نظر منتشر شده
۱۴۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47370
نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۱۶
آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص مباحث اخیر انتخاباتی نامه مهمی به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال کرد.



به گزارش الف، در نامه ارسالی دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده است: بدنبال خلاف گویی ها و تهمت های دکتر محمود احمدی نژاد درباره بسیاری از بزرگان این کشور، از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی، مبارز نستوه انقلاب از سال 42 تا 57، عضو کمیته حل مشکل سوخت مردم در زمستان 57 برای مذاکره با اعتصابیون شرکت نفت آبادان، عضو هیئت حل مشکلات کردستان در سال 58، عضو شورای انقلاب، سرپرست وزارت کشور در دولت موقت، رئیس مجلس شورای اسلامی از سال 60 تا 68، فرمانده 8 سال دفاع مقدس، رئیس جمهوری ایران از سال 68 تا 76، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری، بسیاری از مردم شریف ایران در سراسر کشور به انحای مختلف خواستار پاسخ آیت الله هاشمی رفسنجانی به اتهامات و دفاع از دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی شدند و دفتر ایشان نیز در اولین فرصت از صدا و سیما خواستار وقتی برای پاسخگویی شد، اما صدا و سیما انجام این مهم را به بعد از برگزاری انتخابات موکول کرد که عملا تاثیری نخواهد داشت.



از آنجایی که طی روزهای اخیر موج اعتراض های مردمی از اقصی نقاط کشور برای علت عدم پاسخ به این دروغ سازی ها افزایش یافته و به خاطر اینکه موج سواران بیش از این با احساسات پاک و صادقانه مردم بازی نکنند، آیت الله هاشمی رفسنجانی تصمیم گرفته اند پاسخ به اتهامات رئیس جمهور را به مقام معظم رهبری و از طریق معظم له به مردم شریف ایران بدهند تا حداقل تاریخ انقلاب اسلامی در آینده های دور این تجربه تاریخی را در اختیار نسل های متمادی ایران عزیز قرار دهد که نگذارند پدیده زشت، دروغ، افترا و تهمت در این کشور نهادینه شود.



متن کامل پیام بدین‌شرح است:

 
بسم‌الله الرحمن الرحیم




مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای زیده عزّه



متأسفانه اظهارات عاری از حقیقت و غیرمسئولانه آقای احمدی‌نژاد در جریان مناظره با مهندس موسوی و مقدمه‌چینی‌های قبل و حوادث بعد از آن، خاطرات تلخ اظهارات و اقدامات منافقان و گروهک‌‌های ضدانقلاب در سالهای اول بعد از پیروزی انقلاب و نیز تهمت‌زدن‌ها در انتخابات 84 و انتخابات مجلس ششم ولجن‌‌پراکنی‌های باند پالیزدار که در دادگاه محکوم شده را به نمایش گذاشت و از آنجا که بخشی از این اظهارات قبلاً در رسانه‌های دولتی و آتش تهیه آن در سخنرانی مشهد مقدس مطرح شده، ادعای اینکه مطالب او تحت تأثیر فضای مناظره گفته شده و فاقد برنامه‌ریزی قبلی است، پذیرفتنی نیست و گویا برای تحت‌الشعاع قرادادن گزارشهای مستند و مکرر دیوان محاسبات در خصوص مفقودالاثر بودن یک میلیارد دلار و ارتکاب چند هزار تخلّف در اجرای بودجه‌ها می‌باشد و شاید هم رقیب اصلی خود را افتخارات ربع قرن انقلاب اسلامی می‌داند.



دهها میلیون نفر در داخل و خارج ناظر دروغ‌پردازیها و خلافگویی‌هایی بودند که برخلاف شرع و قانون و اخلاق و انصاف، افتخارات نظام اسلامی‌مان را نشانه گرفته بود.



زیر سئوال بردن تصمیمات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تلاشهای امام راحل و مردم مسلمان و متعهد و روحانیت عظیم‌القدر که در نیم قرن گذشته با مجاهدت‌های خویش توانستند بنای باشکوه نظام اسلامی را ایجاد و مستقر و بالنده کنند، از این بدتر نمی‌شد. دوران مشعشعی که خود شما پشت سر امام(ره) در قامت مجاهد پیشتاز، رئیس‌جمهور و نهایتاً رهبری نظام نقش و مسئولیت‌های ممتازی بعهده داشته‌اید.



نقطه قابل توجه دراین تهمت‌ها این است که غیرمستقیم، مقام ولایت در زمان رهبری امام راحل و جناب‌عالی که هادی دولت‌ها بوده‌اید و با اظهارات صریح، مدیریت‌ها را مورد تأیید و تحسین قرارداده‌اید، نشانه گرفته است.



بعد از جریان شوم 14 اسفندماه 1359 با ارشاد امام و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، شهید مظلوم دکتر بهشتی و جناب‌عالی و اینجانب که در شعارهای مردمی به عنوان «سه یاور خمینی» شناخته شده بودیم، با همراهی نیروهای انقلابی و بخصوص نمایندگان متعهد مجلس اول و حزب جمهوری اسلامی توانستیم در جهت زدودن غبارهای ابهامات و سم‌پاشی‌ها اقدامات مؤثری انجام دهیم و امام راحل درد آشنا با تشکیل گروه حقیقت‌یاب و داور، بخشی از حقایق را آشکار ‌کردند. نتایج آن، آگاهی بیشتر مردم و رسوایی فتنه‌گران و در نهایت نجات کشور از خطری بود که دشمنان استکباری و ضد انقلاب طراحی کرده بودند.



البته اینجانب قصد ندارم که دولت موجود را مثل دولت بنی‌صدر معرفی کنم و یا سرنوشتی شبیه آن دولت را برای این دولت بخواهم، بلکه مقصود این است که باید مانع گرفتار شدن کشور به سرنوشت آن روزگار شد.



اینجانب برای پرهیز از آلوده‌شدن فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات به تشنجات بیشتر، از عکس‌العمل فوری که مورد انتظار ملت است، خودداری کردم.



در مراسم بزرگداشت سالگرد امام(ره) به آقای احمدی‌نژاد گفتم که در اظهارات او خلاف‌گویی‌‌های فراوانی وجود داشته و ادعای کذب تماس تلفنی من با یکی از سران عرب و ادعای کارگردانی مبارزات انتخاباتی رقبا و اتهامات ناروا به جمعی از بزرگان نظام، از جمله جناب آقای ناطق نوری و فرزندان من و بدتر از همه زیرسئوال بردن اقدامات امام راحل را یادآوری و پیشنهاد کردم با صراحت اتهام‌های نادرست را پس بگیرد که نیازی به اقدامات قانونی افراد و خانواده‌هایی که ناجوانمردانه و مظلومانه هدف تیرهای ناسزاگویی قرار گرفته‌اند، نباشد.



از صدا و سیما هم خواسته شد که فرصتی در اختیار طرفهای ذیحق براساس مقررات سازمان قرار دهد که از خود دفاع نمایند. گرچه در گذشته به بخشی از این اتهامات پاسخ داده شده و رئیس قوه قضاییه وقت جناب آقای یزدی در پایان کار ریاست جمهوری اینجانب، در عمل به اصل 142 قانون اساسی رسماً اعلام پاکی و منزّه بودن خانواده رئیس‌جمهور و حتی کم‌شدن دارایی‌ها در دوران مسئولیت را نمودند، ولی تکرار اتهام تکرار جواب را می‌طلبد.



مع‌الاسف، این دو پیشنهاد خیرخواهانه عملاً پذیرفته نشده و رهبر معظم هم صلاح را در سکوت‌شان دیدند و بی‌شک جامعه و بخصوص نسل جوان نیازمند اطلاع از حقیقت است. حقیقتی که با اعتبار نظام و همدلی ملت ارتباط جدّی دارد و اگر محدود به حق چند نفر بود؛اقدام به نوشتن چنین نامه ای نمی کردم.



معتقدم جناب‌عالی بخوبی می‌دانید که اینجانب و بسیاری از بزرگان تأثیرگذار انقلاب و حتی خود جناب‌عالی از دوران مبارزه و سالهای اول انقلاب و در تعدادی از مقاطع مورد تهاجم افراد لاابالی و ضدانقلاب بوده‌ایم و همیشه صبورانه تهمت‌ها و اهانت‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و در دور جدید تهمت‌ها و هجمه‌ها هم از حدود پنج سال پیش تاکنون دندان روی جگر دارم و بخاطر خداوند و مصالح انقلاب و کشور اندوه خویش را مکتوم می‌د‌ارم و از این جهت هم مورد گلایه بسیاری از دلسوزان اسلام و انقلاب و بستگانم قرار می‌گیرم ومهم این است که اینبار این تهمت ها توسط رئیس جمهور و در رسانه ملی مطرح شده است. البته در موقع مناسب انحرافات و حق‌کشی‌های ناگفته انتخابات و اعمال دولت نهم در اختیار مردم و تاریخ قرار خواهد گرفت،



تاریخ گواه است که اکثریت مردم متعهد و انقلابی مان کمتر تحت تأثیر خلاف‌گوئیها قرار می‌گیرند و دلیل آن آراء افتخارآمیز مردم به اینجانب در آخرین انتخابات مجلس خبرگان رهبری است و نیز خوب می‌دانید که در جریان انتخابات جاری، تاکنون به خاطر مسئولیت های رسمی ام در رسانه ها مطلبی به نفع یا ضرر افراد و جریانهای درگیر در انتخابات نگفته‌ام و در موارد ضروری به کلیاتی مبتنی بر حضور حداکثری مردم در پای صندوقها و سلامت انتخابات اکتفا کرده‌ام و رسماً گفته‌ام برنامه شرکت در انتخابات ندارم.



چهار نامزد موجود برای آمدن به صحنه با اطلاع از نظر و سیاست اینجانب از من نظر نخواسته‌اند و بعد از نامزدی هم از اینجانب درخواست حمایت نکرده‌اند و اگر هم در جلساتی بهم رسیده باشیم، چیزی جز همان کلیات فوق‌الذکر را از من نشنیده‌اند و اگر حزب یا گروهی در مورد جهت‌گیری در انتخابات نظر خواسته‌اند، گفته‌ام براساس آیین‌نامه خود عمل کنند و حقیقتاً آنها با تصمیم‌خودشان و همکارانشان در صحنه‌اند و عمل می‌کنند و انصافاً تهمت دست‌نشانده بودن آنان ستم و بی‌حرمتی غیرقابل توجیه است.



بجاست که به این حقیقت هم توجه شود که احتمالاً عوامل دولت از نظر اینجانب مطلعند که من ادامه وضع موجود را به صلاح نظام و کشور نمی‌دانم و خود جناب‌عالی هم از این نظر من مطلعید و دلایل آن را هم می‌دانید. ولی این نظر را رسانه‌‌ای نکرده‌ام و خود عوامل دولت در این مورد بزرگ‌نمایی کرده‌اند که هدف بزرگ‌نمایی در آن مناظره روشن شد.



با اینهمه بر فرض اینکه اینجانب صبورانه به مشی گذشته ادامه دهم، بی‌شک بخشی از مردم و احزاب و جریانها این وضع را بیش از این بر نمی‌تابند و آتش‌فشانهایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاهها مشاهده می‌کنیم.



