نظر منتشر شده
۹۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 318542
مرگ تلخ دختر هنرستانی پس از تنبیه مدیر
بخش اجتماعی الف، 29 آذر 94
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۵
دختر دبیرستانی پس از این‌که از سوی مدیر مدرسه‌اش تنبیه شد، به طرز مرموزی در خانه خود جان باخت. این دختر پیش از مرگش به خاطر داشتن تلفن‌همراه در مدرسه، از سوی مدیرش تنبیه سختی شده بود.

به گزارش شهروند، روی تخت یکی از مراکز درمانی در رباط‌کریم دختر نوجوانی خوابید که دیگر نفس نمی‌کشد. این دختر ١٥ساله سه روز بود که در این مرکز بستری شده و پس از سه روز به دلیل حال وخیمش جان سپرد. اما گویا علت مرگ او عجیب و نامعلوم به نظر می‌رسد. خانواده‌اش از مدیر مدرسه این دختر شاکی هستند و او را مقصر مرگ دختر نوجوانشان می‌دانند.

آنها داستان عجیبی را برای پزشکان تعریف می‌کنند. ماجرا از این قرار بود که سه روز پیش مهسا دختر ١٥ساله‌ای که ‌سال دوم دبیرستان در یک هنرستان در رباط‌کریم درس می‌خواند، با حال بدی به خانه‌شان رفت. مادر مهسا با دیدن دخترش ترسید و سعی کرد کمی او را آرام کند. مهسا زمانی که آرام‌تر شد در مورد حال بدی که داشت به مادرش گفت: «مدیرم مرا تنبیه کرده و اصلا حال خوبی ندارم.» این دختر در توضیح ماجرا به مادرش گفت: «امروز در مدرسه مدیر مدرسه تلفن همراهم را گرفت و در مقابل همه دانش‌آموزان و همکلاسی‌هایم مرا تنبیه کرد. این زن مرا سه ساعت تمام سرپا نگه داشت و جلوی همه تحقیرم کرد.»

مادر مهسا پس از شنیدن صحبت‌های دخترش می‌خواست با شوهر خود تماس بگیرد تا موضوع را در مدرسه پیگیری کند. ولی این دختر مانع مادرش شد و به او گفت: «تحت هیچ شرایطی موضوع را به پدرم نگو. اگر او متوجه ماجرا شود، فکرش مشغول می‌شود و ممکن است اتفاقات بدتری بیفتد.» با این صحبت‌ها مادر مهسا قبول کرد که موضوع را از شوهرش پنهان نگه دارد و با همین صحبت‌ها از خانه خارج شد تا به دکتر برود. او می‌خواست مهسا را هم همراه خود به دکتر ببرد تا شاید حالش کمی بهتر شود. اما مهسا دراین‌باره هم مخالفت کرد و از مادرش خواست تا اجازه دهد در خانه تنها بماند و استراحت کند. این آخرین مکالمات بین مهسا و مادرش بود.

صحنه‌ای دردناک

مادر مهسا برای رفتن به دکتر از خانه خارج شد و چند ساعتی از این ماجرا گذشت. حالا این زن به خانه برگشته و در را باز می‌کند. کلید که روی در چرخید و در خانه باز شد صحنه‌ای دردناک در مقابل چشمان این زن دیده شد. مهسا بی‌حال روی زمین افتاده بود و گویا نفس‌های آخرش را می‌کشید. مادر مهسا با دیدن این صحنه سراسیمه با اورژانس تماس گرفت. دختر نوجوان به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. آن‌جا بود که مادر مهسا موضوع اتفاقی که در مدرسه برای دخترش افتاده بود را با شوهرش در میان گذاشت. تا آن لحظه اصلا مشخص نبود که چه بلایی سر مهسا آمده است. تنها پزشکان حال این دختر را وخیم اعلام می‌کردند و حتی معده او را هم شست‌وشو دادند.

مرگ تلخ

سه روز از این ماجرا گذشت و مهسا حالش بهتر نشد. او همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد و پزشکان هم خبرهای خوبی به خانواده این دختر نمی‌دادند. این دختر که تا صبح پنجشنبه در مرکز درمانی در رباط‌کریم بستری بود به خاطر وخامت حالش به بیمارستان سینا منتقل شد تا این‌که درنهایت صبح دیروز قلب این دختر از حرکت ایستاد و او به خاطر ایست قلبی جان سپرد. او دیگر نفس نکشید و بدون این‌که درباره علت بدحال شدن خود حرفی بزند، جان سپرد و بدین ترتیب اعضای بدن این دختر با رضایت خانواده‌اش به بیماران نیازمند اهدا شد. با مرگ این دختر بود که پرونده‌ای پیش روی قاضی حسین‌پور بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت.

شکایت از مدیر مدرسه


پدر مهسا که مدیر مدرسه دخترش را در این ماجرا مقصر می‌داند، صبح دیروز در شکایت خود به بازپرس گفت: «دخترم وقتی از مدرسه برگشت حال خوبی نداشت. او به خاطر تنبیهی که از سوی مدیر مدرسه‌اش شده بود، بی‌حال بود و بعد از این‌که مادرش از خانه خارج شده بود، بیهوش شد. دخترم نخستین‌باری بود که تلفن‌همراه مادرش را با خود به مدرسه می‌برد که چنین اتفاقی برایش افتاد. برای همین گمان می‌کنم که مدیر مدرسه در جان سپردن دخترم نقش زیادی داشته باشد. از آن‌جایی که چند‌ سال پیش هم پسر جوانم را به دلیل خوردن داروهای نیروزا از دست دادم، برایم سخت است که مرگ دخترم را هم باور کنم. این دختر هیچ مشکل یا بیماری نداشت و اگر تنبیه نمی‌شد شاید الان زنده بود. برای همین از مدیر مدرسه شکایت دارم.»

