم خودمونو با فوتبالیست ها مقایسه کنیم که دیگه .../ اتفاقا از پزشکهای معروف چنین برخوردی انتظار نمیره چون چندین هزار مریض به آنها محتاجند.
البته مسئله دستمزد بین همه پزشکان رواج پیدا کرده. پزشک زنان در یک شهرستان دور افتاده کلی هزینه دستمزد سزارین در بیمارستان دولتی رو میگیره، اونوقت شما میگید انتخاب با بیماره؟ کدوم انتخاب؟ (1932886) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۵۵:۰۱
دوست عزیز همه چیز که پول نیست پس شرف و انسانیت چی می شه؟ حالا که به فرض بیمه ها کارشون رو خوب انجام نمیدن پزشکا باید جیب مردم رو بزنن؟!! (1932953) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۴۶:۵۹
بله انتخاب با بيمار است كه يا بميرد يا پول زور بدهد به پزشكي كه با پول بيت المال اتفاقاً از جيب همين مريض هم رفته زنده بماند. اينه منطقه شما؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! (1933078) (alef-10)
 
عزیز
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۵۷:۳۷
آقای محترم صحبت معروف وغیر معروف نیست این عمل اپیدمی شده دوروز قبل در شهرستان دور افتاده 1000000تومان زیر میزی دکتر غیرمعرف از من گرفته که حرامش باد. (1933102) (alef-10)
 
مریض بی نوا
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۱۴:۵۴
مرسی از اظهارنظرتون اقای دکتر
اجازه بدین بقیه هم اظهارنظرکنن (1933162) (alef-10)
 
بهزاد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۰۲:۲۵
امیر عزیز
بیش از هفتاد درصد جامعه درآمد ماهانه زیر یک میلیون تومان دارند.
این درصد از جامعه قادر به پرداخت زیرمیزی نیستند. (1933465) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۱۷:۴۶
تعرفه ها چقدر بشوند ديگر واقعي خواهد بود. آيا تعرفه ها و دستمزدها براي بقيه مشاغل و افراد واقعي شده و فقط براي پزشكان غير واقعي است. اين فقط ضعف و فساد ساختاري در وزرات بهداشت هست كه تا اين حد جسارت و گستاخي پزشكان اضافه شده كه با بي پروايي از زير ميزي دفاع مي كنند.
حيف و دريغ به آن پزشكان واقعي كه تحت الشعاع اين بحثها فقط بايد سكوت كنند و شرمندگي همكاراني را بكشند كه فقط پول و منافع مادي چشم آنها را به انسانيت بسته است. (1933778) (alef-10)
 
nima
۱۳۹۲-۱۱-۱۵ ۰۲:۰۰:۰۶
بابک زنجانی رو یادت رفت (1950540) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۴۳:۴۰
با توجه به میزان بسیار نا چیز دستمزد های جراحی و از طرفی عدم پرداخت به موقع همین دستمزد ها چگونه می توان انتظار داشت کسی که بیش از 20 سال از عمر خود را صرف آموختن طب کرده است از حق مسلم خود بگذرد. (1932753) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۴۵:۳۴
با سلام
اول اینکه اینجانب دست تک تک پزشکان با وجدان را میبوسم، اما درخصوص تعدادی از پزشکان که اقدام به این عمل زشت و قبیح و دور از انسانیت می زنند عرض میکنم ، بنده شاهدم فردی جهت تامین این خواسته پزشک واقعا در عین نداری کاری نشد که انجام ندهد ، جان مال شخصیت حیثیت آبروی خود و خانواده اش را پیش هرکسی که گمان میکرد دراز کرد امروز در بازگداندن پول ربا چه توهین ها وتحقیر های که خود وخانواده اش نمی شنود اما این اندک پزشکان همچنان در حرص انباشت پول خرید املاک و انواع خودروها و انواع سفر های خارج باهم دیگر سبقت میگیرند . خداوند آقبت همه را بخیر کند. (1932767) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۴۷:۴۴
متاسفانه مشکل اساسی در این کشور این است که پزشکان برای خود شرافت خاصی در نظر گرفته اند و تنها در این کشور مسئله ای به نام کرامت پزشک داریم
به راستی دیده اید یک کارشناس ارشد عمران از بهترین داشنگاه دنیا در ایران به سوال کارفرمای خود پاسخ ندهد یا بگوید وقت ندارم؟
حالا مقایسه کنید ایران و اروپا را در ایران پزشکان به هیچ وجه پاسخ بیمار و خانواده او را نمیدهند حتی در بد ترین وضعیت که اینگونه می باشد در ایران بیمار را تجارتی برای اقایان و خانمهای پزشک ببینیم پزشک باید به کارفرمای خود پاسخ دهد !!
در ایران میباشد که مرجع رسیدگی به شکایت از پزشکان خود انها میث باشند برای خدا پاسخ دهید از تاریخ تاسیس سازمان نظام پزشکی هیچ پزشکی تا به حال محکوم شده؟ (1932772) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۵۴:۰۱
خانم متخصص زنان با شما هستم.اگر بيمه مزد شما رو دير مي ده ولي بالاخره مزدت رو ميده. شماهم وقتي مزدت رو گرفتي زيرميزي اي را كه قبلاًگرفتي برگردون جانم. (1932792) (alef-10)
 
متخصص زنان
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۰:۴۵:۵۴
مزد من براي عمل جراحي 100 هزار تومان نيست كه پس از گرفتن ان از بيمه دستمزد دريافت شده از بيمار را پس دهم. كافيست مبلغ دريافتي يك ارايشگر را بابت ارايش عروس با مبلغ پرداخي دولت بابت عمل جراحي مقايسه كنيد تا متوجه شويد. (1934893) (alef-13)
 
nima
۱۳۹۲-۱۱-۱۵ ۰۲:۰۳:۵۸
چرا همش خودتون با دلال و آرایشگر مقایسه میکنید
چرا با یک تحصیلکرده در رشته دیگر مقایسه نمی کنید. (1950543) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۵۸:۰۱
اینقدر نگویند پزشکی حرمت داره، برخی از اینها باید به مردم و دستگاه قضایی معرفی بشن تا درس عبرت برای بقیه پزشکان بشه تا یادشون بیاد که زمان فراغت از تحصیل سوگند خوردند به اخلاق وفادار باشن (1932798) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۰۳:۲۶
بعضی پزشکان تا پیامک واریز پول به حساب ویژه شان را دریافت نکنند دستور انتقال بیمار به اتاق عمل صادر نمی کنند. (1932817) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۰۳:۲۸
حرفه ي مقدس پزشكي! (1932818) (alef-10)
 
