نظر منتشر شده
۸۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 265163
نظر برخی از مردم ایران درباره توافقنامه هسته ای به روایت شبکه دوم تلویزیون دولتی آلمان
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۴۸
هنوز معلوم نیست که بالاخره چه بر سر مناقشه اتمی ایران خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی آلمان، «سِت.دِ.اف» اگر تهران امکان ساخت بمب اتمی را بیابد پس می توان گفت که امکان یک ستیز نظامی با اسرائیل نیز محتمل خواهد بود.
سالهاست که غرب با ایران در حال مذاکره است. در این مدت غرب از راهبرد چماق و هویج استفاده کرده است. از یکطرف اعمال تحریمهای اقتصادی علیه ایران و از طرف دیگر، پیشنهاد همکاریهای نزدیک اقتصادی به این کشور. اما به نظر می رسد گفتگوهای اتمی ایران در لوزان سوئیس اینبار به مرحله کاملا سرنوشت سازی رسیده است.

لوک والپوت، خبرنگار شبکه سِت.دِ.اف آلمان در تهران در مورد مذاکرات هسته ای گفت: به نظرم بارانی که در نخستین روزهای سال جدید ایرانی در این کشور در حال باریدن است و تعطیلات مردم را از بین برد، بخوبی می تواند حال و هوای این کشور را نشانمان دهد.

علیرضا مهرآیین، صاحب یک تعمیرگاه اتومبیل در تهران در این روزها نیز به سر کار آمده است تا بتواند از عهده مخارجش برآید. بسیاری از ایرانیها با بیکاری حدود بیست درصد و تورم فزاینده آنقدر در وضعیت بن بست قرار گرفته اند که دیگر از مذاکرات در جریان سوئیس نه خوشحال و نه ناراحت می شوند. مرتضی، کارگر این تعمیرگاه گفت: به همین دلیل است که من اصلا مذاکرات را دنبال نمی کنم.

البته امید به دستیابی به توافق آشکارا مشهود است. مهرآیین گفت: من به توافق امیدوارم. حتی اگر تحریمها بطور گام به گام نیز برداشته شود باز هم برای اقتصاد ما خوب و مطلوب است و ثبات اقتصادی برای ما به همراه می آورد.

دیروز بار دیگر آسمان پایتخت ایران، آبی شد و به طبق انتظار، بسیاری از مردم برای گذران تعطیلات سال نو به کوههای محلی دربند تهران آمدند. خیلی ها نگران بودند.

اما زهرا محمدی، یک زن خانه دار در گفتگو با سِت.دِ.اف گفت: من مذاکرات را خوب ارزیابی می کنم و وزیر امور خارجه ما می تواند به نتیجه خوبی در این مذاکرات دست پیدا کند و من به این مساله اعتقاد دارم.
پس از گذشت سالها افول اقتصادی و انزوای فزاینده بین المللی، بویژه جوانان ایرانی با گشوده شدن درهای کشورشان به سمت جهان خارج، هوای تازه استشمام خواهند کرد.

امیر بهروزفر، یک معلم انگلیسی در تهران گفت: تمام مردم به این توافقنامه امید دارند. چون تحریم بویژه زندگی طبقه متوسط از جمله دانشجویان را در ایران سخت و دشوار کرده است. با اینحال صدای متفاوت دیگری بخصوص از سوی روحانیت محافظه کار ایران و همینطور دستگاه امنیتی کشور به گوش می رسد. این افراد برغم کمی ها و کاستی های موجود و اینکه اقتصاد کشورشان تحت تاثیر تحریمها به درد آمده است اما به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایمان دارند.

تقی کلهر، یک روحانی در تهران گفت: من در اینباره فقط می توانم دوباره به کلام رهبر عالیقدر ایران اشاره کنم که ما به آمریکایی ها اعتمادی نداریم و این آمریکاست که دارد از این مذاکرات به نفع خود استفاده می کند و وقت ما و جهانیان را هدر می دهد.

والپوت در پایان این گزارش گفت: دیگر قرار نیست زمان زیادی تلف شود. چون تا فردا باید چارچوب توافق هسته ای در لوزان سوئیس شکل گیرد؛ چرا که در صورت شکست مذاکرات، ایران بار دیگر به اعمال تحریمهای بیشتر تهدید خواهد شد.

در همین حال شبکه «سِت.دِ.اف» در گزارش دیگری گفت: بسته دیپلماتیک مربوط به حل و فصل مناقشه اتمی ایران در هتل لوکس «بوری واژ» لوزان سوئیس همواره بیشتر و بیشتر در حال صیقل یافتن است. تازه ترین دور مذاکرات اتمی ایران با شرکت وزرای خارجه پنج کشور وتودار شورای امنیت به همراه آلمان و نیز مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنان در جریان است. همانطور که اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان نیز در گفتگوی امروز خود در شبکه «سِت.دِ.اف» اعلام کرد: شانس دستیابی به توافق تاکنون هرگز به این اندازه زیاد نبوده است.

مذاکرات دوازده ساله مناقشه اتمی با ایران بیشتر بر سر نیروگاه اتمی بوشهر و نیز دو تاسیسات اتمی دیگر یعنی نطنز و فردو است.

