نظر منتشر شده
۴۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 480462
همه با همیم؛ اما...
محسن مهدیان، 18 خرداد 96
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۲
عملیات "کثیف ترین مدافعان و متحجرین اسلام آمریکایی" دیروز در قلب تهران رقم خورد. ابعاد امنیتی ماجرا بکنار و بررسی ضعف ها و کاستی ها نیز جای خود. اما الان به یک اصل مهمتری نیازداریم؛ وحدت و همبستگی. لکن...
.....

عملیات تروریستی امروز نشان داد که تروریست های تکفیری در کمین جمهوری اسلامی بودند و برنامه ها داشته و دارند. نتیجه این حادثه هرچه بود منجر به بغض و کینه مضاعف مردم، علیه تروریست ها و حامیان سیاسی و مالی آنها شد. 

این خیز توده ای در دشمنی و عناد و رویارویی و مبارزه علیه جریان تکفیری-آمریکایی را باید حرمت نهاد. طبیعی است که هرحرف پهلودار و زخم زننده ای که بخواهد از این حادثه به نفع مرزبندهای سیاسی بهره ببرد خطای فاحش سیاسی و اجتماعی است. 

اما طعنه‌نزدن و دنبال مقصر‌نبودن یک حرف است و عبرت‌گرفتن حرف دیگری است. 

عملیات تروریستی دیروز بهانه ای برای طعنه زدن ها و حرفهای گوشه دار سیاسی نیست اما عبرت آموز است و آموزنده.

 بهانه نکنیم اما درس بگیریم.

بدون تردید کسانی که تا دیروز برخلاف قاطبه مردم، سپاه و مدافعان حرم را منکوب می کردند امروز باید به خودشان بیایند. این بهانه کردن و طعنه زدن نیست؛ مساله دولت و انتخابات هم نیست، خلاف همدلی هم نیست. 

روی سخن با کسانی است که برخلاف خواست و امنیت ملت، مبارزه با تکفیری ها را مورد طعنه قرار می دادند و به سخره می گرفتند و اتهام زنی های غیرمنصفانه داشتند. حتمن هم امروز به خود آمدند.

همه‌باهمیم و جانمان را هم برای این کشور و مردممان می دهیم؛ اما درس بگیریم. 

همه با همیم یعنی درس بگیریم و یکی شویم. 

همه با همیم یعنی عبرت بگیریم و امنیت کشور را دستخوش بازی های سیاسی قرار ندهیم. 

همه با همیم یعنی پشت ژست های روشنفکرانه به مدافعان حرم که مدافعان این ملتند طعنه نزنیم. 

و البته همه با همیم و نباید در این ساعات و روزها به دعوای گذشته انتخاباتی بازگردیم. 

اما بین دنبال مقصر نگشتن و درس گرفتن فرق است.

شعار همبستگی و همه با همیم برای توده مردم است؛ با هرگرایش و فکر سیاسی. و اما درس ها و عبرت ها برای افرادی است که با ژست فریبنده حساب خودشان را از مردم جدا کردند.
کانال تحلیلی محسن مهدیان در تلگرام
http://telegram.me/mahdian_mohsen
 
