نظر منتشر شده
۹۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 321593
بزرگترین اعدام گروهی در عربستان از سال 1980 تاکنون/ احضار کاردار به وزارت خارجه/ تجمع مقابل کنسولگری عربستان در مشهد
بخش خارجی الف، 12 دی 94
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
استقرار گسترده نیروهای امنیتی و نظامی آل سعود در مرزهای القطیف و العوامیه از وحشت زایدالوصف این رژیم از واکنش‌های مردمی به جنایت رژیم در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر و سه مبارز شیعی به نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبد الکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ حکایت می‌کند.

نظامیان آل سعود در پی جنایت امروز این رژیم در به شهادت رساندن شیخ نمر باقرالنمر روحانی برجسته شیعی، منطقه شیعه نشین در شرق عربستان را به محاصره خود درآوردند و برای سرکوب هرگونه تظاهرات و اعتراضات احتمالی به حال آماده باش درآمدند.

شبکه النباء از استقرار گسترده نظامیان و نیروهای امنیتی آل سعود در مرزهای القطیف و العوامیه که مناطق شیعه نشین عربستان به شمار می‌روند، خبر داد.

پایگاه خبری العهد نیز با انتشار تصویری اعلام کرده است که صدها خودروی زرهی به سمت شهر القطیف حرکت کرده‌اند تا با اعتراضات مردمی مقابله کنند.

اعدام رهبر شیعیان عربستان دل هر انسان آزاده ای را به درد آورده است. خون پاک «شیخ نمر» در حالی در راه اعتلای اسلام راستین بر زمین ریخت که آل سعود به عنوان خاستگاه وهابی گری و تکفیر، همچنان به حمایت خود از گروه های متوحش تروریستی مانند داعش، النصره و جیش الاسلام در سوریه و عراق ادامه می دهد.

اعدام شیخ نمر را می توان نخستین پس لرزه دیدار حامیان گروه های تکفیری ـ تروریستی در ریاض دانست. دیدار اخیر رئیس جمهور ترکیه از عربستان سعودی و هم پیمانی ریاض و آنکارا در تشدید فشار بر شیعیان منطقه از یک سو و تشدید حمایتشان از گروه های تکفیری از سوی دیگر، خروجی خونینی به نام اعدام رهبر شیعیان عربستان سعودی داشته است.

پر واضح اینکه؛ یکی از اهداف مشترک ترکیه و آل سعود در برهه فعلی، خاموش کردن موج بیداری اسلامی واقعی و جایگزینی امواج مسموم تکفیری و تروریستی در منطقه توسط داعش و دیگر گروه های تکفیری است.

در واکنش به اعدام رهبر شیعیان عربستان، «ناصر عطا» تهیه‌کننده اخبار مربوط به خاورمیانه در شبکه ای‌بی‌سی نیوز در توئیتر خود نوشت: «کشتن شیخ نمر النمر، یک نشانه بزرگ و بارزاز شکست سیاست سعودی در عراق، سوریه و یمن است».

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه نيز اعدام آیت الله شیخ باقر النمر روحانی سرشناس سعودی را شدیدا محکوم کرد و گفت: عربستان از تروریست‌ها حمایت و منتقدانش را اعدام می‌کند.

حسین جابرانصاری افزود: در حالی که تروریست‌های افراطی و تکفیری، امنیت و آسایش ملت‌های منطقه و جهان را سلب و ثبات و موجودیت برخی دولت‌های منطقه را تهدید می‌کنند؛ اعدام شخصیتی مانند شیخ النمر که ابزاری جز سخن گفتن برای پیگیری اهداف سیاسی و دینی خود نداشت، تنها عمق بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی را نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: دولت عربستان در حالی که از جریان‌های تروریستی و افراط‌گرایان تکفیری حمایت می‌کند با منتقدان داخلی خود با زبان اعدام و سرکوب سخن می‌گوید.

گفتني است وزارت کشور آل سعود امروز در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیتهای شیعی‌ عربستان و در راس آنها شیخ نمر باقر النمر خبر داد. احکام اعدام شیخ النمر و ۴۷ نفر دیگر به اتهام تروریسم مد نظر آل سعود در ۱۲ منطقه عربستان اجرا شد.

المنصور ترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی، نیز با بی توجهی این کشور را به واکنش‌های خارجی از جمله اظهارات ایران درباره آن چه اعدام تروریست‌ها خواند، ابراز کرد و گفت: به «واکنشهای خارجی که پس از اعدام ها صادر شد اهمیت نمی‌دهیم و به آن‌ها توجهی نداریم.»

سخنگوی وزارت دادگستری عربستان نیز واکنش‌های جهانی را نوعی دخالت در امور عربستان دانسته و گفته است: «ما دخالت در امور قضایی کشور را از سوی دیگران رد می‌کنیم و این یک امر داخلی است .»

وعده اعدامهای بیشتر

وی در یک نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت کشور عربستان افزود: «اعدام‌هایی که امروز صورت گرفت، آخرین احکام اعدام نیست. بلکه به زودی احکام اعدام علیه متهمان دیگری اجرا خواهد شد.»

وی از تعیین وکیل برای ۲۴۳۷ متهم خبر داد و افزود: «افرادی وجود دارند که در حال انجام تحقیق از آنها هستیم و پرونده های آنها هنوز به قوه قضائیه نرسیده است.»