همه این تاسیسات به ماده اولیه اورانیوم دویست و سی و پنج نیاز دارند. این ماده کانی باید به کمک دستگاههای سانتریفوژ بیشتر غنی سازی شود. به نظر می رسد ایران باید متعهد شود که بیش از شش هزار و پانصد دستگاه سانتریفوژ خود را فعالسازی نکند. این گزارش با بیان آنکه برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی به اورانیوم غنی شده با خلوص پنج درصد نیاز است، افزود: با اینحال برای تولید تسلیحات اتمی باید اورانیوم را بین هشتاد و پنج تا نود درصد غنی سازی کرد.

اینکه مدت زمان توافق چقدر باید باشد، دیگر مساله ای است که باید در این مذاکرات در موردش تصمیم گیری شود. ایران به پایان زودهنگام تحریمها امیدوار است تا به این واسطه بتواند اقتصاد خود را رونق بخشد. در این میان این توافق، منتقدانی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز دارد که معتقدند بهبود اوضاع اقتصادی ایران می تواند حکومت ملاها را در این کشور به سمت ساخت بمب اتمی سوق دهد و این خطر بزرگی است.نتانیاهو در اینباره گفته است: آن توافقی را که ما داریم می بینیم، ترس و نگرانی ما را بیشتر می کند نه چیز دیگر.

قرار است تا فردا طرفهای مذاکره کننده به توافق دست یابند. اشتاین مایر و فابیوس، وزرای خارجه آلمان و فرانسه سفر مشترک خود به قزاقستان را بخاطر این مذاکرات لغو کردند. شاید این به معنای یک پیشرفت تلقی شود.

لوک والپوت، خبرنگار سِت.دِ.اف آلمان در تهران در ارتباط مستقیم خبر این شبکه در پاسخ به این سئوال که آیا همه در ایران در خصوص دستیابی به توافق هسته ای، هیجان زده و امیدوارند، اظهار داشت: اکثر شهروندان ایرانی کاملا به این مذاکرات خوش بینند. آنها معتقدند که بالاخره این مذاکرات به نتیجه می رسد. این شهروندان، همان هایی هستند که روحانی را به عنوان رئیس جمهور خود برگزیده اند. آنها پنجاه درصد از واجدان شرایط شرکت در آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایرانند. این مردم می خواهند بار دیگر اقتصاد کشورشان رونق یابد. ایران سالهاست که از اعمال تحریمها در رنج و سختی بسر می برد. به همین خاطر است که آنها به دمیده شدن هوای تازه به کشورشان امید دارند. البته همزمان گروههای محافظه کار و تندرویی از جمله دستگاه اطلاعاتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روحانیت نیز در ایران فعالند که خواهان دستیابی به توافق نیستند. این گروهها سالهاست که بطور موازی به فعالیتهای اقتصادی مبادرت دارند و حتی از ناحیه تحریمها درآمد خوبی کسب کرده اند و به لحاظ سیاسی برای آنها بهتر است ایران در منطقه و کشورهایی همچون لبنان، سوریه، عراق تا یمن فوق العاده فعال و موفق باشد. ایران امروز به سرزمین قسمت شده ای می ماند که در آن، اکثر مردم تحت رهبری عالیقدر ایران، آیت الله خامنه ای خواستار چنین توافقی هستند. او تاکنون به تیم مذاکره کننده هسته ای آزادی لازم را داده است و این یعنی آنکه او (رهبر ایران) معتقد به حصول این توافق است.
 
