نظر منتشر شده
۷۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 204151
درباره حذف طرح شبنم از سیستم ثبت سفارش؛
شرکت راهبر و همکار امین را حذف کنید، نه طرح شبنم را!
بخش اقتصادی الف، 15 آبان 92
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۸
جنجال رسانه ای بر سر لغو یا ادامه اجرای طرح شبنم ادامه دارد. آقای نعمت زاده در برنامه پایش اعلام کردند که شبنم به قاچاق رسمیت داده است و باید جمع شود، اما برخی نهادهای دیگر همانند سازمان تعزیرات حکومتی بر ادامه طرح شبنم اصرار می ورزند. مجلس نیز وارد عمل شده و از وزیر در مورد حذف طرح های شبنم و ایران کد توضیح خواسته است.

نظام شناسه گذاری یکتای کالا که در قالب طرح «اصالت و سلامت» در سال ۸۸ در وزارت بهداشت و طرح شبنم در سال ۸۹ در وزارت صنعت کلید خورد، برای مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه طراحی شده است. با بررسی این دو طرح که با محوریت ستاد قاچاق انجام می‌شد، درمی یابیم که طرح «اصالت و سلامت» یکی از موفق ترین طرح‌های کشور بوده و اجرای آن هیچ حاشیه‌ای نداشته است و برچسب‌های «اصالت و سلامت» به هیچ عنوان به صورت خارج از شبکه الصاق نشده است؛ تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیون برچسب در وزارت بهداشت الصاق شده است.

بنابر گزارش های رسیده، در وزارت صنعت، طرح شبنم از همان ابتدای شروع، دچار حاشیه‌های مضاعفی شد و برچسب‌های آن در خارج از شبکه الصاق گردید که اطلاعات آن هم دقیق نبود. در این خصوص مرکز پژوهش های مجلس وارد عمل شده و گزارشی ساختار یافته منتشر کرد. مخالفت‌ها با ادامه اجرای طرح شبنم به حدی تشدید شد که برخی از اصناف و اتحادیه ها با تمام قوا در مقابل ادامه اجرای آن ایستادند و با اعتراض رو به رشد اصناف، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور توقف اجرای آنرا صادر کردند.

چرا طرح شبنم در وزارت بهداشت موفق ولی در وزارت صنعت ناموفق بوده است؟ در بررسی تطبیقی اجرای طرح در دو وزارتخانه به نتایج جالبی برخورد خواهیم کرد ؛ چرا که مشابه طرح شبنم در سازمان غذاودارو با عنوان «طرح ملی اصالت و سلامت» از سال ۸۸ به خوبی پیاده سازی شده و نتایج مطلوبی نیز در این خصوص حاصل شده است.

مهمترین دلیل بروز مشکلات در طرح شبنم، عدم جداسازی سیاست گذاری از اجرا بوده است؛ بدین معنی که اجرای طرح شبنم بدون طی تشریفات قانونی به «شرکت خدمات انفورماتیک راهبر» سپرده شده است که هم مجری است و هم سیاست گذار و وزارت صنعت در خصوص اجرای طرح شبنم ساختار مناسبی را پیش بینی نکرده است. ایجاد این انحصار در وزارت صنعت با دور زدن قانون برگزاری مناقصات، باعث شد که طرح شبنم مطابق با سلیقه های این شرکت خصوصی پیش برود و اعتراض ها هم در این خصوص نتیجه ای دربرنداشت. با اجرای موفقیت آمیز «طرح اصالت و سلامت» در سازمان غذاودارو تجربیات مناسبی در تدوین نقشه راه چنین طرحی موجود بود، که به دلیل اصرار مسئولین شبنم در وزارت صنعت بر روی واگذاری سیاست گذاری به شرکت مذکور که یک شرکت دولتی خصوصی شده است، این طرح با مشکلاتی رو به رو شد.

می توان گفت طرح شبنم یا همان طرح اصالت در سازمان غذاودارو، مورد نیاز کشور بوده و نباید بهانه های مختلف کنار گذاشته شود. در سازمان غذاودارو برای اجرای طرح به ۷ شرکت مجوز داده شده است، اما این سوال همواره در اذهان باقی ماند که چرا وزارت صنعت ساختار مناسبی را در این خصوص پیش بینی نمی کند و چرا این شرکت به این میزان در پروژه های IT‌ وزارت صنعت برش دارد؛ چنین ساختاری در سازمان غذاودارو با عنوان «کمیته اصالت و سلامت» به انجام وظیفه می پردازد و به شرکت های مجری مجوز داده و آنها را مدیریت می کند که گویا اخیراً سامانه مرکزی آن هم طراحی شده است.

به نظر می رسد چنانچه وزارت صنعت در مورد «شرکت خدمات انفورماتیک راهبر» که مجری انحصاری طرح شبنم است، قاطعیت کافی به خرج دهد و این شرکت را از سیاست گذاری طرح شبنم خارج کند، شرکتی که خود البته اجرای پروژه را به شرکت تعاونی کارآفرینان همکار امین ناجا (کانون بازنشتگان ناجا) سپرده است، مشکلات طرح شبنم در کوتاه مدت حل خواهد شد. همچنان که در سازمان غذاودارو طرح مشابه با شبنم با موفقیت اجرا شده و می شود و هیچ تخلف عدیده‌ای در این خصوص در سازمان غذاودارو گزارش نشده است. بنابراین، با توجه به موفقیت روز افزون طرح مشابه با شبنم در سازمان غذاودارو، باید ساختار طرح شبنم اصلاح شود.

نکات دیگری نیز در این مورد قابل ذکر است، به عنوان مثال:
• عدم رعایت تناسب میان نوع کالا و هزینه پرداخت شده برای دریافت برچسب. برای مثال برای یک واحد کالای کم ارزش نیز همان ۹۵ تومانی دریافت می شود که برای یک واحد کالای با هزار برابر ارزش واحد بیشتر.