با اعلام این شکایت بازپرس دستور تحقیقات بیشتر در باره مشخص شدن علت اصلی مرگ دختر نوجوان و میزان تنبیه مدیر مدرسه را صادر کرد.
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۰۷:۳۴:۲۹
داستان درامی تنظیم کردید! مسئولیت پدر و مادر این دختر در تربیت فرزندشون چیه؟ چرا در مدرسه تلفن همراه با علم به ممنوع بودنش همراه خودش داشته؟ مدیر مدرسه برا مدیریت مجموعه باید چه کاری انجام می داده؟ آیا تنبیه بدنی کرده؟ دختری که اینقدر ضعیفه که به خاطر این تنبیه جان سپرده اگر این اتفاق هم براش نمی افتاد مطمعنا در آینده دچار مشکلات دیگه ای می شد. شما هم بهتره از دراماتیزه کردن فضا دست بردارید و به خانواده ها توصیه کنید به تربیت فرزندانشون بیشتر توجه کنند. (3401263) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۰:۱۳:۴۰
یک ضربه به سر
یا ایجاد استرس شدید باعث سکته میشه
تو از کامنتت معلومه چه معلم و مدیر قسی القلبی هستی (3401742) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۰:۲۲:۰۹
حالت خوبه؟ (3401780) (alef-11)
 
حق گو
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۱:۱۹:۴۰
شما با این اظهار نظرتان نسبتی با خانم مدیر ندارید؟! (3401934) (alef-11)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۱:۳۰:۱۴
راست می گی شما!!
به نظرم باید پدر و مادر دخترم اعدام کنن تا درس عبرتی برای همه بشه که حواسشون جمع باشه بچه شون تلفن همراه با خودش به مدرسه نبره!!! (3401967) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۲:۳۸:۱۶
دوست و دوستان عزیزی که بدون آگاهی فقط با یک گزارش کاملا یک طرفه مدیر مدرسه را مسئول مرگ ایشان می دانید!
شما از کجا می دانید این دختر واقعا بر اثر آن تنبیه جان باخته؟
از کجا می دانید در بین راه و یا در فاصله ی رفتن مادرش تا برگشتن او چه اتفاقاتی برایش افتاده؟
اگر مادر آن دختر دیده حال دخترش بد است و او را رها کرده و بیرون رفته، بیش از مدیر او مسئول حال فرزندش است؛ چرا باید در چنان وضعیتی او را رها کرده باشد؟ این جای سوال ندارد؟
در ضمن پدر دختر گفه چند سال قبل پسرش در اثر استفاده از داروهای نیرو زا فوت کرده، این می تونه نشانه ای مبنی بر نقص یا ضعف خاصی در فرزندان این خانواده باشه که به این راحتی به مرگ دچار میشن.
از سوی دیگه کی باور می کنه مدتی سر پا ایستادن به عنوان تنبیه موجب مرگ بشه؟
لطفا قبل از این که بدون اطلاع کافی یک طرفه به قاضی رفته و حکم صادر کنید، بهتر است حقیقت موضوع را بفهمید. (3403655) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۲:۲۹:۰۲
اگه برا بچه خودتم همین اتفاق افتاده بود همینو میگفتی یا جو دیگه ای حرف میزدی (3402141) (alef-11)
 
omid
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۲:۳۲:۴۰
دختر بیچاره مرده و شما دم از مدیریت میزنید؟؟؟
در کشوری که بخاطر داشتن موبایل باید کتک خورد در مقابل باید برای گرفتن جان یک انسان نیز شدید تر کتک خورد (3402161) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۳:۵۳:۳۷
از دوستان بزرگوار ، علی الخصوص « جوان و کم سن و سال » که با خواندن کامنت این عزیز احساساتی شده و پاسخ عجولانه میدهند خواهش میکنم کمی تأمل داشته باشند . (3402418) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۴:۳۸:۴۷
من معلم نیستم
ولی ممانعت دختر از اطلاع پدر و ممانعت از ویزیت پزشک احتمال خودکشی اون رو تقویت میکنه مخصوصا فوت برادرش هم بعلت مسمومیت دارویی بوده (3402539) (alef-11)
 
ن
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۷:۰۷:۰۷
تو دیگر چه انسانی هستی ؟ (3402999) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۸:۴۴:۳۲
معلما هم اوغدشونو سر بچه ها خالی میکنن (3403224) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۸:۴۵:۵۱
حالا خوبیش اینه که طرف فرهنگی بوده وگرنه.. (3403228) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۰۷:۴۷:۰۰
اینهم از بعضی ب اصطلاح فرهنگیان مدارس!!!!!! (3401284) (alef-11)
 
