نظر منتشر شده
۷۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 194262
نگاهی به اتفاقات مشابه قم؛
واقعه شناسی برهم زدن مجالس مذهبی و سیاسی
بخش داخلی الف*، 7 مرداد 92
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۶
حادثه 22 بهمن 91 قم که این روزها حواشی زیادی درست کرده است اولین حادثه بر هم زننده آرامش نبود که به صورت هماهنگ شده اتفاق می افتاد، متن زیر به بهانه فضای این روزهای رسانه ای کشور به بررسی حوادث مشابه در سال های گذشته می پردازد تا قدمی باشد برای توجه نهادهایی که وظیفه برخورد با اینگونه اتفاقات را دارند.

گاهي اوقات در جوامع ما اقدامات خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف ادب با انقلابي‌گري و اصولگرايي جا به جا و خلط مي‌شود و برخی افراد بر سر تشخیص اشتباه تکلیف برخی رفتار های خود را بر اساس اصول انقلابي توجيه مي‌كنند و بهانه خوبي به دست معاندين و طمعه كاران مي دهند تا انقلابي و اصولگرا بودن را هم رديف افراط‌گرايي و شعبان بي مخ‌هاي زمانه تعريف كنند.

تاريخ معاصر جمهوري اسلامي ايران از اين قسم جهالت‌ها و بي‌خردي‌ها به خود كم نديده است و در هر زماني با توجه به اوضاع زمانه شدت و ضعف‌هايي داشته است و همواره باعث شده است بسياري از حقايق به دليل عملكرد تعدادي جاهل ذبح بشود.

حادثه 22 بهمن قم آنهم در حرم امن حضرت فاطمه معصومه (س) يكي از حوادث تلخ تاريخ معاصر انقلاب اسلامي است كه سبب شد مقام معظم رهبري با لحن عتاب‌آميزي نسبت به آن واكنش نشان دهد، حادثه‌اي كه به تعبير بسياري از خواص و نخبگان سياسي و اجتماعي ريشه در فضاي افراطي گذشته، كم كاري‌هاي نهاهاي مسئول و سكوت‌هاي پي در پي بسياري از نخبگان و خواص سياسي داشت.

 

حادثه‌اي كه سبب شد تعدادي از افراد بدون درك شرايط خاص كشور آنهم قبل از فضاي ملتهب انتخابات رياست جمهوري يازدهم در اقدامي تعجب انگیز، مراسم سخنراني رئيس قوه مقننه  را به آشوب كشانده  و سبب نيمه تمام ماندن مراسم 22 بهمن شدند.

آنچه مي‌بايست از يك ديگر تفكيك شود، دفاع از اصولگرايي و انقلابي‌گري بر اساس منطق اسلام است و نه آن تعريفي از اصول گرایی که افراط و نا آرامی را مولفه خود قرار می دهد؛ به دنبال حادثه قم و نزديك شدن به قرائت گزارش كميسيون امنيت ملي مجلس نهم درباره عوامل حادثه مذكور، بسياري از رسانه‌هاي ضد انقلاب و بعضي از رسانه‌هاي بيمار داخلي به دنبال يكي كردن كليت اصولگرايي و انقلابي‌گري با تعدادي از چهره‌ها و جرياناتی هستند که مشابه آنچه در 22 بهمن به وقوع پیوست را بارها انجام داده اند، لذا مسوولين و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي مي‌بايست هوشياري لازم در تفكيك كردن اين دو طرز تفكر اعمال نمايند.

 

در اين نوشتار به دنبال برشمردن بعضي از مصاديق برهم زدن مراسمات سخنراني در دو دهه اخير تاريخ معاصر انقلاب اسلامي هستيم.


برهم زدن مراسم و شعار عليه هاشمي رفسنجاني در قم

يكي از مصاديق برهم زدن مراسم مسوولان و نخبگان سياسي در تاريخ معاصر، برهم زدن مراسم روز 15 خرداد در شهر قم آنهم در حرم حضرت معصومه (س) بود.

همزمان با پانزده خرداد و سخنراني تاريخي امام خميني(ره) در مدرسه فيضيه، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مراسمي به همين مناسبت كه در شبستان امام خميني حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار ‌شد، شركت كرد و به ايراد سخنراني پرداخت.

در ميانه‌هاي سخنراني هاشمي رفسنجاني يكي از حاضران با بيان اينكه سؤالي مي‌خواهد بپرسد، نظم عمومي شبستان را به هم زد و در ادامه اعتراضات پراكنده ادامه يافت كه با واكنش جمعي از حاضران روبرو شد.

 

در حالي كه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تلاش مي‌كرد با آرام كردن مردم به سخنان خود ادامه دهد، ناگهان یکی از حضار با فرياد خود نظم مراسم را به‌هم زد كه اين امر با واكنش شديدي روبرو شد و منجر به درگيري‌هاي پراكنده فيزيكي در ميان حاضران شد.

در اين ميان عده‌اي با سردادن شعار "مرگ بر منافق" و "خامنه‌اي زنده باد هاشمي پاينده باد" و "هاشمي هاشمي حمايتت مي‌كنيم" مخالفت خود را با اين نوع حركات ابراز داشتند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه در ابتداي سخنان خود بيان داشت مي‌خواهد درخصوص اوضاع سياسي جاري كشور نيز صحبت كند، در ادامه سخنان خود را نيمه كاره گذاشت و با پايان دادن به سخنان خود، به سرعت حرم حضرت فاطمه معصومه را ترك كرد.


