نظر منتشر شده
۱۵۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 158621
پاسخ رئيس پليس آگاهي ناجا به یادداشت الف؛
فيلم يا واقعيت هاي پيش رو؟
سيدحسن بتولي، رئيس پليس آگاهي، 16خرداد91
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۳
اشاره: درپی انتشار یادداشتی با عنوان: به بهانه گریم؛ راه پیش روی ناجا، سردار سيدحسن بتولي، رئيس پليس آگاهي ناجا با نگارش یادداشتی توضیحاتی ارائه داده است. ضمن تشکر از پاسخگویی سریع سردار بتولی متن کامل این یادداشت به شرح زیر منشر می شود:
 

نرخ آمار جرايم در ايران و مقايسه آن با ساير کشورهاي جهان به خصوص امريکا، راه هر گونه بدبيني ، قضاوت عجولانه . تندروي را براهل معرفت و قضاوت مي بندد .

امنيت حاکم بر ايران بيش از اين که حاکي از خدمات و اقتدار پليس باشد مرهون فرهنگ حاکميت ارزشهاي اصيل در جامعه اسلامي مي باشد و ما از اين جهت خدا را شاکريم که در جامعه اي زندگي مي کنيم که اعتقادات ديني ، ارزش هاي ملي ، اصالت و تربيت خود بهترين پليس در تامين امنيت است .

نا امني در غرب به خصوص در جامعه آمريکا چيزي نيست که بر کسي پوشيده باشد ، کافي است ساعاتي برق شهري قطع شده و آنگاه نقش و جايگاه تمدن و اخلاق در غرب خود را به عيان نمايش دهد بديهي است در آن شرايط از پليس قدرتمند آمريکا نيز کاري بر نخواهد آمد .اما علاوه بر نقش مردم در تامين امنيت نقش پليس نيز مسئله اي نيست که با يک مقاله يا ياداشت و يا چند اظهار نظر نچندان عميق بتوان آن را زير سوال برد .

هر چند پليس خود مدعي وجود مشکلاتي مثل مشکلات ساختاري و تجهيزاتي است يا به وجود تخلفاتي از سوي برخي از پرسنل در انجام ماموريت ها متعارف بوده و به شکل هاي مختلف بر اين موضوعات اذعان و بر رفع آن تاکيد داشته و دارد اما طرح شبهاتي مثل بهره گيري از شکنجه در پليس و يا بهره گيري از نيرو هايي با تحصيلات زير ديپلم يا عدم بهره گيري از علوم و فناوري هاي روز ناشي از عدم کفايت اطلاعات مورد نياز جت توليد يک متن دارد که البته کسب اين معلومات براي هر محققي به راحتي امکان پذير است .

درصد بالاي کشفيات پليس و دستگيري بخش عظيمي از مجرمان و سپردن آنان به دست محاکم قضايي بدون بهره گيري از پليس کار آمد دلسوز و پرکار چگونه ممکن است؟ اگر توانمندي پليس در شناخت و بهره گيري از آخرين فناوري هاي روز دنيا از جمله بکارگيري روشهاي ملکولي براي آناليز بقاياي بيولوژيک به جا مانده در صحنه جرم از طريق تعيين ژنوتيپ هاي DNA هسته اي و DNA ميتوکندريال نبود ، اگر بهره گيري مناسب از باند هاي اطلاعاتي ، بهره گيري از روش هاي چهره نگاري نبود ، اگر مجهز ترين آزمايشگاه ها و کارشناسان در سطح عالي وجود ندالشتند آيا واقعاً مي شد صرفاً با اتکاء به شانس ، شکنجه ، تحميل برخي اعترافات به متهم به اين رشد بالا در کشف جرم رسيد ؟

البته بخشي از انتظار به حق جامعه از پليس مثل حضور موثر تر پليس در تامين امنيت و پيشگيري از بروز جرايم و يا سرعت بيشتر در کشف با رفع برخي از موانع مثل اصلاح قوانين ايجاد زير ساخت هاي مناسب مانند توسعه باند هاي ملي هوشمند اثر انگشت و DNA و .... ممکن است که هم اکنون در دستور کار پليس قرار دارد و با تحقق آن انشاء الله در کسب رضايت جامعه و تامين حقوق شهروندا ن بيش از گذشته موفق خواهيم شد .

با توجه به همه فعاليت هاي انجام شده و در دست اقدام بديهي است که نيروي انتظامي و به طبع آن پليس آگاهي همانند هر سازمان ديگري موافقين و مخالفين و منتقديني داشته باشد

نيروي انتظامي ضمن تشکر از نويسنده يادداشت " به بهانه گريم " در سايت وزين " الف " و همچنين همه منتقدين عزيز و استقبال از نقد هاي سازنده مزيد اطلاع همگان چند نکته که در يادداشت به آن اشاره شده را ضروري مي داند :

1. آنچه در فيلم ها و سريال هاي پليسي ارائه مي شود نه بر اساس واقعيت ها ي محض بلکه با توجه به اهداف توليدکنندگان ساخته و پرداخته مي شود

2. در اينگونه برنامه ها اهداف مختلفي مي تواند دستمايه فيلم قرار گيرد از جمله ايجاد و القا احساس امنيت پليس قابل اتکا پليس مطلوب اموزش همگاني و يا سرگرمي و تفريح. بديهي است در تحليل فيلم ضمن بهره برداريهاي اموزشي و الگوگيري از نکات مثبت ان با قدري تامل و خويشتن داري مي توان از اسارت در دام تبليغات و يا القاء خودکم بيني و يا بزرگ نمايي توانمديهاي ديگران در امان ماند.

جهت آگاهي بيشتر از رويکرد هاي قضايي و پليسي در غرب براي نمونه مراجعه کنيد به روزنامه قدس . مورخه 11/3/91 صفحه هفت ستون ديالوگ بازيگر فيلم عدالت براي همه ساخته نورمن جيسون 1979 .

....عدالت چيست و هدف عدالت چيست . توي نظام قضايي ما آمريکايي ها هدف عدالت اين است که ..... وظيفه وکيل مدافع اين است که از حقوق يک شهروند دفاع کند و وظيفه دادستان هم اين است که مدافع قوانين باشد
......."ما ميخواهيم ببريم " بدون توجه به حقيقت و " ما مي خواهيم ببريم " بدون توجه به عدالت و" ما مي خواهيم ببريم "بدن توجه به اينکه کي گناهکار است و کي بي گناه . اينجا فقط بردن است که مهم است " بخشي از ديلوگ آرتور کرک لند در فيلم عدالت براي همه

2-  ضرب وشتم و شکنجه در پليس :
اعلام و اصرار بر وجود شکنجه در پليس جمهوري اسلامي ( در سال 1391 ) به استناد گفته هاي يک مجرم ( در صورت انتصاب ) در دادگاهي حداقل 33 سال قبل ( دادگاه رژيم گذشته ) آيا به نظر قدري غير منصفانه نيست . پليس جمهوري اسلامي ايران بر اساس موازين شرع مقدس و قوانين کشور و تحت نظارت سازمان هاي کنترلي داخل و خارج از ناجا سعي مي کند از هر نوع برخورد نامشروع و غير قانوني در بازداشگاه ها خودداري کند و در صورت مشاهده هر نوع تخلف از موازين در اسرع وقت با شديد ترين وجه تخلف را مورد رسيدگي قرار مي دهد . البته برخورد مقتدرانه و قانونمند با مجرم همواره در در دستور کار پليس قرار دارد و تامين حقوق شهروندان و توسعه امنيت در جامعه همواره پليس را مکلف و ملزم به اين التزام مي کند .

3- تحصيلات پايين نيرو هاي پليس :
سازمان ناجا از جمله پليس آگاهي سازماني افسر محور مي باشد . شرط خدمت به عنوان افسر ، داشتن مدارک علمي در مقاطع مختلف تحصيلي متناسب با رشته مورد نياز مي باشد . اين نيروها يا از طريق کنکور سراسري و تحصيل در دانشگاه علوم انتظامي و يا از طريق جذب فارغ التحصيلان دانشگاه هاي ديگر در کشور صورت مي گيرد .

خوشبختانه بايد اعلام کنيم نيروي انتظامي چه از منظر علمي و چه در حوزه هاي تحقيقاتي و چه در بخش کارکردي ( بالا بودن نرخ کشف جرم در کشور ) و چه در تعامل با سازمانها و نهادها و جامعه جهت پيشگيري از جرم ، بر اساس آمار ،مطالعات تطبيقي و مقايسه با عملکرد پليس در ساير کشورها و انجام نظر سنجي ها موقعيت بسيار مناسبي دارد

البته اين رضايت همانگونه که قبلاً اظهارشد ، موجب چشم بستن به ضعفها نيست . پليس خود را در دامنه مي داند و براي رسيدن به قله ها و اهداف چشم انداز راه پر فراز و نشيبي را پيش روي خود مي بيند و اعتقاد دارد ، همکاري هاي صميمانه هموطنان و حساسيت نسبت به عملکرد پليس و نقد آن ، ما را به ادامه هرچه بهتر و سريعتر اين راه موفق تر مي سازد

به عنوان آخرين نکته ضروري است که اعلام کنيم براي هرچه شفاف تر شدن عملکرد پليس جهت توليد نقد هاي صريح ، دقيق و موثر ، درهاي پليس بر روي مشتاقان باز و آماده پاسخگويي به ابهامات چه به صورت حضوري و بازديد از مراکز پليس و چه به صورت نامه نگاري مستقيم و يا از طريق رسانه ها هستيم ولي همگان اين را نيز بدانيم که تضعيف پليس به نفع امنيت و آرامش هيچ کس نمي باشد
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۷:۲۹:۵۳
با تمام اين اوصاف، واقعيت چيزي است كه همه مي‌بينند نه آنچه كه شما مي‌فرماييد جناب سردار! (818531) (moderator7)
 
علی
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۹:۰۰:۳۷
اگر پلیس ما بجای تلسکوپ برداشتن و آنطرف کره زمین را دید زدن کمی به دور بر خود نگاه میکرد شاید وضع مردم اینچنین نبود. (818734) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۱:۰۹:۱۸
سردار
آیا منظورتان از بکار بردن "باند" در عبارات "باندهای اطلاعاتی" و "باندهای ملی هوشمند اثر انگشت" در پاراگرافهای چهارم و پنجم نوشتارتان در بالا، همان کلمه "بانک" است دیگه؟ (818969) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۱:۲۱:۴۲
سردار
چه پاسخی برای جنایت میدان کاج دارید؟
مامورانتان تنها نظاره گر جان دادن مقتول و به مبارزطلبیدن قاتل بودند. (818991) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۸:۳۵:۲۰
فقط میدون کاج نیست که! هم من هم سردار خیلی جاها را می شناسیم که همین الان داره مواد مخدر رد و بدل میشه. ولی کو برخورد؟ البته میدونم کار مهمتری دارن، ارشاد! (819526) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۹:۴۵:۴۸
چه پاسخی به فاجعه تجاوز در باغی در خمینی شهر دارید؟ یک کشور را نام ببرید که چنین جرمی در آن اتفاق افتاده باشد. (819661) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۰:۲۶:۵۰
لطفا این را هم بپرسید با مصرف کنندگان وتوزیع کنندگان شیشه چه کرده اید ؟که هر روز شاهد یک جنایت هستیم که عامل ان جنایت شیشه مصرف کرده (819740) (moderator102)
 
حميد
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۱:۴۵:۱۶
جالب است كه همان ماموران براي آب بازي چند تا جوان در يك پارك كه آسيبي هم به كسي نمي رساندند به سرعت وارد عمل شده و طي يك عمليات سريع پارتيزاني . محل را پاكسازي كردند!!! (819937) (moderator102)
 
سعید
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۱۴:۰۹:۵۱
برادر عزیز من تو اداره حقوقی یک از استانها بعنوان نماینده حقوقی ناجا کار میکنم و میدونم چرا ماموری که تو میدون کاج بود هیچ کاری نکرد. بد نیست شما هم بدونی.
دلیلش اینه که مامور بیچاره میدونه اگه تیراندازی بکنه و طرف مقابل رو زخمی بکنه یا بکشه (حتی اگه تیراندازی اش قانونی باشه) باید چند سال تو دادسرا رفت و آمد بکنه تا از مخمصه خلاص بشه.
مامور وقتی می بینه اگه تیراندازی بکنه تو دادگستری باهاش مثل یه جانی رفتار می کنن هیچ وقت این کار رو نمی کنه.
میدونی اگه ماموری که تو میدون کاج بود تیراندازی میکرد چکارش می کردن؟
اول از همه بهش می گفتن چرا تیراندازی کردی؟ چرا یه جور دیگه جلوی طرف رو نگرفتی؟
بعدش چون تیراندازی تو بالای شهر اتفاق افتاده بود قاضی محترم اول از همه یه قرار 100 میلیونی برا مامور بیچاره صادر میکرد و مستقیم میرفت زندان. چرا؟ چون سندی نداره که وثیقه بذاره.
ولی هیچ کس نیست که بگه اگه مامور اگه تیراندازی کرده برا حفظ جون یه انسان بوده.
برادر عزیز باورت می شه ماموری بخاطر تیراندازی به یه قاچاقچی مشروب که هر روز کلی از جوونا رو به خاک سیاه می نشونه براش قرار 80 میلنونی صادر شده باشه؟
این انصافه که ماموری بخاطر تیراندازی به قاچاقچی سیگار که می خواسته با قمه مامور رو بکشه براش قرار صادر بشه؟
این انصافه که به سارق مسلح تیراندازی کنی و فردا تو دادگاه بگن چرایارو رو زدی؟
برادر عزیز مشکل اینجاست که شما مصیبت های خدمت تو ناجا رو نمیدونی مشکل اینجاست که شما نمیدونی خدمت 24-24 یعنی چی.
بخاطر همینه که مامور بنده خدا بعضی جاها اونجور که باید و شاید کار رو انجام بده انجام نمیده.
بخاطر اینکه اگه بخواد یه معتاد مفنگی رو بگیره فردا یارو با دوتا شاهد که به دروغ شهادت دادن باید دیه بده و متاسفانه دادگستری اصلا توجه نمیکنه که یه اینور ضابط دستگاه قضاییه و طرف مقابل یه آدم از خدا بی خبر که انواع و اقسام سابقه رو داره. ولی دادگستری به این چیزا توجهی نمیکنه و آخر سر ماموره بنده خداس به باید جواب یارو رو بده
اصلا نمیخوام کتمان کنم که تو نیروی انتظامی مشکل نیست. ما تو ناجا مشکل داریم اونهم خیلی زیاد ولی انصافا با این همه مشکلات و کمبودها که تو ناجا هست انجام خیلی از ماموریت ها واقعا فقط و فقط با از خود گذشتگی انجام میشه.
شما و خیلی ها دیگه که اینطور قضاوت می کنید می دونی اگه همین مامورها نبودن دزدا و مجرما مردم رو درسته می بلعیدن؟
هیچ میدونی که شغل پلیس تو دنیا دومین شغل خطرناکه؟
هیچ میدونی خیلی از مامورا صبح که از خونه میان بیرون معلوم نیست که آیا شب سالم و زنده میرسن خونه یا نه؟ (821891) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۱۷:۰۶:۲۸
با سلام خدمت شما دوست عزیز
من خودم تو کلانتری خدمت کرده ام
همیشه خدا در مورد مامور پلیس میدان کاج که هیچ کاری نکرد با چشم بد نگاه کردم و انتقاد کردم
اما حرفهای شما قانعم کرد
و از مامور محترم میدان کاج عذرخواهی میکنم
طبق فرمایش شما مشکل از قوانین تو در تو و مشکل دار قوه قضاییه می باشد که انگیزه های خدمت در یک کارمند ناجا را کاملا از بین میبرد
با گفته شما کاملا موافقم چون در این نیرو خدمت کرده ام
در مورد خطرناک بودن شغل هم باید بگویم طبق شنیده های من ، در همین نظام سلطه ( ایالات متحده ) بالاترین حقوق دولتی برای معلم و سپس نیروی پلیس است
یعنی دو قشری که وظیفه آموزش و امنیت جامعه را بر عهده دارند
اما در کشور ما این دو قشر زحمتکش پایین ترین دستمزدها را دریافت میکنند (822110) (moderator102)
 
