نظر منتشر شده
۱۷۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 252761
مسکن مهر شوم‌ترین میراث احمدی‌نژاد/ اختلاف نظر در تعیین صلاحیت رئیس جدید بورس
بخش اقتصادی الف، 25 آذر 93
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۶
* آرمان
- دولت با تعیین نفت ۷۰ دلاری، بهترین کار را انجام داده است

حمید حسینی عضو اصلاح‌طلب اتاق بازرگانی درباره کاهش قیمت نفت گفته است: قیمت نفت در هفته اخیر در محدوده ۶۰ دلار در گردش بود و این درحالی است که قيمت نفت در بودجه سال آينده براي هر بشکه ۷۲ دلار پیش‌بینی شده است. قيمت نفت در بودجه تبعات داخلی و خارجی دارد، اگر قیمت واقعی نباشد باعث کاهش درآمد دولت وکسری بودجه خواهد شد. لذا از این زاویه بعضی ازکارشناسان خواستار رعایت احتیاط و در نظر گرفتن قیمت کمتر در بودجه هستند. از طرف ديگر قیمت نازل این پیام را اشاعه می‌دهد که ایران این قيمت نفت را پذيرفته ‌و بقیه کشورها نیز مشابه این رقم را در بودجه‌نویسی مدنظر قرار می‌دهند و این موضوع باعث تثبیت قیمت در رقم نامناسب خواهد شد. به نظر من دولت بر اساس نگاه خوشبینانه قیمت نفت را در بودجه تعیین کرده ولی با توجه به درآمد- هزینه‌ای بودن بودجه این امر منجر به کسري بودجه و مشکلات بعدي آن نخواهد شد و بهتر است که مجلس این نرخ را تائید کند. تعیین نفت ۷۰ دلاری در بودجه کار مثبتی است چون از این مسیر مي‌تواند به بازار‌هاي جهاني سيگنال مثبت بفرستد و هم بازار‌هاي داخلي را سامان دهد چون رقم ۷۰ دلار درآمد‌هاي دولت را در سطح معقولي نگه مي‌دارد. از طرف ديگر بايد اين را درنظر گرفت که دولت بودجه عمراني را هم کاهش نداده و تلاش کرده کاهش درآمدهاي دولتي را از محل صرفه‌جويي در هزينه‌‌هاي جاري وسایر درآمدها جبران کند، تنها رشدي هم که در هزينه‌هاي جاري اعمال شده هزينه ۱۷ درصدي رشد حقوق کارکنان دولت است. بنابراين‌ به نظر مي‌رسد که دولت روند منطقي را براي مديريت اين اوضاع در پيش گرفته است. تصميم دولت براي بيشترنکردن نرخ ماليات‌ها وکسب درآمد بیشتر از طریق گسترش پایه مالیاتی و حذف معافیت‌های مالیاتی هم نشان مي‌دهد که دولت نمي‌خواهد به هيچ وجه در بازار داخلي رکود ايجاد کرده و آن را تشديد کند. با در نظر گرفتن همه اينها به نظر من دولت با امکاناتي که در اختيار داشته از اين بهتر کاري نمي‌توانست انجام دهد.

* ابتکار
- مسکن مهر شوم‌ترین میراث احمدی‌نژاد

این روزنامه حامی دولت در سرمقاله‌اش درباره مسکن مهر نوشته است: مسکن مهر عليرغم تبليغات وسيع سالهاي گذشته، شوم ترين ميراث به جا مانده از دولت محمود احمدي نژاد براي دولت حسن روحاني لقب گرفته و تاکنون مانند بختک روي اقتصاد نيمه جان کشور جا خوش کند. افزايش حجم نقدينگي، فشار تورمي و تشديد نوسان هاي قيمتي در بازار طلا و ارز، تخريب ترازنامه بانک مرکزي با وجود چاپ بدون پشتوانه هزاران ميليارد تومان اسکناس و کاهش منابع مالي در اختيار ساير بخش‌ها از جمله اصلي ترين پيامدهاي اقتصادي اجراي اين طرح بوده است. گفته مي‌شود حدود ۱.۲ ميليون واحد مسکن مهر نيمه کاره در کشور وجود دارد و بر اساس اعلام مسئولان اقتصادي کشور، دولت يازدهم ناگزير شده است که براي تکميل اين واحدها ۱۰۰ هزار ميليارد تومان از منابع بانک مرکزي (يعني دوبرابر کل بودجه اي که در دو دولت گذشته صرف اين پروژه شد) اختصاص داده يا در بودجه آتي پيش بيني کند تا بلکه اين ميراث شوم دست از سر منابع مالي و اقتصاد کشور بردارد. هرچند که شواهد نشان مي‌دهد که اين شهرک ها به دليل معارض اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي آنها، هيچ گاه موطني براي چند ميليون خانواده ايراني نخواهند شد و مانند وصله هايي ناجور و خالي از سکنه در جوار بافت شهرهاي مختلف کشور باقي خواهند ماند، اما دولت يازدهم ناگزير است که تعهدات ناشي از اين پروژه عظيم را تا تحويل آخرين واحد ساخته شده انجام دهد.

* اعتماد
- کاهش قیمت نفت، توطئه نیست

این روزنامه در واکنش به اظهارات دولتمردان درباره توطئه کاهش قیمت نفت نوشته است: چون كفگير ارزي ما به ته ديگ مي‌خورد، عربستان و امريكا را متهم مي‌كنيم. خوب آنها كه كار خودشان را مي‌كنند، ما چرا نبايد درس بگيريم؟... واقعيت اين است چه كاهش قيمت نفت توطئه باشد و چه آنكه از منطق بازار تبعيت كرده باشد، در اصل قضيه فرقي نمي‌كند. اگرچه به نظر مي‌رسد، كاهش موجود تركيبي از اين دو عامل است. از يك سو افزايش توليد نفت جهان و به ويژه امريكا و نيز كاهش رشد اقتصادي چين زمينه ساز كاهش قيمت‌ها شده و از سوي ديگر عربستان هم به دلايل سياسي و اقتصادي خواهان كاهش قيمت است، تا هم به ايران و عراق فشار آورده شود و هم اينكه توليد نفت‌هاي شني در ايالت متحده به صرفه نشود و سهم عربستان و اوپك در بازار نفت همچنان حفظ شود... حيف كه رييس‌جمهور قبلي معتقد بود نفت اصلا زير ۱۰۰ دلار نخواهد آمد، اندازه جيب دولت خود را داده بود تا براي نفت ۲۰۰ دلاري بدوزند. و در دولت موجود هم معاون رييس‌جمهور با قاطعيت رسيدن نفت به قيمت زير ۱۰۰ دلار را رد مي‌كرد. مساله اين نيست كه اشتباهي صورت گرفته است. بلكه مساله اين است كه شرط عقل نبود كه خود را با قيمت‌هاي بالاي نفت هماهنگ كنيم، در حالي كه در برابر كاهش آن نمي‌توانيم مقاومت كنيم. در هر حال گذشته گذشته است. بياييد و براي يك بار هم كه شده اقتصاد خود را به نحو صحيحي از شر نفت و درآمدهاي آن خلاص كنيم. اين جمله راحت عنوان مي‌شود ولي تبعات سنگيني دارد. فقط دولتي كه قدرتمند است مي‌تواند اين كار را انجام دهد ولي دولت ضعيف نه. دولتي كه در برابر وسوسه‌هاي نفت خويشتن‌دار باشد.

- ادامه برخورد شعاری وزیر راه با مسکن مهر
اعتماد از تداوم انتقادات وزیر راه از مسکن مهر گزارش داده است: عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي دولت يازدهم با سابقه مسكني‌اش، از همان ابتداي حضوردر راس ساختمان شيشه‌يي خيابان آفريقا انتقادات زيادي را به سياست‌هاي مسكني وارد كرد و به صراحت به «پروژه مسكن مهر دولت دهم» واكنش نشان داد. هرچند نمايندگان مجلس از يك سو و تعهدات دولتي از سوي ديگر وي را مجاب كرد، تا اين پروژه را ادامه داده و به سرانجام برساند. اما انتقادات و اظهارات وي در خصوص موضوعات مسكني دريك‌سال‌و اندي گذشته به خوبي نشان داد كه وي از اساس به اين پروژه و البته سياست‌هاي مسكني اجرا شده تاكنون انتقاد دارد. انتقاداتي كه موجب شده تا وي در محافل خبري و غيرخبري لب به اعتراض در خصوص تصميمات مسكني بپردازد. انتقاداتي كه گويا روز گذشته زمينه مهياتري براي ابراز يافتند و موجب شدند، تا عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي در چهاردهمين همايش سياست‌هاي توسعه مسكن شفاف‌تر به ابراز انتقادات خود بپردازد. انتقاداتي كه موجب شد تا اين عضو كابينه برخي ساختمان‌هاي ساخته شده در تهران را به قفس تشبيه كند.

- مصباحی‌مقدم: شیوه دولت غلط است
مصباحی مقدم در گفتگو با اعتماد، موارد زیر را بیان کرده است: متاسفانه روحيه محافظه‌كاري دولت در مديريت كشور و در مديريت يارانه‌ها چند آسيب به وجود آورده است كه يكي از آنها همين است كه در زمان‌هاي متفاوت اصلاح قيمت صورت مي‌گيرد و اين موجب نارضايتي مكرر مردم مي‌شود. ... سخنگوي دولت در مصاحبه‌هاي مكرر گفته ما قيمت حامل‌ها را با شيب ملايم پيش برديم و همين مسير را براي آينده پيش ببريم. من عرض مي‌كنم خطاي بزرگي است كه دارند مرتكب مي‌شوند. ما بايد هم چوب را بخوريم و هم پياز. هم هر سال شوك قيمت وارد كنيم و به دنبالش انتظارات تورمي را بالا ببريم و هم مردم را ناراضي كنيم. اتفاقا ما بايد گام‌هايي‌برداريم كه اين تغييرات قيمتي تمام شود... متاسفانه محافظه‌كاري دولت موجب شده دومرتبه مسيري دنبال شود كه تجربه شكست خورده قبلي را هم به همراه خود دارد... شايد دولت به خاطر رضايت مردم يا رضايت حاميان خودش و راي‌دهندگان از اينكه بخواهد شوك قيمتي وارد كند نگران است كه آنها ناراضي شوند. بايد گفت اين رفتار آنها را ناراضي‌تر خواهد كرد زيرا اين اقدام براي سال‌ها تكرار خواهد شد ولي اگر كاري كرديم كه طي يكي، دو، سه سال به نتيجه رسيد ديگر ما شاهد ايجاد شوك سالانه براي اصلاح قيمت‌ها نخواهيم بود و مردم به يك رضايت خاطر كاملي خواهند رسيد.شيوه‌يي كه دولت عمل مي‌كند شيوه غلطي است. ۳۰ درصد قيمت نان را بالا مي‌برند بدون اينكه هيچ گونه فايده‌يي براي منابع دولت داشته باشد. يعني يارانه آرد را همچنان مثل سال گذشته دولت بايد بپردازد. ... درآمد دولت در بهترين شرايط در سال جاري ناشي از صادرات يك ميليون بشكه نفت و ۳۰۰ هزار بشكه معاينات است و خبرهايي كه دارم حتي همين درآمد محقق نشده است. به علاوه بخشي از اين درآمد به صورت دلار و يورو است كه در حساب‌هاي خارجي ما قفل مي‌شود و دولت نمي‌تواند از آنها استفاده كند. دولت از آن بخشي از درآمد نفت مي‌تواند استفاده كند كه به صورت يوان، وون و روپيه پرداخت مي‌شود و اين به واردات مواد اوليه غذا و خوراك دام و طيور اختصاص پيدا مي‌كند يعني گندم، دارو و امثالهم وارد مي‌كنيم.... من معتقدم با كاهش قيمت نفت در واقع با مشكل جديدي روبه‌رو نمي‌شويم زيرا درآمد نفتي كه به دست مي‌آيد به دست ما نمي‌رسد كه بخواهيم روي آن حساب كنيم. حالا چه ۱۰۰ دلار فروش برود و چه ۷۰ دلار و ما ناگزيريم بخشي از آن درآمد را وصول شده تلقي كنيم و به بانك مركزي تكليف كنيم كه معادلش به ما پول بدهد. اين اتفاقي است كه رخ داده پس در واقع مشكل جدي به وجود نمي‌آيد اما در ظاهر درآمدهاي ما كاهش مي‌يابد و به عبارتي ديگر ذخيره‌هاي خارجي ما در بانك‌هاي خارجي بالا مي‌رود. اين ذخيره تا حالا ۱۳۰ ميليارد دلار شده و ما نمي‌توانيم از آن استفاده كنيم لذا از اين حيث جاي نگراني جدي نسبت به كسري بودجه نيست. شايد كمتر كسي متوجه اين نكته باشد.