سعید
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۶:۰۴:۱۰
اکثرمردم ایران نظرمثبتی ندارند.کلاه گشادی سرایران گذاشتند.کدام تحریم لغو شد؟فقط سیاسی بازی است.اینهمه امتیاز دارند اماهیچ چیز عاید ملت شد؟ (2775129) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۱۱:۱۱
استاد، شما بفرما قبل از سیاستهای قبل - همون موقع که دولت هم مثل شما به مذاکرات معتقد نبود و تحریمها رو کاغذپاره میدونست - چه چیز عاید ملت شد؟ نصف شدن ارزش پول ملی در یک شب؟ تورم 40 درصدی؟ نایاب شدن داروهای بیماران خاص؟ چندبرابر شدن مشکلات اقتصادی بخاطر انزوا از اقتصاد دنیا؟ خداوکیلی شما انگار تو این دنیا زندگی نمیکنی، انگار از هیچ چیز خبر نداری، یا همه رو یادت رفته.
حداقل نتیجه مذاکرات تا حالا این بوده که تورم کنترل شده و دیگه یک شبه ارزش پول ملی نصف نشده. و اگر به توافق هم برسند نتایج خیلی بهتری برای مردم بوجود خواهد آمد، گرچه تمام مشکلات حل نخواهد شد، چرا که خیلی از مشکلات مربوط به مدیریت و رفتار و منش خودمون هست و نه تحریم. (2775191) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۰:۲۹:۳۱
با سلام
وضعیتهایی که بر شمردید آیا با حذف تحریمها انجام شده یا با سیاست و تدبیر مدیران ،من هم معتقدم که این مدیریت صحیح است که کشور را به رفاه و موفقیت می رساند نه بود و نبود تحریمها آنها فقط تسهیل کننده می باشند والا تا کنون که تحریمها برداشته نشده ولی کلی امتیاز داده ایم . (2775431) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۰:۲۸:۱۱
ادامه مذاکرات هم یک نوع مدیریت صحیح است که باعث کنترل تورم شده (2791085) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۱:۱۴:۱۸
همه هسته ای را بای دادن رفت , دیگه چیزی از هسته ای نمونده , همین یکی دو سانتریفوژ را هم پلمب کنین , بعد واسه چی میخواهین مذاکره کنین ؟؟؟؟؟ مذاکرات هسته ای برای هسته ای که کلا تعطیله ! (2775495) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۴۵:۵۴
داداش این هسته ای که شما میگین چه نفعی به ملت واقتصاد کشورمون داره جز فلاکت. با دنیا روابط حسنه داشته باشیم دیگه بمب اتم رو میخوایم چیکار. (2776133) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۵ ۱۵:۲۲:۳۲
اخه فردا که مریض شدی و نیاز داشتی به بحث پزشکی هسته ای می خوای کاسه گدایی ببری پیش امریکا!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ (3047992) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۶ ۱۶:۴۱:۱۱
کاملا موافقم (3050572) (alef-3)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۴ ۰۸:۳۸:۲۷
تو اول اطلاعاتت رو کامل کن و بعد... برای مصارف پزشکی نیاز به غنی سازی با درصد بالا مورد نیاز نیست. (4459211) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۵۸:۳۷
متاسفانه ملت ایران به مرحله ای رسیدند که همه نسبت به هم بی رحم و بی انصاف ده اند. چرا چون اونقدر گرفتار مشکلات زندگی هستند که خوشی از یادشون رفته. بخاطر انسانیت بیایید کمی هم بفکر ملت باشیم. اگه به بیمارستانها و مطب ها سر بزنید به عمق فاجعه پی میبرید. از دولت مردان عاجزانه خواهشمندیم انصاف داشته باشند ملت ایران شایسته این همه ذلت نیستند. (2776166) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۱۶:۰۷
اکثر مردم ایران نه ، شما . لطفا مثل دلواپسان آمار نده (2775197) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۲۸:۱۳
اکثر مردم؟ (2775218) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۳۱:۵۹
من هم توافق را دوست دارم، لکن این نظرات مردم بالاشهری است!!!!!! (2775227) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۴۶:۴۹
شما اكثريتي؟ (2775243) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۵۰:۲۶
از همراهی همین مخاطبین الف با جنابعالی خنده ام گرفت
دوست عزیز مدتهاست امثال شما خود را پشت نقاب مردم پنهان کرده اید اما خوب است نگاهی به دور و برتان بیندازید ! (2775258) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۵۸:۵۳
کدوم اکثریت ! از جانب خودت صحبت کن لطفا ! (2775273) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۰۱:۳۱
اکثریت همون 4 میلیون نفرند ! یا ب .ز و دارو دستش (2775276) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۰۵:۲۱
اتفاقا همه دلشون میخواد که تحریم ها برداشته شه (2775280) (alef-13)
 
ایررانی
۱۳۹۴-۱۰-۲۷ ۲۱:۱۵:۴۲
تحریم ها برداشته شه اما به چه قیمتی؟ به قیمت خواری وذلت برای ایران؟ مطمن باشید هر چه قدر ایران کوتاه بیاد باز هم امریکا یه بهانه دیگه میاره برای تحریم! تا کی باید هرچی گفتن بگیم ای به چشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3475443) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۰۶:۳۱
فایده ی اصلی اینه که بدونیم تحریم ها کاغذ پاره نیست و بجای پاره شدن تحریم دان غربی ها .....! (2775281) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۰۹:۰۳
آقا سعید شما اکثر مردم ایران نیستی، منم نیستم. ولی همینقدر میدونم که اگثر مردم ایران از تنگناهای اقتصادی که مثل همیشه تمام و کمال به دوش مردم تحمیل میشه خسته شده اند. (2775283) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۲۷:۱۹
سعید جان این همه تند نرو توافقی نشده که ادعای لغو تحریم رو داری؟ تازه قرار نیست دم در صدات کنند بهت چیزی بدند بلکه همون که سزمایه گذاری خارجی افزایش پیدا کنه و خصوصاً مدیریت غربی نه ایرانی در برخی قسمتهای اقتصادی وجود داشته باشه نه بیکار خواهیم داشت و نه اختلاس های آن چنانی که در پاکترین دولت تاریخ ایران رخ داد؟ (2775318) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۰۸:۴۵:۵۹
6500 ميليارد در دولت خاتمي بود (2877253) (alef-11)
 
اصغر
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۵۰:۱۸
سلام خواهشا نظرات را کارشناسی شده ارائه کنید. یک توافقنامه بین االمللی زمانی قابلیت اجرایی شدن داره که چند مرحله را طی کنه از جمله بحث پیرامون موضوع ، امضای پیش نویس ، تأیید در محافل داخلی و در نهایت امضای مقام عالی در هر کشور پس فعلا اتفاقی نیفتاده. کدام کلاه ؟ لطفا توضیح بدید با استناد و منطق (2775355) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۵۰:۳۲
چطور فهمیدی اکثریت مردم نظر مثبتی ندارند (2775357) (alef-13)
 
