نظر منتشر شده
۱۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 301225
چرا آموزش زبان انگلیسی در ایران ناموفق است؟
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲
چرا آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران ناموفق است؟ پیشرفت لحظه ای علم و فناوری و تولید روزافزون اطلاعات در دنیا، موجب شکل گیری مفهومی به نام «دهکده جهانی» شد؛ مکانی که در آن فاصله زمانی و مسافتی معنا ندارد و انسان قادر است از اطلاعات و اخبار روزمره به مثابه شیوع اخبار در یک دهکده به سرعت با خبر شود. نیاز به یک زبان مشترک در این دهکده به انتخاب زبانی منجر شد که در طول فرایندهای تاریخی با اثرگذاری و ماندگاری بیشتری همراه بود و آن زبانی جز زبان انگلیسی نبود.

به گزارش تابناک با تو، امروزه زبان انگلیسی، زبان مادری ۳۶۰ میلیون تن در کشورهایی نظیر ایالات متحده، انگلستان، استرالیا ، ایرلند و ... بوده و همچنین به دلیل نفوذ سیاسی و فرهنگی این کشورها از سده هجدهم تا به امروز، زبان دوم نزدیک به ۸۰۰ میلیون نفر در دنیاست. حوزه نفوذ این زبان در دنیا به تجارت، ارتباطات و آموزش گسترش یافته، به طوری که میلیون ها نفر دیگر در دنیا به دنبال یادگیری این زبان هستند.

چرا آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران ناموفق است؟
بنا بر این گزارش، کشورمان ایران نیز به عنوان یک کشور در حال توسعه مستثنای این روند نبوده و برای عقب نماندن از قطار پیشرفت، نیازمند تقویت زبانی دانش آموزان و دانشجویان در وهله اول و سپس سایر افراد جامعه از جمله کارمندان، صاحبان مشاغل و ... است. پس از انقلاب اسلامی سازمان آموزش و پرورش و دانشگاه ها با اهدافی متمایز از گذشته در امر آموزش زبان انگلیسی اقداماتی را اجرایی کردند. با این حال، هرچند در رتبه بندی تولید مقالات علمی جهان، ایران هر ساله یکی از رده های ۱۵ تا ۱۷ را از آن خود کرده، به نظر می رسد وضعیت به کارگیری زبان انگلیسی در حوزه های اساسی کشور به گونه ای دیگر است.

گواه این مطلب درصد قابل توجهی از اطرافیانمان هستند که همواره از عدم موفقیتشان در یادگیری زبان انگلیسی در مدارس، مؤسسات و حتی دانشگاه ها صحبت کرده و از کیفیت پایین آموزشی و نبود انگیزه در یادگیری این زبان گله مندند.

حال این پرسش مطرح است که چرا پس از چند صد ساعت آموزش زبان انگلیسی طی شش سال حضور افراد در مدرسه هنوز هم به درستی قادر به استفاده از این زبان نیستیم؟
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۱۱:۲۵:۴۸
زيرا ابتدا شروع به اموزش گرامر انگليسى ميشود در حالى كه مكالمه مقدمتر است ميبايست همچون كودك نو پا ابتدا زبان را اموخت گرامر يا دستور زبان در مرحله بعد مسجل تر ميشود (3254147) (alef-3)
 
asd
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۱۱:۲۵:۵۲
1-سیستم ناکارامد اموزشی ومربیان واموزگارانی که مسلط به این زبان نیستند
2- ایزوله بودن کشور از لحاظ عدم اتباط اتباع کشور با کشور های دیگر (3254148) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۱۱:۴۱:۴۰
خب معلومه چرا.

آیا منی که الان دارم این نظر را مینویسم، آیین نگارش پارسی بلدم؟ جواب خیر.
ولی هم میتوانم صحبت کنم و هم نامه بنویسم.

تکلیف زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم هم همینه. تاکید باید روی آموزش مکالمه با استفاده از متن ها و روشهای روزآمد باشد. (3254244) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۱۲:۰۶:۳۴
از دبستان باید زبان آموخت ولی آموزش و پرورش به دلایل سیاسی اجازه این کار راندارد (3254380) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۱۲:۵۷:۰۹
در چی موفق بوده ایم که در این باشیم؟ فقط رکورد گرانی و تورم و رکود و اختلاس و تقلب در تولید و... را شکسته ایم. (3254653) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۱۳:۴۱:۰۷
چون هم در زمان گذشته وهم امروز مایل به ارتباط مستقیم مردم با جهان بیرون نیستند ! (3254922) (alef-3)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۱۳:۴۱:۱۸
یعنی واقعا علت رو نمیدونین!؟:) (3254924) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۱۴:۰۴:۲۹
مسوولین بیشتر مایلند مردم بجای فارسی عربی بلد باشند انگلیسی پیشکش (3255068) (alef-3)
 
لی
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۱۵:۵۰:۵۰
یادگیری زبان خیلی است من بعد از ده سال زحمت هنوز نمی دانم از کلمه the چطور و کجا استفاده کنم و اگر استفاده نکنیم چه چه اتفاقی می افتد اگر کسی میداند به طور کامل تو ضیح دهد. (3255555) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۲ ۲۱:۵۱:۳۶
کاستیهایی در تدریس زبان انگلیسی
---
دانش آموزان و دانشجویانی که در طول مقاطع تحصیلی مختلف درسهای زبان انگلیسی را بطور واحدهای الزامی می گذارانند از ابتدا تا پایان با کاستیهایی همچون: فراهم نبودن درک درست و روشن و تکامل یافته ای از هدف تدریس زبان ، عدم توجه عموم متولیان تدریس زبان در تمامی مقاطع تحصیلی به ضرورت فراهم بودن و پیاده کردن روشها و برنامه های علمی به روز تدریس زبان و ضرورت وجود مدرسان کاردان و کار شناس و متخصص کار آزموده ی روش شناس و جدی و علاقمند به تدریس مطابق با نیازهای هر مقطع از سلسله مراتب مقاطع تحصیلی ، رو به رو هستند که در نتیجه زمینه و جاذبه ی فراگیری درس زبان را به حد اقل می رساند و حد اکثر تلاشها و داراییها و امکانات هزینه شده برای تدریس این درس را در وسیع ترین طیف دانش آموزان و دانش جویان بی ثمر می سازد و هدر می دهد. (3261561) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.