* جهان صنعت
- اختلاف نظر در تعیین صلاحیت رئیس جدید بورس

جهان صنعت درباره انتخاب رئیس جدید بورس نوشته است: بعد از گمانه‌زنی‌های بسیار تکلیف رئیس جدید سازمان بورس از سوی شورای عالی بورس و اوراق بهادار روشن می‌شود‌. در حالی که روز گذشته قرار بر این بود که جلسه شورای عالی بورس و اوراق بهادار با دستور جلسه عضویت فطانت، گزینه احتمالی ریاست سازمان بورس در ترکیب هیات‌مدیره سازمان بورس در ابتدا و بعد در راس آن سازمان بورس برگزار و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود اما اختلاف‌نظرهای موجود تا حدودی همه چیز را در ابهام فرو برد‌. مشکل از آن جایی آغاز می‌شود که برخی از اعضای شورای عالی بورس نسبت به تصمیم‌های دستوری خارج از شورا که مشخصا وزیر اقتصاد و سایر تصمیم‌گیرندگان موضوع تغییر ریاست سازمان بورس را نشانه گرفته است از اعمال نظرهای شکل گرفته ناراضی هستند اما آنچه مشخص است تصمیم این تغییر بزرگ از مدت‌ها قبل گرفته شده است و اینگونه واکنش‌ها در حال حاضر نمی‌تواند اتفاق تازه‌تری را به وجود آورد‌

* دنیای اقتصاد
- ریزش بورس به سبب تداوم رکود اقتصادی است

دنیای اقتصاد درباره علل سقوط شاخص بورس نوشته است: این مساله که شاخص کل بورس تهران در شرایط فعلی افت قابل توجهی داشته و به زیر ۷۰ هزار واحد رسیده را اگر غیرطبیعی بدانیم خطا کرده‌ایم؛ مگر نه اینکه بارها گفته‌ایم و باور داریم که بورس میزان الحراره و دماسنج اقتصادی است؛ بنابراین نمی‌شود علائم بیماری در اقتصاد را ببینیم، ولی اصرار داشته باشیم که حال بورس خوب باشد و شاخص افت نکند. برای این افت دلایل زیادی را می‌توان فهرست کرد: ۱- برآورده نشدن انتظارات بیش از واقع و بسیار خوشبینانه سرمایه‌گذاران از مذاکرات هسته‌ای در اوایل ماه جاری. ۲- افت شدید قیمت نفت در هفته‌های اخیر (که موجب افت بورس‌های منطقه نیز شده است) ۳- ارائه بودجه انقباضی و البته تا حدود زیادی منطقی از طرف دولت با تاکید بر اینکه ابهام‌های مهمی نیز در آن وجود دارد. ۴- موارد تعیین تکلیف نشده مهمی مانند سیاست‌های خصوصی‌سازی، وضعیت پالایشگاه‌ها و قانون مالیات‌ها. ۵- سیاست‌های پولی بلندمدت و کوتاه‌مدت. ۶- از همه مهم‌تر رکود شدیدی که همچنان در اقتصاد وجود دارد. اگرچه تلاش دولت بر این بوده است که اقتصاد را از رکود خارج کند و وارد رونق شود، اما به گواهی آمارهای در دسترس تنها در بخش خودرو و فروش نفت شاهد رونق نسبی بوده‌ایم که اولا تداوم آن با ابهام روبه‌رو است و ثانیا تکافوی خروج اقتصاد از رکود را نمی‌دهد.... نهایت تلاش دولت برای تحقق برنامه‌ای اقتصادی منتج به رونق و شکوفایی بوده است، اما از یکسو مشکلات به ارث رسیده فراوانی که در سال‌های اخیر داشته‌ایم و از سوی دیگر عدم انسجام لازم در تیم اقتصادی دولت محترم مانع از تحقق آرزو و شعارهای دولت تدبیر و امید شده و سبب شده است همچنان رکود تداوم داشته باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که خطاست اگر پنداشته شود تغییر مدیریت نهاد ناظر بازار سرمایه، به تنهایی موجب بهبود وضعیت بورس و شاخص‌های آن خواهد شد؛ زیرا از یکسو کارنامه تیم مدیریتی بازار سرمایه اعم از سازمان و شرکت بورس اوراق بهادار تهران از نظر ارتقای شفافیت، معرفی ابزار‌های جدید و توسعه کمی و کیفی بازار مجموعا قابل توجه بوده است اگر چه همواره برای انجام هر کار انجام شده‌ای راه بهتری وجود دارد.

* وطن امروز
- احتمال توقف مسکن مهر
این روزنامه در تحلیل حملات جدید به مسکن مهر نوشته است: با اظهارات شدید‌اللحن روز گذشته رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی آیا پروژه مسکن مهر متوقف می‌شود؟ حسن روحانی و عباس آخوندی در دو نشست اقتصادی به انتقاد شدید از پروژه مسکن‌مهر پرداختند و سخنان آنان نشان می‌داد دولت تمایلی برای ادامه طرح مسکن مهر بعد از پایان تعهدات خود ندارد.
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۰۹:۰۱:۱۳
اینکه چه کسی رئیس سازمان بورس بشه خیلی فرقی نداره.
چون رئیس سازمان مقام تشریفاتیه.
اونچه معضل بورس شده مجموعه و بدنه هست.
چون بافت رانتی در درون بورس شکل گرفته و سالهاست که تبدیل به باند شده.
_______________ (2550655) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۱۹:۰۷
بحران بورس توسط شرکت بورس اوراق و فرابورس و کمی هم بورس کالا ایجاد شده است. مسلما رئیس جدید خواهد توانست تا دست به تغییرات اساسی در ساختار مدیریتی بزند. فرار سرمایه گذار و عدم اعتماد و وجود رانت در بازار مشکلی است که بورس تلاش دارد به گردن دولت آقای روحانی بیاندازد حال آنکه این بورس ساخته و پرورده دولت احمدی نژاد است. (2551061) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۱۳:۰۶:۴۰
طرح مسکن مهر یکی از بهترین طرح ها برای خانه دار شدن طبقات محروم جامعه بود. از مزایای این طرح این بود که حدود 5 میلیون نفر که سرمایه های خود را ( هر متقاضی حدود 20 میلیون تومان ) در حساب بانکی مسکن مهر پس انداز کردند علاوه بر خانه دار شدن ....باعث کاهش حجم نقدینگی در جامعه میشد و اثر ضد تورمی نیز داشت. (2554295) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۲۰:۳۶
میشه دولت مسکن اجتماعی رو تعریف کنه وچه فرقی با مسکن مهر داره؟؟
فقط اسمش عوض شده (2551064) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۰:۰۰:۵۷
من پولی ندارم که به بورس فکر کنم. من مسکن مهرم رو می خوام! (2552522) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۰۹:۱۵:۴۲
چرا بی انصافی میکنین؟؟ اتفاقا مسکن مهر از طرح های خوب دولت احمدی نژاد بود و علارغم کاستی ها به علت فرصت کم خیلی از اقشار ضعیف رو خانه دار کرد خوب بود تا وقتی دولت قبل سرکار بود. دولت جدید برا اینکه بوجه شو صرف ادامه طرح دولت قبل نکنه و به نوعی مردم رو نسبت به اون بدبین کنه مسکن مهر رو به حال خود رها کرد و شد آشفته بازار. (2550681) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۰:۲۱
راست میگه من کارگر با 600هزا تومان حقوق چه جوری خانه دار بشم
یه وام 4درصد میداد که ما کارگرها میتونستیم قسط بدیم
حالا میگن 30میلیون میدیم ماهی 550هزار توامن قسطشه 12 ساله تازه ازون 30تومان اگر 20توامن دستتو بگیره
خدا هفت جد احمدی نژاد را بیامرزه (2550972) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۲:۱۹:۵۲
احمدی نژاد فقط برای دلال ها و بساز بفروش جماعت خوب بود .
آپارتمان ده میلیونی رو کرد پانصد میلیون .
چندتا مسکن مهر سرهم بندی شده هم ساخت برای سرپوش گذاشتن بر خرابکاری هاش . (2551974) (alef-13)
 