حضور در مراسم نماز جمعه و شعار عليه  آيت الله جوادي آملي

از ديگر مصاديق برهم زدن نظم مراسم آن هم در شهر مقدس قم، شلوغ كاري در مراسم نماز جمعه اين شهر بوده است.

به گونه‌اي كه در جريان نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و قبل از برگزاري انتخابات، بازهم ردپاي گروهي از جاهلين زمانه در شهر مقدس قم به چشم مي خورد و اينبار اين گروه به دليل عدم حمايت آقايان اميني و جوادي آملي از نامزد خاص، عليه ايشان شعار مرگ بر ضد ولايت فقيه مي‌دهند و حتی با شعاری جسارت آمیز به آیت الله جوادی آملی ایشان را مستقیم در شعار خود مستقیم مورد اهانت قرار داده و باعث برهم زدن نظم مراسم نماز جمعه مي‌شوند.

البته اعتراض و توهين به آيت‌الله جوادي آملي در انتخابات رياست جمهوري هشتم در سال 84 نيز ديده شده است، در همين راستا آیت الله جوادی‌آملی در كنايه‌اي خطاب به بعضي از طرفداران افراطي و نادان دولت نهم گفته‌اند: من در انتخابات قبل به نامزدی رای دادم که رئیس جمهور نشد و نفر مقابل او(سید محمد خاتمی) 20 میلیون رای آورد ولی یک نفر از 20 میلیون نفر سراغ من نیامد که اعتراض کند اما هنوز این آقا رای نیاورده طرفدارانش در منبرها این کارها را می‌کنند.

 

از سوي ديگر، آيت الله استادي امام جمعه موقت بعد از برگزاري انتخابات رياست جمهوري نهم در سال 88 و به دنبال توهين به بعضي از مراجع و علماي آيات، در نماز جمعه نسبت به رفتار طلابي كه با سازماندهي معممي تندرو پس از انتخابات 22 خرداد اقدام به تظاهرات كرده بودند شديدا اعتراض كرد و بالحني گلايه آميز گفت چرا با اين افراد برخورد نمي شود.

 


اخلال در سخنراني سيد حسن خميني در مراسم حرم حضرت امام خميني (ره)

ظاهراً قصه پرغصه قطع سخنرانی‌ها، از جمله "سر دادن شعار" و توهين به مسوولان كشوري و نخبگان سياسي تبديل به سريال دنباله داري شده بود كه مي‌بايست اينبار در تهران به نمايش گذاشته شود.

انچه در اين اتفاق حائز اهميت بود، توهين و برهم زدن مراسم در حالي اتفاق افتاد كه رهبر معظم انقلاب بعد از ورود به جايگاه، سيد حسن خميني را به آغوش کشیدند و تلویحاً نسبت به "رواج بی اخلاقی ها" انتقاد کردند. البته معظم‌له‌ بعد از حادثه 22 بهمن قم در روز 28 بهمن 91 در خصوص این موضوع فرمودند: اين كارهائى كه در قم اتفاق افتاد، بنده با اينجور كارها مخالفم. آن كارهائى كه در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اينجور كارها مخالفم. بارها به مسئولين و كسانى كه ميتوانند جلوى اين چيزها را بگيرند، تذكر داده‌ام. آن كسانى كه اين كارها را ميكنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نكنند. مى‌بينيد كه تشخيص ما اين است كه اين كارها به ضرر كشور است، اين كارها به نفع نيست.

به هرجهت سخنراني سيد حسن خميني بواسطه شلوغ كاري عده‌اي از جاهلان و مدعيان انقلابي گري نيمه تمام ماند و بازهم افراط گرايي به ضرر منافع و مصلحت انقلاب تمام شد.

اخلال در مراسم حجت الاسلام ناطق نوري در مشهد مقدس و در حرم امن رضوي

سريال دنباله‌دار اعتراض و برهم زد مراسم سخنراني بعد از حرم حضرت معصومه (س) و حرم حضرت امام خميني (ره)، به حرم امن رضوي رسيد اينبار نوبت آقاي ناطق نوري بود تا سخنرانيش نيمه تمام بماند.

حجت‌الاسلام ناطق نوری سال گذشته در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در خصوص بحث عدالت سخن گفت که این سخنرانی با اعتراض مردم مواجه شد.

وی با بیان اینکه این شب ها متعلق به انسان کامل است، بیان داشت: امام علی(ع) اگر خلافت را نمی پذیرد به خاطر عدالت است و اگر می پذیرد به خاطر عدالت خواهی است و همچنين شهادت حضرت نیز به جرم عدالتخواهی است.

در بين سخنراني ناطق عده‌اي از حاضرين با فرستادن صلوات مانع از ادامه سخنراني ايشان شدند که مورد اعتراض ناطق نوری واقع شد و گفت: صلوات در هر جایی جایگاه ندارد.

 

از سوي ديگر، در حین سخنرانی ناطق نوری تعدادی ديگر از جاهلين با شعارهایی نسبت به حضور ناطق در مراسم معنوی شب قدر حرم رضوی اعتراض کردند و عده ديگري نيز با پرتاب بطری‌های آب معدنی اعتراض خود را به سخنرانی ناطق نوری نشان دادند.

 


سخني با مسوولين

آنچه در اين بين مي‌بايست به آن توجه شود، كم كاري مشهود نهادهاي نظارتي، امنيتي و انتظامي و حتي قضائي در نظارت و برخورد با عاملين اينگونه بي نظمي‌ها بوده است.