علی
۱۳۹۱-۰۳-۲۰ ۰۰:۳۵:۱۱
دوست عزیز
شما کاملا درست می فرمایید
من در یک کامنت نوشتم که منزل من به توسط یک سارق مورد سرقت واقع شد و سارق با توجه به اینکه اجناس و مدارک من در اتومبیلش پیدا شده او را آزاد کردند و متاسفانه اموال من را به او تحویل دادند و بعد از انکه مشخص شد که این اجناس به من تعلق دارد با توجه به ارایه مدارک همجنان نتوانستم انان را به خانواده باز گردانم زیرا سارق نه جا و مکانی از خود به جا گذاشته و نه مدرک درست حسابی برا تحو.یل تاکسی خود که به دلیل سرقت بازداشت شده بود ارایه داده است این سارق از یک وسیله عمومی با پلاک تاکسی برای کمک به اهداف خویش استفاده می کند و تا کنون این تاکسی در اختیار این سارق می باشد متوقف ننمودند بلکه از پارکیگ آزاد و به ایشان تحویل دادند و دو روز بعد در همین تاکسی اقدام به مصرف مواد مخدر مینماید و باز داشت می شود و سپس آزاد می گردد و چهار روز بعد با سرقت یک خودرو ذوباره دستگیر می شود و از آن پس باز داشت می شود حالا نمی دانم که باز آزادشده است یا اینکه سرعقل امده و در طی یک هقته دو بار دستگیر نمی شود
دوست مخترم از اینکه همکاران محترم شما همواره در تلاش هستند برای من شکی وجود ندارد اما از اینکه می بینم پلیس آهاهی به جای آنکه یک تخقیق ساده در این سرقت انجام دهد به راحتی اموال من را به سارقی پس می دهد که نه از محل سکونش اطلاعی در دست است و نامی که برای خود در پرونده به کار برده است معلوم نیست به او تعلق دارد و یا به نام یک بخت برگشته ای که مدارکش را به سرقت برده و یا خدای ناکرده سر به نیستش کرده است .
با وجود این همه اتفاقات من به نوبه خود از زحمات دوستان پلیس تشکر می کنم زیرا اگر همین آب باریکه نبود امسال این سارقین با مسلسل تمام شهر را غارت میکردند .
خدا همه را به راه راست هدایت کند (823577) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۲۰:۱۵:۰۱
سردار مسئول پلیس آگاهی هستند...اونی که شما می فرمایید وظیفه کلانتریها و گشتهای انتظامی است.
ولی سردار توجه داشته باشند با صحبتهای زیبا نمی شود حقیقت رو پنهان کرد...یه دو دو تا چهارتای ساده است...شما وقتی پلیس رو می بینید آیا حس امنیت بهتون دست میده یا نا امنی؟...من احساس نا امنی می کنم چون:

دیدم که به راحتی رشوه می گیرند که گیر ندهند(در یکی از شهرهای شمالی کشور!)
ماشینهای پلیسی که به زور حرکت می کنند
وقتی یه پلیس من رو نگاه می کنه، همش حس می کنم می خواد الان یه گیری به من بده تازه با اون روی خوش و برخورد قشنگشون که فکر می کنن همه متهم هستن مگر اینکه خلافش ثابت بشه!
و...

شما چه طور؟ (822350) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۱:۳۶:۴۱
چگونه و بر چه اساسی نرخ آمار جرایم ایران را با آمریکا و کشورهای غربی مقایسه و به نتیجه گیری می رسید؟ مردم از جرایمی که در اطرافشان می افتد آگاه هستند.

خواهشا با اینگونه صحبت ها نمک به زخمشان نپاشید. (819013) (moderator102)
 
جعفریان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۰:۵۶:۲۴
با تشکر از جناب سردار که خود را ملزم به پاسخگویی دانسته اند و همچنین سایت الف که همه دیدگاهها را منعکس می کند، بنده با نظر این دوست عزیز (بدون نام) در یادداشت بالا موافقم، زیرا:
نمی توان آزادی جامعه خود را با امریکا مقایسه نمود. در آن جا آنقدر آزادی عمل وجود دارد که چنین رفتارهایی عادی به نظر می رسد. اما بخشی از امنیت در جامعه خودمان به خاطر بسته بودن آن است. البته منظورم این نیست که باید جامه ما نیز مانند آنان باشد یا اینکه ازادی عمل آنان یک امتیاز است؛ می خواهم بگویم که اگر همین آزادی عمل در جامعه ما نیز وجود می داشت، از کجا معلوم که وضع بدتری نمی داشتیم؟ در نتیجه، مقایسه امنیت در امریکا و ایران از نظر منطقی یک قیاس مع الفارق است.
تحولات چند سال اخیر در عرصه خودآزادانگاری برخی شهروندان باعث شده در جامعه اسلامی ما اتفاقتی در عرصه تجاوز به عنف رخ دهد که در بسیاری از جوامع آزاد اروپایی شبیه آن رخ نمی دهد. این را هم در نظر داشته باشید که ما یک جامعه مسلمان هستیم و حتی اگر کوچکترین تخلفی صورت بگیرد، زشت و ناپسندیده و ناموجه است. (819334) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۲۱:۴۷:۱۷
جناب سردار فرض کرده اند که در دنیا "هیچ کشوری به جز ایران و آمریکا" وجود ندارد!
ضمن اینکه حداقل آمار ممکن را از وضعیت تنها کشور جهان! البته بعد از ایران ، یعنی "آمریکا" ندارند!

حداقل جناب سردار این را بدانید که در بعضی از ایالتهای آمریکا 99 سال است که برق قطع نشده است.
و به همین یک دلیل هم در آنجا ،جنایتی رخ نداده است!!!

این رو هم اضافه کنم که: آمار جنایت در آمریکا به مراتب از آمار آن در ایران کمتر است.

یک شوخی با جناب سردار( امیدوارم ناراحت نشوند) :
جناب سردار لطفا تقاضای رفتن به وزارت نیرو را بدهید شاید در اثر درست شدن وضع برق، کمی آمار جنایت در کشور ما ، پایین بیاید. (822443) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۰:۱۳:۵۷
در کجای دنیا 60 درصد چکها برگشت می خورد؟
در کجای دنیا این همه آهن و میلگرد صرف درست کردن حفاظ در و پنجره می شود؟
در کجای دنیا در روز روشن جلوی چشم زن و بچه مردم مواد مخدر مصرف می کنند؟
در کجای دنیا زمان دسترسی به مواد مخدر تنها چند دقیقه است؟
در کجای دنیا برای حتی یک خانم محجبه تنها در خیابان چندین ماشین ترمز می کند؟

در کجای دنیا......... (819711) (moderator102)
 
از مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۱:۰۶:۲۲
الف اگر حیثیت و شرف مطبوعاتی داری این و پخش.مگر جمعیت امریکا 70میلیون است امریکا کشوری با 320میلیون جمعیت سال 2011هست این هم سایتشhttp://fa.wikipedia.org/wikایالات_متحده_آمریکاiقوربونش برم ایران با هفتاد میلیون امار بزه تخلف سوخت دزدی راند خواری از همه جای دنیا بیشتر به غیر این فلاکتها افغانستان و امسالهم.یا برای خودتان شخصیت نظامی قائل شوید یا مردم ایران را...حساب نکنید هیچ کس بیسواد نیست اقا (819827) (moderator102)
 
محمود
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۷:۴۷:۴۰
این قیاس یک اشکال اساسی دارد

در آمریکا وقتی جرمی اتفاق میافتد ، مردم حتما" به پلیس اطلاع داده و پلیس

هم حتما" حداقل ثبت میکند

اما در اینجا متاسفانه مردم بسیاری از جرایم را گزارش نمیکنن و پلیس نیز بخاطر بالا نرفتن آمار ، در ثبت آن تردید نشان میدهد (820589) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۱۰:۱۷:۵۳
به كلانتريها گفته اند كه گزارش تخلفات و جرم راثبت نكنيد (821440) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۹:۳۰:۱۹
توی تمام دنیا مامورای پلیس و یا راهنمایی رانندگی اگه با مردم کار داشته باشتن

میان جلو و مودب کارشونو میگن اما اینجا ماموره تو ماشین نشسته وسط میدون

ونک داره داد میزنه راننده پراید بدو مدارکتو وردار بیار ببینم !!

مردم نوکر شما که نیستن آقا ......... (818804) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۰:۱۲:۱۴
متاسفانه اینگونه رفتارها از گذشته ها وجود داشته. آنهایی که سن و سالی دارند یادشان می آید که قبل از انقلاب یک پاسبان شهربانی نعوظ باالله ادعای خدایی داشت. الآن هم متاسفانه بدتر نباشد، بهتر نیست. (818871) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۸:۴۴:۳۹
پس برای چه در سال 57 انقلاب شد؟ الان چه کسی پاسخگوی خون شهدای 57 باید باشد؟ (819539) (moderator102)
 
فری
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۰:۳۳:۴۴
مثال جالبیه !! اما برای بنز مودبانه حرف میزنن !! برای ماشینهای مدل بالا مودبانه برخورد میکنن اما برای پیکان و .... مردم را درجه یک و دو و سه طبقه بندی میکنند !! متاسفاه پلیس ما انگاری نون و آب مردم و داره میده هر طوری که دوس داره با هر کسی که بخاد برخورد میکنه ! (819750) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۰:۱۵:۲۳
سردار دوستانه خدمتتون میگم :

به دلیل اینکه شما به صورت مستقیم با مردم در حال برخورد هستید تمام جزئیات کار شما به طور ملموس توسط مردم لمس و احساس میشه

این چند تا حرف من از سر علاقه مندیم به نظام و کشورم هستش که خدمتون میگم و البته تجربه سالیان من در مواجهه با مردم:

1-هنرمند کسیه که با وجود کمترین کار بیشترین بازخورد را دربین مخاطبینش داشته باشه پس بهتر نیروی انتظامی سریعن فکری برای برخورد بهتر با مردم بکنه چراکه مردم زحمات شما رو در پشت صحنه نمیبینن و شاید هم اصلا نخواهن ببینن ، مردم نمود رفتاری و عملیاتی پلیس رو دارن میبینن !!!!!!!!!!!!!

2-در جذب نیروهای پلیس دقت بیشتری بکنید
جهت اطلاع بینندگان:
---------------------------مراحل جذب در نیروی انتظامی شاید چیزی در حدود حداکثر 2 الی 4 ماه طول میکشه که بندگان خدا اصلا نمی دونن کی رو دارن جذب میکنن آیا به لحاظ اعتقادی وفادار به نیرو هست و یا فقط از سر نیازمندی داره جذب میشه و از طرفی گزینش نیرو هم بسیار ظعیف عمل میکنه به شکلی که ما تو در و همسایه می شنویم که فلان کس رو میشناسی ! آره بابا همون آدم فلان فلان شده رفته تو نیرو انتظامی استخدام شده خوش به حالش بخور و بخوابش جور شد
--------------------------اما گزینش در سپاه بسیار سخت و نفس گیره که به این موضوع نمی پردازم

3-نیروی بی اعتقاد و حتی لا مذهب در نیروی انتظامی بسیار غم انگیزه

4-مکررن دیدیم و شنیدیم فلان مامور پول گرفت و ماشینم رو ول کرد!!!!!! اگه فکری نکنید باید در اداره پلیس رو گل بگیرید.