سخنگوی وزارت دادگستری عربستان با ادعای این که قوانین عربستان وضعی است و به نژاد، طایفه و ملیت متهم کاری ندارد، مدعی شد: «صدور حکم قتل آسان نیست و دوست نداریم به آن برسیم اما اعمال جنایت‌کارانه مستوجب این مجازات است.»

احضار سرپرست سفارت عربستان به وزارت خارجه
در واکنش به اعدام شیخ نمر سرپرست سفارت عربستان در تهران بعدازظهر امروز (شنبه) به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه به اسحاق العرینی ابلاغ کرد.

جمعی از شهروندان مشهد در مقابل کنسولگری عربستان تجمع کردند

مردم مشهد مقدس عصر امروز در اعتراض به اعدام شیخ نمر با تجمع در مقابل ساختمان کنسولگری عربستان، این اقدام را محکوم کردند.

جمعی از شهروندان مشهدی عصر امروز با تجمع در مقابل ساختمان کنسولگری عربستان در این شهر اقدام حکومت آل سعود را در اعدام آیت الله نمر محکوم کردند.

معترضان به اعدام شیخ نمر و ۴۷ نفر از شیعیان در عربستان در زیر بارش باران با سر دادن شعارهایی همچون حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، مرگ بر سلفی و مرگ بر تکفیری و پارچه نوشته‌هایی با عنوان "ما تا آخر ایستاده ایم"، جنایت آل سعود را محکوم کردند.

مردم مشهد سکوت مسلمانان و جامعه اسلامی در مقابل این جنایت را خیانت به قرآن دانستند و خواستار واکنش جهانی به‌ویژه مسلمانان نسبت به اقدام رژیم آل سعود مبنی بر اعدام شیخ نمر شدند.

رویترز: عربستان تاب تحمل شیعه و سنی را ندارد
خبرگزاری رویترز از ریاض گزارش داد: عربستان روز شنبه یک شیخ برجسته شیعی و ده ها سنی را اعدام کرد و این امر نشان داد، ریاض تاب تحمل شیعه و سنی را ندارد و صرفا به خشم فرقه ای در کل منطقه دامن می زند.

براساس این گزارش، جمعیتی از شیعیان در منطقه قطیف در شرق عربستان در اعتراض به اعدام شهید نمر باقر النمر تظاهرات کردند و شعار «مرگ بر آل سعود» سر دادند. بیشتر ۴۷ فرد اعدام شده در روز جاری (شنبه) در عربستان، سنی و ۴ نفرشان از جمله آیت الله النمر شیعه بودند.

رویترز یادآور شد که ایران و متحدانش بلافاصله به اعدام شهید النمر واکنش نشان دادند و پلیس عربستان نیز سطح تدابیر امنیتی را در منطقه ای که اکثریت شیعه ساکن آن هستند، افزایش داد.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: خاندان آل سعود حاکم بر عربستان در سال های اخیر به واسطه قدرت گرفتن گروه های تندرو سنی در پی ناآرامی در کل منطقه خاورمیانه به ویژه عراق و سوریه، به طور روزافزونی مشوش شده است. این گروه ها خواستار سرنگونی حکومت عربستان هستند.

اما اعدام همزمان ۴۷ نفر شامل ۴۵ سعودی، یک مصری و یک تبعه چاد، برجسته ترین اعدام گروهی در عربستان از سال ۱۹۸۰ تا کنون بوده است.
 
کلمات کلیدی : اعدام شیخ نمر
 
فاطما
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۴:۰۷:۲۳
اگر میترسید که این جنایت هاراانجام نمیداد.اجباری نداشت (3432225) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۹:۴۸:۰۵
دوست عزیز خواهش می کنم اندکی بیشتر در باب وهابیت و سلفی ها مطالعه بفرمایید. (3433255) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۰:۰۱:۳۳
این وسط اونی برنده است که عاقلانه تر کار کنه. الان این کار عربستان بیشتر یک حماقته که باعث میشه تا سالها کینه حاکمان در دل مردم شیعه این کشور بمونه. در واقع حاکمان ناپخته و نادانی که به تازگی در عربستان روی کار اومدن اصلا دور اندیشی ندارن. (3433283) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۲:۰۹:۳۸
سه واقعه زیر رو درنظر بگیرید:

1- درست در زمانی که آقای روحانی بعد از توافق هسته ای به نیویورک رفته بود و در سازمان ملل میتونست با ملاقاتهاش یک تحول مهم برای روابط ایران و غرب ایجاد کنه، فاجعه منا اتفاق افتاد.

2- درست در زمانی که آقای روحانی میخواست برای دیدارهای رسمی به پاریس و ایتالیا سفر کنه با برنامه مفصل، ناگهان جریانهای تروریستی پاریس رخ داد.

3- شاید چند روز و فوقش یکی دوهفته مانده به زمانی که توافق هسته ای اجرایی بشه و تحریمها برداشته بشه، ناگهان شیخ نمر اعدام میشه

من نمیگم حتما همه این حوادث برنامه ریزی شده است ولی احتمالش زیاده مخصوصا در مورد اول و سوم. چون مورد اول و سوم کاملا دست عربستان بوده و مورد دوم هم نفوذ عربستان بر جریانهای سلفی بر کسی پوشیده نیست.

