نظر منتشر شده
۱۳۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 267126
هزینه ساخت هر مترمربع مسکن چقدر است؟
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه با بیان اینکه ساخت و ساز باید به سمت کوچک‌سازی برود، افزود: هم‌اکنون میانگین متراژ مسکن در ایران بیش از ۱۰۰ متر است و تقریبا بعد از آمریکا و کانادا، سومین کشور دنیا هستیم

به گزارش نسیم، حامد مظاهریان با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که روند کاهش متراژ ساختمان‌ها ادامه پیدا خواهد کرد تا به ۹۰ متر برسد گفت:پیش بینی می شود کاهش این عدد تا ۸۰ متر در واحدهای روستایی که فعلاً حدود ۹۰ متر است ادامه یابد.

هزینه ساخت با قیمت‌های جاری روز متری ۹۰۰ هزار تومان برای مسکن شهری

مظاهریان هزینه ساخت با قیمت‌های جاری روز را متری ۹۰۰ هزار تومان برای مسکن شهری و ۶۳۰ هزار تومان برای مسکن روستایی اعلام کرد. وی با اشاره به وضعیت و فضای کسب و کار در کشور گفت: برای رونق و بهبود اقتصاد کشور و به تبع آن بازار مسکن باید بهبود فضای کسب و کار در کشور در اولویت قرار گیرد.
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۰:۱۴:۳۶
این قیمت کاملا اشتباه است قیمت واقعی حدود دو ملیون و صد هزار است باعث تعجب از معاون مسکن است که در چنین شغلی خدمت میکند و امارش غلط است وای بر بقیه امار این دستگاه (2824306) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۱:۱۷:۱۸
یعنی در شهر ما که آپارتمان را متری یک میلیون و پانصد می فروشند زمین مجانی است و ساختمان هم ششصد زیر قیمت است؟ (2824486) (alef-10)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۶ ۱۰:۲۸:۰۴
سلام
مهندس جمله رو درست بخون. گفته هزینه ساخت، برای بسازو بفروشها این مبلغ به ازای هر متر مربع هزینه میشود.
مبلغ ساخت با مبلغ فروش تفاوت دارد. (3807423) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۱:۳۲:۲۳
چه خبره؟ همون حدود یک میلیون هست (2824557) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۱:۳۶:۰۱
فکر کنم خوب باشه تازه 50 تومان هم بالای قیمت گفته اگه دارید بدید تا بسازم تازه این هزینه اسکلت تمام فلز با سقف کامپوزیت راویز کاری سقف ووسایل گرمایش وسرمایش کامل کابینت گاز روکار شیرآلات .کف سرامیک متوسط به بالا نما سنگ وآجر راه پله سنگ گرانیت تا زیر سقف آسانسور سیستم آتش نشانی خشک وتر آعلام حریق کامل سنسور دود حرارت گاز وانشهابا آب وگاز وبرق به صورت مجزا گچ کاری با نور مخفی وابرار اتاق خواب پکیچ روشن وکولر نصب کابینت تمام امدی اف با هود سنسور دار وگاز روکار. اگه شما بیشتر هزینه می کنی اشکال از شماست که توکاری که در اون تخصص ندار دخالت می کنی تازه این هزینه با عوارض شهر داری ومهندسین ناظر ومجری می باشد ومتراژ مفید محاسبه می شود اگه با مشاعات باشه متری 600 هزار تومان ساخت هزینه می برد (2824572) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۲:۲۰:۵۵
با عرض پوزش کلمه راویز غلط است. احتمالا منظور رابیتس است. (2824751) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۷ ۲۲:۳۵:۴۳
راویز درست است (3501937) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۰۲ ۱۲:۱۰:۴۳
رابيتس (3659141) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۶ ۱۴:۱۵:۱۷
عزیزم رابیتس (3990381) (alef-11)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۶ ۲۰:۰۱:۱۹
عزیزان هم راویز میگن هم رابیتس (3990693) (alef-11)
 
---
۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۱۳:۳۲:۴۸
اطلاعات خوبی بود خیلی ممنون (2948011) (alef-11)
 
الیاس
۱۳۹۴-۰۴-۲۶ ۱۵:۱۴:۱۶
موافقم با شما بیشترازاین نیست (3050374) (alef-11)
 
سمیرا
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۱:۱۸:۳۱
سلام راهنمایی جهت ساختن منزل ازتون میخوام (3524549) (alef-11)
 
s
۱۳۹۴-۱۲-۱۵ ۱۷:۱۶:۵۵
ابجی اگه تمام وسایلتون از تولید کنند ها تهیه کنید هزینش نصف این از شهر خودتون تهیه کنید (3588100) (alef-11)
 
منوچهر
Japan
۱۳۹۵-۰۱-۱۸ ۱۹:۴۴:۲۵
لطفا كمي راهنمايي كنيد تا هزينه اضافي نداشته باشيم (3633059) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۲۴ ۰۴:۴۹:۰۳
من كاملا با اين دوستمون موافق هستم چونكه خود من به تازگى يك پروژه ده واحدى رو به إتمام رسوندم كه بصورت ميانگين برام تموم شد مترى ششصدو نود تومان (3702001) (alef-11)
 
