نظر منتشر شده
۲۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 299832
آخوندی در جلسه استیضاح:
این استیضاح ۵ ماه است درجریان است و من تا حالا ۴ بار از شما رای اعتماد گرفته ام/ صحنه های استیضاح نمایش تمرین مردمسالاری است
بخش خبری الف، 14 شهریور 94
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
وزیر راه و شهرسازی صحنه های استیضاح را نمایش تمرین مردمسالاری دانست و افزود: ما که ادعای مردمسالاری داریم باید از این مسئله دفاع کنیم و مردمسالاری را در منطقه پرآشوب به رخ جهانیان هم بکشیم.

به گزارش خانه ملت،عباس احمد آخوندی در جلسه استیضاح خود با اشاره به اینکه به یاد بیاوریم که در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت هستیم حادثه روز منا که باعث جان باختن تعدادی از حجاج شد را نیزتسلیت گفت و ادامه داد: از تمام دست اندرکارانی که درارتباط با فاجعه منا تلاش کردند از جمله همکارانم در سازمان هواپیمایی کشور تشکر می کنم و امیدوارم بتوانیم در دولت اقداماتی داشته باشیم که شاهد تکرار چنین وقایعی نباشیم.

وی با اشاره به اینکه عید غدیر را به تازگی پشت سر گذاشته ایم افزود: این روز را تبریک می گویم و امیدوارم از حضرت امیر تاسی کنیم و از اخلاق و عدالت منحرف نشویم.

آخوندی همجنین ضمن تشکر از استیضاح کنندگان گفت: از کسانیکه زحمت استیضاح را کشیدند و وزارتخانه را رصد کردند و به نظرشان با اشکالاتی مواجه بود به ویژه رییس کمیسیون تشکر می کنم.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه استیضاح وزرا حق مجلس است و هر گاه بیش از ۱۰ نماینده این تصمیم را بگیرند به استیضاح وزیر منجر می شود اظهار داشت: بنده کاملا خوشحال هستم و از این استیضاح گلایه ای ندارم و با کمال میل در اختیار نمایندگان هستم و از اینکه موقعیتی را فراهم کردند تا گوش ها را حساس کنند سپاسگذارم.

وی صحنه های استیضاح را نمایش تمرین مردمسالاری دانست و افزود: ما که ادعای مردمسالاری داریم باید از این مسئله دفاع کنیم و مردمسالاری را در منطقه پرآشوب به رخ جهانیان هم بکشیم.

آخوندی ادامه داد: ۴ بار به نحوی از انحاء از نمایندگان تاییدیه گرفته ام اولین تاییدیه هنگام اخذ رای اعتماد از نمایندگان بود همچنین ۳ بار پاسخ های بنده برای صحن مجلس قانع کننده بود و شما به صحبت های بنده اعتماد کردید.

وزیر راه و شهرسازی افزود: موضوع استیضاح ۵ ماه است که در جریان بوده و بنده بارها در جلسات کمیسیون عمران در این‌خصوص شرکت کرده‌ام و بیشتر نمایندگان در این جلسات عرایض بنده را قانع‌کننده دانسته و تعدادی از آنها استیضاح خود را پس می‌گرفتند.

۴ بار حضور در کمیسیون عمران مجلس، توضیحات بنده مورد توجه بیشتر نمایندگان قرار گرفت
وی تاکید کرد: بنابراین طی ۴ بار حضور در کمیسیون عمران مجلس، توضیحات بنده مورد توجه بیشتر نمایندگان قرار گرفت، اما در هر صورت بحث استیضاح مطرح شد، هر چند که از زمانی که این موضوع مطرح شد، بنده حتی نگذاشتم بحث استیضاح تاثیرات منفی بر روی کارکنان وزارتخانه داشته باشد.

آخوندی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی ۵۶ هزار کارمند داشته و ۱۰ هزار پیمانکار با این وزارتخانه در ارتباط هستند، اما همه نمایندگان می‌دانند که من به هیچ وجه نگذاشتم سایه استیضاح در بین کارکنان این وزارتخانه رسوخ پیدا کند و آخرین اقدام وزارت راه و شهرسازی برگزاری اولین همایش برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی بود که همین چند روز گذشته برگزار شد و در این همایش ۱۲۱ پروژه بزرگ با ۲۵ میلیارد یورو عرضه شد.

