کد مطلب: 356108
خدمات خودرو مشمول گارانتی شد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۲۰
در حالیکه ارزیابیهای صورت گرفته بیانگر نارضایتی مصرفکنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو است، این شرکتها موظف شدند خدمات ارائه شده در این حوزه را گارانتی کنند.
به گزارش ایسنا، چندی پیش اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان ابلاغ شد.
براساس یکی از بندهای این قانون، خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو و همچنین قطعات تعویضی در این شبکه مشمول دوره گارانتی (تضمین) شده است.
در این زمینه در ماده ۲۳ این قانون تاکید شده است:" عرضهکننده خودرو موظف است نمایندگیهای مجاز شبکه خدمات پس از فروش خود را ملزم کند تا ضمن ارائه صورتحساب خدمات به مصرفکننده، خدمات ارائه شده را به مدت دو ماه یا ۳۰۰۰ کیلومتر، هر کدام که زودتر فرا برسد و همچنین قطعات تعویضی خودرو را به مدت شش ماه یا ۱۰ هزار کیلومتر، هر کدام که زودتر فرا برسد، ضمانت کند".
بنابراین اگر خدمات ارائه شده یا قطعات تعویضی خودرو در مدت زمان گارانتی یاد شده دچار خرابی شده و نیاز به تعمیر و تعویض مجدد پیدا کند، شرکت عرضهکننده خودرو موظف به حل عیب یا تعویض رایگان قطعات مربوطه خواهد بود.
این قانون جدید در حالی است که براساس ارزیابیهای صورت گرفته، مصرفکنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
طبق نظرسنجی صورت گرفته در این زمینه، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرفکنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
کلمات کلیدی : خدمات خودرو
یک 206 تیپ 8 فول خریداری کردیم. بعد از یکماه تسمه تایم مشکل پیدا کرد. به نمایندگی مراجعه کردیم که گفتند این قطعه گارانتی نیست. باید آزاد پولش را بدهید. که به تعمیرگاه بیرون مراجعه کردیم. (3723616) (alef-13)
خوبه اما یکم بهتر درستشه تا توی مسیر یک دفه منفجر نشه
در ضمن یه ماشین ایران سمند بااقسات بلند مدت می خواستم کجا می توانم پیدا کنم (3915230) (alef-11)