اگر نظام نخواهد یا نتواند با پدیده‌های زشت و گناه‌آلودی مثل تهمت ها ؛ دروغ‌ها و خلاف‌گوییهای مطرح شده در آن مناظره برخورد کند و اگر مسئولان اجرای قانون نخواهند و یا نتوانند به تخلّف‌های صریح خلاف قانون در اعلان افراد به عنوان فاسد که فقط بعد از اثبات تخلّف در دادگاه قابل اعلان است، رسیدگی کنند و اگر فردی در موقعیت ریاست جمهوری بدون مراعات ‌شأن منصب مقدسش خود را مجاز به ارتکاب چنین گناهان کبیره و اخلاق‌شکن علیرغم سوگند به مراعات شرع و قانون بداند، چگونه می‌توانیم خود را از پیروان نظام مقدس اسلامی بدانیم؟



رهبری معظم انقلاب؛



اکنون که امام راحل (ره) آن پیر فرزانه و حلّال مشکلات و ملجاء همه و یار صبور و دیرینه هر دوی ما آیت‌الله شهید مظلوم دکتر بهشتی و بسیاری از همسنگران قدیم که یا به فیض عظمای شهادت رسیدند و یا به دیار باقی شتافتند ؛ در بین ما حضور ندارند، شما مانده‌اید و من و معدودی از یاران و همفکران قدیم. از جناب‌عالی با توجه به مقام و مسئولیت و شخصیت‌تان انتظار است برای حل این مشکل و برای رفع فتنه‌های خطرناک و خاموش کردن آتشی که هم اکنون دودش در فضا قابل مشاهده است، هرگونه که صلاح می‌دانید اقدام مؤثری بنمایید و مانع شعله‌ورتر شدن این آتش در جریان انتخابات و پس از آن شوید.



لذا در فرصت باقی‌مانده ضروری به نظر می‌رسد خواسته حق حضرت‌عالی و مردم در خصوص انجام انتخاباتی سالم و پرابهت و حداکثری تحقق یابد. کاری که می‌تواند عامل نجات کشور از خطر و باعث تحکیم وحدت ملی و اعتماد عمومی باشد و فتنه‌گران نتوانند با حدس و گمان نصّ پیامتان در مشهد و در مرقد امام راحل را با هوس خود تحریف کنند و با نادیده گرفتن قانون، بنزین بر آتش‌افروخته بریزند.



سر چشمه شاید گرفتن به بیل ، چو پر شد نشاید گرفتن به پیل



دوست، همراه، و هم سنگر دیروز، امروز و فردایتان



اکبر هاشمی رفسنجانی

 
 
محسن ک
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۹:۲۵:۵۹
این جمله بسی دلم را لرزاند : شما مانده‌اید و من و معدودی از یاران و همفکران قدیم.
به امید تصمیمی قاطع و عالمانه ، مثل همیشه از رهبر انقلاب ! (140132)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۷:۵۸:۲۵
خيلي از ياران پيامبر مكرم اسلام هم سوابق خوبي داشتند ولي وقتي به قدرت و ثروت رسيدن.... (140855)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۳۷:۳۲
من علی مرادی ، انیشتن و سایر دانشمندان بزرگ دنیا نیز از این وضع خسته شده ایم . (140904)
 
امين
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۹:۴۵:۴۰
آقا محسن دلت وقتي بلرزد كه ببيني يك نفر فقط به خاطر 50 هزار تومان اثاثيه اش را به خيابان بريزند.
دلت براي كساني بلرزد مظلومانه زندگي محقر خود را ادامه مي دهند و گرسنه مي خوابند و دم بر نمي آورند.
دلت براي خانواده شهدا بلرزد كه اميدهاي خود را با اشرافيگري برخي ،‌برباد رفته مي بينند.
دلت براي جانبازاني بلرزد كه پول تهيه داروي خود را ندارند ولي برخي هر روز بر ثروت خود مي افزايند.
دلت براي كساني بلرزد كه ...

آري...
چند صباحي است كه شاهد احياي تفكر دفاع از مظلوم و حمايت از ضعيفان و فقرا هستيم اما چه شده كه آنها كه خود را اصل نظام! مي دانند و برابر اسلام! با تمام قوا به ميدان مي آيند تا اين تفكر در جامعه نهادينه نشود.

اين انقلاب رو به گسترش است و هيچگاه متكي به چند نفر نيست.

سلام بر جنبش ضد اشرافيگري (141030)
 
lمهدي
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۱:۳۹:۴۰
دل شما هم نلرزدو لطفا از خانواده شهدا مايه نگذاريد .جنبشي كه گفتيد جز اسمي بي مسما كه صرفا كارش تهمت وافترا است چيزي ديگري نيست اين حرفارو چهار سال قبل هم از رئيس جمهور محبوب!شنيديم (141246)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۵۵:۳۷
بهتر است بگوييد جنبش بی‏عرضگان پر ادعا : کسانی که برای فرار از پاسخگويی فضای سالم انتخاباتی را به شدت مسموم کردند. (141754)
 
مهدی جاودانی
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۹:۴۱:۴۰
منتظریم ببینیم که آقا چه پاسخی می دهد.امیدوارم که این پاسخ قبل از انتخابات باشد. (140163)
 
مسعود علی جلدانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۱۵:۳۸
سلام علیکم

منتظریم تا حضرت آقا چه فرمایشی می کنند

وگرنه کارنامه آقای رفسنجانی را همه می دانند و تمام مطالب آقای احمدی نژاد نیز درست است (140869)
 
سروش
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۹:۴۴:۴۸
ظاهرا آقای احمدی نژاد جدی جدی وارد منطقه ممنوعه شده است! (140172)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۵۵:۰۰
اگر منظورتان از منطقه ممنوعه همان \"ممنوع شرعی و قانونی\" باشد پاسخ این است که \"بله\" زیرا شکی نیست که حرمتهای شرعی و قانونی در سخنان ایشان زیر پا گذاشته شده است.
اما اگر منظورتان از منطقه ممنوعه همان چیزی باشد که ایشان چهار سال پیش هم با طرح \"مافیا\" ، ادعای ورود به آن را کردند بایستی عرض نمایم\"خیر\" زیرا ایشان از ابتدا نه چنین قصدی را داشته و نه موجبی از ناحیه ایشان بوده و نه هر کس با هر ویژگی می تواند در این منطقه مبارزه کند! (140937)
 
اميد.آ
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۹:۴۸:۱۶
من ترجيح مي دهم مملكت را افراد كاربلدي مثل آقاي هاشمي و پسرانش اداره كنند، هر چند كه ثروتمند باشند تا اينكه افرادي مثل آقاي احمدي نژاد كه هر چند ساده زيست است، اما با يك تصميم اشتباه هزاران برابر ثروت هاشمي به بيت المال ضرر مي زند. (140177)
 
مقداد
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۲۰:۲۲
اشتبا ه را کسانی کردند که از مدت مدیدی قبل تیرهای سه شعبه خویش را به طرف مظلوم ترین رئیس جمهور انقلا ب نشانه رفته اند
با چه هدفی نمیدانم
حتی با هدف دلسوزی برای نظام باز هم این شیوه رسمش نبود (140877)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۹:۵۱:۰۹
واقعا دنیای عجیبیه!
همه میگن:حق با منه!
حق با کیه؟ (140184)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۹:۵۲:۳۱
آقاي هاشمي
اي كاش زودتر به فكر افتاده بوديد و جلوي بچه هاي سركش خود را مي گرفتيد. سابقه شما مشكلي را حل نخواهد كرد. همه در پيشگاه قانون يكسان اند. اگر شما و خانواده شما مرتكب خلاف شده ايد بايد مجازات شويد. يكي از مجازات هاي مهم در زماني كه قوه قضائيه در اختيار دوستان شماست، افشاگري است. ضمنا مواظب باش ماجراي منتظري تكرار نشود چون امت حزب الله در مقابل كساني كه از مسير اصلي انقلاب منحرف شده اند ساكت نخواهند بود. (140187)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۷:۵۴:۲۲
شما هم نگران تكرار ماجراي بني‌صدر باشيد.ضمنا\" نقش آقاي هاشمي هم در جريان همسويي با امام راحل در قضيه آيت اله منتظري كه يادتان نرفته؟...نه مثل اينكه رفته! (140851)
 
حميد رضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۹:۵۲:۵۷
عالم سياست عالم بي وفائي است. (140189)
 
سید حمید هاشمی
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۰۵:۴۹
مطمئنا این گونه برخورد در شان و منزلت هیچ شخصی نیست و نباید قبل از محاکمه کسی را محکوم کرد .

آقای احمدی نژاد جوری برخورد میکند که طرفدارانش پس از بیانات ایشان لقب دزدگیر ایران برایش انتخاب کرده اند و در شعارهایشان استفاده میکنند.

واقعا اگر رییس مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد چنین اتهاماتی قرار گیرد پس واقعا باید به کلیت انقلاب شک کرد. (140201)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۰۷:۲۰
هاشمی هاشمی .... خدا نگهدار تو (140203)
 
مردم
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۹:۳۵:۴۲
هاشمي هاشمي ...
لطفاً احمدي رو رها كن (141011)
 
mehrdad
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۰۷:۳۳
ba salam khedmate ahme dustan.dorood bar hasehmi afarin be hasehemi agahye hashemi dyge bas hast sar dar chah kardan.aghaye hashemi vaghte an naraeside bazi az asrar ra ke dar deletan hast hame mardom bedonan.aghaye hashemi hame ma midonim ke shoma che vaznei bodin dar in nezam vali in ra ham bedonid agar kasi mesle ahmadi nezhad in harha ru be zaban jary mikonad moghaser khode shoma bodin ke in hame saal soookoot.aghaye hasehmi behtar nist,vaghte esh nareside ke sookoote chandin sale ru beshkaniiiid!aghaye hashemi aghaye ey kash faghat 1 bar faghat 1bar be khoda in mardom hame chi ru mifahmand .dar akhar az hazrat ali eseda daram dar gotemanetan ba mardom sadegh bashid. al haghir mehrdad (140204)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۱۷:۵۷
هاشمي عزيز، چرا در اين 4 سال كه دائم در حال تخريب سازماندهي شده احمدي نژاد بوديد به فكر اخلاق و شرع نيافتاديد؟ ظاهرا در مكتب شما اخلاق و شرع فقط براي ديگران است. (140212)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۱۹:۳۹
هاشمي
شما فكر مي كني مي تواني براي رهبري تعيين تكليف بكني؟! نامه شما با اين لحن چه معنايي دارد؟! پشت پرده اين نامه از نظر مردم انقلابي ايران مخي نمي ماند. (140214)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۲۱:۱۶
متخلف بايد رسوا شود حتي اگر هاشمي باشد. تا كي ملاحظه كاري؟ تا كي مسامحه. مردم بايد بدانند در اين مملكت چه خبره و اين آقازاده ها با چراغ سبز پدرانشان چه مي كنند. (140217)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۲۲:۳۰
تاتاریخهست هاشمی هم هست (140221)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۵:۴۲:۴۱
با پول همه چیز را نمی توان خرید (140802)
 
ياسين
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۹:۳۴:۱۲
آري هست اما مردم از او چگونه ياد خواند كرد؟ (141007)
 
محمد حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۲:۰۴:۲۵
بسم الله الرحمن الرحیم

این نظر تکان دهنده و جالب توجه است. به تعداد موافقان آن توجه کنید: تا این لحظه 149 موافق در مقابل 23 مخالف. شما صفت \"باقی\" را که فقط و فقط مخصوص خداست برای آقای هاشمی به کار برده اید. آیا واقعا هاشمی باقی است یا \"حق\" باقی است؟ یا نکند هاشمی عین حق است و ما نمی دانیم. (141295)
 
ساسان
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۲۳:۱۷
خیلی معذرت میخوام خیلی
آیا این یک نوع تهدید نیست !؟