به طور قطع اگر از ابتداي شروع قصه سريالي برهم زدن سخنراني مسوولين و نخبگان، نهادهای مسوول درست به وظيفه خود عمل مي‌كردند نبايد بارديگر شاهد اتفاق افتادن اينگونه حوادث می بودیم تا جايي كه مقام معظم رهبري صراحتا اعلام مي‌كنند اين كارهائى كه در قم اتفاق افتاد، بنده با اينجور كارها مخالفم. آن كارهائى كه در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اينجور كارها مخالفم. بارها به مسئولين و كسانى كه ميتوانند جلوى اين چيزها را بگيرند، تذكر داده‌ام.

 

آيا مسوولين و نهادهاي مرتبط به صورت جدي در ماجراي آقاي هاشمي، حضرات آيات اميني و جوادي آملي و يا در ماجراي برهم زدن مراسم در حرم امام خميني (ره) و آقاي ناطق نوري با قاطعيت وارد عمل شدند؟

آيا نهادهاي مسوول در اين مدت با خاطيان و آشوب‌گران جاهل برخورد جدي كرده‌اند يا با مسامحه از كنار اين حوادث عبور كرده‌اند؟

چه برخوردي بايد صورت بگيرد يا مي‌گرفت كه ديگر شاهد چنين اعمالي از سوي عده‌اي جاهل نباشيم؟

 

از سوي ديگر، آنچه در اين بين بايد به آن توجه شود، يكي نكردن اصولگرايي و انقلابي‌گري با اقدامات افراطي و بي‌مبناي عده ای قليل است و مسوولان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي‌بايست به اين مسئله توجه داشته باشند كه مبادا بر اساس خواست رسانه‌هاي ضد انقلاب و بعضي از رسانه‌هاي بيمار داخلي، جريان اصولگرايي و انقلابي با عملكرد اين عده يكسان تلقي شود.

 

 

ذکر این نکته نیز ضروی است که پیگیری اینگونه رفتار ها و اقدام برای جلوگیری از تکرار آنها نباید به گونه ای باشد که خوراک رسانه ای معاندین انقلاب فراهم شده و این اقدام که بناست قدمی در راستای حذف بی اخلاقی های سیاسی باشد خود منتهی به بی اخلاقی، جنجال سیاسی و التهاب آفرینی شود.
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۵:۳۲:۰۸
سلام معمولا برخورد با اینگونه رفتارها و تجمعات و اعتراضات و بداخلاقیها از سوی نیروهای نظارتی , امنیتی و قضایی بصورت گزینشی انجام میشود . ما گفتیم ولی آنچه به جایی نرسد فریاد است فریاد است فریاد.!!!!!! (1538042) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۰:۲۵:۰۰
واقعا برای من سوال است. این همه سال است که دارند دوستان به سخنرانی ها حمله می کنند و به هم میزنند. شاید رسانه ای ترینش قضیه سید حسن و مرقد امام بود. اما سر ماجرای آقای لاریجانی این همه بحث و پیگیری می شود. فکر نمی کنم فقط چون خاطر آقای لاریجانی خیلی عزیز است، اینقدر قضیه پیگیری می شود. به نظرم این بر هم زنی با بقیه یک تفاوت هایی داشته. شاید از همین اول کار خواسته اند بگویند اگر با همه بله، با خودمان دیگر ... (1538859) (alef-13)
 
دلی خون
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۰:۳۷:۱۷
واینک دود ضعیف بودن مجلس مصلحت اندیش در چشمان خودش رفت..... (1538870) (alef-13)
 
صدرا
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۲۲:۲۶:۵۰
من طرفدار تندروی از نوع هرج ومرج طلب نیستم واز آن دفاع نمیکنم اما باید برای تحلیل واقع نگر و عمل کرد تابرسی درستی داشته باشیم......................

چرا اسلام یک طرفه نشان میدهید وقتی مسولین خودرا بده کار ملت ندانند وقتی خود را پاسخگو ندانند
وقتی قانون برای مردم عادی چماق و برای مسولین و بزرگان هویج باشد

وقتی مردم بمیرند تا پسر فلانی محاکمه بشود و نشود

وقتی برای حرفمان عوارض و عاقبت قائل نشویم(مسولین و تریبن داران)
وقتی نتوان مسول متخلف را باز خواست و برکنار کرد
وقتی صدای عادی مردم در مشکلات اقتصادی وسیاسی وفرهنگی شنیده نشود و رسیدگی...

وقتی مردم به تنگ آید وجهنم دنیا(قانون) برای مردم وبهشت دنیا وقانون)برای مسولین باشد
وقتی به خطبه ی اول نهج البلاغه واجرای عدالت علوی برای سیاست مداران ونزدیکان قدرت وثروت مندان اجرا نشود

همیشه حق با مردم است نه با افراد سازماندهی شده و حذبی و قبیله ای برای منافع خود..............
پس باید به درستی برسی شود تا بهترین قضاوت را در نزدیکی حقیقت پیدا کنیم (1539712) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۱ ۱۳:۵۷:۰۸
خیلی خوب بودتازمانی که مسولین خودشان رادربرابرمردم پاسخگوندانندوهمیشه قانون به نفع آنان تفسیروتعبیرشودوکسی جرآت سوال ازآنان نداشته باشدبایدمنتظربدترازاینهاهم باشند (1543787) (alef-13)
 
