نظر منتشر شده
۱۰۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 349728
بنز، پورشه و مازراتی چه می کنند که خودروسازان ایران انجام نمی دهند؟
بخش اقتصادی الف، 12 اردیبهشت 95
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۸
صنعت خودروسازی ایران سال گذشته را به عنوان بدترین سال مالی با کاهش ۱۹ درصدی تولید و ذخیره انبار ۲۴ درصدی با پایان رساند تا پرحاشیه ترین صنعت ایران، سخت ترین دوران را تجربه کرده باشد.

متین دخت والی نژاد: صنعت خودروسازی ایران سال گذشته را به عنوان بدترین سال مالی با کاهش ۱۹ درصدی تولید و ذخیره انبار ۲۴ درصدی با پایان رساند تا پرحاشیه ترین صنعت ایران، سخت ترین دوران را تجربه کرده باشد. با این حال کارخانه های خودروسازی امیدوارند طی یازده ماه آتی از سال جاری، وضعیت خود را تغییر دهند. قرارداد با بنز، پژو و البته زمزمه های حضور پورشه و مازراتی در ایران می تواند بازار خودرو را تغییر دهد. اجرای برجام، امیدها را به حضور کمپانی های معتبر خودروسازی خارجی در ایران برای مصرف کنندگان به همراه آورده است.

در حال حاضر ۱۸ میلیون خودرو در اختیار شهروندان ایرانی قرار دارد و محاسبات معتبر نشان می دهد همچنان بازار ایران قابلیت ارتقا تا سطح ۲۱ میلیون خودرو را دارد. یکی از شاخص ترین اقدامات خودروسازان ایرانی برای تغییر شرایط بازار، عقد قرارداد مجدد با پژو بوده است. این در حالی است که آخرین محصولی که از کمپانی پژو در ایران تولید می شود، مربوط به ۲۰ سال قبل است. اما بعد از اجرای برجام با مذاکرات صورت گرفته بین شرکت خودروساز ایرانی و پژو پیشرفت هایی حاصل شده که منجر به انعقاد قراردادهایی جدید شده است.

براساس این مذاکرات در سال ۹۵ سه مدل جدید پژو و سیتروئن با همکاری ایران خودرو ساخته شود. این قرارداد پژو در سفر حسن روحانی به پاریس امضا شد. یکی از تفاوت های اصلی قرارداد جدید ایران خودرو و پژو،«جوینت ونچر» بودن آن است؛ به نحوی که دو طرف قصد دارند شرکتی مشترک را با سهام برابر تاسیس و اجرای مفاد قرارداد را از آنجا مدیریت کنند. از سوی دیگر برخی رسانه ها از ورود برندهایی مانند مازراتی، بنز و پورشه به بازار ایران نیز خبر دادند. مازراتی و پورشه به صورت سفارشی و محدود به ایران وارد می شوند و در حال حاضر نمایندگی مستقل در ایران ندارند.

بنز، پورشه و مازراتی چه می کنند که خودروسازان ایران انجام نمی دهند؟
گزارش های گمرک نیز نشان می دهد طی ده سال گذشته تنها ۵۱۰ هزار خودرو خارجی به بازار ایران راه یافته اند. با این حال واردکنندگان و خودروسازان ایرانی تمایل خود برای توسعه سطح تنوع تولید محصولاتشان را نشان داده اند. بر همین اساس هم بیست و هشتم بهمن سال ۱۳۹۴ دور جدید همکاری یکی از خودروسازان داخلی با شرکت مرسدس بنز آغاز شد.

علی نمکین، نماینده انحصاری شرکت مرسدس بنز در ایران در مراسم آغاز دوره جدید همکاری ایران خودرو و مرسدس بنز گفته است: «از این پس به مشتریان محصولات بنز در ایران این خاطرجمعی را می دهیم که از خدمات ویژه در رابطه با این خودروها بهره مند شوند و دیگر شاهد بازار خاکستری و غیررسمی در رابطه با محصولات بنز نباشیم.» از سوی دیگر براساس گزارشی که فاینشنال تایمز منتشر کرده پژو سیتروئن خبر داده ظرفیت بازار خودروی ایران باید به سال ۲۰۱۱ بازگردد و ظرف دو سال به سطح یک میلیون و ششصد هزار خودرو در سال برسد. همچنین تا سال ۲۰۲۰ میزان فروش خودرو سالانه به ۲ میلیون دستگاه خواهدرسید.

وضعیت ما وضعیت آنها
صنعت خودرو در سال ۲۰۱۵ در اروپا شغل ۱۲.۱ میلیون نفر را فراهم کرد و حدود ۹۵.۱ میلیارد یورو فروش داشته است. اما در ایران براساس گزارش منتشر شده کارنامه ۱۱ ماهه تولید خودروسازان کشور طی سال ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از کاهش ۸.۵ درصدی تولید خودرو دارد. بر این اساس در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال ۹۴، ۹۷۶ هزار و ۸۳۶ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد. صنایع خودروسازی ایران طی سال گذشته با بیش از ۲ میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم تنها به مرز تولید ۸۰۰ هزار دستگاه رسیدند و این در حالی است که رقبای جهانی آنها اعداد متفاوت تری را ثبت کرده اند.

بنز چه می کند؟
براساس گزارش سالانه شرکت آلمانی دایملر، فروش خودروهای زیرمجموعه دایملر که مرسدس بنز نیز شامل آناست، در سال گذشته، ۱۴۹ میلیون یورو مجموعا فروش داشته است که از سال ۲۰۱۴، پانزده درصد بیشتر بود. سود سهام این شرکت نیز در سال گذشته، ۳ هزار و ۴۷۷ میلیون یورو بوده است. خودروهای مرسدس بنز سواری نیز با افزایش ۳۵درصدی فروش از سال گذشته به ۷ هزار و ۹۲۳ میلیون یورو رسیده است.

تعداد کارکنان در شرکت دایملر آلمانی از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۵ حدود ۲۷۰ هزار نفر شده که حدود ۹۹ هزار نفر از آن ها برای مرسدس بنز کار می کردند. این تعداد در سال ۲۰۱۵ به ۱۳۶,۹۴۲ نفر رسیده است.

شرکت خودروسازی پی اس ای
براساس گزارش سالانه شرکت پی اس ای که پژو سیتروئن یکی از زیرمجموعه های آن به شمار می آید، در سال ۲۰۱۵ با افزایش ۱.۲ درصدی در فروش، ۲ میلیون و ۹۷۳ هزار دستگاه خودرو در سراسر دنیا به فروش رسانده است. درآمد این گروه سال گذشته ۵۴ میلیون یورو بوده که از دو سال قبل ۳ میلیون یورو بیشتر بوده است.

شرکت خودروسازی اف سی ای
شرکت FCA که خودرو های لوکس تولید می کند علاقه خود را به ایران نشان داده است. این کمپانی به عنوان مالک خودروسازی مازراتی در جهان فعال است. براساس گزارش سالیانه شرکت اف سی ای که مازراتی زیرمجموعه آن است، این شرکت درآمد خالصش ۱۱۰,۵۹۵ میلیون یورو بوده و در سال ۲۰۱۴، ۹۳,۶۴۰ میلیون یورو بوده است. صادرات این شرکت در سال ۲۰۱۵، ۴,۶۰۲ هزار دستگاه خودرو بوده است و تعداد کارکنان این شرکت در آخر سال ۲۳۸,۱۶۲ نفر بوده است.