اجازه ندادم سایه استیضاح بر سر کار وزارتخانه بیافتد
این عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید بر اینکه یک لحظه نگذاشتیم کار وزارتخانه متوقف شود، تصریح کرد: روز گذشته و همزمان با برگزاری همایش روز روستا، حمل و نقل روستایی توسط وزارت راه و شهرسازی مطرح شد و در طی این مدت نمایندگان بسیاری به بنده مراجعه کردند و پیشنهاد دفاع دادند که لازم است در این جلسه از همه نمایندگان سپاسگزاری کرده و مراتب امتنان خود را اعلام کنم.

آخوندی در توضیح صحبت‌های خود درخصوص استیضاح گفت: در ۴ دسته مطالب خود را بیان می‌کنم و امیدوارم همه این موارد سوالات نمایندگان را پوشش دهد که اولین آن رویکرد استراتژیک وزارت راه و شهرسازی در چارچوب اقتصاد مقاومتی است که وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان اولین وزارتخانه در این مسیر گام نهاده است.

مبارزه با فساد بحث بنیادی است/ با وجود کاهش ۶۰درصدی درامدهای نفتی پروژه ها را تعطیل نکردیم
آخوندی تصریح کرد: روش‌های اجرایی تهیه کردیم و به توصیه‌های کلی اکتفا نکردیم، در دفاعیه خود به تدریج برنامه‌های وزارتخانه‌ها را ارائه خواهم کرد، در زمان اخذ رای اعتماد بر حفظ حقوق شهروندی تاکید داشته‌ام و در ادامه گزارش خواهم داد که در این زمینه چه اقدامات بزرگی در وزارتخانه راه و شهرسازی صورت گرفته است و ملاحظه خواهید کرد که چگونه مباحث شفافیت، صداقت و مبارزه با فساد را به شکل گسترده در سطح وزارتخانه پیاده ساختیم.

وی با اشاره به اینکه به تفصیل در خصوص مسکن مهر توضیح خواهم داد که چه تعهدی نسبت به طرف‌های قرارداد مسکن مهر داریم و چگونه به تعهدات خود عمل خواهیم کرد، افزود: در زمینه مبارزه با فساد که بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است و خواسته اصلی نمایندگان و مردم است نیز توضیح خواهم داد با توجه به اینکه وزارتخانه راه و شهرسازی بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان قرار داد دارد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اینکه مبارزه با فساد بحث بنیادی است، به موضع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: قیمت نفت ۱۰۶ دلار بشکه‌ای به ۴۲ دلار کاهش یافته، ۶۰ درصد درآمدهای نفتی نیز کاهش یافته و برای همه محسوس است که دولت در تنگنای مالی کم نظیری در تاریخ ایران قرار گرفت، لذا اطمینان دارم که می‌دانید امکان تخصیص اعتبارات عمرانی در سال جاری در وضعیت مناسبی نبود و با تمام لطف و پیگیری سازمان مدیریت و برنامه و بودجه در حوزه حمل و نقل، کمتر از هزار میلیارد تومان از ۶ هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته‌ایم.

وزارتخانه راه و شهرسازی بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان قرارداد دارد/در این شرایط سخت و طاقت فرسا چندین میلیارد سرمایه گذاری جدید بدون توصل به منابع دولتی کرده‌ایم
آخوندی با اشاره به اینکه وزارتخانه راه و شهرسازی بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان قرارداد دارد، گفت: وزارتخانه توانست علارغم تمامی تنگنا‌ها، تمام پروژه‌ها را فعال نگه داشته و تعطیل نکند، می‌دانید قدرت وام دهی بانک‌های ایران به کمتر از ده درصد از تولید ناخالص ملی ایران کاهش پیدا کرده، در واقع ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تنها کل تسهیلاتی که در بانک‌های کشور به ما داده می‌شود و حداکثر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید است که دربخش صنعتف خدمات، کشاورزی، مسکن و سایر بخش‌ها داده شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰هزار میلیارد تومان نسبت به کل تولید ناخالص ملی ایران کمتر از ده درصد است و از آنجایی که ماموریت بزرگی برای خروج از رکود و توسعه ایران و رشد بالای ۸ درصد که مورد انتظار مقام معظم رهبری است، داریم، دولت در شرایط سختی قرار گرفته و لازم است با همدلی و هم زبانی از تنگنای سخت مالی عبور کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: گزارش خواهم داد که چگونه در این شرایط سخت و طاقت فرسا چندین میلیارد سرمایه گذاری جدید بدون توصل به منابع دولتی کرده‌ایم، لذا افتخار بزرگی برای این وزارتخانه و دولت و نمایندگان است.

