نظر منتشر شده
۲۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 223754
پایان ثبت نام برای دریافت یارانه ها و چند نکته
ناصر ایمانی، 2 اردیبهشت 93
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۲
ثبت نام یارانه ها به اتمام رسید ولی با توجه به نکات ذیل می توان اذعان نمود که تجربه ناخوشایند و ملال آوری از خود به جای گذاشت.

در این ثبت نام ها نزدیک به ۹۵ درصد از مردم ثبت نام کردند و حدود ۵ یا ۶ درصد از مردم داوطلبانه از ثبت نام خودداری نمودند. آمارها و برداشت های میدانی نیز قبل از شروع ثبت نام ها از همین موضوع حکایت می کرد ولی مسئولین دولتی همچنان بر این روش پافشاری نمودند . شاید باور آنان برای انصرافی ها بسیار بیشتر از این بود که روز گذشته معاون رئیس جمهور از آن اظهار تعجب و تاسف نمودند.

نتایج حاصله از این اقدام به شرح زیر است.
الف: نزدیک به ۹۵ درصد از مردم دارای درآمدهای پایین هستند و نیازمند کمک نقدی دولت برای امرار معاش!! موضوعی که با واقعیت فاصله زیادی دارد.

ب: کتمان درآمدها توسط مردم و اظهار غیرواقعی از درآمدهایشان آشکار و علنی شد. موضوعی که هم برای فرهنگ عمومی کشور نامطلوب است و هم نشانگر عدم اعتماد بخشی از مردم به نظام حکومتی است و هم وجه خارجی کشور را تضعیف می نماید.

ج: درآمد بسیار کلانی از بودجه کشور باید صرف یارانه نقدی به مردم شود. لذا هم تورم افزایش می باید و هم فعالیت های عمرانی و رفاهی و بهداتشی کشور بسیار محدود می شود.

د: انصراف دهندگان را از اقدام داوطلبانه خود پشیمان می کنند. زیرا معاون رئیس جمهور رسما اعلام کرد که بدون بررسی، به کلیه ثبت نام کنندگان یارانه پرداخت خواهد شد! لذا دلیلی نداشت که این تعداد قلیل از ثبت نام خودداری کنند. ضمن اینکه با ثبت نام آنان عملا تاثیر زیادی بر بودجه اختصاصی برای پرداخت یارانه بوجود نمی آمد.

اما چرا استفاده از این روش توسط دولت برای پرداخت یارانه نقدی، چنین سرانجامی داشت؟ آیا می توانستیم از روش های بهتری برای پرداخت یارانه نقدی به اقشار کم درآمد استفاده کنیم؟

پاسخ این است که اساسا نوع نگاه دولت به یارانه ها، منطبق با واقعیت و قانون نبود.

قانون "حقی" برای تمام مردم برای استفاده از یارانه نقدی قائل نیست و فقط آن را برای اقشار با درآمد پایین در نظر گرفته است. لذا اساسا "اعلام عمومی" به تمام مردم و درخواست و خواهش از برخی اقشار پردرآمد برای انصراف با قانون مجلس مغایرت کامل دارد. اساسا این "حق" متعلق به عموم مردم نبوده است که از همگان برای ثبت نام دعوت کنیم و از برخی دیگر درخواست کنیم که داوطلبانه کنار بکشند.

تعیین کننده "حق" و "حقوق" در یک جامعه مدنی "قانون" است و قانون این حق را به بعضی از اقشار جامعه داده است و نه تمامی آنها. 

لذا دولت می بایست با شناسایی اقشار کم درآمد،یارانه را فقط به آنها اختصاص می داد و اگر شناسایی اقشار کم درآمد برای او امکان ناپذیر بود (که البته چنین نیست) می توانست در تبلیغات خود صرفا از آن اقشار دعوت به ثبت نام کند و اعلام نماید که اگر اقشار دیگر ثبت نام کنند، مشمول رسیدگی دارایی ها خواهند شد.

این دارایی ها الزاما فقط حساب های بانکی نیست، بلکه املاک و سهام و دارایی های دیگر را هم مشمول می شود که با رسیدگی ساده می توان اقشار غیر کم درآمد را مشخص کرد. حتی در حال حاضر که بیش از 92 درصد مردم نیز ثبت نام کرده اند، اولین واکنش دولت، پرداخت یارانه به همه ی آنهاست و نه رسیدگی به اموال برخی از آنها که جز اقشار کم درآمد نیستند. لذا مسیر انتخاب شده از ابتدا ناصحیح بود و اصرار بر ادامه آن ناصحیح تر.

آنچه هم اکنون باقی مانده است، یک ملت فقیر و محتاج کمک های دولت در افکار عمومی داخل و خارج است و یک بودجه عظیم که برای یارانه ها باید به این ملتِ محتاج دولت پرداخت شود.

متاسفانه باید اذعان کرد که این دولت هم، مسیر اشتباه دولت قبل را ادامه داد و حتی آن را رسما نزد افکار عمومی به نمایش گذاشت.
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۲۳:۲۵
ما اشتباه کردیم انصراف دادیم (2095649) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۲۱:۴۹
دولت اگر واقعا دارای بانک اطلاعاتی درامد مردم هست باید بدون ثبت نام ان دسته از کسانی که نیاز به یارانه ندارند را حذف کند (2096245) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۰:۳۵:۱۳
نیمۀ اول دهۀ 60 توی چهار راه ها نوشته شده بود :
" امروز گذشتن از چراغ قرمز ، نه تنها یک خلاف بلکه ، یک گناه است "...
ولی متآسفانه امروز ، نه تنها خلافکاری دیگه "یک گناه نیست" بلکه مردم هم دیگه مطلقا ترسی از "خلاف" بودن آن ندارند ، زیرا مطمئنند که هیچکسی نمیتونه اونها رو"مجازات" بکنه !!!!؛ (2097740) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۵۷:۴۶
با دلار 3200 تومنی برویم انصراف دهیم . زهی خیال باطل . هروقت دلار شد 1000 تومن و پراید هم 9 میلیون تازه اون موقع میشه در این مورد صحبت کرد . (2096337) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۴۸:۲۰
یاد اون لطیفه معروف افتادم که گفته بود پامو از خط گذاشتم اونطرف اگر نشنیدین بپرسین از دوستان (2096469) (alef-10)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۲-۰۶ ۰۱:۴۲:۲۱
گل گفتی واقعا همینه (2104511) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۲۲:۲۲
کامنت از این بهتر نمیشد .مختصر و مفید .نمرت بیسته .
این مسئولین چرا خودشون رو زدن به خواب.
نمی بینند مردم باهاشون لج کردن و هر چی اونا میگن برعکسش رو انجام میدن.
به این میگن مبارزه مدنی با سیستمی که دولتمردانش با مردم روراست نیستن و چپ و راست وعده های دروغ میدن.
تا دیر نشده خودتون رو اصلاح کنید و در جهت منافع مردم و کشور فعالیت کنید نه باندها و جناه ها و منافع شخصی . (2096877) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۲۷:۱۷
تو هم که اصلا در خدمت جناح تندرو نیستی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2097604) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۱:۲۱:۰۴
حالا شمافکرکن ماجزجناح تندرو هستیم !
فرقی میکنه ؟
وقتی زندگی داره به من سخت میگیره و دخل وخرجم باهم نمیخونه ،فرقی میکنه شمامنو جزکدوم گروه بدونی ؟
اخه من نمیدونم وقتی دلار 3200 و افزایش کرایه ها افزایش طلا وافزایش قیمت بنزین وافزایش بیست درصدی گاز واب وبرق اتفاق میافته ولی حقوقها افزایش انچنانی پیدا نکرده به شما چطوری میگذره که به ما میگی جناح تندرو !
خوبه هممون سواریه کشتی هستیم .
مگه اینکه شما جزازمابهترون باشی یاازشرایط ایجاد شده واب گل الود بخوای ماهی بگیری زندگیت ازاین رو به اون رو بشه. وگرنه همه ی مردم زندگیشون بااین شرایط مشخصه چطوریه . (2097823) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۲۳:۳۹
نگرفتی مطلب رو ...
منظورم با تمام جناه ها و دولت ها بود از تندرو کندرو تدبیر رایحه و نمیدونم چیو و چی .
هر کس هر جا مسئولیتی داره کارش رو در جهت رفاه مردم انجام بده نه خودش و فک و فاملیش و رفقاش . (2097953) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۱:۱۴:۳۶
جناه نه!!!! مجید جان جناح!!!!!!!!!

وقتی میگن بی سوادی، بی دلیل نیست!!
دوبار این غلط را داشتی، معلوم میشه سهوی نبوده!!!!!

اونوقت توی بی سواد، نسبت به اقتصاد و سیاست و جامعه و دولت و.... نظر میدی!!!!! (2100552) (alef-10)
 
«الف حرفه ای رفتار کن»حق پاسخ به توهین
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۳:۲۵:۴۷
راستی جمشید جان تهران درسته یا طهران !!!!
حلیم درسته یا هلیم !!!
منظورم اونیه که میخوری نه اون که استنشاق میکنی .
مشکل ما اینه که الفبای " فارسی" که نصفش عربیه پره از حروف تکراری مثل :
س-ص-ث -ذ-ز-ظ-ض-ه-ح-هئ دوچشم -غ-ق و الا ماشااله... که همشون رو تو فارسی با یک صدا تلفظ میکنیم در صورتیکه تو عربی تلفظ این حروف متفاوته بعد هم هی (حی) میزنیم تو سر بچه دبستانی که چرا دیکتت ضعیفه(ظعیفه-زعیفه-ذعیفه)
ادعامونم میشه 28 تا حرف داره الفبا ی فارسی که اگه راست و ریستش کنیم نصفش(نسفش- نثفش) تکراریه.
شما مطلب رو بخون و اینقدر با بغض کامنت نذار(نگذار-نگزار-نگظار-نگضار)

البته من به شما نمیگم بیسواد میگم : Self-ignorance (2101421) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۱:۳۵:۳۲
اگر فکر کردید با این یارانه گرفتن پولدار می شوید اشتباه می کنید. دولت به آسانی با کمی افزایش حجم نقدینگی یا نرخ ارز این پول را جور می کند. اما اگر به آخرت معتقدید کسانی که به دروغ خودشان را نیازمند معرفی کرده اند جایی باید پاسخگو باشند. (2097853) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۵۷:۴۹
گل گفتي واقعا به حق گفتي (2098357) (alef-10)
 
محمدی
۱۳۹۳-۰۲-۰۶ ۱۸:۲۰:۰۴
با سلام :من وهمسرم هر دو بازنشسته دستگاه دولتی هستیم درآمد ماهانه ما از محل دریافت مستمری درسال 92 دو میلیون هفتصدهزارتومان و تقریبا مبلغ 600 هزار تومان ازمحل سود سپرده وکرایه که جمعا مبلغ سه میلیون 300 هزار تومان کسب درآمد داشتیم و تماما در زمان ثبت نام یارانه درفرم مربوطه لحاظ گردید حال با توجه به تعداد سرانه خانواده (تعداد4نفر سهم ماهانه هر نفر برای خرج و برج وپس اندازه برای آینده بلاخص تهیه جهیزیه دختر 825هزارتومان است)دولت تصمیم جدی درخصوص یارانه بگیران پولدار وبی پول بگیرد دولت شجاع باشد و نگران چالش های سیاسی و رای دوره بعدی انتخاب ریاست جمهوری هم نباشند (2106205) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۲۴:۱۰
شمایی که ثبت نام نکردید بخاطر این بود که ترسیدید که 3 برابر جریمه شوید و حالا چوب ترس تان را باید بخورید پس بر سر ما منت نگذارید . ما شجاعت به خرج دادیم و ثبت نام کردیم . (2096559) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۳۳:۳۵
ثبت نام نکردم چون دون شان خودم میدونستم که با کار وتلاشی که میکنم منت این چندر قاز دولت هم رو دوشم باشه. (2097973) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۲:۲۴:۱۹
نه عزیز من ثبت نام نکردم چون اگر خیلی ها نفع کلی را به نفع شخصی ترجیح می دادند و ثبت نام نمی کردند می شد برای اون در صدی که واقعا محتاجند کاری کرد می شد به اقتصاد بیمار تکانی داد شما شجاعی اما 45000 تومان را یا واقعا نیاز داری یا نداری و به دروغ گفتی نیاز دارم پس اسم این شجاعت نیست (2100194) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۴:۱۹:۳۴
من ثبت نام نکردم چون اولا اعتقادم این بود که این دولت دولت تدبیر است و حرفها و سخنان شتاب زده و بی حساب و کتاب نیست بلکه روی واژه واژه های سخنانشان قبلا فکر می کنندبعد به زبان میارند!!ولی دیدیم که حرفها ظرف چندروز 180 درجه تغییر کرد - یک بار میگن هرکی الکی بگه 3 برابر جریمه میشه بعد میگن دولت آمار 10 میلیون نفر را داره که نیاز ندارن- بعد که ثبت نام تمام که شد به ریش ما خندیدند که ای ساده لوح ها ما به همه به جز شما که ثبت نام نکردید یارانه میدیم. من خودم میتونستم بگیرم و در به نیازمندان بدم مگه دست خودم چلاقه!!!
ثانیاواقعا خواستم که دولت حمایت بشه و در تصمیماتش احساس کنه که پشتیبان داره
ثالثا خواستم که در جامعه صداقت جایگاهی خوبی پیدا کنه
دست آخر گفتم که جریمه نکنن اگر چه یقین داشته و دارم که از افراد مشاغل آزاد نمیتونن جریمه بگیرن و عملی ساختن مجازات و گرفتن سه برابر جریمه امری شبه محاله (2101519) (alef-10)
 
میهن دوست
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۲۷:۳۵
به نام خدا
دوست من شما یک اشتباه اقتصادی مرتکب شدی. اما پیش خدای خود روسفیدی. که به خاطر هم وطنان نیازمندتر این کار را انجام دادی. افتخار میکنم در جامعه ای رندگی میکنم که شهروندانی چون شما دارد.
آقای روحانی پاسخ دهند که اصلاح نظام بیمار بانکی و مالیاتی که از مصوبات فاز دوم بود چه میشود؟ این مساله آنقدر مهم بود که رهبر انقلاب آن را رسما اعلام و خواهان اصلاحش شدند. تا جزایری ها و زنجانی ها دستان پینه بسته و دل های رنج کشیده پدرانمان را به تمسخر نگیرند.
آیا در خم و پیچ این هیاهو منظوری برای فراموشی این امر مهم نهفته بود؟ آیا آنها که بر مسندهای قدرت خیمه زده اند گوشی برای شنیدن حرف های مردم دارند؟ این بزم های رندانه امر را بر ما مشتبه می کند که سرقفلی گلستان و سعد آباد انتقال یافته! خدا عاقبتمان را ختم به خیر کند. (2096678) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۱:۱۵:۴۱
اشتباه اقتصادی را دولت با پرداخت یارانه به همه اقشار انجام می دهد. بهترین راه حذف کلی یارانه هاست. (2097806) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۹:۱۷:۴۳
نظام بیمار اقتصادی و مالیاتی و کل بیماری های اقتصادی و سیاسیو اجتماعی و... و اصلا کل مشکلات بشریت تقصیر روحانی بود!!!!!!!

خوش انصاف وطن دوست!!!!
روحانی فقط چند ماهه دولت را دست گرفته و اونوقت تو سعی داری لابلای کامنت به ظاهر "منصفانه" و "بیطرفانه" خودت تمام کثافات و خرابی های باقی مانده احمدی نژادی را حل کنه؟؟؟ (2100770) (alef-10)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۱:۱۷:۲۶
تمام حرفها به قانون ختم میشود. ایا این قانون فقط برای مردم تصویب میشود؟ مثلا قانون مبارزه با فساد مهم نیست اجرا نشود ولی قانون یارانه باید اجرا شود، یا قانون سلامت لازم الاجرا نیست ولی قانون هدفمندی یارانه ها و قیمت فوب خلیج فارس لازم الاجراست؟ قانون اعلام دارایی وزیران چی؟ قانون از کجا اورده ایی؟ چرا تمام قانون هایی که باید مردم اجرا کنند قانون است و بقیه کشک؟زمانی که کامنت میگذارم که مسئولین فکر میکنند سوپر مارکت دارند و باید در حق مشتری(مردم) اجهاف کنند وضعیت همین است، از همین جهت است که هر کارمندی در هر کجا که از دستش بر میاید کم کاری میکند و یا الوده فساد میشود.برای باور مردم مسئولین باید و باید ابتدا از خود شروع کنند و صرفه جویی و مبارزه با فساد را مردم باید علنا با چشم خود ببینند. رطب خورده کی منع رطب کند، (2096766) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۰:۱۲:۲۹
آقای صحرایی، باید مدیران رو وادار کرد روزی 20 بار از این نوشته شما در زیر رونویسی کنند تا یادشان بماند.

