نظر منتشر شده
۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 359060
قطعات باقی مانده تهران شمال را چه کسی می‌سازد؟
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
پس از نهایی شدن قرارداد ساخت قطعه اول آزادراه تهران – شمال و البته تکمیل قطعه چهارم این آزادراه، حالا وزارت راه وشهرسازی در تلاش است گام‌هایی جدی برای نهایی کردن ساخت قطعات دوم و سوم این آزادراه بردارد، قطعاتی که به نظر می‌رسد حداقل دو مشتری ثابت قدم دارد.

به گزارش ایسنا، کار ساخت این پروژه بزرگ از چند سال قبل به طور رسمی میان بنیاد مستضعفان و وزارت راه بسته شده و پس از حل اختلافات گذشته، حالا امید بسیاری وجود دارد تا سال آینده قطعه نخست و مهم این راه به بهره برداری برسد. قطعه ای که برای استفاده از تمام ظرفیت های آن باید قطعات میانی آزاد راه تهران – شمال نیز ساخته شود و از این رو شرکت ساخت برنامه ریزی های جدی در این زمینه به کار بسته است.

سیدحسین میرشفیع معاون ساخت آزادراه های شرکت ساخت در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد کره‌ای‌ها به عنوان مشتری ثابت یکی از این قطعات مطرح هستند و البته هنوز کار بر روی قطعه دوم ادامه دارد.

وی تصریح کرد: پس از انجام مذاکراتی که سرمایه گذاران کره‌ای در جریان سفر به ایران با مقامات ایرانی داشتند، بنا بر آن گذاشته شد تا در قطعه سوم آزادراه تهران – شمال سرمایه گذاری انجام دهند.

مبلغ مربوط به این قرارداد مشخص شده اما هنوز مقدمات کار برای شروع عملیات اجرایی باقی مانده که احتمالا در آینده تکلیفش مشخص خواهد شد.

در طول این هفته‌ها خبرهایی نیز مبنی بر احتمال ورود قرارگاه خاتم الانبیا در این راه مهم منتشر شده و براساس اعلام میرشفیع صحبت هایی نیز در این زمینه مطرح شده است.

معاون آزادراه های شرکت ساخت در این رابطه گفت: بنده چند روز قبل دیداری با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا داشتم اما قرارداد اصلی میان وزارت راه و بنیاد مستضعفان عقد شده باید در همین مسیر کار ادامه پیدا کند.

به گفته وی در کنار قطعه سوم که کره‌ای ها برای آن برنامه‌هایی را ارائه کرده‌اند و بناست در آن سرمایه گذاری کنند، در قطعه دوم مطالعاتی آغاز شده و تا زمان به پایان نرسیدن ان نمی توان به طور دقیق اظهار نظری درباره سرمایه گذاران فعال در آن داشت.

اهمیت بسیار بالای نهایی شدن این برنامه باعث شده وزارت راه بسیاری از گزینه‌های مربوط به نهایی کردن این طرح را در طول هفته های گذشته برنامه ریزی کند و در این راستا مشتریان این طرح نیز برنامه‌های خود را ارائه کرده اند. از یک سو کره ای‌ها برای قطعه سوم گام‌هایی جدی برداشته‌اند و از سوی دیگر سرمایه گذاران داخلی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا در برخی حوزه‌ها همکاری داشته باشند.

موضوعی که باید دید با توجه به مثبت بودن حضور شرکت های داخلی در قطعه اول آیا به دیگر حوزه‌ها نیز تسری خواهد یافت یا قطعات جدید با روش‌هایی جدید تکمیل می‌شوند.
کلمات کلیدی : آژادراه تهران شمال
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۵ ۱۲:۴۹:۵۶
انشالله تا خرداد سال آینده کامل بشه (3740473) (alef-3)
 
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۵ ۱۳:۴۸:۵۰
بنا به گفته معاون وزیر راه از سال 93تاکنون تنها 20% پیشرفت داشته و کل پروژه 60%
پس در حالت خوش بینانه 2 سال دیگر زمان میبرد (3740526) (alef-3)
 
hamid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۵ ۲۱:۴۰:۰۸
برای 15 کیلومتر ان 5000 تومان عوارض میگیرند برای از تهران تا شمال چقدر؟ (3741032) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.