آخوندی در ادامه به اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: جانمایه فرمایش ایشان برنکات ذیل اشاره می‌کند، نخست بر برون رفت از اتکا به نفت است به طوری که در حد گسترده بودجه دولت نباید به نفت متکی باشد و...

۳ سیاست اصلی در وزارت راه و شهرسازی /از عواملی که وابسته به شوک‌های مختلف اقتصادی است، جلوگیری کردیم
وی با بیان اینکه ایشان دو رویکرد اصلی که یکی درون‌زا و دیگری رویکرد برون‌گرا است را برای ما تعیین کرده‌اند، افزود: مفهوم رویکرد درون‌زا این است که ما بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های اقتصادی ایران داشه باشیم و ما در وزارت راه و شهرسازی چگونه به آن عمل کرده‌ایم و از عواملی که وابسته به شوک‌های مختلف اقتصادی است، جلوگیری کنیم و به ثبات اقتصادی دست یابیم، ثبات اقتصادی که وابسته به سرمایه‌گذاری مردم باشد.

آخوندی با بیان اینکه در بحث رویکرد برون‌گرا باید از بازارهای جهانی حداکثر استفاده را انجام دهیم، تصریح کرد: هم سهم خودمان را در بازار جهانی افزایش دهیم و هم از منافع آن بهره ببریم و از دانش فنی، سرمایه و بازار جهانی استفاده کنیم.

این عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به اینکه به ۳ سیاست اصلی در وزارت راه و شهرسازی رسیدیم، افزود: برنامه ملی ارتقای بهره‌وری، برنامه ملی توسعه صادرات، برنامه ملی قطع وابستگی به بودجه‌های نفت و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دادیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این بوده به تمام شبکه‌های راه‌های آسیا وصل شویم، افزود: تلاش ما بر این بوده تا بتوانیم تمام پایانه‌های مرزی ایران را بازسازی کنیم. تمام کسانی که در مرز حضور دارند، می‌دانند که چطور در جهت نوسازی پایانه‌های مرزی فعالیت کردیم. مردمی که وارد ایران می‌شدند و یا می‌خواستند از آن خارج شوند، در چه فضاحت و گرفتاری‌هایی در پایانه‌های مرزی ایران بودند.

نمایندگان شرق کشور جدیت ما را با گوشت و پوست لمس کرده اند
آخوندی تاکید کرد: در کرمانشاه، کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، آذربایجان‌غربی تمام پایانه‌ها را علی‌رغم نداشتن بوجه دولتی بازسازی کردیم. اکثر پایانه‌ها را مکانیزه کردیم تا مدت توقف مردم و رانندگان در این پایانه‌ها کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بحث بعدی دسترسی به آب‌های آزاد در شمال و جنوب کشور و بنادر توسعه یافته است، گفت: نماینده چابهار می‌تواند شهادت دهد که بندر شهید بهشتی چگونه و با چه سرعتی در حال ساخت و ساز است. چگونه در حال عملیاتی کردن راه‌آهن چابهار به بیرجند هستیم و در واقع می‌تواند تمام شرق ایران را به آبادانی برساند. نمایندگان شرق کشور کاملا در جریان هستند و جدیت ما را با رگ و پوست خود حس می‌کنند.