یکی از این مردم
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۵۷:۱۳
اقا سعید منظور از مردم شما هستید یا من و تو بقیه
بذار مردم نظر خودشون رو بگن من نظرم اینه که اقای جواد ظریف نماینده ماست و کارش رو خوب بلده و تو که هیچی نمیدونی بهتر فضولی نکنی هر چه از این مذاکرات به دست اید ما اون رو قبول داریم چون زیر نظر رهبری هست بس بهتر....... (2775371) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۱۸:۳۱
لازم نیست تو اضحار نظر کنی (2787269) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۱:۳۳:۵۸
شما یک نفر هستید و نمی توانید از طرف بقیه اظهار نظر کنی
من به شخصه ثبات ، آرامش ، سلامت و اقتصاد سالم و پویا می خواهم (2775530) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۱۶:۳۹
شما بیخود میکنی از طرف اکثریت حرف میزنی (2775754) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۶:۳۱:۱۷
این مذاکرات فایده خاصی نداشت جز اینکه مردم در داخل و خارج فهمیدن چی به چی هست و کی به کی هست، چه کسایی چقدر مرد هستند و چه کسایی چقدر نامرد. اگه توافق نشه؛ که نشده، همین هست که هست، اگه توافق شده هم باز زیاد توفیری نداره، چون قبل از اینکه بخواهیم برداشته شدن تحریم ها رو حس کنیم تندروهای غربی رفتن سراغ چرت و پرت های دیگه و بهونه های دیگه و تحریم های دیگه. یه جمله جمع بندی کنم نفس مذاکره خوب بود، ولی نتیجه زیاد فرقی نخواهد داشت، در هر صورت ما سلاح نمیسازیم اونا هم تحریم رو بیخیال نمیشن (2775135) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۷:۵۰:۵۷
مردم امیدوارند این مداکرات به نتیجه برسه تا گشایشی در اقتصاد کشور حاصل بشه اگه توافق نشه منتظر ورشکستگی بسیاری از کارخانجات و بیکاری بیشتر باید باشیم (2775175) (alef-13)
 
م ق ن
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۴۸:۳۱
سلام با فرمایشات شما موافقم وضمن تشکر ازتیم هستهای کشورم وحمایت رهبر عزیز از بچه های انقلاب هرگز رضایت به توافقی که خدای نکرده عزت مردم ومیهنم را تضعیف کند ندذاشته ونخواهم داشت.به امید فردایی روشن وعزتمند برای مردم ومیهنم (2775251) (alef-13)
 
عابر پیاده
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۷:۴۷:۴۶
ایران صلح دوست را با زورگویی نمی توان تهدید کرد
---
اگر خدای نکرده بار دگر زورگویان تهی از منطق راهبردی سیاسی ، ج.ا.ا صلح دوست را تهدید به تحریم کنند یقین داشته باشند که ایران در مقابل هر تحریم جدیدی با یاری خداوند پاسخ کوبنده ای خواهد داشت و پشیمانی از آن تحریم کنندگان خواهد بود. (2775173) (alef-13)
 
