نظر منتشر شده
۲۷۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 143726
پاسخهای توکلی به سوالات دانشجویان در دانشگاه علامه
بخش خبری الف، 27 بهمن 90
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۷
کاندیدای شاخص جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه موسوی را مناسب ریاست جمهوری نمی دانستم تاکید کرد: موسوی اگر قانون را پذیرفته بود می توانست رئیس یک حزب ۱۳ میلیونی تاثیرگذار و به صورت طبیعی رئیس جمهور بعدی باشد.

احمد توکلی در چهارمین نشست شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه علامه طباطبایی با واکاوی حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ گفت: انتخابات سال ۸۸ که افتراهای زیادی در پی داشت هر چه واقع بینانه تر بازبینی شود مشکلاتی که در جامعه بوجود آمده را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۸۸ وقایع پیش از روز رای گیری و پس از روز رای گیری تفاوت فاحشی با هم داشت افزود: در این انتخابات یک جلوه بسیار گسترده و مطلوب از آزادی عقیده همراه با رشد سیاسی ظاهر شد که طرفین خیلی جدی مصر و عاقل رفتار می کردند که اینها نشانه آزادی ، جدیت در رقابت و رشد سیاسی بود.

این نماینده مجلس هشتم تاکید کرد: ولی حوادثی که بعد از انتخابات اتفاق افتاد امنیت ملی که در اثر حضور گسترده مردم در انتخابات بوجود آمده بود را از بین برد و هزینه زیادی به نظام تحمیل شد.

موسوی اگر قانون را پذیرفته بود الان رئیس یک حزب ۱۳ میلیونی و رئیس جمهور بعدی بود
این کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان افزود: موسوی، احمدی نژاد را به قانون شکنی متهم کرده بود اما با همین ادعا خودش آزمایش شد و سازوکار قانونی رسیدگی به اعتراض را قبول نکرد و قانون را زیر پا گذاشت و قواعد بازی را نپذیرفت که از این اشتباه، اشتباهات زیادی زاییده شد و حوادث تلخی را برای نظام رقم زد.

توکلی در مقایسه احمدی نژاد و موسوی با بیان اینکه عیب های مشترک زیادی در این دو شخصیت وجود دارد گفت: من اضطرارا در انتخابات ۸۸ به احمدی نژاد رای دادم چرا که پایگاه اجتماعی موسوی ترکیبی داشت که حتی اگر خودش هم نمی‌خواست، می‌توانست تحرک اجتماعی بر علیه رهبری ایجاد کند. اما احمدی نژاد پایگاهی داشت که حتی اگر خودش می‌خواست نمی‌توانست علیه ولایت فقیه تحرکی ایجاد کند .

توکلی همچنین وضعیت ناخوشایند اقتصادی فعلی را یکی از تبعات حوادث ۸۸ دانست و تاکید کرد: آنچه که ما را به هلاکت می‌رساند این است که ادعاهای ما با عمل‌مان یکی نباشد.

نماینده مردم تهران افزود: موسوی اگر قانون را پذیرفته بود می توانست الان رئیس یک حزب ۱۳ میلیونی باشد که هر نطق و موضع گیری‌اش در مقابل بی قانونی‌های دولت تاثیرگذار باشد و همچنین به طور طبیعی می‌توانست رئیس جمهور بعدی باشد.

وی افزود: من موسوی را مناسب ریاست جمهوری نمی دانستم و برایش تبلیغ هم نمی کردم احمدی نژاد را هم شایسته نمی دانستم و اگر موضع‌گیری‌های مرا دیده باشید قبل از انتخابات ۸۸ سکوت کرده بودم و از این بابت هم پشیمان نیستم.

به برخی رد صلاحیت ها انتقاد دارم/ بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان جناحی و حزبی نیست
نماینده مردم تهران در خصوص رد صلاحیت شدن نمایندگان در مجلس هفتم و هشتم که مورد سئوال یکی از دانشجویان بود گفت: من نیز به برخی رد صلاحیت‌ها در زمان مجلس هفتم به شورای نگهبان انتقاد داشتم و الان هم شبانه روز برای رفع اتهامات از برخی نامزدهای مجلس نهم تلاش می‌کنم که رد صلاحیت نشوند.

توکلی با اشاره به رد صلاحیت شدگان در این دوره از انتخابات مجلس ادامه داد: شاهدیم که نایب رئیس مجلس، یک عضو خبرگان رهبری و چند نماینده از فراکسیون اکثریت مجلس هشتم که چند تن از آنها نیز رئیس کمیسیون هستند و همچنین یک عضو شورای شهر و نایب رئیس شورای شهر نیز رد صلاحیت شده‌اند که در مقابل نماینده یکی از شهرهای خراسان که اصلاح طلب بود و حتی موضع گیری نسبت به موسوی نکرده است اما چون درستکار است تایید صلاحیت شده است. بنابراین تایید صلاحیت‌ها جناحی و حزبی نبوده است.

یکی از دستاوردهای مهم احمدی نژاد احیای ارزشهای در حال افول در دوره هاشمی و خاتمی بود
وی همچنین در واکنش یکی از دانشجویان که اعتراض داشت شما فقط نقاط ضعف دولت را نام می برید پاسخ داد: من در این جلسه در مقام ارزیابی کامل اقدامات دولت نبودم و خودم نیز اعتقاد دارم یکی از دستاوردهای مهم احمدی نژاد احیای ارزشهای در حال افول در دوره هاشمی و خاتمی بوده است که امروز این ارزشها اینقدر بزرگ شده که استاندارد ارزشیابی خود احمدی نژاد قرار می گیرد و من نیز سعی می کنم انتقاداتم منصفانه باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به یکی از سئوالات دانشجویان در مورد نامه رحیمی و طرح شکایت وی از توکلی گفت: من به دستور مقام معظم رهبری بورسیه شده‌ام چرا که دانشجوی نمونه بودم و چون تدوین الگوی اقتصاد اسلامی بدون تسلط بر اقتصاد رایج ممکن نبود و من فلسفه علم خوانده بودم اگر مجتهد می‌شدم به اقتصاد متعارف می توانستم این اقتصاد اسلامی را در جامعه عملی سازم.

توکلی افزود: من در سال ۷۱ ، ۴۱ سال داشتم که اگر می خواستم در ایران تخصصم را بگیریم ۷ سال طول می کشید اما در سیستم انگلیسی با نصف زمان می‌شد این مدارج را طی کرد و لذا به تشخیص مقام معظم رهبری من بورسیه شدم.

وی گفت: من اگر عیبی در زمینه مدرک تحصیلی داشتم جرات نمی کردم خیلی‌ها را نقد کنم. بنابراین به لطف خدا از این اشکال مبرا هستم و البته هرگز دست از مبارزه با مفاسد نخواهم کشید.

حرف از برنامه زدن در تبلیغات انتخاباتی گزافه‌گویی است
توکلی در پاسخ به یکی از سئوال دانشجویان مبنی بر اینکه برنامه‌های خود را برای مجلس نهم اعلام کنید این گونه پاسخ داد که مجلس ما غیر حزبی است بنابراین بدون برنامه است و حرف از برنامه زدن گزافه گویی است بنابراین قول جهت گیری می‌دهم و به شما نیز توصیه می‌کنم از نامزدها برنامه نخواهید چرا که آنهایی که برنامه ارائه می‌دهند یا رند هستند و یا چیزی بلد نیستند.

وی افزود: فقط به موضع گیری و جهت گیری‌های یک نماینده توجه داشته باشید و ببینید تفکراتش چیست و همچنین به نوع سلوک تبلیغاتی کاندیداها نیز توجه کنید.

قطع صادرات نفت کشورهای اروپا را متوجه اشتباه فاحش خود خواهد کرد
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی همچنین با تشکر از اقدام پیش دستانه دولت در قطع صادرات نفت به شش کشور اروپایی خاطرنشان کرد: قطع نفت به کشورهای اروپایی می تواند آنها را متوجه اشتباه فاحش خود در تصمیم به تحریم نفت ایران بکند.من از دولت به خاطر این تصمیم تشکر می کنم چرا که ما نباید اجازه بدهیم تاوان این تصمیم نابخردانه فقط متوجه ایران باشد و آنها نیز باید تاوان این تصمیم خود را بدهند.

توکلی تاکید کرد: با توجه به این اقدام جمهوری اسلامی ایران اروپایی ها باید از تصمیم خود صرف نظر کنند و اگر هم از این خواسته خود کوتاه نیایند این آنها هستند که از این اقدام متضرر می شوند.

منبع: مهر
کلمات کلیدی : توکلی موسوی اگر قانون را پذیرفته بود می توانست رئیس جمهور بعدی باشد
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۴:۰۹:۲۶
... به هر حال برخی از افراد تا ان جا كه من مي بينم هنوز اقناع نشده است (660566) (moderator19)
 
بهروز
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۲۴:۵۶
بعضی ها اصلاً دوست ندارند که اقناع بشوند. شما چهل شب هم به اینا جواب بدی چیزی دستگیر کسی نمیشه. برخی ها هم سؤال میکنند به امید اینکه سؤال شونده نتونه جواب بده و اینا به مقصود برسند. خیلی از سؤالها سؤال نیستند، شبهه پراکنی هستند. (661073) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۱۳:۴۵
به هر حال بنظرم اصل مسئله اصلا ماهیت اقناعی هم نداره چون ما ایرانی ها معمولا چیزی که نظرمونه رو به راحتی تغییر نمی دیم اونم مسئله ای که از لحاظ سیاسی حاد هست و مردم به منابع اطلاعاتش دسترسی ندارند. (661862) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۳۰:۱۰
با این طرز حرف زدن شما حتما همه قانع خواهند شد! (664202) (moderator19)
 
محمد2
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۸:۱۹:۵۱
شما 40 شب بگو " من اضطرارا در انتخابات ۸۸ به احمدی نژاد رای دادم چرا که پایگاه اجتماعی موسوی ترکیبی داشت که حتی اگر خودش هم نمی‌خواست، می‌توانست تحرک اجتماعی بر علیه رهبری ایجاد کند. اما احمدی نژاد پایگاهی داشت که حتی اگر خودش می‌خواست نمی‌توانست علیه ولایت فقیه تحرکی ایجاد کند . " ببین کی اقناع میشه؟ (666192) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۰۹:۲۲:۳۲
با سلام برادر بزرگوار ودانشمند اولا هدف وسیله را توجیه نمیکند .در ثانی بفرموده ی امام فکورمان ما مامور به تکلیف و وظیفه ایم نه نتیجه .در اسلام اگر به نتیجه فکر کنی از خیلی از اصول کوتاه خواهی امد واین نامش مسلمانی نیست .چیز دیگریست. (666821) (moderator19)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۴۸:۰۴
بعضی افراد هیچ وقت اقناع نمی شوند. (661104) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۸:۴۹:۵۹
قناعت چیز خوبی است امیدوارم همه ما در همه موارد، چه مالی و چه سیاسی

قانع باشیم و رعایت بندگان خدا را بکنیم. خصوصا اگر به جایگاهی رسیدیم.

البته نصیحت کردن و نصیحت شنیدن آسان است! (661724) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۰:۰۶:۰۱
... اقناع با قناعت فرق داره ها (662591) (moderator19)
 
بیتا
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۵:۱۸:۱۲
یه نگاهی به فرهنگ لغتت بنداز (665875) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۲۱:۳۱:۵۴
چون نگاه انداختم دارم بهت میگم (666392) (moderator19)
 
کریم
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۸:۱۵:۵۴
بهترین کار برای اقناع مردم در زمان انتخابات این بود که به مخالفان هم امکان دسترسی به صدا و سیما و ارائه جواب داده می شد تا مردم خود حق و ناحق را تشخیص می دادند و شک نکنید که مردم درست تشخیص می دادند.
اینکه پشت سر کسی که به هیچ وجه امکان جوابگوئی به شما را ندارد هی بد گوئی کنید بنظر من غیبت است.
چه خوب بود مردم می توانستند نظرات موافق و مخالف را در آن ببینند و باور کنید در کل بنفع کشور بود. (662453) (moderator22)
 
Sweden
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۹:۵۹:۳۴
حکیم جان این را گٔل گفتی‌ بعضیها هرگز قانع نمیشوند بعضیها، یعنی‌ بعضیها نگاه کن، تو همین رای‌ها چه کسانی بعضیها هستند . شما نیستی‌؟ یک کم فکر کن (662581) (moderator19)
 
کریم
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۹:۴۳:۵۸
حکیم خان لطفا به این جمله امام توجه کن : میزان رای ملت است
بعد به تعداد رای های مثبت و منفی نظریات خودت نگاه کن
فکر کنم جوابت را گرفته باشی (664452) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۹:۲۰:۲۶
عزیزانی که اقناع نمی شوند مسیر را گم کرده اند (661746) (moderator22)
 
محمد2
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۸:۲۱:۴۴
اقناع نشی اخراجت میکنن دیگه؟ (666195) (moderator7)
 
حامد
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۲:۴۳:۳۷
یعنی هرکی با نظر شما مخالف مسیرشو گم کرده؟ یعنی هرکی مسیرشو گم کرده باید حذف بشه؟ (667399) (moderator19)
 
Finland
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۴:۴۲:۲۹
ایکاش همه در ایران یاد بگیرند که قانون را رعایت کنند. (660611) (moderator19)
 
هم وطن
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۵:۰۰:۱۵
آقای دکتر توکلی در صحبتتان به احیاء ارزشها توسط آقای احمدی نژاد اشاره کردید ، خواهش می کنیم ما را از این ارزش ها آگاه کنید (660644) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۴۴:۱۰
لظفا شفاف تر بگویید کدام ارزش ها در زمان احمدی نژاد احیا شد آقای توکلی ؟ اختلاس سه هزار میلیاردی ؟ توهین به مراجع تقلید و روحانیون ؟ توهین به حضرت امام با ساخت ماکت مقوایی ؟ توهین به نوه و یادگار حضرت امام در روز سالگرد ارتحال ایشان ؟ توهین به مجلس و بی قانونی ؟ ازدواج بیشتر و طلاق کمتر ؟ فرهنگ بالاتر و والاتر ؟
لطفا شفاف تر بگویید. (661478) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۶:۴۲:۰۹
همین که جلوی هاشمی پرستان را گرفت سمبل تمام ارزش هاست (661650) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۱۵:۱۷
حتما فقط می خواد بگه ساده زیستی، مبارزه با اشرافی گری، سیاسیت تهاجمی و ...
اگه اینجوریه من میتونم ارزش ها رو بهتر احیا کنم. میزارین من رییس جمهور شوم؟ (661866) (moderator22)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۰:۲۲:۳۶
کاش ساده زیست باشه و ملت را به ساده زیستی اجباری یا به قول ادبا(فلاکت نمی کشاند). (662610) (moderator22)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۵:۲۹:۰۱
کريستيان وولف، رئيس جمهوری آلمان، روز جمعه از سمت خود استعفا کرد.