کلمات کلیدی : تیراندازی در مجلس +تیراندازی در حرم امام خمینی+انفجار در حرم امام
 
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۰۷:۵۳:۱۳
دست شما درد نکند آقای مهدیان
مثل همیشه پخته و منطقی
اما یک سوال دارم که چند وقتی است با آن درگیرم:
تا کی نباید دنبال مقصر بود؟ وقتی به مقصرها آن قدر فرصت میدهیم که وقیحانه در جایگاه آموزنده قرار میگیرند باید منتظر بدتر از اینها نباشیم؟ در این شرایط درس آموزنده ای نیز ارائه می شود؟
گویا تمام مملکت ما چند سالی است که در نقش مجمع تشخیص مصلحت رفتار میکنند!
به نظرم
1.باید این حوادث به دقت موشکافی شود و هر کسی قصور یا تقصیری دارد به مردم معرفی شود.
2.همین طور یادآوری هم چیز خوبی است باید اطلاع رسانی شود که بعضی از دوستان قبل از این حادثه چه رنگی بوده اند و اکنون چگونه مانند همیشه رنگ عوض کرده اند. تا در جایگاه تدریس قرار نگیرند!
امنیت مردم حداقل برای ما نباید شوخی باشد اگر برای عده ای دیگر دکان است. (4417689) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۲:۳۲:۲۲
مساله اینجاست که الان با ربنای شجریان قراره بریم به جنگ این کفتارهای وحشی ؟ مسایل بزرگ مملکت رو رها کردن و چسبیدن به مضحک ترین مسایل برای رای آوردن ، نتیجه ش میشه این (4418071) (alef-1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۰۸:۱۸:۳۳
درود بر نویسنده فهیم (4417702) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۲:۰۰:۴۷
ما هرگز با کسانی که سال88 به چهره نظام و نیروهای امنیتی و نظامی ما تیغ کشیدند وحدت نمیکنیم (4417999) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۰۸:۲۷:۴۹
فارغ از تمایلات سیاسی و تنوع حزبی

ما همه با هم هستیم در مقابل آل سعود کثیف (4417706) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۰۸:۳۶:۳۲
مقصران اصلی:
- 90 درصد : کم کاری و سهل انگاری کسانی که نتوانستند مطلب واضح و روشن راه دور شدن از جنگ “شعرها و شعارهای معتدلانه“ نیست را برای جامعه تبیین کنند
- البته انگیزه های دیگران هم بی تاثیر نبود ولی نهایتا 10 درصد.
آیا واقعا راه دوری از جنگ ‏ ، درگیری و خونریزی ، هرج و مرج ، مثل عراق، افغانستان ، سوریه و یمن نشدن بزک کردن ، لبخند زدن ، امید به مساعدتهای دشمن و مذاکره است؟
بهر حال برادران تکفیری بدانند زمانی که با پشتوانه 21 میلیون دعوتنامه ناخواسته تشریف میآورند قطعا و حداقل 16 میلیون + برخی از دعوت کنندگان بیدارشده آماده پذیرایی درخور میباشند.
علی برکت الله به بیداری و بصیرت (4417715) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۲:۴۸:۵۷
فرمودید راه دور شدن از جنگ شعار های معتدلانه نیست. پس احتمالا در نظر شما راه دور شدن از جنگ فریاد جنگ طبیست ؟! البته شاید از نظر شما جنگ زیبا باشد اما من نوعی وقتی به ویرانه های خرمشهر پس از سی سال نگاه می کنم، جنگ را ویرانگر میبینم و تمایل به صلح پیدا می کنم.
فرمودید راه دوری از جنگ بزک کردن و لبخند به دشمن نیست. آیا به نظر شما باید در مذاکرات با دشمن شمشیر بکشیم؟ آیا اخم کردن فایده ای دارد؟ آیا بیانیه خواندن فایده ای دارد؟ این روش ها امتحان شده است هموطن. من هم به آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس و ... و حتی جیبوتی اطمینان ندارم که هیچ، ایمان دارم در زمانی که بتوانند ضربه می زنند. اما مذاکره در هر بعدی نیازمند زکاوت است. یعنی گاهی لبخند و گاهی فریاد. به عبارت دیگر با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن. دکتر ظریف از هیچ کدام دریغ نکردند. (حتما اگر در بخش خصوصی فعالیت داشتید، بهتر این عرض بنده را درک مینمودید.)
عزیزان چرا فکر میکنید که ما برای داعش دعوتنامه فرستادیم؟ این برخورد ها و استانداردهای دوگانه در قضاوت موجب دل چرکینی و نهایتا اختلاف در داخل می شود. عزیزان اگر با دنیا سر جنگ دارید، حداقل با خودی سر جنگ نداشته باشید.
دایره دوستان و هم پیمانان خود را تنگ نکنیم. با این کنایه ها و گلایه ها تنها بر طبل اختلاف کوبیده ایم و بر مقدار دشمنان خود اضافه می کنیم. (4418112) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۲:۵۷:۲۸
خودت هم فهمیدی چی گفتی اخوی به جای این بافته های ذهن بیمار باید در مقابل دشمن اتحاد داشته باشیم معلومه هنوز دوستان داغدار انتخاب شایسته اکثریت مردمند.
الف جان لطفا انتشار (4418135) (alef-1)
 
