نظر منتشر شده
۱۶۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 336264
واکاوی مرگ خودخواسته سه خواهر تهرانی؛
دیوارنویسی تلخ سه خواهر پیش از خودکشی
بخش اجتماعی الف، 13 اسفند 94
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
مرگ تلخ است؛ تلخ‌تر از آن مرگی است که خودخواسته باشد. خودکشی مرگ غم‌انگیزی است که تنها بن‌بست زندگی می‌تواند باعث انتخاب آن شود. دل پر از درد می‌خواهد، غم بی‌پایان و ذهنی ناگزیر از راه چاره‌ای برای خلاصی از این غم؛ اما حالا ماجرا از آنجایی غم‌انگیز‌تر می‌شود که این خودکشی دسته‌جمعی باشد. اینجاست که خبر تلخ‌تر و سناریو غم‌انگیزتر می‌شود.

نه یک دختر، سه دختر آن هم هر سه خواهر باشند و با هم تصمیم به پایان زندگیشان بگیرند و هیچ‌کدام هم مخالفت نکند؛ هیچ‌کدام عقب نکشد و هر سه با هم خودکشی را به‌عنوان ایستگاه آخر زندگیشان انتخاب کنند.

تلخ است، اما واقعیت دارد. سه خواهر مجرد در منطقه نظام‌آباد تهران با استنشاق گاز به زندگی خود پایان دادند و خانواده و پلیس را در برابر یک خودکشی معمایی قرار دادند. هنوز انگیزه اصلی آنها از این اقدام تلخ مشخص نیست و پلیس همچنان درحال تحقیق روی این پرونده است.

مرگی تلخ
«حلالمون کنید»؛ این جمله‌ای است که با خط درشت روی دیوار یکی از خانه‌های شرق تهران نوشته شده است. ساختمانی قدیمی و دوطبقه در کوچه کاووسی، خیابان مدنی منطقه نظام‌آباد که حالا با جمعیت زیادی جلوی درش روبه‌رو شده است. جمعیتی که با شنیدن یک خبر تلخ، خود را به این آپارتمان رسانده‌اند تا این صحنه را با چشمان خودشان ببینند. صحنه خودکشی سه خواهر که خانواده و همسایه‌هایشان را شوکه کرده است. وارد این آپارتمان که بشوی، اجساد این سه خواهر سناریوی غم‌انگیزی را در مقابل چشمانت تداعی می‌کند. سه جسد روی زمین و آن بالا روی دیوار نوشته‌ای دردناک‌تر از این صحنه، خودنمایی می‌کند. نوشته‌ای که از همه خواستار بخشش شده‌اند. این را سه خواهر قربانی نوشته‌اند. از همه حلالیت خواسته‌اند، پیش از مرگ خودخواسته‌شان. درها و پنجره‌ها را بسته و با گاز خودشان را خفه کرده‌اند.

انگیزه‌ای نامعلوم

ساعت ٥٨: ١٩ بود که اورژانس و پس از آن پلیس و بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی پایتخت راهی محل حادثه شدند تا موضوع را بررسی کنند. عوامل اورژانس پس از حضور در محل و معاینات اولیه مرگ هر سه خواهر را تایید کردند. پس از آن برادر قربانیان درحالی‌که به شدت شوکه شده است، با حالتی غمگین به بازپرس می‌گوید: «خواهرهایم هر سه مجرد بودند. آنها هرکدام ٤٢، ٤٥ و ٥٠ساله بودند که در طبقه بالا زندگی می‌کردند. من و پدرم هم در طبقه پایین با هم زندگی می‌کردیم. مادرمان هم سال‌ها پیش فوت کرده بود. خواهرهایم مشکل خاصی نداشتند، اما نمی‌دانم چرا دست به چنین کاری زدند. امروز عصر وقتی از سر کار به خانه برگشتم، طبقه بالا رفتم اما با چنین صحنه دردناکی روبه‌رو شدم. اول تصور کردم آنها دچار گازگرفتگی شده‌اند، ولی وقتی نوشته روی دیوار را خواندم تازه متوجه شدم که آنها هر سه با هم دست به خودکشی زده‌اند.»

خودکشی با گاز CO
حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران درباره این حادثه به «شهروند» گفت: «درست ساعت ٥٨: ١٩ بود که به ما خبر این حادثه را دادند. عوامل اورژانس نیز چند دقیقه بعد بالای سر اجساد حاضر شدند و معاینات خود را انجام دادند. درحالی‌که مرگ این سه خواهر تایید شده بود، عوامل اورژانس متوجه شدند که قربانیان با باز گذاشتن شیر گاز خودکشی نکرده‌اند، بلکه آنها تمام درها و پنجره‌های خانه را بسته و درزهای آنها را هم گرفته بودند، پس از آن بخاری را روشن کرده و بر اثر استنشاق گاز CO و کمبود اکسیژن جان خود را از دست داده‌اند. از آنجایی‌که تمام درها و پنجره‌ها بسته بوده، اکسیژن کافی به آنها نرسیده و به این ترتیب بدون این‌که شیر گاز را باز بگذارند و به کسی آسیب برسانند، دست به خودکشی زده‌اند.»

آتش‌نشانی به محل نرفت
در ادامه جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در پیگیری‌های خبرنگار درباره این حادثه گفت: «در این حادثه عوامل آتش‌نشانی در محل حاضر نشدند. از آنجایی‌که نیروهای سازمان آتش‌نشانی تنها در زمان‌هایی که ورود به محل حادثه امکان‌پذیر نباشد راهی محل می‌شوند تا راه ورود را باز کنند، در این حادثه چون برادر قربانیان به راحتی وارد خانه شده و اجساد را پیدا کرده است، موضوع به عوامل آتش‌نشانی مربوط نمی‌شد، برای همین گزارشی به سازمان آتش‌نشانی داده نشد.»

پرونده در دادسرای جنایی
با مرگ این سه خواهر، بازپرس ایلخانی از شعبه هشتم دادسرای جنایی برای بررسی این پرونده راهی ساختمان قدیمی در منطقه نظام‌آباد شد. تحقیقات میدانی فرضیه هرگونه جنایتی را در این پرونده رد کرد و سرنخ‌ها نشان از یک مرگ خودخواسته داشت. سه خواهر با انگیزه‌ای نامعلوم دست به این خودکشی زده بودند، این درحالی است که تحقیقات برای فاش شدن زوایای پنهان این خودکشی دردناک در دادسرای جنایی تهران ادامه دارد.
منبع:شهروند
 
کلمات کلیدی : خودکشی
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۰:۴۴:۰۲
خودکشی ناشی از ضعف و نداشتن ایمان به خداوند است. (3584305) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۱:۰۸:۲۹
دوست عزیز فقر که باشد ایمانی وجود ندارد (3584365) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۱:۴۶:۵۷
عجب !!! پس چرا تمام امامان ما خودشان فقر را انتخاب می کردند ؟ چرا علمای ما در طول تاریخ با فقر و زهد دست و پنجه نرم می کردند ؟ چرا بسیاری از روستائیان ما با فقری که دارند با ایمان تر از ثروتمندها هستند ؟

به نظر می آید فقر و ایمان می توانند تاثیرات متقابلی داشته باشند ولی هیچ کدام علت تامه برای دیگری نیست نه فقر به تنهائی می تواند باعث بی ایمانی بشود نه مطلقا باعث ایمان می شود

ولی خودکشی نسبت به ایمان چنین رابطه ی محکمی دارند فرد مومن و با توکل واقعی هرگز خودکشی نمیکند و کسی که خود کشی می کند مطمئنا در ایمان ضعفهائی دارد (3584477) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۲ ۲۲:۰۲:۲۴
چطوری فقر انتخاب کردن و خرج 50-60 تا زن و یه لشکر بچه رو میدادن؟ (3659924) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۱:۴۹:۵۶
ایمان با فقر هیچ رابطه ای ندارد. کسی که ایمان قوی داشته باشد در مقابل تمام مشکلات بیمه است. امام علی(ع) می فرمایند: هر کس اهل بیت را دوست دارد باید آماده باشد و فقر را به صورت جامه ای بر تن کند. (3584490) (alef-3)
 