• اساساً و از نگاه ادبیات مدیریت بخش عمومی، چرا حاکمیت برای اقدامی که جزو وظایف آن در قبال دریافت مالیات و ... به شمار می رود، افراد را ناچار به پرداخت پول می کند. این همان سوالی است که در مورد برخی اقدامات دیگر نیز قابل طرح است. مثلا اینکه چرا باید شهروندان یک جامعه به خاطر صدور شناسنامه یا سرویس های این چنینی که جزو وظایف حاکمیتی به شمار می روند، ناچار به پرداخت پول باشند. البته برچسب های طرح شبنم کاملاً در این چارچوب قرار نمی گیرند، اما حداقل این سوال قابل طرح است که چرا واردکننده قانونی باید علاوه بر تعرفه و مالیات و عوارض و... برای هر واحد کالا و برای چسباندن یک برگ کاغذ شناسایی مقداری پول که البته در تیراژ زیاد چندان اندک نیست، نیز بپردازد.

• به فرض عدم منع قانونی دریافت وجوه در این طرح، چرا پول های پرداختی برای دریافت برچسب شبنم به جای اینکه به حساب خزانه دولت یا حساب معین دولتی دیگری واریز شود باید به حسابی که به نام یک شرکت خصوصی باز شده، واریز شود.

با این تفاسیر ریشه بروز مشکلات در طرح شبنم اصلاح ساختار معیوب آن است نه اینکه چنین طرحی که شفافیت نظام توزیع را نشانه رفته است، کنار گذاشته شود. با کنار گذاشته شدن این طرح، امیدها جهت کنترل واردات کالاهای نهایی و قاچاق از بین می رود. برای اصلاح طرح شبنم پیشنهاد می شود که سیاست گذاری از اجرا تفکیک شود؛ یعنی سیاست گذاری طرح شبنم به مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات منتقل شده و در اجرا نیز چندین شرکت خصوصی با رعایت قانون مناقصات با یکدیگر رقابت کنند.
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۰۹:۲۱:۳۸
همون بهتر كه تعطيل شد در بازار برچسب دسته اي بفروش ميرسد (1761168) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۱:۴۵:۰۷
چرا برچسب های «اصالت و سلامت» که سازمان غداودارو می ده کیلویی در بازار به فروش نمی رسد!؟ دلیلش همین شرکت مزخرف راهبره عزیر دل نه اصل طرح شبنم! (1761390) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۲:۵۸:۴۵
اون برچسب ها بدرد نمی خوره و براحتی قابل شناسایی هست
این مثل اینه که بگی پلاک خودرو رو داخل بازار دسته ای می فروشند (1761543) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۸:۵۶:۰۷
داداش خوابی ظاهرا .... اتحادیه ها به صورت توپی میدن به رفیق رفقا ... اولش که اومده بود تو صنف ما که موبایل هست تا 5000 تومان هم هر برچسب معامله میشد ...الان 150 تومن 1000 تاییش تو جمهوری ریخته ......... (1762148) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۸-۱۶ ۲۰:۵۹:۱۳
البته اونهایی که توی بازار میفروشن اصلی هست نه تقلبی (1763573) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۳:۲۹:۵۸
برچسب شبنم به این علت غیر قابل جعله که علاوه بر لیبل بودن با سامانه در ارتباطه
جعل بارکد شبنم مثل جعل پلاک خودرو که میشه این کار رو کرد ولی به راحتی با یه استعلام اس ام اسی همه چی لو میره
جل الله خالق:) (1761602) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۴:۰۴:۳۹
راه حلش تعطيلي نبود (1761692) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۶ ۲۳:۵۶:۲۳
در تایید دوست عزیز باید این رو اضافه کنم که اکثر موبایل فورش های خیابان جمهوری این برچسب ها رو تو کشوشون دارن!!! این رو من به عینه دیدم که مغازه دار برچسب رو به جعبه زد! اتفاقی هم که میفته اینه که برچسب با گوشی نمی خونه اما فکر می کنید چند درصد مردم هنگام خرید استعلام می کنند؟ در ضمن با این سیستم معیوبی که گذاشته اند اگر یک نفر استعلام کند دیگر نمی توان آن شماره را استعلام کرد و راهی برای اثبات درست یا نادرستی وجود ندارد!!!
برای مثال برای خرید یک گوشی که رفته بودم تمامی برچسب ها رو که چک می کردی یا می گفت قبلا استعلام شده یا مدل htc explorer رو جواب می داد با اینکه گوشی های متفاوتی بودند!!!!
این کلاه برداران بالاخره جنس را به کسی که برچسب را چک نکند و اعتماد کند می فروشند. جنسی که قاچاق است و خریدار به خیال وارداتی با قیمتی بالاتر از قیمت اصلی می خرد. (1763721) (alef-13)
 
كارمند
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۰۹:۳۸:۰۹
جالب است بدانيد كه متولي اجراي طرح شبنم يكي از شركتهاي نيروي انتظامي است.و جالبتر آنجاست كه چئن اين طرح زير نظر وزارتخانه هاي دولت نيست هيچگاه نمي توان وزيري را براي اينكار مورد استيضاح و پرسش قرار داد.
بهتر است اطلاعات بيشتر در مورد دستورات دولت قبل و اين شركت متولي اجراي طرح را اينجا ببينيد
http://taavoniamin.com/fa/shabnam (1761192) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۰۹:۴۸:۴۵
طرح شبنم هم نوعی درآمدزایی برای دولت بود و بس.وقتی برچسبی را فله بفروشند که این مبارزه با قاچاق کالا نمیشه که.همه هزینه ها هم آخر سر از جیب مصرف کننده درمیاد.مدتی هم برای تمام کالاهای وارداتی باید تائیدیه استانداردمیگرفتی و اونم جز درآمد برای دولت و هزینه اضافی برای مصرف کننده چیزی نداشت چرا که اینهمه کالای وارداتی کجا آزمایش میشه؟ بخدا فقط پول میگرفتند و بس (1761213) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۰:۲۵:۱۲
بهتر است نقاط ضعف و قوت طرح شبنم بررسی شود و نقاط ضعف آن رفع شود نه اینکه آن را کلا حذف کنند. یعنی نباید هر دولتی بیاید طرحی بدهد و دولت بعدی آن را از ریشه بزند. مطمئن باشید با این روند دولت بعد از دولت روحانی هم خیلی از کارهای دولت فعلی را زیر سوال خواهد برد. (1761263) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۳:۲۶:۰۲
در زمان دولت قبلی هم این طرح زیر سوال بود (1761594) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۳:۵۷:۴۸
این طرحها جزء برو کراسی و افزایش هزینه برای مصرف کننده چیزی ندارد نقطه قوت این طرح فقط و فقط اشتغال برای چند نفر است که برچسب میفروشند (1761676) (alef-10)
 