سلیمان
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۰:۱۹:۴۴
آدم های عوام که دوست ندارند دراین کشور دست محرومان گرفته شود خیلی زیاد است .خاک برسرشا ن (زنده باد احمدی نژاد مستضف پرست ) (2552557) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۱۳:۰۷:۱۳
ناظران بازار مسکن ، اولویت منافع برج سازان بر منافع مردم در دولت یازدهم را علت توقف پروژه های مسکن مهر میدانند ، .....اما علت اصلی کارشکنی دولت در مورد مسکن مهر ، سیاسی کاری وزارت مسکن برای عدم موفقیت این پروژه بزرگ ملی است. (2554296) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۰:۵۱:۳۶
تو کار گر به چه قیمتی خانه دار شدی؟به قیمت بدبخت شدن ما دانشجوها که همان 600 تومن را هم نمیگیریم و پول هم به دولت میدادیم و الان کار نداریم! (2552183) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۷:۱۰:۳۰
راست می گویید و تاوان خانه دار شدن شما را باید من طبقه ی متوسطی که توسط هیچکس حمایت نمی شوم با گرانی همه چیز باید پرداخت کنم این کجایش عدالت است ؟ (2552309) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۱۸:۵۵:۴۶
تو با 600 تومن حقوق چطوری کامیپیوتر یا گوشی خریدی که تونستی اینجا کامنت بزاری؟ (2554628) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۲۲:۱۴
وزیر محترم مسکن ساز ناکوک در دولت تدبیر است. ایشان فکر می کنند با تغییر دولت، انقلاب شده و حاضر نیستند خطاهای فرضی دولت قبل را پذیرا باشند. حال آنکه مسکن مهر، عصاره 30 سال تدبیر مسئولین نظام بوده و در دنیا نمونه است. سرمایه گذاران بی خانمان مسکن مهر چشم امید به مجلس و شورای تشخیص مصلحت نظام دارند نه آقای آخوندی. (2551070) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۷:۵۵
انشا الله که هرگز زلزله نیاد اما اگر خدای نکرده اومد بازهم در مورد مسکن مهر همین نظر رو داری ؟! (2551105) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۳:۲۱:۳۹
مطمئن باش خانه های معمولی بیش از مسکن مهر تخریب میشوند . (2552091) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۳:۲۰
آیا درست پود که برای خانه دار شدن ۵ درصد مردم ۲۰ درصد مردم به زیر خط فقر سقوط کنند؟
کجای این عدالت است؟
آیا نه اینکه عدالت باید برای هم باشد؟ (2551125) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۲۸:۰۳
همینه دیگه تا وقتی نوک دماغتو میبینی و نظر میدی وضعمون همینه (2551198) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۷:۴۲:۰۳
مسکن مهر به راستی یک عامل مخرب و تورم زا برای اقتصاد کشور است.البته برای درک این موضوع باید با الفبای اقتصاد کلان و بحثهای علمی در باب تورم آشنا باشید و از شما دوست عزیز چنین انتظاری نمیره. (2551540) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۰:۴۶:۱۸
خدا رو شکر مقصر مشکلات اقتصادی هم پیدا شد. مسکن مهر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2552605) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۷:۵۷:۲۱
آيا درسته كه ٤٤ درصد درامد يك كشور از ابتدا تا اكنون صرف فقط يك طرح يعني مسكن و فقط براي يك نسل بشه؟ تهيه مسكن فكر خوبيه اما شيوه بكارگرفته شده درست نبود. (2551572) (alef-13)
 
مهدی نور
۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۱۶:۴۷:۳۳
بعضی وقتها موقع پاسخ دادن به سوال لازم است سوال را بخوانی وجواب را در سوال پیدا کنی اخه هموطن یه نگاه به متن بکن 100میلیاربا دلار 3000تومانی را با کل هزینه های جاری برابر میدانند ودر بخشی هم میگویند 40 درصد درامد کشور البته دران زمان دلار نزدیک یک سوم الان بود .یه کم ادم متنها را دقیق بخواند از خود متن جوابش را پیدا خواهد کرد (2558502) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۰:۴۴:۲۲
ساده نگری در کامنتهای داده شده در طرفداری از مسکن مهر نشون از فردی نگردی و سطحی نگری افراد داره که برای این موضوع واقعا باید تاسف عمیق خورد.
من هم یکی از کسانی هستم که از طریق مسکن مهر خانه دار شدم. اما به چه قیمتی؟ با قیمت تورم ۴۴ درصدی؟ در این بین هم مسکن مهر بازاری شد برای دزدی هایی که فقط باید در داخل مسکن مهرها بود تا دید که به چه قیمتی این ساختمان ها را بالا آوردند و به چه کسانی دادند؟ در یک بلوکی که ۲۰ واحد است تنها ۶ واحد محتاج آمده بقیه را افراد دارایی خریده اند. یکی می گوید می فروشم یکی می گوید اجاره می دهم یکی می گوید کی گذارم بشود ۱۲۰ میلیون بعد می فروشم.
احمدی‌نژاد یک خیانتکاری بود که هر کاری را به بدترین روشش انجام میداد. (2551842) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۸:۰۵:۰۰
خیلی تابلو بود. متاسفم !!!!! (2552393) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۲۳:۱۱:۰۱
هزارتا مثبت (2555969) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۱:۱۰:۲۷
آقای با انصاف غلط بود مسکن مهر سال ها است که بنا شد دولت متولی امور و رقیب بخش خصوصی نشود واین درست همان کار غلط است (2552200) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۰۹:۳۸:۳۲
آقا اگر اقتصاد نیمه جان است هزینه های غیرضروری را حذف کنیمچه شومی چکاردیگه میکرد بهتربود که نکرد چطوری من ضعیف فقیر میتونستم بااین مملکت گل وبلبل صاحب خونه بشوم ادامه مسکن مهر پیش کش خودتون همین ها را کمک کنید همت کنید لطف کنید تحویل بدهید همین الان ماهی چند میلیارد 200میلیارد اقساط مسکن مهر داره برمیگرده ببینید بعداز تحویل چی میشه دولت سرمایه گذاری خوبی کرده ولی باید تحقیق کنه کارشناسی اینهمه مشاور حقوق بگیر دولت از ابتدای تا الان مسکن مهر ببینند کجا دزدی اجاف کم کاری شده که کاررااینقدرمعطل کرده (2550704) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۰:۰۹:۴۳
به نظرم بعضی‌ها اختلاف فاز ۴ ساله‌ دارند و هنوز در نقد دولت گذشته مانده‌اند. اگر این افراد در ادعاهای خود صداقت داشتند به ارائه‌ی راهکار برای دولت حاضر می‌پرداختند. (2550748) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۲:۲۲:۰۷
احمدی نژاد یک دولت باقی گذاشته با جیب خالی و هزار تا بدبختی و تحریم .
حالا شما راهکار بده !!!! (2551983) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۰:۳۸:۵۸
بسه دیگه خودت خسته نشدی ازاین توجیهات مسخره
اگرمملکت انقدرخراب بود چرا روحانی کاندید شدو وعده صدروزه داد؟!
اگر روحانی اگاه نبود ازوضع موجودوهمینجور ی اومد جلو
که الان بهش میشه انتقادکرد که چرا وقتی ازوضعیت موجود اطلاع نداشتی کاندیدشدی
اگراگاه بود ازوضع موجود ، پس حتمافکرکرده میتونه .اگرحالا نمیتونه ازپسش بربیاد پس ضعف داره
درهردوصورت بازم ضعف ازروحانیه وایشون فرقی بادولت قبلی ندارن
البته دولت قبلی دوتاطرحم اجراکرد ایشون که ماازش چیزی ندیدیم البته انصاف به خرج بدیم وزیربهداشت ازبقیه وزرا با تلاشتروبیشتربه فکرمردمه (2552170) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۰:۱۵:۳۷
ننگ بر آن هایی که خانه سازی برای مردم بی سرپناه را میراث شوم می نامند. ای کاش خودشان طعم تحقیر یک ماه آلونک نشینی و اجاره نشینی را می چشیدند بعد قلم می زدند. گذشت زمان قضاوت خواهد کرد (2550757) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۰۷:۱۵
عزیز من مسکن مهر با چاپ پول از طریق بانک مرکزی ساخته شد و تورم ایجاد کرد بنده چه گناهی کرده ام که باید تورم را تحمل کنم تا یک عده صاحب خانه بشوند؟ بنده استطاعت وام گرفتن هم ندارم باید پول مسکن دار شدن بقیه را بدهم؟ (2551031) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۰:۲۸:۲۸
عزیز بزادز اگر تو هم مستاجر بودی وهمه حقوق و درامدت را سر ماه دو دسبی تقدیم صاحبخانه می کردی ودو ماه مانده به اتمام قرداد دلشوزه میگرفتی که چط.ر خانه ای با درامد کم اجازه نمایی این حرف را نمی زدی (2551819) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۱۵:۳۹
خانه هایی که با یک فوت بر سر ساکنانش اورا شود فاقد نیازهای اولیه باشد و برای رسیدن به نخستین مدرسه یا نانوایی باید کلی کرایه داد به درد چه کسی می خورد؟! (2551054) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۱:۱۴:۴۷
به درد چه کسی می خورد؟ ؟؟ پس چرا متقاضیان دارن به دولت برای تحویل فشار می آورند؟
کرایه ماشینو شما می خوایی بدی که داری جای داوطلبا تصمیم می گیری؟؟؟ (2551888) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۳:۲۳:۳۸
وقتی بی خانه باشی میفهمی به چه در میخورد نه اینکه کار دولتی داشته باشی و در تهران زندگی کنی (2552094) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۵:۳۱:۴۹
احسنت عزيز دل! (2551327) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۲:۳۶:۲۵
احمدی نژاد قیمت زمین و مسکن را چنان بالا برد که خانه خریدن تبدیل به آرزو شده . (2552015) (alef-13)
 
ارادتي به احمدي نژاد ندارم اما
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۵:۳۷:۲۸
جدا از فهم و شعور مردم حيرت زده شدم اگر رييس جمهور و وزير اينقدر محكم بگويند مسكن مهر شوم بود مردم چقدر دقيق جوابشان را مي دهند (2551338) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۷:۴۰:۱۸
این خانه ها هم بی شباهت به آلونکهایی در بیابانهای اطراف شهرها نیست.ضمنا مسکن مهر یک میراث شوم از نظر اقتصادی است و این رو کسانی میفهمند که با الفبای اقتصاد کلان و بحثهای تورمی از دید علمی آشنا باشند.از شما انتظارنمیره که این موضع رو درک کنید. (2551533) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۱۲:۳۰:۰۳
محسن آقا خوبه هم در لحن صحبت تون و هم تفكراتتون تجديد نظر كنيد.من خودم در كار ساخت وساز هستم يكي جواب منو بده مگه مسكن مهر چند نفر رو خانه دار كرده كه بايد جورشو كل مردم ايران تحمل كنن؟ آيا واقعا از كيفيت ساخت اين خانه ها خبر داريد؟ اين طرح در صورتي موفق بود كه درست اجرا ميشد نه مثل كلي از برنامه هاي دولت قبل تصميمش درست بود ولي اجراش فاجعه آميز. (2554268) (alef-13)
 
majid
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۰:۱۵:۳۹
بله براي خانه داري هاي خالي مونده شوم تر است يا براي مردم خانه دار شده (2550758) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۲:۲۴:۵۲
خانه دار ها و بساز بفروش ها که همه دعا بجان احمدی نژاد میکنند.قیمت زمین و آپارتمان رو صد برابر کرد . (2551990) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۷:۱۹:۵۳
همین حرف شما دلیلی بر غلط بودن طرح مسکن مهر است خانه های خالی به علت تورم شدید در مسکن است برای کسانی که می خواهند روی پای خود بایستندو کاسه ی احتیاج به سمت کسی دراز نکنند (حالا می خواهد این کس دولت باشد ) قدرت خرید چنان کم شده است که قادر به خرید مسکن نیستند و خانه ها خالی مانده اند بگذزیم از اینکه مسکن مهر هشتاد درصد به کسانی رسیده است که احتیاج واقعی ندارند و می خواهند آنها را اجاره بدهند یا بفروشند (2552317) (alef-13)
 