مقداد
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۳:۵۵:۳۹
اگر فقر به خانه ای وارد شود ایمان از ان خانه میرود
پیامبر (ص) (3584762) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۷:۴۰:۳۹
همش که فقر نیست
چندسال پیش سه تازن ۲۵ تا ۳۵ سالو اورده بودن اورژانس یکی ازبیمارستانها چون هرسه باهم خودکشی کرده بودن و لی موفق نشدن
هرسه هووی هم بودن وشوهرشونم یه پیرمرد بالای ۶۰ سال بود
مثل اینکه کوچیکترین هووه رفته بود چکمه ۳۰۰ تومنی خریده بوده اون یکیا دعواش میکنن چرا ۳۰۰ تومن پول دادی برای چکمه . دعوا سرهمین چکمه باعث شده بودسه تاباهم خودکشی کنن. (3585131) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۸:۳۷:۱۱
دانه معنی بگیرد مرد عقل، ننگرد پیمانه را ...
اگر این سه تا زن هووی همدیگه نبودن آیا به خاطر چکمه یک نفر دیگران خودکشی می کردن؟ یا این که طاقتشون طاق شده بوده که به بهانه چکمه درگیر شده بودن (3585750) (alef-11)
 
مجتبي
۱۳۹۴-۱۲-۱۵ ۰۸:۳۷:۱۶
اين خبر منو ناراحت كرد و به هم ريختم اما با خوندن پيامت خنديدم و رديف شدم .دمت گرم (3587026) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۵ ۱۱:۴۶:۰۷
چه افتضاحی!!!!! (3587377) (alef-11)
 
م
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۰:۲۱:۳۰
بسی خندیدیم ............چقدر ما ضعیفیم برا چکمه خودکشی میکنیم......... (3589272) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۹:۰۴:۲۶
فقر معانی متفاوت دارد من جمله فقر علمی و ایمانی
بسیاری از فقرا اهل ایمان بودند و باایمان از دنیا رفتند (3585214) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۰:۴۳:۵۳
درود بر شما
ما دو نوع فقر داریم:
فقر انتخابی و اختیاری؛ این ارزشمند است و مراتب ایمان را بالا می برد. در روایت هم آمده «الفقر فخری» یعنی فقر، مایه افتخار من است.
اما یک فقر اجبرای و غیر اختیاری (تحمیلی) داریم که آن موجب تزلزل ایمان می شود. روایتی که می فرماید فقر، نزدیک است موجب کفر شود، اشاره به این مورد است.
امید به روزی که در جامعه اسلامی، فقر اجبرای نداشته باشیم. آمین (3585332) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۲:۴۴:۱۲
باید اینجا فقر معنی بشه . شاید منظور فقر فکری بوده (3585630) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۱۳:۳۰:۲۴
کسی ک اسلام بیاره و تسلیم خدا باشه و دستورات خدا رو عینه عمل کنه هیچ موقع دچار فقر نمیشه. (3586017) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۴:۰۵:۲۸
عزیزم گشنگی نکشیدی که عاشقی یادت بره منم با فقر ورشکستگی و بیکاری شوهرم زندگی میکنم سه جا کار میکنم و با سیلی صورتم رو سرخ نگه داشتم به خاطر همون ایمانی که شما گفتی به خودکشی فکر نمیکنم ولی از تو دارم منهدم میشم و دعا میکنم خدا جونم و بگیره و خلاص بشم از این عذاب مدام اینم عاقبت ..... (3584780) (alef-11)
 
حسیین
۱۳۹۴-۱۲-۱۵ ۱۰:۰۳:۳۴
وقتی شرمنده هرکسی شدی ، وقتی دستت به دهنت نرسید ، وقتی تبیعض ها را درکشور شیعه دیدی ، وقتی فازهات قاطی کرد آنوقت تصمیماتت نیز غیر قابل کنترل است.
خداوند آنها رابیامرزد وبه مسئولین ما هوشیاری که شیعه علی (ع) نباید درفقرباشد. (3587177) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۵:۱۱:۵۱
پس این حدیث که «فقر که از دری وارد شد ایمان از در دیگر خارج می‌شود» چی می‌شه؟ آیا مرتبه ایمان مردم مثل همه؟
هرچند ما نمی‌دونیم که آیا فقر باعث این اقدام غم‌انگیز و صد البته اشتباه بوده یا نه. (3584926) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۶:۵۷:۰۳
حضرت علی (ع) :وقتی که فقر از درب وارد خانه ای می شود ایمان از پنجره بیرون می رود. (3585074) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۸:۳۸:۲۶
پیامبر فرموده. خدایا از فقر و از کفر به تو پناه می برم.
فقر میتونه مقدمه کفر باشه.
البته شاید انگیزه این خواهران چیز دیگه ای باشه (3585191) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۸:۵۵:۱۴
ایمان با فقر هیچ رابطه ای ندارد؟ مطمئنی ؟ حضرت امیر میفرمایند فاصله فقر و کفر کمتر از 4 انگشته اونوقت هیچ رابطه ای بین این دو نیست ؟ در ضمن قضاوت در مورد ایمان هر کسی مخصوص خداوند می باشد و احدی حق قضاوت در این خصوص رو در مورد کسی نداره. بهتره یاد بگیریم در مورد ایمان و تقوای افراد قضاوت نکنیم ... (3585204) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۹:۰۱:۱۰
بنده بهیچ وجهی با سقط جنین چه قانونی اش و چه غیر قانونی اش موافق نیستم چرا که اینکار قتل عمد به حساب میاد اما در مورد خودکشی نظرم فرق میکنه و اگر کسی تصمیم بگیره به انتخاب خودش به هر دلیلی به زندگی خودش پایان بده به هیچکسی مربوط نیست و هر کسی از این حق برخورداره . (3585208) (alef-11)
 
حسين
۱۳۹۴-۱۲-۱۵ ۰۹:۰۹:۱۳
خوب حالا اگه اون بچه معلول به دنيا بياد و يك عمر مجبور بشه با درد و رنج زندگي كنه انوقت هم مخالف سقط هستي؟ خوبه يخورده درست فكر كني (3587083) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۹:۱۴:۰۹
به احادیث شریفه استناد کردن ایا معنیش اینه که:
یه عده ای میلیارد دزدی کنن و عده زیادی در فقر بسر ببرن؟
بهتر نیست کاری کنیم سرانه مطالعه بره بالا و اگاهتر بشیم؟ (3585229) (alef-11)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۰:۱۸:۰۶
به نام خدا
فقر حتما دلیل خودکشی نیست حتما.شما بروید کشورهای ثروتمند جهان در اروپا را ببینید.خودکشی ها برای پیدا نکردن هدف و چیستی زندگی است.
در این حدیث مولای متقیان علی(ع) تا آنجا که خبر دارم منظور از فقر فقر فرهنگی است نه فقر مادی و در اینجا برخی هر دو را حساب کردند اللّه اعلم
پس بهترین نتیجه اینه که بگیم سبک زندگی ها دارد به سمتی می رود که خودکشی بیشتر شده و ما نیازمند سبک زندگی سالم هستیم.
هدف و چیستی بشر را اگر آدمی برایش جواب صحیح پیدا کند هرگز اینگونه نمیشود.
اگر دلیل صرفا فقر بود در قدیم الایام فقیری بیشتر بوده و خودکشی صفر یا اندک.
پس دقت کنید سریع حدیث رو بدون تفسیر و تجزیه و تحلیل مطرح نکنیم.
ولی توجه کنیم که ما متاسفانه یک شکست سخت از طریق ضربه خوردن از باورهای غلط و تقلید از غرب می خوریم (3585312) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۱:۱۴:۱۶
من هر یکی دوسال جامه ام رو عوض می کنم ، فقر را هم همین اندازه میشه تحمل کرد بیشترش کار من نیست ولی شاید بعضی بتوانند.
تا حالا فکر کردی کلیه ات رو بفروشی ؟ (3585368) (alef-11)
 
یاسر
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۱:۴۹:۵۰
ظاهرا شکمت سیره (3585613) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۱۲:۲۸:۴۰
هنوز نرفتی میمن که بگی وای بر من (3585967) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۲۰:۵۱:۲۵
بدون شک شما جزو طبقه ی مرفه هستی که با شکم سیر و صورت سرخ نشستی پشت کامپیوتر و برای ملت از دین و ایمان حرف میزنی...
شما به زندگیت برس
تو زندگی مردم هم دخالت نکن (3586476) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۰:۱۱:۱۷
چینی ها یک مثل دارن میگن چون فقر امد عشق از قفس پرید (3589247) (alef-11)
 
lili
United Kingdom
۱۳۹۴-۱۲-۲۰ ۱۳:۴۸:۴۳
ظرفیت انسانها هم مثل خودشان متفاوت است. نمیتونید به انسانها برچسب بی ایمانی بزنید. آنها به رفتن ایمان داشتن و رفتند. احتمالا منظور شما مذهب است. مذهب رابطه مستقیم بلاشک با فقر دارد. همه ما ممکنه که به نوعی با این قضیه مرتبط باشیم. خیلی غم انگیزه که یک خانواده با این شکل تلخ از هم بیپاشه ولی آنها در چه شرایطی بودند که به آخرین و بزرگترین گناه راضی شدن؟!
خداوند به خانوادشون صبر عطا کند و آنها را بیامرزد. (3597613) (alef-11)
 
