نظر منتشر شده
۹۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 256966
من شارلی ابدو نیستم
کبری آسوپار؛ 30 دی 93
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۸
من شارلی ابدو نیستم؛ شارلی آغازگر موج جدید خشونت در جهانی ست که روی خط ناامنی حرکت می کند. شارلی وقتی کاریکاتورهای متعدد از پیامبر اسلام را منتشر کرد و خشونت علیه مقدسات دیگران را مجاز شمرد، به دیگران اجازه داد که خشونت علیه جسم اهالی شارلی را مجاز بدانند. تحدید خشونت به جسم آدم ها، اندیشه ی نادرستی ست؛ خشونت نمی تواند فقط گرفتن جان آدم ها باشد؛ میلیون ها مسلمان در سراسر جهان هستند که حاضرند جانشان را بدهند، اما به پیامبرشان توهین نشود. از سویی آن زمان که توهین به مقدسات نزدیک به ده درصد از ساکنان کشور فرانسه و بیش از یک میلیارد مسلمان به «آزادی بیان» تعبیر شد، می‌توانستند به راحتی حدس بزنند که بعضی از چند میلیون مسلمان فرانسوی، ممکن است به آزادی در انتخاب شیوه ی ابراز عقیده معتقد باشند!

من، به عنوان یک مسلمان، از ترور بیزار هستم و عملیات تروریستی را تایید نمی‌کنم؛ اما بر عاقبت پیش آمده برای توهین کنندگان به مذهب و مقدساتم نیز تاسف نمی‌خورم و آن را محکوم نمی‌کنم. آنها به سرنوشت محتومی رسیدند که خود خواسته بودند. تاسفی اگر هست، باید از محکومیت سرچشمه ی این خشونت ها آغاز شود.

من شارلی ابدو نیستم؛ نه این روزها که سقف آزادی بیان ادعایی فرانسوی ها بار دیگر به مقدسات مسلمانان دست اندازی کرده، حتی همان ساعت های آغازین حمله به دفتر این مجله در پاریس هم که گفته می شد به دلیل چاپ و انتشار کاریکاتور ابوبکر البغدادی، خلیفه ی داعش صورت گرفته است، من هر قدر هم اندیشیدم، دلیلی نیافتم تا در حد شعار شیک این روزها، «من شارلی ابدو هستم» با آنها ابراز همدردی کنم؛ چه رسد که پشت درب بسته ی سفارت فرانسه در تهران دسته گل ببرم و با توهین کنندگان به مقدسات دیگران ابراز همدردی کنم! حتی فرصت اندیشیدن زیاد به آن ۱۲ کشته ی فرانسوی را هم نمی یافتم؛ من آن شبی که حمله ی مشکوک به یک نشریه ی کم تیراژ پاریسی تقریباً به صدر اخبار رسانه ها رسیده بود، به کودکان آواره ی سوری فکر می کردم که در سرمای کم سابقه ی این روزهای سوریه، حتی به یخ زدگی و مرگ هم رسیده اند؛ به زنان ایزدی که در بازار برده فروشی داعش فروخته می شوند؛ به خانواده ی مسیحی ای که دو روز قبل آن، به جرم گرفتن جشن کریسمس در منزلشان توسط داعش تیرباران شدند؛ من به سرهای بریده شده فکر می کردم؛ عفت های دریده شده؛ خانه های آوار شده؛ مساجد تخریب شده؛ به قبرهای نبش شده؛ به دفاع همه جانبه و تمام قد غرب از داعشی که آغاز ابراز وجودش ایستادنی وحشیانه مقابل مردم سوریه و بشار اسد بود. من آن شب دریافتم آنقدر در این ۳ سال موضوع برای محکوم کردن و فکر کردن وجود دارد که حداقل فعلاً به اندیشه درباره ی تروریسم اتفاق افتاده در فلان نشریه ی فکاهی فرانسه نمی رسد. عفت زنان ایزدی و مسیحی و شیعه و سنی عراق و سوریه از خون آن ۱۲ پاریسی خیلی بیشتر می ارزید...

من شارلی ابدو نیستم؛ من از همان آغازین روزهای شکل گیری القاعده و داعش و هر گروهک تروریستی شبیه آن، مقابل آن ایستاده ام؛ نه همچون غربی ها که سرمست از رویای به زانو درآمدن سوریه به عنوان یکی از محورهای مقاومت در منطقه، آن قدر به تروریسم پر و بال دادند که لاجرم همانی شد که بارها مقامات ایرانی هشدارش را به آنها داده بودند: تروریسم به دامان غربی ها رسید. و چرا که نه؟ وقتی بشار اسد را دیکتاتوری خونریز و ظالم معرفی می کنند و وحشی گری داعش و النصره علیه مردم سوریه، عنوان مبارزه علیه ظلم با رنگ ایدئولوژی اخوانی و سلفی پیدا می کند، چرا سلفی های اروپایی برای جنگ با این بشار ظالم تحریک نشوند و هر روز از اروپا راهی سوریه نشوند؟ و چرا سران غربی مخالف بشار اسد فکر کرده اند تنها مولفه ی این ایدئولوژی مبارزه با بشار اسد است؟ و فکر نکردند که این دست پرورده های غرب، وقتی پای کاریکاتور پیامبر وسط می آید، به طی کردن مسیری همچون همانی که در سوریه پیموده اند، خواهند اندیشید. ماجرا خیلی ساده است؛ اگر امروز تروریست راه حل مبارزه با دولت بشار اسد شد، فردا می تواند راه حل برخورد با هر کسی باشد که به محدوده ی ایدئولوژیک تروریست ها تجاوز کرده است.

من شارلی ابدو نیستم؛ القاعده و داعش هم نیستم؛ فرانسه نشان داده که خیلی تمایل دارد مثل همه ی تقلیدهایش برای ۱۱ سپتامبر سازی از واقعه ی شارلی ابدو، آن عبارت احمقانه ی جرج بوش را هم در عمل شبیه سازی کند که «هر کس با ما نیست، علیه ماست» و با ایجاد دوقطبی کاذب شارلی – القاعده، همه ی اهل عالم را در یکی از دو سوی این دوقطبی جا دهد؛ اما من سوی سوم ایستاده به نظاره ام که هم آن کاریکاتورهای کذایی و آغاز خشونت علیه روح انسان ها را و هم آن گلوله های شلیک شده از سلاح القاعده و داعش و نمایش چهره ای بدلی از دین اخلاق و رحمت را توهین به دینم، توهین به پیامبرم و توهین به همه ی اعتقاداتم می دانم. من به نظاره ی شوی راهپیمایی سران کشورها در پاریس ایستاده ام و با خود می اندیشم در جبهه ی ضدتروریستی که نخست وزیر اسرائیل هم حضور دارد، حتماً من غایب خواهم بود.