حسین شقاقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۵ ۲۲:۱۳:۰۶
با سلام.قیمت ساخت هر منطقه و محله به نسبت متریال مورد استفاده با همدیگه کلی فرق داره.هزینه ساخت از متری 500 تو جنوب شهر شروع میشه و بیشترین قیمت هم به نظر من تا متری 3میلیون تو جایی مثل فرمانیه هم میرسه.متوسط هزینه ساخت با مصالح درجه یک ایرانی حدودا 900 تومان برای متراژ مفید و غیر مفید (3806830) (alef-11)
 
Esmaeil
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۱ ۲۰:۲۷:۲۳
سلام کامل درسته اضافه کاری مبلغ میره بالا... (3838951) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۱۱ ۲۳:۵۶:۳۲
احسنت حمید خان (3860853) (alef-11)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۸ ۱۱:۰۵:۱۳
ممنون بابت اطلاعات (3909470) (alef-3)
 
ساسان
United States
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۲۲:۱۲:۲۱
کاملا موافق هستم تازه (3969369) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۲۳:۰۴:۳۶
شاید شما فقط همکف می سازید (3986641) (alef-11)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۰۶ ۱۵:۳۶:۱۴
رابیتس درسته جوان (4084651) (alef-11)
 
امیرکیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۱ ۲۱:۰۹:۰۱
سلام،لطفا راهنمایی بفرمایین هزینه ساخت هرواحدآپارتمان بامتراژمفیدومشاعات مجموع هرواحد135مترچقدر تمام میشود.متشکرم (4169111) (alef-13)
 
رامين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۵:۵۹:۵۵
عزيزم شما هنوز فرق رابيتس و راويز را نميدوني اومدي اظهار فضل مي كني (4245011) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۲۳:۴۸
اون دوستان بساز بفروشی که ادعا دارند میتونند زیر یک میلیون و سیصد (مفید و غیر مفید) آپارتمان (بالای خیابان آزادی تهران) بسازند یک آنالیز قیمت از ساختمان برای من بفرستند تا من ببینم چه جوری این کار رو میکنند، هم من یاد بگیرم هم بهشون کار بدهم انجام بدهند (4507114) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۷ ۲۰:۱۵:۳۱
سلام
شرمنده خود شما اشتباه می کنید بنده با توجه به چیمان کار بودن گفته های ایشان را تائید میکنم (3003236) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۸ ۱۶:۰۵:۱۸
با نرخ سال 92الی 93 در شهر شیراز حدود 800 تومان با امکانات متوسط هست (3053519) (alef-3)
 
امید
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۱۳:۵۵:۱۷
لطف به شعور مردم توهین نکنید قیمت فروش مسکن در گوهردشت و مهرشهر که سازه هایی در ردیف نیاوران دارند حدود متری 3 میلیون هست چطور حساب کردین که هزینه ساخت میشه متری 2.5 میلون تازه پول زمینش رو حساب نکردیم (3239752) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۱:۲۵:۴۶
حالت خوب نیست جوون . تازه با فهرست بها آشنا شدی . نه ؟ (3318642) (alef-13)
 
omid
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۱۷:۴۲:۲۳
برو یه کارشناس دادگستری ببر سر ملک ساخته شده در مناطق ستارخان و گیشا قیمت ساخت مفید متری 650 تا 750 کارشناسی میکنند (3490318) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۰۴ ۲۰:۳۴:۱۰
داداش من منظورشون فقط پول ساخته بدون در نظر گرفتن پول زمین (3563045) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۷:۵۹:۳۹
چقدره؟؟؟
هزینه ساخت الان حدودا 400 هزار تومنه
ی خونه خیلی توپ ساختیم ما هر متر مربعش 510 هزار تومن آب خورد ولی میگم خونه بودا!!!
ی خونه ی ساده رو حتی متری 300 تومن یا پایین تر هم میتونید بسازید (3592476) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۱۵ ۱۱:۲۶:۳۷
درسته (4002123) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۱۸ ۱۰:۵۸:۲۴
شما فکر کنم سازنده نیستی (3688567) (alef-3)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۰۵ ۱۷:۱۰:۵۲
بستگي به شهرش داره...
در شهرستان هاي كوچك حدود 600000 هم ميرسه
ولي در شهر هاي بزرگ و كلانشهر ها حتي بالاتر از 2500000 هم خواهد رسيد...
دلايل گراني عبارت اند از هزينه هاي تراكم و زمين و شهرداري و ادارات برق و گاز و از همه مهمتر توقع مردم آن منطقه از نوع مصالح استفاده شده كه طبعا در شهر هاي بزرگ مردم متوقع تر خواهند بود ...
اين هزينه ها در كلانشهر ها چندين برابر شهرهاي كوچك و روستا هاست... (3724169) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۷ ۱۹:۳۰:۲۸
دوست عزیز ، منظور ایشون مناطق مرفهین بی درد نیست
میانگین وزنی کشور ه!!!
از خودت تعجب کن که اطراف خودت رو فقط میبینی (3764129) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۰:۰۲:۱۱
چجوری حساب کردی,؟ (3774944) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۵ ۱۴:۳۳:۱۵
شما چجوری حساب کردی به این رقم رسیدی؟ باعقل جور در نمیاد آخه !!!!!!! (3868128) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۶ ۱۰:۰۶:۵۲
با حساب جنابعالی سازنده های مسکن که متری یک میلیون و پانصد میفوشند باید متری هفتصد هشتصد تومن ضرر کنند که؟لطفا قبل از اظهار نظر مطلب رو درست بخونید (3869230) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۵ ۰۸:۳۱:۵۵
بیسواد ، جمله رو درست بفهم نوشته هزینه ساخت. والسلام (3885333) (alef-11)
 