شرکت خودروسازی پورشه در سایت رسمی پورشه برخلاف بقیه وب سایت های رسمی خودروسازان، گزارش سالیانه آن در دسترس نبود و براساس گزارش ۹ ماه اول سال ۲۰۱۵ این شرکت ۸۳۰ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده که از سال ۲۰۱۴، ۲۷۶ درصد افزایش فروش داشته است. سال ۲۰۱۵ شرکت پورشه با خسارتی که به فولکس واگن وارد کرد، ۱۰ هزار یورو خسارت را روی دست مالکانش گذاشت.

طبق این آمار مشاهده می شود که سال ۲۰۱۵ برای خودروسازی با افزایش سود و تولیدات مواجه بودند. در آمارهای منتشر شده در سایت رسمی این شرکت، فروش این خودروسازها در اروپا پیشرفت بیشتری را به نسبت آسیا داشته است. این در حالی است که اقتصاددانان گمان می کنند رکود اقتصادی کشور چین و کاهش قیمت نفت تاثیر زیادی بر کشورهای آسیایی گذاشته و توان خرید و تولید آن ها را پایین آورده است. خودروسازان ایرانی امیدوارند طی سال جاری وضعیت بازار با حضور همکاران خارجی تغییر کند.

بازار خودرو
• ۱۲ میلیون نفر: در صنعت خودروسازی اروپا کار می کنند.
• ۱ میلیون نفر: متوسط تولید خودرو در صنایع خودروسازی ایران است.
• ۲۱ میلیون دستگاه: ظرفیت بازار خودروی ایرانی برآورد شده است.
• ۵۱۰ هزار دستگاه: خودروی خارجی طی ده سال وارد ایران شده است.
• ۲۷ درصد: میزان فروش پورشه در جهان رشد داشته است.
منبع: هفته نامه صدا
 
United States
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۳:۵۸:۱۵
عجب حرفی میزنید . اخر مگر ایران صاحب تکنولوژی ساخت ماشین است که خودرو تولید کند؟ همین ماشینها هم با دستگاههای خارجی و تحت نظارت مهندسان اروپایی ساخته میشوند وگرنه ما در ساختن یک فرغان هم به مشکل برخواهیم خورد . (3677567) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۳۰:۱۵
هزاران لایک . (3677660) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۵:۲۶:۰۷
مردمی که دو ماه خودرو نخریدند شدن خاین و ضذ انقلاب و ضد تولید داخلی اما خودروسازها که به خاطر تولیدات بی کیفیتشان. سالی20 هزار کشته داریم شده اند محبوب دولت
ایا این وام 25 میلیونی دولت در هنگام کمپین نخریدن خودرو دهان کجی دولت و خودروساز به مردم نبود??? (3677817) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۶:۰۴:۲۸
اگر واردات خودرو ازاد شود انگاه این خودروسازان ما میفهمند که چه کمبودهای در برخورد با مشتری دارند
انگاه معنی احترام به مشتری را درک میکنند
الان این برخوردها توهین به مشتری است
مشتری مداری شده: میخوای ببر. نمیخوای نبر (3677902) (alef-11)
 
تئو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۹:۴۸:۱۳
پیشنهادی داشتم عزیزان نظر بدن
یک میلیون نفر که مستقیم و غیر مستقیم در صنعت خودرو هستند استعفا دهند و نفری به طور میانگین سه میلیون تومان حقوق بگیرند.
می شود سه هزار میلیارد تومن که خیلی کمتر از یارانه یک ماه ملت است .
ما هم یارانه نمی خواهیم در عوض واردات خودرو آزاد شود تا زیباترین محصولات بنز و بی ام دبلیو یا آیودی یا شورلت ... 2010را با هفت میلیون تومان سوار شویم (3679396) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۱۱:۱۹:۰۴
تئوی عزیز یک سؤال خیلی ساده دارم : آیا معدل حقوق و مزایای مدیران بی دست و پای و بیسواد صنعت خودرو سه میلیون تومان است ؟ (3679567) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۳۰:۳۲
انحصار در هرچیزی و هر سیستمی مرگ تدریجی و دردناک آن سیسنم را رقم میزند این درس بزرگ تاریخ است اگر میخواهی بمانی باتید بگذاری دیگران هم بمانند.....به همین سادگی (3677663) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۵:۱۴:۴۹
انها به هم وطن و مشتری خود احترام میگذارند, انها اگر کسی خودروها یشان را نخرید نمیگویند خاین و وطن فروش بلکه دنبال ایراد خود میگردند
اگر تولیداتشان فروش نرفت نمی روند با لابی خود یقعه دولت را بگیرند تا دولت وام دهد بلکه کیفیت خودرو را بالا میبرند (3677790) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۵:۵۳:۴۸
انها سومدیریت و حقوق و پاداش و دزدی و اختلاس و هزاران عوارض من در اوردی را نمیکشند روی قیمت خودرو
انها قیمت کیفیت و نواوری خود را میگیرند (3677874) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۵:۳۵:۳۲
در یک کلام: انها خودرو تولید میکنند. اینجا فقط پول خودرو را میگیرند (3677832) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۵:۵۷:۲۷
انها بساز بنداز نیستند (3677886) (alef-11)
 
عمله ساختمونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۳۱:۲۶
احسنت به کامنت ات .
فقط یه نکته ضروری : فرقون نه فرغان (3677665) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۶:۳۴:۱۳
در نظر انها نو اوری افزودن تکنولوژی روز و ارتقا کیفیت است اما اینجا دایره و مربع کردن چراغها نواوری است
انها خجالت میکشند که هر چه دم دستشان امد تبدیل به وانت کنند بلکه تعریف و سیستم وانت با ما فرق دارد
وانت پراید و وانت405 بزرگترین توهین به صنعت خودروسازی جهان بود (3678015) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۲۱:۱۹:۰۳
....یک فرقون هم نمیتونید بسازید؟ چقدر .. ما که چه تو صنایع سیمان چه صنایع پتروشیمی و پالایشگاه چه صنایع غذایی و مخصوصا جاهایی که پای مستقیم دولت بریده خیلی چیزا میتونیم بسازیم البته صنعت خودرو رو که دولتهای محترم حاضر نیستن پاشونو ازش بکشن بیرون اگه فاکتور بگیرم همچین هم کم نیستیم اگرچه قابل مقایسه با اروپا و شرق دور و امریکا نیستیم. اما ظاهرا شماها هیچی نیستید (3678736) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۲۳:۳۴:۰۹
میشه بگید تو صنایع پتروشیمی و نفت چی ساختیم تمام دستگاههای اصلی وکل ابزار دقیق تماما خارجین ،یه چیزی شنیدین فکر میکنین چه خبره راجع به موضوعی که اطلاعی ندارید لطفا اظهار نظر نفرمایید (3678944) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۸:۱۳:۰۶
دوست عزیزدرسته که هنوز قاد ربه ساخت این تجهیزات نیستنتد ولی اینقدر متخصص در زمینه تعمیر و نگهداشت اینها وجود دارد که برای مملکت ثروت به وجود می آورند و برعکس این خودرو سازها که جان ومال و سرمایه ممکت را به باد فنا می دهند. (3679252) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۹:۵۷:۴۹
والا ! شما یه دماسنج دقیق بسازید ، صنایع پتروشیمی پیشکش! (3679421) (alef-11)
 