M.J
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۰۹:۵۸
واقعا معضل بسیار مهمی را مطرح کرده اید اما خداکنه که قلب دلسوز وگوش شنوایی دربین مسئولین باشه.زیرمیزی بااین شرایط اقتصادی مردم واقعا کثیف ترین معامله وجنایتی بزرگ است که البته وصد البته دلیل آن به دنیا طلبی وطمع ورزی انسانها برمیگرده .گرچه همه میدونیم در این کشور درآمدها منطقی نیست وافرادی که باید به نوعی دستمزد خودشون را طبق تعرفه های دولتی بگیرند شاید جبران زحمات آنها نباشه اما این مشکل تقریبا در همه مشاغل دولتی ووابسته به دولت هست مهندسین پرستاران،وکلا ،معلمین وحتی بسیاری ازکارمندان .اگر کسی ذره ای وجدان آگاه داشته باشه نباید جبران کسری زندگی اش را از خون مردم آن هم آسیب پذیرترین قشر یعنی بیمار وخانواده بیمارکه در شرایط مرگ وزندگی قرار دارند تامین کنه.به نظر بنده برای رفع این معضل باید چندکاررا انجام داد
یکی این که تعرفه ها واقعی بشوند اما ازآن طرف پرداختی به پزشک فقط از طریق بیمه ها باشدوبیمه ها باید فعال شوند وفکری برای آنها بشود.
دوم این که نظارت جدی بر مطبها وحساب های مالی پزشکان صورت بگیرد واگر در هر شهر چند نفر مجرم این گونه شناسایی وبه سزای عمل کثیفشان برسند مطمئنا دیگران حساب کارشون را خواهند کرد. پزشک تازمانی مقدس است وفردشریف وقابل احترام به شمار میره که کار مقدس انجام بدهد. (1932839) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۴۱:۰۶
فکر می کنم تعداد آنهایی که زیر میزی نمی گیرند اعلام شه هم کمتره و هم راحت تره.....البته آمار فاسدین در ادارات و شهرداریها هم به این شیوه اعلام شه یهتره................ (1932919) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۴۸:۲۸
مجلس با تصویب قانون گرفتن زیر میزی را ممنوع کند (1932938) (alef-10)
 
عبد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۵۱:۵۶
لین پرداختها را قانونی کنید تا قابل کنترل شود.بایدقیمت واقعی درمان را پذیرفت.
ثروت ودرآمد ذخیره شده وزیر فعلی(بهداشت ودرمان و...) معیارخوبی است.
آثار روانی وگسترش فرهنگ پول گرفتن به زور واسترس دادن به مردم دهها برابر تخریب بیشتری دارد. (1932944) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۵۸:۴۰
یکی از اقوام بنده تصادف کرده بود هشت جای بدنش شکسته بود پزشک گفت برای هر جای شکستکی 300 هزار تومان می خواهم(6 یا هفت سال پیش) گفتند بابا این از یه روستایی ته دنیا اومده پولی ندارد گفت برو گاو گوسفنداتو بفروش !!!
گاو وگوسفندی هم نداشت کل اقوام پولاشونو گذاشتن روی هم تا پول دکتر رو جور کردند. (1932964) (alef-10)
 
محمدی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۲۲:۲۸
تعرفه ها خیلی زیادهم هست یک جراح علاوه برحقوق ودستمزدجراحی درمطب روزانه حداقل50بیمارویزیت نموده ازهرنفر 22000تومان می گیرد که می شود1100000تومان یعنی ماهیانه جمعا وبه طورمیانگین پنجاه میلیون تومان درآمد داره واین درحالیست که این پزشک باهزینه کردن بودجه عمومی به اینجا رسیده است دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی تابحال پولی بابت هزینه تحصیل نپرداخته اندوهزینه آنان ازبودجه ملی تامین شده پس موظف به خدمت برابرتعرفه های قانونی بدون گرفتن رشوه وزیرمیزی می باشندوگرفتن هرنوع رشوه وزیرمیزی حرام وبی وجدانی است. (1933017) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۲۳:۰۱:۳۶
کدام پزشک جراح 30 روز در مطب کار می کند هفته ای 2-3 روز شاید مطب بتوانند یروند (1936270) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۰۰:۰۴:۵۴
کی گفته پزشک با هزینه عمومی پزشک شده، ۲ سال طرح تو بدترین نقاط ایران که تو حتی حاضر نیستی ۲۸ ساعت توش بمونی، با حقوق ۷۰۰ هزارتومن ادای دین به اون هزینه ای که تو میگی
در ضمن دکتر هم توی همون دبیرستان و دانشگاهی درس خونده که تو خوندی، تو هم حاضری دو سال بری توی یه روستای دورافتاده با ماهی ۷۰۰ زندگی کنی؟ (1936352) (alef-13)
 
یک پزشک
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۰:۲۱:۳۰
دوست عزیز یک جراح حداکثر روزی 10 بیمار را ویزیت میکند. ویزیت 50 نفر در روز کاری بسیار طاقت فرسا بوده و معمولا توسط پزشکان عمومی یا رشته های غیر جراحی مانند اطفال - داخلی انجام میشود.
از 22 هزار تومان ویزیت مبلغ 6 هزار تومان آن توسط بیمه ها و معمولا 6 ماه بعد پرداخت میگردد.
دستمزد جراحی (شما فرض کنید حداکثر 200 هزار تومان در جراحی های بیش از 2 ساعت )توسط بیمارستان معمولا 12 الی 18 ماه بعد و با کسر 30 درصد حق بیمارستان پرداخت میگردد.
پزشک جراح شب وروز استرس دارد چه قبل از عمل و چه بعد از عمل و همیشه باید در دسترس باشد و امکان برنامه ریزی برای یک مسافرت عادی را ندارد.
اگر فقط یک رگ اشتباهی هنگام عمل بریده شود عمل جراحی متوقف شده و لازم است یک فوق تخصص عروق آمده و مشکل را رفع کند (اگر مریض تا آن موقع زنده باشد)
تعداد گاز استریل که توسط تکنسین اتاق عمل داخل بدن بیمار گذاشته می شود (جهت کنترل خونیزی) و بعد ار اتمام عمل برداشته میشود قبل و بعد از عمل شمرده می شود تا داخل بدن بیمار جا نمانده باشد و یک جراح در تمام عمر خواب کم آمدن تعداد گاز استریل بعد از عمل دیروز را میبیند.


انتظار دارید درامد ماهانه یک جراح چقدر باشد. (1936796) (alef-13)
 
للب
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۰۰:۱۲:۰۳
البته همین جراحان حداقل 5 سال در مناطق محروم خدمت کرده اند( دوره طرح). بجز پزشکان کدوم رشته دوره طرح اجباری داره؟ایا روستاها به وکیل - مهندس - و...نیازندارن که دولت اینها رو مجبور به خدمت در روستا نمیکنه؟ (1941910) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۳۶:۲۷
وقتی یه مقام مسوول تو تلویزیون میگه حق دکترای عمومی اینه که ماهی 10 میلیون تو شهرستانهای بد آب و هوا بگیرند چو مهندسای ما 10-15 تومن میگیرند خوب همین میشه توقع!والا ما 10 ساله تو عسلویه با مدرک مهندسی در شرکت نفت 3 تومن نمیگیریم! (1933044) (alef-13)
 