آراد
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۵:۰۲:۲۱
با نظر شما مخالفم .هر طرحی قبل از اجرا شدن باید شرایط اجرا داشته باشه بعبارتی سخت افزار و نرم افزار مورد نیازش باید وجود داشته باشه و طرح در بعضی از گمرکات بصورت پایلوت اجرا بشه و نقاط ضعفش برطرف بشه ولی اینکه به زیر ساختهای اجرای طرح توجه نمیشه خودش یک اشکال بزرگه ولی طرح اساسا اگر درست اجرا میشد مشکلی نداشت.شرکت راهبر در زمان دکتر میرکاظمی اگر اشتباه نکنم وارد حوزه ثبت و سفارش شد و بعد از اینکه مشکلات عدیدهای ایجاد کرد تونست در آن حوزه با گذشت چند سال کاملتر بشه در حالی که ما بعنوان کاربر معمولی و کارشناسان وزارت بازرگانی بعنوان اپراتورهای سازمانی این سایت میتوانستند با ارایه پیشنهاد مشکلات این سیستم را انتقال بدیم تا برنامه نویسان سیستم را ارتقا بدهند.من بارها در استان گیلان و حتی مراکز استانهای دیگر این موضوع را گوشزد کردم به مدیران و سرپرستان توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی اما همیشه با واکنش تند این عزیزان روبرو شدیم.گاها این مسعله به مدیران سازمانهای مربوطه هم مربوط میشود چون در کل کشور دوستانی که با این سیستم در ارتباط بودند بعنوان کارشناس اغلب حتی از اپراتوری یک کامپیوتر هم سواد کمتری داشتند حتی خیلی از کارشناسان وزارت بازرگانی در مراکز استانها که اپراتور این سیستم بودند در حال گذراندن word Microsoft office در کارگاههای آموزشی ICDLی بودند که از طرف سازمان برگذار میشد.طبیعی است مدیرانی که سواد کافی ندارند کارشناسانی که حتی به اندازه محصلین راهنمایی کامپیوتر نمی دانند در اجرای این طرح ها واکنش نشان میدهند .این خود نداشتن زیر ساختها در اجرای درست طرح بود.از همین موارد تا بالاترین سطح که واگذاری به نهاد مربوطه نه شرکت خصوصی و ده ها مشکل دیگر.باید بگم که خانه از پای بست ویران است. (1778055) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۴:۴۹:۳۳
طرح شبنم هیچ نقطه قوتی نداشت (1761779) (alef-10)
 
بهنام
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۰:۳۲:۵۳
این شرکتهای به ظاهر خصوصی وابسته به نهادهای دولتی معظلی شده اند و پدر بخش خصوصی رو هم در آورده اند خیلی از مناقصه ها ی بزرگ و نون آب دار رو بین خودشون تقسیم میکنن و کارهای گل و با حاشیه سود خیلی کم رو به مناقصه میگذارن و اونجا ها تازه با رانت و رشوه پروژه رو به نفر مورد نظر خودشون میدن تو همه وزارتخونه ها هم هست و معلوم نیست کی میخواد مناقضات و قراردادها شفاف سازی بشه ، شرکتهایی از این دست هم هرچی پروژه رو کش بدن و بی کیفیت تحویل بدن کسی هم بهشون کاری نداره و اصلا نگران کیفیت یا به سود رساندن پروژه هم نیستند چون همیشه شرکتهاشون ساپورت میشه و بخش خصوصی واقعی رو به راحتی له میکنند (1761278) (alef-6)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۰:۳۵:۵۰
بنده معتقدم،هر نوع محدود کردن در امر واردات منجر به زمانبر شدن بیشتر پروسه کار شده و انتظار سود را در وارد کنندگان افزایش میدهد.مثال در امارات هر کس که شرکتی گشایش میکند به سادگی کارت بازرگانی هم در اختیارش قرار میگیرد.گشایش ال سی یک روز زمان میبرد و در هنگام رسیدن کالا،با مراجعه به گمرک ظرف 2 ساعت نسبت نسبت به ترخیص اقدام میشود.بازرگان هم با در یافت3% سود کالا را به فروش میرساند.در سال میشود 12 بار اقدام به واردات کرد بار کد هم پس از ترخیص ودر زمان فروش بر روی کالا الصاق میشود.در ایران از مرحله ایران کد وشبنم تا ثبت شفارش و مراجعه به بانک تا ورود کالا و ترخیص حداقل 6 ماه زمان صرف میشود.شاید این ذهنیت به وجود اید که به دلیل تحریمهاست ولی در دولت اقای خاتمی هم که ارز برای مدتی ثابت بود همین کار بیشتر از3 ماه زمان میبرد. حال انکه در ایران تجار حتی با 20% سود هم حاضر به فروش نیستند و این دو عامل بیشتر ندارد اولا زمانبر بودن پروسه کاری ثانیا انحصاری بودن امر واردات.بنده پیشنهاد میکنم که کارت بازرگانی و طرح شبنم را لغو کنند و واردات را برای عموم ازاد،بعد از ورود نسبت به طرح شبنم اقدام شود.فروش ارز را در باجه ارزی بانک و به قیمت شناور انجام دهند.با این کار بین وارد کنندگان بزرگ و مردم دیگر ایجاد رقابت میشود که این امر کاهش دهنده تورم است. ارز شناور هم شرایط را برای همه یکسان میکندو تجار بزرگتر هم جهت سود اور بودن کسب خود ناچار میشوند تا ثلث خرید بهتری را پیدا کنند.روان سازی تجارت به کمتر شدن تورم کمک میکند. (1761285) (alef-6)
 