به هرحال باید دقت داشت که عربستان مطمئنا میدونسته با اعدام شیخ نمر تظاهرات و آشوب به پا میشه و شاید قصدش هم همین باشه یعنی باید دقت کرد تظاهراتها به خشونت کشیده نشن و رفتار افراطی که عربستان رو طرف حق نشون بده انجام نداد و درعین حال تظاهراتها رو گسترش داد. (3433539) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۳:۲۱:۱۵
من شخصا فکر می کنم اگر دنیا رو بصورت ساده و با معادلات ساده تحلیل کنم از تحلیل های توطئه و..خیلی بیشتر موفق هستم ریشه این تحلیل های توطئه در اینه که فکر می کنیم طرف مقابل خیلی خیلی زرنگه شما رو هم دعوت می کنم به جای تحلیل توطئه ای به تحلیل های منطقی و ساده رو بیارید نفعش بیشتره و بیشتر هم جواب میگیری. کلا در زندگی اگر بخواهیم دید توطئه ای داشته باشیم همه کارهامون رو میتونیم توطدئه ای تحلیل کنیم حرکات مردم و...همه رو میشه براش تحلیل توطئه ای داد که مثلا فلانی رو نگاه کن اونجا ایستاده چرا دو روز پیش کاپشن قهوه ای داشت اما امروز قرمز پوشیده؟ منظورش چیه؟ و...
اینکه خودمون رو هم مرکز جهان تصور کنیم که بقیه کشورها دنیا رو بخاطر ما به هم میریزن هم قابل تامله و یک مقداری جای بحث داره (3433741) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۱:۳۰:۵۲
نکته ی 1و2 شما بیشتر قابل تامل است اما در مورد نکته ی 3 باید عرض کنم که به نظرم اعدام مرحوم شیخ نمر و پیش تر حمله به شیعیان نیجریه و شیعیان یمن و بحرین را می توان در راستای سیاستی دانست که خطر شیعیان و بویژه ایران را بسیار جدی تلقی می کند و می خواهد اکثریت جهان اسلام (اهل سنت) را علیه شیعیان بسیج کند...! در واقع با شما موافقم که باید هوشیار بود ودر دام خشونت ها و جنگ فرقه ای گرفتار نشد...! در ضمن کشته شدن علوش در سوریه که رابطه ی نزدیکی با سعودی ها داشت -علاوه بر شکست سیاست های عربستان و ترکیه در سوریه -در اعدام مرحوم شیخ نمر نقش داشت... (3433948) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۴:۱۹:۳۶
چرا در امور داخلی عربستان دخالت می کنید؟ با این کارتان، به آنها هم اجازه می دهید که در کار شما دخالت کنند.
یک بام و دو هوا نمی شود (3432269) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۵:۰۲:۵۴
امور داخلی؟ ببخشید شما احیانا چیزی بنام امت اسلام به گوشتان خورده؟ یک روحانی برجسته که معترض به حکومت قاتل سعودی است به شهادت رسیده...اعتراض نکنیم؟ آنها هرروز در امور ما دحالت کنند و ایرانیان و مسلمانان و غیر مسلمانان را تحقیر کنند و بقتل برسانند و ما چیزی نگوییم؟ (3432427) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۵:۰۹:۰۶
حرف شما شبیه این است که مثلا کسی بگوید چرا در کار یزید دخالت میکنید آنهم کاری که در هزار و جهارصد سال پیش انجام داده . برادرم انسانیت مرز بین المللی نمی شناسد . هجده سال است برای چند سانتریفیوژ کشورمان را تحریم کرده اند . (3432457) (alef-13)
 
کرامت
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۵:۱۲:۱۴
بابا خبر که دیگه دخالت نیست دخالت اون موقع بود که یک مقام بلندپایه مملکت از تریبون نماز جمعه مرگ پادشاه عربستان رو تبریک گفت که عواقبش هم مثل یک دور باطل نسیب ملت بیچاره دو کشور خواهد شد. شما الان اینجا یک مرگ بر آل سعود بنویس 6000 نفر ذوق میکنن اونور هم بدتر تشنه ان به خون ایرانی و شیعه. (3432467) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۵:۱۹:۰۰
اگر شما غیرت دینی و مذهبی ندارید و حاضرید در خانه گرم خود بنشینید و نظاره گر کشتار برادران بی گناه خود باشید و چای بنوشید ما دل دردمندی داریم که حاضر نیستیم برادرانمان را بی گناه اعدام کنند.شما با زندگی دنیایی خود خوش باشید تا قیامت ولطفا از سر شکم سیری نظر ندهید (3432489) (alef-13)
 
کوشا
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۵:۳۲:۲۰
متاسفم اگر ایرانی هستی یا شیعه ای مظلوم امیرالمومنین که هزار ساله این قوم ظالم چه با شیعیان کردند وچه جنایاتی درضمن شما که عین روشنفکرهای نادان حرف میزنی اهل کجایی.خدا لعنت کند قوم ظالم ولعنت برجهل لعنت برجهل لعنت بر دشمن شیعه. (3432540) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۵:۵۹:۳۵
طرف حق باش...آل سعود مشروعیت نداره و قاتل مردم منطقه اس!! (3432620) (alef-13)
 
حمید 1
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۶:۲۲:۱۳
تو مسلمانی ؟ حتی با این کارهایی که عربستان انجام می دهد قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد تو چقدر بی تفاوتی ؟ خدا لعنت کند آل سعود را که خائن به بشریت است. (3432696) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۶:۲۸:۵۲
خوب شد شما تذکر دادید وگرنه تکلیفمان نامشخص میماند!!!!!!!!!! (3432726) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۶:۵۹:۲۵
آنها اگر ميتوانستند در امور داخلي ايران دخالت كنند دست به اين كارها نميزدند از قديم گفته اند الغريق يتشبث به كل حشيش . اعدام امثال ايشان از روي ضعف است . كشتن كسانيكه اسيرند فقط از بز دلان ساخته است . جواب آنها در ميادين ديگر داده ميشود . (3432826) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۷:۱۷:۴۶
شما چقدر باحالید! (3432888) (alef-3)
 