( با اینهمه بر فرض اینکه اینجانب صبورانه به مشی گذشته ادامه دهم، بی‌شک بخشی از مردم و احزاب و جریانها این وضع را بیش از این بر نمی‌تابند و آتش‌فشانهایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاهها مشاهده می‌کنیم. ) (140222)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۲۶:۳۸
الان رهبري هر دخالتي كنند بد تفسير مي شود. اجازه بدهيد بعد از انتخابات به موضوع رسيدگي شود. مردم ايران اينقدر شعور دارند كه درست انتخاب كنند و تشخيص بدهند كه شما ها جرمي مرتكب شديد يا نه! (140228)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۹:۰۸:۳۰
اتفاقا یکی از نعمات وجود مقام ولایت در همین فتنه ها و آزمونهای سخت است که عامه مردم قدرت تصمیم گیری صحیح و قاطع را ندارند و هدایت ایشان و افکندن چراغ بر راه (با تکلیف به رای دادن به نامزد خاص اشتباه نگیرید) موجب می گردد که هر شخص خود بتواند مسیر خود را بطور صحیح انتخاب نماید. (140956)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۲۷:۳۷
شهيد بهشتي كجا و شما كجا. يك مقايسه بي اساس. مطمئنا اگر ايشان يا شهيد مطهري زنده بودند شما به اينجا نمي رسيدي. (140230)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۲۹:۰۲
گناه اين است كه پسر آدم براي يك معامله نفتي بزرگ رشوه كلان بگيره و الان از آن پول عليه يك كانديدا استفاده بكنه. (140237)
 
حقجو
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۳۸:۲۱
بنام خداوندحامی مظلومین و مستضعفین

خداوندا دست مفسدین و دنیاطلبان را از امور مسلمین کوتاه بفرما.
ایکاش ایشان یک نامه به فرزندانشان بنویسند و برای مصلحت نظام و اسلام هم که شده آنان را توصیه به تقوی ودوری از مواضع تهمت میکردند. (140253)
 
عبد الله
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۴۲:۰۷
بسمه تعالی

طبیعی است که با توجه به فضای ملتهب جامعه، افکار عمومی در انتظار پاسخ و اقدام روشن مقام محترم رهبری است. (140259)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۴۴:۱۷
آقای هاشمی!همه پسران شما را میشناسند مظلوم نمایی بس است (140263)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۴۷:۳۲
اولین پیام این نامه یقین هاشمی به برد احمدی نژاد است که معادل باخت هاشمی است.
متاسفانه هاشمی خواسته اند رهبری معظم را میان انتخاب خود و احمدی نژاد مخیر کنند. (140271)
 
دو ست
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۴۷:۵۵
آقاي هاشمي يادشان هست كه تخريب ايشان از دوم خرداد شروع شد و روزنامه هاي زنجيره اي ايشان را عاليجناب خاكستري و ... لقب دادند.
خود ايشان هم با برخي از رفتارها در ايجاد اين جو مؤثرند.
پرسش ما اينست كه چرا درباره فرزندان رهبر انقلاب حرف و حديث نيست؟ چرا فرزند برخي ديگر از بزرگان به فساد مالي متهم نشده اند؟ دليلش روشن است زيرا آنها بيش از آقاي هاشمي مراقبت كرده و مي كنند.
كاش آقاي هاشمي اول اطرافيان خود را اصلاح مي كرد و بعد انتظار سكوت از بقيه مي داشت. (140272)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۹:۳۲:۱۹
مقام معظم رهبري حتي اجازه نمي دهند كه فرزندانشان در كوچكترين امور دولتي داخل شوند، اين همه مراقبت مي كنند .
آقاي رئيس جمهور هم كه از سال 84 دائم اموالش را اعلام مي كند و دوست و دشمن در پاكي مالي ايشان صحه مي گذارند.

اما آقاي هاشمي ... (141004)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۴۹:۱۴
بی صبرانه منتظر پاسخ رهبر و مقتدایمان به این ناجوانمردی ها هستیم (140274)
 
م-ص
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۱:۰۶:۱۳
ان شالله رئيس جمهور اگر مدرکي داره رو ميکنه تا روي همه انايي که انقلابو متعلق به خودشون مي دونن کم شه! (140288)
 
صاحبدل
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۱:۲۴:۳۸
میگم
اول نامه میر حسین
دوم نامه محسن هاشمی
سوم نامه خود هاشمی
چهارم نامه...؟
به نظرم این آقایان قبل از نامه نگاری به رهبر بهتر است یه سری به اطراف خود بزنند
اقای هاشمی باید این فکر را میکرد که:
حسود و مزاحم خواندن مردمی که کمترین انتقاد (و البته به حق) را از اطرافیان و افراد نزدیک و تحت امر ایشان داشتند
بالاخره این فریاد ها را بر علیه ایشان بلند خواهد کرد (140298)
 
amir
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۱:۲۵:۰۴
با سلام بر تمام ایرانیان
با مروری هرچند جزیی خواهیم فهمید این مرد بزرگ (هاشمی) چگونه همواره
در کنار رهبر بوده و سهم به سزایی در شکوفایی انقلاب داشته است.

بی معرفتیست که به دلیل مساءل جمه کردن تعدادی رای سابقه انقلابی و شخصیت
ایشان را زیر سوال ببریم.

دست به دست هم کنیم میهم خویش را آباد
یا علی (140301)
 
فتح الله پسندی
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۱:۳۰:۱۰
من خودم رزمنده دوره جنگ و اصولگرا هستم و دل خوشی هم از اصلاح طلبان ندارم. از بچه های بسیجی که به حمایت از جناب آقای احمدی نژاد شعار دزدگیر 88 و غارتگر بیت المال و مفسد اقتصادی سر می دهند و با شادی و هلهله آقای احمدی نژاد را قهرمان و شجاع و نترس معرفی می کنند این سؤال را دارم که بر فرض که اظهارات رئیس جمهور محترممان هم درست باشد و آقای هاشمی و فرزندانش دزد ببیت المال باشند آیا اسلام اجازه می دهد قبل از رسیدگی اتهام در یک دادگاه صالح و زیر نظر یک مجتهد ، فرد متهم بی آبرو شود. آقای احمدی نژاد می گوید که ما در آینده متهمین را در بازار می گردانیم و آبرویشان را می بریم. مگر ایشان قاضی و مجتهد است که اینقدر راحت حکم صادر می کند. مگر در قانون اساسی ما قوه قضائیه و قوه مجریه مستقل از یکدیگر نیستند و رئیس قوه قضائیه منصوب مقام معظم رهبری نیست. چرا کاسه داغ تر از رهبری شده ایم. بترسیم از روزی که این اختلافات موجب بروز ناامنی در جامعه شود که آن روز دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. امروز می گویند آقای هاشمی دزد بیت المال است. چه تضمیتی هست که همین آقایان فردا مقام عظمای ولایت را مورد مواخذه قرار ندهند که چرا دزد بیت المال را به عنوان عالی ترین مقام قانونگذاری کشور یعنی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرده و سالها از وی حمایت کرده است. بیائید عاقبت این قضایا را بررسی کنیم. نکند ما ملعبه دست یک عده آدم از خدا بی خبر و بی تقوی شده باشیم. خدا خودش به ما بصیرت عنایت کند که تحت تأثیر احساسات مرتکب گناهان کبیره ای همچون تهمت نشویم. به یاد داشته باشیم که امام معصوم فرموده است : حرمت آبروی مؤمن از حرمت خانه خدا هم بزرگتر و مهمتر است. (140308)
 
ايراني آزاد انديش
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۹:۲۳:۱۰
در جواب به اظهار نظر فوق بايد بگويم كه اكنون در جامعه شاهد شكسته شدن يك بغض قديمي هستيم .
شما كه خود را بسيجي و رزمنده معرفي مي كني چرا اين حرف را مي زني؟
زياده خواهي و رانت خواري خاندان هاشمي بر كسي پوشيده نيست و بسياري از مردم خود آن را لمس كرده و از نزديك ديده اند.
ملت حزب الله يادشان نمي رود كه ايشان چگونه در نماز جمعه چند سال پيش چگونه از آقاي كرباسچي (كه محكوم دادگاهي شد كه شما دنبال آن براي آقاي هاشمي هستيد) دفاع كردند.
حمايت بي حد و حصر ايشان از آقاي جاسبي را مي بينيم.
يادمان نرفته كه وقتي جمعي از نيروهاي بسيجي و حزب اللهي درباره رانت خواري فرزندانش از ايشان سؤال كردند ،‌ گفتند فرزندان من عرضه كار داشتند!

خاطرات از رفتارهاي ايشان بسيار است كه نياز به دادگاه ندارد تا اثبات شود زيرا گفته هاي خود ايشان است.

اما امروز ...
خانواده بزرگ! هاشمي با تمام قوا براي تخريب آقاي احمدي نژاد به ميدان مي آيند و بدون پنهان كاري ، حتي ميزان كمكهاي خود را هم مي گويند!
آيا براي اينكه به ما اثبات شود خانم فائزه هاشمي در جمع طرفداران موسوي در ورزشگاه آزادي توهين هاي بيشمار ، نه به آقاي احمدي نژاد كه به 18 ميليون ايراني (كه به ايشان راي داده اند) انجام داده ، بايد دادگاه تشكيل شود.
آنچه اظهر من الشمس است و فقط به خاطر يك تفكر غلط كه ايشان مساوي كل نظام است و كسي جرئت برخورد و تذكر به خاندان ايشان را ندارد ، نياز به دادگاه دارد؟

قدري فكر كنيم كه چه مي گوييم!
سالهاست در داخل و خارج نظام ما را متهم مي كنند كه بزرگان و سياست مداران ايران، فساد مالي دارند! آيا اين درست است كه با ادامه سكوت چند ده ساله و با وجودي يك خانواده مقابل راي ملت ايستاده ، باعث شويم كه آنها كه دامانشان پاك است هم زير سؤال بروند؟

البته از برخي هيجانات تند كه در هر دو جبهه شاهديم دفاع نمي كنيم ولي همه، حرفهايشان را زدند ،‌ آقاي هاشمي هم با اين نامه كه مي توانست سرگشاده نباشد ، از خود رفع اتهام كرد ، حالا بايد قدري هم به شعور ملت ارزش گذاريم تا آنها خود انتخاب كنند.

و ملت ثابت كرده اند كه همواره پيرو راستين اصل انقلاب و اسلام هستند ، نه افراد و اشخاص. (140983)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۱:۳۴:۵۵
به نظر بنده ارکان نظام که با ریختن خون هزاران شهید بدست امده نباید بخاطر پست ومقامهای دنیایی به خطر بیفتد (141230)
 
سید
۱۳۸۸-۰۳-۲۲ ۱۱:۱۵:۴۴
یادمان نمیرود که علی (ع) والی منتخب عثمان را که از بستگان عثمان بود به همراه فرزندش حسن(ع) در جلوی چشم عثمان حد زد
درحالیکه احدی جرات حد زدن نداشت (143924)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۲۲:۰۱:۲۱
مگر ما حضرت علی را اسلام و قرآن ناطق نمی دانیم ؟ خود حضرت در نهج البلاغه می فرمایند : به خدا قسم اگر از فرزندانم گناهی مرتکب شوند آنرا با صدای بلند به گوش مر دم می رسانم و آنها را ( فرزندانم ) بی آبرو خواهم کرد ؟
حالا ایشان که فقط یکی از افراد بوده .البته منکر اقدامات ایشان نیستیم ولی رهبر خودش فرموده : ملاک حال فعلی افراد است. (173812)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۱:۳۷:۴۷
احتمالا\" از پیروزی احمدی نژاد نگرانی وجود دارد. (140318)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۱:۴۱:۴۳
به نام خدا
گذشته از اینکه انتهاء نامه کمی بوی تهدید میدهد چند نکته نیز قابل تامل است:
- چرا ایشان این نامه را بعد از انتخابات تهیه نکردند که بر جو ناآرام دامن نزنند.
- چه احتیاجی به نامه نگاری بود. ایشان هر وقت که بخواهند می توانند به حضور مقام معظم رهبری برسند (140320)
 
حیدری بوشهر
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۱:۴۳:۵۲
زیر سوال بردن هاشمی یعنی زیر سوال بردن کل نظام (140322)
 
شفق
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۹:۰۲:۱۰
آقاي حيدري از بوشهر اين چه فرمايشي است؟!