و هزاران نکته دیگه که بنده از سر دلسوزی اومدم توسایت پلیس و دیدم که سایتتون در سطح ساید کشوری مثل گینه بیسائو هم نیست چه برسه به سایت پلیس افغانستان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



من یکی از همین هزاران دلسوز کشورم شاید بتونم در باره آسیب شناسی نیروی انتظامی یک کتاب هم بگیرم و برای اینکه بدونید من تو حرفم صادقم آدرس میلم رو خدمتتون میدم شاید خواستید حرفهای دیگه ای رو هم بشنوید.
hamid17974@yahoo.com (818879) (moderator102)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۲:۱۴:۱۳
سردار مثل اینکه شما تو این مملکت زندگی نمیکنی!!! کجای دنیا بجز ایران ارتباط تلفنی ۵ هزار مشترک (به عبارتی ۵ هزار خانواده) بخاطر سرقت کابلهای مخابراتی قطع میشه؟ اگه باور نداری اینم خبرش که تو همین الف موجوده:
«ارتباط تلفنی بالغ بر ۵ هزار مشترک تلفن ثابت در تهران به علت سرقت کابل در مرکز مخابرات شهید تندگویان قطع شد» (819075) (moderator102)
 
کیارش
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۲:۲۳:۲۷
سردار باهات شرط می بندم همین الان دست به کار شدی و از پلیس فتا درخواست کردی که آمار تمام کسانی رو که این انتقادات رو کردن در بیاره! آخه میدونی امنیت حوزه مجازی بسیار بسیار با اهمیت تر از امنیت کوچه و خیابان است!!! (819093) (moderator102)
 
جواد
Netherlands
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۳:۰۴:۱۳
در تایید حرف این بزرگوار که گفته اند واقعیت چیزی است که مردم می بینند نه آنچه که شما می فرمایید
باید بگویم که این حرف کاملا صحیح است مسئولین ما چرا همیشه ایران را با آمریکا مقایسه می کنند یکبار هم ایران را با اروپا مقایسه کنند بعنوان مثال همین کشور هلند را مثال می زنم شما در تمام کشور هلند هیچ خانه مسکونی را مشاهده نمی کنید که در طبقه همکف و بر خیابان برای پنجره شیشه ای حفاظ آهنی نصب نمایند و تمام پنجره های شیشه ای بدون حفاظ می باشد ولیکن در ایران بعضا تا طبقه دوم و سوم خانه ها را حفاظ آهنی می زنند اکثر خانه های ویلایی در هلند بدون دیوار و یا نرده می باشد و تنها با پوشش گیاهی حیاط را از خیابان جدا نموده اند آیا در ایران می توان چنین کرد بنابر این (واقعیت امنیت) را مردم بهتر حس می کنند (819167) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۹:۳۴:۳۶
دوست من شما چرا هلندو مثال می زنید تو همین کشور همسایه مون عراق شهر اربیل و مثال می زدید. (820733) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۳:۱۲:۰۷
بله،اونهم فر مانده آگاهی ناجا.کیه که ندونه تو اداره آگاهی چطور با متهم،تاکید میکنم متهم،رفتار میشه وطرف مقر میاد؟ (819178) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۰:۰۹:۱۷
بايد به جناب سردار يادآوري كرد كه ميزان جرايم را به نسبت جمعيت ميسنجند نه مطلق؛مثلا در كشوري مانند آمريكا با بيش از ٣٠٠ ميليون جمعيت بايد ٥ برابر ايران ٧٠ ميليوني جرم متوقع بود؛آيا در عمل هم همين است؟اين را هم يادآوري كنيم كه به دليل عملكرد سيستم قضايي وانتظامي ما عده زيادي از مردم اصولا يا وقوع جرم را گزارش نميكنند يا اصلا شكايتشان را پس ميگيرند؛كافيست نگاهي به داستانهاي وقوع تجاوز كه بعد كلا شاكيان منكر ميشوند بعنوان نمونه بياندازيد (819278) (moderator102)
 
اسماعیل زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۷:۳۴:۰۰
پس انداز چند سال بنده را که مبلغ 4 میلیون و نیم بود در باجه بانک به سرقت بردند.رفتار پلیس انقدر با من زننده بود که تعجب می کردم.وقتی به پلیس اگاهی مراجعه کردم دیدم که پول بیماری که برای برداشت هزینه جراحی به بانک امده بود به سرقت رفته .درد خودم از یادم رفت.عمق این نا امنی انقدر زیاد بود که یک سارق پس از اقدام به حدود 150 سرقت سرانجام به دام افتاد و سپس تعداد زیادی از مال باخته ها نامشان از پرونده به نفع سارق خارج شده بودمن از خیر دنبال کردن ان گذشت کردم زیرا بیم ان می رفت که از خودم یا خانواده ام انتقام بگیرند اگر سارق را می دیدید که چند ماشین مدل بالا داشت و با پول مال باخته ها هر کاری که می خواست می کرد حرف بنده را تایید می کردید هنوز اثر از دست دادن ان پول در زندگیم جبران نشده.این است معنی امنیتی که اینجا وجود دارد.ببینید چه بر سر من و خانواده ام امد . (819452) (moderator102)
 
شریعت علوی
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۱۳:۲۴:۳۲
برای من هم مشابه همین اتفاق افتاذه بود از بس سارقین تهدیدمان کردند از خیر شکایتمان گذشتیم ...جای تاسف دارد . (821811) (moderator19)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۸:۱۹:۲۸
نظر سنجی در مورد رضایت مردم از پلیس :

- رضایت دارم
- رضایت ندارم (819494) (moderator102)
 
محمد رضا ک
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۰۳:۳۲:۴۳
به عنوان کسی که در مرکز نا امنی دنیا (آمریکا) زندگی‌ می‌کند شهادت میدهم که پاییز سال گذشته برق ما و حدود ۲۰۰ هزار خانه دیگر برای ۲ تا ۷ روز به دلیل طوفان با صورت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت قطع شده بود، نه دزدی به خانه ما آمد، نه ما احساس نا امنی‌ کردیم، حتی ترافیک هم به هم نخورد چون خود مردم رعایت میکردند! به امید روزی که مسئولین مخاطبین خود را یک سری آدم بدون هیچ اطلاعات فرض نکنند و هر چه دلشان خواست تحویلشان ندهند. (821220) (moderator19)
 
سعید
Germany
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۱۲:۰۳:۳۴
جناب سردار
من مشهدیم.سال 73 دوره دانشجویی یک موتور سیکلت داشتم که همه زندگیم بود.جلو درب بانک قفل کرده درعرض یک دقیقه دزدیدنش.خیال کردم اگاهی الان دنبال سارق رومیگیره وپیداش میکنه.اما اگه شما پشت گوشتو دیدی منم موتورم رو دیدم.اونقدر مال باخته تو اگاهیی مشهد دیدم که از خودم یادم رفت.
جالب تر اینکه همین الان هستند کسانی که سند موتور دزدیده شده منو میخرند وبا کمک دوستانی که تو اگاهی دارند ازبین موتورهای مکشوفه بلاصاحب موجود درآگاهی یکی که سالمتره را تحت عنوان موتور من کشف شده اعلام کرده وشماره تنه وبدنه موتوررا روش حک میکنند واز لیست سرقتی ها درش میارن وتو بازار به قیمت خوبی میفروشن.
... (821650) (moderator19)
 
امير110
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۷:۴۰:۴۵
متاسفانه پليس در ايران به جاي اينكه تمام نيرو و تجهيزات خود را براي مبارزه با قاچاق- جرم و جنايت و آزار و اذيت و ... بگذارد تنها بر روي روسري خانم ها تكيه كرده و بسياري از بزه هاي اجتماعي حالت فراواني به خود گرفته است. كمي نگاه كنيد ببينيد چگونه مواد صنعتي در گوشه و كنار شهر به وفور يافت مي شود و يا آمار دزدي و ... چقدر افزايش يافته. (818546) (moderator7)
 
mhc
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۸:۳۲:۳۶
پلیس بودی که این حرفو مبزنی؟ به عنوان کسی که در نیروی انتظامی(یکی از کلانتری ها) خدمت سربازی ام رو انجام دادم حرفتو کاملاااا رد میکنم (818668) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۹:۰۷:۳۳
نیازی به این کار نیست! (818748) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۹:۵۸:۵۱
اگر واقعیت این است، پس چرا بعد از فجایع تجاوز در استانهای اصفهان و خراسان تلویحا به رسانه ها تذکر داده شد که اخبار از این نوع را منعکس نکنند؟ (818853) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۷:۵۱
اخیرا هم به جمع آوری کراوات! (818730) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۱:۵۳:۲۷
اکثر نیروهای پلیس از این ماًموریت ها احساس شرم می کنند ولی به قول خودشان چاره ای ندارند ماًمورند و معذور . برنامه ریزان باید توجه بیشتری داشته باشند و واقعیت ها را در نظر بگیرند. نه سلیقه ها و تصمیم گیزی های خلق اساعه را. (819035) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۸:۲۹:۴۸
مامور و معذور بودن رفع تکلیف نمی کنه. اکثراً دیده شده که برخوردای نیروهای پلیسی با مردم عادی فراتر و خشن تر از قانون هم بوده. پس عذر نیاوریم (819519) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۹:۵۷:۵۶
اقای محترم این بحث شما خارج از بحث سایر نظرهای خوانندگان الف هستش پلیس وظیفه داره در تمام موضوعات وارد بشه و با جدید فعالیت بکنه.تازه باید اشکال گرفت که چرا در مورد طرح حجاب و عفاف اینقدر ضعیف کار میشه. (818852) (moderator102)
 
ایلیا
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۰:۳۰:۱۹
اینکه به خواهران و برادران ما بی دلیل اون هم بر سر اقتضای سن و مدل اندیشه که هر فرد دراون آزاده گیر داده بشه عیب نیست .!؟
مساله بی اهمیتی مثل گشت ارشاد اه اندازی میشه که ذهن مردم رو به تشویش بیندازند ولی جلوی خیلی جرم ها رو نمیتونن بگیرند که هر روز جوونای مملکت دارن از بین میرن مثل اعتیاد .. (819746) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۲:۵۵:۲۲
همه چیز این مملکت سیاسیه حتی تعین ائلویت برای ماموریت پلیس یه نمونش برخورد با کروات یا ماهواره در کجای دنیا اینهمه تبعه خارجی غیر مجاز براحتی در پایتخت رفت و امد می کنه پلیس هم کاری بهشون نداره جالب اینه که اگر اتباع امریکا باشن جاسوسن چون سیاست میگه ولی افغانی که هزار تا خلاف میکنه برادران افغان میشن (820075) (moderator102)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۲:۱۹:۳۶
برادر من امیر ۱۱۰ آخه اگه شما به گفته سردار اهل معرفت و قضاوت بودی این حرفو نمی زدی و عجولانه قضاوت نمیکردی!!! فراموش کردی فقط مسولان هستند که اهل معرفت و قضاوت هستند و مردم چیزی جز عوام نیستند؟!!! (819083) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۲:۳۷:۳۲
خراب کردن عروسی های قایمکی مردم رو از قلم انداختی! (819114) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۷:۵۱:۰۳
اکثر توهین ها و بد رفتاریها توسط همین افسراتون صورت میگیره درجه داراتون

رو که اصلا بی خیال (818564) (moderator102)
 
مدل
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۷:۵۱:۵۸
یکی از نکات قابل انتقاد نیروی انتظامی نوع لباس و کلاه و رنگ آن است.

به جرات می توان گفت ترکیب رنگ لباس و نوع دوخت و مدل آن، بسیار بی سلیقه و زشت است.

چرا در این مورد کاری صورت نمی گیرد؟ چرا نظر خواهی از مردم در این مورد انجام نمی شود؟

مگر یک پوشش شکیل چقدر هزینه دارد؟ (818567) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۸:۱۹:۱۷
آقا پوشش پیشکش خودشونو درست کنن !! (818631) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۹:۱۲:۲۰
حداقل اگر ظاهرشونو درست کنند که بد نیست!! (818762) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۷:۵۵:۳۹
آقای سردار اولا وظیفه جنابعالی نبود که یادداشت برای الف بفرستی وظیفه

عقیدتی - سیاسی و یا روابط عمومی ناجا بود

دوما الف کی پلیس رو تضعیف کرد ؟ مردم درد دلاشونو نوشتن اگه جنابعالی از

طزف ناجا این نوشته رو فرستاده بودید اشکالی نداشت از بد رفتاری احتمالی

ماموراتون با مردم یه عذر خواهی میکردید !!!! (818575) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۸:۰۱:۴۲
جالبترین جمله ای که طی 33 سال از یه مامور شنیدیم :

به عنوان آخرين نکته ضروري است که اعلام کنيم براي هرچه شفاف تر شدن عملکرد پليس جهت توليد نقد هاي صريح ، دقيق و موثر ، درهاي پليس بر روي مشتاقان باز و آماده پاسخگويي به ابهامات چه به صورت حضوري و بازديد از مراکز پليس و چه به صورت نامه نگاري مستقيم و يا از طريق رسانه ها هستيم


شما همون 197 رو فعال کن بسه ..... (818587) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۸:۰۴:۲۰
آقا ما امکانات نامه نگاری و بازدید نداریم اما سوال داریم :

چرا رفتار مامورای راهنمایی رانندگی و ناجا اینقدر با مردم افتضاح هست ؟

افسرانتونم که از دماغ فیل افتادن (818592) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۸:۰۵:۱۲
شما یک سر به کلانتریها بزنید تا متوجه شوید که اکثرا ساختمانهایشان قدیمی و مخروبه است. برای مثال کلانتری 120 سیدخندان تهران، که نمای بیرونی آن
شاهد این ادعا است. (818596) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۲۰ ۰۰:۵۲:۴۷
آخ آخ راست میگی
بیشتر ساختمان های پلیش وضعشون خرابه من نمی دونم با این همه درامد از را جریمه های اتومبیل ها چرا یه کمی هم به این ساختمان ها نمیرسن
شاید بودجه جریمه خرج اداره دیگه ای میشه
ما که سواد نداریم (823596) (moderator102)
 
سعید
۱۳۹۱-۰۳-۲۰ ۲۱:۱۴:۵۹
برادر عزیز بد نیست بدونی پول جربمه مستقیم به خزانه دولت واریز میشه نه حساب ناجا (824944) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۸:۱۷:۲۴
با دیدن پلیس باید آدم احساس امنیت نماید. اما چرا اکثریت مردم از رفتن به کلانتریها اکراه دارند؟ (818626) (moderator102)
 
ali
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۸:۲۸:۴۶
بنده سال 84 مامور به خدمت در پزشکی قانونی رشت بودم.جنازه ای آورده بودن از آگاهی فومن.طرف دزد بود و در بازداشت آگاهی جانش را از دست داده بود......