من ادعاهای کذایی آزادی بیان در مهد تمدن اروپا می نگرم و با خود می گویم آن آزادی بیان که در آن کشیدن کاریکاتور پسر رئیس فرانسه جرم است؛ سخن از راست و دروغ اتفاق تاریخی هولوکاست جرم است؛ اما توهین به مقدسات دیگران آزاد است، حتماً مورد تکذیب من قرار خواهد گرفت. من جبهه ی خودم را دارم؛ من نه شارلی ابدو هستم؛ نه القاعده و نه داعش؛ من مسلمانم...
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۵:۳۱:۴۳
وقتی کاریکاتوریست شارلی ابدو بخاطر توهین به پسر سارکوزی اخراج شد
روزنامه تلگراف انگلیس در ۲۷ ژانویه ۲۰۰۹ گزارش می دهد که موریس سینت، کاریکاتوریست شارلی ابدو، به جرم انتشار مطلبی و نقل لطیفه ای در مورد پسر نیکولا سارکوزی، نخست وزیر وقت فرانسه، که از نظر مجله یهودی ستیزانه بوده اخراج می شود. این نویسنده پس از آن به جرم برانگیختن نفرت علیه یهودی ها نیز محاکمه می شود. حدس بزنید توهین این نویسنده به یهودی ها چه بوده است؟ او بعد از ازدواج پسر سارکوزی با دختری از یهودیان ثروتمند فرانسوی، می نویسد: «این پسر به زودی مدارج ترقی را طی خواهد کرد». این جمله موجی از اعتراض سیاستمداران فرانسوی را برمی انگیزد. سردبیر مجله هوادار آزادی بیان، شارلی ابدو از او می خواهد عذرخواهی کند. او نمی پذیرد و اخراج می شود.
-------------
با پسر سارکوزی و یهودیان نمیشود شوخی کرد ولی با پیامبر اسلام میشود....
و این عین آزادی بیان است! (2621345) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۷:۳۹:۵۷
دفاع نویسنده محترم از ساحت پیامبر عظیم الشان (ص) مقبول و شایسته است.

از سوی دیگر، در همین کشور عزیز اسلامی ما، روز روشن رانت و فساد اداری مالی و سواستفاده های مدیران اقتصادی در جریان است که موجب بدبینی جوانان به مبانی اسلامی می شود و دادرسی هم نیست.

آیا این موج فساد در یک کشور اسلامی نباید باعث رنجش خاطر این نویسنده محترم شود که تاکنون مقاله ای نگارش نفرموده اند؟ (2621515) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۶:۱۳:۱۷
نوشتند در همین الف. شما ندیدید. (2623116) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۶:۱۶:۵۳
وقتی مکه در سال هشتم هجری به دست مسلمین فتح شد، رسول اکرم صلی الله علیه و آله دستور عفو همگانی صادر کردند.
اما فرمودند عبدالله را هرجا گیر آوردید بکشید حتی اگر خود را به پرده ی کعبه چسبانده باشد.
این شخص ابتدا مسلمان بود ولی بعد مرتد شد و به مکه فرار کرد و شروع کرد به خدا و پیامبرش دروغ بستن.
وقتی عبدالله دستور قتلش را شنید به برادرش پناه برد و از او خواست که نزد رسول خدا واسطه شود تا او را نکشند.
برادر او را با خود نزد پیامبر آورد و از رسول اکرم طلب بخشش و گذشت برای برادر مرتد خود کرد.
رسول اکرم صلی الله علیه وآله مدتی طولانی سکوت کردند و سپس سربلند کرده و رضایت دادند.
با اینجای ماجرا کار دارم:
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله رو به اصحاب کردند و فرمودند:
می دانید چرا مدتی طولانی سکوت کردم؟
منتظر بودم یکی از شما بلند شود و سر از تن عبدالله جدا کند. (2623124) (alef-17)
 
حميد
۱۳۹۳-۱۱-۰۲ ۱۰:۳۴:۵۲
لطفا منبع را ذکر کنيد. (2624489) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۰:۳۶:۱۵
وقتی جهان اسلام جرات تحریم فرانسه را ندارد چرا نکنند ؟ (2621746) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۲:۱۴:۵۲
شما اخراج و محاکمه رو با کشتار یکی میدونید؟ خوب مسلمونا هم میتونستن یه وکیل زبده بگیرن و از طریق حقوقی کارشون رو پیگیری کنن، نه این که با اسلحه و خمپاره انداز برن سراغ یه سری ژورنالیست و کاریکاتوریست!!! (2621879) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۹:۱۳:۵۹
حرف بر سر نحوه برخورد این نشریه طنز است و کسی تروریسم و کشتار را تأیید نمی کند. حرف نظر دهنده این است، اما شما متاسفانه به خاطر تعصب، بلافاصله می روید روی آنچه که مورد نظر خودتان است. بنای شما بر اسن است که غربی ها وفرانسوی ها اشتباه نمی کنند و تمام اشکال در مسلمانان است. من با نویسنده همفکر نیستم، اما انصافاً حرفش درست است. (2623497) (alef-17)
 
صدرا جزایری
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۲۰:۴۸:۵۷
البته توآمان ترور رو هم محکوم میکنم. (2623702) (alef-17)
 
فرید
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۲۳:۳۳:۲۴
برادر این کار مسلمانان نبوده داستان چیز دیگریست باید منتظر مانند اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است ... (2624006) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۴ ۱۰:۴۸:۳۶
بغدادی چه ربطی به مسلمونا داره شارلی؟ (2628645) (alef-3)
 
حسین نیک بین و نیک بیان
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۲:۳۰:۲۳
شما چرا کاسه داغتر از آش شدی؟ خود حضرت محمد(ص) بزرگوارانه کسانی را که به ایشان سنگ زدند و دندان مبارکشان را شکستند بخشیدند و به جبرئیل فرمودند :" من برای آنان عذاب نمیخواهم زیرا اگر من اینکار را بکنم با آنها هیچ فرقی ندارم! آنها به من بدی کرده اند و من هم به آنها بدی کرده ام! من برای آنها از درگاه الهی بخشش و هدایت میخواهم" (2622534) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۹:۱۰:۵۷
حرف شما بسیار منطقی و محکم است. متاسفانه یک طنز معمولی و روان را توهین و یهود ستیزانه می دانند، اما توهین به پیامبر مسلمانان را عادی، آزادی بیان و «طنز» معرفی می کنند. یا خالق کل مخلوق! (2623489) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۲۰:۳۳:۲۲
این روز ها ، شبکه های اجتماعی پر شده از این حکایت که توی فرانسه که ادعای آزادی بیان داره ، کاریکاتوریست همین شارلی ابدو ، به خاطر توهین به یهودی ها اخراج شده.