نمي دانم شما چند سال سن داريد ولي قدري حوادث انقلاب خودمان را مطالعه كنيد
امام خميني(ره) معمار كبير انقلاب بودند و دوست و دشمن گمان مي كردند با رفتن ايشان ، چيزي از نظام نماند اما اين انقلاب حتي به خود امام هم وابسته نبود بلكه اين اعتقاد عميق مردم به تعاليم و شعائر اسلام بود كه مردم را در صحنه نگاه مي داشت.
چگونه مي گوييم آقاي هاشمي كل نظام است؟
اين انقلاب حاصل زحمات و خونبهاي آحاد ملت بخصوص خانواده هاي مستضعف است كه امام فرمودند ولي نعمت مردم هستند. امثال آقاي هاشمي بايد نوكري و خدمت اين مردم را بكنند و به آن افتخار كنند.
ماجراي آقاي منتظري را مطالعه كنيد(قصد تشبيه نيست)
ولي با كنار گذاشتن ايشان كه نائب امام و مرجع تقليد بودند ،‌خللي در سد آهنين ملت بوجود نيامد.
70 ميليون جمعيت در اين كشور است آنوقت يك خانواده و حاميانشان را كل نظام مي دانيم.

ملت ما با اين سخنان كه برخي معادل كل نظام و اسلام هستند ، دچار انحراف شده بود و اكنون در راه يافتن مسير صحيح خويش است.
روز جمعه تصميم ملت را خواهيم ديد.

يك نه بزرگ به همه زياده خواهان و قدرت طلبان. (140950)
 
زارعیان
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۱:۴۴:۰۲
آقای هاشمی حق دارد گو اینکه من طرفدار آقای احمدی نژاد هستم اما این دلیل نمی شود بدون سند و مدرک کافی کسی مثل هاشمی را متهم کرد هر چند از سالها قبل قضییه فعالیت اقتصادی خاندان هاشمی در بین مردم بوده است اما آقای احمدی نژاد حتما باید سند و مدارک خود را ارائه دهد والا من که طرفدارش هستم ممکن است به ایشان رای ندهم. خدا عاقبت همه ما را بخیر کند. (140323)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۱:۴۶:۳۰
این روزهاحوادث تاریخ ساز زیادی اتفاق می افته. خدا کنه که عاقبتش ختم به خیر باشه . (140325)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۱:۴۷:۴۳
آقای هاشمی!
مردم هم جریان بنی صدر را میشناسند و هم جریان باند هاشمی معدوم
یه وقت نامه تان مثل نامه آقای ... به امام نباشد که مهدی هاشمی معدوم را همتراز شهید بهشتی دانست و در اخر با شادمانی گفت که با این نامه خواب را از چشمان امام گرفتم.
اقای هاشمی!
آیا اینقدر از اطرافیان خود مطمئن هستید؟
آقای هاشمی!
مردم به شما علاقه مندند چرا که همان کسانی که در ریاست جمهوری قبل در تهران به شما رای ندادند ولی در خبرگان بیشترین رای را به شما دادند و الن هم همان مردم صدای اعتراضشان بلند شده
آقای هاشمی!
اینها همان مردمی هستند که با وجود تمام حمایتی که از شما کردند ولی شما در برابر انتقادات به حق و غیر قابل انکار آنها به عملکرد جاسبی انها را \"حسود و مزاحم\" خواندید
راستی چرا در ماجرای خانواده هادوی در حصارک تهران و واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد که به ناموس و ملک و ... این خانواده حمله شد سکوت کردید و نامه به رهبری ننوشتید.(فیلم تعرض عمال جاسبی)
http://www.youtube.com/watch?v=lyrGSIjMNtQ
http://www.youtube.com/watch?v=WcSmB-Tvvss&feature=related
آقای هاشمی!
مردم هنوز هم شما را از پایه های نظام میدانند فقط و فقط اگر مرزتان را با باند قدرت و ثروت مشخص کنید
اقای هاشمی!
ماجرای دو طلبه که در سخنرانی شما در قم به شما اعتراض کردند یادتان هست؟
چه بلایی بر سرشان آمد؟
آقای هاشمی!
مردم شما را دوست دارند ولی ... (140328)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۱:۵۹:۵۴
هاشمی عزیز در قلب ما جای داری دلاور دیروز امروز فردایمان (140340)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۲:۰۶:۱۰
میبینم الف هم هنوز جرئت نداره نامه ها را انتشار بده (140345)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۲:۰۸:۲۷
به گزاش خبرگزاري فارس، بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق در واكنش به نامه هاشمي رفسنجاني به رهبر معظم انقلاب با صدور بيانيه اي اعلام كرد:
نامه سرگشاده جنابعالي به رهبر معظم انقلاب اسلامي (دام ظله الشريف) مشاهده و موجب تاسف فراوان گرديد.
درباره اين نامه، نكات بسياري وجود دارد كه در ذيل به اهم آنها اشاره مي شود:
1-اصل نگار ش نامه به رهبر انقلاب از سوي مسئولين، امري غيرمعمول نبوده است، اما نگارش نامه‌اي سرگشاده به رهبري معظم و استفاده از تعابير تعريض آميز به مقام ولايت، گستاخي كم سابقه‌اي است كه در وقت مناسب با برخورد شديد جنبش دانشجويي مواجه خواهد شد. براي مثال در جايي نوشته ايد \"رهبري معظم صلاح را در سكوت ديده‌اند \" و در جاي ديگر آورده ايد: \"از جنابعالي با توجه به مقام و مسئوليت و شخصيتتان انتظار است براي حل اين مشكل و براي رفع فتنه هاي خطرناك و خاموش كردن آتشي كه هم اكنون دودش در فضا قابل مشاهد است، هرگونه كه صلاح مي دانيد اقدام موثري بنماييد. \"
اگر رهبر انقلاب صلاح را در سكوت دانسته‌اند، نگارش جملات طلبكارانه اينچنيني چه معنايي دارد؟
2- مقايسه دولت خدمتگزار نهم، كه بارها و بارها مورد حمايت هاي بي‌دريغ و ويژه رهبر معظم انقلاب قرارگرفته است با منافقان و گروه‌هاي ضد انقلاب و دولت بني صدر از سوي جنابعالي از تعابيري است كه حقيقتاً موجب تاسف و تاثراست و ميزان انطباق نظرات شما با رهبر انقلاب را نمايش مي‌دهد.
3- جنابعالي در جاي جاي اين نامه، خود را با شهيد مظلوم آيت‌الله بهشتي مقايسه كرده‌ايد كه حقيقتاً اين مقايسه مظلوميتي مضاعف براي آن شهيد بزرگوار است. متاسفانه تذكرات مكرر دلسوزان نظام و انقلاب به شما درباره نحوه زندگي جنابعالي و اطرافيانتان و بي توجهي جنابعالي به اين نصيحت هاي خيرخواهانه كار را بدانجا رساند كه يكي از مسئولان نظام اسلامي مجبور به افشاگري اين حقايق در تريبوني عمومي گشت؛ به عبارت ديگر نظام اسلامي چنان ضربه‌اي از اين بي توجهي و تغافل نسبت به سو استفاده مختلفي كه درچارچوب هاي معيوب و ناقص قانوني كشور انجام شده، خورده سات كه براي دغدغه مندان انقلاب راهي جز دادخواهي از محضر ملت بزرگ ايران باقي نگذاشته است.
بسيج دانشجويي صراحتاً و از روي دلسوزي به جنابعالي توصيه مي‌كند كه مراقب اطرافيانتان باشيد تا انقلاب اسلامي شاهد حوادث تلخ مشابهي نظيرآنچه تاكنون اتفاق افتاده نباشد.
4- جنابعالي همچنين در سرتاسر اين نامه فضايي سياه و تاريك از وضعيت موجود كشور نمايانده‌ايد كه علي رغم مخالفت با واقعيت موجود و بيانات صريح رهبر معظم انقلاب، جنبش دانشجويي را به يادنامه امام جمعه مستعفي اصفهان مي اندازد كه با پاسخ انقلابي مردم غيور اصفهان مواجه شد.
5- جنبش دانشجويي ايران - همانگونه كه بارها و بارها نيز اعلام كرده است خواهان بررسي وضعيت اقتصادي حضرتعالي و اطرافيان و برخي از مديران كشور در گذشته و در حال در دادگاهي صالحه بوده و هست و اكنون نيز كه در برخي از مديران كشور در گذشته و حال در دادگاهي صالحه بوده و هست و اكنون نيز كه در فضاي انتخابات تنها سرفصل برخي از مفاسد راجع به خانواده جنابعالي و برخي ديگر از مديران مطرح شده است فرصت را مناسب تر از هميشه ديده و از دستگاه قضايي مي‌خواهد در دادگاهي علني و در محضر ملت شريف ايران به اتهامات مطرح شده رسيدگي كند و بي‌ترديد در صورت كوتاهي دستگاه قضايي - همانگونه كه تاكنون اتفاق افتاده است دادگاه افكار عمومي در اين باره به قضاوت خواهد نشست. (140347)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۲۲:۱۳:۵۹
کاملا موافق هستم . همه چیز از راه قانونی .. .اگه راست می گه از خودش دفاع کنه اما با مدرک .نه با نامه نگاری و مظلوم نمایی . (173815)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۲:۲۰:۱۶
انشاالله این فتنه نیز همانند فتنه های دیگری که در راه انقلاب پیش آمد با درایت رهبری و همکاری امت و افراد ذی اثر به نفع مردم و انقلاب تمام شود.هاشمی یار و یاور امام و رهبر معظم انقلاب بوده و هست و خواهد بود. (140363)
 
دکتر حسن انصاری
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۲۲:۳۷:۰۲
جناب آقای هاشمی این برخورد ها شاید بهایی است که برای گذار به دموکراسی پرداخت می شود و در هر صورت من از توهین هایی که به شما شد بسیار متاسفم و آرزو دارم روزی در این سرزمین همه بتوانیم با صداقت و منطق و در لوای قاون با هم صحبت کنیم (140383)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۵:۱۱:۲۳
اقای هاشمی خجالت نمیکشید این نامه بیشتر به تهدید می مونه تا کثب تکلیف به نظر من این تهدید میشه یعنی چی این حرف ( با اینهمه بر فرض اینکه اینجانب صبورانه به مشی گذشته ادامه دهم، بی‌شک بخشی از مردم و احزاب و جریانها این وضع را بیش از این بر نمی‌تابند و آتش‌فشانهایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاهها مشاهده می‌کنیم. ) شما برای کی دارید نامه میدید که این جوری حرف میزنید؟ (140792)
 
Leila
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۵:۴۷:۴۹
منتظر نظر مقام معظم رهبری قبل از انتخابات هستیم! مسلما نظر ایشان قبل از انتخابات به برگزاری انتخابات سالم و بدون فتنه و پر شور می انجامد ( همان طور که می دانید 2 نامزد انتخاباتی که تا الان بیشترین رای ها را دارند مخالف هم هستند و طبلیغات وسیعی علیه هم می کنند! بعید نیست که حتی بد از برگزاری انتخابات این حرف و حدیث ها ادامه پیدا کند! )
کشورهای دیگر این بحث ها و مناظره ها را دنبال می کنند ( در درجه اول هیچ چیز مهمتر از ابروی نظام و انقلاب و ایران نیست ) (140808)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۶:۱۸:۴۰
حرمت امام زاده با صاحبش است روز نامه های دوم خرداد یادت هست ، حرفهای زیر گوشی مردم در بیست سال گذشته را شنید ه ای ، با این حال آقای هاشمی عزیزی تا زمانی که اطراف شما از کسانی که با والع می بلعند خبری نباشد ، هاشمی عزیز شما چه حرف نگفته ای با رهبری دارید که ضرورت مطرح شدن آن را با نامه سر گشاده دیده اید الا دلهای لرزالن عدهای را تسکین دهید به قیمت شکستن دل رهبری . خداوند شما را به عنوان ذخیره انقلاب حفظ کند (140814)
 
