نظر منتشر شده
۷۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 79230
توکلی: پرداخت یک میلیون به هر نوزاد غیرقانونی است
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۹
بخش خبری الف



عضو كميسيون برنامه و بودجه‌ مجلس با انتقاد از طرح دولت در پرداخت یک میلیون به هر نوزاد سال 89، آن را اقدامي غيرقانوني دانست و خواستار توقف اجراي آن از سوي دولت شد.

 

احمد توكلي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، اظهار كرد: تصميم دادن يك ميليون تومان به هر نوزاد متولد سال 89 يك تصميم استراتژيك و داراي آثار بسيار منفي براي حال و آينده كشور است. در واقع وقتي دولت مي‌پذيرد كه به متولدين سال 89 نفري يك ميليون تومان بدهد معنايش اين است كه با توجه به اين‌كه متولدين سال 88، يك ميليون و 348 هزار نفر بوده‌اند حتي بدون در نظر گرفتن نرخ رشد جمعيت در سال 89 ، دولت بايد مبلغي حدود هزار و 400 ميليارد تومان براي اين كار هزينه كند.

 

نماينده‌ي مردم تهران در خانه‌ي ملت، ادامه داد: در قانون بودجه‌ي سال 89 تحت عنوان برنامه‌ي تامين آتيه از محل فروش سهام، 500 ميليارد تومان در نظر گرفته شده كه با توجه به اين‌كه هزار و 400 ميليارد تومان اعتبار لازم است حتي اگر 500 ميليارد تومان از محل فروش سهام تحقق پيدا كند - كه خواهم گفت تحقق پيدا نمي‌كند - باز هم دولت كسري اعتبار دارد و معلوم نيست با وجود ديون زياد دولت به دستگاه‌هاي مختلف، اين چه تصميمي است كه اعتبارش موجود نيست و كسري آن از همين حالا معلوم است و ديون و بدهي‌هاي دولت را افزايش مي‌دهد؟

 

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه‌ مجلس خاطرنشان كرد: اشكال ديگر اين طرح اين است كه هزينه‌هاي جاري دولت را افزايش مي‌دهد و باعث گسترش اعتبارات دولتي مي‌شود. هم‌چنين نوعي تشويق براي ازدياد جمعيت است و در كنار اينها تعهد دولت را هم براي سال‌هاي آينده اضافه مي‌كند، چرا كه مثلا امسال اگر هزار و 400 ميليارد تومان پول لازم است، سال ديگر علاوه بر يك ميليوني كه به نوزادان متولد سال آينده بايد بدهد هم‌چنين بايد به كودكاني كه يكساله شده‌اند صد هزار تومان پول بدهد و اين رقم تصاعدي بالا مي‌رود و دولت‌هاي آينده را هم متعهد مي‌كند.

 

وي با تاكيد بر اين‌كه اجراي چنين طرحي حتما مصوبه‌ مجلس را نياز دارد، گفت: اشكال ديگر اين طرح اين است كه سهامي كه در سال 88 قرار بود فروخته شود كه سه هزار و 200 ميليارد تومان بود تنها هزار و 600 ميليارد تومان آن در 11 ماهه‌ي سال 88 فروش رفته يعني 50 درصد آن تحقق پيدا كرده است. اين به اين معناست كه همين 500 ميليارد توماني هم كه در نظر گرفته شده كه پرداختش قانوني نيست، امكان تحقق ندارد.

 

وي خاطرنشان كرد: اشكال بعدي آن اين است كه بخشي از منابع كشور را بدون توجه به نياز بطور سرانه تقسيم مي‌كند و اين خود با عدالت سازگار نيست و با اصل سوم قانون اساسي ناسازگار است. بدترين اثر آن هم اين است كه توقع دريافت كمك بدون فعاليت را براي همه‌ي جوانان آينده‌ي كشور برخواهد انگيخت و چون اين تصميم عملي نخواهد بود و در عمل به شكست منجر مي‌شود نارضايتي اجتماعي را در آينده رقم مي‌زند.

 

توكلي ادامه داد: اين فكر كه از الان براي آينده‌ي بچه‌هاي ما از منابع نفتي اعانه و پول كنار گذاشته شود بدون اين‌كه آنها تلاشي كنند قطعا داراي آثار منفي است، در واقع تامين آينده فرزندان امروز ما با دادن اعانه‌ي نفتي ممكن نيست، بلكه با تدبير در صرف درآمد نفتي بايد براي آيندگان چاره‌اي كنيم.

 

نماينده مردم تهران در خانه‌ي ملت، با بيان اين‌كه اين تصميم از جهت قانوني دچار مشكلات قانوني زيادي است، ادامه داد: گر چه مجلس اشتباه كرده و در جزء هشت رديف 10100 درجايي كه درآمدهاي حاصل از واگذاري سهام را تعيين مي‌كند 500 ميليارد تومان تحت عنوان برنامه‌ تامين آتيه پيش‌بيني كرده است، كه البته اين اشتباه مجلس بوده، اما طبق سياست‌هاي كلي اجراي اصل 44 كه رهبري آن را ابلاغ كرده‌اند محل مصرف اين پول مشخص است و اين مورد جزء مصارف هشت‌گانه‌ي آن نيست و اشتباه مجلس بود كه اين را پذيرفت كه اگر دولت به موقع لايحه را بدهد از اين اشتباهات كمتر مي‌شود. البته بخشي از اشتباهات نه تقصير دولت و نه تقصير مجلس است بلكه شيوه‌ي غلط بودجه‌ريزي در مسير تهيه، تنظيم، رسيدگي و تصويب است.

 

احمد توكلي در ادامه يادآور شد: هم‌چنين وجود اين رديف در بودجه مجوز پرداخت اين هزينه نيست چرا كه ماده‌ي 50 قانون محاسبات عمومي كشور مي‌گويد اگر اعتباري در بودجه‌ي كل كشور بيايد كه پرداختي به اشخاص حقيقي يا حقوقي شود حقي براي آن افراد ايجاد نمي‌كند چرا كه بايد پيش از آن قانوني وجود داشته باشد تا هزينه بر اساس آن پرداخت شود يعني اول قانوني اجازه پرداخت را مي‌دهد، بعد اين پرداخت در بودجه تصويب مي‌شود. آن وقت امكان هزينه كردن آن طبق مواد 55 و 23 قانون محاسبات عمومي وجود دارد.