حالا سوال من اینه
که چرا به گفته شما توی هیچ کشور غربی کسی جرات نداره با یهودی ها شوخی کنه ، ولی هر چند وقت یکبار به ما توهین می کنند ؟

اون ها هم هر وقت بهشون توهین شد اسلحه برداشتن ؟
اون ها هم چند نفر رو فرستادن سفارت خونه رو بهم بریزن ؟
چرا ؟ (2623673) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۲ ۰۰:۳۳:۳۳
من هیچکدام نیستم. (2624116) (alef-17)
 
درد
۱۳۹۳-۱۱-۰۲ ۰۹:۰۵:۴۵
وای به حال ما که تیتر شعارهایمان مرگ است مرگ بر امریکا و....ای کاش کمی مهربانتر بودیم واینهمه ارزوی مرگ برای بندگان خدا نمیکردیم کاش.... (2624341) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۵:۴۳:۲۵
خانم توجه داشته باشید که به خاطر همین آزادی بیان فرانسه بود که آقای خمینی در آنجا آزادانه فعالیت کرد و انقلاب را هدایت کرد. پس زیاد جوش نزن. (2621370) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۷:۴۳:۱۸
خب چه ربطی داشت. امام یه مدتی هم رفتن نجف و عراق بودن. پس یکی بیاد بگه امام که زمان تبعیدش رفتن عراق چرا هشت سال با عراق جنگید!!!؟ (2621519) (alef-17)
 
رزمنده دوران دفاع مقدس
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۷:۴۷:۱۷
آقای محترم چه ربطی دارد آیا اگر کسی درمیان دیگران به تو اهانت کند وفحش وناسزا بگوید چه عکس العملی ازخود نشان میدهی آیا شما بنام آزادی به پدر خود بی احترامی میکنید آیا آزادی به این معنا هست که من مجازم ازدیگران سلب آسایش کنم وهرچه ازدهانم بیاید بگویم شما جوش نیاورید هیچ کس حق تعرض واهانت به مقدسات دینی دیگران ندارد شما با چه دلیل ومنطقی اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) ویا حتی دیگر پیامبران را آزادی بیان مینامید مگر یک منطق داشته باشید وآن مثل افراد زمان جاهلیت که اهانت میکردند آصلاً نعوذباالله خدا و ادیان الهی راصادقانه نه منافقانه قبول نداشته باشید. من هم نه شارلی هستم نه تکفیری وداعشی والقاعده من پیرو اسلام مخمدی(ص)وشیعه علی(ع) واولاد علی(ع) هستم. (2621523) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۰:۱۷:۴۹
خشم شيطان در برابر سكوت

روزى مولاى متّقيان اميرالمؤمنين از محلّى عبور مى نمود، ناگهان متوجّه شد كه شخصى مشغول فحش دادن و ناسزاگوئى، به قنبر غلام آن حضرت است و قنبر مى خواست تلافى كند و پاسخ آن مردبى ادب را بدهد.
ناگهان اميرالمؤ منين علىّ بر قنبر بانگ زد كه: اى قنبر! آرام باش و سكوت خود را حفظ كن و دشمن خود را به حال خود رها ساز تا خوار و زبون گردد.
سپس افزود: ساكت باش و با سكوت خود، خداى مهربان را خوشنود گردان و شيطان را خشمناك ساز و دشمن خويش را به كيفر خود واگذارش نما.
امام علىّ پس از آن فرمود: اى قنبر! توجّه داشته باش كه هيچ مؤ منى نتواند خداوند متعال را، جز با صبر و بردبارى خشنود سازد.
و همچنين هيچ حركت و عملى همچون خاموشى و سكوت ، شيطان را خشمگين و زبون نمى گرداند.
و بدان كه بهترين كيفر براى احمق ، سكوت در مقابل ياوه ها و گفتار بى خردانه او است

الكنى و الا لقاب، شیخ عباس قمی، ج 2، ص 294. (2622317) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۱:۵۶:۰۰
شخص فحاش مستقیم بخود به خود طرف میداد که نه اینکه در حضور امیر به پیامبر ناسزا گفته باشه>>>
اگه سر رشته ای از احکام اخلاقی اسلام ندارید لطفا مطالعه بفرمایید (2622474) (alef-17)
 
بنی اسدی
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۵:۴۳:۱۲
آقا خسته نباشی خیلی زحمت کشیدی تا برای تبرئه این هتاکان حدیث پیداکردی ولی این حدیث به این موضوع مرتبط نمیشه (2623023) (alef-17)
 
سید
۱۳۹۳-۱۱-۰۲ ۰۹:۲۸:۵۰
اگر سکوت درسته پس 9 دی چی بود؟ هرگز خشونت مورد تایید نیست ولی انصاف نبود کشور ما در مقابل اهانت به اشرف مخلوقات انقدر ضعیف بر خورد کند.اعتراضی به مراتب بزرگتر از 9 دی لایق پیامبر عزیزمان بود ولی.....تاسف.... (2624360) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۵:۲۱:۳۴
اگه کسی به من توهین کند هفت تیرم را میکشم و یک گلوله حرومش میکنم. (2622966) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۲ ۱۴:۵۹:۱۶
شما حق کشتار دارید ؟ (2625172) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۸:۰۳:۵۷
ازادی بیان از یک طرف باعث شده یک عده به مقدسات توهین کنند از یک طرف به یه تعداد مسلمان افراطی هم اجازه هر کاری در فرانسه داده شده نویسنده مخالف ازادی نیست بلکه معتقد است که اینها ازادی بیان را بهانه کرده اند تا به اسلام توهین کنند که در واقع هم همینطور است و شواهد نشان میدهد صهیونیستها سفت و سخت پشت این ماجرا هستند. (2621542) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۴:۵۲:۲۳
واقعا شما فکر میکنین تروریستها مسلمون بودن؟؟اونم از نوع افراطی؟؟ اشکال کار همینجاست.. (2622879) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۸:۵۶:۵۹
آن موقع تصور غربیها این بود که امام خمینی رهبر یک جریان دمکراتیک به شیوه غربی خواهد بود یا حداقل قصد کنترل و هدایت آن جریان را به شیوه خود را داشتند
چون برایشان ثابت شده بود که حکومت شاهنشاهی دیگر ماندنی نیست مضاف بر اینکه برای اولین بار یک رهبر مذهبی و نه یک روشنفکر دارای تحصیلات آکادمیک این مسیر را طی می کرد و میتوانست نوعی تبلیغ برای غربیها در مقابل کمونیستها به حساب بیاید به همین دلیل با آن مقابله نکردند.ولی بعد از پیروزی این نهضت ماشاإ.. هیچ چیز کم نگذاشتند!!! (2621619) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۹:۴۴:۳۵
فعالیت آزادانه؟!
جدیدا تبعید جاش رو به فعالیت آزادانه داده؟!
هرچند سیاست کشور فرانسه در سال های اخیر هم از نظر اخلاقی هم سیاسی بسیار به فساد کشیده شده، به حدی که صدای همتاهای اروپایی خودش هم دراورده! (2621678) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۰:۲۸:۰۲
شرم بر تو که با وجود توهین آشکار به پیامبر بازهم از آزادی بیان فرانسه حرف میزنی! برو خجالت بکش!! اگه مسلمون هم نیستی آزاده باش. (2621730) (alef-17)
 