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۴ ۰۱:۳۴:۲۶
یقین دارم تو زندگیت یه لحظه ام بی پولی نکشیدی وگرنه این حرفو نمیزدی (3738905) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۲:۰۳:۲۹
شما از کجا می دانید که این خواهران فقیر بوده اند؟ ضمنا" این همه فقیر و بدبخت در جهان وجود دارد پس باید همه آنها خودکشی کنند؟! اتفاقا" عیار انسانها در آزمون مبارزه با مشکلات سنجیده می شود. آن کسی که در آزمون مبارزه با مشکلات خود را مغلوب و شکست خورده بداند و خودکشی نماید، ایمانی به درگاه احدیت ندارد. (3584520) (alef-11)
 
مودی
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۲:۴۶:۱۸
میشه بفرمایید از کجا فهمیدید که علت خودکشی این سه خواهر فقر بوده است ؟؟!!!! (3584621) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۶:۰۳:۲۷
از کجا فهمیدی فقیر بودن؟ (3584997) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۹:۲۱:۲۳
عزیز جان کلا 5نفر عضو یک خانواده و 2 واحد اپارتمان در یک ساختمان، شما از این مطلب فقر برداشت می کنید (3585241) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۵ ۱۱:۴۲:۲۹
البته ثروت زیاد هم که باشد ایمانی نبوده است (3587372) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۱ ۰۹:۳۱:۳۲
مساله ی فقر نبوده . برادرش می گوید خواهرانم در طبقه ی سوم خانه مان زندگی می کردند.
پس خانه دار بودند. یعنی 50 تا 60 درصد مشکلاتشان حل بوده است. (3598538) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۱:۴۲:۴۱
آخه کدام ایمان تا حالا به جایی رسیدی یا رسوندنت که تصمیم به خود کشی بگیری. وقتی ظلم زیاد شد ایمان میرود. البته شاید این سه خواهر هم در اثر ایمان زیاد خود کشی کردند چون میگن حلالمان کنید.
بگرد ظالم را پیدا کن. (3584463) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۰:۰۶:۰۴
جرم مفسدین اقتصادی و کسانی که به مردم ظلم میکنند که باعث چنین فجایعی میشود را فراموش نکنید (3585542) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۲:۳۸:۳۱
تا وقتی که جای اون شخص نبودید قضاوت نکنید.
با فرض قتل، یعنی قاتل خودش نمی توانسته این جمله را بنویسد!؟

تصورش خیلی سخته و بعید بنظر میاد که سه نفر همزمان و بدون اختلاف نظر تصمیم به خودکشی به یک شیوه بگیرند. (3584599) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۳:۴۱:۵۳
تو از کجا فهمیدی که از ضعف ایمانه؟ (3584740) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۳:۴۲:۴۱
کسی که اعتقاد داره تحت هیچ شرایطی خودکشی نمیکنه چون گناهی غیرقابل بخشش است در تعالیم دینی (3585521) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۲۱:۵۵:۳۴
خب شاید اعتقاد نداشتن...
داشتن یا نداشتن اعتقاد مزیت نیست!
یک امر شخصیه! (3586577) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۳:۵۱:۰۴
ادم از دست این حرفاست که میخواد دست به خودکشی بزنه. (3584754) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۴:۰۹:۱۷
لامعاش له لا معاد له (کسی که معاش ندارد به فکر آخرت نیست) پیامبر اسلام ص (3584787) (alef-3)
 
عارف ایرانی
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۴:۲۳:۳۲
حضرت رسول (ص) مي فرمايد: ‹‹ كاد الفقر ان يكون كفراً ›› يعني ؛ فقر نزديك است به كفر منجرّ شود.


وقتی از مشکلات دیگران بی خبریم پس اینقدر قاطعانه و سنگدلانه درباره دیگران نظر ندهیم
خدا همه ما را هدایت و عاقبت به خیر کند (3584820) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۴:۳۱:۰۸
بی پولی و تحقیر اجتماعی مداوم ناشی از اون رو نکشیدی که بفهمی چی میگی داداش گلم (3584837) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۴:۵۹:۵۶
شب گذشته یکی از کارمندان خانم شهرداری منطقه 13 تهران در ساختمان شهرداری دست به خودکشی زد.

هنوز علت این حادثه دلخراش مشخص نشده است و شهردار منطقه نیز تلفن همراهش را پاسخگو نیست.

برخی منابع در شهرداری منطقه 13 اعلام کردند: این خانم شب گذشته ساعت 19:30، پس از اینکه که از اتاق مدیرش بیرون آمد،‌ از طبقه دوم ساختمان شهرداری خودش را به پایین پرتاب کرد.

به گفته این منابع غیر رسمی، زن جوان که شوهرش نیز در شهرداری تهران فعالیت می‌کند به دلیل مشکلات کاری دست به این اقدام هولناک زده است.

گفته می‌شود، شوهر این فرد نیز در شهرداری مشغول به کار است که تاکنون صحبتی در این خصوص نکرده است. (3584901) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۹:۳۶:۲۵
ایمان ....کارت گیر نکرده...بهر دری نزدی بسته باشه تا بفهمی ایمان و ضعف یعنی چی (3585253) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۰:۰۹:۴۲
شعار نده دوست عزیز!!! (3585300) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۰:۰۳:۱۹
خدا رحمتشون کنه . همه ما درصدی از ضعف ایمان را داریم . نباید این را برای خودمان افتخار بدانیم که خودکشی نکرده ایم . شاید اگر ما هم درشرایط آنها بودیم همین کار را میکردیم . از اعماق دلم گریه کردم و از خداوند برای آنها طلب مغفرت و آمرزش و رضوان الهی کردم . ما در موضع قضاوت نیستیم . شاید خداوند نظر دیگری داشته باشد . آمین (3585538) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۱:۵۲:۴۵
نفس ات ار جای گرم بلند می شوذ (3585614) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۵:۲۲:۵۷
امیدوارم هیچکدام از عزیزان شما دچار بیماری افسردگی و یا بیماریهای روانی نباشند و هرگز نشوند. چرا این جهل مرکب امثال شما سد راه بهبودی آنها خواهد بود. (3585648) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۱۲:۲۱:۱۰
برو بابا
از شکم سیری تز نده... یه کم چشماتو باز کن از عرش بیا پایین (3585957) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۰:۵۲:۳۵
خدا بیامرزدشان. ببین بیچاره ها چه میکشیدند که راضی به مرگ شدند. گرچه خودکشی تحت هر شرایطی صحیح نیست. (3584328) (alef-3)
 