سردار عزیز مگر همین صفحه حوادث رو ما کم دیدیم مثل این خبر که مجرم در دادگاه مدعی شده اعترافاتش در آگاهی تحت فشار بوده؟
به نظر من نویسنده مقاله کاملا نیت خیر داشته و با نگاهی مثبت بدرستی به کاستی ها اشاره کرده بود.چرا خودمون رو گول میزنیم که تمام دنیا نا امنه و فقط ما تو امنیت کامل هستیم.آیا اینجا رسانه ها آزادن که آمار دقیقی از جرم و جنایت و مقایسه آن با کشورهای توسعه یافته ارائه بدن؟هیچ شما خبر دارید که در ایالت تگزاس میزان بیکاری قضات چقدره؟!

با این حال من هم مثل نگارنده همون مقاله کاملا معتقدم نیروی انتظامی بیشتر از توان خودش داره زحمت میکشه خدمت میکنه.سردار عزیز این که حرف بدی نیست ؟خسته نباشید از ته دلم به شما و تک تک پرسنل زحمتکشی که برای امنیت این مردم حتی از جونتون هم مایه میذارند (818659) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۹:۰۶:۴۳
اصطلاح "تحت فشار" این روزها به "بازجویی فنی" تغییر نام یافته! (818747) (moderator102)
 
آریا شمس
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۰:۱۲:۰۲
بنده تحت باز جویی فنی به موارد زیر اعتراف کردم 1-جان اف کندی را ترور کردم
2-بن لادن را تیر زدم
3-قذافی را شکنجه کردم
4-اصلا مبارک هم اگر سکته کنه من چیز خورش کردم
مدارکش هم موجود است (819285) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۱:۰۹:۴۱
اینو خوب اومدی !!! (819344) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۱:۱۰:۱۲
الف عاشقتم !!!! (819345) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۳:۰۷:۴۳
اگه همه کارشونو درست انجام میدن پس چرا و ضع مملکت اینطوریه؟؟ (820101) (moderator102)
 
محمود صادقی
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۸:۴۳:۴۳
سردار متاسفانه آمار با واقعییت تفاوت دارد

من با بیش از 45 سال سن فقط بخاطر پارک خودرو در محلی خلاف نظر پلیس انتظامی با اینکه هیچگونه تابلویی وجود نداشت مورد اهانت وضرب وشتم قرار گرفتم و در نهایت خودم و همسرم بازداشت شدیم و خودرو به پارکینگ منتقل شد و . . .

بعد از آزادی برای شکایت به 197 زنگ زدم وسپس مراجعه حضوری کردم

در نهایت کاری با من و خانواده ام کردند که مجبور به پس گرفتن شکایت شدم

مستندات من بسیار زیاد است اما کو ، گوش شنوا

سردار ، امثال من بسیارند و پاسخگوی وجود ندارد

بعد از گذشت نزدیک به یکسال دردم کمی التیام یافته که حاضرم با شما با مدرک در میان بگذارم (818697) (moderator102)
 
حمید
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۸:۴۳:۵۴
جلو رشوه و زور گویی پلیس بگیرید نیمی از مشکلات کشور حل میشه (818698) (moderator102)
 
حمید
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۸:۴۶:۲۸
پلیس راهنمایی و رانندگی مثل یه پادشاه تو ماشینش نشسته پایین هم نمیاد اونوقت باید دست به سینه بری سراغش اگه اعتراض کردی دو تا جریمه ات میکنه یکی تحویلت میده یکی هم بمحض رفتن پاره میکنه بیرون میندازه بعد میری پرینت بگیری تو یک دقیقه دو بار جریمه الکی شدی ولی اگه نقدی حساب کنی مشکل خاصی برات پیش نمیاد (818703) (moderator102)
 
محمد
United States
۱۳۹۱-۰۳-۲۰ ۰۸:۰۹:۳۸
سردار محترم

اگر واقعا دلسوز هستید و به دنبال بهبود شرایط هستین، از بین مطالب نوشته شده توسط مردم عزیز ، می توانید پی به معضلات اجتماع ببرید.

اینطور که از نظرات بر می آید مردم به شدت از نیروی انتظامی نا راضی هستند.

به تعداد رای های مثبت و منفی هم دقت کنید. (823681) (moderator102)
 
بیگی
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۲:۰۱
من هروقت(طی حد اقل ۲۰ سال گذشته )برای رفع مشکلی به هر منظوری به کلانتری ها یا سایر مراجع انتظامی مراجعه کرده ام بد ترین رفتار را مشاهده کرده ام. حاضرم ماجرای هر دفعه را باز گو کنم. (818717) (moderator102)
 
reza
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۹:۰۱:۳۶
سردار مگه واسه حجاب و کروات نیاز بهDNAهست؟ (818735) (moderator102)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۹:۳۲:۰۸
واقعيت چيزي است كه همه مي‌بينند و به نوعی گرفتارش نه آنچه كه شما مي‌فرماييد جناب سردار!
برای همکاران من در 6 ماه گذشته 7 مورد زور گیری در همین پایتخت کنار گوش شما اتفاق افتاده ... از خدا بترسید ... (818809) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۹:۴۱:۳۲
با سلام خدمت آقای سيدحسن بتولي، از اینکه پاسخ شما را در این سایت دیدم بسیار خوشحال شدم . من از شما تقاضا دارم در صورتی که خواهان بهتر شدن وضعیت پلیس هستید یک جلسه پرسش و پاسخ در این سایت بگذارید تا ما بتوانیم حقایقی را که احتمالا شما تا کنون ندیدید یا خدای نکرده دیده اید و به رو نمی آورید را ما مستفیما با شما در میان بگذاریم . و همچنین از همکارانتان در مقامهای مختلف مخصوصا پلیس امنیت اخلاقی ناجا دعوت به عمل آورین تا مردم بتوانند سئوالاتشان را از شما داشته باشند . این مردم همان مردمی هستند که پلیس همیشه در شروع انجام عملیات از آنها اسم می آورد و می گویند به درخواست مردم این کار را می کنیم . (818820) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۹:۴۵:۰۶
سردار بهتر بود سکوت میکردید و نمک روی زخم نمپاشیدید !!! (818826) (moderator102)
 
بهزاد بانکی پور
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۱۹:۴۵:۵۳
جناب سردار،
حرف های شما با واقعیت جامعه، منطبق نیست،
حادثه سعادت آباد( میدان کاج)یادتان است، مقتول در مقابل چشمان ماموران شما جان داد.

نوع برخورد با اراذل و اوباش، یا احتمالا عکسهایش را ندیدید! اگر پلیس به دانش روز و سازماندهی اطلاعاتی قوی متکی بود، لزومی به آن طور برخورد وجود داشت؟


موارد زیادی وجود دارد، که با گفته های شما همخوانی ندارد. (818831) (moderator102)
 
مهران
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۰:۱۱:۵۷
جناب سردار عزیز!
اولا اگه امکان داره اون آمار و ارقامی رو که میگی بصورت مستدل ارائه کن! من هم الان میتونم بگم طبق آمار ارائه شده کشور گینه بی سائو در بین کشورهای آفریقایی 68.5 درصد بیشتر از بقیه کشورهای آفریقایی دارای خشونت هست! حالا شما برو خلافش رو ثابت کن! ثانیا، کشور آمرکا جمعیتی معادل 4.3 برابر جمعیت ایران رو داره و از نظر تنوع فرهنگها، دارای بیشترین تنوع فرهنگی در بین کشورهای جهان رو داراست. حالا با در نظر گرفتن اینها و مقایسه آزادی تبادل اطلاعات در آمریکا و ایران، باز هم مدعی هستید که ایران از آمریکا امن تر است؟ والا اونی که من به چشم میبینم اینه که اینجا در آمریکا اگه یه خانم جوان تنها با لباس ورزشی اینجا (این لباس از نظر شما، لباس یک فاحشه است) ساعت 6 صبح برای پیاده روی و ورزش در کوچه و خیابان باشد، هیچ مشکلی برایش پیش نخواهد آمد ولی در ایران اگر خانم جوانی ساعت 6 صبح با مانتو و روسری در خیابان های تهران باشد، صف طویلی از خودروهایی که به قصد وصال آن خانم در انتظار میباشند، تشکیل خواهد شد!!!
برادر عزیز من، تمام کسانی که انتقاد میکنن یا مطلب مینویسند محارب یا مزدور نیستند! کسانی هستند که قلبشان برای مملکتشان می تپد و خواستار این هستند که کشور ایران با این همه منابع سرشار خدادادی در زمره بهترین کشورهای دنیا باشد و مردم آن در زمره سر افراز ترین مردم دنیا!
اگه مقایسه ای صورت میگیره برای اینه که شما مسئولین به خود بیاین و راه چاره بی اندیشید نه اینکه به یکباره همه چی رو منکر شده و ادعای بهترین بودن داشته باشید! مصلمه که وقتی کاستی نمی بینید، هیچ وقت هم به فکر رفع آن نیستید! (818870) (moderator102)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۲:۰۸:۴۱
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت سردار محترم . اکثر انتقادات درست و واقعی است که بایستی بلاخره روزی کسی یا گروهی برای رفع این مشکلات عدیده کاری بکند. اما اینطور هم نیست که هیچ خدمت و کاری صورت نگیرد . من در شهر کوچک شاهین شهر زندگی میکنم و بر خلاف نظر این دوستمان هر روز صبح که برای ورزش صبحگاهی بیرون میروم شاهدم که خانم های بسیاری با لباس ورزشی و بدون دغدغه ورزش میکنند و ماشین گشت پلیس هم یک یا دو بار در مسیر تردد میکند و بنظر من در این احساس امنیت نقش پلیس محسوس است. دوستان عزیزی که انتقاد میکنند لطفا تر و خشک را با هم نسوزانید. هستند افسران و درجه داران شریفی که واقعا قصدشان خدمت است و باید دست و بازوی آنها را بوسید. اما کاش پلیس ما به سمتی میرفت که عامه مردم از مواجه شدن با آنها احساس راحتی و امنیت بیشتری میکردند. (819989) (moderator102)
 
استانیسلاو
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۹ ۰۷:۴۸:۲۶
دست و بازوی هیچکس را نباید بوسید. این وظیفه ی آنهاست و به خاطرش حقوق می‌گیرند. آنها در برابر ما مسئولند. اگر کم کاری کنند باید مواخذه شوند و اگر خوب کار کنند وظیفه شان را انجام داده اند. (822810) (moderator102)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۰:۲۸:۲۲
من الان شیکاگو زندگی می کنم قبل از اینکه بیام اینجا می گفتند نا امنه ولی خیلی امن تر از ایرانه با اینکه ما downtown زندگی می کنیم لطفا راستش را بگویید. (818905) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۰:۳۰:۴۳
به هر حال جای خوشحالی داره که سردار با احترام به رسانه ها، اقدام به پاسخگویی بدون اتهام زنی ها و درشت گویی های رایج نموده اند. اما کاش فرصت بیشتری هم به منتقدین برای ابراز نظرات مستدل داده شود. (818908) (moderator102)
 
قاسم
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۰:۳۲:۲۸
بابا ولش كنيد بنده خدا پشيمان شد مجيوره يه جوابي بده خودش هم قبول داره وضع پليس خيلي خرابه (818916) (moderator102)
 
فرزین
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۰:۳۷:۱۶
بنظرم نویسنده عزیز در این کشور زندگی نمی کند و یا تعریفش از امنیت با ما فرق میکند
واقعا شما جرات دارید ناموستان را با خیال راحت به بیرون بفرستید ؟
یا تعداد ارازل و اوباش محلتان را می توانید شمارش کنید ؟
واقعا دسترسی به مواد مخدر سخت است ؟
اگر با کسی درگیر شوید خیالتن راحت است پلیس از راه میرسد واز شما حمایت میکند ؟ (818924) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۰:۴۳:۲۱
اجازه میخوام قبل از هر حرفی بالاجبار و بر خلاف میل باطنی از بذل عنایت سردار تشکر کنم تا جوون ها رو یه ذره به حساب آدم گذاشتن و بدون در نظر گیری نوکری ما برای آمریکا جوابیه ای به ملت دادند. اما سردار عزیز ، در شأن یک فرمانده پلیس نیست که اینقدر واضح و آشکار اقدام به کتمان حقایق بکنه . نمیخوام اینجا وقت ملت رو بگیرم و مزاحم بشم. اما اگه دوس داری باهاهم تماس بگیرین تا از ظلم و توهین زننده ای که هر روز به صدها هزار شهروند ایرانی میکنید باهاتون صحبت کنم. به خدا اهل نماز و روزه هستم و نوکر آمریکا یا انگلیس نیستم. یه جوون ایرانی که دلسوز انقلابی هست که خون دلها واسه پیروزیش خورده (818934) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۰:۵۲:۳۹
صحبت های سردار بیشتر در حد یک رویا بود ، کاش ایشان قسمت نظرات را هم میخواندند البته اگر قرار بود به نظرات مردم واقعی جامعه ( نه آن مردم خیالی) توجه بکنند وضعیت پلیس به این صورت نبود (818947) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۱:۱۶:۰۵
تو همین طرح امنیت اجتماعی کی بود که متهمان و مجرمام رو در ملا عام کتک میزد؟ این ها بر اساس کدام قانون و قاعده حقوقی یا شرعی بود؟ (818982) (moderator102)
 
امير.........
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۲:۲۱:۴۲
من خواهش ميكنم كه يك دوربين مخفي بزارين و رفتار معمورين نيروي انتظامي با مردمعادي و در زمان عادي فيلم بگيرين.رفتار زشت اسفاده از حرفاي ركيك به اسم معمور برقراي نظم حتما ميبينيد.متعسفانه واقعيت مملكت ما با اوون چيزي كه تووي رسانه مسعولين راجع بع ارگان زير نظر خودشوون ميگن خيلي فرق داره.... (819089) (moderator102)
 
پویا
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۲:۳۳:۴۲
در پاسخ به چنین مقاله هایی، اکثر روابط عمومی های پاسخ های تند و شدید اللحن می نویسند.