زهره
۱۳۹۲-۰۵-۱۰ ۰۹:۲۰:۰۶
اگه دوره خاتمی که در دانشگاه تهران بود و دانشجویان بهش اجازه حرف زدن نمیدادن برخورد میکردین و قند تو دلاتون آب نمیشد.......الان به اینجاااااااا نمی رسید
لااقل الان تدبیری بیاندیشید (1542098) (alef-13)
 
علوی
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۶:۱۸:۳۸
وقتی به اسم مصلحت اندیشی!جلوی کار غلط گرفته نمیشود اون کار غلط انقدر بزرگ میشود و گسترش میابد که وقتی میخواهید جلوی آن را بگیرید دیگر قدرتی جلودار آن نیست........... (1538173) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۶:۲۱:۰۳
با سلام
فکر می کنم شما میبایست در مورد تاریخ شروع این بی اخلاقی ها کمی باز نگری کنید .
این بی اخلاقی ها از زمانی شروع شدند که در طی 8 سال ریاست جمهوری آقای خاتمی جناح مقابل با استفاده از حاشیه امنیت هر آنچه می خواستند کردن و هر تهمتی که میخواستند به آن سید محجوب و بزرگوار زدند .
البته این کارها تازمانی که با آنها برخورد قانونی و بدور از مصلحت اندیشی نشود ادامه خواهد یافت . (1538176) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۰:۴۵:۰۳
صحيح است اگر در نظر است اين گونه مسايل ريشه يابي گردد بايد بدون اغماض بررسي وتحليل ونتايج آن باطلاع عموم برسد آنچه كه پيداست اين قماش افراد مزدور افراد وطيفهاي بخشي از قدرت حاكمه هستند براي جراحي وريشه كني اين غدد سرطاني دير نيست از صدا وسيما شروع شود (1539059) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۷:۳۰:۵۳
باید ریشه انرا در زمانی عقب تر دید بر هم زدن سخنرانی ایت الله منتظری وایتالله طاهری وووو ما که اماده بودیم اتفاقات دیگری هم بی افتد چون خلیفه کشی باب شد (1539458) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۲:۰۲:۰۱
احسنت اگر راست میگوئید و سانسور نمیکنید کارناوال عاشورا یی که بر علیه خاتمی ساخته شد و دستهای پیدای آن را هم که کاملا از قضایای بیرون افتاده بود را بنویسید و تحلیل بفرمایید تا دیدید دارد دامن خودتان را هم میگیرد یادتان افتاد بی قانونی و شعبان بی مخی بد است (1539819) (alef-13)
 
تاریخ دقیق
۱۳۹۲-۰۵-۱۰ ۰۸:۳۸:۲۸
دوست عزیز
اگه بخوایم دقیق تر نگاه کنیم این توهین ها به خصوص به جناب آیت الله هاشمی از زمان دوم خردادی ها وچپ ها شروع شد آنجا که به او گفتند عالی جناب سرخ پوش آنجا که تقلب کردند که هاشمی رای نیاوَرَد که با پیگیری دقیق و آمار دستشان بر ملا شد ماییم آن میانه رو ها که آن زمان هم مخالق توهین بودیم و الان هم مخالفیم آنجا که هاشمی را تهدید کردند که اگر در مجلس بیایی صلاحیت سیاسیت را زیر سوال می بریم
نه شما میانه رو بودید روزی که بر تخت ریاست سوار بودید نه این تیپ تازه به دوران رسیده ها که به همه توهین می کنند کاش صراحت نامه هاشمی از نمایشگاه جمع نمی شد تا همه می دانستند واقعیت ها را که چه چپ های تند رو مثل بهزاد نبوی ها و ... و چه راست های تند رو امثال فاطی کاماندو ها و شریعتمداری ها با تند روی هایشان در تمامی جایگاه ها بر سر این مرز و بوم و مردم مظلومش آوردند از تخریب افراد تا تخریب جایگاه مملکتی تا پروژه های کلان و غیره... (1542085) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۶:۲۴:۵۹
البته در حین یکی از سخنرانیهای اقای وحیدم میخواستند این کارو بکنند که مردم حاضر اجازه گستاخی رو ندادند. (1538181) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۷:۰۵:۵۴
منافقین تجربه این جماعت را نداشتند و گرنه آنها نیز با شعارهای ظاهری دفاع از ولایت وارد گود میشدند .
این گروهک بسیار عمروعاصند . (1538241) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۷:۰۸:۴۲
خود کرده را تدبیر نیست. باشید تا صبح دولتتان بدمد، کاین هنوز از نتایج سحر است آقایان اصولگرا!!!! (1538245) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۷:۱۶:۴۱
الف جان شما هم حرفایی می زنی ها مگه کسی بدون کسب موافقت آقایون امنیتی ،تو اینجور مراسم میتونه بی اجازه عطسه کنه آخه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1538258) (alef-13)
 
سينا صفوي
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۲۰:۴۶:۱۰
صد درصد موافقم.
ببينيد با حمايت كجا امكان داره عليه همه هتاكي كرد! (1539661) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۷:۲۱:۳۳
احسنت، به این میگن عدالت، اگر دانشجوی بدبخت حالا بیاد یک سوال منطقی از فلان نماینده بکند، (حتی پایین تر از این عزیزان)طرف سر از کهریزک در می آره. اون وقت.....