س س
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۰۵:۳۸
ما ایرانی ها اکثرا ترسو هستیم. با این غربی ها باید با همون ادبیات احمدی نژاد صحبت کرد. (2775186) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۱:۰۴:۲۶
آره باید مثل کره شمالی شجاع باشیم و حتی اگر جز علف چیزی برای خوردن نداشته باشیم از حرفمان بر نگردیم . (2777524) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۱۳:۴۲
چه بعضی زود یادشون میره احمدی نژاد همین تحریمها را کاغذ پاره خواند و ملت چقد تاوان دادن (2775194) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۱۵:۳۸
عامل همین بدبختی ها احمدی نژاد بود اختلاس ها دزدی ها (2787262) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۱۸:۳۷
من به تیم مذاکره کننده ایمان دارم و براشون دعا میکنم، اونها تلاش زیادی کردن و لایق قدر دانی هستن. (2775202) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۲۳:۳۳
مردم اصن نمیدونن چی شده و چی میخوان یا نمیخوان و برای چی . فقط حرفای کلیشه ای میزنن اونم از رادیو تلویزیون و ... شنیدن. نمیدونن اورانیو م خوردنیه یا پوشیدنی . (2775209) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۲۳:۳۷
انعطاف پذیری همزمان و بیدرنگ کامل، لازمه ی توافق طرفین است چه طرف ایرانی و چه طرف5+1،
اما اگر بخواهیم اول ما خلع سلاح شویم اما آنها هنوز سلاح در غلاف داشته باشند از کجا معلوم به مغز ما شلیک نشود.
ضمن اینکه ایران در مقابل تمام قدرتهای اروپا و امریکا و دوستان و نوکران آنها ایستاده است و اگر قرار باشد توافق شود اول آنها باید حسن نیت نشان دهند نه طرف ضعیف؟!
این ما هستیم که باید آنها را در مراحل مختلف مورد راست آزمایی قرار دهیم نه آنها که بخواهند ما را به از هر طرف در رینگ بوکس،ناک اوت کنند. (2775210) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۱:۲۵:۴۶
آقا سعید دوست عزیز از کدام خلع سلاح ما حرف میزینید؟ مگر ما سلاح اتمی داریم ؟ مگر قرار است سلاح اتمی داشته باشیم ؟ نکند شما فرمایش و فتوای بجای رهبری را که مکررا و موکدا داشتن سلاح اتمی (از نظر شرعی ، حقوقی ، عقلانی و... )نفی فرمودند قبول ندارید؟ نکنه شما نظری غیر از تاکیدات رهبر و مسئولین رده بالای مملکتی دارید؟ یا اطلاعاتی دارید که بقیه از آن بی خبرند؟ تا جایی که ما میدانیم ایران سلاح اتمی نداشته و قرارنیست داشته باشدو اصولا مذاکرات برای این است که این مهم به همه دنیا اثبات شود.پس نظر شما در خصوص خلع سلاح متقابل منطقی نیست . امتیاز دادن از سوی ماهم درکار نیست چراکه ما فقط نشان میدهیم که فعالیتمان صلح آمیز بوده وبرگرفته از فرهنگ والای دوستی و جوانمردی ایرانی و منطبق بر آموزه های دین مبین اسلام است و لاغیر. پس جای آن دارد که شماهم دید کاملتر و وسیعتری به موضوع داشته و مانندبرخی دوستان فقط دلواپس عقاید و گرایشات سیاسی نبوده و دلواپس مشکلات بیشمار جامعه امروز ناشی از تحریمها نیز باشید مشکلاتی نظیر( اختلاسهای بی نظیر و غارت بیت المال ، گرانی و تورم فزاینده ،فقر عمومی ، بیکارشدن افراددر پی از دست دادن و تعطیلی کار و شغل ،عدم ازدواج جوانان بدلیل مشکلات مالی ، گسترش فساد، دلسردی و نبود امیدواری به آینده در جوانان و....) (2775517) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۴۸:۲۴
این خبرنگار چقدر خوب واقعیت ایران را گفته. عده ای خودشان را می خواهند به زور به خواب بزنند اما واقعیت همین چیزی است که این خبرنگار نتیجه گیری کرده (2775248) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۵۷:۵۵
کس نخارد پشت من جزناخن انگشت من .تازمانی که ظرف گدایی رادربرابرغربیهادرازکنیم به جایی نمی رسیم.باید به خودمان متکی باشیم وبس. (2775269) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۵۲:۳۵
اره همین ماهی 45 تومن رو بگیریم حالشو ببریم (2776000) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۵۹:۴۳
من به عنوان بک ایرانی موافق مداکرات هستم هر کس با من موافقه مثبت بده. (2775274) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۳۷:۴۵
منفی (2776100) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۰۰:۴۶
حتی اگر کل برنامه هسته ای ایران لغو بشه در عوض کل تحریمها هم لغو بشه و ایران تبدیل به یک کشور عادی در جهان بشه من با مذاکرات موافقم (2775275) (alef-13)
 
123
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۱۴:۲۷
خسته نباشید با این تفکر بسیار عالی هنوز تحریمی برداشته نشده که شما دلواپس شدید (2775297) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۴۲:۴۸
مرگ بر همه ظالمان جهان چه تحریم کنندگان چه داعشیها (2775345) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۱:۰۵:۵۳
مرگ بر همه ظالمان جهان چه داخلی چه خارجی . (2777527) (alef-11)
 
خ
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۵۰:۲۴
اسرائيل بايد خوشحال بشي از توافق چرا كه در صورت عدم توافق اسرئيل نابود ميشود. (2775356) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۵۲:۱۰
طرف ظاهرا فقط با کسانی که دوست داشته مصاحبه گرفته.شاید هم اصلا نگرفته.ما که خوشبین نیستیم (2775359) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۵۵:۴۱
فقط يكي به داد فقر ونداري وعدم امنيت رواني وشغلي مردم برسه.به هر قيمتي.ديگه تحملي نيست (2775368) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۵۹:۱۴
ما نه مشتاق توافق هستیم و نه مخالف اون. اگه توافق بشه و حقوق و عزت ما رعایت بشه فبه المراد. درغیر این صورت از تحریمهای همیشگی غرب هم نمی ترسیم همون طور که تو این سی و اندی سال تحریم بودیم. ضمناینکه مسئولین اگه عرضه داشته باشن ازهمین تحریم و تهدید میتونن فرصت بسازن، اگه هم که بی عرضه باشن با رفع تحریم هم فایده ای برای مملکت ایجاد نمیکنن بالاخص دربلند مدت. (2775379) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۰:۱۵:۰۴
قطعا بعد از توافق هسته ای مسئله حقوق بشری وموشک های بالستیک باید روشن شود تا این ملت نگون بخت در آرامش زندگی کنند ولی به نظر من حقوق بشر از هسته ای وموشک بالستیک مهمتر است چرا ؟اگر کشوری حقوق بشررا زیر پا له نماید وانساینت را به قربانگاه ببرداین فاجعه از بمب باران اتمی نیز بد تر است پس عاقلانه تصمیم بگیریم (2775406) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۰:۲۰:۴۰
این مذاکرات حاصل چند چیز است :
1- کاغذ پاره ها
2- اختلاس ها
3- مشارکت مسئولان ارشد در نابسامانی ارز و سکه ( مدیران اقتصادی )
4- استفاده ابزاری از دین جهت مطامع مادی توسط برخی مسئولین متظاهر
بد بختانه الان همه اینها با کمال وقاحت و بی حیایی دم از دفاع از آرمان ها و خون شهدا می زنند . (2775414) (alef-13)
 