آخوندی ادامه داد: نمایندگان بنددرعباس می‌دانند چگونه در این شرایط بی‌پولی در حال توسعه فازهای ۲ و ۳ بندر شهید رجایی هستیم. نمایندگان خوزستان در جریان طرح‌های بزرگ در توسعه بنادر جنوب کشور و بندر امام خمینی (ره) هستند. نمایندگان شمال کشور شاهد آبادی بندر امیرآباد هستند. بندر انزلی دو هفته پیش، افتتاح جدید داشت. تمام چیزهایی که بیان شد برنامه‌های عملیاتی برای تحقق یک فرمانی است که از سوی رهبری صادر شده است. ما اقدام عملی انجام می‌دهیم و برنامه واقعی می‌نویسیم و تظاهر به اقدام نمی‌کنیم.

در صنعت هوانوردی در لبه فناوری جهان ودر سیستم ناوبری پیشرفته‌ترین فناوری جهان را داریم
وی با بیان اینکه صنعت حمل و نقل هوایی بیشترین آسیب را از تحریم دید، افزود: این آسیب چه در بخش ناوبری ناوگان و فرودگاه‌ها رخ داده است. از صنعت هوانوردی در لبه فناوری جهان است و سیستم ناوبری پیشرفته‌ترین فناوری جهان است. بیش از ۱۱ سال در سیستم ناوبری ایران هیچ سرمایه‌گذاری نشده است. فرودگاه مهرآباد که بیش از ۱۰ میلیون مسافر در سال جابجا می‌کند، بیش از ۴۰ سال است که تعمیر اساسی نشده است.

این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه همه احساس کرده‌اند که وضعیت فعلی فرودگاه‌های کشور در شأن مردم ایران نیست و باید ارتقا یابند، افزود: در فرودگاه مهرآباد تمام کنترل‌های بی‌مورد از بین رفته و مردم به راحتی در فرودگاه پذیرش می‌شوند و در این راستا ۷۰ سانتیمتر بتن‌ریزی صورت گرفته و محل‌های مناسب و جدیدی برای پارک هواپیماها ایجاد شده است.

تعمیر اساسی باند ۲۹ راست فرودگاه که ۴۰ سالی مورد تعمیر قرار نگرفته بود
آخوندی با بیان اینکه عمده ناوگان هوایی ایران ۲۲ ساله است، گفت: باند ۲۹ راست فرودگاه که ۴۰ سالی مورد تعمیر قرار نگرفته بود، در حال حاضر تعمیر اساسی شده و قصد داریم باند ۲۹ چپ فرودگاه را نیز تعمیر کنیم. بحث ایمنی که رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کردند، راهکارهایی اینگونه دارد و باید باند فرودگاه‌ها در این راستا به صورت کامل آماده شود.

وی تصریح کرد: برای نوسازی بحث ناوبری حدود ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این در حالی است که ۱۱ سال بود که در بحث ناوبری سرمایه‌گذاری انجام نشده بود.

ترمینال ۲ فردوگاه امام خمینی (ره)بدون استفاده از اعتبارات دولتی افتتاح خواهد شد
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اتفاقات اوکراین باعث شد میزان ترافیک عبوری از آسمان ایران از حدود ۵۰۰ هواپیما به بیش از یک‌هزار هواپیما افزایش یابد که این عبور به سیستم پیشرفته‌ای نیاز دارد و ما مفتخریم که این کار بدون رخ دادن هیچ حادثه‌ای صورت می‌گیرد و تمامی شرکت‌های هوایی دنیا علاقه‌مند به عبور از آسمان ایران هستند.

آخوندی افزود: سال‌های برای توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) انتظار کشیده بودیم که خوشبختانه ترمینال ۲ فرودگاه با نام سلام تا ۱۰ دیگر افتتاح می‌شود و در این راستا من هیچ تبلیغی نکردم، حتی به معاون اول رئیس جمهور نیز گزارش ارائه ندادم و این ترمینال بدون استفاده از اعتبارات دولتی افتتاح خواهد شد و باعث حل مشکلات می‌شود و ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) را به دو برابر افزایش خواهد داد.