محمود
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۷:۳۴:۲۶
این امور داخلی یک کشور نیست ! حقوق بشر است ! (3432942) (alef-3)
 
omid.ahmadigivi@yahoo.com
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۷:۴۸:۳۰
کشتن یک انسان مظلوم از نظر شما هیچ جای اعتراضی نداره ؟ 80 نفر هم لایک کردن!! خوبید شما ؟! (3432984) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۸:۱۳:۵۵
دوست عزیز در دنیای امروز یا باید تابع سیاست اسلامی باشی که تو سیاست اسلامی میگه اکه صدای کمک خواهی مسلمانی رو بشنوی و جواب ندی مسلمان نیستی
یا باید تابع سیاست غربی باشی . آخه داداش جون حرفی که تو داری میزنی خود غربی ها هم به اون پایبند نیستند همه کشور های غربی تو امور ما بقی کشورها دخالت میکنن بعد تو اینجا نشستی ژست روشن فکری گرفتی .
من هم دوست دارم تو رفاه زندگی کنم و جنگ طلب نیستم اما مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلته (3433063) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۸:۳۰:۵۶
وفتی اونا تو امور داخلی ما دخالت میکنند ما هم این حق را داریم.

وقتی به امریکا پیشنهاد حمله به ایران را میدهد و میگوید هزینه ی حمله را هم میدم .

برو گزارشات العربیه را نگاه کن و بعد حرف بزن. (3433100) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۸:۵۷:۱۸
احسنت!منم از اعراب غيرايراني مخصوصا نوع عربستانيش اصلا خوشم نمياد!!!ولي بارها در موارد مشابه ايران گفته:چرا درامور داخلي ما(قضاوت،حكم دادگاه،شوراي امنيت ملي...)دخالت ميكنيد؟حالا چرا ايران درامور داخلي عربهاي كثيف عربستان دخالت ميكنه؟ (3433161) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۸:۵۹:۰۸
اینم شد کامنت! یعنی شما میگید دولت عربستان اخبار سایت الف که منابعش خود عربستان است را دخالت در امور داخلی خود میداند. (3433164) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۹:۱۰:۳۹
دخالت می فهمی چی می گی نکنه یا مسلمان نیستی یا انسان این تئوری ادمهای سیب زمینی است که فقط منافع خودشون رو در نظر می گیرند متاسفم برای خودم که مثل تویی هموطن من است (3433184) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۹:۲۹:۴۸
چون قبل از ایرانی بودن شیعه هستیم و به حکم شیعه بودن درقبال مظلومیت پیروان اهل بیت وظیفه داریم هرانچه داریم از اهل بیت به طبع نمی تونیم در قبال یارانشان بی تفاوت باشیم (3433218) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۹:۳۴:۲۷
برای شما متاسفم همین سکوت ایران باعث شده این جنایت ها علیه شیعیان در جهان رخ بدهد، در یک ماه گذشته حمله به شیخ زکی زکی و امروز هم شهادت شیخ نمر. (3433226) (alef-13)
 
محمدحسین
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۹:۴۳:۴۵
دوستان عزیز خواهشمند است اندکی با تامل بیشتری اظهار نظر بفرمایید. اعدام شیخ نمر صرفا اعدام یک شهروند عربستانی نیست اعدام پرچمدار مبارزه با استبداد در بطن عربستان و سرکوب هرگونه آزادی خواهی و آزاد اندیشی و ترویج وهابیت و تفکر داعش است. فراموش نکنیم ایشان در مقابل شهروندان ایرانی اعم از شیعه و سنی غیرت و تعصب داشتند . هدف ایجاد شکاف بین شیعه و سنی است. این اعمال محبت ما را نسیت به هم میهنان سنی آزاده متفکر متدین و پاک بیشتر خواهد کرد. (3433250) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۰:۰۱:۱۸
خدایا هدایتمان کن (3433281) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۰:۰۳:۰۷
پس دفاع از ازادی بیان تون برای عربستان نم کشید...این شهید بزرگوار فقط مبارزه سیاسی داشتن نه قیام مسلحانه (3433288) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۰:۰۳:۳۴
واقعا متاسفم برای کسانی که اسم حمایت از عالم شیعه را دخالت در امور داخلی عربستان میدانند یمن بحرین سوریه عراق لبنان هم امور داخلی عربستان است که در انجا ها ادم میکشد؟ متاسفم (3433289) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۰:۰۵:۳۲
اگر مسلمان هستی پس کشته شدن یا زجر کشیدن یک انسان بی گناه حالا سنی یا شیعه یا مسیحی یا یهودی باید برایت مهم باشد.حالا وجدان خودت را قاضی کن ... (3433298) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۰:۱۷:۵۳
حکومت سلطنتی خاندانی غیر سنی وهابی شیعیان را تکفیر و خونشان را حلال میکند گروههایی از جنس داعش را را اماده و جان منطقه انداخته که در صورت توان با ما هم کار دارند نه برای دفاع از اهل سنت فلسطین برای کشتار و سربریدن انسانهای بیگناه و دولتهایی که سلطه بدون استدلال مبتنی بر قدرت را نمیپذیرندبه یمن و بحرین لشکرکشی کرده خانواده ها را به خاک و خون میکشند حتی به حاجیان هم رحم نمیکنند تا قریب 7000 نفر کشته شوند و با بلدوزر جمع و فله ای انبار شوند
با همین تفکر نبود که امامان و فرزندان پیامبر یکی یکی توسط حکام وقت به شهادت رسیدند (3433320) (alef-13)
 