بیمارستان
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۳۷:۰۱
من بیمارستان کار میکنم در بیمارستانهای خصوصی هم که باید براساس تعرفه بخش خصوصی هزینه گرفته شود 95درصد پزشکان بیشتر میگیرند مثلا kجراحی 380000هزارتومان است برای عمل شایعی مثل آپاندیسیت که 10kاست3800000تومان هزینه جراح است در بیمارستان دولتی kجراحی88000 و...
حالا که موضوع به ذکر اسما رسید اگر درست برخورد نشود بدتر هم میشود (1933046) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۰۵:۲۵
در اکثر کشورها رابطه مالی بین پزشک و بیمار وجود ندارد و معمولا بیمه ها به عنوان واسطه قرار میگیرند. وقتی شرکت های بیمه ار بیمار حق بیمه گرفته ولی هزینه درمانی را به پزشک پرداخت نمیکند هم بیمار (به حق) متوقع پرداخت هزینه کمتر است و هم پزشک ناراضی از مبلغ دریافتی.
تنها کسی که از این وضع منتفع می شود شرکت بیمه است (1933127) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۱۱:۵۴
بي پرده بايد گفت كه مقصر اين رفتارها خدابيامرزي است كه بنيان گدابازي را تو مملكت گذاشت . هموني كه بدون توجه به مقامش تو خونش پشتي گذاشته بود وكرسي . ........بعد شد الگو براي خيلي ها كه ماشين اخرين سيستم را تو پاركينگ خونشون قايم مي كردند وبا يه ماشين لكنته سر كار مي اومدند . حاصل تصميمات اين افراد ظاهر ساز كم شدن بودجه همه سازمانها ونهادها بدون توجه به عواقب آن بود مثلا آموزش وپرورش افتاده به جون مردم ومدرسه دولتي پسر من تاحالا 300هزار تومن بغير از بعضي هزينه هاي تحميلي دريافت كرده . وقتي پليس حقوقش براي اجاره يك واحد آپارتمان نقلي كفاف نميده چه انتظاري ميشه داشت كه بياد فكر امنيت باشه ؟ بايد اول شكم زن وبچه اش را سير كنه . بيست اسفند بود وكاركنان دادگستري بعضي هاشون هنوز حقوق بهمن را نگرفته بودند . ... حالا يه پرونده را آمارش را دادن مقصرش كيه ؟ ... دستور فرمودند بيمارستانها خودكفا باشند . اين حرفيه كه وقتي به هزينه ها اعتراض ميكني بهت جواب ميدن ... خوب از هوا كه نمي اد بايد از جيب ملت دربياد . يكي داره ميده اوني كه نداره مريضش بره بميره ........... وخيلي چيزاي ديگه كه دستپخت اونائي است كه هنوز افتخار مي كنند كه فلاني وار زندگي ميكنند وفلاني وار فكر مي كنند هر چند دروغ مي گويند ولي ادعا دارند . وامبولانسي كه تصادفي كنار خيابونو جمع نمي كنه وميگه اگه ببرمش بيمارستان پدرمو درميارن ........ وچند روز قبل خبري خوندم كه آمپول چند صد هزارتومني كه بيمار ميخره براي مريضش توبيمارستان با يه آمپول ساده عوض ميشه ودوباره برمي گرده ناصرخسرو . وبازهم بعضي مسئولين فلاني وار تصميم مي گيرند . واين قصه ادامه دارد .................. (1933152) (alef-10)
 
کریم
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۲۹:۲۸
این فاجعه سالهاست دراین کشور وجود دارد حالا بفکرش افتادیند مثل موضوعهای دیگر فرادافراموش میشه (1933201) (alef-10)
 
soheil
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۳۹:۲۷
دکتر ابراهیمیان
باید 5/5 میلیون تومان به حساب ایشان واریز گردد
مبلغ........بابت پروتز به حساب شرکت ارکان واریز گردد و درصدی هم به ایشان می رسد
بیمار به بیمارستان عرفان برود و اینگه چقدر به اسشان بابت عمل می رسد نمی دانم
در نهایت هر مریضی که اصلا احتیاج به پروتز نداشته است زانویش را پروتز می گذارد .مریض هم غیر از دستت درد نکنه نمی تواند حرفی بزند بعد از 5 سال برمی گردد چه شده پروتزم مشکل دارد و دوباره.......یا زیر عمل می میرد یا از درد پا
آیا انصاف است مگر اینها قسم نمس خورند مگر اینه فرزندان همین ملت نیستند
کاش اینقدر انصاف داشته باشند بگویند عمل پروتز برای پیر مرهای 70سال به بالا ست نه برای تو جوان
مریض را به چشم چک پول می بینند و دیگر حساب نمی کنند این مریض زندگی اش بابت پروتز دگرگون می شود (1933223) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۰۰:۰۷:۵۰
مگه مجبوری خب برو پیش یه دکتر دیگه (1936357) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۱۶:۲۷
متاسفانه این مساله زیرمیزی گرفتن بعضی از پزشکان ، بهانه ای شده برای تخریب بقیه پزشکان.اول پزشکان زیرمیزی بگیر حتما باید جزو گروه جراحی باشن و درصد بسیار کمی از کل پزشکان رو تشکیل میدن،. و در هر شغلی بالاخره درصدی هستند که پول اضافه میگیرنو ونباید بخاطر اون عده محدود کل پزشکان رو زیرسوال برد،الان مساله زیرمیزی تقریبا فقط در تهران مطرحه و در شهرهای دیگه تقریبا اصلا دیده نمیشه، ثانیا متاسفانه در مملکت ما مردم برای هرکاری حاضرن پول الکی خرج کنند ولی وقتی نوبت به پزشک میرسه، همه داشون درمیاد.من نمیدونم چرا وقتی خانمها میرن برای یک رنگ مو 100هزار تومان میدن ، نه تنها ناراحت نمیشن بلکه پز هم میدن ولی این افراد وقتی به پزشک میرسن و میخوان 20هزارتومان ویزیت بدن ، میگن گرونه.من خودم متخصص بیهوشی هستم و تمام وقت تو بیمارستان دولتی تو مشهد کار میکنم،بطور متوسط برای بیهوش کردن هر بیمار دوات به من 40هزار تومان میده که اونم با 14 ماه تاخیر میده و من هنوز کارانه آبان پارسال رو از بیمارستان نگرفتم.یعنی من دارم عملا برای 25هزار تومان مریض رو بیهوش میکنم درحالیکه خود من برای معلم خصوصی بچه ام دارم جلسه ای 50 میدم،یعنی اگر من بجای اینکه این همه درس بخونم و سختی بکشم تا متخصص بیهوشی بشم ، میرفتم دنبال تدریس خصوصی،الان وضعم خیلی بهتر بود.الان اکثر پزشکانی که من میشناسم وضعشون معمولی تا خوب، اون عده ای که زیرمیزی میگیرن ، درصد بسیار کمی هستند.اگر شک دارید یک آماب بگیرید و ببینید چنددرصد کسانیکه پورشه و مازراتی سوار میشن ، پزشک هستند (1933331) (alef-10)
 
فرهنگ
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۲۶:۲۱
خود مسولین میدونن که مشکل پزشکان نیستند. برای همین هم برخوردی نمیکنند با تعرفه های 45 . 80 هزارتومانی انتظار نداشته باشید دکترها عمل پرمسولیت چندساعته رو انجام بدن! مسافرکشی هم همچین درآمدی داره چه لزومی است برای قبول مسولیت و سر وکله زدن با بیمار و همراهش؟ جوری بعضی از دوستان حرف میزنن که انگار پزشک موظفه برای کسی بیگاری کنه! اگر هم دکتری تقریبا مجانی کاری انجام میده داره به بیمارش کمک میکنه و از سر لطفه نه وظیفه! جالب اینه که این آدم های مدعی خودشون حاضر نمیشن 1 ساعت برای کسی مجانی کار کنن و حقوقشون هم دیر میشه پوست دولت رو میکنن! دکترها که همین تعرفه های 40 و 50 هزار تومانی رو هم با 20 ماه تاخیر میگیرن! از هند و بنگلادش هم پزشک بیاد با 30 دلار کسی رو عمل نمیکنه. مشکل جای دیگه ایی این آدرس غلطه! (1933368) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۳۴:۵۵
وفتی که یی فوتبالیست که قلیان هم استعمال میکند در سال بین 500 تا 900 میلیون تومن میگیرد شما انتظار دارید پزشکان متخصص بر طبق تعرفه دولتی کار کنند؟ (1933396) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۲۸:۳۲
و البته افزایش تعرفه ی پزشکان .... (1933515) (alef-13)
 