ایا این قانون فقط برای مردم تصویب میشود؟ مثلا قانون مبارزه با فساد مهم نیست اجرا نشود ولی قانون یارانه باید اجرا شود، یا قانون سلامت لازم الاجرا نیست ولی قانون هدفمندی یارانه ها و قیمت فوب خلیج فارس لازم الاجراست؟ (2097703) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۱:۵۸:۰۶
کاشکی کسی بود که بشنوه و بفهمه
قطعا و مطمعنا نیست
چون صاحبان قدرت سواری و تاخت تاز در فرصت موجوده بودنشون رو باور کردن (2097900) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۹:۲۴:۴۷
صاحبان قدرت کیا هستند؟؟؟؟

صاحبان قدرت واقعی، همون هایی هستند که 100 میلیارد دلار این ملت را به خزانه

واریز نکردند و بالا کشیدند!!!! و از حالا برای انتتخابات بعدی نقشه کشیدند و عده ایرا

برای تظاهرات خو جوش و دیگرانی را برای کامنت نویسی بر علیه دولت روحانی در

سایت ها اجیر کرده اند!! (2100783) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۰:۰۳:۴۸
آقا فقط و فقط و فقط یه سوال دارم .... با این شرایط اقتصاد بیمار چه دلیلی داشت مرحله دوم اجرا بشه ؟ خدایی یکی جواب قانع کننده بده (2097110) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۲۷:۵۲
قانون مجلسه و کسی نمیتونه اجرا نکنه . افتادددددد!! (2097608) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۰۰:۴۹
افتادن که افتاده
چون قانونیکه به نفع مردم تصویب بشه نداریم
فقط به مجموعه قوانین به نفع دولته که کجا چطوری بیشتر از خون مردم بمکه (2097904) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۴:۱۸:۱۶
آی حال میداد امسال دوباره انتخابات برگزار بشه .قول میدم روحانی اندازه غرضی هم رای نمی آورد (2097345) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۲۸:۳۲
به همین خیال باش !! روحانی خوش شانس تر از این حرفاس ! (2097611) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۲۹:۱۸
زهی خیال باطل.... (2097613) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۵۳:۳۵
از نظر منطقی بهتره ایشون فرصت 4 سالشون رو به پایان ببرن بعد قضاوت کنیم.

اما بنده از اول به ایشون و حامیانشون هیچ اعتقادی نداشتم و ندارم(سیاست خارجی شون هم که کم کم داره گندش در میاد).

اما به هر حال رئیس جمهور هست و باید پذیرفتش، ولی 96 جواب خوبی بهش خواهیم داد. (2097663) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۲:۲۶:۳۱
اونایی که به روحانی رای دادند می دونستند اون وضعیت آشفته اقتصادی را نمی شه 8 ماهه جمع کرد شما خوشحال نباش و شادی بی خودی نکن (2100199) (alef-10)
 
على
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۲:۲۸:۲۳
پارسال هم همين فكر رو ميكردى! (2100203) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۰:۰۴:۳۵
حداقل 40 درصد مردم دروغ گفتند! اون هم فقط در یک مورد. وای بر ملتی که در مورد یک سوال 40 درصدشون دروغ بگن! (2097684) (alef-10)
 
مرجان
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۳:۴۹:۴۹
من هم موافقم که اشتباه کردیم انصراف دادیم. حالا که قراره همه بگیرن خوب به این دومیلیون و چهارصدهزارنفر بیچاره که رودست خوردن و انصراف دادن هم بدهید. واقعا پشیمانیم. یکباردیگر ثابت شد که صداقت فایده ندارد. (2100433) (alef-10)
 
atataromi
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۷:۵۷:۵۷
سلام
کسی میدونه من انصرافی چطوری دوباره ثبت نام کنم؟ (2103789) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۶ ۱۸:۲۰:۱۴
به نظر من باید به وعده اشون عمل کنن و اون سه برابر جریمه رو که از دروغ گوها میگیرن بدن به این کسانی که در عین نیاز انصراف دادن، تا صداقت در این مملکت از بین نره (2106206) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۵:۲۷:۴۳
هدفمندی یارانه‌ یعنی یارانه‌ء کالایی را حذف و آن کالا را باقیمت تمام شده در اختیار مصرف کننده قرار گیردو برای هدفمند کردن یارانه‌ء حذف شده راههای درستی را انتخاب نمود که روی قیمت کالاهای دیگر تآثیر نگذارد و بر مصرف کننده آن کالا فشار اقتصادی تحمیل نشود (2101645) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۷:۲۲:۵۸
ما هم همینطور. کلاه سرمان رفت. بهتر است دوباره فرصت ثبت نام فراهم شود (2103711) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۶ ۱۸:۲۳:۰۲
مگه دروغ گناه کبیره نیست وای به حال این ملت، از ماست که بر ماست (2106210) (alef-13)
 
مهدی حیدری
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۲۴:۱۰
بالاخره ما قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس ؟
آقا جان چطور همون اوایل پرداخت یارانه شما ها بیان می کردید این یارانه باعث رونق اقتصاد و معیشت میشود !!!! حال همتون با هم می گید این باعث عدم رونق و تورم میشه !!!
والله ما موندیم با این همه دروغ شما ها چیو باور کنیم و چیو باور نکنیم. (2095653) (alef-10)
 
دلی خون
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۲۵:۴۹
زهر مارمون بشه این سالهای عمر که همه اش با اضطراب ودلشوره سپری شد. (2095658) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۵۷:۲۶
این مقدمه ای که دیدیم قراره تبدیل به برنامه ای بشه که مثلا فاجعه اقتصادی 8 سال پیش را جبران کند!! بهتره آقای روحانی برای وزارت اقتصاد آگهی استخدام منتشر کنند. این آقایان دانشگاهی اینکاره نیستند (2096335) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۳۷:۱۶
این هم هنر مدیران دهه 60 و 70 که دوباره روی کار آمدند ، فکر می کردید با این جماعت بازنشته وضع بهتر از این می شد
آزموده را آزمودن خطاست (2097983) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۸:۱۱:۲۰
به گمان حرف دل خیلی از مردم ایران همینه. (2097491) (alef-10)
 
بهادر
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۲۷:۳۰
این چه منطق غلطی هستش که تعداد زیادی از کسبه و بازاری ها جراح و پزشک و قاضی و... و هزاران شغل با درآمد های چند میلیونی باید با گرفتن دو سه تا چهل و پنج هزار تومنی پدر اقتصاد را دربیاورند؟! از دولت توقع برخورد قاطع داریم از کسی هم نترسند. (2095663) (alef-13)
 
arshia
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۵۱:۳۵
دوست عزیز همان گونه که در مقاله ذکر شد دلیل عدم انصراف بسیاری از مردم بی اعتمادی به دولت مردان می باشد. آمار بالای اختلاس ، رشوه ، رانت موجب شده که مردم به دولت اعتماد نداشته باشند . قولهایی که هرگز عملی نشد. مخصوصاٌ در دولت گذشته . دولت باید ابتدا اعتماد سازی نماید. به قولهای انتخاباتی خود عمل نماید. همه می دانند که اصل پرداخت یارانه نقدی از ابتدا اشتباه بزرگی بود . ولی در اجرای هدفمندی یارانه ها نظارت لازم از طرف مجلس صورت نگرفت. نتیجه این شد که می بینیم . اکنون همتی انقلابی نیاز است . دولت باید از خود شروع کند تمامی دستگاههای نظارتی باید بسج شوند .جلوی فساد گرفته شود تا مردم به دولت اعتماد کنند . مردم باید سازندگی و آبادانی کشور را کاملاً حس کنند .آنگاه خواهید دید که همین مردم برای کشور خود چه کارها که نمی کنند . این مردم در دوران جنگ از جان خود گذشتند . مال و ثروت در مقابل جان انسان چه ارزشی دارد.
خداوند دولت مردان ما را از وسوسهای شیطان حفظ فرما
امین (2096324) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۷:۱۰:۱۶
پس علت عدم اعتماد مردم به دولت کشف شد و آن فقط دولت احمدی نژاد بود و بقیه دولتها تا به امروز خوب بودند برا همین مردم انصراف ندادند اصلاً ریخت و پاشها در این دولتهای قبلی و دولت تدبیر و امید که واقعیت نداره. (2097407) (alef-10)
 
یک پزشک
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۲۸:۴۱
برادر بزرگوار ،تقریبا هیچ پزشکی ثبت نام نکرده است (بین همکارانم) (2096412) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۹:۱۷:۵۹
ازماست که برماست! (2099650) (alef-10)
 
سلمان شکیبا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۲۸:۳۳
دولت باید رأسا اقدام کند و یارانۀ پردرآمدها را حذف کند. تنبیه کسانی که درآمد های بالا داشتند و باز ثبت نام کردند. (2095667) (alef-13)
 
نیکخواه
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۱:۳۹:۰۲
با زور و جبر نمیتوان به رشد اقتصادی و پیشرفت دست یافت . فقط و فقط با بالا بردن اعتماد عمومی ... اعتماد عمومی مساوی با مشاکت سازندگی مساوی با رشد اقتصادی . دولت تدبیر و امید باید موانع بی اعتمادی مردم را از سر راه بردارد ../؟ (2096810) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۲۷:۲۱
اتفاقا با زور و جبر می شه این کار رو انجام داد .
نمونش رو می خواید ببینید . به آمار فساد مالی در کشور هایی چون ژاپن و نروژ و استرالیا یه نگاه بکنید و کارهای جبری اون ها هم نگاه کنید متوجه این امر می شوید. (2097960) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۲:۲۸:۵۰
در مورد مردم خودمون هم می تونید به قانون اجبار بستن کمربند ایمنی نگاه کنید که تا جریمه نشوند کمربند را نمی بندند (2100206) (alef-10)
 
یک معلم
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۷:۲۱:۰۸
با توجه به عملکرد دولت اینجانب به شدت از انصرافی که داده ام پشیمانم. انصراف اینجانب از روی ترس نبود بلکه فکر کردم بسیاری به تقاضای دولت پاسخ مثبت می دهند. به این مبلغ نیازی هم ندارم اما این ناعدالتی است که فقط 5 درصد مردم نگیرند. امیدوار است مجددا فرصتی برای ثبت نام این 5 درصد هم فراهم شود و گر نه این دولت هم چندان راستگو نیست و منتظر فرصت حذف با کلک. (2103705) (alef-10)
 
نوید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۲۸:۳۶
ممنون از مقاله خوبتان .
ولی دولت باید باشناسایی افراد ثروتمند که هیچ نیازی به دریافت یارانه ندارد و شناسایی این افراد کار سختی نیز نمی باشد اعتماد را به جامعه برگرداند (2095668) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۲۸:۵۲
الف:کاملا صحیح هست

ب:عجیب و آبروبر نیست همه جای دنیا فرار از مالیات و عدم اعلام شفاف دارایی ها داریم مسائل آبروریزی چیزهای دیگست!

ج:نیست تا الان که یارانه داده نمیشد همینطوری بودجه خرج عمران و آبادی و بهداشت و زیرساخت و ... میشد!!

د:خودکرده را تدبیر نیست ;)

این طرح از ابتدا هم اشتباه و شکست خورده بود چاپ پول بی پشتوانه افزایش نقدینگی عدم تولید = بمب تورم !! (2095671) (alef-13)
 
اسما
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۳۱:۱۸
درست از وقتی که یارانه دادن به این فلاکت افتادیم (2096123) (alef-13)
 
آشنا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۱۶:۲۷
یارانه خیلی هم کار درستی بود..
در مرحله دوم قرار بود بدون درخواست انصراف با شناسایی دهک های پر دآمد آن ها به صورت اتوماتیک حذف بشن...
اما اینقدر لحن این آقا و دولتمردانش بد بود که مردم همه نام نویسی کردن..یعنی جوری تبلیغ کردن که انگار هر کی اسم بنویسه گداس...
حالا تحویل بگیر آقای اعتدال (2096384) (alef-10)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۳۱:۱۶
با سلام فقط بخوانيد دوباره فقط 5 درصد از مردم لابد كساني كه وام انچناني از بانك ميخواستند و بانگ شرط گرده بود كه انصراف از يارانه بايد داشته باشيد انصراف دادند و 95 درصد به دولت راستگويان نه گفتند حال به واكاوي ان ميپردازيم
1 روزنامه همشهري 45 درصد افراد اعلام كردند زير 600 هزار تومان ميگيرند اگر راست باشد يعني فاجعه و اگر بعضي اغراق كردند يعني به راستگويان تنا در 9 ماه از حضور بي اعتماد هستند
2 اسراف و ولخرجي و گردش در راستگو.يان و لي از مردم در خواست انصراف و رياضيت داشتند كه مردم به اين درخواست پاسخ كوبنده نه دادند
3 اشفتگي و عدم وفا به عهد كرامات در سفره خود يارانه قطع نميشود راستگويان در شعار هاي خود دادند ولي عملا كليد 180 درجه چرخيد و گراني و كراماتي در سفره نديدم كه هيچ سيب زميني و شير از سبد كالا عملا به علت گراني حذف شد و فاتحه مع الصوت
5 عدم انتقاد پذيري و تهديد مردم و حساب بانكي در راستگويان و جواب نه بالاي 700000000 ميليوني مردم به زبان تهديد راستگويان
6 مردم بنزين ندارند به سر كار خود بروند در حاليكه راستگويان به المان و كيش و تركيه براي گردش مدا وا ميروند
7در كاخ سعد اباد جشن ميگيرند و افراد خاص دعوت مي شوند پس شهروند درجه 2و3 و4 كه اينجانب و ديگران هستند در راستگويان است
بهر حال با فراجناحي و جهت حفظ ميهين و انقلاب عزيز همگي بايد وقتي ديديم دولت راستگويان به وعده خود در بهبود و ضعيت مردم و جلوگيزي كرد از ريخت و پاش از حساب مردم انگاه ما هم با انصراف از يارانه اينبار به دولت راستگويان كمك كنيم انشالله راستگويان اينبار راست گويند (2095685) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۰:۰۶:۰۲
شهروند ... خدایی به مثبت های نظرهایی که میدی نگاه میکنی ؟ (2097117) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۷:۱۲:۰۴
شهروند انقلابی انقدر از خودت فتوا صادر نکن اون 5%که انصراف داده اند متانت طبع داشته اند و به اینده مملکت هم اعتقاد دارد . (2097408) (alef-10)
 
ن.د
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۸:۲۳:۱۴
هموطن گرامی بحث دولت راستگویان یا دروغگویان نیست.
به نظر زمان آن رسیده هم عده ای از ما که طرفداری جناحی کورمان کرده چشمانمان را باز کنیم هم سران مملکت به خود بیایند و درک کنند که این علامت از بین رفتن سرمایه های اجتماعی این کشور است.این آماردقیقا نشان می دهد که ما با بحران جدیی روبرو هستیم.با جامعه ای که اعتمادی به سیستم ندارد.با از بین رفتن سرمایه اجتماعی -که همه چیز یک کشور برای توسعه در تمام زمینه هاست-روبرو هستیم.
این آمار ماحصل یک سال و دوسال نیست.
باید جامعه شناسان نظر دهند این یعنی چه؟ والبته نظر داده اند اگر گوشی برای شنیدن و عقلی برای تفکر باشد.
(2097508) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۱۷:۵۰
ميگم شما كلاس اول رو جهشي خوندي اينقده انشات خوبه ماشااله؟ (2097579) (alef-10)
 