الف ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۰۸:۵۶:۳۸
هو نكنيم همه اعراب جمع شوند در مقابل اتحاد مردم چه مسلمان غير هيچ اثري ندارد چگونه اين اتحاد بدست خواهد اين يكدستگي در صورت رفع تبعيض و شهروند 1و2 اعلام نكردند مردم هميشه در بين ملت مابوده است نفاق مايه شكست ماست (4417735) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۰۹:۰۴:۵۴
کسانی که تا دیروز برای کوبیدن رقبب ، حامی منافقین شده بودند و نیروهای امنیتی را می کوبیدند، الان دم از اتحاد می زنند. سال ۸۸ به فکر اتحاد نبودید!!! (4417747) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۰۹:۱۱:۱۷
بهره برداری سیاسی نکنید (4417755) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۱:۴۳:۵۰
بهره برداری سیاسی را کسانی کردند که بخاطر چند رای بیشتر، در تبلیغات خود نهادها و دستگاه های امنیتی و نظامی ما را زیرسوال بردند (4417960) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۳:۰۳:۰۱
دستگاه امنیتی را زیر سوال نبردند گفتند دستگاه امنیتی در سیاست و اقتصاد دخالت نکند و به وظیفه اصلی و ذاتی اش بپردازد (4418144) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۰۹:۲۳:۳۲
الان اون جریان روشنفکری ساکت شده... تا دوباره یه بهونه جدید پیدا کنه واسه حمله به جریان انقلابی. (4417769) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۰۹:۳۱:۲۷
وقتی همه با همیم دیگه اما و اگر در کار نیست!!!!!! (4417778) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۱:۴۷:۴۸
اما و اگر در کار است به خاطر اینکه با زیر سوال بردن سرهنگ ها و قاضی ها رای جمع کردند و حالا که مشکل امنیتی بوجود آمده میگن هیسسسسسس هیچی نگین فقط وحدت (4417972) (alef-1)
 
حسین رجایی
United States
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۰۹:۳۷:۱۹
احسنت ... (4417787) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۰۹:۵۴:۱۶
وحدت درست هست اما مردم از جنگ و دخالت در دیگر کشورها حمایت نمی کنند دیروز مردم می گفتند چرا ما در دیگر کشورها دخالت می کنیم که حالا آنها. همان کار را امروز با ما می کنند؟

باید دید آیا این درگیری با عربستان به نتیجه ای ختم می شود یا سالها این درگیری های خونین ادامه می یابد بدون هیچ نتیجه ای!
و سود آنرا فقط آمریکا و اسرائیل می برد؟ (4417799) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۲:۳۷:۱۲
آن مردمی که شما می گویید بدانند سوریه و عراق در کار کشوری دخالت نکردند اما طعمه ی آماده ای شدند برای داعش.

میدانید چرا؟

چون آنها فکر میکردند اگر مهربان باشند و لبخند بزنند کسی متعرضشان نمی شود.

نخیر هموطن از خواب بدار شو، خاورمیانه مدت هاست درگیر جنگی است که تو از بس امن بودی فراموشش کردی.

نخیر ما در منطقه ی امنی نیستیم، اگر تو امن بودی برای این بود که کسانی در خط مقدم داشتند میجنگیدند.

چه شد دوباره به تهران رسید همه طلبکار شدند!!!!!!!!!!