الف ر
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۰:۲۱:۵۲
این دخالت نیست هر انسان این حق راداره نسبت به ظلمی که دیگر انسان میشه در هرجا اعتراض کنه این اقدام عریستان کاملا ضد بشری است صرف نطر از وظیفه دینی (3433324) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۰:۵۶:۵۲
چه نظر مشعشعی....!!!!!
نظرتون چیه زین پس کلا در دنیا هیچکس در امور قاتلان و تبهکاران و ظالمان و جنایتکاران و مفاسد و دزدان دخالت نکنه تا اون عزیزان هم در امور دیگر مردم دنیا دخالت نکن!؟ (3433388) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۱:۰۲:۱۳
ای کاش یه نمه اطلاعات داشتی (3433403) (alef-13)
 
صادقی
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۲:۰۶:۲۷
این حرف شما واقعاً شرم آوره. دخالت یعنی چه؟پس احتمالا ایران اشتباه کرد که در مورد فاجعه منا اینقدر سروصدا و پیگیری کرد.شماها چرا وقتی آمریکا وقت و بی وقت، بادلیل و بی دلیل(به زعم خودشون) در مورد ایران حرف میزنند و بیانیه میدن، تحریم میکنند و هزار کار دیگه،این مواقع ساکت میشین و چیزی نمیگین. (3433533) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۲:۱۸:۰۸
به قربان ان دهنت که بالاخره کاری کردی که دست یک عده که کامنت های مخالف می گذارند و جهت دار و گروهی هم عمل می کنند لو رفت . کدام عقل سلیمی می تواند با نظر شما موافق باشد ؟ ایران در امور داخلی عربستان دخالت می کند و یا در امور خارحی مرتبط با امنیت ملی خود ؟ بابا ایولله . شما ها ایرانی هستید ؟ واقعا ؟ ایران در سوریه بکشد کنار ؟ چرا ؟ که بعد از ان مرحله بعدی سناریوی تجزیه خاورمیانه کلید بخورد ؟ به والله من به ماهیت اون طرفدارانت شک دارم .
الف عزیز
از شما خواهش میکنم این اعتراض را به این شخص منعکس نمایید . (3433565) (alef-13)
 
هم وطنی از شهرستان
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۲:۴۷:۴۸
امیدوارم روزی شاهد گردن زدن یکایک آل سعود باشم ، یک آنسان بیگناه را بشهادت رسانده آند،خاک بر فرق کسی در مقابل این جنایت بی تفاوت باشد (3433640) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۳:۰۲:۵۲
با این حرفت ثابت کردی شیعه نیستی. (3433679) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۳:۰۵:۵۲
تمام دنیا به امور داخلی ما کار دارند حالا شما نگران نباش (3433689) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۰:۲۵:۴۷
ای خدا ...
این عربستان این همه ادم بیگنا، زن وبچه داره در جهان میکشه...
الان باید در مقابل ظلم سکوت کنیم؟ (3433843) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۰:۲۶:۵۵
جناب عالی کردی جلو دخالت بیگانگان در کشور بایست... همه دارند در امور ایران دخالت می کنند بعد تو... (3433845) (alef-3)
 
سلام
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۰:۳۳:۱۴
اگر ذره ای اعتقاد به هویت ملی و شرافت انسانی دارید و از دخالت بیزارید، چرا پس از دخالت هرساله کانادا و دوستان اروپایی و آمریکایی و تحریم و توهین به ایران به بهانه های واهی حقوق بشری، سینه چاک نمی کنید و بردهن کانادا و آمریکا نمی زنید؟!
وقتی به کشورهای اسلامی میرسه، حس ملی گرایی تون گل میکنه که نباید در امور سایر کشورها دخالت کرد.
اما سی و چند ساله سایر کشورها در امور مملکت ما دخالت می کنند. هزینه می کنند. توطئه می کنند و حاشا به غیرت تان. (3433851) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۱:۲۷:۵۲
کسانیکه خودشان را به اصطلاح " وطن پرستان آریایی " میدانند و با عرب و هر چی که عربیه مخالفند ، شدند ستون پنجم عربستان در ایران .
البته این " وطن پرستان آریایی " سابقه دارند و زمان جنگ با صدام هم از ترس از ایران فرار کردند و یا با هزار کلک از زیر خدمت سربازی در رفتند . (3433940) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۴:۰۳:۱۵
اتفاقا عربستان هم همین فرمایش شما رو میکنه . (3434123) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۹:۲۲:۲۶
حرف درستي زدند، مگه زماني كه كشورهاي ديگه به رفتار حكومت ايران با مخالفان سياسي اعتراض مي كنن مسولين بيگانگان رو به دخالت در امور داخلي متهم نمي كنن؟ ايشون مگه شهروند كشور عربستان نيست؟ دقيقا بهمين دليل اعتراض ايران دخالت در امور داخلي عربستان است. البته عرض كنم كه من با اين كار عربستان مخالفم فقط خواستم بگم استاندارد رفتاري شما دوگانه است. در هيچ كشوري مخالفين سياسي رو نبايد زندان، شكنجه و يا اعدام كرد. (3434728) (alef-13)
 