مصطفي
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۳۱:۴۳
اگر دولت به همه‌ي ثبت نام كنندگان يارانه بدهد، در واقع راستگويي را تنبيه كرده و خلافگويي را پاداش داده است. اين باعث مي‌شود اندك اعتماد و صداقت اجتماعي باقي مانده در جامعه نيز از بين برود.
به نظر من دولت بايد علاوه بر 6 ميليون نفري كه انصراف داده اند، با اطلاعاتي كه در اختيار دارد (درآمد، پست، اقامت در خارج از كشور و ...) با شهامت و قاطعيت دستكم 14 ميليون نفر ديگر را از دايره يارانه بگيران حذف كند و تنها به 55 تا 60 ميليون نفر باقي مانده يارانه بدهد. اگر كسي نيز به حذف خود اعتراض داشت بتواند با ارائه مدارك قوي ثابت كند كه به يارانه احتياج دارد.
در غير اين صورت كسري بودجه دولت و مشكلات اقتصادي (از جمله افزايش نرخ ارز) ادامه پيدا خواهد كرد. (2095690) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۰:۲۶:۴۸
اگر دولت به همه‌ي ثبت نام كنندگان يارانه بدهد، در واقع راستگويي را تنبيه كرده و خلافگويي را پاداش داده است. اين باعث مي‌شود اندك اعتماد و صداقت اجتماعي باقي مانده در جامعه نيز از بين برود. مرحبا عالی بود (2097151) (alef-10)
 
محمود ا.
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۷:۳۳:۲۵
چطور وقتی انتخابات میشه هم باید بیان، وقتی جنگ میشه همه باید در آن شرکت کنند، وقتی زمان دادن یارانه میشه فقط یک عده ای باید دریافت کنند؟ پس انشالله در انتخابات بعدی هم همانها شرکت کنند. اینجوری نمیشه یک بام و دوهوا جواب نمی ده یارانه هم مثل انتخابات و جنگ و دفاع از کشور حق همه مردم ایران هست. (2097426) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۳۲:۳۷
فاز دوم را متوقف کنید اول به اصلاح اطلاعات بپردازید بعد این کاری که احمدی با اشتباه شروع کرد ادامه دهید به درستی (2095695) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۳۴:۰۰
آن روزی که احمدی نژاد اقدام به توزیع یارانه کرد اقتصاد دان ها هشدار دادند.
حال داریم طوفانی که محصول بادی هست که کاشتیم را دریافت می کنیم.
با این اوصاف دولت به شدت قیمت بنزین را افزایش خواهد تا پرداخت یارانه ها در مقابلش اصلا به چشم نیاید.
فرهنگ 2500 ساله! چه ملت مغروری هستم ... چه گلی به سر خودمون و جهان زدیم که این همه ادعا داریم از فهم و درک من یکی خارج هست! (2095701) (alef-13)
 
آشنا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۱۶:۴۲
احمدی نژاد خیلی هم کارش درست بود..
در مرحله دوم قرار بود بدون درخواست انصراف با شناسایی دهک های پر دآمد آن ها به صورت اتوماتیک حذف بشن...
اما اینقدر لحن این آقا و دولتمردانش بد بود که مردم همه نام نویسی کردن..یعنی جوری تبلیغ کردن که انگار هر کی اسم بنویسه گداس...
حالا تحویل بگیر آقای اعتدال (2096385) (alef-10)
 
انسان
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۴۹:۲۲
حالا نمی خواهد شما دیگه اظهار نظر کنید (2096470) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۴۶:۴۸
ظاهرا صدا وسیما تبلیغ فرمودند.
ضمناً از لحن بد صحبت نفرمایید درسته کم حافظه ایم اما نه اینقدر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2096708) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۳۵:۵۰
علتی که خیلی از افراد انصراف ندادن بی ادبی، طلبکار بودن و توهین دولت به مردم است (2095707) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۵۷:۲۱
اين توجيه هاي مسخره را بگذاريد كنار. مگر دولت يا مثلا رئيس جمهور نفع شخصي در اين قضيه دارد. واقعيت اين است كه حتي ان مردمي كه تمكن مالي دارند حاضر نشدند مسئولانه و صادقانه عمل كنند. شخصا در يك بانك يك نفر دندانپزشك را ديدم كه مشغول ثبت نام بود و اين يعني اوج حريص بودن. (2096334) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۱۱:۳۴
پ نه پ نفع شخصي ندارن ! بالاخره ٣ سال ديگه ميان در خونه ملت رو براي گرفتن رأي بزنن. اگر الان نتونن كار رو درست انجام بدن بايد خواب رأي آوردن رو ببينن. شما فكر كردي براي چي دوست دارن كاري كنن مردم حداقل در حوزه اقتصاد احساس رضايتمندي داشته باشن ؟ صرفا براي ماندن در قدرته و لا غير. قدرت عجيب چيزيه آقاي عزيز. (2097568) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۱۵:۱۷
واقعيت اينه كه مردم ترجيح مي دند كه پولشون را خودشون بخورند تا آقا زاده ها در انگليس . چون قطعا درآمد حاصل از انصراف از يارانه ها خرج آقا زاده هاي لندن نشين مي شد. (2098623) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۳۶:۲۲
با سلام
من به عنوان یک استاد دانشگاه و با توجه به درآمد متوسط، برای رسیدن یارانه بدست افراد کم درامد و کمک به برنامه های بهداشت و عمران دولت از دریافت یارانه انصراف دادم. همچنین امیدوار بودم که دولت با تدبیری اقدام به حذف (حداقل) پردرآمدها از دریافت یارانه انجام دهد. ولی متاسفانه به نظر میرسد که دولت قصد دارد به تمامی ثبت نام کنندگان یارانه اختصاص دهد که از نظر من این واقعا ناامید کننده است. از نظر بنده دریافت یارانه افراد متمول مجددا بیانگر و موید این موضوع خواهد بود که متاسفانه در این کشور اگر افرادی بر اساس وجدان و صداقت عمل کنند همواره متضرر شده و حتی مورد تمسخر تحقیر افراد مقابل قرار خواهند گرفت.
این اقدامات دولت واقعا باعث تایید اقدام متمولان قانون گریز (همچنین مالیات گریز) و عدم همکاری همین پنج درصد در آینده خواهد بود.
با تشکر (2095710) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۱:۱۱:۱۷
من هم يك معلم كوچك دانشگاه هستم اما با حقوق يك مليون ششصد هميشه از 20 ام ماه منتظر يارانه ام چون بيش از نصف حقوق را قسط مي دهم آيا فكر مي كنيد با اين اوضاع بنده كه مثلا بهترين شغل در دنيا (طبق نظرسنجي ها) را دارم انصراف بدهم. حقوق 500 دلار براي استاد دانشگاه حتي در چين هم وجود ندارد بعد ما را متهم به زياده خواهي مي كنند (2097797) (alef-10)
 
ساده لوح زود باور
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۲۲:۱۸:۴۰
جانا سخن از زبان ما می گویی- واقعا اگه دولت در این تصمیمش تجدید نظر نکنه این دو میلیون و 400 هزار نفر را مضحکه دیگران ساخته (2102208) (alef-10)
 
سعیدی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۳۸:۰۱
با سلام
الف جان
یک نکته را که خوده بنده از اطرافیان شنیدم میگویم با برخی از اطرافیان که صحبت میشد میگفتن ما این را نگیریم از کجا معلوم خرج امور مردم شود حق دارند اول باید اعتماد مردم را جلب کرد بعد باید تقاضا انصراف کرد 45 توان برای کسی چیزی نمیاره ولی چرا بدیم به ب ز یا اون مدیر جهاد کشاورزی که حق ماموریت گرفته جناب روحانی بنده از طرفدارای دولت شما هستم باید اعتماد سازی کنید باید به حرف دل مردم گوش کنید این مردم نجیبتر ازان هستن که کشور را دشمن شاد کنن لطفا به مردم اطمینان بدهید (2095717) (alef-13)
 
بهنام
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۳۹:۱۸
اینها فقط بهانه و توجیه هستش ،میخوان بگن ما از اوناش نیستیم
منم از خیلیی ها این حرف رو شنیدم ، میخوان تیپ روشن فکری بگیرن
ولی واقعیت تلخ و زشت حرکت جمعی مردم و اداعهای واهی ماست (2096293) (alef-10)
 
آشنا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۱۷:۴۱
داداش راست گفتن..
از مهمونی سعد آبادشون معلومه...
خدا به داد برسه (2096391) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۳۸:۳۳
این حق متعلق به تمام مردم ایران است و بس. این جمله ساده را بفهمید!!! (2095721) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۵۰:۲۱
من ‍از اینکه انصراف دادم نادمم.دولت گفته به حساب های بانکی افراد سرکشی نمی کنه. می خوام بدونم چرا؟ وقتی هر کارمند بانکی با زدن یه کلید می تونه بفهمه هر کی چقدر داره. اموال که جز اطلاعات خصوصی نیست. (2097660) (alef-10)
 
تغذیه شده از جای خاص
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۴۰:۴۵
تقلب تقلب ابطال نام نویسی !

یارانه منو پس بده !

توپ تانک اعتدال دیگر اثر ندارد !

یارانه ها را دزدیدن تو سعد اباد باهاش پز میدند ! (2095732) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۴۰:۵۶
ثبت نام 90 در صدی مردم برای یارانه ها نشان داد که مردم به دولت فعلی و صدا و سیما و ... به اندازه 45 هزار تومان هم اعتماد ندارند (2095733) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۱۶:۴۷
فکر میکنید اگر دولت دیگه ای این کار رو میکرد مردم انصراف میدادن؟! (2096387) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۸:۴۰:۰۶
بله چراکه نه (2097528) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۴۲:۱۰
عجب جمله ای گفتی شما! واقعا همین طور.
چکار کردن با مردم که الان برای 45 هزار تومان هیچکی کوتاه نمیاد. (2096601) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۴۱:۴۹
ثبت نام یارانه ها یک رفراندم بود... (2095736) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۲۲:۱۶
ثبت نام مجدد یارانه ها یک بی تدبیری از سوی دولت و هدر دادن بیت المال و تلف کردن وقت مردم بود.

دولت باید بساط طرح هدفمندی و یارانه را جمع کند و در عوض از گران کردن حامل های انرژی و خدمات صرف نظر کند.

مردم موش آزمایشی سیاست گذاری های اقتصادی دولت نیستند. مردم به آرامش اقتصادی و ثبات قیمت ها احتیاج دارند. (2096103) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۳۱:۴۰
نخیر جانم (2096124) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۱۷:۲۶
یعنی میگی اگر جلیلی رییس جمهور شده بود کسی ثبت نام نمیکرد ؟؟!!! (2096388) (alef-10)
 
آشنا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۱۸:۲۷
نه به دولت لب مرزی... (2096393) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۴۲:۱۳
من استرالیا زندگی می کنم اینجا دولت با بررسی فیشهای حقوقی ،درآمدهای آزاد و خانه و ماشین افراد یه خانواده به اونها کمک میکنه و اگر یه خانواده 4 نفری درامد نداشته باشه و مستاجر باشه حدود ماهی 2500 دلار بهشون میده بعلاوه که اون خانواده در قبوض برق و ... هم تخفیفاتی تا 50% می گیرند. عملان امکان اینکه دامد داشته باشین و بتونین از دولت هم پول بگیرید وجود ندارد. (2095738) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۴۵:۵۲
حقیقت من تبت نام نکردم ولی حالا پشیمانم چون فکر میکردم 40درصد اسم نویس نمیکنن و خرج مسایل عمومی می شود حقیقت من که راضی نیستم از
چطوری اسم نویسی کنم.با تشکر (2095749) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۱۵:۰۵
برایم جالب است آقای ایمانی. موضوع به نظرم با کج سلیقگی و بی تجربگی همراه بوده است که مطرح فرموده اید. طبق منبع زیر آقای محمدی معاون وزیر اقتصاد در ابتدای ثبت نام دلهره و تشویش عجیبی در میان خانواده ها برای سرکشی به حسابهای بانکی شان انداختند ولیکن امروز ایشان اعلام کردند
محمدی تاکید کرد: در راستای هدفمندی یارانه ها، به هیچ وجه احتمال ورود به حساب های بانکی افراد وجود ندارد،
با توجه به اعتمادی که به کابینه جدید دارم دلیل این موضوع را من نتوانستم هضم کنم. اگر توضیحی در این خصوص می دادین خوب بود.

http://alef.ir/vdcjive8xuqe8oz.fsfu.html?221854 لینک 1

http://alef.ir/vdcbsfb5srhb5zp.uiur.html?223755 لینک 2 (2095853) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۳۵:۰۴
توضیح= هدف وسیله را توجیح می کند
یعنی برای ثبت نام کمتر می شود دروغ مصلحتی گفت که به حساباتون سرکشی می کنیم. بعد از اتمام ثبت نامها بگوییم سرکشی به حسابها غیرقانونیه. (2096274) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۲۲:۴۷
من هم همینطور. شدیدا پشیمانم که چرا در چند سال گذشته هم نگرفتم که نصف اجاره خانه ام را بدهم. واقعا این هزینه کردن برای کسب محبوبیت است نه صلاح مملکت داری. (2095880) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۲۳:۳۰
خانواده ی ما ماهانه حدود 8 میلیون درآمد دارد. لکن هزینه های ما خیلی بالاست. الان یکی از دخترها باید جهیزیه بخریم. پسر خانواده مجرد است و 32 سال دارد ولی خانه ندارد. یک دختر دم بخت دیگر هم داریم. خب اگر درآمد کافی داشتیم که جهیزیه ها تامین شده بود و پسر هم خانه دار شده و ازدواج کرده بود انصراف می دادیم لکن هزینه ها بالاست. (2095884) (alef-13)
 
اسما
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۳۴:۰۱
واقعا که شما باین 45 تومان میتونی جهیزیه بخری
اشتباه احمدی نژاد همین بود : گدا پروری (2096129) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۵۰:۴۱
کجا با ماهی 45 جهیزیه میدن ما هم بریم نکنه همون نارمکه؟!!!!!!!!!!! (2096475) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۴۴:۵۸
من خودم و بابام و جدم خونه نداریم! چه ااستدلال هایی می کنی شما برای گرفتن این یارانه. با این اوصاف تنها کسی نباید یارانه بگیره که تمامی دختران را با جهیزیه کامل شوهر دهد، برای همه پسران خانه بخرد و ماهی 8 میلیون هم درآمد داشته باشد! (2096152) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۰۱:۲۵
هزینه های شما بالا نیست شما حریص و طماع هستی و گرنه با این 45 هزار تومن ها نه کسی می تونه جهیزیه بخره و نه خونه برای پسرش.
از روحانی نا امید شدم انتظار برخورد قانونمند تر از یک حقوق دان داشتم (2096350) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۵۱:۴۲
اما لکن کسی با 45 تومن یک کیلو گوشت میخرد (2096478) (alef-10)
 
سلیمی
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۴:۴۷:۱۶
لطف کنید جهیزه دخترتون را مثل من کارمندی حساب کنید .پسرتون خونه نداره عیب نداره من کسی را میشناسم با 4 دختر دم بخت دانشجو با حقوق کارگری خودش خونه نداره.باید سفارش شما را کرد تا دولت یارانه شما را 2 برابر کنه (2103455) (alef-10)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۲۶:۳۵
من خودم انصراف ندادم و پشیمان هم نیستم چون

به دولت اعتماد ندارم

نمیدانم این پول بعد از انصراف من واقعا از کجا سر در می آورد

نمیخواهم موش آزمایشگاهی دول مختلف باشم

نمی خواهم پول زبان بسته سر از غربت در بیاورد کنار خودم باشد بهتر است

نمی خواهم هم شاهد افزایش قیمتها باشم هم شاهد قطع یارانه

نمیخواهم در شرایطی که کشور با رکود و تورم مواجه است این پول هزینه وارد کردن مازراتی و پورشه و مرسدس بنز و لامبورگینی میلیون دلاری برای آقازادها بشود

نمی خواهم این پول در روز زن صرف مهمانی اشرافی در کاخ بشود .