اینهم از همان قسم گردو عبار های خوزستان است که تا به تهران نرسد چشمی نمی بیند و گوشی نمی شوند. (4418080) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۰:۰۳:۱۵
خدا نکند در مراکز پر جمعیت از این کارها بکنند در مجلس با آن همه نیروی امنیتی 12 نفر کشتند و 40 نفر زخمی کردند حال فرض کنیم چنین کارهای در بازار یا دیگر مکانهایی پر جمعیت انجام دهند واقعا غیر قابل تصور هست آنها از چند احمق که فکر می کنند با کشتن دیگران و خودشان برای راه خدا و بهشت رفتن استفاده می کنند (4417814) (alef-1)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۰:۱۲:۵۱
قبول دارم. (4417834) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۰:۲۲:۳۷
افرین بر نویسنده . واقعا حرف حق را گفته. (4417850) (alef-3)
 
Australia
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۰:۳۰:۱۶
"کثیف ترین مدافعان و متحجرین اسلام آمریکایی"

نمیدانم چه ربطی به آمریکا دارد؟!!
شاید آمریکا از داعش حمایت مالی کند اما ارتباط عقاید آنها با آمریکا صرفاً شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت دینی و مذهبی ماست. داعشیان هم مسلمانند. قرآن میخوانند، الله اکبر گویان آدم میکشند، روزه میگیرند و مشکرین و کافرین را نجس میدانند. اگر آنها داعش شده اند دقیقن به این دلیل است که قرائتی سختگیرانه و غیررحمانی را از دین مبین اسلام انتخاب کرده اند. بیاییم بجای فرار به جلو و آمریکایی خواندن آنها سعی کنیم اسلام ما با اسلام آنها متفاوت باشد. (4417859) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۲:۵۸:۳۷
شما کتاب خاطرات خانم کلینتون رو بخون که ترامپ هم بهش استناد کرد:ایشئن به وضوح میگه برای بوجود آوردن داعش به 96 کشور دنیا سفر کرده...بازهم بگو چرا آمریکا؟؟؟خاورمیانه تمام بدبختی هاشو از آمریکا داره (4418137) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۰:۳۸:۱۰
ماهمه درکنار همیم. چه اصلاحطلب چه اصولگرا چه مردم عادی. نظرات افراد درمورد انتخابات با نظرات افراد درمورد امنیت ملی کشور متفاوت است. شاید درانتخابات نظرات متفاوت باشد که هست و هیچ ایرادی هم ندارد اما این ربطی به تفاوت نظر نداشتن درموضوع امنیت ملی ندارد. همه ما درمورد امنیت ملی یک فکریم. اگر رهبری همین الان اذن دهد همانند سالهای جنگ دوباره رخت رزم به تن کرده و درس و دانشگاه را ول خواهیم کرد. این مسیله ربطی به اصلاح طلب و اصولگرا بودن ندارد. این مسیله به امنیت ملی کشور و مردم ارتباط پیدا می کند. مگر شهدای ما ویا رزمندگان ما خود را به این جناح و اون جناح منتسب می کردند. خیر درموقع رزم و دفاع از مملکت همه ید واحدیم و هیچکدام از این تقسیم بندیها تاثیری در دفاع از کشور ندارد. اینها مال مسایل سیاسی بوده که اشکالی هم ندارد. اما این موضوع نباید بهانه ای برای کوبیدن همدیگر و ایجاد نفاق شود. ما از نیروهای نظامی و امنیتی انتظار برخورد قاطع با ناامنی ها و عملیات تروریستی داریم که این جزو وظایف ذاتی انها است که انصافا هم قاطعانه برخورد کردند. و ما امنیت امروزمان رامدیون تلاشهای انها هستیم و کسی هم منکر ان نیست. اگر انتقادی از انها ست الان جای بحثش نیست. همه درکنارهم دربرابر دشمنان این ملت خواهیم ایستاد. دوستان لطفا دنبال تفرقه نباشند. (4417865) (alef-1)
 