وی گفت: تمامی تجهیزات ترمینال سلام سفارش داده شده و انشاالله در سال جاری ترمینال ۲۲ میلیون نفری فرودگاه امام با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح خواهد شد. آیا فکر می‌کنید این کارها به صورت تصادفی انجام شده است؟ حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که از پروژه‌ها بازدید کرده‌اند، در جریان هستند که برای تک‌تک این پروژه‌ها وقت گذاشته شده و بررسی‌های فنی و اقتصادی و مالی صورت گرفته تا امکان جذب سرمایه‌گذار ملی و بین‌المللی فراهم شود.

آخوندی افزود: تنها اقدامات صورت گرفته به فرودگاه امام خمینی (ره) محدود نمی‌شود، بلکه ۷ ترمینال بزرگ بین‌المللی در حال ساخت است و ترمینال فرودگاه کرمان به صورت صددرصد توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام شده و نمایندگان مردم کرمان در مجلس می‌دانند که این ترمینال بزرگ می‌تواند، ظرفیت فعلی فرودگاه کرمان را به ۵ برابر افزایش دهد.

کاهش ۳۲ ماهه عمر ناوگان هوایی ایران
وی تصریح کرد: فرودگاه‌های بین‌المللی اهواز و بوشهر و ترمینال‌های شیراز، مشهد و اصفهان انشاالله توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسعه خواهد یافت و وابستگی‌ها کاهش می‌یابد و نباید فراموش کرد انجام این کارها نیاز به کار کارشناسی، اندیشه و خلق اعتماد دارد تا بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند و ما برای نوسازی کامل صنعت هوانوردی ایران برنامه داریم و در حال حاضر با وجود تحریم‌ها بیش از ۱۲ هواپیما به ناوگان هوایی کشور وارد شده و عمر ناوگان هوایی ایران ۳۲ ماه کاهش یافته است.

این عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: برنامه خرید ۱۱۴ هواپیمای جدی به صورت اجاره‌ای و همچنین اجاره به شرط تملیک وجود دارد که مذاکرات در این رابطه بدون حضور دلالان صورت گرفته تا وضعیت نابسامان فرودگاه‌های کشور سامان یابد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: دوستان درباره ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم سوال می‌پرسند که باید توجه داشت چه کسی اجرای این ماده را آغاز کرده است؟ ماده ۱۶۱ تا سال ۹۲ اصلا اجرایی نشده بود و در سال ۹۳ و ۹۴ اجرایی شده است.

در دوره رستاخیز مجدد صنعت ریل ایران هستیم/هوشمند کردن سیستم ریلی تهران – مشهد و برقی کردن این خط
وی درخصوص شبکه خطوط ریلی و اتصال این شبکه‌ها به شبکه‌های ریلی منطقه‌ای و آسیایی گفت: دوستانی که با صنعت ریلی آشنا هستند، می‌دانند که این دوره رستاخیز مجدد صنعت ریل ایران است. همچنین بیش از ۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور بازسازی شده و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از خطوط راه‌آهن ۲ الی ۴ خطه شده‌اند و نباید فراموش کرد قبلا برای ورود به تهران، قطارها معطل می‌شدند.

آخوندی افزود: راه‌های خروجی ریلی تهران نیز ۳ الی ۴ خطه شده‌اند و در حال حاضر دوخطه شدن خط ریلی کرج به قزوین در حال اجرا است و همچنین کارهایی در زمینه دوخطه کردن راه‌آهن قزوین به زنجان در حال انجام است. نکته دیگر اینکه کارهای مربوط به هوشمند کردن سیستم ریلی تهران – مشهد و برقی کردن این خط نیز در حال اجرا است.

وی ادامه داد: برای اولین بار در وزارت راه و شهرسازی موضوع حمل و نقل حومه‌ای مطرح شده و روزی ۶ قطار از حومه تهران مانند شهرهای شهریار و شهر قدس مسافر جابجا می‌کند و این در حالی است که قبلا با خودرو این کار صورت می‌گرفت. همچنین کارهایی برای ۶ خطه شدن ریلی تهران- قم صورت گرفته و خط تهران- ورامین نیز رشد قابل توجهی کرده است.