در کل نمیخوام بدم حتی اگر یک قرون باشه مگر اینکه پول امام زمان خودمو از من به زور بگیرن . (2095895) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۴۱:۲۷
جواد

صرف مهمانی اشرافی!!!! هزینه وارد کردن لامبورگینی آقا زاده ها؟؟؟؟؟!!!!!!!
خجالت نمیکشی؟؟؟؟ (2096144) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۱۹:۳۰
یه جوری میگه مهمانی اشرافی هر کی ندونه فکر میکنه جشن های 2500 ساله برگزار شده ؟!!! (2096395) (alef-10)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۱:۴۰:۴۳
مثل اینکه یکی از اون آقازاده ها شما هستین

بنظر شما با این اوصاف بد اقتصادی و در حالی که اگر فرض کنیم یک خانواده هستیم آیا رییس دولت که سزپرست خانواده را به عهده دارد به کسانی مجوز خاص برای وارد کردن خودروهای میلیون دلاری را می دهد حق دارد مردم را به انصراف از یارانه وا دارد؟
خجالت را ما بکشیم یا آنها ؟ (2096812) (alef-10)
 
تغذیه شده از رستوران
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۳۳:۳۶
به شما پیشنهاد میشود

بیای وسط خیابون لاستیک اتیش بزنی

دوتا تا شعار خوب هم برایت دارم

تقلب تقلب ابطال نام نویسی
یارنه ی منو پس بده (2095923) (alef-13)
 
مجیب
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۳۴:۰۹
دولت با عجله وبه بدترین شکل برای سروسامان دادن به پرداخت یارانه های نقدی عمل کرد.دولت باید خودش راسا حداقل ده میلیون نفر از کسانیکه ثروتشان بدون جستجوی خاصی واضح ومبرهن بود حذف میکرد.کسانی هم خارج از کشور هستند وبرای دریافت یارانه ثبت نام کرده بودند که احتمالا حداقل یک میلیون نفر میشدند را هم حذف میکرد.این شد 11 میلیون یعنی سالی شش هزار میلیارد تومان.بعد از این مراحل با یک نشستی که کارشناسان دولت با صداوسیما برگزار میکردند وتدوین یکسری برنامه برای اقناع عقول قشر متوسط برای انصراف ودعوت از شخصیتهای محبوبی که از دریافت یارانه انصراف داده اندمیتوانستندحداقل ده میلیون نفر دیگر را به لیست انصراف دهنده هااضافه کنند.به همین راحتی وبدون اینکه ملت هم گله ای داشته باشند میشد حداقل 21میلیون نفر را از لیست یارانه بگیران حذف کرد وحدود 12هزار میلیارد تومان در منا بع پرداخت یارانه های نقدی صرفه جویی کرد وصرف توسعه کارهای مهم کشور مانند محیط زیست وسلامت ودرمان کردآنهم با آسانترین راه بدون حرف وحدیث خاصی. ولی متاسفانه دولت به دلیل ترس از زیرآب زنی منتقدین بی انصاف وماکیاولیستش به بدترین شکل برخلاف منافع کشور وملت عمل کردواین فرصت تاریخی را ازدست داد وهمه کار را با بی تدبیری به صداوسیماکه سالهاست ساز خود را جدای از منافع ملت وکشورمیزندسپرد.این بی تدبیری دولت در پیشگاه ملتی که با رای دادن به آن انتظار تدبیر وکارآمدی وشجاعت درتصمیم گیری را از دولت خود داشتند نابخشودنیست.فقط مانده بود صداوسیما در بخشهای مختلف خبریش با صدای ناصر طهماسب بگوید: "اینروزها همه یارانه ثبت نام میکنند.شماچطور؟" (2095926) (alef-13)
 
علی شیرازی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۵۹:۳۷
واست درس عبرتی شه که دیگه جوگیر نشی !!!
کی تا حالا دیده تو این مملکت خرجی که به جیب ملت نرفته خرج رفاه و سازندگی کشور شه؟
اگه غیر از این بود سالی چند صد تا بابک زنجانی و خاوری و ... ظهور نمیکردند.. (2096031) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۴۴:۵۶
دقیقاااااا (2096462) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۸:۴۷:۴۶
این همون حرفاست که باید با آب طلا نوشت (2097538) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۸:۵۲:۰۹
شاید دخالت دولت در اقتصاد برزگترین اشنباه قرن باشد و اعتماد مردم به این دولت یک اشتباه بزرگ تر است (2097542) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۴۲:۵۴
امیدوارم تمدید بشه تا شما هم ثبت نام فرمایید :-) (2096602) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۴۵:۴۸
به نظرم با این ثبت نام ها، یک سر شماری جدید از جمعیت کشور به عمل آمد.
:-)
متاسفانه این یک شکست ملی محسوب می شود. (2096609) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۴۶:۱۳
اي كاش مردم به دولت مردان اعتماد داشتند. مثل اوايل انقلاب تا به سادگي همگام با حكومت از مال خود بگذرند. و حال بايد ديد كه دولتمردان چه كرده اند كه با اين واكنش مردم موواجه شده اند.
اي كاش از اين آمار درس بگيرند (2095750) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۰۴:۰۲
اگر مي خواستند درس بگيرند تا حالا گرفته بودند (2096210) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۴۶:۲۷
خواهر من هم انصراف داده.خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییی پشیمانه.من موندم آدمه اجاره نشین ساکن تهران کاردان آزمایشگاه شوهرش کار پاره وقت داره به چه عقلی انصراف داده.نمیشه دوباره ثبت نام کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2095751) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۴۶:۳۰
اساساً نباید ثبت نام انجام می شد چرا که نتیجه از اول مشخص بود. دولت متاسفانه بین آینده کشور و محبوبیت خود دومی را برگزیده است.
این اقدام دولت در پرداخت یارانه به ثبت نام کنندگان بدون بررسی اظهاراتشان ظلم به کسانی است که به وعده های دولت اعتماد کردند و ثبت نام نکردند. (2095752) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۵۲:۰۹
اقای توکلی از دولت بخواد یک مهلت یکروزه بذاره تا ماهم اسم نویسی کنیم.این تعداد اندک دردی را دوانمیکنه حداقل دلمون خوشه که سهمی از کشورمون مستقیم بدستمون میرسه یا خداقل به اقوام نیازمندمون خوممون کمک می کنیم. با تشکر (2095770) (alef-13)
 
ب.م
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۵۵:۲۷
من از کسانی هستم که درآمد متوسطی دارم و انصراف دادم. وقتی قرار است به همه بدون بررسی یارانه تعلق بگیرند از اینکه به دولت اعتماد کردم پشیمان شدم. ضمنا با اینکار به اعتماد عمومی مردم به دولت نیز آسیب وارد آمد. (2095779) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۵۳:۵۱
واقعا برای آقای ترکان و دولت متاسفم که با سردرگمی اطلاع رسانی، این حس را به برخی انصراف دهندگان القاء کرده که پشیمان شوند ...

دوست عزیز من مطمئنم راستی آزمایی انجام می شود چون هم دولت خواهان آن هست
ضمنا دوست عزیز از ما انتظار می رود که اگر به خاطر کشورمان کاری انجام داده ایم، با تمسخر عده ای دیگر و شنیدن چند سخن ضد و نقیض از دولت، از کارمان پشیمان نشویم ... انسان یک کار اخلاقی را با تصمیم و اراده خودش، انجام می دهد و نگاهش به منافع بلندمدتی است که برای خودش، وجدانش و آن ها که دوستشان دارد، به همراه دارد ... (2096719) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۵۶:۰۶
بی تدبیری وناامیدی درعرصه اقتصاد بیداد میکند .کلید زنگ زده هیچ دری رابازنخواهد
کرد. (2095782) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۵۷:۴۲
پس چرا الکی از دولت قبلی بد میگفتن اون که با ابروتر این مراسم رو اجرا کرد (2095785) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۰:۱۷:۱۲
اگه با هزار کلک و بدون برنامه ریزی 200 تا مهمون دعوت کنی عروسی ولی به فکر نشستن و پذیرایی نباشی و بندازی گردن یکی دیگه واقعا شروع خوبی بوده بعد هم بری مثل ... تو سوراخ قایم شی !!!!1 (2097708) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۵۸:۰۸
نتیجه دیگر اینکه به نظر می رسد متوسط هوش دولتمردان از متوسط هوش مردم کمتر است. (2095787) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۵۷:۳۸
ونیجه دیگر اینکه (یا حداقل یک احتمال )صداقت دولتمردان از مردم کمتراست. (2096020) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۱۳:۲۹
دولتی که مشاورانش امثال ترکان باشند چکار میتونه بکنه (2096066) (alef-13)
 
هادي
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۰۰:۲۱
شايد چاپ نكنيد!مثل قبلي ها!
آزموده را آزمودن خطاست! من متولد 55 هستم در دوره زندگي با مشكلات عديده اي روبرو بودم كه تكرار مكررات است اگر بگم (جنگ-مدرسه چند شيفتي-كنكور-كار- مسكن-.....) بقيه هم مثل من.
بعد صحبت از حق و حقوق و قانون مي كنيد!!!
نسل دوره ما خوشي از شما نديده و فرزندانم ما هم از ما ياد مي گيرند و مي بينند چه بلاهايي سر ما آمده و آنها هم اعتماد نمي كند
نسل قبلي هم كه آردشو آويخته است
و همه علت مشكلات در كامنتهاي قبلي گفته شده و موضوعي كه چند وقت بهش رسيدم اينه كه از زماني كه يادم مي آيد و مسائل و اخبار را پيگيري مي كردم اينه كه مسئولان مملكتي ما مثل انرژي مي ماند هيچ وقت ار بين نمي روند(كنار نمي روند) بلكه از حالتي به حالت ديگر تبديل مي شوند(تعويض پست)
در اين 35 سال همين شماها بوديد كه وضع را به اينجا رسانديد يك روز رييس كميسيون يك روز ريس ورزش يك روز معاون يك روز مدير....... بوديد و اجاز تكثر گرايي و شايسته سالاري نداديد حالا مردم را مقصر مي دانيد و سر زنش مي كنيد!!!!!!!! (2095797) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۱۸:۴۰
هنوز هم در همین گروهی که وزارت اقتصاد رو در دست خودشون گرفتند خیلی مدیران احمدی نژاد رو میتونی پیدا کنی. همون مدیرانی که 8 سال باعث و بانی این فاجعه اقتصادی بودن. نمیدونم والله ! قحط الرجال شده یا چی؟ (2095863) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۰:۰۶:۴۲
هر چی باشن از مدیرای روحانی خیلی بهترن، اینکه یه سال نشده گند زده به همه چیز. (2097692) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۲۸:۴۹
فقط خواستم بگم آرد را نمی آویزند.آرد را بیخته و الک را می آویزند! (2095907) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۵۴:۵۱
ضمن از شما، جسارتا: آردش رو بیخته و الکش رو آویخته! (2096009) (alef-13)
 
جوان جویای کار
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۱۵:۲۹
درود به شرفت. یعنی روحم تازه شد (2096077) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۰:۳۵:۰۶
عزیزان این حق مردم نیست که بخواهیم کارشناسانی که این طرح هدفمندی را نوشتند و مجلس ان را تصویب کرد و دولت مردمی انرا شروع کرد ...همه حاضر شوند و علت این بدبختی را جویا شوند یعنی انها این روز را پیش بینی نکرده بودند ؟
انها که مدام گفتند همینکه آقای ا ن حاضر شده این کار را شروع کند بسیار مهم است شروع بدبختی مردم افتخار داشت ؟
حالا چرا آقای ا ن نمی اید و توضیح نمی دهد ؟
البته حتما این هم زیر سر دشمنان است !!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا یک بار یک مسئول را به خاطر اشتباهش بازخواست کنید این مدعی العموم چه می کند ؟
بپرسید ایا اسم ب ز در لیست درون جیب رییس جمهور بود و 8 سال هیچی نگفت ؟
ملت که به هر سازی زدید رقصیدند چه شد این همه تدبیر و کارشناس و فهمیده و آموزش دیده و وزیر وکیل مردمی و رای های میلیونی ؟
یک فکری هم به حال رفاه ملت بکنید !!!!!!!!!!!!!!!!!
نمونه کوچک وجود دهها چراغ راهنمایی در اندازه های مختلف و دهها دوربین نظارتی و دهها دستگاه شمارش تردد و سیستم هوشمند و دوربین عکس برداری عبور از چراغ قرمز و بلندگوهای مختلف و پایه و سیم کشی و مرکز کنترل و پرسنل مجرب و پلیس های ریز و درشت با بر گه جریمه و تابلوهای مختلف راهنمایی و خط کشی ها به رنگهای زیبا ولییییییییییییییی چه اثری از ترافیک روان و راحت !!
ایراد در جای دیگری است (((( مدیریت ))))) (2097739) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۰۰:۲۳
سلام.من و شاید یه سری امسال من نتونستن به دلایلی به ثبت نام برسند.و زمان ثبت نام دومین مرحله 2روز آخر بود که به دلایل فشار کاری متوجه ان نشده بودم و این انصاف نیست جزو انصراف دهندگان بشمار آیم.دولت باید یه فرصت هم به ما بدهد. و انصرافان را خودش با تحقیقات خود تشخیص دهد ممنون اگر یه فرصتی دوباره دهید. (2095798) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۰۱:۰۶
ادامه مسیر دولت قبل بیشتر در ناکارائی و سو مدیریت بیشتر نمایان بود من میخواستم انصراف بدم اما مشروط به نصراف فله ای همراه پدر و مادر بود که انصراف ندادم ایا نمیشد این سامانه رو هوشمندانه تر طراحی کرد (2095800) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۰۲:۳۵
دولت باز هم سود میکند چرا که با احرای فاز دوم یارانه ها مبلغی به یارانه قبلی مردم اضافه نمیشود ولی قیمتها بالا میرود
الف قراربده!!!! (2095801) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۰۳:۰۲
متاسفانه یک چیز را نمی خواهید باور کنید وضع مردم خراب است این مبلغ یارانه با این گرانی سر سام اور مبلغ یارانه را بلعیده و دیگر جایی برای بخشش و چشم پوشی باقی نگذاشته چرا مردم را سرزنش می کنید در صورتی که مسببین این وضع اسفبار مشغول راه اندازی دانشگاه ان هم با پول همین مردم هستند چرا مردم باید از حق خود بگذرند؟ پاسخ دهید تا به قول خودتان اعتماد از دست رفته به مردم باز گردد . (2095805) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۰۴:۴۸
بابا یک راه بیشتر نیست: به مصداق جلوی ضرر را هر وقت بگیریم منفعت است، دولت تا دیر نشده اعلام کند، پرداخت یارانه کار درستی نبوده و باید متوقف شود، به جای آن قیمت ها حداقل به قیمت های یکسال قبل برگردد. مطمئناً مردم هم خواسته یا ناخواسته همراه خواهند آمد و قضیه ختم بخیر می شود. (2095815) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۰۷:۴۷
تکلیف کسی که میخواد به تنهادی جدا از خانواده انصراف بده چیه؟؟؟!!!!!!!
این خانم سخنگوی هدفمن رو که دیدم فهمیدم توانادی سایت رفاهی در چه حدی خواهد بود!! اخه مثل ضبط صوت پاسخهای تکراری جواب دادن که نمیشد کار به این بزرگی رو حل کنید (2095829) (alef-13)
 