دليل استعفای کريستيان وولف، از حزب دموکرات مسيحی آلمان، اتهامی است که در ارتباط با دريافت يک وام کم بهره مسکن ۵۰۰ هزار يورويی به پيش از رسيدن به سمت رياست جمهوری به او زده می شود. (662251) (moderator19)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۵:۳۰:۳۲
مجلس نهم اگر و اگر فقط بتواند يك بودجه 2 ميليارد دلاري مترو را بعد از چند سال از دولت بگيرد براي كفايت كل مجلس نهم كافي است.! (660696) (moderator19)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۴۹:۵۱
بهتر است مجلس به جای ریختن پول مردم در جیب مترو برود نظارت کند ببیند مدیران مترو با این همه درآمدی که زا بیلط ها به دست می آورند چه می کنند. و البته صد ها و هزاران میلیارد تومان پولی که دولت به آنها داده است. (661109) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۹:۰۴:۴۸
جناب حکیم:
من فکر می کنم که مجلس باید این نظارت را باید بر روی همه امور انجام دهد از طرح هدف مند کردن یارانه ها و مسکن مهر گرفته تا سهام عدالت و فروش سکه و ارز و واردات میوه و اجناس چینی و آمار اشتغال و تورم و......... (661734) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۹:۲۳:۲۲
این دیگر چه اظهار نظریست حکیم!! عزیز من مگر مترو را دولتی دیگر اداره میکند که در خصوص آن اینگونه سخن میگوئید ؟ اینها همه زیر مجموعه دولت است و اگر دولت نمیتواند مدیران آنرا تحت اختیار بگیرد از بی کفایتی چه کسی است ؟آیا مردم باید چوب این بی کفایتی را بخورند ؟ اینکه همیشه و در هر زمینه دشمنی فرضی را آماج تهمت های کارهای منتج از بی کفایتی خود کنیم البته زمانی جواب میداد ولی دیگر بشدت نخ نما شده هرچند که هنوز از این روش استفاده میشود ولی بهتر است با کمی ابتکار به دنبال بهانه های دیگری باشید . (661749) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۱۶:۲۲
دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به این امر نظارت می کنند (661867) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۱۴:۱۲
با آن پولها هزینه برق و نگهداری مترو را می دهند.فکر می کنید هزینه کمی دارد؟! (662374) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۸:۴۹:۰۴
ائ رو خدا یه کم فکر کنی ضرر نداره حکیم (662484) (moderator22)
 
مجید
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۶:۲۵:۱۹
اگر یک مجلس دیگری با بصیرت کامل مردم تشگیل شود گل مصوبات این مجلس را بازنگری حواهد کرد (661645) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۵:۵۱:۴۸
پس کلا ما از کسی برنامه نخواهیم !... ظاهرا همه کارهای ما خلق الساعه است و فقط نسبت به محرکها واکنش نشون میدیم (660729) (moderator19)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۵۲:۱۲
الحق که آقای توکلی به نکته خوبی اشاره کرده اند. راست می گویند. چون برنامه ای وجود ندارد. به نظر من باید بیست سال دیگر بگذرد تا ما به این مرحله برسیم که نماینده ها برنامه داشته باشند. (661116) (moderator1)
 
مجید
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۶:۲۸:۴۳
نماینده نمیتواند اعمال برنامه کند فقط میتواند جبهه داشته باشد (661646) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۷:۳۶:۳۱
سلام
این دوست عزیز که به نام حکیم؛ متن می‌نگارد چه خوش‌شانس است!!! لابلای هر پیام؛ مانند پیام بازرگانی ظاهر می‌شود و منطق لایتغیر "هرچه دلم بخواد ادعا می‌کنم و اگر کسی جواب بده، می‌گم به جای قانون‌گرایی و اقناع، شبهه پراکنی می‌کنند"!!! دی: (661667) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۶:۱۰:۲۶
مشکل اینه که بخش وسیعی از مردم به این 13 میلیون اعتقاد ندارند و این رو توهین تلقی میکنن ! هیچ ربطی هم به موسوی نداره . (660765) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۲۲:۳۳:۱۶
چرا خودتو بخش وسیعی از مردم میدونی ؟
مثبت و منفی ها رو ببین بعد حرف بزن . . . . (666458) (moderator19)
 
میلاد سمیعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۶:۲۶:۵۴
موسوی حتی طاقت نداشت 4 سال صبر کند،عشق قدرت عقل و هوشش را برده بود (660791) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۶:۴۱:۳۴
در سن 68 سالگی و بعد از 20 سال دوری!!! (660817) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۶:۴۵:۰۰
چرا نمی گی در سن 68 سالگی؟!
کدوم دوری؟ (660822) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۸:۲۷:۰۳
شما مخالفین موسوی حتی تحمل پاسخگویی اون را نداشتید و فرصت توضیح و دفاع ندادید.پس معلومه می دونید ماجرا چیه اما از ترس سکوت کردید.
ائن بابت حقیقت داره بها میده اما برخی... (660981) (moderator19)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۳۶:۱۹
ما بیش از یک سال تمامی اغتشاشات و بیانیه ها را تحمل کردیم. ما 8 سال خاتمی کخه دوست عزیز او بود را تحمل کردیدم. ما 8 سال نخست وزیری موسوی را تحمل کردیم. (661091) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۰:۲۰:۵۲
موسوی از وقتی تریبون خود را به سمت دشمنان کشور برد و فرصتهای قانونی را از خود سلب کرد، دیگر حرفی برای گفتن نداشت. ضمن اینکه نظام خیلی بیشتر از حق موسوی با وی مدارا کرده است. بهایی که موسوی میدهد نه برای آزادی خواهی که برای ندانم کاریها و مستبدی خودش است. آیا روزی خواهد رسید بهای لطماتی که به کشور زد را بپردازد؟ (661157) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۷:۴۷:۳۱
میرحسین، هرگز ابزار دشمن نشد. بلکه:
1) ابتدا مدعی شدند که موسوی بماند برای دور بعد
2) مدعی شدند که میرحسین را نسل جدید نمی‌شناسد، بماند برای دور بعد تا ما بتوانیم او را به خوبی بشناسانیم و مهره‌ی ارزشمندی‌ست که اگر بیاید بد است!!!
3) مدعی شدند که امام علیه میرحسین نامه نگاشته!!! تلاش غیرمستند برای فریب افکار عمومی
4) مدعی شدند رنگ سبز که نشان از سیادت میر بود، و در جلسه مشهد با هدف شناسایی حجم طرفداران و رای شفاهی مردم مطرح گردید و یا زنجیر انسانی و شعار ما بی‌شماریم موسوی را تحریف کرده و واژگان پلید و ناشایست سبز لجنی و ... را خلق کردند. بی‌آنکه واقعیت را بشناسند یا اجازه دهند کسی پاسخی دقیق بدهد.
6) نیروی انتظامی در یک فرمان دستوری ممانعت از تجمع سبزها و زنجیر انسانی کرد. وقتی علت را می‌پرسیدی، سردار فلانی می‌گفت: برای اینکه این زنجیره از برابر ستاد محمودخان می‌گذرد و آنجا ممکن است!!! درگیری شود. می‌گفتیم اینجا اساتید دانشگاه هستند و افراد متشخص در میان جمعیت است. می‌گفت از شما اطمینان داریم اما طیف مقابلتان را هم می‌شناسیم.
7) کسانی؛ بر خلاف شان و جایگاه حقوقی خویش، پوسترچسبان احمدی‌نژاد شدند. (661672) (moderator22)
 
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۹:۵۳:۲۴
من نمی دونم چرا طرفداران موسوی خودشان را اساتید دانشگاه و افراد متشخص حساب می کنند, ما که روز عاشوراچیز دیگه ای دستگیرمون شد (668737) (moderator19)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۰۱:۳۴
منظورتون دقیقا از فرصت های قانونی، مناظره های تلویزیونی نابرابر پر از افترا و توهینه...
مادامی که نهادهای کنترل کننده ی قدرت وجود نداشته باشه، نه نقدی به موسوی هست نه به احمدی نژاد...
سازمان برنامه و بودجه از بین می ره، دانشگاه آزاد می شه جایگاه کش و واکش جریان های سیاسی و از همه بدتر صدای خرد شدن استخوان های مردم به گوش مسوولان نمی رسه، چرا که مشغول خرد کردن استخوان های هم اند.
مادامی که مسوولان مورد سوال واقع نشوند، می گم سوال نمی گم شوی تفریحی در مجلس که به عذرخواهی و ختم صلوات می انجامه، همین آش و همین کاسه...
حالا یکی می شه جبهه ی مشارکت، یکی می شه جبهه حامیان دولت اسلامی. (661775) (moderator22)
 
عمو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۲۶:۵۳
نابرابر؟ نابرابر یعنی چی؟ یعنی وقت یکی از طرفین کمتر بوده؟ یا یعنی یه آدم مدعی سیاستمداری و اداره کشور نتونسته از پس یکی که از نظر سنی بچش محسوب میشه توی یه دیالوگ ساده بر بیاد؟
یا نکنه منظورت اون مثل مشهوره که بعد از مناظره کروبی و موسوی دهن به دهند چرخید:" آقای موسوی من کف کردم شما ادامه بدین" (663555) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۰۰:۵۳
سلام شما که به پاکترین دولت رای دادید باید در برابر خداوند و مردم شریف

پاسخگو باشد (661845) (moderator22)
 
عمو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۲۸:۴۳
قطعا اگه به دیکتاتوری مثل موسوی که حتی همین رای رو هم بر نتافت رای میدایم خیلی بیشتر باید در برابر خداوند و مردم شریف پاسخگو میبودیم.
در عین حال ۲۵ میلیون نفر از همین مردم شریف خودشون به همین دولت رای دادن. پس لطفا از جانب اونها ابراز فضل نفرمایید. (663560) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۱:۱۵:۰۴
کدوم تریبون-اصلا اجازه دادید حرف بزنه؟؟؟؟؟خودتون گفتید و محکوم کردید و حالا می خواید اعدام کنید... (664602) (moderator19)
 
عمو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۲۳:۴۷
جدا؟ موسوی تحمل داشت توی یک برنامه با حضور طرفین شرکت کنه اونم بعد از تهمتی که زده یا یه برنامه اختصاصی می‌خوسات که دروغ و تهمتشو توش تکرار کنه؟ این نشونه حقیقت خواهی و بها دادن برای حقیقته یا این که نمی‌خواد دروغی که گفته مورد آزمون قرار بگیره؟
نه رئیس! شما دروغ گفتید و بابت دروغی که گفتید و کوچکترین مدرکی برای اثباتش ارائه نکردین طلبکار هم هستین.
جدا تصور می‌کنی این عدالته که شما توی یه بازی شرکت کنی به قواعدش تن بدی و وقتی بازی رو با اختلاف فاحش باختی بزنی زیرشو بگی تقلب شده، منم مدرکی ندارم و حداکثر استدلالم نظریه داماد لرستانه و در عین حال بیاین تریبون بدین به من همین تهمتا رو بدون سند تکرار کنم و چار تا هم بذارم روش. به کی توی شرایط مشابه چنین خدماتی رو ارائه می‌کنن؟
در عین حال مگه کم توی ماهواره و شبکه های متنوعش گفتین و گفتن؟ مگه نمیگین همه مردم جاری صدا و سیما ماهواره میبینن؟ یا نکنه خودتون حتی به یکی از ادعاهایی که میکنین باور و اعتقاد ندارین و حرف همینجوری رو زبونتون میچرخه؟ (663549) (moderator19)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۳۵:۰۲
در آن بیست سال هم هم رئیس بود. 8 سالش را که رئیسش رئیس بود و خودش مشاور او بود. 8 سال دیگر نیز دوستش رئیس بود و خودش مشاور او بود. هم در محمع بود هم در فرهنگستان. اما این بار احساس ناراحتی و خطر کرده بود که مثل این که کسی دیگر وارد دایره قدرت شده است. بیست سال با همین القابی مانند سید فاطمی و نخست وزیر امام و سردار سازندگی ریاست کرده بودند. (661089) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۲۴:۴۴
شما دارو دسته احمدي نزاد عاشق قدرت و رياستين و هر فردي رو مدير و وزير ميكنين نمونه بارزش همين دانشكاه ازاد كه به زور ميخواهند به دستش بيارن واقعا بايد جمله دكتر رضايي كه فرمود احمدينزاد كشور را به سمت نابودي ميبره درك ميكرديم ولي كي دلش به حال كشور و مردم ميسوزه...... (661872) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۲۶:۴۹
آقای ناحکیم، باز که داری حرفای رییست رو میزنی. همانایی که مناظره گفت و آدم عاقل الان می فهمه که فقط برای رای جو داد به مردم.
عمو، موسوی به نظرم فقط چون القا شده بود بهش که حتما توجه کن دست به اوون از دید من اشتباهات زد ولی در ادامه با نتدروی و یک دندگی به مردم و نظام ظلم کرد. اوونم بدلیل ماهیت جوی که محمود بوجود آورده بود و هنوز این فضا در جامعه حاکم هست که همه مسئوولین دیروز و امروز در نظام با هم مسئله پیدا کردند.
به نظر من برخی از دست آورد احمدب نژآد، ایجاد اختلاف بین سران ارشد نظام، ایجاد بدبینی برای مردم نسبت به نظام و ارکانش، ایجاد دودستگی در مردم در راستای ایجاد راحتتر فضای دو قطبی در کشور، ایجاد دو طبقه فقیر و غنی و حذف طبقه متوسط، توهین به بزرگان و افراد مرجع برای مردم و چند مورد غیرقابل ذکر دیگه.
این فضای دو قطبی سیاسی و اقتصادی رو الانم در آستانه انتخابات داره دوباره ایجاد می کنه تا بازم رای بیاره. امید دارم که اینبار نهادهای مرجع حکومتی جلوی این فضا بایستند.
امیدوارم شما سینه چاکان محمود از پیروی فضای ایجاد شده توسط او و مشایی منصرف شوید و به فکر اصل نظام باشید و از داشتن نگاه ابزاری به مردم خودداری کنید.
(661875) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۸:۵۱:۳۶
حکیم بالا هم گفتم یه کم فکر کنی ضرر ندارد (662486) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۰:۳۰:۵۵
حکیم کدوم طرفی هستی؟ (662622) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۸:۲۱:۴۶
اون روزي كه احتمالا شما هنوز به دنيا نيامده بوديد ايشان نخست وزير مملكت بود .
موقعي هم كه دوستانش در راس قدرت بودند وارد سياست نشد ، حالا شد عاشق قدرت ؟!!!!
اگر عاشق قدرت بود كارش به اينجا نمي كشيد (660976) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۸:۳۳:۱۴
عشق به قدرت کاری می کنه که ادم بیچاره میشه و یکی از عواقب همین عشق به قدرت بازیچه خارجی ها شدنه بدون اینکه خودش بدونه . عشق به قدرت چشم عقل و فکر و... رو کور می کنه . (660989) (moderator19)
 