شاهد
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۱۵:۵۹
دقیقا همینطوره ولی بهترین راه مذاکره با دنیاست (2775605) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۰:۲۷:۰۵
متأسفانه از بی تدبیری دولت روحانی تسلیم غربیها شدیم. از تمام مواضعمان برگشتیم و همه اصولمان را که برایش شهید دادیم زیر پا له کردیم فقط بخاطر اینکه دلار ارزون بشه و عده ای بتونند راحت برن در کشورهای اطراف لهو و لعب کنند. تبریک به جمهوری اسلامی ایران. چه دست اوردی!!! (2775425) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۱:۴۰:۱۰
شما واقعا چشاتوبستی حرف می زنی (2775544) (alef-3)
 
شاهد
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۱۸:۴۸
ما برا وطن و آب و خاک شهید دادیم تا یه وجب دست اجنبی چه غربی و چه شرقی نیافته امثال تو می تونن آرماناشونو تو صحراهای آفریقا هم پیدا کنن (2775610) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۱:۰۶:۴۶
آفرین بر شاهد . (2777531) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۲۱:۵۹:۴۰
بدینصورت از نظر دهنده (شاهد)تشکر کرده و تایید خودم رو اعلام می کنم.
نباید کشورمان رو مفت در اختیار نامحرم قرار دهیم.
خدارا شکر که ما ملت شریف ایران، راحت طلب و بنده شکم نیستیم. اکثر مردم قبول دارند که نابرده رنج گنج میسر نمی شود،و می دانیم ضمن نا محرم بودن کشورهای قدرتمند جهان، اونها تنها به فکر زیاده خواهی های خودشون هستند و قرار نیست مشکلی از مشکلات ما کم کنند.
تشکر. (2828053) (alef-3)
 
کورش
۱۳۹۴-۰۴-۲۶ ۱۶:۵۴:۳۳
مهم اینه که خود آمریکا هم چاره ای نداره از میان بد و بدتر باید یکی رو انتخاب کنه یا 5درصد غنی سازی و یا هر مقدار که ایران خودش دوست داشت غنی سازی کنه هیچ کشوری جلوی تصمیم یک ایرانی هیچ وقت توان ایستادگی نداره . همونجوری که بچه ها هشت سال با دست خالی جنگیدن ما جوانان هم هستیم تا اگر کوچکترین تحدیدی دوچار کشور شود پاسخ دهیم . (3050600) (alef-13)
 
کورش
۱۳۹۴-۰۴-۲۸ ۰۳:۱۲:۰۵
ایران ما همیشه سر بلند بوده و خواهد بود ما نیازی به آمریکا و کشورهای امسالش نداریم ما نیاز به جوانان با غیرت داریم که حاضر باشن حتی با کارگری و صد تا مشکلات تو کشور خودشون بمونن و عزت و عظمت کشورشون به رخ دنیا بکشن. اینه که افتخار داره ...... دنیا باید قبول کنه ایران با این جوانان با غیرت یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیاست ..... ما واقعا قوی هستیم و از هیچ جنگی حراس نداریم چون خدایی داریم که آمریکا ندارد ....... (3052807) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۸ ۱۲:۴۶:۵۰
درجه یک (3053194) (alef-3)
 
سپیده
۱۳۹۴-۰۵-۰۱ ۱۹:۵۷:۲۲
آفرین کورش (3064509) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۱:۰۹:۱۰
آقا میشه شما دست از سر ایران برداری و بروی مثلا" تو افغانستان اصولت را اجرا کنی . فکر نکنم اجرای اصول شما وابسته به کشور خاصی باشد .
البته بگم اونجا نفت نداره ها. برای اجرای اصولت ممکنه پول کم بیاری! (2777535) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۰:۵۷:۱۴
واقعا کدومتون میدونید که مذاکرات ، اینهمه مذاکرات یعنی به قولی 12 سال
بر سر چه موضوعی یا موضوعاتی است نه واقعا کی میدونه؟
همه شما خودتونو با نظرات اینوری یا اونوری سر کار گذاشتید.

فقط مطالعات و شناختتونو بالا ببرید تا متوجه شوید بعد از هر دور از مذاکره چه اتفاقاتی پیش میاد. (2775469) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۵۶:۴۶
تورا به خدا مى بينى تندروهاى داخل ايران و اسراييل چقدر مواضع مشترك دارند!! (2776012) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۲:۵۱:۲۳
هسته ای به چه درد من میخوره و قتی زن و بچه گرسنه دارم. (2791683) (alef-11)
 
...
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۲۰:۱۰:۱۰
منم همینو میگم عزیز جان، ما گرسنه ایم، باید کاری کرد که دیگه هیچ ایرانیی گرسنه نمونه، ما با توافق سیر نمی شیم، باید خمچی مال خودمون باشه.با توافق باید نگاهمون به دست غرب باشه،یعنی یک قاره دیگه،یعنی افراد بی رحم که همچی رو واسه خودشون می خوان و پس مانده داشته هاشون رو به من و تو میدن. کدوم آدمی دیدی مفت مفت چیزی به کسی بده؟اونم امریکا که میگه از ماااال و حق خودت بده به من،اگر ندی به زور ازت می گیرم. (2827925) (alef-11)
 