 

وي ادامه داد: در واقع قانون محاسبات عمومي هزينه را پرداختي تلقي مي‌كند كه قبلا قانوني براي انجامش وجود داشته باشد و چون براي تصميمي اين‌چنين بزرگ كه روابط بين نسلي كشور را تعيين مي‌كند از قبل قانوني نبوده و فقط دولت خودش آيين‌نامه‌اي براي صندوق مهر امام رضا(ع) تصويب كرده وجود اين رديف 500 ميليارد توماني جوازي به دولت براي پرداخت نمي‌دهد.

 

نماينده‌ي مردم تهران در مجلس اضافه كرد: اصل 53 قانون اساسي هم مي‌گويد كليه‌ي پرداخت‌ها بايد طبق قانون انجام شود و مواد 23 و 55 قانون محاسبات عمومي هم بر اساس اصل 53 قانون اساسي تدوين شده است.

 

توكلي گفت: دولت بايد از مجلس جواز پرداخت بگيرد و آن وقت اجازه‌ي هزينه‌كرد 500 ميليارد تومان فراهم مي‌شود كه من فكر مي‌كنم مجلس به هيچ‌وجه با اين كار موافقت نمي‌كند چرا كه خلاف مصلحت بودن چنين اقدامي عليه روحيه‌ي كار و فرهنگ كار، فعاليت و مسووليت‌پذيري آشكار است و تعهداتي كه به دولت‌هاي آينده تحميل مي‌شود تعهدات كمرشكني است كه دولت‌ها از پس آن برنخواهند آمد.

 

 
 
مرضیه
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۶:۵۷:۵۹
آقای دکتر ! این روزها دیگه کسی به قانون کاری نداره ...قانون ظاهرا برای ضعفاست وگرنه از ما بهترون که .....

به هر حال اگر آنها قانون را رعایت نمیکنن شما رعایت کنید. راه حل برای همه مشکلات وجود داره ....1-اولتیماتوم 2-تذکر 3-استیضاح

اینها که نوشتم توهین به کسی نبود ... تصریح قانونه پس سانسور نکنید (341231)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۰:۰۰:۱۹
http://inn.ir/newsdetail.aspx?id=48698

استدلال توکلی درباره اینکه اعتبار کافی برای اجرای این طرح در نظر گرفته نشده، این است که فقط در جزء هشت ردیف 10100 قانون بودجه امسال، درجایی که درآمدهای حاصل از واگذاری سهام را تعیین می‌کند 500 میلیارد تومان تحت عنوان برنامه‌ تامین آتیه پیش‌بینی شده است. توکلی اضافه کرده که برای اجرای این طرح در سال جاری 1400 میلیارد تومان اعتبار لازم است، بنابراین اعتبار 500 میلیارد تومانی تخصیص داده شده، کافی نخواهد بود.
این اظهارنظر توکلی نشانه عدم آگاهی کافی وی از سایر احکام بودجه بویژه بند 2 ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور است. بر اساس جزء «م» بند 2 ماده واحده قانون بودجه امسال، دستگاههای اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری به جز شرکتهای دولتی مجازند تا 3 درصد از اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای خود و شرکتهای دولتی موضوع ماده یاد شده تا 3 درصد سود ویژه خود را جهت کمک به امور هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای بخش فرهنگی، حمایتی، سلامت و ورزش شهری و روستائی، بسیج و گردشگری با تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و در قالب موافقتنامة متبادله با این معاونت هزینه نمایند. بنابراین مشخص است که طبق این حکم، دولت می‌تواند 3درصد از بودجه دستگاه‌ها و 3درصد از سود شرکت‌ها را صرف امور حمایتی کند که مطمئنا با این اختیار، دولت در تامین اعتبار اجرای طرح تامین آتیه با کمبود بودجه روبه‌رو نخواهد بود. به نظر می‌رسد توکلی باید به این بند از قانون بودجه توجه کند و آنگاه علیه یک طرح دولت جوسازی نماید، شاید هم وی از وجود چنین بندی در بودجه امسال، بی‌خبر است.
لازم به ذکر است پیش از این هم در اوایل سال جاری به دنبال جوسازی‌ها علیه طرح تامین آتیه و غیرقانونی خواندن نحوه تامین اعتبار آن، دولت به انتقادات پاسخ مستندی داد و با ارائه احکام بودجه، موجب سکوت منتقدان شد.

با توجه به این مستندات، مشخص نیست چرا برخی منتقدان دولت – که این امر رفته رفته برایشان به یک حرفه تبدیل شده است – به خود زحمت نمی دهند قبل از اظهار نظر ، اطلاعات کاملی درباره موضوع کسب کنند تا از دایره انتقاد منصفانه خارج نشده و با نگاه همیشه منفی به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت، هر طرح و اقدامی را غیرکارشناسی، لحظه‌ای و غیرقانونی جلوه می‌دهند؟ (341414)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۸:۴۹:۴۳
با سلام خدمت دوست عزیز - آقا یا خانم ایرانی
لطفاً این جمله را از متن خودتان یکبار دیگر مرور کنید:
\" 3درصد سود ویژه خود را جهت کمک به امور هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای بخش فرهنگی، حمایتی، سلامت و ورزش شهری و روستائی، بسیج و گردشگری با تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و در قالب موافقتنامة متبادله با این معاونت هزینه نمایند.\"
اولا\" این پول به مصرف تملک دارایی سرمایه ای نمی رسد.
ثانیاً ربطی به بخشهای فرهنگی - ورزش و سلامت و بسیج و گردشگری هم که ندارد.
لذا کلمه حمایتی هم باید در راستای ردیفهای فوق تفسیر شود. برای روشن تر شدن این منطق فرض کنید آقای رئیس جمهور این پول را به پسر خودش بدهد و اگر کسی اعتراض کرد بگوید طبق قانون یک کار \"حمایتی\" انجام داده است.
این یک طرف قضیه و اما طرف دیگر قضیه این است که آقای توکلی می گوید این کار با مواد 3 و 53 قانون اساسی و ماده 50 قانون محاسبات و سياست‌هاي كلي اجراي اصل 44 و . . . و همچنین با مبانی عقلی - حقوقی و اخلاقی در تضاد است. البته شما می توانید با همه این موارد مخالف باشید ولی قبول کنید که فقط به یک جنبه سخن ایشان و آنهم ناقص و مخدوش پرداخته اید.
موفق و موید باشید. (341587)
 
ehteda
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۶:۵۹:۰۱
حالا کی خواست بده ؟ یک دل خوشکنکی به مردم گفتن و بعد ، باد هوا .