هیوا
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۹:۳۷:۲۴
فرغون عزیزم صحصح تره (3679376) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۳۷:۱۷
الف جان انها خودرو تولید میکنند و اینجا یک مشت قطعات بنجل چینی را سر هم بندی میکنند و به اسم خودرو به مردم غالب میکنند
خواهشن انها را با این مقایسه کوچک نکنید (3677681) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۴۹:۱۵
اخه واقعا تکنولوژی زیاد خاصی نداره
مهندسای خودمون میتونن تک تک قطعاتشو طراحی کنن
البته در مورد متریالش زیاد اطلاعی ندارم. شاید مشکل متریال قطعات باشه. اما در مورد طراحی مکانیکیش به طور قطع میگم هیچ چیزی پیچیده ای نیست که مهندسای ما از پسش برنیان (3677713) (alef-11)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۶:۳۶:۵۰
عزیزم شما کلاس چندمی؟ بنده به قطع یقین عرض میکنم ما دانش و قدرت طراحی یک وسیله ی ساده را نداریم. آن هم در معنا امروزینش. در این شک نکنید که در سایه ی این مدیریتهایی که داریم حالاحالاها اوضاعمون همینه. (3678025) (alef-11)
 
شادان
United States
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۲۰:۰۷:۲۴
الف جان ما مونتاژ کارهستیم انهم از نوع بدش چون مونتاژ کاری را هم درست نمیدانیم.اما در همه زمینه ها مدعی هستیم همین الان چرخی در بازار بزن ببین از سوزن ته گرد و سوزن خیاطی تا اسباب بازیها و هزاران کالای دیگر همه از چین وارد میشود چه برسد به اینکه ما خودر ساز باشیم. (3678583) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۸:۳۷:۳۴
دقیقا مشکل ما مدیریتیه
نه دانش
دانشش رو داریم. مدیریت استفاده از این دانش رو نداریم. یا درست تر بگم سرمایه گذار ریسک پذیر نداریم.
خیلی ها در دانشگاه ها طرح هایی دارند که خیلی ساده قابل اجرا هستند. اما مثلا تا 5 سال نیاز به تحقیقات و آزمایش دارند. اما سرمایه گذارای ما که دنبال سود سریع و راحت هستند حاضر نیستند در اینجور طرح ها سرمایه گذاری کنند. دانشجوها و اساتید هم همین طرح ها رو برمیدارن و میرن در کشورهای اروپایی یا امریکایی و با امکانات و سرمایه اونجا انجام میدن و موفق میشن. این حرف رو همینجوری نمیزنم. چندین مورد رو از نزدیک دیدم و تجربه کردم.
ضمنا من خودم ارشد مهندسی مکانیک هستم و ظرفیت دانش آموخته ها مهندسین خودمون رو میبینم و با دنیا مقایسه میکنم و به طور قطع میگم از لحاظ دانش چیزی کم نداریم. (3679288) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۹:۵۸:۴۰
دقیقا شاید دهه 70-60 میلادی شروع میکردیم حرفی برای گفتن داشتیم، الان هیچی! (3679422) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۷:۱۶:۵۶
با این مدیریت و با این دانشجویانی که بیشتر از دانشگاه در سفره خانه ها. با دود قلیان. در حال ترسیم و متریال اشکال هندسی از قبیل حلقه ای و مربع هستند فعلا امیدی نیست (3678127) (alef-11)
 
Portugal
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۲۲:۰۰:۱۳
بله ماشین که حرکت بکنه رو میتونیم بسازیم. ولی متالوژی هزینه تولید و بهینه سازی موارد مهمی هستند و گرنه کشوری مثل هندکه صدها برابر ایران مهندس و داشنمند فقط در ناسا داشت الان باید قطب تولید ماشین باشه. مدیریت و هزینه عامل مهمی میباشد. (3678799) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۵:۳۳:۳۰
لطفا به فرغون توهین نکنید, چون این وسیله تا این تاریخ باعث مرگ هیچ کس نشده است
گزینه های پیشنهادی جهت مثال برای خودروهای داخلی:

گاری
حلبی ارابه مرگ
داعش های ایران
فرشته مرگ و دستیار عزراییل (3677829) (alef-11)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۶:۲۵:۱۶
تو نواده همان قاجار هستی که می گفت ایرانیها آفتابه هم نمی توانند بسازند. ما موشک می سازیم. ماشین که آهن پاره ای بیش نیست. مشکل مدیریت غرب زده است عزیزم (3677992) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۹:۰۵:۵۰
اونی که چنین حرفی زد از قاجارها نبود.اسمش هم رزم آرا بود.یک کم تاریخ مطالعه کنید بد نیست. (3678428) (alef-11)
 
Portugal
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۲۲:۰۲:۵۵
قاجار اینو نکفته بود و روشن فکران عصر رضاخان میگفتند. (3678804) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۶:۴۸:۰۴
انها به مشتری به چشم یک مصرف کننده محترم و یک انسان نگاه میکنند که در قبال کالای فروخته شده خود نسبت به مشتری تعهد دارند
اینجا فقط هدف فروش است و بس
اینجا هدف از ایجاد نمایندگی فروش خودرو است و هبچ رسیدگی به خودرو معیوب نمیکنند (3678050) (alef-11)
 
فرشید
Canada
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۹:۰۳:۴۶
این حرف شما بیه حرف اون دولتمرد خائنیه که در دوران ملی شدن نفت میگفت ایرانی عرضه ساخت یک آفتابه رو هم نداره.برای کسانی که از این کامنت استقبال کردن متاسفم. (3678425) (alef-11)
 
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۹:۳۷:۰۱
همش بحث تکنولوژی نیس...ما ایرانی ها تنبلیم...فقط تولید خودرو نیس...چندتا حلبی رو رنگ میکنن و یه موتور چینی میزارن روش میشه یخچال فریزر,رفتم تو کارخونه اش دیدم...چیزی بنام تحقیق و توسعه نداریم,صنایع ایران همش شده آهنگری و مونتاژ...مثلا تو برق آقای جبه دار کتابی رو ترجمه کردن که از دهه ی 60 حتی یه دستی روش نکشیدن که تصاویرشو کامپیوتری کنن,بخاطر اینکه متاسفانه میخرنش (3678504) (alef-11)
 