حالا ما می شیم فتنه گر؟؟؟؟؟ کسی فتنه گره که دعوا رو شروع می کنه. (1538269) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۱:۰۷:۵۹
ادرود برشیر مادرت مطوئن باشید این اژدها که منظورم گروههای خودسر و قانون گریزی دامان همه مسئولان رو می گیرد افرادی که در بال یاد کردن در دوران گذشته نسبت به این رفتار که در حق ایت اله شریعتمداری و منتظری وخاتمی و غیره روا داشته می شد سکوت می کردند و دیدیم دامن خودشان را هم گرفت وقتی بی قانونی رایج شد هیچ کس در امان نیست (1538898) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۷:۴۲:۲۲
اگه مشاهده فرموده باشید امروز در جمع دانشجویان بسیجی یکی از دانشجویان خطاب به رهبری گفتند اگه در دانشگاه ها فلان وبمان بشود باشدت برخورد میکنیم .این جملات سازماندهی شده و به نظر میرسد هشدار به رئیس جمهور منتخب برای انتخاب وزیر علوم باشد.البته مشابه این صحب را خطیب جمعه تهران آقای صدیقی با لحنی نرم تر بیان فرمودن که خط ونشان ها آفت این کشور است. (1538302) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۰:۵۸:۱۸
رهبری هم این جماعت رو نهی می کنند. حالا فهمیدی اینا آبشخورشون کجاست برادر من؟ (1539067) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۳:۵۱:۵۱
البته مقام معظم رهبری پاسخ شایسته ای به آن دانشجو دادند. (1539219) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۷:۵۲:۵۹
به هم ردن سخنرانی سید حسن ایرادی نداشت ولی سخنرانی لاریجانی داشت حلا خیلی پیگیری میکنند در صورتی که هردو گرو از یک جا حمایت میشوند (1538318) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۷:۵۳:۲۷
چرا به مساله بیت آیت الله صانعی ، مراسم سخنرانی آقای سید محمد خاتمی در شب عاشورای در حسینیه جماران ، سنگباران مسجد آتشی ها در شیراز و دهها مورد دیگر اشاره نکردید ؟ (1538323) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۷:۲۳:۴۸
چون حالا تازه آتیشش دامن خودشان را گرفته. (1539454) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۷:۵۵:۴۰
سرچشمه با بیل جلویش را بگیرید اما اگر این کار را نکردید دیگر به هیچوجه نخواهید توانست این عصیان گریها و شهوت های هیجانی سربازکرده در رفتار های افراطی را بگیرید!! (1538326) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۷:۵۷:۱۷
کجایی برادر؟! : «کم كاري مشهود نهادهاي نظارتي، امنيتي و انتظامي و حتي قضائي در نظارت و برخورد با عاملين اينگونه بي نظمي‌ها»؟!! به عنوان یک خبرنگار می گویم که تقریبا همه این برهم زدن ها با هماهنگی مستقیم این نهادها بوده است و خود شما اصول گرایان هم از آن حداقل با سکوت رضایتمندانه خود، از ان حمایت می کردید اما اکنون که مهری به طرف جناب لاریجانی پرتاب شده، یاد قانون و انسانیت و محکومیت خشونت افتاده ایم اما اشکالی ندارد همین مقدار هم خوب است... (1538328) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۸:۰۴:۴۴
همه مي دانند كه چرا برخورد نشد (1538340) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۸:۱۸:۲۱
سرشان را عین کبک زیر برف کرده اند (1538365) (alef-13)
 
سیدمحمدباغمیرانی
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۸:۲۰:۰۷
آخرماکه ادعاداریم بهترین سازمان اطلاعاتی دنیاراداریم چرابااین خوارج برخوردنمیکنندتارهبرعزیزمان دیگراین چنین دچارناراحتی وغصه نشوند.بخداماداریم قدربعضی مسولین خوب ورهبرعزیزخودرانمیدانیم.خواسته من ازسربازان باغیرت امام زمان این است که بااین جاهلان برخوردکنند (1538366) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۴:۱۹:۱۰
چون با هماهنگی خودشان انجام می شود!!!!! (1539244) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۸:۴۲:۱۶
حال که کارهای این افراد به شماها رسید احساس نگرانی می کنید. مطمئن باشید این کفن پوشان بقول حجاریان فعلا کفن های خود را به خشکشویی داده اند. منتظر ورود مجدد آنها باشید. به این میگویند عدالت برادران اصولگرا. اگر نظم جلسات آنها به هم بحورد میشود رفتارهای ضدانقلابی اما اگر به دیگران حمله کنند میشوند برادران نادان!!!!!!!!!!!!! (1538393) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۸:۵۴:۴۶
سلام
هموطن عزیز مگه نمی دونید؟
معیار حق و باطل خود شخص شخیص خودشونند. (1539563) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۹:۰۹:۵۶
حتی شما هم تبعیض قائل شدید
چرا در مورد مراسم سالگشت مرحوم مهندس بازرگان در حسینه ی ارشاد
و مراسم مرحوم مهندس سحابی حرفی نمی زنید؟ (1538451) (alef-13)
 
میم
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۹:۲۳:۴۸
ریشه همه این جریانات را در دولت مهرورز و رئیس جمهور آن جستجو کنید که استاد این کارهاست. (1538473) (alef-13)
 