این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه راه‌آهن حومه‌ای، راهکار اساسی عبور و مرور کلانشهرها است، افزود: در دو سال گذشته پایه‌گذاری‌هایی انجام گرفته تا از وضعیت فلاکت‌بار عبور و مرور شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، تبریز و قم خارج شویم و همچنین در حال حاضر روزانه بیش از یکصدهزار خودرو در مسیر تهران- کرج در حال عبور هستند که باید با توسعه راه‌آهن حومه زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سوخت را فراهم کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با برخورداری کشور از شبکه راه‌های شهری و روستایی بیان داشت: برنامه‌های اصلی وزارت این است که شبکه راه‌های ایران درجهت افزایش صادرات و اقتصاد مقاومتی به شبکه راه‌های آسیایی متصل شود.

آخوندی اضافه کرد: تمام کریدورهای عبوری شمال به جنوب٬شرق به غرب آسیا از ایران می‌گذرد این بزرگترین مزیت نسبی و مزیت رقابتی ایران است که باید از این مزیت حداکثر استفاده را کرد٬لازمه آن هم افزایش شبکه آزادراه‌های ایران به ۵ هزار کیلومتر است٬باید تمام شبکه‌ بزرگراه‌های ایران را افزایش داد و به شبکه راه‌های آسیایی و با تمام کشورهای منطقه متصل شد.

فقط سال گذشته ۱۵۰۰ کیلومتر آزادراه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جذب شد
وی تصریح کرد: فقط سال گذشته ۱۵۰۰ کیلومتر آزادراه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جذب شد که هر کیلومتر میانگین ۱۰ میلیارد تومان است یعنی ۱۵ هزار میلیارد تومان؛ این به مفهوم توجه به اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی و جلب بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران است٬ این‌ها شعار نیست آزادراه‌هایی زیرساخت است و یک به یک افتتاح خواهند شد.

وزیر راه تصریح کرد: انشالله همه نمایندگان با حوزه‌های انتخابی خود آشنا هستند در این مدت در بحث بهسازی راه‌های ایران سال ۹۲ که رشد زیادی نسبت به سال ۹۱ داشت ۵ میلیون تن آسفالت و سال گذشته ۱۰ میلیون تن آسفالت ریخته شد و امسال هم ۱۵ میلیون تن آسفالت ریخته خواهد شد٬کدام نماینده است که بگوید حداقل یک جاده در حوزه انتخابی‌اش مورد ترمیم و مرمت قرار نگرفته است.٬ اتفاق بزرگی در بحث نگهداری شبکه راه‌ها صورت گرفته و در حفظ جان مردم و ارتقای کیفیت خدمتداری به راه‌ها صورت گرفته است.

تمام مراکز خدماتی و بین راهی از طریق مناقصه در حال واگذاری است
وی ادامه داد: تمام مراکز خدماتی و بین راهی از طریق مناقصه در حال واگذاری است٬چن دصد مجتمع خدمات رفاهی در ایران برای سرمایه‌گذاری عرضه شده٬ وزارت پشتوانه اصلی صنعت گردشگری است که این صنعت اگر بخواهد رشد کند متکی به حمل و نقل درست خواهد بود.

این نماینده تصریح کرد: دوستان گفتند چقدر روستا را می‌شناسید٬ یک جمله بگویم هیچ ادعایی ندارم و خاک پای مردم ایران هستم ولی در ۴ سال ابتدای انقلاب عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی بودم دوستان جهادسازندگی آقیان جهانگیری٬هاشمی٬حجتی و زنگنه در جریان هستندکهحداقل ۴ سال مسئول جهاد سازندگی بودم٬بعد از آن هم ۶ سال رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بودم و فقط کارم روستا و بخش راه روستایی بود.