امیر از تگزاس
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۷:۰۷:۴۳
من در جنگ بودم وآلان آمریکا هستم


در این ۲۲ سال فقط ۲بار از ته قلبم خوشحال شدم


یک بار زمانی که صدام رو کشیدن بالای دار
یک بار هم زمانی که احمدی نژاد فساد دار و دسته رفسنجانی رو ریخت رو آب

رشوه دهنده در کشورش یعنی فرانسه و نروژ محاکمه و زندان رفته
رشوه گیرنده تازه ادعای اخلاص ....... خاک بر سر ما (140823)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۷:۱۹:۴۴
رهسپاريم با ولايت تا شهادت (140830)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۲۶:۳۱
رهبر عزيز و فرزانه:
.
همانند گذشته از شما فقط تقاضامند اقدامي قاطعانه و جسورانه و فوري در جهت حل اين مشكل را داريم...
.
واقعا ما گيج شديم كه حق با كيست؟
.
قبل از انتخاب ما را هوشيار كنيد كه خداي ناكرده راي اشتباه ندهيم. (140886)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۲۹:۳۴
حمايت هاي جناب آقاي هاشمي از كانديداتوري آقاي موسوي نياز به بحث ندارد ولي اينگونه مظلوم نماييها نشان از برنامه اي زيركانه براي راي نياوردن احمدي نژاد است (140890)
 
ياسر
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۳۰:۱۱
واقعاً متاسفم كه آقاي هاشمي اين خيل عظيم و ميليوني مردم را كه به اصل نظام و ولايت فقيه اعتقادي راسخ دارند ، نمب بيند يا نمي خواهد ببيند كه مي گويد اكنون من و شما فقط مانده ايم! (140891)
 
الیاس پهلوان
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۳۰:۳۰
سلام
متاسفانه مردم ایران در زمان حیات افراد قدر قهرمانانش را ندانسته است. امیر کبیر ، روحانیان صدر مشروطه، مصدق، مدرس و... . هاشمی وخاتمی قهرمان نیستند. ولی خدمات زیادی داشته‌اند. آیا رفتار تسووار با ایشان صحیح است؟ (140892)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۳۳:۰۴
این نامه یک نامه و سند تاریخی بود چرا که با این نامه اقای هاشمی هم مثل خیلی های دیگر راه خود را از انقلاب و رهبری و ملت جدا کرد . بهتر است ملاکهای خود را برای تشخیص حق و باطل امام انقلاب بگذاریم که فرمودند جنگ ما جنگ فقر و غناست . امروز هم جنگ جنگ فقر و غناست . (140895)
 
ش . پ. ب . ن
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۳۳:۳۲
آقاي احمدي نژاد فقط موقع انتخابات صرف شعار هاشمي دزد است چه دردي از مردم دوا مي‌كند؟ چه دستاوردي براي ملت داشته و دارد؟ جنابعالي 4 سال پيش نيز اين بازي را شروع كرديد پس چرا در مقام نماينده مردم اسناد و مداركتان را براي پس گرفتن حق مردم و باز گرداندن بيت‌المال به تاراج رفته توسط كساني كه نامشان را بردي هيچ اقدامي انجام نداديد؟ اينگونه رفتار مردم را نسبت به تمام بزرگان نظام از جمله رهبري بدبين و بذر نفاق در ميان مردم كاشتن است؟ آقاي احمدي نژاد اين رفتار فقط به بازي گرفتن احساسات برخي مردم است براي جلب راي و گرنه در 4 سال گذشته چرا هيچ اقدامي انجام نداديد؟ پس قسمي كه در مقابل مردم براي اداره كشور و حفظ منافع ملت خورديدچه شد؟ آيا هاشمي نمي‌تواند نام كسان ديگري را كه به بيت‌المال دست درازي و رانت خواري داشته‌اند ببرد؟ اين رفتار شما موجب نگرانيست براي اين كشور كه با خون هزاران شهيد تا به اينجا رسيده است. اينگونه رفتار هيچ دستاوردي براي مردم و براي نظام ندارد مگر خرسندي دشمنان انقلاب و نظام، شما همواره در سخنانتان مي‌گوييد نمي‌گذارند كارها پيش‌برود پس چرا از شجاعت خويش براي رسوايي كساني كه نمي گذارند كارهايتان پيش برود نامي نمي‌بريد و مردم را درست در جريان قرار نمي‌دهيد؟ از اين روندي كه از زمان شما در مملكت باب شده بسيار نگرانم و اميدوارم اگر رئيس جمهور شديد اينبار با اسناد و مدارك صحبت كنيد نه از روي دشمني و غرض شخصي. لطفا از صدور هر گونه فتوا عليه ديگران خوداري كنيد. اگر مدركي براي ادعاهايتان داريد لطفا قانوني و قاطع با آن برخورد كنيد. (140897)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۲۲:۲۱:۳۸
عزیزم
حقیقت تلخ است. (173817)
 
روح الله
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۳۴:۰۵
مقام معظم رهبري در آخرين سخنراني‌شان در روز 14 خرداد در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) با صراحت همه مردم را به شركت در انتخابات دعوت كردند و امر به خودداري از درگيري و برخوردها فرمودند و تصريح كردند كه اگر جايي كساني دنبال ايجاد درگيري هستند يا خائن يا غافل هستند! (140899)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۳۵:۴۱
پيشنهاد مي كنم آرائ آقاي هاشمي را كه در خبرگان راي آورده اندودر دوانتخاب ديگر (مجلس ورياست جمهوري)كه راي نياوردند مقايسه شود.همه مي دانيم در انتخابات خبرگان مردم كمتري شركت كرده ودر نتيجه با كمترين راي ميتوان انتخاب شددر حالي كه در انتخابات ديگر خصوصا در تهران بايد ارائ خيلي زيادي آورده شود.ليكن آقاي هاشمي راي نياوردند.خوب است آقاي هاشمي بدانند علت راي نياوردن ايشان عبارتند از :1- رفتارايشان واطرافيان مبني بر اينكه صاحب كشور وانقلاب هستند2-اينكه ايشان بنيانگذارطبقه جديدي بنام مديران متوقع وخود خواه وتجملگرا شدند.3-نقش همه كساني كه كشور را اداره كرده اند را ناديده
مي انگارند .انصافا ديديد كه آقاي محسن رضايي گفتند سه سال اول انقلاب مملكت را اداره كرده اند.ما مي دانيم آقاي احمدي نژاد داراي اشكالاتي است و اميدواريم نسبت به رفع آن اقدام كند.اما شما هم بدانيد بدلايل فوفق وبسياري از دلايل ديگر اين ملت حاضر نست به شما وتفكر شما راي بدهد مگر آنكه خود را اصلاح كنيد.آوردن آقاي موسوي هم كمكي نخواهدكرد .ايشان هم بشدت عوض شده اند. حرفهايشان مردمي نيست. فحاشي كردن كار زيبايي نيست. از اين سيد بزرگوار كه تاكنون احترام خاصي نزد مردم داشت چنين توقع نمي رفت. احمدي نژادهر جه تاكنون گفته ولي فحاشي نكرده است. يك جانباز جنگ تحميلي. (140901)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۳۶:۱۱
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای هاشمی
سلام علیکم
در خبرها داشتیم و شما نیز حتما در بولتن های گوناگونی که برایتان ارسال می شود دیده اید که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی دستور تبليغات جهاني عليه دكتر محمود احمدي نژاد و دولت وي را آغاز كرده است سؤال من و دهها هموطن شما از شما این است که چگونه است که پس از این دستور نامه سرگشاده شما علیه منتخب محبوب ملت منتشر می شود، قطعاً ذهن ملت آن را به فال نیک نخواهد گرفت. آیا شایسته نبود که جنابعالی که خود را سنگ صبور این ملت می دانید لااقل بروز این عصبانیت را به زمانی دورتر موکول می کردید؟ یعنی حماسه حضور میلیونی تهرانی ها در مصلی این قدر برایتان ناگوار بود؟ یا اینکه حضور تبریزی های غیور در استقبال در مردی از جنس خودشان اینچنین آشفته تان کرده است؟
براستی اگر امامی که اینقدر از او دم می زنید رفتارهای اینچنینی شما را می دید چه می کرد؟ البته روشن است که شما رگ خواب امام دستتان بود و عرصه را آنچنان مدیریت می کردید که امام به خاطر مصلحت اسلام عزیز جام های متعدد زهر را نوش کند. خیلی عجیب است یک اتومبیل فکستنی جزو ملزوماتش حتما آمپر بنزین هست تا اینکه وسط راه نماند، اما ماشین جنگی ما در دفاع مقدس فاقد این آمپر بود؟ تا کار بدانجا رسد که ناگهان قلب امام عزیزمان را با جمله «دیگر نمی توانیم ادامه دهیم» آنچنان به درد آورید که...
جناب آقای هاشمی کیست که منکر نقش شما در تعیین فرمانده سپاه، نخست وزیر و رئیس مجلس پس از خودتان و رئیس جمهور پس از خودتان نباشد؟ آن هم مهره هایی که ضعف خودشان را همیشه پشت شما پنهان می کردند؟ آری باید چنین می شد تا هاشمی بزرگ جلوه کند باید دولتی سرکار میامد تا وقتی نوبت به شما می رسد همه بگویند وای چه رئیس جمهور توانمندی! این روزها چنان دم از عدل و انصاف و قانون می زنید که هر کس نداند فکر می کند وای چقدر هاشمی مظلوم است! عالیجناب! دلتان نمی آید باور کنید که امروز دیگر زمانه شما نیست؟ صحبتهای دختر هتاکتان را نشنیده اید که در اجتماع اهریمنی آزادی، رئیس جمهورمان را چگونه به استهزا گرفت و شاهد هدم ارکان نظام در یاوه گویی های هم پالگی های خود بود!؟ ببخشید عالی مقام! سؤال بیجایی کرده بودم چون قبلا فرموده بودید در کار بچه هایتان دخالتی نمی کنید! ای کاش ملت را نیز فرزندان خود می دانستید و در کار آنها هم دخالتی نمی کردید!
والامقام! بالاترین جمله ای که از آن یاد می کنید و آن را مدال افتخار خود می دانید این جمله از امام است که:
«هاشمی زنده است چون نهضت زنده است»
همان موقع با وجود سن کمم به حکمت امام آفرین گفتم که عجب حرفی زده اند که ما حصلش این است که هاشمی بداند که او مرهون نهضت است نه نهضت مرهون او اما شما اشتباهی متوجه شدید اینگونه که:
چون هاشمی زنده است نهضت زنده است!
حاج آقا اگر خیلی شک دارید که تمامیت خواهید خوب است به حوادث نماز جمعه دوهفته اخیر رفسنجان رجوعی داشته باشید و اوج مردمداریتان را در ردپای آشکارتان جویا شوید... در پایان یک بار دیگر به شما توصیه می کنم به دامان ملت برگردید و اگر حسابتان پاک است از مباحثه و مناظره باکتانن نباشد و این را بدانید که در قبل و بعد از انتخابات اگر خونی از جوانی ریخته شود از هر طیفی که باشد آن را ملت به حساب شما خواهند گذاشت که با نامه سرگشاده تان عملاً تحریک به شورش و بلوا کرده اید.
والسلام (140902)
 
زندي
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۳۷:۵۶
آقاي هاشمي بس كنيد!
ما دلسوز شما هستيم.
وضع را از اين كه هست براي خود بدتر نكنيد.
چرا از رهبري عكس العمل مي خواهيد؟ فقط 2 روز صبر كنيد تا جوابتان را از مردم بگيريد. (140905)
 
فاتح
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۳۸:۵۱
بنده با مشاهده و استماع سخنان آقاي احمدي نژاد خيلي متاسف و متاثر شدم ياد

آن شبي افتادم كه آقاي هاشمي در زمان جنگ به صورت ناشناس به غرب كشور

(منطقه كردستان وجولان گاه احزاب منحله دمكرات و كوموله)با لباس مبدل سربازي

آمده بودند وبراي اينكه حضورشان لو نرود شب تا سحر در يك آمبولانس خوابيدند و...