ر-ر
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۰:۱۶:۴۵
کاملا با ایشان در مورد مسکن مهر موافقم غیر از دلایلی که ایشان برشمردن مسئله مهم این است که کیفیت ساخت آنچنان غیر استاندارد و باری به هر جهت است که این ابنیه ها از همن حالا دچار مسائل و مشکلاتی شده اند که برای هیچکدام از ساکنانش حالت همیشگی ندارد و همه به دنبال فروش و یا تعویض با مسکن های غیر مهری هستند (2550761) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۱:۵۱
مسکن مهرش هم مثل اجرای طرح های دراز مدت آموزش وپرورشش بود که در زمان حاج بابایی با عجله بی ثبات بدون زیر ساخت وبه صورت سرهم بندی اجرا شد وشده معضل وبلای جون معلم ودانش آموز ! (2551120) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۲:۵۷
چنتا خونتو اجاره دادی که انقدر از صاحبخانه شدن قشر متوسط به پایین،‌ ناراحت هستی. نیست برجهای زعفرانیه با قیمت متری بیست میلیون خیلی محکم و خوب ساخته شدند. همش ظاهر برو باطن ساختمان رو نگاه کن که میده متری بیست میلیون. دست آقای احمدی نژاد هم درد نکنه ایشالا خیر ببینه. (2551123) (alef-13)
 
دلاوری
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۱۵:۵۷
در مورد ضعفها با شما موافقم. ولی مردم به حداقل امکانات زندگی با توجه به شرایط کشور ما نیاز دارند.
در جواب منتقدین باید گفت پس چرا قبل از طرح مسکن مهر که دولت را در اختیار داشتند چرا کاری برای مسکن مردم نکردند که مردم به همین طرح مسکن مهر با تمام ضعفهایش هم قانع شدند؟ (2551181) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۰:۵۰:۳۷
چون دولتهای قبلی نفت را نمی فروختند 140 دلار! چون در بودجه نفت را پیش بینی نمی کردند 50 دلار بعد بفروشند 100 دلار! آنوقت مازادش را صرف مسکن مهر و پر شدن جیب انبوه سازان کنند و منتش را سر مردم گذارند. (2552181) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۴۴:۳۵
ظاهرا شما چیزی ندیده اید و فقط از این و اون شنیده اید، اما بنده بجرات میتوانم بگوییم که ساخت بسیاری ( نه همه ) از ساختمانهای مسکن مهر، بسیار با کیفیت تر از شخصی سازهای ( بساز و بنداز ) است ، و معمولا افرادی که مقایسه میکنند ، می ایند یک آپارتمان شخصی خاص را که با قیمت بالا ساخته شده با مسکن مهر مقایسه میکنند، در صورتیکه بسیاری از شخصی سازها واقعا فاقد کیفیت درونی هستند اما ظاهر آنها از مسکن مهر بهتر است (2551229) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۲:۲۰:۵۴
شما یه توک پا تشریف ببر تو آپارتمانهای مسکن مهر ببین کدومشون آسانسورهاش کار میکنه ! (2551980) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۱۴:۲۷:۱۱
مسئله کیفیت و مکان یابی مسکن های مهر را از مهندسان نظام مهندسی بپرسید تا عمق فاجعه را متوجه بشید (2554365) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۶:۳۶:۰۳
شما در اشتباهی (2551431) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۶:۴۸:۰۴
این آقایون هر ریالی که بابت مسکن مهر خرج می کنند خیلی دردشون می گیره چون باعث میشه مردم احمدی نژاد رو دعا کنند .
ولی بهتر بود بجای ناله زدن و فریاد کردن کیفیت مسکن مهر را بالا می بردند تا مردم به شما هم علاقه مند بشن و بدونند حسن روحانی دلش با مردم ضعیف نه با ثروتمندان. (2551458) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۶:۵۱:۰۳
باور نمی کنم (2551463) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۸:۵۹:۳۴
وقتی طرحی نداریم برای خانه دار کردن مردم پس بهتره کارهای نصفه و نیمه دیگران رو تخریب کنیم تا خودمون رو خوب نشون بدیم ، اینه استدلال رسانه های حامی دولت برای حمله به مسکن مهر

حالا خوبه خودتون همه بالاشهر میشینید چشم ندارید ببینید یکی داره خونه دار میشه ؟ (2551662) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۰:۱۷:۳۲
این اعضای شورای عالی بورس چه کسانی هستند...این یکسال ومخصوصا این دوهفته که سهامداراها به خاک سیاه نشستند کجا بودند که حالا دارن از آقای صالح آبادی حمایت میکنند.کاش میگفتید کدام یک از اعضا با رفتن صالح آبادی مخالف بودند؟معلوم نیست آقایان آنجا نشسته اند که فکری برای سهامداران بدبخت بکنند یا بکش بکش راه بیندازند..خدایا خودت مارو نجات بده...الحمدالله الان با هر کدومشون هم مصاحبه کنی میگن ما دیدیم تکلیف اینه روی این صندلی بشینیم و فقط قصد خدمته وگرنه.... (2550762) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۰:۲۳:۲۶
دولت مسکن مهر باید در روستاها می ساخت یا شهرهایی با در امد کم تا مردم خانه دار شوند نه شهرک جدید اطراف تهران یا تو تهران بسازه و شهرستانی ها از شهرشون بیان تهران و به بدبختیهای تهران با این الودگی هوا اضافه کنند خدا باعث و بانی این هوای الوده نبخشه یاد تهران قدیم بخیر پر از باغ و چنار و کاج بود (2550771) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۵:۵۵
هدف منم منم کردن بود . اگر هدف خدمت به مملکت وسر وسامان دادن به معضل بی خانگی ومهاجرت از روستا به شهر بود قطعا می شد با کار کارشناسی وصرف هزینه درست دردی از مردم درمان کرد ! (2551128) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۳۳:۵۷
دولت جدید با ادعای خزانه خالی تولید بنزین ملی رو متوقف کرده و اقدام به واردات کرد، فقط برای تأیید تهمت های بی اساسی که درباره آلودگی به دولت قبل زدند. (2551209) (alef-13)
 
lمحمد
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۶:۵۳:۳۹
بیا خراسان جنوبی و ببین. مسکن مهر در اکثر روستاها و شهر ها چشم نوازی می کند. (2551470) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۰:۳۰:۳۵
شوم ترین میراث روحانی چه خواهد بود؟!؟! (2550781) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۲۰:۳۴
7 سال دیگه میگیم خوب رو در بایسی با کسی نداریم (2551063) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۱:۴۳
بی تدبیری و نا امیدی !!!!!!!!!!! (2551118) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۱۶:۵۶
مطمئنا یکی از آنها عدم رفع مشکل مسکن مردم خواهد بود. (2551183) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۲۲:۰۲
تعلیق هسته ای که قبلا تیم روحانی برای خاتمی هم رقم زده بود! (2551190) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۳۵:۵۸
سرکار گذاشتن مردم با ادعای مذاکرات هسته ای.

کاهش شدید قیمت نفت به علت سیاست مسخره لبخند.

بازگرداندن سرکرده های مافیای اقتصادی به دولت. (2551211) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۷:۵۰:۴۰
هیچی + گرونی
اخه روحانی کاری نکرده که! نه طرحی نه پروزه ای نه چیزی که لااقل یه انتقادبهش کرد . (2551556) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۲:۲۶:۰۸
با کدوم پول و بودجه میخواد طرح و پروژه اجرا کنه ؟!! (2551995) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۷:۱۰:۴۴
با همون پولی که بعد از توقف تولید بنزین ملی اقدام به واردات بنزین کرد!!! (2552310) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۷:۲۵:۲۲
با هشتصد میلیارد دلار درآمد می شد تمام مردم ایران را صاحب مسکن کرد ، با عوامفریبی و جند تا مسکن دولت قبلی این پول را هدر و حیف و میل کرد روحانی با خزانه ی خالی میراث مانده از آقایان دولت قبل چه کند (کاپشن پوشیدن و روی زمین نشستن که فخر نیست ) (2552325) (alef-13)
 
توحید
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۸:۳۶:۳۲
تا الان که سبد
بعد اینم که قراره به فحش دادن به دولت قبل سپری بشه و کار جدیدی نکنن
پس همون سبد (2551629) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۳:۰۳:۰۶
دولت قبل (2552060) (alef-13)
 
م
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۰:۴۲:۵۳
با سلام
اتفاقا مسکن مهر طرح خوبی بود برای مردم اما مدیریت آن متاسفانه در استانها عملکرد ضعیفی داشت بنده یه مهندس ناظر هستم اینو که میگم واقعیت داره اگر اعتباری از طریق بانک واگذار میشد به یه پروژه شاید باورتون نشه این پول به حساب 4 الی 5 نفر می آمد اول شرکت انبوه ساز دوم پیمانکار شرکت انبوه ساز و سوم تعاونی مسکن مهری که پروزه بنامش هست تا قبل از ورود به اینها مسکن و شهر سازی و شهرداری و بانک مسکن و اداره تعاون چقدر مکاتبه و بالا ذو پایی تا بتواند از سیستم بانکی خارج شود به نظر شما این همه واسطه مسکن مهر چطور می خواین پیشرفت کاری داشته باشه ... واقعا جای تامل داره ؟؟؟ شما بیاین دست تمام واسطه هارو قطع کنید فقط بانک و تعاونی مسکن مهر سازنده دونفر ؟؟ بعد تفاوت رو احساس کنید. با تشکر و احترام فراوان (2550797) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۰:۴۳:۵۹
با سلام
شما عرضه ندارید و یا اینجوری نمیتونید بخور بخور کنید ،تقصیرش وگردن دیگران نیندازید،ازقبل هم مشخص بود شما مرد این کارها نیستید،برید تیله بازی تونو بکنید (2550801) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۸:۴۸
بله بخور بخور عرضه میخواد که این فقط خاص دولت مهر ورز بود وبس ! هد دولتی که نمی تونه بخور بخور بکننه حالا هی داد میزنن وایراد می گیرن به اون دولت توانا در بخور بخور !!!!! (2551135) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۲:۲۷:۲۳
800 میلیارد دلار پول نفت مملکت رو بر باد دادید بازهم ظلبکارید !! (2551999) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۸:۱۱:۱۲
پولها که بلوکه شده بود و به دولت قبل نرسید و الان این دولت داره از انها استفاده می کند و به دولت قبل بد و بیراه می گوید !!!!!!! (2552398) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۰:۴۴:۵۶
تیترتون خیلی زشته
خیلیها با همین طرح خونه دار شدن منصف باشید (2550802) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۵۲:۲۵
خیلی ها هم دیگر تا میلیون ها سال با این قیمت مسکن نمی توانند خانه دار شوند! ( گرانی مسکن به واسطه همین مسکن مهر بود! ) (2551252) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۳:۰۴:۲۶
حرف مفت نزن . چطوری مسکن مهر قیمت خونه را گران کرده؟؟؟ (2552064) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۷:۳۰:۲۵
اگر یه کم روزنامه مطالعه می فرمودید از فهم این نکته که چاپ اسکناس و استقراض از بانک مرکزی باعث افزایش نقدینگی تا هفت برابر شده است و این امر باعث تورم در همه چیز نه فقط در مسکن شده است عاجز نمی بودید گیریم از نظر شما باید به هرطریقی صاحب مسکن شد حالا برای دیگران که گدایی بلد نیستند چه اتفاقی می افتد مهم نیست . (2552329) (alef-13)
 