ساداتی
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۴:۴۲:۳۹
خدا بیارمزدش، واقعا اشتباه بزرگی کرده عربستان و البته من مطئنم که متاسفانه با اشتباهات بزرگتری از سوی ایران همراه خواهد بود و تاسف بزرگتر اینکه افکار عمومی با سیاستهای ایران در قبال عربستان حتی بیشتر از سیاستهای نظام در قبال رژیم صهیونیستی همراه است. (3432353) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۴:۴۹:۳۷
یک دهن کجی دیگه به ایران و البته یادم است که چند سازمان بین المللی مهم نیز از ماه ها قبل نسبت به اعدام شیخ نمر هشدار داده بودند.حالا باید عکس العمل ایران را دید هرچند که انصافا تو این شرایط تصمیم گیری خیلی سخته . فکرش را بکنید که الان ترکیه و اعراب با پیروزیهای مردم عراق و سوریه و توافق هسته ای ایران بیش از بیش عصبانی هستند و همه این کارها با هدف تحریک ما است. (3432373) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۵:۰۰:۱۰
وعده خدا حق است.

باطل و آل سعود و اسلام آمریکایی محکوم به شکست هستند. (3432415) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۵:۰۵:۱۸
ان شاالله خون به ناحق ریخته شده ایشون دودمان آل سعود را بر باد خواهد داد (3432436) (alef-13)
 
عبدالله
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۵:۱۴:۴۴
نظر این وهابی هیچ ارزشی ندارد دولت ایران با توجه به اینکه اردوغان خائن در این جنایت دست دارد سریعا تمام روابطش با ترکیه را به حالت تعلیق در آورد وبا توجه به کسری بودجه عربستان حج را تحریم کند، اگر به ترکیه جواب دندانشکنی ندهيم منتظر خیانتهای خطرناک بعدی آنها باشیم،لطفا کوتاه نیایند ما بدون رابطه اقتصادی با ترکها هم میتوانیم زندگی کنیم ولی آنها بیشتر ضرر خواهند کرد.. (3432473) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۵:۲۱:۰۱
این جنایتی که عربستان کرده همه با هماهنگی با اردوغان انجام شده. ترکیه عربستان قطر امارات کویت اینها دشمنان کنونی ما در منطقه هستند که حامی داعش و تروریسم هم هستند. (3432499) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۵:۲۱:۲۹
با سرکوب هیچ حکومتی پایدار نخواهد بود .... الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم (3432503) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۵:۲۲:۳۶
مگه لشکر کشیده خارج از مرزش؟ کشور خودشه دوست داره نیرو هرجا ببره (3432511) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۵:۴۲:۲۹
لشکر کشی‌ یعنی‌ چی‌، اونجا خاک خود عربستان است (3432576) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۶:۰۰:۵۱
مرگ بر آل سعود....سقوط.... (3432627) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۶:۰۱:۴۵
مرگ بر امریکا که سگهای غلاده شکسته اش ( سلمان و اردوغان ) را رها کرده تا هرجنایتی را مرتکب شوند . (3432630) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۶:۰۹:۰۷
با دیوانه باید با احتیاط ومدارا رفتار کرد . نتیجه درگیر شدن با آل سعود خون وخونریزی بیشتر شیعیان ! (3432647) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۶:۱۵:۲۲
خوب آخرش اسرائیل به آنچه میخواست رسید جنگ علنی شیعه وسنی در منطقه دیگه خیالش از بابت مسلمانها وخطرات احتمالی راحت شد حالا یه عده تند رو بی عقل بیان کامنت بذارن میزنیم میکشیم نه نیازی نیست اتوماتیک از دو طرف مسلمان کشته میشه ! تبریک می گم نتانیاهو پیروزیت مبارک تا خشونت طلب هست تو بر خر مراد سواری !!! (3432668) (alef-13)
 
سید مصطفی
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۶:۱۵:۲۳
آیا این فجایع به سیاست اعتدال دولت روحانی ربطی ندارد؟
چه سروسری در بین است که آمریکا هر کاری بر سر برجام و ما و منطقه می آورد و صدایی از دولت اعتدال بلند نمی شود!!!!
شعار اعتدالت ما را خوار کرد!!! (3432669) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۶:۳۳:۵۵
یکی از اهداف مشترک ترکیه و آل سعود در برهه فعلی، خاموش کردن موج بیداری اسلامی واقعی و جایگزینی امواج مسموم تکفیری و تروریستی در منطقه توسط داعش و دیگر گروه های تکفیری است. (3432750) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۶:۴۸:۴۹
دریک روز 47نفررا اعدام کرده است حقوق بشرباید دخالت کند.ازماکاری ساخته نیست بایدسازمان های بین المللی دخالت کنند. (3432797) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۷:۱۰:۱۷
کم تو کار کشورای دیگه دخالت کنید (3432867) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۷:۱۷:۰۴
بعضی با دست خود قبر خود رامی کنند و حکام عربستان در این جهت حرکت می کنند ما نمی توانیم برای نابود نشدن آنها کاری بکنیم.آنها دچار بیماری مالیخولیا و غرورکاذب شده اند و سنت الهی نابودی سریع این آل است.تلاش دولت روحانی و خیرخواهان برای جلوگیری از کارهای غلط آنها کاری بیهوده است.کسی که تصمیم به خودکشی گرفته هیچ کس نمی تواند مانع او بشود.او دیر یا زود ترتیب کارخودش را می دهد و دراولین فرصت خودش را نابود می کند. (3432886) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۷:۳۳:۳۲
مرگ خاندان کثیف ال سعود (3432939) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۸:۰۶:۳۵
لعنت الله علی آل سعود (3433039) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۹:۱۶:۳۸
مرگ بر ال سعود...... (3433196) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۳:۲۴:۲۹
با مرگ گفتن مشکلی حل نمیشه. این عقل و هشیاریه که به یک کشور دست برتر میده مثل ایران و یا با بی عقلی میشه مثل عربستان که داره روزبروز در باتلاق کارهای احمقانه اش فرومیره. (3433753) (alef-13)
 