علي
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۲:۳۹:۰۳
لابد فقط به خاطر آزاده بيان هم هست كه فرانسه به لانه تروريستهايي تبديل شده كه دستشان به خون بيش از هفده هزار قرباني ترور در ايران آغشته است. جمع كن بساط اين عوام فريبي را ! (2621908) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۰:۱۵:۰۵
معلومه شما یا خبر ندارید یا براتون مهم نیست. این دار و دسته داعشی و آن توهین کنندگان، یک هدف مشترک دارند و اینها عروسکهایی هستند که به نام آزادی و یا به نام مسلمان (اما دشمن مسلمانان) در دست قدرتهای استکباری تا مسلمانان را از بین ببرند. و مردم دنیا را نسبت به مسلمانان متنفر کنند.هیچ آدم عاقلی از هر مذهبی و دینی که باشد نسبت به ادیان دیگر توهین نمی کند.در طول تاریخ مردم ادیان مختلف در کنار هم زندگی می کنند. اما کسانی که منافعشان به خطر می افتد نیز درطول تاریخ اختلاف بین ادیان را دامن زده اند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.گول سیاستهای امپریالیستی و این آزادیهای گزینشی را نخورید. (2622011) (alef-17)
 
یک فرهنگی
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۸:۱۳:۲۹
متاسفم برای تو و دیگرانی که به نوشته های این خانم رای مثبت دادید لابد خودتان را هم خیلی مسلمان می دانید . شتر سواری دلادلا نمیشه . یا مسلمان هستی و تسلیم امر پروردگار که امر کرده در قرآن از خدا ورسول و الوالامر پیروی کنید یا مسلمان نیستید و تکلیفتان معلوم ونباید در این مقوله که توهین به مقدسات مسلمانان شده است اظهار نظر کنید شماها مصداق افرادی هستید که می گفتند با علی ( ع ) نماز می خوانیم چون نماز با حالی می خواند و نزد معاویه شام و ناهار می خوریم چون شام و ناهار خوبی می دهد . واقعا براتون متاسفم که بالاترین رهبر دینی تون را توهین کرده اند شما به ظاهر مسلمانها حتی حاضر نیستید یک دفاع خشک و خالی از دینتان بکنید . (2622159) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۲:۴۲:۲۱
افتضاح بود این نظرت (2622546) (alef-17)
 
محمدی
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۵:۲۱:۵۸
بزرگوارشماهم اگربرای اهانتی که به پیامبرگرامی ص شده جوش نمیزنی برای فرانسه هم زیادجوش نزن خداکمکت کنه توهم زودتربه همان آزادیخواهان فرانسه بپیوندی تامایه ننگ مسلمانان ایران نباشی (2622969) (alef-17)
 
ایرماک
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۵:۲۹:۰۵
احسنت (2622988) (alef-17)
 
رها
۱۳۹۳-۱۱-۰۴ ۱۶:۳۱:۵۷
فکر نمکنم شما مسلمان باشید و گر نه هتاکی به پیامبر را ازادی بیان نمی نامیدید (2629526) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۵:۴۴:۴۴
جمله ی نویسنده:

من، به عنوان یک مسلمان، از ترور بیزار هستم و عملیات تروریستی را تایید نمی‌کنم؛ اما بر عاقبت پیش آمده برای توهین کنندگان به مذهب و مقدساتم نیز تاسف نمی‌خورم و آن را محکوم نمی‌کنم.

----

این یک پارادوکس فکری است که شما دارید از طرفی عملیات تروریستی را تایید نمیکنید و از طرفی حمله یک گروه القاعده برای کشتن 12 نفر (به بهانه توهین به پیامبر) را محکوم نمی دانید!

اولا یادتان باشد که در این حمله یک پلیس مسلمان هم کشته شد.

ثانیا آیا به این موضوع توجه نکرده اید که کدام توهین آمیز تر است. اینکه کاریکاتوری از پیامبر کشیده شود و یا اینکه داعش و القاعده زیر نام محمد رسول الله سر مردم بیگناه را به جرم های احمقانه ای همچون تماشای فوتبال ببرند؟ کدام بیشتر توهین به اسلام رحمانی است؟

اگر رفتار دولت فرانسه در شارلی بودن و نبودن از روی سیاست است. رفتار شما نیز خالی از سیاست نیست. چرا که القاعده و داعش را در کل محکوم میدانید ولی حمله آنها و کشتن 12 نفر به جرم توهین به پیامبر را بی اشکال میدانید!


پیامبری که روی سرش خاکستر می ریختند و او به عیادتشان میرفت. هیچ گاه نیاز به کشتار به علت توهین به وی را ندارد بلکه این توهین به پیامبر است.

توهین به مقدسات از جمله پیامبر اسلام کار ناروایی است و باید جوابی در حد اعتراض رسمی، بایکوت خبری و راهپیمایی اعتراضی داشته باشد. نه اینکه به این بهانه به کشتن انسانها روی بیاوریم. تبلیغ اسلام رحمانی و نشان دادن شخصیت واقعی پیامبر بهترین سلاح برای مبارزه با چنین سیاست های کشورهای غربی است و گرنه ترور و حملات تروریستی از این قبیل همان هدفی است که غربی ها دنبال میکنند تا چهره اسلام را در ترور نشان دهند. (2621375) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۸:۰۷:۵۸
شما مگه مرجع تقلیدی که فتوا میدی امام خمینی سالها پیش این مسئله رو جواب داده بودن سزای توهین کنندگان به مقدسات مسلمانان مرگس
حالا ایندفعه ظالمی توسط ظالم دیگر از بین رفته که یکی از سنت های الهی برای از بین بردن ظلم میباشد (2621547) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۹:۴۵:۲۹
کسی که باد میکارد طوفان درو میکند! (2621679) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۱:۲۴:۳۸
متاسفانه ما مسلمانها با توجه به عشقی که په پیامبر عزیزمان داریم گاها ایشان را ارجح بر خود اسلام قرار می دهیم. فراموش نکنیم ما یک کاریکاتوریست را مهدور الدم میدانیم در صورتی که همان داعشی تروریست را که( به حق ضربه ی بزرگ به اسلام را همان داعش زده است ) به نوعی تایید میکنیم. برای کاریکاتور روزنامه بی ارزشی در تمام کشورهای اسلامی تظاهرات در حد درگیریها و کشته شدنها صورت می گیرد ولی دریغ از این تظاهرات گسترده برای اهانت به دین اسلام توسط گروه داعش . احتمالا اگر یک گروه فرانسوی اعمالی را که داعش (در جهت تخریب اسلام انجام داده ) انجام می دادند دنیا را به اتش می کشیدیم. (2621808) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۲:۱۳:۴۶
این جمله هم جالب بود تو مقاله
"شارلی وقتی کاریکاتورهای متعدد از پیامبر اسلام را منتشر کرد و خشونت علیه مقدسات دیگران را مجاز شمرد"

کاریکاتور و خشونت ؟!!!! (2621876) (alef-17)
 
هادی
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۲:۱۸:۰۲
شما دقت نکردید.
این پارادوکس نیست.
نویسنده عمل تروریستی را محکوم کرده ولی تلویحاً گفته که کسی که چنین عمل توهین آمیزی انجام دهد، چنین عاقبتی برای او انتظار می رود و ترحم بر انگیز نیست.
در دعاها هم داریم که
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
مثلا این که عاقبت کار یه حاکم ظالم جائر به دست ظالم دیگری کشته شدن یا سوزانده شدن یا قطعه قطعه شدن باشد، شما را به حمایت از حاکم اول بر می انگیزد؟ در عین حال که عمل هیچ یک را تأیید نمی کنید برای اولی ناراحت و متأسف نیستید و شاید منتظر هستید که ظالم سومی سر برسد و دومی هم گوشه ای از عذاب خود را در این دنیا ببیند (2622064) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۵:۴۸:۱۴
1400 سال پيش پيامبر اسلام فرمودند حتي به بت مشركان هم توهين نكنيد چون آن ها هم به خداي شما توهين مي كنند .
آيا جز اين است كه كشتار پاريس باعث شد تيراژ 60 هزار تايي آن مجله به هفت ميليون برسد ؟
بياييم از اين متاسفم باشيم كه عده اي مسلمان ، چه فريب خورده باشند و چه نباشند ، عده اي را در فرانسه آن هم نه بهانه توهين به پيامبر كه به خاطر كاريكاتور رهبر داعش به قتل رساندند .