حامد
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۰:۳۹:۲۴
آقا یکنفر بیطرف به من بگه ببینم اگه سیاست حکومت حضور و جنگیدن در مناطقی خارج از مرزهای کشور هست چرا مسئله رو عقیدتی و احساسی میکنند؟ آیا سربازان روسی در سوریه نمیجنگند؟ آیا امریکائیها در سوریه و عراق نمیجنگند؟ چرا آنها مسئله رو عقیدتی نمیکنند؟ ارتش و نیروهای نظامی کشور یک عمر حقوق میگیرند و آموزش میبینند برای چنین روزهایی! تعیین محل ماموریت آنها با حکومت است که میتواند درون مرزی یا برون مرزی باشد. چرا دنبال داوطلب و افغانی و ... میگردند و بعد هم هاله ای از تقدس دور آنها میکشند. نیروی نظامی برای جنگیدن و کشتن و کشته شدن ساخته شده است. (4417867) (alef-1)
 
Australia
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۰:۳۹:۴۶
نمیدانم کامنتم منتشر میشود یا نه. امیدوارم که بشود.


اتفاقن من به عنوان یک شهروند ایرانی معتقدم اگر روزی جنگ و تروریسم وارد دامن کشور ما را بگیرد یکی از دلایلش برخی سیاست های غلط منطقه ای ما به خصوص در سوریه و بحرین و دخالت بی مورد و غیرضروری ما در بعضی کشورهاست.

بعضی از دوستان میخواهند از این ماجرا برای اثبات لزوم حضور ما در سوریه استفاده کنند اما به نظر من این اتفاق دقیقن گواه اشتباه حضور و دخالت ما در بعضی کشورهاست. در همین خاورمیانه کشورهای بسیاری وجود دارند که حضور منطقه ای همانند ما ندارند و اتفاقن بسیار هم امن میباشند.

با احترام به تمام شهدای سربلند وطن، به نظر من حضور ما در کشورهای دیگر غیرضروری و خطرناک است (4417868) (alef-1)
 
mehdi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۰:۴۸:۲۹
مغرضانه اظهار نظر نکنید. (4417877) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۰:۵۰:۲۰
من صبح داشتم میخوندم که نوشته بود عاملان حمله همگی ایرانی بودند !!! حالا باید پرسید مگر سران ایالات متحده مروج اسلام و عقاید آن هستند که حالا تندروهای سنی شده اند دنباله روی اسلام آمریکایی... اصولا آمریکا به دخالت دین در حکومت هیچ اعتقادی ندارد درست برخلاف ایدئولوژی داعش ..
سعی نکنید احساسات ضد امریکایی خودتان را با سو استفاده از این اتفاقات به خورد مردم بدهید.. آمریکا نه علاقه ای به تندروهای شیعه دارد و نه علاقه ای به تندروهای سنی.. ارتباطش با کشور های سنی حاشیه ی خلیج فارس هم صرفا به خاطر منافع سیاسی و اقتصادی اش است اگر شما هم صبح تا شب مرگ بر آمریکا نمی گفتید و اسراییل را به نابودی تهدید نمی کردید با شما هم رابطه داشت. برایش حقوق بشر و آزادی و این حرف ها هم هیچ اهمتی ندارد فقط و فقط منافعش (4417881) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۲:۳۹:۵۵
هنوزخوابی!!!!

نمی دونم کی بیدار میشی!!!!!!!!!
شاید با لگد دشمن. (4418088) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۰:۵۴:۱۱
این لشکر کشی به سوریه و جنگ با داعش الان کشور رو امن کرده یا باعث نا امنی شده ؟ (4417884) (alef-3)
 
فرزاد آزاد
Italy
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۱:۳۲:۱۸
داداش حالت خوب نیست!!! آگر در سوریه و عراق نجنگیم باید در داخل کشور با تروریستها بجنگیم...داعش کنار مرزهای ما بود.آگر دخالت نمیکردیم هر روز در شهرهایمان بمب و انفجار بود. (4417940) (alef-1)
 