چه جانفشاني ها كه براي به ثمر رسيدن انقلاب نكردند!اما اكنون با ايشان چگونه

رفتار ميشودخدا ميداند و حكم ميكند انشاالله (140908)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۲۲:۲۹:۲۴
طبق فرموده ی رهبر عزیز انقلاب : ملاک احوال کنونی افراد است.
و ماجرای طلحه و زبیر فراموش نشود. (173820)
 
حسيني
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۴۰:۰۶
بنده كه هميشه براي سربلندي نظام دعا مي كنم ، اين روزها شاكر خداوند هستم كه بغض فروخورده ملت ايران پس از سالها شكسته شد و موج ضد اشرافيگري در جامعه شكل گرفته است.
پيروزي ديگري براي ملت فهيم ايران در راه است.
انشاءالله (140912)
 
نامي
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۴۳:۳۱
زنده باد هاشمي اصولگرا مردمي (140915)
 
زماني
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۴۳:۳۲
واقعاً متاسفم
آقاي هاشمي به جاي اينكه در مقابل فرزندانش يا زياده خواهاني مثل مرعشي و جاسبي بايستد ، براي رهبري نامه مي نويسد:
رفع اتهام بي اساس مي كند
مظلوم نمايي مي كند
تهديد به آشوب هاي خياباني مي كند
از امام و شهيدان بزرگي چون بهشتي مايه مي گذارد

آقاي هاشمي به خود بازگرديد! (140916)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۴۵:۲۳
آقاي هاشمي عزيز
قطعاً كتاب تاريخ اسلام در منزل داريد
لطف كنيد اگر دوستان و اطرافيان اجازه دادند و يا در غياب آنها ، قدري حوادث بعد از رحلت پيامبر اسلام (ص)‌را مطالعه فرماييد (140918)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۴۵:۴۵
با سلام
من فقط می خوام بگم ،واقعا بسوزه پدر این دنیا که انسان برای رسیدن به پول و قدرت چه ها که نمی کند. ای کاش ما ها قدری تامل داشتیم و به خودمان می آمدید که ما از کجا شروع کردیم و به کجا رسیده ایم؟ من یک سوال دارم و کاری به شخص ندارم واصلا نمی خوام بگم که احمدی نژاد و امثال ایشان بری از اشتباه و گناهند و معصوم هستند ولی همین قدر می دونم که در تاریخ ایران سابقه نداشته که فردی بیاد و دارائی هایش را به مردم اعلام کند و این حق را برای مردم قائل شود که خود قضاوت کنند.و یادمان نرود که متاسفانه به سمتی می رویم که عادت کرده ایم فقط انتقاد کنیم و از پیشنهادهای سازنده خبری نیست و بدبختانه بدتر این است که خدا در قضاوتهای ما دیده نمی شود و حاضریم همه چیز را فدای حزب و گروه کنیم. (140919)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۴۶:۰۹
جنبش ضد اشرافيگري در سال اصلاح الگوي مصرف به پيروزي خواهد رسيد. (140921)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۴۷:۰۵
جناب آقای هاشمی معلوم میشود خیلی احساس خطر کرده ای که حتی سلام را هم فراموش کرده ای
اما بهتر استبدانی ملت از احمدی نژاد حمایت میکند چون مردم خیلی خوب اعمال خاندان شما را میدانند.588 (140923)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۴۹:۰۰
احمدی نژاد خوب گفته بود که به محدوده ممنوعه وارد شده است. مردم در 22 خرداد حمایت قاطع خود را از احمدی نژاد و مبارزه با فساد اعلام خواهند کرد. (140928)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۴۹:۴۴
من كوچكتر از آن هستم كه در مورد آقاي هاشمي مطلبي بنويسم

فقط به آقاي كلانتري (از مديران آقاي هاشمي و خاتمي و وزير كشاورزي)
مي گويم :
شما گفته بوديد اگر آقاي احمدي نژاد راي بياورد بايد چادر به سر از ايران فرار كنيد ، مي خواستم بگم آقا هوا خيلي پسه ، زودتر ... (140929)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۸:۵۵:۳۰
[حضريت آيت الله هاشمي
همه موارد كه در پايان فرمورديد:
\" دوست، همراه، و هم سنگر دیروز، امروز و فردایتان \"
درست ولي جايگاه ولي امرمسلمين و ولايت فقيه در نامه شما كجاست ؟ (140938)
 
میرزا
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۹:۱۳:۲۳
امید واریم روزی به این اتهامات در دادگاه عدل ملت شریف ایران رسیدگی و قصر پادشاهی خود ساخته هاشمی ها فرو ریزد (140967)
 
سكوت
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۹:۴۴:۵۰
هيچ كس براي من هاشمي نميشود (141027)
 
طاها
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۰:۵۷:۰۷
هاشمي رو كه ببريد زيره سوال كل نظام رو مي بريد زير سوال... (141146)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۲۲:۳۶:۴۴
رجوع شود به نامه ی سعید-امان از ...

بهتر فکر کنیم : هاشمی زنده است چون نهضت زنده است ، نه اینکه نهضت زنده است چون هاشمی زنده است. (173821)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۱:۲۴:۳۷
عزیزان من فرزند شهیدی هستم که حتی خاطره ای از پدر ندارم!امروز چشمانم گریان است مادرم از شدت ناراحتی شبها خوابش نمی بردچه بگوییم؟!اما چه کنیم که مسولین کشور پا روی خون شهدا گذاشته اند امروز معرفی رانت خواران جرم محسوب می شود!امروز نامه بی سلام و تحیت به رهبر و پدر عزیزم می نویسند!امروز همه جنگ قدرت دارن!امروز بی حجابی و بی بند و باری را وسیله رای آوردن قرار داده اند!امروز یادشان رفته شهدا هم هستند!اما من رنج کشیده هیچگاه اشکهای مادرم و غم یتیمی خودم را فراموش نمی کنم برادرم من جوانی 30 ساله هستم اما الان که می نویسم کانند کودکی 5 ساله اشک می ریزم.چه بگویم چه می توانم بگویم جز مهدی جان عزیز فاطمه بیا و حق ما یتیمان را از زورمندان و از خدا بی خبران بگیر (141201)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۱:۴۲:۳۳
اگرهاشمی واقعا به فکر مصالح نظام بود میگذاشت بعدار انتخابات چنین نامه ای می نوشت؛نوشتن نامه در این زمان آنهم با این محتوا خود باعث ایجاد التهاب و تشنج در جامعه می شود.
نکند ایشان خدای نخواسته برنامه خاصی دارند که -اگر اتفاق افتاد- بعدا بگویند هشدارش را داده بودم! (141251)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۱:۵۷:۲۹
صاحب اصلي انقلاب امام زمان عليه السلام است ، اميدوارم تمامي اين اتفاقات زمينه سازي و تسريع در فرج ايشان باشد. (141278)
 
رحیم
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۱:۵۸:۳۲
به یاد شعارهای بعد از نماز جمعه:
مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است. (141281)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۲۲:۴۱:۳۳
طبق فرمایش علی (ع) ملاکتان برای حق افراد نباشد بلکه اول حق را بشناسید و سپس افراد را .
نه اینکه افراد را ملاک حق و قران و پیامبر قرار دهید . (173824)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۲:۰۱:۲۶
جناب اقای هاشمی عزیز

شما از سرمایه های نظام بوده و هستید اما بهتر بود از لفظ مناسبتری نسبت به

رهبر معظم انقلاب استفاده میکردید تا خدای نکرده بوی تهدید از ان استشمام نگردد.اختلاف سلیقه همیشه بوده و هست و البته اگر در جهت درست باشد مایه خیرو برکت امیدوارم همیشه در خط امام که همان خط اسلام است بمانید همانگونه که تا کنون بوده اید. (141285)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۲:۰۴:۴۷
با سلام آقاي رفسنجاني چرا مدارك خود را ارائه نمي دهيد؟ چرا به قوه قضاييه شكايت نمي كنيد ؟ چرا از كار هايي كه كرده ايد تفره مي رويد؟ (141297)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۳۶:۱۷
برادر ناشناس گرامي
معمولا كسي كه متهم به فساد مي كند بايد مدارك خود را ارائه دهد نه كسي كه متهم شده است.
در ضمن اگر مداركي هست كه بايد ظرف چهارسال قبل به قوه قضاييه داده مي شد و نه اينكه بعد از چهار سال دوباره اتهامات تكراري چهار سال قبل ، بدون ارائه مدرك مطرح گردد. (141704)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۲:۱۳:۰۲
با توجه به این که آقای احمدی نژاد به منصوبین مستقیم مقام معظم رهبری تهمت دزدی زده اند و برای پیروزی در انتخابات به بدترین شکل از آبروی نظام هرینه کرده اند، ما منتظریم تا ایشان هر چه سریعتر پاسخ این هتاکی ها را بدهند.مسلما سکوت ایشان تا کنون فقط به منظور آرام نگه داشتن فضای پرالتهاب انتخاتاب بوده و در موقع مقتضی پاسخ این بی حرمتی ها به ساحت مقدس انقلاب را خواهند داد. (141314)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۲:۳۸:۰۲
مثلا اگر جوابي ندهند شما چه مي كني و چه برداشتي خواهي داشت؟ دوست عزيز اظهارات رهبري رد خصوص خواص رفاه جو در عاشوراي سال 72 مصاديقش به نظر شما چه كساني هستند آن زمان كه احمدي نژاد نبود؟ دوست عزيز امام(ره)‌ هميشه گفته اند حامي ولايت فقيه باشيد تا به كشور شما آسيبي نرسد... نگفته اند حامي هاشمي يا موج سبز يا استوانه ها باشيد يا نگفته اند حامي خانواده و فاميل من باشيد ايشان ولايت فقيه را معيار معرفي كردند در حالي كه شما جوري سخن مي گويي كه انگار رهبري بايد خودش را با هاشمي و شما تنظيم نمايد و در غير اين صورت خلافي واقع شده است؟ آفرين به اين همه تيزبيني تان (141387)
 
ر ضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۲:۱۴:۰۴
باسلام . بعنوان یک بسیجی جبهه دیده که در اصل انقلاب تا حال بودم وقایع را دیدم نه اینکه شنیده باشم عرض میکنم دقت کنیم که سر شاخه نشسته و و آنرا اره نکنیم .
1- هاشمی آنقدر بزرگ است که نیازی به شناساندن ایشان و دفاع ندارند . مثل درخت ّبا ثمر که هرکس به آن سنگ بیاندازد دامنش پر میشود.
2-با شخصیت حقیقی ایشان کاری ندارم اما از حقوقی وی رئیس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام است اگر ایشان وظیفه نظارتی خبرگان را انجام ندهد و برای انقلاب ابراز نگرانی نکند کی شایسته تراز ایشان؟
3- طرح این نوع هتاکی ها در آستانه انتخابات نشانگر اهداف غیرالهی و مردمی آنها میباشد.
خامنه ای زنده باد - هاشمی پاینده باد (141317)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۲:۴۱:۱۲
دوست بسيجي جبهه ديده من بگو ببينم رهبري بايد پاسخگوي هاشمي باشد يا هاشمي پاسخگوي رهبري كه آقاي هاشمي براي رهبري خط و نشان مي كشد كه اگر وارد قضيه نشديد آتش در خيابانها فوران خواهد كرد شما بسيجي جبهه ديده عزيز به فرمان هاشمي به جبهه رفتي يا به فرمان ولايت فقيه؟ الان ولي فقيه چه كسي است؟ و چه كسي بايد به توصيه هاي ولي فقيه گوش جان بدهد مگر خود هاشمي نمي گويد رهبري از وي صبوري خواسته است آيا تهديد به فوران آتشفشان در خيابانها صيوريست و پشتيباني از ولايت فقيه است شما بايد ولايت را پاس بداريد نه استوانه ها را (141398)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۲:۱۵:۴۶
جناب آقای هاشمی می تواند در یک نشست خبری با خبرنگاران داخل و خارج مطالب خود را بیان کند و تاثیر آن کمتر از تلویزیون نیست. (141321)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۲:۲۲:۰۰
هاشمی حقش این نیست که یک دروغ گو می گوید
این یک فتنه هست که به یک مومن فداکار می زنند و حتما رهبری جواب دندان شکن می دهد (141342)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۲:۲۵:۳۱
سلام بنده رابه آقاي هاشمي برسانيد و بگوييد كسي حريف توده مردم نمي شود. (141352)
 