صادف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۰:۴۲:۱۵
این قیمت فقط هزینه تامین مصالح هست و به هزینه نهایی میانگین هزینه پروانه و نظام مهندسی و زمین اضافه میشه (4015202) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۲۲ ۱۵:۰۱:۰۳
تقریبا همون ۹۰۰میشه درست من خودم میسازم تقریبا همین قدر میشه (4247034) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۰:۲۵:۵۶
این 900 هزار تومان هم شده مثل گوجه فرنگی در خونه اون بنده خدا . کجا 900 میشه خونه ساخت!؟ (2824324) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۲:۰۵:۲۳
بدون هزینه زمین منظورش بود (2824680) (alef-10)
 
مهدی .ص.ر
۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۱:۳۵:۱۹
دوستانی که میگن ۹۰۰هزار تومان نمیشه ,بدین من براتون بسازم با ۹۰۰هزار تومان . (2824564) (alef-10)
 
پیمانکار ساختمان
۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۱:۵۱:۰۳
این قیمت بدون درنظر نظر گرفتن قیمت زمین واقعیه البته این میزان حداقل هزینه ساخت است (2824619) (alef-10)
 
یه پیمانکار دیگه
۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۴:۵۷:۴۸
حداقل قیمت برای ساختمان با کیفیت متوسط و رو به پائین با مصالح درجه 2 (2825286) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۶:۵۰:۴۵
من با 900 تومان موافقم. چون با 300 میلیون تومان ما 4 واحد 70 متری در تهران سال قبل ساختیم. اگه پول رو بر 280 مترمربع خالص واحد ها تقسیم کنید همین حدودا در میاد.
ایشون نظرشون در مورد قیمت متر واحد نهایی یک ساخت و ساز بوده است
نه قیمت ساخت متر زیر بنا ..! این ها با هم فرق میکنه.
زیرا وقتی میخوای حساب کنی چقدر باید هزینه کنی برای ساختمان همه چیز حساب میشه
متراژ پارکینک متراژ پشت بام بعلاوه طول راه پله و فضا آسانسور حتی خر پشتی پشت بام هم حساب میشه و اضافه میشه به متراژ واحد ها.... دراین صورت میشه نهایتا حساب کرد که
چقدر هزینه میبره...
الان هزینه کلی هر متر مربع ساخت و سازه در تهران با توجه به نوع کیفیت ساخت سازنده
600 تا 750 هزار تومان است..... (2825605) (alef-10)
 
دهاتيم
۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۲۲:۵۷:۱۷
يعني در روستا اهن و مصالح و بنا اينقدر ارزونه كه 30 در صد هزينه كمتر از شهر است . در روستا هزينه زمين بسيار پايين است اما هزينه ساخت در برخي از مراحل بيشتر است . (2826267) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۲۰:۱۴:۱۵
متری یک ملیون دویست هزار تومان در شهرستان اققلا از توابع گرگان خرج برداشت فقط پول ادارات صدملیون شد (2957420) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۸ ۲۱:۰۵:۰۴
این قیمت برای دوماهه پیشه حالا بیشتره مخصوصا اگر آسانسور وطبقات بیشترباشه هزینه هم بیشتر میشه (3027290) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۸ ۲۱:۱۳:۵۰
سلام باید عرض کنم مسئولین در نظام مهندسی هزینه‌های ساخت رو کمتر اعلام می کنند جهت کمک به سازندگان چون برخی تعرفه ها براساس قیمت مصوب دولتی محاسبه می شوندمثل هزینه مجری یا نظارت ویا محاسبه (3027294) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۱:۵۸:۴۲
متري ٩٠٠ هزار تومن براي سازنده در اومده كه نزديك به يك سال زندگيشو پاي آجر و خاك گذاشته و با سود نا چيزي تحويل خريدار ميده (3144910) (alef-11)
 
مهندس علی اصغراله اکبری
۱۳۹۴-۰۸-۰۹ ۲۲:۰۱:۲۸
با سلام خدمت همه دوستان و همکاران وسازندکان عزیز:

با شما موا فقم هزینه و براورد ساخت یک متر مربع درجه دو ایرانی با کلیه خدمات نظام مهندسی در شیراز کم و بیش 900 هزارتومان میشود. متشکرم (3291053) (alef-11)
 
مصطفي
۱۳۹۴-۰۶-۲۸ ۲۳:۴۸:۵۶
بادرود
من معمارساختمان هستم هزينه پيمانكاري ساخت بستگي به نوع كارداره با900تومن ميشه معمولي ساخت امالوكس ياشخصي سازتا4تومن هزينه داره كسي كه تخصص نداره اظهارنظر نكنه مملكتي كه همه بنگاهي مهندس معمار بنا بشن درصورتي كه كارشان چيز ديگرهست همينه بريد قدتخصصي كه داريد حرف بزنيد (3199173) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۷-۰۹ ۲۱:۰۶:۳۹
آقایون محترم،با ششصد تومن خیلی خوب میشه ساخت،حتی بعضی چیزها رو میشه در حد لوکس تهیه کرد.من هفتاد متر یک طبقه رو با سی و دو میلیون مناسب ساختم. (3230407) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۰۳ ۱۵:۳۹:۰۳
منظورتون اینه که هر طبقه 32 میلیون یا یه ساختمون یک طبقه 32 میلیون؟ طبقات بیشتر باشه هزینه ها خیلی بیشتر میشه هزینه هایی مثل اسانسور، و اسکلت سنگین تر و... (3278904) (alef-11)
 