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۲۱:۵۲:۲۴
چطور ایران میتواند موشک با برد دو هزار کیلومتر و نقطه زن و با قدرت تخریب بالا بسازد آن هم کاملا بومی و بدون دخالت ، اما نمیتواند ماشین تولید کند؟ (3678783) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۲۲:۴۳:۱۷
به همان دلیل که نمیتونیم هواپیما و هلیکوپتر بسازیم (3678869) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۲۳:۱۶:۳۴
یک دلیل مهمش اینه که تو صنایع نظامی محدودیت بودجه نداریم و برای تحقیق و توسعه به اندازه لازم هزینه میشه ولی صنایع متوسط و کوچک ما که موتور محرکه صنایع بزرگی مانند ایران خودرو هستند اکثرا دچار بحران کمبود نقدینگی هستند و در هزینه های جاری شون هم دچار درماندگی شدن (3678910) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۱۱:۰۶:۵۴
قاسم جان زود باور نباش اين حرف ها فقط تبليغات و به درد ادم ها ساده و زود باور مثل من و شما ميخوره (3679541) (alef-11)
 
علی
United States
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۲۲:۱۴:۵۵
کدام یک از شرکت های ما تا الان یه فراخوان داده و از دانشجویان و دانش آموزان خواسته طرح هاشون رو ارائه بدن؟اون شرکت ها هر سال مسابقه طراحی میزارن و به طرح های برتر جایزه میدن ما این همه استعداد داریم بدون اینکه استفاده کنیم فقط کپی کردن بلدن اونم کی بد کاش از بنز کپی کنن نه پراید (3678823) (alef-11)
 
کارشناس بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۸:۵۸:۰۷
بناچار حرف شما را می پذیرم ولی در قوانین تجاری هر کشوری برای سرمایه گذاری شرط درجه ی اول شراکت 55 % مالکیت سهام با کشور وارد کننده ی تکنولوژی و سرمایه گذار پذیر می باشد اما در ایران ... (3679320) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۱۱:۱۷:۳۷
بخش عمده يي از آمارهايي که در بالا آمده،اشتباه و گاهي متناقض است،چطور ممکن است شرکتي 149 ميليون يورو فروش داشته باشد ولي سود سهامش 3هزار ميليون يورو باشد. (3679564) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۱۱:۴۴:۴۱
اگر مدیران خودروساز ما را با مدیران بنز و پورشه جا بجا کنند خواهید دید 6 ماهه میشوند ایران خودرو و سایپا (3679636) (alef-11)
 
مالک پشیمان پراید - 0 -
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۰۱:۳۲
زه دور شیشه ، بنز و پورشه و مازراتی ، در سرعت 100 کیلومتر در اتوبان قم از جا کنده نمیشود و به هوا پرتاب نمیشود ، مانند پراید صفر داخلی !!! (3677575) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۵۷:۰۱
به جرات می گویم که سایپا از همه این شرکت ها موفق بوده چرا که پراید پرفروش ترین خودروی سال دنیا و با حداقل سود سیصد درصدی بوده است. سایپا مطمئن!!!!!!!!!!!! (3677732) (alef-3)
 
احدی از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۰۳:۲۵
بنز و پورشه و مازراتی و البته شورولت برای مشتری خود « احـــتــــرام » قائل است و خود را به مشتری پاسخگو میداند . (3677579) (alef-11)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۸:۲۱:۴۷
مشکل اصلی در مدیریت رانتی و غیر تخصصی است.

مشکل مهم دیگر اینست که هیچ تولید کننده معتبری فقط متکی به خود و دانش خود و حتی کشور خود نیست، بلکه تمام قطعات را از بهترین های دنیا جستجو و خریداری می کنند.

کلا شعار خودکفایی ملی بدترین شعاری بود که (بدلیل عوض شدن فرهنگ تولید دنیا) ضربه مهلکی به صنعت، دانش و تکنولوژی ما زد. (3679267) (alef-11)
 
ظفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۰۵:۴۰
بنز و پورشه و شورولت فروش را آغاز تعهد میداند ولی خودرو ساز داخلی ، فروش را پایان همه چیز میداند .
فقط بفروشه ، دیگه همه چیز تمام !!!! (3677586) (alef-3)
 
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۴۱:۴۷
بنز و پورشه و شورولت و جنرال موتورز ، دروغ بلد نیستند . (3677691) (alef-11)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۵:۳۸:۰۷
واقعا هرچی بدبختی تواین کشور از دروغگویی متاسفانه این بارزترین صفت ما ایرانیان است (3677839) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۴۵:۱۵
انها شورای رفاقت ندارند, انها حمایت دولت را ندا رند, انها لابی خودروساز در مجلس ندارند,
انها برای فروش خودرو خود به کیفیت و نواوری تکیه میکنند نه به عوارض 200% واردات خودرو. نه به حمایت30 ساله (3677702) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۰۷:۰۷
بنز و پورشه خودشون رو پاسخگو به مردم میدانند ولی سایپا و ایران خودرو ، نه (3677589) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۳۱:۰۹
آخه وقتی بازار بسته و انحصاریه واسه چی بخوان سرشون رو درد بیارن و پاسخگو باشن (3677664) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۴۰:۲۶
لوازم استاندارد خودرو را به اسم اپشن چند برابر قیمت به مشتری نمی اندازند (3677687) (alef-11)
 
طلبه بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۰۷:۳۹
آنها خدا را مد نظر دارند . (3677590) (alef-3)
 
مدیر شرکت دولتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۳۶:۲۳
برا همینه که اینقدر در کارشون موفق اند .
در ضمن دروغگو و ربا خوار هم نیستند . (3677679) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۴۹:۳۳
جهت مقایسه خیلی زود است که مونتازکاران داخلی را با این شرکتها مقایسه کنیم
شما ابتدا با چین و ترکیه مقایسه کنید (3677714) (alef-11)
 
مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۱:۱۰:۵۹
نه
انها انسانیت را در نظر دارند.
از خدا نمیخوان ماشینو واسشون با کیفیت کنه یا از تصادفات مرگ بار حفظ کنه. تمام اینهارو وظیفه خودشون میدونن (3679082) (alef-11)
 
محمد
Malaysia
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۱۰:۲۵
دزدی نمی کنند (3677599) (alef-3)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۲۵:۵۲
و بر فرض محال اگر دزدی هم کردند ، شامل عفو و تخفیف مجازات نمیشوند . (3677649) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۴۶:۴۴
اصولا" آنها دزدی را بلد نیستند . (3677708) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۵:۰۸:۱۶
یک کلام کم فروشی نمیکنند (3677775) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۱۱:۱۰
احترام به مشتری (3677604) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۱۲:۰۱
مدیریت و مشتری مداری (3677608) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۱۲:۴۱
نواوری و رقابت (3677611) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۱۶:۱۹
ام المشکلات کشور سیستم اداری دولتی ماست
اگر بنز و تویوتا را هم بیارین ایران دو ساله نابود میشن

چرا بریشه مشکل نمیپردازید
تا وقتی دولت ما کم پرسنل کم هزینه و شفاف نشه مثل کشورهای پیشرفته هر کاری کنی مالیات بگیری مثل پول نفت تو بودجه جاری تلف میشه