مینا
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۲:۳۳:۲۵
امروز وقتی تو خیابون دیدیم اون معلول کفاشی که کنار بازار بساطشو پهن می کنه، عکس احمدی نژادو و سه چرخه اش زده، باخودم گفتم \"یعنی کسی دلش میاد با مردم اینجوری بازی کنه!یعنی امکان داره احمدی نژاد دروغ بگه؟! نه نه.امکان نداره\" (141368)
 
مجيد
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۲:۳۷:۴۶
هاشمي همواره در دل ملت ايران جاي دارد. درود بر تو كه جواني و جان و آبرويت را براي اين انقلاب فدا كردي. (141386)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۲:۵۰:۰۰
اول باید تاسف خورد از نامه سرگشاده .. نامه سرگشاده یعنی تحت فشار قرار دادن رهبر .. من مطمئنم که رهبری همچنان با سکوت خود فضای جامعه را بدور از التهاب بیشتر نگاه خواهند داشت ..
متاسفانه آقای هاشمی هیچ برخوردی با فرزاندش در این سی سال نکرد .. همه دیدیم اهانتهای فائزه به احمدی نژاد را .. همه شنیدیم پرونده استات اویل را ..

جناب هاشمی شما 30 سال به مردم پاسخ ندادید حال چگونه باور کنیم که از ضرغامی وقت خواستید و ضرغامی وقت نداده است .. اصلا مگر می تواند تا شما نخواهید به شما وقت ندهد ؟ شک ندارم که نامه دفتر شما به ضرغامی ها شانتاژ تبلیغاتی است
جناب هاشمی چرا درباره فرزندان رهبری این سخنان مطرح نیست .. ؟ چون اونها خودشون را در مواضع تهمت قرار ندادن .. (141418)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۳:۰۰:۳۷
آقاي هاشمي چكار بايد ميكرده كه نكرده.با كمال بزرگواري درست يك روز بعد از هتاكي و تهمت كانديد رياست جمهوري نزد ايشان ميره و از وي درخواست مي‌كنه اتهامات را پس بگيره.2-3 روز تحمل مي‌كنند و بعد از آنكه خبري نشد از صدا و سيما مي‌خواهند كه وقت بهش بدهند تا مسايل را شفاف كنه.اين هم كه نشد.حالا به يار ديرين خودشان، رهبر معظم انقلاب نوشتند كه شما دخالت كنيد.اين كجاش عيب داره كه اينچنين آيت‌الله يزدي به رگ غيرتشان برخورده.
اقدام آيت‌الله هاشمي يادآور اين شعر از حافظ هست كه ميگه:
\"عدل سلطان گر نپرسد حات مظلومان عشق.... گوشه‌گيران را ز آسايش طمع بايد بريد.\" (141459)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۳:۰۱:۱۰
اقای هاشمی می بایست مثل چهار سال پیش مثل آقای کروبی به جای شکایت به خدا این نامه را می نوشت نه الان که کشور به این وضع فلاکت بار رسیده حالا مطمئن شدم که چرا باید به آقای کروبی رای بدم (141460)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۳:۰۴:۴۶
نامه آقای هاشمی هراس دردل کج اندیشان وآنان که خودرا عاقلتر از همه میدانند وممکن است فردا ادعای ........ هم داشته باشند ایجاد کرده . درود بر هاشمی یار همیشگی امام و رهبر (141469)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۴۲:۵۲
قطعا\"همينطور است هاشمي يکي از پايه هاي انقلاب است و کسي نبايد دون مدرک اورا متهم ان هم در رسانه عمومي نمايد اگر رئيس صدا و سيما انضاف داشت اجازه ميدادند از خودش دفاع کند (141719)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۳:۲۲:۳۲
فرزندان هاشمي داراي نقاط ضعفي هستند انكار ناپذير. اما از طرف ديگر هاشمي رئيس خبرگان است و حتي اگر رئيس خبرگان نباشد و عضوي از آن، از جهت حقوقي فكر مي‌كنم مي‌تواند بر رهبري خرده بگيرد. ضمن اينكه منصوب رهبر در مجمع تشخيص مصلحت نظام است كه در اين جايگاه نيز مي‌تواند به رهبر مسائلي را متذكر شود. اينكه موارد ذكر شده به حق است يا نه مسأله‌اي است جدا و آيا بايد نامه سرگشاده مي‌بود يا خير باز هم قابل بحث است. (141511)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۳:۳۶:۴۸
بترسيد از اينكه خودتان (همه سياستمداران ديروز وامروز) خواسنه ونا خواسته
شكاف عميقي بين ايرانيان درست كرديد (141551)
 
موسوي
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۳:۵۶:۰۳
همه ملت ايران بي صبرانه منتظر جواب مقام معظم رهبري هستند. (141612)
 
امین
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۳:۵۸:۵۱
آقای هاشمی چه هدفی دارید ؟
شما جامعه ملت ورهبری را تهدید به اغتشاش می کنید ؟
اگر امام زنده بود در برابر حرفهای شما چه میکرد ؟
فکر نمی کنید با پشت دست توی دهنتون می زد؟
هنوز جوانهای با فکر انقلابی نمردن که شما هر چی بخواهید بگویید؟
بترسید از روزی که این جوانها.........................
شما از سرمایه های انقلابید ...............
احترام خود را نگهدارید......آقای احمدی نژاد در مورد فرزندان شما صحبت کردن نه درمورد خود شما؟ (141620)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۰۳:۳۹
.....\"بعد از جریان شوم 14 اسفندماه 1359 با ارشاد امام و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، شهید مظلوم دکتر بهشتی و جناب‌عالی و اینجانب که در شعارهای مردمی به عنوان «سه یاور خمینی» شناخته شده بودیم\".....

پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد......... (141629)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۰۹:۳۶
تاحالااگركمي شك داشتم كه آقاي ميرحسين بازيچه دست هاشمي وحزب كارگزاران شده با نامه سرگشاده هاشمي به رهبري وسياه نمايي وتحريك مردم به فتنه واشوب يقين حاصل شد.اقاي هاشمي اينبار به هيچ قيمتي حاضرنيست ببيند اقاي احمدي نژادرئيس جمهورشود. محمديان از بندرعباس (141645)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۲۹:۲۴
کسانی که هاشمی را متهم میکنند که چرا قبل از انتخابات نامه نوشته ظاهرا عمل کاملا تبلیغاتی و غیراخلاقی آقای احمدی نژاد را در مناظره با موسوی و سایر سخنرانی های انتخاباتی فراموش کرده اند که بدون دادگاه و ارائه سند اتهاماتی رابه منصوبین رهبر زد و پایه های نظام را هدف قرار داد . اگر اتهامی و سندی بوده مگر 4 سال برای ارائه آن وقت نداشت که چند روز مانده به رای گیری و به آن شکل مطرح کرد مگر مملکت قوه قضائیه ندارد ؟ (141690)
 
محبوب
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۳۹:۲۹
باسلام وصلوات برامام راحل وشهدای ایران عزیز
امروز آزمون ولایت ÷ذیری کسانی است که خود را ملزم به تبعیت از ولی امر مسلمین جهان میدانند و دل درگرو آرمانهای تابناک امام راحل وشهدای عزیزمان دارند.مِباشد. دوستان خودقضاوت نمایید (141712)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۴۴:۰۳
بسمه تعالي

مي توان اين نامه را رنجنامه خواند و يا ساده تر نامه اي جايگزين به اتهامات زده شده و منتشر شده از سيما ديد .

از منظري ديگر مي توان نامه را همچون ديگر سوابق بين دو عزيز در تدبير امور دانست كه امروز اگر رهبر عزيز نمي توانند در اين روزهاي پيش از انتخابات مطلبي را طرح كنند كه شائبه تخريب و يا تقويت كانديداي خاص داشته باشد ، جناب هاشمي با نگارش همين نامه آن مشكل را حل كرده و به همين اندازه كفايت كرده اند و چه بسا از حق خود گذشته اند كه با توجه به حال و هواي گوينده و اين روزها ، و با توجه به فداكاريهاي هميشگي هاشمي كه مي شناسيم ، گذشتني نيز هست .

به هر حال هر دو بزرگوار ، با تحفظ بر جايگاه قانون اساسي هر يك كه بسيار هم مهم است ، پشتوانه انقلاب و كشور بوده و هستند و اجازه نخواهند داد كه نا آگاهي و غرض ورزي به ايران اسلامي ، كوچكترين ضربه اي وارد كند .

تصورم آنست كه در اين گونه امور نيز نبايد به خود اجازه داد كه با تعبيرهاي چرا در نامه اين چنين آمده يا آنچنان ، فضا براي جاهلان و مغرضان ، باز شود تا از تعابير و تفاسير نا بجا ، سوء استفاده شود .

درست همين نكته را در باره دانشگاهيان امام صادقي عرض كردم كه فضاي علم و تحقيق سزاوار خداي نكرده فتنه افزوني نيست بلكه جا دارد بر خود بباليم كه اسلام در اين كشور چنان سرمايه پر بركت امنيتي و سياسي فراهم كرده است كه رهبران مي توانند فضاي بازي را براي اعتلاي دانش سياسي و شعور و اخلاق كشور بگشايند و به جاي اجازه دادن به تشديد فضاي خفته و خاموش توطئه كه رسم ديكتاتوران زمان بوده است ، مردم در جريان امور به اجمال قرار گيرند و پيش از هر اظهار نظر فتنه انگيزي ، منتظر كشف درايت و هوشمندي رهبرانشان در اينگونه امور باشند .

خدا را بايد هزاران بار شكر گذاشت كه چنين شور و التهابي را هيچ كشوري به جز ايران توانمند به لطف خدا نمي تواند تحمل آورد و از خطرات آن نهراسد اما اين كشور با صفا و ايمان مردمان با فرهنگ و اخلاقش ، چنين قدرتي دارد كه با تمام هوشياري از چنين التهاباتي با هوشياري كامل عبور كند ..

انشاء به ياري خدا ، باز هم يگانگي از ساقه تا ريشه سترون انقلاب اسلامي را در روزهاي آينده پس از انتخابات ، مجددا، همچون برومندي مردمان رشيد اين سرزمين در آغاز انقلاب شاهد باشيم و هماره بر اين گرمي و حضور بنازيم .