رسول
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۰۰:۳۲
بسمه تعال

چون دولت روحانی هیچ کار اقتصادی نکرده و با وزرای پیر مردش هیچ گونه کار مثبت برای اقتصاد انجام نداده است با کوچک جلوه دادن کارهای عظیم وبزرگ دکتر احمد نژاد کم کاری وبر کفایتی خود را توجیه خواهد کرد (2550825) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۲:۵۷:۴۷
اره بابا برو از مجلس بپرس كي كار كرده دولتو با تورم 8 درصد تحويل گرفت با تورم 50 درصد تحويل داد (2551013) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۵۳:۰۱
والا با نفت 110 و120 دلاری خوب که نگاه کنی احمدی نژاد هیچ کاری نکرده !!! راستی اختلاسها وحق خوری های مسئولین جوانش در بانکها و بیمه وهمین مسکن مهر هم جزء خدماتش حساب میشه ؟! (2551144) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۱:۲۶:۳۵
این سیاست مسخره لبخنده که قیمت نفت رو بشدت کاهش داده، چون آمریکا از جانب این دولت خطری رو احساس نمی کنه. (2551912) (alef-13)
 
حسینی
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۰۲:۵۰
خیلی متاسفم به روزنامه ابتکار . من زیاد وارد جزئیات مسکن مهر نمی شوم فقط میتوانم بگویم بزگترین خدمت از طریق مسکن مهر برای مستاجرین شد همه خانه دار شدند بعید میدانم بتوانید به جای مسکن مهر گزینه بهتری برای خانه دار شدن مردم جایگزین کنید الان یک سال و نیم از دولت جدید گذشته برای مستاجرین چکار کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هزاران سئوال دیگر درود بر احمدی نژاد عدالت پرور (2550826) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۷:۳۴:۴۵
بله، با ماليات تورمي كه از جيب همه اقشار ملت پرداخت شده براي يك عده اي مسكن ساخته شده و اسمشم مهر گذاشته شده! حالا اگه اين از نظر شما عدالته بحث ديگه اي هست.
من به شخصه كه از سهمي كه از جيب من بدون اجازه براي اين كار برداشته شده راضي نيستم، بقيه را خبر ندارم! (2551525) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۷:۴۴:۵۸
احمدی نژادعدالت پرور؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
فراموش کردید که در دولت احمدی نژاد بود که قیمت مسکن ده برابر شد؟مسکن مهر هم چیزی نیست جز آلونکهایی در بیابانهای بی آب و علف دور از شهرها تحت عنوان دروغین مسکن. (2551546) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۳:۰۵:۰۰
باشه روحانی خوبه. فهمیدیم. (2552065) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۱۰:۳۶
ما نفهمیدیم میراث شوم، یارانه ها بود یا مسکن مهر یا بقیه کارهای محمود!!!!
چون نمیخواهید کارهاش رو ادامه بدین میشه میراث شوم! قرار نبوده بشینید روی صندلیتون و اون پروژه ها خودشون انجام بشه! (2550842) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۵۵:۰۹
موضوع اینه که شمای هوادار طرح های احمدی نژاد همون اندازه از کار اقتصادی می دونی که دولت احمدی نژاد می دونست !!! (2551148) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۱:۴۲:۱۹
شماها که از اقتصاد خیلی سررشته دارید رو توی این یه سال خوب شناختن ملت (2551937) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۱۳:۵۱
حالا همه مسکن مهر را محکوم می کنند ولی این مسکن از تقاضای بازار کاسته است و اگر این مسکن نبود شاید الان متوسط قیمت خانه متری بالای ده میلیون تومان بود. (2550845) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۲:۲۹:۳۲
هه هه !!!
احمدی نژاد قیمت مسکن را بیست برابر کرد . (2552002) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۲۷:۳۲
مسکن مهر خیلی حال به هم زنه خونه دار شدن خنده دار (2550865) (alef-13)
 
منصور
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۲۸:۰۵
اگه دولت میخواد حمایت مردم و اقشار کم در امد جامعه رو همچنان حفظ کنه باید به تعهداتی که نظام تقبل کرده از جمله مسکن مهر رو به سرانجام برسونه اینطور نیست که هر چهار سال یه مدیر اجرایی جدید بیاد تعهدات کلان مدیر قبلی رو زیر سوال ببره مگه مردم رو هالو فرض کردند این مردم بیچاره بی سر پناه زندگیشون رو فروختند تا سقفی بالای سر شون باشه اینقدر مردم رو ملعبه سیاسی بازیشون نکنند والا خودشون ضرر میکنند (2550867) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۴۱:۴۱
خیلی بیجا کرده اونی که می گه مسکن مهر شوم است تو در پشت میز دارای بهترین خانه ای ولی مردم بیچاره کجا دارند مردم خانه نمی خواهند اینهمه پولهای بلوکه شده ازاد شد کجا میره دولت باید جوابگو باشد (2550885) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۴۴:۲۲
اگه مسکن مهر به مردم داده بشه به اسم دولت قبل تموم میشه و این از نظر انتخاباتی به ضرر دولته.
مردم هم که مهم نیستند. (2550890) (alef-13)
 
هانی
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۵۳:۵۸
مافیای قدرت و ثروت هیچوقت نمیتونه ببینه که مردم کف جامعه صاحب مسکن شده باشند برا همین این میراث رو شوم میدونه . کسی منکر بعضی از مشکلات مسکن مهر نیست اما فی نفسه یکی از بهترین اقدامات در راستای عدالت اجتماعی هست. و صد البته که این دولت و حامیانش اعتقادی به عدالت ندارند برای اونها کشور یعنی میدان ونک به بالا (2550905) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۴۸:۱۳
مساله خانه دار شدن مردم نیست. مساله این است که تزریق بدون پشتوانه و بی برنامه میلیاردها پول به هر پروژه، باعث ایجاد تورمی می شود که اثرش را در تمام اقتصاد یک کشور می گذارد. بهعلاوه احداث هزاران خانه در نقاط نامناسب شهرها بخصوص شهرهای بزرگ به هیچ عنوان گرهی از مشکلات جامعه باز نخواهد کرد. (2551242) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۲:۲۵:۱۴
با سلام کجا میشه منفی داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2550954) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۳:۰۵:۳۷
فقط به دولت قبل . (2552067) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۱:۳۲
مسکن مهر طرح خوبیه و همه خانه دار می شوند اما انچه مهم است بار زیاد آن است که بر گرده ی دولت خوابیده و همه ی کسانی که در این طرح ثبت نام کرده اند به حق به دنبال گرفتن آن هستند اما با خزانه ی خالی و دزدی های کلان در سیستم بانکی دولت کاری نمی تواند بکند اگر احمدی نژاد هم بود دیگر نمی توانست کاری بکند مثل همان هدیه ی یک میلیونی که در همان دولت هم شکل نگرفت . پس دوستان بدانند که آقای احمدی نژاد 40 درصد بودجه کشور را برای آنها صرف کرده و امروز جاهای دیگر از این مسئله ضربه می خورند چون بودجه ها ته کشیده و نفت هم که شده 60 دلار (2550976) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۷:۲۴
ما که 12 سال بود مستاجر بودیم درسایه مسکن مهر خانه دار شدیم و وظیفه دارم از زحمات اقای احمدی نژاد تشکر کنم که ما را نجات دادن از اجاره دادن و هر سال خانه عوض کردن (2550990) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۰:۴۶:۲۲
آقاي احمدي نژاد هروقت از جيب مباركشون به شما لطف كردند ازشون تشكر كنيد . (2551845) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۷:۱۴:۳۳
انصاف داشته باش احمدی نژاد که سرمایه دار نیست، این دولته که وزیراش میلیاردر هستند پس لطف کنن از جیب مبارکشون خرج کنن. (2552312) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۸:۱۴:۰۱
نه اینکه دولتهای دیگه از جمله این دولت از جیب مبارک خرج می کنند ؟؟؟؟؟؟ (2552402) (alef-13)
 
اقبال
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۲:۵۵:۲۱
مسکن مهر طرح خیلی خوبی بود تا زمانی که دولت قبلی سرکار بود . حرف اعضا درخصوص قصور تعاونی ها در ساخت و ساز یا عدم اخذوجه اضافه تعاونی تاحدودی خریدار داشت.اما حالا تعاونی ها بواسطه دلال بازی حتی واحدهای خوب را به ازای مبالغ بیشتر به غیر اعضا ثابت می فروشند یا وجه اضافه اخذ می کنند.به هر جایی هم برین چیزی نمیگند.علت این است که دولت میخواهد به هر قیمت ممکن این طرح تمام شود که در این خصوص فقط اعضا تعاونی هستند که ضرر می کنند.الان ما از جیب خودمان 3 تا4میلیون هم هم خرج کردیم باز هم 6میلیون پول اضافه میخوان در حالیکه ما تمامی مبلغ حق عضویت را دادهایم وتعاونی نیز بازه زمانی را مشخص کرده بود که با خلف وعده تعاونی همراه بود. 3میلیون وام را هم گرفتند و هنوز کارنواقص داردوکار نمی کنند.به عبارتی عدم همراهی دولت با اعضا هزینه را برای ما اعضا خیلی زیاد کرده و جیب دلالان تعاونی ها را پرکرده که طبیعتا خدا را خوش می آید. (2551007) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۲:۵۶:۳۴
همش بازی سیاسیه
مسکن مهر قطعا یکی از دستاوردهای بزرگ احمدی نژاد است
من در شهرستان محل تولدم در استان کرمانشاه افراد بسیاری رو میشناسم که خونه دار شدن و اتفاقا در بهترین جاهای شهر هم ساخته شده و کیفیتش هم خوب است
آقای روحانی بهتر است به جای فرافکنی و دایما خرج کردن از گذشته، بفرمایند که در این یک سال و نیم خودشان چه گلی بر سر مردم زده اند؟
هفته پیش برای گرفتن ویزای هند برای یک مسافرت کاری به سفارت هند در سیدنی رفتم . برای همه ملیتها یک روزه ویزای توریستی می دهند ولی برای ایران سه ماه طول میکشد ؟ این است اعتبار پاسپورت ایرانی (2551009) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۲:۳۱:۳۲
احمدی نژاد که آخر اعتبار بود برای پاسپورت ایرانی !! (2552008) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۰:۱۸:۵۱
احمدی نراد که ازاین وعده هانداده بود
روحانی وعده داده بودا! یادت رفته (2552156) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۷:۱۵:۳۸
آخه مشکل اینه که اینا هم منت غرب رو می کشن هم غرب می زنه تو سرشون.