مزدك
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۱:۳۲:۴۵
همه مي دونن اگه بخان مي توينن اصلاح كنند به همين شيوه اي كه شما مي فرماييد اما كاسباني كه اين وسط رشوه مي گيرند و پورسانت مي گيرند و دلالي مي كنند پول تو جيبشون مي ره صد در صد مخالف اين طرح هستند و اجازه نمي دهند و نخواهند داد كه اين شيوه عملي بشه. (1761366) (alef-10)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۲:۵۹:۳۱
اجرای هر شیوه و قانونی به نفع عده ای و به ضرر عده ایی دیگر است . این دولت است که با در نظر گرفتن نقاط ضعف و نقاط قوت هر طرحی نسبت به انجام ان تصمیم میگیرد. مگر دلالان چند در صد هستند. مهم فسادی است که در ادارات،همین دلالان که با سیاست غلط دولت ها به سرمایه های بزرگی هم رسیده اند،ایجاد کرده اند.که با اتخاذ سیاست تجارت ازاد فساد هم کمتر میشود. بنده هم کاسب خیابان نواب بودن و طرح تعریض زندگی بنده را 10سال عقب انداخت ولی امروز هزاران خودرو از اتوبان نواب گذر میکنند. ایده ال وجود ندارد هر طرحی بای بعضی خوب و برای بعضی بد است . فقط نسبت مهم است و عدالت اجتماعی در کدام طرح بهتر پیاده شود. (1761544) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۳:۰۳:۳۷
طرح شبنم عمدتا برای کالاهای غیر اساسی و لوکس و یا کالاهایی که در داخل کشور تولید می شود است چه خوب است که با انجام این طرح ها شناسایی کالاهای بنجول چینی و یا کالاهای تقلبی که هم به تولید کننده های داخلی و مردم ضریه می زنه گرفته بشه (1761550) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۵:۲۹:۲۹
مسئله ای که اینجا شما مطرح کردید، در وقع شیوه درست انجام تجارته که در تمام دنیا اجرا میشه.
ولی برای این امر باید کل اقتصاد ما تغییر و تحول پیدا کنه! این امر نیازمند اصلاح ساختار های زیادیه. اگر این طور بود که اقتصاد ما هم میشد مثل سایر کشور ها! (1761871) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۵:۵۹:۴۳
الصاق برچسب شبنم بعد از ترخیص انجام می شد. فقط اطلاعات کالا و تعدادش از سامانه ثبت سفارش دریافت می شد. (1761912) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۹:۳۹:۲۴
منظور این است که طرح شبنم پس از وارد کردن مسیر دریافت طرح شبنم را طی کند. (1762210) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۰:۳۷:۴۳
بچه های راهبر قوی هستند، ولی چون به نوعی کارفرما به حساب می یان دلشون خیلی برای کار نمی سوزه، البته سایر وزارت خونه ها هم کار و به ما پیمانکارا دادن پولو که نمی دن هیچی، کل کارو هم زیر سوال می برن که اینهم باعث میشی دلسوزی پیمانکار بیاد پایین برا کار (1761289) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۳:۳۳:۵۵
دوست عزیز شرکت راهبر فقط بخش IT این طرح رو دردست داره . (1761615) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۶:۱۱:۴۴
شرکت راهبر همه کاره است توی شبنم عزیز دل! (1761934) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۱:۲۰:۴۶
سورس خرید بهتر نه ثلث!! (1761340) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۲:۲۱:۱۷
متاسفانه از نزدیک با فساد و منفعت طلبی لجام گسیخته در مجریان اصلی طرح در تماس بودم و باور دارم به طور کلی این شیوه راه خطایی است که برای کسب درامد رانت خوران طی میشود.
ضمنا مشکلات طرح اجرا شده در وزارت بهداشت بسیار بیشتر است اما چون بازار محدود و بازیگران محدود وجود دارد به تعادلی بین ذینفعان رسیده اند که موجب شده است مشکلات رسانه ای نشود. (1761475) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۴:۰۳:۴۷
واقعا درست گفتی (1761690) (alef-10)
 