مثل سهام عدالت و خصوصی سازی و ساختن پالایشگاه ، از پول سهمیه بندی بنزین و غیره و ذالک و اینا و ... (341556)
 
maryam hassani
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۶:۵۸:۴۷
دولت كارش را انجام داده! شما دست تان به جايي نخواهد رسيد! (341232)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۷:۰۴:۵۰
زیاد خودتونو اذیت نکنید ، مدت زیادی که این دولت کارای قانونی کمتر میکنه . (341235)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۷:۲۸:۳۲
اقای توکلی حساس شدین برادر حالا چی درسته که این درست باشه ؟ این 2-3سال هم زودتر بگذره فقط به خیر واقعا مردم رضایت از شرایط ندارن (341243)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۷:۲۸:۵۷
اقای توکلی کشورهای اروپایی بیشتر از این مبلغ را از روز تولد کودک بطور قانونی پرداخت میکنند زمانی که ساختمان مجلس شورای اسلامی به کاخ شورای اسلامی با ان همه تشکلیلات انتقال یافت هم در مورد قانون صحبت شد؟ زمانی که دانشگاه ازاد اسلامی از تریبون نماز جمعه و با حمایت مجلس گسترش یافت اما برخی مالک تمام سود ان شدند در مورد قانون...؟ زمانی ... ؟ اقای توکلی اینهمه سفر خارج مسئولین میروند کمی هم از وقت گردشگری بکاهند قانونهای کشورهای موفق را مطالعه کنند.. وقتی 20:30 راجب اصراف در مصرف لامپ در خیابان بودجه و وقت حروم میکنه نمیدانم بخندم یا گریه کنم این کلام شما هم مثل همان است در کشوری که میلیارد میلیارد حروم میشه به خانواده ای که صاحب بچه شده دادن 1000 دلار اینهمه بروکراسی لازمه؟ (341244)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۷:۴۱:۲۰
دوست عزیز! اصولگرای واقعی کسی است که هر گاه بی قانونی شد اعتراض کند. چه در زمان دولت های به اصطلاح سازندگی و اصلاحات چه در دولت مدعی اصولگرایی، کما اینکه این کار همیشه از طرف اصولگرایان واقعی و قانون مدار انجام شده است. حال چه کار دارید که در خارجه چه می شود. آنها قانون حمایت از همجنسگراها هم دارند! آیا ما هم باید داشته باشیم.

اجرای چنین طرح هایی که دولت نسبت به آن اهتمام کرده و رسانه ای هم شد سازوکار دارد. ابتدا باید در مجامع تخصصی بررسی شود و بعد توسط مجلس تبدیل به قانون بشود و ردیف آن در بودجه قرار بگیرد بعد به جریان انداخته شود نه اینکه سر خود انجام شود. تجربه نشان داده این جور طرح ها به شکست می انجامد
(341245)
 
احسان راد
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۲:۵۶:۰۲
جناب عدالتخواه جالب است که شما پرداخت اندکی پول سیاه به مردم را با حمایت از همجنسگراها در یک ردیف قرار می دهید ! می شود بفرمایید وجوه اشتراک کدام است ؟ (341330)
 
سیاوش
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۸:۰۵:۵۶
چون کشورهای اروپایی این کار رو میکنند ما هم باید بکنیم؟چون تعدادی از بیت المال دزدی کردند بقیه میتونند دزدی کنند؟این هم شد استدلال؟
اونها حساب کار خودشون رو میکنند ما هم باید حساب کار خودمون رو داشته باشیم فردا خودشون رو انداختن تو چاه ما هم بریم چاه؟ (341248)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۱:۰۶:۴۳
در اروپا بدلیل رشد جمعیت نزدیک به عدد \"صفر\" و گاهی \"منفی\" آنها به کودکان متولد شده مبلغی پرداخت میکنند و اینگونه به رشد جمعیت اندکشان یاری می رسانند ، اما ایران با رشد جمعیت طبیعی دیگر نیازی به تشویق زاد و ولد نداره مگر آنکه ... (341303)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۲:۱۹:۲۲
در کشور های اروپایی در نحوه صرف این مبلغ برای کودک هم نظارت می کنند. آیا در ایران چنین چیزی عملی است؟ (341324)
 
amir
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۸:۴۰:۵۶
دوست محترم کشورهای اروپائی خیلی کارهای دمکراسی دیگری برای مردمش انجام میدهند انها دولتمردانشان طبق قانونی که تعریف شده است میروند جلو نه مثل ما (هر دم از این باغ ...میرسد)ما کدام عملکردمان قانونمند است درضمن این کارهای شعاری مثل دادن پول به مردم باسم یارانه وتولد نوزادان در تمام دنیا محکوم است اگر دولت راست میگوید این را در گرفتن هزینه های اب و برق و گاز ترتیب اثر بدهد که تمام جامعه از ان برخوردار باشند (341397)
 
hamid
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۰:۰۶:۲۰
دوست خارج رفته من آیا در آن کشورها اوضاع اقتصادی و سیاسی هم شبیه ما دارند ؟ ما با دهها تحریم مواجه هستیم و بیکاری هم که مشکل دوم جوانان ما هستش چطور می توانیم جوابگوی نسل آینده باشیم با جمعیت 2 برابر ؟ همین الان تو تهران صبح که میای بیرون از آلودگی و ترافیک نمیشه نفس کشید 20 سال بعد چکار می خوای کنی ؟ اتوبان همت رسالت قراره 10 بانده یا 3 طبقه بشه ؟! (341417)
 
سید
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۳:۲۱:۲۸
مشکل این نیست که پولش از کجا میاید. در کشورهای دیگر با پرداخت پول و دیگر تشویق ها جمعیت را مدیریت میکنند. اگر با این سیاست با رشد جمعیت کنترل نشده روبرو شویم دولتهای آینده هستند که چوبش را خواهند خورد. مشکل 2 یا 3 سال آینده نیست. (341474)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۸:۰۸:۴۶
فقط غیر قانونی نیست بلکه فاجعه ست.

