نظر منتشر شده
۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 485141
خودروی تک‌ستاره در شأن ایران نیست!
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۹
یک کارشناس صنعت خودرو درباره تولید خودروهایی با سطح کیفی تک ستاره از سوی شرکتهای ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو اظهار کرد که تولید چنین محصولاتی در شأن صنعت خودرو و مردم ایران نیست.

حسن کریمی سنجری در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه بررسی گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی نشان می‌دهد که ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو ماه‌ها و بلکه سالها است که برخی محصولاتشان را در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌کنند و ارتقایی در کیفیت این محصولات صورت نگرفته است، اظهار کرد: نکته این است که متاسفانه در خودروهای تک ستاره به سه دلیل قدیمی بودن پلت‌فرم، ناتوانی قطعه‌سازان داخلی و همچنین امکان‌پذیر نبودن تنوع مدل، امکان افزایش بیشتر کیفیت این خودروها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد کیفیت یک قطعه خودرو به کیفیت ماشین‌آلات و فناوری ساخت آن باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر قطعه‌سازان داخلی نتوانسته‌اند با سرمایه‌گذاری لازم، فن‌آوری خود را ارتقا داده و کیفیت قطعات تولیدی را افزایش دهند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: همچنین پلت‌فرم و مدل بیشتر خودروهای تک ستاره بسیار قدیمی است و به همین دلیل امکان طراحی و تولید مدل‌های جدید بر روی پلت‌فرم این خودروها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تولید خودروهای تک ستاره در شأن صنعت خودرو و مردم ایران نیست اما به این دلیل تولید آنها همچنان ادامه دارد که در سطح قیمتی این خودروها جایگزینی وجود ندارد و طبیعی است تا زمانی‌که جایگزینی در سطح قیمتی این خودروها تولید نشود قطع تولید آنها باعث ایجاد مشکل برای خریداران این محصولات خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بررسی جدیدترین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (اردیبهشت ماه ۱۳۹۶) نشان می‌دهد که همچون ماه‌های پیش از آن برخی از خودروهای تولیدی از سوی ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی و با همان کیفیت سابق تولید می‌شوند.

این خودروها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.
 
کلمات کلیدی : خودرو + صنعت خودروسازی + کیفیت خودرو
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۳۱ ۰۹:۲۵:۵۷
در عمل که درشان ایرانیها هست که هیچ کسی جرات ندارد غیر این را بدون هزینه انتخاب کند (4435876) (alef-11)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۳۱ ۱۰:۲۱:۲۸
"به این دلیل تولید آنها همچنان ادامه دارد که در سطح قیمتی این خودروها جایگزینی وجود ندارد"

سمندی که به قیمت 30 میلیون به مردم می دین وقتی به عراق صادر می کنین 4 یا 5 میلیون بیشتر قیمت نداره چون ارزش واقعیش همینه. شما باید دست از طمع کاری بردارین. خودروی جایگزین قیمتش حتی اگه 4 برابر قیمت یه پراید هم باشه چون قیمت واقعی یه پراید به زحمت 4 میلیونه قیمت واقعی اون خودروی جایگزین هم فوقش همون 20 میلیون می شه. مقصر اصلی دولته که دست از حمایت از این خودروسازها برنمی داره. حیف اون رایی که می ریم به کسایی می دیم که مردم و منافع مردم براشون هیچ اهمیتی نداره. حیف. (4435944) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۳-۳۱ ۱۲:۲۰:۴۴
اتفاقا در شان ایرانی هست...
یاد تحریم خرید خودرو به خیر ! (4436122) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۳۱ ۱۶:۲۲:۵۲
کشوری که بااین همه امکانات فقیر است باید بجای ماشین دوچرخه سوار بشوند (4436451) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.