rezagol
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۱۰:۰۶
اصل بر اینست که صاحبان ثروت وقدرت تحت هر شرایطی اجازه ندهند که دولت تحقیق وتفحصی در ثروت انان بنماید چرا که خود بخوبی می دانند که تجمیع این ثروت حاصل چپاول ورانت خواری بوده وگرنه کسی را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است .ودولت کج دار ومریض ما اهسته قدم بر می دارد که این جماعت او را شاخ نزند .ایا دولت بیم وامید با سلامتی از این مخمسه بیرون خواهد رفت الله واعلم وانچه مشخص است این کج راه به مقصدی نخواهد رسید .من وخانواده ام نه در دوره اول ونه حال با عدم ثبت نام در دریافت یارانه نه به احمدی نژاد ونه به اقای روحانی اجازه داده ومی دهیم با این روش به ما توهین شود وعلیرغم نیازمندی فراوان به نقدینگی دست به کمرمان وهمت بلندمان دست جلوی هیچ احدی داراز نکردیم ونخواهیم کرد وبه ملت ایران هم عرض می کنم اجازه ندهند که کسی انها را جیره خوار وذلیل نماید وصد البته که سرمایه های این مملکت متعلق به همه ملت است وبایستی در راه صحیح بکار گرفته شود وبا این کار خود اجازه می دهند غارت گران بیت المال با تخصیص اندکی از سرمایه این مملکت وانداختن اندکی از ان در کف دست گدایی شما بیشتر دارایی وثروت کشور را به غارت ببرند وتقاضا می کنم برای حفظ زندگی وسر زندگی جوانهای خود دست از این کار ضدارزشی برداشته ودر عوض با حساب کشی از دولت وسازمانهای مافیایی که حتی دیناری مالیات نیز پرداخت نمی کنند در راه توسعه اشتغال وکارآفرینی گام بردارید (2095839) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۱۳:۲۶
بنده که یک کارمند رده پایین دولتی هستم یک لحظه فکر کردم اینجا اروپاست و بنا داشتم در یک حرکت اجتماعی به چرخه اقتصاد کشورم کمک کنم به همین دلیل ثبت نام نکردم و حالا بقول همسرم فقط ما ضرر کردیم چون بقول شما این چند درصد هم تاثیری ندارد و ای کاش پول را می گرفتم و مستقیما به نیازمندان کمک میکردم. (2095850) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۱۷:۴۷
دوست عزیزی که این مطلب را نوشتید باید خدمت شما عرض کنم که متاسفانه شما هم مثل بسیاری از مسئولان از نیازها، دردها،ارزوها و خواسته های مردم کاملا بی اطلاع هستید!
نوشتید بیش از 95 درصد مردم ثبت نام کرده اند درحالیکه وضعیت اقتصادی خیلی از انها مناسب بوده و نیازی به گرفتن یارانه ندارند، حال یک سوال ساده از شما ، به نظر شما علت این کار مردم چیست؟ خدایی نکرده فکر نمی کنید که مردم کشورمان اهل تکدی و جیره خواری هستند!
بگذارید از تجربه شخصی خودم در این باره بنویسم، به شخصه در گفتگوهایی که با اکثر افرادی که به گفته شما حق گرفتن یارانه را ندارند انجام داده ام یک دلیل قانع کننده و عمده را مطرح می کنند، اگر ما از یارانه انصراف بدهیم این پول هنگفت صرف چه کاری خواهد شد؟ ایا فردا امثال بابک زنجانی ها و یا امیر منصور اریا ها، اختلاسهای تامین اجتماعی و چندین و چند مختلس و کلاهبردار اقتصادی دیگر سرمایه ملی را به غارت نخواهند برد؟ عدم پاسخگویی شفاف نهادی های قضایی و امنیتی در اختلاسها و کلاهبرداریهای چند هزار میلیارد تومانی، عدم پویایی مجلس قانونگذار در جلوگیری از اینگونه غارت گریها و عدم توجه و دخالت مراجع عظام تقلید در این گونه رسوایی های عظیم مالی مردم را به نهاد های مالی و اقتصادی کشور بدبین و بی اعتماد کرده! حالا شما و دوستانتان چگونه از مردم انتظار دارید تا از یارانه شان انصراف بدهند و این بودجه هنگفت را در اختیار نهادهایی بگذارند که هیچگونه مسئولیت و پاسخگویی ندارند؟ (2095861) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۲۱:۴۱
تا زمان راست آزمایی اطلاعات، دولت باید یارانه رابه مه کسانی که ثبت نام کرده اند پرداخت کند و در صورت تخلف، سه برابر یارانه پرداختی را از متخلفین پس خواهد گرفت. از اول هم برنامه همین بود. (2095873) (alef-13)
 
امين
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۲۳:۵۹
اتفاقا دولت کار خوبي کرد که گفت ملت بياين ثبت نام کنين
يک: فضاي جامعه و کشور دستش آمد. و دست ديگران هم آمد و دولت هم بعدا از اين استفاده مي کند.
دو : به مردم احترام لازم را گذاشت.
سه: فريب بازي مجلسي هاي محترم رو که اين معضل جلوي چشمان ايشان ايجاد شد و حاضر نيستند مسئوليت آن را بپذيرند و مي خواهند به گردن دولت بيندازند را نخورد. و خود را با تنها سرمايه اش يعني مردم طرف نکرد. چون اين دولت مثل دولت قبلي از الطاف مخفي باندهاي قدرت برخوردار نيست.
چهار: بالاخره تعدادي از مردم انصراف دادند و مقدار پول در مجموع چند هزار ميليارد مي شود و دولت مي تواند با استفاده بهينه از اين پول و نشان دادن حسن نيت خودش به مردم و تبليغ درست بر روي آن مردم را متوجه کند و اعتماد سلب شده آنان در اين چند سال را تا حدي جلب کند. البته عدم اعتماد به مسئولين مسئله اي به بلنداي تاريخ ايران است نه اين چند سال . گرچه اين چند سال به اوج خودش رسيده است.
فوايد جمعي ديگر هم داشت از جمله اينکه مثلا سيستم الکترونيکي ثبت نام براي اين کار بزرگ تا حد زيادي سربلند بيرون آمد و اين زمينه را براي فعاليت هاي بعدي از اين دست فراهم مي کند. (2095888) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۲۶:۲۵
متاسفانه این نشانه عمق فاصله بین دولت و مردم است و نشان دهنده این موضوع که نه تنها دولت مردان دربین مردم زندگی نمیکنند بلکه کارشناسانشان نیز از مردم نیستند. (2095894) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۲۶:۴۱
هم مردم کار درستی کردند که ثبت نا کردند و هم دولت کار درستی می کند که به همه یرداخت خواهد کرد.

چرا کار مردم درست است؟

1- سه سال ییش جمهور نظام اعلام کرد حامل گران می شود و بهای ان به مردم برای جبران یرداخت می گردد و این یول هم نه تنها حرام نیست بلکه یول با برکت امام زمان عج است لذا قدرش را مردم بدانید!

2- در طی این سه سال دولت با سه برابر کردن نرخ ارز ( که کالای انحصاری دولت بود) هم درامد ریالی اش را افزایش داد و هم تورم 200 درصدی را به ملت تحمیل کرد و یول ملی را بر خلاف قانون اساسی که باید در حفظ ارزش ان می کوشید به بی ارزش ترین یول جهان مبدل ساخت.

3- 8 سال گذشته بی سابقه ترین درامد تاریخ کشور حاصل شد و با بالاترین نرخ تاریخ هم به فروش رسید نه تنها گرهی از کار مردم باز نگردید بلکه چنان گره های کوری بر انها افزود که دیگر امیدی به باز شدنشان نیست.

4- در سه سال گذشته افزایش حقوق کارکنان و کارگران حتی نیمی از تورم واقعی را یوشش نداد و هیچ جوابی هم ندادند نه دولت نه مجلس و نه دیوان عدالت اداری .

با موارد واضح و مبرهن فوق چرا مردم باید گذشت کنند ؟ من یقین دارم که دولت ها در ایران هر چه کمتر دستشان باز باشد کارها خراب تر و هزینه بالاتر خواهد رفت و همانطور که از سال 49 تا کنون تکرار شده یولدار بودن دولت ها به زیان منافع ملی بوده و صرفا به کار تبلیغات حزبی و جناحی رسیده است.
مخلص کلام اعتماد به نهادهای کشور جه اجرا چه تقنینی و چه قضایی تکرار همان فجایع است.

چرا دولت کار درستی می کند؟

دولت یازدهم نمی خواهد هزینه خرابکاری 8 ساله را بیردازد و بهای نانی که انها خورده اند را یرداخت کند به عبارت دیگر :

ملت یارانه خواسته ما هم نماینده ملت هستیم می دهیم .

وضعیت بهداشت خراب است ؟ باشد مگر قبلا اباد بوده !

وضعیت بودجه عمرانی چه ؟ نداریم اگر مجلس اجازه داد از صندوق توسعه برداشت می کنیم اگر هم نه که هیچ.

هزینه های جاری و حقوق کارکنان چی؟ مثل قبل سر چایخانه بانک مرکزی سلامت.

مراکز تولیدی کمبود نقدینگی را چه می کنید؟ دولت وظیفه تامین سرمایه بخش خصوصی را ندارد بروند از بانکها وام بگیرند اگر هم ندادند تعطیل کنند .


تکلیف موج بیکاری اینده چی ؟ همانی که در این سالها شد میشود دولت که مسئول اداره کارخانه سرمایه داران نیست .

خلاصه حرف مردم و دولت اینجا کاملا بر هم منطبق می شود و ان اینه:

همینه که هست برو تا بریم.


اینکه گاهی دوستان به حمایت مردمی اقای روحانی اشاره می کنند هم از ان حرفای خاص است .

رای به ایشان صرفا حالگیری کس دیگری بود و اصلا کسی مرید ایشان نبوده است و قطعا ایشان هم نه امکان ایجاد تخولی را دارند و اجازه ان را .


خیلی خیلی تشکر می کنم که اگه اقای دکتر زیباکلام این کامنت بخوانند حتی اگر دوستان الف صلاح ندانند درج کنند .یاسخ یا نظر ایشان برایم مهم است . (2095896) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۵۷:۵۸
من یک سوالی دارم:

مگر اکثر ما دیندار نیستیم و به خدا اعتقاد نداریم؟ یعنی اگر دروغ شنیدیم، باید دروغ بگوییم؟ چنین مجوزی در دین به ما داده شده؟

دین را اگر رها کنیم: وجدان چنین اجازه ای به ما می دهد؟

دوست عزیز کامنت شما نشان می دهد باسواد هستین اما به نظر می رسد مسئولیت اخلاقی را رعایت نکرده اید ... (2096723) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۰:۰۹:۴۲
احمدی نژاد که بیشترین سازندگی و ساخت و ساز رو تو کشور کرد.

یه نمونش مسکن مهره که هنوز که هنوزه حضرات دارن میسوزن که چرا این پول خرج مردم شده. (2097696) (alef-10)
 
مازندراني
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۲۹:۱۵
اينكه بگوئيم دولت مقصر ويا نحوه تبليغات در انصراف از يارانه درست نبوده جدا ولي آيا به وجدان خود توجه كرده ايم .چرا هميشه سعي كرده ايم چند متر جلوتر را ببينيم ؟چرا به دوردست نگاه نميكنيم ؟چرا آينده نگر نيستيم ؟همه ما ميدانيم بيش از 50 درصد از مردم شريف ما مبلغ يارانه در هزينه هاي زندگيشان تاثير چنداني ندارد.وزارت نيرو ميگويد اگر 10درصد در مصرف آب وبرق صرفه جوئي كنيم وزير نفت ميگويد اگر كمي شعله گاز رو پائين بكشيم صرفه جوئي كلاني در اين بخشها خواهد ولي توجه اي نميكنيم .بخاطر يه باك بنزين بيشتر كه اختلافش فقط 42000 هزارتومان است آنچنان از سروكول هم بالا ميريم كه نگو.حتما براتون اتفاق افتاده دوتا نون ميگيريم 700 تومان ويه 1000 توماني ميديم وميگيم بقيه اش باشه .سوار تاكسي ميشيم وكرايه ميشه 900 تومان ويك هزاري ميديم وميگيم بقيه اش باشه واز اين دست بخششها ما زياد ميكنيم .بهتر بگم تو ماه محرم ويا ماه رمضان چقدر انفاق ميكنيم وچقدر خرج امام حسين (ع) ميكنيم وچقدر افطاري ميديم وديگر مراسمها .وقتي همه زورگويان دنيا به انحاء مختلف دارند به ملت ما فشار مي آورند پس نميتونستيم يك يا حسين ديگه بگيم ونه به دولت بلكه به نداي رهبر عزيزمان لبيك ميگفتيم وحماسه اقتصادي مي آفريديم .راستي نمشه يك كمي از هزينه لوازم آرايش ميزديم وبه ياد بچه هاي محروم در كشورمان مي افتاديم .مگه ما مردمي در شرايط بحران نيستيم ؟من از اينكه از دريافت يارانه انصراف دادم نه تنها پشيمان نيستم ومطمئن هستم يارانه ام هرچقدر ناچيز است انشاءالله صرف امور معيشتي افراد محروم ميشود.اگر يك ميليون نفر ازدريافت يارانه انصراف بدهند درآمد حاصله در ماه ميشود 455/000/000/000 ريال ببينيد با اين پول چيكار ميشود كرد.اينكه 3هزار ميليارد چي شد وچند ميليون يورو چي شد و خواهشن ول كنيد هيچ حقي توكشور اسلامي خورده نخواهد شد وهيچ ظلمي در اسلام پابرجا نخواهد ماند.بيائيم مدبران وانساني فكر كنيم .راستي اگر اين فراخوان در كشور ژاپن رخ ميداد مردم غير مسلمان ژاپن چي عكس العملي انجام ميدادند؟؟؟؟؟؟؟ (2095908) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۲:۵۴:۰۹
وجدان که فقط برای یک بعد کاربرد ندارد!

خب به وجدان مراجعه چرا سه ساله حقوق من بازنشسته نصف تورم است؟

به وجدان مراجعه شود که چرا ارزش یول ملی به ثلث کاهش ییدا کنه؟

به وجدان مراجعه شود با تحمل همه سختیها چرا دو فرزند تحصیل کرده ام باید بیکار باشد؟

به وجدان مراجعه شود چرا یک یارانه متبرک است و یک روز حرام؟

دوست عزیز من هم میدانم ناچیز است ولی دوست ندارم از حقم گذشت کنم .اگر هم حق من نیست خودشان قطع کنند و هزینه قطع 50 درصد را هم بدهند .من با 35 سال تجربه انواع دولت ها هیچ اعتمادی ندارم و چشم انداز فردای زندگی فرزندانم را بسیار تیره و تار می بینم .