قابل قدردانی است که نحوه پاسخگویی نیروی انتظامی به آن مقاله وزین بود. (819110) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۲:۳۷:۲۹
با تشکر از جناب بتولی
سال 86 بنده به علت سرقت ضبط خودرو با توجه به شک اینجانب به همسایه خود به اداره آگاهی شاهپور تهران رفته و باید عرض کنم اکثر پرسنل حاضر در آنجا با نهایت ادب با بنده رفتار کردند رفتاری که در بیرون از آگاهی و در کلانتریها یک چیز کاملا غیرمنتظره است .
جناب بتولی با توجه به اینکه حوزه کاری شما آگاهی است و کسی انتظار ندارد در اداره آگاهی با مجرم خوش رفتاری شود (اصولا تا آنجایی که بنده می دانم مجرمی که تا حدود زیادی جرمش اثبات شده به آکاهی فرستاده می شود)
ولی گشتهای خیابانی و کلانتریها واقعا برخوردی بسیار زننده با مردم عادی اعم از مجرم و غیر مجرم داشته و در بسیاری از برخورها اینگونه القا می شود که ما شهروندان درجه چندم بوده و تحت بردگی آنها قرار داریم
از هر گفته و ناگفته ما سوء استفاده کرده و البته در بسیاری از موارد صرف اذیت کردن مردم و گرفتن حداقل 7 تا 8 ساعت وقت آنها به بهانه های واهی (بعضا از قیافه شخص خوششان نمی آید ) آنها را ازاد می کنند
مشکل از پلیس نیست ، مشکل از ضعف قوانین است و وجود استثنا در تمام قانون ها
هم ما و هم شما می دانیم ایجاد ایست بازرسی در هر نقطه ای مستلزم دریافت مجوز لازم است ولی آیا به نظر شما اگر شهروندی که در یک ترافیک یک ساعته بابت یک ایست بازرسی از مامورین مجوز بخواهد چه برخوردی با وی می شود؟

اکثر بزه های امروزه در قالب مجرمین مامور نماست که این خود همه چیز را می رساند و نیازی به توضیح نیست. چه کسی جرات می کند از ماموری کارت شناسایی بخواهد. این که دیگر ابزار نیست فرهنگ است که در همان فیلمها ما می بینیم پلیس با لباس و بی لباس قبل از هر چیز کارت شناسایی خود را نشان می دهد

مردم ما قانون گریز نیستند بلکه از قانونهایی که به نفع آنها باشد استقبال می کنند
چگونه است که یک شبه برخورد با موتورسواران بدون کلاه شدت می گیرد ولی کسی هم ناراحت نمی شود
چگونه است که 50 سال در این کشور رانندگان تاکسی و غیره در صندلی جلو خودرو 2 نفر مسافر سوار می کردند ولی یک شبه قانون شد و پلیس جلوی آن را گرفت . چه کس ناراحت شد؟

مردم ما قانون دوست بوده و حتی در حیطه خانوادگی خود برای خود قوانینی دارند پس حساب این مردم را از یک عده مجرم که هم ما و هم شما در همه شهرهای ایران پاتق اکثر آنها را می دانیم یکی نکنید

کسی از برخورد با دزد و قاتل و زورگیر.... ناراحت نیست ولی متاسفانه بعضا از عدم برخورد ناراحتند

در مورد همان مثال اول که زدم بنده شکایت خود را از همسایه پس گرفتم و اصلا نگذاشتم موضوع را بفهمد. چرا؟ برای اینکه 2 روز بعد ازاد می شد و قطعا جبران می کرد که برای یک ضبط ارزش این همه زحمت نبود
خلاصه به پیشنهاد یکی از دوستانمان که داده بودند احترام می گذارم و از شما می خواهم یک سامانه مثل همین سایت الف داشته باشید که مردم درد دلهایشان را مستقیما با شما در میان بگذارند والا به خدا از ترس اینکه با وارد شدن به کلانتری دیگر به سختی بیرون بیاییم کسی تمایل به انتقاد و یا پیشنهاد حضورزی ندارد. این هم امکانات نمی خواهد تمایل داشتید بنده مجانی برای شما چنین سامانه ای را طراحی می کنم
من متن قبلی را دیده بودم بعضی از دوستان که انجا کامنت گذاشته بودند و الف بدون دخل و تصرف آن را نمایش داده بود به شما قول می دهم هیچکدامشان حاضر نیستند حضوری آن حرفها را بزنند

اگر 197 به این موارد رسیدگی می کند چرا ما یک بار ندیده ایم که یک پلیس محاکمه شود
چرا حق و حقوق مردم در مواجه با پلیس را مانند همین برنامه پلیس بزرگراه برای پلیسها برگزار نمی کنید
تاثیر این برنامه واقعا زیاد بوده پس از آدمی همیشه از تجربیات خوبش در کارهای دیگر هم استفاده می کند
چند مورد گشت نامحسوس هم با دوربین به همین کلانتریها بفرستید و اعمال قانون کنید تا مردم هم مطمئن شود پلیس برای آسایش است نه اینکه از پلیس بترسند (819113) (moderator102)
 
داریوش
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۲:۴۷:۰۰
یعنی پلیس یک کار خوب هم نکرده؟این که دزدی زیاد شده که همش تقصیر پلیس نیست..اگه وضع اقتصادی خوب باشه آمار دزدی هم پایین میاد..وظیفه پلیس اینه که با اقتدار با دزد بخورد کنه..اینکه تعداد دزدها زیاد شدن علتش سیاست های اشتباه اقتصادی هست..اینو میگین که پلیس راهنمایی و رانندگی باهاتون بد برخورد میکنه ولی نمیگین توی گرما و سرما و عید و وقت و بی وقت داره خدمت میکنه؟کل مشکل این مملکت اقتصادی هست..اگه اقتصاد درست بشه همه چیز درست میشه..
الان مد شده که فقط ساز مخالف طرفدار دارهو الان منفی بارون میشم ولی انصاف هم خوب چیزی هست.. (819138) (moderator102)
 
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۰:۱۷:۱۱
از تخم مرغ دزدي حرف ميزني ؟‌پليس اگر راست ميگه بياد شترمرغ دزدها رو بگيره ! تاحالا شنيدي يکي از اين اختلاسگرها رو پليس گرفته باشه ؟ يا يکي از اين زمين خواران يا رانت خواران را ؟
شوخيت گرفته ؟ (819719) (moderator102)
 
سیتی زن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۰:۱۸:۲۰
داریوش جون
بقیه مردم چکار میکنن ؟ که پلیس راهنمایی تو سرما و گرما کار میکنه , هر کسی تو شغلی که داره سرازیر و سر بالا هم داره . توی تعطیلات و شلوغیها و .... کار شون زیاده , بقیه روزهای سال چی؟
مثل عزیزان اداره راه و ترابری , کل سالو بخور و بخواب , سر زمستون و برف و راه بندونم باز هم ادامه کار (819722) (moderator102)
 
فضايلي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۰:۲۳:۴۸
جهت بالا بردن آگاهيتون عرض ميکنم جناب آقاي رئيس پليس آگاهي :

به عنوان يک شهروند همين بس که بگويم " پليس آخرين فرديست که در مواقع خطر به او پناه مياورم" !

تو خود بخوان حديث مفصل از اين مجمل ! (819730) (moderator102)
 
استانیسلاو
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۹ ۰۷:۵۳:۴۹
توی گرما و سرما و عید و وقت و بی وقت داره خدمت میکنه، صدقه که نمیده، "وظیفه اشونه"، ما که نباید پاشخگوی ساعت های سرما و گرما باشیم. این شغل رو انتخاب کردن، پس باید وظیفه شون رو انجام بدن. (822811) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۲:۴۸:۴۹
با سلام خدمت سردار محترم و عرض تشکر از زحمات پرسنل نیروی انتظامی. بنده دوستی داشتم که منزل مسکونی ایشان دقیقا ً رو به روی یکی از مراکز آگاهی بود و بر حسب تصادف پنجره ی اتاق ایشان کاملا ً به حیاط اون مرکز مسلط بود. می گفت که هر روز صبح ساعت چهار در سرمای زمستان برخی از افراد بازداشت شده را میارن توی حیاط آگاهی و به جز لباس زیر بقیه ی لباس بازداشتی ها را در میارن و بعد با شلنگ آب حسابی آب می ریزن روی تن این بازداشتی ها. بعد از این مقدمات هم با شلاق می افتن به جانشان تا اعتراف کنند. بنده کاری با پلیس آمریکا ندارم اما خداوکیلی در کجای تاریخ اسلام شما حتی یک نمونه می تونید بیارید که چنین برخوردی با مجرم شده باشه؟من خودم از فاصله ی دو سه متری شاهد بودم که یک جوان سی دی فروش را طی یک تعقیب و گریز دستگیر کردند و در همان جا به اندازه ای کتکش زدن که شاید ده برابر میزان مجازات جرم ارتکابی بود. اینکه شما منکر وجود شکنجه شدید با واقعیت زمین تا آسمان فرق می کنه. هم حادثه ی کهریزک و هم فیلم بازجویی همسر سعید امامی اسناد غیرقابل انکاری بر وجود شکنجه در بازداشتگاه های کشور ما هستند.من منکر خدمات شما و خطراتی که به جان می خرید نیستم اما فراموش نکنید که به قول سعدی:
چو از قومی یکی بی دانشی کرد
نه که را منزلت ماند نه مه را. (819142) (moderator102)
 
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۲:۴۹:۱۴
من خودم سرباز آگاهی بودم ، یه متهم که میگرفتن بلایی به سرش می آوردن که هر دزدی نکرده ای که پروندش باز بوده رو گردن بگیره، تا بتونن پرونده رو مخدومه کنن.
یکی از کارام تمیز کردن خون از کف اتاق بازجویی بود. دوست داشتین میگم کی بودن و کجا. (819143) (moderator102)
 
ندا
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۳:۰۲:۳۷
خداییش کلی تر و کلیشه ای تر از این میشد جواب داد؟ (819163) (moderator102)
 
آرش
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۳:۳۹:۱۲
من یک بسیجی هستم.مومن و معتقد به نظام. سال 90 در جلوی میدان تره بار تبریز با یک سواری تصادف کردم.من مقصر نبودم اما ماشینمو میخواستن به پارکینگ ببرند.تصادف منجر به جرح هم نبود.اونقدر بی ادبانه با من صحبت کردند که از گرفتن خسارت ماشینم صرف نظر کردم. دو روز بعد وقتی به برای شکایت حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی مراجعه کردم نزدیک بود منو بکنن زندان.من الان خیلی دلسردم.احساس حقارت می کنم سردار. (819217) (moderator102)
 
سعید
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۱۴:۴۹:۰۸
مشخصه که چقدر مومنی (821947) (moderator19)
 
بردیا
France
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۳:۳۹:۱۴
فعلا که پیش گیری افتاده تو دهان پلیس.
نمی تونه جلوی تجاوز به عنف رو بگیره، می آد می زنه تو سر خانم ها که روسری ات رو درست کن تا از تجاوز پیش گیری بشه. (819218) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۰:۰۲:۰۴
زخم کهریزک هنوز هم خوب نشده... (819263) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۰:۰۴:۵۳
درود بر آن شیر مردان انتظامی که حماسه سعادت آباد را آفریدند!!!!
ما با دیدن شما واقعا!!!! احساس امنیت می کنیم. (819270) (moderator102)
 
مهدی
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۸:۱۶:۰۸
درود بی پایان (819489) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۰:۰۶:۴۲
یک سوال از خوانندگان عزیز دارم.

با دیدن نیروهای انتظامی احساس امنیت می کنید یا ترس؟؟؟ چرا؟

لطفا پاسخهای خود را کامنت بگذارید. (819274) (moderator102)
 
عرفان
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۳:۵۲:۵۲
ترس. تازه من یک مرد با ظاهر مذهبی هستم و از رفتارهایی که خودم تجربه کردم واقعا متوجه شدم که افرادی با ظاهری غیرمذهبی تر چه مصیبتهایی تجربه میکنند. (819420) (moderator102)
 
ایلیا
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۱:۰۶:۱۷
من که واهمه دارم هر وقت میبینمشون سعی می کنم با احتیاط از منطقه ی اونها فاصله بگیرم (819826) (moderator102)
 
بابك
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۱۳:۳۵:۴۰
من خانمم حتي موقعي كه من باهاشم و مامور ميبينه دچار استرس شديد ميشه. (821829) (moderator19)
 
ناصر
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۰:۲۳:۲۲
در روز بیست و هشتم اسفند ماه سال 89 تمام حسابم رو از طریق دستگاه خود پرداز خالی کردن در حالی که نه کارتم رو گم کردم و نه به کسی قرض داده بودم. می گید چطوری ؟ توضیح می دم
1- دستگاهی رو ی دستگاه خود پرداز نصب کرده بودن(خود پرداز بانک ملی شعبه فلکه تختی ولی عصر تبریز) که هنگام وارد کردن کارت اون رو اسکن می کرده و احتمالا دوربینی هم روی اون بوده که رمز کارت رو از طریق اون می دزدیدن
2- با اطلاعات کسب شده به روش بالا کپی کارت تهیه و تمامی موجودی حساب ها به حساب یک نفر که اونهم جزو قربانیان این ماجرا بوده انتقال پیدا کرده
3- از کارت اون یک نفر هم عینا با روش مشابه کپی تهیه شده و از طریق دستگاههای پوز مستقر در فروشگاهها اقدام به خرید کردن

