نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 480029
سند2030 از دیدگاه سکولار پذیرفتنی است/ عدم نیازمندی آموزش کشور به اسناد بیگانه
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۰
نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند2030 فقط از دیدگاه سکولار مورد پذیرش بوده که نمی تواند در آموزش و پرورش کشور با وجود اسناد بالادستی جای گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛  محمود محمدی عراقی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در نود چهارمین جلسه ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: سند ۲۰۳۰ مورد تذکر مقام معظم رهبری قرار گرفته و ما امروز جلسات مختلف ستاد نقشه جامع علمی کشور از دی ماه ۹۵ تاکنون را بررسی کردیم که در جلسات مداوم در رابطه با این سند اعلام نگرانی کرده بودیم و تناقضات سند ۲۰۳۰ با اسناد بالادستی نظام بارها اعلام شده بود.
 
وی ادامه داد:بنابراین این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است طبعا باید به این سند از نگاه دیگری بپردازیم چرا که این موضوع به میلیون ها دانش آموز ،دانشجو و اساتید مربوط می شود.
 
نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در واقع موضوع این سند فراتر از کلمات و جملات خاص است آنچه مهم تر بوده این مساله است که ما باید ببینیم نظام آموزش و پرورش در حقیقت براساس چه اصولی باید برنامه ریزی شود.
 
محمدی عراقی افزود:کشورهای مسلمان  نیز سند ۲۰۳۰ را امضا کردند ولی آنها برنامه و سند بالادستی ندارند و مجبور به موافقت با چنین اسنادی هستند.
 
وی عنوان کرد: رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند که ما در درجه اول باید برای اجرای چنین اسنادی در تمام جهان مخالفت کنیم و اگر نتوانستیم حداقل در کشور خودمان آن را اجرا نکنیم.
 
نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در واقع اگر دیدگاه ما لیبرال یا سکولارم باشد این سند قابل توجه و قبول است.
 
محمدی عراقی اظهار کرد: در آخرین جلسه‌ای که با حضور مدیرکل یونسکو در ایران برگزار شده بود به این مساله تاکید شد که اگر یک بند سند ۲۰۳۰ مغایر با اسناد بالادستی باشد اجرای سند باید متوقف شود.
 
وی تصریح کرد:سند ملی آموزش ۲۰۳۰ جمهوری اسلامی ایران با مدیریت و برنامه‌­ریزی یونسکو تصویب شد که حاوی نکات قابل تأملی است و تصویب‌نامه هیئت وزیران به‌امضای معاون اول ریاست جمهوری  ابلاغ شد.
 
محمدی عراقی افزود: سند ملی آموزش و پرورش در ایران نمی تواند ۲ سند باشد ما باید یک سند به عنوان سند ملی برای آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت داشته باشیم.
 
وی گفت: ما سندهای بالادستی داریم و میدانیم باید در زمینه‌های آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه‌کار کنیم بنابراین  احتیاج به این سند وجود ندارد. 
 
نماینده شورای انقلاب فرهنگی بیان کرد: تهیه سند ملی ۲۰۳۰ جمهوری اسلامی ایران براساس سند آموزش سازمان ملل و با هدایت و نظارت دفتر یونسکو با فرموده مقام معظم رهبری که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اتاق فرمان فرهنگی کشور یا ستاد عالی فرهنگی و علمی دستگاه­‌های کشور باشد منافات دارد. باید ساختاری که برای چارچوب عمل ملی سند آموزش ۲۰۳۰ در تصویب‌نامه هیئت وزیران در نظر گرفته شده شبیه ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
 
محمدی عراقی با بیان اینکه اعتبار این سند در حدی است که به‌محض تصویب آن همه دستگاه‌­های دولتی موظف به اجرا می­‌شوند، عنوان کرد:در واقع در این سند موضوعات خوبی هم آورده شده ولی در بعضی از مباحث این سند نقض وجود دارد و یکی از مهم ترین تناقضات بنیادی این است که با مبنای فرهنگی و اعتقادی ما مغایرت دارد.
 
محمدی عراقی اضافه کرد:این سند بسیار مهم است و می تواند سالها در زمینه تعلیم و تربیت ما سیاست گذاری کند.  
 
وی با اشاره به اینکه در این سند موضوعاتی از قبیل بحث‌های مربوط به همجنس‌ بازی و مسائل دیگروجود دارد که نشان از  به رسمیت شناختن اینگونه افراد است، گفت: این مسائل خلاف هنجارهای کشورهای اسلامی محسوب می شود.
 
نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورشد:همه باهم باید دست به دست هم دهیم تا این سند بنیادین تحول آموزش و پرورش را با کمک معلمان به بهترین وجه اجرایی کنیم.
 
کلمات کلیدی : آموزش و پرورش + سند 2030 یونسکو + شواریعالی انقلاب فرهنگی + مجلس
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۷ ۰۹:۱۰:۴۴
کسی نیست به این رئیس جمهور بگوید مگر ما مردیم که شما از بیرون سند 203 را وارد میکنی فرهنگ ما غنی تر از همه اسناد بین المللی است (4415294) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.