توهين به پيامبر محكوم است اما اين دليل به كشتن انسانها به بهانه كاريكاتور ابوبكر البغدادي نمي شود . (2621386) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۲:۴۳:۳۰
نه! مثل اینکه بمباران رسانه ای یهود جدا کار خودش را کرده. بسیار کونه بینانه است که کسی داعش را جدا از صهیونیسم فرض کند. هردو تیغه های قیچی برای زدن ریشه اسلام ومقاومتند. گواه آن شهادت سرداران مقاومت در سوریه است. چرا داع الشیطان یک کلمه ضد اسرائیل نمی گوید آن وقت به کوچکترین بهانه ای مسلمان می کشد. چراداع الشیطان جاده صاف کن سیاست های یهود بوده است؟ آیا جز شعار لا اله ... نشانه ای دیگر از مسلمانی به دوش دارند؟ (2621910) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۱:۳۶:۰۲
"بمباران رسانه ای یهود" دیگه چیه؟؟؟!!! هر روز آدم یه اصطلاح من درآوردی تازه میشنوه!! (2622438) (alef-17)
 
امیررضا
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۹:۱۱:۲۸
انقدر صغری کبری نچینید اینها همه کار سرویسهای اطلاعاتی خود کشورهای غربی و صهیونیستهاست . ببین کی رسوا شوند. آزادی بیان هم فقط آزادی بیان هر آنچه آنها قبول دارند است نه چیز دیگر (2622236) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۵:۵۰:۰۷
من شارلي ابدو نيستم داعش و القاعده نيز نيستم شيعه محمد و آل محمد هستم و در مذهب من قتل ساب النبي واجب است (2621392) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۶:۲۹:۳۵
به نظرت اگر پیامبر اکرم در عصر حاضر بودند حکم به قتل ساب النبی می دادند؟
به نظرت واکنش جهانی چی بود؟ چه دیدگاهی بود؟ اصولا با وجود رسانه اینترنتی آنوقت جلوی چند نفر را میشود با کشتن گرفت؟ گیرم کاریکاتوریستهای این مجله کشته شدند باز که کاریکاتور زدند بهتر است کمی فکر کنیم و چشم بسته تکرار مکررات نکنیم
بهتر است به فقه پویا فکر کنیم و گرنه هنوز هم شطرنج در ایران حرام بود و ..... (2621445) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۷:۳۳:۵۰
هركس ديگري هم مي تواند قتل شما را واجب بداند مثلا به جرم جسارت به شارلي!!! (2621510) (alef-17)
 
آزاده
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۲:۱۰:۰۳
واجب؟ کمی بیشتر تامل کنید. اگر واجب بود، پیامبر نمیتونست از یارانش بخاد که زن توهین کننده بهش رو آزاد بذارن، درسته؟ (2621865) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۲:۳۸:۱۹
مذهب خود را از که گرفته ای از پیامبر، اگر اینگونه است که سیره پیامبر چیز دیگه ای می گوید اگر هم مسلمانی خودسری که با تو حرفی نیست. (2621907) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۱:۰۳:۴۴
اگر شما مقدسات فرد دیگری رو سب کنید این حق رو به اون فرد میدهی که شما را بکشد؟...کاریکاتورهای موهن محکوم هستند ولی جواب آنها قتل نیست (2622034) (alef-17)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۶:۱۱:۱۷
فوق العاده بود....ممنون (2621412) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۶:۱۹:۱۹
تبریک میگم سرکار خانم اسوپار هر چند من با کشتن همه ادمها مخالفم حتی اون 12 نفر اما با مقاله شما این دفعه موافقم و نمیدونم کلا تصمیم گرفته اید مغالطه در استدلال را کلا کنار بگذارید یا این دفعه چون به سیاست داخلی مربوط نمی شد منطقی صحبت فرمودید! به هر حال ما که متعجب شدیم!! امیدوارم روزی برسد که با مطالعه انواع مغالطه در استلال مقالات داخلی تان را هم به همین نحو بدون تعصب و خطای استدلالی بنویسید سرچ انواع مغالطه به شما کمک خواهد کرد. (2621434) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۶:۴۱:۵۸
متاسفانه عمده مشکلات ، دست خود کشورهای اسلامی است !
تصور کنید اگر هماهنگی حداقلی بین کشورهای مسلمان خصوصا مسلمین جهان وجود داشت در اینگونه مواقع کافی بود کالاهای فرانسوی تحریم شود و یا حکومت های اسلامی روابط با فرانسه را به جهت توهین به مقدسات اسلامی محدود کنند
خود فرانسوی ها بلایی به سر مطبوعاتشان می آوردند ک تا سالها کسی جرات توهین نداشت
برای آنها پول و منافع مادی حتی از نوامیس شان مهمتر است
هیچ خشونتی هم نظیر کشتن و درگیری و راه پیمایی که تعطیلی بازار اسلامی را بدنبال دارد ، نیاز نبود !
ای کاش جهان اسلام به این معنی می رسید ! (2621456) (alef-17)
 
مرتضی میبدی
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۷:۳۳:۱۲
خدا قوت.
ساده، پرمغز و منطقی (2621509) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۷:۳۴:۲۷
مرگ بر جاهالت کور تکفیریها و حامیان فاسد آنها . درود بر اسلام راستین . (2621511) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۷:۴۵:۳۴
هیچ مسلمانی شارلی ابدو نیست . اما سرکار خانم اندیشه های افراطی در مقاله های شما نیز موج می زند . افراطی گری ( از هر جانبی ) نظم وزیبایی جهان را برهم می زند . والسلام (2621522) (alef-17)
 
سهراب
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۸:۰۳:۳۴
من به عنوان یک مسلمان با ترور هرکس که به ییامبر اسلام توهین کند موافقم حالا می خواهید اسمش را هرچیزی بگذارید من مرگ را برای انها که ازادی را با توهین به ادیان الهی مجاز میکنند ارزومیکنم واگر دستم برسد خودم انها را به سزای عمل کثیفشان میرسانم (2621541) (alef-10)
 