mehdi naghavi
۱۳۹۴-۰۷-۱۰ ۲۲:۱۷:۱۸
با سلام 900 هزار تومن کاملا دقیق و حساب شده است ما اینجا کاری به مملکت نداریم تازه هزینه من 850 هزار در اومده.... (3232495) (alef-11)
 
salam.r.h
۱۳۹۴-۰۸-۰۸ ۰۰:۰۲:۲۷
با سلام خدمت دوستان
حرفشون کاملا متینه قرار نیست که هر کی هر حرفی زد فورا علیه ش جبهه بگیریم درسته ؟
کاملا درست میگن ما الان داریم ده واحدی میسازیم همین حدود در اومده البته منهای زمین چون با صاحب ملک مشارکتیه (3287540) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۱۳:۱۳:۴۶
سلام دوستان اگر تو شهرستان یه 3 طبقه هر طبقه 1 واحد با متراژ 90 متر درست کنیم چقدر پول میخواد ؟در حد متوسط یا معمولی (3303183) (alef-11)
 
نادر
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۱۴:۵۷:۲۷
سلام دوستان این مبالغ تخمین زده شده مثلا متری 900 شامل جواز مهندس ناظر و کلیه مخارج ساخت به صورت کامل میشه یا فقط هزینه خود ساخت میشه (3303328) (alef-11)
 
رامین
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۱۷:۴۴:۴۰
باسلام.بنده سازنده هستم و یک ملک رو در منطقه 9 تهران ساختم 700 متر بنای مفیدشه و حدوده 850 میلیون خرجش شده (3303498) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۱۸:۱۰:۵۴
سلام دوست عزیز این شامل هزینه جواز و ناظر میشه یعنی کلا خرجش با همه چیز این مبلغ ش؟ (3303604) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۱:۲۸:۳۰
با سلام خدمت دوستان دستاندکار،ما یک ملک کلنگی داریم کل زمین 75 متر،تو منطقه 15،الان میخوام این رو بسازم،کسی از دوستان راهنمایی میتوهند بکند،از برای هزینه و جواز و غیره.ممنون. (3318648) (alef-13)
 
ساره
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۰:۲۳:۳۰
سلام دوستان. یک زمین 500 متر مربعی را که بخواهیم یک خونه ویلایی درست کنیم هزینه هر متر مربع چقدر میشه؟ البته مکانش روستاست. (3324710) (alef-11)
 
اوس حسین
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۲۲:۱۸:۴۸
سلام بنده کارم بساز و بفروشه متری در از 700 داریم تا بالای 2 میلیون. بستگی به داره بعنوان مثال کابینت متری 200 هزار داریم کابینت متری 1 میلیون هم داریم ویا شیزآلات 50 هزاری داریم 400 هزاری هم داریم. ولی در کل برای ساخت یک خونه در حد معمولی متری 1 میلیون الی 1.200 باید در نظر گرفت. (3375729) (alef-11)
 
امید
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۱۷:۴۴:۲۱
بیرون از تهران متری 550 تا 650 (3490324) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۱۶:۰۹:۲۵
دوستانی که فرمودند متری 850 میسازند من پروژه ای دارم که اسکلت بتن هم هست با کمال میل حاضر هستم پروژه رو بهشون بسپارم و قرار داد ببندم. الان زیر منری 1 تومان محال ممکن (3457587) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۲۲ ۲۱:۵۳:۲۹
سلام عرض ادب ببخشید پروژه شما کجاست (3932079) (alef-3)
 
کرمانی
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۰:۴۲:۴۲
خجالت داره که صادقانه حرف نمیزنید
همه در پی تحقیرِ یکدیگر و در پی زندن حدسیات خودتونید
ما نه لوکس میخواهیم نه بی کیفیت
یک قیمت واقعی هیچ کس نمیگه
یکی پیمانکاره میخواد با سود دوبرابر خودش بگه
یکی خودش ساخته یک چیزی میگه
واقعا که (3461317) (alef-11)
 
عبدالمومن
۱۳۹۴-۱۰-۲۶ ۲۳:۴۰:۴۸
با عرض سلام و خسته نباشید من میخواهم در شهرستان پردیس منطقه بومهن ساخت و ساز کنم لطف بهم بگین هر متر مربع زمین برام چقدر در میاد که بسازم البته بدون قیمت جواز ساخت و کارای اداری؟ (3473268) (alef-11)
 
هومن
۱۳۹۴-۱۰-۲۸ ۱۲:۵۰:۱۹
سلام دوستان بنده یک منزل کلنگی در کرمانشاه دارم242متري اگه بخوام یک دوبلکس با زیر زمین و استخر درست کنم چه میزان هزینه و زمان میخواهد ،البته با هزینه شهرداری،، ممنون میشم که منو راهنمایی کنید (3476943) (alef-11)
 
آرمان
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۱۹:۳۲:۰۹
سلام
اگه بخوای خودت بالای سر کار باشی و یکمی وقت بذاری و بگردی و قیمت مناسب پیدا کنی حدودا متری 600 تومن ولی اگه کار رو بسپاری به خدا و وقت نذاری متری 800 900 تومن. ولی پیشنهاد میکنم یه مجری ذیصلاح پیدا کن و کار رو به اون بسپار. البته اگه خودت چیزی از ساختمان نمیدونی (3580450) (alef-11)
 
s
۱۳۹۴-۱۲-۱۵ ۱۷:۰۳:۵۹
دوستان اگه مصالح ساختمانتون از تولید کنند مصالح تهیه کنید هزینه پایین تراز۶۰۰هزارتمان می شود (3588078) (alef-11)
 
