نظر منتشر شده
۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 349403
آمادگی مالی قرارگاه خاتم برای آزادراه تهران-شمال‌
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
فرمانده قرارگاه خاتم‌الأنبیاء (ص) با انتقاد از اینکه عده‌‌ای نمی‌خواهند قرارگاه به اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال ورود کند، گفت: آمادگی داریم که ۴۰ درصد هزینه تأمین مالی اجرای آزادراه تهران - شمال را بپذیریم.

سردار عبدالله عبداللهی در گفت‌وگو با فارس، درباره‌ ورود قرارگاه خاتم‌الأنبیاء به پروژه آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: از زمانی که اینجانب به یاد دارم و از حدود ۲۵ سال پیش، این پروژه شروع شد اما هنوز تکمیل این آزادراه‌ به نقطه مطلوب نرسیده است.

وی اظهار داشت: آنچه هم امروز از این پروژه تکمیل شده است، ‌فقط در قسمت‌هایی است که از نظر توپوگرافی ساده و نه چندان مشکل بوده‌ است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الأنبیاء (ص) تأکید کرد: چنانچه تعامل بهتری میان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان وجود داشت، امروز در این پروژه پیشرفت بسیار بالاتری حاصل شده بود.

* مصوبه دولت قبل درباره حضور قرارگاه خاتم‌‌ در آزادراه تهران‌-شمال‌‌ باطل نشده است

سردار عبدالهی در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل قرارگاه خاتم به پروژه ۲۵ ساله وارد نمی‌شود؟ بیان کرد: ‌متأسفانه‌ بنیاد مستضعفان و‌ وزارت راه و شهرسازی هر دو هیچ تعاملی با قرارگاه خاتم نداشته‌اند؛ اصلاً با وجود آنکه قرارگاه در آزادراه تهران - شمال قرارداد، قیمت و ترک تشریفات داشت‌ اصلاً نپذیرفتند که قرارگاه به این پروژه وارد شود.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با تأکید بر اینکه‌ مصوبه دولت قبل درباره حضور قرارگاه خاتم‌الانبیاء در آزادراه تهران - شمال‌ هنوز مانده است، اضافه کرد: به هر حال عده‌ای راضی نیستند که قرارگاه خاتم وارد‌ پروژه آزادراه تهران-شمال شود؛ البته این عده، با این عناد بی‌منطق خود، یک پروژه ملی را تعطیل می‌کنند و این خیانت به مملکت ‌محسوب می‌شود.

* قرارگاه را نمی‌‌خواهند اما برای چینی‌ها فرش قرمز پهن می‌کنند

سردار عبداللهی با تأکید بر اینکه عملکرد قرارگاه خاتم در تکمیل به‌موقع و باکیفیت پروژه‌‌ها برای همگان اثبات شده است،‌ بیان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء یک آزادراه ۱۶۰ کیلومتری با توپوگرافی سخت و پستی و بلندی زیاد را فقط ظرف ۲ سال اجرا کرد و تحویل داد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: زمانی که قرارگاه خاتم در آزادراه تهران - شمال قرارداد منعقد کرد، چهار گروه تخصصی (قرب)‌ از قرارگاه در این پروژه تجهیز و آماده شدند؛ همچنین گروه‌های تونلینگ، ‌ساخت پل‌‌ و ترانشه‌برداری در بخش‌‌های مختلف پروژه همه تجهیز و آماده شدند، تجهیز کارگاه‌ها هم انجام شد اما متأسفانه ورود قرارگاه به این پروژه متوقف شد و امروز هم این پروژه رشد چندانی ندارد.

سردار عبداللهی افزود: با این سیستم قطعاً قطعات ۲ و ۳ به این زودی‌ها انجام نخواهد شد،از سوی دیگر هم فقط شعار می‌دهیم که بخش خصوصی و فاینانس خارجی وارد این پروژه می‌شود که عملیاتی نمی‌شود.

وی گفت: چطور وقتی قرارگاه خاتم قبول می‌کند که در ساخت یک آزادراه، ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری کرده و تعهد تأمین مالی داشته باشد (آزادراه کنارگذر جنوبی تهران) خوب است، اما همراهی آنچنانی از سوی وزارت راه با ما در آزادراه تهران-شمال انجام نمی‌شود در حالی که برای آن شرکت چینی که از محل پول خودمان برای خودمان کار می‌کند، فرش قرمز هم‌ پهن می‌کنیم.