آزاده
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۲:۰۸:۲۹
و ایا معتقدید هر کسی که به دین و مذهب دیگران توهین میکنه، یا حتی دیگران رو به خاطر دینشون از حداقل حقوق اجتماعی محروم میکنه هم شایسته ی مرگه؟ اگر اعتقادتون اینه که حرفی نیست، وگرنه باید در تفکراتتون که معمولاً به اسم اعتقادات شناخته میشن تجدید نظر کنین. در هر صورت، آرزوی مرگ هم اگر مجاز باشه، خشونت فردی بدون شک محکومه. من حتی فردی رو که به مقدساتم، خودم، خونوادم و هر ارزش دیگریم توهین کنه مسلماً نمیکشم، بلکه جواب این کار حداکثر میتونه توهین متقابل باشه. (2621859) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۸:۱۳:۴۸
هیچ مسلمانی نمی تواند شارلی ابدو باشد ولی به تعبیر قران مجید تشیع فاحشه(شیوع دادن گناه) جایز نیست.
کاریکاتور هایی موهنتر از آخرین شماره شارلی ابدو سه سال پیش منتشر شدو پس از اعتراض مسلمانان جهان که اتفاقا متمدنانه ترینش در ایران انجام شد مساله مسکوت ماند و به بوته فراموشی سپرده شد.
نابخردی تروریست های وهابی در کشتار این کاریکاتوریست ها که در عمل به مظلومیت بیهوده آنها منجر شد و روحی دوباره در توهین به مقدسات مسلم اسلامی دمیده شد.
یعنی می شد با اعمال متفکرانه تر و کارامدتر مانند کاستن از رابطه تجاری با فرانسه از سوی کشور های اسلامی می شد سروته این مساله را بست چون در این حالت تضاد با منافع ملی و گسترش بیکاری در آن کشور می شد باعث محدود شدن و ایجاد خط قرمز درباره توهین به مقدسات اسلامی از سوی این نشریه گردد .
ولی در این حالت 20 نفر به خاک و خون غلتیدند و طوری وانمود گردید که توگویی توهین به نبی مکرم (ص) عین آزادی بیان است.
درست فکر کردن و درست عمل کردن به قصدرسیدن به نتیجه مطلوب دقیقا عین سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است .باید ببینیم عملکرد مدبرانه همراه با تعبیر قران که از آن به "خلق العطیم" یادشده رسول اکرم(ص) که بیشک برترین سیاست مدار تاریخ بود ند چگونه با همراهی امدادهای غیبی موجب گسترش دین اسلام در عقب افتاده ترین منطقه جهان گردید.سیره ائمه اطهار هم به تاسی از آن بزرگوار آن چنان بود(کلهم نور الواحد)
این کمترین معتقد است به جای اعمال خشونت آمیز پیروان مکتب اهل البیت(صلوات الله علیهم اجمعین) باید از این سیره عملی پیروی نمایند.نه اعمالی که به تقلید از وهابیون موجب وهن اسلام در جهان گردد. (2621553) (alef-17)
 
علی اصغر
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۸:۳۱:۱۰
سلام پیامبر اسلام رسول مهربانی است وقتی که ان حضرت با یکی از مخالفان خودش که هرروز بر سرش اشغال میریخت انگونه با مهربانی برخورد میکردمیخواست به پیروانش بیاموزد که در برابر هر عملی نباید خشونت به خرج داد زیرا تاثیر عکس دارد اگر تروریستهای متحجر اقدام به ان عمل خونریزی نمیکردند امروز شارلی ابدو چهره مظلومی در جهان نبود که در روز اول سه میلیون نسخه بفروش برساند این نتیجه خشونت و افراطی گریست . (2621572) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۸:۴۹:۱۱
در دنیای بی در و پیکر غرب این گونه وقایع اتفاق میافتد.شارلی مجله خیلی پرتیراژی نبود.اما گاهی افراطیون برای جلب توجه جهانی به دنبال بهانه میگردند.شما ببینید در مورد نشریه دانشجوئی موج که 50 نسخه چاپ شده بود برخی چه جنجالی راه انداختند.چون دنبال بهانه میگشتند.هر کس به دنبال بهانه بگردد آن را پیدا میکند.حال شما هر چقدر مواظب باشید. (2621603) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۸:۴۹:۲۶
زمانی جمع کثیری از آموزشیاران نهضت سواد آموزی به محضر امام رسیده بودند ودر پارچه ای نوشته بودند اگر امام اجازه دهند ما قلمها را به مسلسل تبدیل میکنیم ! حضرت امام در حین سخنرانی متوجه این نوشته شدند وفرمودند( نقل بمضمون ) : کاش بشریت بجایی برسید که جنگ جنگ قلم واندیشه باشد ونه مسلسل ! در جریان سلمان رشدی هم حضرت امام یک حکم فقهی دادند والا هرگز نه کسی را مامور ترور سلمان رشدی نمودند ونه برای دیگران تکلیف شرعی در مورد این موضوع صادر کردند . (2621604) (alef-17)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۶:۰۱:۴۹
کسی رو مامور نکردن ؟! پس اون جایزه یک میلیون دلاری واسه چی بود ؟ نکنه واسه ارشادش بوده ؟ (2623083) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۸:۵۱:۲۳
کسی با تظاهرات در مقابل اهانت مخالف نیست.اما گلوله اثر عکس دارد و دیدید که داشت (2621608) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۸:۵۶:۵۴
دنیای اسلام بزرگتر از این است که از یک نشریه کوچک اینچنین به هم بریزد (2621618) (alef-10)
 
کاوه
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۹:۲۵:۲۰
آفرین
ببین حماقت دو تروریست نادان و ابله چه با شهرت یک مجله فکاهی کوچک با تیراژ بیست هزار کرد!!! در یک گوشه از پاریس یک مجله در می آمد که شاید بردش در حد یکی از محلات پاریس بود اما امروز می شنویم که شش میلیون شماره از این مجله فروخته شده!!! ببینید این تروریست های کوته فکر عجب خدمتی به این مجله کردند هم از ابا تجارت و هم از باب شهرت!!!!! عده ای هم حالا فکر می کنند که با حمایت از تروریست ها، امتیازات این مجله را افزایش دهند. بابا جان دو نفر فلک زده عقب مانده یک غلطی کردند که مآلا به زیان مسلمین تمام شد- چرا بعضی ها این را نمی فهمند؟ مقابله با هتک حرمتها و هجمه به ارزش های مسلمانان که نباید این قدر ابلهانه صورت گیرد؟ باید نخبگان نقشه مقابله را بکشند، نه اینکه عوام، دست به هفت تیر شوند!!!!!!!!!!!!! (2622248) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۲ ۰۷:۳۹:۰۷
داعش را همين فرانسوي ها در سوريه تجهيز كردند ... (2624281) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۹:۰۲:۳۶
من شارلی ابدو نیستم. من جهاد مغنیه هستم. (2621630) (alef-10)
 
رامین
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۹:۲۷:۲۵
خانم محترم! اگر خیلی ضداسرائیلی هستی چرا نمیروی باهاش بجنگی؟ سوریه رفتن که کاری ندارد. (2621661) (alef-17)
 
