نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 286502
پر فروش ترین خودروساز دنیا
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۶
فولکس واگن با پیشی گرفتن از تویوتا، در نیمه اول سال ۲۰۱۵ پرفروشترین خودروساز جهان شد.

گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا اعلام کرد در مدت شش ماه تا پایان ژوئن ۵.۰۲ میلیون خودرو فروخته که کمتر از ۵.۰۴ میلیون دستگاه به فروش رفته از سوی فولکس واگن در مدت مذکور بوده است.

فولکس واگن از تقاضا برای خودرو در اروپا که سریعترین روند رشد را در پنج سال و نیم گذشته داشته، سود برده است. رشد بازار اروپا کندی رشد فروش در چین را که بزرگترین بازار این شرکت به شمار می‌رود، جبران کرده است با اینهمه این خودروساز آلمانی برای رسیدن به هدف سال ۲۰۰۷ خود که تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز جهان است، باید در برابر افت تقاضا در چین دوام بیاورد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در آمریکا فروش کل صنعت خودرو تنها ۴.۴ درصد در نیمه اول سال ۲۰۱۵ رشد کرد و این بازار را در مسیر کمترین رشد سالانه از زمان آغاز احیا قرار داد.

فروش خودروهای سواری در چین به دلیل کندی رشد اقتصادی و ریزش بازار سهام که به اعتماد مصرفی لطمه زد، در ماه ژوئن برای نخستین بار در بیش از دو سال گذشته کاهش یافت. به گفته تحلیلگران موسسه سانفورد سی برن اشتاین، خودروسازان جهانی برخلاف سالهای گذشته که برای ساخت کارخانه‌های جدید در چین شتاب داشتند، امسال خودروهای کمتری در این کشور تولید می‌کنند.

برخلاف روند بازار چین، فروش تویوتا در این کشور ۴۲ درصدی در ژوئن و ۱۰ درصد در نیمه اول سال رشد کرد و به ۵۱۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه رسید. در مقابل فروش فولکس واگن در چین در شش ماه اول ۳.۹ درصد کاهش یافت و به ۱.۷۴ میلیون دستگاه رسید.

اما فروش فولکس واگن در آلمان و اروپای غربی به کمک مدلهایی مانند سدان پاسات و شاسی بلند کامپکت ماکان پورشه بیش از شش درصد رشد کرد. بر پایه اعلام انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا، ثبت خودروهای تویوتا در اروپا طی مدت مذکور ۵.۷ درصد رشد کرد.

در آمریکا رشد فروش تویوتا از کل بازار خودرو بالاتر بود و این شرکت به کمک تقاضا برای خودروهای لکسوس ان ایکس و شاسی بلند کامپکت تویوتا RAV۴ توانست رشد فروش ۵.۶ درصدی را تجربه کند. در مقابل فروش برندهای فولکس واگن، آئودی و پورشه مجموعا ۲.۴ درصد افزایش داشت.

هر دو شرکت طی نیمه اول سال در ژاپن بازار کسادی داشتند. فروش برندهای تویوتا و لکسوس ۸.۲ درصد و دایهاتسو ۱۳ درصد کاهش یافت. فولکس واگن هم با کاهش ۱۷ درصدی فروش در ژاپن روبرو شد.
 
کلمات کلیدی : بازار خودرو
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۰:۵۷:۳۰
متأسفانه تا یک قدم خارجیها بر می دارن ما ده قدم پیش می ریم.نمونه اش همین تبلیغ برای فولکس واگن.در حالی که کیفیت تویوتا در تمام جهان اثبات شده و حتی برتری خدمات پس از فروش ژاپنیها بر آلمانیها مشخصه، در داخل برای ورود خودروسازی آلمانی تبلیغ میشه که هنوز هم ورودش قطعی نشده.متأسفم که ما ایرانی ها اینقدر عجول و بی منطق هستیم (3087185) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.