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۱:۴۱:۵۶
داعش کلا 6 نفر نفوذ داده به کشور ما، ببین دیروز چه اوضاعی شده بود، حالا حساب کن اگر ما در عراق و سوریه کمک نمیکردیم که داعش سرکوب بشه و داعش تمام عراق رو میگرفت اونوقت با 5 یا 6 نفر داعشی مواجه نبودیم، با چندین لشکر داعشی با تمام امکانات زمینی و هوایی که از مرز به داخل سرازیر می شدند مواجه میشدیم. انوقت باید یک جنگ تمام عیار رو در غرب کشورمون با کشور عراق (که تحت تسلط داعش بود) انجام میدادیم، درست مثل جنگ هشت ساله، با همون ابعاد و تلفات. شما این رو میخوای؟ (4417954) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۱:۴۵:۵۸
زمستان می گذرد و روسیاهیش می ماند برای شما مدعیان دروغین وطن پرستی (4417964) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۱:۴۸:۵۲
من چجوری با نویسنده این نظر اتحاد داشته باشم آخه؟ :( (4417973) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۱:۵۵:۲۴
اقای نویسنده
این جماعت همونهایی هستن که میگی باید باهشون وحدت داشت
اخه چقد ادم باید نمک نشناس باشه که بازهم به جای بیدار شدن به کسانی که امنیتش رو تامین میکنن طعنه بزنه!!؟؟ (4417987) (alef-1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۲:۲۴:۱۷
برادرم .
ایجاد گروههایی مثل القاعده و داعش تکه ای از پازل نقشه غرب با کمک متحجرین کج فهم منطقه خاور میانه مثل حکام قبیله ای سعودی برای مخدوش کردن چهره رحمانی اسلام و بهانه جویی برای استمرار حضور ببگانگان جهت تامین منافع بلند مدت آمریکا و اروپا و تضمین جریان امنیت انرژی بویژه نفت است .
این ادامه همان سیاست قدیمی استعمارگران است که " تفرقه بینداز و حکومت کن " و برای این منظور هم همیشه از تفاوتهای مذهبی و قومی و ملی بهره برده اند . تنها راه برای مقابله با این سیاست آگاهی مردم و اتحاد همه ملتهای اسلامی حول پرچم اسلام است . به فرمایش امام علی(ع) : ما در جبهه حق خود متفرق بوده اما اهل کفر در جبهه کفر خود با هم متحدند .
بقول معروف بهترین دفاع حمله است . ببینید آمریکا با هدف تامین امنیت خود از آنطرف دنیا به منطقه خاور میانه می آید و برای خود دوستان و متحدینی پیدا می کند و منافع مشترکی برای خود تعریف می کنند تا به اصطلاح آب از سرچشه گل آلود نشود . نمی توان منتظر نشست تا دشمن به در خانه ما برسد آنوقت به فکر چاره بیفتیم . غرب و مرتجعین عربی منطقه ما داعش را برای مقابله با ایران و دوستان ایران ساخته اند و مطمئن باشید اگر ما در عراق و سوریه به جنگ آنها نمی رفتیم آنها خیلی زودتر از اینها و با قدرت بیشتر در خانه به سراغ ما می آمدند و همان بلایی را که سر عراق و سوریه و افغانستان آوردند را سر ما هم می آ وردند . آنها چند سال است که قصد ورود به ایران و خرابکاری را داشته اند اما موفق نشده بودند . حالا یکی از نقشه های آنها عملی شده است که این هم باید باعث هوشیاری و اتحاد بیشتر همه ما شود . (4418057) (alef-1)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۲:۵۱:۴۹
مشکل اون تفکر احمقانه ایه که فکر میکنه اگه با کسی کار نداشته باشی، کسی هم باهات کار نداره! حتی اگه اصلی ترین هدف اون طرف که داره براش پول میگیره و میجنگه، نابودی خود خودت باشه، بقیه بهانه ست!! (4418120) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۲:۴۱:۱۸
شما همینجا بمان....
فقط لطفا بمان.... (4418089) (alef-1)
 