با همین ذهنیت :

هم یارانه میگیرم هم در انتخابات هر کس دورتر از الیگارشی باشد را انتخاب می کنم. (2100280) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۳۰:۵۳
میگن وقتی تو انگلیس میخوان قانونی وضع کنن . اول تمام موارد نغضش رو بررسی میکنن. فکر میکنن دارن برا مجرمین قانون وضع میکنن که احتمالات عدم اجراش کامل دیده بشه و
حالا شما میان قانون وضع میکنین برا مردمی که بعد این مدت (34 سال)، مردم شما رو ناقضین اصلی میبینن.
پول انصراف همون شش درصد میشه با احتصاب 75 میلیون نفر :
4،500،000 45،000 =202،500،000،000 تومن
حالا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.... (2095915) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۳۶:۰۰
سلام
من ثبت نام کردم و بعد از پنج دقیقه انصراف دادم . ولی حالا پشیمانم . وقتی آقای ترکان میگوید هر که ثبت نام کرده ،یارانه میگیرد. پس چرا اینهمه جنجال کردید؟!!!!!!!!!حالا که این طور شد، سایت را باز کنید تا همه ثبت نام کنند . ما فکر میکردیم عوامل دو لت های نهم و دهم روی عقل کار نمیکردند ، دولت جدید قراربود تدبیر داشته باشد ،تا حالا نشان داده که خیلی هم تدبیر ندارد . شاید انبوه بی شمار نکبت های بازمانده از دوران احمدی نژاد ،قدرت درست فکر کردن را از دولت گرفته. خداوند همه ما را عاقبت به خیر کند ، انشاء.... (2095932) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۴۰:۰۰
شما قیمت ها را متناسب زمان شروع طرح هدفمندی پائین بکشید بعد توقع داشته باشید که مردم انصراف بدهند.این نمیشه که همیشه از مردم توقع گذشت داشته باشید.گذشته از این مردم میبینند که مبالغ هنگفتی از ثروت مملکت بذل و بخشش میشود و پرسششان این است که چرا منابع کشور را اینگونه به حراج میگذارند و آنگاه از مردم توقع دارند که همه فشار ها را بپذیرند.اینطور نمیشود.خودتان را اصلاح کنید. (2095946) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۴۰:۴۶
دولت باید بر اساس قانون بررسی های لازم را انجام داده و افراد غیر مستحق را شناسایی کند برای این منظور کافی است با استفاده از دستور حکومتی اجازه بررسی حسابها و دارایی های افراد انجام شده و تاحد امکان افراد غیر مستحق از دریافت یارانه حذف گردند . این به عدالت نزدیکتر است و حتی به نفع حذف شدگان هم می باشد چون افزایش قیمت ها بسیار کمتر خواهد بود و کسری منابع دولت راحت تر تامین می گردد و فشار کمتری به جامعه وارد می گردد. (2095947) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۴۳:۴۱
افرين هادي جان گل گفتي اينها يه 500 نفري هستند كه هي مخالف و موافق ميشوند و جا عوض ميكنند و در ابتداميگويند چنان و چنان خواهيم كرد ولي خبري نيست و انتها انچه را كه قول داده بودند نكردند 10 برابر انرا هم خراب ميكنند و به ديگري واگذار ميكنند و ان تازه وارد هم كه قدرت گرفته همه گناه ها را تا اخر دوران خدمت خود ميگذار به گردن قبلي و جالب ابنكه دوره بعد هماني سر كار مي ايد كه اين دولت خراب كرده بود جالب است نه درست مثل سينما و شعبده بازي مي ماند كه دستمال سياه به يكباره ناپديد و دوباره با رنگهاي مختلف سفيد و قرمز و سبز ظاهر ميشود. (2095957) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۴۴:۴۴
به نظر بنده دولت کار شایسته ای انجام داد و به مردم احترام گذاشت و از ما خواست که خود تشخیص دهیم و مطابق تشخیصمان عمل کنیم. ولی به هر حال واقعیت تلخ این است که در جامعه فعلی ایران هم میزان صداقت و هم میزان اعتماد به حاکمان کم است. (2095963) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۵۰:۱۲
آقای الف لطفا بپرسید از مسئولین برای رفع ایرادهای موجود در اطلاعات افراد چه باید کرد؟ بنده خواستم ثبت نام کنم سایت گفت قبلا ثبت نام شده و تعداد یک نفر ولی این اطلاعات صحیح نیست. لطفا راهنمایی کنید. (2095993) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۵۰:۱۲
وقتی تولید باخاک یکسان . بازرگان بی انگیزه . قبوض چندین برابر . امیدها واهی . جوانها سرگردان . پیرها سردر گریبان . گدا پروری بجای آقا پروری جایگزین و.............. انتظار چه چیزی رو دارید ؟ شاید صداقت که این روزها نایابه (2095994) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۵۱:۰۹
دولت از وضعیت مردم اطلاع ندارد و این جهل و توهم از دارندگی مردم را دائما با توهین به مردم و نسبتهای ناروا به مردم برای خود تعبیر و تفسیر می کند.

از مردم خواستند که انها که به یارانه احتیاج دارند ثبت نام کنند . چه فکر می کردند ؟ پیش خود با باور نادرست کثیر مردم را دارای توان می انگاشتند و تصور به انصراف توانمندان می داشتند .

مردم صادقانه بر اساس نیازشان در ثبت نام مجدد شرکت کردند . حالا عمق فاجعه اقتصادی از نتیجه بروز داده شده است . کدام نتیجه :


این تتیجه که 95 در صد مردم برای گذران با مشقت زندگی بدون دریافت پاسخهای مناسب برای درمان و بهداشتشان محتاج همین یارانه ده دلاری هستند و 5 در صد جامعه با برخورداری از پروتهای کلان برج نشین و بنز سوار تنگیشان در نبوداسباب خوش گذارنی به شیوه های رایج ینگه دنیائی است

دولتیان و باصطلاح اقتصاددانان مشاور دولت بجای اصلاح تحلیلهای نادرستشان باز دست بر دار نیستند که بفهمند در نتیجه بی خردی دولتیان مسئول امور این مردم صادق و صمیمی واقعا گرفتار نداری و فقر فاحش گشته اند . نمی خواهند بفهمند که اساسا دهکهائی مطرح نیست و جامعه به لحاط اقتصادی فقط از دو طبقه 95 در صدی فقیر و پنج درصدی غنی تشکیل شده است و مابین ان خالی استو تعریف دیگریس وجود ندارد .

این نتیجه تکان دهنده دولتیان و باصطلاح اقتصاد د انان رانت خوار و گرفتار توهم وفاقد اصالت را بر ان داشته است که در تحلیلهایشان بجای مواجه شدن با واقعیت می کوشند تا با استناد به واژگانهای نا مفهوم از جمله نسبت دادن نتیجه به لج بازی مردم , عدم صداقت مردم و هزاران کج اندیش واژه دیگر حالا بر خود مفروض دانسته و به خود حق می دهند که کرامت و صداقت مردم را هم زیر سئوال برده و دستمایه توجیه کج فهمی و فقد اصالت و دانش خویشتن نموده اند

لطفا خجالت بکشید و کرامت و صداقت مردم یک جامعه شریف را با این تحلیلهای بی مایه مخدوش نکنید که مخدوش نخواهد شد

درس بگیرید از نتیجه این ازمون نظر خواهی از مردم و فاجعه را درک کنید شاید هنوز راهی بر اجرای عدالت و تامیت اجتماعی احاد مردم و تعدیل و تناسب بخشیدن به ساختار طبقاتی - اقتصاد کشور باقی باشد (2095997) (alef-13)
 
حسام
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۵۴:۵۷
95 درصد باید یارانه بگیرند چون واقعا ندارند ولی این قضیه بر میگردد به نظام سرمایه داری که در اقصی نقاط جهان شاهد هستیم ایران هم مستثنی از نظام سرمایه داری نیست. عده ای بیت المال مردم را گنجینه ی شخصی خود کرده اند و حالا که یه وجه کمی به انها میدهند چشم دیدنش رو هم ندارند البته این خرده گول فقط هزینه ی قبض های سر سام اور گاز و برق و اب و ..... میشود نه چیز دیگری. خدا خودش به داد این مردم بیچاره برسد (2096010) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۵۸:۰۱
من از آن روزي كه اين بحث يارانه نقدي شروع شد و مسؤلان دولت قبلي چه به به به چه چه هايي براي مفيد بودن آن نكردند و چه سخنراني ها انجام ندادند فاجعه اي را كه گريبان اقتصاد مملكت را گرفته پيش بيني ميكردم و هيچگاه براي دريافت آن ثبت نام نكرده و ريالي هم از اين بابت نگرفته ام و نخواهم گرفت. از سال پيش كه وخامت موضوع و تاثير منفي يارانه نقدي بر اقتصاد و ايجاد تورم بيشتر فزوني گرفت در كليه مباحث مطرح شده در وب سايت هاي داخلي پيشنهاد حذف كامل يارانه نقدي را داده ام و هنوز هم بر اين عقيده ام كه اين آفت اقتصاد هرچه سريعتر بايد ريشه كن شود. هم اكنون يارانه نقدي را قطع نموده و بيش از اين اقتصاد ملي را بحراني نكنيد. (2096022) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۰۱:۴۵
با سلام
من هم ثبت نام نکردم.
دیروز که آقای شریعتمدار گفت به همه تعلق می گیرد یکی با حالتی تمسخر به من گفت که گفته اند به همه آنهایی که ثبت نام کرده اند می دهند و فقط از شما که ثبت نام نکردی تشکرکردند!
شما بگویید جای پشیمانی ندارد؟ (2096039) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۱:۰۰:۰۵
دوست عزیز شما پیش وجدان خود سرفراز هستین ... (2096726) (alef-10)
 
حقیقت جو
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۰۳:۰۳
گران نکنید یارانه هم ندهید!! چرا سالانه همه چیز را گران میکنید؟ چرا دیه و بدنبال ان حق بیمه خودروها گران شد؟ چرا مالیات ارزش افزوده هر سال بالاتر میرود؟ چرا تمام حاملهای انرژی و بدنبال ان کرایه ها و قیمت تمام شده همه اجناس گرانتر میشود؟ شما از مردم توقع دارید تمام گرانی ها را به جان بخرند و از همین اندک یارانه هم صرف نظر کنند!!!!!!!!! (2096044) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۰۳:۰۵
همین الان هم اگر دولت برای راستی ازمائی اقدام به بررسی اموال و درامد های ثبت نام کنندگان نماید باز همین شماها یقه چاک خواهید داد که" وا اسلاما"دیگر
مردم امنیت مال خودشان را ندارند. واقعیت این است که قاطبه ما ملت ایران بر
خلاف ادعاهای گوش خراش مدعی فرهنگ اصیل اسلامی -ایرانی ، ملتی به
غایت ناسپاس ، بی صداقت ، بی انصاف، و دو رو هستیم. بقول شاعر گرانمایه:

ما ملت ایران همه با هوش و زرنگیم افسوس که چون بوقلمون رنگ به رنگیم (2096045) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۱۸:۰۵
برادر ارجمند از چي بايد سپاس گذار باشيم از امثال جزايري يا بابك زنجاني بايد سپاسگذار باشيم؟ بي صداقتي را هم از دولتمردان ياد گرفتيم. (2096087) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۳۵:۵۴
شما دولتیان از هر جناحی هر وقت به رای مردم نیاز دارید، مردم یک دفعه شریف و دانا و در صحنه و غیره میشوند به محض این که رای گرفتید شروع به توهین به مردم می‌کنید به جای این که فکر کنید چرا مردم نمی‌خواهند پولشان سر از کشورهای دیگر و جیب رانت خواران در بیاورد. به جای توهین به مردم باید از آنها بابت این فقر و فساد در کشوری که ۱۱% درامد جهان را دارد عذرخواهی هم بکنید. الف عزیز، لطفا جواب ما را هم به این کامنت‌ها منتشر کن، توهینی در کار نبوده. (2096691) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۰۸:۰۷
جناب نویسنده مگه شما به فقر عمومی در کشور باور نداری ؟ این فقر یا اقتصادی است و یا فرهنگی که گریبانگیر تقریبا همه ما را گرفته . (2096056) (alef-13)
 
نعمت
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۱۱:۲۷
آقایون در نظر بگیرید که پول بیت المال متعلق به همه مردم است و فقیر و غنی تفاوتی در سهم داشتن از بیت المال ندارند. اگر قانونی هم تصویب کرده اند که به بعضی ها بدهند و به بعضی ها ندهند این قانون مشکل دارد و اشتباه است. (2096061) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۱۴:۵۰
من خیلی با خودم کلنجار رفتم که بنویسم یا ننویسم. دور و بر من همه گفتند بنویس به جز تعدادمعدودی که فقط گفتند ما ننوشته ایم. عاقبت ثبت نام نکردم.خوشحالم که به آیندگان بدهکار نیستم. (2096072) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۱۶:۳۷
الف میتونی چاپ نکنی ولی شما یک طرفه به محکمه میروید ومردم رامقصر میدانید
این مردم همان مردم هستند که برای این حکومت خونها دادند وجوانها را روانه جبهه ها کردند این مردم همانند که سالها زیر فشار تحریم ، تورم ،وخیلی های دیگر ایستادند وخم نشدند در عوض دولت چه به مردم داد هر روز مدیران بی لیاقت ، دزدی های چند هزار میلیاردی و.....به جای این حرفها واقعا اگر دولت بخواهد دوساله میتوان ایران را اباد کرد من در عسلویه کار میکنم از نزدیک میبینم که 8سال احمدی نژاد چه بلائی سر پروژه های اینجا اورده وملیاردها پول را حیف ومیل کردند چرا از مردم توقع دارید (2096080) (alef-13)
 
12
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۱۹:۰۷
آقاي رييس جمهور باور بفرماييد تيم و مشاوران اقتصادي شما يه طوري هستند !! نميدونم چه كلمه اي براشون بكار ببرم . بهشون بگيد حداقل كامنت هاي سايت الف رو بخونند . يا يكبار هم كه شده بيايند تو تلويزيوت ، وبسايتي يه جايي .. برا مردم توضيح بدهند دارند چطوري فكر ميكنند و مبناي تصميمشون چيست .؟ (2096091) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۳۲:۳۵
حقیقتا از دیروز بعداز ظهر ناراحت شدم چون من انصراف دادم اما آن چه دولت گفت و برنامه ای غربالگری می خواست انجام بدهد با این گفتار که به همه ثبت نام کنند
گان می دهیم نقش بر آب شد و من ماندم و این فکر که به چه حسابی اعتماد کردم؟
واقعا چرا؟ ای کسانی که همه مثل من هستید شما چه فکر می کنید؟ آیا دولت برنامه غربالگری را انجام میدهد و سراغ پردرآمدها میرود؟ (2096126) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۱:۰۲:۳۷
بله دوست عزیز. راستی آزمایی انجام خواهد شد. این موضوع ملی است و به نظر من به جز دولت، ارکان دیگر حکومت نیز مایلند این مسئله بغرنج سروسامان بگیرد. بعید است دولت به تنهایی تصمیم به چنین کاری گرفته باشد که واضح است بازخورد منفی زیادی تولید می کند ... (2096734) (alef-10)
 
msoud
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۳۵:۲۷
سلام
قطعا ثبت نام بالای نود درصدی مردم حاکی از نیازمندی همه مردم به یارانه نیست و دلایل متعددی داشت از جمله:
1- روش تبلیغ و تکرار مکررات ملال آور بود و باعث بی اعتنایی مردم می شود علاوه بر اینکه موجب اعصاب خوردی بخشی از مردم شد.
2- .تهدید به سرکشی حسابها جواب منفی و برخورد عملی لازم داشت که در عمل انجام شد.
3- مردم در عمل می خواستند به دولت بگویند این روشها آنچنان هم که دولت ادعا می کند مبتنی بر تدبیر نیست و کارشناسان دولت در این مورد کاملا بی تدبیری خود را اثبات کردند و ریاست محترم جمهور لازم است در استفاه از نیرو های مدبر و کارشناس و توانمند جامعه بجای برخی از اطرافیان خود تجدید نظر فرمایند.-
4- مردم می خواستند به دولت بگویند دم خروس را ببینند یا قسم حضرت عباس را. چطور می شود از آغاز سال دولت هر روز بالا رفتن آب و برق و گاز و تلفن و بنزین و گازوییل و بلیط قطار و هواپیما و تعرفه گمرکی و مالیات های مختلف و ....را اعلام نماید و مردم را در مقابل تورم بالی 30 در صد قرار دهد و فشارهای روحی به مردم تحمیل شود و بعد انتظار داشته باشد مردم با گذشت یارانه به کمک دولت بیایند.
5- چون بین حرف و عمل دولت مردان همیشه فاصله بوده است مردم از حرف خسته شدند و اعتماد به دولت و حکومت کاهش یافته شده است.
6- بخشی از مردم عصبانی شدند که چرا دولت برای هر چیز تلاش می کند از احساسات مذهبی مردم سوئ استفاده کند و چرا با اصرار از مراجع خواستند یارانه ها را به حلال و حرام و بیت المال پیوند بزنند. مگر نه این است که یارانه ها به عنوان جبران بخشی از گرانی تحمیلی به مردم بوده است؟؟
7- چون روشهای اخذ مالیات از مردم تحکمی و قالبا بی منطق است مردم عمدتا حاضر به شفاف سازی از اموال خود نیستند.زور دولت فقط به کارکنان دولتی و اقشاری که حقوق پابت بگیر هستن در اخذ مالیات می رسد و مجبورند راست بگویند و الا مشاغل آزاد نه.
7- مردم می خواستند اعلام کنند یارانه حق آنهاست و فرقی بین دارا و ندار نیست.
امیدوارم دولت و مجلس از نه مردم به انصراف از یارانه عبرت لازم را اخذ و با تدبیر و امید واقعی اعتماد مردم را به خود بر گردان. (2096131) (alef-13)
 
