توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 420539
کلنگ دوبانده شدن جاده مرگ به زمین خورد
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۶
سوم آذرماه سال گذشته بود که بار دیگر جاده مرگ در محور شادمهر به کاشمر خبرساز شد.

در این حادثه جاده مرگ متخصص جراح مغز و اعصاب کاشمر را به کام مرگ فرستاد، به رغم اینکه 15 سال زمان برده بود تا مسئولان شهرستان بتوانند جراح و متخصص مغز و اعصاب به شهرستان بیاورند یک روز بعد از آمدن این پزشک به کاشمر و انجام اولین عمل جراحی، در راه برگشت به مشهد به علت تصادف در محور کاشمر به شادمهر که به جاده مرگ شهرت یافته جان خود را از دست می دهد.بعد از این اتفاق شهردار و شورای شهر کاشمر تمام تلاش خود را به کار گرفته بودند تا بتوانند با اخذ مجوزهای لازم عملیات دوبانده شدن 10 کیلومتر ابتدای این جاده از سمت کاشمر به شادمهر را آغاز کنند و امروز بعد از ماه ها تلاش عملیات دوبانده شدن این محور شروع شد.

به گزارش ایسنا، جعفر سلیمانی، شهردار کاشمر در مراسم کلنگ زنی آغاز دوبانده شدن محور کاشمر به شادمهر که در محل سانحه تصادف دکتر پویان به زمین زده شد، گفت: شورا و شهرداری تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با ورود به این پروژه بتوانند به نوعی از تکرار حوادث تلخ و تاسف آور جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه در سطح کشور تنها حدود 600 جراح مغز و اعصاب هستند که دکتر پویان یکی از این افراد بودند، افزود: خوشحالیم که تلاش ها و حمایت های اعضای شورای شهر برای ورود شهرداری به دوبانده شدن محور شادمهر به کاشمر و موافقت استان بعد از گذشت 9 ماه پیگیری به ثمر نشسته است.

سلیمانی با بیان اینکه با پشتیبانی استاندار خراسان رضوی و اختصاص حدود 5 میلیارد تومان تفاهم نامه بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی به امضاء رسید و 10 کیلومتر از این محور به شهرداری کاشمر محول شد، بیان کرد: تیم کاری در خصوص این پروژه در کاشمر تشکیل شده است.

شهردار کاشمر عنوان کرد: برخلاف صحبت هایی که در گذشته می شد مبنی بر اینکه ماده 215 پروژه گرفته شده و دارای ردیف اعتباری شده است ولی تاکنون این اتفاق نیفتاده و هم چنان پیگیر ردیف اعتباری برای پروژه دوبانده شدن محور کاشمر به شادمهر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به رغم اینکه جهت دوبانده شدن جاده کاشمر به شادمهر به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت اما تاکنون این پروژه دارای ردیف ملی نبوده‌است.

سلیمانی با اشاره به اینکه جهت آماده شدن 10 کیلومتر ابتدایی این پروژه 15 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است، اظهار کرد: با پنج میلیارد تومان اعتبار محور آماده آسفالت می شود.

وی با اعلام اینکه این پروژه فرصتی خواهد بود تا نگاه مسئولین در سطح  ملی به این محور معطوف شود، افزود: هدف ما از ورود به این پروژه این بود که ثابت کنیم با پیگیری دوبانده شدن این محور شدنی است.

شهردار کاشمر با بیان اینکه معتقدیم باید جامعه پرسشگر و مطالبه گری باشیم و حقوق واقعی خود را از مسیر قانونی مسئولان کشور و برنامه ریزان نظام درخواست کنیم، گفت: طی دو ماه گذشته چندین جلسه با وزرای مربوطه در جهت محور شادمهر به کاشمر برگزار شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه جامعه در حوادث مربوط به این محور مظلوم واقعه شده است، افزود: ترافیک جاده ای در این محور شرایط سختی را به همه مسئولان و مردم تحمیل کرده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون در این محور که به جاده مرگ شهرت یافته است عزیزان بسیاری را از دست داده ایم، بیان کرد: براساس تفاهم نامه ای که بین شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و استاندار خراسان به امضاء رسیده تا 30 دیماه سال آینده باید محور آماده آسفالت شود.

شهردار کاشمر افزود: اداره کل راه و شهرسازی متعهد شده است که 50 درصد از طور این 10 کیلومتر را پشتیبانی مالی کند.

سلیمانی عنوان کرد: با ده کیلومتر دیگری که شرکت پوشش راه از شهرک صنعتی به بعد اقدام به دوباندن شدن محور کرده است و تاپایان دولت یازدهم به پایان خواهد رسید، 50 درصد باند دوم محور سه راهی شادمهر به کاشمر به اتمام خواهد رسید.
 
کلمات کلیدی : جاده مرگ، جاده
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.