کریم
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۰۷:۴۷:۱۸
خدا بیامرزدش و به خانواده اش صبر بده . انشاء ا.. برای هیچکس این اتفاق نیقته خیلی دردناکه . برخی از مدیران و معلمان علی رغم اینکه با بچه ها سروکاردارند ولی هیچگونه درکی از احساسات و عواطف بچه ها ندارند و براحتی با احساسات و شخصیت بچه ها بازی کرده و به اصطلاح شخصیت آنها را ترور می کنند .باید ضمن آگاهی دادن به خانواده ها در خصوص حق و حقوق آنها در قبال مدرسه ، برای برخورد بهتر با دانش آموزان بخشنامه های قابل قبول وکارآمد تنظیم و پیگیری شود (3401285) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۶:۵۱:۱۸
یعنی حتما علت مرگ مدیر بوده ! شاید ثابت بشود که اصلا مدیر مدرسه و تنبیه اش نقشی در خصوصمرگ نداشته !!! (3402944) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۰۷:۵۵:۵۷
حراست ادارات آموزش و پرورش به کنترل و نداشتن گوشی همراه دانش آموزان در مدارس فشار می آورد. منشاء این ماجراها را پی گیری کنید و گرنه مدارس از پیش خود حرکتی نمی کنند. (3401291) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۰۸:۱۲:۱۳
داستان قشنگی بود.آوردن تلفن همراه به مدرسه ممنوع است .ظاهرا هیچ تنبیه بدنی هم انجام نشده است که اگر می شد نمی نوشتید "تنبیه سختی"!اما این نکته راهمگان بدانند :اگر اصرار داریم به معلمان جامعه توهین کنیم وآنهارا همواره مسبب مشکلات دانش آموزان قلمداد کنیم ،تجمع واعتراض آرام آنهارا برای مطالبات بر حقشان سرکوب کنیم وهیچ حق اعتراضی برایشان قایل نشویم ؛تیشه به ریشه آموزش وپرورش بیمار این کشور زده ایم که اثرات این بی توجهی مزمن به وضعیت بغرنج معلمان را در تربیت فرزندانمان می بینیم . (3401324) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۰:۱۴:۳۲
استعفا بده بیا بیرون
اونقدر جوون با اخلاق تحصیلکرده داریم جای تو را پر کنند (3401749) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۵:۵۸:۵۳
امیدوارم همه کسایی که به معلم ها توهین می کنن بچه خودشون معلم بشه تا شاید سطح درک و فهمشون بالا بره و بفهمن معلم ها چی می کشن و ارزش کارشون چقدره. (3402768) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۰۸:۲۰:۲۴
برای هیچ معلمی بنا به دلایل زیادی که همگان می دانند هیچ ارزشی قائل نیستم (3401343) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۰:۲۲:۳۱
نباش (3401782) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۰:۲۴:۱۷
کلمه هیچ رو به اشتباه دوبار تکرار کردی به دستور زبان توجه کن .معلم ادبیاتت جدا کاری برات نکرده (3401789) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۱:۰۴:۲۰
حالا ببین چه بی سوادهایی به ما درس مدن.که هیچی بلد نیستیم واقعا .شاید هم علامه دهر هستند ولی کم کاری می کنند .وای بر کم فروشان (3403507) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۰:۲۵:۵۷
چرا باید ممنوع باشه موبایل رو ببرید واز ظلم این مثلا معلمان فیلم بگیرید . (3401795) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۵:۴۳:۲۵
موافقم. من معلم هم باید با موبایلم از کلاس های درسم فیلم بگیرم تا شما بفهمید با چه لات هایی هر روز سر و کله می زنیم و از گل نازک تر بهشون نمیگیم. شاگردهایی که بلند بلند تو کلاس و جلوی معلم به هم فحش های ناموسی میدن و ببخشید از روابط نامشروع حرف می زنن و با معلم مثل نوکرشون برخورد می کنن و عربده کشی کرده و صدای حیوانات درمیارن. والدین این بچه ها هم مثل خودشون هستن که چنین بچه های بی فرهنگ و وحشی و بی اخلاقی تحویل جامعه دادن. همین والدین بی فرهنگ میان اینجا و جهل خودشون رو با بی احترامی به قشر محترم فرهنگی نشون می دن. (3402712) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۷:۵۰:۲۳
قربانت گل گفتی (3403095) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۱:۰۸:۱۵
پس شما تو مدرسه چکار می کنید.مگه اسمش وزارت اموزش وپرورش نیست .پرورش کجاست؟ (3403516) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۲:۴۵:۱۶
آره بزن بکششون (3403664) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۲:۵۵:۴۸
یک کلام حرف رک و راست و حسابی گفتی دوست عزیز، ممنون (3403685) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۲:۵۴:۳۲
من معلم متاسف هستم که نتونستم ادب و اخلاق و درک صحیح و عدم پیشداوری را به شما بیاموزم، دوست عزیز این اولین وآخرین قضاوت نادرست شما نخواهد بود؛ متاسفانه اگر همیشه این چنین قضاوت کنید، تمام زندگی سایه ی شوم آن بر سرت خواهد بود. (3403679) (alef-11)
 
دلاور
۱۳۹۴-۰۹-۳۰ ۰۰:۲۲:۲۰
حکایت معلم ها شبیه حکایت معذرت خواهی مردا و زن هاست!!!
مرد اگه کار زشتی انجام بده و زن سرش داده بزنه مرد مجبوره معذرت خواهی کنه ولی زن اگه کار زشتی کنه و مرد سرش داد بزنه زن میشینه گریه میکنه و باز این مرد هست که باید معذرت خواهی کنه !!!!!
معلم ها هم چون «معلم» هستند همیشه محکوم هستند یکی انگ بی فرهنگی میزنه!!! یکی انگ عقده ای میزنه !!! یکی انگ طبقه پایین میزنه !!!!
بابا ول کنید این حرف های احساساتی رو. حالا به راستی یا به غلط اتفاقی هست که افتاده این کار را بسپارید به دست اهل فنش.
بعضی ها چرا عقده ی کوکیشونو اینجا بروز میدهند؟؟؟؟
الف جان منتشر نکنی حلالت نمیکنم (3403828) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۰:۴۹:۵۴
ما هم برای شما که فراموش کردی چه کسی نوشتن الفبا را بهت یاد داده متاسفیم (3401837) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۲:۲۲:۰۱
مگر حقوق نگرفتی شغلت بوده باید درست انجام میدادی (3402116) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۱:۲۲:۱۱
ببخشیدهمین خوندن ونوشتن رو ازکی یاد گرفتی (3401942) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۷:۰۳:۱۲
متاسفم برات (3402990) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۷:۴۷:۴۸
بیچاره تو کی هستی که به معلمان ارزش قائل بشی یا نشی پیاز هم خودش قاطی میوه ها کرده (3403092) (alef-11)
 