عباس
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۱:۴۵:۵۸
البته اگه واقعیت داشته باشه خودکشی ائنمم سه نفری با هم!باید دنبال رشه بود که فکر کنم وقتی حقیقت رو بشه خیلی دردناک تر از خبر خودکشی سه خواهر باشه!ولی جور در نمیاد هر سه با هم اونم یک زمان دست به خودکشی بزنن و یکیشونم نتونه دو تا دیگه رو منصرف یا حداقل با اون دوتا خودکشی نکنه قضیه یکم مشکوکه اگه بیشتر بررسی بشه بیشتر به یک جنایت شبیه و صحنه سازیه!!!! (3584474) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۱:۰۳:۳۶
مجردی سخته مخصوصا واسه دختر (3584349) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۲:۰۷:۰۳
تنهایی مجردی سخت است. اما این سه خواهر تنها نبودند. (3584531) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۳:۰۳:۲۹
نداشتن زندگی طبیعی و افسردگی میتواند علت خودکش باشد. (3585473) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۲:۵۸:۱۳
50سال از زندگی در هیچ گذشت باقی عمر هم گرفتار بیمارستان و هزینه زندگی این زندگی ارزش دارد؟
پوچی دنیا را خوب فهمیدند
من هم بزودی میرم (3584651) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۶:۰۵:۳۱
الان اینایی که لایک کردن هم به زودی می خوان برن؟؟!! (3585002) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۷:۰۲:۵۱
نه جانم حس همدردی بود (3585080) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۶:۲۵:۳۴
حرف شما را درک میکنم ولی دنیا پوچ نیست دنیا پر است از رمز و راز که هر بیننده ای را مبهوت میکند. زندگی به این جهت زیباست که به شما این فرصت را داده که این همه عظمت و راز و زیبایی را ببینی و لذت ببری . شاید ما در بهشت به دنیا آمده ایم و خود نمیدانیم.
از دیدن لذت ببر. از شنیدن لذت ببر. از عظمت یک درخت و رمز و راز یک حیوان لذت ببر. آنها هیچکذام نه فقر میشناسند و نه ثروت ولی همچنان با شکوه هستند.
امیدوارم که توانسته باشم جرفم را منتقل کنم. (3585034) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۹:۱۱:۱۹
داستانهای تکراری و مردود نگو عزیزم
اگر شما افسرده باشی خودت هم بخواهی هم نمیتونی لذت ببری مگر دارو بخوری رواندرمانی بشی تازه شاید بتونی سرپا بمونی
در علم اقتصاد وقتی اقتصاد خراب باشه قطعا بیکاری بیخانمانی رخ میده یعنی شما هر قدر هم بخواهی و تلاش کنی قربانی سیستم میشی وقتی امار بیکاری بیست درصد باشه یعنی اجبارا بیست درصد بیکار باید باشن
جهان امروز جهانی نیست شما بری توی غار زندگی کنی و سیر افاق و انفس باید اجاره بدی هزینه دانشگاه فشار محیطی و فرهنگ مردم (3585222) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۱۱:۲۵:۳۹
شرمنده. نتونستی! (3585885) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۲۱:۵۷:۱۸
نخیر
نتونستید
چون بنده پس فردا باید اجاره خونه بدم و هنوز 230 هزار تومن کم دارم! (3586580) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۹:۴۵:۳۲
دوست عزیز کجا میری یه وقت دست به کار نادرستی نزنی. مطمئن باش لحظه به لحظه زندگی ما تحت کنترل و احاطه خداوند است و اگر بر فرض هم سختی هایمان در این دنیا پایانی نداشته باشد.(هرچند طبق وعده الهی ان مع العسر یسری) خداوند در آخرت به پاس سختی های دنیا از گناهانمان میگذرد انشا الله.
پس زندگی پوچ نیست اون بالایی همه چیزو زیر نظر داره.موفق باشید. (3585269) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۱:۰۵:۴۱
این برادر نی گوید که خواهرانش هیچ مشکلی نداشته اند ولیکن باید از او پرسید تجرد تا 45 سالگی و 50 سالگی مشکل نیست ؟ سوال بعدی این که خرجی این سه خواهر از کجا تامین می شده و آیا شما به این بیچاره ها کمک می کردید یا نه؟ نمی خواهم بد آموزی شود ولیکن آنقدر مشکلات اقتصادی گویم را فشار می دهد که راضی ام من هم از قید این دنیا راحت شوم ولیکن نه با خودکشی (3584354) (alef-11)
 
داود
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۱:۲۲:۰۴
اقای کارآگاه کاستر ویا خانم مارپل از کجا میدونی کار برادرشون هست ؟
هنوز پلیس و مراجع ذی ربط اعلام نظر قطعی نکردن اونوقت شما قصاص قبل جنایت میکنی و وحی منزل ؟؟؟
تازه از کجا میدونی اسیب روحی ، فشار زندگی ؛ شرایطی که داشتن و ده ها مشکل دیگه دلیل این اقدام غمبار نیست ؟

این اقایی هم که میگه ضعف ایمان رو عنوان میکنه ، مگه همه باید ایمان راسخ و عزم قوی داشته باشن ؟؟؟؟

ضعف و قوت خاص ذات بشر هست ؛ حالا چون کسی با خدا ارتباط خاصی نداره باید بگیم محکوم به مرگه ؟؟؟

اگه اینجوری هست که باید نصف مردم دنیا اماده مرگ بشن که ؟؟
اگه یک مسئله ای رو نمیتونیم تحلیل کنیم و قدرت تجزیه و تحلیل و علی الخصوص مدیریتش رو نداریم ، بی علت پای خدا رو وسط نکشیم . (3584411) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۱:۲۳:۳۲
هر چند قضاوت در مورد خودکشی این سه خواهر بسیار سخت است ولی به نظر بنده ، مشکل ما ایرانی ها " همواره بین شرع و عرف دچار افراط و تفریط شدن " است . (3584414) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۱:۵۰:۲۶
خدایا آنقدر غم و بدبختی به کسی نده که راحتی رو در مردن ببینه
امیدوارم روحشان شاد باشد . چرا ما انسان ها اینقدر از هم دور شده ایم که نمی دانیم در خانه همسایه مان در یک آپارتمان کوچک چه خبر است.چرا ما مرده پرست شدیم.چرا تا زنده هستیم قدر همدیگر را .... (3584492) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۸:۴۰:۳۱
خودکشی یک فرد خیلی سخته! اما اینکه سه خواهر با هم تصمیم به خودکشی بگیرند خیلی دردناکه! (3585193) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۱:۵۶:۳۳
کاش خدا حق انتخاب رو به خودمون میداد که از بین موندن یا رفتن یکی رو انتخاب میکردیم (3584508) (alef-3)
 
سورنا
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۲:۴۱:۰۰
آی گفتی.
جانا سخن از زبان ما میگویی (3584603) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۲:۳۸:۳۰
همسر نداشتند و اميدي به آينده نداشتند خب وقتي در اين دنيا همه بفكر جيب بي صاحبشان و و زير پا كشي از مردم اكثر مردم اميدي بز زندگي ندارند
و اين ميزان ضعف و نا كار آمدي اقتصاد كشور درتامين معيشت مردم را نشان مي دهد وهميطوري ناكار آمد مديريت رواني در كشور را نشان مي دهد
مي بينيد كه هر هفته چند تا خبر ناگوار داريم كه سالهاي دور چني خبرهايي اصلا نداشتيم واكثرا دليلش ضعف مديريت رواني جامعه هست كه بيشتر ش باز بر مي گردد به اقتصاد كشور
مردم مي بينند يك عده آنقدر دارند ازثروتهاي بادآورده مب خورند مي تركند وعدهاي بسيار زياد حتي ندارد ازدواج كنند ندارند خانه بخرند ندارند يك زيارت بروند ندارند يك سمعك و پرتز دندان بخرند ندارند جيهزيه بچه شون را بدهند ندارند پول هزينه هر هفته مطالبه شده از مدارس دولتي را بدهند ندارند پول داروي گرانقيمت درد كم علاجشان را بدهند ندارند ...
ولي مسئولين كشور خيالشان جمع است كه اگر كوچكترين مشكلي داشته باشند از همه منابع ثروت كشور مي توانند استفاده گزافي بكنند و خوش باشند (3584598) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۲:۵۳:۴۲
من دلم می خواد بخاطر اظهار نظر های بی مورد و غیر منطقی هودکشی کنم. فقر مجردی ... (3584637) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۲:۵۳:۵۷
ما جامعه ای داریم گیر گرده بین چرخ دنده های سنت و مدرنیته . و کسانی مانند خانمهای مجرد مانده که نه به هر دلیلی میتوانند ازدواج کنند و نه میتوانند بخاطر عرف و شرع زندگی دلخواهشان را داشته باشند بین این چرخ دنده ها له میشوند . (3584639) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۴:۴۹:۱۷
احسنت اصل ماجرا را گفتی درود بر شما. سنت و مدرنیته ، دین و بی دینی، دین و خرافات، فرد و جامعه، تکلیف و مسئولیت، درو غ و حقیقت و ... (3584878) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۷:۱۷:۵۵
دقیقا همینطوره (3585107) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۲:۴۷:۲۱
از كجا مي داني شوهر نداشتند؟ (3585458) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۳:۱۸:۲۲
این سونامی بود برای اهل فهم (3584688) (alef-3)
 
محمودی
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۳:۲۱:۴۹
بسیار... بسیار ...ناراحت وپریشان شدم تلخ تلخ وچگرسوزاست متاسفم...... (3584700) (alef-3)
 
رحیم
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۳:۳۹:۳۱
پاهایم داغ شدوگریه کردم .چه داستان غم انگیزی.سه خواهر قبل از خود کشی بهم چه گفته اند وچگونه در کنار هم جان داده اند.؟؟؟؟ (3584733) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۳:۵۶:۲۶
راحت شدند
خوشبخت ان که زاده نشد
خوشبخت ان که کسی را نزاد (3584763) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۵:۳۳:۵۲
منم گریه کردم (3584965) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۳:۴۵:۴۱
امید به آینده و شادی از ته دل و واقعی چیزهایی است که جایشان در جامعه خالی است. (3584749) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۳:۴۹:۱۰
سه دختر مجرد بدون مادر تو انی سن و سال احتمالا سرکوفتهای زیاد احتمالا فقر
دیگه دلیل بیشتر از این! (3584752) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۲:۴۸:۳۴
هيچكدام از اينها تو متن نبود. مجرد نبودن و مادر نداشتن معلوم نيست. (3585460) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۵ ۲۲:۱۱:۲۳
خب برادر کار کارشناسیتو کردی.راه حلتان چیست (3588595) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۴:۳۱:۴۴
مشکل از این عزیزان نیست-مشکل از جامعه است (3584841) (alef-3)
 
سینا
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۴:۳۶:۳۳
دختر ها و زنها در هیچ زمینه ای با هم اتفاق نظر ندارند چه برسه در موارد مهم.