* آمادگی تأمین مالی ۴۰ درصدی هزینه ساخت آزادراه تهران-شمال/ طبق برنامه تحویل می‌‌دهیم

سردار عبداللهی تأکید کرد: آمادگی این را داریم که ۴۰ درصد تأمین مالی اجرای آزادراه تهران - شمال را بپذیریم، این آزادراه را به قرارگاه خاتم تحویل بدهند و ظرف زمان مشخص شده منطقی از سوی خودشان به پایان می‌رسانیم و تحویل می‌دهیم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: ظرفیت‌های بزرگی در کشور وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد و می‌توان‌ با محوریت قرارگاه خاتم پروژه‌‌های عمرانی را به سرانجام رساند‌ و این همان صحبتی است که مقام معظم رهبری سال‌ها بر آن تأکید دارند؛ ایران کشوری با نیروی انسانی مجرب، ظرفیت‌ها و تجهیزات مناسب و علم روز است.

سردار عبدالهی ادامه داد:‌ قطعاً عملکرد مناسب قرارگاه در همه پروژ‌ه‌های عمرانی اثبات شده است و با وجود آنکه امروز حجم مطالبات سنگینی از دولت داریم اما پروژه‌ها را تعطیل نکرده‌ایم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با تأکید بر اینکه ‌‌قرارگاه خاتم در ساخت تونل رکورد مناسبی ثبت کرده است، اظهار داشت: از همین تریبون اعلام می‌کنم برای آزادراه تهران - شمال دستگاه‌های بزرگ حفر تونل TBM را در نظر گرفته‌ایم؛‌ همه تجهیزاتی که در ساخت تونل صدر به کار برده‌ایم امروز در تهران آماده‌ به کار است.
۱۳۹۶/۰۶/۰۳ ۱۵:۱۳
 
۱۳۹۶/۰۵/۱۴ ۱۵:۱۶
 
۱۳۹۶/۰۴/۰۸ ۱۰:۵۳
 
۱۳۹۶/۰۴/۰۲ ۱۹:۱۷
 
۱۳۹۶/۰۴/۰۲ ۱۳:۱۹
 
۱۳۹۶/۰۲/۰۸ ۱۴:۰۷
 
۱۳۹۶/۰۱/۳۱ ۱۴:۳۴
 
۱۳۹۵/۰۹/۰۴ ۱۰:۱۲
 
۱۳۹۵/۰۴/۲۸ ۰۸:۰۴
 
۱۳۹۵/۰۴/۱۵ ۱۰:۴۴
 
 
کلمات کلیدی : تهران- شمال+خاتم
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۱۷:۰۶:۴۰
بدنش المانی ها در دو سال با هزینه کمتر و استحکام بیشتر انجامش میدن (3675901) (alef-3)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۱۷:۳۴:۵۲
پل هایی که ساختند و چندی پیش در سیلابها خراب شده اند را از یاد نبرده ایم (3675967) (alef-3)
 
مهدی
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۲۱:۰۵:۱۹
قرارگاه از ظرفیت خیلی بالایی برخوردار است و بنده با توجه به تجربه کاری با این مجموعه و شناخت کلی از پروژه، فکر میکنم با یک برنامه چهار ساله به سرانجام برسد. انشاءالله (3676382) (alef-11)
 
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۰۸:۲۰:۴۷
با سلام به همه دوستان خواهش میکنم در پیشرفت و ابادانی کشور جناح بندی سیاسی را کنار گذاشته وبه فکر مردم باشید این مردم در همه عرصه ها پشتیبان شما بوده اند حالا نوبت شماست (3676847) (alef-3)
 
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۰۹:۲۹:۰۳
از ظرفیت خوب داخلی ودانش وفنآوری کشورهای پیشرفته مانند آلمان، ایتالیاو...استفاده کنندواقعاًآزادراه تهران شمال باعث سرافکندگی است، یک آزادراه که می تواند مشکلات بسیارزیادی را درزمینه ترافیک وشلوغی سرسام آور حل کند امروزه اجرایش شده مشکل، آزادراه را بدهند به کنسرسیومی متشکل از قرارگاه، بنیاد مستضعفان، وکشورهای پیشرفته درزمینه راه سازی ودریک برنامه زمانبندی منطقی هم زمانبندی کنند. این همه حیف ومیل کردن حقوق بیت المال درمعطل نگه داشتن پروژه ای ملی که میتواند زمینه ساز توسعه گردشگری وکسب درآمد برای کش ور وایجاد اشتغال برای جوانان باشد چراباید معطل بماند، برای اجرای طرحهای گردشگری دراین منطقه هم از کشورهای موفق کمک بگیرند تا هم طبیعت حفظ شود وهم از مواهب آن بهره برد.بنده پیشنهاد میکنم برای بزرگراه پاسگاههای حفاظت محیط زیست وعرصه های طبیعی، آتشنشانی وتیم های مجهز درزمینه های حیات وحش واکوتوریسم با کمک سازمان گردشگری ومیراث فرهنگی وسایر دستگاههای ذیربط تشکیل شودتاازتعرض افراد سودجووفرصت طلب مصون بماند ودسترسی به عمق برای مواقع بحران مانند وقوع آتش سوزی و...هم بهتر فرآهم شود.بزرگراه باید مدیریت واحد درسطح ملی داشته باشد.باتشکر (3676982) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.