بی نام
۱۳۹۴-۰۹-۳۰ ۰۰:۱۰:۴۸
امثالی مثل تو اگه ارزش قائل بشند جای تعجب داره. (3403809) (alef-11)
 
پسر شجاع
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۰۸:۴۷:۰۶
با سلام

هر چند اطمینان دارم که الف این سخن من را منتشر نخواهد کرد، ولی من حرفم را خواهم گفت و قطعا اگر منتشر نشود، روز قیامت جلوی مسئول این کار را خواهم گرفت.

دختر من محصل دبیرستان است. وقتی سال دوم دبیرستان بود، بنابر ضرورتی لازم شد که تلفن همراهش را به مدرسه ببرد. من به او تأکید کردم که تلفن همراهش را به امانت نزد مدیر مدرسه بگذارد تا پس از اتمام مدرسه تحویل گرفته و امکان تماس با او را داشته باشیم. این در حالی بود که اگر دختر من موبایلش را نزد خود نگه می داشت، کسی هم از ماجرا مطلع نمی شد.

پس از آن که دختر من به توصیه من عمل نمود، علاوه بر آن که مدیر مدرسه او تنبیه کرد، از نمره انضباط او هم کم کرد و حتی در برابر اعتراض من هم پرخاشگری کرد.

من فقط به این مدیر مدرسه یک جمله گفتم: «شما امروز مفهوم اعتماد به بزرگتر را در ذهن دختر من نابود کردی.»

نکنه جالب این که این مدیر بی کفایت هرگز از موضع خود کوتاه نیامد. هر چند که من بارها به او تأکید کردم دختر من اصلا قصد نداشت موبایلش را به مدرسه بیاورد، به اصرار من این کار را کرد. چرا به خاطر اشتباه من دخترم باید تاوان بدهد؟!!!

(الف تو این نظر را منتشر نخواهی کرد، ولی بدان در لایه های پنهان مدارس ظلمهای عجیبی اتفاق می افتد.) (3401429) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۰:۲۳:۴۸
با شما موافقم (3401788) (alef-11)
 
معلم
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۱:۱۴:۲۱
من معلمم و در صورتی که شرح ماجرا کامل و صحیح باشد ( هرچند که شرح ماجرا وقتی کامل است که توضیح و نقطه نظر مدیر را هم بشنویم ) اما به عنوان یکی از اعضا جامعه ی فرهنگی از این دختر خانم و پدر گرامیشان عذر خواهی می کنم ، به امید روز و جامعه ای که دلها سلیم و کلامها لطیف باشد و دغدغه ی اول ما معلمان تمام کردن کتاب نباشد بلکه همانند پیامبر صلی الله اتمام مکارم اخلاقی اولویت اول ما باشد (3403523) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۲:۵۲:۱۱
شما کوتاهی و قانون شکنی خود را چرا گردن مدیر می اندازی؟
شما اگر راست میگی، چرا قبل از این که دخترت گوشی را به مدیر بدهد، یک زنگ به مدیر نزدی و او را در جریان دسته گلی که به آب دادی قرار ندادی؟
مدیر و معلم انقدر دروغ از فرزندان شما می شنوند که حق دارند تا والدین اطلاع نداده اند، باور نکنند، آیا اگر شما یک عمل غیر قانونی را با اطلاع به پلیس بخواهی انجام بدهی، قبح خلاف قانون شما شکسته شده و قانونی می شود؟
دوست عزیز کاملا عیان است که شما از مدیر و معلم کینه به دل داری و پیشداوری بسیار بدی داری نسبت به این قشر. (3403673) (alef-11)
 
ب
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۰۸:۴۷:۱۵
لطفا به حقوق این کادر آموزشی ها رسیدگی کنید تا عقده هایشان را سر فرزندان بی گناه مردمخالی نکنند خاک عالم برسر چنین مدیر عقده ای بدبختی ننگ براو سر بچه خودش بیاد خوبه . (3401431) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۰:۱۶:۴۱
اخراج کنید اینها را
اونقدر جوون لایق اماده بکار داریم با حقوق مزایا و سه ماه تعطیلی اینها از خدایشان هست برن اموزش پرورش

معلمین و مدیران مگر رایگان درس میدن از همه طلبکارن ناراضی هستین استعفابدین چرا با جان و روان دانش اموزها بازی میکنید (3401758) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۰:۲۵:۳۲
تربیت در نهاد آدمهاست به افزایش حقوق کاری نداره مگه پزشکی با وضعیت مالی خوب اون عمل زشت و انجام نداد و موارد متعدد دیگر (3401793) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۴:۱۴:۰۱
من كه هر چي فكر ميكنم نمي تونم بين سه ساعت سرپا ايستادن و مرگ مغزي و در عين حال پنهان كاري از پدر يه ارتباط منطقي برقرار كنم. (3402492) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۳۰ ۰۰:۳۱:۳۸
خدارحمتش کنه دخترطفلکی بعلت فشارزیادروحی دق کرده وقلبش ازکارافتاده... (3403839) (alef-11)
 
حسن جعفری
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۴:۵۶:۵۰
دوست عزیز ب
متاسفانم برای شما که اینقدر ساده لوحانه به ماسئل توجه می کنید .