عدنان
United Arab Emirates
۱۳۹۴-۱۲-۲۱ ۱۹:۱۳:۳۲
با سلام ، دوستان كه اين قيمتها را عرض ميكنين ، ايا با عوارض شهرداري و مهندسي حساب ميشود يا عوارض شهرداري و برق و اب و گاز هم جزء همين قيمتها محاسبه ميشود ؟؟؟ ، با تشكر. (3599263) (alef-11)
 
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۱ ۱۰:۰۳:۰۳
سلام؛ برای یک زمین درفولادشهربه متراژ150 دوطبقه ساخت ویلایی


به متراژ205متردارای پروانه ساخت هزینه ساخت متری چند میشه (3611017) (alef-11)
 
مهندس مکانیک
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۰۸ ۰۴:۲۵:۲۱
سلام، قیمت تمام شده بطور کلی به جمع عوامل زیر بستگی دارد 1) قیمت تمام شده مصالح + اجرت نصب + کرایه حمل 2) نوع نقشه ( تعداد میل گرد، تعداد طبقه و...) 3) قیمت زمین( متشکرم اینجانب مهندس مکانیک هستم ) (3617702) (alef-11)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۱۲ ۱۱:۴۷:۲۲
سلام
١٠٠ متر مربع
ميخواهم دو طبقه درست كنم (يك طبقه پاركينگ و يك طبقه مسكوني)
لطفا راهنمايي بفرماييد هر متر چند هزينه داره؟ (3622117) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۵ ۲۲:۵۲:۴۵
سلام با توجه به اینکه سازه شما کوچیک هست اگه ستونگذاری درست انجام بشه متری هشتصد بیشتر نمیشه البته داخل شهر و خارج شهر پول نظام مهندسی و شهرداری فرق میکنه (3685383) (alef-11)
 
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۱۹:۲۰:۳۷
من نمیدونم چرا بعضیا کلا دوست دارن بنالن و همش همه رو مایوس کنن ما خودمون با مصالح با کیفیت خوب خونه درست کردیم متری 850 تومان متوسط به بالا هست تازه تو شمال که هزینه سقف خونه ها و عایق رطوبت قیمتش بالاتره آره میتونسستیم سنگ مر مر و همه چی شای یه کم بالاتر بشه کلا دوستان مردمو مایوس نکنین (3680656) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۸ ۱۲:۰۵:۲۶
سلام دوستان
93 متر شمالي در منطقه 18 مي خواستم بدونم چقدر بنا مي دهند و هزينه ساخت 4 طبقه با آسانسور با مصالح متوسط و خوب چقدره؟
باتشكر (3688692) (alef-3)
 
مسلم
۱۳۹۵-۰۲-۲۰ ۱۰:۲۰:۰۰
سلام دوستان. یه منزل ویلایی به متراژ 170 متر تو شش ماه ساختم.بسیار لوکس.متری 530 هزینه ش کردم.دوستان داخل شهری مثه اصفهان هزینه ساخت بالا نیست هزینه زمین خ بالاتره (3693749) (alef-11)
 
مهندس قنبری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۲۴ ۱۳:۴۱:۳۷
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت همکاران و دوستان محترم، هزینه ساخت متری 900 هزار میانگین قیمت اعلام شده که عددی تقریبا منطقی است بدون هزینه های بالاسری اضافی ، که شامل سختی کار، و خرید طبقات مازاد بدون توجیه اقتصادی، بنظر من هزینه ساخت آپارتمان خوب نه لوکس حدودا متری 1 تا 1.100هزینه بر است، هزینه لوکس سازی با متریال درجه بین 1.5 تا 2 میلیون . (3702504) (alef-11)
 
حمیدرضا
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۰۱:۴۴:۳۸
با عرض سلام خدمت تمامی اساتید و بزرگواران :هزینه ساخت واحدهای آپارتمانی برای نماها و امکانات مختلف مثل آسانسور و شوفاژخانه و نوع سقف و نوع اسکلت و.........متفاوت است ولی هزینه ساخت یک متر آپارتمان معمولی حدود 750هزارتومان میشود (3709392) (alef-11)
 
مرتضی
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۳۱ ۱۱:۳۳:۲۸
باسلام میانگین هزینه ساخت اپارتمان بامتراژ ۵۰ مترمفیدو۶۵مترزیربناچقدرمیباشد.ممنون (3714927) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۳۱ ۱۵:۵۵:۱۳
برای ساخت یک خانه کلنکی به متراژ 98 متر که یک پارکینگ و سه واحد 70 متری ازش در میاد با در نظر گرفتن هزینه های جواز و..... چقدر باید هزینه کنیم ممنون میشم اگه راهنماییم کنین (3715314) (alef-13)
 
محمد
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۱۶ ۱۲:۰۷:۴۹
دوست عزیز برای زمینی مه متراژ ۹۸ متر، تو تهران بیشتر از ۶۰ متر مجوز ساخت نمیدن، مگر اینکه بخوای تراکم بخری که نسبت به منطقه هزینه تراکم متفاوت هست (4150432) (alef-3)
 
امیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۰۹ ۱۶:۵۸:۰۹
دوستان هزینه های ساختمان عبارتند از
1- زمین که از مفت شروع می شه {ارث بابا} تا میلیارد و ...
2- ساختمان که بستگی به میزان طبقات و قطر میلگرد و آهن و بتون و ... داره
یک ساختمون یک طبقه ساده متری 500 می شه از آب در آورد. اگه بخواین شیرآلات و نما و فلان و بهمان و ... بندازین خب تا متری 5 میلیون و بیشتر هم ممکنه کسی خرج کنه.
3- عوارض و نقشه و پروانه و ... که بستگی به شهر و روستا بودن و بالاشهر و پایین شهر و تجاری و مسکونی و میزان تراکم و طبقات و ... داره. (3731142) (alef-11)
 
قاسم از کرج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۱:۱۳:۱۴
متری ۸۵۰ حداقل هزینه برای هر متر بنای مفید خرج داره در شهر کرج (3745256) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۲۱ ۱۲:۰۹:۵۵
درسال 95هزینه ساخت هرمتر ساختمان باکیفیت چند تموم میشه؟؟لطفا راهنمایی کنید.ممنون بدون هزینه زمین (3750620) (alef-3)
 
نیما
Estonia
۱۳۹۵-۰۶-۰۶ ۱۶:۴۰:۳۳
با سلام
میخاستم بپرسم باتوجه به قیمت فهرست بهای سال 95,در منطقه شهر جدید پردیس,ساختن خانه ویلایی 2طبقه با زیربنا350 متری,چقدر هزینه میبره,لطفا راهنماییم کنین ممنونم. (3906767) (alef-11)
 
کسری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۴ ۱۶:۲۷:۲۸
سلام وعرض ادب دوستان اگر بخواهم در شمال یک مشارکت داشته باشم پروژه 5 طبقه 10 واحد به نظر شما با جواز و ساخت و ... چقدر آب میخوره در چالوس (3757380) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۱:۰۸:۲۷
سلام من میخام باکمترین هزینه ی ملک توباغ بسازم بنظرتون متری چنده (3767313) (alef-11)
 
نسترن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۱:۵۰:۳۰
سلام دوستان یه خونه قدیمی 200 متری داریم می خواهیم بکوبیم دو طبقه زیرزمین و همکف بسازیم با امکانات مرغوب و نه چندان گرون چقدر باید هزینه کنیم ؟؟؟؟؟؟ (3793135) (alef-3)
 
داود ابر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۴ ۱۱:۰۳:۲۴
سلام به نظر من مترمربع 900 هزار در نظر بگیریدداود (3823034) (alef-3)
 
ارباب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۹ ۱۷:۵۷:۳۱
سلام
یک ملک شمالی 172 متر با تراکم پایین در ابتدای اندیشه قاسم اباد مشهد دارم:
1- چند طبقه تراکم بغییر از دو طبقه قانونی می توانم مجوز بگیرم.
2- آیا می شود پیلوت(پارکینگ) زیر زمین ساخت، اگر بله یه طبقه قانونی اضافه میشه یا نه.
3- هزینه ساخت با آسانسور، پکیج و غیره با قیمت متوسط از پی تا پایان تقریبا چقدر در می آید.
4- ملک 21.5 در 8 می باشد
دوستان اگر راهنمایی کنند ممنون میشم. (3832470) (alef-13)
 
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۳۱ ۱۸:۱۲:۴۸
سلام ی اپارتمان یک طبقه مساحت 422 متر در شهری مث رشت لوکس بشه حدودا متری چند در میاد (3837203) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۳۱ ۱۹:۰۵:۱۹
سلام یه واحد همکف70 متری که همه کار هاش راخوم انجام بدم بجز آرموتر بندی هزینش حدودن چقدر میشه (3837268) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۲ ۲۳:۵۱:۴۱
سلام هزینه یک زمینه 80متر برای مجوز ساخت چقدر می شود (3841411) (alef-13)
 
رتضی خواجه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۴ ۰۰:۴۹:۳۲
سلام بنده یک اسکلا چهارطبقه بتنی رابا۶۲۰مترزیربنارارابامتری۱۴۷۰۰۰هزارتومان ساختم بابهترین مصالح وبتن عیار۳۷۰همین کارروکمتراز۲۷۰پیمانکارانجام نمیده (3843473) (alef-13)
 
مهدی علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۱:۰۳:۴۶
دوستان اگر کاخ کرملین بسازید متری ده میلیون هم بیشتر خرج میشه ولی برا طبقه ما که حقوقمان کفاف زندگی هم نمیده با مصالح مناسب متر 700 الی 800 خرج بر میداره مردم رو نترسونید که جرات ساخت پیدا نکنند که یه مشت سود جو سر اونا رو کلاه بذاره (3847580) (alef-11)
 