علي
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۵۰:۴۸
طبعا کسي که عاشق قدرت باشد، همراه با قدرت مي شود نه اينکه با قدرت در بيفتد! (661111) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۵:۵۹:۴۷
قدرت را در طرف خاتمی و هاشمی می دید، یک دفعه قاطی کرد دید اشتباه حساب کتاب کرده (662295) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۹:۰۰:۳۵
جواب نداری سکوت کن. به خدا کسی مجبورت نکرده حتما یه چیزی گفته باشی (664375) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۰:۵۲:۴۳
عجب!!!
یعنی سال 88 خاتمی قدرت داشت؟! میشه توضیح بدید قدرتش چی بود؟ کجا بود؟ (664562) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۸:۱۲:۵۷
احسنت ... نمونه های زیادی رو الان میشه دید. (666175) (moderator19)
 
جواد
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۳:۵۸:۱۵
عشق به قدرت چشم بعضي ها رو كور ميكنه يا چشم همه رو ؟! (664891) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۰۰:۴۵
شما مگه از سن بنده خبر داری که اینگونه افاضه گویی می کنی و رگ گردن خود را برای یک قانون شکن بی منطق بیرون میاری؟شماها همه کاراتون مثل همه ندونسته و ندیده با ایشون همقسم شدین و تهمت تقلب زدید،حالا هم اینگونه حرف می زنید،ضمنا تناقض در حرف شما موج می زنه،آخه چون تشنه قدرت بود نتونست خودشو کنترل کنه و اینگونه آبرو و حیثیت خودشو برد (661033) (moderator19)
 
مجید
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۱:۴۳:۴۷
یه نگاه به ارا منفی که بهت دادن بینداز بعد می فهمی موسوی چقدر طرفدار داشت و دارد
حتی با نگاه به ارا داده شده به سایر کامنت ها هم میتونی بفهمی، کو چشم بینا؟؟/ (661261) (moderator1)
 
شاهد
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۲:۳۰:۱۵
ولش کن مجید جان.از گروه خودجوشه.حرف حسابشون رو اینجوری میزنن.خونتو کثیف نکن. (661587) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۰۶:۴۷
قبول بفرماييد درصد زيادي از طرفداران احمدي ن‍‍ژاد نمي دونند اينترنت چي هست (661784) (moderator22)
 
محسن
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۴۶:۰۰
آمار منفی مثبتای کامنتا مگه اهمیت هم داره؟
انگار یادت رفته خبر اخراج کریمی و مجیدی رو از رای گیری بخاطر دستگاری آرا؟!!!

"براساس اعلام سایت رسمی فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار در مرحله سوم حامیان دو تیم رقیب از تهران (استقلال و پرسپولیس) آرای خود را با نرم افزاری ویژه افزایش و نتایج را به نفع بازیکنان خود دستکاری کرده اند.
به همین خاطر وب سایت IFFHS مجبور به اخراج این دو بازیکن ایرانی از رای گیری نهایی شد. " (662418) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۰:۳۳:۰۰
محسن جان ! اگر میشد اینکار را کرد مطمئنا" وضعیت آراء در کامنت ها بصورت نجومی بر عکس بود. (662626) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۲۸:۱۷
بهتره در مورد هموطن هات بهتر حرف بزنی آقای محترم. (661878) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۳:۳۴:۲۶
سن شما از بی خبریتان از خدمات موسوس وعلاقه امام وحمایت امام (ره ) از ایشان مشخص است . (662070) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۲۸:۰۵
معمولا این طرز بیان بی ادبانه خاص جوانان مدعی و طرفدار رایحه خوش خدمته که از سال 84 به این طرف در موقع بحث ومناظره و دفاع از جریانشون از خود بروز میدن !!. (664083) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۰۶:۰۴
ملاک حال فعلی افراد است (661041) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۲۱:۲۵
گیریم فرمایش شما درست !به قول همین آقای توکلی که شما هم قبولش دارید ، چرا پس ار افشای اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی چرا دولت و رییس دولت و ... استعفا و خودکشی نمی کنند ؟ (661066) (moderator1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۲:۴۱:۳۴
مگه کار خودشون بوده؟ یعنی پس از افشای ماجرای شهرام جزایری هم مسئولان دولت وقت باید استعفا و خودکشی می‌کردند؟ (661593) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۳:۱۰:۲۲
اونها بد. اما همه جای دنیا وقتی تو دولتی یه همچین افتضاحی میشه حداقل یه آبدارچی هم شده استفا میده. (662805) (moderator19)
 
محمد2
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۸:۳۸:۵۶
راست میگی ولی دست کم وزیر اقتصاد اون موقع از شهرام جزایری دفاع نکرد! (666212) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۰:۱۰:۲۶
آنرا كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است به قول احمدي نژاد عزيز كه در مناظره گفت شما اگه مدرك مستند داشيد گوش فلك رو كر ميكرديد ولي فقط بلديد حرف مفت و بدون استناد بزنيد (664493) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۲۱:۳۴:۲۳
الانم گوش فلک که کر شده ولی نمیدونم گوش احمدی نژاد چرا نمی شنوه؟ (666396) (moderator19)
 
فرید
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۰:۳۸:۵۶
یعنی الان حال احمدی نژاد خوبه یا نه؟ (661175) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۱:۲۱:۱۶
متاسفانه حال فعلی برخی هم اصلا خوب نیست! (661233) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۲۶:۱۹
منم موافقم ولي معيار تشخيصت چيه؟ منطقي جواب بده حرف مفت تو اين دو سال زياد شنيديم (661316) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۲۳:۴۰
حال فعلی به نظر من که بهتره. تازه عاقل تر شدن. فهمیدن قبلا درست عمل نکردن. شما ملاکتون از حال فعلی چیه؟ هرکس دروغ بگه و آمار الکی بده و زیر بار حرف مجلس نره و دنیا رو دشمن ایران کنه اون مورد تایید شماست ؟
حال فعلی افرادتون که میبینید چه بر سر مملکت و اقتصادو تورم و بیکاری آورده (661450) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۳۰:۲۸
در دوره محمودما پس رفت داشتیم و اینو منی می گم که بچه یه کارگرم و اوضاع اقتصادیمون از دوره اصلاحات هم به نسبت بدتر شده. (661881) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۷:۵۳:۰۷
سلام
ملاک حال فعلی افراد است»
رییس دولت نهم و دهم دارای:
1) ادبیات نابهنجار و دور از شأن ملت ایران و مکتب تشیع است.
2) تلاش وی برای تقبیح همه‌ی دیگران مشکوک است.
3) تلاش وی برای انتساب همه‌ی خوبی‌ها تنها به شخص خود، نه دولتش، مشکوک است.
4) تلاش وی برای ادعاهایی که به حکم قانون، وظیفه‌ی پیگیری از سیستم قضایی را دارد، توسط مناظرات انتخاباتی یا سخنرانی، به این می‌ماند که ایشان، دوست دارند خود مدعی، خود قاضی و خود پلیس و ضابط قضایی باشند.
5) تلاش وی برای پرداخت وام ازدواج در شهرداری و ... نشان از بی‌انضباطی مالی در جهت خودمحوری تام ایشان ندارد؟
6) بارها ایشان از سوی قوای مختلف و نهادهای نظارتی و قانونی به لج‌بازی، دورزدن قانون؛ گریز از برنامه، هزینه‌کرد مغایر با قانون و ... متهم شده‌اند، آیا قانون اجازه و جرات رسیدگی به این تخلفات را دارد؟
الآن چون رییس تشریف دارند، حتما به صلاح نیست!!!
فردا هم؛ حتما می‌خواهند انتقام این عدالت بی‌نظیر را از ایشان بگیرند!!! (661673) (moderator22)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۰۳:۳۷
حال فعلی و قبلی آقای احمدی نژاد منظور شماست؟
یا مهندس رحیم مشایی؟ (661779) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۱:۱۴:۴۷
خب این حال فعلی افراد را باید کی تشخیص بده؟

چرا فکر میکنید همه تغییر میکنند جز شما؟

چرا فکر میکنید همه تغییرات منفی است و تغیرات شما مثبت (662671) (moderator19)
 
جواد
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۰:۰۲:۲۹
اگه فقط ملاك حال فعلي افراد است پس بصيرت كجا به درد مخوره ؟ ما حال امروز كشور را ميديديم كه به آقاي احمدي نزاد راي نداديم. (664895) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۸:۱۸:۵۶
اگه جمله درستی بود الان دنیا گلستان بود. اصلا ملاک رو کی و چی معنا میکنه؟ (666190) (moderator7)
 
آرش آزادمنش
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۵۴:۳۷
سلام من هم با شما موافقم
بغد کدام 4 سال دیگه الانم که فکر کنم مجلس دست افرادی بیفتد که 4 سال دیگری وجود نداشته باشد (661351) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۰۱:۴۵
لابد شما مشاور ويژه همون دوستانش شدن ورود به سياست نمي دونيد ديگه!مگه نه؟ (662118) (moderator19)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۸:۵۳:۲۰
لطفا مثبت های زیر لینکت رو نگاه کن تا بفهمی خیلی چیزارو (661018) (moderator19)
 
شاکر
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۱۷:۱۳
مثبت منفی اینجا معنی دیگری دارد یعنی به نظراتی که از مملکت و نظام دفاع شده باشه منفی میدن و به کسانی که نظری درباره خیانت کردن به کشور و موافق همکاری با بیگانگان باشند نظر مثبت میدن / بحث مثتب و منفی را زیاد جدی نگیر چون که انگار یه سری نشستن و فقط به نظرات مثبت منفی میدن و به نظرات منفی مثبت . این هم حکایتیست . (661059) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۴:۲۰:۴۲
آقای شاکر با سلام
پس بفرمایید از نظر جناب عالی همه خاینند که به کامنت ها رای میدهند این استدلال خارج ار بحث موسوی احمدی نژاد صحیح است ؟ این همان مشکل اساسی است که ما خود را معیار قرار داده وبه معیار ها وقوانین واستاندارد ها بی اعتنا هستیم درست قضاوت کردن کار سختی نیست . (661633) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۸:۰۲:۲۰
جناب شاکر؛ یعنی در جزیره‌ای به نام ایران زندگی می‌کنی که در آن ده‌ها برابر شما؛ ایرانیانی که "برای نابودی ایران تلاش می‌کنند بسیارند"!!!
این تهمت بزرگی است که ناشی از خودبزرگ بینی و خود عین اندیشه و علم و دین دانستن است. بیماری‌ی که بسیاری از مدیران فعلی دچار آن شده‌اند و صدای حق و عدالت‌طلبی این مردم را نمی‌شنوند.
موافقین وضع فعلی:
1) یا در قدرت هستند و برای بقا؛ ناچار به تداوم همین مسیر هستند. این‌ها خود سه گروه هستند:
الف) با فریب افکار عمومی و خود را خوب جا زدن، فرصت‌سازی کرده و مانند چریک‌های نظامی، سعی دارند حواس نگهبان قرارگاه را به سویی پرت کنند و خود شبیخون زده و دژ را تصرف کنند! که عملکردشان بیش از این نبوده! و گام به گام به جلو پیش آمده‌اند و سنگر به سنگر فتح کرده‌اند. این واژگان را در سخنان جناب باهنر در سال 1381 می‌توان یافت.
ب) کسانی که می‌دانند چه خبر است، اما یا به دلیل پرونده‌ی تخلفات خویش، یا تعلفات و حفظ میز خود، سعی دارند که همراه باشند.
ج) کسانی که خر هر سوارکاری هستند!!! زنده و مرده فرقی ندارد.
2) کسانی که در مسیر قدرت بوده و تخلفات و زیاده‌خواهی‌هایی هم داشته‌اند. اگر چه می‌دانند که امروزه کج‌روی و سوء برداشت از قانون هست، اما پوشه‌ی زیر بغل آن آقاهه، بسیار پر است. (661679) (moderator22)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۰۵:۲۹
شاکر جان...
شانتاژ می کنی، کار شما جماعته...
نهایتا هم می شید کوی دانشگاه و نیروی خود سر...
تحمل ندارید کسی مخالف تون بگه... (661781) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۱۹:۲۴
بعد این برادران دولتی 500 نفر ندارند بیاد براشون مثبت بزنن ولی 500 نفر دارن بیزن تو خیابون مردم را بزنن یا سفارت تسخیر کنن
این خیلی بچه گانه هست که فکر کنی این همه مقاله تو سایتهای مختلف داره نظر می گیره فقط با یه عده کم داره مدیریت میشه
مطمئن باش این نمونه ای از افکار طبقه تحصیلکرده جامعه است (661804) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۳۸:۰۶
مشکل این است که انحصار بودن را هم مانند دروغ به دروغ بد و دروغ مصلحتی تقسیم کرده اند (662407) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۰:۲۵:۰۰
ما به زور برسیم یک بار کامنت ها را بخوانیم و شاید منفی یا مثبت بدهیم، مثل شماها ارتش سایبری نیستیم که شغلمون باشه و پول بگیریم، چرا کار خودتونو به ما نسبت میدی جناب شاکر؟ (662937) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۱۷:۰۷
من با نظر ایشون خیلی موافق نیستم اما همه میدونیم تعداد + و __ خیلی چیزی رو ثابت نمیکنه (661298) (moderator1)
 
يك سيزده ميليونيوم
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۵۸:۴۰
بعد از انتخابات جناح پيروز همه چيز را از رقبا گرفتند .. از سايت و روزنامه تا ....(براي اينكه سانسور نشه نميگم )
هنوز هم راي هاي مثبت منفي را نميتوانيد تحمل كنيد ؟
(661843) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۰:۳۷:۱۹
جالبه تو شهر ما قزوين از حدود 50 روزنامه محلي 40 تا متعلق به طيف اصلاحاته كه ادعا هم ميكنند روزنامه ندارند (664537) (moderator19)
 
حامد
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۲:۵۷:۰۷
میشه 10 تا شو نام ببری؟؟؟!!! (667443) (moderator19)
 
Kazakstan
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۲۳:۰۶:۱۳
چون طرف مقابل اعتقادی به فکر و روزنامه نداره ...می دونه که جاید دیگر هست که باید داشته باشه ..وگرنه افکار عمومی و یا صندوق رای در مرحله دوم اهمیت قرار دارند ..با تشکر از انتشار (669001) (moderator19)
 
عليرضا
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۰:۰۱:۲۸
حالا به نظرات به كامنت خودت نگاه كن ... ثابت شد ؟ (663267) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۳:۳۳:۰۱
مرغ یه پا داره نه (664850) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۳:۳۵:۲۵
یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور
کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور (661396) (moderator1)
 