مهران
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۲:۴۳:۰۱
مشكل از شركت راهبر نيست
مشكل از معاونت فناوري اطلاعات وزارت صنعت و.. مي باشد
به پروژه هاي اين معاونت دقت كنيد اكثر وضعيت اسفباري دارند
شبنم و طرح ميزان و ...
اي كاش وزير جديد در انتخاب و ابقاي معاونانش دقت بيشتري ميكرد (1761513) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۲-۰۸-۱۶ ۲۰:۳۳:۵۷
اباید آقای مفتح و مدیران زیر نظرشان که با پول ملت این بازی هارو در میارن پاسخ گو باشن
معاونت فناوری اطلاعات واقعا با سو مدیریت اداره میشه (1763555) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۲:۴۹:۲۸
از اول هم طرح بيخودي بود همون بهتر كه كنسل شد فقط وقت و پول مردم هدر ميداد و باعث گراني بيشتر بود. (1761529) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۲:۵۰:۵۳
کلاً طرح بیخودی بود. اگر قرار بر کنترل و نظارت باشه باید هر کالایی که وارد میشه تو همون گمرک برچسب شبنم بخوره. نه اینکه برچسب شبنمو بدن دست خود وارد کننده که رو جنساش بچسبونه. اگر نمیتونن اصلاً انجامش ندن بهتره. برچسب شبنم شده یه بهانه واسه گرونفروشی . (1761533) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۲:۵۷:۲۱
طرح شبنم یکی از طرح های بسیار خوب در جهت شفاف سازی اطلاعات کالاست
من از ابتدا موافق این چنین طراح هایی بوده ام ولی خوب انجام چنین طرح بزرگی نیاز به زمان دارد که مزایای بسیار زیاد را نشان بدهد
تا آنجایی که من خبر دارم شرکت راهبر یکی از شرکت های بزرگ IT است که طرح های دیگری را با موفق انجام داده ولی انگار مثل همیشه شفاف سازی اطلاعات برای برخی گران تمام می شود و شروع به بزرگ کردن مشکلاتی می کنند که راه حل های مناسب جهت رفع آن وجود دارد ولی خوب بعضی ها این را بر نمی تابند (1761541) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۳:۲۹:۳۷
با سلام
من خبر موثق دارم كه تعدادي از افراد كه هيچ سر رشته اقتصادي و بازرگاني ندارند الان مدت 2 ماه است كه زير نظر آقاي نوبخت در حال كاركردن و آمده كردن خود براي جايگزين شدن طرح شبنم و به عنوان كارگزار اقتصادي ايران در دنيا هستند و حتي دنيا را بين هم تقسيم كرده و در حال فعاليتهاي اوليه هستند و فقط منتظر لغو كلي طرح شبنم و دريافت حكم طرح جديد از سوي وزير صنعت و معدن هستن حتي كارگزاران محترم جديد كه هيچ سر رشته اي از فعاليتهاي اقتصادي ندارد در كشورهاي مربوطه خود دفاتر خود را تاسيس كرده اند (1761600) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۳:۳۲:۰۰
از مهمترین مزیت های این طرح شفاف سازی اطلاعات برای مردم و قابل شناسایی بودن کالای قاچاق در سطح عرضه هست ، بر خلاف تصور برخی که معتقدند این طرح هیچ روندی در چرخه عرضه و جلوگیری از کالای قاچاق نداشته باید یادآور شد خیلی از تولید کنندگان به دلیل تمایل مصرف کننده به اجناس وارداتی کالای ایرانی را با برند خارجی و مبلغ بالا در سطح بازار عرضه می کردند که با اجرای این طرح به خوبی قابل شناسایی قرار گرفتند.همچنین مبلغ هر لیبل شبنم برای وارد کنندگان 75 تومان است و شرکت خدمات انفورماتیک راهبر فقط در قسمت IT این طرح فعالیت دارد و اپراتوری های بزرگی در سطح کشور زیر نظر وزارت خانه در حال فعالیت در این زمینه می باشند واز مزیت های این طرح این هست که بر خلاف سازمان غذا دارو دارای یک نظام منسجم هست. (1761609) (alef-6)
 
حسینی
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۳:۳۳:۳۹
اینم در مورد شبنم بخونید بدک نیست
http://jahannews.com/vdcaawnei49nuy1.k5k4.html (1761614) (alef-6)
 
اشکان
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۳:۳۶:۳۹
شرکت راهبر فقط بخش IT این طرح رو دردست داره ،اگرچه ممکنه یه سری معایب داشته باشه ولی با کمک خود مردم میشه نسبت به رفع این معایب اقدام کرد نه با زیر سوال بردن یک شرکت یا طرح. (1761627) (alef-10)
 
ali``
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۳:۵۸:۰۱
من کالایی(شامپو کلیر) را با برچسب طرح شبنم از داروخانه خریده ام به قیمت سیزده هزار و پانصد تومان .در حالیکه همان شامپو را بدون برچسب طرح شبنم از بازار خریده ام به قیمت هفت هزار و پانصدتومان.خدا وکیلی شما به من بگوئید این شش هزار تومان اضافه صرف چه هزینه هایی شده است؟ (1761678) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۷:۵۰:۱۴
این گرانی به خاطر برچسب شبنم نیست! انداخته بهت. برچسب شبنم 75 تومنه. (1762058) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۶ ۰۷:۳۱:۱۱
اولی اصل بوده و دومی قلابی .این که دیگه سوال نداره ؟ (1762754) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۶ ۱۵:۳۶:۰۶
دیگه اینقدر خالی نبند>>>>>>>> (1763295) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۸ ۱۶:۵۹:۴۸
خوب فرق قاچاق و ان يكي كه داره ماليات و ٦درصد ميپردازند و گمركي سالم داده همين جاست (1766106) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۴:۰۶:۵۸
طرح شبنم اکثرا برای کالای الویت 7تا 10هست که معمولا کالای لوکس به شمار می آیند مانند لباس ، لوازم خانگی... وجزو نیاز های اساسی مردم نمی باشند که با واردات قاچاق این کالا ها باعث عدم موفقیت ،رشد بیکاری ورکود در بازار داخل می شوند
واین طرح به نوعی از چنین معضلات جلو گیری می نماید. (1761693) (alef-10)
 
mohammad
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۴:۲۲:۵۳
به گفته آقای ابویی و خیلی دیگر از کارشناسان ، فقط کسانی که نگران اقتصاد شفاف و روشن هستند مخالف این طرح هستند (1761738) (alef-10)
 
آزاد
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۴:۲۴:۲۳
بهتره بجای حذف دو شرکت ذکر شده که مجری طرح شبنم هستند چاره ی مبارزه با قاچاق را پیدا کنیم شرکت راهبر فقط در بخش فنی این پروژه مشارکت دارد و از نظر آی تی و تیم فنی قوی می باشد در صدد را حل باشیم نه بیکار کردن یک عده مهندس توانمند که در این شرکت در حال کار کردن هستند. کسانی که حذف راهبر و همکار امین را میخواهند حتما خصومتی با این شرکت دارند؟؟؟وگرنه چه دلیلی داره یک شرکت آتی حذف گردد؟؟؟میتوان فرآیند شبنم را اصلاح کرد برای بهینه کردن نه حذف (1761740) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۷:۵۲:۴۰
سوال اینه: چرا شرکت راهبر؟ چرا شرکت همکار امین؟ مگه توی این مملکت "قانون برگزاری مناقصات" وجود نداره؟ مگه توی بقیه شرکت ها که رانت ندارن کلی مهندس کار نمی کنه؟ مشکل اینه. چرا!!!؟؟؟ (1762060) (alef-13)
 