همشیره
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۹:۵۵:۲۹
این حرکات وتشنج افرینی های هدفمند شاخ وبرگ هستند ریشه کجاست؟ (1538537) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۹:۵۶:۳۱
از درد گفتن هنر نيست ، در دوران اصلاحات ، هشت سال تمام مقامات ارشد دولتي از اين گروه گله مي كردند ولي كو گوش شنوا ؟ (1538542) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۲۱:۰۴:۱۷
این رفتار رفتارجبهه پایداری است که همه شاگردان ان اقای مصباح هستند باید از ایشان پرسید چرا این تند روی ها همه از جانب تربیت یافتگان مکتب ایشان هستند ایشان شخصیت بزرگی هستند نباید مروج تند روی وافراط گرایی باشند به قول سعدی که می فرماید اندازه نگه دار که اندازه نکوست هم لایق دشمن است وهم لایق دوست این طرز فکر افراطی انسان را نا خداگاه یاد رفتار طالبان در افغانستان می اندازد از وقتی جبهه پیداری قدرت گرفته فضای تهمت وتخریب رواج بسیاری گرفته به امید بهبود شرایط (1538632) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۲۲:۰۶:۲۶
اعتراض به این آقایانی که گفتید به نظر بنده اصلا بد نیست بد اینست که شما افرادی را که ذکر کردید در حد خیلی زیاد بزرگ میکند چرا اعتراض به این افراد بد است مگر اینها مقام مافوق بشری دارند مگر از آسمون آمده اند ... (1538710) (alef-13)
 
مقدم
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۹:۱۴:۰۴
اگر قرار باشد که مخالفان هر شخصی مانع سخنرانی اش شوند این نشاندهنده ضعف آن افراد است . منتقدین هم بنوبه خود سخنرانی کنند .
بهتر نیست جو خشونت از کشور رخت ببندد و (1539030) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۷:۱۶:۲۹
انتقاد واعتراض منصنانه و منطقی و قانونی اری اما اعتراض فرا قانونی نه "تخریب نه :حرمت شکنی نه (1539447) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۲۲:۴۲:۲۵
ایشون یکی از هموناست (1539724) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۲۳:۲۷:۰۲
3 اتفاق از 4 اتفاق در قم! (1538804) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۲۳:۴۲:۴۵
ازین دست اتفاقات ابتدا از برهم زدن سخن رانی های سید محمد خاتمی شروع ولی کسی اهمیتی نداد چون رهبر اصلاح طلبان بود و انگار حقش بود مورد هجوم این افراد افسار گسیخته و بی حیا و فحاشی ها توهین هایی که لایق سران این افراد اجیر شده هست قرار بگیره ...درسته ریش ه این اقدامات از همان زمان بود و کم کم دامنه اصول گرایان روهم گرفت این هاباعث تخریب چهره انقلاب و نظام و دلسردی مردم از حکومت خواهند شد اگر جلویشان گرفته نشود!! (1538821) (alef-13)
 
یک زازرانی
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۲:۳۱:۵۸
اگر جلوی اینها گرفته نشود قطعا بدانید همچون خوارج بااستدلالهای کورشان روبروی رهبر عزیز هم قدعلم میکنند (1538937) (alef-13)
 
سیر
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۴:۳۷:۰۰
یا برخیها مطالعه شون کمه یا براشون تاریخ از زمان خاتمی شروع میشه یا سنشون کمه.این اتفاقات از دهه شصت تا حالا وجود داشته.از هر دو طرف هم بوده.پس الکی کسی رو متهم نکنید.از هر طرف که باشه نابخشودنی است. (1538981) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۷:۲۶:۲۱
اقای لاریجانی دوره اصلاحات را بیاد اورید
ای خدا دوست دارم تو عادلی
خدایا تو خودت انتقام کوی دانشگاه و دهها اتفاق دیگه رو خواهی گرفت (1539011) (alef-13)
 
مقدم
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۹:۱۰:۳۰
خاطرم هست که قبل از انقلاب در راهپیمایی هایی که در لندن برگزار میکردیم(برای نشاندادن اعتراضمان به حکومت پهلوی) از قبل به پلیس خبر میدادیم و دیگران نمیتوانستند متعرض ما شوند و در کمال آرامش صدای اعتراضمان را بگوش همه رساندیم ..
آیا انجام اینکار در ایران و توسط پلیس شدنی نیست ؟!
بالاخره باید از یک زمانی آرامش را در کشور ایجاد کرد...یا قانون مندیم یا نیستیم ...نیروی انتظامی باید قدرت خودرا نشان دهد تا مردم نیز حمایت کنند (1539027) (alef-13)
 