آقائی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۴۰:۴۲
اصولا فکر پرداخت یارانه و تاسیس سازمان هائی مانند (سوشال سیکیوریتی )یا (تامین اجتماعی)، در کشور آمریکا و بعد از انقلاب کمونیستی در روسیه بوجود آمد. متفکران تاسیس سازمان های اجتماعی معتقد بودند که اگر کمکی به اقشار فقیر و بی چیز جامعه صورت نگیرد، موج انقلاب کمونیستی دامن کشورهای سرمایه داری را نیز خواهد گرفت. با این توصیف، سوشال سیکیوریتی آمریکا یک سازمان بسیار وسیع و دارای بودجه عظیمی است که به افراد گرسنه ( فود استمپ یا برگه خرید غذای رایگان) و به مطلقه ها کمک های نقدی و به معلولان و کورها و افراد علیل هم حقوق و هم پرستار و به افراد بالای 63 سال (با سابقه کار و یا بدون سابقه کار) حقوق بازنشستگی و به افرادی که به آن کشور مهاجرت و بالای 63 سال سن دارند، پس از گذشت سه سال حقوق بازنشستگی با مزایای بیمه رایگان سلامت اعطا می کند. اگر به در و دیوار شهر و اتوبوس و مینی بوس دقت کنید و به بنرها و تابلوهای تبلیغاتی که با پول و مالیات مردم ساخته شده و بیشتر آنها هم نامفهوم و توسط افراد نه چندان مطلع تنظیم شده، توجه داشته باشید، همه آنها به نحوی برای توجیه اعمال نیکو و گذشت و خودداری از گناه و و انجام تقوی است و این در حالی است که خود دولت، بزرگترین سرمایه دار کشور است و تمامی منابع تولید و ثروت کشور در دست اوست و این دولت است که باید بزرگترین اعمال نیکو و تقوی را انجام بدهد.. با این حال این دولت آیا می تواند ادعا کند که به بی چیزان و فقیران و بی کاران و یتیمان و بیوگان و علیل ها و کورها و از راه بازماندگان آن طور که باید و شاید می رسد. البته که جواب منفی است ،وگرنه این همه علیل و بی کار و دست فروش و کور و افراد بی چیز که تن به خودفروشی می هند، در کشور وجود نداشت. پس پیشنهاد بنده به دولت محترم روحانی این است که بیاید و کار را پایه ای و اصولی انجام بدهد. یعنی به مردم بگوید ایهالناس این پرداخت یارانه که اولش همه چه چه و به به گفتند و اونو یک جراحی بزرگ در اقتصاد ایران دانستند، به طور کامل انجام نشد و افرادی یا از روی غرض و یا از روی حسادت و تنگ نظری نذاشتند قانونش به طور کامل اجرا بشه، چون در مرحله دوم این طرح، با افزایش حامل های انرژی به قیمت فوب خلیج فارس، هم یارانه به همه افراد داده می شد و هم به میزان یارانه افزوده می شد و البته که افرادی که از حامل های انرژی بیشتر استفاده می کردند، بیشتر می پرداختند و بی چیزها و فقیران هم که از حامل های انرژی کمتر استفاده می کردند، کمتر و به این نحو یک توازن و تعادل بین درآمد طبقات مردم بوجود می آمد. حالا دکتر روحانی بیاید و این طرح پرداخت یارانه را به طور کامل الغا کند و بجای آن یک تامین اجتماعی بوجود بیاورد که مانند تامین اجتماعی آمریکا به گرسنگان و طلاق گرفته ها و معلولان و بی سرپرست ها و از راه بازماندگان و بیکارگان و بازنشستگان و یتیمان برسد. در این صورت مطمئنا فاصله میان فقر و غنا کمتر شده و دولت هم به هدف خودش می رسد. (2096141) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۱۲:۵۲
من پیشنهاد میکنم قبل از هر چیزی جلو واردات بیرویه وغیر ضروی مانند لوازم خانکی وسایل لوکس فراورده های صوتی وتصویری اتومبیلهای لوکس قاچاق سر سام آور که مشابه داخلی و لو با کیفیت پائین وجود دارد بگیرند و نسبت بشناسائی و اخراج مها جرین خارجی اقدام نمایند این امر موجب تولید انگیزه در تولید کنندگان داخلی برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال و نماینگان کمپانیهای بیالمللی یا از ایران خارج شده و یا اینکه سرمایه های خودشان را بامر تولید تخصیص میدهند که هر دومورد بنفع ملت ابران است.تا زما نیکه بازار مصرف ایران در دست کمپانیهای بین المللی است . مرزهای کشور در مقابل قاچاق بی حفاظ و سیل مهاجرین غیر قانونی در کشور جولان میکنند هیچ برنامه ای بسامان نخواهد رسید. (2096532) (alef-10)
 
شاهرخ
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۰۲:۰۷
سوال اینه اگه حقه مردم بود که چرا باید این حق را از من و شما مطالبه کرد و عدم انصراف را عدم همکاری با دولت و بعضی جاها با تهدید مطالبه کرد!!!!!!؟؟؟؟؟؟

و اگه نا حق بود که چرا تا بحال جلوی این پرداخت توسط مقامات ذی صلاح گرفته یاممانعت بعمل نیو مد!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ولی یک اتفاق از دله عملکردها و آمار ها ی جدید دولت از زبانه مردم بر آمد

ره میخانه و مسجد کدام است........ که هر دو بر منه مسکین حرام است!؟
نه در مسجد گذارندم که رندم........... نه در میخانه کین خمار خام است!!!!!!!!

این 95% شاید اگه یکی براشون شفاف می گفت حقتون هست یا نیست اینقدر وفادار بودن که خیلی هاشون با توجیه انصراف بدن.........

وقتی تا همین دیروز و امروز خیلی از مقامات کشوری و لشکری و نماینده ها می گرفتن و می گیرن چرا باید از مردم خواهش نا بجا داشت!!!!!!!!!؟؟؟

چرا وقتی مدیرانه ما واسه خارج رفتن و کیف و حاله خرج از بیت المال و حقه ماموریت از سرو کوله هم بالا میرن و دست و پای همدیگه رو میشکونن آخه با چه رویی میشه مردم را محکوم به عدم همراهی و یا تهدید به انصراف کرد؟؟؟؟؟؟؟

وقتی نماینده ای با 5% رای مردم خود را نماینده همه مردم مدیونه چه انتظاری داره مردم به حرفاش گوش بدن وقتی خودن از پوسته گردو نمیگذره؟؟؟؟؟؟؟؟

به نظرم این رفتاره مردم مثله همون سبده فلاکت که دادن جز خجالت و شرمندگی مسئولین پیش چشمه دنیا پیامی نداشت؟؟؟؟؟؟؟

من ایمان دارم دولت روحانی می دونست نتیجه اینطور میشه و گله ای از رفتارش نیست ولی وقاحت داره بگیم اگه مردم انصراف ندادن با دولت همکاری نکردن و مثله بعضی از دولتی ها واسه مردم خط و نشان بکشن!!!!!
کما اینکه دولت قبل می گفت یارانه هدیه امام زمانه درست خرج کنید!!!!

مردم قسم حضرت عباس رو قبول کنند یا دمه خروس رو؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بزرگترین پیامه این رفرم اینه
آآآآآآآآآآآآآآآآآهای مسئولین ما به صداقت شما سره سوزن اعتمادی نداریم چون نمی دونیم کی حقه که بهش اعتماد کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2096203) (alef-10)
 
سمیه
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۳۴:۰۶
یک سوال :برادرم ازدواج کرده ما فکر کردیم باید جدا از خانواده خودش را سرپرست اعلام کند و ثبت نام نمایدولی تا برای پرکردن فرم مربوطه رفته سیستم اطلاعاتش را قبول نکرده حتی 30 و31 فروردین هم مراجعه کرد تا اطلاعات خانواده رااصلاح نمایدوخود را اضافه کند اما باز هم نشد آیا فرصتی برای این افراد فراهم می شود . (2096272) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۳۶:۱۰
همه از درآمد نفت سهم دارند.ما این درآمد را در زندگی و رفاه خود لمس نمی کنیم.یارانه خیلی خیلی کم است (2096283) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۳۶:۰۹
این درآمد نفت نیست عمو جان از افزایش قیمت بنزین و آب و برق گاز تعیین میشه ! (2096692) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۴۲:۱۰
من از يارانه انصراف دادم ميدانم كار درستي كردم ولي احساس خوبي ندارم زيرا نميدانم كه :
1- آيا دولتي كه از بي پولي ناله ميكنه بازهم ميليادها تومان خرج قرارداد بازيكناي فوتبال ميكنه
2- آيا دولتي كه بخاطرش انصراف دادم باز هم تو تصميم هاي اقتصاديش مثل دولت گذشته از اصل غافلگيري استفاده خواهد كرد؟
3- آيا اين دولت دنبال كوچك كردن خود خواهد بود؟
4- آيا در صورت به بحران افتادن كشور آن كساني كه انصراف ندادند از مواهب سهميه بندي برخوردار خواهند شد و به من كه ثبت نام نكردم به چشم مرفه بي نياز نگاه نخواهد شد؟ (2096298) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۸:۵۳:۳۷
اشتباه کردی وحشتناک (2097545) (alef-10)
 
باران
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۴۲:۵۱
با سلام به جای این حرفا اگر لطف می کردید ویرایش را باز می کردید خیلی بهتر بود . (2096303) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۵۶:۴۷
یعنی این آموزش و پروشی ها و پزشکان و کارمندان و رئیس های بانک ها و تجار و کارخانه دار ها و رستوران دار ها و هیئت علمی های دانشگاه ها و .. بازم بگم؟ نیاز به 45 تومن دارن؟ (2096332) (alef-10)
 
کمال
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۰۷:۰۱
اینهمه نتایج دروغهایست که مردم از مسئولین شنیده اند است .به والله قسم مردم ما خوبند اگر ببینند واقعا برای خداست همانند دوران جنگ حتی ان پیر زن روستایی هم از تخم مرغ خود میگذرد...گیریم که نفت وبودجه کشور کفاف ندهد وتحریم هم از طرفی اما صداقت است که این میشود مردم خوب وقتی عملکرد وریخت پاشها وسمینار وهمایشها وبنرهای تملق گویی وهزینه های بی مورد را میبینند واختلاس های کلان ... وخلاصه وای بر روزی که اعتماد در بین مردم ومسئولین نباشد (2096361) (alef-10)
 
عبدالله
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۱۱:۲۹
باسلام مقصر اصلي تنها دولت نيست بلكه مجلس هم هست چون قانوني راتصويب ميكند كه اولاشفاف نيست وثانيا ميشود تفسير به راي وبرداشت شخصي كرد (2096371) (alef-10)
 
نقی مظلومی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۱۵:۲۶
نهضت یارانه طلبان کارمندی فعالیت خود را افزایش و گسترش میدهد. (2096381) (alef-10)
 
حبیب
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۵۲:۰۱
جنا آقای اقایی

باسلام
فرمایشتان متین و موذون .اما درجاییکه سیستم مدیریت یکپارچه ای بر نهادها حاکم نیست و تصمیم هر وزیر یا مدیری راحت وتو میشود و یا مشی ها ی خود دولت امید هم متفاوت است و تدبیرش بماند!!!،انتظار نداشته باشیدو.....
دولت با تهدید دعوت به ثبت نام کردو سپس عقب نشینی کرد و.....
متاسفانه کارهای بنیادی زمانبر را بلحاظ تبلیغاتش همه میخواهند زود بازده باشد و الاح (2096480) (alef-10)
 
پیراسته فر
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۱۸:۵۲
ازرئیس ستاد "هدفمندی یارانه ها"درخواست داریم تا گزینه "انصراف ازانصراف"را فعال کنند تا نادمین ،توبه شکنی کنند. (2096545) (alef-10)
 
عليرضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۳۱:۵۹
كاش يكي پيدا ميشد دلش به حال اين مردم ميسوخت.آخه گناه ما چيه كه بايد اينجوري زندگي كنيم (2096572) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۴۹:۱۷
در مملکتی که بیمار ،مشتری دکتر محسوب می شود و دکتر با او کاسبی می کند
بانک ها از مردم ربا میگیرند و دلالی های میلیاردی می کنند
میلیاردرها ،(60) نفر به اندازه 90 درصد وام گیرندگان بانکها پول مردم را بالا می کشند و کسی هم به کسی نیست
برابر اخبار سایتها 4 نفر (زنجانی -هدایتی -گروه آریا و سلطان وام )به اندازه کل یارانه پرداختی به مردم پول ملت را بالا می کشند
آیا به نظر شما باید انصراف از دریافت یارانه را تبلیغ کنند و نتیجه معکوس بگیرند یا اینکه پول ملت را از مفت خوران بگیرند و برای ملت خرج کنند
با فرض براینکه ملت این پول را نگیرند واقعا این پول برای ملت خرج مشود ؟ یک سری به ادارات بزنید ببینید پولهایی که از مردم می گیرند چگونه هزینه میکنند (2096614) (alef-10)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۰۰:۵۱
قانون پرداخت یارانه را مجلسی مصوب کرده که اکثریت اعضاء آن خود را محق دریافت یارانه می دانستند. پس قانون گذاران منظورشان همه اقشار جامعه بوده و نه فقرا.
ثبت نام 95 درصد مردم هم نشان می دهد اکثریت جمعیت کشور خود در فرایندی شبیه به انتخابات عمومی پرداخت یارانه به همه اقشار را انتخاب کردند و مخالفین این کار با خواست عموم مردم مخالفند. (2096638) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۰۹:۱۵
با سلام متاسفانه 12 ساعت از پایان ثبت نام نگذشته بود که دولت اعلام می کند به تمام ثبت نام کنندکان یارانه میدهد که این باعث ناامیدی بسیاری از انصراف دهندگان شد حداقل دولت مردان می توانستد یک بررسی در مورد میزان در امد اعلام شده ثیت نام کنندکان انجام دهند و یک سری را حذف کنند. به نطر من این بدترین تصمیمی بود که می توانست گرفت.واقعا... (2096657) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۱۲:۲۰
مهلت ثبت نام کافی نبود ما که فرصت نکردیم ثبت نام کنیم چرا باید یارانه ما قطع شود؟ آیا این تضییع حق عده ای نیست؟ آقای توکلی شما که نماینده مردم هستید و با رای ما در مجلس هستید اگر در این مورد به دولت تذکر ندهید مدیون هستید. (2096664) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۳۴:۳۹
جلوی افزایش قیمت بنزین و آب و برق گازرو بگیرید مردم یارانه نخواستند ! (2096686) (alef-10)
 
کارمند
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۱:۰۷:۰۸
انصراف یارانه - اشتباه زمانه (2096746) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۱۲:۵۹
قیمتا را برسون به همون قبل از یارنه ها من علاوه بر انصراف یارانه،یارانه های این چند سال هم بهشون برمیگردونم.والا همه توی استرس دارن زندگی میکنن...فردا چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2096860) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۲۷:۴۳
فقط سره اون ٥درصد بي كلاه مونده خوب به ونها هم بديد دركل واقعا يارانه به اىن شكل هم در دولت قبل هم اىن دولت يك اشتباه محض است و بايد جلوى ان را گرفت وكرنه مشكلات ما اضافه مى شود و اىن چرخه كرانى دردى از مردم دوا نمى كند يارانه را قطع كنيد و همان بودجه را اختصاص به افزاىش ارزش پول ملى كنيد همه چيز ارزان مى شود و مطمءن باشيد از اىن ٤٥ هزار تومان بيشترًسود دارد وكرنه ما هم بايد يارانه بكيريم و اىن حق نيست (2096891) (alef-10)
 