مجتبی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۲۵:۳۲
من موندم این اقایون تو سایتهای خودشان هم طرفدار ندارن بد چرا انقدر ادعا دارند؟؟؟ (661451) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۹:۱۵:۱۷
جناب مجتبی شش دنگ این سایت تو زدیم به نام شما .البته اگه اقای توکلی اجازه بدن!!! (663180) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۳:۵۹:۰۰
دوست عزیز: من کاری به کنش های سیاسی بعد از انتخابات موسوی ندارم ولی اتهام قدرت طللبی به کسی که بعد از 8 سال در راس قدرت اجرائی کشور بودن براحتی از نردبان قدرت پائین آمده وبه نقاشی می پردازد وعلیرغم اصرار گروههای سیاسی وبرخی از مردم به گرد سیاست نمی آید، وبعد از 20 سال بنا بر اعتقاداتش به صحنه سخت اتخابات نهم می آید منصفانه نیست (661420) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۳۲:۱۴
موافقم. موسوی کسی بود که ملتی بهش امید داشتن ایکاش در مقابل احمدی نژاد ضبح نشده بود (661885) (moderator22)
 
محسن
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۴۹:۳۳
عزیز دل کنار کشیدن خالصانه و برای خدا ظرفیت می خواد که اگر نداشته باشی مثل عقده ای می شه که یهو بعد 20 سال این طوری می ترکه و خسارات چبران ناپذیر به مملکت می زنه (662427) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۰:۳۱:۵۱
بنده ی خدا بنده ی خدا باش نه بنده ی نفس متعصب و هویتت، با شما هستم اقا محسن! چرا فکر می کنید همه شخصیتشون مثل شما است؟؟؟!!!! (662944) (moderator19)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۹:۱۲:۴۴
موسوی 8 سال نخست وزیر بود و مثل بعضی ها هوس ریاست نداشت (663175) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۲۲:۳۳:۴۱
با این مثبت و منفی ها خیلی چیزها رو میشه فهمید . . . . (666460) (moderator19)
 
سروش
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۶:۴۸:۴۳
البته باید عرض کنم که اون سیزده میلیون مال اون موسوی عقل گرا و منطق پذیر بود نه موسوی ضد ولایت و قانون گریز که اخیرا هم برای خیانت به کشورش دست به دامن دول مرتجع عرب شده (660830) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۱:۰۲:۱۲
الف چرا کامنت ها رو تایید نمیکنی؟ یک بار دیگه غیر قابل انتشار ها رو بخون! فقط گفتم کسانی که دم از قانون میزنند برخورد فعلیشون با موسوی قانونیه؟ یا کار نماینده هایی که تو صحن مجلس شعار مرگ بر میدهند بدون اینکه هنوز در دادگاهی کسی محاکمه شده باشد قانونیه؟ چرا جرات تایید کامنت را نداری؟ (661214) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۳:۰۴:۱۴
بدبختانه از نظر این آقایون قانون خوبه ولی قانونی که اونا تعیین می کنن! بالاخره خدایی هست و روز جزایی (662026) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۴۵:۵۷
من بعنوان یکی از اون 13میلیون(البته طبق اعلام بعضی ها) اعلام میکنم مهندس موسوی محبوب تر ازگذشته در دل ما جای داره،سروش خان بخودی خودت رو خسته نکن.. (661339) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۰۴:۴۷
من به عنوان يه دانشجو مي بينم كه 99 درصد كساني كه به موسوي راي دادن،خودشون هم اون رو قبول نداشتن و به عنوان يه پل براي گذار به غرب گرايي مي ديدنش. شما هم بهتره سر كسي رو شيره نمالي و حرف دلت رو بزني (662127) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۰۹:۲۴
دوست عزيز خيلي از انسان هاي ساده اي كه به احمدي نژاد راي دادند فكر مي كردند احمدي نژاد چون به هاشمي تاخته ضد انقلابه (661790) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۳:۵۵:۰۳
موسوی !! دست به دامن !!! یعنی موسوی از ایران خارج شده و با عرب ها ملاقات داشته ! یا اونا اومدن ملاقاتش !!! (662107) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۰:۳۵:۳۰
خوبه حالا سخنگوی ما 13 میلیون هم شدی جناب سروش!!!!... (662951) (moderator19)
 
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۱:۲۸:۳۰
شما دست ایشون و دیدی یا دامن دول مرتجع عرب رو؟؟... (664632) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۷:۲۳:۳۶
عشق قدرت کورش کرده بود وگرنه ...... (660901) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۳۷:۱۵
عشق قدرت کسی رو کور کرده که برای رای آوردن به چندین آدم محترم تهمت های عجیب و غریب زد و هنوز هم هیچ مدرکی ارائه نداده (661093) (moderator1)
 
!!!!
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۴۶:۵۱
ببخشید میشه بگید موسوی چه قانونی را باید می پذیرفت آیا شکایت به قاضی میبرد که خودش متهم اصلی است وقتی هر دوازده عضو شورای نگهبان قبل و بعد از انتخابات از یک نامزد خاص حمایت کرده و از دو نامزد دیگر بدگویی میکردند وقتی دو عضو این شورا عضو ستاد انتخاباتی یک نامزد بودند
آقای توکلی انصافا اگر خودتان بودید از قاضی که خودش متهم است به خودش شکایت می کردید
الف اگر سانسور میکنی حدالقل این نظر را به آقای توکلی نشان بدهید
حداقل آزاده باشید (661099) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۱:۲۳:۰۴
قدرت می خواست 20 سال پیش میومد بیرون نه الان. (661235) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۷:۲۵:۵۵
باید قانونی وضع شود که اگر کسی برای جمع رای به تحریکات قومیتی دست بزند مجازات سنگینی برایش در نظر بگیرند (660903) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۱۳:۱۸
يه قاوني هم بذارند كه حتي اگه رئيس جمهور هم بخواد براي خودش جشن پيروزي برگذار كنه بايد مجوز داشته باشه (661292) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۳۴:۵۶
مشکل ما در این مملکت همین بی قانونی و از اوون بدتر توجیهات الکی و دم دستی و جناحی از اوونه.
(661889) (moderator22)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۰۸:۱۴
تو از وضعیت ما قومیت ها چی می دونی؟
ما ترجیح می دیم تحریک قومیتی بشیم تا تطمیع با سیب زمینی و سهام عدالت. (661787) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۳۸:۲۱
احمدی نژاد متاسفانه برای بدست آوردن قدرت از هیچ حربه ای فرو گذار نمیکنه.وقایع روزنامه ایران رو یادتون میاد؟برای در دست گرفتن ایرنا اون بلوا رو بپا کرد.اگر اون سوسکه فارسی یا کردی یا عربی یا به یکی دیگه از زبانها و گویشهای ایرانی صحبت میکرد میشد بازهم این بلوا را بپا کرد؟این نشونه میده که کی تشنه قدرته. (661893) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۷:۵۸:۳۶
تاریخ نشان داده است که عشق برای به قدرت رسیدن چه بلاهایی به سر خیلی ها اورده و موسوی نیز یکی از انهاست که خیلی زود فریب خورد و عروسک خیمه شب بازی بیگانگان گردید .
عوامل بیگانگان از لس انجلس و... بفرمائید منفی بدهید ناراحت نمی شویم زیرا این هم مبارزه ای است به مانند راه پیمایی سکوت در مناطق شلوغ مثل خیابان انقلاب انهم در ساعات عصر .... (660951) (moderator19)
 
طالقانی
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۰:۴۵:۳۶
شما خودت را عقل کل میدانید.پس مجبوریم به شما نظر مثبت بدیم تا شاید لس آنجلسی و... نشیم.فکر میکنم با این تهمتها خیلی ها را به زور از قطار انقلاب پیاده کردید.ولی این را بدانید یک منتقد معاند نیست. (661184) (moderator1)
 
مجتبی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۲۸:۲۶
هر چی تو گفتی درست
فقط شکر خدا ساندیسی نیستیم (661458) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۰۸:۳۳
100 در 100 باهات موافقم. ما سانديس جمهوري اسلامي رو مي خوريم و شما كمك هاي اسرائيلي مي گيريد.
آقا مجتبي راستي به خانم تزيپي ليوني(وزير خارجه سابق اسرائيل) كه اخيرا به عنوان رهبر افتخاري جنبش سبز شناخته شده سلام برسون! (662132) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۳۷:۴۹
با اینکه شروع اعتراض موسوی بخاطر عشق قدرت بود موافق نیستم ولی با اینکه به تدریج بیگانگان ودر راس اونها امریکای کثیف از او سوء استفاده کرند موافقم. ضمنا به تدریج برای به کرسی نشاندن حرفش با انها منافع مشترک پیدا کردو البته ناخودآگاه کسی که با یه بزرگتر از خودش دعوا داره حتما از کمک بزرگتر از اون هم استفاده می کنه (661892) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۲:۰۶:۱۷
دوست گرامی شما احساس قدرتان از قدرت چیزه دیگریست که نمی شود جولش ایستادبرادر؛ پس طعنه نزن (661939) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۸:۰۱:۱۶
"احیای ارزشهای در حال افول در دوره هاشمی و خاتمی" : آقای توکلی ، این دقیقا یعنی چی؟ بگین تا همه بدانند! (660954) (moderator19)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۴۷:۱۵
ارزش هایی مانند عدالت. یعنی به جای پر کردن جیب اشراف شمال شهر و روشنفکران و از ما بهتران ها خوب است انسان سری به مناطق محروم و دهات و روستاها بزند و به آنها هم رسیدگی کند نه که این که رسیدگی به آنها را گداپروری بنامد. نه این که عاشق هتل های ایتالیا باشد و پسر خود را لندن و بلژیک و دبی بفرستد و با تورم 50 درصدی به مردم بگوید تحمل کنید.

ارزش هایی مانند احترام به مردم. در عمل. یعنی به مردم لشکر قابلمه به دست نگویی. آنها را عوام و سیب زمینی خور ننامی. به جای دست دادن با نامحرمان در کوچه های اروپا بروی و با دست در دست های چروکیده وطنت بگذاری. مدام دنبال توهمات جامعه مدنی و گفت و گوی تمدن ها و از این قبیل مسائل نباشی. برایت ذره ای هم اشتغال و مسکن مهر و سهام عدالت هم مهم باشد.

در زمان آن دولت ها عدالت و اشتغال و فرهنگ اسلامی مسائل دسته دهم بودند. مسائل دسته اول عبارت بودن از عکس انداختن در کنار چند سد، استقراض خارجی، دادن پست به فرزند، گفت و گوی تمدن ها، اهانت به امام حسین (ره)، لوایح دوقلو و روزنامه، تعلیق کردن انرژی هسته ای مسائل دسته اول بودند. مثل این که همه مشکلات مردم حل شده بود مانده بود گفت و گوی تمدن هایش. (661101) (moderator1)
 
مجید
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۶:۳۹:۰۶
اینهائی که نوشته اید همه درست است ولی به آقای احمدی نژاد نمیچسبد (661648) (moderator22)
 
زهره
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۸:۵۴:۰۳
عدالت؟ کاش احمدی نژاد هم توی کاخ زندگی می کرد و حقوق میلیونی میگرفت ولی با درایت بیشتری سخن می گفت و عمل می کرد.

الان از طبقه پایین دارند سوء استفاده می کنند... (661728) (moderator22)
 
مجید
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۹:۱۵:۰۲
یک خانواده را با ده فرزند فرض میگیریم:
اگر سه فرزند بر این عقیده باشند که میباید دارائی های مادی و معنوی خانواده را در مسیر بدست آوردن قدرت برای بیان و اعمال نظر به مخالفان و اتحاد با موافقان به منظور کسب استقلال و آزادی و رفاهِ خوانواده و هم پیمانان هزینه گرد و از رفاه کنونی خود حاضر به گذشت باشند.
و هفت نفر دیگر بر این عقیده باشند که فردا را که دیده امروز باید خوش بود و باید هر کسی آزادیِ عمل و بیان و نشر عقاید خود را حتی برخلاف مصالح خانواده داشته باشد،و رابطه با هر کسی را مجاز بداند و به این وعده که مورد حمایت قرار خواهد گرفت به افراد غیر مسئول اجاز دخالت در امور خانواده بدهد.
و حال که رئیس خانواده میداند هستند کسانی که به این ملک نظر دارند و میخواهند همه را به بیگاری خود بگیرند ،باید از هفت فرزند حمایت کند چون اکثریت دارند و یا از سه فرزند که در اینصورت متهم به دیکتاتوری میگردد .
واقعآ جه روشی به صلاح جامعه میباشد.
آیا دمکراسی چون خواست اکثر مردم را تحقق میبخشد و یا ولایت شخصی آگاه و متعهد به آمال مصوب در مسیر اعتلای مردم (البته میباید قوانین بگونه ای باشد که نظارت مستمر و باز دارنده از تخلف باشد)لطفآ در مورد مطلب نظر بدهید و نه در مورد شرایط . موجود سپاس گذارم (661744) (moderator22)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۲۹:۵۶
معلومه انقدر دنبال آتو از روسای جمهور قبلی هستی که همه وقتت صرف بررسی تاریخ میشه و از اخبار روز بی خبری در مورد ایتها هم نظر بده :
سفر خانوادگی به نیویورک به همراه عروس و داماد و ... ، پسر رئیس جمهور که در فیلم تبلیغات انتخاباتی باباش جوری حرف می زد که انگار خرید کامپیوتر مال اشراف است حالا تو شستا ... تو دانشگاه کیش ....
صدور حکم ریاست اداره استاندارد برای یک پزشک (داماد عدالت ) اتلاف سرمایه های ملی در اختلاسهای رنگارنگ ،برقراری نظام دو قیمتی که هزاران میلیارد رانت دریافت ارز دولتی را به جیب حامیان عدالت سرازیر میکند و .... (661813) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۴۰:۰۷
حكيم جان ارزش اينه كه به مردم ٤٠٠٠٠ تومان بدن مثل كداها بدشم تورمو انقدر زياد كنن كه مردم بدبخت ٣برابر يارانه دريافتي رو بريزن تو جيب دولت تا شب كشنه نخوابن انوقت اقاي محمود حرف ميزنه تو كشور فقيري ديكه نيست با حلوا حلوا دهن شيرين نميشه تو كه حكيمي اخه بعيد اينارو ندوني .......حكمتتم به رياست جمهورمون رفته؟!!!!!!!! (661895) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۴۳:۰۴
کدوم عدالت؟ الان تورم چنده بابا؟ کمتر از 40 درصده تازه با این همه نفت و اینا.
احترام به مردم یعنی سوء استفده برای رای؟ دووندن مردم بدنبال اتومبیل برای گرفتن نامه؟ اگه همه این کارا عوام فریبی بود چی/؟ سهام عدالت نیست سهامی رای هست.
الانم مشکلات مردم سر جاشه. اصلا گور بابای اصلاحات ولی به ما بدبختا نگو که محمود، محمود عادل بود. بترس از خدا و اینقدر متعصبانه حرف نزن. تا وقتی هر گروهی حق میگه ازش دفاع کن ولی متعصب نباش مگر اینکه نونت تو دستشوت باشه؟ (661904) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۲۸:۲۸
چقدر هم در جنوب شهر و روستاها الان مردم وضعشان خوب است!! (662391) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۸:۵۶:۵۸
حکیم جان!شما نرخ تورم و نرخ رشد اقاصادی مملکت رو در سالهای این آقا اعلام کنید....
نکنه آقای احمدی نژادی که شما میشناسید ... فرق داره؟ (662494) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۱۵:۱۸
دقيقا نكته همينجاست .
احمدي نژاد پرچمدار ارزش گرايي خاصي بود كه نتيجه اش را داريم مي بينيم . (661297) (moderator1)
 
