کد مطلب: 253346
انتقاد آخوندی از وضعیت ایستگاههای قطار
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
وزیر راه و شهرسازی وضعیت ایستگاههای راهآهن در شهرهای مختلف را یکی از اصلی ترین موانع بر سر راه توسعه ریلی ایران می داند.ایستگاههایی که در بسیاری از شهرها بدون در نظر گرفتن وضعیت مسافران در نقاطی عجیب و غیر منطقی ساخته شدهاند.
به گزارش ایسنا، عباس آخوندی چند روز قبل در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در شرکت راهآهن با انتقاد شدید از وضعیت ایستگاههای قطار در ایران اعلام کرد: بسیاری از این ایستگاهها از نظر منطق شهرسازی جایگاه درستی ندارند و برای ارائه کردن برنامههای توسعهای طولانی مدت ساختار آنها اجازه برنامه ریزی جدی نمیدهد.
وضعیت خط سریعالسیر اصفهان، قم، تهران یکی از اصلی ترین معضلات وضعیت ایستگاههای راهآهن به حساب میآید.
این مسیر سریع السیر که بناست سرعت قطارها در این منطقه را به بیش از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ارتقا داده و زمان سفر از تهران به اصفهان را به کمتر از یک ساعت و نیم کاهش دهد از نظر طراحی ایستگاه وضعیت جالبی ندارد.
آخوندی دراین رابطه با انتقاد از وضعیت طراحی ایستگاههای این مسیر از زمان تلف شده برای رسیدن به سکوی حرکت قطار در این شهرها سخن گفت.
به گفته وی، اگر بنا باشد مسافری در تهران خود را به ایستگاه شهر آفتاب رسانده و از آن سمت نیز در ایستگاه اصفهان که در ابتدای جاده شاهین شهر قرار داشته پیاده شود هر چند مسیر تردد به کمتر از یک ساعت و نیم کاهش مییابد، اما مسافران باید برای طی مسافت شهری بیش از چند ساعت زمان بگذارند.
این وضعیت در رابطه با ایستگاههای شهرهایی مانند همدان نیز صدق میکند.
طبق گفته وزیر راه و شهرسازی ایستگاه راهآهن این شهر کیلومترها خارج از منطقه شهری ساخته شده و این مساله عبور و مرور مردم را به شدت دشوار کرده است. حتی کلانشهر تهران نیز با وجود سابقه چندین دههای عبور قطارها هنوز با یک ایستگاه راهآهن فعالیت میکند و تمام جمعیت این شهر چند میلیونی برای سوار شدن به قطار باید به نقطه جنوب پایتخت مراجعه کند.
وزیر راه و شهرسازی از لزوم تغییر در ساختار ایستگاههای قطار شهر تهران نیز سخن گفته و فعالیت تنها یک ایستگاه راهآهن که آن هم شبکه متروی شهری متصل نیست و عبور و مرور به آن دشوار است برای شهر تهران یک فاجعه دانسته است.
هر چند انتقادات آخوندی از نظر مدیریت شهری میتواند درست و حرفهای به حساب آید، اما مشخص نیست با توجه به فعالیت چندین دههای ایستگاههای راهآهن در شهرهای مختلف ایران و البته طراحی ایستگاههای جدید برای شهرهایی که بناست در آینده به خطوط قطار کشور متصل شوند چه راهکاری برای تغییر در ساختار ایستگاهها وجود دارد و آیا این سخن وزیر امکان پیگیری اجرایی خواهد داشت یا تنها انتقادی است که میتوان به مدیریت طراحی ایستگاههای قطار کشور وارد کرد.
کارمند
۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۱۱:۵۴:۴۶
دوری راه آهن تهران و وصل نبودن آن به شبکه مترو به نفع تاکسی ها و مسافر کشهاست که از هر مسافری حداقل 10 تومن بگیرند.ایستگاههای تازه مثل ملایر و نهاوند هم که بسیار از شهر دورند، مثلا ملایر حداقل 5 کیلومتر از خروجی شهر دور تر است.چه اشکالی دارد اگر قطار از کمربندی شهر عبور کند؟ قطار بهترینی است که در ایران بدترین شده. (2557938) (alef-13)
جالبه وزیر انتقاد کنه ایشون بفرمایند خوب برنامشون چیه برای بهتر شدن ناسلامتی ایشون مجری هستند (2557956) (alef-13)
کلا آقای آخوندی خیلی به ساختمان سازی جدید علاقه دارد و برای اینکار کل پروژه های انجام شده رو نفی می کنند. (2557996) (alef-13)
تبعیض بین کارمندان دولت و فرهنگیان در پرداخت فوقالعاده شغل
«در حال حاضر میزان امتیاز فوق العاده شغل فرهنگیان در احکام کارگزینی با مدرک کارشناسی ارشد برابر با ۸۰۰ است. این در حالی است که امتیاز فوق العاده شغل کارمندان دولت بر اساس مصوبه هیات وزیران با مدرک کارشناسی ۱۵۰۰ و با مدرک کارشناسی ارشد ۲۰۰۰ است.» (2558077) (alef-13)
باز جای امیدواری است یک نفر به جای" بزک " کردن یک مشکل به مسایل ریشه ای می پردازد . (2558373) (alef-13)
ابوالفضل
۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۲۰:۲۹:۲۰
سلام
آقا شما مشکل سرعت لاکپشتی قطارها ، خدمات و تاخیر چند ساعتی اونها را حل کن ، ما خودمونو به ایستگاه می رسونیم شما به اینش کاری نداشته باش (2558830) (alef-13)
اگر قطار همدان درست بشه من یک روز در تهران نمی مانم (2558903) (alef-13)