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۰:۵۷:۳۰
موافقم. وقتشه ک جناحهای سیاسی دست از طعنه بردارن. و کسی هم نیست ک ارزش سپاه را در این مملکت نداند مگر اینکه خود رو ب خواب زده باشه. (4417890) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۰:۵۸:۴۰
آقایون از فضای انتخابات بیایید بیرون. نظر مردم از طریق صندوق رای واضح زده شد و بر همه، تاکید میکنم بر همه ارکان حکومت واجب است صدای مردم را شنیده و در جهت خواست مردم حرکت کنند. انتخابات نشد که بعد انتخابات بازنده باز حرف خود را بزند و صدای حق با من بود ...بشنویم و کشور باب میل اقلیت اداره شود. گرچه این اقلیت اکثر مراکز قدرت انتصابی را در اختیار دارد و به وفور در قدرت حضور دارد جالب است که تاب تحمل همین دو نهاد منتخب که صدای بخش اکثریت مردم باشند و تعادل برقرار گردد را نیز ندارند.
وظیفه شما چه در نهادهای انتخابی و چه انتصابی پیگیری خواست ملت و حرکت در جهت امنیت، آبادانی و رفاه کشور است. هرکس می خواهد جنگ و جدل جناحی کند و در صفوف ملت شکاف بیندازد در چشم ملت ارزشی ندارد.
امنیت بحثی ملی است. مردم همه باهم همدل بودند و هستند و دیروز درکنار هم بودند امان از عده ای قدرت طلب فاسد دلواپس که از خون هموطنش برای قدرت طلبی و تسویه حساب جناحی خود نمدی میدوزند. این حرکت ها اگر قرار بود مثمر ثمر باشند حتما نتیجه انتخابات چیز دیگری بود.
نمیشود تا وقتی امنیت هست نتیجه تلاش رهبری و مدافعان حرم باشد و وقتی ترکی بر آن خورد نتیجه ضعف دولت! این حرف شما سیاست بازان است. مردم اینطور فکر نمی کنند. امنیت نتیجه تلاش همزمان تمام ساختار و ارکان نظام از رهبری و دولت گرفته تا وزارت اطلاعات و ارتش و سپاه و بسیج و...است. از دید مردم این اتحاد است که رمز پیروزی است. همه در یک قایقیم. روزها چه شاد و چه غمگین سهم همه ما است و باید به ادامه مسیر امیدوار باشیم. اینقدر زخم زبان و کنایه نزنید و در زمین پازل تروریستها که هدفشان اختلاف اندازی است بازی نکنید. مردم باهم همدلند. شما ساکنان قدرت چطور؟! (4417891) (alef-13)
 
یک وطن دوست ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۱:۲۸:۱۲
نوشتن این‌گونه مطالب حکایت از عدم توجه به دلایل رفتار هموطنانمان در جریانی که متفاوت با این نظر فکر می کنند، دارد.

واقعاً کی می خواهند پیام جریان مردمی روبروی خود را بگیرند؟

آیا فکر می کنند مردمی که به طیف روبرو اقبال نموده و رای داده‌اند مخالف اقتدار و عزت این کشور هستند؟

به صراحت باید گفت که قاطبه مردم این مرز و بوم برای ایثار و فداکاری عزیزانشان در سراسر این کره خاکی احترام قائلند.

و جمع کثیری از اقشار ایثارگر نظام در میان جریان روبرو قرار دارند.

شاید پیام اصلی انتخابات اخیر، اعتراض به استفاده ابزاری از شعائر مذهبی و دینی برای اهداف انتخاباتی بوده است، و بیزاری جستن از بداخلاقی‌های گروه‌هایی که سعی دارند ضعف‌ها و ندانم کاری‌های خود را در پس پرده ارزش‌ها و فداکاری‌های ملی لاپوشانی کنند.

کاری که متاسفانه بخشی از جریان به اصطلاح اصولگرایی می کند و آن را نیز ترویج می‌دهد اینست که انقلاب را ‌می‌خواهد به نام خود مصادره کند و خود را میدان‌دار اصلی دفاع از ارزش ها و میهن می‌داند و به سایرین برچسب فتنه‌گر، خائن و بی غیرت و . . . می‌زند.