سالار
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۸:۱۹:۱۱
موسوی در ابتدا خوب بود اما بعد فریب و وعده های برخی از خارج نشینان و اطرافیانش که به سرویسهای خارجی وصل بودند را خورد و اینچنین با لگد گذشته خود را نیز خراب کرد که در تاریخ بجای خدمات وی به عنوان خائنی که کشور را تا مرز سقوط پیش برد یاد خواهند کرد .
خانم ها و اقایان مبارز در خارج از کشور لطف کرده و مزین به منفی بنمائید . با تشکر (660972) (moderator19)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۳۱:۱۷
از اول هم بد بود چون ذره ای احترام رئیس جمهور منتخب مردم را نگاه نداشت. گیرم که بد بود حد اقل رئیس جمهور که بود! البته او احساس خطر کرده بود و احساس پیروزی کرده بود. احساس می کرد او برنده است و چون احمدی نژاد نیز بر خلاف احساس و خیالات و تصورات او پاسخ تندی در مناظره به او داد، عصبانی شد و از کوره در رفت و خواست انتقام بگیرد. یک ستون فتنه 88 ، عصبانیت و احساس انتقام جویی و کینه توزی موسوی و البته کروبی بود. (661081) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۴۵:۴۷
آقا تو حکیم جیره خواری نه؟ موسوی انقلابی عمل کرد. رییس جمهور هست که هست هر وقت دروغ گفت باید از اوون بالا کشیدش پایین. منتها بعدا خودشم شد مقل همون رییس جمهور. یعنی دروغ گفت متعصب و کور شد و در نهایتم به اغوش استعمار پناهنده شد. البته جمهوری اسلامی نجاتش داد و با خونه نشینی توفیق اجباری براش ایجاد شد تا شاید به اشتباهاتش پی ببره (661909) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۰:۱۹:۱۷
رفتار احمدي نژاد در اين چند سال بخصوص پس از انتخابات 88 خيلي چيز ها را ثابت مي كند (661151) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۱:۴۸:۰۱
حق با توئه ،من شنیدم یکی از شرایطی که پناهندگی میدن اینه که هر روز باید بری سایت الف به اونایی که حرف حساب میزنن منفی بدی ،در ضمن شنیدم الف رو تو خارج فیلتر هم کردن (661266) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۸:۰۹:۱۶
سلام
گفته شده:
1) یکی از شرایطی که پناهندگی میدن اینه که هر روز باید بری سایت الف به اونایی که حرف حساب میزنن منفی بدی!!!

فکر می‌کنم دوست بزرگوارم، منظورش همین بوده که جمله‌ی بالاتر را تقبیح نماید وگرنه همه می‌دانند که + یا - صاحبی ندارد که بتوان با آن پناهندگی!!! گرفت و مگر به این چیزهاست!!!
تازه، چه روزی به سر کشور آمده که قریب به 70% عقلایی که پای اینترنت می‌نشینند و اهل کنش و واکنش و تعامل هستند؛ به خروج از کشور و پناهندگی می‌اندیشند!؟
پس به نظر می‌‎رسد به نظر بالا باید + داد.

2) لف رو تو خارج فیلتر هم کردن!!!

این موضوع هم ثابت‌شدنی است. در یکی از چت‌هایتان، از طرف مقابل بخواهید تصویری از صفحه‌ی اول سایت برایتان ارسال نماید. البته حتما باید طرف مقابلتان فقط در "کشور خارج" باشد، نه کشور دیگری!!! (661682) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۱۶:۳۱
با عرض شرمندگی فراوان.من نه دنبال پناهندگیم،نه خارج کشورم،نه بیسوادم بلکه قطع به یقین سوادم از شما بیشتره،نه ضد انقلابم بلکه خیلی هم طرفدار نظامم،ولی چه کنم که نتونستم بهت رای منفی ندم. (661800) (moderator22)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۳۳:۰۶
منم شنیدم یکی از شرایطی که آقای عدالت به شما پست بده اینه که بر عکس متقاضیان پناهندگی عمل کننین ولی به حال کشوری باید گریست که متقاضیان پناهندگی آن از حامیان دولت بیشتر باشن (661817) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۵۷:۲۹
از کجا معلوم خودت از خارج مثبت نمی دی !؟ (662202) (moderator19)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۳:۴۸:۵۸
يكي از شرايطي هم كه مي توني يك شبه ره صد ساله را بروي اين است كه داماد رييس جمهور باشي...!! (662873) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۰۱:۴۷
اتفاقا بنده كه از داخل كشور منفي نثارتان كردم. (661278) (moderator1)
 
یک ایرانی مسلمان در ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۰۶:۰۴
جناب سلار!
این نگاه که هر کس حرفی بزند وابسته به خارج است به حربه ای برای کوفتن منتقدان مبدل شده... اگر آنها که به شما و همفکرانتان منفی می دهند همه خارج نشینند پس باید جمعیتشان چند برابر هواداران کم شمار داخلی باشد! (661286) (moderator1)
 
امیر
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۱۳:۱۹
متاسفم براتون که فکر می کنین این منفی ها هم از خارجه،والا من که تو ایرانم دارم منیفی میدم !
همین تفکراتتون هست که مملکتو به اینجا رسونده،مخالف شما یعنی بیگانه یعنی دشمن یعنی ... (661293) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۱۷:۰۷
سالارخان!در گذشته می گفتند که تاریخ را فاتحان می نویسند، ولی با گسترش وسایل ارتباطی جهانی دیگر از این خبرها نیست. ضمنا از داخل کشور هم مزین گردیده اید! (661299) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۴۶:۵۲
میدونی که تهمت زدن یکی از گناهان کبیره است اما متسفانه شما اهل بصیرت این رو نمیدونید. (661340) (moderator1)
 
Turkey
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۳:۱۴:۵۳
دوست عزیز

جای تعجب هست که شما اکثریت خوانندگان سایت آقای توکلی را خارج نشین لقب می دهید و معتقدید که کسانی که با نظر شما مخالف اند خارج نشین هستند که اگر هم باشند از ایرانی بودنشان و دلسوز بودنشان لزوما کم نمی کند. ضمنا خدمت شما عرض می کنم که اتهام زدن آسان است و اثبات آن مشکل. شما بهتر است به جای اتهام زدن و اطمینان از این که با واکنش منفی رو به رو می شود٬ رفتار این آقا را که واقعا هم جای نقد دارد به نقد بکشید و اشتباهاتش را تذکر دهید و از طرفی بپذیرید که طرف مقابل هم اشتباهاتی مرتکب شد که موجب وخیم شدن بیشتر اوضاع در آن شرایط شد. توصیه دیگر من هم این است که اینقدر تحولات کشور را گردن سرویس های اطلاعاتی کشور های دیگر نیاندازید. به خدا برای وجه کشور خوب نیست که سرویس های جاسوسی خارجی چنان هرج و مرجی بتوانند در کشور اسلامی ما راه بیاندازند و از نخست وزیر امام گرفته تا هاشمی و غیره را در خدمت اهداف خود اجیر کنند. این سرویس های جاسوسی مد نظر شما اگر چه قدرت ترور دانشمندان اتمی ایران را دارند و بزدلانه و با بمب می توانند آنها را به شهادت برسانند ولی اگر بتوانند رییس مجلس سابق ٬ نخست وزیر سابق ٬ رییس جمهوران سابق و بقیه ارکان نظام را این چنین به بازی بگیرند که وای بر همه ما باید گفت. (661370) (moderator1)
 
مهدی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۳:۵۹:۴۳
من داخل ایران هستم و به نظر وایدهی تو منفی میدهم (661422) (moderator1)
 
مهدی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۰۷:۲۷
باید فرصت دفاع از سیمای ملی راداشته باشند در این دو ونیم سال انواع تهمتها ومسائل دیگر گفتند از رسانه هایی که با بوجه بیت المال صدا وسیما کیهان و....ولی شجاعت جوابگرفتن را نداشتند چه حرفهایی راجب موسوی خاتمی و...گفتند بدون حضور خودشان حتی سایت شما تحمل یا اجازه نظر بنده را نارد (661432) (moderator1)
 
مجتبی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۲۹:۴۸
چرا به خودت یه لحظه نمیگی شاید تو اشتب کنی (661460) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۴۹:۲۴
مجتبی جان مشکلشون همینه که فکر می کنن هر چی به مغزشون میرسه درسته و هر چی مخالف نظرشونه نادرست. (661914) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۲:۲۷:۰۳
سالار خان! میبینی؟ مردم نه تنها منفی میدن! بلکه جواب هم بهت مبدن.
شما توانایی پاسخگویی به مخالفان خودتون رو ندارید و اونها رو معاند، خارج نشین ، دشمن، خائن و غیره لقب میدهید.

کمی از امیر مومنان یاد بگیرید. کجا ایشان با مخالفین همچین برخوردی داشتند؟ (661586) (moderator22)
 
جانبازی از خیل نخلهای سر بریده!
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۷:۳۰:۴۱
به خدا قسم من یک جانباز جنگ تحمیلی هستم(شیمیایی)، مستاجرم و خارج نشین و عامل استکبار هم نیستم برادر..ولی اگر می توانستم ، به شما سالار خان، هزار منفی میدادم چون حرف مفت میزنید.. ادامه نمی دهم چون اگر این کار بکنم نظرم منتشر نمی شود (661665) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۵۹:۲۵
اول ثابت کن خودت از داخل مثبت می دی تا منم از ایران ثابت کنم توخارج منفی می دم ! (662205) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۶:۵۷:۲۵
دوست عزیز من در تهران هستم و به شما منفی دادم (662361) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۰۶:۱۹
من در ایران زندگی می کنم. خارج نیستم. با نظر شما مخالفم. خائن هم نیستم. انقلاب و موسوی را هم دوست دارم. خجالت بکشید از این طرز فکر تان. (663766) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۸:۳۹:۰۶
اشتباه فاحش در معادلات سیاسی گاهی یک مملکت را به سقوط میکشد این ادم کم ظرفیت مردم ایران را دچار خسارت هایی کرد که اهل فن و فرهیفتگان آن را درک میکنند (660997) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۱:۳۶:۱۳
همون فرهیفتگان که تایپ کردی درسته!!

با این سواد میتونی در مورد ظرفیت افراد قضاوت کنی خیلیه!!!!!!!! (661252) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۱:۱۴:۵۳
شما ببخشید یک غلط املایی قابل جبرانه اما اون غلط برداشتی شما داری فقط خدا می تونه درستش کنه، باشه اصلا ما بی سوادیم و شما مدافعین دکتر با سواد، (662988) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۱۳:۰۴
البته اشتباهات فاحش در معادلات سیاسی و مدیریت اقتصادی بازار ارز و مسکن، آشکارا در مدیریت شش ساله آن آدم اظهر من الشمس است! (661290) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۰:۵۲:۵۴
منظورت مسكن مهر هستش كه بازار شما سرمايه دارها رو ريخته به هم (664563) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۲۶:۰۹
بابا فرهیخته و اهل فن. یکی اینو بگیره. من نمیدونم این اهل فنا چرا هرچی میگن یه هزارتایی منفی میخورن (661452) (moderator1)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۳۱:۵۴
شما بیاین همین اقتصاد بحران زده ی این دوره رو، فقط و فقط با کمی وجدان و به قول خودتون بصیرت ببینید بعد در مورد معادلات سیاسی اظهار نظر کنید اون پیشکش!!!!!!!! با کلمات قصار!!! جمله نسازید، مردم دارن کمرشون زیر بار این تورم خم می شه
به نظرم گفتگو کردن در این سایت بیشتر شبیه بازی رایانه ایه!! (661464) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۱۱:۲۴
من به آقای موسوی رای دادم ولی روش اعتراضی ایشون رو قبول نداشتم به نظرمن ایشون باید روی تخلفات انتخاباتی دارودسته احمدی نژاد اعتراض میکرد و به تخلفاتی که درمناظره ها صورت گرفت مثل امارهای غلط و دروغها و اتهامات اثبات نشده که دررسانه ملی به افراد مورد تایید رهبری زده شد وگرنه احمدی نژاد از دور اول هم برنامه خاصی نداشت و با تهمت زدن به آقای هاشمی و مظلوم نمایی رای آورد@درضمن قبول کنید اون زمانی که در پایان مناظرات در رسانه ملی فقط به احمدی نژاد دادن فضا رو با اون نوع حرف زدن متشنج کرد و نوعی جانبداری غیر واقعی رو القا کرد (661054) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۵۴:۴۶
امیدوارم امثال صدا و سیما و اصولگرایان که منم جزوشونم واقعا بفهیم که در انتخابات غیرمنصفانه به حمایت از دکتر پرداختیم. غافل از اینکه خدا داره ما رو هم امتحان می کنه و سرکشی های الان دکتر همون انتقامی هست که خدا داره به سبب بی تقوایی هامون و قبیله ای عمل کردنمون و تایید اعمال خلاف قانون و عرف دکتر از ما میکشه.
من یکی که از اعمال موسوی و دکتر هردو اعلام برائت می کنم. (661924) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۱۹:۰۱
اشتباه آقای موسوی این بود که خطش رو از بقیه گروهها مخالف جدا نکرد.الان معلوم نیست این جنبش سبز مال کیه،هر سلطنت طلب و جدایی طلب و مجاهد خلق که میبینی مدعی این جنبش شده.همون بهتر که بعد از انتخابات قدرت دستشون نیفتاد وگرنه حالا حالا ها باید دعوای بین همه این گروهها رو نگاه میکردیم.این وسط هم فقط مردم بیچاره ضرر میکردن. (661062) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۳۵:۳۰
همین که این همه گروه جزء اونن یعنی طیف مخالفین زیاده.حرف اول و آخر این است باید تکثر در ایران را پذیرفت و به همه فرصت کاندیدا شدن و رای آوردن داد.دیگر هیچ گاه مردم ما یک شکل نخواهند شد.بهتر است جای این همه دعوا تکثر را به رسمیت بشناسیم تا نگاهمان به موضوع درست شود (662403) (moderator22)
 