دوست عزیز بنده هم به عنوان یک پدر و یک فرهنگی از فوت این دختر نوجوان نارحت شدم . ولی به خدا اگر مدیر مدرسه ای با اینگونه معضلات برخورد نکند همین شما اولیا با او برخورد می کنید که شما چه کاره اید که بچه ای گوشی آورده .

دوست خوبم آقا یا خانم ب
امروزه تکنولوژی وارد کشورمان شده است ولی متاسفانه فرهنگ استفاده از آن به هیچ عنوان . بنده و شما چه میدانیم که درون گوشی دانش آموزانمان چه چیزهایی وجود دارد .

سخن را کم کنم که بهتر است پیشاپیش قضاوت نکنیم و همه مسائل را در مادیات نبینیم .
با تشکر (3402572) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۱:۱۶:۱۶
حالا شما به اصطلاح فرهنگی ها که غلط املایی وانشایی از مردم می گیرید .متن خودتان را یک باز نگری بفرمایید !یا به کسی بدهید برایتان ویراستاری کند! (3403528) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۰۹:۴۰:۲۲
مادر این دختر وقتی حال دخترش رو اون طور دیده چطور تنهاش گذاشته؟؟؟ نوع تنبیه مدیر مدرسه چی بوده؟ تنبیه بدنی یا فقط تحقیر؟ اینها باید مشخص بشه. اگه فقط با حرف بوده که کاری نمیشه کرد ولی اگه تنبیه بدنی بوده مدیر در اون نقش داشته (3401657) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۰۹:۴۷:۱۱
حالا زندگی این "مدیر " را بررسی کنید ببینید چه خبر است!!!!!!!!!!! (3401684) (alef-11)
 
فرناز
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۰۹:۵۲:۳۵
متاسفانه اکثرمعلمان ازنحوه برخورد بادانش آموزان واثری که رفتارآنان روی روح وروان کودکان معصوم بی اطلاعند من خودشاهد تنبیه بدنی کودکان معصوم یک دبستان ابتدایی پسرانه توسط مدیرمدرسه به روشهای مختلف بودم متاسفانه والدین ،این گونه رفتارهارابه دلیل عدم اطلاع وسطح سواد پایین وناآگاهی پیگیری نمی کنند. (3401702) (alef-11)
 
آرتین
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۰۹:۵۵:۱۸
به نظر من آموزش وپرورش بایددوره های آموزشی درخصوص روانشناسی کودک ونحوه رفتاربا کودکان جهت معلمان محترم برگزار نماید. (3401710) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۰:۱۸:۰۶
حقوقشان را زياد كرديد تا بهتر تنبيه كنند نه؟ (3401763) (alef-11)
 
ع ب د
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۰:۲۴:۴۷
اگه مدیر مدرسه گوشی را از این دختر خانم نمی گرفتند و از اون طرف به خاطر داشتن تلفن همراه اتفاقی مشابه این رخ میداد بازم مدیر مقصر بود.
از نظر قانونی هر اتفاقی برا یک دانش آموز بیفته اگه تو کلاس باشه مدیر معلم و معاون هر سه نفر مقصرند و اگه در زنگ استراحت باشه فقط مدیر و معاون بدبخت.برا نمونه چند وقت قبل تو شهر ما(جهرم) دانش آموزی بدون اجازه از مدیر و معاون و معلم (خودسر) میره که تلویزیون داخل سالن یا آزمایشگاه را جابجا کنه که تلویزیون میفته رو سرش و میمیره. بعد دادگاه هر سه نفر(مدیر-معاون و معلم)را مقصر شناخت و اونا رو به پرداخت دیه مجبور کرد.
البته اگه تمام معلمان ایران هر روز یه کار خیلی مثبت انجام بدن هیچ وقت رسانه ها بخصوص صدا و سیما اونو منتشر نمی کنن.ولی کافیه که یه اتفاقی بیفته تا اونو بزرگش کنن. (3401791) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۰:۵۷:۱۸
چرا اینقدر گنگ نوشتین ..به مدیر مدرسه چه مربوطه..شاید این خانم مثل برلدرشون قرص نیروزا مصرف کردند... (3401857) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۱:۰۴:۲۳
متاسفانه اغلب فرهگیان در کشور ما از نظر فرهنگی و تربیتی از پایین ترین سطح جامعه هستند. (3401888) (alef-11)
 
حقجو
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۲:۵۶:۴۶
مخصوصا مدیران خانم که بعداز یک فیلتر تنگ و تاریک گزینش می شود . (3402230) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۳:۵۳:۲۶
پس بگیر بچه هاتو در خانه تربیت کن جناب بافرهنگ و با تربیت (3402416) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۷:۵۸:۳۰
اره جون خودت تو سطح بالا هستی (3403109) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۲:۴۵:۱۳
به هر حال شما پرورش یافته ی همان معلمان هستید، بنابراین به خودت شک کن. (3403663) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۳۰ ۰۰:۴۰:۰۰
انگار توی این مملکت زندگی نمیکنی از سیاره دیگه ای اومدی (3403848) (alef-11)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۱:۰۷:۳۳
تقصیر یک معلم را به کل معلمان تعمیم ندهید البته اگر مدیر تقصیرکار باشه بنظر شما معلم چکار کنه به نظم وانضباط اهمیت میده میشه این .نمیده مشکلات عدیده ای بوجود میاد (3401902) (alef-11)
 