اینها اطلاعاتی هست که پس از یک سال و اندی دوندگی بی حاصل در آگاهی و پلیس فتا و داد گستری کسب کردم و اینکه در چند شهر و شعبه دیگه این ما جرا تکرا شده نمی دونم ولی تنها چیزی که کسب نکردم پول بی زیانم بود. بانک ملی و بانک صادرات پول مشتریان خود را دادند( برای حفظ اعتبار) ولی متاسفانه حساب من مربوط به بانک ملت بود و بانک ملت پول مرا نداد!
اما جالبترین قسمت داستان اینکه در بهمن ماه سال گذشته مجددا به همان روش و البته این بار به صورتی گسترده تر همان دزدی تکرار شده تا جایی که در سالنهای دادگاه شنیدم حساب 144 نفر فقط از طریق همان شعبه قبلی خالی شده( توجه بفرمائید :همان خود پرداز بانک ملی شعبه فلکه تختی ولی عصر تبریز!!) حالا این ماجرا چقدر اقتدار پلیس رو نشون می ده خودتون قضاوت کنید.تا حالا هیچ رسانه ای به خاطر حفظ منافع بانک ها این خبر رو منتشر نکرده و بعد از این هم نخواهد کرد. (819300) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۸:۲۳:۲۵
من که تازه این را فهمیدم. بیشتر توضیح بدهید که کلاه سرمان نرود (819507) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۲۰ ۰۱:۰۶:۳۳
اوه اوه این دیگه از اون سرقت های خفنه
به نظرم دست یکی از اون عوامل بانک به یه جورایی در کاره
البته فقط یه نظره
انشاالله که اینجوری نباشه
چون شاهدم که کارمندای زیادی توی بانکها صادقانه کار می کنند /
ولی اگه توضیح بیشتری می دادی خیلی عالی بود (823604) (moderator102)
 
ثابتی
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۰:۴۲:۵۰
سردار عزیز... فکر میکنم که از مجموع نظرات ارائه شده نگاه یک جمعیت اماری را در خصوص نیروی انتظامی مستحضر شده باشید. قضاوت با شماست. نه از انگلیس و نه از امریکا حقوق بگیر هستیم و نه اموزش دیده اسرائیل... همین مردم عادی کوی و برزن هستیم و هویتمان از ایران و اسلام است. افسر اگاهی منطقه 4 نیروی انتظامی درپرونده ای که به فرزند فیلمساز من مظنون شده بوده بود با ضرب و شتم در پی اقرار گیری باعث عمل جراحی میلیونی ناحیه کمر گردید. این در حالیست که مقام قضائی پس از رویت و مطالعه پرونده حکم برائت فرزندم را صادر نمود. از انجائیکه به لحاظ شغلی دسترسی به کلیه مقامات کشوری و لشگری دارم ولی به خواست همسرم این موضوع را با ایشان بجهت تظلم خواهی عنوان نکردم و در این لحظه احساس بغض شکنی من باعث عنوان و طرح کردن این موضوع شد. ادرس ایمیل من موجود است برای استحضار حاضر به شرفیابی حضوری و ارائه توضیحات بیشتر هستم. تا بیشتر به عمق عملکرد برخی همکارانتان واقف شوید. توفیق همه خدمتگزاران به این ملک و فرهنگ را از خداوند سبحان خواستارم.... (819318) (moderator102)
 
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۱:۲۰:۳۸
به نام خدا
جناب بتولی با سلام و تشکر به خاطر حضور در سایت الف و توجه به نظرات هموطنان
به قول آقای ثابتی، مال همین مملکت و آب و خاکیم و اشهد ان لا اله الله. ولی خداییش کلانتری ها رفتار بسیار بدی با مراجعین دارند. مگر شکنجه و ضرب و شتم الا و بالله باید با کابل باشد؟ وقتی جلوی دهها نفر یک مراجعه کننده موجه و مومن را که برای پیگیری وضعیت پسر خواهرش در یک دعوای خیابانی مراجعه کرده، تحقیر می کنند، اسمش چیست؟ شکنجه روحی و توهین و خوار کردن یک مراجعه کننده سالم و مومن نیست؟
به نظرم به جای توجیه، بهتر است برای اساس کار فکری بکنید. محض اطلاع جنابعالی عرض کنم که در زمان فرماندهی آقای قالیباف بر نیروی انتظامی، رفتار ماموران نیرو به خاطر سخت گیری های آقای قالیباف 1000درجه نسبت به دوره های قبل با مراجعین فرق کرد و اتفاقاً آمار جرم و جنایت هم پایین تر آمد و همکاری مردم با نیرو هم بیشتر شد. چرا این چیزها را مدنظر قرار نمی دهید برادر من؟ واقعاً بنشینید و محسنات دوره آقای قالیباف را با دوره کنونی بسنجید تا بهتر بدانید الان چه خبر است. مگر قالیباف مال همین نظام و همین کشور نیست؟ به والله قسم باوجودی که ایشان فرمانده نیوری انتظامی نیست، اما بنده هرگاه ایشان را می بینم احساس می کنم پنجاه نفر دارند از بنده حفاظت می کنند. ولی چرا در حال حاضر بنده چنین احساسی نداردم؟
اگر بگوییم که رفتار کنونی ماموران نیروی انتظامی برخواسته از رفتار مافوق هایشان است، بیراه گفته ایم؟
اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی
برآورند غلامان او درخت از بیخ!
به هر حال امیدوارم این نظرات را جدی بگیرید و فراموش هم نکنید که ما از همین آب و خاکیم و خیرخواه هستیم. آی پی ما هم معلوم است که مال همین سرزمین هستیم و چیزی جز آبادانی و امنیت کشور و سرفرازی پلیس مان را نمی خواهیم. (819351) (moderator102)
 
سعید
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۱:۰۰:۵۳
پدر من یک ادمی هستش که چون رئیس بخش اجرایی بوده دوستان نسبتا با نفوذی داره(سنشون 60 ساله)باور بفرمایید همیشه بمن توصیه پدرانه میکنه که تو دم و دستگاه کلانتری و انتظامی اگه کارت به اونجاها افتاد صدات در نیاد و اصلا کاری بکارشون نداشته باش و بسیار بسیار مودبانه رفتار کن که در غیر این صورت......... (819335) (moderator102)
 
جدیدی
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۱:۴۸:۲۳
ساعت 2 بامداد ماشین گشت نیروی انتظامی فریدونشهر به علت سرعت بالا در محل دور زدن ممنوع به ماشین پارک شده نبده برخورد و پس از انداختن ان در جدول کنار خیابان قصد فرار داشت که با ممانعت همسایه ها مجبور به توقف گردید.
مامور نیروی انتظامی پس از فحاشی به اینجانب و عنوان ماموریت خطیر محل را ترک و بنده تاکنون نتوانسته ام خسارتم را دریافت کنم
این است اقتدار پلیس!!!! (819374) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۲:۴۵:۳۰
بهتر است هر کس پلیس خود و جامعه خود باشد ما فقط نباید منتظر نیروی انتظامی باشیم. نیرو ی انتظامی ما عقل ماست آنها هم کمک می کنند دستشان درد نکند. کسی که عربده می کشد یا بی ناموسی می کند آدم نیست حال نیروی انتظامی باشد یا نباشد مثل برخی کشورها که اصلا پلیس ندارند مثل سوییس باشیم با فرهنگ مثل هلند باشیم که همه چیز آزاد است حتی مواد مخدر اما کمتر کسی را می بینی که مواد مخدر مصرف کند یا کاری بد انجام دهد متاسفانه فرهنگ ایران بسیار منحط شده کافیست یک خانمی کی لحظه ناخود آگاه برود پشت پنجره اتاقش در طبقه 4 ، یکدفعه می بینی هر چه مرد تو خیابونه به این پنجره چشم دوخته اند و این یعنی هلاکت جامعه/ ای کاش مردم از اول آزاد می بودند و حالا هم می فهمیدن که باید چی کارکنند (819404) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۰:۳۶:۳۴
قرو قاطی حزف میزنید دوست گرامی. آنقدر با ضد و نقیض نوشته اید که آدم نمی فهمد با چه کسی طرف است! بند اول نوشته جنابعالی با بند دوم و بند دوم نیز با انتهای آن ناسازگار است قربان. بلاخره شما طرفدار چه چیزی و مخالف چه هستید؟! (819755) (moderator102)
 
بابك
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۱۳:۵۲:۰۶
دوست عزيز نظر شما محترم ولي كاملا اشتباه است.

به نظر شما مشكل بي فرهنگي مردم ماست؟ اروپاييها با فرهنگند؟ قبول.

توجه شما رو به كشور تركيه جلب مي كنم. اگه سن و سالتون اجازه بده و اگه نه كه مي توني از اونايي كه سن و سالي دارن بپرسي يه روزگاري مي گفتن ميري تركيه هواي خودتو داشته باش. جيبتو نزنن و ......
مردمش چه از لحاظ فرهنگي چه مذهبي و حتي زندگي در يك منطقه جغرافيايي خاص مشابه مردم ما هستند. خيلي عقبتر از ما بودند.

حالا چي شدند؟ مردمش عوض شدند؟ اصلاح نژادي شده؟

نه عزيز من. مديريت درست شده و مسؤولينش دلسوز مردن هستند.

باور نداري؟ يه سر بزن. خيلي ها هم ميرن. فعلا ويزا هم نمي خواد.

اگر حوصله سفر هم نداري برو سايت wikipedia و شاخصهاي زندگي 2 تا كشور ايران و تركيه رو مقايسه كن.

موفق باشي. (821858) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۶:۴۱:۲۲
بارها شاهد بودیم با دزدان بهتر از شاکیان برخورد میشود و بارها شاهد بودیم که چگونه پول میگرفتند و ... از طرفی هم کارهای خوب زیاد انجام شده ولی چون همه موضوعات جامعه به همدیگر ربط دارد در کل نمره قبولی نمیگیرید. (819438) (moderator102)
 
محمدرضا
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۷:۰۶:۵۳
سلام
چرا نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش راهشون رو کج میکنن
چرا 110 نمیاد
چرا ....... (819443) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۸:۱۲:۳۶
در شهر تهران ساعت 9 به بعد در کمتر خیابانی امنیت برای یک زن تنها وجود دارد (819485) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۰:۱۵:۴۹
من نه پلیس هستم نه در خانواده خودم پلیس داریم ولی نظرات بعضی ها واقعا بی انصافی و کم لطفی در حق پلیس بنظرم پلیس ایران بیشتر از امکانات داده شده انجام وظیفه میکرد شما که صحبت از امریکا و غرب کردی ایا امکانات غرب و امریکا به نیروی انتظامی ایران دادی ایا حقوق و مزایا و امنیت شغلی و اجتماعی برای پلیس و خانوادهشون دادی ایا میدانید بالاترین حقوق پرداختی کارمندان چینی متعلق به پلیس است ایا میدانی پایه حقوق پلیس راهنمایی و رانندگی در چین از 2هزار دلار شروع میشود ایا ساختمان و امکانات رفاهی ادارات پلیس ما با ادارات پلیس امریکا و غرب قابل قیاس است مگر پلیس ما انسان و ادم نیست که نیاز دارد به آرامش و امکانات رفاهی برای خدمت بهتر و در پایان وصیت امام علی (ع) به امام حسن(ع) یا بنی حب لغیرک ما تحب لنفسک و اکره ما تکره لها با تشکر (819715) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۸:۲۷:۴۱
بجای اینکه جهت حل مشکلات دست بدست یکدیگر داده نهادهای اجتماعی و امنیتی، مسائل فرهنگی را رفع کنند این مجموعه ها در خواب بسر می برند. بخش اعظم مشکلات پلیسی و امنیتی به رفتار اقشار جامعه بستگی دارد. اخلاق رانندگی در جامعه نزدیک صفر است (کمربند ایمنی هم با زور جریمه جا افتاده است و نه از روی فرهنگ و آگاهی) در این شرایط از پلیس نباید انتظار بیش از این داشت. شما خودتان به رفتار ترافیکی مثلا عبور از روی خط یا پل عابر پیاده چقدر اهمیت می دهید خیابانها نیز مملو از ماشینهایی است که درست زیر تابلوی پارک ممنوع، پارک شده است. خودتان را جای رئیس پلیس بگذارید چه اقدام ویژه ای انجام می دهید
ولی از سوی دیگر قاعدتا انتظار مردم از مسئولین نیروی انتظامی آنست که مشکلات و واقعیتها را صریح به مردم بگویند نه اینکه مشکلات را انکار نمایند و در این خصوص فرهنگ سازی کرده و در کنار مردم باشند. (819515) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۹:۱۰:۴۰
سردار عزيز .انتقادهاي فوق رااگر قبول نداريد .جاي اميدي براي اصلاح نيست. (819590) (moderator102)
 
محمود
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۹:۱۴:۳۹
با سلام خدمت سردار محترم .سردار تمام کسانی که در این جا درددل کردن هیچکدام منکر خدمات صادقانه همکاران شما نیستن ولی اگر توجه داشته باشین به علت برخورد مستقیم نیرو با مردم سطح شکایات مردمی نیز بالاست ولی خدا وکیلی سردار تا به حال چقدر در جهت احقاق حق مردم نسبت به نیروی محترم انتظامی قدمی برداشتید ما خواهان جواب به ما نسیتیم ولی در محکمه وجدانتان بخود جواب بدهید کار مسئولان ما شده دفاع از بی قانونی در سازمانهای تحت امر اینطور است که متاسفانه سطح نارضایتی از واحدهای دولتی روز بروز گسترده تر میشود اکثر مردم ما با نیروی تحت امر شما تا بحال برخورد داشته اند چه مجرم بوده چه شاکی، متاسفانه برخوردها در سطوح پائینی نیرو بسیار بده شما سردار با لباس شخصی و بدون محافظ جلوی یه کلانتری به انتخاب خودت وایستا از اوئنایی که میان بیرون نظر خواهی کن نتیجشم بعلت عدم تضعیف نیرو پخش نکن ولی حداقل برای خودت روشن میشه و نگاه از بالای شمارو به امور ایشا.. بهتر میکنه (819598) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۹:۲۰:۱۹
من فقط دو خط اول اين متن را خوندم لااقل با خودتون رو راست باشيد . پريشب جلو چشمم کيفمو از در عقب ماشينم بردن تا امدم کيف و بيگيرم يه قمه کشيد حداقل نيم متر بود . بی خيال سردار شايد اصلا مسئولين از خيابانهای ديگر اين شهر رفت و آمد می کنن . بابا مردم می فهمن لااقل به شعور ما احترام بگذاريد . خسته شدم اينقدر اين جمله رو گفتم ايران و ايرانی فقط تمدن دارد و بويي از فرهنگ نبرده است. م هنوز مانند قبايل وحشی سرخپوستا زندگی می کنيم بهتون بر نخوره هممون همينيم فقط کافيه تو خيابون يکی بپيچه جلومون هر چی فحش از بچگی بلديم به يارو می ديم يا نه پياده می شيم همديگرو لط و و پاره می کنيم . و ديگر هيچ ............... فکر کنيد حق ما همينه نه بيشتر!!!! (819605) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۹:۲۰:۵۸
مرد حسابي چرا دروغ مي گويد وسط خيابان ماموران شما جلوي چشم زن و بچه مردم طرف رو مي زنيد و شرو پرش مي كنيد واي به حال تو زندان و غيره ...... (819606) (moderator102)
 