سامان
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۲۷:۰۹
اگر موسوی نتیجه ارا را تقلب شده میدانست این یعنی اینکه فکر میکرد دولت هروقت انتخابات برگزار میکند میتواندتقلب کند.حالا چهار سال دیگر هم دولت میتوانست بگوید رای مشایی یا توکلی یا حداد عادل سی میلیون است.دوما اگر در انتخابات تقلب شده فرد نمیتواند بگوید ولش کن بگذار چهار سال دیگر رییس جمهور میشوم.طرفدارانش همان روز از او دلسرد میشدندو به چهارسال دیگر نمیکشید و همان موقع میگفتند : که اقا جان تو که قرار بود از رای ما حمایت کنید.حالا ما را نخود سیاه حواله میدهی.
در ضمن حوادث روز 23 خرداد به بعد موسوی در ان کاره ای نبود.چقدر مردم داشتند ان روز گریه میکردند و در شوک بودند و میگفتند تقلب شده .موسوی که نگفت بیایید بیرون (661076) (moderator22)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۲۷:۴۸
اگر موسوی آن موضع گیری ها را هم نمی کرد و فتنه 88 را به وجود نمی آورد (بنا بر فرض محال) هیچ دلیلی نداریم که دوره بعد طبیعتاً می توانست رئیس جمهور شود. چه کسی از آینده خبر می دهد؟
خود موسوی هم می گفت قطعاً من پیروز خواهم شد و اگر پیروز نشوم تقلب است و درست نیست و باید باطل شود. (661078) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۵۷:۰۲
با نظرت موافقم ولی لطفا تعصب کورکورانه رو کنار بذار و این تورم رو ببین و این اختلاس دولتی رو ببین و این ارتباط غیرقانونی با خارح رو بین و این بیکاری رو ببین و این بی حرمتی ها رو ببین. هی مقایسه با کسی نکن ببین اونچه که هست همونی بود که تو میخواستی؟ همین. (661926) (moderator22)
 
ghambar
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۴۶:۱۸
فعلا همین آقای ارزشی همان بلا را سر شما آورده که 6 سال هستش که
نمی دانید چه جوابی برای 300000000000000000میلیادش و این کار هاش
بدین (661098) (moderator1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۲:۴۸:۱۴
دوست عزیز تقریباً همه‌ی متهمان سه هزار میلیارد رو گرفتند. و اموالشون ضبط شد، و کل پول به بیت‌المال برگشت. پنج نفر هم در معرض مجازات اعدام قرار دارند. شما اعتراضی دارید؟ (661598) (moderator22)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۳:۰۶:۱۳
یعنی شما باید خیلی‌ ساده باشی‌ که باور کنی‌ فقط ۵ نفر فقط پشت این اختلاس کلان بودند!!! (662802) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۱:۰۰:۰۸
هميشه در مقابل آنچه كشف ميشود مقدار بيشتری كشف نشده باقی می ماند .
مهم اين است كه رويه طوری باشد كه فساد روی ندهد... (663364) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۳:۰۹:۴۰
منفی یعنی اعتراض داریم؟ (664803) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۳۷:۰۷
خدایی کل بریز و بپاشهای دولتها از 500 سال پیش را هم جمع بزنی 3هزار میلیارد نمیشه.مدرک قلابی و ...
به نظرتون بیشترین دزدی و چپاول بیت المال در چه زمانی انجام شد؟رانت خواری در زمان کدام دولت انجام شد؟ (662406) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۰۰:۲۰
از کجا میدونی توی اون بریز و بپاشها هیچ اختلاسی نشده باشه. وبه جای اینکه بپرسی بیشترین دزدی در چه زمانی انجام شد بهتره بپرسی بیشترین دزدبگیری در چه زمانی انجام شد و ماست مالی نشد . (663753) (moderator19)
 
hamid
Netherlands
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۵۲:۱۳
شمایی که مودب و مرتب بودید و خیلی هم قانون را رعایت کردید کجارو گرفتید؟ فکر میکنید خیلی تاثیر توی امور دارید؟ یک نگاهی به مجلس بیاندازید و بگویید که مجلسی که نماینده ی ملت است خیلی تاثیر در امور دارد؟ (661117) (moderator1)
 
فرياد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۵۴:۰۸
ببخشيد احياي كدام ارزشها توسط احمدي نژاد صورت گرفت ؟

1- احياي احترام به مردم ايران در سطح جهاني ؟

2 - احياي بيشترين تحريم هاي سازمان ملل و كشورهاي اروپايي

3 - احياي گفتگوي تمدنها ؟

4 - احياي فرهنگ ايراني ؟

5 -[...]

6 - احياي توهين به پيشكسوتان و بانيان انقلاب ؟

7 - [...]

8 - [...]

9 احياي زلالت پول ملي ؟

10- [...]

11 - [...]

12 - [...]

13 - احياي فقر مظاعف ؟

14 - احياي اختلاس 3 ميلياردي ؟

15 - [...]

16 - احياي سفرهاي بي شمار خانوادگي خارجي ؟

17 - احياي باجناق گماري يا خواهرزاده اي و يا داماد سالاري در كل سيستم اداري كشور ؟

18 - احياي توهين به مجلس ؟

19 - احياي عدم تمكين از اجراي حكم مقام معظم رهبري ؟

20 - احياي خود شيفتگي سياسي ؟

21 - احياي آبروريزي ديلماتيكي ؟

22 - احياي حمايت از دارندگان مدرك تحصيلي جعلي و گاردن در سطوح عالي ؟

و....................

جناب توكلي شما ديگه چرا ؟ (661120) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۳۸:۱۰
از آقای توکلی نخواهید همه چیز را بگویند. شاید هم نمی توانند؟ (662408) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۱:۴۵:۲۹
و احیای خطوط قرمز هم از ارزشهایی است که مختص ایشان است (662709) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۱:۰۶:۲۹
انشا الله تو مجلس جواب همه سوالتتون رو ميده و دوباره همهتون رو سياه ميشيد البته نرود ميخ آهنين در سنگ (664584) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۹:۳۲:۱۶
جناب فرباد از تمام اون چیزایی که گفتی اون گفتگوی تمدن ها تون ما را کشته . محور شرارت خواندن ایران , تعلیق فعالیت های هسته ای ایران , معاهده ننگین سعد آباد , تحسن در مجلس و درخواست کمک از کنگره امریکا , مال اون موقعی که ما داشتیم با تمدن ها گفتمان میکردیم . (663217) (moderator19)
 
بسيجي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۹:۵۶:۴۰
آقاي توكلي افول ارزشها در دوران هاشمي يعني چي ؟

در دوران جنگ با هاشمي ياد گرفتيم ارزشها يعني چي

اين حرفت بدترين خيانت بود به آيت الله هاشمي

آقاي توكلي بايد از جناب هاشمي عذر خواهي كنيد ...... (661123) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۰:۰۳:۱۳
سلام آقای نوکلی....شما دیگه چرا؟؟؟؟ مگر کم حزب داشتیم که یک شبه منحل شدند؟؟؟ بابا حافظه ناریخی هم خوب چیزیه. (661131) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۱:۰۷:۴۴
چيه يه بار برخلاف ميلتون حرف زد ناراحت شديد روشنفكران با عقل ؟؟؟؟؟ (664586) (moderator19)
 
farid
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۰:۲۴:۱۶
این اصطلاح خارج نشین بعضی ها خیلی جالبه !! خب مثلا خارج بودن چه ناراحتی برای شما ایجاد میکنه؟ یا چه مساله مهمیه که شما هر کی که خارج از کشور باشه یا عامل بیگانه میدونین یا یه جوری بهش توهین میخواین بکنین؟ همین آقای مصباح و کامران دانشجو و لاریجانی و توکلی و..... هم روزی خارج نشین بودن !! این کجاش عیبه؟ البته واسه افرادی که خودشون رو در مرزهای فکری و جغرافیایی همیشه میخوان محدود نگه دارن انتظاری جز این نیست (661163) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۳۸:۴۸
مگه همین آقازاده ها الان کجا دارن تحصیل می کنن؟ (662409) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۰:۵۰:۰۰
اقاي توكلي من نيز سئوال دارد.
1. آيا اقدامات دولت در پرداخت حقوق معوقه بازنشستگان افزايش حقوق كارمندان و ... را در چند روز قبل از انتخابات را مصداق تاثير گذاري غير قانوني بر حق انتخاب مردم مي دانيد يا نه؟
2. آيا مباحث مطروح در مناظرات را مصاديق خلاف قانون م يدانيد يا نه؟
آيا مشكلاتي كه در تاييد اوليه صلاحيت برخي از كانديد ها انتخابات مجلس نهم توسط نهاد هاي وابسته به دولت شاهد بوديم شما را به اين واقعيت سوق نمي دهد كه نگرشي هست كه به خودش اجازه تصميم گيري و اعمال اراده فراقانوني را م يدهد و ايا شما را نگران نمي سازد؟
ايا قبول مي كنيد كه آقاي موسوي قبل از راهپيمايي هاي اعتراض آميز درخواست مجوز كردند؟
5- ايا قبول داريدهمان قانوني كه به اقاي احمدي نژاد و طرفدارانش مجوز تجمع صادر كرد به آقاي موسوي و بدنه اجتماعي او دهن كجي كرد؟
6 - آيا قانون از حق سخنراني آقاي موسوي از طريق صدا و سيما حمايت كرد؟
و آيا همين قانوني كه شما مدعي آن هستيد در اين مدت چقدر توانسته در برابر حرفاي بدون سند و سراسر اتهام برخي از اقايان از حقوق مخاطبان اين اتهام ها دفاع كند؟
شما مدعي هستيد كه دولت فعلي صالح نيست و به آن راي داديد و اين عذر بد تر از گناهه.
همه مشكلاتي كه الان براي ممكلت رخ داده شما هم با اين نگرش در آن سهيم نيستيد؟ (661191) (moderator1)
 
مينا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۱۹:۲۳
دوست عزيز براي سئوالات شما جواب منطقي ندارند. خودتو بيخود خسته نكن.

(661871) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۹:۲۱:۰۰
ولی تا دلتون بخواد جواب مصلحتی دارند! (666252) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۰:۵۲:۵۲
اعتراض مردم ربطی به موسوی نداشت .و متاسفم که تحیلی درست را از شرایط سال 88 ندارید . اون اعتراض مردم به وضعیت موجود بود که با مساله انتخابات گره خورد (661196) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۳:۴۲:۰۹
دقیقا، فقط می خوام یه آدم منصف بیاد و الله وکیلی بگه مردم از شرایط الان راضیند یا نه (661623) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۰۳:۵۸
چه سوال بی ربطی میکنی (663762) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۱:۰۹:۴۲
مردم هيچ وقت راضي نميشند چون رضايت نسبيست... (664589) (moderator19)
 
خسرو
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۰:۵۳:۳۴
آقای دکتر توکلی از ارزشهای ایجاد شده توسط رییس جمهور محبوب چند تا بفرمایید تا یاد بگیریم
البته با نظر شما که افراد داوطلب نماینده شدن برنامه ندارند ولی به صرف من طرفدار ولایت هستم هم نمی توان رای داد انصافا تا کی باید کیلویی رای داد و تا کی می توان مملکت را کیلویی اداره کرد؟
شما که فلسفه علم خوانده اید و به اقتصاد غربی آگاه شده اید و انشالله به اقتصاد اسلامی هم آگاه شده اید این اقتصاد فعلی با این نمایندگانی که توسط دولت خریداری می شوند و غیره چگونه اقتصادی است؟ یا چگونه معجونی است؟
تا چه موقع می توان با مردم بازی کرد یا بازی داد؟
الان به من نوعی پیشنهاد شده است بیا یک میلیارد تومان هزینه انتخاب شدن را می دهیم ولی شما در مجلس هر چه ما می گوییم باید بگویی! این مجلس می تواند عصاره ملت باشد؟!
شما از همه بهتر می دانید البته فکر نکنید مردم اینها را نمی دانند بلکه بهتر از من و شما می دانند
برای انتخاب شدن تا زمانی که حزب نداریم باید دولت بطور مساوی هزینه انتخابات را بدهد و همه از یک میزان ظرفیت مساوی برای معرفی خود برخوردار باشند و کسی اگر بیش از مبلغ اختصاص داده شده و ابزار دیگر که به عوامفریبی و غیره منجر شد از دور رقابت حذف گردد و نماینده نیز همانند مسئولین تراز اول باید تا مادام العمر مال و اموالش رصد شود و در صورت افزایش بی در و پیگر در دادگاه البته اگر پیدا کردیم محاکمه شوند (661198) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۱:۰۹:۰۳
بابا كوتاه بيا! مگر قوائد بازيورو خاتمي نپزيرفت؟ [...] (661224) (moderator1)
 
محسن
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۱:۳۲:۵۸
آقایان محترمی که اون بالا نشسته اید و دائم درباره موسوی افاضه می پرونید . لطفا به نظرها و مثبت و منفی زیر این لینک ها توجه کنید تا نظر جامعه دستتون بیاد . هر چند همه میدونیم که شما خوب می دونید که حق با کیه و پلو چه کسی چرب تره .
ممکنه بگید این نظر کل جامعه نیست و خیلی ها به اینترنت دسترسی ندارند یا این خبر رو نخونند و تو این سایت نیان . اشکال نداره . خداییش شما نظرات و مثبت و منفی ها رو درست اعمال بکن و یا سایت های مشابه شما درست رفتار کنند هر خبری در این مورد بیاد متوجه اوضاع می شید .
پس سخنرانی صد من یه غاز نفرمایید . (661248) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۱:۳۴:۳۶
خوبست واضح گردد:

پس از انقلاب60 -58مهندس بازرگان(رحمت الله علیه) و بنی صدر ملعون رئیس دولت

بودند که اولیملی گرا ودومی خائن فراری شد.......!!!

60-68آقای موسوی نخست وزیر زمان جنگ قدرت را داشتند که شدند کانون و مرکز

فتنه.....!!!

68-76آقای رفسنجانی رئیس دولت بودند که شده اند از حامیان اصلی فتنه.......!!!

76-84آقای خاتمی در راس دولت بودند که ایشان هم ملقب به القلب مختلفی از

جمله پشتیبان فتنه و ......لقب گرفتند......!!!!!