عادل
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۱:۲۳:۲۶
هر چقدر هم پدر و مادرها در جهت تربیت صحیح فرزندشان تلاش کنند متاسفانه معلوم نیست که چه آسیب های روحی و روانی در مدارس میبینند. مگر فقط تنبیه بدنی آسیب زننده است ؟. این مدیر مدرسه با تنبیه دانش آموز جلوی جمع و دوستانش و تحقیر او بدترین کار ممکن را کرده در صورتی که میتوانست با روشهای دیگر و در خفا این موضوع را به آن دختر تذکر بده و مسلما تاثیرش هم بسیار بیشتر بود. یکی از موارد ممنوعیت تنبیه در جلوی جمع میباشد.بهترین روش تنبیه یک فرزند توسط والدین محرومیت کوتاه مدت فرزند از چیزهای مورد علاقه اش است آن هم با رفتار خوب و مهربانی نه با خشم و تهدید و عصبانیت و تنبیه بدنی .وقتی فرزند ما یا دانش آموز ما کار اشتباهی میکنه وظیفه والدین و مدیر مدرسه این است که به آن فرد بگویند تو پسر و دختر خوبی هستی که متاسفانه کار اشتباهی انجام دادی . و ما مجبور هستیم که طبق قراری که گذاشتیم تو را تنبیه کنیم نه اینکه به خاطر یک کار اشتباه کل شخصیت و هویت آن فرد را نابود کنند.فرزند باید بداند در هر صورت برای پدر و مادرش دوست داشتنی خواهد بود.البته این بحث روش درست تشویق و تنبیه فرزندان بسیار مفصل تر از این است که در این کامنت بگنجد. با تشکر از سایت الف (3401947) (alef-11)
 
نممم
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۲:۰۴:۵۰
به خاطر اینکه تشخیص نمیدن فرهنگ یه جا با جای دیگه فرق داره معلم سختی کشیده رو میزارن سر بچه ناز پرورده که درکی ازش نداره (3402070) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۲:۱۶:۲۱
جالبه که این جماعت اموزش وپرورش فقط ناراحت حقوقشون هستند.واقعا متاسفم (3402099) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۳:۵۵:۵۳
وضعیت معیشت بر رفتار و گفتار هرکس تاثیر میزاره (3402426) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۴:۵۹:۵۴
حالا شما نارحت چی هستید ؟ (3402579) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۲:۴۱:۲۸
این هم تقصیر دکترها هست (3402188) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۳:۰۷:۱۷
سلام بر همگان.خدا قوت.فقط می خواهم بپرسم قضاوت بدون شنیدن صحبت های مدیر کار درستیه؟ (3402264) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۳:۴۲:۱۹
]چه راحت حکم می دهیم ومحکوم می کنیم / (3402388) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۴:۰۰:۳۳
ضمن عرض تسلیت به خانواده این عزیز
گرچه همه بخاطر فوت این دختر ناراحتیم ولی واقعیتش اینکه مدیر هم تنبیه ی خارج از عرف نکده
واقعا اینکه چند ساعت دختری رو که بر خلاف مقررات عمل کرده، ایستاده نگه داشته تنبیه بزرگی است که باید به دادگاه کشیده شود؟ (3402445) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۴:۴۷:۴۱
چرا پیش داوری می کنید وهر چه لایق خودتان است به این قشر مظلوم وزحمتکش نسبت می دهید کمی انصاف داشته باشید (3402551) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۵:۲۵:۰۵
باسلام
مشکل کادر اموزشی ما این است که تنها ابزاری که برای آموزش می شناسن تنبیه است در حالی که در روانشناسی تنیبه آخرین را ه برای حذف رفتارمی باشد و متاسفانه از بین راه های حذف رفتار هم اخرین وبدترین راه را انتخاب کرده ایم شاید اگه بررسی کنیم یکی از دلایل بوجود آمدن این معظل نداشتن مرکزی برای تربیت معلم باشد . ومعلم آموزش نده که چطور باید بادانش آموز هر مقطع رفتار کند تا حرفش حجت باشد ونیاز نباش چوب برداره یا گله کنه که به ما احترام گذاشته نمی شه احترام با زور جواب نمیده (3402642) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۲:۴۰:۱۵
دکتر عزیز مطلب رو کامل خوندی؟ کتک که نخورده، سر پا ایستاده (3403658) (alef-11)
 
زهرا
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۵:۳۵:۲۲
انقد ضعیف که واسه یه سرزنش از سمت مدیر بیفته بمیره :| بعد آیا این اصلن منطقیه ؟! (3402685) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۱:۰۶:۵۸
بله منطقیه
تحت فشار روانی قرار گرفته
یک نوجوان جلوی دوستاش که تمام دنیاش هستند تحقیر شده (3403513) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۱:۰۹:۱۹
به نظر من از سرپا ایستادن فوت نشد از فشار روانی به علت تحقیر شدن در جمع دوستانش فوت شده
اگر قرص مصرف می کرد یا بیماری داشت در بیمارستان متوجه می شدند (3403517) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۶:۱۶:۵۹
مورد مشکوکه بابا. پسره داروی نیروزا خورده از بین رفته دختره سه ساعت سرپا بوده بدحال شده و فوت کرده، این عادیه؟ تو مدرسه که چیزخورش نکرده بودن. شاید سابقه مشکل قلبی داشتن خانواده توجه نکرده، آخه کی از سرپا وایستادن می میره؟ نهایتش اینه که بدن خودش رو سازگار می کنه، یعنی آدم بیهوش میشه و چون به زمین می افته، در حالت افقی قرار می گیره و خون دوباره به مغز میرسه. (3402819) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۶:۴۵:۲۱
در هر صورت معلم بیچاره مقصر است هر اتفاق ناگواری که میفتد به عهده کادر آموزشی مدرسه است جدیدا اموزش و پرورش روشی پیش گرفته که اصلا از کادر اموزشی خود دفاع نمی کند ای کاش یک ساعت به جای معلم سر کلاس حضور داشته باشیم تا از نزدیک به شیطنت بعضی از دانش اموزان پی ببریم ما خودمان از پس فرزندان خودمان برنماییم چه رسد به کنترل یک کلاس 38 نفره (3402922) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۳۰ ۰۷:۱۱:۳۵
خب معلم نباشه اگه اعصاب بچه هارو نداره (3403981) (alef-11)
 