نظری
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۴۸:۴۱
مدتی در اروپا بودم یک متخصص که قصد برگشت به ایران را داشت، گفت می خواهم به ایران برگردم چون درآمد ما در ایران بسیار بیشتر از اروپاست(درآمد یک کارمند در اروپا حداقل 10 برابر ایران اما درآمد پزشک شاید یک هزارم ایران)!!!!! (1933573) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۱:۰۳:۰۱
لطفا هر چیزی رو که میشنوید باور نکنید متخصص اعصاب و روان از پاریس بخاطر اینکه فکر میکرد میاد ایران پول پارو میکنه اومد حتی نتونست کرایه مطب و خونشو بده رفت کانادا و باز هم زندگی معمولی داره.اون دکترایی که پول آنچنانی در میارن تعدادشون کمه و از راه درست هم نیست. بجز اینها از حق نگذرید و بگید که یه اروپایی یا کانادایی یا آمریکایی چقدر باید به دولتشون پول بابت مالیات بدن. (1934948) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۳۷:۴۷
اين بيمارستانهاي دولتي كه چند نرخي پول از مردم مي گيرند چه كار بايد كرد (1933820) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۲۹:۳۹
تنها راه مقابله با انحصار در زمینه خدمات پژشکی افزایش تعداد پزشکان متخصص است متاسفانه با وجود تقاضای بسیار بالا در این زمینه، سیستم پزشکی اجازه اینکار را هنوز نداده است از نمایندگان مجلس انتظار میرود با فشار بر روی وزیر بهداشت زمینه افزایش ظرفیت را فراهم کند (1933928) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۸:۱۱:۲۷
وزير بهداشت پزشکه هيچوقت اجازه نمي دهد متخصص زياد شود اولين قدم اينه که وزير بهداشت غير پزشک شود مثل وزير بهداشت اوباما. (1998133) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۳۶:۰۳
درگذشته در شهر اراك شاهد بودم بسياري از پزشكان نه تنها پول ويزيت از برخي بيماران نمي گرفتند بلكه گاهي پول داروي بيماران كم توان را نيز مي پرداختند.
دكتر الهي....دكتر پور بهلول و .....
نامشان جاودانه باد

اما امروزه تعداد اندكي از پزشكان به سوگند ي كه خورده اند وفادارند و عمده تاً به حق خود كه البته كم هم نيست قانع نيستند . گاهي اوقات برخي پزشكان ثمره يك عمر تلاش يك فرد را در ازاي يك ساعت جراحي مطالبه مي كنند (1933941) (alef-10)
 
شهروند
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۰۱:۵۹
یک مدتی اروپا بودم هیچکدوم از پزشکان ارپوپایی مثل پزشکان ایرانی درامد ندارن اصلا پزشکان ایرانی خودشون بهتر می دونن که درامدشان از همه کشور ها بیشتر است (1934181) (alef-13)
 
جمشید
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۴۲:۳۹
از موقعیکه رسانه ومردم ودولت در مورد گرفتن زیرمیزی پزشکان اشکال گردند پزشکان معترم از گرفتن زیر میزی امتناع کرده وبه جای ان رومیزی دریافت میکنند (1934236) (alef-13)
 
العبد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۴۸:۴۴
انشاله پزشکانی که حال بیمار رو نمی فهمند که با چه مرارتی حتی پول ویزیت رو جمع آوری کرده -در این حال پزشک عمومی ماهی با 7 ساعت کار در جا حداقل 7 میلیون و متخصص که از 30و 40 تا 100 و گاهی میلیارد در ماه درآمد دارند - خداوند در این دنیا و قیامت حقشون رو بگیره و بی آبرشون کنه و به درد شدیدتری از مجموع همه بیمارهاش مبطلا کنه (1934243) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۵۴:۴۶
مبلغ پرداختي دولت بابت عمل سزارين يكصد هزار تومان مي باشد كه 50 درصد آن بعد از 12 ماه - 20 درصد بعد از 20 ماه و 30 درصد باقيمانده حق بيمارستان است. آدرس اشتباهي ندهيد. دريافت حق الزحمه جراحي يا به قول شما زيرميزي حق مسلم پزشكتعرفه سزارین برای متخصص زنان حدود 100 هزار تومان و برای متخصص بیهوشی حدود 70 هزار تومان است که بعد از ماهها تاخیر شاید پرداخت شود. کوچکترین اشتباه منجر به دو دیه چند صد میلیونی می شود. شما بودید چه می کردید؟ 1500 برای انهمه مسوولیت زیاد است آنهم بعد از 12 سال تحصیلات دانشگاهی و ....؟ است. (1932540) (alef-10) (1934371) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۵۷:۵۰
خود مسولین میدونن که مشکل پزشکان نیستند. برای همین هم برخوردی نمیکنند با تعرفه های 45 . 80 هزارتومانی انتظار نداشته باشید دکترها عمل پرمسولیت چندساعته رو انجام بدن! مسافرکشی هم همچین درآمدی داره چه لزومی است برای قبول مسولیت و سر وکله زدن با بیمار و همراهش؟ جوری بعضی از دوستان حرف میزنن که انگار پزشک موظفه برای کسی بیگاری کنه! اگر هم دکتری تقریبا مجانی کاری انجام میده داره به بیمارش کمک میکنه و از سر لطفه نه وظیفه! جالب اینه که این آدم های مدعی خودشون حاضر نمیشن 1 ساعت برای کسی مجانی کار کنن و حقوقشون هم دیر میشه پوست دولت رو میکنن! دکترها که همین تعرفه های 40 و 50 هزار تومانی رو هم با 20 ماه تاخیر میگیرن! از هند و بنگلادش هم پزشک بیاد با 30 دلار کسی رو عمل نمیکنه. مشکل جای دیگه ایی این آدرس غلطه (1934373) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۵۹:۴۵
متاسفانه این مساله زیرمیزی گرفتن بعضی از پزشکان ، بهانه ای شده برای تخریب بقیه پزشکان.اول پزشکان زیرمیزی بگیر حتما باید جزو گروه جراحی باشن و درصد بسیار کمی از کل پزشکان رو تشکیل میدن،. و در هر شغلی بالاخره درصدی هستند که پول اضافه میگیرنو ونباید بخاطر اون عده محدود کل پزشکان رو زیرسوال برد،الان مساله زیرمیزی تقریبا فقط در تهران مطرحه و در شهرهای دیگه تقریبا اصلا دیده نمیشه، ثانیا متاسفانه در مملکت ما مردم برای هرکاری حاضرن پول الکی خرج کنند ولی وقتی نوبت به پزشک میرسه، همه داشون درمیاد.من نمیدونم چرا وقتی خانمها میرن برای یک رنگ مو 100هزار تومان میدن ، نه تنها ناراحت نمیشن بلکه پز هم میدن ولی این افراد وقتی به پزشک میرسن و میخوان 20هزارتومان ویزیت بدن ، میگن گرونه.من خودم متخصص بیهوشی هستم و تمام وقت تو بیمارستان دولتی تو مشهد کار میکنم،بطور متوسط برای بیهوش کردن هر بیمار دوات به من 40هزار تومان میده که اونم با 14 ماه تاخیر میده و من هنوز کارانه آبان پارسال رو از بیمارستان نگرفتم.یعنی من دارم عملا برای 25هزار تومان مریض رو بیهوش میکنم درحالیکه خود من برای معلم خصوصی بچه ام دارم جلسه ای 50 میدم،یعنی اگر من بجای اینکه این همه درس بخونم و سختی بکشم تا متخصص بیهوشی بشم ، میرفتم دنبال تدریس خصوصی،الان وضعم خیلی بهتر بود.الان اکثر پزشکانی که من میشناسم وضعشون معمولی تا خوب، اون عده ای که زیرمیزی میگیرن ، درصد بسیار کمی هستند.اگر شک دارید یک آماب بگیرید و ببینید چنددرصد کسانیکه پورشه و مازراتی سوار میشن ، پزشک هس (1934376) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۴۹:۱۰
اولا در ایران فقط در پزشکی ما درسطح بهترینهای دنیا پیشرفت داشتم وتمام اعمال جراحی واخرین روشهای درمانی به ایرانیان داده میشود درصد رشد رتبه علمی ایران مربوط به تحقیقات پزش کی هست .این قابل توجه اقایان مهندس وفوق لیسانس ودکتری .چون شما به اندازه پزشکان سواد ندارید وتلاش نمی کنید برای همین در تمام صنایع ومایحتاجمان وابسته هستیم وبخاطر نوع عملکرد امثال شماهست که ما جهان سومی هستیم دوما را نمیگویمچون باعث خجالت میشودط (1934432) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۸:۰۲:۳۱
با سلام
جز چندتا دارو که هر سال داره ازش پرده برداری میشه دیگه کو پیشرفت پزشکی تا حالا که ما هرچی پیشرفت دیدیم انصافا اکثرا توی رشته های فنی بوده
نفت وگاز ومهندسی مخابرات فیزیک وشیمی وریاضی که توچندسال پیش دانشگاه ازاد تهران رتبه یک جهان را در تعداد مقالات رشته ی ریاضی به دست اورد راستی الکی تهمت بی سوادی را به جامعه ی دانشگاهی کشور نزنید باید اون دنیا حساب پس بدی (1990978) (alef-13)
 