کجای دنیا مدیران و وزرای دولتی اینطور طلبکار و جقوقهای کللن میگیرن و استخدام دایم دولتن؟
از سایت الف و اقای توکلی انتظار میره در کشور دولتی ما به دولت بپردازن نه معلولهای این سیستم دولتی (3677624) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۱۷:۰۴
خودرو سازهای ما فقط به منافع مالی خود توجه می کنند. بروز رسانی محصولات، بالا بردن ایمنی، کم مصرف تر کردن محصولات هم که خدا رو شکر در خودرو سازان ما اصلا جایی ندارد.تازه همون محصولات قدیمی را با نرخ بالاتری نسبت به موارد مشابه خارجی می فروشند. بنابر ین چیزی کم نداریم. فقط باید منافع ملی را بر منافع شخصییشان ترجیح بدهند و از جوانان که به علم های پیچیده مانند موشک دست پیدا کردند و علم اتومبیل سازی براشون مثل آب خوردنه استفاده کنند.انشالله (3677627) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۱۷:۲۶
درستکاری,استفاده از قطعه با کیفیت, گزینش افراد بر حسب کارایی و تخصص نه پسر خاله و پسر عمه, (3677628) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۱۹:۳۸
خیلی ساده است, هر چه انها انجام میدهند خودروساز ما بر عکس ان را انجام میدهد. (3677633) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۱۱:۳۹:۳۸
خیلی از نظر ساده و صمیمی شما لذت بردم . حالا هی بعضی افراد بیایند اینجا حرف های سیاسی و ناسزا بار اصلاح طلب و اصولگران کنند که چی بشه خودشان را مطرح کنند . (3679622) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۲۰:۱۶
1- مدیرانشان دزد نیستند 2- از دانش استفاده می کنند (3677635) (alef-3)
 
کارگر خط رنگ شرکت ....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۴۳:۳۳
مدیران آنها ، پست و مقام رو لقمه چرب برای خودشون و اطرافیانشان نمیدانند . (3677694) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۲۰:۵۰
انها به شعور و خواست مشتری خود احترام میگذارند (3677637) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۲۲:۴۱
نمی چسبند به یک مدل و تا 60 سال ان را تولید نمیکننند, (3677640) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۲۴:۴۰
خودروسازی برای انها یک صنعت است بر عکس اینجا که شده خاله بازی و افراد فامیل جمع شدن دور هم (3677644) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۳۴:۴۰
پورشه و بنز و غیره در بازار رقابتی فعالیت میکنند !! (3677674) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۴۰:۰۷
از روز اول همین مغالطه ها را کردید کار به جایی رسید سرهم بندان خودرو یک شبه عنوان خودرو ساز به خود گرفتند و امر بر ایشان مشتبه شد ودیگر از این بامی که برخواست مشکل نشیند (3677686) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۵:۲۱:۴۲
بقول ناصرالدین شاه همه چیز ما باید به همه چیز ما بخورد (3677808) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۶:۳۹:۵۲
با احترام به نظر شما,مظفرالدین شاه است. فیلم کماالملک مرحوم علی حاتمی (3678035) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۵۱:۵۵
به نظرم مقایسه درستی نیست ما باید صنعت خودرو سازی خودمونو با کشورهای در حال توسعه ای مانند هند مقایسه کنیم و گر نه هزار سال دیگه در صنعت و تکنو لوژی به المان و ژاپن نمیرسیم. (3677719) (alef-11)
 
ستایش
United States
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۴:۵۹:۳۹
این که اونا چکار میکنن رو دیگه بچه های ابتدایی هم میدونن مسئله اینه که اصلا ما میخوایم شبیه اونها بشیم؟ این رو هم کسی تا حالا از مردم نپرسیده شما برید از آ...بپرسید... (3677747) (alef-11)
 
بهنوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۵:۱۰:۴۷
دانش صنعت و فرهنگ توليد و تكنولوژي در فرايند همكاري و همگرايي با ساير ممالك بوجود مي ايد حالا چه خودرو باشد چه اب معدني چه شير چه كشاورزي در مملكتي كه نزديك چهل سال درگير جنگ و انقلاب و تحريم و انزوا بوده است انتظار بنز و بي ام و چيزي به جز شوخي نيست حداقلهايي كه در صنايع خودرو و لوازم خانگي و غذايي و دارويي موجود است به خاطر همان تبادلات تكنولوژيك دولت قبل است وگرنه صنعت ما چيزي بيش از بنگلادش و ليبي نمي توانست باشد اگر نگارنده ها عيبش را مي بينند حسنش را هم بگويند و راهكار هم ارائه دهند . (3677781) (alef-11)
 
United Arab Emirates
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۵:۱۱:۵۳
اصلا قابل مقایسه نیستیم در هیچ صنعتی!!!!!!آخه دوستان عزیز وقتی میفرماید موشک ساختیم توسط ایرانیها پس خودرو هم میتونیم بسازیم قابل درک نیست! مثلا موشک یک کابل سیمکشی برقی قوی با نقطه ذوب 150 درجه نیاز دارد و خودرو هم نیز- کجای کشوری سیم برق با تحمل حرارات 150 درجه میتواند تولید کند یا اصلا کجا منبع تحقیق و مطالعه ای دارد؟ هیچ جا!!!! یا مثلا آلیاژ خاصی موشک نیاز دارد تا پروانه فلزیش با سرعت 2000 دور در دقیقه بچرخد و در سرما و گرما شرایط یکنواخت عمل کند؟ اگر همچین کارخانه یا مرکز تحقیقی هست و کاربلد هستند خوبه چون همین کارخانه میتواند آلیاژ ورق های کششی بدنه خودرو یا اکسل های خودرو را تولید کند، همه میدانیم که نیست و اگر هم مرکزی هست در انحصار یک مدیریت خانوادگی ...
مهمترین مطلب اینکه برای پیشرفت نیاز به سیستم نظام اداری و مدیریتی شایسته سالاری واقعی و عام داریم(منظور شایسته سالار از دید مدیران نباشد) و به مقدسات قسم میخورم حتی یک مدیر بدون پارتی و حامی سیاسی وجود ندارد در صنایع . در شرکتهای صنعتی مدیریت ملوک الطوایفی هست و متاسفانه ا...!!!! (3677784) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۸:۳۸:۴۴
تفسیر قشنگی بود برای همه خودقریبان. احسنت.....صنعتی شدن هم دقیقا مثل کلمه سازی یا جمله سازی هست اگر کسی الفبا را یاد بگیرد و بتواند بنویسد موشک ، میتواند بنویسد ماشین و موتور یا هواپیما - ولی اگر یک کلمه نوشته شده را نشان مردم بدهد یعنی کس دیگری نوشته است آنرا. (3678345) (alef-11)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۵:۱۵:۰۱
مطمئنا اعداد اشتباه نوشتین
کارخونه ی عظیم بنز 149 میلیون یورو فروشش بوده؟
خنده دار این عدد فروش اونها میلیلرد دلاریه (3677792) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۶:۱۴:۱۵
نه دوست عزیز
رقم درسته
اونها دنبال سود عادلانه هستند
مگر قیمت یک دستگاه بنز در اروپا و آمریکا به طور متوسط چقدر است؟
بین پنجاه تا هفتاد هزار دلار
قیمتها رو میتونید در اینترنت جستجو کنید (3677929) (alef-11)
 
فرشاد
Turkey
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۵:۴۳:۵۹
اونا به فکر رضایت مشتری اند اسنها به فکر سرکیسه کردن مشتری.به همین سادگی (3677851) (alef-11)
 
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۶:۰۶:۱۴
کلاهبرداری و کم فروشی و گرانفروشی (3677910) (alef-11)
 
Hamvatan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۶:۳۴:۰۹
مقاله متمرکز شده بر آمار فروش و عایدی اما تفاوت اصلی میام ما و آنها شاید موارد زیر باشد.