اکبر
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۲۳:۵۷:۱۳
آقایان مذاکره کننده چرااینقد باج می دهید؟چرااینقدربه آمریکااعتماددارید؟ (2797619) (alef-3)
 
پایداری
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۲۰:۱۵:۴۳
کاملا درسته،چرا به غرب باج میدین؟؟ این مردم یک عمر زحمت کشیدن،مث ساختن ساختمان،حالا که به گچکاری آخرش رسیده کم آوردین و رفتین واسه توافق؟؟! آیا فروش انرژی هسته ای بهتر نیست و سیرمون نمی کنه؟؟ چرا غربیهای بی وجدان بخورن و در آخر بکشنمون؟؟؟!!! با توافق ننگین مخالفیم، حضور جاسوس در دستگاهی که یک عمر کم خوردیم تا بسازیمش ممنوع. ننگ بر امریکا و هر کشوری که دشمن مردم مظلوم ایرانه. (2827938) (alef-11)
 
جاناتان
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۲۰:۰۱:۳۰
همچون خیلی ها یک شهروند عادی هستم که با گرانی و مشکلات دسو پنجه نرم می کنم.
با کلی فکر،برسی و تحقیق، باید بگم با توافق مخالفم، یا باید قید خودکفایی و این نظام و امنیت رو بزنیم و بریم زیر بلیت غرب و مدتی(فقط مدت کمی)راحت تر زندگی کنیم،،البته همان مدت کم هم قطعی نیست،، یا این زحمت و ریاضتی که داشتیم رو به سر منزل مقصود برسونیم تا لااقل آیندگان ما بخاطر قطعی شدن انرژی هسته ای، راحت زندگی کنن. اگر به سوابق رفتار و سیاست امریکا به مسلمان و کلا خاور میانه نگاه کنیم به خیانت و سیاست کثیف او پی خواهیم برد. او میخواد وارو دستگاهای محرمانه ایران بشه،آهسته آهسته نقشه بکشه،با فرستادن ویروس به تجهیزات،همچی رو مختل کنه و پس از گذشت زمان مردم را به 2 دسته تقسیم کنه،صبر کنه تعدادی جابجا بشوند،تعدادی بر اثر کوهلت سن مارو تنها بگذارند، و بعد کشور بیفته به دست گروه موافقانش. ای عزیزان ایرانی،این امریکا و متحدانش به دانشمندان هسته ای ایران رحم نکردن،میخوای به من و تو و به اصل انرژی هسته ای رحم کنن؟؟؟ ای عزیزان،شمارو بخدا قسم بیشتر تحقیق کنید،گذشته و آینده رو بسنجید،بعد با توافق موافق و مخالف باشید.(تنها بخاطر راحت زیستن کوتاه مدت تصمیم نگیرید) (2827910) (alef-11)
 
نادیان اشکی
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۲۰:۵۰:۵۷
الکی الکی داریم متعهد میشیم، بعضی ها فک می کنن قراره یک شبه ره 100 ساله بریم،تورم به صفر برسه، فراوانی، ارزونی بشه،فکر می کنن ارزش پول برگرده به قدیم، یه زندگی بسیار راحت. این رویا فقط با تلاش بلند مدت محقق میشه عزیزان. (کس نخارد پشت من جز؟؟ جز؟؟ بله،جز ناخن انگشت من) توقع نداشته باش با توافق،غربیها دلشون واسه منو تو بسوزه و راحت بشیم،تازه متعهد میشیم. بهتره که بچسبیم به کشورمون،به همینی که داریم،به همین امنیت،به همین نظام، شک نکن چیز ارزشمندی داریم که غرب میخواد با مکر و حقه از چنگمون دربیاره.دستگاه ایران حتما ایراداتی داره ولی با سعی و تلاش قابل حله، خداشاهده با حضور در صحنه میشه سودجویان (دانه درشت هایی که ضربه میزنن)را اسلاح و حذف کرد.منم مث خیلی ها جوانم،ولی بخدا قسم از آینده این توافق می ترسم. تا همیشه تلاش می کنم روی پا وایستیم تا کشورم بهترین باشه، چون آبی از امریکا گرم نمیشه. بازم خیلی از عزیزان صاحب نظرند و نظرشون محترمه. فقط تمنا می کنم همگی تلاش کنیم،هیچی مفت به دست نمیاد.(نابرده رنج،،گنج میسر نمی شود)(تنها با توافق آسایش حاصل نمی شود)
تشکر که چاپ کردید و خوندید. (2827978) (alef-3)
 