علیپور از اصفهان
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۵:۰۰:۵۱
آقای توکلی پس کجایی
قرار نیست فقط در مورد مدارک تقلبی صحبت کنید
این طرح از بدترین طرح هاست به قاچاق رسمیت بخشیده موجب افزایش هزینه های واردات و کندی روال واردات

اگر این طرح و طرح ایران کد و مالیات بر ارزش افزوده حذف شود حذف این 3 طرح به تنهایی 20 درصد قیمت اجناس را کاهش میدهد
موجب روانی تجارت و کاهش قیمت ها میشود

یکسری کاغذ بازی بی خود و بی ربط که فقط کیسه و جیب یک عده بیخود و بی زحمت پرشده است و مشاغل کاذب ایجاد نموده

درود بر وزیر فهیم صنعت

ایشالا مجلس طرح مالیات ارزش افزوده را حل کنه تا حدی میتونه به کاهش گرانی کمک کنه (1761798) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۵:۲۴:۰۵
طرح شبنم و طرح برچسب سلامت وزارت بهداشت فقط منبع درآمدی است برای تعاونی کارکنان و بازنشستگان وزارت بهداشت و صنایع و نیروی انتظامی
و مانعی است در جهت واردات صحیح و عاملی است که قیمت کالا را افزایش داده و قاچاق را رسمیت داده است. (1761855) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۶ ۰۷:۳۲:۲۵
اتفاقا این طرح تنها راه مبارزه با قاچاق گسترده کالا میباشد بشرطی که درست اجرا شود . (1762757) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۶:۰۵:۲۸
باید کاری کرد که ایجاد این انحصار و رانتها تکرار نشه. مردم، اصناف، دولت، مجلس و رسانه ها توسط یه شرکت مزخرف و رانتخور به بازی گرفته شدن! چرا کسی به هزینه این کار فکر نمی کنه؟ (1761923) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۶:۱۳:۴۹
اينجانب به نوعي با اجراي طرح شبنم در شركتمون درگير بودم و البته شناخت كاملي هم از طرح و روش اجراي اون دارم
اين طرح در ابتدا با يك تعريف كامل و جامع مطرح گرديد كه در اون زمان به نظر مشكلي نداشت و قرار بود تمامي ليبل‌ها با پوشش روي قسمت كد 16 رقمي در محل گمرك بر روي كالا‌ها الصاق شود و سپس وارد بازار شود. ولي با شروع طرح انگار تازه فهميده بودند كه كار عملياتي بر روي تيراژ ميليوني اقلام ورودي يعني چي و الصاق اون همه ليبل پوشش دار و كنترل داده‌هاي اون بسيار بسيار مشكل بود و كار مورد نظر از توانايي دو شركت مورد نظر (راهبر و مسير) خارج بود و پروژه مورد نظر تبديل شد به گلوگاه در گمرك. خلاصه از همون موقع زدن از سر و ته پروژه شروع شد و كار بجايي رسيد كه دو شركت مذكور در حال حاضر رسيدن به بجايي كه ميگن ما فقط كد ميفروشيم و هر شركت بايد خودش بره دنبال چاپ و الصاق و ... . و از اون طرف هم توي بازار ليبل ها رو بصورت فله‌اي ميفروشن.

يعني كل پروژه با اهدافش رفت روي هوا

الان هم تمامي مواردي كه توي جرايد و سايت‌ها منتشر ميشه و از اين طرح حمايت ميشه به نظر من كار كسايي كه از اين طرح منفعت بسيار زيادي كسب كردن و حاضر به بي خيال شدن هم نيستن (1761937) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۶ ۰۷:۳۵:۲۳
اگر میخوایم با قاچاق مبارزه کنیم باید این برچسب ها توسط گمرک روی کالا الصاق بشه وگرنه اگر برچسب تو بازار بفروش برسه و دست واردکننده داده بشه فاتحمالصلوات !! (1762760) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۷:۰۰:۲۳
مدیرعامل ما برای یکی از کالاهای شرکنمون که مجوز نداشت با 3 میلیون تومن از بازار آزاد یک دسته کد شبنم اصل با هوکوگرام و ... خرید و مشکلش حل شد. (1761993) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۷:۵۵:۱۱
شبنم هلوگرام نیست. دیتای کالا را چطوری توی دیتابیس ثبت کرد؟! استعلام می کنید، جواب می ده!؟ لطفا سرکار نذارین مردم رو (1762066) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۷:۵۹:۴۰
طرح شبنم به صورت کامل اجرا نشده بود. این طرح 2 فاز داشت که فقط مرحله 1 و 2 از فاز اول اجرا شد. (1762074) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۸:۰۵:۱۲
اینجا نظردهندگان اکثرا" از کارکنان یا سهامداران شرکت راهبر میباشد که همش طرفداری میکنند البته از طرح نه ها از خود شرکت.اگه دولت راست میگه کمی هم خودش خرج کنه نمیشه که هر هزینه ای را از مردم بگیرد چون دست آخر اگر قاچاق نیاد از گمرک میاد و دولت از عوارض آن سود آنچنانی نصیبش میشه .حالا چرا هزینه شبنم را مردم بدن؟ (1762083) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۲۰:۳۹:۴۳
متاسفانه منافع مادی در شرکت راهبر و همکارانشان درحدی بود که شروع به تهمت زدن به مسولین وزارت بهداشت کردند و سعی داشتند با نفوذ در سازمان غذا و دارو و ایجاد ارتباط با برخی از شرکتهای مجری وزارت بهداست طرح برچسب کنترل اصالت و سلامت این سازمان را منحرف و مخدوش کنند و خروج برخی از برچسب های وزارت بهداشت هم با همین اهرم فشار و اختلال صورت گرفت. و حتی برخی از مسولین وزارت بهداشت را با تهدید وتهمت میخواستند از مسیر درست خارج نمایند که به لطف خداوند خودشان از مسیر خارج شدند. (1762313) (alef-13)
 