اگه در کشورهای دیگه نظیر سوئد مبالغی پرداخت میشه برای افزایش نرخ پایین زاد و ولد در آنجاست اما مگر ما نیازی به افزایش زاد و ولد داریم؟
اگر توانستید نیاز جوان های امروز را برآورده کنید آنوقت به سراغ افزایش نرخ جمعیت بروید. (341250)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۰:۵۷:۰۹
کاملاً حق با شماست
ببخشید این مثال را می‌زنم اما وقتی یک دامدار می‌خواهد 100 گوسفند خود را 200 گوسفند کند، اول طویله را بزرگ می‌کند سپس علوفه را بیشتر می‌کند و ... حال که دیگز حرف انسان است و هزار نیاز (341352)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۸:۱۸:۵۹
بزرگوار...
ميشه موضوع رو مغلطه نکنيد
اسمش هم حتي تشويق جمعيت نيست
تامين آتيه مهر است
يعني اون نوزادي که الان دنيا مياد بيست ساله ديگه مثل من و شما(البته خدا عالم است)براي تامين مسکن و ازدواج پدر پدر جدش جلوي چشمش نيايد و بتواند همت کند.
بعدم دقيقا کاري که الان دولت براي جووناي فعلي شروع کرده که وام بده تا به زور خونه بخرن...20 سال ديگه لازم نيست کاسه چه کنم دستش بگيره
آقاي توکلي هم که ميفرمايند سال بعد 100 تومن دولت بايد بده
سود بانکي پول 100 تومن دولت رو جبران ميکنه (341578)
 
کاوه
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۸:۰۹:۱۰
با این وضعی که پیش میره فکر کنم چند سال دیگه موقع تعین بودجه هر سال به جای بودجه نویسی، کل پول را تقسیم بر هفتاد ملیون بکنند و بعد سهم هر کس را نقدی بپرداخت کنند.خیلی کیف داره مگه نه!؟ (341251)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۰:۰۳:۳۵
آقای کاوه! بله که کیف داره. اینطوری همه به حقشون میرسند . نه مثل الان که ... (341339)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۸:۴۴:۳۴
اقاکاوه من استقبال می کنم مملکت باید با پول مالیات اداره بشه البته دولت می تونه زمین هم بخره و با اهدای زمین به مردم سرمایه ها رو اززرمین و مسکن به سمت تولید و کار و تلاش هدایت کنه (341264)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۹:۰۵:۴۶
شما هم هرجا پول و امکانات به مردم می خوان بدن بگو غیر قانونیه در صورتی که قانون باید در خدمت مردم باشه البته من نمی گم کار رییس جمهور درسته ولی شما چرا با تقسیم پول بین مردم به صورت مساوی هم مخالفت کردی در صورتی که حضرت امیر همین کار رو می کرد (341271)
 
پاسخ به ناشناس
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۸:۴۳:۰۲
در جواب آقاي ناشناس بايد عرض كنم سيستم جامعه و اقتصاد زمان حال با زمان حضرت علي فرق دارد . برادر من اين چه استدلالي است؟حضرت علي در جنگ ها خود شخصا شركت ميكرد ولي حالا مسئولين اكثرا بدون محافظ و ماشين ضد گلوله جايي نميروند و آيا زمان حضرت امير مثل حالا بانكهاي دولتي وام با كارمزد(همان بهره)28 درصد به مردم ميدادند؟ (341399)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۲۲:۲۱:۰۵
درمورد سود بانکی موافقم چون شنیدم ژاپن سود بانکی صفر داره که باعث میشه سرمایه ها به سمت کار و تولید بره ولی عدالت علی مشمول گذر زمان نمی شود (341664)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۳ ۰۲:۰۵:۲۰
حتما اینم شنیدی که تورم تو ژاپن زیر 1% هست ! (342070)
 
تفرشي
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۹:۰۹:۰۵
باسلام
من در مورد قانوني يا غير قانوني بودن اين تصميم نمي توانم اظهار نظري كنم ولي باآن مخالفم غير از اشكالاتي كه اقاي توكلي
برشمردند به نظر غير منطقي است در حالي كه در حال حاضر كلي جوان در كشور داريم كه براي بسياري از مسا ئل زندگي
مشكل دارندو ازقبل براي- اينده- شغل-ازدواج-و.....برنامه ريزي
نشده ياكمبود امكانات مانع شده ما اينهارا ول كنيم بريم براي بچه هايي كه هنوز وجود ندارند به روش غلط اتيه بسازيم آن هم درشرايطي كه محل پرداخت راهم نداريم
به نظر ميرسد اين تصميم بيشتر در جهت تشويق به افزايش جمعيت است كه رئيس جمهور به آن اعتقاد دارند ....... (341272)
 
Irani
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۹:۲۸:۰۵
دوست عزیز من در اروپا زندگی می کنم و می گویم چنین چیزی که برای تولد پول می دهند ,نیست واما کمکهائی می کنند!(به علت جامعه پیر آنها ) ونمی خواهم بگویم مخالف این کار هستم وآرزو دارم روزی برسد که دولت به همه مردم ایران اعم از بچه,جوان و پیر کمک کند! اما ما در مملکت مشکلاتی بمراتب مهمتر وبزرگتر داریم که اگر دولت اهتمام به خرج دهد و به آنها رسیدگی کند,نه تنها آسایش و رفاه مردم را تأمین می کند بلکه رضایت مردم را از حکومت نیز بالاتر می برد!!!
مهمترین این کارها تأمین مسکن برای ایرانیهای بی خانمان وشغلی که حداقل معیشت آنان را تضمین کند.!
اینجانب مخالف افزایش جمعیت نیستم ولی آیا ما به همین جمعیتی که داریم رسیدگی کرده ایم؟
آیا آسایش و زندگی درشأن مردم ایران را برای آنها فراهم کرده ایم,که آنها را به افزایش جمعیت تشویق می کنیم؟
آیا سری به گوشه و کنار این مملکت زده ایم و فقر مشهود را از نزدیک لمس کرده ایم؟
آیا در تأمین اجتماعی و پزشکی مردم کاری کرده ایم؟
با احترام به سازندگی و کارهائی که در مملکت انجام شده !ولی هنوز وضعیت موجود در مملکت درخور شأن و منزلت ایران و ایرانی نیست!!
می دانید,گاهی دوستان از من می پرسند چرا مردم ایران با توجه به این همه منابع نفت,گاز,پتروشیمی و هزاران منابع درآمد دیگردرفقر بسر می برند!! واقعیتش نمی دانم چه جوابی به آنها بدهم!! (341276)
 