84-90که آقای احمدی نزادرئیس دولتند و تاکنون لقب ایشان متاثر از جریان انحرافی

لقب گرفتنه اند(وابسته به جریان انحرافی)

شما بفرمائید در طول این سی و اندی سال از پیروزی انقلاب- چه زمانی- حاکمی

مسلمان که جمیع صفات یک مومن و از خود رسته را داشته بر این مرز و بوم حاکم

بوده؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (661249) (moderator1)
 
حسین
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۱:۴۴:۱۰
به نظر بنده سال 88 ممکن هست 13 میلیون طرفدار موسوی بودند ولی در حال حاضر مطمئن باشید که این تعداد خیلی بیشتر از 13 میلیون شده اند. با یک نظر سنجی خیلی ساده مشخص میشود که چند در صد مردم طرفدار موسوی یا حزب اصلاح طلبان هستند و چند درصد مردم طرفدار احمدی نژاد یا اصول گرایان. و حتی الان هم با مشاهده این مثبتها و منفیهای زیر لینکها هم میتوان به نتیجه این نظر سنجی رسید
الف جان یکم بی طرف کار کن و این حرفایی که تو دل ما گیر کرده و نمیتونیم به گوش کسی برسانیم را اقلن اینجا قرار بده.
با تشکر (661262) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۱:۴۶:۳۴
به نظر من خوب شد که موسوی رئیس جمهور نشد چون اتفاقاتی که بعد از انتخابات افتاد مردم اون چیزایی رو که میشنیدن و باورشون نمی شد رو با چشای خودشون دیدن و این اتفاق خیلی بهتر از روی کار اومدن موسوی شد مردم چشماشون باز شد به حقایق برادران ارزشی عزیز (661265) (moderator1)
 
محمد
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۰۲:۴۶
سلام جناب آقای توکلی شما از وقتی که وزیر کار بودید ونظرات شما را کارگران اصلا قبول نداشتند و توسط دولت وقت در اوایل انقلاب کنار گذاشته شدید با آقای موسوی زاویه داشتید البته همانطور که خودتان فرمودید با سفارش رفتید درس خواندید که به مصلحت صحبت کنید ولی از موضعگیری شفاف و صریح موسوی راجع به چهار سال اول احمدی نژاداز او دفاع نکردید ، از سوء استفاده احمدی نژاد از امکانات عمومی برای جمع آوری رأی ، از پخش سیب زمینی ، از دادن بی ضابطه پول به مردم تحت عنوان سهام عدالت حرفی نزدید ، آقای توکلی قدرت چشم شما را گرفته یا موسوی را ، یک بار با آقای هاشمی رقابت کردی و هر چی از دهانتان در آمد و هر مشکلی که بطور طبیعی در مملکت جنگ زده وجود داشت همه را به گردن آقای هاشمی انداختید فقط برای اینکه بتوانید رأی جمع کنید اما نشد ، با آقای خاتمی حد اقل 6 نفرتان رقابت سختی کردید و [...] هرچه توانستید برعلیه او گفتید و ملت شما را کنار زد ورأی بیشتری به آن سید خدا داد [...] خواهشا فکر نکنید حرفی می زنید و کسی نمی داند چه بوده و چه شده ، مطمئن باشید حافظه مردم قوی بوده و هست البته این چند سال گاهی اوقات تحلیل اقتصادی نسبتا خوبی داشتید . (661279) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۰۲:۴۹
بخش زیادی از رای موسوی بخاطر بغض مردم از رفتاراحمدی نژاد بود.اینکه ایشان اگر به قانون احترام می گذاشت میتوانست حزب 13 میلیونی داشته باشد تحلیل غلطی است. (661280) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۴۴:۰۶
چرا شما 13 میلیون را به رسمیت می شناسین.تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرین. (662414) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۳۰:۵۲
آقای توکلی

هنوز دیر نشده فرصت سازی کنید دست میرحسین را بگیرید و به صحنه بر گردانید و اعتماد مردم را جلب کنید

الف منتشر کن این فقط یک تقاضاست (661323) (moderator1)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۴۸:۱۵
تنها راه برگرداندن اعتماد جمع کثیری از مردم بالاخص جامعه فرهیختگان و تحصیل کرده به دایره قدرت می باشد (661827) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۴۸:۴۹
سوالی که همیشه در ذهن من بود این است که چرا حتی 1 بار یک اصلاح طلب در شورای نگهبان یا قوه قضاییه یا تلویزیون به کار گمارده نشده است؟ (662426) (moderator22)
 
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۴۲:۲۹
آقای توکلی شما که میفرمایدموسوی سازوکارهای قانونی اعتراضات انتخابات رارعایت نکردوقتی مابه عملکردشورای نگهبان اعتراض داریم وعملکردومواضع برخی اعضایش قبل ازانتخابات بی طرفی آن رازیرسوال برده ومتهم اصلی ازنظرمعترضین خودشورای نگهبان است آیااین منطقی است که ازخودمتهم به خودش شکایت کنیم لطفامنتشرکنید (661336) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۸:۱۹:۰۹
شورای نگهبان نقش قاضی را دارد.
اما این دادگاه انتخاباتی؛ قاضی، شاکی و دادستانش خودش است. این مشکل حقوقی باید رفع گردد.
به نظر من، شورای نگهبان تنها باید شواهد را گردآوری کرده وبرای تصمیم‌گیری به یک دادگاه عادی غیرسیاسی تقدیم کند. (661696) (moderator22)
 
Turkey
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۳:۰۵:۲۵
من آقای توکلی را فردی دلسوز می دانم و با نظر ایشان در مورد انتخابات به طور کلی موافقم ولی دو نکته لازم به تذکر هست به نظرم. اول این که شورای نگهبان قبل از انتخابات صلاحیت خودش رو به عنوان مرجع اصلی حل اختلاف زیر سوال برد. به نظرم شرکت آقای الهام در جلسه انتخاباتی آقای احمدی نژاد اصلا درست نبود و لازم هم نبود. دوما هم این که آقای توکلی فراموش کردند که نفس برگزاری راهپیمایی بدون حمل سلاح که مخل به مبانی اسلام و نظام نباشد حرکتی کاملا قانونی است و بر طبق قانون اساسی نیاز به مجوز هم ندارد. اگر در بین راهپیمایی کنندگان افرادی پیدا شوند که قانون شکنی می کنند٬ که البته شدند٬ باید با آنها برخورد قانونی صورت گیرد ولی این قانون شکنان نباید معیار برخورد با همگان قرار می گرفتند که گرفتند. من منکر هیجان زدگی موسوی و طرفدارانش در حوادث بعد از انتخابات نیستم و منکر این هم نیستم که عده ای واقعا از این حوادث سو استفاده کردند ولی همه را به یک چوب راندن را هم درست نمی دانم. اگر خطاهای دو طرف در فضای عادلانه بررسی شده کار به اینجا نمی کشید. ضمنا از آقای توکلی سوال می کنم آیا این گفته که پایگاه اجتماعی موسوی خارج از کنترل موسوی قرار بود بر ضد رهبری عمل کند٬ به این معنی نیست که همان سیزده میلیونی که به ایشان رای دادند ضد ولایت فقیه هستند ؟ آیا ایشان به پیامد های چنین اظهار نظری فکر کرده اند ؟‌ (661363) (moderator1)
 
مغ
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۳:۱۵:۱۰
از اظهارات ایشان نسبت به جریان مشایی و احمدی نژاد این گونه برداشت کردم که آفت راهی درستی که ایشان میروند "کینه" است
دار و دسته احمدی نژاد، گبر هم که باشند نباید تعامل با آنها با کینه و غرض ورزی همراه باشد (661372) (moderator1)
 
بیخیال
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۳:۴۵:۲۴
لطف کنید تابعد ازانتخابات کمترصحبت کنید شناختن موسوی علاقمندی او به میزوریاست برای خیلیها روشنترازافتاب است/؟؟؟؟؟؟؟؟ (661404) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۵۳:۱۰
بابا بی خیال خیلی باحالی! از یک طرف حرف خودتو می زنی، از طرف دیگرهم به بقیه میگی فعلا صبر کنید، یعنی جوابتو ندیم دیگه! البته جوابت قبلا داده شده است. (661834) (moderator22)
 
عبدالله
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۳:۵۱:۱۳
چه قدر ادبیاتت خشن و بی ادبانه هست!!! به رییس جمهور یک ملت توهین میکنی ؟و شعور یک ملت را بر باد هوا می خوانی . مشتی انقدر که تو می فهمی ملت قبلا فهمیده اند . خودشان می دانند چه کار می کنند و تو مثل بچه ای که تازه چیزی را فهمید داری بوق و کرنا سر می دهی. بد نیست خوراک تبلیغاتی برای دشمن بسازی . این قدر هم نگو رهبر منو فرستاد . با آبروی رهبری بازی نکن. رهبر رانت خواری نکرد و نمی کند . فقط مواظب باش راهی که موسوی رفت و انهم کوبیدن دولت بود تو تکرار نکنی . کمی به یاد حرفای امام بیفت که چگونه از همین دولت موسوی دفاع می کرد و او را تشویق می کرد .
دولتی که این همه خدمت نمود اشتباهاتش شاید قابل چشم پوشی هم باشد . (661412) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۰۱:۲۶
وای که چه روح لطیف و حساسی دارید! ایشان که کلی از احیای ارزشهای احمدی نژادی تعریف کرده و موسوی را مقصر خوانده بود، اگر به این گفتی توهین، پس طرفداران موسوی چه بگویند؟؟!! (661846) (moderator22)
 
مهتاب
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۳:۵۸:۰۹
آقای توکلی
نیست الان خیلی حزب سیاسی داریم و خیلی هم آزادی بیان دارند و میتونند انتقاد کنند ،فرمایشات شما در مورد حزب13 میلیونی کاملا صحیحه!!!!
شنیدن این حرفا از شما اصولگراها که تحمل یه جناح مخالف خودتون رو نداشتید و همه جوره هم برای حذفشون سنگ تموم گذاشتید و هزار تا انگ بهشونم چسبوندید واقعا عجیبه! (661416) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۰۷:۳۸
این شیوه میراث دوره اصلاحاته که سعی داشتند فتح سنگر به سنگر کنند و همه چیز را انحصاری کنند . و کم نبودند آنها که به اسم اصلاحات به هتک انقلاب پرداختند. هر بلایی سرتون بیاد حقتونه. شما ثابت کردین که دلتون با انقلاب نیست. (661853) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۰۸:۲۳
شما در توهم بسر مبريد...احمدي نژاد هم به همان اندازه مقصر بوده و هست (661433) (moderator1)
 
پ ی ر و ز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۳۰:۳۰
در حال حاضر جناب آقای توکلی قضاوت در مورد این افراد زود است و تاریخ خود حقایق را روشن می کند در حال حاضر باید طیفهای مختلف یکبار دیگر بنشینند و تمام حوادث گذشته را فراموش کنند و در کنار هم کشور عزیزمان را به قله های پیشرفت برسانند آقای توکلی شما و امثال شماها از انتخابات 88 تا حالا به خیلی واقعیتها رسیدین ولی بیان نمیکنید اشکال ندارد به خاطر حفظ نظام و کشورمان سکوت کنیم ولی این کار را متوانستید انجام دهید که همه گروهها را در کنار هم قرار بدهید و هرکس هر نظر وعقیده ای دارد عنوان نماید و مطمئنا وضع ما از حالا صد برابر بهتر بود پس خواهش میکنم مردم را راهنمایی کنید که به افرادی رای بدهند که انتقاد پذیر باشند و تحمل همه افکار و عقاید را داشته باشند از همه مهمتر گوش به فرمان دولت نباشند صدای ملت باشند نه دولت (661462) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۳۲:۰۵
جناب آقای توکلی
با سلام
جای تشکر بسیار دارد که نظرات خود را در معرض نقد دیگران قرار می دهید. هم موسوی و هم خیلی آدمهای دیگر و نهاد دیگر مرتکب بی قانون در زمینه انتخابات 88 شدند که به جز موسوی اتهامی در برابر بقیه وجود ندارد. ولی شما باید الان متوجه شده باشید چرا موسوی قبل از انتخابات گفت من با بودن احمدی به عنوان رییس جمهور احساس خطر می کنم. (661465) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۴۴:۲۴
(در مثل مناقشه نیست) اگر مسلمانی متوجه شد که ساختار و سیستمی ایراد دارد و تن دادن به آن سیستم مشکلی را دوا نمی کند آیا نباید برای اصلاح سیستم از همه ظرفیتهای خود استفاده کند؟ فرض کنیم (فرض محال که محال نیست) یک نفر رسید به اینکه سیستم انتخاباتی ما ایرادات زیادی دارد و اینکه بتوان از طریق این سیستم رای واقعی مردم را جمع آوری کرد تا صاحب قدرت شد و نسبت به اصلاح سیستم اقدام کرد عملا امکان ندارد تکلیف یک مسلمان واقعی چیست؟ مثلا در کشوری که اغلب رسانه ها دست یک جناح است و جناح دیگر دسترسی مناسبی به افکار عمومی ندارد ، یا در کشوری که یک جناح هر تخلفی بکند و هر تهمتی بزند و هر مطلبی علیه جناح دیگر بنویسد ایمن باشد ولی جناح دیگر به محض کوچکترین انتقادی... و یا در کشوری که جناحی بتواند قبل از انتخاب مردم بدون وجود معیارهایی مستند به دلیل عدم احراز صلاحیت افراد جناح مقابل را حذف کند و یا ... به راستی در چنین کشورهایی می توان امید داشت که از طریق صندوق حاکمیت را به دست گرفت؟ (اگر در گذشته چنین اتفاقاتی افتاده دیگر جناح حاکم از یک سوراخ دو بار گزیده نخواهد شد.) شما به عنوان یک مسلمان در این کشور فرضی چه می کردید؟ هر چند معمولا شما چنین مطالبی را منتشر نمی کنید ولی این مسایل سوالاتی است که تا پاسخ آنها روشن نشود همانگونه که از رای های این صفحه مشخص است اغلب افراد تحصیلکرده نخواهند توانست شرایط را هضم کنند. (661479) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۲:۵۴:۰۷
سلام آقای توکلی
می دانم به خئا باور دارید و قبول دارید آخرتی در کار است شما نظر خود را دادید اما من چند سئوال دارم.
اصول بازی با قطع پیامک از شب قبل از انتخابات رعایت شد؟
اصول بازی با اعلام نتیج از سوی سایت رسمی دولت در ساعت 9 شب رعایت شد؟
اصول بازی با موضع گیری افراد موثر در شورای نگهیان به نفع یک کاندیدا رعایت شد؟
توقع پاسخ ندارم اما به کسی که حتی امکان پاسخ ندارد این گونه نتازید رهبری برای شما عزیز و مهم است اما موسوی نیز حداقل یک انسان است اگر یقین ندارید به او اتهام ایستادگی در برابر رهبر را نزنید بار دیگر سخنرانی موسوی را در شب انتخابات مروز کنید که ابتدا موضعش چه بود و چه کسانی موسوی را به این موضع کشاندند موضعی که من تحسینش می کنم و جز این ار او انتظار نداشتم.خداوند همه ما را هدایت کند (661600) (moderator22)
 
سالار
Germany
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۵:۰۹:۴۱
نمیدانم چقدر آقای توکلی با نظر بنده موافق است که این بی انصافی است که همۀ تقصیرها را گردن آقای موسوی بیاندازیم ،یکی از بیشترین اشتباهات را اعضای شورای نگهبان کردند که طوری رفتار کردند که مردم به بیطرفی آنها شک کنند و اعتراض از راه قانونی را بی نتیجه تصور کنند، وقتی یکی از اعضای مهم شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی آقای احمدی نژاد به جای او حضور پیدا میکند ، (کسی که باید داور بیطرفی باشد) آیا باعث شک بعضی ها در نتیجه نمی شود . با تشکر (661638) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۷:۱۹:۰۰
آقای توکلی به شما تبریک می گوییم که به هر حال به جای قانون شکنی مانند موسوی شرایط را مهیا کردید که احمدی نژادی ریس جمهور شود که قانون را قبول دارد و به آن احترام می گذارد و خودش را ریس حزب چند میلیارد نفری می بیند که باید جهان را اداره کند و مطمئن باشید هر کاری بتواند می کند که رئیس جمهور بعدی رئیس دفترش باشد. (661661) (moderator22)
 