مختاری
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۹:۴۰:۲۴
س دوستان من حاضرم متری۶۰۰هزارتومان درشهرهای زابل وزاهدان کارکنم بابهترین مصالح کاغذدیواری نما وکابینت به انتخاب خودصاحب کاروازاصل پول پول کم بکنه (3855660) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۵-۱۴ ۰۳:۵۶:۰۵
س دوستان من چندین مجتمع مسکونی تا بحال ساخته ام و این بار اولم نیست آخریش هم تازه 2 ماهه که تموم شده 5 تک واحدی 100 متری رویهم 500 متر بنای مفید وبا راه پله و آسانسور رویهم 700 متر کل زیر بنا هزینه ساخت دراومد 615 میلیون با مصالح نسبتا خوب و واحدها بصورت خشک.یعنی متری 900 هزارتومان هزینه ساخت برای کل زیر بنا نه زیر بنای مفید. تقریبادرست است (3865813) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۴ ۱۵:۲۹:۵۹
سلام به همه دوستان
عزیزان و اساتید ساخت و ساز قیمت تمام شده ساخت متوسط سازه بتنی هر متر مربع مفید واحد 900 هزار تومان قیمت با مشاعات 750 تومان و زیر متوسط حداقل 750 هر متر مفید و باعث شرمندگی بگم برخی از برادران بساز بنداز از قیمت سازه و.... میزنن مثل مسکن مهرم نه یکم کیفیتش پایین تر حدود 550 تومات هر متر مفید تموم میکنن
قیمت تمام شده اسکلت و آجر چینی و سربندی متر مفید طبق نقشه 400 هزاره تومان (3866579) (alef-11)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۶ ۰۸:۰۱:۴۱
سلام بر دوستان قصد احداث ساختمان دوطبقه در زمینی به مساحت 10 20 را دارم لطفا کلیه هزینه برام اعلام فرمایید در ضمن کل بنا 180 متر می باشد (3868950) (alef-11)
 
محمد طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۱۷:۴۲:۴۰
یک سوال داشتم زمینی به مساحت 200 متر مربع جنوبی در روستا داریم اگه بخواهیم 2 طبقه با پارکینگ و شیک و واحد 120 متره دربیاریم هزینه هامون چقدر میشه ممنون میشم جواب بدید.. (3878485) (alef-11)
 
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۲۰:۰۳:۱۷
درود .
دوستان خوبم ساخت یک خانه و بنا بسته به حجم عملیات، تعداد طبقات ، نوع سازه بتنی یا فلزی ، امکانات و ... آن و بسیاری موارد دیگر نیاز به تهیه نقشه و ارزیابی کامل آن هستش و سپس قیمت گذاری، در نتیجه نمی توان یک قیمت برای همه ساختمان ها بگذاریم ولی می توان قیمت متوسط به پایین انبوه سازی در سطح میانگین کشور رو دست کم متری یک میلیون تومان گفت. ولی و اما بازهم نمیشه اظهار نظر قطعی کرد. شوربختانه ساخت و ساز در کشور ما در مرحله اجرا در بدترین و ضعیف ترین حالتش انجاممیشه. پاینده باشید. (3880719) (alef-11)
 
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۹ ۱۷:۲۱:۰۷
قیمت ساختمون ۷۰ متری تو الهیه زنجان چقده (3892056) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۰۱:۳۹:۳۴
اسکلت فلز همین حدود هست ولی شنارژکمی ارزون تره (3898218) (alef-11)
 
حمیدرضا
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۰۵ ۱۵:۱۰:۵۸
با سلام. " نظر جناب آقای مهندس معاون محترم وزارت مسکن کاملاً متین و علمی و مبتنی بر آمار و ارقام تخصصی در خصوص نرخ متوسط (میانگین) هر متر مربع ساخت و ساز بنای مسکونی بدون احتساب قیمت زمین و سود سرمایه گذار و سازنده در مناطق جنوبی و شمالی شهر تهران که از حداقل ششصد هزار تومان تا حداکثر بالای دو میلیون تومان با توجه به مصالح و ادوات و امکانات به کار رفته در ساختمان در نوسان است اظهار شده است . پس دوستان عزیز لطفاً به متن خبر و عبارات توجه کافی نموده و سپس اظهار نظر تخصصی فرمایند . با تشکر (3904529) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۶ ۰۱:۴۶:۲۵
وقتی میگین متری 900یعنی زی بنامتری900درنطربگیریم یامتراژزمین رومتری900؟ (3922179) (alef-11)
 
Hadi mahmoudi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۷ ۱۲:۲۴:۰۴
سلام دوستان تمامی نظرات شما دوستان عزیز با ارزش میباشد لاکن سعی کنید در اینجا کسی را متهم و زیر سوال نبرید وزیر محترم به اسم وزیر مسکن هست بنده خدا که در میدان ساخت و ساز قرار ندارد که مبلغ دقیق بدهد یا هر شخص یک سلیقه ای دارد یکی میخواهد نمای متری فلان قدر بزند (3924251) (alef-11)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۰۹:۵۵:۱۹
بنده 100 واحد آپارتمانی جهت تعاونی مسکن یک یگان دولتی میخوام بسازم اگر کسی هست بدون زمین با مصالح نسبتا خوب متری 550 الی 580 بسازه در چهار تا بلوک اعلام کند تا به پای قرار داد برویم (3933738) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۰۶ ۱۰:۳۳:۵۵
سلام کدوم شهر (4084029) (alef-11)
 
امین 2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۶ ۱۹:۲۹:۱۲
سلام
دوستان اگر ممکن هست هزینه ی اجرای فونداسیون برای یک زمین 200 متری اسکلت بتنی رو بفرمایید که حدودا چقدر میشه سپاس گذار خواهم بود (3937310) (alef-11)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۷-۰۷ ۲۳:۲۲:۳۸
سلام من 900 الی یک دویست درکرج موافقم هرمترمربع هزینه ساخت (3954633) (alef-11)
 
ارش
Germany
۱۳۹۵-۰۷-۲۸ ۱۷:۳۰:۴۹
برادران عزیز الان در تهران حدودا با کیفیت خوب متری ۱۳۰۰ برای متراژ غیر مفید هزینه داره (3979548) (alef-13)
 