۱-به کار گیری نیروی کار زبده در تمام سطوح از سراسر جهان با حقوق پیشنهادی فرد (تو ایران برای هر بخش یک حقوق مشخص بخور و نمیر تعریف شده که کارمند پس از جذب باید تمام حواس اش این باشه که چطور مخارج زندگی اش را تامین کنه و مدام گوش بزنگه که تعاونی اداره کی روغن و برنج حبوبات میده که سریع بگیره و از زندگی مشقت بار اش یک گل بیوفته جلو شما بگید زمانی هم برای کار مفید باقی میماند؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!)

۲-تعریف درست داشتن از واحد تحقیق و توسعه R&Dو اعطای بودجه به این بخش بدون در نظر گرفتن سقف و احیانا محدودیت توسط کمپانیهای نام برده در مقاله مورد بحث (تو ایران واحد تحقیق توسعه از دید دیگر واحدها یعنی واحدی که کار نمیکنه میخوابه و میخوره خوب البته حقم دارند چون بنگاهها به پیشرفت و تغییر چهره اتومبیلهای تولیدی شان اعتقادی ندارند ،معتقدند تا زمانی که میشه همینو فروخت چرا خرج کنه برای محصول جدیدتر!!!!!!!!!!!!)

۳-حمایت مالی بانکها از صنایع نوپا و شرکتهای تولیدی با کمترین سود ممکن شاید ۲٪ در کوتاه ترین زمان ممکن شاید چند ساعت و یک روزه (وام تو ایران سازوکارش با باقی جاهای دنیا خیلی متفاوته اینجا بری بانک بگی وام میخوام برای تولید یا گسترش تولید بهتون غیر مستقیم لقب گدا را میدهند و اینقدر پروسه اش طولانی و درصد سوداش بالاست که اگرم موفق به دریافت اش بشید آخرش مجبورید هر چی هم جمع کردید با فرش زیر پاتون بفروشید تا اقساط وام را بپردازید کلا ورشکست میشید )

۴-قطعه سازی در دنیا کار بسیار با ارزشی محسوب میشه چون میتونه تخیل انسان از باورهاش را به واقعیت تبدیل کنه بهمین علت شرکتهای دانش بنیان در زمینه تولید قطعات خودرو نقش مهم و اساسی را در تولید خودرو باکیفیت بازی میکنند و شرکتهای خودروسازی و دولتها نگاه ویژه ای به اینجور شرکتها دارند (تو ایران ظاهرا قطعه سازان ،قطعه سازند اما اونها هم مونتاژ کارند خلاقیتی در کار نیست وقتی هم قطعه ساختندو فرستادند برای خط تولید از فردا اون روز رئیس شرکت قطعه سازی باید با نوچه هاش البته با لباس رسمی بروند ساپکو یا سایپا برای وصول مطالبات اگر مسئولین ساپکو یا سایپا از مسئولین شرکت قطعه ساز بترسند یا به قول خودشون .... چک چند ماهه میدند اگر نترستند دست به سر میکنند بعد چند ماه دلشونم اگر سوخت جای پول ماشین میدند بهتون اونم از نوع وانت )