شقیقه
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۱:۵۶:۰۷
من 60 سالست درخطه طبابت هستم...بارها درهمه جانوشته ام طب راملی کنند واین پرکنه متخصص طمعکارپول پرست راازمملکت بیرون کنند...وتمام پزشکان دارای پروانه پزشکی را درهمه جای مملکت بکاربگیرند که سطح بهداشت وپیشگیری بالارود ومخصوصا" کاری شود احدی ازحضوردردرمانگاهها احساس ترس ونومیدی نکنندوباین اوضاع که پیش آمده ترتیبی دهند که بیماران ناچاررا به ممالک همجوارمثل روسیه ویا کوبا ( که خودآمریکائیها هم به آنجامیروند)با کمک دولت بفرستندودقیقآ" این بساط بازی های خجالت آوررا تعطیل کنند وصورتی ازپزشکان میلیاردر رابدست آورده وپروانه طبابت آنانرا باطل کنندزیرا برخلاف آقایان علما باید بگویم ازقدیم مریض به طبیب آنچه میدادحق القدم بود که بسیاری اوقات کالاهای ضروری شامل میشد ومن هم ازهمانهابودم واساسا" بطوریکه جناب حجت الاسلام بی آزارشیرازی نوشته اند دروصف معاملات حرام نوشته اند ازطبیبی میخواهندکه بربالین بیماری روداو فقط بابت رفت وآمدی که کرده بایدچیزی باوبپردارندلاغیر که معلوم شده گرفتن پول طبابت یعنی دیدمزد ازمعاملات حرامست ودولت (مخصوصا"دولت اسلامی ) متکفل تمام مخارج درمان مردم بطوررایگانست ...وحالا بحمدالله که مردم حق بیمه هم میدهندکه باتفاصیل بالا احتمالا" گرفتن پول بیمه شرعا" حرامست.بغل هرمسجدی که برای پیش نماز خانه ای میسازند برای یک طبیب خانه بسازندودرمانگاه سرپائی که مکلف باشدبیماران راببیند وبرای طبیب باید مثل افراد آرتش همه امکانات رفاه رافراهم کندوحتی مزایای فوق العاده که طبیب احساس کمبودنکند ومخصوصا" مواظب باشدکه طمعکاران راهمان اولها بیرون کرده که اوضاع به این وضع اسفبارنکشد.گویا یکی ازوزرای عالیقدربود که گفته بوداگربودجه بهداشت رادوبرابر کنند من طب رارایگان میکنم....بگردئید اوراپیداکنید کمکش کنید که فرداخیلی دیرست.شقیقه (1934534) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۷:۳۱:۴۹
پزشکی هم مثل هر حرفه دیگر تنها یک حرفه است، توقع اضافی از آن و آمیختن آن با مقدسات باعث سوء برداشت و توقع زیادی است.
شما به عکاس حرفه ای تر یا میوه فروش با میوه بهتر هزینه بیشتری بابت زحمت اضافه ای که عکاس برای بهتر شدن در حرفه اش یا میوه فروش برای تهیه کردن میوه بهتر کشیده، می پردازید.
چطور مردم انتظار دارند که همه پزشک ها هزینه مساوی از بیمارشان دریافت کنند در حالی که سوادشان با هم مساوی نیست؟ اینجا هم هر پزشکی حدمات بهتری می دهد حق دارد هزینه بیشتری هم بگیرد. بیمار هم حق دارد اگر احساس میکند پزشکی خدمات بدتری (یا گرانتری) ارائه می کند به پزشک ارزانتری مراجعه کند. (1934577) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۸:۲۵:۲۴
گفتن معصلات جامعه خوب است وارائه راه درمان آن بهتر است .با این شدت وحدت بیان کردن وپای فتوا ها رابه میان کشیدن آیا کشتی کسی یا گروهی آسیب دیده یا آسیب خواهد دید .چرا دردوره های قبل مهر سکوت بر لب داشته اید ( کار برای غیر خدا شرک است) (1934622) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۳۲:۱۱
همین مسیر تخریب پزشکان را ادامه بدید. انشالا. به زودی وضع تعرفه ها و مشکل پزشکان و مصیبت بیمه ها حل میشه اون وقت مردم هم آسوده میشن. والا زور پزشکان که به دولت و مجلس نمیرسه مجلس هم که آدرس اشتباهی میده ( البته شاید نیتش خیره) در نهایت خودشون مجبور میشن تعرفه را واقعی و بیمه را سامان دهی کنن تا فشار بر مردم برداشته باشه. راستی چی شد که از رشوه گرفتن نماینده های مجلس از بیمه (مرتضوی) رسیدیم به زیر میزی؟ بجث عوض شد چه جالب! (1934701) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۴۰:۳۹
سلام خانم بنده چهت عمل سزارین به پزشک متخصص زنان مراجعه نمود پزشک جهت دادن نامه بستری در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس مبلغ 800 هزار تومان درخواست نمود با توجه به اینکه بچه اول نیز بصورت سزارین بوده ولی دکتر خود تامین اجتماعی حاضر به دادن نامه بستری نمیباشد و میگوید هر وقت درد زایمان سراغت آمد و وضعیتت ارژانسی بود آنوقت عمل سزارین انجام میشود . چون نتیجه ای نگرفتیم به اجبار پول خانم دکتر را با زحمت جورکردیم و پرداخت نمودیم جالب اینجاست که حراست بیمارستان نیز از این موضوع مطلع هستند . (1934716) (alef-13)
 