این موضوع کار یک نفرشان بوده و دو نفر دیگه نقشی در این زمینه نداشتند

تصمیم توسط کسی که آخر از همه خوابیده گرفته شده (3584852) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۶:۵۹:۱۱
واقعا. شاید یکنفر دونفر دیگر را کشته. (3585078) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۹:۱۱:۵۵
چرا اخبار را کامل نمیخوانی هر سه نفر با هم امضا کردند (3585224) (alef-11)
 
سینا
۱۳۹۴-۱۲-۱۵ ۰۰:۲۹:۰۸
کجای این متن نوشته که هر سه امضا کردند

اصلا" کجای متن صحبتی از امضا هست؟ واقعا" که.. (3586755) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۵ ۱۳:۴۲:۲۶
تو خبرهای خبرگزاریها از جمله میزان قوه قضاییه هست
روی دیوار نوشتند حلالمان کنید و سه تاشون امضا کردند (3587625) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۲:۲۸:۰۳
شما دیگه کی هستید که حتی به مرده‌شون هم زخم زبون میزنید! (3585432) (alef-11)
 
ا.ر
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۲:۵۹:۲۶
اتفاقا زنها هم زود با هم دوست و صمیمی میشن و هم زود به توافق میرسن. اما به توافق رسیدن در مورد خودکشی یه کم مشکله و ممکنه حق با شما باشه. (3585634) (alef-11)
 
بهار
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۴:۴۴:۲۱
روحتان شاد سه خواهر عزیز.چقدر دردناک بود خبر این گونه سفر کردنتون. ای کاش هنوزهم این اتفاق نیفتاده بود وکاری از دست همه ما بر می امد.من نمیتوانم هیچ قضاوتی بکنم ولی فکر میکنم مجرد ماندن تا این سن. قطعا شغلی و درامدی هم نداشتند که اشاره به ان نشده شاید علت همین ها بوده .تنهایی تا یک جایی قابل تحمل است .اگر داشتن همسر وهمدم این قدر مهم نبود خداوند مکرر در قران به ان اشاره نمی فرمود.روی صحبتم با کسانی است که از خداو پیامبر جلوتر رفته اند!!!اگر ازدواج موقت در جامعه اسلامی ما اینقدر قبیح نبود شاید دختران پاک و نجیب سرزمین ماهم انگیزه ای برای ادامه زندگی می داشتند.خداوند خود که خالق ماست و اگاه به تمام احوالات بندگانش خود فرموده ما همسر را جهت ارامش برایتان افریدیم.پس همه ما ازتنهایی گریزان و نیاز به همراه و همدل داریم.الاایحال این گفتار دیگر هیچ سودی ندارد.روحتان شاد.خانه ابدیتان نورباران باد.بسیار متاثرمان کردید.اگرچه که اگر قبل از فوت ازهرکس درخواست کمک میکردید نگاهتان هم نمیکردیم اما الان واقعا متاثرو دردمندیم. (3584868) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۱۱:۱۴:۲۰
با تشکر و تایید نظر خواهرم - تجرد قطعی بخصوص در مورد دختران بسیار مساله مهمی است و باید آنرا در صدر بحرانهای امروزه جامعه بدانیم هیچ دیدگاه درستی چه در متن جامعه و چه در میان دولتمردان در مورد این بحران وجود ندارد در مورد جامعه از دیدگاهای سخیفی که در همین خبر مطرح شده میتوان به عمق فاجعه پی برد در میان دولتمردان هم کار شاقشان درآوردن آمار مجردین برای پر کردن متنهای خبری هست اما خدا میداند چاره اندیشی برای این مشکل واجب تر از هسته ای و فتنه و انتخابات و نفوذ و جناح بازی و بورس بازی و صد ها موضوع به ظاهر اهم دیگر است شاید به جرات بتوان گفت برای یک دختر بالغ هیچ آرزویی بالاتر از داشتن همدم و شوهر بخصوص فرزند نیست دختران نجیب سرزمین من امروز از عیان کردن این آروزیشان هم حیا دارند اما وظیفه بزرگان و متخصصان و دست اندرکاران چیست ما چه کرده ایم صدا و سیمای ما بزرگترین مقصر در این زمینه است دولت و مجلس و نهادهای مسوول مقصرند ازدواج را به بیراهه که چه عرض کنم به برهوت برده ایم نجابت و حیا برای جامعه غریبه شده در مورد کلیشه های غلط صدا و سیما هزاران مطلب میتوان نوشت در مورد طرحها و برنامه های دروغین مسئولین هزاران ساعت میتوان صحبت کرد این بحران فعلا در اول راه است هرچند برای جبران وضع موجود خیلی دیر شده است اما باید فکری کرد برای کاستن از طبعات روانی و اجتماعی در امروز و آینده و سد کردن پیشرفت آن - خدایا آیا گوش شنوایی هست یا سخنوران و مراجع و مسئولین فقط در بیان حسن ازدواج و قبح نا امیدی و خودکشی نقل حدیث و آیه خواهند کرد .
خواهران عزیزم بسیار غمگین شدم من به سهم خود از شما حلالیت می طلبم نمیتوانم تصور کنم که شما گناهکارید شما در زیر پوست این شهر مکاره مچاله شدید و کسی فریادهای خاموشتان را نشنید امروز هم نخواهند شنید اما در آن دنیا داور عادل است برای شادی روحتان دعا میکنم (3585874) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۲:۲۱:۴۵
چقدر متنتون زيبا بود.متاسفانه اين مشكل يكي از مشكلات بزرگ در جامعه ي ماست كه هيچ توجهي به اون نميشه.شرم و حيا در جامعه رنگ باخته و اگر نجيب باشي و سر و گوشت نجنبه و نخواي به همسري هر آدم بي سر و پايي دربيايي و يك حداقل ملاك هايي رو براي خودت تعيين كرده باشي، احتمالش كم نيست كه بخواي براي هميشه مجرد باشي.تلوزيون رو هم كه نگاه ميكني فقط در مورد حسن ازدواج و قبح مجردي صحبت ميكنند.خوب يكي نيست بگه عزيز من مگه دست منه كه نتونستم با فردي كه مناسب خودم باشه ازدواج كنم؟چيكار كنم؟برم دوره تو خيابون راه بيفتم .... آبرومو به حراج بگذارم كه بتونم خواستگار پيدا كنم؟كسي نيست كه به فكر دخترهاي مجرد باشه.كساني كه اونقدر شرم و حيا دارند كه نه وجدانشون اجازه ميده با كسي ارتباط بي هدف برقرار كنند تا زمان ازدواج و نه ميتونند از مردها دلبري كنند براي پيدا كردن خواستگار.مجبورند تو تنهايي خودشون بسوزند و بسازند و نگاههاي ترحم آميز و زخم زبونهاي خيلي ها رو تحمل كنند و با درد تنهايي بسوزند و بسازند و تاوان چيزي رو پس بدن كه گناه اونها نبوده.برنامه ي هاي تلوزيون هم كه بدتر آدمو افسرده ميكنه.چون اون كمبود رو از لحاظ ديني انقدر بزرگ ميكنند كه واقعا نميدوني به كجا پناه ببري. كاش پسر بوديم و اينهمه خفت و خواري ناشي از اين موضوع رو تحمل نميكرديم.هموطنان من البته يك كار رو خوب بلدند و اون ساختن جك براي دختران مجرد است...اي كاش كمي فقط كمي شعور درك بعضي چيزها رو داشتيم.. (3590769) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۴:۴۷:۵۴
وقتی بدون کار و خانواده و انگیزه باشی ..شاید خودکشی به سراغ شما هم بیاید...شب و روز کنی و روز و شب بدون دلخوشی نسبت به اینده.... (3584875) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۵:۲۶:۵۰
یه زمانی میگفتند فلانی دختر خوبیه.یه پسری میرفت باهاش زندگی می کرد...
الان پسرها میگن خوشگلترین و خوش هیکل ترین و پولدارترین....دختر کدومه...
دخترهای معمولی و کمی نازیبا و ین بالاتر هم میشن هم سرنوشت همین دخترها.پسرها هرکاری میکنند.اما اگه دختره کاری کنه می گن ...... (3584954) (alef-11)
 