سید عبدالله
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۱:۲۵:۱۲
سخنرانی حجت السلام ناطق نوری توسط مردم بهم زده نشد،بررسی کنید ببیند چه کسانی ازقم آمده بودند ودر همان مقطع دردردانشگاه فردوسی مشهد مسقر وازبیت المال استفاده کردند بااتوبوسهای دانشگاه به حرم مطهر رفته واکثر این افراد خودرا به جایگاه سخنران رساند ه اند چرا به حساب مردم می گزارید مسئولین امنیتی هم بی اطلاع نبودند اما مصلحت ایجاب می کرد واقعیت منعکس نشود. (1539079) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۱:۵۴:۱۷
همه میدونند اینها میراث اصولگرایی است - وقتی آقای حسینیان خوشحال میشه از این موضوع تکلیف روشنه - جالب اینه همین افراد بیشترین نفوذ در دستگاههای امنیتی دارند . شده مثل مبارزه با طالبان تو پاکستان (1539106) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۱:۵۹:۱۹
آقای حسینیان فرمودن از به هم زدن برخی سخنرانی ها خوشحال می شدم، از طرفی خودشان را فردی امنیتی - قضایی معرفی می کنند. حالا می خواهید با افرادی که سخنرانی ها ر ابر هم می زنند برخورد شود و گزارش حادثه در مجلس قرائت شود. نه آقا جان، این رشته سر دراز دارد برخوردی صورت نخواهد گرفت و اگر فتیله کار هم پایین کشیده شود اما این افراد به عناون ذخایر برای مواقع مناسب دوباره به کار گرفته خواهند شد. مگر الله کرم که تهدید به لشکر کشی خیابانی می کند را چه کارش کردند؟ مگر جرم موسوی و کروبی لشکرکشی خیابانی نبود؟ از قدیم ما این یک بام و دو هوا را داشته ایم. دانشجویان به جرم اعتراض درست یا غلطشان در کوی کتک خوردند و خوابگاهشان به آتش کشیده شد اما آقایان در قم در امنیت کامل مراسم رسمی این نظام را به هم می زنند اما در امنیت کاملند. (1539111) (alef-13)
 
امين
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۲:۰۱:۱۸
اگر بنا داريد آبرو داشته باشيد بايد از جنگ قدرت دست برداريد و به راه امام بر گرديد در سيره اي امام افراطيون جاي نداشت و ندارد. آقايون كه تشنه و مست قدرت هستيد و به خاطر حفظ قدرت و حذف رقيب از افراط گراي حمايت كرديد توبه كنيد؛ توبه فرمايان چرا خود توبه كمتر مي كنند!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ديگر اينكه چرا به حواديث ديگر نپرداختيد!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ اين خود نشانگر اين است كه تا هنوز كه هنوز است خود تان افراط داريد. اگر واقعا بي طرفيد اين مطالب را منتشر كنيد. (1539113) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۲:۱۴:۰۶
خیلی جالبه ! اعتراض به هاشمی را با لاریجانی مقایسه می کنید ! در مراسم هاشمی یک نفر بلند شده بود سوال داشت نه چیزی پرت کرد نه فحشی داد نه ... البته بعد گرفتن ظاهرا پدرشو دراوردن که دیگه جلو هاشمی (که این روزها دم از آزادی میزنه ) آزادی خواهی ش گل نکنه !!! (1539127) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۲:۲۲:۳۳
کافیست مسیولین و دست اندر کاران نظام همین مطالب را بخوانند تا پی حقایق ببرند (1539138) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۳:۲۱:۰۶
یه طرفه به قاضی رفتن مطمئنا راضی بر می گردی.
این حرکات کاملا زشت وزننده است وباید برخورد جدی گردد، ولی آی کاش یکبار هم تیتر میزدی از رفتار این آقایون در فتنه سال 88 ،مگر غیر اینه که آقای هاشمی با نظراتش در اون سال آتش فتنه را بیشتر کرد چرا از این کارها ی ناشایست این بزرگان صحبت نمی کنید. (1539191) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۰ ۱۶:۳۹:۳۳
اگر گزینه منفی بود مجید دلبندم جوابتو می گرفتی (1542756) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۳:۳۴:۱۵
هرکه چاه کند بهر کسی اول خود افتد دوم کسی من نه به خاتمی رای دادم ونه خیلی مواضعش قبول داشته ام اما اگر آن روزی که می گفتند نیروهای خودسر این کارها می کنند جلویش گرفته بودید امروز دامان شما نمی گرفتد باش تا صبح دولتت بدمد آقایان اصولگرا (1539206) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۴:۳۱:۲۳
بارها گفتیم و بار دگر می گوئیم:
تا زمانیکه در این مملکت مصلحت بر قانون ارجحیت دارد وضع همین است و بدتر خواهد شد. والسلام (1539253) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۵:۳۲:۵۱
سلام
تو رو به خدا واقعا نمدانی مشکل از کجاست؟!!!!! (1539333) (alef-13)
 
امين
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۷:۳۳:۰۵
اين كارها اشتباه است ولي جالبه كسي مثل علي مطهري كه در مجلس پشت تريبون به كوچك زاده فحش ميدهد و سابقه بد دهني دارد ميگويد كه بايد جلوي اين كارها را گرفت و با اين خشونت ها مقابله نمود ؟ بيشتر اين كساني هم كه نظر ميدهند همان كساني بودند كه در انتخابات 88 سطل زباله آتيش ميزدند يا چادر از سر زنان ميكشيدند حالا مدعي افراصگري شده اند (1539461) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۸:۱۶:۲۰
اونچه که مسلمه اینه که این رفتارها خودسرانه نیست و گروهی متنفذ در حاکمیت این کارها رو مدیریت می کنند. خوب به هدفشون هم میرسند. مثلا ناطق نوری دیگه مشهد نرفت و بعضی آقایون هم از امامت جمعه قم کنار رفتن. همین روزها هم همون آدم ها تهدید می کنند اگر فلانی بیاد مراسم تحلیف بهش گوجه پرتاب می کنند یا اگر فلان کسی که 8 سال رییس جمهور بوده بیاد مجلس رو به آشوب می کشند. و مطمئن باشید موفق هم میشن.
واقعا اگر اندک اراده ای بود حتما جلو این ادم ها گرفته می شد. باید رییس قوه قضائیه و سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی پاسخ بدن که چطور میشه برای آب بازی چندتا جوون بلافاصله پلیس و بسیج و پرونده سازی و همه چیز به راهه اما در این موارد حتی گزارش رسمی وقایع هم در مجلس قرائت نمیشه؟؟؟ شاید همین رفتارهاست که مردم رو به بعضی نهادهای نظام بدبین میکنه.
اما در خصوص اینکه چه کسانی پشت این جریانند کافیه نگاه کنید به سخنرانی هایی که به هم ریخته تا جواب شوال رو بگیرین. (1539519) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۸:۲۳:۵۶
اگر اراده ای در برخورد با این افراد بود و این افراد واقعا خودسر بودن حداقل از آیت الله جوادی آملی دلجویی میشد و استعفاشون قبول نمی شد. (1539531) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۹:۰۷:۰۳
قدیم ها وقتی کسی می خواست در امان باشد به حرم پناه می برد
این جماعت در حرم به طرفشان هجوم می برند (1539578) (alef-13)
 