رامین
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۹:۳۱:۱۹
اگر پول دارند بدهند به کارخانه های در حال ورشکستگی که کارگران آنها ماهها است حقوق نگرفته اند. (341278)
 
خسروسلجوقی
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۹:۴۸:۲۴
اگر با قانون تعارف نداشتیم امروز شاهد این فاجعه نمی شدیم که قانون گریزی و قانون شکنی از عده ای مردم عادی به خواص و انهم کارگزاران نظام کشیده شود و هر روز داد از خلاف قانون اساسی و قانون فلان داده شود در همین مدت کوتاه چند ماه سال 1389 چندین مکاتبه بین روسای محترم قوا در خصوص قانون شکنی و قانون گریزی انجام شده است آیا در قانون اساسی ظرفیت لازم برای برخورد با این نوع رفتار پیش بینی نشده است که باید شاهد تدوام آن باشیم و چرا باید بخاطر مسائل سیاسی از اصول قانونی تخطی کنیم و تعارف را مبنای مراوده قرار دهیم.
بنظر قانون اساسی در این خصوص کم ندارد این نمایندگان محترم هستند که بدلایلی کمی تا قسمتی هم حوادث انتخابات برای این سکوت و تعارف دامن زده است بیش از این تامل هرینه به مراتب بیشتری را باید بپردازید. (341281)
 
صادق
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۰:۰۲:۲۵
رییس جمهور خودشون هم می دونن که توانایی پرداخت این مبلغ نیست اما رویه ایشون نشون داده که ایشون اول تبلیغات رو با کمک صدا وسیما انجام می دن بعد که مجلس جلوی اون را می گیره می گن مجلس نگذاشت که به نفع مردم کاری صورت بگیره نظیر طرح هدفمند کردن یارانه ها. (341287)
 
psk
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۰:۰۷:۱۸
دوستان
قانون زمانی پایمال شد که بعضیا که خودتون بهتر میدونید بیت المال رو بالا کشیدن. ببینید یک میلیون واسه سه نفر بیشتر یا شش میلیار دلار واسه شش نفر!!!!!!!!!!!!!!!!!! (341288)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۰:۲۲:۴۶
الف اگه راست می گی اینو منتشرکن یک سوال از آقای توکلی: آیا تهمت زدن به معاون اول رییس جمهور قبل از اثبات جرم قانونیست اگر دادگاه به نفع آقای رحیمی رای دهدنمی گویید تخلف شده اگه دیگران هم از این کارها می کنند و آقای توکلی از آنها الگو گرفته آیا می شود از مسائل غیرقانونی الگو گرفت؟ (341293)
 
fereydoon
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۰:۴۴:۲۵
ان پولها باعث میشود یکعده که در مقابل تربیت فرزندان خود هیچ احساس مسئولیت نمیکنند برای این پول صاحب بچه شوند و اورا به امان خدا درکوچهها رها سازند لابد بعد هم معتاد ویا جیب بر میشود (341299)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۱:۳۶:۰۰
اشکال نداره ، حتما آقایان از تزاید کودکان کار خشنود میشن، حتما با دیدن کودکانی که در سن کم زباله جمع میکنند و یا سر 4 راه ها اسفند دود میکنند مشعوف میشن ، ما که بخیل نیستیم بذارید سیاست ازدیاد جمعیت رو در پیش بگیرن و از برکات آن طی 10 - 20 سال آینده فیض ببرند ... البته اگه ...
هیچ ... بگذریم ... نمی نویسم که سانسور نشه (341308)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۱:۴۲:۱۱
دکتر جان! شما به جای طرح این مسائل که دیگه تکراری شده لطفاً به بررسی این موضوع بپردازید که دولت چرا اینگونه شده است ؟به علتها بپردازید. همه از قانون گریزی دولت آگاهند و اظهر من الشمس است.1- جرأت به خرج بدید سانسور نکنید2-شجاع باشید دلایل قانون گریزی را بیان کنید. (341310)
 
آقای توکلی
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۱:۴۲:۳۱
اقای توکلی ,شما بهتر از ما می دانید که چقدر کارهای خلاف قانون می شود.پس ,به جای این بحث ها, لطفا, بفرمایید که برای مقابله با قانون گریزان چکار کرده اید.اصلا, بی تفاوتی مجلس در قبال اینهمه...را خلاف قانون اساسی نمی دانید؟با شناختی که از شما داشتم ,گمان می کردم بعد از آن...تله ویزیونی اس..دهید. (341311)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۱:۴۸:۱۸
اگر دولت آنقدر پول دارد که خارج از قانون یک میلیون تومان به هر نوزاد بدهد، پس چرا پولی را که موظف است به مترو پرداخت کند را با بهانه هایی مانند بی پولی پرداخت نمیکند.
مگر آسیب های اقتصادی، روانی و اجتماعی ناشی از ترافیک سنگین شهری بخاطر عدم توسعه مترو بر مردم وارد نمیشود؟
آقای توکلی،
شما چه این مثصاحبه ها را انجام بدهید و چه در مجلس اعتراض بکنید و چه این کارها را نکنید، هیچگونه تاثیری در عملکرد احمدی نژاد نخواهد داشت.
مگر مجلس ابزارهای دیگری برای برخورد با بی قانونی های رئیس دولت در اختیار ندارد؟ مگر درصورت تکرار بی قانونی های رئیس دولت، استیضاح حق مجلس نیست؟
مگر آسیب و زیبان این خیره سری ها به مردم نمیرسد؟
چرا می ترسید از حقوق مردم دفاع کنید؟
تا جه زمانی میخواهید حقیقت و حق مردم را فدای مصلحت های ساختگی کنید؟ (341316)
 