برزين
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۷:۴۳:۵۹
ممكن است كه با گفته هاي آقاي توكلي موافق نباشيد، ولي بنظر ميرسد نام بردن از آقاي موسوي اين روزها شهامت زيادي ميخواهد. (661671) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۸:۱۴:۳۵
طرفداران اصول گراها اهل اینترنت و... نیستند والا می ریختند اینجا و همه کامنتها رو قلع و قمع می کردنداصلا در سایت الف رو تخته می کردند .بله واقعا طرفدارن اصلاح طلبان چند برابر اصولگرایان است اما کسی نمی بیند ای کاش تا دیر نشده می دیدندوفرق اصلاح طلبی و انقلاب می فهمیدند تا انقلابی دیگر صورت نگرفته
وموضوع دیگر بعید از یک فرد تحصیل کرده (البته رانتی)مثل اقای توکلی همینطوری حرف بزنه و آقای موسوی و هاشمی رو به هرچی دلش خواهدمتهم کنه . مردم خود قاضی خوبی هستند . (661688) (moderator22)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۹:۲۴:۰۲
این جور مطالب رو کلا بدون نظر بزارین به نفع خودتونه.آخه مردم نمی گن چرا اینقدر آمار منفی ها بالاست و یا اساسا 30-20 نفر فقط نظر دادن اونا هم همه منفی بارون شدن؟بقیه فقط منفی دادن ورفتن؟یا نظرات تایید نشده ای دارن که هیچ وقت کسی توی این مملکت نمیخواد بشنوه.ضمنا اونایی که غصه میخورن که یه عده خارج نشین میان منفی میدن و میرن خیالتون راحت سایت الف اینجا ایران خواننده زیادی داره نه اونور آب (661750) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۹:۳۶:۵۳
امروز مد شده هر كه از هر جا كم مياره يك توهينى به اقاى رفسنجانى ميكنه. اقاى توكلى هم همان روش انحصار طلب ها رو كه كارى جز توهين به رفسنجانى ندارند، داره دنبال ميكنه. (661758) (moderator22)
 
سولماز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۰۰:۲۲
سلام

آقاي توكلي يعني 13 ميليون ضد اصل نظام بودن ؟ تو راهپيمايي ها كي حرف از تغيير نظام زده بود ؟

كي حرفي از ولايت فقيه زده بود ؟ آفت كار اينجا بود كه گزارش ها رو وارونه به عرض مقام معظم رهبري ميرسوندند

اگه حرف دل مردم رو به آقا درست ميرسوندن ايشون مثل هميشه با درايت و فرزانگي مسئله رو حل ميكردن و كار به اون جاها نميكشيد

الان هم ميشه حزب سبز رو احيا كرد و به عنوان رقيب سرسخت دولت كنوني وارد صحنه كرد

در ضمن ناپلئون ميگه : اگه در يك نبرد همه فرماندهانت با تو موافق بودن بدون توي اون جنگ شكست ميخوري

با احترام (661773) (moderator22)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۰۶:۲۷
البته که ما چیز زیادی جز اوضاع واقعی مملکت ننوشتیم، گرچه معضلات زیادی در این سایت در رابطه با کشور مطرح و ظاهراً برخی بی قانونی ها نقد می شود اما تاکنون اثری بر زندگی روزمره مردم و درد و رنج آنها نداشته و این باعث شده کاربران زیادی رو جذب سایتش کنه، پس در یک مملکت داشتن یک رسانه هم کافی نیست داشتن یک پایگاه سیاسی مهم اوضاع خیلیا رو خوب می کنه. چیزایی که هردو شونو از رقباتون گرفتید. اما محبوبیت و مقبولیت اموری هستندکه به این راحتیا به دست نمیاد دو امری که بسیاری از رجال رده بالای مملکت ما در حال از دست دادنشان هستند. بیایید صادق باشید با خودتان و با مردم و به جای اینکه فکر جایگاه فردا باشید فکر آخرت باشید. (661783) (moderator22)
 
حجت
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۱۵:۵۸
من که ترجیح می دهم به کار خودم برسم ت اینکه به تعميق و گسترش بحث كمك کنم .تو مناظرات این همه بحث کردند آخرش چی شد!!! (661798) (moderator22)
 
موسي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۳۶:۵۵
بايد چهار سال صبر ميكرد و باچشم خودش اضمحلال كشور را ميديد و دم بر نمي آورد مثل نمايندگان مجلس (661818) (moderator22)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۵۷:۱۲
آقای توکلی خودت از کامنت هایخیلی چیزها را متوجه میشی.البته من نفهمیدم کدوم ارزش های احمدی نژاد جای دفاع کردن داره؟؟خود من به عنوان یک ایرانی الان با وی پی ان اومدم کامنت گذاشتم. (661839) (moderator22)
 
محسن
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۰۴:۴۷
الف لطفا بیا همین جا تو نظرات بگو که اون 139 نظر رو چرا غیر قابل انتشارن؟! چی گفتن مگه؟ باید همش با ارامش از این دولت تعریف کنن.متاسفم. (661849) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۰۸:۳۴
آقای توکلی عزیز!
لطفا از آنجایی که سایت حرفه ای هستید به این سوال بنده پاسخ بدید!
آقای کروبی سال 84 پنج میلیون رای آورد ( و هیچ حزبی هم نداشت ) همین آقای کروبی سال 85 اعتماد ملی رو تاسیس کرد و سال 88 بعد از حدود 3 سال کار حزبی آراء ایشان 300 هزار عنوان شد
2 حالت وجود داره:
1. کار حزبی رای رو پایین میاره
2. رای سال 88 بیش از 300 هزار بوده

ایدوارم حرف و سوال حق بنده رو انتشار و در صورت امکان پاسخ بدید (661855) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۴۶:۳۴
سلام
آقای دکتر توکلی من یک سئوال دارم

شاید کمتر کسی مانند شما به عواقب عملکرد اقتصادی دولت آگاه بوده باشد.
آیا شما توانستید با قانون جلوی این پیشامد را بگیرید؟
در اسلام بالاتر از حق الناس نداریم .امام علی مگر نگفت آن را ادا خواهد کرد حتی اگر در کابین زنانتان باشد.شما توانستین با قانون آن را ادا کنین؟
آقای توکلی داستان اذان نا به هنگام را که شنیده اید .موسوی همان اذان نا بهنگام بود.
آقای توکلی بهتر نبود شما هم دست به اقدامی می زدین تا این بیت المال این گونه آسیب نبیند.
جناب توکلی من از شما تشکر میکنیم به خاطر فضای نقد و گفتگوی که ایجاد کردین (661911) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۲:۵۸:۱۷
منم مشتاقم ارزشها يي كه تواين دوره زنده شده رو بدونم! (662018) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۵۸:۲۱
به نظر من تحلیل اکثریت مردم خیلی منطقی تر از بعضی صاحب منصبان است آیا وقتی وزیر یا نماینده مجلس وامثالهم در نطق خود اینهمه اشتباه دارند که مردم عادی بطور مستدل آن را رد می کنند نباید استنباط کرد شایسته سالاری در کشور امری فراموش شده است آیا نباید از گذشته درس گرفت چرا توجیه بدتر از گناه میکنند و به رای و نظر منطقی مردم اعتنا نمی کنند (662203) (moderator19)
 
Russian Federation
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۶:۱۶:۴۱
موسوی به کی شکایت میکرد مگر احمد توکلی تو نمیگی از رحیمی شکایت کردی به کجا رسیدی خط قرمز تعیین شد و دو سال و اندی است همان سر خط هستی و مرتضوی مگر طبق همین قانون متهم ردیف اول چنایات کهریزک نبود الان کجاست مگر اختلاس هزاران میلیاردی نشد الان اختلاس گران کجا هستند یکیشان کانادا بقیه هم راست راست میگردند قوه قضائیه ای که بهش شکایت کنی تا تمام دندانها و موهایت بریزد کاری انجام نمیدهد دزد و قاتل راست راست میگردند تازه موسوی بقول شما سیزده میلیون رای داشت و هشت میلیون هم که اصلا رای ندادند یعنی به قول شما بیست ویک میلیون شمارا قبول ندارند بقول شما حتی با تقلب انجام شده بیست و یک میلیون از افراداین مملکت بوده و هستند الان حق انتخاب نداریم شما برای خودی حق رای گذاشته اید بقول شما نه بنا بر واقعیت هر گاه دزدان و قاتلان محاکمه شدند از موسوی شکایت داشته باش که به قانون تن نداد (662312) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۳۴:۵۹
به عنوان یک ایرانی که دوستدار ایران وانقلاب اسلامی است از الف وآقای توکلی که امکان این تریبون آزاد رافراهم کرده اند که بخشی از مردم که هیچ جائئ نمی توانند حرف دلشان رابزنند درددل کنند. (662402) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۹:۲۳:۰۰
حوادث این چند سال نشان داد که نه آقای موسوی نه آقآی احمدی نژآد به دردریاست جمهوری در مقطع از تاریخ کشور نمی خوردند (662527) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۰:۱۵:۰۶
احمدي نژاد بله اما آقاي موسوي كه رييس جمهور نشدند تا خود را در معرض قضاوت قرار دهند... (662919) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۷:۳۹:۵۲
اتفاقا باید گفت اگر آقای موسوی اعتراض نمیکرد دیگر نماینده آن 13 میلیون نبود. این 13 میلیون به وضع موجود اعتراض داشت. (663088) (moderator22)
 
pili
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۱:۲۴:۴۴
آقای موسوی 8 سال نخست وزیر این کشور و مورد تائید امام راحل(ره) بود. او بعد از سالها دوری از سیاست، صرفا" بدلیل احساس خطری که برای نظام اسلامی از ناحیه جریان انحرافی وابسته به رئیس جمهور کرده مجددا" وارد صحنه سیاسی شد. ولی متاسفانه قدر فرصتها را ندانستیم و کشور را دو دستی تقدیم جریان انحرافی کردیم. جریانی که پشت نقاب انقلاب و اسلام و اصولگرائی پنهان شد تا ارکان نظام را تسخیر کرده و الگوی ترکیه را برای کشور ما رقم بزند. هنوز هم فرصت باقیست... (663411) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۵۸:۴۵
فقط خود ايشان از خودش تعريف كند. كانديد شاخص اصولگرايان!.
ضمنا آقاي توكلي احمدي ن‍‍ژاد صدشرف به موسوي داشت و دارد. شما نمی توانید كه در مورد سطح احمدي نژاد صحبت كنيد (663620) (moderator22)
 
nori
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۳:۲۱:۱۵
توجه آقایونی که به نظرات بر علیه آقای احمدی نژاد مثبت میدهند و معتقدند وضع اقتصاد کشور خراب در حال ..... مگر چند روز پیش گفته نشد که وضع کشور کاملا عادی است مردم در رفاه هستند .مثل اینکه هنوز معنی مطلق را نمی دانید.هیچ جای بحث وجود ندارد فقط نظاره گر باشید شما در حدی نیستید که اظهار نظر کنید.حدتان را بدانید.همه چیز تحت کنترل خداوند ایران است. (663670) (moderator22)
 
Latvia
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۱۵:۰۴
جناب دكتر
حزب 13 ميليوني پيشكش . فكر ميكنيد اجازه بدهند يك حزب واقعي 1300 نفري تشكيل شود و كار كند ؟!!!! خودتان هم مثل روز برايتان روشن است كه پاسخ منفي است !! پس چرا مي گوييد چيزي را كه مي دانيد نمي شود!!!! (663930) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۵۵:۵۸
سلام. بنده مخالف موسوي هستم . صرفا به اين دليل که شرايط زمان را نشناخت . البته از او انتظار ديگري نيز نبود . ولي احمدي نژاد را نيز قبول ندارم . چون با فريب افکار عمومي ميز رياست را تسخير کرد . .خدا ظهور امام زمانمان را نزديک نمايد . (664012) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۱۸:۲۷
يكی از اسيب های اثرگذار جامعه ما پشت گوش انداختن مسايل و مشكلاتی است كه با آنها روبرو می شويم بجای آنكه به حل ريشه ایی آنها اقدام كنيم .اگر به طرف های معترض انتخابات سال 88 فرصت می داديم كه يا ادعا های خود را ثابت كنند و يا مسئوليت هر آنچه اتفاق افتاده بود را قبول كنند امروز ديگر اما و اگر نمي گفتيم. (664067) (moderator19)
 
زمین شناس
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۲۲:۰۶
اقای توکلی شما هم مقصرید
من یادم هست و خودتان هم می توانید به آرشیو مجلس مراجعه کنید شما یکی از طرفداران طرح تثبیت قیمت ها بعد از پیروزی احمدی نژاد بودید. خودتان به عنوان یک اقتصاددان تحلیل کنید که اگر قیمت ها طبق طرح زمان اقای خاتمی رشد می کرد بهتر بود یا الان با این طرح هدفمند کردن یارانه ها؟
خواهش می کنم که تحلیل تان را منصفانه در سایت درج کنید. (664074) (moderator19)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۳:۰۰:۲۲
آقای توکلی شما میتونستید دو سال پیش به محسن رضایی رای بدید تا مجبور نشید اضطرارا به احمدی نژاد رای بدید! (665614) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۸:۲۵:۲۴
عزیزان من همیشه به یاد داشته باشید که ملاک قانون است (666199) (moderator19)
 
معین سامیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۰۷:۴۱:۵۵
درختی که بارش زیاده سرش پایینه اما درختی که بی بار و بی محصوله همیشه ادعاش می ره آسمون حالا این حکایت دیکتاتور و قانون شکنیه که ادعای بیست سال سکوتش که ظاهرا به خاطر بیکاری و بی برنامگی بود گوش صغیر و کبیرو کر کرده
ایشون می گفت قلب هر ایرانی ستاد منه البته اشاره نکرد که اون ایرانی اگر منافق و کوموله و شیطان پرست و کافر و بت پرست باشه تکلیف چیه(همون بی آبروهایی که روز عاشورا و یا در آن سوی مرزها خودشان را نشان دادند)
این کامنت حقیقت اظهر من الشمسیه که همه حتی حامیان فریب خورد این فتنه گر سال 88 می دونند اما نوشتم تا رکورد بزنم و بیشترین منفی هارو از یه مشت ضد انقلاب بگیرم تا به خودم افتخار کنم که دشمنان انقلاب دشمن من هم هستند.
جیره گیرا بدویید که وقت نگذره. (669264) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۲۲:۰۰:۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم
ایا معین همه ما ایرانی هستیم. لطفا برای هموطنان احترام قایل شویم. (673634) (alef-15)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۱۳:۴۸:۴۶
سلام معين خان .
اين ادبيات حرف زدن رو هيچکس نمي پسنده (669745) (moderator19)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
پاسخهای توکلی به سوالات دانشجویان در دانشگاه علامه