نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 371129
فروش بيشتر با تعرفه بيشتر
بخش تعاملی الف - علی ایوبی نژاد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲


تعرفه تلفن ثابت با ۵۰ درصد افزایش از مبلغ ۳۰ریال به ۴۵ ریال افزایش پیدا کرده است. این راهکاری بود که به فکر مسئولین رسید تا به قول خودشان مردم را تشویق به استفاده از تلفن ثابت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: گمان می رفت با تعرفه ۳۰ ریالی برای هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت، مردم بیشتر به استفاده از تلفن ثابت روی آورند، اما چنین اتفاقی نیفتاد و تلفن ثابت با ضرر مواجه شد.

معمولا در فرایند های بازاریابی برای اینکه مردم به سمت کالایی گرایش پیدا کنند و از آن کالا استفاده کنند در تبلیغاتی که به این منظور انجام می شود مولفه هایی برای جذب بیشتر پیش بینی می کنند و اقدامات مدیریتی در راستای شیوه های نوین بازاریابی می تواند راهگشا باشد. کاهش قیمت، افزایش کیفیت، اهدای جایزه و افزایش خدمات پس از فروش از جمله این اقدامات جهت تشویق و ترغیب مردم به سمت استفاده بیشتر از محصول و در نتیجه کسب سود بیشتر است.

در این مورد خاص ما شاهد آن هستیم که نه تنها در ارایه خدمات و نو شدن امکانات که در نتیجه کاهش هزینه های نگهداری را در پی دارد مسئولین فقط به گزینه افزایش قیمت روی آورده اند و در واقع راحت ترین راه و دم دستی ترین راه را برای پوشش مشکلات خود انتخاب کرده اند.

در حالی که هیچ اثری در بهبود کیفیت و متنوع سازی خدمات تلفن ثابت مشاهده نمی شود و شاهد آن هستیم که تلفن همراه هم از کیفیت خوبی برخوردار نیست و در نظر سنجی که از مردم انجام شده است (در برنامه مناظره تلویزیون و خبر با تیتر ۸۲ درصد مردم از خدمات تلفن همراه راضی نیستند سایت تابناک مورخ ۲۴/۸/۹۳ ) ۸۲ درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی از از خدمات تلفن همراه رضایت نداشتند .

این در حالی است که ارائه خدمات مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه کمترین هزینه ها وسرمایه گذاری متعارف بیشترین درآمد را نسبت به کسب و کارهای دیگر دارند و از سود بسیار خوبی بهره می برند و که در مورد اپراتور اصلی کشور این وضعیت به مراتب بهتر است .

همراه اول که اصلی ترین و بزرگترین شبکه تلفن همراه کشور است که پیش از خصوصی شدن و با سرمایه اولیه پیش ثبت نام هایی که از مردم دریافت کرد راه اندازی شد . مردم همه به خاطر دارند که هزینه ثبت نام یک خط موبایل که ماه ها بعد و با اعلام اولویت های واگذاری به ثبت نام گنندگان واگذار شد حدود یک میلیون تومان بود و در واگذاری های بعدی به مرور کمتر شد. از این موارد که بگذریم در همان زمان خط همراه نه به عنوان یک وسیله ارتباطی بلکه به عنوان کالایی سرمایه ای دستمایه سوداگری و در کنار سکه و دلار بخشی از سرمایه مردم را جهت کسب سود به خود اختصاص داده بود.

در زمان واگذاری همراه اول به بخش خصوصی قرار بر واگذاری سهام به مشترکین به جای پیش پرداخت های آن ها در موقع ثبت نام بود که شرکت مذکور به عناوین مختلف از آن سر باززد و شاهد آن هستیم که به عناوین مختلف تعرفه های خود را افزایش می دهد.

اخیرا بسته های اینترنت ۲.۵ گیگابایتی که به مبلغ ۱۰۰۰۰۰ ریال در اختیار کاربران قرار می گرفت به یک گیگ روزانه و یک گیگ شبانه تقلیل یافته است و در واقع میزان حجم کاسته شده است. این در حالی است که مشترکین اگر در مسافرت به شهرهای دیگر و نیز حتی در خود تهران با نقاطی مواجه می شوند که یا کیفیت سرعت بسیار پایین است و یا اصلا شبکه ای وجود ندارد .
در مباحث زیر ساختی هم وزیر ارتباطات و و فنوری اطلاعات از نیاز ۷۰ هزار میلیار ریالی اتصال فیبر نوری به درب منازل گفت و آن را از عهده دولت خارج دانست . به نظر می رسد این مورد هم در نهایت از جیب مردم و در غالب حق انشعاب تلفن و توسط بخش خصوصی انجام شود و یک گزینه به گزینه های قبض های تلفن افزوده شود. به امید اینکه با افزوده شدن این مبالغ حداقل کمی هم گسترش و نوآوری را در صنعت ارتباطی کشور شاهد باشیم.
 
کلمات کلیدی : علی ایوبی نژاد
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۱ ۱۵:۵۴:۰۶
ايشان هم عضو دولت گران ساز است البته مثل دولت قبل . همه مثل هم هستند اصلا رفاه مردم برايشان هيچ ارزشي ندارد (3817268) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.