تبری
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۰۹:۳۳:۲۴
در زمان حکومت جابرانه اموی در شهر بصره حاکمی به نام حجاج (اگر اشتباه نکنم ) وجود داشت و چنان رعب و وحشتی ایجاد کرد که کسی فکر تخلف را در سر نمی پروراند تاجاییکه مردم شبها با خیال راحت با درهای باز در منازلشان می خوابیدند این را نمی توان به معنای حاکمیت خوب تعریف کرد که با دید پلیسی به امنیت رسید البته تلاش و کوشش پلیس در جای خود قابل تقدیر است . (819627) (moderator102)
 
مصطفي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۰:۲۲:۴۸
منزل بنده چند سال قبل مورد سرقت قرار گرفت پس از تشكيل پرونده در كلانتري ، اعلام شد تا موضوع در همين كلانتري بررسي شده و به اگاهي ارجاع نشود ( جهت تسريع ) و پس از مدتي سر گرداني و اتلاف وقت در داسرا و .... پرونده سرقت سر به نيست شد و با صحبت با يكي از افرادهمان كلانتري عنوان شد كه به جهت امن نشان دادن محله و گرفتن مزايا ، پرونده هاي سرقت سر به نيست مي گردد . حالا بفرماييد جناب سردار ، شكايت پيش چه كسي ببريم . سه سال قبل نيز مجددا اين مورد سرقت پيش امد وليكن اين دفعه وقت تلف نكرده و گزارش سرقت مامور را پاره كرده و الاف داد سرا و كلانتري و ... نشدم / (819729) (moderator102)
 
مينا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۰:۳۵:۲۲
سردار من امنيت در شهر پكن با جمعيت 70ميليون در ساعات 12شب و 5 صبح به تنهاي به عنوان يك زن ديدم و لي در تهران در ساعات اوليه شب نديم چرا (819753) (moderator102)
 
جمال
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۰:۵۴:۳۵
جناب بتولی سلام حتما جناب عالی سخن امام (ره)را به یاد دارید که نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی پس ایران را با امریکا مقایسه نکنید . بفر مائید چکار کرده اید ومردم را محرم بدانید وگزارش بدهید واگر خدای نکرده مشکلی بوده هم از مردم عذر خواهی کنید مقایسه نکنید

من یاد داستانی افتاد م که کار مندی دیر آمد وکم کاری کرده بودرئیس از او باز خواست کرد که :چرا دیر آمدی اوهم جواب داد :شما چرا دیشب بچه ات را تنبیه کردی ؟ورئیس گفت این چه ربطی به دیر آمدن شما داشت ؟

حالا خلافها ومشکلات یک کشور سرمایه داری واستکباری چه ربطی به مشکلات ما دارد ؟آیا میتوانیم بخشی از مشکلات را ناشی از سوء مدیریت خود بدانیم ضمن این که بخشی از آن مربوط به جهان خارج است .

بد نیست این حدیث را که از معصوم (ع)است بگویم دائک منک ودوائک فیک (اگر اشتباه نوشتم به بزرگی خود جمله را اصلاح کرده ومرا ببخشید) (819792) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۱:۰۰:۳۷
مهم آن چيزي است كه ما آن را اداراكات مخاطبين مي دانيم . كامنتها و نظران منفي و مثبت سطح رضايت و نگرش به پليس را نشان مي دهد. اميد است بازنگري در رفتار پليس را شاهد باشيم و اين مسايل به حرف و آمار و توجيه بدل نگردد. (819815) (moderator102)
 
babak
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۱:۱۵:۰۵
من نمی دانم چرا مدیران ودستگاه های اداری همیشه خود را با امریکا مقایسه میکنند پس باید در ذهنشان امریکا جای خوبی باشد اقایون حداثل تحقیق درست انجام دهید در امریکا موقعیکه شما را نگه میدارد به هر علتی از زمان ایست تا موقعیکه شما مروید همه چیز ضبط میشود و کوچکترین برخورد نادرستی مامور اخراج میشود ودر اینجا کاری به ان ندارند که شما ادم سرشناسی هستید و یا پولدار و در زمان جورج بوش دخترش را پلیس بازداشت کرد به علت خوردن مشروب و رانندگی حال شما خودتون رو با اونا مقایسه کنید و موقعیکه شما را فحویل دادگاه می دهند همه با احترام و مودبانه و انقدر سازمانهای مردمی در اینجا وجود دارد که کوچکترین زورگویی اجحاف و یا رای نا عادلانه از شما دفاع میکند بدون انکه دیناری از شما بگیرند حال ما کجاییم و انان کجا دکتر جان منتشر کن بلکه اطلاعات مردم بیشتر شود (819848) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۱:۱۵:۳۷
جناب آقای رئیس آگاهی فرموده اند :نا امني در غرب به خصوص در جامعه آمريکا چيزي نيست که بر کسي پوشيده باشد
عذر می‌خواهم جناب شما لطف کنید و حمل سلاح گرم را مانند آمریکا آزاد کرده و مغازه اسلحه فروشی در تهران و شهرستانها برپا کنید تا میزان وجود امنیت در جامعه مشخص شود .
پلیس عزیز 5 میلیون پول مارا توسط زور گیری در روز روشن در خیابان دزدیدند آب از آب تکان نخورد بهتر است سری به کلانتری هایتان بزنید .
گردنبند مادرم را 2 هفته پیش ساعت 5 بعد از ظهر بالاتر از میدان 7 تیر زدند ، جایی که 4 متر پایین تر پرسنل خدوم شما زن و بچه مردم را با زور اسلحه به بهشت راهنمایی می‌کنند .
الف حداقل اگر چاپ نمی کنی به گوش این آقا برسان هرچند فکر نکنم فایده داشته باشد . (819849) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۳:۱۰:۱۱
ولی حق دفاع در امریکا واسه مردم محفوظه دزد و دنبالش کردن از رو دیوار افتاده پاش شکسته صاحبخانه محکوم بهپرداخت دیه شده (820106) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۱:۳۴:۰۶
سردار محترم، نظراتتون وپاسخگويي شما قابل احترام. اما ببينيد براي اين پاسخ نامه شما چقدر مطلب ارائه شد.
آيا براي موضوعات ديگر اينقدر حساسيت هست. خدا وكيلي كلانتري ها چرا يك زنگ براي نگهبان دم درب گذاشتند كه اگر مشئول ويا بازرس ويا رئيس وارد ميشه اون زنگ رو به صدا دربياره واقعاً (819907) (moderator102)
 
حمید
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۲:۲۳:۳۵
2 سال پیش من و خانواده ام برای چند ساعت از منزل خارج شدیم. در بازگشت متوجه شدیم که دزد به منزل ما وارد شده و تمام چیزهای قابل دزدیدن را با خودش برده و رفته. به کلانتری محل زنگ زدیم و به اداره آگاهی کرج. آمدند انگشت نگاری کردند و نمونه برداری و الی اخر. ما هم منتظر که پلیس در صحنه به دادمان برسد. پس از چند روز که برای اعلام نتیجه انگشت نگاری به اداره آگاهی کرج مراجعه کردم کفتند که آثار انگشت قابل شناسایی نبود(رد ادعای سردار در استفاده از جدیدترین تکنولوِژی ها). خوب حالا چه کنیم ؟ پرونده به افسر مربوطه ارجاع شده بود به ایشان گفتم. در جواب فرمودند خودتان را خسته نکنید .روی میز من حد اقل 20 پرونده هست . اگر فکر کنی که می توانم به اینها حتی سر کشی کنم اشتباه فکر کرده ای . اگر شانس بیاوری در بازجویی هایی که در آینده صورت میگیرد ممکن است به دزدی منزل شما هم اعتراف کنند و انوقت ما با شما تماس میگیریم و به شما خبر میدهیم .این سیستم پلیس برای حفاظت از حقوق مردم است. ناگفته نماند که مراجع کنندگان بیشماری مثل من در اداره اگاهی سرگردان بودند. آقای سردار همین کارهاست که انتقام های شخصی را بوجود می آورد و باعث صدها هزار آسیب اجتماعی می شود که با کنترل درست پلیس می توانست وجود نداشته باشد (820014) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۰۲:۴۵:۲۶
یکی از همکاران اداره ی ما ساعت 11 شب سوار ماشینی شده بود که دو جوان بودند. وسط راه یکی از ایشان چاقو می کشد و حال آنکه هر دو مست بوده اند و همکار ما را تهدید می کند که هر چه پول دارد بدهد و با چاقو ضرباتی به او زده که از دست و پهلو زخمی شده بود. همکار ما پول همراهش نبوده اما کارت بانکی همراه داشته به چندتا بانک مراجعه می کنند همراه آقادزدها که از دستگاه atm پول بگیرند دستگاه ها خراب بوده و در نهایت از دستگاه یکی از بانک ها پول را می گیرند و دزدها همکار ما را رها میکنند. روز بعد همکار ما مراجعه می کند به پلیس آگاهی و ماوقع را توضیح می دهد فیلم صحنه را از چند تا بانک تحویل می گیرد و چهره ی دزدها کاملن در فیلم مشخص است اما آگاهی هنوز موفق به پیدا کردن دزدها نشده است.
بدانید امنیت همه ی ما در خطر است نه از طرف مجرمان که از طرف خود پلیس! (821209) (moderator102)
 
علي
Netherlands
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۲:۲۹:۵۸
يه مقايسه كنيد سرو وضع و ظاهر و وظايف پليس خودمون رو با كشور دوست و همسايه تركيه جناب سردار امريكا هم نمي خواهد برين. سنگين ترين سلاحي كه حمل ميكنند اسلحه كمريه تازه اونم يه تعداد كمشون وظايفشونم كه به گونه اي عمل كردند كه نصف شب خانمهابا خيال راحت با هر ظاهري و بدو نه هيچ محودديتي تردد ميكنند واقايون هم سرشون به كار خودشونه نه متلكي هست و نه تعرضي مقررات رانندگيشون و اعمال قانون كردنشون هم كه با ما قابل قياس نيست در مقابل پليس امنيت اخلاقيمون رو كه ميبينيم انگار يه لشكر اومده بجنگه با قويترين ارتش جهان وظايف پليسمون هم شده مبارزه با بد پوششي و ماهواره و كروات و دلار فروشي و مانكنهاي تو ويترين و... نيروهاي راهنمايي رانندگيمون هم تو شهر با هيچ تخلفي كاري ندارند جز كمربند ايمني بعضي وقتا هم اتفاقي يه پارك ممنوع . به همين خاطره كه الان تركيه از لحاظ سطح فرهنگي و امنيت اجتماعي و مواد مخدر و جرايم مختلف با ده بيست سال قبلش قابل مقايسه نيست ما هم آزموده را هي ميازماييم و خطا ها رو تكرار ميكنيم واين شده اوضاع و احوال جامعه امروزمون. (820024) (moderator102)
 
غریبه
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۳:۱۴:۱۵
من در سال 86 به دوبی سفر کردم حتما می دونید که دوبی چقدر آزاد هست و همه نوع آدم از هر کجای دنیا با فرهنگهای مختلف آنجا وجود دارد ولی من در این 3 شبی که اونجا بودم اصلا هیچ مشکلی . دعوایی ندیدم . با این همه آدم جور باجور . ساعت 2 نصف شب رفتم تو خیابان قدم زدم رسیدم به پارک خانمی تنها نشسته بود با وضع حجاب آنجا و مجله می خوند هیچ خبری نبود آنطرف چندتا دیگه دختر داشتند ورزش می کردند همه چیز امن و امان بود سر هیچ چهار راهی هم پلیس نبود اصلا من تو این 3 روز پلیسی ندیدم .... حالا بفرمایین تهران امنه با فرهنگ دینی و اسلامی؟ یا دبی؟ (820120) (moderator102)
 
psk
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۶:۲۵:۰۱
ما مردیم توی همین دوبی یک مامور امنیتی با یونیفرم ببینیم ندیدیم!!!مثل یافتن سوزن توی کاهدان بود (820473) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۱۵:۵۶:۵۷
من ماشین شخصی ندارم که از رفتار مامورهای راهنمایی رانندگی خبر داشته باشم تا حالا هم خدا رو شکر گذرم به کلانتری نیفتاده ولی یه خاطره خیلی بد از مامورهای نیروی انتظامی دارم ماه رمضان سال 89 بود ساعت 5 غروب از محل کارم تو حوالی چهار راه امیر اکرم بالاتر از سه راه جمهوری تعطیل شده بودم داشتم می رفتم خونه روزه هم بودم تشنه و گشنه دقیقا یادمه که روزهای اول ماه رمضون بود و تحمل تشنگی و گشنگی خیلی سخت بود همینطور واسه خودم داشتم می رفتم سمت ایستگاه اتوبوس یهو صدای داد و فریاد شنیدم دقت که کردم دیدم حدود 100 متر جلوتر دو تا مامور نیروی انتظامی داشتند با یه موتورسوار که می خواست موتورش رو تو پیاده رو ولیعصر پارک کنه دعوا می کردند پسر خیلی داد و بیداد می کرد و مردم و دور و بر خودش جمع کرده بود یکی از مامور هم خیلی عصبی بود اصلا رفتار خیلی زنند ه ای داشت و دائما با باتوم پسر را می زد البته همکارش بهتر بود ، هیچی دیگه یهو مامور عصبانی شروع کرد اسپری زدن دقیقا می زد تو چشم اون پسر بیچاره ، بعد من یهو دیدم چشام پر اشک شد و اصلا نمی تونستم چشامو باز کنم احساس می کردم یه چیز خیلی سوزش آوری را ریختن تو حلقم خیلی ترسیده بودم آدمای اون دور هم همه مثل من به سرفه و اشک ریزش افتاده بودند من اصلا نمی دونستم باید چکار کنم خودم رو بزرو رسوندم به مامور ها بهشون اعتراض کردم که این چه کاری بود کردین اون مامور ی که آرومتر بود ازم خواست برم تو کانکس پلیس یخورده استراحت کنم همش می گفت الان خوب میشی ولی من احساس می کردم دارم خفه می شم به شدت سرفه می کردم آخرش هم مجبور شدم یه لیوان آب بخورم و روزه ام رو باطل کنم خداییش خیلی برام زور داشت زنگ زدم 197 و پیغام گذاشتم و همه چیز را شرح دادم و شماره مو بایلمو هم گذاشتم چند روز بعد یه خانمی زنگ زد و دوباره ازم خواست ماجرا را تو ضیح بدهم بعدشم هیچ اتفاقی نیفتاد از اون به بعد من از 100 متر پلیس هم رد نمی شم (820441) (moderator19)
 