وی گفت: سال گذشته علی‌رغم این‌که یک ریال هم برای راه روستایی در بودجه نداشتیم با این وجود ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی اجرا شد٬در همین دوره بنده ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی ایجاد شد٬بیش از ۲ هزار کیلومتر راه روستایی جدید برای هفته دولت افتتاح و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر هم روکش شده است. از جباری بپرسید که چقدر برای آسفالت راه مهران لمزان درخواست کرد و بعد از ده‌ها سال این محور آسفالت شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی می‌خواهید استیضاح کنید حق قانونی شماست و ما هم باید پاسخگو باشیم ولی خواهش می‌کنم انصاف را رعایت کنید.
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۰:۴۲:۰۵
این استیضاح هم سیاسی کاملا مشخص (3241852) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۰:۴۵:۴۷
سلام
دولت در سال 69 چندین هکتار از اراضی تهران را به کارمندان خود فروخته پولش را دریافت کرده و برای آنها سند صادر شده متاسفانه از آن سال تاکنون دولتها هیچ کاری برای کارکنان خودش نکرده است کارکنان آن روز امروز بازنشسته و یا فوت شده اند رای قطعی دیوان عدالت مبنی بر اجازه ساخت نیز ارزشی نداشته است!!! امیدواریم دولت تدبیر، امید ما را نامید نکند و حق و حقوق ما رابدهد.وزارت مسکن مسئول حل مشکل چندین هزار خانواده درگیر این مسئله میباشد. (3241866) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۰:۵۴:۲۱
ضعیف ترین وزیر کابینه همین آقاست. امیدوارم عزل شود. (3241890) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۱:۴۰:۴۶
نه نعمت زاده است. (3242038) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۱:۴۷:۳۵
ایکاش آقای روحانی قبل از اینکه وزیری به مرحله استیضاح برسه، نسبت به ترمیم کابینه اقدام میکردند.
وزرای مسکن، اقتصاد و صنعت نشان داده اند که برای این دوره گذر مهم تاریخی ایران، مناسب نیستند
برعکس این افراد، زنگنه، ظریف، هاشمی ثابت کرده اند که در مدیریت بحران و خلاقیت و پرتحرکی در میان همتایان خودشان در منطقه، واقعا ستاره هستند.

آقای آخوندی عرصه وزارت را به میدان لجبازی با وزیر قبلی تبدیل کرده و علاوه بر اینکه موجب کارشکنی در انجام طرحهای مصوب قبلی میشود هیچ طرح اجرایی جدیدی هم در دست ندارد. (3242050) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۷-۱۵ ۰۵:۵۶:۳۱
وزیر اقتصاد بهترین وزیر هست چه راحت برای خودت می بری و می دوزی از کجا نتیجه گرفتی وزیر اقتصاد ضعیف هست نکنه تو هم از دلالان هستی که قبلا اصلا مالیات پرداخت نمی کردی و الان باید مالیات بدی حالا معترض شدی؟ (3243576) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۱:۱۰:۵۴
تا گروه پایداری در مجلس است مملکت روز خوش نمی بیند فعلا مجلس باید با ان مقابله کند در انتخابات هم مردم با ان مقابله می کنند (3241945) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۱:۱۳:۴۶
من صنعتگر ساختماني هستم. در حوزه ساختمان ايشان كاري را هنوز انجام نداده و وزارتخانه پويايي ندارند.
البته به نظر ميرسد بيشتر مشكل بودجه دارند تا مديريتي. (3241958) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۱:۳۷:۳۸
فقط به نظر میرسد یا واقعاً مشکل بودجه دارند؟ انشاءالله همه انسانهای منصف، از رحمت و لطف خداوند بهره مند باشند. (3242030) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۷-۱۵ ۰۸:۱۵:۴۰
انصاف دارم .سه بار به ايشان در مدت يكسال مكاتبه كردم دريغ از يك پاسخ حتي از دفتر يكي از معاونين ايشان هم كوچكترين پاسخي نگرفتيم.
دهها بار با دفتر يكي از معاونين ايشان تماس گرفتم كوچكترين وقتي را به من ندادند. (3243663) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۱:۴۱:۱۴
با توجه به سیاست های انقباضی دولت خب طبیعی است که صدای 4 وزیر را درآورد (3242040) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۱:۲۱:۲۰
یکی از قوی ترین وزاری کابینه تدبیر وامیداست.ان شاالله که اکثریت رای اعتماد میدهند (3241991) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۱:۴۰:۲۸
از اوضاع مسکن کشور کاملا مشخص است!!! (3242037) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۱:۵۲:۱۹
میشه چند مورد از این توانایی ها رو بگی؟ (3242057) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۱:۵۴:۴۷
قوی ترین؟ با این رکود در بازار مسکن و فشرده شدن این فنر....اگر خدایی نکرده اشتباهی صورت گیرد بعد خروج از رکود تنها بنگاه داران سود می کنند....
این الان تدبیر و قدرته؟ (3242063) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۷-۱۵ ۰۵:۵۹:۲۷
شما یا دلال بنگاهدار یا بساز بفروش هستید و از اینکه مسکن از کالای سرمایه ای شدن داره خارج میشه ناراحتید والا مستاجران و قشر ضعیف از عدم افزایش قیمت مسکن خوشحال هستند. (3243578) (alef-3)
 