امير
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۲۲:۴۴:۲۱
با وجود بعضي سياسيون .مثله حسينيان كه ميگه ازاين كارها خوشحال مي شدم.به از بين رفتن اين گروه ميشه اميد داشت؟ (1539726) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۳:۵۳:۲۱
این جماعت منافق و سردمدارانشان با شعارهای به ظاهر ولایت مدار لطمه سنگینی به کشور می زنند به نظر من از خارجی ها خط می گیرند. (1539863) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۱۴:۱۰:۱۳
موج سواری گروهک پرتو چه ربطی به اسم مردم دارد. (1540728) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۱۹:۲۲:۱۳
اگرمجلس گزارش حادثه22بهمن رانخواندبه ملت خیانت کرده وآب دراسیاب این افعی های متحجرریخته/ (1541652) (alef-13)
 
مالک
۱۳۹۲-۰۵-۱۰ ۱۸:۰۰:۳۶
بسمه تعالی
آقای توکلی؟ علت اعتراض مردم به آقایان یادشده این است که نامبردگان از راه مستقیم انحراف می روند این را مردم خوب می فهمند واعتراض می کنند وباید بدانند که محبوب دل بودن باید از ولایت جدا نشوند حادث قم عمل ناخوشایند آقای لاریجانی در مجلس بوده چرا آقایان متوجه نیستند . حتی اگر یکایک مردم شریف قم را محاکمه کنید باز هم اگر آقای لاریجانی با فتنه گران آشتی کند بازهم مورد هجوم مردم آگاه وبصیر قرار می گیرد. (1542915) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۰ ۲۰:۲۳:۵۵
فقط سخنرانها نیست بلکه افرادی مانند شریعتمداری که رسانه بیت المال را در دست دارند مرتب به اشخاص مختلف توهین میکند وعلیرغم تودهنی که از مردم درهمین دوره انتخابات خورده است باز به ناسزاگویی وتهمتهای بی اساس خود ادامه میدهد وحتی به رئیس جمهور منتخب در سرمقاله اخیر خودبه بیعرضگی و دهن بینی و.... منسوب کرده اند کسی نیست از ایشان بپرسد که چگونه به خود اجازه می دهد به مردم توهین کنند (1543119) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۱ ۰۱:۵۲:۱۰
ایکاش تادیر نشده مسئولینی که دلشان برای خون شهدا می سوزد فکری کنند که هرکسی به خودش اجازه ندهد فراقانون عمل کند وهمه مردم ومسئو لین از مجاری قانون حق وحقوقشان رامطالبه کنند،من بعنوان یک مسلمان ایرانی هیچ ترسی از بیگانگان ندارم وهرلحظه آماده جانفشانی درمقابل دشمن خارجی هستم ولی همه وحشتم از دشمنان ملت است که درداخل با هزار ترفند می خواهند جو مملکت را متشنج کنند و فرقی هم نمی کند درچه لباسی باشند،می توانند مردم کوچه بازار ومسئولین،وهرکسی با هرآرمی باشند .

خدایا ملت مارا از گزند دشمنان داخلی وخارجی محافظت بفرما. (1543446) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۱ ۰۵:۱۱:۰۴
اگر به دلایل اعتراضات توجه شود بهتر نیست این نوع رفتار به هیچوجه تایید نمیشود ولی وقتی مجلس محترم به جای پرداختن به مشکلات بیکاری، تورم، معیشت و...دائم با با قوه مجریه درگیرند. شاید این رفتار به نوعی اعتراض به عملکرد حضرات است که قابل تایید نیست ولی متاسفانه به جای پرداختن به اصل ماجرا ما همیشه به حواشی می پردازیم. (1543539) (alef-13)
 
محمدیان
۱۳۹۲-۰۵-۱۱ ۰۶:۱۰:۲۹
به طور کلی اعتراض مردم به مسئولین وقت همیشه مورد ملامت بوده است دلیل ان هم روشن است مردم برای اعتراض و چگونه اعتراض کردن از کسی آموزش نمی گیرند در سال های قبل از تشکیل جمهوری اسلامی نوع اعتراض های مردمی چگونه بود؟شاید مسئولین محترم جمهوری اسلامی بتوانند همان طور که قبلا به مردم آموزش نوع اعتراض را نشان می دادند حالا هم یاد بدهند خیلی خوب خواهد شد و مسئولین فعلی به خاطر یک اشتباه کوچک اینقدر مردم را ناراحت نمی دیدند/ (1543544) (alef-13)
 
واقعه شناسی برهم زدن مجالس مذهبی و سیاسی