كاسب
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۲۱:۳۹:۱۶
دوستان گرامي در اين مرحله حساس تحريم ها .اين طرح شبنم هم با بوركراسي زياد به مثابه تحريم داخلي از طرف حكومت حساب ميشه چون بخش اعظم واردات كشور كالاي خام هست كه توليديها بايد بخرن و يك كالاي ساخته شده تحويل جامعه بدن. شما حساب كن توليد كننده اي كالايي را مي خواهد توليد كند كه از ٥٠٠ قطعه وارداتي تشكيل شده اگر براي واردات هر قطعه يك كد شبنم بگيرد فقط به غير از بور كراسي و زمان بر بودن بايد نزديك پنجاه هزار تومن پول كد شبنم بدهد حالا شما بگوييد اين پول را از كي بگيرد پس نبايد از كالاهاي خام كد شبنم بگيرند چون كالاي نهايي توسط استاندارد كنترل مي شود اگر هم اين برنامه اجرا بشود فقط براي كالاهاي ساخته شده نهايي اجرايي بشود والسلام (1762381) (alef-13)
 
ولی اله
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۲۲:۲۲:۰۵
برچسب شبنم بااهدافی منطقی ومعقول طراحی وبه مرحله اجراگذاشته شد.ولی مجریان درشرکت همکارامین،درعمل بافروش برچسب هابه قیمت گزاف به صاحبان کالاهای غیرمجاز.طرح راباشکست مواجه کردندوخودبه ثروت نامشروعی دست یافتند.به امیدروزی که خائنین به سزای اعمال خودبرسند. (1762444) (alef-13)
 
مارمولك
۱۳۹۲-۰۸-۱۶ ۰۶:۵۵:۱۵
وزارت اطلاعات هم كه در اين موارد قربونش برم خواب است فقط در موارد امنيتي فعالند وبس . بسته هاي فله اي شبنم از كجا به بازار مياد معلوم نيست ؟ (1762735) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۸-۱۷ ۰۱:۰۲:۴۷
1-آقای توکلی عزیز شما که اعتقاد جدی به سپردن امور اقتصادی به دست صاحبان واقعی آن که همانا مردم هستند دارید چرا نظرات کارشناسی انحادیه ها ومجمع امور صنفی واتاق بازرگانی که پارلمان بخش خصوصی است را نادیده میگیرید .
آیا رئیس اتاق بازرگانی تهران که خود مدتها وزیر بازرگانی بوده ومدتها در بخش غیر دولتی فعالیت اقتصادی کرده وامثال ایشان دهها بازرگان تحصیلکرده وکارآفرین نمونه که همگی مخالف طرح شبنم هستند تماناً طرفدار قاچاق هستند وچیزی نمیفهمند؟! وفقط جناب ابویی که با تمام احترامی که دارند هیچگونه فعالیت اقتصادی غیر دولتی وحتی دولتی تاکنون نداشته! دانشمند صاحب نظر در تمام امور منجمله طرح شبنم هستند؟!آقای توکلی عزیز ایشان همواره از اول انقلاب در سمتهای اتتظامی از جمله مواد مخدر وچندسالی است که مبارزه با قاچاق کالاوارز هستند ومتاسفانه صرفاً اقدامات سلبی در دستور کار ایشان بوده که البته برای مواد مخدر خوب بوده ولی قطعاً در کشوری که بدلیل تفکرات وافدامات امثال این برادر عزیز که حتماً از روی دلسوزی هم بوده ،رتبه کسب وکار بسیار اوضاع دلخراشی دارد بهتر است امثال ایشان وبسیاری از مدیران باتفکر صد درصد دولتی قدری هم به نظرات تولیدکنندگان وبازرگانان متخصص در این امر توجه کنند واینقدرخود را قیم ملت ندانند!
2- توجه داشته باشید که اگرچه شرکت مجری این طرح که کانون بازنشستگان ناجا است در اجرای این طرح مشکلاتی دارد اما مشکل اصلی به برنامه ریزی وطراحی این طرح باز میگردد که همانا مسئولین سابق وزارت صنعت ومعدن ونیز ستاد مبارزه با قاچاق کالاوارز هستند کهازجمله مشکل مهم این طرح عبارت است از: به عنوان مثال یک وارد کننده لوازم منزل مانند ظرف بلور یا چینی 100کانتینر بشقاب درسایزهای مختلف پس ازثبت سفارش وارد کشور مینماید که در هر کانتینر هزار کارتن انواع بشقاب وپیاله وجود دارد ودر هر کارتن بین10 تا12دست فرضاً بشقاب ویا پیاله وجود دارد که درهر کانتینرحدود 10هزار دست6عددی بشقاب وجود دارد که ضربدرتعداد کانتینرموجودبالغ بر100هزار کارتن ویک میلیون پک 6عددی کالاست! حال چگونه مامور گمرک میخواهد ویا میتواند روی تمام این100هزار کارتن برچسب شبنم بچسباند؟! تا چه رسد به الصاق برچسب شبنم روی 1میلیون پک ویا دست بشقاب!!! خوب حال چه اتفاقی می افتد وتا بحال افتاده؟ اینکه گمرک به وارد کننده میگوید خودت این برچسبها را روی کارتن های مادر بچسبان! یعنی مشکل از همین جاآغاز میشود به فرض که واردکننده بدبخت با هزینه خود بخواهد این برچسبهارا روی کارتن ها الصاق نماید آیا میدانید این کار چندین روز زمان می برد؟ ودیگر اینکه بفرض چسباندن روی کارتنهای مادر ،تکلیف پکهای درون کارتنهای مادر چه میشود؟ وبعد تازه اتحادیه صنف که مرجع توزیع برچسب به وارد کننده هرصنف است تعداد محدودی برچسب در اختیار وارد کننده میگذارد وبنابراین بالاجبار بخش بسیاری از این کالاهافاقد برچسب خواهدبود و بنکدار ویا مغازه داری که این کالاها را پس از خرید عمده از وارکننده بصورت جزئی وتکی میفروشد با تعداد زیادی کالای بدون برچسب مواجه میشود وبعد اگر بازرس تعزیرات اتفاقاً یا براساس شکایت مصرف کننده به این مغازه دار برمراجعه نماید اورا جریمه سنگین خواهد کرد!!! پس عزیزان ونظردهندگان عزیزی که به احتمال بسیارزیاددرگیر مستقیم این امور اقتصادی نیستید وصرفاً با اطلاعاتی که از دور بدست شما میرسد ویا ازطریق عزیزانی مانند مسئولین مبارزه با قاچاق کالا ویا مسئولین تعزیرات که آنان هم متاسفانه از دریچه کنترلی وسلبی وانتظامی وقیم مآبانه به موضوع مینگرند این اطلاعات را دریافت میکنید ،بدانید وآگاه باشید که این مطلب تازه یکی از اشکالات عدیده این طرح پراشکال است وچوا مطلب خیلی طولانی میشود به همین نکات اکتفا میکنیم. (1763784) (alef-13)
 