احسان راد
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۲:۵۱:۵۵
آقای توکلی شما نظرتان در مورد مقرری دادن به بیکاران چیست ؟ بسیار کنجکاوم بدانم ! (341328)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۲:۵۴:۴۲
این مبلغ زیاد است در کانادا مبلغ آن کم است تا 18 سالگی و توسط خود او این حساب برداشت شود یا اندک باشد کمک نوزاد و خرج مدرسه
مردم را فریب میدهد و بچه درست می کنند و دردسر (341329)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۳:۵۹:۰۲
با سلام آقای توکلی : وقتی که عده خاصی به نام آقازاده هاسرمایه مملکت را فقط به جیب خودشان واجنبی سرازیر می کردند قانونی بود حالا که قرار به جیب همه ملت برود غیر قانونی است (341338)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۰:۱۷:۵۴
ظاهراً دیگه پروژه‌ی \"آقازاده\" خریداری نداره و این همه رأی مخالف گرفتید (341425)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۰:۱۹:۵۱
دلمان به حال روسای جمهوری بعدی می سوزه . با این طرح ها حسابی دستشان تو پوست گردوست . (341345)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۱:۰۱:۲۸
این تبلیغات شخصی برای آقای احمدی نژاد است. ااز آلان برای انتخابات بعدی دارند طرح می ریزند. (341353)
 
امیرحسام
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۱:۱۱:۲۳
جناب اقای توکلی!
دایه مهربان تر از مادر،انگار فراموش کردید زمانیکه مجلس از محل درامدهای محقق نشده فرمان افرایش حقوق کارمندان و کارگران را میداد و خرج تراشی هایی بی مورد میکرد بی قانونی انجام نگرفته بود؟؟؟
زمانیکه عزیزان مجلسی درحالیکه سهمیه هر خودرو 100 لیتر بود از سهمیه 1200 لیتری بهره میبرند خلاف قانون نبود؟؟؟
دریافت پرشیاهای خوش رنگ ایرنخودرو خلاف قانون نبود؟؟
تصویب 2000هزار میلیارد تومان برای مترو تهران و شهرستان ها درحالیکه شما اقتصادان هستید و میدونید تزریق این مقدار پول شوک تورمی ایجاد میکنه تو جامعه خلاف قانون نبود؟؟؟
تبدیل لوایح دولت به هرانچه خود میخواهید و خود میپسندید خلاف قانون نیست؟؟؟هرچند که برای بسیتن این راه ریئس جمهور کارهای لازم را انجام داده اند...

خدمت جناب دکتر کارهای خلاف قانون زیادی در این مملکت صورت میکیرد،ولی پاسخ این سوال که چرا شما فقط در مقابل دولت قداره بدست میشوید نمیدانم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (341356)
 
سوخته جان
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۱:۲۲:۴۴
بگوییم طرح تحول جمعیت یا همان هدفمند کردن زاد و ولد.
اگر این طرح واقعاً قانونی و قابل اجراء باشد و مردم تشویق به ازدیاد جمعیت شوند، آیا ازدیاد منابع آب، گاز، برق و ... داریم یا نه؟ طرح دولت برای افزایش تولید و بهره وری آنها چیست؟ طرح برای کاهش ترافیک چیست؟ معضل بیکاری چگونه حل خواهد شد؟ یاد این ضرب المثل افتادم: اول باید چاه را کند و بعد منار را دزدید. اول باید زیرساخت ها و شرایط را مهیا کنیم.
بیاییم اگر مسؤولیتی قبول کردیم، مسؤول گفتار و رفتار خود باشیم و همه جوانب را در نظر بگیریم.
من خصومت شخصی با یک فرد یا یک گروه ندارم، فقط عملکرد فرد یا گروه را نقد می کنم و امیدوارم به بهبود شرایط کمک کنم؛ پس نظر من را منتشر کنید. (341359)
 
shahriar Kamali
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۵:۰۸:۴۸
در کانادا تا ۱۸ سالگی برای هر بچه در هر ماه حداقل ۳۰۰ دلار میپرداند و هر سال این مبلغ افزایش هم پیدا می‌کند. بنابراین تا ۱۸ سالگی حداقل ۶۵۰۰۰ دلار پرداخته میشود که در حال حاضر چیزی حدود ۶۵ میلیون تومان است. لطفا آدرس غلط ندهید. (341371)
 
محمد جلالی
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۷:۳۱:۰۶
من کارمند بازنشسته مخابرات چرا سود سهام عدالت را پس از چهار سال نمیدهند (341380)
 
فرهاد ايراني
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۸:۳۸:۱۳
متن خبر و اظهار نظر اکثر کساني که کامنت گذاشته اند اسباب تاسف است يک جور لاابالي گري عجيب در آنها ديده مي شود. طوري سخن مي گويند انگار قرار است يک ميليون تومان مستقيما به افراد داده شود در حالي که چنين نيست و اين ارقام پس انداز آتيه است شبيه پرداخت حق بيمه براي استفاده از مزاياي بازنشستگي است اگر آن کار ايراد و اشکال دارد اين طرح هم دارد. عزيزان فکر کنند اگر خودشان حاضرند به خاط يک ميليون تومان که به حسابي غير قابل برداشت ريخته مي شود بچه دار شوند مردم ديگر هم اين کار را خواهند کرد. چرا بعضي خود را عقل کل محسوب مي کنند ديگران را احمق و نادان؟ (341396)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۱۱:۴۰:۰۷
دوست عزیز نمی دانم چرا خودتان را به ندانستن می زنید ولی هدف از این طرح تامین آینده جوانان نیست بلکه ازدیاد جمعیت است و این مطلبی است که آقای احمدی نژاد بارها به آن تصریح کرده است . از جمله اینکه \"سیاست دو بچه کافی است را قبول ندارم\" و\"کشور ما ظریفت 110 میلیون جمعیت را دارد\" شما می خواهید منکر ارتباط این طرح با این جملات بشوید ؟ (341787)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۹:۳۷:۰۷
آقای توکلی عزیز این روزها کار شما شده فقط نقد چیز دیگری از نمایندگی بلد نیستید؟! بعضی اشتباهات در دولت درست اما لطفا گره گشا باشید ما حرف زیاد شنیدیم . و در پاسخ دوست ناشناس آقای احمدی نژاد دیگه برای این دور نمیتونه کاندید بشه چطور تبلیغات؟!!!! واقعا ملت بدی هستیم . (341409)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۰:۱۶:۳۳
اقای توکلی! به قول یکی \"دروغ که میگی انقدر بزرگ بگو که باور نکردنش دشوار باشه\" .
برداشت من اینه که این دولت محترم(!) هم سیاستش این بوده که بی قانونی انقدر بزرگ انجام بدهد که پیگیری ان عملا محال باشد(!)
می بینیم که مجلس هم علیرغم همه حرف و حدیثها که در نحوه برگزاری انتخابات(!) در سالهای اخیر بوده و به قول خودشان خیلی از انها وامدار مراکز قدرت و ثروت و احزاب و قوای مسلح هستند گاها نمایندگانی اندک دلسوز(!) بین انها پیدا می شود که اینها هم مقابل این قانون گریزیها دیگر گیج شده اند ولذا می بینیم که هیچ حرفی به هیچ جایی نمی رسد و مملکت همچنان سرازیر به جیب شرق و غرب و مافیای قدرت و ثروت در تمام دنیاست.
متاسفم که هشدارهای ما را جدی نگرفتید. خیلی دیر شده است. (341424)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۱:۰۳:۵۶
ریشه اکثر اقدامات و اظهارات رئیس جمهور در این است که ایشان به شدت علاقه دارد که تا حد ممکن مردم و صاحب نظران را متعجب کرده و توجه رسانه ها را به خود جلب کند . (341433)
 