سعید
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۱۴:۲۱:۰۴
مشکل اینجاست که شما توقع داری طرف هر چی از دهنش درمیاد به مامور بنده خدا بگه و مامور هم بعد از شنیدن کلی فحش ناموسی به یارو بگه عزیزم شما بازداشتی بفرمایید لطفا
مگه مامور زن و بچه هاش رو از سر راه آورده که فقط وایسه نگاه کنه؟
برادر عزیز حالا اگه اسپری تو چشم شما نمیرفت بازهم اینجوری اعتراض می کردی؟
خداوکیلی اگه اون یارو که با مامورا درگیر بوده اگه با شما درگیر می شد و مامورا می رسیدن و برا کنترلش از اسپری استفاده می کردن با هم اینجوری کامنت می ذاشتی؟
انصاف هم خوب چیزیه (821905) (moderator19)
 
امير.......
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۲۰:۲۴:۳۶
سلام
(اصلاح طرز برخورد نيرووي انتظامي)
سردار اميدوارم نظرات ببينيد .ما مردميم. ما كه راحت حرفامون اين جا ميتونيم بزنيم نه اوناي كه توي تلوزيون متن بهشون ميدن مصاحبه از قبل تعريف شده از شماها تعريف تمجيد ميكنن.
از كسائيكه ميخوان سردار به اين نظرات توجه كنن و جواب بدن كامنت بزارن يا به اين نظر مثبت بدن تا ايشون متوجه بشن و جوابگو ما بشن.+++++ (820809) (moderator102)
 
سید جعفر صابری
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۲۰:۵۱:۴۳
برادر عزیز سردار بتولی گرامی. اخیرا در شهرمانم بهشهر اتفاق ناگواری افتاد ؟ که البته با توجه به شواهد موجود ان چیزی نبود که از طرف اذاره اگاهی منتشر شد ؟ برادر گرامی . اگر واقعا شعار حق وعدالت محوری هدف واقعی شماست جهت شفاف سازی انچه که واقع شده البته با برسی دوربین بیمارستان امام بهشهر حقایق قطعا روشن خواهد شد . چون نگارش ما وقع منجر به خدشه دار شدن زحمات بقیه عزیزان میشود . پیگیری را به خودتان واگذار می کنم . نام و مشخصاتم همین است تمایل داشتید تماس بگیرید (820845) (moderator102)
 
حامد ب
Russian Federation
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۲۱:۵۵:۵۶
باید برای پرسنل محترم نیروی انتظامی بخصوص درجه داران، دوره های آموزشی و کلاسهای بهبود رفتار و برخورد بطور مداوم و با کیفیت بالا برگزار گردد.به امید آن روز که رفتار های همه ی ما نشان از تمدن چند هزار ساله و دین و فرهنگ والای ما داشته باشد. (820938) (moderator22)
 
داود شادمان
۱۳۹۱-۰۳-۱۷ ۲۳:۲۴:۲۵
تو خیابان آزادی،جیحون، بین مرتضوی و کمیل که بافت مسکونی میباشد، به خواروبار فروشها مجوز شبانه روزی داده اند و آدم را بیاد نیمه شبهای دوبی میاندازد، چه ضرورتی دارد که اماکن ناجا به این مغازهها مجوز شبانه روزی داده و با این کار باعث سلب آسایش مردم شده است!؟ (821050) (moderator22)
 
بنده خدا
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۰۱:۳۲:۴۴
سردار جان خیلی دوست داشتم صحبت های شما رو باور کنم ولی یه تجربه شخصی : چند روز پیش خونه ام دزد زد به کلانتری شهر صدرا در شیراز مراجعه کردم:1-سرباز دم در در حال انجام وضیفه داشت سیگار می کشید2-ما رو حدود 45دقیقه نگه داشتند که رییس بیاد 3-رییس که اومد یه سرباز که پشت بی سیم نشسته بود بهش محل ندادوگفت مگه همه کارای کلانتری باید من انجام بدم 4-ماشین شون خراب بود اچار چرخ نداشتند کنار خیابون جلو یه ماشین گرفتندتا اچار قرض بگیرن5-آخرش با ماشین خودم رفتیم به محل سرقت6-بهش گفتم از شغلت راضی هستی گفت نه...7-گزارش که نوشت توکلانتری دادمش شماره کنند گفت برو فردا بیا8-فرداکه رفتم گفت گزارش گم شده برو چند ساعت دیگه بیا9-روز دوم هم از کارم موندم کار به جایی نرسید به خودم گفتم هرچی دزدیده حلالش گور بابام که دیگه به کلانتری بیام (821159) (moderator22)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۰۹:۰۲:۴۴
رییس آگاهی عزیز
بنظرم مشک آن است که خود ببوید
معنای امنیت وقتی آشکار می‌شود که پلیسی در خیابانها دیده نشود اما امنیت برقرار باشد.
در زیر پنجره خانه این حقیر روزانه حداقل 10 کیلوگرم مواد مخدر جابه جا میشود اما پلیس بیشتر درگیر مردم خیابان روبروست
بنده برای تعویض کارت معافیت به پلیس + 10 مراجعه داشتم و ایشان مبلغ 6 هزار تومان ناقابل مازاد بر فیش واریزی اخذ فرمودند، به 197 زنگ زدم گفتم مبلغ 12 هزارتومان!! ااضافه از من گرفته‌اند فرمودند رقم درست است، اضافه پولی نگرفته‌اند
بنده از سال 83 تا امروز 3 دستگاه پژو 206 داشته‌ام که از هرکدام حداقل 2 تا 3 مورد سرقت لوازم صندوق عقب اتفاق افتاده که هنوز هیچکدام پیدا نشده است.
پلیس درگیر جمع آوری کرواتها از مغازه‌ها و گیردادن به مردم خیابان است اما خبر ندارد که در روز روشن چه زورگیریها و سرقتها انجام می‌شود.

عزیز دل برادر
منزل همکار بنده را در روز روشن دزد زده، پلیس آگاهی فرموده‌اند بروید خبر می‌دهیم، الان حدود یکماه است که هیچ خبری نیست.

برادر عزیز،‌بنده فرزند شهید این مملکت هستم و دلسوز نظام، بنظر شما بهتر نیست طعم واقعی امنیت در سطح شهر توسط مردم درک شود تا در فیلم و سریال و مصاحبه برای مردم تعریف شود؟
التماس دعا (821333) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۰۹:۲۴:۵۶
چند روز پیش یه فیلم کوتا از صدا و سیما پخش شد یه پلیس آمریکایی یه راننده مست رو گرفت تست اعتیاد ازش گرفت جمله ای که بهش گفت این بود آقا شما مرتکب جرم شده اید متاسفانه بازداشت هستید وای با این جمله باور کنید نابود شدم چقدر مودب بهش گفت اما اینجا ببینید با مردم چطوری یه مامور رفتار میکنه خیال میکنه (821356) (moderator22)
 
hamid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۱۲:۰۶:۰۱
خدمت سردار عزيز عرض ميكنم

حدودا 4 روز پيش بود نزديك به مصلا ام خميني از شركت به خانه بر ميگشتم در بين راه يك زوج به همراه يك دسته گل مشغول طي كردن مسير بودنددر يك لحظه يك عدد اتومبيل ون به همراه خانم هاي درجه دار و افسران مرد گروهبان
سد راه اين زوج شدند و بدون هيچ گونه سوال و جوابي خانمي كه همراه شوهرش مشغول پياده روي يا رفتن به ميهماني يا ديد بازديد يا... بودند همراه با دسته گل به داخل ون راهنمايي كردند همسر اين خان هر چه قدر اصرار كه چرا اين خانومو با خودتون ميبريد چه جرمي دارند آيا حجابش بد بود كه من هم ديدم اصلا حجابه بدي نداشتند /الان چند روزه تو اين روزه همش فكر ميكنم علت كار نيروي انتظامي چه چيزي بود واقعا با اين روش جمع آوري بي حجابان از خيابان به هيچ جايي نميرسيم و شايد بد تر از اين هم بشه يك فكر كارشناسي شده بايد بكنيم تو رو خدا يك فكري بكنيد (821655) (moderator19)
 
احسان
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۲۰:۵۳:۳۳
فکرمی کنم علت اساسی حاکمیت رویکردنظامی درپلیس می باشد ،شمابعدازادغام نگاه کنید همه فرماندهان ناجا نظامی می باشند ازجمله همین سردارمحترم. درکجای دنیا سربازوظیفه درنیروی پلیس بکارگیری می شود آموزش های اصلی پلیس دردنیا مسایل حقوقی ،جامعه شناسی ،اخلاق حرفه ای ونظایراینها می باشد، درپلیس ایران صف جمع ، مانورنظامی ، عملیات راپل ،مبارزه بادشمن و.... است . چقدرانتظارتان بالا است ازپلیسی که همه تاروپودآن پرسنل وظیفه فاقدآموزش می باشدچه انتظاری دارید. (822382) (moderator102)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۷:۴۸
متاسفانه رییس پلیس در ایران دچار غرور شده است و نمی خواهد واقعیت ها را بپذیرد .

ایا برای این موارد که قطری است از درد دل مردم شما پاسخی دارید درضمن از ماموران زحمت کش تشکرمی کنم بهتر است بالباس شخصی بازرسان شما به میان مردم بروند و از اه وناله آنها باخبر بشوند کجای دنیا با مردم اینگونه برخورد می کنند همه چیز که پول نیست دائما از نبود می نالید اگر مردم اطمینان داشتند نام ونشانی خود را کامل میگذاشتند تغیر رویه بدهید هرمشکلی راحلی دارد از امام ره درس اخلاق بگیریم (822946) (moderator102)
 
از لامرد فارس
Russian Federation
۱۳۹۱-۰۳-۱۹ ۱۱:۵۲:۴۷
موتورم من رو به سرقت بردن رفتم آگاهی شکایت کردم گفتم در بنیاد مسکن برای یه وام 500 تومانی موتورم رو بردن تا حالا اونجا بیش از 50 موتور به سرقت رفته میتونید یه مامور با لباس شخصی بزارید روبروی بنیاد مسکن در عرض چند روز راحت سارقین رو پیدا میکنید بدش اومد چرا بهش پیشنهاد دادم گفت لازم نکرده برو پیدا که شد خودمون خبرت میدیم حالا 4 ساله پیدا نشده انگار اصلا دوست ندارن سارقین پیدا بشه چون اصلا سعی و تلاش نمی کنند مهم نیست اموال مردم به سرقت بره مامورشون با لباس شخصی اسلحه کمری زده به کمرش تو بازار خرید میکنه یکی نیست بگه چرا اسلحت پیداست اخه من میشناسم ماموری مردم که نمیدونند تو ماموری با لباس شخصی تو بازار میچرخی و احساس قدرت می کنی جامعه نا امن میشه وقتی شما با لباس شخصی اسلحه میزنی به کمر تو بازار میچرخی مردم فکر می کنند آدم کشه یا سارقه منم زنگ زدم پلیس گفتم یکنفر با اسلحه کمری تو بازار نگفتم ماموره اونها هم اهمیت ندادن و نیومدن (822971) (moderator102)
 
علیرضا حیدری
۱۳۹۱-۰۳-۲۰ ۰۲:۱۰:۳۳
وقتی مسئول چنین دفاعی میکنه دیگه چه انتظاری میشه داشت !!اما جالب اینه تا انتقادی میشه این جمله پشت سرش میاد ( همگان اين را نيز بدانيم که تضعيف پليس به نفع امنيت و آرامش هيچ کس نمي باشد) نه خیر سردار عزیز اینطور نیست این رفتار شماست که به نفع امنيت و آرامش کشور و هیچکس نیست . انتفاد پذیر باش!! عوض آموزش خشونت یه مقدار ادب یاد بعضی از مامورین بدین . (823621) (moderator102)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۲۰ ۱۰:۰۲:۰۰
با سلام

راستش من هم خواستم مطلبی بنویسم، ولی وقتی مطالب دوستان را دیدم، از نوشتن منصرف شدم.

فقط یک نکته به سردار عزیز!
این یک مشت نمونه از میلیون ها خروار است. نیروی تحت امر خود را بیشتر دریاب...! (823811) (moderator22)
 
عبدالله
United States
۱۳۹۱-۰۳-۲۰ ۱۵:۴۱:۱۵
کاش سردار بتولی این کامنتها را بخواند یا به نیروهای تحت امرش بگوید بخوانند و رسیدگی کنند خدائی حرفهای حقی است که خیلی از این کامنت گذاران گفته اند هم برای بهبود خدمت رسانی پلیس خوبه و هم برای ارتقاء سطح امنیت جامعه و هم برای خود سردار و کلاً مجموعه ناجا ، خدا کند که از این نظرات استفاده بهینه بشود . (824437) (moderator22)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.