چاه کن همیشه ته چاه است
۱۳۹۲-۰۸-۱۷ ۰۹:۴۱:۵۹
به نام خدا
اینها دکانهائی است که شرکتها درست کرده اند و با رانت قدرت بر سر راه تجارت ایستاده اند
نه علمی است و نه عملی ، چاهی است که برای مردم آب ندارد اما برای بسیاری نان دارد
برچسب اصالت دارو نیز مانند شبنم است و فقط درآمد برای شرکت تولید کننده است


به خبر زیر در سایت فارس مربوط به تاریخ 16 مهرماه مراجعه نمائید

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920716001022
92/07/16 - 15:21

ديناروند ادامه داد: با اين وجود وزارت بهداشت كار برچسب گذاري بر محصولات را آغاز كرده و بدين ترتيب كالاهاي مهم بدون برچسب نبايد عرضه شوند اما متأسفانه باز راه گريز وجود دارد و سوءاستفاده از برچسب ها امكانپذير است حتي ديده ايم كه برخي كالاهاي قاچاق با برچسب وزارت بهداشت وارد شده اند. (1763893) (alef-13)
 
بردبار
۱۳۹۲-۰۸-۱۷ ۱۲:۱۴:۰۱
کابینه سرمایه داری باید راحت باشد طرح برای اینها ضرری داره عزیزم .بذار بخورنی بقیه بمیرن (1763994) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۷ ۱۳:۲۵:۰۴
بابا بزار این طرح بره گم شه. غیر از اینکه قیمت کالا رو بالا ببره و سودش تو جیب یه عده خاص بره چه فایده دیگه ای داره و داشته؟ (1764048) (alef-13)
 
جلال
۱۳۹۲-۰۸-۱۸ ۱۴:۰۳:۵۶
اگر مجریان طرح شبنم بر این اعتقاد هستند که علمی و منطقی عمل میکنند پس چرا حاظر نشدند که لیبلهای اصالت کالا که کاملتر هم هستند را برای کالا های سلامت محور بپذیرند؟ تازه کالا های با این برچسب را کتبا قاچاق اعلام کردند و باعث تشویش اذعان عمومی شدند. (1765828) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۸-۱۸ ۱۶:۵۵:۰۷
اسم طرح با محتواي ان كه هيچ تناسبي ندارد اول بايد عوض شود.
من با اينكه هر كالتي كه در بازار است با باركدي شن اخته شود تا اول كشور سازنده واقعي تاريخ توليد و. . . را بشود پيگري كرد و فهميد موافقم و بايد طبق قانون هر وارد كننده كالا هولوگرام و بار كد خود را داشته بأشد و مغازه ها و شركتها ملزم به فروش كالاها با باركد و قابل شناسايي بإشند
مثل لاستيك كه در اروپا تاريخ توليد أيا براي فصول خشك و يا باراني و برف است مشخص شده و خريدار زمان خريد ميداند چي ميخرد. (1766094) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۸-۲۰ ۱۴:۳۹:۱۴
دوست گرامی در مورد این مطلب که فرمودین اسم طرح با محتوای آن تناسب ندار باید خاطر نشان شد نام شبنم مخفف شبکه بازرسی ونظارت مردمی هست . (1770812) (alef-13)
 
پدرام
۱۳۹۲-۰۸-۱۹ ۱۸:۰۷:۱۱
این یکی از بهترین طرح هاست که تا به حال تو ایران اجرا شده اون برچسباییم که تو بازار میبینید به صورت غیر مجاز چاپ شده ممکنه از نظر دید جنسو قانونی نشون بده ولی وقتی کد روش اس ام اس بشه یا با نرم افزار بارکد خوان که روی گوشیهای نصل جدید نصب میشه خوانده بشه همه چیز مشخص میشه تمام این کسایی ام که با این طرح مخالفنو مشکل دارن همون افرادین که از قاچاقو قاچاقچی سود میبرن. (1768800) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۸-۲۰ ۱۴:۴۳:۴۴
به نظر من طرح بسیار خوبی هستش که برای جلوگیری از قاچاق کالا گذاشتن ما خودمون باید اون کدهای 16 رقمی رو ارسال کنیم و در صورت عدم جواب مناسب از خریدش خودداری کنیم.باید ایرادتش رفع بشه.این وسط اگر شبنم نباشه فقط قاچاقچی سود میکنه به گفته آقایون سالی 20میلیارد تومان کالای قاچاق وار کشور میشه که فاتحه تولید رو تو کشور بیاد خوند وقاچاقچی سود میلیاردی میزنه به جیب وجوانهامون بیکارواعتیادو..... (1770825) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۸-۲۱ ۱۶:۳۱:۰۱
هدف فقط پر کردن جیب شرکت راهبر بوده ولاغیر-اون لیبل و بانک اطلاعات هم بهونه بوده
اعلایی مدیر عامل راهبر هم میدونه که طرح شبنم هبچ کاربردی نداره
من با این شرکت در ارتباط بودم
حداقل ماهی 4 میلیارد تومان سود میبرده از این طرح (1772594) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.