خلاصه اینطوریاست
صحبت آقای ترکان را در رابطه با تولید و صنعت را نیز به کامنت بنده اضافه کنید با مزه تر میشه. (3678014) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۷:۰۳:۱۸
متاسفم كه ايران خودرو باز هم با پژو قرارداد بست.كارخانه پژو و برند پژو در پايين جدول خودرو سازان بزرگ دنيا قرار دارد. خودروهاي پژو در سطح جهان از محبوبيت برخوردار نيست و به جز چند كشور شمال آفريقا كه فرانسه به جهت استعماري و نيز فساد دولتي در آنها حضور دارد در هيچ كجا فروش ندارد. شايد كيفيت آنها خوب باشد ولي مردم به طور كلي با طرح هاي فرانسوي ها ارتباط برقرار نميكنند. طرح هاي آنها مانند آدمهايش خنك و بي روح است. در زمانهاي دور كه آسيا اصلا خودروساز نبود و فقط چند كشور خودروساز بودند فرانسوي ها هم سري تو بازار خودرو داشتند اگرچه هميشه قيمت خودروهاي آنها نسبت به كيفيتش خيلي بالاتر از ساير رقبايشان بود و مخصوصا قطعات يدكي آنها از بنز و بي ام و هم گران تر بود. اما در شرايط كنوني آنها يي كه بازهم با .... و يا از روي اجبار سراغ يك خودروساز درجه چندم رفتند و خنده دار تر اينكه ميخواهند صادر هم بكنند!!!!!!!!!!!!!!! آنها اينقدر در مورد بازار خودرو جهان بي اطلاع هستند كه از خود سوال نميكنند اگر خودروهاي فرانسوي محبوب است چرا خود آنها نميتوانند صادر كنند؟ مثلا پژو در آمريكا اصلا نمايندگي ندارد!! چرا؟ چون نه قيمت معقولي دارد، نه طراحي قابل قبولي دارد، نه آپشنهاي مورد انتظار را با قيمت معقول ارائه ميكند و نه خدمات پس از فروش خوبي ارائه ميكند. و از همه مهمتر روي جاده هاي آمريكا دوام نميآورد. رنو هم دهه هشتاد ميلادي كارخانه اي در آمريكا داير كرد و با تبليغات تلوزيوني بسيار بازار سازي كرد ولي فقط سه سال دوام آورد و بست و رفت. ديگر پشت سرش را هم نگاه نكرد.كشور هاي عربي هم كه روزگاري جولانگاه پژو بود ديگر كسي پژو نميبيند. از زماني كه ژاپني ها وارد بازار شدند و بعد هم كره ايها، ديگر كسي سراغ پژو نميرود. حالا نميدانم اين دانشمندان ايران خودرو به كدام كشور ميخواهند پژو صادر كنند كه خود فرانسوي ها تا حالا بخت خود را نيازموده اند. بنده به سرمايه اي كه بابت تجهيز خطوط براي مونتاژ جانك هاي فرانسوي اختصاص يافته واقفم و ميفهمم بسياري از اين سرمايه گذاري با كار با غير پژو به خلا ميرود ولي عقل ميگويد راه غلط را ادامه ندهيم و سرمايه بيشتري را به اين باطلاق نريزيم. اگر چه مدير دولتي كاري غير راه آسان بلد نيست و يا به صلاحش نيست و يا با فشار گروههاي مافيايي فشار راهي جز اين برايش باقي نميماند. ما اگر از صفر شروع كنيم و با برنامه ريزي با همكاري شركت هاي طراحي مهندسي اروپايي/ ايتاليايي نسبت به توليد سبد نيمه كامل در مرحله اول و سبد كامل در مرحله بعد و در يك بازه زماني ده ساله اقدام كنيم به صرفه تر خواهد بود و خودمان ميتوانيم صاحب برند و شهرت در بازار شويم. البته اگر دولت به غير از نقش كمك و نظارت هاي معقول دخالت ديگري نكند و به جاي كمك چوب لاي چرخ صنعت نگذارد. (3678088) (alef-11)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۷:۱۳:۱۴
در سال گذشته، ۱۴۹ میلیون یورو مجموعا فروش داشته است که از سال ۲۰۱۴، پانزده درصد بیشتر بود. سود سهام این شرکت نیز در سال گذشته، ۳ هزار و ۴۷۷ میلیون یورو بوده است (3678121) (alef-11)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۸:۱۰:۱۵
چون مردم اونها حق انتخاب دارند و هیچ کس و هیچ شورایی حق اجبار ایشان به اکراه و اجبار را ندارد و کارخانه باید کالای با کیفیت بسازد وگرنه خریدار نخواهد داشت. (3678255) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۸:۲۶:۲۱
صنايع دولتي كه با رانت مالي و محدوديت رقيب خارجي اداره ميشود هرگز باكيفيت نمي شود
دليل !
اتوموبيلهايي كه پنجاه سال پيش مونتاژ مي شد با توجه به تكنولوژي روز كيفيتش از توليدات امروز بالاتر بود علت چون توسط بخش خصوصي و توليد كننده دغدغه رقابت و فروش و سود و زيان را داشت نه مدير دولتي امروز كه با ميلياردها ضرر از اين پست به پست ديگري انتقال پيدا ميكند (3678291) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۲۰:۱۴:۵۴
فعلا که بازار انحصاریه داداش هر چی هم داد و بیداد تو سایتا راه بندازید باز دولت جون حمایت میکته و از کیسه خلیفه و بیت المال کمک میکنه به مونتاژ کارها تا خودروی با تکنولوژی 60 سال قبل مثل نیسان آبی با مصرف چندین برابر روز جهانی تولیدکنند.
حالا حالا ها هم قصد تغییر تو محصولات را ندارند چون دلیلی نداره. شمام میخوای بخر میخوای نخر برو تو الف فریاد بزن!
والا (3678610) (alef-11)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۲۰:۱۶:۵۴
دوستان من توجه کنید
بنده متخصص الیازهای فلزی سبک {الومینیوم و منیزیم }و به طور عام تر ان فلزات غیر اهنی هستم . وقتی صحبت از تخصص میکنم منظورم بیست سال کار در بازار های فلزات غیر اهنی از ضایعات تا الیازهای خاص و از بنگاه داری و حظور در مارکت ها گرفته تا تولید از ذوب و ریخت و بازیافت تا قطعات و مقاطع خاص
نکته ای را باید مورد توجه خاص قرار داد و ان اینکه {در سالیان گذشه در صنایع موشکی و نظامی مهمات سازی و غیره ما نوان تربیت نیروهای متخصص و ارزشمندی را داشته ایم } مثال کوچک از کف کف کف صنعت تیر اندازی! حال بگذریم ازصنایع موشکی
در باشگاه های تیر اندازی دوستی با نواوری دستگاهی را ساخته که از کف میدان تیر ماهیانه 80 میلیون تومان ساچمه شلیک شده سربی را جمع اوری و بازیافت میکند "از کف بیابان و خاک و شن میدان تیر "
شاید جالب توجه باشد مقایسه ای با صنعت خودرو در این مورد خاص کرد
قطعات الومینیومی خودرو از نازل ترین و قدیمی ترین تکنولوزی و کیفیت ساخت برخوردار است و سالیانه مقدار قابل توجهی از فلز با ارزش الومینیوم در این میان نابود و پرت میشود "
این دو مقایسه نشان میدهد تفاوت دیدگاه مدیریتی در سطح کلان را منظور مدیران تولید نیستند منظور سیاست گزاران حوزه مدیریت حتی فرا تر از وزارت خانه ها میباشند .
گویی در کشور ما درک درستی از توسعه وجود ندارد و متولیان امر میان فرزندان خود برخی را بیشتر دوست دارند و برخی را اصلا دوست ندارند گویی بود و نبودشان فرقی ندارد !
چندی پیش پای سخنرانی یکی از بزرگان نشسته بودم که در مورد توجیه گشت نا محسوس چنین فرمودند " در تهران بی حجابی چهره ای غیر اسلامی افریده و این از بیرون که نگاه شود برای کشور و نظام اسلامی زیبنده نیست "بنا بر این به شکلی نا محسوس قرار است اقدام به اصلاح صورت ظاهری شهر شود
اما این عزیز بزرگوار دقت ندارند در کشوری که افتخارش وجود امنیت داخلی است و حال که به لطف خدا درمنطقه ای پر اشوب در صلح ارامش به سر میبرد ایا زیبنده و اسلامی و انسانی است که در تصادفات جاده ای و سوانح رانندگی جاده ای سالیانه نزدیک 24 هزار نفر قتل عام شوند ؟
بنده خود از قربانیان "جاندار" عصفناک ترین نوع این حوادث میباشم
در سال 78 شش نفر از عزیزترین موجودات این عالم را یکجا در لحظه ای از دست داده ام" خواهرم فرزندانش و همسرش " از ان غروب غم انگیز به بعد من نیز مرده ام فقط در بدن "جان"دارم ونفس میکشم در حالی که 18 سال است روح من و پدر و مادرم را جاده ها و ماشین ها گروگان گرفته اند .باور کنید عزیزانم در وطن اسلامی ما عده ای کیفیت حجاب را بر کمیت جان ادمی ارجح و مقدم میدانند!
عجیب نیست در سخنرانی ها و همایش ها و در منابر و تریبون ها هیچ مسلمانی فریاد نمیزند چرا در ایران عزیزمان {گوش شیطان ها کر }بدون شلیک یک گلوله یا انفجار یک نارنجک ده ها هزار انسان بیگناه مانند درختان باغی توسط تبر های معیوب از شاخ و برگ تا بیخ و بن بریده میشوند ؟
صنعت خودروسازی تا پشت درب بنگاه ها و نمایندگی های فروش محدوده ای صنعتی و مقوله ای از جنس اقتصاد است . اما به محض ورود به جاده ها جنس و ماهیت ان تفاوتی چشم گیر و حساس خواهد یافت به عبارتی وارد محدوده امنیت روانی و جانی جامعه میشود
ایا فرستادن موشک به فضا قرار است در اسمان ها اقتدار ایجاد کند ولی روانه کردن خودرو در خیابان و جادها انرا باز پس گیرد ؟این تفاوت و تناقض تلخ شما را یاد مدیریتی از جنس پت و مت نمی اندازد تا دمی بر طنز تلخ فرهنگ مدیریتی حاکم بر جامعه بخندید ؟
اما اگر اندکی تامل و اندیشه کنیم تلخی ماجرا لبخند را از لبانمان میدزدد و اندوه و حسرت را جایگزین میکند .
شاید برخی مدیران دولتی و حاکمیتی از انجا که جامعه را از بالا نگاه میکنند و بر برج اج سوارند بگویند همین صنعت یک میلیون نفر را صاحب شغل و کار کرده اما همین اقایان توجه ندارند ما روی منایع عظیمی از نفت و گاز و انواع مغادن نشسته ایم؟ شاید بگویند تحریم هستیم !اما ایا ترک های همسایه مان یک لیتر نفت و گاز میفروشند؟ یا اصلا خودرو تولید میکنند ؟ نه تنها جمعیتی عظیم زیر خط فقر مطلق ندارند بلکه در امد سرانه ای قابل توجه و نرخ رشدی تحسین برانگیز داشته اند !
تفاوت را نباید در مقایسه تکنولوزی تولید جست یا در مقایسه انچه پورشه و مازاراتی دارد و پراید ندارد یافت ! این ادرس غلط دادن است
تفاوت در نوع نگاه و جهان بینی حاکمان و مردم ما و نوع نگاه خدا ناباوران غربی است! یکی خودرو هوشمند میسازد و یا دیگری اصلا خودرو هم نمیسازد و نفت و گاز هم ندارند ولی کار میکنند و زندگی ! ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم چرا ؟
پاسخ را باید در کتاب اسمانی که هزار و چهار صد سال پیش خداوند بر ما ارزانی داشته بیابیم !
کتابی که نه درکش کرده ایم و نه انرا سرلوحه اعمالمان قرار داده ایم
کتابی که ایاتش را گه گاهی بر سر مزار مردگانمان میخوانیم بعد میبوسیم کنار میگذاریم ! کتابی که افتخارمان خفظ تعداد ایاتش یا کلماتش شده و در مسابقات از ان برای طرح سوال از شرکت کنندگان استفده میکنیم ! ایا تاسف بار نیست این همه کفر نعمت ؟ (3678616) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۵:۱۲
گوش اگر گوش منو ناله اگر ناله ی توست / و صد البته آنچه به جایی نرسد فریادست (3679517) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۲۰:۲۳:۰۷
تا یه عده مدیر رانتی بیسواد در راس صنعت و دانشگاههامون داریم وضعیت هرروز بدتر خواهد شد.کشور سوم در تولید و چاپ مدرک مهندسی هستیم و پراید و سمند ( اونم مونتاژی) تولید میکنیم ، رتبه سوم داریم ولی با دو روز بارندگی سه استان کشور چنان متضرر میشوند که نگو و نپرس. به راستی پرتقال فروش کیست! (3678633) (alef-11)
 