لاله
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۳:۳۱:۱۱
در حال حاضر در مراکز دولتی خدمات سرپایی 30وبستری10 درصد است /اگر قرار بود با انصراف همین درصد ها باشد پس همان بهتر که کسی انصراف ندهد. (2097031) (alef-10)
 
rahim
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۳:۴۷:۵۷
با سلام
علت ثبت نام مردم با حدود 91 درصدی نشان از عذم رضایت آنها از عملکرد کنترل قیمتها در دو دولت قبلی و فعلی است ، در ضمن عذم ارئه مشوقها و همچنین عدم معرفی مشوقهای مهم قبل از شروع ثبت نام عوامل موثر در مشارکت 91 درصدی مبنی بر در خواست یارانه میتواند باشد . (2097070) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۱:۲۶:۳۰
دولت هم جرات نداره ،احمدی نژاد هرچی بود جرات و جربزه داشت.بابا یعنی انقدر سخته تو این مملکت آدم پولدار پیدا کردن از دکتر و قاضی کارمند رده بالا و جراح و بازاری .وووو با با یکم محکم باشید واقدام قاطع کنید. (2097252) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۲:۱۹:۰۵
من كه كار دائم ندارم و مقدار پولي كه داشتم سپرده كردم حالا دولت وقتي كه انرا هم از بين برد بواسطه كاهش ارزش پول و تورم ، و باز هم قصد كاهش سود را دارد چه كنم؟ از من و امثال من مستحق تر سراغ داريد؟ دلتان خوش اقا، اول كار و درامد براي ما درست كنيد بعد دم از حذف بزنيد و دزدگي و زوري به حساب و اسرار مردم بدون اجازه وارد شويد؟! مفهوم عدالت را بخوبي درك نموده توسط دولت اميد! (2097305) (alef-10)
 
یارانه نگرفته
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۲:۵۷:۳۵
من در دوره قبل ثبت نام نکرده بودم ! به لطف دولت احمدی نژاد ورشکست شدم و نیازمند یارانه اما در کمال تعجب برای امثال من که قبلا یارانه نمیگرفتیم امکان ثبت نام وجود نداشت! (2097323) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۶:۰۷:۳۳
این نشانه ایاست از بی اعتمادی مردمبه دولت در ضمن اصلا نشانه ی خوبی نیست (2097360) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۷:۳۳:۵۰
برای اعضای هیت مدیره شرکتمون خودم کارای ثبت نامشون رو انجام دادم.با 3ونیم میلیون حقوق به اضافه سود سهام.جالب بود که پیام تایید برای یکشون نیومد نگران بود. (2097428) (alef-10)
 
سورنا
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۸:۴۰:۴۱
این راستی ازمایی جدی کلمه جدید و با نمکیه البته این ثبت نام کسانی که واقعا راست گفتن و تنبیه شون قطع یارانس دیگه خیلی بامزه تره (2097530) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۰۲:۴۴
بسم الله الرحمن الرحیم
بهترین کار برای اجرای فاز دوم یارانه ها اصلاح امور مالیاتی وسپس تفکیک با لاجبار کنتورهای گاز آب که الان متاسفانه اغلب مردم از انجام آن سر باز میزنند سپس واقعی کردن مصرف برای کسانی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند
مدیریت دولت در این عرصه مهم
البته قانون گزاز باید در این عرصه وارد شود
متاسفانه مجلس بسیار بسیار ضعیف میباشد
(2097555) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۲۷:۲۹
مردانه بگویید طرح یارانه به بن بست خورده همه چیز را برگردانید سر جای اولش و یارانه هم ارزانی خودتان (2097605) (alef-10)
 
کافی نت
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۲۷:۴۵
با سلام
بنده کافی نتی هستم تو رو خدا برا ویرایش وقت بگذارین چون اطلاعات خانوار یه 3نفر را اشتباها 2نفر ثبت کرده ام و با این حساب یارانه خودم رو باید تقدیم آنها کنم!!!!!!!!!!!! (2097606) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۰:۰۵:۵۴
بعضی از کامنت ها بسیار تأسف آور است.خانواده ی ما با این که 45000 تومان برایمان کم پولی هم نیست برای خدا انصراف دادیم.فکر کردیم مسئولیم و باید در پیشگاه خدا پاسخ گو باشیم که می توانستید بدون این پول هم زندگی را بگذرانید با کمی صرفه جویی بیشتر، انصراف ندادیم برای ترس از جریمه!!!
می بینم بسیاری از افرادی را در دورو برم که با داشتن چندین خانه و اجاره دادن آن و سهام و درآمد بالا از این پول نگذشتند، حالا چطور باور کنم میهن دوست بودن و درد هم نوع داشتن و مسلمان بودن مردم کشورم را!
فکر می کنم دیگر بس است اعتماد کردن، این چه حرفی است که ما به مردم اعتماد می کنیم،به دروغ به این روشنی اعتماد می کنید؟یعنی ما فقط 3 میلیون نفر بی نیاز از یارانه در کشور داریم؟؟ دولت باید به صورت جدی به دنبال راستی آزمایی اطلاعات وارد شده از جانب مردم باشد. (2097687) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۱:۰۳:۲۵
من موندم دولت همون 45هزار تومان رو به زور میداد!!!!!!!!!!! حالا با این ثبت نام 95درصدی مردم چطور میخواد یارانه جدید رو 73تومان کنه!!!!!!؟؟؟ (2097792) (alef-10)
 
جانوس
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۱۷:۴۲
45هزار تومن چیکار میکنه دولت باید به اطرافش نگاه کنه عربستان ماهیانه یک ملیونو پنجاه هزار تومن یارانه میده 45هزار تومن در مقابل این پول نیست (2097944) (alef-10)
 
یک انصراف داده
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۳۹:۳۹
به نظر بنده ثابت شد که متاسفانه بعضی از هموطنان به خاطر دریافت مبلغ45000تومان در ماه که در حال حاضر شاید با ان یک کیلو گوشت بیشتر نتوان تهیه نمود به وجدان خود دروغ گفتند وباید شر منده باشند بنابراین اکنون که عدم صداقت بعضی از هموطنان مرفع ثابت شده دولت بجای اینکه اعلام کند به همه ثبت نام کنندگان یارانه برداخت میکند باید یک مهلت ده زوزه اعلام کند هر که اطلاعات صحیح نداده ظرف این مدت انصراف دهد در غیر این صورت دولت موظف است اطلاعات انها را راستی ازمایی کرده وقانون را درمورد انان اجرا نماید. (2097995) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۰۵:۴۷
من كارمندم و انصراف داده ام اما در شرايط موجود احساس پشيماني ميكنم اگه دولت به اين روند ادامه بده از راي كه به ايشان دادم نيز پشيمان خواهم بود.لطفا به گوش اقاي روحاني رسانده شود. (2098114) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۱۵:۵۴
آقا تورا خدا یک طوری اطلاع رسانی کنید تا دسترسی ها باز بشه ما بتونیم ثبت نام کنیم از انصراف پشیمان شده ایم .لااقل پول برق را از این محل می دادیم. (2098173) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۰۵:۲۴
سوالم این است ای کسانی که روحانی مچکریم میگویید و سوار خودروهای بالای 35 میلیون می شوی و تمام مشکلات از دوران هوخشتر تا امروز را به گردن محمود می اندازید ، چرا از یارانه انصراف ندادید؟

شما که با برخی بزرگان همنوایی می کردید و یارانه را گداپروری می خواندید چرا امروز از این چند هزار تومان به قول خودتان گداپرور نگذشتید؟

(به خدا قسم من که طرفدار احمدی نژادم ،نه خانه شخصی دارم نه ماشین و نه پدر پولدار و ارث پدری ،والله کل درآمدم 900 هزارتومان در ماه است. از یارانه انصراف دادم تا کمکی باشد برای دولت که مشکلات را در این شرایط تحریم و فشار رفع کند.) (2098380) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۲۹:۴۸
به نظر بنده یا باید اطلاعات بررسی بشه و افراد پر در آمد حذف بشن یا باید مثل گذشته به همه پرداخت کنند(انصرافیها و ثبت نامی ها)
اینجوری نمیشه که یکسری به هر دلیل مثل ترس یا شرعی انصراف بدن بعد یک عده که وضعیت شان از آنها بهتر است یارانه بگیرند . باید عدالت رعایت شود (2098453) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۰:۴۴
یکی از اقوام ما پیرمرد و پیزنی که حقوق بازنشستگی داشتن نتونستن ثبت نام کنن
آخرش هم یارانه به کسایی رسید که نیاز ندارن (2098757) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۴۸:۳۹
از آقاى دكتر روحانى تقاضا مى كنم براى حفظ اعتبار رئيس محترم جمهورمان دستور دهند هرچه زودتر رقم مرز درامدى بين افراد نيازمند و افراد برخوردار را مشخص نموده و دستور عدم پرداخت يارانه به افراد برخوردار را بر اساس خود اظهارى صادر كنند. براى رسيدگى به تكليف كسانى كه خلاف واقع اظهار نيازمندى نموده اند فرصت هست. ضمنا صحبتهاى منتسب به جناب آقاى شريعتمدارى بسيار نپخته و نسنجيده است و شايد فرد و يا گروهى براى تضعيف دولت اين حرفها را ازقول ايشان بيان مى كنند بنابراين بهتر است ايشان فعلا روزه سكوت بگيرند تا دولت نه بى عرضگى متهم نشود . (2099356) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۵۹:۱۳
پس چرا در رسانه ملی ۹۵ درصد مصاحبه کنندگان می گفتند انصراف می دهند؟!!
واقعا رسانه ملی آیینه تمام نمای اوضاع جامعه است.بارک الله (2099397) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۹:۳۲:۱۸
من از انصراف خودمان پشیمانم چون دولت کلاه سرمان گذاشت (2099694) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۰:۱۸:۳۸
من و همسرم یک مغازه داریم و با هم کار میکنیم وضعیت متوسط داریم اما از یارانه انصراف دادیم اما حالا پشیمون شدیم چون می ترسیم مامور مالیات بیاد و بگه شما پول دار بودید انصراف دادید اصلا معلوم نیست چه کاری درسته ؟؟؟؟؟؟؟
خدا کنه ثبت نام نکردن ما برامون مشکلی نداشته باشه چون ما ها که ثبت نام نکردیم تعدادمون کمه و زیر پای اونا که ثبت نام کردند حتما له میشیم (2099812) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۰:۰۲:۵۳
کدام قانون؟زمانی که هدفمندی را اجرا کردید صحبت این بود که مردم یارانه می گیرند چون قیمت حامل های انرژی بالا رفته پس به همین دلیل مردم باید مصرف خود را مدریت کنند و حالا صحبت از قانونی هست که بین فقیر و دارا فرق می گذارد ؟به همین دلیل هم مردم به دوت اطمینان ندارند و از دریافت یارانه انصراف ندادند چون این مملکت حساب و کتاب ندارد. (2100462) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۷:۱۸:۱۴
اقا جان من انصراف ندادم. نتونستم ثبت نام کنم. چرا میگید انصرافو اصلاحیه بزنید تا ما هم بتونیم ثبت نام کنیم (2100646) (alef-10)
 
شبنم
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۱:۰۲:۳۳
این حرکت دولت خیلی جالب بود چون حداقل به من ثابت کرد که هنوز هم خوش باورهایی مثل من هستند که دروغ هارو به راحتی باور میکنند .ما که خودمون به حمایت از اینکه یارانه مال قشر فیر انصراف دادیم ...............
باید باور کرد که دولت تا دولت شدن خیلی فاصله داره ولی خوب خوشم اومد ثابت شد که حداقل 73000000میلیون آدم داریم که گول دروغ ها و شعارها را دیگر نمی خورند . واقعیتش اینه که ما انصراف دادیم که چند تا گردن کلفت اختلاص کنند و آقای روحانی و کابینه محترم حتی جرات نکنند مسئله رو بیان کنند . احمدی نژاد حداقل مسئله رو بیان کرد اما اسم نداد. آقای روحانی عزیز شما به این مردم خیلی بدهکاری (2101068) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۰۸:۳۸:۰۶
مشکل اینجاست که مردم فکر میکنند یارانه 45000تومانی می گیرند غافل از

اینکه باتوجه به نرخ تورم این مبلغ 15000تومان هم ارزش ندارد کاش مردم به خواست ریاست جمهور احترام می گذاشتند حداقل بی نیازانی که به ایشان رای دادند ثبت نام نمی کردند اما چه میشود کرد زمان جنگ یادتان هست حتا
آنانکه نیازی نداشتند درصف سیگار بقالی محله از سرو کول هم بالا می رفتند
این مسایل دارای علل تاریخی اجتماعی است که بحث در باره آنها مجالی دیگر میطلبد به هرحال انصراف آنانی که نیاز ندارند امری نیکو است. (2102726) (alef-10)
 
saeid
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۲:۲۳
با سلام. این طرح دچار اشکالات زیادی بود که به چند مورد اشاره میکنم.
در بند ج این سر مقاله آمده که پول یارانه ها باید صرف موارد خاصی شود که مردم اصلا اعتماد ندارند که پولها صرف خود مردم بشه چون هر جا مردم کوتاه اومدند چیزی نصیبشون نشده که هیچ یه چیزی هم بدهکار شدن. این پولها هم میره تو فوتبال و تو پرئژهای دراز مدت که میدن به آقازاده ها گم میشه!! و حالا اصل مطلب: دولت حقوق به کارمنداش میده و بعد از اونها می پرسه چقدر حقوق میگیری؟؟ دولت مالیات از مغازه داران میگیره بعد می پرسه چقدر درآمد داری؟؟ با عقل جور در می آد حقوق مثلا 2000000 میلیونی بدی به یکی بعد ازش بپرسی چقدر می گیری بگه 1000000 میلیون و تو هم قبول کنی!!! این طرح ها فریب مردم نیست؟؟ اون 8 میلیون نفری که سال گذشته رفتن خارج از کشور و یا اونهایی که ماشین 100 میلیونی سوار میشه به نظرتون حقوق ماهیانه شون 600 هزار تومنه؟؟؟؟ این آمارها خیلی سخته داشتنشون که همه میدونیم دولت این آمارها ها رو داره!! حقوق 2 میلیونی در تهران با شهرستان 10000 هزار نفری یکی هست؟؟ حالا چرا دولت نمی آد آمارهایی رو که داره ببینه و یارانه اونهایی که دولت و مردم رو نفهم حساب کردن قطع کنه جنبه سیاسی داره!! از ترس نارضایتی نظامه فکر کنم البته وگر نه من هر چی فکر کردم دلیل درستی پیدا نکردم که یکی بهم دروغ بگه و خودم بدونم و کاری هم نکنم!!! الان هر کی هم انصراف داده اگه اعتراض کنه میگن خودت انصراف دادی و زوری در کار نبوده که!! خیلی حرفهای دیگه هم هست که فکر نکنم اصلا نمایشش بدین واسه همین خودم رو خسته نمی کنم. اینها هم نمایش بدین خودش خیلیه!! (2102942) (alef-10)
 
سلیمی
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۴:۲۳:۵۱
هدفمند کردن یارانه کاری بامردم کرد که خیلی راحت دروغ بگن .سرمایه دارها نشون دادن که یک درصد هم از 45000 هزارتومان که شاید پول تو جیبی یک ساعته بچه هاشون هست راضی نیستن به نفع یه مستمند برسه .حالا اگه امکان ویرایش هم بدن درصد انصراف دهندگان وپر درآمدها وکم درآمدها جابجا میشه.خیلی ها میانگین درآمد را اشتباه زدن طرف دو نفر حقوق میگیره تقسیم بر 2 کرده یکی کل درآمد 2نفره را تقسیم برتعداد اعضای خانواده 4 نفرش کرده یا یکی به اشتبا ه به جای گزینه 1 گزینه 4 را زده یا در ثبت اعضای خانواه اشتباه شد یکی میگفت به جای 5 نفر 2 نفر راقبول کرد وخیلی اشتباهات دیگه .عده ای پولاشون را از بانک برداشتن وسپرده هاشون را بستن .کلا ما ایرانی ها هر کاری میکنیم یه جایش می لنگه. (2103397) (alef-10)
 
رسول
۱۳۹۳-۰۲-۰۶ ۱۱:۴۱:۱۲
ای بابا من به اعتماد اینکه دولت میخواهد درامد همه مردم را برسی کند واکر کسی خلاف واقعیت راگفت چند برابر یارانه دریافتی جریمه میشود پس چی شد
همه بدون برسی یارانه درافت میکنند پس دولت باید برای انها که انصراف دادن
یک فرصت دیگه برای ثبت نهم بدهد تا عدالت اجراء شود چون قبل ازثبت نام صصبت چیز دیگری بود من از اصراف خود پشیمان هستم . (2105095) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.