فردین داداشی
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۲۱:۳۸:۵۲
خوندم که از چند ایالت امریکا بابت توافق ایران نظر سنجی شده. در هر 2 صورت هیچ مشکلی امریکارو تهدید نمی کنه.
ولی نتیجه مثبت یا منفی مذاکرات برای ایران و مردم ایران بسیار حیاتی و حاءز اهمیت می باشد، اما به طور گسترده از ملت شریف ایران نظرسنجی نشد. چرا؟؟ دلیل چیست؟؟
آیا مردم صلاحیت اعلام نظر ندارند یا سیاست و راهکار دیگری اتخاذ شده؟ از مسوولین محترم خواهشمندم از ملت شهید پرور ایران مشورت و نظر بگیرند و جواب نظرسنجی را بسیار شفاف اطلاع رسانی کنند.
دعا و حضور در صحنه همین مردم ، کار گشا و مشکل گشای سیاستهای درست و گاه نادرست دولت بوده و هست
به امید اعلام نظرات و تشکر از مسوولین (2828026) (alef-3)
 
بردیا
۱۳۹۴-۰۱-۳۱ ۱۱:۲۲:۲۴
اساسا بی اعتمادی است تا زمانی که کشور ایران در دنیا بی اعتماد باشد همین است وگرنه بر اساس بند 4 معاهده بين المللي منع گسترش سلاح هاي هسته اي (NPT) همه كشورها حق «توسعه تحقيقات، توليد و بهره برداري از انرژي هسته اي جهت اهداف صلح جويانه بدون هر نوع تبعيض» را دارا هستند كه همين بند به صورت ضمني حق غني سازي اورانيوم را براي كشورهاي عضو معاهده بدون مشخص كردن درصد خاصي به رسميت مي شناسد اگر این مسایل حل شود سایر مسایل حل میشود چون هر مذاکره توافق برای عدم توافق است (2835311) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۳ ۱۵:۴۶:۵۴
نظر من به همراه خانواده ام در مورد مذاکرات آقای روحانی و ظریف بیش از این با آبروی ملت ودولت بازی نکن (3014779) (alef-3)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۴-۲۵ ۰۷:۵۰:۳۰
سلام
اگر وضع مردم بهتر بشه نتیجه داده و ... (3046578) (alef-3)
 
احمد رضا محمدی
۱۳۹۴-۰۴-۲۸ ۱۲:۴۰:۲۹
آمریکا هرچی تحریم کنه فایده ای ندارد چون ما اگه تحریم نباشیم هیچ وقت به خودکفایی نمی رسیدیم . الان با افتخار می توان گفت که ما تو علم فضا نوردی یا علومی دیگه همچون هسته ای و نانو نیازی به هیچ خارجی نداریم ما عرب نیستیم بخریم و بخوابیم و با پول کشورمون بفروشیم .... ما ایرانیم با وغیرت هستیم . (3053183) (alef-13)
 
یک ایرانی
۱۳۹۴-۰۴-۲۸ ۱۹:۲۱:۲۴
من به عنوان یک ایرانی دوست دارم مذاکرات به نفع ما باشه و دران حق ایران تمام کمال ادا بشه اما این را هم خوب می دانم که یک طرف مذاکره کشوری است که در تمام طول تاریخ به ما خنجر زده و ذره ای جا برای اعتماد باقی نگذاشته است لذا فکر می کنم دور از تدبیر باشد که ما با دیدی عاری از سو ظن به مذاکرات چشم داشته باشیم لیکن باید صبر کرد چرا که مرور زمان چهره واقعی این مذاکرات را نشان خواهد داد. (3053850) (alef-3)
 
جوان ایرانی
۱۳۹۴-۰۵-۰۲ ۱۴:۱۷:۴۶
شاید دلار دوباره ۸۰۰تومان شود٬
بنزین ۱۰۰ تومان ٬
شاید .........
اما من دوباره22 ساله نخواهم شد
توافقتون مبارك
مردی که دیروز بی‌محابا سانتریفیوژ اضافه می‌کرد، یک قهرمان هسته‌ای بود...
مردی هم که امروز سانتریفیوژها را برچید،
یک قهرمان هسته‌ای است...
اما «قهرمان واقعی» من هستم
که هزینه هر دو قهرمان دیروز و امروز را
با «« جوانی ام »»

پرداخت می‌کنم
امضاء : جوان ايراني (3065562) (alef-13)
 
ىک اىرانى
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۳:۳۹:۱۹
با سلام. چرا ما باىد جلوى پىشرفت صنعت عالى هسته اى خود را بگىرىم. چرا. ىعنى چى که ما حق ندارىم .اورانىم غنى شده و ....خىلى چىز هاى دىگه رو نداشته باشىم. ما براى صنعت هسته اى کلى زحمت و تلاش و کار و...نىروى فراوانى انجام داده اىم. ذره اى به کشور هاى غربى اعتماد نکنىم. اىن کشور هاى غربى مىخوان با بهانه هاى مختلف از قبىل تحرىم و اقتصاد و... جلوى پىشرفت عظىم کشور بزرگمون اىران رو بگىرند. کشور هاى غربى که ادعاى حقوق بشر و عدالت و.. . دارند در تارىخ 100سال اخىر شون جنگ جهانى 1،2و.. قتل و غارت و تصرف و تجاوزها و....برىن مطالعه کنىد. گول کافر جماعت رو نخورى. (3109207) (alef-13)
 
شرکت نوين گيت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۵ ۱۰:۵۲:۳۵
همیشه یه داستانی باید باشه تو این مملکت (4204795) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.