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۲۳:۵۶:۲۰
انام در فكر اندوختن مال نا مشروع نيستند اما ...
انان به فكر منافع شركت هستند و ما به فكر خويش
انان وجدان را اساس كار مي دانند وما جيب خود را مهم از هرچيزي
انان تابع مردم هستند و خودروزسازان ما تابع دولت
انان و........ (3678981) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۰:۴۹:۰۸
سرمایه‌دارها سر کار هستند و هوای همدیگر رو هم دارند و مردم هم جایی در اداره امور ندارند .... (3679055) (alef-11)
 
محمد
Switzerland
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۱:۰۹:۳۲
بنده رفته بودم پکن چیزی که جالب بود اینکه یک دستگاه ماشین ام وی ام و یا لیفان در خیابانهای پکن ندیدم و اکثر ماشین ها مونتاژ بنز و بی ام و بود چینی های این ماشین های در پیت را فقط برای بازار ایران تولید میکنند . در فرانسه هم در چند ماهی که بودم تنها دو دستگاه ماشین ال 90 مشاهده کردم در صورتیکه در ایران ال 90 مثلا بهترین و با استاندارد ترین ماشین ایران است . اینجاست که تازه آدم متوجه میشود که ما از ماشین های دنیا چقدر عقب هستیم (3679079) (alef-11)
 
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۸:۱۸:۰۵
از کامنتهای بالا مشخص میشه که مردم ما کوچکترین درکی از مفهوم کیفیت ندارند.دوستان عزیز! کیفیت یک مفهوم جامع هستش.کیفیت یک نوع رفتار در کل جامعه است.آیا در کشورهایی که مازراتی و بنز و پورشه تولید میشه فقط صنعت خودرو کیفیت بالایی رو ارائه میده؟آیا مثلا ادارات دولتی و بیمارستانها و بخش بازرگانی و بانکداری و صنعت ساختمان و و و... در این کشورها از کیفیت پایینی برخوردارند؟و آیا همه این دوستانی که اون بالا نظر داده اند در شغل و موقعیت خود کیفیت بالایی مانند بنز و پورشه ارائه میدن؟! تا ارائه کار با کیفیت بالا در کل یک جامعه تبدیل به یک رفتار نشه نمیشه از هیچ بخشی توقع کیفیت بالا رو داشت. (3679260) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۸:۳۱:۲۵
صداقت دارند ودنبال چپاول نیستند. (3679278) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۹:۰۲:۵۲
حلال می خورند . دزدی نمی کنند . (3679325) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۹:۱۳:۲۵
براستی در کشورهایی که اسلامی نیستند چه خبره ؟ (3679339) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۱۲:۰۲:۴۰
اخه برادر من اینای که شماگفتی که هیچ هوندا تویوتا کیا یا هر برند دیگه تو دنیا غیر از ایران هیچ بازار تضمین شده برای فروش محصولاتشون حتی تو کشور خودشون ندارند پس باید برای فروش به روز باشن باید تلاش کنن که از رقبا عقب نیفتن و همین باعث خلاقیت وپیشرفت میشه و در اینجا بازاری که کاملا در اختیار تولید کننده بی کفایت بابازاری تضمین شده وبدون رقابت که برای فروش محصولات احتیاج به هیچ گونه نوع اوری نداره (3679683) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۵ ۱۵:۴۱:۱۰
چرا مقاومت میکنند در برابر تعویض موتوری که تکنولوژی سال1985 است ؟چه درامدر دارند از این موتور ؟هیچ فکر آلودگی هوا را کرده اند چند برابر میشود با استفاده از موتور پزو نیسان سایپا بنز خاور و ... (3684782) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۹:۱۲:۱۵
مبنای قیمتی خودروهایی که قرار است تولید شود قیمت خودروهای فعلی است یعنی برای خودروهای جدید قیمتهایی در نظر گرفته شده تا قیمت خودروهای قدیمی کاهش پیدا نکند!!!
بنا بر این با توجه به اینکه خودروهای جدید قرار است با قیمتهایی به مراتب بالاتر از قیمت واقعی خود عرضه شود قطعا تاثیر چندانی در بازار فروش شرکتهای خودرو ساز ایرانی نخواهند داشت!!!!!! (3686314) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.