متخصص زنان
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۱:۳۷:۴۷
چرا چنین توقعی برای شما پیش امده که پزشک باید یک عمل جراحی را به رایگان برای شما انجام دهد. (1953866) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۵۰:۵۰
یک اشکال هم در قانون وجود دارد که مرجع رسیدگی به تخلفات پزشکی، خود نظام پزشکی است. در مقام مقایسه مسئول رسیدگی به تخلفات مهندسان، سازمان نظام مهندسی نیست، بلکه خود دادگاه ها راسا رسیدگی می کنند.
باید یک فکری به حال نحوه رسیدگی به تخلفات پزشکی به صورت عام و مشکل زیرمیزی به صورت خاص کرد. حتما مقایسه قوانین ایران با کشورهای اروپایی و کانادا کمک حال خواهد بود. (1934736) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۰:۵۲:۴۹
خدا رو شاهد میگیرم یه نفر از بچه های درست وحسابی زمان تحصیل طولانی ام را ندیدم که جذب وزارتخانه یا مرکز بهداشت و از این دست شوند.کسانی که قرار بود بعدا وارد دولت شوند مشخص بودند: ... و از همه بدتر کارشون رو بلد نبودند حالا همینها شدند بدنه و سر وزارت بهداشت فرقی نمیکند چه کسی وزیر شود چون بدنه تنبل و کار نابلد است .حالا اینها میخواهند از یه دکتر کار بلد مجانی کار بگیرند برای ترفیع آقای رئیس بیسواد و بیعرضه خوب نمیشود شما هم جای اون دکتر باشین حداقل پولتون رو میخاهین. (1934914) (alef-13)
 
م.ح. قاسمی
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۲:۴۴:۱۰
فکر کنید که اگر به ازای هر یکصد سواری که از اتوبان قم عبور می کرد یک پوست پسته از ماشین به بیرون پرتاب می کرد، بعد از شش ماه، باید با بولدزر پوست پسته های کنار اتوبان جمع آوری می شد. این بدان معنی است که در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه رعایت نظافت جاده را می کنند. ولی همان تعداد بسیار محدود افرادی که رعایت نمی کنند، وضع نظافت جاده های ما را اسف بار کرده است. این مورد در خصوص جامعه پزشکی هم صدق می کند. اکثریت قریب به اتفاق جامعه پزشکی با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند و حتی از تعرفه های دولتی هم کمتر می گیرند و از شرایطی که تعداد بسیار محدود از جامعه پزشکی پیش اورده و باعث وهن کل جامعه پزشکی شده است معذب هستند. ولی چه می شود کرد. وقتی ساختار ها به بریزد و قالب ها در هم بشکند، وقوع این فجایع اجتناب ناپذیر است. من دوستی دارم که در کلاس چهارم دبستان همکلاسی بودیم و به علت تکرار مردودی ترک تحصیل کرد و مدتهاست که در یک شهرستان کوچک بنگاه معاملاتی دارد و طبق گفته خودش ماهی پنجاه میلیون درآمد دارد و صدها میلیاردها تومان سرمایه وی است. آیا فکر می کنید که همکلاسی وی که همیشه نفر اول کلاس بوده و نمره های بیست داشته و هر وقت که مختصر پولی خواسته به وی گفته اند یک سال بخور نون و پیاز ، صد سال بخور .... بعد از طی قبل کنکور و شب کنکور بعد کنکور و دانشگاه و سربازی و طرح روستا و طرح خارج مرکز و قبل کنکور رزیدنتی و شب کنکور رزیدنتی و بعد سال اول و امتحانات ارتقاء و کشیک های پشت سر هم و شب بیداری ها و امتحان برد و ....... حالا هم ببیند که آن دوستش از همان پنجم دبستان درآمد داشته و دست در جیب خود داشت و ولی او هنوز در خم اول کوچه پرپیچ و خم اقتصاد زندگی گیر کرده است، و اگر مختصر درآمدی هم دارد این ماخورده های افعی شده ، آن را می بلعند، چه باید بکند. (1935187) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۳:۲۸:۰۵
وقتی می گوییم پزشکان زیرمیزی بگیر یعنی آنان که زیرمیزی میگیرند نه همه پزشکان پس نیاز به توضیح اضافه ندارد که چرا به جامعه پزشکان اهانت می کنید در ضمن ملاک برای آدم خوب و بد عمل به قانون است و هیچ فرد وقشری مقدس نیستند قضاوت در مورد باطن افراد مخصوص خداوند و مربوط به قیامت است هر فردی به قانون عمل کند درستکار و هرکس غیر قانونی رفتار کند مستحق برخورد است دلیل نمی شود که برخی با کشیدن سپر تقدس دور پزشکان و یا هر قشر دیگری امکان تخطی و قانون شکنی را برای ایشان فراهم کنند و درمقابل جلوی برخود با متخلفین را سد نمایند همه اقشار دارای شان و منزلت هستند و لطمه به منزلت هیچ انسانی درست نیست البته همه در مقابل قانون برابرند و هیچ کس نباید مصونیت داشته باشد مگر در کشورهای پیشرفته که بهترین خدمات درمانی را به مردم ارائه می دهند کسی پزشک را تقدیس می کند و جلوی مقابله با تخلف ایشان را می گیرد؟؟؟؟ دلیل پیشرفت آنان همین رفتار است اما ما با دیدگاه های متوهمانه و غلط همه امور را به بیراهه بردیم به امید روزی که عمل به قانون ملاک قضاوت باشد نه معیارهایی که مربوط به باطن افراد است کاش بدانیم باطن افراد را نمی توان قضاوت کرد اگر معیار را گم کنیم همین می شود که تذویر و دورویی اینقدر رواج می یابد. (1935279) (alef-13)
 
زهره
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۳:۵۰:۵۶
بعضی از پزشکان وقتی میخوان به سوگندشون وفادار بمونن میدونید چیکار می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا دست به پول نمی زنند و منشی های اونا پولو می گیرن!!!!!!!!!!!!!!
اینا خیلی به سوگندشون وفادارن!!!!!!!!!!!!!!!
ولی این برای همه صدق نمی کنه بعضی از پزشکان آدمهای بزرگی هستند و باید به وجود آنها افتخار کرد! ولی حیف که تعدادشان کم است!!!!!!!!!!! (1935343) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۶:۱۴:۵۱
دستهاي پنهان پشت پرده بايد رو شود تا موضوع سلامت كشور در مان شود چگونه است نظام پزشكي كه منافع صنف پزشكان را هدايت و حمايت مي كند تعرفه ها را خود مي نويسد و عمل مي كند قيچي و پارچه را دست اينها داده اند ومي گويند هر طور دلت مي خواهد ببر و انها هم هر انچه خواسته اند كرده اند در كجاي عالم سراغ داريد كه متوسط حقوق كار كنان يك كشور يك ميليون تومان و متخصصان سي ميليون تومان در ماه در امد داشته باشند در كجاي دنيا سراغ داريد كه در ان متخصص كه امروز دانشگاهش تمام شده بالا تر از وزير وكيل قاضي و حتي رئيس يك قوه مملكت در امد داشته باشد در كجاي دنيا سراغ داريد براي دو دقيقه ويزيت يك روز حقوق كار گر پرداخت شود و .و... اين ظلم در حوزه سلامت براي مردم را چه كسي در ست كرده و تداوم مي دهد در كشور هاي منطقه هم چنين اختلاف طبقاتي وجود دارد اگر هست يك نمونه بگويند كه در فلان كشور متوسط حقوق كار كنان يكميليون تومان و متخصصان بالاتر از سي ميليون هست و اگر نيست تا كي اين ظلم بر مردم در حوزه سلامت بايد تداوم يابد ايا سايت ها مسئوليت شرعي اخلاقي انساني در ك نمي كنند چرا فرياد مردم را منعكس نمي كنند اين گراني تعرفه تا كي بايد تداوم يابد حالا امروز فردا هم دو باره افزايش تعرفه با ترفندهايي نظام پزشكي براي سال اينده كليد خواهد كرد ايا با اين در امد هاي افسانه اي خلق و خوي انساني باقي مانده است ايا اخلاق پزشكي محو و نابود نشده است مردم از ترس رفتن به دكتر استرس دارند ا مگر قانون نبود كه پزشك يا بيمارستان دولتي را كار كند يا مطب خصوصي چرا اجرا نميشود چرا بيمارستانهاي دولتي نون دوني براي هدايت مريض به مطب خصوصي شده است مردم مي بينند ولي فرياد رسي ندارند اميد كه سايت محترم الف بعنوان يك وظيفه شرعي و اخلاقي موضوع گراني تعرفه ها را باز گويي كنند (1935657) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۲۲:۱۴:۵۱
iq همه بحث در مورد کم بودن تعرفه هست تو اومدی میگی بالان. (1936185) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۷:۱۷:۲۳
ببینید نظرات شما مهم و قابل تحسین است ولی وقتی که قانون نظام پزشکی ضعیف باشد و نظارتی بر کار کرد پزشکان نیست پزشکان هر غلطی که دوست دارند انجام می دهند
صبح ها به دنبال پروژه ساخت و ساز هستند و ظهر ها استراحت و بعد از ظهر در مطلب کار زیر میزی را انجام می دهند (1935802) (alef-13)
 