آزاده
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۲:۰۴:۳۷
شما همین که خشونت رو محکوم نمیکنین وضعیتتون معلومه، باید متاسف شد واستون خانم محترم. (2621857) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۲:۱۲:۲۰
توهين نكوهيده است به مقدسان نباشد به طرز لباس بوشيدن هم باشد سرزنش به همراه مياورد چه برسد به مقدسات اما خوب كشتن انسانها هم در دين جايز نيست به دليل دفاغ از بيامبر رحمت و اصولا هر ديني براي رحمت است نه كشتار (2621873) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۲:۲۶:۴۸
شما که اینقدر مهربان هستید می خواستین سلمان رشدی رو با نوازش بکشین؟؟ (2621889) (alef-17)
 
fudn
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۲:۵۸:۵۶
این نشریه نوکر اسراییل اینقدر ارزش نداره که اصلا حرفش رو بزنیم پیامبر (ص) با این حرفها کوچک نمیشه خودشون حقیرند آدم موقعی که از نظر جسمی و یا عقلانی کم بیاره فحش میده و از قدیم کفتند فحشها رو باد میبره . (2621928) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۳:۳۵:۰۸
ننگ بر این دموکراسی سرمایه داران صهیونیست که توهین به عالی ترین مظهر رحمت خدا را تقدیس می کند
و بیزاری از آدمکشی و کودک کشی خونخوران صهیونیست را تقبیح می کند (2621967) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۰:۱۰:۲۹
من هم شارلی نیستم .توهین به مقدسات از جمله پیامبر اسلام کار ناروایی است و باید جوابی در حد اعتراض رسمی، بایکوت خبری و راهپیمایی اعتراضی داشته باشد. نه اینکه به این بهانه به کشتن انسانها روی بیاوریم. تبلیغ اسلام رحمانی و نشان دادن شخصیت واقعی پیامبر بهترین سلاح برای مبارزه با چنین سیاست های تند روها درکشورهای غربی است و گرنه ترور و حملات تروریستی از این قبیل همان هدفی است که آنها دنبال میکنند تا چهره اسلام را در ترور وخشونت نشان دهند به ویژه اینکه داعشیان به اندازه کافی در این مدت چهره اسلام را ملکوک کرده اند ولذا باید حتما صریجا وسریعا این اقدام تروریستی محکوم شود.شما نمی توانید یک اقدام را مجکوم کنید ولی از نتیجه آن اعلام رضایت کنید این با کدام منطق سازگار است ونشان میدهد مجالفتتان ریشه ای ویا حتی وافعی نیست.البته که خود مجله نیز در بروز این حادثه مفصر است ولی ترور وخشونت، پاسخی عیر منطفی تر به افدام عیر منطفی توهین به مقدسات است که دشمنان اسلام منتظر همین نوع عکس العمل ها هستند (2622008) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۱:۳۷:۱۳
یکی از روزنامه های حامی اسراییل در ایران نوشته بود من هم شارلی هستم . چه خوب شد در چشم بهم زدنی درش تخته شد . (2622047) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۲ ۰۹:۵۷:۴۱
دیدگاه شما فاشیستی و دیکتاتورانه هست (2624398) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۷:۳۱:۰۱
متن خوبی است اما با دیدن اسم نویسنده منتظر بودم به فتنه هم اشاره ای بشود که ظاهراً جا افتاده است. (2622124) (alef-17)
 
الف ر
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۸:۲۹:۰۷
من نه شارلی هستم ونه تروریست اغفال شده ام پیامبرم رحمت االعالمین است از همه آنهایی که توهین میکنند وخون میریزند بیگناه را در زندان میکنند نفرت دارم (2622175) (alef-17)
 
mohammad
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۰:۱۸:۱۰
جنگ هفتادو دو ملت را همه عذر بنه چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند. (2622318) (alef-17)
 
یک طلبه
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۰:۴۲:۵۲
در روایتی از امام صادق(ع) در مورد مردی که به امام علی(ع) ناسزا گفته و از او برائت جسته سؤال شده است، امام(ع) فرمود: «خونش حلال است اما شما متعرض او نشوید،[7] مگر این‌که از خطر ایمن باشید».
در روایت دیگری آن‌حضرت فرموده‌اند: «هر گاه به ناصبى‏ها و هم‌نشینى آنها گرفتار شدى، مانند کسى باش که روى سنگ سرخ شده در آتش باشد تا برخیزى؛ زیرا خدا آنها را دشمن دارد و لعنت مى‏کند و چون دیدى در باره یکى از امامان بد گویند، بى‏درنگ برخیز که خشم خدا در این جا بر آنها فرود آید». (2622350) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۰:۴۳:۵۴
در برخی از روایات آمده است؛ امامان(ع) در برابر کسانی که به آنان یا به امامان قبل از آنان ناسزا می‌گفتند گاهی سکوت و گاهی نیز با نرمی و ملاطفت برخورد می‌کردند، در حالی‌که مجازات ساب النبی و امامان(ع)، قتل و کشتن است نه مدارا کردن و ملاطفت.
برای دست‌یابی به پاسخ لازم است مجازات ساب النبی و شرایط اجرای آن مورد بررسی قرار گیرد، آن‌گاه فلسفه برخورد امامان روشن خواهد شد.
مجازات توهین‌کنندگان به پیامبر(ص) از لحاظ فقهی و قانونی، اعدام است. اما فقها با پذیرش این مطلب حتی در مورد دیگر معصومان و با آنکه به نجاست چنین افرادی معتقدند، اما گفته‌اند؛ اگر این توهین از روی جهل یا بر اثر غضب و خشم شدید باشد، حکم به ارتداد و کفر نشده و بر او حد جاری نخواهد شد.
بنابراین کسانی که به ائمه(ع) توهین می‌کردند؛
اوّلاً: مشمول حکم ساب النبی نمی‌شدند.
ثانیاً: اهانت از روی خشم و غضب و یا جهالت دارای تعزیر است نه اعدام و فلسفه تعزیر نیز تنبیه و آگاهی مجرم جهت هدایت و پیشگیری از انجام جرم در آینده است که رفتار امامان(ع) نیز بهترین تعزیر برای این‌گونه افراد بود؛ زیرا سبب شناخت و آگاهی آنان نسبت به اهل بیت و حقانیت آنان می‌شد.
ثالثاً: حتی با فرض صدق عنوان ساب النبی، اجرای حکم آن مشروط به ایمن بودن و نبود خطر جانی، مالی و آبرویی برای اجرا کننده و یا وابستگان آنان می‌باشد که چنین شرایطی برای امامان(ع) در آن برهه زمانی مهیا نبوده است. (2622351) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۲ ۰۹:۴۵:۰۲
ماها فقط بلدیم همدیگه رو ضایع کنیم و به جون همدیگه بیفتیم وصورت مسئله رو پاک کنیم این خصلت ما ایرونیاست متاسفانه. (2624381) (alef-17)
 
م الف
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۲۱:۵۱:۰۳
شارلی هبدو نه شارلی ابدو (2623830) (alef-17)
 