زمان احمدی نژاد حداقل غرورمون سرجاش بود. (2552314) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۰۲:۵۱
بنده خدا اگر یک کار خوب انجام داده باشه همون مسکن مهر است اونوقت شماها چی میفرمایید اگر بعضی مسولین محلی.... مکان یابی خوبی نکردند مقصر رییس جمهور که نبود . (2551020) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۰۷:۰۵
کسی نگفته ساخت مسکن بده ،اینکه به خاطر یک طرح در معرض شکست اسکناس بدون پشتوانه چاپ بشه و تورم ایجاد کنه بده.نهایتا همین قشر ضعیف از تورم نجومی صدمه میبینه (2551030) (alef-13)
 
اقبال
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۰۹:۰۸
تمامی حرفها مستند میباشد-بفرستم تا باور کنید (2551038) (alef-13)
 
مودی
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۶:۴۰
راست گفته این روزنامه که مسکن مهر را شوم ترین میراث احمدی نژاد برای دولت روحانی عنوان کرده است.من هم با شوم بودن آن برای دولت موافقم البته شایدشوم ترین نباشد...
ولی این وسط یک نکته ظریف وجود دارد و آن اینکه این پروژه برای دولت شوم است و نه برای مردم فقیر و ضعیفی که به واسطه این پروژه صاحب مسکن شدند.... متاسفانه بعد از جنگ رویه ای در دولت لیبرال هاشمی رفسنجانی شروع شد و در دوره های بعد هم (به استثنای دوره اول دولت احمدی نژاد) دقیقا پیگیری شد که کاملا با رویه انقلاب که هدف آن کمک به اقشار مختلف مردم بخصوص ضعیف ترها بود فرق میکرد ؛قاعدتا دولت انقلاب باید به اقشار ضعیف کمک میکرد حتی اگر خود به زحمت بیفتد اما دولت سازندگی تحت عنوان توسعه هدف اصلی را بالا بردن آمارها و شاخصهای توسعه آنهم به فرم خودشان میدانستند و کاری نداشتند که در این توسعه چه بلایی بر سر اقشار ضعیف و کم در آمد می آید و به گفته یکی از وزرای سازندگی که اکنون یکی از اعضای ارشد کابینه است در مسیر حرکت به سمت توسعه خرد شدن و پایمال شدن بخشی از اقشار ضعیف ناگزیر بوجود می آید و گریزی از آن نیست ....
بنابراین می بینید که در تمام دولتهای بعد از جنگ همیشه طرح هایی برای مسائل اقتصادی پیگیری و اجرا شده اند که ساده ترین و پرنفع ترین برای دولت ها و سخت ترین و مشکل ترین برای مردم بوده اند؛ نمونه ساده آن همین موضوع مصرف بی رویه سوخت و حامل های انرژی و قاچاق آن به خارج از کشور است .چندین راهکار اقتصاددانان برای حل این مشکل پیشنهاد کرده بودند که فقط و فقط یکی از آنها افزایش قیمت سوخت و حاملهای انرژی بود که البته با توجه به پیامدهای تورمی آن اجرای آنرا با احتیاط و منوط به نظارت و تحقق شرایط دیگری میکردند...
ولی در عمل همه دیدیم که تنها بخشی که از طرح های مربوط به کاهش مصرف و قاچاق سوخت درست و دقیق هر ساله اجرا میشد همین افزایش قیمت حاملهای انرژی بود و سایر راهکارها که اتفاقا از اولویت و ضرورت بالاتری برخوردار بودند و تبعات اقتصادی و اجتماعی کمتری هم داشتند به صورت ناقص و نیمه کاره اجرا شدند و میشوند چون در ظاهر امر و در کوتاه مدت برای دولت هزینه و زحمت داشتند و نیاز به نظارت و تلاش بیشتری داشت...
اکنون هم طرح مسکن مهر با همه انتقادات به جا و نابجایی که به آن وارد است از همچنین وضعیتی برخوردار است ... مهم نیست که این طرح توانست چه تعداد افراد ضعیف و فقیر را صاحب خانه کند چون این بنده های خدا که بلندگوهای بزرگ و پر سروصدا و هیاهو ندارند که از مزایای آن دفاع کنند ...مهم این است که دولت و بانک مرکزی به زحمت افتادند و همین کافی است که این طرح را شوم ترین و .... بنامند و با بزرگ نمایی عجیب و غریبی کل تورم و مشکلات اقتصادی ایجاد شده در دولت قبل را به آن نسبت دهند و اصلا یادشان نمی آید که خودشان بودند و هستند که رسما اعلام کردید که کندی چرخ اقتصاد و مشکلات اقتصادی بخاطر این است که دولت قبلی فقط به فکر گردش سانتریفیوژ ها بوده و برای چرخ اقتصاد فکر چندانی نکرده پس ما سعی میکنیم تا با کدخدا ببندیم تا بعد از آون هم چرخ سانتریفیوزها بچرخه و هم چرخ اقتصاد.... والله مردم مانده اند قسم حضرت عباس را باور کنند یا دم خروس را...
از یکطرف ریشه تمام مشکلات اقتصادی به تحریم نسبت داده میشود و راه برون رفت از آن را هم رفع تحریم ها میدانند از طرف دیگر صبح تا شب به احمدی نژاد و دولتش فحش میدهند که چون خام و کارنابلد و بود و مدیریت نمیدانست اقتصاد مملکت را به این روز انداخت ولی ما کاربلد و مدیر و ..... هستیم و.... (2551102) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۰:۴۴:۳۰
کاش تحصیلات و سوابق و میزان مطالعه روزانه تان را هم مینوشتید جناب مودی! چون به نظر می رسد بر اساس توهمات حرف می زنید! بانک مرکزی آن اقا که زحمتی نداشت، یک کلید روشن خاموش بود که می زدند روزی چند میلیون اسکناس چاپ می شد! اصلاً میدانی پول بدون پشتوانه چیست؟ تورم چیست؟ افزایش نقدینگی چیست؟ سود حاصل از مسکن مهر 5 % به جیب ساکنان رفته. 95% بقیه اش در جیب انبوه سازان و پیمانکاران است. تازه همه این افراد 10% جامعه هم نیستند. اندکی سواااااااااد..... (2552174) (alef-13)
 
یاسین
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۹:۰۵
سلام واقعا خدا پدراحمدی نژاد رو بیامرزه مسکن مهرش حرف نداشت من کارمند دولت 20سال خدمت کردم هیچ پس اندازی ندارم اما به کمک دولت قبل مسکن مهر گرفتم درسته پول قرض کردم اما بااین پول الان بعد 3سال نمیشد پراید بخری که خونه من 50میلیون گرون شده افرادی مثل من تو مجتمح ما 500نفر همه قشر کارگر کارمند دولت هستن وهرروز دعا گوی دولت قبل هستن اما دولت جدید رای بهش دادیم لطف کرده گرونی به ارمغان اورده وبازار کار بطور کل راکد کرده وحقوق کارگر وکارمند رو باتورم 40درصدی 14درصد افزایش میخاد بده کارهای مثبتش همینه که قشر ضیعف زودتر از بین برن یا بمیرن ازگشنگی بزرگترین دستاوردشون فقط وزیر بهداشت واقعا کارامد خوبه اگه 10تا وزیر مثل وزیر بهداشت داشت الان ایران گلستان بود (2551109) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۹:۴۸
بهترین کار احمدی نژاد همین مسکن مهر بود، دستش هم درد نکنه، کارهای اشتباهش هم جای خودش ولی مسکن مهر واقعا با تمام کاستیهاش برای یکسری از اقشار ضعیف و متوسط خوب بود. بجای لجبازی به عدالت سخن بگویید. (2551112) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۸:۱۲
حالا مثلا طرح مسکنی که شما دارید قراره چه دردی از مردم دوا کنه؟ جزئیات طرح مسکن اجتماعی را بخوانید.خانه دار شدن با روش تحقیر!!! (2551133) (alef-13)
 
رضایی
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۵۲:۱۲
خدا احمدی نژاد را از شما نگیره تا همه ی خرابکاریهاتون به نام او بزنید . احمدی نژاد با همه ی ضعفهاش یک ویژگی داشت که اقایون علیرغم ادعای فراوان همین را هم ندارند و اون هم مردمی بودن است و از بودن با مردم سرباز نمی زد ولی الان اقایون با دهها خدم و حشم به میان مردم میان این را که دیگه نمیشه انکار کرد (2551141) (alef-13)
 
مودی
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۷:۵۹:۰۹
جناب رضایی از این تعبیرت خیلی خوشم اومد احسنت ؛الحق که خوب گفتی ....
"خدا احمدی نژاد رو از شما نگیره تا همه ی ....." (2552390) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۵۵:۲۹
دولت روحانی از الان اماده رفتن شود همین یکسال برای مردم بسه
80میلیون وام مسکن میخوان به ملت بدهند با صدتا مانع ریز و درشت و بعد 150 میلیون باز پرداخت وام هست یعنی یه چیزی حدود دوبرابر
دولت خودش اول نزول خوار هست اونوقت میان میگن مسکن مهر میراث شوم بوده؟؟؟
دولت احمدی نژاد اشتباه کم نکرد ولی حق نیست بی انصافی کرد و کاربزرگ مسکن مهررو تخطةه کرد. اقای روحانی متاسفم از همکارنتان که همگی سرمایه دار و رانت خوار هستند (2551149) (alef-13)
 
دلاوری
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۰۹:۱۱
متاسفانه دولت بدلیل عدم تحقق وعده ها حتی به عملکرد مثبت دولت قبلی در اذهان عمومی هم حمله میکند تا شاید ضعفهایش را بپوشاند. این روش اداره مملکت و پاسخگویی صحیح نمیباشد و مسئولین تا کی میخواهند بجای پاسخگویی نتایج خود به نقد عملکرد دولت قبلی بپردازند؟ (2551169) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۱۳:۲۹
مسکن مهر فقط تورم ایجاد کرد (2551175) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۱۴:۲۱
اگرمنم اون بالا شهرتهران خونه بالای دویست وسیصدمتر داشتم حتما میگفتم مسکن مهرشومه
سواره ازپیاده چه خبرداره؟! (2551177) (alef-13)
 
سید صادق
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۴۴:۴۶
میراث شوم‌تر او این بود که دروغ را نهادینه کرد و ضربه بزرگی به اخلاق در کشور زد. (2551231) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۳:۰۷:۲۵
یه چیز جدید بگید. (2552072) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۵۲:۲۵
متاسفم برای اونایی که با تیتر این خبر مخالفن. در مورد اصل ایجاد زمینه برای مسکن دار شدن اقشار جامعه کسی مخالف نیست. اما نحوه ایجاد این کار خیلی مهمه. درآمد هنگفت دولت قبل که ناشی از افزایش بی سابقه قیمت نفت ایجاد شد می توانست به نقطه عطف تحول اقتصادی کشور و توسعه صنعت تبدیل گردد. اما سیاست های خام و عوام فریبانه باعث فرصت سوزی شد. بنده روستایی رو در شمال کشور می شناسم که محل اجرای یکی از این پروژه ها بوده. این روستا حدود 5 کیلومتر از جاده اصلی فاصله داشته و وضعیت اسفناک ناشی از تصادفات این محور باعث شده هر سال تعدادی از خانواده های روستا داغدار می شوند. با این شرایط انصاف داشته باشید پروژه مسکن برای یک روستای شمال (که همه خانوارها دامدار و کشاورز هستند) واجب تر بود یا رسیدگی به جاده مذکور. در شهرهای بزرگ هم که اجرا شده اگر منصفانه و دور از مسائل جناحی نگاه کنید خیانت بزرگی به مردم شده. به هر حال این میراث شومه ، حالا دولت فعلی با چه نگاهی به اون نگاه می کنه بحث دیگه ایه. (2551251) (alef-13)
 