مجردها
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۵:۴۶:۳۶
شایداین جمعه کشف شود (3584981) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۵:۵۹:۵۷
فقر فقط نداشتن نیست بلکه مشکلات و عوارضی از ان ناشی می شود که انگیزه و امید را میکشه (3584993) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۶:۴۸:۴۶
بابا یه کم فکر کنید طرف 50 سالشه مجرده بعد میگید فقر؟ ؟؟ یارو حتما وضعش خوب بوده که دختراش تویه واحد جدا زندگی میکردن گناه خود کشی گردن مسئولینی هستش که به فکر جوونای بدبخت و بیکار نیستن خدا جای حق نشسته (3585061) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۶:۵۷:۳۲
خودکشی،2 گناه کبیره است:1 -قتل2-ناامیدی (3585075) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۹:۱۳:۳۵
دوست عزیز خودکشی که خارج از اختیار و اراده ازاد باشد تقصیر فرد نیست
اون خودگشی که شما میگی فرد با اراده ازاد و در کمال اختیار و سلامت روان و شرایزش اینکار را کرده (3585228) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۲:۲۹:۰۲
ولی خوبه که شعار دادن گناه نیست! (3585433) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۲۱:۵۹:۱۷
گناه برای کسیه که اعتقاد به این مسائل داره...
شما به فرک زندگی خودت باش! (3586584) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۷:۳۳:۳۰
این جریان بسیار مشکوکه. یک نفر که میخواد خودکشی کنه ممکنه بارها تصمیم به این کار گرفته باشه و پشیمون بشه. اینکه سه نفر خواهر همزمان تصمیم به این کار گرفته باشن و هیچکدومشون در طول مدتی که فرصت داشته پشیمون نشده باشن به نظر من خیلی خیلی عجیب و دور از انتظاره. حتی اون دیوارنویسی هم که نوشته "حلالمون کنید" با عقل جور درنمیاد کسی که میخواد خودکشی کنه چنین چیزی بنویسه. (3585123) (alef-11)
 
مهدی م
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۷:۳۷:۴۲
خود کشی ناشی از بی توجهی دیگران و هیچ انگاری است که فرد به آن میرسد توجه بیش از حد به مقولات خاص و فاقد اولویت در جامعه منجر به این عمل خواهد شد (3585128) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۸:۲۳:۱۹
مشکل شان بی شوهری بوده! (3585170) (alef-11)
 
کرماشان
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۱:۱۱:۵۳
خیلی بی انصافی عالم الغیب (3585365) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۲:۳۰:۵۵
تا آدم هایی مثه شما برای توهین و تحقیر هستن بی‌شوهری مشکل نیست. (3585435) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۱۳:۲۷:۰۱
مشکلشون شنیدن زخم زبون ها و متلک پرانی از امثال جنابعالی بوده (3586012) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۸:۳۱:۴۹
اگه قتل بوده ک هیچی البته قاتل ایقد وقت نداره ک درز گیر بزاره و اگر خودکشی بوده احتمالا کار زشتی انجام دادن و دچار عزاب وجدان شدن (3585182) (alef-11)
 
سام
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۹:۳۹:۴۶
تهمت نزن. سه دختر 50 ساله بی شوهر تو جامعه ما تو چشم تو چین؟

خجالتم خوب چیزیه (3585259) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۹:۴۳:۵۶
مشکلشون ساده بود....بی شوهر و فرزند با سن بالای 40....زشت ترین کارش این بود که نیفتادن بجون شوهرای مردم اونا رو غاپ بزنن...گناهشون دختر بودن بود.... (3585266) (alef-11)
 
من
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۲:۲۹:۲۴
تا در شرایط دیگران قرار نگرفته اید عزیزم لطفا در مورد دیگران قضاوت نکتید .دمهایی مثل شما به دیگران به این راحتی انگ می زنند((بترس از خدا))یک مثل قدیمی میگوید شاه میبخشد اما شاه قلی (نوکر شاه) نمی بخشد . خداوند توبه پذیر است ورحمان .خودکشی الزاما به دلیل کار زشت نیست .گناهان کبیره ما در روز از همه بیشتره .دروغ وغیبت تهمت و....آقای محترم به قول مثل ایرانی لطفا کور خودتو ن نباشید وبینای مردم وفقط به کار های بد دیگران توجه کنید .به جای این حرفها برای آنها طلب آمرزش کنید چون تصمیم به خودکشی سخترین کار در زندگی هر آدمی میتواند باشد .آ (3585434) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۹:۱۹:۵۶
برای شادی روحشان فاتحه بخونید (3585240) (alef-11)
 
سام
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۹:۳۸:۴۲
اینا رو مردم ایران با فرهنگشون کشتن (3585258) (alef-11)
 
حسن کاشف
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۹:۴۹:۳۳
تسلیت به ایران

من به همه تسلیت میگم و به دولت تسلیت میگم آقایان مدیران مدیران جامعه ببینید داریم کجا میریم جامعه چی شد چی کسی باید رسیدگی کند خیر از مردم دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3585271) (alef-11)
 
س
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۰:۳۶:۵۵
داد (3585328) (alef-11)
 
سید جواد
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۰:۵۵:۰۲
واقعا ما مردم ایران بدون اطلاع از علت اصلی این کار چه راحت قضاوت میکنیم، قضاوت در اسلام شان دارد و بدون داشتن علم از اتفاق افتاده گناه است (3585349) (alef-11)
 
منصور صادقی
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۱:۲۷:۴۹
مهمترین علت این حادثه تلخ در عدم ازدواج یا طلاق این سه خواهر است. معلوم نیست به چه علت این سه خواهر مجرد مانده اند. همچون معلوم نیست که آیا این سه خواهر دچار فقر بوده اند یا خیر! ولی آنچه مهم است این است که امروز خیلی از پسران توانایی ازدواج ندارند و دچار بیکاری و کم درآمدی هستند و بالتبع دختران نیز از این بابت خسارت می بینند.
نتیجه آنکه وقتی دختری به سن یاسئگی رسید دیگر امیدی به زندگی در وی نمی ماند و هیچ خانواده ای نیز به وی به دید یک انسان سالم و الگو نمی نگرد و طبیعتا همه بچه هایشان را از آنها دور خواهند کرد و در نتیجه از چنین افرادی دوری می گزینند. (3585379) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۲:۲۰:۴۲
لعنت بر فمینسم .مرگ بر زنان ومردان ماهواره ای . بخصوص زنان مسلمان فریب خورده که باعث کاهش ازدواج شده اند (3585426) (alef-11)
 
هموطن
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۲:۳۸:۳۴
امکان خودکشی به نظر من صفر است .
تجربه نشان داده قاتل ها برای رد گم کردن از این جمله ها استفاده می کنند (3585443) (alef-11)
 
بینام
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۲:۳۹:۵۲
افسوس................................................................................
بهار جون خوب اشاره کرده اما حیف ...................................
آقاغیرت مردای ماایرانیها تحسین برانگیزه اما بیجا چرا؟
گناه این همه دخترهاوزنهای بی شوهر که هرکاری خلاف شرع کنن به گردن زنهای حسود ایرانی است زیرا هرکدام یک مرد را صاحب شدن واز حسادت ،شوهرش را به قبرستان میخوان اما به زن دیگه نه .
باحسادتشان جلوی سنت پیامبر وائمه معصومین (ع)را گرفتن وبدعت راجاری ساختن .
اگر پدرها وبرادرهای نادان الکی غیرتی نشوند دخترشان را بااحترام همچون عروسی دائم به متعه درآورند چه بیوه وچه دختر سن بالا چه ثوابی دارد .
عزیزان من درکل بگویم : تاعقد موقت براساس دستورات اسلام درجامعه اسلامی باعزت تر نشود :فقر اقتصادی ،فساد اخلاقی ، فحشای ..، بالارفتن کل گناهان ازآن جامعه برچیده که نه ،زیاد وزیادتر خواهد شد. گناهش به گردن چند قشر ..... (3585447) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۲:۴۰:۳۱
لا فقر اشد من الجهل
هیچ فقری بدتر از جهل نیست (3585448) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۲:۵۰:۲۹
بقول عزیزی وقتی کسی به قتل برسد یک یا چند نفر قاتل مسئولند ولی وقتی کسی خودکشی می کند همه مسئولند (3585464) (alef-11)
 
کاوه
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۲:۵۶:۲۲
قابل توجه مسیولین نظام. (3585468) (alef-11)
 