سحر
۱۳۹۳-۱۱-۰۳ ۰۲:۱۵:۵۱
H در زبان فرانسه تلفظ نميشه . مثل "اولاند" كه هولاند نوشته ميشه و اولاند خونده ميشه . (2626401) (alef-17)
 
احمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۲ ۰۸:۰۲:۲۸
حضرت محمد(ص)پیامبر رحمت ومهربانی است واهانت کنندگان آن ازجنس ابوسفیان وابوجهل وباعث این اهانت ازجنس نهروانیان وحمایت کنندگان آن ازجنس یزید ومعاویه (2624301) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۲ ۰۹:۵۶:۵۷
یک کسی میتونه چارلی ابدو باشه یک کسی هم می تونه نباشه باید آزادی انتخاب وجود داشته باشه و بستن دهان مخالف، و دگر اندیش یک عمل دیکتاتور مآبانه هست (2624397) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۲ ۱۷:۵۲:۱۵
باسلام، از کی توهین و تمسخر مساوی شده است با دگر اندیشی؟! و از کی اعلام برایت از کاری خطا مساوی شده است با بستن دهن مخالف؟! (2625583) (alef-17)
 
محمد ماکویی
۱۳۹۳-۱۱-۰۲ ۱۴:۳۸:۱۸
با وجودی که من هم شارلی عبدو نیستم , بسیاری از جملات نوشته تان را نه دوست دارم و نه قبولشان دارم!اینکه می گویم دوستشان ندارم به این خاطر است که قلبا آزرده ام می کنند و اینکه می گویم قبولشان ندارم به خاطر اینست که عقل سلیمم مانع از این می شود که آن ها را با استفاده از سنگ محک برهان و استدلال درست قلمداد نمایم!به عنوان نمونه در پاراگراف دوم نوشته اید:" بر عاقبت پیش آمده برای توهین کنندگان به مذهب و مقدساتم نیز تاسف نمی‌خورم و آن را محکوم نمی‌کنم."
از خود شما سوال می کنم که پیامبر خدا حقیقتا برای چه مبعوث شد؟!آیا جز برای تغییر در اخلاق و رفتار مردم!آنطور که خود رسول الله عنوان می فرمایند!آیا سیره رسول الله جز این بوده که بیش و پیش از اینکه با استفاده از قوه قهریه آدم هایی را که اخلاق و رفتار درست و حسابی ندارند به مجازات اعمالشان برسانند ,با استفاده از اخلاق حسنه آن ها را به راه راست هدایت فرمایند!آیا رسول الله نمی توانستند به جای عیادت از شخصی که هر روز خاکستر بر سر مبارکشان می ریختند,به یارانشان فرمان بدهند که آن ملعون را در ملا عام گردن بزنند!اصلا بیایید هم اینک از خودمان سوالی بکنیم:امروز سر و کله ملک الموت پیدا می شود و ما را با خود راهی آن دنیا می کند!آیا اگر در دنیای باقی و نزد پروردگار بگوییم که شاهکار ما در دنیای فانی این بوده که مثلا دمار از روزگار دو نفر از توهین کنندگان به رسول الله در آورده ایم وجهه معقولتری خواهیم داشت یا اینکه به درستی بتوانیم مدعی شویم که دو نفر از راه برگشته را به راه راست هدایت کرده ایم!
در پاراگراف سوم نوشته اید:" عفت زنان ایزدی و مسیحی و شیعه و سنی عراق و سوریه از خون آن ۱۲ پاریسی خیلی بیشتر می ارزید... "
انصافا که چه بد مثلی زده اید!فعلا کاری به این ندارم که دو چیز که قابل مقایسه نیستند را در قیاس آورده و مثلا چشم یکی را با گوش دیگری مقایسه کرده و توانسته اید نتیجه بگیرید که این از آن بهتر است!اما بد نیست برایتان از سخن رسولی بگویم که معتقد بود آنکه جان انسانی را نجات دهد گویی که جان همه انسان ها را نجات داده است!دقت کنید که رسول الله در جان انسان ها قائل به تفکیک نشده که مثلا جان مسلمان را برتر از جان مسیحی یا زرتشتی یا کلیمی بداند!کاری که شما متاسفانه کرده اید!
اینکه ما مسلمانیم براستی ارزشمند است اما برای اینکه غرور برمان ندارد که خبری هست بد نیست برای سرگرمی هم شده ماجرای موسی را از نظر بگذرانیم که قرار بود با بی ارزش تر از خود نزد خدا برود و به این منظور سگی را می خواست همراه ببرد اما نبرد چه نزد خود اندیشید که از کجا که این سگ نزد خدا از من پیامبر ارزشمندتر نباشد!
و اما کلام آخر:
سالهاست که نشریات اروپایی یا برای اینکه ثابت کنند که پدیده اسلام هراسی واقعا وجود دارد یا برای اینکه نشان دهند که مسلمانان به آزادی بیان احترام نمی گذارند به عقاید مسلمانان توهین می کنند و تاسف بار اینکه مسلمانان تمامی نقاط جهان برای برخورد با این اهانت ها یا از حنجره شان مایه می گذارند,یا از مشت گره کرده شان و یا از اموالی که مال خودشان نیست و یا دست بالا از قلم هایشان!در حالی که اگر آنان در یک اقدام هماهنگ تنها چند ساعت یا چند روز به تحریم و عدم خرید کالاهای تولیدی کشوری که اقدام موهن در آن تولید شده دست بزنند,صادر کنندگان کالاهای تولیدی کشوری که نشریه اش توهین به مقدسات را در دستور کار خود قرار داده است,دست اندرکاران این نشریه را خیلی بیشتر و بهتر از مسلمانان سر جای خود خواهند نشاند!زیرا مسلمان و غیر مسلمان و ایرانی و اروپایی با همه تفاوت ها دارای این نقطه مشترک هستند که برای درآمد و عایدی خود ارزش قائلند و گاه حاضرند جان بدهند تا سود حاصل از فروش کالاهای خود را از دست ندهند!خدا را چه دیدید!شاید اینطوری خود کشورهای اروپایی به اینکه آزادی بیان را ارج نمی نهند متهم شدند چرا که از قدیم گفته اند:"عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" (2625116) (alef-17)
 
باغصفا
۱۳۹۳-۱۱-۰۲ ۲۳:۱۲:۰۰
ما یه ضرب المثلی داریم که میگه از هر دست بدی از همون دست پس میگیری یا به قول دوستمون باد بکاری طوفان درو خواهی کرد ولی از این مسله بیشتر به نظر میاد دستهای پنهانی وخطرناک پشت این اتفاقات باشه میطلبه که با دید باز تری به قضایا نگریست ویه حرکت خوب کرد مثل حرکت مقام معظم رهبری (2626156) (alef-17)
 
احمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۳ ۱۰:۵۶:۲۷
من فکر میکنم بجای جار وجنجال بهترین کار مقابل مثل است بهتر است که هنرمندان کارکاتوریست کاریکاتور هلوکاست را کشیده و ازادی بیانشان را به چالش بکشیم (2626690) (alef-17)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.