مهرزاد
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۵۵:۵۱
سلام
اگر دولت 100هزار میلیارد تومان قراره برای مسکن مهر هزینه کنه پس چرا با اینکه تمام پول مسکن مهر را از ما گرفتن و یک سال و نیمه که پروژه ها تعطیل شده و حالا هم به ما گفتن خودتون برید با هزینه شخصی آنها را تکمیل کنید (2551257) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۵:۰۰:۴۳
آقای توکلی شما که اقتصادان هستی فرض کن اکنون ریس جمهور هستی راهکار عملی شما برای کاهش قیمت دلار و افزایش قیمت نفت چیست ؟ (2551265) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۶:۰۴:۰۸
تنها کارمفیدی که این دولت انجام داده است ساختن خانه سلمندان برای وزرای دولت خاتمی است (2551381) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۳:۴۰:۵۲
درود بر نظر جنابعالی ازبین تمام نظرات این نظر خیلی خوب بود (2552115) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۶:۰۹:۲۳
در پرند خانه های بسیار زیبائی در دوره آقای خاتمی در آنجا ساخته شد که نصف اش خالی هست بعد در دوره آقای احمدی نژاد بدون کار کارشناسی شروع به ساخت بیش از 100 هزار واحد آپارتمان در پرند میگیرند هرکی رفته باشه پرند میتونه مقایسه خانه ها و آپارتمان ها را بکنه , فقط پول رفت توی جیب پیمانکاران و مردم هم خانه دار نشدن چونکه به محل کار مردم نزدیک نیست و امکاناتی نظیر مدرسه و درمانگاه و... نداره (2551387) (alef-13)
 
حسابدار
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۶:۳۵:۲۸
دو ساله همه پولی که از طرف مسکن مهر روبروی فرودگاه پیام کرج اعلام شده را پرداخت کرده ام الان هیچکس حداقل جواب تلفن راهم نمیدهد .نه اطلاع رسانی میکنند و نه کسی بعنوان مسئول پاسخگو است مانده ایم حرف خود را به چه کسی بگوییم (2551429) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۶:۳۷:۵۵
این دولت برنامه اش برای مسکن اینه که وام بده تا مردم مستضعف تا آخر عمرشون مقروض باشن و جیب بنگاهی ها و بساز بفروش ها پر بشه. (2551435) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۶:۵۱:۲۹
متأسفم برای الف. دریغ از یک نظر علمی و حساب شده و مستند. از دو حال خارج نیست: یا واقعاً مخاطبان الف فقط همین افراد هستند، که البته با توجه به نظراتی که در زیر سایر خبرها و مقالات درج می شود مطمئناً این گونه نیست. یا اینکه عمداً نظرات پوچ و بی ارزش را که البته همه همسو هستند و مخالف دولت را منتشر می کنید.لطمات مسکن مهر برگشت ناپذیر است. آنهایی که فکر می کنند با مسکن مهر فقرا خانه دار شده اند، زهی خیال باطل. بیش از آنکه آنها صاحب سرپناه شوند، واسطه ها و نوکیسه ها و بساز و بفروشها سود بردند. 50000 میلیارد تومان اعتبار دولتی مسکن مهر است. رقمی نزدیک به آن هم سهم مردم بوده است. یعنی شاید در حدود 100000 میلیارد تومان!! هر کسی که در صنعت ساختمان فعالیت کرده باشد می داند که حاشیه سود در صنعت ساختمان طی سالهای 86 -90 بسیار بالا بوده و حتی از 50% هم عبور می کرده است. به راحتی میتوان نتیجه گرفت که سهم اغنیا از مسکن مهر رقمی فراتر از رؤیا است. یعنی آن 50000 میلیارد تومان به جیب پیمانکاران و انبوه سازان رفته است. حالا بگردید ببینید چه کسانی در پرند و پردیس پروژه های چند هزار واحدی دارند؟ چه کسانی در گلبهار مشهد 2-3 هزار واحد ساخته اند؟ خیلی مانده تا بفهمید مابه التفاوت نفت 40 دلاری بودجه و قیمت واقعی فروش 80 دلار در دولت قبل کجا رفته. (2551466) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۷:۰۶:۵۱
اگر مسکن مهرنبود خیلی ها یی که الان خانه دارند ودرآسایش زندگی می کنند الان مستاجر و بی خانه بودند.این برای وطن فروش هایی شوم است که نتوانستند حق آن مسکن مهرنشین ها رابه نفع خود بالا بکشند. اگر آدم عاقل وبدون غرض باشد وضعیت دودوره رابررسی کند نتیجه رادرک خواهد کرد. (2551496) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۷:۲۴:۴۱
مسکن مهر همون قدر طرح مسخره ای بود که مثلا کسی بخواهد زمینهای کره ماه را واگذار کنه و پیش فروش کنه. جای تاسف هزاران عقل کلی، که از این بلند پروازیهای جاهلانه، حمایت کردند و الان انگشت به دهان، خیس عرق شدند. دو تا طرح این مدلی، اقتصاد ایرانو طوری بزانو میاره که 500 سال باید هزینه بدیم. شانس آوردیم دوره ریاست جمهوری 4 ساله. (2551512) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۱:۵۷:۳۰
بله، ما ایرانیها زود جوگیر میشیم و میگیم میتونیم،میتونیم و آخرشم دلایل توجیهی برای نتونستن خلق میکنیم. همان آغاز پروژه مسکن مهر، همکارهای من که درگیر پروژه ها بودند، از غیر ممکن بودن عملی شدن آن از نظر فنی و مالی میگفتند و همزمان تبلیغات هیجانی گول زنکی بخورد مغزهای عامه جامعه میدادند.
احمدی نژاد تقریباهمه کار که کل دنیا تو یک قرن انجام دادند، خواست بسیجی وار، یکی دوساله انجام بده. دیدین که میمونم پرت کرد به فضا. (2551952) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۷:۴۸:۴۹
من خونه ندارم .کاش یه محمود دیگه میومد یه مسکن مهردیگه ای میساخت ثبت نام میکرد ماهم اسم مینوشتیم صاحب خونه میشدیم .تا این دولت بره ما بیخونه ایم . من حاضرم همین مسکن مهرایی که لوله ابش بافاضلاب همسایه یکیه ازخودم داشته باشم ولی بیسرپناه نباشم.
مسکن مهرای الانم که سربه فلک کشیده قیمتش .
خدایا یه نگاهم به ما کن . (2551551) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۷:۵۵:۲۸
البته که این اصلاحطلبان که با نام جدید اعتدال ظاهر شدند از همان اول مخالف سیاست های کمک به قشر ضعیف جامعه بودند مسکن مهر هم از همین سیاست ها بود
خود اینها بارها اعلام کرده بودند که نباید با این سیاستها توقع قشر ضعیف جامعه را بالا برد (2551568) (alef-13)
 
عباس میرزا
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۸:۱۱:۵۴
طی 8سال دولت قبل همیشه ، با توجه به رشد هر روز بورس، بورس ایران همیشه در صدر بورس های جهان بود اما طی یه سال و نیم اخیر با سیاستهای عجیب دولتمردان متاسفانه اعتماد مردم به بورس چنان کم شده که عنقریب ممکنه به تعطیلی این سازمان بینجامه
مادامی که دولت دست از سر بورس برنداره همین اشه و همین کاسه
البته مردم دیوانه هم نیستن پولشونو جایی سرمایه گذاری کنن که می دونن دست چند نفر دولتی می چرخه
من بشخصه پولمو نمیدم دست نعمت زاده تا باهاش 30تا شرکت خانوادگی دیگه ایجاد کنه (2551599) (alef-13)
 
سمن
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۸:۳۲:۰۲
و البته خيلي از خونه دارها و افرادي كه توان مالي خريد خونه داشتند و با پارتي بازي مسكن مهر هم گرفتند و بعد گرون فروختن يا اجاره ميدن با افراد بدبختي كه پارتي نداشتن!
البته طبق معمول الف جان تاييد نميكنه (2551622) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۸:۵۶:۱۱
این قدر احمدی نژاد را نکوبید همه تان مقصرید (2551656) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۹:۲۵:۵۱
دوستانی که فکر میکنند مسکن مهر در راستای عدالت اجتماعی و خانه دار کردن مردم بنا شد میشه بگن این مسکن مهر که قرار بود با تولید انبوه آن از قیمته مسکن جلوگیری کنه چطور شد که قیمت مسکن رو از سال 84 الی 92 به طور متوسط نزدیک به 500 درصد و قیمت زمین 800 درصد (طبق اعلام سازمان آمار) افزایش پیدا کرد؟؟؟؟؟؟ (2551710) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۱:۱۹:۰۹
خوشکل پسر اولا که اون موقعی که مسکن مهر شروع شد قیمتا رشد کرده بود ثانیا تو فک همین الونکها هم نبود اون موقع 500 درصد که هیچ 500 میلیون درصد رشد می کرد (2551898) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۹:۱۳:۱۴
آخ آخ نمردیم و فهمیدیم که مسکنه مهر باعثه مهار بالا رفتنه مسکن شده بود. شما نکنه یکی از مشاوران احمدی نزاد تو زمینه ایده مسکنه مهر بودی جیگر (2553587) (alef-13)
 
پدر
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۹:۴۷:۴۵
اگر پدر و پدر بزرگت خانه دار شدن يا از طريق مسکن مهر بوده يا اختلاص کرده (2551748) (alef-13)
 
میزان
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۰:۳۹:۴۶
دوست عزیز تو که بلد نیستی اختلاس چطور نگارش میشه خیلی جرات داری که این جرم را به کسی نسبت می دهی. (2551834) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۰:۴۱:۵۷
چرا اقای احمدی نژاد مسکن مهر رو تموم نکرد تا مردم اینطوری بلاتکلیف نمونن؟؟؟
چون میدونست لقمه گنده تر از دهنش برداشته و انداخت گردن دولت بعدی با صندوق خالی. خونه های تحویل داده شده هم از استانداردهای روز بدورند خودتونو گول نزنید (2551838) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۷:۲۱:۰۵
منظورت همون صندوق خالی هست که باهاش دارن بنزین وارد می کنن، اونم بنزینی که خودمون داشتیم تولید می کردیم!!!

وای که بعد از دولت روحانی هوا چقدر تمیز شده، اگه یکم آلودگی هم هست از بنزین نیست از کارخانه هاست.