سید
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۱:۱۰:۵۴
مادامی که بخواهیم از این روشهای سطحی،نا معقول،غیر منطقی و ... استفاده کنیم و در محاق تفکرات پوپولیستی باشیم وضعیتمان بهتر از این نخواهد بود.
آقای احمدی نژاد،برادر عزیزم پرداخت 1 ملین تومان به هر نوزاد ایرانی باعث افزایش بی رویه جمعیت خواهد شد نه کنترل جمعیت !
طبق آیات و روایات و تهدیدات کاهش جمعیتی که شما به آن تمسک کردید و بر اساس آن این طرح را مطرح فرمودید ما بیشتر نیاز به کنترل جمعیت داریم نه افزایش جمعیت !
با این طرح های غیر کارشناسانه نگذارید نوزادانی که امروز به دنیا می آیند به سرنوشت نوزادان دهه 60 که ما هستیم دچار شوند. (341437)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۱:۲۸:۵۶
جناب توکلی عزیز دیر به تکاپو افتاده اید ولی دیر نیست ،عدالت عمل به قانون است به برنامه ریزی است (341446)
 
مهرداد
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۲:۰۱:۰۵
من کاری به قانونی و غیر قانونی بودن طرح ندارم اشکال در جای دیگری است
کودکی که در اسفند 88 متولد شده در سن 20سالگی هیچ پولی برای مسائل مهمی مانند اشتغال ، ازدواج و ... ندارد اما متولد سال 89 ( با احتساب سود بانکی هر 4 سال 2.33 برابر موجودی بعلاوه کمک سالانه دولت ) حداقل 60 تا 70 میلیون پول خواهد داشت خوب حالا اگر کسی بخواهد ازدواج کند متولد اسفند 88را انتخاب می کند یا فروردین 89 (341452)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۲:۱۳:۲۰
دولت حق وحقوق كارمندان خودش رونداره بده امسال هم فقط شش درصد به حقوق كارمندان اضافه شد كه طبق قانون بايد برابر نرخ تورم افزايش مي يافت ولي گفتند براي دولت بارمالي دارد پس چگونه مي شود اين كار دولت را باور كرد وپذيرفت؟ (341454)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۴:۴۴:۰۳
ناشناس عزيز خودت را جاي آن پدر و مادر نه چندان آگاه به مسايل روز بگذار كه از شوق پولدار شدن فرزندشان در سن ازدواج هر روز به جان رييس جمهور محبوب دعا مي كنند و احيانا سر صندوقهاي راي هم با همپيمانان و همسخنان ايشان التفات دارند. حالا فرض كن كسي بيايد و بگويد كه ايها الناس بيت المال براي اين كار نيست و يايد با اين پولها (البته اگر كل قضيه پول دادن صوري نباشد) كارخانه راه انداخت، كشاورزي را مكانيزه كرد، صنعت را مدرن كرد و ... تا جوان شما در سن ازدواج كاري داشته باشد و با افتخار بتواند روي پاي خود بايستد. آيا اين پدر و مادر ناله و نفرينش نمي كنند و نمي گويند احمدي نژاد مي خواست پول بدهد و مثلا اين توكلي خيرنديده نگذاشت؟ از اين نمونه در دولت نهم و دهم خدا را شكر فراوان داريم از پول و دوچرخه دادن به نامه نويسان تا... و رييس محترم دولت هم هميشه دفاع كرده اند كه تا خواستيم به محرومان برسيم يك عده قلدر و ثروتمند و رانت خوار جلوگيري كرده اند و از اين دست حرفها. الحق كه ايشان معناي دقيق پوپوليسم را خوب فهميده اند و با تكيه بر همين اصول بر مركب مراد سوارند. چون به هيچكس توهيني نكرده ام اميدوارم برخلاف هميشه الف حرفهايم را منتشر كند. (341505)
 
اين
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۳:۳۰:۲۷
اقاي رييس جمهور از هر دري سخن ميگه وحتي در مواردي كه در حال حاضر اصلا ضرورتي براي بحث پيرامون اون وجود نداره يك طرحي حالا صحيح يا غلط ارائه مي ده ميدونيد چرا؟ اين كار دو حسن داره:1-ذهن مردم را از پرداختن به مسائل ومطالبات واجب تر منحرف مي كنه تا فشار رو دولتش كم بشه مثل همين حالا كه ما رو به كامنت گذاري مشغول كرده كه تازه معلوم هم نيست درج بشه يا نه 2- در اينده هر ريس جمهوري هر طرح جديدي ارائه بده ايشان وهواداراش با لبخندي مليح همراه با ريشخند ميگن اين كه تازگي نداره احمدي نژاد قبلا اونو مطرح كرده وبه چنين شخص جامع الدخالت دركل امور به خود مي بالند والبته به اين موضوع مهم نخواهند پرداخت كه كداميك از طرح ها در طي رياست جمهوري ايشان به نحو احسن اجرا شد ويا عواقب اين شدني گفتن هاي ايشان چه پدري از رييس جمهور بعدي در اورد! (341479)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۴:۲۲:۰۰
بابا سه سال ديگه از رئيس جمهوري احمدي نژاد باقي مونده مطمئن باشيد ديگر در تاريخ ايران چنين دولتي نخواهيم داشت. ايشان واقعا در همه چيز منحصر به فرد بودند. فكر كنم بهتره دولت طرحهايي مانند استفاده از كمربند و كلاه ايمني را كه به زور اجباري كردند نيز طرحي ليبرالي و اشتباه بنامد و همه كماكان با خيال راحت بتوانند تردد كننند بدون اين بار اضافي بستن كمر بند يا گذاشتن ملاه ايمني. بچه هم كه زياد قراره بشه ديگه از كم شدن جمعيت ناشي از تصادفات هم كه باكي نميست. (341495)
 