بايد با تمام وجود هوشيار بود كه سفره هاي خوراك شياطين در اين روزگان نيز گسترده است و مي توانند يكباره هر كسي را بر سر آن بنشانند ، پدر بزرگمان با يك دانه يا يك ميوه نتوانست برهد آيا پس از رنج ها و مرارتهاي سنگين نبي اكرم ص و امامان معصوم ع و همه عالمان و بزرگان و شهيدان اسلام و اين كشور كه به همه ما هزاران بار و بار توصيه ها كرده اند مي توانيم از خود مطمئن شويم . انشاء الله كه چنين باد . (141724)
 
معصومه
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۴۶:۲۵
چرا ازش بت ساختين مگه هاشمي معصوم هستش همين الان بريد عربستان از يه مغازه دزدي كنيد همون روز بر حسب مقدار دزدي انگشتتو قطع ميكنن . اگه قرار باشه اسلام تو ايران اجرا بشه كه خيليا الان بايد با كمك پرسار غذا مي خوردن چقدر صورتمونو با سيلي سرخ كنيم چقدر ميوه درجه سه بخوريم چقدر از اينكه نماي خونمونو نميتونيم درست كنيم خجالت بكشيم چقدر ديگه تو دلمون بريزيم چاه علي اگه بود ديگه پر شده بود بسه ديگه .. آقاي هاشمي : ماه پشت ابر نمي مونه ببين چكار كردي كه گذشته و امروز خودتو به كجا كشيدي اميدوارم كه حق و الناس نكرده باشي خدا از حق خودش ميگذره ولي از حق مردم هرگز.. (141726)
 
روح ا...
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۳۹:۴۷
خیلی جالبه اونایی که تا دیروز نمی خواستند حتی اسم هاشمی رو بشنوند حالا سنگشو به سینه میزنن.به نظرم حتی اگه کسی بخاد با محمود لج بازی کنه حداقل خودشو له نکنه. (141872)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۹:۱۴:۲۸
با سلام
با تشكر از انتشار پيام جناب آقاي رفسنجاني و سخنان پسنديدهء ايشان از مقام عظماي ولايت خواهشمنديم كه چشم فتنه را مانند تمام اين دوران پرافتخار كور نمايند. كساني كه تمامي دوران دفاع مقدس و انقلاب شكوهمندمان را بي پروا به تمسخر مي گيرند. با ژست تدين آب به آسياب تحجر مي ريزند. بيهوده نيست كه اسرائيل آنقدر از سخنان او ذوق زده است. ادبيات سران اين كشور پرگوهر كه مهد شكرستان پارسي است به الفاظ سخيف و ركيك آلوده اند. \"در لوله كردن وزير\" و \" پيچاندن گوش استاندار\" و .. تنها مشتي است نمونه خروار.
در اين ايام، روزي نيست كه پيامي و پيامكي از تمسخر انقلاب و نظام و هدايتگران آن بر مبناي سخنان و خط و مشي فكري آقاي احمدي نژاد به دست نرسد. در طي تمام اين سالها اختلاف سليقه ها در نظر و عمل بين مسئولين بوده است ولي هرگز چنين هتاكي و تخريبي در چنين سطح و مقياسي مشاهده نشده بود. اينها سخناني بود كه سي سال دشمنان ما در رسانه هايشان ادعا مي كردند و حال با شنيدن آن از زبان رئيس جمهور ايران ذوق زده اند و به خود مي بالند كه \"ديديد كه ما درست مي گفتيم\"!. مگر دشمن بايد بيايد ورسماً اعلام دشمني كند؟ اين روزها اين تخريبها من را به ياد داستان حكمت آموز حضرت سليمان (ع) مي اندازد، آنكه دو زن ادعاي مادري بر طفلي را داشتند و آن پيامبر حكيم دستور به دو نيم كردن كودك براي دو زن داد و آنگاه مادر واقعي با گذشتن از كودك خود مادريش را ثابت كرد. به نظر مي رسد تدريجاً در دامان انقلاب گروهي جديد شكل گرفته اند كه آنچنان در مادري متعصب هستند كه حاظرند تا دو نيم شدن كودك پيش بروند. (142203)
 
هادی رف...
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۹:۲۹:۲۷
جناب آقای هاشمی:
سلام

این سلام فقط بخاطر رعایت کردن رسم ادب بود و این که یاد بگیرید بعد از عنوان نامه سلام

به مخاطب فراموش نشود. مخصوصا\" اگر به رهبر معظم باشد.

همه میدانند آتشی که دودش همه جا را فرا گرفته از کجاست ونیازی به اقدام رهبر واتلاف

وقت ایشان نیست.ومطمئن باشید ملت بیدار آنرا در نطفه خفه خواهند کرد. (142216)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۲۰:۱۹:۴۹
سلام
اینکه بعضی از دوستان اظهار کردند نباید قبل از اعلام نام کسی به عنوان مفسد مورد اتهام قرار بگیر درسته و همه قبول دارند.اما یک موضوع مهم اینه که بدنه ( تاکید: بدنه) نظام قضاء تو کشور ما اشکالات عدیده ای داره (فساد و بروکراسی و ....) که موجب می شه که حتی اگر مفسدی وجود داره نامش فاش نشه یا با اعمال قدرت اصلا مفسد شناخته نشه. من که اسم فرد شهیری که مسئول بوده باشه ومفسد شناخته شه یادم نیست (جز آقای کرباسچی)
به هر حال حرکت انتهاری آقای احمدی نژاد هرچند در شان رئیس جمهور نبود ولی احتمالا قداست ها رو می شکند واین ترس رو تو تن آنهایی که می خواهند سوء استفاده کنند می اندازه (142254)
 
ناشناس ناشناس ناشناس ناشناس ناشناس ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۰:۳۹:۳۳
چقدر مردم ایران ناشناس شدند! ، و جالبه که فقط یادداشت های ناشناس ها را قریب به اکثریت نشون میدند! ، چه اشکالی داره که اسمتون را بنویسید؟! ، اصلا\" بنویسید « صغری » یا « فتح اله» مگر کسی شما را باز خواست می کند! یا می شناسد؟! ، چقدر خوبه همه مردم ایران صداقت را خط قرمز زندگیشون بدونند و مقید به اون باشند.

خدایا سرزمین من را از « دروغ ، خشکسالی و دشمن » محفوظ بدار ! ، چه خوب فهمیدند نیاکان ما که این سه کلمه در کنار هم قرار دارند و دانستند میزان آسیب آنها در یک حد است!. کاش ما هم می فهمیدیم!

ترسم که به کعبه نرسی اعرابی

این ره که تو می روی به ترکستان است!
-------------------------------------------------------------------------------
نسیمی (142544)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۰:۵۵:۳۱
از دوستاني که تا اين حد آقاي هاشمي را تخريب ميکنند سوالم اين است که استناد شما براي اظهاراتتان چيست؟ آيا فقط از روي شنيده هايتان اينگونه با يقين ايشان را مفسد معرفي مي کنيد؟ آيا شنيده ها کافي است؟ خواهشا نفرماييد اين مسائل را ديگر همه ميدانند آخه همه به شنيده ها و شايعات استناد ميکنند نه مدارک و اسناد.
حال فرض کنيم آنچه شما راجع به ايشان ميگوييد صحيح و واضح است آيا با اين فرض نبايد در کفايت رهبري شک کرد که ايشان مسائلي که تا اين حد واضح است را تشخيص نميدهند؟ آيا اعضاي مجلس خبرگان به اندازه ما اطلاعات ندارند يا آنان هم بي کفايت هستند؟ آيا مشروعيت نظامي که ارکان اصلي آن مفسد و بي کفايت هستند زير سوال نميرود؟
با اين فرضيات به جاي خوبي نميرسيم. پس بايد ببينيم چه کساني از تخريب هاشمي بيشترين سود را مي برند و چگونه است که در آستانه انتخابات اين تخريب ها شدت ميگيرد شايد بتوانيم تحليل مناسبتري داشته باشيم.
دوستان تندروي و تعصب را کنار بگذاريد. آنچه در وهله اول به خود ما و کشور ضربه ميزند و زده است همين تندرويها بوده است. (142577)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۱:۰۶:۳۸
هاشمي هاشمي حمايتت مي كنيم
مرگ بر دروغگويان فريبكار (142597)
 
حمیده
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۲:۵۴:۴۳
بابا خواهش می کنم یک کم به خودتون بیان
نمی دونم چرا همه به سابقه آقای هاشمی مراجعه می کنن بدون اینکه در نظر بگیرن که انسان ها در طول تاریخ تغییر می کنن. و چه حکیمانه امام فرمودند: من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسي و اسلام نمايي بعضي افراد ذکري از آنان کرده و تمجيدي نموده ام ، که بعد فهميدم از دغلبازي آنان اغفال شده ام . آن تمجيدها در حالي بود که خود را به جمهوري اسلامي متعهد و وفادار مي نماياندند، و نبايد از آن مسائل سوءاستفاده شود. و ميزان درهر کس حال فعلي او است .
وصيت نامه سياسي - الهي امام( ره) چرا ما آدما عادت داریم فقط از تاریخ اون قسمتهایی رو که دوست داریم می خونیم؟
خوبه یک کم به اطراف وبه تاریخ با دقت بیشتری نگاه کنیم
تاریخ تکرار می شه خوبه از اون درس بگیریم و نذاریم عمر ها و ابوبکر های زمانه دوباره به وجود بیان
و افرادی که گفته بودن چرا از طریق قانونی اقدام نکرد خودتون کلاه خودتون رو قاضی کنین به اتهامات فردی با نفوذ هاشمی توی کدوم دادگاه کسی جرات داره رسیدگی کنه یا حتی این اتهامات رو بیان کنه
منم قبول دارم که احمدی نژاد در برخی مسائل دروغ گفته اما به یک علت مطمئن هستم که رای من باید به احمدی نژاد باشه و اون هم حفظ جان رهبره چون داره فضای تهدید و خانه نشین کردن علی زمانه احساس میشه (142707)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۷:۱۱:۳۶
بهتر نیست مسئولان برای جلوگیری از چنین بحث هائی از ورود وابستگانشان به امور اجرائی و اقتصادی ممانعت نمایند؟ (142785)
 
میرزا
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۷:۵۹:۳۲
آقای هاشمی!
فقط امیدوارم عاقبت بخیر شوی. (142813)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۸:۰۰:۴۶
کسی آتشفشان می بینه؟
دیدی سلام ما رو هم برسون. (142814)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۸:۴۸:۲۵
من ازاحمدي نژاددلخوشي ندارم همين كه ديدم جرات بيان حقايق دارد بهش راي مي دم متاسفانه اقاي موسوي كه من وخانواده ام 20سال براي امدنش انتظار كشيديم ديدم كه بله قربان گوي هاشمي ودار ودسته اش شده محمديان ازبندرعباس (142851)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۲ ۱۱:۰۳:۱۱
جناب آقای محمد شمابهتره کمی هم نیمه پر لیوان رو ببینید و چشمتون رو به روی حقایق باز کنید.
در ارایه پیشنهادات هیچ نظر سازنده از شما نخوندم که بتونه حد اقل به من در تصمیم گیری کمک کنه.
نکنه شما در ایران تشریف ندارید! (143917)
 
افشین قندشکن
۱۳۸۸-۰۳-۲۲ ۱۱:۳۱:۰۶
در صداقت و پاکی احمدی شکی نیست با اینکه خیلی اشتباه داشته اما با عشق آمده. (143931)
 
معترض
۱۳۸۸-۰۳-۲۲ ۱۶:۳۹:۲۴
سلام
چند سال پیش مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام، فرمودند مسئولان اصلی کشور نزدیکانشان را از فعالیتهای اقتصادی کلان بر حذر کنند. این از آینده نگری و فراست ایشان بود که می دونستند یه روزی کار به جاهای باریک می کشه. اما حیف که بعضی ها گوش نکردند. (144033)
 
سید
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۰:۴۷:۴۹
گفتند که روزی شخصی پیش بزرگی از یکی از دوستان بد گوئی نمود و غیبت او را نمود آن مرد فرزانه به صراحت فرمود در مورد بنده خدا که بد او را در نبودش گفتی شک دارم چون هم خودش نیست که دفاع کند و هم اینکه جرمش اثبات نشده است ولی در مورد شما که اینگونه غیبت می نمائی شک ندارم که جزء فاسقان هستی طبق نس صریح قرآن
ما را چه شده است که اینگونه برای چند رای اینگونه دیگران را به باد فحشاشی می گیریم البته ناگفته نماند که این ارثیه از ....... می باشد (163326)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.