آرمان
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۸:۲۳:۳۷
بیمه ها هم در این قضیه خیلی مقصرند ولی به خاطر منافعی که به برخی سازمانها و .. می رسانند( پولی که باید به خدمات رسانی به بیمه گذارها بپردازند جهت بستن زبان بعضی ها پرداخت می کنند) در ارائه خدمات و انجام وظیفه قانونی شان طفره می رند. همیت تامین اجتماعی ماهیانه میلیاردها از کارگران و کارمندان بدبخت درآمد داره ولی باید همین بدبختها 70 -80 درصد هزینه هاشونو بپردازند البته اگه طرف قرار داد باشه که در غیر اینصورت 100 درصد.
مشکل از دولته و درمان نیز هم.
قوه قضاییه هم باید مستقیما به تخلفات پزشکان رسیدگی بکنه و اینکه یه عده ای جمع بشن (سازمان نظام پزشکی) و به تخلفات خودشان رسیدگی کنند از شاهکارهای ایران عزیز هستش. (1935896) (alef-13)
 
نجف
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۲۱:۱۱:۵۱
مادر پیر بدبختم بادست شکسته (به علت سقوط در چاله شهرداری که یکسال رها شده بود)
بادفترچه بیمه به بیمارستان دولتی که تحت پوشش هم بودمیبرند بعد از چندروز تعلل پزشک وعدم رسیدگی اعتراض کردم دکتر گفت فیکسر از بازار آزاد تهیه کنم
مجبورشدم وسیله ای را که جراح ارتو پد خواسته بود را از همان شخصی که خود دکتر آدرس داده بود و به چندین برابرقیمت تهیه کنم این وسیله 16 هزارتومانی را به قیمت 1/200/0000 هزار تومان را اجباری تهیه کردم (1936105) (alef-13)
 
د.ت
۱۳۹۲-۱۱-۱۴ ۱۴:۰۹:۵۱
هیچ وسیله ارتوپدی زیر 500هزار تومان نیست لطفا مزخرف ننویسید.اسباب بازی هم 16 تومن نمیدن (1949349) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۲۳:۴۳:۵۰
من پزشك هستم ، بدليل مسايل اخلاقي و مذهبي نخواستم از بيماران پول اضافه بگيرم و با وجود كار كردن در سه جا و دريافت تعرفه دولتي ادامه كار و زندگي براي من بسيار مشكل و نا ممكن شد.
الان هم خارج از كشور هستم و همان رويه را ادامه مي دهم. اما انقدر تعرفه بيمارستان هاي دولتي بالا است كه اصلا به كار دوم احتياجي نيست.
وزارت بهداشت تعرفه ها رابايد واقعي كند. و درست شدن هم از بالا بايد شروع شود. (1936327) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۰۲:۴۶:۴۰
وای وای و صد وای بر جامعه ای که به بدی و پلیدی بی تفاوت بشه و فقط نظاره گر باشه:
زیر میزی پزشکان ، رانت خواری یازده رقمی نور چشمی ها، مدرک قلابی مسئولان ...

اللهم عجل لولیک الفرج (1936424) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۰۸:۳۸:۰۳
خداوند شاهد است که در این شرایط سخت اقتصادی مردم چه کسانی فقط به منافع مادی خود اندیشیده اند ، من به این افراد می گویم که لااقل چیزی هم برای آن دنیا نگه دارید مرگ نزدیک تر از آن است که فکرش را بکنید (1936524) (alef-13)
 
یک جراح
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۰:۰۷:۵۰
عجیبه من چندین مقاله در مورد دستمزد (به قول الف و تابناک زیرمیزی )پزشکان در تابناک و الف خوانده ام ولی حتی یک مقاله در مورد تعرفه های جراحی که چندین سال است تغییر نکرده اند - تاخیرهای 20 ماهه در پرداخت پزشکان - حقوق 450 هزارتومانی پزشک رزیدنت و بیگاری گرفتن از رزیدنت به مدت 4 تا 6 سال- عدم پرداخت کارانه رزیدنتها - الزام پزشکان به کار در مناطق محروم با پرداخت حقوق 1 میلیون تومانی و مقایسه تعرفه های جراحی با سایر مشاغل خدماتی مانند مکانیک - آرایشگر - آژانس و موارد مشابه ندیده ام. (1936754) (alef-13)
 
یاسر
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۰:۴۶:۵۰
با سلام
من در سال 82 در قم تحت عمل جراحی آپاندیس قرار گرفتم و دکتر جراح عمومی درست موقع بیهوشی به من گفتند باید 50000 تومان جدا به ایشان بپردازم ! من که در موقعیت بدی قرار داشتم چاره ای جز قبول نداشتم 1 ماه بعد از عمل برای اینکه اوکی داده بودم برایش یک لنگه برنج بردم تا دروغ نگفته باشم این اپیدمی بسار ریشه ای بوده و فکر میکنم به این سادگی قابل حل نباشد0 (1936862) (alef-13)
 