البته زمان احمدی نژاد مشکل از بنزین بود، آخه می دونید که با تغییر دولت قوانین عالم هم تغییر می کنن!!! (2552320) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۳:۴۷:۵۷
من ناظر مسکن مهر فولادشهر اصفهان بودم و شاید بیشتر از خیلی از دوستانی که نطر میدن با نقاط ضعف این طرح چه از نظر معماری و ساخت و مشکلات اجتماعی اشنایی داشته باشم ولی از اون طرف با چشم خودم بارها دیدم خانه دار شدن مردم محتاج به خانه رو از قشر ضعیف جامعه... دولت محترم تا کی میخواد ضعف در مدیریت و بی برنامگی خودشو پشت طرح هایی مثل مسکن مهر و یارانه و .... پنهان کنه....نزدیک به دوسال گذشت اقایون چه طرح بز رگی رو به سرانجام رسوندن....مهار به اصطلاح تورم با ایجاد رکود و بیکاری در بازار هنره؟؟؟؟ سیاست خارجی باتدبیر اقایون رو هم که داریم میبینیم...... تا کی میخوایم بنام احمدی نژاد بی عرضه گی خودمونو توجیه کنیم (2552124) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۰:۵۶:۰۹
متاسفم بعضی افراد بدون داشتن اطلاعات قضاوت می کنند آیا واقعا مسکن مهر شوم بوده یا رفتار دولت نا امید وبی تدبیر؟ (2552187) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۸:۱۳:۵۱
شبي كه احمدي نژاد داشت تو تلويزيون در مورد يارانه ها و مسكن مهر و.... مثل مسلسل دروغ ميگفت هيچ وقت يادم نميره.
گفت تا آخر رياست جمهوري من ديگه مستاجر وجود نخواهد داشت.
حالا اگه مملكت قانون داشته باشه بايد برن بيارنش و بازخواستش كنن. (2552401) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۸:۳۸:۵۴
بله آقایان روحانی و آخوندی ! اصلاً مسکگن مهر شوم و بد! قبول!

خب حالا بفرمائید شما چه طرحی برای خانه دار کردن طبقه متوسط و پایین دارید؟ وام 80 میلیونی با قسط 3 میلیون؟ وام 30 میلیونی با قسط 1 میلیون؟ دیگه چی دارید؟ بفرمائید. (2552422) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۰۸:۵۰:۳۵
الف (نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
یه نگاهی به نظرات بالا بنداز ببین واقعا باید منتشر می شد یا فقط می خواهید تعداد نظرات را بالا نشان دهی (2552438) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۱:۱۱:۴۷
سلام ، فکر میکنم اینهمه جواب برای مزخرفات کافی باشه البته وزیر محترم اقتصاد جواب این کینه و عقده را به وزیر سکولار راه و شهرسازی داده لیکن هنوز زوده چون بسیاری از اعضای مسکن مهر بجز چند فیش پرداختی مدرک دیگری ندارند اما به محض تحویل خانه و سند آنوقت موج شکایت از ضدیت و کارشکنی دولت برای گران کردن مسکن مهر و توقف تحویل آن شروع میشود. اگر عضو باشید میدانید تمام مدیران راه و شهرسازی و استانداریها و تعاون همگی انبوه ساز هستند و طرح مسکن مهر باعث خفگی و ارزان شدن مسکن شده بنابراین بوی سوختگی فضا را پر کرده است. (2552648) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۱:۱۵:۵۴
lمسکن مهر چون زیرمجموعه اقتصاد سرمایه داری آقایان نیست شوم است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2552659) (alef-13)
 
دوست
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۳:۳۱:۰۵
شما اقتصاد دانان برید تورم رو تو همه دولتهای بعد از انقلاب ببینید همیشه تورم بالای 20درصد بود البته میانگین اینجنین بوده هر دولتی هم دولت قبل را مقصر دانسته که این دولت هم گوی سبقت رو از همه دولتهای قبلی ربوده هیچ کار مثبتی نکرده هیچ دستاوردهای قبلی رو هم به تاراج گزاشته هر روز هم میگه احمدینژاد این کار رو خراب کرد اون کار رو خراب کرد ولی من این رو میدونم احمدینژاد هیج کاری بدن هماهنگی مجلس نکرد پس انصاف نیست همه رو سر اون دولت شکست پس شما امدید چکار کنید شما اینقدر چسبیدید به امریکا شما که هر روز با وعده به پایان رسیدن تحریمها وقت میخرید چه میکنید (2553015) (alef-13)
 
فریدونی
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۳:۴۱:۱۲
تا زمانی که دولت بی تدبیر و یاس روی کاره اقشار کم درآمد وضعشون از این هم که هست بدتر میشه چون این دولت حامی سرمایه دارهاست ، تا حالا شنیدید که این دولت صحبتی از مشکلات اقشار کم درآمد کرده باشد به جز اون سبد کالا که آبروی کشور رو هم برد (2553041) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۵:۲۱:۵۸
شوم براي شما شميران نشينان ومبارك براي جواناني كه خواب خانه دار شدن نميديدند (2553221) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۶:۱۲:۱۴
آقای مهر علیزاده از اموال تملیکی خونه مصادره ای گرفت به مبلغ 300 هزار تومان !!!! آنرا فروخت 4 میلیارد تومان .... (2553312) (alef-13)
 
محمد زاده
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۶:۱۳:۲۰
دولت حسن روحانی عمدا در واگذاری مسکن مهر کار شکنی میکند

طرح مسکن مهر یکی از بهترین طرح ها برای خانه دار شدن طبقات محروم جامعه بود. از مزایای این طرح این بود که حدود 5 میلیون نفر که سرمایه های خود را ( هر متقاضی حدود 20 میلیون تومان ) در حساب بانکی مسکن مهر پس انداز کردند علاوه بر خانه دار شدن ....باعث کاهش حجم نقدینگی در جامعه میشد و اثر ضد تورمی نیز داشت.
گرچه برخی ناظران بازار مسکن ، اولویت منافع برج سازان بر منافع مردم در دولت یازدهم را علت توقف پروژه های مسکن مهر میدانند ، .....اما علت اصلی کارشکنی دولت در مورد مسکن مهر ، سیاسی کاری وزارت مسکن برای عدم موفقیت این پروژه بزرگ ملی است. (2553315) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۷:۲۳:۰۰
چون ما فقیر بیچاره ها به راحتی تونستیم صاحب خونه بشیم حادثه ای کاملاً شوم بود .... حالا اگه یک مشت سرمایه دار غنی تر بشن حادثه ای دلخوش است ... اینست نگاه وزیری که در این یکسال 20 متر آسفالت هم برای مناطق محروم و روستاها نکشیده !!! (2553419) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۱۶:۱۰:۵۸
به نظر من يكي از طرحهاي موفق و مردمي در طول اين 35 سال پس از انقلاب، همين طرح مسكن مهر ميباشد!! كه آثار و بركات آنرا در صحبت با آناني كه از اين طرح استفاده كرده‌اند بايد جويا شد نه از سخنان كساني امثال آقاي وزير كه نميداند مشكل مسكن يعني چه؟؟؟
بدبختانه عده‌اي دوستدار مقام و رياست طلب، در هر باند قدرتي شركت داشته و همصدا با آن قوم لحن خود را تنظيم ميكنند! و به قول معروف به هر كه باد بيايد به همان سمت ميوزند! مطوئنم هستم كه آقاي وزير از آنهايي است كه در انتخابات بعدي اگر كسي ديرگي بيايد، مطابق ميل آنها سخن خواهد گفت!!! (2554464) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۲۲:۲۳:۵۲
مسكن مهر تنها ميراث شوم او نيست .سهام عدالت از انهم فاجعه بارتر است . آن چيزي كه در مناطق آزاد اتفاق افتاد هم شوم است واز همه شوم تر سر نوشت هفتصد مليارد دلار در آمد نفتي كشور است كه در آينده از سوراخهايي سرك بيرون آورده وزهر افكني خواهد كرد . از خدا ميخواهم عمري داشته وروزي را كه احمدي نزاد را به محكمه اورده اند تا پاسخگوي اعمال وسوئاستفاده هايش باشد ببينم . انروز فرا خواهد رسيد .سعيد مرتضوي هرگز به خيالش هم خطور نميكرد كه براي هميشه او دادستاني محروم بشود ولي شد . جهان بي صاحب نيست كه هركس هركار خواست بكند وقسر در برود .اما براي هر كسي هم مهلتي هست تا عمق ضمير خود را بيرون بريزد (2554809) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۱۶:۲۷:۱۶
برادران عزیز چرا صفر وصد هستیم چطور اظهرات غیر اصولی میکنیم چطور مسکن مهر با همه اشکالاتی که دارد میتواند باعث همه مشکلات اقتصادی ما باشد بسیار کسانی که از مسکن مهر برخوردار شدهاند نه اینترنتی دارند ونه...تا بتوانند نظر دهند نظرات ماها که تاحدی برخورداریم نمی تواند مبنای کاملی برای قضاوت باشد سیر از گرسنه خبر ندارد لذا اظهار نظر مانند برادر اخوندی میکند میگویند درجایی دراروپای قدیم مردم از گرسنگی تظاهرات کردند پادشاه وقت گفته بود کک به جای نان بخورند ایا مردم ما حق داشتن یک سرپناه درهمان اندازه قفس مور د نظر اقای اخوندی را ندارند به قانون اساسی جمهوری اسلامی این حق را برسمیت شناخته است مسکنمهر از صد مزیت شصت مزیت دارد ؟ندارد کسری هارا دولت تدبیروامید برطرف کند دولت قبل با همه اشکالاتش مثل همین دولت با رای مردم بوده لذا باید روش ها ی اشتباه دولت قبل اصلاح شود توسط دولت فعلی انشاا.. نه اینکه اعتماد مردم به سیستم با این انتقادات روحیه خراب کن از بین برود ما رای میدهیم تا دولت ها امور رااداره کنند اگر کار دولت قبل در تخریب پیشینیان خود بد است که یقینا هست شمارا بخدا شما نکنید کار مثبت شما اشکار خواهدشد انشاا...والعاقبه للمتقین (2555438) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۰۳:۱۲:۴۸
درود بر احمدي كه فقط مرد عمل بود فقط شعار نمي داد ومثل اين اقايان. مردم را سر كار كذاششتند. (2556133) (alef-13)
 
[ج-م
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۰۹:۱۴:۳۹
شوم وزرای نظر تنگ هستند30 سال است در استان تهران مستاجرم به لطف خدا ودولت قبل سرپناهی در پرند جور شد تا کور شود هر آنکه نتواند دید . اینطور است که در عین اینقدر کوتاه آمدن در مذاکرات هسته ای دشمن از تحریم کوتاه نمی آید چرا که به دستور خدا عمل نمی شود زیراخدا می فرماید،ارحم ترحم (2556280) (alef-13)
 
ساکن مسکن مهر
۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۱۱:۰۴:۱۹
مسکن مهر شوم نیست بلکه شوم مسولین دولت هستند که نامردانه تلاش می کنند هرچه که بنام دولت قبل است خرابش کنند بدون توجه به اینکه مردم چه مشکلاتی دارند (2557883) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۲۲:۴۴:۱۵
صرفا جهت اطلاع مسکن مهر بهترین طرح دولت قبل بود .که قشر فقیر جامعه رو صاحب خونه کرد. (2560698) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۰-۲۶ ۱۷:۰۲:۰۰
سلام
دوستان خواهش می کنم حالا که قراره جهت اعتراض به گرانی بی دلیل و منطق و مغرضانه مسکن مهر روز سه شنبه سی دی ماه مقابل درب وزارت مسکن و شهرسازی جمع بشیم و تکلیفمان را یکسره کنیم همه شرکت کنید تا صدایمان به گوش همه دنیا برسه که چه ظلمی به ما شده
مظلوم اگر اجازه ظلم دهد به اندازه ظالم گناهکار است
آخه نامسلمونا 14 میلون کجا 44 میلیون کجا!!!!! (2613763) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.