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۱۵ ۱۰:۰۵:۴۴
سلام در حال حاضر در تهران برای ساخت زمین 100 تا 120 متر در 5 طبقه مسکونی هزینه جواز و ساخت با متریال درجه یک و نه لوکس چقدر هزینه ساخت برای سازه بتنی و فلزی در نظر میشه گرفت (4001999) (alef-11)
 
دکترهرمزطالع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۱۶ ۲۱:۰۹:۵۲
باسلام مهندس هرمز طالع هستم دانشجوی دکتری معماری عزیزان نمیتوان برای ساخت و ساز قیمت تایین کرد بنابه دلایلی مصالح مصرفی بستگی به سلیقه صاحب ملک داره قیمت ساخت هرمتر مربع ساختمان از 200000هزارتومن میتونه شروع بشه تا متری 20000000میلیون تومان (4004362) (alef-11)
 
علی ربیعی
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۲۲ ۲۲:۰۰:۵۶
قیمت مناسبی گفته است. (4013052) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۲۱:۰۵:۳۰
سلام دوستان یک ساختمان 3خواب باحیاط بدون راهپله ویک مغازه ، الان هم به مرحله سفت کاری رسیده یعنی فنداسیون وسقف اجرا شده متری چقدر برام تموم میشه بدون هزینه های شهرداری، مهندس، کنتورهاش (4018041) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۹ ۱۲:۲۵:۱۷
سلام هزينه احداث مسكن الان تو اصفهان البته كمي كه از مركز شهر فاصله بگيرين بين 900000تومان تا1000000تومان به ازاي هر متر مربع است كه بستگي به مصالح مورد استفاده كمي نوسان دارد (4022181) (alef-11)
 
ایساتیس
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۱ ۱۵:۲۰:۵۵
سلام بر همگی. نمیدونم کار دوستان ساخت و ساز هست یا نیست و یا اخرین کارشون کی بوده ولی در حال حاضر ساختمان از متری ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ در تهران البته با نمای خوب و سنگ خوب و البته همه مصالح درجه یک در میاد .... شاید دوستان اطلاعات ندارند یا در جاهایی مثل پردیس کار انجام میدند ... شاید هم قیمت جدید ندارند ..میشه قیمت را کاهش داد ولی در هر کاهش قیمتی رازی نهفته که اون کاهش کیفیته وگرنه همین الان هم میشه در تهران با ۹۰۰ ساختمان ساخت ... سال ۹۵ ..... بنده کار زیاد کردم و حدود ...قیمتهایی که گفتم مفید و غیر مفید با هم بود .. بعلاوه کلیه حقوقهای افراد ثابت و روز مزدی ... (4025391) (alef-11)
 
حسن
United States
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۲۰:۱۵:۳۸
سلام بر جمیع هموطنان عزیز دورود بر شما از اینکه با همدیگر محترمانه تبادل نظر می کنید افتخار می کنم به شما شاد باشی (4045987) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۳ ۲۲:۳۱:۰۷
شما خیلی با ادب هستید موفق باشید (4131630) (alef-11)
 
ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۷ ۰۰:۰۶:۱۴
سلام ببخشید یه زمین 200متری که بخام دوطبقه رو پیلوت بزنم چند تا سوال داشتم و هر واحد 140متر باشه
1. در مجموع دو واحد 140متری یعنی 280متر بناز مفید دارم چقدر هزینه میشه؟
2.پیلوت هزینش جدا حساب میشه ؟اگه جدا حساب میشه جند درصد هزینه واحد مسکونیه ؟ (4054502) (alef-13)
 
محمد
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۱۶ ۱۱:۵۸:۰۶
هزینه ساخت تو هر شهر متفاوته، اگه تهران باشید برای دو واحدتون حدود ۲۳۰ میلیون میشه، پیلوت هم تقریبا ۴۰٪ هر واحد مسکونی هزینه داره که باید اضافه کنید (4150404) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۸ ۱۵:۴۳:۴۶
بالاخره راویز درست بود یا رابیتس ؟ (4057423) (alef-11)
 
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۳ ۱۴:۰۴:۰۷
دوست عزیز رابیتس صحیحه، ولی از اونجا که گویش عامه و اغلب کارگاهی به مثلاً واژه فونداسیون میگه فِندانسیون دیگه انتخاب با خودتونه که کلمه رو صحیح تلفظ کنید یا اونجوری بگید که اکثریت مردم میگن! (4146159) (alef-11)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۱۵ ۱۶:۵۰:۵۰
سلام برای یک واحد طبقه دوم با زیر بنای 140متر در حد معمولی و عادی در شهر کرمان هزینه کلش ب غیر از کابینت و نما چقد میشه؟ممنونم (4100720) (alef-3)
 
مجید صادقی مفرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۲۳ ۰۱:۱۴:۱۲
هزینه ساخت همه جا یکسان هست......به نظر من هر متر مربع ۵۰۰ هزار تومان میشه......واقعا متاسفم (4247965) (alef-3)
 
بهنام
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۱۰:۱۹:۳۹
۹۰۰ تومن با عواض شهرداری و مجوز ساخت منظورشونه ؟ (4321489) (alef-11)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۶ ۱۶:۱۸:۱۶
سلام دوستان من ملک 130 متری دارم در شهر برای ساختن 5طبقه اپارتمان100متری و یک طبقه پارکینگ چقدر باید هزینه کنم یاهرمتر مفید چقدر هزینه داره.باتشکر (4414516) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.