رومینا
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۲۳:۲۳:۲۵
احمداقای ازخدابی خبر پشت سر میت اینطوری حرف نزن.اون سه نفر الان دیگه دستشون از دنیا کو تاهه و قدرت دفاع از خود رو ندارند.کجا میخوای پیداشون کنی و ازشون حلالیت بطلبی.خوش به حال تو که کار زشت نکردی و عذاب وجدان نداری امامزاده.کارتو بسیار بسیارزشت تره که اینقدر راحت تهمت میزنی و ابروی اموات می ریزی.پس دیدی تو و امثال تو هستند که باعث چنین اتفاقات ناگواری در جامعه میشوند.خدا به فریادت برسه امامزاده احمد!!!!!!! (3585489) (alef-11)
 
ورشا
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۰:۲۴:۵۴
کاش یاد میگرفتیم که زود قضاوت نکنیم.....
خدا رحمتشون کنه....
دین من میگه پشت سر زنده حرف نزنید.....دیگه چه برسه به مردها (3585557) (alef-11)
 
سینا
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۰:۲۷:۴۹
منم مجرد هستم, واقعا" باید یه فکری بحال ما بکنن

من هم از امشب واقعا" باید جدی فکر کنم در موردش

این چه وضعیه باید بفکر باشم از همین امشب

باور کنید بسه دیگه بلاتکلیفی نمیدونم چکار کنم دیگه منم خسته شدم

امشب یه حال خاصی دارم منم , ضمنا" نمیدونم چرا یارانه من رو قطع کردن

احتمالا", چون خیلی وقته نیومده

اگه الف به من توجه نکنه از همتون خواهش میکنم که حلالم کنید (3585559) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۰:۳۳:۵۱
امیدورام حالا فهمیده باشیم که جامعه با چهمشکلاتی دست وپنجه نرم میکنهو این مشکلات دیگه اصلاح طلب واصول گرا نمیشناسه (3585562) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۱:۰۵:۳۵
لطفا خواهشها براشون فاتحه بخونید (3585588) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۲:۰۴:۲۴
خداوند آنها را بیامرزد و به بستگانش مخصوصا پدر آنها صبر جمیل عطا فرماید (3585619) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۴:۵۹:۴۲
خودکشی حرام است (3585645) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۰۹:۵۷:۰۴
خدا بیامرزدشان (3585794) (alef-11)
 
امیرحسین
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۱۰:۳۷:۴۹
بزرگترین گناه ناامیدی ه
در هیچ شرایطی این کار از کسی پدیرفته نیست کفر نعمت حیات چیزی نیست که بشه راحت ازش گشت آقایان مسوول تا کی میخواین این وقایع اسفبار رو نادیده بگیرین در کنار گناه این سه خواهر آن کسانی هم در خلق این فاجعه بستر سازی کردند سهیم اند
آب حیوان تیره گون شد خضر فرخ پی کجاست
خون چکید از شاخ گل ابر بهاران را چه شد...... (3585821) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۱۱:۳۹:۰۰
همه در مورد مجرد بودنشان نوشتند کسی نپرسیده ایا شاغل بودند یا بدلیل سیاست های خانه نشین کردن زنان و عدم امنیت زنان در جامعه ، منزوی و چشم بدست دیگری بودند که سرکوفت می خوردند که.... (3585906) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۱۱:۴۰:۳۰
وقتی عنوان خبر غلط انداز باشد جماعتی که پیش از تفکر، حرف می زنند در مورد مجردی سخنسرایی می کنند زنان شوهرداری که خود را می سوزانند یا سم می خورند... بابت چه خودشان را می کشند؟ اصلا این همه خودکشی، زن کشی، شوهر کشی، فزرندکشی،... از چه وقت در خانواده ایرانی راه یافته؟! (3585911) (alef-11)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۱۲:۳۲:۴۵
آقا چرا هیچکس به یاس فلسفی اشاره نمی کنه؟ گردون نگری ز قد فرسوده ماست دوزخ شرری ز رنج بیهوده ماست (3585971) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۱۶:۰۵:۴۲
دیوارنویسی هم تازه مد شده - احتمالا صحنه سازی است. سن 50 سالگی برای خودکشی کمی ناشایع است. (3586179) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۱۸:۱۲:۴۸
منو یاد فیلمThe Dreamers میندازه که وقتی 2 نفر خواب بودن نفر سوم رفت و گاز رو باز کرد تا هر سه باهم بمیرن. غم انگیزه (3586276) (alef-11)
 
نادر
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۱۹:۳۷:۳۱
با سلام
ضمن عرض تسلیت و درخواست امرزش از خداوند برای انها
باید بگویم انان رازی را با خود به گور بردند.....
شاید خواستند خودبه جهنم بروند تادیگران در بهشت باشند
خدایا همه ما را ببخش (3586383) (alef-11)
 
سینا
۱۳۹۴-۱۲-۱۵ ۰۰:۱۸:۵۹
ببینید موضوع رو باید ریشه ای نگاه کرد,

اصلا" یه آدم متاهل چی داره که دلش خوش باشه وای بحال مجردها

ضمنا" اینها همه اش مال این ماهواره لعنتی است که دانش آموزان ما رو هم هدف

گرفته

باور کنید که دسیسه ای چیزی وجود داره و دشمن از بیرون داره کار میکنه روی مخ

بچه های ما, (3586737) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۰۵:۲۵:۲۸
با سلام خدمت آقا سینا،
اگر حرف شما قبول باشه که کار دشمن است.
پس قصور وحشتناک و وظیفه کارشناسی ما، در اسیب یابی ، وضوع قوانین و بوجود آوردن امکانات سالم و مکفی برای دانش آموزان و دیگر اقشار را چه کسی پاسخ گوست؟
همش که نمیشه دشمن را مقصر شناخت و خود را مبرا!
اگر قادر به انجام مسئولیت نیستیم، اقرار کنیم و کار را بدیم به کاردان.
این مملکت همیشه دشمن داشته. مطلب شما فرار به جلو است! (3588881) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۵ ۱۲:۴۵:۴۲
شاید علت خود کشی این سه خواهر چیز دیگری باشد اما موضوع افسردگی و عدم اطمینان به آینده و وجود نگرانی همیشگی امروز بخش زیادی از مردم جامعه به ویژه دختران و زنان مجرد را درگیر کرده و شادی را از آنها گرفته است .افزایش سن ،عدم ازدواج ،محروم ماندن از خانواده و فرزند ، آینده نامعلوم ،نداشتن شغل و درامد ،فقر، ترس از رفتار و نگاه اطرافیان و موارد دیگر دختران و زنان مجرد را به سوی افسردگی و یاس سوق داده است . شایسته است مسئولین کشور قبل از آنکه مشکلات زنان و کودکان (کودکان کار ،کودکان بد سرپرست ،کودک آزاری ، کودکان طلاق ،کودکان معتاد ،کودکان کارتن خواب )در کشور به یک بحران تبدیل شود به موضوع وارد شده و با هماهنگی همه نهاد های مسئول و دستگاه قضا و مجلس شورای اسلامی فضای کشور را برای آنان فرح بخش نمایند .البته بر تمامی مردان این سرزمین نیز واجب است بدانند از نشانه های ایمان و رشد یافتگی آن است که قبل از پرداختن به خود میبایست به کمک گرو های آسیب پذیر بشتابند .زنان و کودکان در همه جوامع جزو گرو های آسیب پذیرند به ویژه در جامعه ما .زنان و دختران نیز باید با توکل و ایمان به خداوند و با کمک همدیگر در جهت حل مشکلاتشان باشند (3587498) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۱۲-۱۵ ۱۸:۳۱:۲۵
متاسفانه ما مردمانی هستیم که فقط بلد هستیم حرف بزنیم و بگوییم گناه بود گناه بود . ای هم وطن آلان که نزدیک عید است تو خودت که علت رامشخص کردی و آن هم فقر است برای هم نوع خودت چکار کردی دریغ و دریغ.خداوند رحمت کند همه رفتگان منجمله این تازه درگذشتگان را. فقط ناراحت میشویم ولی اگر همین ها می آمدند و مشکلاتشان را می گفتند تو چه کمکی می کردی .خدا پدر بیامرز بهتره خاموش باشیم و برای گناهان خودمان گریه کنیم که بد مردمانی شدیم . (3588225) (alef-11)
 