hamid
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۵:۲۷:۰۸
خداییش اگه شخص دیگری رئیس دولت این مملکت بود با این عملکرد که اتمام ذخیره ارزی کشور یکی از آثار وحشتناک آن است بارها به استیضاح کشیده می شد و احتمالا عدم کفایت سیاسی ام هم به تایید نمایندگان رسیده بود. حالا چگونه است که ایشان نه تنها در برابر مجلس پاسخگو نیست بلکه هر چند وقتی به نمایندگان مجلس امر و نهی و پرخاش می کند که از دستورات او پیروی نمی کند و خواسته های او را بدون چون و چرا اجرا نمی کند. چرا نمایندگان در برابر او ضعیف عمل مکند جای تامل دارد. (341519)
 
reza sobhani
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۵:۲۸:۵۶
به عنوان نماینده مجلس شما وظیفه دارید به ایشان تذکر دهید
اگر گوش ایشان شنوا نبود بهتر است که ایشان استیضاح شوند
وگرنه همه با رفتار های منحصر به فرد ایشان آشنا هستند (341520)
 
جناب آقای توکلی
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۸:۲۱:۰۳
برادر عزیز,
1-از شما انتظار نداریم که از این دولن انتظار کار قانونی داشته باشید.
2-از شما انتظار داشتیم که بدانید که این یک میلیون تومان برای نوزاد ها نیست و هدف های دیگری را دنبال می کند.
3- از شما تقاضا می کنیم که به جای دولت از مجلس نشینان گوش به فرمان انتقاد کنید که یکی از ستون های نابسامانی ها است. (341579)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۰۹:۴۶:۴۴
مهرداد عزیز بنده 2 فرزند دارم با اختلاف سنی 10 ماه که یکی از آنها مشمول طرح خواهد شد و دیگری محروم به نظر شما چگونه باید عدالت را رعایت کرد؟ (341736)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۱۱:۰۰:۳۱
خدایش یکی به داد ملت ایران برسد بااین دولت (341580)
 
داودفرهی
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۱۱:۵۸:۳۸
اقای توکلی عزیز
بااین همه بی قانونی وقانون گریزی دولت وبی اهمیت نشان دادن قوه مقننه معلوم نیست چرا اراده ای برای مقابله وجودندارد ایا اجازه این امر صادر نشده است
سال 59 یک بنده خدایی به عنوان زیاد کردن بچه مسلمان فتوا وتوصیه نابجایی کرد که ثمره ان چندین ملیون جوان بیکار درحال حاضر است وحالا بااین طرح رای جمع کن وتصاعد جمعیت فاجعه در20 سال اتی میباشد لااقل اگر زورتان درمجلس به این گروه بحران افرین وحامیانشان نمیرسد به تکلیف عمل کنید و راه قانونی را طی نمایید (341794)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۲۱:۰۵:۲۸
فکر می کنید اگر به فرض این طرح تا بیست سال دیگر بدون هیچ مشکلی ادامه پیدا کنه مبلغ فرضی 60 یا 50 میلیون تومان رقم قابل توجهی خواهد بود ؟ روانش شاد یه روزی ( سالهای دهه 60 ) گل آقا گفت : با این سیاستی که داریم پیش می رویم دولت می تواند تا ده سال آینده همه را میلیونر کند . کسی پرسید چطور ؟ گل آقا گفت : تا حدود ده سال دیگه هرکی به دونه دوچرخه هم داشته باشه میلیونر شده ! چون قیمتش اقلا\" یک میلیونی میشه!!! راستی الآن دوچرخه چنده ؟؟ (342017)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۵-۱۳ ۱۰:۰۱:۵۲
چه خوب است که ما کورکورانه به تقلیدازغربیهانپردازیم
کشورهای اروپایی اگر درکنترل جمعیت سختگیر بوده اند به
خاطرشرایط و وسعت زمینهایشان است اگرچه همانهانیزازکار
افراطی شان در امرکنترل جمعیت نادم هستند.آقای توکلی آیا
می دانید رشدجمعیت ما 1.3درصد شده است وبا ادامه روند
رو به کاهش غعلی و تمایل خانوادههابه تک فرزندیو ووو
10سال دیگر رشد0.5درصدی را تجربه خواهیم کرد و این یعنی
جامعه ای فرسوده وبی نشاط.
درمقایسه وسعت کشورمان بافرانسه ما امکان گسترش جمعیت تا
بیش از 300میلیون نفر رانیز داریم.
امروزه جمعیت یک عامل رقابت جوامع محسوب می شود بایدبایک
نگاه عمیق وبا توجه به وسعت وامکانات کشورنرخ رشد2درصدی
برای کشورتصویب واعمال گردد. (342133)
 
علی
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۱۶:۱۱:۰۴
در آینده انسانها هم مثل ماشینها مدل دار میشوند .من بیچاره با یه دختر مدل 88 چه کنم ؟ (343920)
 
مریم
۱۳۸۹-۰۶-۳۱ ۱۲:۵۸:۰۵
ای بابا ! شما ها جقدر دلتون خوشه ها.
این میگه این پول قابل برداشت نیست تا 18 سالگی بچه ها. بعد 120 میلیون میده. حالا هر کی 18 سال دیگه رئیس جمهور شد خودش یه جوابی بده دیگه................. (358397)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.