محمدعلی
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۱:۱۶:۰۴
بعضی از پزشکان ماهی سی میلیون تومان درآمد مطبشان است حالا هر چه از بیمارستا نها و هزینه عمل جراحیها ودریافت زیرمیزی ها به جیب می ریزند خدا می داند خدا گواه است من در داروخانه ها شاهد این بودم که افراد بی بضاعت زیادی مراجعه و جهت درمان بیماری خود وخانواده اشان دارو مطالبه میکردند وقتی مسئول داروخانه به انها میگفت جهت ویزیت به پزشک مراجعه کنید میگفتند ماحتی پول دارو هم نداریم چه رسد به پول ویزیت دکتر
من یک توصیه برادرانه برای پزشکان عزیز دارم شما را به مقدسات عالم قسم به این مردم مستضعف رحم کنید کمی هم به فکر آخرت خود باشید هرچه بیشتر جمع می کنید باعث حریصتر شدن وارثانتان می شوید بترسید از روزی که اتفاقی برای شما بیفتد وهمین وارثان شما را گوشه آسایشگاهها رها کنند
مگر شما اعتفاد ندارید که چوب خدا صدا ندارد (1936934) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۱:۴۰:۱۱
شش ماه است در یکی از دانشگاههای علوم پزشکی دنبال یک نامه هستم هر وقت میروم یا معاون نیست یا مدیر آموزش و.....
روزی اعتراض کردم گفتند ارتوپد است در فلان بیمارستان دولتی وقت عمل دارد هر وقت ببهانه ا ی روزی کنفرانس روز بعد جلسه و بالاخره روزی گفت آقا آدمی با این سن و سال کم که معاون آموزشی و پزوهشی نمیشود آدمهای بی تجربه با وابستگی های فامیلی و غیره و بی تجربه سمتها را گرفته اند و مردم را سرگردان نمودهاتد.چندین بار تلاش کردم و اجازه خواستم با رئیس دانشگاهشان صحبت بکنم فرم تقاضا پر کردم راه ندادند.صد رحمت بروح دکتر جهانشاه صالح رئیس دهه 40 دانشگاه تهران گر چه شایع بود طا غوتی است ولی درش همیشه بروی مراجعین باز بود.متاسفم از مسئولین بیشماری که چنگ بمناصب کلیدی انداختهاند و بریش مردم میخندند.کاش دشمن آدم هم دانشمند و فرهیخته باشد. (1936996) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۰۲:۲۸:۵۷
پزشک عزیز، تعرفه ت کمه، قبول. یادت باشه که اکثر صنف ها هم مثل تو از تعرفه پایین رنج می برن. اون هایی (از میان شغل های دولتی رو می گم) رو هم که می بینی وضع خوبی دارن، یا به صورت آزاد کار می کنند یا ارثی یا ثروت خانوادگی دارند که ازش بهره مند شدند.
من مدرس زبانم با مدرک فوق لیسانس دانشگاه تهران. شرم دارم بگم که آموزشگاه زبان شهر قم برای سطح پیشرفته در یک ترم 18 جلسه ای، هر جلسه به مدت 80 دقیقه مبلغ 82 هزار تومان شهریه می گیره و من که در کارم خبره هستم و همه می شناسنم با کلی منت ترمی 260 هزار تومان بابت یک کلاس می گیرم.
حالا دقت داشته باش. من خیلی خوب کار کنم بتونم با دو تا آموزشگاه کار کنم که هر کدام روزهای زوج و فرد به ترتیب بهم 3 تا کلاس بدن. در آخر بعد از 45 روز، نه یک ماه، دقت کن عرض کردم 45 روز نه یک ماه، بدون بیمه و هیچ چیز دیگه ای 6 تا 260 هزار تومان دستم رو می گیره. ولله از زیر درس در برو هم نبودم و بعضی وقتا شب و روز یکی کردم برای گرفتن مدرکم و درک و فهم عمیق مطالب رشته ام.

تعرفه ات کمه قبول، هزینه بالاست قبول، ولی با انصاف، حداقل مریض ندار رو از مریض دارا تشخیص بده. یادت نره تو وسیله خدایی که روی زمین قراره شفا دادن که کار پروردگار هست رو انجام بدی. اجر کارت بی پایانه و پیش خدا محفوظ.
حداقل مبلغی می گیری، چیزی نگو بیمار سکته کنه از شنیدنش. یک عمل مثلا 100 هزار تومانی رو نگو 1 میلیون تومان. بی انصاف به خدا خیلی ها دارن با در آمد روزی 30 هزار تومن زندگی می گذرونن.
برکت رو از پولت نبر. ولله دامن گیر ادم میشه. نه فقط پزشکان، بلکه این در مورد همه مشاغل صدق می کنه. میلیاردها پول تو حساب های بانکی میره اما زندگیت متزلزله، طلاق های عاطفی و روحی، جدایی فرزندان از والدین و هزاران بدبختی و مشکل دیگه... اونوقت با حسرت می گیم: قدیما چه قدر همه چیز بهتر بود. به قول پدربزرگم، چه قدر حالمون خوب بود! (1938625) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۱۰:۴۷:۲۷
به نظر من پزشکی که در این مملکت در س خوانده و از امکانات دولتی استفاده کرده ،باید در چهارچوب قوانین موجود مملکت فعالیت نماید.از امکانات و بیت المال همین مردم به مقام پزشکی رسیده و باید در خدمت کشور باشد. (1939071) (alef-13)
 
یورولوژی
۱۳۹۲-۱۱-۱۴ ۱۴:۳۹:۰۰
من خودم متخصص یورولوژی هستم..معاونت درمان به خود من گفت ما پولی نداریم که بتونیم بدیم و بیمارستانامون برشکسته هستن.خودت دستمزدتو بگیر اما یجور بگیر که شکایت نشه.فکر کردید گرفتن پول از مریض کار راحتیه.اما کاری که ریسک بالایی داره و سالها زحمن کشیدیم رو میشه رایگان انجام داد.میدونین خطر وارد شدن سوزن بخیه به داخل دست جراح از نظر ایدز و غیره چقدره.خود من تا حالا چند تا مریض داشتم که ایرانیهای ساکن فرانسه و اسکاندیناوی بودن اما اومدن ایران عمل شدن چون تو ایران هزینه عمل پایین و تجربه جراح بالاست .به هر حال اونایی که میگن این دلیل نمیشه پولتون رو از مریض بگیرید تو خوابن.خیلیا از پزشکای مطرح دارن از ایران میرن.خود من هم از مریض پول نمیگیرم اما چون با این شرایط نمیشه موند در صدد رفتن هستم.تا چند وقت دیگه مردم ایران مجبورن برا دکتر و عمل برن خارج.اونوقت میگید کاش میموندن ده برابر پول میدادیم. (1949415) (alef-13)
 
متخصص زنان
۱۳۹۲-۱۱-۱۷ ۱۷:۱۵:۰۲
دستمزد جراحي (به قول نويسنده زير ميزي) قبل از بستري گرفته ميشود و در واقع پيش شرط بستري بيمار غير اورژانسي است. نويسنده مقاله اشنايي با اين موارد نداشته و صرفا جهت تحريك احساسات مردم مقاله را نوشته است.
بيمار اورژانسي بدون دستمزد جراحي و پس از پذيرش در اورژانس بيمارستان عمل ميشود. (1958582) (alef-10)
 
پزشک
۱۳۹۲-۱۱-۳۰ ۱۱:۲۶:۳۲
عزیزان سراغ کدام کسبی می روید که نرخ عادلانه داشته باشد؟مشکل از جای دیگری است .نبود یک نظام جامع مالیاتی که هیچ صنفی نتواند بدون اطلاع اداره مالیات از مردم پول بگیرد .بعد هم درآمد آن شغل را با یک نرمال عادلانه مقایسه کنند و پس از کسر مالیات معقول از اضافه بقیه مالیات تصاعدی بگیرند .این کاری است که در سوئد انجام می شود .در آن کشور جرمی به نام تخلف مالیاتی وجود ندارد بلکه با متخلف مالیاتی مثل یک کلاه بردار معمولی رفتار می شود و نه فقط جریمه 50 برابری بلکه حتی زندان دارد .لازم به ذکر است که نظام مالیاتی آن کشور شامل همه از پادشاه سوئد تا خود دولت هم می شود .همانطور که یکی از خوانندگان هم نوشتند سراغ یک بنگاه املاک بروید تا ببینید چه خبر است. (1983046) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۲۰:۰۹:۵۸
به نظرم باید یه چاقویه20 اینچی کرد تو دل اون پزشکی که همچین حرکتی می کنه. خاک بر سر ما که اینقدر بی عرضه ایم. (1993425) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۶:۰۸:۱۶
درآمد پزشکان؛به هیچ وجه حقشون نیست!شما واقعا اگه حتی به تعداد سالهایی که درس خوندین،حقوق می گرفتید،باید خیلی خیلی کمتر از اینها بشه! (2274517) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.