باید پذیرفت که عده ایی از مدعیان اصولگرایی به شدت عملکردی افراطی ، سیاسی و غیر کارشناسی دارند، و در جامعه فضایی دو قطبی و رادیکال ایجاد می‌کنند. این رفتارشان سبب شده است تا گروه های تجدید نظر طلب و افراطی و تندرو جریان روبرو نیز فرصت ظهور و بروز دوباره بیابند.

مطمئناً این دو گروه افراطی مانند دو تیغه قیچی به اعتماد عمومی و غرورملی لطمه می‌زند، و تخم بدبینی و نفاق را در بین آحاد مردم می‌کارند و این یعنی زنگ خطر جدی برای وحدت ملی، که رمز پیروزی و پیشرفت کشور و حرکت پویای انقلاب اسلامی است.

به نظر من زعمای اصولگرایی تا زمانی که با بررسی عالمانه، موضوع اختلاف نظر با مردمی که به جریان روبرو اقبال نموده‌اند را مورد کنکاش و دقت قرار ندهند، و پیروانشان را توجیه نکنند که هیچکس معصوم نیست و در جهان پرتلاطم امروزی مسیر رسیدن به اهداف فقط شعار چالشگری و تقابل نیست بلکه سردادن شعار عقلانیت و اعتدال نیز ضروری است، در درازمدت راه به جایی نخواهند برد.

لذا کماکان با رویکرد نیش دار و سطحی که شکل سرزنش گونه‌ای به انتخاب مردم در ریاست جمهوری دارد، فقط فاصله های بین مردم را زیاد خواهد شد. (4417935) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۲:۴۳:۴۷
کاش منصف باشی و فیلم های به جا مانده از میتینگ های انتخاباتی رئیس دولت منتخب را نگاهی بیاندازی.

متوجه عرایض این نویسنده بزرگوار میشوی.

وگرنه که.... (4418096) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۱:۳۱:۰۷
کسی چندتا هنرمند یا مزدور دولترو حساب نمی کنه
مهم مومنین هستند والسلام (4417939) (alef-1)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۲:۴۲:۵۲
یعنی الان باید انگلیس و فرانسه هم نیرو بفرستند سوریه چون حملات تروریستی اونجا شده یا الان باید مردم اروپایی یقه دولتمردانشون رو بگیرند که چرا نیرو عراق نمی فرستند.با این استدلال که حمله جرج بوش به عراق و افغانستلن کار درستی بوده.اقای مهدیان عزیز با این مقاله عملکرد اشتباه دکتر توکلی توجیه نمیشود.همه باهم متحدیم تحت فرمان رهبرمان (4418093) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۲:۵۲:۲۰
براداران و خواهران اصولگرا
1- انتخابات تموم شد.
2- وحدت این نیست که همه مردم مثل شما فکر کنند. وحدت اینه که تو روزای سخت کنار هم باشیم. الان وقت نیش زدن نیست
3- به جای این حرفها، در تدارک مراسم یادبودی باشید که در شأن مردم ایران و عزیزان از دست رفته باشد (البته لطفاً اونجا دیگه به فکر بهره برداری سیاسی نباشید) (4418122) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۳:۱۴:۳۵
از ما چه انتظاری دارید ما فریبکاران خشونت طلبی بیش نیستیم
این صفات را رئیس جمهور عزیز بعد از انتخابات حواله مان کرده
امیدوارم روحانی با لگد دشمن از خواب بیدار شده باشد وبه جای تسویه حسابهای انتخاباتی به فکر امنیت مردم باشد. (4418169) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۳:۰۴:۲۲
یعنی مثلا تو الان داری از وحدت می گی ؟ اینجا هم باز برای منافع جناحیت با کلماتی مثل وحدت بازی می کنی ؟ به نشر می رسه از این اتفاق دردناک خوشحالید چون موضوعی برای کوبیدن دولت منتخب مردم به دستتون اومده . شرم بر کسانی که از کشته شدن مردم خوشحال می شن . (4418147) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۱۸ ۱۳:۱۳:۱۷
مدافعان اسلام متحجر قبول دارم ولی اسلام آمریکایی قبول ندارم احساساتی حرف نزنید (4418165) (alef-1)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.