معلم دبیرستان
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۸:۱۱:۳۳
من معلم هستم .
و می دانم که برخورد آموزش و پرورش هم با معلمها هم با دانش اموزان هیچ سنخیتی با روزگار ما ندارد اینها هنوز در عصر رضاخان مانده اند. فقط از مسولیت کت و شلوارش را چسبیده اند. (3403142) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۰:۲۲:۱۵
این چنین تنبیهی نمی تونه کسی را بکشه باید بررسی بشه.در این رابطه قضاوتی نباید کرد و زحمت قشر فرهنگی را نادیده گرفت. (3403439) (alef-11)
 
معلم معلم زاده
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۲:۵۱:۲۷
با سلام و عرض اراذت خدمت ( تمام خوانندگان و کامنت گذاران محترم دراین
خبر ) و ( سایت محترم و وزین الف ) و ( تسلیت به خاطر فوت این عزیز از دست
رفته و آرزوی صبر و تحمل برای بازماندگان و خانواده ی محترم ایشان) :
سروران ، بزرگواران ، تاج سران ، ولی نعمتان ، عاقلان ، ممیزان ،
عارفان ، سالکان ، مرشدان ، پیران طریقت و خلاصه تمام عزیزانی که بعد
خواندن خبر کامنت می گذارید و معلمان و مدیران و هر اسم دیگری که مورد نظر
شماست و در این قضیه و سایر قضایای مشابه که اخیرا رخ داده است ، محکوم شده
اند به عنوان یک معلم که سال ها زحمات طاقت فرسایی در این آموزش و پرورش
ــ به قول خیلی از شماها ویران شده یا هر اسمی که شما روی آن می گذارید
ـــ خدمت کرده ام . یا حداقل مانند یک مهد کودک بچه های شما را سرگم کرده
ام تا شما آزادانه به کارهای شخصی تان ، زندگی تان و یا حتی تفریح تان
برسید !!! آیا اصلا فکر می کنید که ما هم آدمیم و زندگی داریم ؟؟؟
اصلا نمی خواهم مشکلات شخصی و شغلی مان را برشمارم که نیازی به آن
نیست . و درصدد تلطیف عواطف و احساسات شما هم نیستم . و انتظار هم ندارم که
کسی از ما طرفداری نماید . فقط خواهشی دارم . مرد مردانه به سوالات زیر
دقت نمایید و پاسخی در خور به وجدان خود بدهید و اگر زحمتی نبود در همین
خبر کامنت بگذارید تا من و هم قطاران من و همکاران من از راهنمایی ها و
ارشادات شما مشعوف شویم و استفاده کنیم تا چراغ راهمان باشد در راه تعلیم و
تربیت آینده سازان این مرز و بوم کهن و افتخار آفرین اسلامی .
واکنون سوالات من :
1 - جریان چیست که در چند روز اخیر اخباری از این دست انتشار
فوق العاده ای یافته است ؟ و فضای مجازی را برعلیه آموزش و پرورش به چالش
کشیده است ؟
2 - آیا ناتوانی معلمان اکنون و در این چند روز روشن شده است یا
قبلا هم ناتوان بوده اند ؟
3 - آقا و خانم ارجمند تمام حرف های شما درست . چه کسی مسوول
این نابسامانی است ؟
4 - آیا زمان آن نرسیده است که طرحی نو در اندازیم و آموزش و
پرورش به قول شما نابسامان را به سامان برسانیم ؟
5 - چطور است به خاطر چند هزار تومان کمک به مدرسه ای که خرجش
فقط برای دانش آموزان خودتان است بارها اعتراض می کنید اما وقتی پای چند
میلیارد تومان سرنوشت فرزندانتان در میان است آستین بالا نمی زنید ؟
6 - آیا واقعا می توانید خودتان نیمی از زحمت تربیت فرزندتان را
ــ تاکید می کنم فقط نیمی از آن را ــ تقبل نمایید ؟ مطمئنم جواب اکثرتان
منفی است . این را به این خاطر می گویم که در این 27 سال سابقه ام با تمام
وجود درک کرده ام ؛ از همان جایی که اکثریت قریب به اتفاق اولیا چه به صورت
حضوری و چه به صورت غیر حضوری تقاضای آن را دارند که چون فرزندانشان از
آنها حرف شنوی ندارند ، ما در راه تعلیم و تربیت فرزندشان بیشتر تلاش کنیم .
ــ از شما چه پنهان اکثر مواقع خودمان هم این تقاضا را از معلمان زحمت کش
فرزندانمان داریم زیرا تاثیر سخن معلم بر دانش آموزان غیر قابل انکار است .
آیا موافق نیستید ؟
7 - آیا قبول می کنید : اکثر مواقع خبرهایی از این دست واقعا
جریان یک کلاغ و چهل کلاغ کردن است ؟ زیرا هیچ زمانی و هیچ مدیر و معلمی
هرگز نمی تواند دانش آموزان را به این صورت سر پا نگه دارد . مطمئن باشید
این کار اصلا امکان پذیر نیست !!! مخصوصا دانش آموزان امروزی را که نه از
دل کسی می آید این کار را بکند و نه عقل حکم می کند که در مدرسه کسی را به