وطندوست
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۰:۰۱:۲۳
ضمن اینکه آرزوی نابودی رژیم آل سعود را دارم اما رفتار قاطعانه نظام قضایی و سیاسی این رژیم را در اجرای حکم بدون توجه به فشار های خارجی را تحسین می کنم چرا که قاطعیت لازمه حکومت داری وحفظ امنیت ملی است جا دارد دستگاه قضایی و سیاسی ایران هم یاد بگیرند و در اجرای احکام مستدل قانونی وشرعی ودر جهت تامین امنیت ملی وخصوصی جامعه تحت تاثیر فشارهای داخلی وخارجی قرار نگرفته و احکام صادره در بین راه معلق نشوند مثلا" توقف اجرای حکم عاملان ترور مولوی جنگی زهی که تحت فشار قطر و عربستان و یااجرای حد درباره مجرمان خطرناک معلق هستند. (3433282) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۰:۰۶:۴۰
بنده یک سوالی دارم از دوستان
دولت چه اقدامی باید بکند تا شما دوستان راضی باشید؟ خواهشا بیایید اینجا نظرتون رو بنویسید دقت کنید اموری مثل جنگ و حمله و..اینا وظیفه دولت نیست در چارچوب قانون و قانون اساسی دولت باید چیکار کنه که این همه می فرمایید دولت کاری نکرده و..خیلی شفاف بفرمایید چه کار کنه که شما راضی باشید؟ خواهشا خواهشا جوابتون طبق قانون باشه (3433301) (alef-13)
 
الف ر
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۰:۲۸:۲۵
انشاله منتقم ستم زهرا(س) انتقام خون سربازش را بگیره (3433335) (alef-3)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۰:۳۵:۰۷
جناب مدیر و تایید کننده کامنتها خواهشا تربیتی اتخاذ دهید که کامنتهای ملت ۱۰ساعت در صف انتشار قرار نگیرد!! ظاهرا عادت دارید این ملت را در صف نگه دارید!‌ یا همه را تایید کنید و یا هیچ کدام را نه اینکه دوتا را تایید کنید و بقیه را در صف نگه دارید! تاسف و فقط تاسف! (3433352) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۱:۲۹:۳۷
اگر ایران سردمداران فتنه 88 را اعدام می کرد . الان سازمانهای حقوق بشر غوغایی به پا می کردن. (3433453) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۳:۲۰:۴۲
عربستان حماقت خودش رو با این کار نشون داد. این کار بیشتر از آنکه به سود عربستان باشه به ضررشه. تازه سازمانهای حقوق بشر بارها به عربستان اعتراض کردن. (3433738) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۱:۵۳:۱۲
سازمان حقوق بشر واحمق شهید کجاست ؟ لال مونی گرفته اند (3433508) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۱:۵۵:۴۶
۴۲ نفر از اعدام شدگان سنّی و عضو القاعده بوده اند. بهتر است اخبار را دستکاری نکنید (3433512) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۳:۲۱:۳۹
البته هدف این بوده که اعدام شیخ نمر رو تحت الشعاع قرار بدن چیزی که خیلی از رسانه های غربی هم به همین صورت تحلیل کردن. (3433742) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۹:۲۰:۰۷
القاعده دست پرورده خود عربستان است، شاید این القاعده ای ها از دستورات کثیف آل سعود تمرد کردند و گرنه ال سعود را چه به اعدام القاعده و القاعده را چه خرابکاری در عربستان

یکم مطالعه و دیدن واقعیت ها بد نیست. (3434710) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۲:۱۱:۳۴
باید با زبان منطق با این رژیم کودک کش و متجاوز حرف می زد نه با زبان شمشیر (3433546) (alef-13)
 
مجتبی_آ
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۰:۰۴:۵۳
کدوم شمشیر برادر من؟؟؟ ایشون به طور مسالمت آمیز اعتراض میکرد و حقشونو میخواست. یکم انصاف داشته باش... (3433811) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۱۹:۰۸:۵۸
مگر این یک مشت استخوان توان برداشتن شمشیر را داشت،مگر غیر از صحبت منطقی و استدلال ،کار دیگری هم کرد،شاید شما بهتر میدانید (3437081) (alef-13)
 
سرو
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۲:۳۲:۵۴
تا خدا نخواهد برگی از درخت نمی افتد. (3433593) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۰:۴۷:۱۳
اره شاید هم خدا خواسته خون این شهید سراغازگر تظاهرات وسرنگونی وهابیت بشود (3433869) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۹:۲۳:۴۸
چه ربطی داشت؟ (3434737) (alef-13)
 