مهدى
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۱:۲۹:۵۹
وزير با دانش و بروزى است من به عنوان كارشناس ارشد در حوزه حمل و نقل از ايشان و برنامه هايشان دفاع مى كنم (3242015) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۱:۳۹:۱۷
ایشان با تاکید فراوان بر افزایش وام خرید به جای وام ساخت کمک فراوانی به بساز بفروشهای ثروتمند و ملاکان و انبوسازان مولتی میلیاردر کردند که مبادا خانه ها روی دستشان بماند و قیمت مسکن بیش از این پایین بیاید اگر وام ساخت را به جای وام خرید مسکن افزایش میدادند قیمت مسکن بیش از این برای مردم محروم پایین می آمد (3242034) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۱:۴۱:۰۸
یعنی مدیونی اگه فکرکنی این استیضاح سیاسی نیست! (3242039) (alef-3)
 
سعید روشن
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۲:۴۸:۴۷
رکود دربخش ساختمان را کی باید جوا ب بدهد ..لابد آقای ظریف !؟ (3242256) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۷-۱۵ ۰۶:۰۰:۴۶
هیچ رکودی نیست اقای دلال و بساز بفروش قیمت مسکن رو بیار پایین کمی از سود میلیاردی رو کم کن وضع درست میشه (3243579) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۳:۰۰:۳۴
مسکن مهر ما چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3242288) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۳:۰۸:۳۷
استیضاح این فرصت را به ایشان داد که حداقل بگوید اگر بودجه ندارد لا اقل وزیر با برنامه است . به نظر می رسد خوب توانسته سرمایه خصوصی جذب کند . به نظرم گفت این حرفها خیلی سنگین است واگر توانسته ظرفیت فرودگاه امام را 2 برابر کند که واقعا کار بزرگی است ضمن اینکه خدا میداند که همین فرودگاه می تواند واقعا برای کشور ارز آوری داشته باشد (3242317) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۵ ۰۷:۳۷:۳۹
اين استيضاح ها يك نتيجه غير سياسي هم دارد كه نشان ميدهد واقعا ما در صحبت هايمان هيچ گونه تعهدي نمي بينيم وچون در مقابل گفتارمان هيج موقع بازخواست نشدهايم البته بزر گان پس مخصوصا در اين جلسات هر چه دلمان خواست فقط بخاطر اينكه چيزي گفته باشيم پشت ميگرفون قرار مي گيريم فقط صحبت ها ي چند نماينده مخالف را در مورد اقاي اخوندي در يك جلسه با حضور چند وكيل دادكستري پخش كنيد وبعد به فرض اينكه اين صحبت ها درست باشد اين وكلا مشخص كنند مجازات وزير وحكم صادره براي ايشان چيست ولي از ان طرف اگر اين صحبت ها خالاف وتهمت است مجازات اين چند نماينده چه مي باشد واقعا هم مجلس وهم دولت در اين موارد چقدر با گذشت مي شوند استيظاح تمام مي شود واصلا مثل اينكه هيچ صحبتي هم در مجلس نشده خلاصه نبايد راست ودروغ اين سخنان كه در مجلس زده مي شود مشخص گردد در صورت راست بودن ان صد وشصت نماينده چرا راي دادند ودر صورت دروغ بودن چرا اين جند نماينده باز خواست نمي شوند اميد است الف منتشر كند واگر خواستند اقاي توكلي كه سالها در اين موارد تجربه دارند جواب قانع كنندهاي بدهند (3243621) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.