مدت طولانی آن هم 3 ساعت بتوان سرپا نگه داشت . آیا این کار امکان پذیر است
؟
8 - آیا شما موافق نیستید که باید برای فرزندان خودمان هم که شده
باید آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران سرافراز را یاری کرد و باری بر
بارهای عظیمش نیفزود ؟
9 - آیا مخالف این نظر هستید که هیچ کس و هیچ رسانه و نهادی نمی
تواند با اندازه ی آموزش و پرورش نمی تواند در راه تعلیم و تربیت فرزندان
مان موفق باشد ؟
10 - دیگر خسته شدم !!!!!!!!!!!! آیا شما خسته نشدید ؟
بیایید به یاری یکدیگر کاستی های آموزان و پرورش را ــ هر
یکی به اندازه ی توانمان ــ برطرف کنیم . و این اندازه آموزش و پرورش را
مورد هجمه قرار ندهیم و با تضعیف معلم آینده ی عزیزانمان را تضعیف نکنیم . و
هر کس از زیربار وظیفه ی سنگین تربیت فرزندانش شانه خالی نکند و گناه خود
را به گردن دیگران نیندازد . البته ما هم انتظار آن را نداریم که «« من
علمنی حرفا فقد سیرنی عبدا »» بشنویم . عزت مزید و سایه ی عالی مستدام . (3403671) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۳۰ ۰۰:۴۹:۳۴
در اینکه بعضی از معلمان و مدیران آموزش لازم برای معلمی و مدیری ندیده و به کار گمارده می شوند و باعث مشکلات می شوند شکی نیست. ولی باید بدانیم که اگر بخواهیم هر دانش آموزی در مدرسه و هر سربازی در سرباز خانه و هر کارمندی در اداره هر کار خواست بکند و بعد دلیل تراشی کند و اگر بالای چشم او گفتیم ابروست ، آنقدر ضعیف النفس باشد که فوری خودکشی کند و بعد آنچنان بابت آن جار و جنجال کنیم که دیگر کسی جرأت نکند که به افراد مشابه بگوید، بالای چشمش ابروست، نگاه کن که ده سال بعد چه می شود. و سی سال بعد چه پدران و مادرانی برای بچه های این کشور خواهیم داشت. همانگونه که الان می بینیم و بیشتر هم خواهیم دید.
دوستان فرزند سالاری در هیچ جای دنیا مثل ایران نیست و انچنان این فرهنگ فرزند سالاری غالب گردیده که دیگر برای کسی کمتر امکان دارد فرزندش برای مادر و پدر شدنی مناسب برای نوه هایش تربیت کند. (3403858) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۳۰ ۰۱:۳۵:۱۶
بنده دانشجوی سال آخر دکترای این مملکتم و
به نظرم مشکل در مدارس ما از دو جا آب می خوره:
1-برخی از والدین، مدرسه رو یه جایی می دونن که 5 الی 6 ساعت بچه شون رو می فرستن اونجا بدونن داشتن هیچ دغدغه ای. تحصیلات بچه هم اصلا محلی از صحبت نداره.
2- برخی از مدیران و معلمان در فکر و تربیت آینده سازان این مملکت نیستند. اصلا به این اصل عقیده و باور ندارند. بنابراین هرجور که بخوان عمل می کنن و کیفیت کارشونم توسط هیچ نهادی بررسی نمی شه.
مابقی والدین و بچه ها و مدیران و معلمان عزیز رو عشقه.
به خاطر اون دو مورد کل مجموعه رو زیر سوال نبریم. بلکه در پی اصلاح دو مورد بالا باشیم.
موارد دیگه ای هم هست ولی این دو مورد خیلی واضحه و باید ابتدا به اینها پرداخت.
البته این نظر منه. (3403892) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۳۰ ۰۱:۵۰:۳۳
واقعيت اينه كه اگه تنبيه به هر نحوي نتيجه مثبت داشت شاهد رشد روز افزون فساد در مدارس نبوديم. البته فارغ از اين مساله،اصولا اين نوع تنبيه كه توضيح دادين نميتونه جون يه آدمو بگيره، تا پزشكي قانوني نظر نده نبايد اظهار نظر كرد (3403898) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۹-۳۰ ۰۸:۵۰:۱۸
این روزها بازار شایعات زیاد شده باید صبر کرد تا حقیقت معلوم شه (3404124) (alef-11)
 
معلم معلم زاده
۱۳۹۴-۰۹-۳۰ ۱۵:۲۲:۴۲
الف جان چرا نظر مرا منتشر نمی کنید ؟ شما را به خدا قسم منتشر کنید . اصلا اشکالی نداشت . خواهش می کنم نظر مرا منتشر نمایید - معلم معلم زاده (3405170) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۰۴ ۱۱:۰۶:۰۶
خداوندا به تمام فرهنگیان عزیز صبر بدهد تا بتوانند این بچه ها ووالدین طلبکارشان را تحمل کنند البته من در باره این دختر خانم هیچ نظری ندارم وبرای خانواده اش صبر وتحمل را از خداوند خواستارم (3413567) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.