بهار
۱۳۹۴-۱۲-۱۵ ۲۱:۵۴:۴۱
سلام اقای حسن.بهارهستم.بسیارمتشکرم ازتوجه وعنایت شما به سخنم.نظرشمابسیارکارشناسی شده و علمی بود.ممکنه بپرسم تحصیلات و رشته تحصیلی شما چیست؟ چون اصلا عامیانه بااین موضوع برخورد نکردید و به نظر میاد ازسوادبسیاربالایی برخوردار باشید.سپاسگزارم اگر پاسخم دهید.درغیراین صورت برایتان ارزوی موفقیت و پیروزی دارم. (3588566) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۹:۳۳:۵۵
با سلام مجدد
بنده مدرک فوق لیسانس رشته فنی دارم به نظرم رشته و تحصیلات مهم نیست هر کس در متن جامعه باشد و دردهای جامعه را ببیند و درک کند به فرمایش مولایمان علی (ع) اگر از غصه این دردمندیها بمیرد نباید بر او شک کرد (نقل به مضمون) بنده در خانواده خود و فامیل دور و نزدیک خواهران مجرد حتی با سن بالا زیاد دارم و بخوبی مساله را درک میکنم در این موضوع دو اقدام اساسی که یکی بحث نظریه پردازی و فرهنگ سازی است و دیگری بحث اقدام عملی است باید صورت گیرد در بحث فرهنگ سازی متخصصان امر تصویر غلطی که که از تجرد بخصوص در جامعه بانوان وجود دارد را اصلاح کنند باید تفهیم شود ازدواج و تشکیل خوانواده هرچند بسیار مهم است اما تمام زندگی نیست مخصوصا امروزه که محدودیتهای فرهنگی و عرفی مربوط به خانمها بسیار کمرنگ شده اند مثلا اگرد دختری بخواهد با خواهر یا دوست خود به مسافرت برود دیگر لازم نیست مردی او را همراهی کند هم امنیت دارد هم دیگر مزموم و زشت نیست سالهای نه چندان دور اگر خانمی برای استخدام به یک محلی مراجعه میکرد حتما باید یک مرد او را همراهی میکرد اما خوشبختانه امروز اینگونه نیست و وابستگیهای غیر ضرور از میان برداشته شده و باید برای زدودن سایه عیب بر تجرد دختران کار فرهنگی عمیق و فوری صورت گیرد بنده هر موقع در فیلمهای تلویزیون از واژه بسیار سخیف دختر ترشیده استفاده میشود بسیار غمگین میشوم بیان همین واژه هرچند بصورت طنز هم نشان از عمق این دیدگاه غلط در جامعه ما دارد دختری که مجرد مانده اولا باید ازدواج و تشکیل خانواده جدید را قسمتی از زندگیش بداند همانطور که آرزوهای بسیار دیگری داریم که شاید هرگز به آن دست نیابیم اما اینها نباید فرد را از ادامه زندگی و دلخوش بودن به داشته هایمان باز دارد. راهکارهای عملی هم زیاد است و جنابعالی به خوبی اشاره کرده اید و در همین عرصه هم کار فرهنگی واقع بینانه و خالی از تعصبهای کور میطلبد مساله مهم اینست که که بحران در جامعه جوانان مابسیار جدی است و امروز دیگرعیان شده است و بنده نمیدانم چرا کسی اینها را نمی بیند شما ببینید امروز با عرض معذرت مخ زدن و اغفال دختران معصوم این سرزمین تبدیل به یک ارزش و مایه غرور در میان پسران جوان شده و نقل با آب و تاب آن قسمتی از هم صحبتی جمع دوستانه پسران شده در حالیکه این حیله و فریب کثیف چه طبعاتی دارد خدا میداند- چقدر خود کشیها چقدر افسردگیها چقدر انحرافات اخلاقی ، اعتیاد ، دختران فراری ، از هم پاشیدگی خانواده ها و ده ها مورد دیگر از رهگذر همین بی غیرتی عده زیادی مرد جوان به هموطن خود و از همه بالاتر به یک انسان و همنوع ، به جامعه افزوده و تحمیل میشود ما در ایام نه چندان دور به جوانی که سرکوچه می ایستاد لات میگفتیم اما به خدا قسم غیرت و جوانمردی همان جوان گمراه از جوان تحصیل کرده و روشنفکر امروز بسیار بالا و مثال قطره در مقابل دریاست نمیدانم چه خواهد شد اما سالها توسط همین فیلم و سریالهای بنجل تلوبزبون خودمان به بیراهه رفته ایم امروز هم ماهواره غوز بالای غوز شده و مسئولین هم در خواب و وزارت ورزش و جوان همچنان به دنبال مربی برای تیم ملی فوتبال میرود همه هم کار شناس سیاسی شده اند و جامعه از درون درحال انحطاط اخلاقی - خدا به فریادمان برسد ماکه امیدواریم (3590410) (alef-11)
 
آرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۰۸:۵۴:۰۹
درود بر شما دوست عزيز.اي كاش مردان زيادي سطح تفكر و شعور شما رو داشتند.خوشحالم كه ميبينم هنوز مردان غيرتمند و بلند نظري همچون شما وجود دارند.چقدر صحبتهاتون به دل ميشينه.من اصولا كامنتهاي طولاني رو نميخونم ولي كامنت شما رو حرف به حرف خوندم و لذت بردم.خدا پشت و پناهتون باشه.دوست دارم اگر روزي خداوند پسري بهم داد مثل شما باشه نه مثل خيلي از مرداني كه فقط اسم مردونگي رو به يدك ميكشند و بس.. (3595109) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۰۷:۱۲:۵۸
هرگاه فقر ار دری وارد میشود ایمان از در دبگر خارج میشود (3588921) (alef-3)
 
بهار
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۵:۵۱:۰۲
با سلام، ادب و احترام فراوان خدمت برادر بزرگوارم که باصبروحوصله وبسیارباطمانینه پاسخم رادادند.الهی شکر که مدرک الهیات و فقه و حوزه ندارید.بنده برای این رشته هایی که گفتم بسیار ارزش قایلم ولی بدین جهت می گویم که هرکس حرف اسلام نازنین میزند می گویند این که سواد نداره فقط عبادت میکنه . ازاینجهت گفتم الهی شکر که هنوز باورم نمیشود بامدرک فنی اینقدر عالمانه کارشناسی دینی و روانشناسی فوق العاده دارید. افرین برشماوامثال شما.مادرتمام رشته ها به افراد دین باور نیاز داریم.فقط یک جا به نظر من درست نگفتید اینکه ازدواج ارزوست . ازدواج را ارزو کرده اند نه ارزوست.ازدواج یک نیاز فطری به مانند غذا و اب خوردن است.ایا تابحال شنیده اید کسی ارزوی خوردن اب و غذا کند؟ البته شرمنده که اینطوری صحبت کردم.هنوز هم به نظرات غیر عوامانه شما به عنوان یک فرد دین باور احترام گذاشته و به چنین شماهایی در سرزمین عزیزم افتخار می کنیم موفق و موید صاحب الامر باشید.انشالله.بازهم سپاسگزارم از پاسختان. (3592182) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۸:۲۶:۵۱
با سلام
فرمایش شما متین و صحیح است و بنده نیز ازدواج را یک نیاز فطری میدانم وتنها به بیان واقعیتی که جریان دارد پرداخته ام و آن چیزی که شما فرمدید متاسفانه غبار سنت خودساخته پوشیده است در هر حال امیدوارم صدای ما و شما و فریادهای خاموش این سه خواهر مرحوم به گوش شنوایی برسد برایتان آرزوی توفیق دارم (3592540) (alef-11)
 
بهار
Germany
۱۳۹۴-۱۲-۲۰ ۰۰:۲۷:۰۳
بسیارمتشکرم.موفق ومویدباشید. (3596808) (alef-11)
 
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۰ ۱۷:۲۹:۵۱
با سلام
ایاکسی میداند نام متوفیان چیست
و یا اینکه شماره قطعه انان در بهشت زهرا چند است
از مسئول سایت الف در خواست راهنمایی دارم. (3597953) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۰ ۲۲:۰۱:۴۷
فقط دختران مجرد سن بالا تنها نیستن زنان مطلقه یا زنانیکه در جوانی همسرشان فوت کردن .تنهایی و فشار اقتصادی و بیکسی برای یک زن تنها یک کابوس ترسناکه (3598213) (alef-11)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۸ ۱۶:۴۲:۴۱
وقتی خونوادهادم رو یاری نکنه فقر باشه خب همه خود کشی می کنن (3765984) (alef-11)
 
بیکس
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۱۵ ۱۸:۴۸:۴۴
سلام بعضی وقتا اونقدر خدارو صدا میزنی ولی او باز جوابتو نمیده وقتی کم میاری تو این دنیا وقتی تمام احساساتتو به پای همه بریزی وکسی نبینه وقتی پول داری ولی هیچ نداری وقتی اشکاتو مادرت نادیده میگره وقتی بیکسی زندگی معنایی نداره پس بهتره نباشی تا که اینجوری باشی (3806541) (alef-13)
 
آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۱:۱۲:۰۷
خونواده باعث همه مشکلات ماهستن منم میخوام خودکشی کنم (3856134) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.