قرتاسی
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۳:۱۳:۳۷
دخالت نکنید (3433716) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۲۳:۲۳:۱۷
عربستان اشتباه بزرگی کرده و شکی در ان نیست ولی سوال این است که سایر حکومت ها با مخالفین خود در این سطح چگونه رفتار میکنند ؟ (3433749) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۰:۴۱:۳۷
متاسفانه باید بگیم هر رژیمی غیر از عربستان هم می بود با مخالف سرسخت خود (سخنرانی های شیخ شهید را گوش کنید) همین گونه برخورد میکرد. این ذات حکومت داری است و متاسفانه گریزی از آن نیست. هیج حکومتی مخالف خود را بر نمیتابد. شما میتوانید شیخ شهید را در کشورهای مختلف شبیه سازی کنید و نحوه برخورد حکومت آن کشورها را حدس بزنید. (3433856) (alef-13)
 
مرضیه
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۷:۳۹:۲۰
نمیدونی بدون که اعضای القاعده نبودند بلکه علمای سنی و شیعه بودند.بعدم فکر میکنید چون سنی هستند ما شیعیان نباید جیزی بگیم.سنی ها هم مسلمان هستند. و به حکومت عربستان معترض هستند.عربستان دلش نه برای سنی سوخته نه برای شیعه.فکر میکنید با سنی ها مشکل ندارند.اونا دین رو فقط بر اساس برداشت انحرافی خودشون میخوان.اینکه ادعای ظاهری مسلمون بودن دارن فقط به خاطر منافع مالیشون و کسب درآمد از کعبه است وگرنه هیج ابایی نداشتند که علنا اعلام کفر و بی دینی بکنند. (3434316) (alef-13)
 
دلواپس باغیرت
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۹:۰۱:۵۲
افراد بی شناسنامه و بی هویتی که دلشون لک زده برا رابطه با امریکا و عاشق امریکای جنایتکار شدن و مدام چهره زشت و کریه امریکا را در بین ملت بزک میکنن الان میتونید حقوق بشرشون !!!!!!!!! را ببینید تو ایران یه قاتل حرفه ای که چن نفر رو کشته صدها کیلو مواد مخدر حمل کرده تجاوزات زیادی هم داشته اعدام میکنن امریکا فورا موضع میگیره که تو ایران حقوق بشر رعایت نمشه اما ببینید تو عربستان تو یه روز 40 نفر از جمله روحانی برجسته شیعه رو فقط به جرم شیعه بودن گردن میزنن از هیچ سازمانی صدا در نمیاد تو نیجریه 150 نفر به جرم شیعه بودن میکشن همه ساکت هستن بعد یه عده داخل کشور میان چهره امریکا رو بزک میکنن لعنت خدا برشون باد (3434620) (alef-13)
 
سیپان
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۱۰:۵۲:۴۴
اعدام انسان درهر شرایطی و در هر کشوری قابل قبول نیست و نخواهد بود ، اما بنده یک سوال از دوستان دارم .... شما چطور قتل و عام دسته جمعی و گروهی خواهران و برادران تنی و خونی خودتون ، کردهای ترکیه ، سوریه و عراق را نمی بینید وجنایات علیه آنها را با این سکوت خود قبول کردید ولی دقیق و دقیق اعدام یک آدم غیر ایرانی که اندازه سر سوزن به نفع منافع ملی ایران و ایرانی حرکتی نکرده و نخواهد کرد را فاجعه می دانید . (3435136) (alef-13)
 
هموطن شاهرودی
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۱۳:۱۷:۴۸
شیخ نمر شهادت بر تو مبارک گویا حافظ روی سخنش با تو بود،وتو آنرا بجهان خریدی
بر زلف چون کمندش آیدل مپیچ کانجا. سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت
و امروز آل سعود همچون حیوان حرام گوشت تیر خورده به همه جا حمله میبرد شاید از مهلکه بگریزد،دیوانه وار ،تری دی نیست که هلاکتش نزدیک است،تاریخ گواهی میدهد (3435775) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۱۳:۲۲:۵۱
از مراجع تقاضا دارم در صورت امکان حج را برای مدتی تعطیل کنند ،. چون کعبه اسیر استکباروو صهیونیسم وتکفیریهاست (3435803) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۱۵:۱۹:۳۹
ریا کاری آمریکا و غرب را پیوسته رسوا کنیم
---
باید ریا کاری و نفاق آمریکا و غرب ؛ این مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان را با رسوا سازی حمایت این دغل بازان از دیکتاتورهای مظلوم کش قرون وسطایی مانند خاندان آل سعود هر چه بیشتر و پیوسته به جهان معرفی کرد و اهرمهای قدرت فشار و سلطه جویی را در سازمانهای بین المللی از این شیادان که تنها هدف آنان در حمایت از این دیکتاتورها ادامه ی چپاولگری ثروتهای ملتهای محروم جهان است ستاند. (3436307) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۲:۳۳:۰۶
متاسفانه حمله به سفارت عربستان باعث شد تا دولت سعودي در عرصه بين المللي دست بالا را داشته و طلبكار شود به طوريكه شهادت شيخ نمر كلا به حاشيه رفت.
تندروها و دلواپسان نفوذي مي بايد به خاطر اين خيانت آشكار پاسخگو بوده و عاملين و آمرين مجازات شوند. (3438136) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
بزرگترین اعدام گروهی در عربستان از سال 1980 تاکنون/ احضار کاردار به وزارت خارجه/ تجمع مقابل کنسولگری عربستان در مشهد